Sehän on Pietarin risti

Kaizu

ja aivan komea symboli.

19

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakana(M)

      Kaikki tutkijat eivät usko, että Pietari ikinä
      kävi Roomassa, saati sitten teloitettiin
      ylösalaisin olevalle ristille. Ei edes Raamattu
      tue tuota legendaa.

      • Kaizu

        onhan siinä vähän paha maku, ainakin minulle.
        Sääli on tunne, jolla kohtaan niin päin ristiään
        kantavia.


      • Nefas Aethra
        Kaizu kirjoitti:

        onhan siinä vähän paha maku, ainakin minulle.
        Sääli on tunne, jolla kohtaan niin päin ristiään
        kantavia.

        Hmn... kumma. Minäkin koen sääliä kun näen
        kaulaansa krusifiksin hirttäneitä (tosin
        oikeinpäin). En haluaisi välittää, kunpa voisin
        naurahtaa halveksuvasti, mutta se nyt ainakin on
        mahdotonta. Suren niiden ihmisten puolesta
        aidosti. Sinunkin.


      • Kaizu
        Nefas Aethra kirjoitti:

        Hmn... kumma. Minäkin koen sääliä kun näen
        kaulaansa krusifiksin hirttäneitä (tosin
        oikeinpäin). En haluaisi välittää, kunpa voisin
        naurahtaa halveksuvasti, mutta se nyt ainakin on
        mahdotonta. Suren niiden ihmisten puolesta
        aidosti. Sinunkin.

        Se on kirja, joka on totta toteutuneiden
        ennustusten vuoksi.


      • Nefas Aether
        Kaizu kirjoitti:

        Se on kirja, joka on totta toteutuneiden
        ennustusten vuoksi.

        Raamatustako tässä taas oli kyse? Olen eri mieltä
        ennustuksista, oma totuutensa se kyllä on.

        Hei... pistäpä sinä kaulaasi muutamaksi viikoksi
        se Pietarin risti ja mene heiluskelemaan sinne
        tampereen kaduille. Voit tehdä sen aivan hyvin,
        jos kerran olet uskossasi vahva. Minä ainakin
        kantelen kaikenlaisia ristejä ja aina yhtä
        huvittuneena ihmisten kiinnostuksen
        aaltoilemisesta...
        Voi tosin olla että Riku Rinne hyökkää
        kitaroineen kimppuusi. ;D


      • Yazz0
        Kaizu kirjoitti:

        Se on kirja, joka on totta toteutuneiden
        ennustusten vuoksi.

        No annapas esimerkki jostakin toteutuneesta
        ennustuksesta.


      • hillo
        Yazz0 kirjoitti:

        No annapas esimerkki jostakin toteutuneesta
        ennustuksesta.

        Saatat päästä hiukka jyvälle!


      • Yazz0
        hillo kirjoitti:

        Saatat päästä hiukka jyvälle!

        No luetaan...

        Hui! Temppeli tullaan hävittämään. Matteuksen
        evankeliumi tosin kirjoitettiin Jerusalemin
        temppelin hävittämisen jälkeen, joten
        mikäs "ennustus" se sellainen muka on?

        Sotia, nälänhätää, maanjäristyksiä...Liirumlaarum.

        Jeesus puhuu kuun valosta. Kuulla ei tosin ole
        omaa valoa. Mutta mitäs pienistä...

        Ja tähdetkin näköjään putoavat taivaalta. Mihin
        ne putoavat? Maahan? Ilmeisesti Jeesus kuvitteli
        tähtien jotenkin roikkuvan taivaalla tai jotain
        muuta primitiivistä.

        Matt. 24:34 "Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa
        ennen kuin kaikki tämä tapahtuu"

        Kyseinen sukupolvi katosi jo 1900 vuotta sitten.
        Ehkä Jeesus tulikin takaisin. Kukaan ei vain
        huomannut...

        Loppu luvusta onkin sitten mystistä höpinää.
        Olipas vakuuttavaa...


      • Kaizu
        Nefas Aether kirjoitti:

        Raamatustako tässä taas oli kyse? Olen eri mieltä
        ennustuksista, oma totuutensa se kyllä on.

        Hei... pistäpä sinä kaulaasi muutamaksi viikoksi
        se Pietarin risti ja mene heiluskelemaan sinne
        tampereen kaduille. Voit tehdä sen aivan hyvin,
        jos kerran olet uskossasi vahva. Minä ainakin
        kantelen kaikenlaisia ristejä ja aina yhtä
        huvittuneena ihmisten kiinnostuksen
        aaltoilemisesta...
        Voi tosin olla että Riku Rinne hyökkää
        kitaroineen kimppuusi. ;D

        Ovatko, toteutuneet ennustukset, mielipideasioita?

        Eivät, vaan kiistattomia tosiasioita!

        En kuitenkaan laittaisi ristiä väärinpäin
        mihinkään, koska se symboloi pahaa.

        Sinäkin olet juuri näin toiminut:

        Kääntänyt kaiken ylös-alaisin. Jeesus on mukamas
        paha ja Saatanan hyvä.


      • Kaizu
        Yazz0 kirjoitti:

        No annapas esimerkki jostakin toteutuneesta
        ennustuksesta.

        Tätä aihetta on käsitelty laajasti palstalla mm.
        otsikolla:

        Raamatun toteutuneita profetioita

        tms.

        Raamattu on täynnä profetioita Jeesuksesta

        Hänen syntymästään
        Syntymäkaupungistaan
        Johannes Kastajasta, joka kulki Hänen edellään
        Jeesuksen kuolemasta
        Hautapaikasta
        Paosta Egyptiin lapsena
        Beetlehemin lastensurmasta
        Israelin luopumuksesta
        Evankeliumin leviämisestä koko maailmaan
        ym satoja


      • Pakana(M)
        Kaizu kirjoitti:

        Tätä aihetta on käsitelty laajasti palstalla mm.
        otsikolla:

        Raamatun toteutuneita profetioita

        tms.

        Raamattu on täynnä profetioita Jeesuksesta

        Hänen syntymästään
        Syntymäkaupungistaan
        Johannes Kastajasta, joka kulki Hänen edellään
        Jeesuksen kuolemasta
        Hautapaikasta
        Paosta Egyptiin lapsena
        Beetlehemin lastensurmasta
        Israelin luopumuksesta
        Evankeliumin leviämisestä koko maailmaan
        ym satoja

        Raamatulla ei voi todistaa Raamattua. UT on
        tahallisesti kirjoitettu siten, että näyttäisi
        siltä, että jotain profetioita olisi muka
        toteutunut, mutta tehtävässä epäonnistuttiin
        perusteellisesti. Ei uskottavaa, vaan pelkkää haperoa.


      • Kaizu
        Pakana(M) kirjoitti:

        Raamatulla ei voi todistaa Raamattua. UT on
        tahallisesti kirjoitettu siten, että näyttäisi
        siltä, että jotain profetioita olisi muka
        toteutunut, mutta tehtävässä epäonnistuttiin
        perusteellisesti. Ei uskottavaa, vaan pelkkää haperoa.

        Se on niin hauskaa, että tornistasi katselet ja
        jaat viisauttasi sananparsilla:

        "Höpsistä"

        ja

        "voi mitä haperoa"

        Oudolta vaan tuntuu taistelusi tuulimyllyjä
        vastaan.

        Jos me elämme harhassa sinua loukkaamatta, niin
        anna meidän elää.

        Voittaisitko sillä kenties jotain, että sinua
        ihan tosissaan uskoisi joku ja vaikkapa luopuisi
        uskostaan?

        Eli, mitä ja ketä vastaan taistelet? Ja miksi
        käyt tätä taistelua, joka vie ilmeisen paljon
        jopa aikaasi?

        Etkö nyt jo itsekin huomaa, että tässä on ihan
        todelliset voimat takana?

        Jos siis uskovat eivät ole sinulle
        henkilökohtaista pahaa tehneet, niin mikä on
        motiivisi?


      • Pakana(M)
        Kaizu kirjoitti:

        Se on niin hauskaa, että tornistasi katselet ja
        jaat viisauttasi sananparsilla:

        "Höpsistä"

        ja

        "voi mitä haperoa"

        Oudolta vaan tuntuu taistelusi tuulimyllyjä
        vastaan.

        Jos me elämme harhassa sinua loukkaamatta, niin
        anna meidän elää.

        Voittaisitko sillä kenties jotain, että sinua
        ihan tosissaan uskoisi joku ja vaikkapa luopuisi
        uskostaan?

        Eli, mitä ja ketä vastaan taistelet? Ja miksi
        käyt tätä taistelua, joka vie ilmeisen paljon
        jopa aikaasi?

        Etkö nyt jo itsekin huomaa, että tässä on ihan
        todelliset voimat takana?

        Jos siis uskovat eivät ole sinulle
        henkilökohtaista pahaa tehneet, niin mikä on
        motiivisi?

        Tämähän on uskontopalsta, ei siis mitenkään
        uskovaisten palsta. Aivan samoinhan sinä puolustat
        kantaasi, kuin minä omaani. Ei sinulla ole
        pienintäkään varaa arvostella minua tai ketään
        muuta, joka on kanssani samaa mieltä.


      • Kaizu
        Pakana(M) kirjoitti:

        Tämähän on uskontopalsta, ei siis mitenkään
        uskovaisten palsta. Aivan samoinhan sinä puolustat
        kantaasi, kuin minä omaani. Ei sinulla ole
        pienintäkään varaa arvostella minua tai ketään
        muuta, joka on kanssani samaa mieltä.

        Rukoukseni puolestasi jatkuvat. Ehkä Jumala ottaa
        asiasi esille. Sitä ainakin toivon.


    • karitsa

      kuka tämmöisen viestin tänne on laittanut?
      Ilmoittautukoon, jos huvittaa.

      • Pakana(M)

        Kyllä se on aito K.T.S.


      • K.T.S.
        Pakana(M) kirjoitti:

        Kyllä se on aito K.T.S.

        Sen alkuperäisen "molopään" viesti, jota tuossa
        panin alta lipan, katosi.

        Siitä johtuu väärinkäsitys.

        En kai aloittaisi keskustelua tuolla tasolla,
        ellei joku toinen jo olisi sitä niin alas vetänyt.


      • Rashaverak
        K.T.S. kirjoitti:

        Sen alkuperäisen "molopään" viesti, jota tuossa
        panin alta lipan, katosi.

        Siitä johtuu väärinkäsitys.

        En kai aloittaisi keskustelua tuolla tasolla,
        ellei joku toinen jo olisi sitä niin alas vetänyt.

        Ja muuten vauhdilla katosikin.

        Harvoin ylläpito poistaa noin nopeasti mitään.

        Rashaverak

        Ps. Tällä kertaa oli kyllä aihe poistoon.


      • Pakana(M)
        K.T.S. kirjoitti:

        Sen alkuperäisen "molopään" viesti, jota tuossa
        panin alta lipan, katosi.

        Siitä johtuu väärinkäsitys.

        En kai aloittaisi keskustelua tuolla tasolla,
        ellei joku toinen jo olisi sitä niin alas vetänyt.

        Olen tietoinen asiasta. Vitsi silti ihan hyvä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe