Hän istuu elokuisena iltana kesämökillään takkatulen ääressä ja katselee järvelle. Hän ei kuitenkaan ihaile veden pinnalle heijastuvaa laskevan auringon siltaa, vaan manailee likaista ikkunaa.......
.... Pessimistin vesilasi on aina puoliksi tyhjä.....
Hän etsii asioiden huonoja puolia ja riemuissaan huomaa onnistuvansa tehtävässään kerta toisensa jälkeen.
Ihmisen mieli on kuin henkinen tehdas. Millaisia raaka-aineita sille annat, sellainen on myös sen valmistama tuote – sinä.
Se mitä teet, ajattelet, saavutat ja millaisena muut ihmiset sinut näkevät, on tulosta sinun omista ajatuksistasi. Ovatko ne pessimistin vai positiivarin ajatuksia?
Valinta on vain sinun. Kukaan muu ei sitä voi puolestasi tehdä. ......
Millainen ihminen on pessimisti?
15
238
Vastaukset
- Optimistinen ateisti
Jehovan todistaja on pessimismin synonyymi.
- semmonen logiikka..
Pessimisti sanoo todistajaa pessimistiksi...
Itse hän ei kuitenkaan usko Paratiisiin ;) - kiekujakaiku
Kysyinpä suomi24 :lta, kuka on "pessimisti"
sain hyvän vastauksen;
"Tällä käyttäjällä ei ole Minä-profiilia tai se on poistettu"
minätön peesailijahan se.
toistelee kaikuna toisten lausumia - not negative
Dalai Laman tapahtumassa sain vahvistusta sille,
että negatiivinen tunne pitää kohdata heti ja hä-vit-tää sen jälkeen sa-man tien.
Kysymys kuuluukin, että missä tunteessa sinä haluat olla ja ELÄÄ ? - jorataan taas !
optimisti vanhenee hitaammin kuin pessimisti :D
http://youtu.be/Jkfuh07M1WM- optimistka ;)
Miekii haluun jorata tolleen
seittemänkymppisenä!
Nyt olen alle kuusikymppinen pyörätuolilainen joka ei ole vuosiin kävellyt.
- rämpylä kanssa
Marraskuun 2011 tutkittavassa Vartsikassa on tosi kannustava ja rohkaiseva kertomus:
"Olen vammainen nyt- mutta en ikuisesti".
Kuuntelin eilisiltana mp3 tiedostona ja näkyy olevan nyt saatavana pdf-muodossakin.
-pessimistin mielestä tämmöisiä tarinoita ei saisi kertoa, koska ne herättävät ihmisissä toivoa paremmasta tulevaisuudesta ;) - terveellinen positiv
Tutkimusten mukaan pessimisti on alttiimpi aivohalvaukselle kuin ei-pessimistinen henkilö....
Pessimisti altistuu aivohalvaukselle
Suomalaistutkimuksen mukaan pessimismiin taipuvaiset miehet ja naiset saattavat olla alttiita aivohalvauksille. Vähiten pessimististen sairastumisriski on jopa puolet pienempi kuin pessimistien, tulokset paljastavat.
Tutkimus perustuu 23 000:n 20-54-vuotiaan suomalaisen terveystietoihin, jotka kerättiin osana Health and Social Support (HeSSup) -tutkimusta.
Osallistujien pessimistisyyttä arvioitiin kyselyllä tutkimuksen alussa. Seitsemän vuoden seurannan aikana 105 osallistujaa sairastui aivohalvaukseen. Analyysissa huomioitiin mm. masennus ja muita tuloksiin mahdollisesti vaikuttavia seikkoja.
Havainnot eivät automaattisesti tarkoita sitä, että optimistien aivohalvausriski olisi pessimistien riskiä pienempi. Aikaisemmin on esimerkiksi havaittu, ettei optimismi paranna syövän ennustetta, vaikka samassa aineistossa pessimistien kuolleisuus oli suurempaa kuin vain vähän pessimististen.
Tulokset julkaistiin Stroke-lehdessä.
http://www.tohtori.fi/?page=7236802&id=0668260 - lazy pessimist
pessimistin mielestä ei kannata tehdä mitään.
odottaa että muut tekevät kaiken hänen puolestaan..
-ei siit kuiteskaan tuu mitään...
ota sää kuva, mun ei onnistu koskaan...
http://is12.snstatic.fi/kuvat/zoom6/img-1288539759998.jpeg- Normalisti
Hah hah - tunnettua on ... tosi hyvä kuva "arkipäivän pessimististä" ..
Optimisti on esimerkiksi se joka uskoo olevansa taiteilija vaikka ei ymmärrä taiteesta mitään ;-) .
- 546456546
".... Pessimistin vesilasi on aina puoliksi tyhjä.....
Hän etsii asioiden huonoja puolia ja riemuissaan huomaa onnistuvansa tehtävässään kerta toisensa jälkeen."
anteeksi nyt vain mutta huomaan että olet seuran aivopesettämä. sinä yrität positiivisuudella sivuuttaa kaikki todelliset seuran aiheuttamat pahat.
sivuutatko positiivisuudella myös maailmallisten elämän ajattelemalla että he ovat hyviä ihmisiä suurin osa?
sivuutatko positiivisuudella myös muiden uskontojen ongelmat?
sivuutatko positiivisuudella kaiken maailman pahuudenkin kun kerran vt-seurankin kohdalla?
ja eikö vt-seura itse aika pessimististä kuvaa edusta kun vain 0,1% elossa olevista pelastuu jumalan tappamiselta harmassa?
minusta aito positiivisuus on elämän voima mutta se ei tarkoita että vääryyttä tulisi hyväksyä. vt-seuraa minä en koskaan tule hyväksymään koska se on valehdellut kautta historiansa. sillä on karmea karttamismenettely jossa tehdään suunnatonta henkistä väkivaltaa.
seura aivopesee jäseniään ja hallitsee heidän mieltään ja elämäänsä psykologisin asein. seuraa voi puhtaasti sanoa valheen seurakunnaksi koska sen omalla materiaalilla on valheita osoitettavissa valtavasti.
mikään positiivinen ajattelu ei saa minua näkemään kauniiksi seuran karttamis menettelyä jossa tehdään pahaa. tuo karttaminen on saanut ja saa osakseen suurimman osan ihmisten tuominnan. sitä ei positiivisuus pelasta.
voit itse asettua eronneen tai erotetun tilanteeseen jossa kaikki läheisesi oma perhe mukaan luettuna karttaa sinua eikä ole enää missään tekemisissä. siitäkö sanot selviäväsi positiivisuudella noin vain?? - kavahdan rajusti
pessimistin seura vie toiselta energiat nollille.
suorastaan vampyyri energiarosvo siis. - positiinen olen
aloittajalla tiedoksi että seuraa kohtaan esitettävä kritiikki EI ole merkki pessimismistä. se on merkki siitä että monet ihmiset tekevät jotain konkreettista auttaakseen toisia pysymään poissa seurasta jonka tietävät valheelliseksi ja jonka toiminta on ihmisarvoa alentavaa.
seuraa kohtaan esitetty kritiikki on positiivista ajattelua koska maailma muuttuu paremmaksi kun entistä harvempi on tekemisissä väärien asioiden kanssa. - pars
vt on ainakin pessimisti koska odottelee harmageddonin tulevan koska tahansa ja jehovan tappavan lähes kaikki.
todistajalla pitäisi kyllä olla suurta optimismia kun ajattelee elämäänsä niiden tapettujen ruhojen joukossa. on siinä raivaamista kun 7 miljardia tapettua alkaa 7 miljoonaa jehovan todistajaa kuopata maahan tai polttaa. madoiksi ehtii mennä. on siinä paratiisin alkua kerrakseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047