Ei mitä pahaa itseasiassa näette kristinuskossa tänäpäivänä kun sitä vastaan hyökkäätte niin voimakkaasti? Ja muistakaa että aitoa kristinuskoa on vain se mikä pohjautu Raamattuun siis melkein pelkästään Uuteen Testamenttiin.
Eli noitarovioista en halua enää kuulla. Voisitte myös kertoa mitä mieltä olette muslimeista? Vielä sellainen kysymys että jos teille annettaisiin lupa tappaa kaikki maailman kristityt niin tappaisitteko?
Kysymys ateisteille
16
182
Vastaukset
- jep jep
"Ei mitä pahaa itseasiassa näette kristinuskossa tänäpäivänä kun sitä vastaan hyökkäätte niin voimakkaasti?"
Ei pahaa ole niinkään kristinuskossa, vaan kristinuskovaisissa, jotka käyttävät uskontoaan syynä sortaakseen muitten vapauksia
--------------
"Ja muistakaa että aitoa kristinuskoa on vain se mikä pohjautu Raamattuun siis melkein pelkästään Uuteen Testamenttiin."
Kaikki minun tuntemani kristityt ovat asiasta eri mieltä, että vanhatestamenttikin pitää laskea mukaan...
--------------
"Eli noitarovioista en halua enää kuulla."
Nehän oli perusteltu uudella testamentilla. Mistä sitten haluaisit kuulla? siittä miten kukaan kristityistä ei ole noudattanut jeesuksen käskyä:
-repiä silmäänsä/katkaista kättään, kun näillä tekevät syntiä
-Kutsua juhliinsa,päivällisille, tai mihin tahansa ruokailu tapahtumaan kulkureita kaduilta, köyhiä, ja muita jokta eivät voi järjestää omia juhliaan, ja jättää kutsumatta naapurit, läheiset ja muut ystävät jotka voivat järjestää omat juhlansa
-Alkamaan vihaamaan/hylkäämään (rippuen käännös versiosta) kaikkia läheisiään, että voisi todella alkaa jeesuksen opetuslapseksi
--------------
"Voisitte myös kertoa mitä mieltä olette muslimeista?"
Olen päivittäin heidän kanssa tekemisissään työni kautta, he eivät ole häirinneet minun eloa, joten en näe miksi minun pitäisi häiritä heidän.
--------------
"Vielä sellainen kysymys että jos teille annettaisiin lupa tappaa kaikki maailman kristityt niin tappaisitteko? "
en, koska en usko että se hyödyttäisi mitään- kleppoo
No sitten on parempi olla seuraamatta mitään mitä Afrikassa tapahtuu..Eikun ai niin, eihän mustat olekaan sellaisia oikeita kristittyjä, niinkuin Sinä?
- Minä olen
Haluat vaimentaa kaikki pahat asiat - Jumalasi osaamattomuuden- koska et halua kuullasiitä. Kuule kyllä kritiiikkiäkin saa esittää, kuten itse teen omaan avaukseeni.
Laiton avaukesi poistoon.
t. alias - Minä olen, Kristitty veljesi - Vastauksia20000
"Ei mitä pahaa itseasiassa näette kristinuskossa tänäpäivänä kun sitä vastaan hyökkäätte niin voimakkaasti?"
Kristinusko hyökkää ihmisten vapautta ja ihmisoikeuksia vastaan.
"Ja muistakaa että aitoa kristinuskoa on vain se mikä pohjautu Raamattuun siis melkein pelkästään Uuteen Testamenttiin."
Siis kumpaan se nyt pohjautuu, Raamattuun vai Uuteen Testamenttiin?
Kukapa niistä haluaisi kuulla jos on itse samalla puolella. Sama homma jatkuu edelleen vaikka ei ihan rovioiden muodossa. Esim. naisia ja seksuaalivähemmistöjä kyllä aika estottomasti sorretaan.
Muslimeilla on sama vaiva kuin kristinuskoisillakin, se usko.
"Vielä sellainen kysymys että jos teille annettaisiin lupa tappaa kaikki maailman kristityt niin tappaisitteko?"
Ei ihmisiä saa tappaa. "Ei mitä pahaa itseasiassa näette kristinuskossa tänäpäivänä kun sitä vastaan hyökkäätte niin voimakkaasti?"
En tiedä kuulunko niihin, jotka mielestäsi hyökkäävät voimakkaasti krsistinuskoja vastaan, mutta lähdetään siitä että olen.
Ensinnäkin uskonnoista ja uskomuksista keskusteleminen ja väitteleminen ei välttämättä ole hyökkäämistä niitä vastaan. Kyllähän asioista voi puhua, joskus kiivaastikkin.
Voi olla, että tunnet olevasi ahdistetun asemassa, koska et pysty perustelemaan uskomuksiasi tämän arkimaailman todellisuuteen liittyvillä asioilla, joihin uskomattomat puolestaan vetoavat. Henkimaailman asiat taas eivät vakuuta uskomattomia pennin vertaa.
Ymmärrän, etteivät monet meistä oikein pärjää täällä planeetallamme ilman uskoaan, joten se pitää heille sallia. Sensijaan uskovien alistamista ja heistä hyötymistä vastaan haluan nousta. Samoin uskonnollisten yhteisöjen meihin uskomattomiin ja yleensä yhteiskuntaan kohdistamia pakkotoimia (yhteisöveron osuus, kirkollisten pyhien rajoitukset aukioloihin yms.) ja sellaisten yrityksiä haluan vastustaa.
Jokaiselle kristinuskojen suuntaukselle ja lahkolle heidän oma tulkintansa on se ainoa oikea ja heidän mielestään sekin pohjautuu juuri samaan lähdeteokseen kuin sinunkin uskossasi. He vain valitsevat sieltä toisia kohtia ja painottavat eri asioita.
Itse asiassa jokainen samankin opin kannattaja uskoo hieman erilailla; käy vaikka hellarien tai VL:n palstoilla katsomassa miten siellä taitetaan peistä oikeista tulkinnoista, vaikka oppeja tulisi olla vain se yksi ja jumalinen.
Varmaan siksi keskustelut (väittelyt) käydään aina yksilöiden kanssa heidän jumaltulkinnastaan. Se jumalinen ja ainoa totuus pysyy tiukasti piilossa.
Miten olisi vähän inkvisiitiota tai ristiretkiä? Alkuperäiskansojen alistamista ja kansanmurhia, pakkokäännytystä? Uskonnollisten yhteisöjen sisäistä alistamista ja hyväksikäyttöä?
Ei minustakaan hirmuteoilla mässäily ole mukavaa. Todellisuudelta en halua kuitenkaan sulkea silmiäni vaikka se joskus tekeekin kipeää.
Muslimit ovat kuin kristittyjä.
Jotkut ovat mukavia, toiset taas ikäviä.
Uskonto on yhtä tuulesta temmattu kuin kristinuskokin ja kuten kristinuskoissakin sen kirjoituksilla voi perustella sekä hyvän, että pahan tekemistä.
Pitää myös muistaa, että islam ei ole yhtenäinen monoliittinen uskonto kuten ei kristinuskotkaan, vaan lahkoja ja suuntauksia on monia. Kaikki eivät ole hulluja terroristeja tai helposti höynäytettää hysteeristä massaa (vaikka onhan sellaisiakin olemassa, molemmissa).
"Vielä sellainen kysymys että jos teille annettaisiin lupa tappaa kaikki maailman kristityt niin tappaisitteko?"
En.
En tappaisi edes yhtä."Vielä sellainen kysymys että jos teille annettaisiin lupa tappaa kaikki maailman kristityt niin tappaisitteko?"
En, ihan oikeesti aiheuttaaako toi kristinusko oikeesti tollasta ajattelua, ja sitten vielä kyselet että miksi meitä kristittyjä pidetään omituisina.- trskele
En sinänsä hyökkää kristinuskoisia kohtaan vaan yritän jotain selkoa saada heistä ja heihin. Tietysti jos kristitty yrittää riistää toisen ihmisen vapautta tai alentaa muuten toista ihmistä niin silloin olen sitä vastaan.
Silloin keskiajalla kun polteltiin niitä noitia niin silloin sitä pidettiin Raamattuun pohjautuneena käskynä, joten mistäs sitä tietää mitä joku kristitty taas saa päähänsä ja rupeaa nirhaamaan ihmisiä.
Minulla ei sinänsä ole muslimeita vastaan mitään. He eivät ole puuttuneet minun tai muiden elämään jolloin minä en ole puuttuneet heidän.
Maailmassa tulee pian olemaan 7 miljardia ihmistä. Minä olisin sen ehdotuksen kannalla jossa sanottaisiin että väkilukua tulisi vähentää, mutta en kohdistaisi sitä kuitenkaan yhteen joukkoon. - A the ist
-Typeryyttä ja sivistymättömyyttä (jota suunnilleen kaikki uskonnot edustavat) vastaan pitääkin "hyökätä" ja nimenomaan sivistämisellä.
-Annoit juuri malliesimerkin mainitsemastani typeryydestä. Kiitos.
Se, ettet kuule, ei ole kristinuskon ansiota. Päinvastoin. Sivistystä voit kiittää.
-Tunnen elävässä elämässä tasan yhden, asiallisen oloinen tyyppi. Kiihkoilu on yhtä tuomittavaa, tunnusti henkilö mitä tahansa uskoa.
Harvinaisen typerä kysymys joka ansainnee yhtä typerän vastauksen: En tappaisi koska en taitaisi ehtiä yksin lahtaamaan jokaista. - Piispa Kyrillos
Hö. Jos kristityt tapettaisiin, niin keille tässä sitten enää nauraisi?
Mitäkö pahaa kristillisessä uskossa??
- Kristillinen oppi poistaa täysin henkilökohtaisen vastuun teoista, sillä kaikki teot ovat anteeksi annettavissa uskon kautta Jeesukseen. Tämä tarkoittaa myös sitä että omaa tekoaan ei tarvitse hyvittää sille jota vastaan on rikkonut, sillä hyvityksen tähän saa pyytämällä anteeksi tältä Jumalalta sen sijaan että tekisi jotakin kyseisen haitan korjaamiseksi.
- Kristillinen oppi edistää ajatusta sijaiskärsimyksestä jossa totaalisesti syyttömän ja vastuuttoman rankaiseminen tehdystä rikoksesta korvaa aiheutetun haitan.
- Krsitillinen oppi pitää sisällään käsityksen perisynnistä jossa kaikkia henkilöitä syytetään teosta ja tapahtumista siitäkin huolimatta ettei ole mitenkään ollut osallisena taikka kyennyt vaikuttamaan tapahtumien kulkuun.
-Krsitillinen usko perustuu totalitaristiseen auktoritarismiin jonka seurauksesta mitään sellaista kuin hyvä ja paha, oikein ja väärin, moraalista taikka moraalitonta: Ei ole olemassa.
Tämä siksi että kyseinen järjestelmä edistää ajatusta siitä että mitä tämä Jumaluus sanoo on itsessään oikein, moraalista ja hyvää. Tällöin ainoaksi kriteeriksi jää sokea tottelevaisuus ilman syytä, perustelua taikka oikeutusta.
-Kristillinen oppi pitää sisällään käsityksen ikuisesta rangaistuksesta riippumatta siitä mikä esitetty rikkomus on. Tämä tarkoittaa sitä että määrällisestä vahingosta määrätään loputon rangaistus.
Samalla tämä systeemi palkitsee ainoastaan uskosta ja sokeasta tottelevaisuudesta, ei teoista taikka mistään muusta, mikä tarkoittaa sitä että tämä systeemi ei tee eroa ajatuksen ja massamurhan välillä´vaan rankaisee molemmista yhteneväisesti.
- Ja kaikkein tärkein syy sille minkä takia minä esitän kritiikkiä kristillistä oppia kohtaan on se että kristillinen oppi on onnistunut vakuuttamaan hyvin suuren määrän ihmisiä siitä että yllä olevat omianisuudet ovat jotekin hyviä.
Samoin esitän kritiikkiä sen takia että suurin osa ihmisitä jotka katsovat olevansa kristittyjä eivät todella tiedä mitä kyseinen uskonto pitää sisällään, mutta tästä huolimatta kannattavat kyseistä järjestelmää sekä numeraalisesti että taloudellisesti.
Olen samaa mieltä islamista kuin kristillisestä uskostakin. Molemmat ovat ideologisia käsityksiä jotka ovat totaalisesti korruptoivia ja anteeksiantamattomasti moraalittomia, epäinhimillisiä, epäoikeudenmukaisia, julmia ja vain yksinkertaisesti pahoja.
>>> Vielä sellainen kysymys että jos teille annettaisiin lupa tappaa kaikki maailman kristityt niin tappaisitteko?- Nimi merkki.
Mitäkö pahaa minä näen taikauskoisessa typeryydessä, ajattelemisen kieltämisessä ja siinä, että koululaisilta yritetään kieltää oikean tiedon opettaminen ja tilalle tarjotaan taikauskoista sontaa ja pseudotiedettä?
Siis mitäkö pahaa? No katso tuosta mitä Euroopan Neuvosto sanoo:
http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/AdoptedText/ta07/ERES1580.htm
Mitäkö pahaa minä näen siinä, että osalta ihmisiltä yritetään kieltää tasa-arvoiset ihmisoikeudet jonkun näkymättömän mielikuvituskaverin kuvitteellisten käskyjen perusteella? Miksi minusta näkymättömän mielikuvituskaverin kuvitteellinen tahto on huonoin kuviteltavissa oleva peruste moraalille ja ihmisoikeuksille? Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin ajatteleminen? Ai niin mutta sehän on teiltä jyrkästi kielletty.
Et siis halua kuulla noitarovioista? Pitäisikö sinun kertoa tämä sama myös kristityille aatetovereillesi Afrikassa? Luuletko että silmien sulkeminen todellisuudelta todellakin muuttaa todellisuutta? Luuletko että uskontovereittesi elävältä polttama "noita" herää henkiin, jos kerrot näille että noitien polttaminen ei enää nykyään ole korrektia eikä suotavaa, vaikka takavuosina nimenomaan oli? Ehkä sinun pitäisi peräti kertoa heille, ettei mitään sellaisia kuin noita ole edes olemassa - mitä sinä et tietenkään koskaan tule tekemään, koska itsekin uskot että noitia on olemassa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010113012789991_ul.shtml
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/03/ahne_pappi_tivaa_nigeriassa_onko_lapsesi_noita_1571008.html
Muslimeilla on sama ahdasmielisen suvaitsematon ja harhaisten typerysten levittämä aabrahamilainen taikauskonto kuin sinullakin. Yhtä lailla vihaavat uskonnotttomia, harhaoppisia ja homoja kuin sinäkin. Lammaspaimenten kansantarukirjoilla on vain eri nimi, muuten aivan samaa sontaa ja Pyhää Vihaa vain pikkaisen eri nimisessä paketissa.
Tappaisinko? Minä olen aseistakieltäytyjä ja pasifisti, enkä koskaan halua tappaa ketään. En ole mikään verenhimoinen uskonsoturi kuten kristityt. "Ei mitä pahaa itseasiassa näette kristinuskossa tänäpäivänä kun sitä vastaan hyökkäätte niin voimakkaasti?"
En tiedä miten tämä voimakkuus käsitetään. Itse olen antiteistinen kristinuskoa kohtaan verraten omiin huonoihin kokemuksiini siitä ja siitä etten haluaisi toisten kokevan samaa.
"Ja muistakaa että aitoa kristinuskoa on vain se mikä pohjautu Raamattuun siis melkein pelkästään Uuteen Testamenttiin. Eli noitarovioista en halua enää kuulla."
No miten tämä melkein pitäisi ymmärtää? - jotkin kristityt lainaavat esim: Mooseksen *älä tapa* - komentoa. Joka kuitenkin on osa samaa kirjaa jossa käsketään tappamaan niskuroiva lapsi. Siinä tuleekin sitten vastaan taas se kuka se oikea lukija ja tulkitsia sitten on.
Mitä itse tiedän, niin ihan tavallisen näköisiä ihmisiä. Yksi pää ja kaksi kättä ja jalkaa näyttää heillä olevan.
En, koska omaan kaveri ja sukulaispiiriinni heitä kuitenkin kuuluu. Ja miksi ylipäätänsä tarvitisikaan. Kristityillä näyttää kädenvääntöä olevan keskenään jo omastatakaa.- hiipadaipa
En ole ainakaan itse vain kristinuskoa vastaan "hyökkäämässä". Kritisoin kaikkia yliluonnollisia uskomuksia sen perusteella, ettei näihin uskomiselle ei vain ole mitään todisteellista pohjaa. En hyväksy yliluonnollista väitettä kun kaikki testaamisen mahdollisuus on rationalisoitu pois jonnekkin hevonkuuseen ja ajatus tuntuisi kivalta - nimenomaan silloin kaikilta ihmisiltä on poistettu hyvä syy uskoa kyseinen idea.
On ihmisillä oikeus uskoa mitä vain, mutta ihmiset tekevät tekoja näiden uskomusten pohjalta. Nykyinen ministeri Räsänenkin aikoinaan esitti, että hoitohenkilökunta saisi kieltäytyä hoitotoimenpiteistä, jotka olisivat näiden uskomusten vastaisia. Lääkäri voisi siis uskontoon siirtymisen jälkeen yhtäkkiä päättää, että hän ei halua tehdä jotain hoitotoimenpidettä (esim. verensiirto) ja voisi sillä vaarantaa potilaiden hengen. Uskontojen ja "hengellisten" ideoiden mielistely ei paranna kenenkään olotilaa. Me tiedämme, että elämme luonnollisessa maailmassa ihmisten keskellä - miksi mitä mielipuolisimpia yliluonnollisia, perusteettomia ideoita pitäisi paapoa ja jättää rauhaan koska ne sattuvat olemaan "uskonnollisia" tai "hengellisiä"?
Lisäksi herkkäuskoisille ihmisille voidaan myydä vaikka ja mitä vain koska myyntitavara sattuu tuntumaan kivalta. Ennustajat, horoskooppien laatijat, homeopaatit, jopa kummitustutkijat jne. repivät rahaa ihmisiltä koska ihmiset uskovat näihin asioihin ilman mitään hyvää syytä.
"Hengellisyyden" lelliminen voi tuntua kivalta ja on se helpompi vaihtoehto, mutta jotkut ihmiset joutuvat maksamaan hinnan tällaisesta ajattelusta.
=======================================
Mitä tarkoittaa "melkein pelkästään"? Ja millä perusteella VT jätetään analyysin ulkopuolelle? On näitä kristillisiä porukoita jotka ottavat huomioon VT:n opetuksiakin (tosin kivitykset täällä sivistyneissä valtioissa on aikalailla loppuneet). Millä perusteella voit sanoa että vain ja ainoastaan Uusi Testamentti määrää mitä kristityt uskovat? Jeesuskinhan sanoi ettei tullut vanhoja profeettoja ja lakeja kumoamaan vaan nimenomaan täyttämään (Matt. 5:17-20).
Tuntuu, että jokaisella kristityllä on oma käsitys "todellisesta" kristillisyydestä.
Ehkä nykypäivän kristityt länsimaissa eivät tätä harrasta, mutta aikoinaan ihmiset harrastivat ja äänekkäästi kristinuskon nimeen. Lisäksi pari vuotta sitten Ugandaan tehdyn kristillisen lähetysmatkan ja tehosaarnauksen jälkeen homoseksuaaleja on alettu jahtaamaan ja he joutuvat pakenemaan henkensä edestä. Homoseksuaaleja on paljastettu lehdissä, heitä on hakattu ja jopa tapettu. Amerikkalaissaarnaajat itsekin hämmästyivät reaktiota.
En tuomitse nykyisiä kristittyjä joilla ei ole näiden hirmutekojen kanssa mitään tekemistä. Haluan vain kuulla perustelun: millä perusteella kukaan kristitty voi sanoa, että nämä ihmiset tulkitsivat Raamattua väärin? Mikä on se oikea oppi Raamatusta?
Katso kysymys ensimmäiseen vastaukseen.
Miksi tappaisin? Luuletko, että täällä joku vastaisi "kyllä"? Miksi ihmeessä? "Eli mitä pahaa itseasiassa näette kristinuskossa tänäpäivänä kun sitä vastaan hyökkäätte niin voimakkaasti?
Kristinusko on samalla linjalla kaikkien typerien taikauskojen kanssa. Tässä maassa vallanhimoinen kirkko vielä lisäksi ylläpitää suunnatonta koneistoa, joka on salakavalasti integroitunut yhteiskunnan kaikille tasoille.
Sinä et määritä sitä, kuka on oikea skotti ja kuka vaan Brittein saarilta.
En minäkään. Vaan Breivik taas kerran todisti, ettei uskovaisiin voi tässä asiassa luottaa. Sama peli jatkuu vuosisadasta toiseen :o(
Ihan samaa mieltä kuin kaikista muistakin uskovaisista. Harhaanjohdettuja, typeryksiä tai teeskentelijöitä.
Vaikka omassa mielessäsi varmasti haluat tappaa kaikki "vääräuskoiset", ole kiltti, äläkä oleta muitten ihmisten olevan samanlaisia kahjoja. Kiitos.kysymyksiä20000
30.8.2011 01:46
>>>Eli mitä pahaa itseasiassa näette kristinuskossa tänäpäivänä kun sitä vastaan hyökkäätte niin voimakkaasti?>Ja muistakaa että aitoa kristinuskoa on vain se mikä pohjautu Raamattuun siis melkein pelkästään Uuteen Testamenttiin.>Eli noitarovioista en halua enää kuulla.>Voisitte myös kertoa mitä mieltä olette muslimeista?>Vielä sellainen kysymys että jos teille annettaisiin lupa tappaa kaikki maailman kristityt niin tappaisitteko?- cxz
Jokainen edes hitusen kriittisesti ajatteleva, taistelee kristinuskoa vastaan.
Se on ilmiselvästi alkeellinen ja valheellinen aate, joka istutetaan puolustuskyvyttömien ihmisten, lasten, mieliin niin aikaisessa vaiheessa, ettei se välttämättä koskaan heidän tajunnastaan irtoa.
Myös järjestö joka tuota aatetta levittää, on täynnä viranhaltioita jotka vastoin omia näkemyksiään, levittää kristinuskon opinkappaleita suurina ja syvällisinä totuuksina.
Tästä syystä koko järjestö on ajettava pahimpaan mahdolliseen ahdinkoon, niin että sen voimavarat levittää aatteellistra saastettaan hiipuu olemattomiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193106
- 1162411
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262206Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231996Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41995Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2411974Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001616Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051404- 731237
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351126