Morjens!
Vahasin tossa kliinerillä erittäin haalistuneen maalipinnan erittäin kiiltäväksi.Maalipinta tuli hyvännäköiseksi mutta jäi vähän pyörteitä pintaan ,mitkä peilaa.
Pystyykö siihen heittää hiiltovahan päälle, ettei noi pyörteet korostu?
Vai pitäiskö kliinerillä viel toistamiseen hinkata jos vaikka pyörteet lähtis?
Auto on tosiaan jo 15v vanha niin mitään ihmeitä ei voi tehdä:)
auton vahaus
5
252
Vastaukset
- Myllyttelijä
Itse olen "myllyttänyt" useammankin auton sähköepäkeskohiomakoneella (Bosch) ja siihen superlonityyppinen laikka. Ei tule eikä jää pyörteitä samalla tavalla kuin pyörivästä laikasta.
Käsipelillä on aika hankala saada tasaista pintaa. Jos sillain yrittää, kannattaa hinkata yksisuuntaisin pitkin vedoin.
Vahankin (AutoClymin punainen) levitän samalla Boschilla ja pyyhkäsen käsipelissä puuvillarätillä. - sepi10_
Putsaaks toi kliineri jos toisen kerran viel vetää sillä ,vai onks siin nyt pieni vaha pinnas ettei onnistu.meinaan että ei tunkeutus niin syvälle enää ?
- Myllyttelijä
Kliinerillä hiotaan pinta puhtaaksi ja silloinhan maalipinta ohenee (liian kovalla kädellä kun myllyttää niin terävistä kulmista saattaa alkaa pohjamaali paistaan läpi). Sinuna vetäisin hyvän vahan päälle ja kyljissähän ne pyörteet eniten näkyy niin kylkiin vaikka tuplavahaus ja vaakasuuntaisin vedoin.
- kokenut käyttäjä
Taitaa olla liikaa vapaa-aikaa, jos jaksat romutusikäistä autoa vielä hinkata?
Itse ostan autoni 6-8 vuotiaana ja ajan niillä tuurista ja auton kunnosta riippuen 3-5 vuotta. Se on taloudellisesti järkevintä autonpitoa. Naarmuisen maalipinnan hinkkaaminen ei tuo lisäarvoa vanhalle autolle, joten senkin ajan voi käyttää johonkin järkevämpään. Minä luen laatukirjallisuutta ja käyn teatterissa.
Nuorempana joskus 70-luvun alussa vahasin autoni kerran. Olihan siinä työtä kerrakseen, mutta mitään hyötyä vähän kiiltävämmästä 96:sta ei ollut. Samana iltana vesisateella ajettu soratien pätkä ja Saab oli entistäkin likaisempi.
Turhaa työtä, jota ei olisi pitänyt tehdä.- sepi10_
Vapaa-aikaa ei todellakaan ole liikaa.Eiköhän auto vahata ihan sen takia että auto saa suojan, eikä itketä jos likaseks menee ajossa.
Eikä ollut turhaa työtä, ero on kuin yöllä ja päivällä kiillos.
Tän ikäsellä autolla vasta tuleekin halpoja kilometrejä.Ostin 11v vanhana ja nyt 15 vuotias.Eikä ole jättänyt tielle.
Jatka vain sitä laatukirjallisuuden lukemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782