Vaikka olenkin oluen ystävä, en juurikaan tykkää makkarasta. Tietysti jossakin nuotiobailuissa pitää makkaraa kärtsätä, mutta silloin syön makkaraa lähinnä tunnelman vuoksi, en niinkään maun takia.
Noin kerran kahdessa vuodessa minuun iskee kuitenkin hirvittävä himo ryynimakkaraan. Siis siihen oikein rasvaiseen, jota pitää tiristellä pannulla tosi pitkään.
Eilen sit sorruin kaupassa ostamaan puketin oikein herkullisen näköisiä ryynimakkaroita. Tänään olen syönyt kaksi, toisen päivällä ja toisen nyt illalla. Kiintiö on täynnä seuraavaksi kahdeksi vuodeksi.
Mutta mutta, paketissa olikin neljä makkaraa.Minä en tykkää yhtään heittää ruokaa roskiin. Toisaalta tiedän, etteivät makkarat kestä kahta vuotta edes pakastimessa.
Mitä ihmettä minä nyt teen niiden kahden ryynimakkaran kanssa?
T. Epätoivoinen kysyjä
Sinkkutalouden pulmia
67
311
Vastaukset
sama kun mulla karkin kanssa. Tänään sorruin ja ostin 100g milka-suklaata ja 2 x 200g karkkipussia. suklaa män jo.
ekstraryynäreitä ei voi laittaa kuappiin rauhassa kummittelemaan, toisin kuin karkkeja. niistä tulee levottomia sieluja, eikä kukaan halua maatuneita ryynäreitä kotiinsa kummittelemaan.
heitä roskiin vaan :-)Huolisikohan joku, jos laittaisin ilmoitustaululle lapun, jossa ilmoittaisin lahjoittavani kaksi kappaletta ryynimakkaraa. Mielellään pienituloisille tai lapsiperheille:o/
Kehitä ittelles hetkellinen muistihäiriö ja unohda syöneesi ne kaksi. Sen jälkeen vetäset ne loput kaksi nassuun. :)
Jos ne ei todellakaan enää maistu, niin kutsu naapurin miäs syömään.Naapurin mies on naimisissa, joten en viitsi ettei tule silmä mustaksi. Muita naapureita en sit tunnekaan.
- Iex
Anna vaikka naapurille, selosta tilanne, ettet pidä makkarasta. Tai naapurin koiralle. Kissat eivät välttämättä syö.
Itse olen suuri makkaran ystävä. Erityisesti pidän saksalaisista makkaroista, koska niiden lihapitoisuus on yleensä yli 90 %. Löytyypä yli 100 % prosentin lihapitoiduuden omaavia makkaroita. Tosin mittaustapa on sellainen, että nuo pitoisuudet mitataan ennen ja jälkeen paistamisen.Toivotaan että maittaa naapurille. Kaksi on hyvää, mutta kolmas tarttuu kitalakeen ja neljäs on jo painajainen.
- Iex
tuputuu kirjoitti:
Toivotaan että maittaa naapurille. Kaksi on hyvää, mutta kolmas tarttuu kitalakeen ja neljäs on jo painajainen.
Älä syö liikaa. Kaksihan riittää noin hoikalle tyttöselle hyvin perunoiden kera.
Maistapa joskus vaikka Tulikeppiä. Se on suomalaiseksi makkaraksi hyvää, ihan A-luokkaa. Nykyäänhän ei B-luokan makkaraa edes myydäkään. Tai myydään mutta nimi on muutettu, onko se nyt talousmakkaraa, en ole varma. Iex kirjoitti:
Älä syö liikaa. Kaksihan riittää noin hoikalle tyttöselle hyvin perunoiden kera.
Maistapa joskus vaikka Tulikeppiä. Se on suomalaiseksi makkaraksi hyvää, ihan A-luokkaa. Nykyäänhän ei B-luokan makkaraa edes myydäkään. Tai myydään mutta nimi on muutettu, onko se nyt talousmakkaraa, en ole varma.Minä tykkään noin kaksi kertaa vuodessa syödä Lidlistä ostettua Krakovan makkaraa. Makkara ei tosiaankaan kuulu arkiruokavaliooni.
- Iex
tuputuu kirjoitti:
Minä tykkään noin kaksi kertaa vuodessa syödä Lidlistä ostettua Krakovan makkaraa. Makkara ei tosiaankaan kuulu arkiruokavaliooni.
Minä tykkään myös Krakovan makkarasta. Helppo valmistaakin, keitetään vesi ja annetaan olla siinä kahdeksan minuuttia.
Se ei ole turhan maustettua, toki pidän maustetuista makkaroista mutta en likikään kaikista.
Lidlissä myydään monenlaista hyvää bratwurstia. Jotkut ovat kyllä lähempänä nakkia, ainakiin kooltaan.
Krakovasta en muuten löytänyt Krakovan makkaraa.
Kala kuuluu minun ruokavaliooni makkaraakin enemmän. Sitä kun voi vielä valmistaa niin monilla eri tavoilla. Kuha on suurta herkkuani. Iex kirjoitti:
Minä tykkään myös Krakovan makkarasta. Helppo valmistaakin, keitetään vesi ja annetaan olla siinä kahdeksan minuuttia.
Se ei ole turhan maustettua, toki pidän maustetuista makkaroista mutta en likikään kaikista.
Lidlissä myydään monenlaista hyvää bratwurstia. Jotkut ovat kyllä lähempänä nakkia, ainakiin kooltaan.
Krakovasta en muuten löytänyt Krakovan makkaraa.
Kala kuuluu minun ruokavaliooni makkaraakin enemmän. Sitä kun voi vielä valmistaa niin monilla eri tavoilla. Kuha on suurta herkkuani.Eräs vanhempi nainen opetti minulle kerran, että ihannemies on kokki, kenkäkauppias tai kalastaja. Minä rakastan kalaruokia!
- Korvenukko.
tuputuu kirjoitti:
Eräs vanhempi nainen opetti minulle kerran, että ihannemies on kokki, kenkäkauppias tai kalastaja. Minä rakastan kalaruokia!
mä oon hyvä onkimaan pakastesei paketteja... :DDD Valmiina pannulle...
- Iex
tuputuu kirjoitti:
Eräs vanhempi nainen opetti minulle kerran, että ihannemies on kokki, kenkäkauppias tai kalastaja. Minä rakastan kalaruokia!
Pulmusten Al Bundyhan oli kenkäkauppias, siinäpä vaikka se ihannemies. Mutta mistäpä se vanhempi nainen arveli kenkäkauppiaan olevan ihannemiehen, ostavatko naiset niin paljon kenkiä? Tulee alea ja prosentteja? Prosentteja kuin Turhapuron keppanan osto -sketsissä joskus.
Harrastekokki olen kuin myös -kalastaja, että onhan sekin jo jotain.
Silakkapihvit ja perunamuusi tekevät eetvarttia makunystyröilleni, liian harvoin vaan saa niistä nautiskella. Kehottihan Holkerikin aikoinaan syömään silakkaa, nimiltäänkin jo kalaihminen. Iex kirjoitti:
Pulmusten Al Bundyhan oli kenkäkauppias, siinäpä vaikka se ihannemies. Mutta mistäpä se vanhempi nainen arveli kenkäkauppiaan olevan ihannemiehen, ostavatko naiset niin paljon kenkiä? Tulee alea ja prosentteja? Prosentteja kuin Turhapuron keppanan osto -sketsissä joskus.
Harrastekokki olen kuin myös -kalastaja, että onhan sekin jo jotain.
Silakkapihvit ja perunamuusi tekevät eetvarttia makunystyröilleni, liian harvoin vaan saa niistä nautiskella. Kehottihan Holkerikin aikoinaan syömään silakkaa, nimiltäänkin jo kalaihminen.Miehen on varmasti vaikea ymmärtää naisten suhdetta kenkiin.
Mutta silakkapihvi on tosi herkkua.
Kuulin kerran tarinan hienostorouvasta, joka sanoi silakasta ettei syötä lapsilleen kissanruokaa!
Rouva ei kyllä tiennyt herkuista mitään:(
- annikoo..
No ...käytä vaikka kirjanmerkkinä........tämä oli vitsin poikanen....Aamulehdestä luin että paistettu silakka on niitä erikoisempia ......kirjan välistä löytyneistä ......siis kirjaston kirjoista....
Mikäs olis tarpeeksi raskasta kirjallisuutta ryynimakkaralle?
Kävisikö vaikka Urho Kalevi Kekkosen elämäkerta?- annikoo..
tuputuu kirjoitti:
Kävisikö vaikka Urho Kalevi Kekkosen elämäkerta?Siinä samaisessa jutussa mainittiin pöpötestistä....joka oli tehty kirjoille......eniten pöpöjä....siis likaisin oli Sofi Oksasen ..Puhdistu. ...ja puhtaimpiin kuului näytelmäkirjailijan teos......Jean-Paul Sartren...Likaiset kädet...............
- annikoo..
annikoo.. kirjoitti:
Siinä samaisessa jutussa mainittiin pöpötestistä....joka oli tehty kirjoille......eniten pöpöjä....siis likaisin oli Sofi Oksasen ..Puhdistu. ...ja puhtaimpiin kuului näytelmäkirjailijan teos......Jean-Paul Sartren...Likaiset kädet...............
siis PUHDISTUS......
- ;)
tuputuu kirjoitti:
Kävisikö vaikka Urho Kalevi Kekkosen elämäkerta?Tuntematon Sotilas lienee nykyisin harvemmin lainattuja teoksia, joten tuntematon ryynimakkara (lähde; tuntematon) ja kaksikin litistettyinä menevät kivasti sinne väliin:)
- ;)
;) kirjoitti:
Tuntematon Sotilas lienee nykyisin harvemmin lainattuja teoksia, joten tuntematon ryynimakkara (lähde; tuntematon) ja kaksikin litistettyinä menevät kivasti sinne väliin:)
Menet siis kirjaston lukusaliin, otat tuntemattoman sotilaan ja alat lukea olevinaan. Välillä huokailet että onhan pitkäpiimäinen kirja, sujautat ryynärin sinne väliin ja lysähdät toivottoman näköisenä kirjan päälle koko ylävartalon painolla. Hetken kuluttua avaat kirjan toisesta kohtaa ja temppu uusiksi. Sitten palautat kirjan hyllyyn:)
tuputuu kirjoitti:
Kävisikö vaikka Urho Kalevi Kekkosen elämäkerta?ehdottaisin jotain venäläistä klassikkoa. tolstoin väliin, vaikka suolakurkku sinne seuraksi. tai sitten sostakovitsin ceedeen kansien sisään :-)
kielibasa kirjoitti:
ehdottaisin jotain venäläistä klassikkoa. tolstoin väliin, vaikka suolakurkku sinne seuraksi. tai sitten sostakovitsin ceedeen kansien sisään :-)
Minä olen ihan oikeasti yrittänyt lukea Dostojeskiä. Ei vaan uppoa, eli sinne Rikoksen ja rangaistuksen väliin voisin makkaran sujauttaa.
Itse kyllä rakastan Tolstoin novelleja, joten niihin merkiksi korkeintaan kauppalappu!- ;)
tuputuu kirjoitti:
Minä olen ihan oikeasti yrittänyt lukea Dostojeskiä. Ei vaan uppoa, eli sinne Rikoksen ja rangaistuksen väliin voisin makkaran sujauttaa.
Itse kyllä rakastan Tolstoin novelleja, joten niihin merkiksi korkeintaan kauppalappu!Muista rei ittää ryynärit haarukalla, etteivät poksahda kirjan välissä. Tai litistä ennen viestiä.
Dovsto ei varmaan osannut unelmoidakaan, että saisi ryynäriä lisukkeeksi. - annikoo..
;) kirjoitti:
Menet siis kirjaston lukusaliin, otat tuntemattoman sotilaan ja alat lukea olevinaan. Välillä huokailet että onhan pitkäpiimäinen kirja, sujautat ryynärin sinne väliin ja lysähdät toivottoman näköisenä kirjan päälle koko ylävartalon painolla. Hetken kuluttua avaat kirjan toisesta kohtaa ja temppu uusiksi. Sitten palautat kirjan hyllyyn:)
Toivotaan ettei kukaan lukijoista ole ns. yllytyshullu.........heh
tuputuu kirjoitti:
Itse kyllä rakastan Tolstoin novelleja, joten niihin merkiksi korkeintaan kauppalappu!yritin joskus lukea joycen odysseusta, se kun on kuulemma jokaisen luettava. parikymmentä sivua upposi kunnes siirryin hessen arosuteen. sitä jaksoin kymmenisen sivua kunnes valtarin sinuhe voitti koko troikan kolmellakymmenellä sivulla :-)
steinbeck on kaunista luettavaa;) kirjoitti:
Muista rei ittää ryynärit haarukalla, etteivät poksahda kirjan välissä. Tai litistä ennen viestiä.
Dovsto ei varmaan osannut unelmoidakaan, että saisi ryynäriä lisukkeeksi.Olikos poloinen Dovsto edes kuullut ryynimakkarasta?
kielibasa kirjoitti:
yritin joskus lukea joycen odysseusta, se kun on kuulemma jokaisen luettava. parikymmentä sivua upposi kunnes siirryin hessen arosuteen. sitä jaksoin kymmenisen sivua kunnes valtarin sinuhe voitti koko troikan kolmellakymmenellä sivulla :-)
steinbeck on kaunista luettavaaSinuhen olen lukenut kokonaan joskus pikkulikkana. Odysseksen ja Arosuden kanssa kävi kuten sinullekin. Kirjanpitäjän ammatti loppui siihen, Tohtori Zivako putosi kädestä.
Steinbeckia minäkin rakastan:)annikoo.. kirjoitti:
Toivotaan ettei kukaan lukijoista ole ns. yllytyshullu.........heh
Eihän nyt tokikaan....
- Iex
kielibasa kirjoitti:
yritin joskus lukea joycen odysseusta, se kun on kuulemma jokaisen luettava. parikymmentä sivua upposi kunnes siirryin hessen arosuteen. sitä jaksoin kymmenisen sivua kunnes valtarin sinuhe voitti koko troikan kolmellakymmenellä sivulla :-)
steinbeck on kaunista luettavaaJoskus kolussa piti tehdä esitelmä Steinbeckin kirjasta, nimeä en muista enkä sitä saiko sen kirjan itse valita. Valtavan paksu kirja oli, kuin tiiliskivi. Eipähän minua kiinnostaneet siihen aikaan kuin Tex Willerit yms. länkkärijutut enkä jaksanut lukea sitä Steinbeckia edes loppuun. Mutta homman sain hoidettua jotenkuten kun viimeiset parikymmentä sivua luin myös sen parinsadan lisäksi mitä alussa jaksoin. Vois näin vanhemmalla iällä lukea uudelleen, vaikka en niin kirjojen ystävä olekaan.
Pari kaveria on kehunut sellaista kirjaa kuin Hyvien ihmisten kylä, taitaa olla Steinbeckia. tuputuu kirjoitti:
Sinuhen olen lukenut kokonaan joskus pikkulikkana. Odysseksen ja Arosuden kanssa kävi kuten sinullekin. Kirjanpitäjän ammatti loppui siihen, Tohtori Zivako putosi kädestä.
Steinbeckia minäkin rakastan:)zhivagosta tykkäsin, se ei ollu niin raskaan olonen kuin joku solzenitsyn joka on kanssa jääny pölyttymään. ja leffakin musiikkineen on ihana.
tolstoi on täysin kahlaamatta vaikka hyllyssä karenina onkin. sitten joskus..Iex kirjoitti:
Joskus kolussa piti tehdä esitelmä Steinbeckin kirjasta, nimeä en muista enkä sitä saiko sen kirjan itse valita. Valtavan paksu kirja oli, kuin tiiliskivi. Eipähän minua kiinnostaneet siihen aikaan kuin Tex Willerit yms. länkkärijutut enkä jaksanut lukea sitä Steinbeckia edes loppuun. Mutta homman sain hoidettua jotenkuten kun viimeiset parikymmentä sivua luin myös sen parinsadan lisäksi mitä alussa jaksoin. Vois näin vanhemmalla iällä lukea uudelleen, vaikka en niin kirjojen ystävä olekaan.
Pari kaveria on kehunut sellaista kirjaa kuin Hyvien ihmisten kylä, taitaa olla Steinbeckia.vai hyvien ihmisten juhla?
ite tykkään steinbeckissa siitä kun sen tekstistä paistaa humaanius. vaikka romaani ystävyyden talo - sellaista leppoisaa ja lämminhenkistä kerrontaa :-)kielibasa kirjoitti:
vai hyvien ihmisten juhla?
ite tykkään steinbeckissa siitä kun sen tekstistä paistaa humaanius. vaikka romaani ystävyyden talo - sellaista leppoisaa ja lämminhenkistä kerrontaa :-)Minä kans rakastan Steinbeckia. Torstai on toivoa täynnä, Oikutteleva bussi, Vihan hedelmät yms. Todella hyvää kirjallisuutta.
kielibasa kirjoitti:
zhivagosta tykkäsin, se ei ollu niin raskaan olonen kuin joku solzenitsyn joka on kanssa jääny pölyttymään. ja leffakin musiikkineen on ihana.
tolstoi on täysin kahlaamatta vaikka hyllyssä karenina onkin. sitten joskus..Minä onnistuin sotkemaan henkilöt heti alkumetreillä. Pitää varmaan yrittää uudelleen.
- Iex
kielibasa kirjoitti:
vai hyvien ihmisten juhla?
ite tykkään steinbeckissa siitä kun sen tekstistä paistaa humaanius. vaikka romaani ystävyyden talo - sellaista leppoisaa ja lämminhenkistä kerrontaa :-)Oikeassa olit, Hyvien ihmisten juhla se on. Piti ihan googlettaa.
Näkyy olevan Martti Larnin kirjottama tuo Hyvien ihmisten kylä. Kaverit tarkoittivat tuota Steinbeckia.
Kirjaihmisiä en todellakaan ole, koulussa piti lukea mm. Sivullinen (näkyy olevan ranskalaisen kirjoittama), opettaja kuulusteli noista kirjoista. Minulta kysyi, että luitkos sinä "Heikki" Sivullisen? Vastasin, että luin minä, sivullisen. Meni pikku hetki aikaa kun luokka ymmärsi ja nauru raikui. Iex kirjoitti:
Oikeassa olit, Hyvien ihmisten juhla se on. Piti ihan googlettaa.
Näkyy olevan Martti Larnin kirjottama tuo Hyvien ihmisten kylä. Kaverit tarkoittivat tuota Steinbeckia.
Kirjaihmisiä en todellakaan ole, koulussa piti lukea mm. Sivullinen (näkyy olevan ranskalaisen kirjoittama), opettaja kuulusteli noista kirjoista. Minulta kysyi, että luitkos sinä "Heikki" Sivullisen? Vastasin, että luin minä, sivullisen. Meni pikku hetki aikaa kun luokka ymmärsi ja nauru raikui.Heh, joskus tuntuu siltä, että kouluissa annetaan liian iso pala liian nuorille lukijoille. Yksi kaverini kertoi, miten joutui 16 vuotiaana neitsyenä analysoimaan rakastelusta kertovan runon. Runoilijaa en nyt muista, mutta runon tunnistaisin heti sen näkiessäni. Jotain rajaa saisi kouluissakin kyllä olla.
- HurJas-tella.
tuputuu kirjoitti:
Heh, joskus tuntuu siltä, että kouluissa annetaan liian iso pala liian nuorille lukijoille. Yksi kaverini kertoi, miten joutui 16 vuotiaana neitsyenä analysoimaan rakastelusta kertovan runon. Runoilijaa en nyt muista, mutta runon tunnistaisin heti sen näkiessäni. Jotain rajaa saisi kouluissakin kyllä olla.
Niin, on rakastella ja on RakasStella, on niillä eroa :)
- Iex
tuputuu kirjoitti:
Heh, joskus tuntuu siltä, että kouluissa annetaan liian iso pala liian nuorille lukijoille. Yksi kaverini kertoi, miten joutui 16 vuotiaana neitsyenä analysoimaan rakastelusta kertovan runon. Runoilijaa en nyt muista, mutta runon tunnistaisin heti sen näkiessäni. Jotain rajaa saisi kouluissakin kyllä olla.
Saattaahan tuo olla ihan kokeilukin opettajan puolelta kun pitää kuvailla sellaista mitä itse ei ole kokenut. Mutta tuon analysoinnin kannalta olisi tasa-arvoisempaa, jos pitäisi kirjoittaa aiheesta jota kukaan ikäisensä ei ole kokenut. Ikäänkuin science fiction tarina, vaikkapa kokemus UFO:n sieppaamista ihmisistä. Tulisi ainakin hajontaa ainekirjoitusten kesken.
tuputuu kirjoitti:
Minä kans rakastan Steinbeckia. Torstai on toivoa täynnä, Oikutteleva bussi, Vihan hedelmät yms. Todella hyvää kirjallisuutta.
oikutteleva bussi on just menossa; löyty iisalmen divarista kahella eurolla :-)
Iex kirjoitti:
Oikeassa olit, Hyvien ihmisten juhla se on. Piti ihan googlettaa.
Kirjaihmisiä en todellakaan ole, koulussa piti lukea mm. Sivullinen (näkyy olevan ranskalaisen kirjoittama), opettaja kuulusteli noista kirjoista. Minulta kysyi, että luitkos sinä "Heikki" Sivullisen? Vastasin, että luin minä, sivullisen. Meni pikku hetki aikaa kun luokka ymmärsi ja nauru raikui.:-)
mulla ollu pitkiä taukoja toisinaan kirjojen lukemisessa.. nyt taas aktiivisempi aika menossa. ja junamatka tms. menee paljon nopsempaan kun on kirja käessä.kielibasa kirjoitti:
:-)
mulla ollu pitkiä taukoja toisinaan kirjojen lukemisessa.. nyt taas aktiivisempi aika menossa. ja junamatka tms. menee paljon nopsempaan kun on kirja käessä.Itselläni oli välillä dekkarikausi. En jaksanut keskittyä ns. parempaan kirjallisuuteen. Nyt taas jaksan lukea muutakin. Mutta ilman kirjoja en pärjää millään.
Iex kirjoitti:
Saattaahan tuo olla ihan kokeilukin opettajan puolelta kun pitää kuvailla sellaista mitä itse ei ole kokenut. Mutta tuon analysoinnin kannalta olisi tasa-arvoisempaa, jos pitäisi kirjoittaa aiheesta jota kukaan ikäisensä ei ole kokenut. Ikäänkuin science fiction tarina, vaikkapa kokemus UFO:n sieppaamista ihmisistä. Tulisi ainakin hajontaa ainekirjoitusten kesken.
Oli kokeilu mitä hyvänsä, tuo oli liikaa vaadittu kokemattomalta tyttöseltä.
HurJas-tella. kirjoitti:
Niin, on rakastella ja on RakasStella, on niillä eroa :)
Arvaappas mikä riemu nousi, kun me Virran Peten tuttavat kuulimme biisin warrella virran!
Oletko muuten kokeillut ryynimakkaroita tikun nenässä, eli normijauhopötkön tapaan notskilla käristettynä? Rasvat saavat kyytiä ja lopputulos on vähintään herkku.
Eikä noita kahta ryynäriä kannata voivotella, ne uppoavat lähes mihin tahansa ruokalajiin helposti. Kesäinen ryynärisalaatti on trendikästä.Enpäs ole koskaan hoksannut ostaa niitä notskibileisiin. Pitääkin kokeilla. Ehkä noi kaksi makkaraa tosiaan saisi piilotettua vaikka salaattiin. En tahtoisi heittää ruokaa roskiinkaan.
- PerErik
Vai teki sulla "mustaa" makkaraa mieli :) Kyllä net pari voi pakastaa ja syödä sitten joskus parin kuukauden päästä, kyllä se silloin jo maistuu ryyniskin.
Itse olen nötskillä alkanut paisteleen savupekoni makkaroita, sen mitä niitä nyt tulee mettillä paisteltua. Vaihtelu virkistää, niin notta jos vaikka menis tänä iltana toiselle naapurille (rouvalle) kylään :)))Musta makkara on kyllä ihan eri juttu. Tamperelaisena popsisin mustaa liikaakin, ellei järki tulisi väliin.
Mutta meneppäs sinä antamaan mahtisalamia naapurin rouvalle. Muista kuitenkin pitää kohtuus....
Tupu,,, tee munakas,,, paljooooon sipulia, ryynärit viipaloituna, paprikaa suikaloit sekaan, tomaattia viipaleina, mausteita oman maun mukaan, ja sit lopuks kanamunat vatkattuna sekaan,,, ja on melko varma tärppi ;o))),,,
Jess, kuulostaa taivaalliselta sydänkohtaukselta!
Kuin niin sydäriltä?,,, eihän tuo nyt jokapäivästä ole,,, se vaan on hyvää ;o))),,, tai voihan siitä sydärinkin saada,,, se taivaallisuus sen tekee ;o))),,,
Nami, taidan sittenkin itse popsia makkarani. Annoit niin maukkaan vinkin, että sitä pitää kokeilla!
Se muuten on todella HYVÄÄ,,, nam,,, jos sulla on pekonia, niin eikun paranee ;o))),,, ja muutama siivu herkkusieniä,,, aah,,, hyi melkeen keskiyöllä ruokavinkkejä,,, mut tarkotus on kyllä että päiväsaikaan,,,
Kun oot kokeillu, kerro,,, kohta pakko nukkumatin mukaan taas mennä,,, aamulla aikaseen on oltava silmät sirkeinä,,, on tehtäviä ja toimenkuvia tiedossa,,, ei mitään kivoja, mut mentävä on,,,
Joten hyvää yönköllykkätä,,, kivojen nukkukuvien kans,,, ihan jokaiselle ;o))),,,- ;)))
tuputuu kirjoitti:
Öitä ja kerron sit huomenna miltä maistui.
Maistuis varmaan - mullekin;)
En ole makkaransyöjä itsekään, metwursti leikkeleenä, ei juur muut, mutta jos noin tarkalle menee, eikö niitä makkaroita voisi tarkkailla lihatiskiltä irtomyynnin puolelta mieluummin kuin valmispakkauksina...
- annikoo..
Kyllä meillä sinkuilla on baljon bulmia.......niksipirkassa oli ohje mitenkä yksinäinen saa levitettyä kosteusvoiteen ....selkään.... Osta pitkävartinen superlon päälysteinen maalaustela....sillä se luonnistuu....
- annikoo..
HugaZaga kirjoitti:
kylä naapurin mieski varmaan mielellään tuossa auttaisi ,.
Vielä vaikeampi juttu on ....vetää vetoketju kiinni selkäpuolelta...ylös asti...jos on tiukka hame...... siis ei kyllä helpolla saa.....jos laisinkaan......kukahan keksisi siihen hyvän idean....saisi varmaan niksipirkan 100euron lahjakortin.......
Naapurin miestä ei kehtoo pyytää...luulee vielä vaikka mitä.. - Onhan
annikoo.. kirjoitti:
Vielä vaikeampi juttu on ....vetää vetoketju kiinni selkäpuolelta...ylös asti...jos on tiukka hame...... siis ei kyllä helpolla saa.....jos laisinkaan......kukahan keksisi siihen hyvän idean....saisi varmaan niksipirkan 100euron lahjakortin.......
Naapurin miestä ei kehtoo pyytää...luulee vielä vaikka mitä..siihen jo keksitty keino. Ne ns. selkävaivaisen nosto/noukintapihdit sen tekee. Pihdit kiinni vetskarin lirpukkaa, ja veto, toimii.
Onhan kirjoitti:
siihen jo keksitty keino. Ne ns. selkävaivaisen nosto/noukintapihdit sen tekee. Pihdit kiinni vetskarin lirpukkaa, ja veto, toimii.
Minä sain lahjaksi sellaisen päänrapsuttimen. Sillä on oikeasti kiva rapsutella päätä, kun kukaan muukaan ei sitä tee.
- annikoo..
Onhan kirjoitti:
siihen jo keksitty keino. Ne ns. selkävaivaisen nosto/noukintapihdit sen tekee. Pihdit kiinni vetskarin lirpukkaa, ja veto, toimii.
En usko ....se lirpukka on usein niin pieni ja eikä siinä ole reikää.....miten mukamas toimisi.....
- annikoo..
tuputuu kirjoitti:
Minä sain lahjaksi sellaisen päänrapsuttimen. Sillä on oikeasti kiva rapsutella päätä, kun kukaan muukaan ei sitä tee.
Se päänrapsutin on jännän näköinen ....kun se uppoaa hiuksiin....katselin kun esiteltiin kaupassa....
annikoo.. kirjoitti:
Se päänrapsutin on jännän näköinen ....kun se uppoaa hiuksiin....katselin kun esiteltiin kaupassa....
Se muuten tuntuu tosi hyvältä. Kannattaa ostaa. Minä alan nyt rapsuttelemaan:)
- exnikki
tuputuu kirjoitti:
Se muuten tuntuu tosi hyvältä. Kannattaa ostaa. Minä alan nyt rapsuttelemaan:)
-Jeps:)) Verkkokauppa myy sitä 3,90e hintaan. Olivat vain perjantaina loppuneet....
-Jos, tätä tarkoitit?
http://www.superkauppa.fi/yarra-yarra-paanhierontalaite.html?gclid=CKOqr92vg6sCFUW9zAodCAIUzA
nooh kun maailmassa on vieläkin ihmisiä jotka kuolee nälkään, ja sää et muka saa kahta makkaraa syötyä ,. niin nyt kyllä on peiliinkatsomisen paikka!
Mikäs kellokas minusta nyt yhtäkkiä on tullut ,. ?Meni ne sit kummiskin massuun. Sain täältä niin monta hyvää vinkkiä, etten edes hoksannut syöväni makkaraa.
- JK
SYÖT NE
- Janne1233444_
Koita vaikka laittaa hanuriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019