Väärin tankattu

dieseli

Tankkasin n20L Dieseliä bensa autoon ! Korvaako mikään vakuutus vahinkoa?Käynnistin moottorin ennenkuin huomasin mokaa,mootori sammui melkein heti,en ollut bensa asemalla, vaan omassa tallissa!

16

3535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi olla vielä pelastettavissa. Hinaus huoltoon, tyhjennys ja puhdistus...
      Toisin päin menee jotain aika varmasti rikki.

Vakuutuksen korvauksesta kannattaa kysyä vakuutusyhtiöltä. Ne mm. tietävät, mitä vakuutuksia sinulla on ja mitä ne korvaavat.

Itse asiassa siitä korjauksestakin kannattaisi kysyä huoltoyhtiöltä, kun nyt kerran puheeksi tuli. Suomi24 on toki kiva paikka, mutta neuvot ovat vain marginaalisesti luotettavampia kuin vaikkapa 4chanillä. :)

^mukaanlukien minun neuvoni.

• Brunkeberg

Mitä vahinkoa? Moottorihan sammuu ennen kuin mitään varsinaista vahinkoa pääsee syntymään. Tankki tyhjäksi, polttoaineputket ja -letkut tyhjäksi ja puhdasta bensaa tankkiin. Käynnistys saattaa kestää vähän pitempään tämän jälkeen ennen kuin oikea polttoaine ehtii sylintereihin asti.

Bensan tankkaaminen dieseliin saattaa rikkoa ruiskutuspumpun, koska bensa voitelee pumppua huonommin. Tapauksessasi tätä ongelmaa ei ole.

• voi urpoa

No ei varmasti korvaa, tuohan on selvä oma moka. Kaskossa on tuollaiset omat töppäilyt rajattu ulkopuolelle. Ellei sitten sulla ole henkilökohtaista vakuutusta joka korvaa omat tyhmyydet ?

• hajossko

Panin kerran 20l löpöä bensa autoon. Osan imin pois. Sitten vaan ajelin. Haisi löpö, mutta mitään ei hajonnut.

• Anna palaa

Tyhjennä enimmät dieselit pois ja bensaa tilalle. Bensakone kyllä polttaa dieseliäkin bensan seassa.

Kakstahtimopo kulkee mukavammin, kun välillä laittaa litran dieseliä bensan sekaan.

• dieseli

Urpopahyvinkin ei siinä miid,ihmetyttää vaan kun sanoivat vakuutusyhtiössä ettei AUTON kyseessä olessa ole mitään vakuutuksia omallemokalle! Koska pitävät vikaa teknisenä! ja tämähän moka sattui autotallissa, jossa valkkasin väärän kanisterin,nyky diisselhän ei juuri kummemmin edes haise! Eli munmielestä ihan selkeä VAHINKO ! Ps Auto on taas kondiksessa,mut silti harkitsen vakuutusyhtiön vaihtoa sellaiseen jossa vahingot(kaikenlaiset) kovataan.

• jdflklkjlfj

Se oli varmaan selkeä vahinko, riippumatta siitä tapahtuiko se omassa tallissa tai kuun pimeällä puolella. Ihan sama vaikka olisit tankannut huoltiksella. Polttoainetta on yleisesti tarjolla kahta sorttia, bensaa ja dieseliä. Niistä sitten pitää osata valita. Lakkaa sohlaamasta niiden kanistereittesi kanssa.

Tervemenoa vaan uuteen vakuutusyhtiöön, joka väärän tankkauksen korvaa. Tosin et sitä löydä.

• gaso gaso
        jdflklkjlfj kirjoitti:

Se oli varmaan selkeä vahinko, riippumatta siitä tapahtuiko se omassa tallissa tai kuun pimeällä puolella. Ihan sama vaikka olisit tankannut huoltiksella. Polttoainetta on yleisesti tarjolla kahta sorttia, bensaa ja dieseliä. Niistä sitten pitää osata valita. Lakkaa sohlaamasta niiden kanistereittesi kanssa.

Tervemenoa vaan uuteen vakuutusyhtiöön, joka väärän tankkauksen korvaa. Tosin et sitä löydä.

Paitsi että nykyään alkaa olla kolmattakin, nimittäin RE85:tä. Eikä ne sitä 95E10:äkään kaikkiin suosittele.

• tuf ja horst

Itse tankkasin 12l pensaa commonrail hiaceen ja falkin tiepalvelu tuli ja imi tankin tyhjäksi. Vakuutus korvasi "hinauksen' osuuden joten mun maksettavaksi jäi alle 80€. Muuten olis maksanut päälle 200€.

Ottakaa nyt hyvänen aika selvää asioista.. :-)

• hojotojo

Ota itse selvää ennenkuin MÖLISET!
        Kaskossa oleva keskeytysvakuutus korvaa hinauksen kun tapahtuma on sattunut matkalla. Kotipihaan hyytyneet ja käyntiin lähtemättömien autojen hinaukset maksaa autoilija itse. Sama tilanne tässä ko. tapauksessa kun kaveri on töskännyt omassa tallissaan dieselin kanssa.

Ja eihän tuo sullakaan maksanut itse toimenpidettä eli polttoaineen poistamista tankista eikä olisi muuten maksanut konerikkoa jos olisit sattunut starttaamaan hai-eicen.

• gaso gaso
        hojotojo kirjoitti:

Ota itse selvää ennenkuin MÖLISET!
        Kaskossa oleva keskeytysvakuutus korvaa hinauksen kun tapahtuma on sattunut matkalla. Kotipihaan hyytyneet ja käyntiin lähtemättömien autojen hinaukset maksaa autoilija itse. Sama tilanne tässä ko. tapauksessa kun kaveri on töskännyt omassa tallissaan dieselin kanssa.

Ja eihän tuo sullakaan maksanut itse toimenpidettä eli polttoaineen poistamista tankista eikä olisi muuten maksanut konerikkoa jos olisit sattunut starttaamaan hai-eicen.

"Kotipihaan hyytyneet ja käyntiin lähtemättömien autojen hinaukset maksaa autoilija itse."
        Riippuu vakuutusyhtiöstä. AFAIK.

• dfgfdgggg

Tuossa aikaisempaan että nelari bensakone ei polta tippaakaan bensiiniä, 2-tahdit eri juttu. Päinvastoin dieselit polttaa pieniä määriä bensaa dieselin seassa, sanotaanko noin 5-10% polttoaineen kokonaismäärästä ennen ongelmia.

• 16

Eiköhän ole aivan sama onko kyseessä neli- vai kaksitahtinen. Jos bensaa on niin suuri osuus, että koneen saa kipinällä käynnistymään, eikä se nakuta, niin tuskin se siitä hajoaa.

• palaa diesel

"että nelari bensakone ei polta tippaakaan bensiiniä"
        No sehän on sitten sökönä. Eikös bensakoneen kuulu polttaa juurikin bensiiniä?

No joo, kunhan piloillani juutuin pikku virheeseen.
        Kyllä se nelari polttaa ihan hyvin dieseliä bensan seassa, kunhan seos ei ihan liian diesel rikas.
        Samarakin mennä jolkotteli dieselillä kohtuu mukavasti, kun sitä aikoinaan vahingossa tankkasin. Liikkeelle lähdöissä meinasi nytkytellä ja komeat oli savut auton takana, etenkin kylmänä.

• iudhigbdj

Mitäs tuumaisitte tapauksesta, jossa kaasuttimelliseen bensa-autoon tankkaa RE85:tä?

Itselläni heräsi epäilys, että olisivatkohan sekoittaneet asemalla aineet ja säiliöt, eli että olisivat laittaneet 98E5:n säiliöön RE85:tä. Ko. asemalla ei myydä 95E10:ä. Tankkasin 98E5-pistoolista (kuten pitikin) 18 litraa ja n. 100 km myöhemmin kone alkoi nykiä ja sammuilla eikä käynnisty.

• silmät killissä

Eihän se kunnolla sillä viinalla toimi. Eikös ainakin st1:sen asemilla ole yleensä vain 95E10 ja RE85 bensoja tai sitten 98E5 ja 95E10 laatuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2795
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe