Nyt täytyy kyllä kysyä teiltä koiria kasvattavat ihmiset, onko koira eläin vai perheenjäsen ja voiko sen hyväksyä vaikkapa lapsen rinnalle sosiaalisessa elämässä ja onko se yleensä edes mahdollista?
Oon lukenu vuosia näitä koirapalstoja ja ihmettelen kyllä suuresti, että joidenkin perheiden keskuudessa lapsi jää häviölle tai sitten se verrataan sairaaseen lapseen, jonka pitää saada repiä kaikki rikki, jopa huonekalut tai verhot, tapeteista puhumattakaan.
Miksi ihmeessä koirasta, tai kissasta, on tullut omaa lasta tärkeämpi lähes jokaisessa eläimiä omistavassa perheessä? Kuka toimii tällä ajatuksella ja hakkaa lasta mutta ei kiinnitä koiran tapoihin mitään huomiota?
En väitä että tätä sattuu usein suomessa mutta se yksikin on liikaa.
Alan ammattilaiset!
42
143
Vastaukset
- huoh . taas.
Voi hatammi, sä oot kyl tippunu ajastas jo ajat sitte.
Meidän yhdellä koiralla on kuule tv-lupakin.
Ei meillä hakata lapsia eikä koiria, mattoja silloin tällöin.
Ei revitä seiniä eikä huonekaluja, ei lapset eikä koirat.
Huonekalutkin pysyvät siisteinä, koska jokainen ruokailee keittiössä yms.
Vanhemmistahan se riippuu millaset mukulat ja lemmikit on ja mitä niille sallitaan tai kielletään.Mä vastasin sulle kyllä!
Oliks te taas sun mielestäs liikaa ku se poistettiin ja luultavasti sun toimestas!
- Myy-Pikkuinen
Kyllä se koira on eläin, tai ainakin pitäis olla. En oikein osaa aatella että koira olisi "perheenjäsen" koska se kuiten on vain koira...
Mut jos jollekkin se koira on perheenjäsen niin mikäs siinä, kunhan sitä kohdellaan ja kasvatetaan kuten eläintä, eli koiraa. =)))Hienoa pikkunen.
En olis uskonukkaan jos oisit sanonut jotain muuta mutta asiasta toiseen, mites sä kuvailet sen hevosen, onko sekin eläin vai perheenjäsen?- reunalla
En oikein ymmärrä tuota jaottelua eläimet ja sitten jotakin suurta... ihminen.
Ihan tosissaan ihminen on kädellinen, kahdella jalalla seisova nisäkäs, sekä eräs apinaheimoon kuuluva otus, niin muuten sinäkin.
Meillä koira on ollut aina perheenjäsen ja ei koskaan ole tullut mieleenkään ajatella sinun laillasi, "että se on kuitenkin vain koira" - Myy-Pikkuinen
reunalla kirjoitti:
Ihan tosissaan ihminen on kädellinen, kahdella jalalla seisova nisäkäs, sekä eräs apinaheimoon kuuluva otus, niin muuten sinäkin.
Meillä koira on ollut aina perheenjäsen ja ei koskaan ole tullut mieleenkään ajatella sinun laillasi, "että se on kuitenkin vain koira"Ei se minun ja koiran välittämistä vähennä mihinkään vaikka se onkin vain koira. Kyllä tuo Tiiperoinen on minulle kuitenkin erittäin tärkeä eläin...ja koira on koira vaikka mitä yrittäisit väittää.
Minä en inhimillistä mitään eläintä koska ne kuitenkin on eläimiä. - Myy-Pikkuinen
arkipirulainen kirjoitti:
Hienoa pikkunen.
En olis uskonukkaan jos oisit sanonut jotain muuta mutta asiasta toiseen, mites sä kuvailet sen hevosen, onko sekin eläin vai perheenjäsen?No hevosta nyt vielä vähemmän pidetään perheenjäseninä. Enpä ole koskaan kenenkään kuullut edes niin toteavan. Hevonen on hevonen... =)))
Mut erittäin iloinen olen siitä asiasta että hevosia pidetään/hoidetaan tänäpv paljon paremmin kuin mitä ennen. - Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Ei se minun ja koiran välittämistä vähennä mihinkään vaikka se onkin vain koira. Kyllä tuo Tiiperoinen on minulle kuitenkin erittäin tärkeä eläin...ja koira on koira vaikka mitä yrittäisit väittää.
Minä en inhimillistä mitään eläintä koska ne kuitenkin on eläimiä.No kerroppas nyt missä se raja menee inhimillisen tai ei inhimillisen välillä.
Meneekö se raja siinä, että ihminen tietää kuolevansa vai missä ? Kuuntelen mielelläni. - Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
No kerroppas nyt missä se raja menee inhimillisen tai ei inhimillisen välillä.
Meneekö se raja siinä, että ihminen tietää kuolevansa vai missä ? Kuuntelen mielelläni.No voin kertoo yhen jutun. Yks sellanen mummeli syötti koiraansa ruokapöydässä. Se siis istui tuolilla ja sit sillä koiralla oli vielä ruokalappu. =))))))))))))))))
Siis koiran ei pitäisi olla mikään ihmisen korvike. - Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
No voin kertoo yhen jutun. Yks sellanen mummeli syötti koiraansa ruokapöydässä. Se siis istui tuolilla ja sit sillä koiralla oli vielä ruokalappu. =))))))))))))))))
Siis koiran ei pitäisi olla mikään ihmisen korvike.Ai niinkö ?...Mutta luulen kuitenkin, että tuo inhimillistämis juttu on jostakin luettua ja ajateltu, että siinäpä vasta viisaita sanoja :)))))
Vaan minäpä se viis veisaan mistään viisastelijoista. Nukutin koirani peiton alla ja sitten kun siitä koirasta alkoi tuntumaan, että tämähän ei ole ollenkaan inhimillistä, kun kuumakin on, niin inhimillisyys loppui siihen paikkaan ja koira pomppasi lattialle.
Samasta tikkaristakin nuolaistiin ja oltiin niin rakkautta täynnä, että oikein päästä tuprusi savua.
Tässä koko totuus. Inhimillisyyskin on katsojan silmässä :)))))))))))))) - Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
Ai niinkö ?...Mutta luulen kuitenkin, että tuo inhimillistämis juttu on jostakin luettua ja ajateltu, että siinäpä vasta viisaita sanoja :)))))
Vaan minäpä se viis veisaan mistään viisastelijoista. Nukutin koirani peiton alla ja sitten kun siitä koirasta alkoi tuntumaan, että tämähän ei ole ollenkaan inhimillistä, kun kuumakin on, niin inhimillisyys loppui siihen paikkaan ja koira pomppasi lattialle.
Samasta tikkaristakin nuolaistiin ja oltiin niin rakkautta täynnä, että oikein päästä tuprusi savua.
Tässä koko totuus. Inhimillisyyskin on katsojan silmässä :))))))))))))))Niin, eli missä se raja kulkee...
- Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Niin, eli missä se raja kulkee...
Rajaa ei ole. Kaikki mikä liikkuu ja hengittää ovat aivan yhtä inhimillisiä.
- Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
Rajaa ei ole. Kaikki mikä liikkuu ja hengittää ovat aivan yhtä inhimillisiä.
Ahaa, eli koirat joille ostellaan mekkoja ym turhaa asustetta niin...ohhho sanon minä. Ei helvetti niitä eläimiä sentään pelleinä pidä pitää...
- Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Ahaa, eli koirat joille ostellaan mekkoja ym turhaa asustetta niin...ohhho sanon minä. Ei helvetti niitä eläimiä sentään pelleinä pidä pitää...
Pakkasella on kyllä hyvä olla vähän vaatetta päällä ja hyvä, että Suomessakin on siinä hommassa menty kovasti inhimilliseen suuntaan.
Vaan Ameriikassa olen nähnyt jotain sellaista pelleilyä koirien kanssa, että suoraan sanottuna kuvotti.
Onkohan Suomessa jo myytävänä koirille tarkoitettuja rattaita :))))))))))) ? - Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
Pakkasella on kyllä hyvä olla vähän vaatetta päällä ja hyvä, että Suomessakin on siinä hommassa menty kovasti inhimilliseen suuntaan.
Vaan Ameriikassa olen nähnyt jotain sellaista pelleilyä koirien kanssa, että suoraan sanottuna kuvotti.
Onkohan Suomessa jo myytävänä koirille tarkoitettuja rattaita :))))))))))) ?Minä kirjoitinkin että TURHAA vaatetta. Ja kyllä on niitä rattaitakin myynnissä, lippiksii ym naurettavaa...Joten??
Pukeli 1 kirjoitti:
Onkohan Suomessa jo myytävänä koirille tarkoitettuja rattaita :))))))))))) ?Rattaita on kyllä ainakin täällä ruotsissa. Itse meinasin ostaa sellaset.
Vaikeata kun oli kulkea koirien kanssa sairauden takia. Onneksi sain naapurilta lainaksi vanhat lasten rattaat. Niillä sitten kärräsin koirat sellaiseen paikkaan missä minun oli turvallista/rauhallista niitä kävelyttää.(niin ja koirat on chihuja).
Sadetakit on pikkukoirilla ja talvitakit kaikilla. No, oikeastaan Apollo (yksi koirista) ei tarvi yhtään mitään. Se kun on aika kestävä koira. Jalostettu karjanpaimeneksi alunperin. Ei varmaan vaattteita ollut nuilla "karjapaimenilla" aikoinaan ;-)))
Nyt muuten pikkukoirat saa kyytiä rollaattorilla tarpeen vaatiessa.reunalla kirjoitti:
Meillä koira on ollut aina perheenjäsen ja ei koskaan ole tullut mieleenkään ajatella sinun laillasi, "että se on kuitenkin vain koira"Niin kun sanoin, moni muukin ajattelee samalla tavalla, ehkä jopa minäkin, mutta lapsi on sentään aina lapsi, omaa verta ja genettisesti myöskin omaa "tyhmyyttä tai järkevyyttä" joita vain ihminen voin kantaa.
Simpanssi tulee ihmisen jälkeen kai seuraavana, jos älykkyyttä mitataan, mutta hellyydessään se voittaa jopa ihmisen.
Vai kuinka moni on kuullut näiden kädellisten tappaneen oman lapsensa?- Etkö tiedä?
Niin kun sanoin, moni muukin ajattelee samalla tavalla, ehkä jopa minäkin, mutta lapsi on sentään aina lapsi, omaa verta ja genettisesti myöskin omaa "tyhmyyttä tai järkevyyttä" joita vain ihminen voin kantaa.
Simpanssi tulee ihmisen jälkeen kai seuraavana, jos älykkyyttä mitataan, mutta hellyydessään se voittaa jopa ihmisen.
Vai kuinka moni on kuullut näiden kädellisten tappaneen oman lapsensa?http://wwf.fi/maapallomme/uhanalaiset/ulkomaiset/simpanssi/
"Simpanssit käyttäytyvät toisinaan myös aggressiivisesti. Urosten tiedetään tappaneen sekä poikasia että toisia uroksia." Etkö tiedä? kirjoitti:
http://wwf.fi/maapallomme/uhanalaiset/ulkomaiset/simpanssi/
"Simpanssit käyttäytyvät toisinaan myös aggressiivisesti. Urosten tiedetään tappaneen sekä poikasia että toisia uroksia."Vertaa sitä sitten ihmiseen.
Kuinka monta kertaa ihminen on tappanut tänäkin vuonna omaisensa ja miten on sen apinan laita samaan kysymykseen?- +++++++
Vertaa sitä sitten ihmiseen.
Kuinka monta kertaa ihminen on tappanut tänäkin vuonna omaisensa ja miten on sen apinan laita samaan kysymykseen?Mulla alkoi oikeesti eilen tekemään mieli sitä sun piirakkaasi:-DD
- ei tykkää ei
Pukeli 1 kirjoitti:
Onkohan Suomessa jo myytävänä koirille tarkoitettuja rattaita :))))))))))) ?On myytävänä ja yhdessä ohjelmassa Hantta Krause kuljetti nakujaan niillä.
Kyllä se koira on eläin, mutta...kyllä se on myös perheenjäsen omalla tavallaan, kun se asuu kodissamme...sille opetetaan rajat ja tavat niinkuin lapsillekkin ja sen hyvinvoinnista kannetaan vastuu niinkuin lastenkin hyvinvoinnista...lapsia meillä ei ole koskaan hakattu eikä myöskään koiria...
Yhdessä eletään koirien kanssa samassa kodissa, kellään ei ole oikeutta rikkoa ja tuhota yhteistä kotia...
Vähän nyt menee nuo juttusi ristiin taas.....
'' Miksi ihmeessä koirasta, tai kissasta, on tullut omaa lasta tärkeämpi lähes jokaisessa eläimiä omistavassa perheessä? ''
ja sitten...
'' En väitä että tätä sattuu usein suomessa mutta se yksikin on liikaa. ''Voi sikra hyvä!
Onneksi oot niitä ihmisiä jokka ottaa vastuun ittestään ja lapsistaan. Usein niin ku sanoin, kukaan ei tee mitään väärää, ei kohtele lapsiaan huonosti eikä lemmikkejään.
Mutta miks sit päivittäin pitää lukee lehdistä tai netistä, kuinka joku tyhmä on taas hakannut lapsensa tai teurastanut koiransa, kissansa tai jonkun muun luontokappaleen vain sen tähden, ku pinna paloi?
Mä tajuun kyllä sen kun pinna palaa, mutta miks pirussa siitä kärsii aina se heikoin osapuoli?- miks sit
Voi sikra hyvä!
Onneksi oot niitä ihmisiä jokka ottaa vastuun ittestään ja lapsistaan. Usein niin ku sanoin, kukaan ei tee mitään väärää, ei kohtele lapsiaan huonosti eikä lemmikkejään.
Mutta miks sit päivittäin pitää lukee lehdistä tai netistä, kuinka joku tyhmä on taas hakannut lapsensa tai teurastanut koiransa, kissansa tai jonkun muun luontokappaleen vain sen tähden, ku pinna paloi?
Mä tajuun kyllä sen kun pinna palaa, mutta miks pirussa siitä kärsii aina se heikoin osapuoli?Miks miehet hakkaa naisia / vaimojaan / tyttöystäviään? Siis sitä heikompaa osapuolta ? Tai kyl jotku menee vetään naapurin isäntää turpaan, miks?
miks sit kirjoitti:
Miks miehet hakkaa naisia / vaimojaan / tyttöystäviään? Siis sitä heikompaa osapuolta ? Tai kyl jotku menee vetään naapurin isäntää turpaan, miks?
Ei harmainta aavistustakaan.
- koiria koiria
Valitettava asia mutta millään ei tunnu loppuvan.Nämä "kieroon kasvaneet hullut" kun ei uskalla käydä sellaisen kimppuun, josta saattaisi löytyä vastusta, (poikkeuksen päihdeporukoissa olevien keskinäiset kamppailut.)
Mutta muuten hakataan/kidutetaan eläimiä, lapsia tai puolisoa. En edes kirjoita, että vaimoa koska väkivaltaa nykyisin on molemmin päin. Heikommalta kun ei saa turpaansa takaisin.
Ja on myös näitä tapauksia joissa koiraa kohdellaan todella hyvin, mutta lähipiiri lapset ja puoliso saa turpaansa harva se viikko.
Ja toisaalta on tapauksia joissa perhe elää suurta "idylliä" ja saman aikaan koirat, kissat, hevoset jne. kärsivät ruoan ja hoidon puutteesta.
Näissä asioissa ei oo mitään järkeä ja niihin puuttuminen on usein mahdollista vasta silloin kun se on myöhäistä.Totta puhut, ikävä kyllä!
On naisia jotka on pakotettu hellan ja nyrkin väkiin ja on lapsia, joita ei ees lapsikseen tunnisteta, kuhan kuritetaan syyttä tai suotta.
Tossa edellinen kirjottaja kysy multa lähes samaa ja mä vastasin vähän liian kiireellä; ei harmaata aavistusta, mutta jos luet tätä viestiä, on mulla sentään aavistus.
Lapsi ja vaimokin on helppo hakata huonoon kuntoon mutta jos vastaan tulee vähänkin isompi vastustaja, menee pupu pöksyyn ja siitä äkkiä soitetaan poliisille, niin kuin täälläkin on tapana tehdä, tai ainakin uhkaillaan tehtävän.
No minä komppaan Sikraa.Noin minäkin sanoisin.
"Miksi ihmeessä..." Minusta tuo on aika reipasta yleistystä,että lapset jää häviölle.Joka lähtöön aika löytyy,mutta eiköhän nyt kuitenkin vähäisemmässä määrin.
Itse tunnen melkoisen paljon perheitä,jossa koiria/kissoja,eikä tuollaista menoa tosiaan ole.Mutta kuten sanoin,ainahan joka asiasa ääripäitä joitain löytyy.
Enemmän kuitenkin ehkä löytyy niitä,jotka inhimillistävät koiraa väärällä tavalla.Eli koiran käyttäymisestä ei riittävästi tiedetä,pidetään lapsen korvikkeena,lapsenomaisena ym.
Puolesta ja vastaan koiria/lapsia,on myös aina ollut.Ihan äärilaitoja niissäkin,ja kommentitkin sen mukaisia,voisi sanoa.
Noit ihmiset sitten,ketä käyttää väkivaltaa,niin niitä on aina,valitettavasti ollut.Kuka sitten mihinkin sitä "kiinnostuneempi" käyttämään.
Ja yhtä tuomittava aina,kohdistuu sitten mihin elävään olentoon tahansa.Tyypillinen vastaus koiranomistajalta. Meidän mustit tai maijat ei oo koskaan syyllitystyneet mihinkään raakuuteen; ne rakastavat lapsia ja haluavat leikkiä niiden kanssa!
Mutta lue nyt lehtiä tai selaa nettiä. Kuinka monta ihmistä on revitty hajalle tän vuoden alusta lukien ja kuinka monta lasta on saanut ikuisen arven siitä lapsirakkaasta mustista?
Tekee pahaa lukee väliin tätäkin palstaa. jolla yks sanoo sitä toista mut ykskään ei tajuu itse ongelmaa.
Koira pitää olla omistajansa hallinnassa, se ei saa uhkailla muita ihmisiä eikä sitä saa todellakaan opettaa joksikin mukamas vartiokoiraksi. Sellaista ei suomessa tarvita ja jos tarvitaankin, ne kuuluu täysin kasvatettuihin poliisi- ym. vastaaviin eikä sovi tavallisille pulliaisille, joiden kävelylenkki on talon ympäri pari kertaa vuorokaudessa.arkipirulainen kirjoitti:
Tyypillinen vastaus koiranomistajalta. Meidän mustit tai maijat ei oo koskaan syyllitystyneet mihinkään raakuuteen; ne rakastavat lapsia ja haluavat leikkiä niiden kanssa!
Mutta lue nyt lehtiä tai selaa nettiä. Kuinka monta ihmistä on revitty hajalle tän vuoden alusta lukien ja kuinka monta lasta on saanut ikuisen arven siitä lapsirakkaasta mustista?
Tekee pahaa lukee väliin tätäkin palstaa. jolla yks sanoo sitä toista mut ykskään ei tajuu itse ongelmaa.
Koira pitää olla omistajansa hallinnassa, se ei saa uhkailla muita ihmisiä eikä sitä saa todellakaan opettaa joksikin mukamas vartiokoiraksi. Sellaista ei suomessa tarvita ja jos tarvitaankin, ne kuuluu täysin kasvatettuihin poliisi- ym. vastaaviin eikä sovi tavallisille pulliaisille, joiden kävelylenkki on talon ympäri pari kertaa vuorokaudessa.Olen lukenut lehtiä,ja selaan nettiä.Ja noista valitettavista tapauksista lukenut,mitä ei tarvitsisi olla yhtäkään (tosin nyt poiketaan jo aloituksesta hieman,mutta eipä haittaa).
Eiköhän täällä ole ihan ihmisiä,jotka realiteettejä tajuaa.Monissakin asioissa.
"Koira pitää olla hallinnassa..." Kyllä.
En ehkä ymmärtänyt tuota "tyypillinen" vastaus oikein...
Tai sitten en todellakaan ymmärrä tuota vastausta,saati purkausta minulle.Meinaan,vähän meni väärään paikkaan,jos suoraan oli kohdistettu,kirjoitukseni perustella,tai ylipäätään henkilökohtaisesti millään muotoa...
Olen parikymmentä vuotta tehnyt muiden eteen työtä koiran hallinnan opettamiseksi,kuin myös hyvän koiraetiketin puolesta,ihan vielä talkootyönä.
Olen omien rotujeni parissa,kuin myös muutenkin,tuonut mielipidettäni esiin luonteisiin kiinnittämiseen tärkeydestä ja kunnolla, jalostuksen yhteydessä eli sen tärkeydestä.Ihan myös kongreettisesti.
Omat koirat on luonnetestattu,ja pyrin jokaisen tulevan testaamaan.Olen harrastanut humanitääristä toimintaa koirien kanssa.
Että ihan on oikeassa elämässäkin tehty asioitten eteen muutakin kuin netissä kirjoiteltu ;) ja annettu "tyypillisiä" vastauksia,tai luettu pelkästään lehtiä ja nettiä...
Ehkä jotain asioitakin siis tajuttu,ja jopa niiden eteen yritetty tehdäkkin.
Ja ei,enpä usko,että yhdestäkään omista "mukamas vahtikoirasta" on kellään huonoa sanottavaa ollut.Päinvastoin.Eiköhän ole sen verran pr:ää tehty muutamankin vuosikymmentä ihan normielämässä,kuin virallisestikkin,ihan muussakin,kuin rusetteja keräilemässä ;D.
- no voihan nenä !
Kirjoitat näin :
"Miksi ihmeessä koirasta, tai kissasta, on tullut omaa lasta tärkeämpi lähes jokaisessa eläimiä omistavassa perheessä?"
Miten näin oletat olevan ? Itse en ainoaakaan perhettä ole tavannut joissa asiat on noin. Ihan kummia juttuja sinulla on..- totuus on ihmeellise
No, voin sanoa omasta puolestani, että olen juuri tuollaisessa perheessä kasvanut. Koirat oli tärkeimmät maailmassa. Koirat sitä, tätä ja tota.
MIKÄÄN ei ajanut lapsien ohi niinkuin koirat...........
No, ehkä en olekaan missään tekemisissä vanhempaani, jonka mielestä koirat on ne rakkaimmat. nauttikoot ny niistä ihan vimpanpäälle............turhaa itkeä, kun ei soiteta tai käydä.
Niin makaa kuin on pedannutkin.
Ihan ilman huonoa omaa tuntoa. Ehkä tästä johtuen omat eläimet ei todellakaan tule ihmisten edelle.........;))
Kyllä tuollaisia näyttelyhulluja perheitä on ollut ja tulee olemaan.........toisissa lapset jatkaa samassa rodussa , mutta ne jotka on ihan oikeesti saaneet tarpeekseen elukoista jo lapsena, niin niillä ei ole eläimiä vieläkään........... Ole kiitollinen siitä.
Mä tapaan noita hulluja lähes päivittäin jokka esittelee ruusukkeitaan tämän tästä ja kertoo saaneensa sen ja sen voiton millon missäkin, mutta ei ees tajuu sitä että kyllä joka ainoo koira sen kukan saa kun vaan mennään kiertään sitä vitun kehää.
Mutta mites on lasten kanssa?
Mihis te viette niitä?- 1+1
Ole kiitollinen siitä.
Mä tapaan noita hulluja lähes päivittäin jokka esittelee ruusukkeitaan tämän tästä ja kertoo saaneensa sen ja sen voiton millon missäkin, mutta ei ees tajuu sitä että kyllä joka ainoo koira sen kukan saa kun vaan mennään kiertään sitä vitun kehää.
Mihis te viette niitä?Mukulat viedään lintsille ja puuhamaahan karuselleihin kiertämään kehää!
- jatkan vielä
totuus on ihmeellise kirjoitti:
No, voin sanoa omasta puolestani, että olen juuri tuollaisessa perheessä kasvanut. Koirat oli tärkeimmät maailmassa. Koirat sitä, tätä ja tota.
MIKÄÄN ei ajanut lapsien ohi niinkuin koirat...........
No, ehkä en olekaan missään tekemisissä vanhempaani, jonka mielestä koirat on ne rakkaimmat. nauttikoot ny niistä ihan vimpanpäälle............turhaa itkeä, kun ei soiteta tai käydä.
Niin makaa kuin on pedannutkin.
Ihan ilman huonoa omaa tuntoa. Ehkä tästä johtuen omat eläimet ei todellakaan tule ihmisten edelle.........;))
Kyllä tuollaisia näyttelyhulluja perheitä on ollut ja tulee olemaan.........toisissa lapset jatkaa samassa rodussa , mutta ne jotka on ihan oikeesti saaneet tarpeekseen elukoista jo lapsena, niin niillä ei ole eläimiä vieläkään...........Piti vielä jatkamani, että jos leikittiin, niin leikit oli tälläisiä: Leiki koirankanssa, vie niitä ulos, vie roskat ulos. Ennen näyttelyitä piti käyttää useita päiviä koirien pesuun ja puunaamiseen...........saati näyttelyissä apulaisina.
On se kuulkaa kivaa kun on parhaimmillaan 10 keskikokoista koiraa asunnossa ja lasten pitää hoitaa ulosviemiset, roskat (ainahan joku sisälle tekee), lenkittämiset ja auttaa muutoinkin,esim harjaamiset, kun oli harjattava turkki, kun kerran asutaan saman katon alla.
Suurin osa koirista oli keittiössä. Siellä ei pystynyt syömään kun nämä perkeleet oli syöneet tuolinjalat, kusseet jääkaapin kulmiin ja aiheittaneet oikosulkuja, hyppineet paskaisilla tassuilla ruokapäydälle. Lattia oli kustu ja paskottu pilalle.
Kuka tuolla viitsii ruokaa tehdä saati syödä............
Tuollaista määrää et edes saa koulutettua niin ettei joku olisi aina haukkumassa.
Pentuja joka ikinen vuosi, joko yhdellä tai parhaimillaan kolmella samaan aikaan, kun juoksutkin olivat tulleet perättäin..........
No, onneksi tuli avioero ja homma loppui siihen miltei tyystin.
Sisaruksilla ei ole ollut koiria tuon lapsuuden jälkeen, eikä tule.
Enkä ihmettele yhtään.
Ja meidän perhe ei ollut noissa piireissä todellakaan ainoa joka koiria "harrasti" koirien, ei lasten ehdoilla................oli siihen aikaan hyvinkin tyypillistä.
Ja muistan vielä kun koulukaverit olivat "KATEELLISIA" minulle kun oli koiria......no, olisivatpa tienneet totuuden, eivät olisi takuulla vaihtaneet osia........ - hohhoijakkaa
Ole kiitollinen siitä.
Mihis te viette niitä?Jassooo arkipirulainen tulihan se sieltä. Koiransa näyttelyyn ilmoittanut äiti tai isä asettavat koiran lapsen edelle. väität sä!
hohhoijakkaa kirjoitti:
Jassooo arkipirulainen tulihan se sieltä. Koiransa näyttelyyn ilmoittanut äiti tai isä asettavat koiran lapsen edelle. väität sä!
En väitä yhtään mitään vaan ihmettelen sitä tosiasiaa, että joka ainoo mun tuntemani "koiran omistaja" saa sätkyt kun joku vaan mainitseekin lapset ja koirat samaan yhteyteen.
Oks ne koirat tosiaankin niin tärkeitä, että kaikki ruusukkeet on lajiteltu seinälle voittojen mukaan mutta lasten kuvia ei näy missään?- totta kaikki
En väitä yhtään mitään vaan ihmettelen sitä tosiasiaa, että joka ainoo mun tuntemani "koiran omistaja" saa sätkyt kun joku vaan mainitseekin lapset ja koirat samaan yhteyteen.
Oks ne koirat tosiaankin niin tärkeitä, että kaikki ruusukkeet on lajiteltu seinälle voittojen mukaan mutta lasten kuvia ei näy missään?Meillä oli ainakin..........koirien kuvia joka paikka täys, yksi olohuoneen seinistä oli pyhitetty ruusukkeille, niitä kun oli se 3m levyinen seinä melkein lattiasta kattoon. Jokaisen ruusukkeen taakse kirjoitettu, kuka voitti ja missä ja koska.......arvatkaa kun on kivaa mennä perunkirjoitushommiin tuollaiseen asuntoon jossa on koirien palkintoja...........vanhaan hyvään aikaan sai taidelasia esim aurinko pulloja jne. ne onkin hyvä säilyttää, mutta sitten on tullut sellaista rihkamaa ja pokaalia jolla ei todellakaan tee yhtikäs mitään..........roskiin vaan kaikki.
P.S. Lapsista ei tarvinnut olla kuvia, kun nehän on siinä vieressä koko ajan. Tai jos otettiin, niin aina piti änkää joku rakki siihen mukaan..................
En ole katkera, mutta kyllä hirvittää muistella noita koti-aikoja............
On ihmisiä jotka ei osaa näyttää tunteitaan taikka käsitellä tunteitaan. Joillekkin eläimet tulevat "tärkeimmiksi" kun ihmiset. Ainakin se siltä joskus vaikuttaa.
Vaikkakaan en usko että se useinkaan niin on. Eläin kun ei sanallisesti vaadi mitään. Ei sano sinulle ilkeitä asioita, ei arvostele sinua jne. Koira on yleensä aina iloinen kun se saa huomiota, iloinen kun saa ruokaa, iloinen kun pääsee ulos ja iloisempi kun sitä leikittää. Koiran tarpeet on aika helppo tyydyttää.
Ihmiset taas vaativat myös takaisin... aina jotakin.
Omat lapseni on myös joskus sanonut että "välität vaan koirista". Mutta sitten kun juteltiin niin tajusivat kuitenkin että koska heillä on omat menot, omat kaverit jne. Sitten kun olin koirien kanssa ulkona (useitakin tunteja päivittäin) niin olin itsekäs. Koska kun heillä joku meno peruuntui niin minun olisi heti pitänyt jäädä kotiin pitämään seuraa ;-)))
Olen aina elänyt lasten ehdoilla. Siis aina laittanut lasten edun ensimmäiseksi.
Kysymys ei ole siitä, ainakaan minun kohdalla etteikö lapset tulisi ensin, vaan siitä että ei lapsetkaan saa hallita vanhempien elämää itsekkäästi.- syyssaapuupohjoiseen
Ja taas http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082614268262_uu.shtml
- ++++++++++++++++++++
Nämä "ammatti"kasvattajat tällä palstalla ei tuijota kuin näyttelytuloksia, ja ovat niitä saavuttaaksen tehneet toinen toistaan suurempia sukusiitos% niitä tuloksia saavuttaakseen.
Meillä koirat ovat täysivaltaisia perheenjäseniä, jotka jopa tunnistamme koiriksi. Ne kunnioittavat meitä ja me niitä.
Poikamme ovat jo omissa kodeissaan ja pärjäävät ihan OK. Eipä koskaan ole tullut asetettua rihveleitä poikien edelle. Eivätkä pojat ole valittanet joutuneensa kokemaan syrjintää rihveleiden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve132980Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U461961SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011753Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411743Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin821473- 711016
Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän11938Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä189934- 58840
- 18804