Airoobinen treeni

klasuv96

Onko kukaan mitannut miten paljon airoobinen liikunta haittaa optimaalista lihas kasvua? On vaikee saada itteensä lenkille kun koko ajan mielessä pelottaa että nyt se lihas sulaa pois. Voinko esimerkiksi käydä kerran viikossa 30 min lenkillä hyvällä omalla tunnolla? Pakko käydä kun äiti sanoo etten saa salikorttii jos en käy lenkillä. Ei auta puhe tyhmälle.

Eli jnyt ku mä oon massa kaudella saanu 8 kg massaa kolmessa kuukaudessa niin paljonko siitä lähtee jos mä juoksen? Joku sano että multa lähtee 2 kg lihasta. Lähteekö se aina lihaksesta? Jos mä oon saanu 8 kg massaa ja multa lähtee 2 kg lihasta niin silloinhan mulle jää vaan 6 kg läskii!? Mitä järkee?

10

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ljgdetiljhf

Ei lähde lihaksista mitään, hyvin voi lenkkeillä vaikka 3x30min /vko. Ihan paskapuhetta sellaset lihasten sulamiset. Syöt lenkin päälle hyvin niin sillä korvaat energian menetystä.

• iBody

Aerobinen nimenomaan parantaa lihaskasvua ja kehitystä kun parempikuntoisena jaksaa suuremmalla intensiteetillä treenata bodausta painoilla. En ymmärrä huonokuntoisia bulkattuja jannuja jotka henki vikuen nostaa painoja, kun kunnon aerobisella kunnolla homma hoituu paljon helpommin. Itse teen joka päivä ennen aamupalaa rasvanpolton maksimoimiseksi 30-50 minuuttia aerobista ja silti lihas kasvaa erinomaisen hyvin. Monet tekee raskasta ruumiillista työtä ja silti kehitty hyvin bodaajina, tai ehkä juuri siksi. Nykyään suurin osa bodaamista harrastavista tekee vielä tosi kevyttä työtä ja muuta fyysistä arkiliikuntaa, joten aerobista voi lisätä huoletta.

--

"Eli jnyt ku mä oon massa kaudella saanu 8 kg massaa kolmessa kuukaudessa niin paljonko siitä lähtee jos mä juoksen? Joku sano että multa lähtee 2 kg lihasta. Lähteekö se aina lihaksesta? Jos mä oon saanu 8 kg massaa ja multa lähtee 2 kg lihasta niin silloinhan mulle jää vaan 6 kg läskii!? Mitä järkee?"

Mitä väliä sillä sillä on jos sun 8 kilon massasta lähtee suurin osa pois, se on kuitenkin pelkkää fläsää ja nestettä ja vain pieni osa lihasta. Etkö halua olla tiukka? On itse asissa hyvä treenata aerobista jos noin paljon läskiä olet kerännyt kolmessa kuukaudessa. Ei se pieni määrä lihasta pala vaan läskimassasi jota olet ilmeisesti bulkannut oikein kunnolla.

• 67-v

Kokemus opetti!

Päättelysi on paikallaan.

Aerobisen kunnon laiminlyönnin seurauksena heikkeni suurten lihasryhmien treenitehot ymmärrettävin seurauksin.

Jos joku joukkuepeli ei satu kuvioihin, kuntopiiriä ei viitsi vetää niin sitten lenkille!

• qq

Kysyit onko kukaan mitannut miten paljon airoobinen liikunta haittaa optimaalista lihas kasvua?

Ei ole tullut mitattua, hankala sitä on mitata...
      Lihasmassa kasvaa maksimissaan 2,5 kg vuodessa, muu on pöhöä jos tulee enemmän. Pysyvää et saa aikaan tuosta ylöspäin vaikka miten treenaisit.

Tuntuma on aerobisen harjottelun eduista, ei haitoista.

Tänään itse kävin 7 kilometrin lenkillä.
      Tarpeellista on huolehtia kimmoisuudesta, liikkuvuudesta ja hapenottokyvystä.
      On taas mukava mennä salille ylihuomenna.

Jos käyt vain salilla sinusta voi tulla sellainen "paskat housuissa" kävelevä pökkelö jos et muuta harrasta. Kannattaa harrastaa monipuolisesti, säilyy mielenkiinto myös punttitreeneihin.

Ja hei, kyllä se treenaaminen täytyy olla vuosien tähtäimelle suunniteltua.
      Jos huomenna olisi kilon kevyempi niin so what?

• Massaaaa

qq:"Lihasmassa kasvaa maksimissaan 2,5 kg vuodessa, muu on pöhöä jos tulee enemmän. Pysyvää et saa aikaan tuosta ylöspäin vaikka miten treenaisit."

Muusta olen samaa mieltä, mutta tuosta lihasmassan maksimimäärästä vuodessa en. kasvu voi olla huomattavasti suurempaa jos harjoittelu, ravinto ja lepo ovat optimaaliset. Siis myös ilman roinaamista. Olen nähnyt jannuja jotka ovat treenanneet amatöörikisoihin muutamassa vuodessa, jolloin on aivan selvää että lihaskasvu per vuosi on ollut huomattavasti nopeampaa. Kaiken tosin pitää silloin natsata ja harjoittelun oltava todella inteensiivistä ja säännöllistä ja ruoka-asioiden täysin kunnossa.

• qq
        Massaaaa kirjoitti:

qq:"Lihasmassa kasvaa maksimissaan 2,5 kg vuodessa, muu on pöhöä jos tulee enemmän. Pysyvää et saa aikaan tuosta ylöspäin vaikka miten treenaisit."

Muusta olen samaa mieltä, mutta tuosta lihasmassan maksimimäärästä vuodessa en. kasvu voi olla huomattavasti suurempaa jos harjoittelu, ravinto ja lepo ovat optimaaliset. Siis myös ilman roinaamista. Olen nähnyt jannuja jotka ovat treenanneet amatöörikisoihin muutamassa vuodessa, jolloin on aivan selvää että lihaskasvu per vuosi on ollut huomattavasti nopeampaa. Kaiken tosin pitää silloin natsata ja harjoittelun oltava todella inteensiivistä ja säännöllistä ja ruoka-asioiden täysin kunnossa.

Eli normaalisti 80 kiloinen kaveri voi saada kymmenessävuodessa 30 kg lihasmassaa?

Voi poikkeuksia olla mutta jos et treenaa puoleenvuoteen ja mittaat painosi se näyttää sen pysyvän massan olemassaolon.
        Lihasmassassa kun yleensä on nestepumppia joka nostaa kehon painoa.

Itse kokeilin kun olin vähäisellä treenillä kaksikuukautta eli treenasin kerran kahdessaviikossa, kuinka paljon on tämänhetkinen kestävä painotasoni. Se on 109 kg.
        Treenin aikana paino nousee 4 kg ja on nyt noin 113 kg.
        Onko tuo 4 kg lihasmassaa? No ei ole.

Lihasmassan osuus painosta on aika hankala määrittää, ainakin se joka jäisi jo pysyvämmäksi lihakseksi :)

Olen sitä mieltä etten ole saanut 22 vuoden aikana kuin 20 kg lihasmassaa, paino on noussut 35 kg tuona aikana mutta luulempa 15 kg olevan jottain "höttöä" joka voi vielä kadota johonkin...

Ajattelin tuollaista keskimääräistä lihasmassan kasvua, 2,5 kg vuosi olisi jo kovaa tasoa. Minulla olisi nyt 55 kg lisälihasta mitä alussa tuolla kaavalla, olisin perhanan kookas, mut ei niin ei.

• 67-v
        qq kirjoitti:

Eli normaalisti 80 kiloinen kaveri voi saada kymmenessävuodessa 30 kg lihasmassaa?

Voi poikkeuksia olla mutta jos et treenaa puoleenvuoteen ja mittaat painosi se näyttää sen pysyvän massan olemassaolon.
        Lihasmassassa kun yleensä on nestepumppia joka nostaa kehon painoa.

Itse kokeilin kun olin vähäisellä treenillä kaksikuukautta eli treenasin kerran kahdessaviikossa, kuinka paljon on tämänhetkinen kestävä painotasoni. Se on 109 kg.
        Treenin aikana paino nousee 4 kg ja on nyt noin 113 kg.
        Onko tuo 4 kg lihasmassaa? No ei ole.

Lihasmassan osuus painosta on aika hankala määrittää, ainakin se joka jäisi jo pysyvämmäksi lihakseksi :)

Olen sitä mieltä etten ole saanut 22 vuoden aikana kuin 20 kg lihasmassaa, paino on noussut 35 kg tuona aikana mutta luulempa 15 kg olevan jottain "höttöä" joka voi vielä kadota johonkin...

Ajattelin tuollaista keskimääräistä lihasmassan kasvua, 2,5 kg vuosi olisi jo kovaa tasoa. Minulla olisi nyt 55 kg lisälihasta mitä alussa tuolla kaavalla, olisin perhanan kookas, mut ei niin ei.

Kehon solujakauman mittaus luotettavalla laitteella asiantuntijoiden toimesta on mielestäni luotettava.

Kiinnostunut voi teettää sen samassa paikassa haluamillaan aikaväleillä.

• qq

Ehkä ajattelen väärin, mietin pysyvämpää voima ja lihasmassatasoa.
      Hetkellistä massaa saa helposti, painon saa vaihtelemaan 20 kg jos vain haluaa, mikä hyöty normaaliin elämään tuollaisesta olisi? En tiedä.
      Usein tyypit jotka haluavat liian paljon liian nopeasti ovat loppujen lopuksi aika pieniä kun kroppa pettää.

Kannattaa olla ylpeä jo pienistä askeleista ja voimanlisäyksistä.
      Ajatelkaa vaikka siten ettet ole itse ollut koskaan niin vahva ja lihaksikas.
      Jos muihin alatte vertaamaan niin se on loputon tie, jopa epätasapainon tie.

Punttitreenit kannattaa AINA, mutta kannattaa miettiä onko liian vakavissaan jos haluaa väkisin massaa..alkaisi kohta miettimään pieniä' pyöreitä pillereitä..sitten amfetamiinia, insuliinia, hormoniruiskuja..sitten maksa sanoo no thanks..pili ei aina tojisi, sydänvaivat pysäyttäisi miettimään uudelleen..et voisi edes kävellä hikoilematta.

Treenatkaa puhtaasti, kestävästi, pitkäjännitteisesti.

• Aivan totta turiset

Olen katsellut salilla kuinka kaikki mulle heti asenteella aletaan ensimmäiseksi bulkkaamaan. Turvotetaan ihan turhaan itseään, vaikka koti ja koulumuonalla pääsee pitkälle. Väittäisin, että kanttaa olla skeptinen niiden lisäravinteiden kannattavuuden suhteen. Markkinoinnista ja mainonnasta niistä on suurimmaksi osaksi kysymys. Itse joskus sorruin junnuna bulkkailuun, kun joku liikunnan varsinainen mestari puhui levon ja ravinnon puolesta siten ettei treenata oikeastaan kannata lainkaan. Sitten katson tv:stä kun 15-20 kg kevyemmät tiukassa kunnossa olevat miehet pistälevät painoja ylös paljon enemmän kuin minä tai kukaan punttisalin iso mieskään. Johan loppui bulkkaukset ja lähdin tietoisesti kasvattamaan kuntoa ja kiristämään treeniä.

Väiitäisin, että bulkkaus kannattaa alottaa vasta sitten kun on saavuttanut maksimi tasonsa omassa painossaan, eikä mikään muu keino tehoa. Aerobista treeniä kannattaa ehdotomasti harjoittaa. Ei tule paha olo yhtä helposti raskaissa kyykkyreeneissä. Jos kauheasti alkaa lenkkejä juoksentelemaan, vähentää se ainakin alkuun tehoja punttitreenistä. Kuitenkin muutamassa vuodessa elimistö sopeutuu uuteen elämäntapaan ja vanhat tulokset palaavat takaisin. Eli ehdottomasti aerobinen kannattaa, mutta hirveän suuria instesiteetin muutoksia kannattaa välttää.

• qq

Jep, itse en ole miettinyt liikaa noita lisäravinteita, proteiineja yms.
      Syö normaalisti ja katsoo että saa proteiinia, hiilihydraatteja tarpeeksi oikeaan aikaan.

Ei siitä ole niin hirveästi mitään hyötyä jos nostaa penkistä 230 kg sen 160 kg:n sijaan. Kyllä normaalissa elämässä jo tuo 160 kg riittää, pääsee sängystä ihan hyvin ylös jne. Natuna voi asettaa tavoitteet terveellisemmälle tasolle.

Harrastuksen tulee olla muuta elämää tukevaa, ei itse päämäärä.

Tavoitteena voisi olla vaikka hoitajien perässä juokseminen 90-vuotiaana, jalat vielä pitäisi ja keuhkot toimisi. Ei suurilla roikkuvilla rintalihaksilla tuolloin ole oikeeta hyötyä, roikkuu paikat jo liikaakin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      80
      5489
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      101
      4481
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      135
      4073
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2826
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      202
      2822
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      32
      2666
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      83
      2524
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      88
      2274
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      182
      2093
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1666
    Aihe