"Vapaa-ajalla on arvoa. Itse asiassa se on ainoa verottamaton hyödyke. Miksei sitä veroteta, kysyi Sampo-pankin hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos elinkeinoelämän foorumissa Helsingissä keskiviikkona".
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110887693
Wahlroosin mielestä vapaa-aikavero neutraloisi taloudelliset päätökset, joita ihmiset tekevät vapaa-aikansa maksimoidakseen.
Downshiftaaminen on Wahlroosin mukaan "nykyajan kommunismia".
Vapaa-aika verolle !
3
73
Vastaukset
- Hitautta peliin
Downshifting lisää hyvinvointia ja kohottaa statusta.
Downshifting ei ole työnteon lopettamista vaan tarvittavan tulotason kohtuullistamista, jotta ehtisi tehdä työn lisäksi muitakin itselle merkityksellisiä asioita. Se, että viettää elämäänsä itselle tärkeiden asioiden parissa, jotka parantavat onnellisuutta materian hamstrausta paremmin, ei ole merkki elitismistä vaan osoitus terveen järjen käytöstä.
http://www.vehmasassembly.com/2010/03/28/downshifting-lisaa-hyvinvointia-ja-kohottaa-statusta/
Downshifting ei ole elitismiä eikä Björn Wahlroosin etuoikeus.Downshifting olkoon kansalaisoikeus ihan niinkuin sienestäminen valtion metsissä.
Jotkut kartanonomistaja-pankinjohtajat luulevat olevansa koko Suomen omistajia ja päättäjiä.
Toivottavasti tuo kenkäharjahampuusi ei pyri politiikkaan!
- tussuf
vapaa-ajan harrastuksistahan sitä veroa reilusti maksetaankin! paitsi jos hakee viinan virosta. tietysti voi olla juomatta ja katsoa vaikka televisiota. mutta siitä pitäisi maksaa punamedialle suojelurahaa, vaikkei YLEnantia katsoisikaan.
toki voi myös lähteä autolla jonnekin. ajoneuvovero ja polttoainevero menee siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398