Minä olen eläinrakas ja vihaan jos eläimiä

Juha82222

tapetaan ilman mitään syytä.
Olen metsästystä vastaan ja en ole, se on joidenkin elinkeino mutta toisaalta olen vastaan sitä koska en itse kuuna päivänä haluaisi tappaa eläintä metsästysmielessäkään.

Olen siihen liian kiltti, vähän ns hippimäinen ihmisyksilö.

Ajatuksia metsästyksestä????

16

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saalittava

      Jos sitä lihaa on pakko syödä, niin miksei sit just riistaa. Ne eläimet saa kuitenkin elää luonnollisen elämän. Mutta fakta on se, et siitä riistasta ei riitä kaikille ravinnoksi. Eipä täällä pallolla riitä edes velliä kaikille. Mikä meille ihmisille enää riittää? Lopettakaa nyt se sikiäminen ihan aik. oik.!

    • Erkki täti

      Minä nautin jokaisesta liiskaamastani kukkakärpäsestä.

      • juha8222

        no nautipa sitten.....yleensä tuollainen nautinto jonkun elävän olion tappamisesta ei ole tervettä ollenkaan.
        se myös kertoo ilkeästä luonteestasi.
        kyllä minä mustamaalaan sinut tässä yhteydessä, en sano edes sorry.


    • Entäpä...

      Entäpä nuo banaanikärpäset. Sain hyvän ohjeen, jolla saan vähennettyä niitä keittiöstämme.

    • RiiRat

      Aloittajalle tälläinen pieni ajatuksenpoikanen: Jos olet metsästystä vastaan, niin oletko vastaan myös eläinlajeja, jotka pyydystävät muita eläimiä henkensä pitimiksi tai muulla keinoin saavat ravintonsa muista eläimistä? Ovatko gepardit, hyeenat, sudet, valaat, hait, korppikotkat, hämähäkit, hyttyset ja ylipäätään kaikki muutkin toisia eläimiä ravinnokseen käyttävät olennot sinusta jotenkin sydämettömiä murhaajia, kuten ehkä ajattelet meistä ihmisistä?

      Niin ja muistetaanhan myös se tosiseikka, että ihmisenkin oli joskus metsästettävä ravintonsa, kun ei vaihtoehtoja ollut. Metsästämisen ansiosta ihminen on selvinnyt tähänkin päivään asti.

      • juha8222

        joo en pidä siitä jos eläimet tappaa toisiaan ja ihmiset tappaa ihmisiä ja eläimiä.
        Toki metsästys on metsästys, kaksipiippuinen juttu ja itse syön punaista lihaa.

        Mutta itse koska oon kiltti niin jätän metsästyksen muiden hartioille (:
        Kiitos hyvästä viestistäsi.


      • Kirjojalukenut

        Ihmisen ei tarvitse enää metsästää elääkseen, ihminen on älykäs eläin joka on keksinyt muitakin keinoja elää satuttamatta muita, kuten vegaani ruuan. Ainoastaan jälkeenjääneet ihmiset syövät enää lihaa ja kertovat tarinoita metsästäjä keräilijä ihmisistä. Ihminen on muutenkin hedelmänsyöjä eikä sekasyöjä ja sen näkee jo ihmisen purukalustosta.


    • Jani Kurvinen

      Jo sihmisen henki olisi kiinni metsästyksestä, niin hyväksyisin sen. Mutta kun ei ole. Eläimet tappavat toisiaan henkensä pitimiksi, mutta ihminen:

      "Hei kulta! Mä lähenkin tästä posauttaa muutaman sorsan, kun hauleja jäi viimekerrast vähä yli. Joo otan sen pojankin tost mukaan"

    • El_Kuula

      Metsästys on myös riistanhoitoa jolla säädellään kantoja. Itse mielummin syön metsästämääni hirveä kun haen kaupan lihatiskiltä tehotuotettua ulkomaalaista lihaa. Kannattaisi koittaa asumista kehäkolmosen ulkopuolella niin voisi saada oikeanlaisen kuvan elämästä täällä maalla. Esim jos hirvikanta räjähtäisi käsiin niin siitä tulisi aika paljon vahinkoa metsätaloudelle ja hirvikolarit lisääntyisivät. En ymmärrä miten jollekin on niin kauhea ongelma että joku elää metsästä ja omasta maasta?

      • Juha82222

        hyvä näkökanta, hirvimääriä pitää kontrolloida hieman, saada alemmax ettei tuu liikaa hirvikolareita
        mut lahtaamalla niitä sillä tavalla että ne kuolee sukupuuttoon ei ole hyvä asia.

        Ihminen tekee paljon tuhoa, kiusaamalla jne ja myös tappamalla.
        ei sorreta eläimiä eikä sorreta sen enempää ihmisiä.

        ollaan sovussa.


    • ao

      Miksi kissat tappelee ovat tosi raakoja toisilleen ajavat toset kotoa pois

      näin tulee kodittomia kissoja näitä on pakko tappaa.

    • Homo-patman

      Minä taas oon juoppo ja peijaisissa saa sahtia kupolin täyteen, voi käydä nurkan takana tupakillakin niinku pääministeri tekee!

    • hyjjtyjjytjyt

      en ymmärrä miks niitä hirveän uhanalaisia elukoita pitää tappaa. ainakaan ei yhtään anna mun silmille mitään säihkettä jos joku rouva astelee tiikerinturkkinahkatakissaan vastaan

      • ???

        Niin, miksi pitää tappaa haita, jota saataisiin hainrustoa.... ja vihersimpukoita...??


    • Piatarsaari

      Suomessa turkistarhaus on vielä laillista. Miten sinä voit auttaa turkiseläimiä? Monta tapaa auttaa. · Puolusta eläimiä · Tue eläinsuojelutyötä. Pohjanmaalla alkaa maanantaina nahottaminen ja turkiksia tulee naisille.

    • Kannattaakatsoa1

      Alastomat selviytyjät on aika kiva opetusohjelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe