Nevermind

Jos tapaan tänään Dalai Laman (teknisesti jopa mahdollista), mitä olisi odotettavissa? Suurvalaistuminen? Koko pääkaupunkiseudun kattava sähkökatkos? Kiinan nootti? Illusta tulisi buddha/budhalainen? Dalai Lamasta tulisi militantti ateisti? Nirvana laskeutuisi maan päälle?

Siinäpä sitä perjantaille sopivaa pohdittavaa, mielenkiintoinen päivä.

20

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaara ohi, emme tavanneet - näin kyllä kauempaa.

      Vähän jopa harmittaa, olisi ollut mielenkiintoista tavata. Hän vaikuttaa sympaattiselta.

    • a.

      Dalai Laama on taikauskoinen pakana joka ei ole koskaan kuullutkaan koko sivistyneen maailman lakien taustalla olevasta, mutta valitettavasti monen maan lainsäädänöstä paljon unohtuneesta Mooseksen laeista.

      • satunnainen vieras

        Katsotaanpas, "taikauskoinen pakana". No, varmasti näin, jos pakanuus käsitetään "Pakanuus (lat. paganitas) viittaa ei-kristillisten uskontojen, yleensä ei kuitenkaan juutalaisuuden eikä islamin harjoittamiseen" (wikipedia). Taikausko tietysti kristityn mielestä on kaikkea muuta uskomusta kuin hänen oma uskomusmaailmansa, joka sekin tosin on vain uskomuksia - siten siis taikauskoa, jos niin halutaan ajatella.

        "joka ei ole koskaan kuullutkaan "

        Siihen, mitä Dalai-lama erittäin sivistyneenä henkilönä on kuullut tai ei ole kuullut, en uskaltaisi ottaa noin vahvaa kantaa.

        "koko sivistyneen maailman"

        Ja tämä määritellään miten?

        Muuten, uskaltaisitko ottaa riskin ja lähteä kuuntelemaan tuollaista "taikauskoista pakanaa" vai oletko sitä mieltä, että parempi sulkea silmät ja korvat kaikelta muulta kuin oman uskonopin julistukselta (siten välttyy varmimmin oppimasta mitään uutta maailman moninaisuudesta).


      • Luulenpa, että tuo "taikauskoinen pakana" tuntee Mooseksen lainkin, siis valtavan määrän muita asioita ohella, sinua paremmin.


      • kummeksun

        Mikä samperin pointti tuossakin kommentissa oli olevinaan? Elätkö sinä kaikkia VT:n ohjeita noudattaen?


      • "mutta valitettavasti monen maan lainsäädänöstä paljon unohtuneesta Mooseksen laeista."

        Se on unohdettu tarkoituksella, koska olisihan älytöntä, että neitsyt joutuissi menemään naimisiin raiskajaansa kanssa.


      • V.Loco

        Dalai tietää paljon ihailemastasi brutaalista ns. "alkuseurakunnasta" ja tietoa hänellä on myös muistakin hokkuspokkus-taikauskoista.


    • a.

      Olen koko ajan arvellut että olet cityevokki koska et todellisesta elämästä mitään ymmärrä. Veikkaa että asustelet jossain Pohjjois-Haagan betonilähiössä. Yök, ja kauhistus.
      Tuskin mikään on elämäälle vieraampaa kuin joku Kontula tai Malminiitty tai varsinkin Korso ja Havukoski. Paitsi tietysti Vuosaari. Meinasin kerran ostaa Merihaasta sijoitusasunnon talvella. Oli tosi kivan neljän tai oliko se kahdeksan asunnon pikku talojen rykelmä muistaakseni, mutta asuntoesittelyn aikana näin veritahroja hangessa siellä sun täällä ja niinpä jäi ostamatta. Enkä ole katunut, sillä niiden asuntojen arvo ei nouse likimainkaan samaan tahtiin kuin vaikkapa melkein missä tahansa Espossa tai Vantaalle em. paikkoja lukuunottamatta.
      Tai, onhan Korson kyljessä se parempiosaisten Matari jota ei Korson osaksi uskoisi. Siellä hinnat ovat pilvissä eikä sieltä juuri kukaan koskaan mitään edes myy. Tämä ei tarkoita ihan sitä tienvarsimataria.

      Tämä oli vain ystävällinen sijoitusvinkki raha-evokeille.

      Ja ihan vain tiedoksi että a. on aina sijoittanut 95 %;sesti kiinteistöihin. Ja taas kun lama uhkaa niin a. vain nauraa. Vuokraa tulee oli lama mikä tahansa. Heh heh. Tosin äkkirikastuminenkaan ei uhkaa.
      Nuorempana rakensin muutamia teollisuushalleja yrittäjille Hesan seudulle. Niistä sai todella hyvän tuoton. Mutta kun yrittäjällä alkoi mennä kehnosti niin minulla ei ollutkaan sydäntä sanoa nopeasti irti vaikeuksissa kamppailevaa ja tappiota tuli. Mutta vain hetkellisesti sillä konkurssi korjaa aika nopeasti rahattoman pois kuvioista, ei tarvitse edes irtisanoa.

      Jos Dalai Lama pystyy antamaan suuren valaistumisensa vuoksi sinulle parempia sijoitusvinkkejä niin kuuntele toki häntä.

      • Veikkaile ihan rauhassa. En asu Haagassa (vaan mielestäni oikein viihtyisällä pientaloalueella), mutta siellä Haagassakin asustelevat kuuluvat viihtyvän siellä oikein hyvin. Monet noista mainitsemistasi paikoista ovat kyllä aika karuja, mutta elämälle vieraita ne eivät ole. Joku voisi jopa sanoa, että siellä sitä elämää juuri näkee.

        Jos tarvitsen maallikkojen sijoitusneuvoja, niin täkäläiset taksikuskit ovat aina valmiita auttamaan.

        Dalai-Lamalta olisin voinut kysyä vaikkapa hänen käsityksistään elämän synnystä ja ihmisen alkuperästä.


      • Ⱪʀԑ†uⱣԑƖƖԑ™ №⑨
        illuminatus kirjoitti:

        Veikkaile ihan rauhassa. En asu Haagassa (vaan mielestäni oikein viihtyisällä pientaloalueella), mutta siellä Haagassakin asustelevat kuuluvat viihtyvän siellä oikein hyvin. Monet noista mainitsemistasi paikoista ovat kyllä aika karuja, mutta elämälle vieraita ne eivät ole. Joku voisi jopa sanoa, että siellä sitä elämää juuri näkee.

        Jos tarvitsen maallikkojen sijoitusneuvoja, niin täkäläiset taksikuskit ovat aina valmiita auttamaan.

        Dalai-Lamalta olisin voinut kysyä vaikkapa hänen käsityksistään elämän synnystä ja ihmisen alkuperästä.

        "Dalai-Lamalta olisin voinut kysyä vaikkapa hänen käsityksistään elämän synnystä ja ihmisen alkuperästä."

        Multinikkiä kiinnostaa vain maallinen mammona ja muiden tuomitseminen. Se on kai sitä nykykristillisyyttä.


      • sivustakattoja

        Buaahhahaa! Siinä meillä rahamies. Äitisi omistaa sen teidän päällekaatuvan homevaurioisen rintamamiestalon etkä sinä omista sen ulkohuussiakaan. Ja Kauhava on vaan kuvitelmissasi kotipaikkasi. Hähää! Nyt viduttaa ja mietityttää, mistä tiedän. Taisit mennä kerran lipsauttamaan kun vähän otettiin etkä tiennyt että minäkin tätä keskustelua lueskelen joskus ja muistin heti. HÄHÄÄÄÄ!


      • > Meinasin kerran ostaa Merihaasta sijoitusasunnon talvella.
        > Oli tosi kivan neljän tai oliko se kahdeksan asunnon
        > pikku talojen rykelmä muistaakseni, mutta asuntoesittelyn
        > aikana näin veritahroja hangessa siellä sun täällä
        > ja niinpä jäi ostamatta.

        Tarkoittanet kahdeksankymmenen asunnon rykelmää ja ketsuppitahraa jalkakäytävällä siinä missä bussin odottaja söi porilaista.


      • Ⱪʀԑ†uⱣԑƖƖԑ™ №⑨
        naapurin.kissa kirjoitti:

        > Meinasin kerran ostaa Merihaasta sijoitusasunnon talvella.
        > Oli tosi kivan neljän tai oliko se kahdeksan asunnon
        > pikku talojen rykelmä muistaakseni, mutta asuntoesittelyn
        > aikana näin veritahroja hangessa siellä sun täällä
        > ja niinpä jäi ostamatta.

        Tarkoittanet kahdeksankymmenen asunnon rykelmää ja ketsuppitahraa jalkakäytävällä siinä missä bussin odottaja söi porilaista.

        Merihaassahan tunnetusti on niitä pikku taloja pilvin pimein :D


      • V.Loco

        Minäkin sijoitin jo nuorena kiinteistöihin..Velaksi otin,ajattelin että rahaahan se vain on, niinkuin onkin..Pian on myynnin aika, vuokralaiset maksoivat luukut pois ja nyt kerätään voitot.

        Arvopapereita ei kannata ostaa ihan vielä.Odotellaan rauhassa aallonpohjaa..


    • V.Loco

      Paavin (siis ei tämän nykyisen vaan edellisen) erään henkivartijan poika on parhaita ystäviäni.Paavin henkivartijoilla aika kovat pääsyvaatimukset.

      Tai itseasiassa en tiedä onko ystäväni isä varjelemassa nykyisenkin paavin henkeä-pitääpä kysyä kun muistaa!

      Ota nimmari Dalailta jos tapaat, mielellään se niitä jakaa..Tavallinen ihminen hän vain on, loppujen lopuksi.

      • Sveitsiläiskaartiin ei tosiaan pääse kuka tahansa. Luin joskus itsekin heidän historiastaan ja pääsyvaatimuksistaan. Vanha perinne ja hyvin suosittu ammatti, johon hakijoitakin on paljon.

        DL:n nimmari olisi pitänyt hoitaa eilen, tänään on muuta puuhaa, mutta totta: hyvin inhimilliseltä ja elämäänsä tyytyväiseltä hän vaikuttaa.


      • Ⱪʀԑ†uⱣԑƖƖԑ™ №⑨
        illuminatus kirjoitti:

        Sveitsiläiskaartiin ei tosiaan pääse kuka tahansa. Luin joskus itsekin heidän historiastaan ja pääsyvaatimuksistaan. Vanha perinne ja hyvin suosittu ammatti, johon hakijoitakin on paljon.

        DL:n nimmari olisi pitänyt hoitaa eilen, tänään on muuta puuhaa, mutta totta: hyvin inhimilliseltä ja elämäänsä tyytyväiseltä hän vaikuttaa.

        Hieman kunnioitettavampi hahmo kuin kristittyjen keulakuva paavi.


      • Ⱪʀԑ†uⱣԑƖƖԑ™ №⑨ kirjoitti:

        Hieman kunnioitettavampi hahmo kuin kristittyjen keulakuva paavi.

        Eikä ihan hiemankaan.


      • V.Loco
        illuminatus kirjoitti:

        Sveitsiläiskaartiin ei tosiaan pääse kuka tahansa. Luin joskus itsekin heidän historiastaan ja pääsyvaatimuksistaan. Vanha perinne ja hyvin suosittu ammatti, johon hakijoitakin on paljon.

        DL:n nimmari olisi pitänyt hoitaa eilen, tänään on muuta puuhaa, mutta totta: hyvin inhimilliseltä ja elämäänsä tyytyväiseltä hän vaikuttaa.

        Sveitsiläiskaartiin hän ei kuulu, ihan "nykyaikainen" henkivartija hän on, luotiliivit päällä ja kantaa ruugeria ja hyvin, hyvin terävää pistintä..Nappikuuloke korvalla kun tilanne päällä.

        Käsittääkseni nämä originaalit kaartilaiset ovat vähän niinkuin symbolisia vartijoita,kiillotetut rautapaidat ja vanhat hilparit olalla?


      • V.Loco kirjoitti:

        Sveitsiläiskaartiin hän ei kuulu, ihan "nykyaikainen" henkivartija hän on, luotiliivit päällä ja kantaa ruugeria ja hyvin, hyvin terävää pistintä..Nappikuuloke korvalla kun tilanne päällä.

        Käsittääkseni nämä originaalit kaartilaiset ovat vähän niinkuin symbolisia vartijoita,kiillotetut rautapaidat ja vanhat hilparit olalla?

        En ole varma minäkään, mutta olen ollut käsityksessä, että ne Vatikaanin tummapukuiset pyssy kainalossa liikkuvat nappikuulokegorillat ovat sveitsiläiskaartia hekin, puettu vaan asiattomasti :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe