vaarallinen luomi

essi

Minkälainen ns vaarallinen luomi, joka pitäisi käydä poistattamassa? Minkänäköinen sellainen on ja mitä vaaroja luomista voi olla?

7

1927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen

Käy poistattamassa luomet, jotka kutiavat, vuotavat verta, kasvavat nopeasti, muuttavat väriä, ovat hankaukselle alttiina tai jotka ilmestyvät esim. kutiavan paukaman päälle. Tällainen luomi voi olla pahanlaatuinen, ja silloin leikkauksella on kiire.

• essi

minulla on koholla oleva luomi, joka kuivuu aina suihkun jälkeen ja siitä lähtee helposti palasia kun kynnellä vähän rapsuttaa. Se on muutenkin halkeileva.
        Toinen luomi on aika samanlainen ja puseron kaula-aukon kohdalla ja sitä kutittaa joskus, mutta ei niin usein ,ehkä kerran kuussa.
        Mitäs niistä sanot? Riski?

• anu
        essi kirjoitti:

minulla on koholla oleva luomi, joka kuivuu aina suihkun jälkeen ja siitä lähtee helposti palasia kun kynnellä vähän rapsuttaa. Se on muutenkin halkeileva.
        Toinen luomi on aika samanlainen ja puseron kaula-aukon kohdalla ja sitä kutittaa joskus, mutta ei niin usein ,ehkä kerran kuussa.
        Mitäs niistä sanot? Riski?

joihin kiinnität huomiota epätavallisen paljon.

Multa on poistettu leuasta, ehkä enemmänkin kosmeettisista syistä, ja pepusta, jossa mulla on aina ollut luomi, mutta pikkarit hiersi ja se kasvoi varmaan kolminkertaiseksi!!

• punaisia!
        anu kirjoitti:

joihin kiinnität huomiota epätavallisen paljon.

Multa on poistettu leuasta, ehkä enemmänkin kosmeettisista syistä, ja pepusta, jossa mulla on aina ollut luomi, mutta pikkarit hiersi ja se kasvoi varmaan kolminkertaiseksi!!

ihan matalat ja hyvin pienet ja matalat täplät? Niitä on tullut sinne tänne ja ovat todella punaisia, eivät vaivaa mitenkään. Ei kai ole ihosyöpää? Olen varhaiskeski-ikäinen.

• ....
        punaisia! kirjoitti:

ihan matalat ja hyvin pienet ja matalat täplät? Niitä on tullut sinne tänne ja ovat todella punaisia, eivät vaivaa mitenkään. Ei kai ole ihosyöpää? Olen varhaiskeski-ikäinen.

he kyllä osaavat arvoida niitä luomia paremmin. Joillakin on luomia aina paljon, ja joillekin niitä tulee juuri vanhemmiten runsaasti.

• Nainen
        punaisia! kirjoitti:

Näitä minullakin on. Yksi on joskus kokeeksi poistettu, mutta en muista, mikä se oli nimeltään. Ei ollut kuitenkaan vaarallinen. Minulta poistetaan kaikki luomet ja näppylät, jotka jotenkin vaivaavat mieltäni, koska olen melanooman sairastanut.

• melanooma?
        Nainen kirjoitti:

Näitä minullakin on. Yksi on joskus kokeeksi poistettu, mutta en muista, mikä se oli nimeltään. Ei ollut kuitenkaan vaarallinen. Minulta poistetaan kaikki luomet ja näppylät, jotka jotenkin vaivaavat mieltäni, koska olen melanooman sairastanut.

mistä tiesit että sinulla on melanooma?
        mitä sivuvaikutuksia sillä on? pelkään muuten juuri että minulla olisi tuo melanooma, mutta selviääkö se vasta lääkärillä, jos sitä ei muuten milloinkaan voi itse huomata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3128
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2931
    3. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      4
      2834
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      55
      2729
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2545
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2126
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      51
      1935
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1870
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1809
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48