Olen yh äiti ja työttömyyskorvaus on 480 e kk, ja yhdestä lapseta lisät ja yh korotus, sekä elarit kelasta, kun mies ei maksa tai halua maksaa, mutta se otetaan suoraan tilistä nyt.
Muita tuloja ei oo asumistuki 290 ekk.
Mikä on köyhyysraja?
187
2426
Vastaukset
- Faktaa....
Alitat köyhyysrajan selkeästi....Toivon mukaan työllistyt piakkoin...
- oikiasti köyhä
siis paljonko tuloja sulla on YHTEENSÄ
- Jaa....
Helsingissä yh-äiti saa enimmillään 800e/kk vuokraan.
Vuokra siis tuskin on ongelma, ja kun työttömyyskorvaus näköjään on 480e/kk, jonka päälle saat KELAsta elarit, lisät ja yh korotuksen, niin .... kyllä käyttövaraa pitäisi siis olla lähelle 1000e/kk ......? - norjanlohi
Maalaisjärjellä köyhyysraja kulkee siinä, että joudut jatkuvasti perustarpeita hankkiessasi valitsemaan enemmän hinnan kuin laadun tai maun mukaa.
Kun joudut jättämään kutsuja yhteisiin tilaisuuksiin (suku kaverit ystävät) tai rientoihin väliin siksi, että pääsymaksu tai matkarahat puutuvat tai et omista sopivia vaatteita.
Kun et kykene harrastamaan maksullisia asioita tai mihin tahansa menoon jo 20-30 €/ kuluna on liikaa.
Lääkkeiden omakustannus katto on 50 €/kk. Joten tuo olisi oltava summa jota voisi pitää sopivana olla jokaisella äkilliseen henkilökohtaiseen menoon.- diih sitä köyhyyttä
Niinpä. Eli kun mun kampaamoshampoo juuri loppui ja jouduin lantraamaan sitä vedellä ja kun mulla lisäksi on kaksi desiä tädin ostamaa Dove- shampoota jäljellä, eikä varaa ostaa MINKÄÄNLAISTA uutta shampoota tilalle, niin pesen tukkani niin kauan, kuin nämä riittävät ja sen jälkeen kuljen sitten tukka likaisena. Lisäksi en voi käydä kaverini kanssa kahvilla, koska bussimaksut maksaa melkein kymmenen euroa kaupungissani ja jollei sukuni auta, saan melkein rakon jalkaani pskaisista rumista kengistä - ainakaan Suomen sosiaalihuolto ei auta tällaisissa asioissa. Tai olen kuullut että esimerkiksi monille lapsiperheellisille ( kaikilla niillä on muitamijn etuja, eli eivätr näe nälkää) ovat edut avuliaat sosiaalitoimessakin ja vaikka kerralla tehdään päätöksiä usemmiksikin kuukausiksi, mutta auta mun jee kuinka siellä kiusataan opiskelijaa, jolla on opintotuet loppuneet kesken vakavan fyysisen sairauden vuoksi ja kun ei halua siirtyuä työttömän kirjoihin, kesken tutkintoa.
Kyllä mun ainakin on yhteiskunta ajatellut pärjäävän uukaudessa yhteensä 209:lla eurolla 180 euroa aasumislisä kaikki pakolliset asumismenot ja muut menot ja pakolliset lääkkeet ja muut per kuukausi siitä sellaisesta vähentäen ja sitten kun joudun häpeäkseni ja surukseni ruikuttamaan sukulaisilta almuja, etten kuolisi nälkään näiden " päätösten" vuoksi, niin nää iloisesti vähennetään ne muutamat rovot minun seuraavan kuukauden alle lakisääteisestä toimeentulotukipäätöksestä. Lisäksi ainakin omassa kaupungissani kytätään, että jos olet vaikkapa yli viisi vuotta sitten edellisen kerran pari kertaa hakenut toimeentulotukea, tämä lasketaan "yhteismäärään", kuinka monta kertaa olet elämässäsi käynyt sosiaaliluukulla ja sinua uhkaillaan, että jos nyt et valmistu parin kuukauden sisällä, alennamme toimeetulotukeasi. Mitä alentamista? Johan mun suku jo nyt maksaa yli puolet siitä, mitä ne kirjaa mulle muka lakisääteiseksi myönnetyksi toimeentulotueksi.
Mä en luota tähän yhteiskuntaan kohta enää yhtään ainakaan sikäli, että mikä on suomalaisen sosiaalityön taso. Käsittääkseni sosiaalityön pitäisi olla muutakin, kuin ihmisten tiliotteiden katselemista ja naamavärkkipolitiikkaa. Kun selviän tilanteestani ja elämästäni eteeenpäin, kirjoitan kauhukokemuksestani aiheesta johonkin lehteen. Nimelläni.
Kuka ja ketkä pärjää yhteiskunnan mielestä Suomessa sadalla eurolla kuussa? Sellainen on köyhä, eikä mitkään yh- äipät tai työttömät! En mä ainakaan olisi ilman vanhempiani ja sukuani ikinä saanut ostettua pakollisia lääkekitäni vakavaan fyysiseen sairauteeni. Yhteiskunta antaa vaan reseptin käteen, mutta kyllä olin h- moilasena keskussairaalasta poistuttua, kun tilillä oli pikkiriikinen opiuntotiuki - kukaan ei ollut antanut neuvoa, että mitenkäs nämä lääkkeet sitten ostetaan, jos niihin ei ole rahaa, mutta onneksi oma äitini maksoi ne sitten, sen säkillisen sytostaatteja ja muuta. Enkä ole edes mikään m*lkku, joka olisin raha- asiani sössinyt tai niistä ollut tietoisen piittaamaton,. vaan ihan rehdisti köyhä opiskelija, joka ei saa enää opintotukea ja jolla opinnot viivästyneet vakavan fyysisen sairauden takia. - Asuntovelkainen
diih sitä köyhyyttä kirjoitti:
Niinpä. Eli kun mun kampaamoshampoo juuri loppui ja jouduin lantraamaan sitä vedellä ja kun mulla lisäksi on kaksi desiä tädin ostamaa Dove- shampoota jäljellä, eikä varaa ostaa MINKÄÄNLAISTA uutta shampoota tilalle, niin pesen tukkani niin kauan, kuin nämä riittävät ja sen jälkeen kuljen sitten tukka likaisena. Lisäksi en voi käydä kaverini kanssa kahvilla, koska bussimaksut maksaa melkein kymmenen euroa kaupungissani ja jollei sukuni auta, saan melkein rakon jalkaani pskaisista rumista kengistä - ainakaan Suomen sosiaalihuolto ei auta tällaisissa asioissa. Tai olen kuullut että esimerkiksi monille lapsiperheellisille ( kaikilla niillä on muitamijn etuja, eli eivätr näe nälkää) ovat edut avuliaat sosiaalitoimessakin ja vaikka kerralla tehdään päätöksiä usemmiksikin kuukausiksi, mutta auta mun jee kuinka siellä kiusataan opiskelijaa, jolla on opintotuet loppuneet kesken vakavan fyysisen sairauden vuoksi ja kun ei halua siirtyuä työttömän kirjoihin, kesken tutkintoa.
Kyllä mun ainakin on yhteiskunta ajatellut pärjäävän uukaudessa yhteensä 209:lla eurolla 180 euroa aasumislisä kaikki pakolliset asumismenot ja muut menot ja pakolliset lääkkeet ja muut per kuukausi siitä sellaisesta vähentäen ja sitten kun joudun häpeäkseni ja surukseni ruikuttamaan sukulaisilta almuja, etten kuolisi nälkään näiden " päätösten" vuoksi, niin nää iloisesti vähennetään ne muutamat rovot minun seuraavan kuukauden alle lakisääteisestä toimeentulotukipäätöksestä. Lisäksi ainakin omassa kaupungissani kytätään, että jos olet vaikkapa yli viisi vuotta sitten edellisen kerran pari kertaa hakenut toimeentulotukea, tämä lasketaan "yhteismäärään", kuinka monta kertaa olet elämässäsi käynyt sosiaaliluukulla ja sinua uhkaillaan, että jos nyt et valmistu parin kuukauden sisällä, alennamme toimeetulotukeasi. Mitä alentamista? Johan mun suku jo nyt maksaa yli puolet siitä, mitä ne kirjaa mulle muka lakisääteiseksi myönnetyksi toimeentulotueksi.
Mä en luota tähän yhteiskuntaan kohta enää yhtään ainakaan sikäli, että mikä on suomalaisen sosiaalityön taso. Käsittääkseni sosiaalityön pitäisi olla muutakin, kuin ihmisten tiliotteiden katselemista ja naamavärkkipolitiikkaa. Kun selviän tilanteestani ja elämästäni eteeenpäin, kirjoitan kauhukokemuksestani aiheesta johonkin lehteen. Nimelläni.
Kuka ja ketkä pärjää yhteiskunnan mielestä Suomessa sadalla eurolla kuussa? Sellainen on köyhä, eikä mitkään yh- äipät tai työttömät! En mä ainakaan olisi ilman vanhempiani ja sukuani ikinä saanut ostettua pakollisia lääkekitäni vakavaan fyysiseen sairauteeni. Yhteiskunta antaa vaan reseptin käteen, mutta kyllä olin h- moilasena keskussairaalasta poistuttua, kun tilillä oli pikkiriikinen opiuntotiuki - kukaan ei ollut antanut neuvoa, että mitenkäs nämä lääkkeet sitten ostetaan, jos niihin ei ole rahaa, mutta onneksi oma äitini maksoi ne sitten, sen säkillisen sytostaatteja ja muuta. Enkä ole edes mikään m*lkku, joka olisin raha- asiani sössinyt tai niistä ollut tietoisen piittaamaton,. vaan ihan rehdisti köyhä opiskelija, joka ei saa enää opintotukea ja jolla opinnot viivästyneet vakavan fyysisen sairauden takia.Itse opiskelin useamman vuoden, aviopuoliso työttömänä, asuntolainaa, muutama lapsi ja suhteellisen hyvin pärjättiin. Ainoastaan kaikki laskut ja menot oli tarkoin ennakoitava. Asumistukea tuli jonkin verran vain omistusasunnon korkokuluihin, eikä niin hyvin kun vuokralle asujalle ja toimeentulotukea sen päälle. (Huom. lääkkeet maksaa toimeentulotuki.)
En ole katunut päivääkään, että ostimme asunnon ennen edellisen työpaikan konkursiin menoa, sillä sen jälkeen asunnon osto olisi ollut mahdotonta ilman vakituista työsuhdetta. - kommentti...
Asuntovelkainen kirjoitti:
Itse opiskelin useamman vuoden, aviopuoliso työttömänä, asuntolainaa, muutama lapsi ja suhteellisen hyvin pärjättiin. Ainoastaan kaikki laskut ja menot oli tarkoin ennakoitava. Asumistukea tuli jonkin verran vain omistusasunnon korkokuluihin, eikä niin hyvin kun vuokralle asujalle ja toimeentulotukea sen päälle. (Huom. lääkkeet maksaa toimeentulotuki.)
En ole katunut päivääkään, että ostimme asunnon ennen edellisen työpaikan konkursiin menoa, sillä sen jälkeen asunnon osto olisi ollut mahdotonta ilman vakituista työsuhdetta.Mä en köyhänä edes ostaisi asuntoa. Epävarmassa tilanteessa on vapaampi ilman sellaisia rasitteita. Mutta minä olenkin perheetön.
- ämälm
Kuka ja ketkä pärjää yhteiskunnan mielestä Suomessa sadalla eurolla kuussa? Sellainen on köyhä, eikä mitkään yh- äipät tai työttömät! En mä ainakaan olisi ilman vanhempiani ja sukuani ikinä saanut ostettua pakollisia lääkekitäni vakavaan fyysiseen sairauteeni. Yhteiskunta antaa vaan reseptin käteen, mutta kyllä olin h- moilasena keskussairaalasta poistuttua, kun tilillä oli pikkiriikinen opiuntotiuki - kukaan ei ollut antanut neuvoa, että mitenkäs nämä lääkkeet sitten ostetaan, jos niihin ei ole rahaa, mutta onneksi oma äitini maksoi ne sitten, sen säkillisen sytostaatteja ja muuta. Enkä ole edes mikään m*lkku, joka olisin raha- asiani sössinyt tai niistä ollut tietoisen piittaamaton,. vaan ihan rehdisti köyhä opiskelija, joka ei saa enää opintotukea ja jolla opinnot viivästyneet vakavan fyysisen sairauden takia.täh? No jos sinulla on syöpä niin mene sairaslomalle, saat kelan sairaspäivärahan. Sytostaatit on syöpälääkkeeitä, ja nehän on kai suomessa ilmaisia?? Vai? Ja on joku katto terveydenhoidon kuluissa , jotain 500 euroa/vuosi? Selitäppäs vähän tarkemmin...ei kai sun kannata sairaana opiskella?
- lintu ja lapsi
Kuka ja ketkä pärjää yhteiskunnan mielestä Suomessa sadalla eurolla kuussa? Sellainen on köyhä, eikä mitkään yh- äipät tai työttömät! En mä ainakaan olisi ilman vanhempiani ja sukuani ikinä saanut ostettua pakollisia lääkekitäni vakavaan fyysiseen sairauteeni. Yhteiskunta antaa vaan reseptin käteen, mutta kyllä olin h- moilasena keskussairaalasta poistuttua, kun tilillä oli pikkiriikinen opiuntotiuki - kukaan ei ollut antanut neuvoa, että mitenkäs nämä lääkkeet sitten ostetaan, jos niihin ei ole rahaa, mutta onneksi oma äitini maksoi ne sitten, sen säkillisen sytostaatteja ja muuta. Enkä ole edes mikään m*lkku, joka olisin raha- asiani sössinyt tai niistä ollut tietoisen piittaamaton,. vaan ihan rehdisti köyhä opiskelija, joka ei saa enää opintotukea ja jolla opinnot viivästyneet vakavan fyysisen sairauden takia.Oletko tietoinen, että vanhemmat ovat elatusvelvollisia aikuisista lapsistaankin jos nämä opiskelevat? Minä olen yh-äiti, tällä hetkellä määräaikaisessa työsuhteessa ja avustan yhtä opiskelija-asunnossa asuvaa lasta ruuan ja muiden tarvikkeiden muodossa kuukausittain, samoin kuljetan opiskelupaikkakunnalle ja kotiin tarvittaessa. Toista opiskelijaa haen tarvittaessa asemalta kun junayhteydet eivät ole kotiin asti.
Oma palkkani riittää hädin tuskin asumismenoihin ym, mutta kysyessäni pojalle mahdollisuutta saada toimeentulotukea sitä itse aiemmin työttömänä ollessani hakiessani, vastaus oli tyly. Ensin on haettava opintolainaa, se lasketaan tuloksi vaikka et hakisi. Eli sieltä ei tukea tule.
Lupasin auttaa opiskelun ajan, sen myös teen. Ei tarvitse ruikuttaa sukulaisilta. Pojalle jää kuukaudessa 80 euroa elämiseen asumisen ja muun pakollisen jälkeen. Aika ankeaa olisi ilman ruoka-apua. - kenelle tuo oli??
ämälm kirjoitti:
täh? No jos sinulla on syöpä niin mene sairaslomalle, saat kelan sairaspäivärahan. Sytostaatit on syöpälääkkeeitä, ja nehän on kai suomessa ilmaisia?? Vai? Ja on joku katto terveydenhoidon kuluissa , jotain 500 euroa/vuosi? Selitäppäs vähän tarkemmin...ei kai sun kannata sairaana opiskella?
Jos tuo minulle oli, niin kyllä se lääkekatto minulla todella ylittyi moneenkin otteeseen opiskellessani aktiivisesti opintotukiaikana, eli olin ahkera ja opiskelin puolikuntoisenakin aikoinaan vuosia koko tutkinnon lopputyötä lukuunottamatta plakkariin ( mistä syystä opintotukenikin loppui kesken) ja joo: ainakin yhtenä opiskeluvuonna muistan saaneeni lääkkeeni loppuvuoden ajalta melkein parilla eurolla sen lääkekaton ylittymisen jälkeen, MUTTA pointtini oli se, että yhteiskunta ei tarjonnut maksuapua niiden lääkkeiden maksamiseen statuksella "opiskelija", eikä mitään tukimuotoja. Pääosin lääkkeeni ja lääkärilaskuni maksoi siis sukuni. Lasareettilaskuni sentään yhden kerran onneksi sossu, koska oli sen verran vakavasta sairaudesta kyse ja lasku melkein kuukauden letkuissa makaamisesta oli aika iloinen köyhälle opiskelijalle. Ja voin sivistää sinua sen verran, että on myös muita vakavia fyysisiä pitkäaikaisia sairauksia kuin syöpä, mihin joutuu pakollisina lääkkeinä syömään mm. sytostaattijohdannaisia, jos et vielä tiedä. Lue joskus muutakin, kuin Seiskaa... Ja en ole mielenterveysongelmainen, vaikka herjaajat minua sellaiseksi väittävätkin. Hulluutena en sitä pidä, että jos käy psykologilla. Mielialalääkkeitä en käytä, kun ei ole mielisairauttakaan.
- tuulenkaato
Kerroppa paljonko asumistuen jälkeen jää vuokraa maksettavaksi, sekä paljonko menee sähköön ym asumiskuluihin. Lasketaan sitten uudelleen oletko köyhä.
- Arpaix Authie
Saatteaivan riittävästi kun itse ette tee eläntonsä eteen mitään. Itse kun tulin Suomeen avioliiton kautta, en saanut KELA lta mitään puolison tulojen takia, kun tuloja olivat yli 2000e ja lapsia ei ole! Kun olin työttömänä, ei saanut työmarkkintaukea, ei mitään asumistukea EI MITÄÄN ja pitkä aikaa minun tuloja olivat 0, ennen kun olin oppinut Suomea.
Te, yh-äidit AINA VAAN VALITATTE!! Muilla, lapsettomilla ja naimisissa olevilla naisilla on tilanne paljon vaikeampi! Meidän piti ottaa lainaa että pystymme elää normi elämää ja matkustaa ja on 2 autoja. Elimme monta vuotta vaan lainoilla, ja nyt laskuja lähes 3000euroa kk, koska on asunto kallis, on lainoja, on vakuutukset on autoja.
Teen töitä netin kautta kotona, ja 8.9. mulla työhaastattelua, talvella olen töissä Lapissa missä liikkuvat turistit keski Euroopasta!
Te, yhäiti vaan valitatte, mutta saatte työttömyystukea, lapsilisää, yh korotusta, ja asuntotukea. Saatte ilmaista rahaa vastikeettomiksi, vaikka minä kun olin työtön ei saanut mitään!! Lpasettomilla naisilla avoliitossa paljon vaikeampaa, ja piti ottaa monta kymminiä tuhansia euroja lainoja. Menkää Te ja lapsene TÖIHIN tai ainakin opiskelemaan että rahaa on vastikkeellista.- nuukuus kunniaan
Olisi outoa, jos kenelle tahansa tänne tulevalle ulkomaalaiselle tarjottaisiin ylellinen elintaso ilman mitään vastinetta. Kohtahan täällä olisi miljardeja uussuomalaisia. Outoa olisi sekin, jos kuka tahansa suomalainen saisi tuoda tänne ulkomailta puolison yhteiskunnan elätettäväksi tai jättää lapsensa veronmaksajien niskoille.
Yhteiskunnan tuet kuuluvat niille yhteiskuntamme jäsenille, jotka eivät pysty itse elättämään itseään: vanhuksille, sairaille, vammaisille, lapsille, ei laiskoille siivestäjille.
Muut menkööt työhön, joko normaaliin ansiotyöhön tai tekemään jotakin hyödyllistä avustustensa vastineeksi. Perhepinnarit pakkotöihin.
Lähdepä sinäkin metsään poimimaan marjoja, niin saat jotakin suuhusi. - asssssssss
nuukuus kunniaan kirjoitti:
Olisi outoa, jos kenelle tahansa tänne tulevalle ulkomaalaiselle tarjottaisiin ylellinen elintaso ilman mitään vastinetta. Kohtahan täällä olisi miljardeja uussuomalaisia. Outoa olisi sekin, jos kuka tahansa suomalainen saisi tuoda tänne ulkomailta puolison yhteiskunnan elätettäväksi tai jättää lapsensa veronmaksajien niskoille.
Yhteiskunnan tuet kuuluvat niille yhteiskuntamme jäsenille, jotka eivät pysty itse elättämään itseään: vanhuksille, sairaille, vammaisille, lapsille, ei laiskoille siivestäjille.
Muut menkööt työhön, joko normaaliin ansiotyöhön tai tekemään jotakin hyödyllistä avustustensa vastineeksi. Perhepinnarit pakkotöihin.
Lähdepä sinäkin metsään poimimaan marjoja, niin saat jotakin suuhusi.Jos on pakolainen tai oikean värinen, niin rahaa tulee helpommin.
- 29
Tee itse lapsi ja eroa, niin pääset elämään "ruhtinaallista" yh-elämää, jota niin kovin kadehdit. Rahaa lentää ovista ja ikkunoista, elintasosta ei tarvitse tinkiä, voit palkata lapsenhoitajan ja reissailla Pariisissa minkä sielu sietää.
- kerro...
ja vuokra on, mikä? Jos kerrot kaikki tulosi ja asumiskulusi voin laskea laskurilla mitkä ovat etuutesi?
- Arpaix
Lapseton naimisissa oleva nainen saa tukea 0!! mutta heti kun on kakara kuviossa, tulee KELA avuksi. Yh äidit osavat vaan tehdä lapsia ja saada kaiket tuet. Olisin ottanut pois lapsilisät ja yh korostukset, ja kaikki perhelisät! Menkää vaikka opiskelemaan ja hankkikkaa ammttia, kun monet ulkomaalaiset ovat Suomessa tehneet!
- nuukuus kunniaan
Olet käsittänyt väärin. Tukia ei ole tarkoitettu äidin vaan lasten elatukseksi. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää tervettä aikuista naista, jolla on jopa mies elättämässä?
- Authie Arpaix
Olet käsittänyt väärin. Tukia ei ole tarkoitettu äidin vaan lasten elatukseksi. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää tervettä aikuista naista, jolla on jopa mies elättämässä?
ja miksi pitää yhteiskunnan elättää lapsia? hekin voivat tehdä töitä, kun pystyvät kävelemään. Minulla on jo työ, talvella olin töissä, kesällä taas ei kun ei ole sesonki, mutta 8.9.mulla on työhaastattelu ja talvella mahdollisuus töihin Lappiin. Ei ole kyse että en voi tehdä töitä, mutta siitä, että TÖITÄ EI OLE, alueella missä asun, ja työn takia pitää matkustaa vaikka Lappiin, koska siellä käyvät turistit. Savossa ei ole keskieuroopalaisiia, ja kielitaidosta voin hyötyä vaan Lapissa talvella, tai Helsingissä. Mutta Helsingissä mahdotomat vuokrat, eli menen talveksi Ivaloon, koska työantaja tarjoaa asuntoa sesonki aikana.
Kyllä, jokaiselle työttömälle pitää kuulua tuet, puolison tuloista riippumatta. - nuukuus kunniaan
Authie Arpaix kirjoitti:
ja miksi pitää yhteiskunnan elättää lapsia? hekin voivat tehdä töitä, kun pystyvät kävelemään. Minulla on jo työ, talvella olin töissä, kesällä taas ei kun ei ole sesonki, mutta 8.9.mulla on työhaastattelu ja talvella mahdollisuus töihin Lappiin. Ei ole kyse että en voi tehdä töitä, mutta siitä, että TÖITÄ EI OLE, alueella missä asun, ja työn takia pitää matkustaa vaikka Lappiin, koska siellä käyvät turistit. Savossa ei ole keskieuroopalaisiia, ja kielitaidosta voin hyötyä vaan Lapissa talvella, tai Helsingissä. Mutta Helsingissä mahdotomat vuokrat, eli menen talveksi Ivaloon, koska työantaja tarjoaa asuntoa sesonki aikana.
Kyllä, jokaiselle työttömälle pitää kuulua tuet, puolison tuloista riippumatta.Siksi, että Suomi on sivistysvaltio. Lasten elättäminen kuuluu tietysti vanhemmille, mutta jos he eivät siihen pysty, huolehtii yhteiskunta lapsista. Kehitysmaissa asiat ovat toisin.
Oletko kysellyt töitä siivousfirmoista? - Arpaix
Siksi, että Suomi on sivistysvaltio. Lasten elättäminen kuuluu tietysti vanhemmille, mutta jos he eivät siihen pysty, huolehtii yhteiskunta lapsista. Kehitysmaissa asiat ovat toisin.
Oletko kysellyt töitä siivousfirmoista?En menisi siivoamaan ei koskaan. Estin töitä matkailu alala, hotelli vastaanotto, ohjelma palvelut turisteille, toimistotyöt. Mutta sellaisen saan vaan talvella Lapissa, kesällä ei, ja Kuopion seudulla kun on 1 matkailu alla työpaikka auki, niin tulee vaikka 150 hakijat, on hyvin vaikea saada töitä Savossa.
En etsi raskasta fyysista töitä, vaan kevyttä toimistotöitä.
Ei jokaisesta ole siivoojaksi tai hoitajaksi.
Etsin vaan toimistotöitä tai asiakas palvelu alalla. Minulla on 8.9. Kuopiossa työhaastattelu vienttiyritykseen katsotaan kuinka käy. Työ olisi alkanut 19.9. kun saisin.
Suomi ei ole sivistysvaltio, kun nainen työttömänä naimisissa lapseton, ei saa mitään työttömyyskorvausta. Naimisissa olevien työttömien naisten tilanne ja tuki on erittäin heikko. Etsin vaan hyvää työpaikkaa, ei paskahommia, joista ei saa edes kunnon palkkaa. - nuukuus kunniaan
Arpaix kirjoitti:
En menisi siivoamaan ei koskaan. Estin töitä matkailu alala, hotelli vastaanotto, ohjelma palvelut turisteille, toimistotyöt. Mutta sellaisen saan vaan talvella Lapissa, kesällä ei, ja Kuopion seudulla kun on 1 matkailu alla työpaikka auki, niin tulee vaikka 150 hakijat, on hyvin vaikea saada töitä Savossa.
Etsin vaan toimistotöitä tai asiakas palvelu alalla. Minulla on 8.9. Kuopiossa työhaastattelu vienttiyritykseen katsotaan kuinka käy. Työ olisi alkanut 19.9. kun saisin.
Suomi ei ole sivistysvaltio, kun nainen työttömänä naimisissa lapseton, ei saa mitään työttömyyskorvausta. Naimisissa olevien työttömien naisten tilanne ja tuki on erittäin heikko. Etsin vaan hyvää työpaikkaa, ei paskahommia, joista ei saa edes kunnon palkkaa."En menisi siivoamaan ei koskaan." Menisit kyllä, ellei miehesi ja suomalainen yhteiskunta elättäisi sinua, eikä muuta työtä olisi tarjolla. Ihminen pystyy enempään kuin luuleekaan.
Siivoustyön oppii kyllä. Alan koulutuksia järjestetään työvoimapoliittisina koulutuksina, joiden ajalta saa työmarkkinatuen suuruista korvausta ja ylläpitokorvausta.
Suomi on sivistysvaltio, jossa yhteiskunta huolehtii niistä, jotka eivät itse pysty huolehtimaan itsestään, ja jopa joistakin, joita ei vaivaa muu kuin laiskuus. Paskahommia ei ole olemassakaan, ei ainakaan Suomessa. - Arpaix
"En menisi siivoamaan ei koskaan." Menisit kyllä, ellei miehesi ja suomalainen yhteiskunta elättäisi sinua, eikä muuta työtä olisi tarjolla. Ihminen pystyy enempään kuin luuleekaan.
Siivoustyön oppii kyllä. Alan koulutuksia järjestetään työvoimapoliittisina koulutuksina, joiden ajalta saa työmarkkinatuen suuruista korvausta ja ylläpitokorvausta.
Suomi on sivistysvaltio, jossa yhteiskunta huolehtii niistä, jotka eivät itse pysty huolehtimaan itsestään, ja jopa joistakin, joita ei vaivaa muu kuin laiskuus. Paskahommia ei ole olemassakaan, ei ainakaan Suomessa.Yhteiskunta ei mua elättää, vaan talvella olin töissä! Ja säästöillä pysin elää kesällä. mies ei voi ennää elättää mua kun on eläkkeellä ja tulot 40% pienempiä.
Olin menossa pääsykokeeiin AMK Savoniaan matkailu alalle, mutta päivä ennen minulla oli suu leikkaus, enkä pystynyt osallistumaan pääsykokeesiin leikkauksen jälkeen kun en pystynyt puhumaan ja oli kovia kipuja. Minullä on aika paljon terveysongelmat ja en voi enää tehdä ruumillista töitä.
Etsin matlailu alalla, asiakas palvelualalla, tai vaikka vienttiyritys, missä voi käyttää hyväkseen kielitaitoa ja ATK taitoja, vaikka web sivujen tekeminen kiinnostaa, ohjelmointti kiinnostaa...EI YHTEISKUNTA MUA ELÄTTÄ!!!! Eikä ennää mieskään, nyttkin teen töitä kotoa käsiin ja 8.9. on työhaastattelua Kuopiossa, työ olisi alkanut 19.9. ja kun työ ei löydy, niin voi ajatella vaikka perustaa omaa yritysta matkailu alalla ja houkotella turistit keski Euroopasta Savoon. - nuukuus kunniaan
Arpaix kirjoitti:
Yhteiskunta ei mua elättää, vaan talvella olin töissä! Ja säästöillä pysin elää kesällä. mies ei voi ennää elättää mua kun on eläkkeellä ja tulot 40% pienempiä.
Olin menossa pääsykokeeiin AMK Savoniaan matkailu alalle, mutta päivä ennen minulla oli suu leikkaus, enkä pystynyt osallistumaan pääsykokeesiin leikkauksen jälkeen kun en pystynyt puhumaan ja oli kovia kipuja. Minullä on aika paljon terveysongelmat ja en voi enää tehdä ruumillista töitä.
Etsin matlailu alalla, asiakas palvelualalla, tai vaikka vienttiyritys, missä voi käyttää hyväkseen kielitaitoa ja ATK taitoja, vaikka web sivujen tekeminen kiinnostaa, ohjelmointti kiinnostaa...EI YHTEISKUNTA MUA ELÄTTÄ!!!! Eikä ennää mieskään, nyttkin teen töitä kotoa käsiin ja 8.9. on työhaastattelua Kuopiossa, työ olisi alkanut 19.9. ja kun työ ei löydy, niin voi ajatella vaikka perustaa omaa yritysta matkailu alalla ja houkotella turistit keski Euroopasta Savoon.Jos kerran on niin kuin kerrot, ei sinun tietysti tarvitsekaan hakeutua siivoustöihin.
Muista töitä valikoidessasi, että Suomessa on paljon pitkälle koulutettuja, kielitaitoista, erinomaiset ATK-taidot omaavia ihmisiä etsimässä työtä. Ilman tutkintotodistuksia työllistyminen aloille, joilla havittelet, on kovin epätodennäköistä. - Arpaix
Jos kerran on niin kuin kerrot, ei sinun tietysti tarvitsekaan hakeutua siivoustöihin.
Muista töitä valikoidessasi, että Suomessa on paljon pitkälle koulutettuja, kielitaitoista, erinomaiset ATK-taidot omaavia ihmisiä etsimässä työtä. Ilman tutkintotodistuksia työllistyminen aloille, joilla havittelet, on kovin epätodennäköistä.Minulla on keskiasteinen koulutus mutta AMK pääsykokeessa en käynyt koska minulla oli leikkaus! Kokeilen enski vuonna pääsykokeet sekä Kuopion AMK Savoniaan matkailu alalla, tai sit Helsingin tai Jyväskylän yliopistoon. Haen 3 kouluihiin ensi kevät. Mytta nyt talven yli on luvattu työ Lapissa, ja nyt syyskuussa menen työhaastateluun. On minulla työkokemusta 15 vuotta turisti palvelujen alalla monissa keski Euroopalaisissa maissa, ja ikä on jo 40v, kielitaotoa on ja myös ATK. Suomessa suoritin A ja B ajokorttia ATK alalla. Kun ei löydy pysyvä työpaikka olin ajattelut jopa perustaa omaa yritysta ja työllistää muita.
Tutkinto minulla on keskiasteinen, mutta ongelma on että jokainen työantaja vaati korkea koulutus jopa yliopisto. Niin kevällä kokeilen ne kokeet, ja toivon että terveys kunossa. Minulla on edessä vielä 1 leikkaus (kolmoishermo) - nuukuus kunniaan
Arpaix kirjoitti:
Minulla on keskiasteinen koulutus mutta AMK pääsykokeessa en käynyt koska minulla oli leikkaus! Kokeilen enski vuonna pääsykokeet sekä Kuopion AMK Savoniaan matkailu alalla, tai sit Helsingin tai Jyväskylän yliopistoon. Haen 3 kouluihiin ensi kevät. Mytta nyt talven yli on luvattu työ Lapissa, ja nyt syyskuussa menen työhaastateluun. On minulla työkokemusta 15 vuotta turisti palvelujen alalla monissa keski Euroopalaisissa maissa, ja ikä on jo 40v, kielitaotoa on ja myös ATK. Suomessa suoritin A ja B ajokorttia ATK alalla. Kun ei löydy pysyvä työpaikka olin ajattelut jopa perustaa omaa yritysta ja työllistää muita.
Tutkinto minulla on keskiasteinen, mutta ongelma on että jokainen työantaja vaati korkea koulutus jopa yliopisto. Niin kevällä kokeilen ne kokeet, ja toivon että terveys kunossa. Minulla on edessä vielä 1 leikkaus (kolmoishermo)Tarkennan sen verran, että sairaanhoitokustannuksesi ja mahdollisen tulevan opiskelusi kustantaa suurimmaksi osaksi juuri suomalainen yhteiskunta. Mainitsen tämän siksi, että ärhentelet niin kovasti Suomelle ja täkäläiselle systeemille.
En voi kuvitellakaan, että saisin samat edut jossakin muussa maassa. Etkä kai sinäkään. - Arpaix
Tarkennan sen verran, että sairaanhoitokustannuksesi ja mahdollisen tulevan opiskelusi kustantaa suurimmaksi osaksi juuri suomalainen yhteiskunta. Mainitsen tämän siksi, että ärhentelet niin kovasti Suomelle ja täkäläiselle systeemille.
En voi kuvitellakaan, että saisin samat edut jossakin muussa maassa. Etkä kai sinäkään.Kyllä, minulla on Suomen kansalaisuus ja KELA kortti, asun maassa jo 10 vuotta. Sairauskustannukset ei ollu kovin korkeat, ja kesällä en tarvitse lääkitysta niin paljon kun kipuja ei ole, mutta kun tulee pakkanen, elämä on yhtää helvettia. Minulla on vaurioittunut kolmois hermo /trigeminus/, mikä on aivoissa ja aiheuttaa hirveä kipua, koko puli pää, kaikka hampaat, kipu on kestämätön eivät autta kipulääket, koska kysessä on aivojen sähkötoiminta. Ainoastaa auttaa epilepsiälääke Tegretol, joka hidastaa aivojen toimintaa, mutta voi kestää vaikka 4 päivää ennen kun alkaa tepsiä. Talvi pakkaset vaikuttavat siihen kipuun. Kesällä ei ollu kipuja, mutta talvella kyllä. Lääkeet auttavat, mutta kuulema ainoastaan leikkaus auttaa, koska syy on anatominen vika ja vaurio. Nyt 1.6. minulta poistettiin kaikki takahampaat, siksi en voinut lähteä toinen päivää pääsykokeesiin. Ei ole aina helpoa kun on sellaiset terveysongelmat. Pystin kuitenkin kirjoittamaan ja tekemaan vaikka web sivuja, työ vastaanottolla onnistui hyvin, tein jonkun verrat tarjoilija töitä myös Saariselalla...toivon nyt talvella töihin, sit lomalle vähän matkustamaan, ja ensi kevät pääsykokeet. Leikkaus suunnittelen myöhemmin, vasta kun muut asiat ovat kunnossa.
- mk
Authie Arpaix kirjoitti:
Kyllä, jokaiselle työttömälle pitää kuulua tuet, puolison tuloista riippumatta.Liity työttömyyskassaan niin saat ansiosidonnaista kun työssoloehto täyttyy eli 10kk töitä kahden vuoden aikana ja siihen ei puoliosn tulot vaikuta. Miksi olette eläneet velakisi ja jos eiole varaa pitää kahta autoa niin silloin pitää myydä omaisuutta että saa kulut pieneksi ja niin edelleen.
- vanhakani
Arpaix kirjoitti:
En menisi siivoamaan ei koskaan. Estin töitä matkailu alala, hotelli vastaanotto, ohjelma palvelut turisteille, toimistotyöt. Mutta sellaisen saan vaan talvella Lapissa, kesällä ei, ja Kuopion seudulla kun on 1 matkailu alla työpaikka auki, niin tulee vaikka 150 hakijat, on hyvin vaikea saada töitä Savossa.
Suomi ei ole sivistysvaltio, kun nainen työttömänä naimisissa lapseton, ei saa mitään työttömyyskorvausta. Naimisissa olevien työttömien naisten tilanne ja tuki on erittäin heikko. Etsin vaan hyvää työpaikkaa, ei paskahommia, joista ei saa edes kunnon palkkaa.Täytyisi hallita suomenkieli, jotta voisi osata olla toimistotöissä. Kirjoituksestasi näkee, että ne siivoustyöt taitaisivat olla sinulle niitä sopivimpia töitä.
- joooozzzzzzzzzzz
Arpaix kirjoitti:
Kyllä, minulla on Suomen kansalaisuus ja KELA kortti, asun maassa jo 10 vuotta. Sairauskustannukset ei ollu kovin korkeat, ja kesällä en tarvitse lääkitysta niin paljon kun kipuja ei ole, mutta kun tulee pakkanen, elämä on yhtää helvettia. Minulla on vaurioittunut kolmois hermo /trigeminus/, mikä on aivoissa ja aiheuttaa hirveä kipua, koko puli pää, kaikka hampaat, kipu on kestämätön eivät autta kipulääket, koska kysessä on aivojen sähkötoiminta. Ainoastaa auttaa epilepsiälääke Tegretol, joka hidastaa aivojen toimintaa, mutta voi kestää vaikka 4 päivää ennen kun alkaa tepsiä. Talvi pakkaset vaikuttavat siihen kipuun. Kesällä ei ollu kipuja, mutta talvella kyllä. Lääkeet auttavat, mutta kuulema ainoastaan leikkaus auttaa, koska syy on anatominen vika ja vaurio. Nyt 1.6. minulta poistettiin kaikki takahampaat, siksi en voinut lähteä toinen päivää pääsykokeesiin. Ei ole aina helpoa kun on sellaiset terveysongelmat. Pystin kuitenkin kirjoittamaan ja tekemaan vaikka web sivuja, työ vastaanottolla onnistui hyvin, tein jonkun verrat tarjoilija töitä myös Saariselalla...toivon nyt talvella töihin, sit lomalle vähän matkustamaan, ja ensi kevät pääsykokeet. Leikkaus suunnittelen myöhemmin, vasta kun muut asiat ovat kunnossa.
Olet siinä ihan oikeassa että juuri nämä suomalaiset YH-ämmät lapsinensa ovat laiskoja paskiaisia ja saavat helposti rahaa. Toivottavasti onnistut saamaan töitä tuolta matkailualalta ja tuon mainitsemasi vaivan hoidettua.
- No johan on
Arpaix kirjoitti:
Yhteiskunta ei mua elättää, vaan talvella olin töissä! Ja säästöillä pysin elää kesällä. mies ei voi ennää elättää mua kun on eläkkeellä ja tulot 40% pienempiä.
Etsin matlailu alalla, asiakas palvelualalla, tai vaikka vienttiyritys, missä voi käyttää hyväkseen kielitaitoa ja ATK taitoja, vaikka web sivujen tekeminen kiinnostaa, ohjelmointti kiinnostaa...EI YHTEISKUNTA MUA ELÄTTÄ!!!! Eikä ennää mieskään, nyttkin teen töitä kotoa käsiin ja 8.9. on työhaastattelua Kuopiossa, työ olisi alkanut 19.9. ja kun työ ei löydy, niin voi ajatella vaikka perustaa omaa yritysta matkailu alalla ja houkotella turistit keski Euroopasta Savoon.No johan on. Minä olen naimisissa ja kolme lasta. Käyn töissä, palkka netto 1300 lapsilisä 352,50 ja asumistukea ei. Vuokra 945.00.
Miehellä puolen vuoden palkka palkkaturvassa ja viisi kuukautta ollaan oltu vain minun rahoilla. Ei autoa ja sinull kaksi.
kassa ei maksa miehelle päivärahaa koska katsovat PALKKATURVASSA OLEVAT SAATAVAT TULOIKSI, VAIKKA NIITÄ EI TILILLE OLE TÄHÄN PÄIVÄÄN MENNESSÄ TULLUT.
Kyllä sulla on hyvin asiat kun miehes elättää.Kyllä sitä TEKEVÄ TEKEE MITÄ TAHANSA TYÖTÄ JOS SAA, JOPA SIIVOAA. - 12h/sikana
Siksi, että Suomi on sivistysvaltio. Lasten elättäminen kuuluu tietysti vanhemmille, mutta jos he eivät siihen pysty, huolehtii yhteiskunta lapsista. Kehitysmaissa asiat ovat toisin.
Oletko kysellyt töitä siivousfirmoista?suomen tukiviidakko latistaa työnhakemisen/vastaanottamisen. itse olen siivousalalla yrittäjänä ja onpas vaikeaa saada osa-aikaiseen työhön tekijää.tai ehtona on,että "jos maksat pimeenä" muuten menee toimeentulotuki,asumistuki ja joutuu odottamaan kelan sovitetuapäivärahaa :(
ymmärrän kyllä senkin,mutta itse en aio menettää toiminimeä ja omaa työpaikkaa pimeäntyön takia...
mainittakoon,että ennen yrittäjäksi rupeamista olin osa-aikaisena verokortin kautta,joten tiedän mistä kirjoitan - ilman tukia elävä kö
Arpaix kirjoitti:
Kyllä, minulla on Suomen kansalaisuus ja KELA kortti, asun maassa jo 10 vuotta. Sairauskustannukset ei ollu kovin korkeat, ja kesällä en tarvitse lääkitysta niin paljon kun kipuja ei ole, mutta kun tulee pakkanen, elämä on yhtää helvettia. Minulla on vaurioittunut kolmois hermo /trigeminus/, mikä on aivoissa ja aiheuttaa hirveä kipua, koko puli pää, kaikka hampaat, kipu on kestämätön eivät autta kipulääket, koska kysessä on aivojen sähkötoiminta. Ainoastaa auttaa epilepsiälääke Tegretol, joka hidastaa aivojen toimintaa, mutta voi kestää vaikka 4 päivää ennen kun alkaa tepsiä. Talvi pakkaset vaikuttavat siihen kipuun. Kesällä ei ollu kipuja, mutta talvella kyllä. Lääkeet auttavat, mutta kuulema ainoastaan leikkaus auttaa, koska syy on anatominen vika ja vaurio. Nyt 1.6. minulta poistettiin kaikki takahampaat, siksi en voinut lähteä toinen päivää pääsykokeesiin. Ei ole aina helpoa kun on sellaiset terveysongelmat. Pystin kuitenkin kirjoittamaan ja tekemaan vaikka web sivuja, työ vastaanottolla onnistui hyvin, tein jonkun verrat tarjoilija töitä myös Saariselalla...toivon nyt talvella töihin, sit lomalle vähän matkustamaan, ja ensi kevät pääsykokeet. Leikkaus suunnittelen myöhemmin, vasta kun muut asiat ovat kunnossa.
yhteiskuntako maksoi sun hampaas poistos. ohos. ja oot täällä ihan meidän maksettavissa, että häpeee ja vie kehtaat valittaa.
- edytserr
Arpaix kirjoitti:
Suomi ei ole sivistysvaltio, kun nainen työttömänä naimisissa lapseton, ei saa mitään työttömyyskorvausta. Naimisissa olevien työttömien naisten tilanne ja tuki on erittäin heikko. Etsin vaan hyvää työpaikkaa, ei paskahommia, joista ei saa edes kunnon palkkaa.no miksi et men kotimaahasi hakemaan töitä?? Tai kotimaasi naapurimaihin?? Osaisit kieltä.
- avioliittolaki.
Suomen avioliittolain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus, sen takia et saanut mitään ja ukkosi tienasi senverran että teidän piti vaatimattomasti elää hänen palkalla.
Olisit eronnut niin olisit päässy perusrahalle oma vika. - Arpaix Authie
Se olisi niin pieni, etten pystysi elää joku muutamalla satasella! Parempi olla naimisissa, puolisolta sain enemmään rahaa, kun olisin saanut työmarkkinatukea, ja kun ei riittänut otimme velkaa elämiseen ja matkustamiseen.
Mutta tuntuu että Suomen laiki suosii yh äitejä ja vaan lapsiperheet, koska heti kun nainen eroaa ja on lapsia saa kaikenlaiset tuet ja lapsilisät korottuksieen, vaan sen takia että kerran oli levittänut jalat ja erosi ja sai muksuja.
Naimisissa oleva nainen, ei saa KELA lta mitään, muta heti kun on vaikka 3 lasta ja eronut, niin tuki valuu. Se on epäoikeudenmukaista!
Ei perusrahasta, joka on joku alle 500 euro ihminen pysty Suomessa elää, vaan pitää olla miniimi 1000euroa laskuihin ja elämiseen. Ja sekin on miniimi.- vai kuinka
jos on 'muksuja' on siinä pitänyt levittää jalat useammin kuin yhden kerran...
- kukkaron matti
eli mennään naimisiin lompakon kanssa, sitten jalat levälleen ja pyöräytetään pari kakaraa ja sittenhän on rahaongelmat poissa.
kyllä yksinelävä poikamieskin pärjää joten kuten asumis- ja työttömyystuella, mutta kuten sanoit: "Ei perusrahasta, joka on joku alle 500 euro ihminen pysty Suomessa elää, vaan pitää olla miniimi 1000euroa laskuihin ja elämiseen. Ja sekin on miniimi."
itse saan tukia elämiseen ja asumiskustannuksiin ~800€/kk ja vuokran ollessa siitä puolet, ei tässä paljoa juhlita laskujen maksamisen jälkeen.
ja kyllä, työttömyys johtuu ihan terveydellisistä syistä, eikä aikaisempien kokemusten perusteella siivous ja "muut paskahommat" paskalla palkalla ja mulkuilla pomoilla hirveästi nappaa.
Terveisiä täältä köyhyysrajan alapuolelta. - oletan näin
Taidat vaan itse olla kateellinen maho.
- siivottavaa riittää
entäs jos rupeat siivoojaksi. palkka 8.5e/h 160h kuukaudessa työskenneltyäsi saat 1360e/kk. bruttona siis.verojen jälkeen taitaa jäädä se minimi 1000e/kk
- tämä selvä
Sama kuin laiskuusraja. Vain laiska on köyhä. Emmekä haluaisi elättää kakaraasi.
- --------------------
käske kakaransa töihin........
- siivellä elellyt
Kannattaa mennä yhteen työssä olevan miehen kanssa, Sillä hän ei kehtaa olla ostamatta naisen lapsille ruokaa siinä missä itselleenkin. Fakta on näin.
- .
Eli nuo tulot ovat:
Lapsilisä 1. lapsi 100,40 €/kk
yksihuoltaja lisä 46,79 €/kk
Elatustuki 142,86€/kk
Asumistukesi 290 €/kk
työttömyyskorvaus on 480 e kk eikös tuosta mene vielä vero?
==================1060,05€/kk
PAITSI ET MAININNUT TUOTA 20% veroa tylöttömyyskorvauksesta, silloin jää 384.
kokonaistuloa 964,05 €/kk- laskuri?
http://asiointi.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication
Et mainitse veroja etkä omaa vuokra osuuttasi?
Vuokran jäleen jää tosi vähän? - lomalla olisin
laskuri? kirjoitti:
http://asiointi.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication
Et mainitse veroja etkä omaa vuokra osuuttasi?
Vuokran jäleen jää tosi vähän?hyvä raha tekemättä mitään.
samoissa summissa liikutaan vaikka käyn töissä. ja eihän siinä tule kuluja ainakaan työmatkoista
- Arpaix
Se on aivan liikkaa vastikkeetonta rahaa. muut työttömät saavat vaan jokun 400 euroa! ja työttömät naiset avioliitossa, saavat tasaan 0!
Se on EPÄOIKEUDENMUKAISTA. MInä kun olin työttömänä en saanut mistään mitään, ja tulo oli 0.- Pitkäaikatyötön
Yhteiskunta ei tue pelkkiä yksilöitä, vaan ottaa huomioon taloudessa asuvat muut henkilöt ja heidän tulonsa & tukitarpeensa. Jos vertailtavina ovat sinä väljässä asunnossa eläkkeensaajan kanssa ja (aloittaja) yh-äiti yksiössä lapsen kanssa, niin silloin jälkimmäisen tukitarve on suurempi (vaikka asumismenot saattavat olla pienemmät). Lapsi ei tienaa mitään, mutta miehesi saa eläkettä, josta hän on tarvittaessa velvollinen antamaan osan myös sinun kuluihisi.
- 57w34
miten niin et saanut MISTÄÄN mitään? Saithan mieheltäs! Siniun olisi pitänyt vaatia mieheltä's. Tulosi oli 1000 e /kk .
- Arpaix
Minusta jokaisen työttömän pitää saada tukea. Monet, jotka olivat töissä ja kuuluvat liittoon, saavat ansiosidonaista, vaikka ovat avioliitossa. Tunsin naista, joka työttömänä sai ansiosidonaista, ja se ei ollu puolison tuloista riippuva.
Ansiosidonaista voi saada vaikka 1500euro, ilman tarveharkintaa.
Mutta työmarkkinatuki on miniimi, ja vielä tarveharjintainen ja se on epäoikeudenmukaista! Jokainen aikuinen ihminen pitää saada omia tuloja puoloson tuloista riippumata. On nolloa että työtön ei saan mitään mistään, koska puolison tulo on yli 2000euroa brutto ja lapsia ei ole.
Tämä on perustuslainvastaista koska perustuslaissa on säädetty, että JOKAISELLA ON OIKEUS TOIMEENTULOON!! Siis jokaisella, ilman mitään "tarveharkintaa". ja meillä on niin paljon laskut, että 1 eläkke ei riitä edes laskuihin. Laskuja meillä molemillä on noin 2500 euron edessä joka kuukausi, mutta KELA ei auttanut kertakaan. Mutta yh äitejä tukee, se on epäoikeudenmukaista.- rahatOnna
itsehän te olette ne laskunne hankkineet, ei yhteiskunnan tarvitse niitä maksaa..
- Pitkäaikatyötön
Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus hankitaan sillä toimenpiteellä, että liitytään työttömyyskassaan ja ollaan töissä minimimäärä ennen työttömyyttä. Kassajäsenyydestä maksetaan määrätty summa vuosittain joko suoraan kassaan tai ammattiliiton jäsenmaksun välityksellä. Tämä on siis työttömyyden varalta hankittu lisäturva, joka on verrattavissa vakuutukseen. Se on kaikkien saatavilla ilman erityistä tarveharkintaa, mutta siitä myös maksetaan erikseen.
Sen sijaan kaikille kuuluva yhteiskunnan työttömyysturva on kaikkien veronmaksajien kustantama etuus, jota rahoitetaan - ainakin osittain - palkasta perittävällä työttömyysvakuutusmaksulla. Siihen ei liity valinnan vapautta. Sen tarkoitus on olla minimiturva, jolla tulee toimeen, vaikkei olisi kuulunut työttömyyskassaan tai muutoin täyttänyt ansiosidonnaisen päivärahan saamisen ehtoja. Tällä hetkellä tosin monikaan ei tule sillä toimeen; Tilanne ehkä paranee vuodenvaihteessa.
Yhteiskunnalla ei ole katsottu olevan varaa maksaa kaikille työttömille päivärahaa. Jos puolisosi on riittävän hyvätuloinen ja hänellä on avioliittosopimuksessa mainittu oikeudellisesti pätevä velvollisuus elättää sinua tarvittaessa, ei korvausta pidä maksaa. Huomaa myös, että yksinelävään verrattuna säästätte paljon elämällä kimpassa, kun voitte käyttää samoja yhteisiä tiloja kuten keittiötä ja kylpyhuonetta, ja tv-maksunkin voitte puolittaa.
Jos tilanteesi on sellainen, että et ole oikeutettu Kelan etuuksiin, mutta katsot taloutenne tulojen olevan liian pienet perustarpeiden tyydyttämiseen, voit hakea oman kuntasi sosiaalitoimistosta toimeentulotukea. - metall-leidi
Kuulepas nyt kun jäin työttömäksi olin ollut koulutusta vastaavassa työssä 20v ja maksanut koko ajalta liiton jäsenmaksuja. Täällä on turha kiukutella , että jokaisella on oikeus toimeentuloon. Kyllä vaan mutta ei KELA eikä Suomen valtio ole mikään automaattinen rahapja mistä heitellään rahaa iloisesti kaikille.Sä olet kateellinen järjestäytyneille ammati-ihmisille jotka ovat kouluttautuneet ja maksaneet vuosiakin ammattiliiton jäsenmaksuja, lapsiperheille ja yksinhuoltajille.
Noimaalisti sitä haluaa parisuhteessa tehdä lapsia ja lapset kuluttavat, tarvitsevat ruokaa ja vaateita ja vastuullinen vanhempi tai vanhemmat haluavat vielä kouluttaa lapsensa.Äitinä ja eronneena en todellakaan rypenyt rahassa.
Sun on ihan turha kiukutella täällä ja kitistä kun kerrot kuinka teillä on laskuja 2500 €uron edestä?? Onko tuo tottakaan?
Onko KELA vastuussa vastuussa ylivarojen elämiseenne ? Onko ansiosidonnaista työttömyysturvaa nauttivat ammati-ihmiset tai lasten vanhemmat syyllisiä siihen että sulla ei ole riittävästi mania?
Ei KELA.n toimjoita kiinnosta miten ihmiset elävät vaan sieltä saa rahaa jos saa tiukkojen tarkistusten ja normitusten mukaan. - ai että......
Laskuja varmaan on jos olette ottaneet LAINAA MATKUSTAMISEEN!!!!! Siis ihan oikeasti tää rupee ärsyttää. ITse olen YH-äiti ja koska minulla on osaaikatyö saan asumistukea kelasta ja sovellettua päivärahaa liitosta! MUTTA olen tehnyt töitä jo niin pitkään että. Mielestäni sulla ei ole varaa sanoa mitään, töitä saa jos vain haluaa ja kiinnostaa. Ei tää yh-äitiys mitenkään herkkua ole vailla tukiakin tulee, en osannut edes eroa odottaa, MIKSI lasteni pitäisi siitä kärsiä etteivät edes ehjiä vaatteita saisi koska olen YH??
- 11+19
"Laskuja meillä molemillä on noin 2500 euron edessä joka kuukausi"..
Herramunjee, mulla ei edes bruttopalkka ole noin suuri.
Kannattaisko karsia menojaan, ennenkuin täällä kadehtii muita? - juujaamoi
Aika naurettavaa väittää, että meidän muiden (eli yhteiskunnan) tulisi maksaa teidän "lomamatkanne" ja "pröystäilynne"! :D Miten olette edes saaneet kulutusluottoa kun tulot oli niiiiin pienet? Itse olette lainanne hankkineet, eikö tullut mieleen, että ne pitää poiskin maksaa...?
- täh??
metall-leidi kirjoitti:
Kuulepas nyt kun jäin työttömäksi olin ollut koulutusta vastaavassa työssä 20v ja maksanut koko ajalta liiton jäsenmaksuja. Täällä on turha kiukutella , että jokaisella on oikeus toimeentuloon. Kyllä vaan mutta ei KELA eikä Suomen valtio ole mikään automaattinen rahapja mistä heitellään rahaa iloisesti kaikille.Sä olet kateellinen järjestäytyneille ammati-ihmisille jotka ovat kouluttautuneet ja maksaneet vuosiakin ammattiliiton jäsenmaksuja, lapsiperheille ja yksinhuoltajille.
Noimaalisti sitä haluaa parisuhteessa tehdä lapsia ja lapset kuluttavat, tarvitsevat ruokaa ja vaateita ja vastuullinen vanhempi tai vanhemmat haluavat vielä kouluttaa lapsensa.Äitinä ja eronneena en todellakaan rypenyt rahassa.
Sun on ihan turha kiukutella täällä ja kitistä kun kerrot kuinka teillä on laskuja 2500 €uron edestä?? Onko tuo tottakaan?
Onko KELA vastuussa vastuussa ylivarojen elämiseenne ? Onko ansiosidonnaista työttömyysturvaa nauttivat ammati-ihmiset tai lasten vanhemmat syyllisiä siihen että sulla ei ole riittävästi mania?
Ei KELA.n toimjoita kiinnosta miten ihmiset elävät vaan sieltä saa rahaa jos saa tiukkojen tarkistusten ja normitusten mukaan.Sä olet se outo aggressiivinen ärhentelijä tältä palstalta. Tuskin kukaan kadehtii lapsiperheellisiä, eikä etenkään yksinhuoltajia, mutta onhan se niin, että lapsiperheet saavat paljon enemmän yhteiskunnan etuuksia, kuin perheettömät yhteiskunnalta. En usko, että yhdessäkään perheessä missä on pieniä lapsia, kukaan näkee nälkää, vaikka olisi molemmat vanhemmat työttöminä, mutta sen sijaan nälkää näkeviä on ihan korkeakoulutetuissakin, kuten esim. opiskelijoissa ja sori tämä kommentti jos ärsyttää, mutta en ole syönyt moneen päivään kunnolla - katsos kun meitä rehtejä köyhiäkin on, jotka emme olee sössineet raha-asioitamme, emmekä kuluttaneet luxukseen, mutta silti olemme köyhiä.
- pahoinvointivaltio
Se on "tasaarvoa" natsihallituksen mukaan.
1. nainen palkka vaikka 4000euroa
2.nainen tukea 1500euroa
3.nainen tuki 1000euroa
4.nainen saa 0 tukea!
Se on Suomen PAHOINVOINTIVALTIO. jokaisela on OIKEUS!!! TOIMEENTULOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- Hyvinvointiyhteiskun
Itse voin pahoin noista sinun kirjoituksistasi. Muuta kotimaahasi niin asiat ovat varmasti paremmin...
- 4+3
Mä en tajunnut nyt yhtään mitään, mitä yritit sanoa???
- Köyhyys loppuu rahal
Jos työtön saisi käteen 1000 kk, köyhyys loppuisi siihen paikkaan suomesta!
NIIN KAUAN, KUN TYÖTÖNTÄ JA KÖYHÄÄ EI PIDETÄ IHMISENÄ, EI HÄNELLE SUODA OIKEUTTA EDES RUOKAAN!!
Näin suomessa toimii hyvinvointivaltio ja hallitus, joka sallii ihmisen huonon kohtelun.- No mutta....
Juurihan saatiin selville että tämä yh-äiti saa aika tarkkaan 1000e/kk käteen.
Siinä ei ole vielä vuokraa mukana.
Kun yksistään Helsingissä yhden lapsen yh-äiti saa enimmillään 800e/kk vuokraan, tarkoittaa se sitä että nettotulo yhden lapsen yh-äidille on aika tarkkaan 1.800e/kk - TEKEMÄTTÄ YHTÄÄN MITÄÄN TUON RAHAN ETEEN!!!
Edes siivooja ei saa noin paljon käteen rehellisestä ANSIOTYÖSTÄÄN!!!
Mitäs siis täällä oikein valitetaan köyhyydestä? - Työssä käyvä
No mutta.... kirjoitti:
Kun yksistään Helsingissä yhden lapsen yh-äiti saa enimmillään 800e/kk vuokraan, tarkoittaa se sitä että nettotulo yhden lapsen yh-äidille on aika tarkkaan 1.800e/kk - TEKEMÄTTÄ YHTÄÄN MITÄÄN TUON RAHAN ETEEN!!!
Mitäs siis täällä oikein valitetaan köyhyydestä?Olen samaa mieltä, ettei yhdelläkään Suomessa ole mitään valittamista ilmaisten rahojen kanssa, jos ei käy itse töissä. Ei tämä työssä käyminen ole niinkään hyvä "bisnes", kuin olla tekemättä mitään ja saa rahaa yhteiskunnalta. En kehtaisi valittaa! Jos itselleni tulisi kuukaudessa tekemättä mitään vaikkapa tuo 950€, niin olisin todella tyytyväinen, sillähän saa kaiken tarvittavan. Eihän kukaan voi olettaakaan, että yhteiskunnan tuilla ja rahoilla voisi elää loisteliasta elämää, käydä bilettämässä mielinmäärin (sekin näyttää onnistuvan monilta yh-äipiltä), taikka matkustella.
Yhtä asiaa en millään käsitä, että miksi tälläisen lusmujoukon pitää asua niin kalliisti, jos ei kerran olla töissä tai edes aikomustakaan mennä töihin (niitäkin on ihan oikeasti), niin halpoja asuntoja löytyy muualtakin, ei tarvitse pääkaupunkiseudulla asua jossa asunnot maksaa.
Toinen asia on, mitä ihmettelen, ettei yhteiskunta pysty järjestämään työtä työttömille, että yhteiskunta saisi vastinetta maksamilleen rahoille. En tarkoita mitään keskitysleirejä taikka muita ihmisarvoa alentavia juttuja. Suomessa on paljon sellaista, mitä voitaisiin teettää työttömillä, olihan aikoinaan mottitalkootkin, että saatiin polttopuita. Nythän moni OIKEASTI työtön turhautuu tekemättömyyteen, siis heille mielekästä tekemistä ja lusmuilijat pysyisivät töissä ja poissa kortistosta. - Ojalan laskuoppi
No mutta.... kirjoitti:
Mitäs siis täällä oikein valitetaan köyhyydestä?Laskit kyllä asumistuen kahteen kertaan.
"Juurihan saatiin selville että tämä yh-äiti saa aika tarkkaan 1000e/kk käteen.
Mitäs siis täällä oikein valitetaan köyhyydestä? "
TUOSSA YH TULOLASKELMASSA OLI 290 €/KK JO ASUMISTUKEA. - kike79....
No mutta.... kirjoitti:
Mitäs siis täällä oikein valitetaan köyhyydestä?juu ei saa, 1200 saa käteen ja koska elämä on kovaa, yksinäni en pärjännyt niiin ulosoton jälkeen jää käteen 900 euroa...tästä sitten vuokrat ym...
mutta siivoan , ja olen onnellinen että on vaki paikka. - Miten niin et saa???
kike79.... kirjoitti:
juu ei saa, 1200 saa käteen ja koska elämä on kovaa, yksinäni en pärjännyt niiin ulosoton jälkeen jää käteen 900 euroa...tästä sitten vuokrat ym...
mutta siivoan , ja olen onnellinen että on vaki paikka.Juurihan sanoit että saat 1200 käteen!!!!
Se, että sössit raha-asiasi ulosottoon asti, ja siitä viedään nyt 300, ei muuta tosiasiaa että ihan oikeasti saat 1.200 käteen!!!!
Jää sitten työttömäksi 480 kuukausittaiselle työttömyyskorvauksella niin ei tarvitse enää ulosottoja maksella!!!!! - mk
Itse ain työttömyyskorvausta noin 1500€ kuukaudessa ja siitä serot niin jotain 1100€ kätteen mutta kun siitä maksoi asuntolainen lyhennykset ja muut pakolliset menot niin se oli siinä ettei jäänyt kuin muutama satanen että sai seuraavan korvauksen mutta onneksi puolisoni on töissä niin pärjättiin siihen saakka kun sai töitä mutta tulot ovat kasvaneet mutta niin kasvaa kulutuskin.
- Yuccabucci
No mutta.... kirjoitti:
Mitäs siis täällä oikein valitetaan köyhyydestä?Joo,lapsethan kasvaa siinä sivussa,ei tarvitse tehdä mitään!!
- vähään tyytyväinen
No jo on vaatimukset työttömällä, sillä 38-vuotta työtä tehneenä minulla on aivastuksen verran yli tuon tonnin eläkettä. Hävetkää vaatimuksianne, sillä työn teolla ja nuukuudella olen pärjännyt elämässäni eikä ole tarvinnut luukuilta olla rahaa pyytelemässä, sillä köyhällä on aina ollut kuitenkin ylpeyden tunnetta.
- jotain rajaa sentään
Vai työttömille tukea 1000 € käteen??? Monelle ei jää palkasta juuri tuon enempää! Kuka viitsisi enää tehdä huonosti palkattuja töitä?
- öh...
Ojalan laskuoppi kirjoitti:
Laskit kyllä asumistuen kahteen kertaan.
TUOSSA YH TULOLASKELMASSA OLI 290 €/KK JO ASUMISTUKEA.Niin, entäs sitten?
Väitätkö että kaikkien avustusten yhteissumma on jotain muuta kuin 1.800/kk???? - rassaa lukea....
Ojalan laskuoppi kirjoitti:
Laskit kyllä asumistuen kahteen kertaan.
TUOSSA YH TULOLASKELMASSA OLI 290 €/KK JO ASUMISTUKEA.Minusta sellaisten miesten ei pitäisi tehdä lapsia, jotka eivät maksa elatusmaksujaan, koska ei se yhteiskunnan tehtävä ole. Muutenkin aina ihmetellyt ihmisiä, jotka tekee kakaraa liukuhihnalta ja eroaa - eri asia sovussa eroamaan kykenevät, mutta sitten nämä kädettömät aikuiset pikkukakarat, joiden elatusmaksujen suuruudestakin väännetään jopa oikeusasteissa ja yhteiskunta maksaa senkin, eikä sellaiset varmaan kakaroidensakaan kunniasta piittaa pätkääkään, altistamalla ne sellaiselle. Mulla ei ole lapsia, mutten tasan itse ikinä tekisikään niitä ainakaan millekään epäluotettavalle, johon ei sen vertaa voisi luottaa, että jos tulisi erotilanne, lapset maksetaan puoliksi ja ilman "äiti- yhteiskunnan" aikuisten tuttisuiden "ristiriitojen" ratkomisia veronmaksajien piikkkiin.
Kai sitä nyt jokainen täysijärkinen tajuaa, että millaiselle se lapsi kannattaa tehdä ja millaiselle ei ja ettei niitä lapsia tehdä, kuin rakkaudesta? - 4+8
rassaa lukea.... kirjoitti:
Minusta sellaisten miesten ei pitäisi tehdä lapsia, jotka eivät maksa elatusmaksujaan, koska ei se yhteiskunnan tehtävä ole. Muutenkin aina ihmetellyt ihmisiä, jotka tekee kakaraa liukuhihnalta ja eroaa - eri asia sovussa eroamaan kykenevät, mutta sitten nämä kädettömät aikuiset pikkukakarat, joiden elatusmaksujen suuruudestakin väännetään jopa oikeusasteissa ja yhteiskunta maksaa senkin, eikä sellaiset varmaan kakaroidensakaan kunniasta piittaa pätkääkään, altistamalla ne sellaiselle. Mulla ei ole lapsia, mutten tasan itse ikinä tekisikään niitä ainakaan millekään epäluotettavalle, johon ei sen vertaa voisi luottaa, että jos tulisi erotilanne, lapset maksetaan puoliksi ja ilman "äiti- yhteiskunnan" aikuisten tuttisuiden "ristiriitojen" ratkomisia veronmaksajien piikkkiin.
Kai sitä nyt jokainen täysijärkinen tajuaa, että millaiselle se lapsi kannattaa tehdä ja millaiselle ei ja ettei niitä lapsia tehdä, kuin rakkaudesta?No nykyään ymmäretään seksi rakkaudeksi, aktivietillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa
"Kuuma paska jäähtyy nopeasti" on vanha sanonta.
Kuumassa kiimassa ei millään voi tutustua ihmiseen, kun tarve tasaantuu ollaan aivan hukassa.
- Arpaix
Lainoja olimme ottaneet, koska yksinkertaisesti emme pystyneet elää 1 pienellä palkalla ja maksaa laskuja, ja kaikki itse, kun en saanut edes työttömyyskorvausta. niin minun työttömyydessä en saanut mitään, vaan piti ottaa 40 000eur lainaa, että voidaan elää normaali elämää ja matkustaa ja ostaa vaatteet, ja elintaso pysyy samalla kun töissäkäyvillä. Kun olisin saanut vaikka 1500 euroa ansiosidonaista, en olisi tarvinnut ottaa lainoja. Mutta minun tuki oli 0, sen syystä mies oli ottanut lainoja, muuten emme pystyneet elää. Mies on nyt eläkkeellä, ja laskut ovat isot, minä töissä vaan talvella. Toivon että pääsen nyt 19.9. töihin ainakin 3kk ja talvella Lappiin. Turistikeskukset Saarisellassa maksavat hyvää palkkaa, vaika on paljon töitä. Kevällä haluan vähän matkustaa ja kesällä pääsykokeet AMK ja yliopistoon.
- nuukuus kunniaan
Tulit miehellesi kalliiksi. Kalliit on laulujen lunnaat. Toivottavsti se oli sen arvoista.
Työttömän elintaso ei voi mitenkään pysyä samana kuin työssäkäyvällä. Heidän elintasossaan on pieni ero, nimittäin se hinta, jolla työntekijä myy työnantajalle aikansa ja työpanoksensa. Tästä hinnasta työntekijä maksaa kolmanneksen yhteiskunnan pyörien pyörittämiseen ja hyvinvointi-/sivistysvaltiomme ylläpitämiseen.
Tervetuloa mukaan talkoisiin! - 20+18
Työttömyyden tullen otitte lainaa, että elintaso pysyisi samana, kuin töissä ollessa? .....
Kyllä kuule on teidän naapurit varmaan kirjoitelleet ja arvuutelleet tukianne nettipalstoille, kun näemmä työttömilläkin oli millä mällätä. - gcgnhh
arpaix taidat olla provo kun hoet samoja juttujasi koko ajan pääsykokeista j lapista....hae korvauksia kotimaastasi.
- huh mikä tyyppi
Kuulepas hyvä ihminen. KÖYHÄLLÄ EI OLEVARAA MATKUSTELLA. Yhteiskunnan ei tarvitse maksaa ulkomaanmatkojanne! Ei työttömän elintaso ole millään sama kuin työssäkäyvällä. Sinullahan ihmeellisiä ajatuksia on..huh huh
...ja taas ilmoitat että keväällä haluat MATKUSTAA niin kuule moni muukin haluaisi mutta kun ei ole varaa...
Pyydän ettet kirjoita tälle palstalle, koska täällä kirjoitetaan KÖYHYYDESTÄ- kommentti...
Samaa mieltä. En ole itsekään käynyt ulkomailla pitkällä reisssulla v. 2002 jälkeen, mutten kadehdi yhtään niitä, jotka palkkatöillään matkoilla käy. Käy mun lähisulaisetkin kakskymmentä kertaa vuodessa ulkomailla, mutta ne onkin veronmaksajia, eikä yhteiskunta maksa niiden matkoja. Se mikä mua raivostuttaa on se, että kun mä olen fyysisesti sairas, niin Suomen yhteiskunta olettaa, että mun suku maksaa mun elämisen ja ettei lakia tarvitsisi noudattaa edes täysin tulottoman tapauksessa. Näin on ainakin omalla kohdallani ollut ja vielä uhkailtu, että kun sinulla noita " tuloja" - ei siis ole tuloja vaan sukulaisten almuja satunnaisesti tilillä, niin emme suinkaan voi myöntää sinulle sitä rahaa, ettet näkisi viikkoja joka kuukausi nälkää. Mä olisin oikeasti jo kuollut nälkään ilman läheisiäni ja ei paljoa somalialaiskerjäläistä parempi tilanne, joskaan en ruikuta. Sairas ja v-tun valheellinen tämä Suomi.
SAIRASTA KAIKKI, MITÄ KIRJOITATTE. - katkerakatkeruus
kommentti... kirjoitti:
Samaa mieltä. En ole itsekään käynyt ulkomailla pitkällä reisssulla v. 2002 jälkeen, mutten kadehdi yhtään niitä, jotka palkkatöillään matkoilla käy. Käy mun lähisulaisetkin kakskymmentä kertaa vuodessa ulkomailla, mutta ne onkin veronmaksajia, eikä yhteiskunta maksa niiden matkoja. Se mikä mua raivostuttaa on se, että kun mä olen fyysisesti sairas, niin Suomen yhteiskunta olettaa, että mun suku maksaa mun elämisen ja ettei lakia tarvitsisi noudattaa edes täysin tulottoman tapauksessa. Näin on ainakin omalla kohdallani ollut ja vielä uhkailtu, että kun sinulla noita " tuloja" - ei siis ole tuloja vaan sukulaisten almuja satunnaisesti tilillä, niin emme suinkaan voi myöntää sinulle sitä rahaa, ettet näkisi viikkoja joka kuukausi nälkää. Mä olisin oikeasti jo kuollut nälkään ilman läheisiäni ja ei paljoa somalialaiskerjäläistä parempi tilanne, joskaan en ruikuta. Sairas ja v-tun valheellinen tämä Suomi.
SAIRASTA KAIKKI, MITÄ KIRJOITATTE.sama juttu, sossu kyttää jokaikisen centin mikä tilille tulee! vaikka saisi sisarelta synttärilahjan rahan, -periaatteella "käy edes joskus elokuvissa" -ottaa sossu sen huomioon TULONA!
- niin,,,
katkerakatkeruus kirjoitti:
sama juttu, sossu kyttää jokaikisen centin mikä tilille tulee! vaikka saisi sisarelta synttärilahjan rahan, -periaatteella "käy edes joskus elokuvissa" -ottaa sossu sen huomioon TULONA!
Niin. On se ainakin vähän erikoista, että sosiaalitoimi kirjaa muka tehneensä normin- ja lainmukaisia sosiaaliavustuspäätöksiä, eli mukamas valtion maksaneen tulottomille sen lakisääteisen sosiaalituen minimiavustuksen, jos ei tuen hakijalla ole säännöllisiä tuloja mistään ja jos siis kun niihin päätöksiin kirjataan vähennyksinä kaikki rovot ja jopa lainat sukulaisilta, mitä tt- tuen hakija vaikkapa suvultansakin saa - kuten juuri syntymäpäivälahjarahat ja lainatut muut summat. Itse olen niin rehellinen, etten ole mihinkään sukan varteen alkanut kasata sukulaisten avustuksia ja heiltä lainaamiani summia, vaan ne ovat rehdisti tiliotteellani ja siitä sitten nöemmä rangaistaan.
Eri asia sitten, jos tt- tuen hakijalla on säännölliseksi katsottavaa tuloa, kuten esimerkiksi palkkatuloa joka tippuisi tilille joka kuukausi tai vaikkapa pääomatuloa, mutta "tuloa" _varattomalle_ tt- tuen hakijalle ei kyllä ainakaan minun mielestäni ole esimerkiksi sukulaisten pienet avustukset, joilla pelastavat köyhiä nälkäkuolemalta, kun valtion tt- tuki ei aina välttämättä riitä pakollisiin menoihin. Lisäksi ainakin omassa kaupungissani tt- tukipäätöksiä joutuu vaikeassa tilanteessa odottamaan jopa kolme viikkoa, eli kun sitten ihmisen kuitenkin aina pitää syödä ja kun säännölliset laskut juoksevat, ei siinä tilanteessa ole mitään muuta mahdollisuutta, kuin ruikuttaa lainoja ja almuja sukulaisilta - jotka sitten vähennetään seuraavassa tt- tukipäätöksessä "tulona". - dggsfs
kommentti... kirjoitti:
SAIRASTA KAIKKI, MITÄ KIRJOITATTE.tee niin että ET ota sukulaisiltasi penniäkään, tai max sen summan jonka saa ottaa t.t asiakas (40-70 eur)/kk, ja jos jotain tarviit pyydät tavaralahjana (vaikka takki, housut, tms) näin et menetä täyttä toimeentulotukea. Erittäin tyhmää ottaa sukulaisilta vastaan rahaa, koska se vähentää ttt. sulle kuuluu noin 350 euroo pelkästään tomeentulotukea. ja muuta asumaan yksin jos et jo oo.
- Arpaix Authie
Niin kun joulukuussa olen jo töissä, haluan joulukuun alussa käydä joululomalla Ranskassa. Nyt minulla on jo tuloja, mutta monta vuotta ei ollu kun Suomeen tulin, ja olin pakotettu ottaa miehen kanssa lainoja, koska en saanut yhteiskunnalta mitään tukea.
Aloittaja saa 1000 euroa, mutta minä työttömänä olin saanut 0!! Siksi olimme ottaneet lainoja. Minun on pakko matkustaa, koska minulla kaikki kaverit mualla Euroopassa, ja minun harrastus on juuri Ranskan historiaa, nytkin teen web sivuja kuten http://www.chateauxmedievaux.com/
Aina kun käyn vaikka 2 viikoksi Ranskassa, niin matka ja eläminen maksaa noin 2500 euroa. Joululoma on vaikka viikko, ja siine ajassa voin käydä etelässä.
ja ensi kesä pääsykokeet AMK Savoniaan ja Helsingin ja Jyväskylään yliopistoon.
En sano olevansa köyhä, vaan minun tuloja pitää olla yli 3000euroa että pystyn maksamaan kaikki laskut, ja elää ja taas matkustaa.
Kun olin ilman tuloja monta vuotta, ja KELA ei auttanut mitään, niin oli pakko ottaa lainoja että voisin elää ja käydä vaikka 2 kertaa vuodessa Ranskassa, ostaa autoa, ja olin matkustanut Norjassa ja Suomessa. Sitten olin jo tehnyt lähes joka talvi työt Saarisellalla, Kuusamon Rukalla, Ivalossa, ja palkka oli siitä 2200 euroa brutto, mitä on jo riittävä ja yksin pystin elää 2000euron palkalla, ja matkustamiseenkin raha jää.
Mutta puhun ajoista kun olin työttömänä, enkä saanut mitään. Olin valittanut kansainedustajille, kirjoitin vähemmistövalutuutetulle, koska ennen muutoa Suomeen minulla oli 11 v työkokemusta Tsekinmaassa ja Ranskassa ja puhun 7 kielellä! Töitä Suomessa en saanut koska en osanut riittävästi suomea. Olisi pitänut minulle maksaa kotouttumistukea, mutta sekin on ns. tarveharkinrtaista ja puolison tulojen mikä oli surkea 2000eur kk, en saanut yhtään mitään. Nyt molemilla pakko maksaa lainoja, vuokrat, mökkivuokra, on 2 autot, ja vielä säästää matkustamiseet kun jouluna ja kevällä haluan Ranskaan. Ei ole helpo elämä. Nytkin teen monille yritykselle web sivuja että saan ainakin ne 1000-1500 euroa kuukaudessa. Muta se ei riittä, pitää saada töitä ja palkka ainakin 2000euroa netto. Toivon että nyt syyskuussa saan työpaikkaa vienttiyrityksessa, on mulla 8.9. haastatelua mutta ei ole helpoa koska hakijoitta on paljon!!!- gernau
Tuon sonnan on pakko olla provo!
- niin..
Hyvähyvä, ja töitä töitä.
- ajattele viisaasti
Miksi et muuta miehesi kanssa johonkin Euroopan maahan, missä työnsaanti ja palkkataso ovat paremmat? Eläminen muutenkin on halvempaa Etelä-Euroopassa.
Miehesi saa eläkkeensä myös ulkomaille. Etkä sinä kärsisi niin paljon kylmyydestä, kuin Suomessa talvella! - Arpaix
Mies ei halua muuttaa täältä pois. kun ikä jo 60v, eikä osaa muita kieliä kun suomea ja vähän englantia. Minä kyllä joskus haluan muuttaa lopullisesti, kun viihtyn parempi etelä Euroopassa tai vaikka Prahassakin olin viihtynyt. Tykkään historiasta, gotiikista, barokosta, keskiaikaisista kirkkoista, katedraaleista, ja Suomessa ei ole mitään, vaan kaikki moderni, ja 80% maasta on metsää. Talvi on minulle siettämättömästi kylmää. Olisi hyvää kun vaan voisi järjestyä että ne talvet voisin olla mualla, terveydellisesta syystäkin. Tai saisi sellaista töitä, että talvella voisi olla etelässä..se on hyvin vaikea nyt järjestää.
Nyt toivon että saisin työpaikka täällä Kuopiossa, ja sitten nähdään, päivää kerrallaan. Ensin joku pysyvämpi työpaikkaa, sit nähdään kuinka menee eteenpäin. päivä kerrallaan, ja hyvää voi vielä tulla.- Pitkäaikatyötön
Kompromissiratkaisu teille voisi olla muuttaminen Etelä-Suomeen. Tällöin miehesi toive elää Suomessa täyttyy ja sinun historiaharrastuksesi tulee huomioiduksi. Täällä etelässä on mm. lukuisia harmaakivikirkkoja katoliselta ajalta, kartanoita ja runsaammin museoitakin. Samoin ilmasto on Pohjois-Savoa leudompi ja työmahdollisuuksia on enemmän.
- yksin pärjää
Mä olen ollut työtön 21 v, josta noin 6 kk olin kurssilla. Muuten työttömänä. Sanoisin että yksin pärjää hyvin, ja kun käyttää leipäjonoja ja ei vaadi supermuotia vaatteille, pärjää korvauksilla.
Minusta on kiva olla kotona ja puuhata kaikkea hauskaa. Uskon että käteen jäävä raha on suurempi kuin jos olisin pakkotöissä 8 e pvä korvauksella. - Arpaix
Minulla oli töitä talvellä, ja nyt taas 5kk ei mitään, olen mennossa haastateluun, saan nähdä. Se olisi taas pätkätyö, vaan 3kk, mutta palkka aika hyvää, että voisin vähän säästää ja lähteä jouluksi matkustamaan.
Ja talvella varmasti työ Lapissa, mutta voin kysyä myös Savon Tahkovuorella, vaikka täällä ei ole turistit keski Euroopasta, niin venäjää jonkun verran osan, ja tietysti englantia. Tahkovuorella ovat kans hotelit ja ravintolat, työmatka olisi 80km molempiin suuntiin, mutta auto minulla on. En halua olla kotona, vaan etsin töitä. Minulla on mahdottonta jäädä kotiin, koska laskut on maksettava, ja ilman töitä en saa mitään työttömyyskorvausta puolison tulojen takia. Mutta emme voi elää puolison tuloilla joka on 2100brutto, kun laskuja on noin 2500euron edessä, ja elää pitää jostain ja säästää matkustamiseen, kun molemmat matkustamme. Mies matkustaa Suomessa ja Norjassa, ja minä keski Eurooppaan, ja Suomessa. Että minä "työttömänä" irtisanoitun TE toimistosta, koska en saa mitään tukea ja TE toimisto ei kertakaan auttanut työpaikan etsimisessä. Niin olin etsinut itse ymppäri Eurooppaa etätyö jonka voin tehdä kotona käsiin. Tuloja on noin 1000-1600kk, mutta etsin normi työpaikka, misä olisi se palkka ainakin 2500euroa kk. Koska lainoja, ja muita laskuja pitää maksaa, ja vaatteista ja kosmetiikasta tykkään, ja hyvästä ruoasta, viinista ja matkustamisesta. Molempien tuloja pitää olla yhteensä noin 3500 euroa, että voidaan maksaa laskuja ja elää normaali elämää.
Mutta on naurettava että KELA ajattelee että 2000eurolla perjää 2 aikuiset ihmiset ja maksaa molempien laskut ja kaikki. Se on mahdottonta. Asuntotukea emme saaneet koskaan, koska tuloja yllittävät, ja vuokra on 700euroa. Se on naurettavaa että niin pieni tulo kun 2000eur vaikuttaa siihen, ettei toinen puoliso ei saa mitään. Kun puolison tulojen raja olisi vaikka 5000euroa, siittä ymmärsisin, mutta 2000euroa on naurettavasti vähän, se ei riitä edes laskuihin, kun pitää maksaa lainoja takaisin, vuokra, vakuutukset, puhelimet, autot, mökikuluja, ja kaikki ja vielä elää. Ajatteleko KELA että meidän pitää elää "pyhällä hengellä", ja että 40v ihminen, pitää olla vailla minkäläistä tulojja monta kuukautta, tai vuosia? Olen sanonut irti koko TE toimistosta, sellaisesta törkyydesta. Tämä laki tarveharkkinnasta on ihmisoikeutta loukkaava, koska jokaisella on OIKEUS riittävän toimeentuloon!!! Se että työtömän puolison tulo on 0, eikä saa KELAlta mitään, eikä mistään mitään, on ihnottava toimeenpite. Olin kirjoitanut monille kansanedustajille, mutta ei kukaan tehnyt mitään että laki muuttuu, tai että puolison tulot pitää olla miniimissa 50000eur kk, mutta 2000eur kk on naurettavasti paljon, ja joku 2000eur brutto, ei pysty nyky Suomessa pariskunta elää ja maksaa kalliit laskut. Olin tehnyt kaikki, että saan etätyöt kotiin, ja etsin töitä koko ajan. Kesällä haen yliopistoon, Helsingiin ja Jyväskylään.- Pitkäaikatyötön
Yleistä asumistukea ette saa, mutta onko miehesi hakenut eläkkeensaajan asumistukea tai selvittänyt ettei saa?
- outo tyyppi
En tiedä mistä maasta olet kotoisin, mutta et näköjään ymmärrä Suomessa elämisen periaatetta. Ulkomailla käydään sitten kun TYÖLLÄ on hankittu siihen rahat.
Jos lainaa otetaan,on se ITSE maksettava pois.
Sinullahan on kaikki hyvin jos teillä on kaksi autoa ja vara matkustella. Et kuulu köyhiin! - Arpaix
Teen töitä itse, en saa ja enkä koskaan mitään tukea saanut. Kun olin työttömänä, en saanut mitään, siksi olimme ottaneet lainoja!! Koska 2000euroa ei riitäneet 2 aikuislle laskuihiin ja kaikkiin kustannuksiin ja elämiseen. Kotoisin olen etelä Ranskasta, Suomessa asun 10 vuotta.
Se oli järkkyttävää, että kun tulin ja en saanut heti työpaikkaa, en saanut myös tukea, vaikka suomalaiset saavat 500pv ansiosidonaista, ja minä olin enen muuttoa 11v töiisä, ja niistä työvuosista en saanut mitään, koska olin töissä ulkomaalla, ja töissäoloehto pitää olla Suomessa. Mistä saisin töissäoloehto, kun en saanut töitä? Niin ja työmarkkinatuki on ns. tarveharkintaista! Eli, olime suorastaan pakotetut ottamaan lainoja, että elintaso säilyy normaalina ja pystymme elää normaali ja täyspainoista elämää, eli maksaa laskuja, elää, harrastaa ja matkustaa, niin kun muutkin. Siihen oli otettavaa noin 40 000euroa lainaa, että pystyimme elää. Nyt puoliso on eläkkeellä ja tulot ovat 40% pienemmät, minä teen töitä turistien parissa talvella, ja kesällä kotona netin kautta, ensi viikko minulla työhaastatellua Kuopioon vientiyritykeen töihin, mutta varmasti on paljon hakijat. Kesällä ajatelen hakea opiskelemaan, koska ilman yliopistolista koulutusta on ERITTÄIN vaikea saada hyvää työpaikka, joka olisi hyvin maksettu. Yliopistollinen koulutus minuilta puuttuu, niin ajattelen hakia sen, vaikka olen jo 40v, mutta Suomessa ovat tosi korkeat koulutusvaatimukset, ja minulla on vielä paljon työvuosia edessä, niin kannattaa vielä lahteä opiskelemaan. Köyhää en ole, mutta laskuja on paljon.- tryrtyr
lopeta jo näitten vitsiesi kertominen tällä palstalla...mielikuvituksesi lentää....
- viva suomi
Teit just itse selväkis,ettet ymmärrä Suomessa asumisen periaatetta. Elintaso saavutetaan TYÖLLÄ, jos töitä ei ole -> elintaso tippuu. Emme me SUOMALAISET mitään elintasolainoja oteta...!
Kyllä minäkin haluaisin matkustella, mutten ole niin tyhmä että ottaisin sen vuoksi lainaa... - pikkunipotar
arpaix, katsopa peiliin mutta selaa sitä ennen tänne kirjoittamasi kommentit. Olet saanut kirjoituksistasi pelkkää miinusta.
Suomessa asujat maksavat veroja ja usein kuuluvat myös jononkin ammattiliittoon eli maksavat sinnekin jäsenmaksuja. Tottakai tällainen henkilö on oikeutettu tukeen sitten kun jää työttömäksi.
Sinä tulet sieltä Ranskasta ja olet tottunut syömään 'gourmee'ruokia ja sitten oletat että Suomi maksaa elintasosi. Kuten "viva suomi" tuossa mainitsi,kyllä elintaso on saavutettava työllä (tai valitsemalla rikas puoliso) - Arpaix
Niin, kävin taas kaupungissä Kuopiossa koko päivä shoppailemassa. Mutta työhaastattelu minulla on torstaina aamulla. Minä olen valmis tekemään töitä elintasoon eteen ja aina töitä etsin!! Kirjoitan vaikka satoja hakemuksia, ja olen valmis matkustamaan työn takia kun kaupunkiin on 30km, mutta auto minulla on, ei lapsia, ei mitään estettä. Koska rakastan hienot merkkivaatteet, korut, kosmetiikkaa, hyvää ruokaa ja viinejä, ja matkustaminen on minun harrastus.
Mutta laskuja aina maksan ja lainoja lyhennetään puolison kanssa. Aina kun saan vaikka web sivuista palkkio, lyhenän lainoja, ja sit shoppailemaan. Olen vähän shopping addikti, ja rakastan ylellista elämää. Mutta töitä olin talvella tehnyt,. ja kesällä kotona web sivuja yrittyksille. Puoliso on eläkkeellä, mutta molemmat maksamme valtavat laskut kun minun työttömyysajalta on valtava laina otettu. Kun olen töissä, maksan lainoja takaisin. Nyt olin jo varanut joulukuun matkaa Ranskaan, ja toivon että nyt 19.9. pääseen töihin. On paljon hakijat, mutta olen ainakin kutsuttu haastatteluun. En sanonut etten halua tehdä töitä, mutta se on vaikea saada, ja olin vaan kirjoittanut hirveesti hakemukset ja kävin monissa yrityksissä itse. Talvella on helpompaa kun turistit liikkeellä Lapissa, olen valmis mennä töihin vaikka Inariin, mutta elintasoista en halua tinkiä- talvella tein vaikka 10 tuntiset vuorot vastaanotolla. Kesällä loppui sesonki ja muuta töitä ei ollut, ja tukea en saanut mistään. Asumistukeen emme ole oikeutettuja koska tuloja ovat paljon yli rajaa, ja puolison eläkke ei ole niin pieni ja lisäksi minulla oli tuloja ja maksoin veroja Suomeen kun freelancer..mutta laskuja ovat valtavia, ja on pakko tienatta noin 4000euroa että pystymme elää hyvin.- naisihminen51.
Arpaix, oletko juovuksissa kun tänne suollat tuommoista soopaa? Ensin itket kun et saa Suomen valtiolta tukia ylelliseen elämääsi ja niiden velkojen maksamiseen, joita olet joutunut miehesi kanssa yhdessä ottamaan, että voisitte elää"normielämää"kuten sanot.
Kohta olet kehumassa, että shoppailet koko päivän ja rakastat ylellistä elämää. Vähän on ristiriitaista eikä mene minun päähäni moinen.
Sitten haukut kaikki Suomen yksinhuoltajat kun he saavat mielestäsi liikaa ja aiheetta avustuksia. Lasten pitäsi mennä työhön ja kaikkea muuta hullua kirjoitat tänne. Nämä äidit ovat kenties maksaneet veroja Suomen valtiolle ja ansaitsevat tukensa. Sinä sen sijaan olet ottanut elintasolainoja, joita joudut nyt makselemaan takaisin ja sitä sitten itket.
Jo on aikoihin eletty!!! - pieni ääni
Minäkin olen ollut joskus työttömänä mutta ei silloin otettu lainaa vaan elin pienellä työttömyyskorvauksella. Nykyisin töissä ollessa palkkakin jää alle puoleen tuosta 4000 eurosta minkä Arpaixin on pakko tienata elääkseen. Hyvin elän silti. En saa tukia, matkustelen silloin tällöin. Heinäkuussa kävin Pariisissa esim.
- hus pois
älytön arpax -mee pois tältä palstalta,kukaa ei pidä sinusta ja leveilystäsi
- Arpaix
Olemme ottanneet lainaa sen takia koska minä en saanut mitään 1000 euroa kk kun saavat yh-äidit, mutta minun tuki oli puolison tulojen takia 0!! Kun puolison tulot olisivat yli 4000euroa, sitten emme tarvi lainoja, mutta kun hänen tulo oli vaan 2000brutto!!, oli pakko ottaa lainoja, että pystymme elää ja harrastaa! Ei 2000 euroa brutto voi riitä 2 aikuisten ihmisten laskuihin ja elämiseen.
Vaan vuokra on korkea, ja muut laskut. Oli pakko ottaa lainoja, että voidaan ylläpitää normaali elämää, omistaa 2 autoa, ja matkustaa ja harrastaa.
Ei ollu minun syy etten maahanmuuton jälkeen saanut töitä monta vuotta, ja monta vuotta tuki oli 0. Siksi olimme ottaneet lainaa.
Minusta sen puolison tuloja pitää vaikuttaa vasta kun yllittävät 4000euroa, mutta 2000euroa brutto kahdelle aikuiselle laskut vuokra, on naurettavaa. Suomessa on keskipalkka 3000euroa brutto, eli pitää kahdella olla miniimi 4000euroa brutto laskuihin ja elämiseen ja harrastuksiin.
Kun olisin saanut joku 1000 euroa ansiosidonnaista, en tarvitsisi ottaa lainaa, vaan se riitäsi minulle hienosti, ihan vaan elämiseen. Mutta koska en saanut mistään mitään ja töitä ei ollu, niin olimme ottanneet lainoja. Mitä outoa siine on? Opiskelijatkin ottavat lainoja, ja maksavat kun saavat töitä, niin minäkin alkanut maksaa heti kun oli töistä tuloja. Mutta pienellä puolison eläkkeellä ei pysty 2 ihmiset elää täyspainoista elämää. Nykyaan pitää olla pariskunnalla tuloja noin 3000 euroa laskuihin ja elämiseen. Suomi on kallis maa.- mk
Silloin kun tulot ovat tuota luokkaa niin pitää luopua vaikka autoista ja harrastulsista että pärjää sillä 2000€ ja olet omaa tyhmyyttäsi velkaantunut eli jos tulot ovat 2000€ niin mneot eivät voi olla 3000€ koska silloin eletään yli varojen ja tyhmiä olette olleet.
- Arpaix
Eivät kaikki työttömiä ole köyhiä. Minulla oli Lapissa kaveri, eriköisopettaja, joka sai potku, oli työttömänä 5 kuukautta ja sai ansiosidonnaista 1500euroa kk, vaikka hänkin on naimisissa ja puolison tulot yli 3000euroa!!!! Eli hän oli matkustanut ja nauttinut elämästä vapaana kun oli työttömänä.
Hän sai hyvää ansiosidonnaisen vaikka hänkin naimisissa!!!! Koska ansiosidonnaista ei oli puolison tuloista riippuva. Minä olin ennen muuttoa työelämässä Tsekinmaassa ja Ranskassa, oli todistukset, kaikki suomeksi käännetty, kaikki käännökset olin maksanut itse, ja työttömänä oli EI OMASTA SYYSTÄ, mutta koska uudessa maassa en saannut heti töitä kun en osanut kieltä! Ja maahanmuutto ei ole halpaa. Matkat, tavaran muutamineen, käännökset, tulkit, joakisen paperin takia tarvitsin kääntäjää joka maksaa, ja siltti KELA ei maksanut minulle mitään!! Se on epäoikeudenmukaista. Olin muuton aikana jo 30 vuotias ja työkokemusta 2 maasta, ja liittoissa olin ollut. Olin kirjoittanut monille kansanedustajille, mutta laki pauolison tuloista ei muuttunut....Kun viimeinen työantajani sai selvää, kuinka minua Suomen hallitus kusettanut, oli minulle allussa vähän auttanut. Mutta on epäoikeudenmukaista että maahanmuuttaja joka on naimisissa ei saa mitään tukea, kun töitä ei saanut, ja työkokemusta Suomessa ei voinut olla, koska en osanut kieltä enkä saanut töitä. Syy ei ollu minun. Koska aina päätös oli 0 tukea vaikka olin valittanut päätöksesta melkein 40 kertaa, niin oli pakko ottaa alainoja!!!! Se on ymmärrättävä. Siinä on jo 8 vuotta, mutta laki ei viel' muuttunut ja edelleen puolison tulo vaikkutaa vaikka se on vaan 2000eur brutto!! Se pitää nostaa ainakin 4000euroon. Mieheni on kans harrastukset kuten kalastus, matkustaminen Suomessa, mökki ja karaoke-ja hänkin tykkää oluesta ja snapsista-- ja on 2 kissat. Aina minulla oli kissoja.
Minusta työttömyyskorvaus pitää kuulua jokaiselle työttömälle ja jokaisella on OIKEUS OMAN TOIMEENTULOON!! Ei, että on naimisissa olevan naisen sosiaaliturva niin heikko, että se on jopa 0, ja pakko ottaa lainoja että pariskunta voi edes elää normaalli elämä. Nyt tilanne on eri, ja tuloja on, kun ei ollut, oli pakko ottaa lainaa.- Pitkäaikatyötön
"Mutta on epäoikeudenmukaista että maahanmuuttaja joka on naimisissa ei saa mitään tukea, kun töitä ei saanut, ja työkokemusta Suomessa ei voinut olla, koska en osanut kieltä enkä saanut töitä. Syy ei ollu minun."
Osaatko sitten sanoa kenen syy on, että muutat toiseen maahan ilman kielitaitoa ja työpaikkaa? Pakottiko miehesi? Oletko ihmiskaupan uhri?
- kyllästynyt todella
hei haloo arpjaisx, nyt pois tältä palstalta kun sun naurettavia mielipiteitä ei täällä kaivata. Vai olisi KELAN vielä kustantaa sunSuomeen muutto! annan mun kaikki kestää! olet aika pimee tyyppi. Lopeta jo toi valitus. Tieto sinusta etenee ylläpidolle. Oletko niin tyhmä ettet älyä lopettaa, vaikka moni on pyytänyt!
- Arpaix
Anteeksi, Te ette tajuaa että minun on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti, ja että minun piti saada päivärahaa kun muutkin saavat. Ei tarvitse kieliä minusta ylläpidolle, poistuin nyt PYSYVASTI!!! Ette ymmärrä mitään!!!
- Miten niin?
Päivärahat ja toimeentulotuki ovat laissa säädettyä, jos (ja kun) puolison tulot vaikuttavat näihin, niin ne vaikuttavat normien mukaisesti.
Ei minunkaan maahanmuuttajavaimoni saa mitään minun "suurten" tulojeni takia.
Nyt on kuitenkin saanut kotoutumistukea (600€/kk) kun on päässyt työvoimatoimiston kursseille opiskelemaan Suomen kieltä. - lopultakin lähdet
arpajaisx: herranjestas kun et YMMÄRRÄ. Tottakai saisit tukia jos olisit köyhä (toimeentulotuki). Saisit liiton korvausta, jos olisit kuulunut liittoon. Miksi sinulle pitäisi maksaa ainoastaan siksi että olet 'hieno' ranskalaisrouva!!!
Sinä et saa tukea koska et ole OIKEUTETTU niihin!!!
Käske sen miehesi lukea nämä ketjut, hän ymmärtää suomalaisena, sinun ymmärryksessäsi on jotain vikaa..
ps sinua on kohdeltu just niin oikeudenmukaisesti kuin pitääkin! - asssssssssss
lopultakin lähdet kirjoitti:
arpajaisx: herranjestas kun et YMMÄRRÄ. Tottakai saisit tukia jos olisit köyhä (toimeentulotuki). Saisit liiton korvausta, jos olisit kuulunut liittoon. Miksi sinulle pitäisi maksaa ainoastaan siksi että olet 'hieno' ranskalaisrouva!!!
Sinä et saa tukea koska et ole OIKEUTETTU niihin!!!
Käske sen miehesi lukea nämä ketjut, hän ymmärtää suomalaisena, sinun ymmärryksessäsi on jotain vikaa..
ps sinua on kohdeltu just niin oikeudenmukaisesti kuin pitääkin!Liittoon ei tarvitse kuulua saadakseen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa.
Riittää kuulua johonkin työttömyyskassaan, vaikka yksityiseen ns. Loimaan kassaan. - häh??
Miten niin? kirjoitti:
Päivärahat ja toimeentulotuki ovat laissa säädettyä, jos (ja kun) puolison tulot vaikuttavat näihin, niin ne vaikuttavat normien mukaisesti.
Nyt on kuitenkin saanut kotoutumistukea (600€/kk) kun on päässyt työvoimatoimiston kursseille opiskelemaan Suomen kieltä.Siis "kotoutumistuki" jollakin ja sellaista muka 600 euroa? Ja kun toimeentulotuki maksimissaan pari euroa päälle 400 euroa, ainakin perheettömille. Koskaan en rasismista ole innostunut, mutta ei minusta ainakaan pelkästä "kielikurssilla opiskelusta" pidä maksaa tai edes makseta verojen jälkeen ainakaan päälle 400:a euroa ihmiselle, jonka ei tarvitse maksaa asumisestaan mitään, eli joka elää liitossa. Mutta taidat puhua silkkaa p*skaa??!
- Tarkistappa KELAsta
häh?? kirjoitti:
Siis "kotoutumistuki" jollakin ja sellaista muka 600 euroa? Ja kun toimeentulotuki maksimissaan pari euroa päälle 400 euroa, ainakin perheettömille. Koskaan en rasismista ole innostunut, mutta ei minusta ainakaan pelkästä "kielikurssilla opiskelusta" pidä maksaa tai edes makseta verojen jälkeen ainakaan päälle 400:a euroa ihmiselle, jonka ei tarvitse maksaa asumisestaan mitään, eli joka elää liitossa. Mutta taidat puhua silkkaa p*skaa??!
ja vaikka työvoimatoimiston maahanmuuttajien osastolta "kotoutumistuki".
On muuten virallinen termi, ja tulet yllättymään, takaan!!!
ON TÄÄ VAAN HIENO MAA!!!! - nuukuus kunniaan
Miten niin? kirjoitti:
Nyt on kuitenkin saanut kotoutumistukea (600€/kk) kun on päässyt työvoimatoimiston kursseille opiskelemaan Suomen kieltä.Korjaan sen verran, että työvoimatoimiston järjestämät kotoutumiskoulutukset eivät ole mitään suomen kielen kursseja, vaikka niillä suomen kieltä opetetaankin. Kotoutumiskurssien tarkoituksena on saada maahanmuuttajat mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti työelämään ja maksamaan veroja yhteiskunnallemme. Niillä on tarkoitus oppia suomea siksi, että työllistymienn tulisi mahdolliseksi. Jos pelkkä suomen kieli kiinnostaa, sitä voi opiskella omalla kustannuksella vaikkapa kesäyliopistossa tai työväenopistossa.
Sinun kannattaa tehdä se selväksi vaimollesi, ettei tule väärinkäsityksiä. - Tottakai voi
Korjaan sen verran, että työvoimatoimiston järjestämät kotoutumiskoulutukset eivät ole mitään suomen kielen kursseja, vaikka niillä suomen kieltä opetetaankin. Kotoutumiskurssien tarkoituksena on saada maahanmuuttajat mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti työelämään ja maksamaan veroja yhteiskunnallemme. Niillä on tarkoitus oppia suomea siksi, että työllistymienn tulisi mahdolliseksi. Jos pelkkä suomen kieli kiinnostaa, sitä voi opiskella omalla kustannuksella vaikkapa kesäyliopistossa tai työväenopistossa.
Sinun kannattaa tehdä se selväksi vaimollesi, ettei tule väärinkäsityksiä.opiskella ilmaiseksi yliopistolla, työväenopistossa, ja vaikka missä, mutta miksi pitäisi kun yhteiskunta kerran tukee tätä maahanmuuttajien integroitumista todella avokätisesti.
Ja minä muuten TIEDÄN mistä puhun, joten turha tulla sössöttämään että mitään työvoimatoimiston järjestämiä suomen kielen kursseja muka ei olisi.
Oli siinä välissä yksi, tosin vain yksi mainitsemasi tyyppinen kurssi. Vaimo sai todella hienon ja paksun pinon kaikkia työelämän kannalta hyödyllisiä todistuksia ja sertifikaatteja, myös kassapäätetyöskentelytodistuksen, eli olisi aivan valmis kaupan kassalle. - nuukuus kunniaan
Tottakai voi kirjoitti:
opiskella ilmaiseksi yliopistolla, työväenopistossa, ja vaikka missä, mutta miksi pitäisi kun yhteiskunta kerran tukee tätä maahanmuuttajien integroitumista todella avokätisesti.
Ja minä muuten TIEDÄN mistä puhun, joten turha tulla sössöttämään että mitään työvoimatoimiston järjestämiä suomen kielen kursseja muka ei olisi.
Oli siinä välissä yksi, tosin vain yksi mainitsemasi tyyppinen kurssi. Vaimo sai todella hienon ja paksun pinon kaikkia työelämän kannalta hyödyllisiä todistuksia ja sertifikaatteja, myös kassapäätetyöskentelytodistuksen, eli olisi aivan valmis kaupan kassalle.Aivan ilmaiseksi ei kesäyliopistossa eikä työväenopistossa kylläkään voi opiskella.
Niinpä, yhteiskunta tukee maahanmuuttajien kotoutumista avokätisesti. Se ei kuitenkaan järjestä työvoimapoliittisena koulutuksena suomen kielen kursseja vaan kotoutumiskoulutuksia, joissa suomen kielen opiskelu ja kaikki muukin tähtää opiskelijan työllistymiseen. Myös suomen kielen koulutus -nimellä markkinoitavilla kursseilla on tavoitteena työllistyminen, kuten huomaat, jos luet kurssikuvaukset.
Hienoa, että puolisosi on aivan valmis kaupan kassalle. Toivottavasti hän löytää työpaikan mahdollisimman pian.
En muuten sössötä - eikä sellaista kirjoitetusta tekstistä huomaisikaan. - Eivät ne ole
Aivan ilmaiseksi ei kesäyliopistossa eikä työväenopistossa kylläkään voi opiskella.
Niinpä, yhteiskunta tukee maahanmuuttajien kotoutumista avokätisesti. Se ei kuitenkaan järjestä työvoimapoliittisena koulutuksena suomen kielen kursseja vaan kotoutumiskoulutuksia, joissa suomen kielen opiskelu ja kaikki muukin tähtää opiskelijan työllistymiseen. Myös suomen kielen koulutus -nimellä markkinoitavilla kursseilla on tavoitteena työllistyminen, kuten huomaat, jos luet kurssikuvaukset.
Hienoa, että puolisosi on aivan valmis kaupan kassalle. Toivottavasti hän löytää työpaikan mahdollisimman pian.
En muuten sössötä - eikä sellaista kirjoitetusta tekstistä huomaisikaan.Kotoutumiskoulutuksia, vaan maahanmuuttajakoulutuksia, joista löytyy myös pelkkiä suomen kielen kursseja.
Pelkille, puhtaasti suomen kielen kursseille voi myös hakea, ja anoa TE-toimistosta rinnastusta maahanmuuttajakoulutukseen jolloin smat tuet juokevat myös. - nuukuus kunniaan
Eivät ne ole kirjoitti:
Kotoutumiskoulutuksia, vaan maahanmuuttajakoulutuksia, joista löytyy myös pelkkiä suomen kielen kursseja.
Pelkille, puhtaasti suomen kielen kursseille voi myös hakea, ja anoa TE-toimistosta rinnastusta maahanmuuttajakoulutukseen jolloin smat tuet juokevat myös.Jos te-toimisto osoittaa henkilön, esim. puolisosi, kurssille, jolla opeteaan etupäässä suomen kieltä, se johtuu siitä, että virkailijoiden arvion mukaan henkilö ei osaa riittävästi suomea työllistyäkseen.
Kaikki työvoimapoliittiset koulutukset tähtäävät henkilön työllistymiseen. - Niin...............?
Jos te-toimisto osoittaa henkilön, esim. puolisosi, kurssille, jolla opeteaan etupäässä suomen kieltä, se johtuu siitä, että virkailijoiden arvion mukaan henkilö ei osaa riittävästi suomea työllistyäkseen.
Kaikki työvoimapoliittiset koulutukset tähtäävät henkilön työllistymiseen.Entäs sitten? Näinhän sen pitääkin olla, eikös? Ja raha valuu kukkaroon, ihan koulun penkillä istuessa.
[Ja huom., tässä EI ollut kysymys TE-toimiston osoituksesta, eikä työvoimapoliittisesta koulutuksesta, vaan oma-aloitteisesta hakemuksesta suoraan oppilaitokseen, joka rinnastettiin, ja myönnettiin kotoutumistuki] - nuukuus kunniaan
Niin...............? kirjoitti:
Entäs sitten? Näinhän sen pitääkin olla, eikös? Ja raha valuu kukkaroon, ihan koulun penkillä istuessa.
[Ja huom., tässä EI ollut kysymys TE-toimiston osoituksesta, eikä työvoimapoliittisesta koulutuksesta, vaan oma-aloitteisesta hakemuksesta suoraan oppilaitokseen, joka rinnastettiin, ja myönnettiin kotoutumistuki]Totta kai sen pitää olla niin. Harrastusmainen kielenopiskelu kuuluu opiskelijan kustantaa itse.
- Aivan oikein
Totta kai sen pitää olla niin. Harrastusmainen kielenopiskelu kuuluu opiskelijan kustantaa itse.
Tästä syystä meillä on työväenopiston yms. kursseja, jotka ovat nimenomaisesti ihmisille jotka haluavat harrastaa.
- ;(((((((((((
Ahaa, yksi se jaksaa trollailla taas täällä urakalla......hoh, hoijaa, kukaan juttujaan usko.
"Ei tarvitse kieliä minusta ylläpidolle, poistuin nyt PYSYVASTI!!! Ette ymmärrä mitään!!! " Toivon mukaan pidät tämän lupauksesi..- kukkaron matti
Jep, aika röllityksen piikkiin tuntui menevän tuon akan horina.
Mä voisin pyytää soskulta fyrkkaa uuteen tietokoneeseen ettei tartte vanhalla romulla surffata netissä ja istua perseelläni päivät pitkät kotona nostamalla kuntani veronmaksajien rahoja. Mutta ei ne anna, tämä on EPÄOIKEUDENMUKAISTA!!
ISÄM MAA PAHOIN VOINTI VALTIO!!
olemme nelihenkinen perhe. Vanhin on jo asunut omillaan vuoden ajan!
minä ja mieheni saamme yhteensä työmarkkinatukea 960e/kk.
Asumistuki 428,ja toimeentulotuki, 350, molemmat menevät luonnollisesti suoraan vuokranantajalle, itsellemme jää vielä maksettavaa vuokrasta 150e, tuosta 960e.....Lapsilisä yhdestä lapsesta 110.
elikkä jäljelle jää920e/kk. elämiseen, eli. Ruokaan, vaatetukseen,laajakaistamaksuun, kännykkämaksuihin kolmelle,18v, poikani saa opintotukea 96e/kk. Mutta se on hänen kouluun tarvittaviin kirjoihin, yms.
Voin sanoa että me emme ole koskaan käyneet linnanmäkeä lukuunottamatta missään, paitsi ukkoni kanssa häämatkalla 23v,sitten!
kaikki, rahamme siis suurin menoerä on Ruoka, pojat 13, ja 18, syövät kuin isot Eleffantit!!!
Elikkä, näin siis meillä!- ei oo herkkuu
Itsekkin elän kädestä suuhun vaikka käyn täysipäiväisesti töissä. Tuloni ovat verojen tellien ja Vellien jälkeen noin 1100e käteen ja putkiasentajana työskentelen suomen suurimmassa talotekniikka firmassa.
Pakollisia menojakin on
vuokra 520ekk
sähkö ja vesi 30ekk
bensat työmaille noin200ekk
puhelin 30ekk
vakuutukset 80ekk
ruoka 120ekk
auto verot jne,
Eli toisin sanoen mitään ei jää käteen ja ei ole varaa sairastella tai käydä baarisa.
kyllä täytyy todeta että näin paskalla palkalla en uskonut joutuvani töitä enää tekemään mutta pakko se vaan on.- mk
Olet väärässä paikassa töissä kun tunnen muutaman purkiasentajan ja ei ammattitaitoisen aeentajan alle 15€ tartte töitä tehdä ja siihen ylityöt päälle jos niitä on ja illaksi viriksiä omakotitalorakentajille pimeesti tai ennakkoverokirjalla niin pärjäisi t hyvin mutta pyydäppä palakn korotus ja selvitä alasi keskipalkka niin hyvä tulee.
- köyhä laulaja
Köyhyysraja on 1000 e.kk.
Luin sen kerran jostakin. - vihainen taas1234567
eipä opiskelijoilla ole sen hauskempaa. kun maksan vuokran, opiskelija kortin
ja yliopisto maksuja jää käteen hurjat 100e. sillä sitten kuukausi pitäisi elää.
taitaa olla paluu kotiin kun ei ole varaa normi elämään. ja joku vielä kehtaa väittää, että suomessa on opiskelu mahdollista kaikille tuloista riippumatta, ja paskat!
kyllähän ne pärjää joiden vanhemmilla on rahaa antaa tai sitten ne järjestää suhteiden kautta työtä.
muilla ei sitten olekaan paskan väliä, - Arpaix
Miksi vanhemat tai puoliso eivät auttaa kun opiskelette? Pyytäkää apua vanhemmilta tai kumppanilta. Suomessa on mahdollista opiskella ja itse haen opiskelemaan yliopistoon ensi kevällä, vaikka ikä on jo 40v.
Onnea opiskeluun. Sen ohella aina voitte tehdä töitä,. ja kun ei ole, ja vanhemmat ovat elossa, he voivat auttaa. Anteeksi että kirjoitin taas, mutta ei kannattaa valittaa, vaan pyytää apua vanhemmilta tai omalta kumppanilta.- heh....
Et sitten malttanutkaan lähteä trollaamasta palstalta vaikka niin lupasitkin..
"Anteeksi että kirjoitin taas, mutta ei kannattaa valittaa, vaan pyytää apua vanhemmilta tai omalta kumppanilta. " Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta ettei kaikilla vanhemmilla ja kumppaneilla ole rahaa, eihän omakaan puolisosi sinua pysty kunnolla elättämään!! Täten vastaisin ellet olisi trolli.
"Miksi vanhemat tai puoliso eivät auttaa kun opiskelette? " Mitenkäs hyvin sinä pystyisit rahoittamaan lapsesi/lastesi opintoja jos sinulla olisi lapsia??? (tämäkin taas hypot.kys., koska trollihan sinä olet juttuinesi;)) - erikoista on, joo.
heh.... kirjoitti:
Et sitten malttanutkaan lähteä trollaamasta palstalta vaikka niin lupasitkin..
"Anteeksi että kirjoitin taas, mutta ei kannattaa valittaa, vaan pyytää apua vanhemmilta tai omalta kumppanilta. " Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta ettei kaikilla vanhemmilla ja kumppaneilla ole rahaa, eihän omakaan puolisosi sinua pysty kunnolla elättämään!! Täten vastaisin ellet olisi trolli.
"Miksi vanhemat tai puoliso eivät auttaa kun opiskelette? " Mitenkäs hyvin sinä pystyisit rahoittamaan lapsesi/lastesi opintoja jos sinulla olisi lapsia??? (tämäkin taas hypot.kys., koska trollihan sinä olet juttuinesi;))Niin, outoja on jutut tällä palstalla. Ei mitkään "vanhemmat" tai "sukulaiset" tai "elämänkumppanit" ole velvollisia elättämään täysi- ikäisiä sukulaisiaan tai vaimojaan tai miehiään, vaikka tämä hieno rikas maamme Suomi nykyisin yrittääkin sysätä ihmisiä sukulaistensa eläteiksi, kun verorahat valtio tuhlaa humpuukiin ja rikkaiden etuuksiin. Ainoat, joille sysätään jos mitä lie tukia ja etuuksia yltäkyllaisesti, ovat kotirouvat joilla on lapsia, mutta toisin se on vaikkapa esim. kahden vanhemman perheessä, jossa toinen tai molemmat opiskelevat. Onhan se ihan jo keskeinen kysymyskin kohta, että minkä v*tun takia laki on niin aataminaikainen, että jos toisella puolisoista on vaikkapa tuloja, oletetaan että se toinen elättää jopa avopuolisonsa - siis siitä että seurustelee, tulisi yhteiskunnan mielestä maksaa yhteiskunnalle. Ja joo opintotuella ei YHTÄÄN KUKAAN PYSTY opiskelemaan Suomessa, ei siis kukaan, mutta kun valehdellaan siten, että se opintolainakin - jonka maksu on jokaisen itsensä sitä ottavan vastuulla, lasketaan muka "opintoetuuksiin", niin saadaanhan se näyttämään todella hienolta se tilasto, että mitä muka "yhteiskunta" maksaa opiskelijoille.
Ja joo... Sairastua Suomessa saavat vain rikkaat - muillle sellainen tarkoittaa pitkäaikaistakin elämäntilanteen kurjistumista.
Mutta asuntobisnes sentään Suomessa pyörii ja rikkaat ostelee velkakämppiä, joita eivät edes maksa. Ja iloksemme saamme nähdä sontaviihdettä television humpuukikanavilta, missä ylistetään kuluttamisen ja rikkauden ihanuutta - ikäänkuin täysipäisille sellaiset asiat muka jotakin merkkaisivat.
Itselleni juuri rakas tätini lainasi vähän rahaa, että saan ruokaa, kun en ole moneen päivään kyennyt edes syömään kunnolla varattomuuttani ( minä en saa _mitään_ yhteiskunnan kuukausittaisia jatkuvia avustuksia, paitsi asumislisän mikä sekin pieni, kun pieni on vuokranikin ja kun en ole mikään k*rap*rseinen velaksi ökyilijä) murehtiessani että miten tässä kuussa maksan pakollisen vuokrani - varmasti jos vielä ensi kuussa jouun hakemaan toimeentulotukea, se vähennetään se tätini laina "toimeentulotuestani", mutta siinä tapauksessa ne saa puhelun kyseiseltä henkilöltä, joka tietää pykälät. - nuukuus kunniaan
erikoista on, joo. kirjoitti:
Niin, outoja on jutut tällä palstalla. Ei mitkään "vanhemmat" tai "sukulaiset" tai "elämänkumppanit" ole velvollisia elättämään täysi- ikäisiä sukulaisiaan tai vaimojaan tai miehiään, vaikka tämä hieno rikas maamme Suomi nykyisin yrittääkin sysätä ihmisiä sukulaistensa eläteiksi, kun verorahat valtio tuhlaa humpuukiin ja rikkaiden etuuksiin. Ainoat, joille sysätään jos mitä lie tukia ja etuuksia yltäkyllaisesti, ovat kotirouvat joilla on lapsia, mutta toisin se on vaikkapa esim. kahden vanhemman perheessä, jossa toinen tai molemmat opiskelevat. Onhan se ihan jo keskeinen kysymyskin kohta, että minkä v*tun takia laki on niin aataminaikainen, että jos toisella puolisoista on vaikkapa tuloja, oletetaan että se toinen elättää jopa avopuolisonsa - siis siitä että seurustelee, tulisi yhteiskunnan mielestä maksaa yhteiskunnalle. Ja joo opintotuella ei YHTÄÄN KUKAAN PYSTY opiskelemaan Suomessa, ei siis kukaan, mutta kun valehdellaan siten, että se opintolainakin - jonka maksu on jokaisen itsensä sitä ottavan vastuulla, lasketaan muka "opintoetuuksiin", niin saadaanhan se näyttämään todella hienolta se tilasto, että mitä muka "yhteiskunta" maksaa opiskelijoille.
Ja joo... Sairastua Suomessa saavat vain rikkaat - muillle sellainen tarkoittaa pitkäaikaistakin elämäntilanteen kurjistumista.
Mutta asuntobisnes sentään Suomessa pyörii ja rikkaat ostelee velkakämppiä, joita eivät edes maksa. Ja iloksemme saamme nähdä sontaviihdettä television humpuukikanavilta, missä ylistetään kuluttamisen ja rikkauden ihanuutta - ikäänkuin täysipäisille sellaiset asiat muka jotakin merkkaisivat.
Itselleni juuri rakas tätini lainasi vähän rahaa, että saan ruokaa, kun en ole moneen päivään kyennyt edes syömään kunnolla varattomuuttani ( minä en saa _mitään_ yhteiskunnan kuukausittaisia jatkuvia avustuksia, paitsi asumislisän mikä sekin pieni, kun pieni on vuokranikin ja kun en ole mikään k*rap*rseinen velaksi ökyilijä) murehtiessani että miten tässä kuussa maksan pakollisen vuokrani - varmasti jos vielä ensi kuussa jouun hakemaan toimeentulotukea, se vähennetään se tätini laina "toimeentulotuestani", mutta siinä tapauksessa ne saa puhelun kyseiseltä henkilöltä, joka tietää pykälät.Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä ja opintolainan valtiontakauksesta. Se ei ole valhetta. Huomattava on myös, että opiskelu on Suomessa maksutonta. Lisäksi vielä opiskelijoiden terveydenhoitopalvelut, edullinen opiskelijaruokailu ja opiskelija-alennukset mm. liikennevälineissä.
Enpä usko, että opintoja tuetaan missään muualla yhtä mittavasti verorahoilla. Siksipä tänne olisi runsain määrin tulossa opiskelijoita muualta maailmasta nauttimaan maksuttomasta, valtion runsaskätisesti tukemasta opiskelusta.
Niin hyviä opintososiaaliset edut meillä ovat, että monet opiskelijat eivät pidä mitään kiirettä valmistumisella saadakseen nauttia niistä mahdollisimman pitkään. - erikoista on, joo-o.
Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä ja opintolainan valtiontakauksesta. Se ei ole valhetta. Huomattava on myös, että opiskelu on Suomessa maksutonta. Lisäksi vielä opiskelijoiden terveydenhoitopalvelut, edullinen opiskelijaruokailu ja opiskelija-alennukset mm. liikennevälineissä.
Enpä usko, että opintoja tuetaan missään muualla yhtä mittavasti verorahoilla. Siksipä tänne olisi runsain määrin tulossa opiskelijoita muualta maailmasta nauttimaan maksuttomasta, valtion runsaskätisesti tukemasta opiskelusta.
Niin hyviä opintososiaaliset edut meillä ovat, että monet opiskelijat eivät pidä mitään kiirettä valmistumisella saadakseen nauttia niistä mahdollisimman pitkään.No sen jälkeen voisit puhua, jos sinulla olisi korkeakoulututkinto yliopsitosta, mutta anteeksi amiksia en, anteeksi, tässä asiassa kuuntele. Ja halvemmaksi yhteiskunnalle tulee vaikapa melkein omineen selviävä "ikuisuusopiskelijakin", kuin joku kuraperse, joka vetää lonkkaa himasta aapisesta vuodesta 16- vuoteen "n.", työttömyyskorvauksilla. Katsos, kun pidempäänkin opiskelleet valmistuvat ja maksavat itse opintolainaansa ja ovat suurin osa vielä niin fiksuja, että ei ole statusleikkikaluja turhia autoja tai asuntoja tullut suuruudenhulluuden puutteen vuoksi hankituksi pilipalituloilla, eli saat nauttia varmasti joskus siitäkin, että minun verovaroistani maksetaan sinulle - mikä tosin on ikävää, kun mieluummin maksaisin köyhille, enkä niiden haukkujille.
Se on varmaan helppoa täysin korkeakoulutusjärjestelmää tuntematta ja siitä edes järkikäsitystä omaamatta haukkua koulutettuja, mutta sanon vain sen, että se kuule tyhmää - duunari. On erikoista, että kun omat tuntemani duunarit on ärinmmäisen sivistyneitä, niin Suomi24:lla mellastaa jotkut alimmat siat. Ettekö saa ääntänne kuuluviin muutoin, kuin valehtelemalla netissä nimettänne ja suoltamalla kateutta kouluttautuneita kohtaan? En voi käsittää! Mun esim. kummisetä on duunari ja korkeakoulutusta omaamaton, mutta hänen suustaan ei ikinä, ikinä kuulisi tuollaista saastaa, vaan hän kättelee kaikkia ihmisiä, arvostaen kaikkia samanarvoisina. Kuten kaikki mun tuntemani. - nuukuus kunniaan
erikoista on, joo-o. kirjoitti:
No sen jälkeen voisit puhua, jos sinulla olisi korkeakoulututkinto yliopsitosta, mutta anteeksi amiksia en, anteeksi, tässä asiassa kuuntele. Ja halvemmaksi yhteiskunnalle tulee vaikapa melkein omineen selviävä "ikuisuusopiskelijakin", kuin joku kuraperse, joka vetää lonkkaa himasta aapisesta vuodesta 16- vuoteen "n.", työttömyyskorvauksilla. Katsos, kun pidempäänkin opiskelleet valmistuvat ja maksavat itse opintolainaansa ja ovat suurin osa vielä niin fiksuja, että ei ole statusleikkikaluja turhia autoja tai asuntoja tullut suuruudenhulluuden puutteen vuoksi hankituksi pilipalituloilla, eli saat nauttia varmasti joskus siitäkin, että minun verovaroistani maksetaan sinulle - mikä tosin on ikävää, kun mieluummin maksaisin köyhille, enkä niiden haukkujille.
Se on varmaan helppoa täysin korkeakoulutusjärjestelmää tuntematta ja siitä edes järkikäsitystä omaamatta haukkua koulutettuja, mutta sanon vain sen, että se kuule tyhmää - duunari. On erikoista, että kun omat tuntemani duunarit on ärinmmäisen sivistyneitä, niin Suomi24:lla mellastaa jotkut alimmat siat. Ettekö saa ääntänne kuuluviin muutoin, kuin valehtelemalla netissä nimettänne ja suoltamalla kateutta kouluttautuneita kohtaan? En voi käsittää! Mun esim. kummisetä on duunari ja korkeakoulutusta omaamaton, mutta hänen suustaan ei ikinä, ikinä kuulisi tuollaista saastaa, vaan hän kättelee kaikkia ihmisiä, arvostaen kaikkia samanarvoisina. Kuten kaikki mun tuntemani."Amiksia" toki kannattaa kuunnella. Suhtautuisit sinäkin kaikkiin ihmisiin yhtä tasa-arvoisesti kuin viisas kummisetäsi.
Itse olen jatko-opiskelija Helsingin yliopistossa, eli valmistelen väitöskirjaa ansiotyön ohella, mikäli se sinua yhtään lohduttaa. Tunnen kyllä jonkin verran Suomen koulutusjärjestelmää. Statusleikkikaluja minulla ei juurikaan ole, eikä taatusti sinun maksamiasi. Olen itse ollut maksajan paikalla jo pitkään.
Mikä saa sinut hyökkäämään noin voimakkaasti minua vastaan, vaikka esitin vain yleisesti tiedossa olevia tosiasioita? - erikoista on, joo-o.
"Amiksia" toki kannattaa kuunnella. Suhtautuisit sinäkin kaikkiin ihmisiin yhtä tasa-arvoisesti kuin viisas kummisetäsi.
Itse olen jatko-opiskelija Helsingin yliopistossa, eli valmistelen väitöskirjaa ansiotyön ohella, mikäli se sinua yhtään lohduttaa. Tunnen kyllä jonkin verran Suomen koulutusjärjestelmää. Statusleikkikaluja minulla ei juurikaan ole, eikä taatusti sinun maksamiasi. Olen itse ollut maksajan paikalla jo pitkään.
Mikä saa sinut hyökkäämään noin voimakkaasti minua vastaan, vaikka esitin vain yleisesti tiedossa olevia tosiasioita?Minun on turha suhtautua erityisen ymmärtävästi, kun en usko suoraansanoen pätkääkään teidän palstajuttujenne totuudenmukaisuuteen ja koska ne ahdistavat minua edes lukea. Ei kukaan väitöskirjan tekijä ole mikään rasisti: Vai onko muka Suomen väitöskirjojen tekijöiden taso todella laskenut noin alas, että joku muka väitöskirjan tekijä ihan vakavissaan ottaisi osaa Suomi24:n Köyhyys- keskustelupalstalla keskusteluketjuun, missä joku h*llu feikkaa muka maahanmuuttajaa anonyymikeskustelussa ja sillä varjolla h*llut suoltavat rasistisia mielipiteitä? En usko, että olisit väitöskirjaa tekevä... Sori.
Ja minä olen saanut oikeasti tarpeekseni, että vertaiskeskusteluun tarkoitetuilla näillä keskustelupalstoilla häiriköt jauhavat pakkomielleaiheistaan, kuten maahanmuutto tai yksinhuoltajat tai mitä lie... Samaten kuin sairaiden kirjoittelijoiden suoranaisesta pelottelusta olen saanut tarpeekseni näiltä palstoilta - sitä on sentään joku vastuu, että mitä sieltä näppikseltään pistelee nettiin ja mitään oikeutta aggressiiviseen kirjoitteluun ei ole kenelläkään. Minulle sanoi yksi asiantuntijakin tänään, että minun ei ehkä pitäisi käydä näillä palstoilla, koska järkytyn niin syvästi vihakirjoittelusta.
Luulen, että korkeakoulu-opiskelijan tunnistaisi opiskelijoiden puolustamisesta, eikä haukkumisesta netin anonyymipalstoilla. Jos muka todella olet väitöskirjan tekijä, kuten väität olevasi, niin ainakin olet todella kylmän oloinen ihminen, kirjoituksen perusteella. - nuukuus kunniaan
Minun on turha suhtautua erityisen ymmärtävästi, kun en usko suoraansanoen pätkääkään teidän palstajuttujenne totuudenmukaisuuteen ja koska ne ahdistavat minua edes lukea. Ei kukaan väitöskirjan tekijä ole mikään rasisti: Vai onko muka Suomen väitöskirjojen tekijöiden taso todella laskenut noin alas, että joku muka väitöskirjan tekijä ihan vakavissaan ottaisi osaa Suomi24:n Köyhyys- keskustelupalstalla keskusteluketjuun, missä joku h*llu feikkaa muka maahanmuuttajaa anonyymikeskustelussa ja sillä varjolla h*llut suoltavat rasistisia mielipiteitä? En usko, että olisit väitöskirjaa tekevä... Sori.
Ja minä olen saanut oikeasti tarpeekseni, että vertaiskeskusteluun tarkoitetuilla näillä keskustelupalstoilla häiriköt jauhavat pakkomielleaiheistaan, kuten maahanmuutto tai yksinhuoltajat tai mitä lie... Samaten kuin sairaiden kirjoittelijoiden suoranaisesta pelottelusta olen saanut tarpeekseni näiltä palstoilta - sitä on sentään joku vastuu, että mitä sieltä näppikseltään pistelee nettiin ja mitään oikeutta aggressiiviseen kirjoitteluun ei ole kenelläkään. Minulle sanoi yksi asiantuntijakin tänään, että minun ei ehkä pitäisi käydä näillä palstoilla, koska järkytyn niin syvästi vihakirjoittelusta.
Luulen, että korkeakoulu-opiskelijan tunnistaisi opiskelijoiden puolustamisesta, eikä haukkumisesta netin anonyymipalstoilla. Jos muka todella olet väitöskirjan tekijä, kuten väität olevasi, niin ainakin olet todella kylmän oloinen ihminen, kirjoituksen perusteella.Vastaan, kun kerran tässä koneen ääressä olen.
Sinun uskosi tai uskon puutteesi ei vaikuta millään tavoin opintoihini. Sinun kannattaisi opetella pysymään tosiasioissa, jos aiot edetä opinnoissasi. Kaunokirjallisuus on eri asia. Et kuitenkaan voi kohdistaa kuvitelmiasi todellisiin ihmisiin.
Totta kai väitöskirjan tekijä voi osallistua vapaasti keskusteluihin. Ei minua ainakaan ole kukaan siitä kieltänyt. Nettikeskusteluista myös tehdään tutkimuksia.
En ole puolustanut enkä haukkunut korkeakouluopiskelijoita, vaan antanut tietoa suomalaisesta opintotuesta sekä kiinnittänyt huomiota siihen yleisesti tunnettuun seikkaan, että monet ulkomaalaiset haluavat Suomeen opiskelemaan, koska opiskelu on täällä maksutonta, sekä siihen, että Suomen opintososiaaliset edut ovat ehkä maailman parhaat ja opiskeluajat pisimpiä maailmassa. Näihin epäkohtiin on jo puututtu mm. opiskeluaikoja rajaamalla, opintoneuvontaa lisäämällä, ulkomaalaisten opiskelijoiden määrää rajoittamalla eräissä oppilaitoksissa jne.
Saat minun puolestani pitää luulosi, mielipiteesi ja kuvitelmasi. Hyvä kuitenkin, että keskustelet asiantuntijan kanssa. - erikoista on, joo-o
Vastaan, kun kerran tässä koneen ääressä olen.
Sinun uskosi tai uskon puutteesi ei vaikuta millään tavoin opintoihini. Sinun kannattaisi opetella pysymään tosiasioissa, jos aiot edetä opinnoissasi. Kaunokirjallisuus on eri asia. Et kuitenkaan voi kohdistaa kuvitelmiasi todellisiin ihmisiin.
Totta kai väitöskirjan tekijä voi osallistua vapaasti keskusteluihin. Ei minua ainakaan ole kukaan siitä kieltänyt. Nettikeskusteluista myös tehdään tutkimuksia.
En ole puolustanut enkä haukkunut korkeakouluopiskelijoita, vaan antanut tietoa suomalaisesta opintotuesta sekä kiinnittänyt huomiota siihen yleisesti tunnettuun seikkaan, että monet ulkomaalaiset haluavat Suomeen opiskelemaan, koska opiskelu on täällä maksutonta, sekä siihen, että Suomen opintososiaaliset edut ovat ehkä maailman parhaat ja opiskeluajat pisimpiä maailmassa. Näihin epäkohtiin on jo puututtu mm. opiskeluaikoja rajaamalla, opintoneuvontaa lisäämällä, ulkomaalaisten opiskelijoiden määrää rajoittamalla eräissä oppilaitoksissa jne.
Saat minun puolestani pitää luulosi, mielipiteesi ja kuvitelmasi. Hyvä kuitenkin, että keskustelet asiantuntijan kanssa.Millä perusteella sä väitit, että mä kohdistan "kuvitelmia" "todellisiin ihmisiin"? Sinä joko häiriköit valehtelemalla mun viattoman keskusteluun osaa ottaneen palstapuheista tietoisesti perättömyyksiä, sinä anonyymi nimimerkillä "nuukuus kunniaan" kirjoittanut, tai sitten sinulle tulee kenties suurenakin yllätyksenä(??) se asia, että minä en tässä yhtään tiedä, keiden kanssa keskustelen. Väitätkö esiintyväsi henkilöllä, esimerkiksi sä siinä? Mihin viittasit ja mitä ihmettä tarkoitat anonyymitekstilläsi? Tänne koneelle ei näy nimeä tai naamaa, enkä edes ottaisi osaa keksusteluun tästä aiheesta, jos kirjoittelisin palstalla missä onb henkilöinä esiintyviä... Sangen arkaluontoinen katsos tämäkin aihe, pienivaraisten asiat ja arjen haasteet siltä osin.
Ja jos muka olet väitöskirjan tekijä, kuten väität ( ja mihin minä suoranaisesti en usko pätkääkään ja anteeksi jos olen väärässä!), niin siinä tapauksessa sinun luulisi tietävän kaikkien yliopisto- opiskelijoiden osaavan opintososiaaliset edut etu- ja takaperin ja vielä ulkoa, eli en oikein usko kenenkään väitöskirjaa tekevän alkavan opastaa muita yliopisto- opiskelijoita opintososiaalisista eduista.
Ja "kaunokirjallisuutta" en mielipiteisssäni netin anonyymilla mielipidepalstalla harrasta, mistä syystä väliin arvostelenkin ahkerastikin provokaatioita näillä Suomi24- palstoilla. Jos mielipidepalstat voisi pitää mielipidepalstoina.... - nuukuus kunniaan
erikoista on, joo-o kirjoitti:
Millä perusteella sä väitit, että mä kohdistan "kuvitelmia" "todellisiin ihmisiin"? Sinä joko häiriköit valehtelemalla mun viattoman keskusteluun osaa ottaneen palstapuheista tietoisesti perättömyyksiä, sinä anonyymi nimimerkillä "nuukuus kunniaan" kirjoittanut, tai sitten sinulle tulee kenties suurenakin yllätyksenä(??) se asia, että minä en tässä yhtään tiedä, keiden kanssa keskustelen. Väitätkö esiintyväsi henkilöllä, esimerkiksi sä siinä? Mihin viittasit ja mitä ihmettä tarkoitat anonyymitekstilläsi? Tänne koneelle ei näy nimeä tai naamaa, enkä edes ottaisi osaa keksusteluun tästä aiheesta, jos kirjoittelisin palstalla missä onb henkilöinä esiintyviä... Sangen arkaluontoinen katsos tämäkin aihe, pienivaraisten asiat ja arjen haasteet siltä osin.
Ja jos muka olet väitöskirjan tekijä, kuten väität ( ja mihin minä suoranaisesti en usko pätkääkään ja anteeksi jos olen väärässä!), niin siinä tapauksessa sinun luulisi tietävän kaikkien yliopisto- opiskelijoiden osaavan opintososiaaliset edut etu- ja takaperin ja vielä ulkoa, eli en oikein usko kenenkään väitöskirjaa tekevän alkavan opastaa muita yliopisto- opiskelijoita opintososiaalisista eduista.
Ja "kaunokirjallisuutta" en mielipiteisssäni netin anonyymilla mielipidepalstalla harrasta, mistä syystä väliin arvostelenkin ahkerastikin provokaatioita näillä Suomi24- palstoilla. Jos mielipidepalstat voisi pitää mielipidepalstoina....Turhaahan sinulle on vastata, mutta olkoon.
Jaksat todistaa uskoasi tai pikemminkin epäuskoasi minun yksityisasioihini: "En usko, että olisit väitöskirjaa tekevä... Sori." "Ja jos muka olet väitöskirjan tekijä, kuten väität ( ja mihin minä suoranaisesti en usko pätkääkään ja anteeksi jos olen väärässä!)" Nuo ovat niitä vailla todellisuuspohjaa olevia kuvitelmia, joita minuun kohdistat ja joita täällä yhä uudestaan toistelet.
Nyt kerrot, että jos olisin väitöskirjan tekijä, " niin siinä tapauksessa sinun luulisi tietävän kaikkien yliopisto- opiskelijoiden osaavan opintososiaaliset edut etu- ja takaperin ja vielä ulkoa". En minä niitä takaperin osaa, mutta taannoisessa viestissäni esitin suurimman osan niistä etuperin. Miksi en saisi valistaa muita ihmisiä tällä palstalla, jos he tietoa tarvitsevat? - erikoista, on joo-o.
Turhaahan sinulle on vastata, mutta olkoon.
Jaksat todistaa uskoasi tai pikemminkin epäuskoasi minun yksityisasioihini: "En usko, että olisit väitöskirjaa tekevä... Sori." "Ja jos muka olet väitöskirjan tekijä, kuten väität ( ja mihin minä suoranaisesti en usko pätkääkään ja anteeksi jos olen väärässä!)" Nuo ovat niitä vailla todellisuuspohjaa olevia kuvitelmia, joita minuun kohdistat ja joita täällä yhä uudestaan toistelet.
Nyt kerrot, että jos olisin väitöskirjan tekijä, " niin siinä tapauksessa sinun luulisi tietävän kaikkien yliopisto- opiskelijoiden osaavan opintososiaaliset edut etu- ja takaperin ja vielä ulkoa". En minä niitä takaperin osaa, mutta taannoisessa viestissäni esitin suurimman osan niistä etuperin. Miksi en saisi valistaa muita ihmisiä tällä palstalla, jos he tietoa tarvitsevat?Juttu vaan on niin, että väikkärin tekijä ei toimisi niin, että alkaa "valistaa" ihmistä, jonka tekstin sisällöstä näkee, että kirjoittaja ei ole valistamisen tarpeessa, vaan vähintään yhtä ( tai jooa vanvhasti enemmän) sivistynyt, kuin netin anonyymipalstalla anonyymitekstissään "väikkkärin tekijänä" esiintyvä.
Lisäksi en ymmärrä kirjoittajien lukutaidon puutetta näillä palstoilla: Mistä johtuu, että kun sivullinen (minä) ottaa osaa keskusteluketjuun Suomi24:n anonyymilla palstalla, suurin piirtein puolet hölmöläisistä luulee tai väittää, että minä olisin laatinut aloituksen? Itse katson sen kyllä ahdisteluksi, että jos kimppuun käydään herjauksilla keskusteluketjussa, missä ainoastaan arvostelen provokatiivista yleistämistä. Ja se menee herjauksen puolelle _minua kohtaan_, jos minua väitetään henkilöksi, mutta se vaatiikin vähän korkeampaa sivistystä käyttäytyä edes suurinpiirtein asiallisesti ja ilman luuloja, kuin mitä te suurin osa harjoitatte anonyymisti nettikäytöstä. - nuukuus kunniaan
erikoista, on joo-o. kirjoitti:
Juttu vaan on niin, että väikkärin tekijä ei toimisi niin, että alkaa "valistaa" ihmistä, jonka tekstin sisällöstä näkee, että kirjoittaja ei ole valistamisen tarpeessa, vaan vähintään yhtä ( tai jooa vanvhasti enemmän) sivistynyt, kuin netin anonyymipalstalla anonyymitekstissään "väikkkärin tekijänä" esiintyvä.
Lisäksi en ymmärrä kirjoittajien lukutaidon puutetta näillä palstoilla: Mistä johtuu, että kun sivullinen (minä) ottaa osaa keskusteluketjuun Suomi24:n anonyymilla palstalla, suurin piirtein puolet hölmöläisistä luulee tai väittää, että minä olisin laatinut aloituksen? Itse katson sen kyllä ahdisteluksi, että jos kimppuun käydään herjauksilla keskusteluketjussa, missä ainoastaan arvostelen provokatiivista yleistämistä. Ja se menee herjauksen puolelle _minua kohtaan_, jos minua väitetään henkilöksi, mutta se vaatiikin vähän korkeampaa sivistystä käyttäytyä edes suurinpiirtein asiallisesti ja ilman luuloja, kuin mitä te suurin osa harjoitatte anonyymisti nettikäytöstä.Kai nyt sentään sen tajuat, että minä tiedän aivan varmasti paremmin kuin sinä, teenkö väitöskirjaa vai en. Miksi ihmeessä jaksat kinata siitä?
Vaahtosit - tai joku toinen samaa nimimerkkiä käyttävä vaahtosi - pari päivää sitten tällä palstalla seuraavasti: "mutta kun valehdellaan siten, että se opintolainakin - jonka maksu on jokaisen itsensä sitä ottavan vastuulla, lasketaan muka "opintoetuuksiin", niin saadaanhan se näyttämään todella hienolta se tilasto, että mitä muka "yhteiskunta" maksaa opiskelijoille." Koska perätön valehtelusta syyttäminen on törkeää, valistin sinua ja muita lukijoita seuraavasti: " Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä ja opintolainan valtiontakauksesta." Tämä väikkärin tekijä katsoi, että tässä oli valistamisen paikka. Sellaista valistamista ei ole jatko-opiskelijoilta kielletty.
Vielä kertauksena: opintolainan valtiontakaus on osa Suomen valtion avokätistä tukea opiskelijoille. Se on useimmissa muissa maailman maissa tuntematon etu, eikä sitä ole tunnettu Suomessakaan vielä kuin nelisenkymmentä vuotta. Se muun opintotuen ja maksuttoman opiskelun kanssa yhdessä on useimmille muiden maiden kansalaisille pelkkää unelmaa. - erikoista on, joo-o.
Kai nyt sentään sen tajuat, että minä tiedän aivan varmasti paremmin kuin sinä, teenkö väitöskirjaa vai en. Miksi ihmeessä jaksat kinata siitä?
Vaahtosit - tai joku toinen samaa nimimerkkiä käyttävä vaahtosi - pari päivää sitten tällä palstalla seuraavasti: "mutta kun valehdellaan siten, että se opintolainakin - jonka maksu on jokaisen itsensä sitä ottavan vastuulla, lasketaan muka "opintoetuuksiin", niin saadaanhan se näyttämään todella hienolta se tilasto, että mitä muka "yhteiskunta" maksaa opiskelijoille." Koska perätön valehtelusta syyttäminen on törkeää, valistin sinua ja muita lukijoita seuraavasti: " Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä ja opintolainan valtiontakauksesta." Tämä väikkärin tekijä katsoi, että tässä oli valistamisen paikka. Sellaista valistamista ei ole jatko-opiskelijoilta kielletty.
Vielä kertauksena: opintolainan valtiontakaus on osa Suomen valtion avokätistä tukea opiskelijoille. Se on useimmissa muissa maailman maissa tuntematon etu, eikä sitä ole tunnettu Suomessakaan vielä kuin nelisenkymmentä vuotta. Se muun opintotuen ja maksuttoman opiskelun kanssa yhdessä on useimmille muiden maiden kansalaisille pelkkää unelmaa.No opintolaina _ei ole tuki_. Toisin kuin esimerkiksi toimeentulotukea tilapäisessä vaikeassa tilanteessa hakemaan joutuvat, esimerkiksi _asuntolainojen korkoja_ MYÖNNETÄÄN toimeentulotukena, mutta EI opintolainojen korkoja toimeentulotuesta paljon asuntovelallisia pienempiä lainoja omaaville opiskelijoille. Itseään "väitöskirjan tekijäksi" keskustelussa väittänut nimimerkki "nuukuus kunniaan" arvon anonyymi, saa lässyttää minulle vaika maailman tappiin siitä, että kuinka opintolaina on muka "yhteiskunnan etuus" opiskelijalle, mutta se ei ole sitä.
Sori, mutta minusta on ehkä nyky- Suomessa aika _suurikin moraalinen vääryys_ suomalaisessa yhteiskunnassa se, että toimeentulotukena maksetaan omistusasujien asuntovelkoja ( korkojen maksu on velanmaksua), MUTTA EI opintovelallisten opintolainojen korkoja, vaikka opintovelallisilla on varmasti usein viis kertaa vähemmän velkaa, kuin asuntoja velaksi ostaneilla - sori, sori. Varmasti suurin osa hankaliin tilanteisiin joutuneista asuntovelallisista ei käytä sosiaalitukijärjestelmää väärin, mutta voi vain kuvitella, että millainen porsaanreikä laissa se asuntovelallispuljaajille joskus sekin voisi olla; se asia, että ne saa TOIMEEENTULOTUKENA OMAN ASUNTONSA VELKAKULUJA, JOS OVAT TOIMEENTULOTUEN HAKIJOITA.
Täysjärkiset ei edes osta asuntoa jos tietää, ettei pysty sitä velattomaksi tuloilla yhteiskunnalle maksamaan. Itse ainakaan en ikinä ottaisi niin paljoa velkaa, että tietäisin, etten siitä ikinä selviäisi. Asunnon pystyn ostamaan ehkä viisikymppisenä, mutta asun mieluusti vuokralla sitä ennen. Opintolainassa on riittävästi. Keskimääräinen suomalainen tienaa n. 2000- 4000 euroa kuuukaudessa ja jo sen tason työpaikat ovat nykysin kortilla.
Ehä opintolaina on "yhteiskunnan avustus" sellaisten rikkaiden mielestä, jota eivät joudu kokemaan huolta sen takaisin maksamisesta? On joo valtion takaama opintolaina taannut pieni- ja keskituloisillekin fiksuille korkeakouluttatumisen mahdollisuuden, mutta nyt v. 2011 elämme Suomessa, missä tätä järjestelmää romutetaan, eli _älä jauha minulle paskaa_. Itse tiedän, että maksan opintolainaanni viisikymmentä- vuotiaaksi ja sitten kun sen ikäinen olen, en halua, että mölyjaaakot kadehtii minua siitä, että jos minulla olisi paremmat tulot kuin heillä, koska korkeintaan vasta sitten minulla on.
Minkä h- vetin takia loukkaat minua kommentoinnillasi, miksi? - nuukuus kunniaan
No opintolaina _ei ole tuki_. Toisin kuin esimerkiksi toimeentulotukea tilapäisessä vaikeassa tilanteessa hakemaan joutuvat, esimerkiksi _asuntolainojen korkoja_ MYÖNNETÄÄN toimeentulotukena, mutta EI opintolainojen korkoja toimeentulotuesta paljon asuntovelallisia pienempiä lainoja omaaville opiskelijoille. Itseään "väitöskirjan tekijäksi" keskustelussa väittänut nimimerkki "nuukuus kunniaan" arvon anonyymi, saa lässyttää minulle vaika maailman tappiin siitä, että kuinka opintolaina on muka "yhteiskunnan etuus" opiskelijalle, mutta se ei ole sitä.
Sori, mutta minusta on ehkä nyky- Suomessa aika _suurikin moraalinen vääryys_ suomalaisessa yhteiskunnassa se, että toimeentulotukena maksetaan omistusasujien asuntovelkoja ( korkojen maksu on velanmaksua), MUTTA EI opintovelallisten opintolainojen korkoja, vaikka opintovelallisilla on varmasti usein viis kertaa vähemmän velkaa, kuin asuntoja velaksi ostaneilla - sori, sori. Varmasti suurin osa hankaliin tilanteisiin joutuneista asuntovelallisista ei käytä sosiaalitukijärjestelmää väärin, mutta voi vain kuvitella, että millainen porsaanreikä laissa se asuntovelallispuljaajille joskus sekin voisi olla; se asia, että ne saa TOIMEEENTULOTUKENA OMAN ASUNTONSA VELKAKULUJA, JOS OVAT TOIMEENTULOTUEN HAKIJOITA.
Täysjärkiset ei edes osta asuntoa jos tietää, ettei pysty sitä velattomaksi tuloilla yhteiskunnalle maksamaan. Itse ainakaan en ikinä ottaisi niin paljoa velkaa, että tietäisin, etten siitä ikinä selviäisi. Asunnon pystyn ostamaan ehkä viisikymppisenä, mutta asun mieluusti vuokralla sitä ennen. Opintolainassa on riittävästi. Keskimääräinen suomalainen tienaa n. 2000- 4000 euroa kuuukaudessa ja jo sen tason työpaikat ovat nykysin kortilla.
Ehä opintolaina on "yhteiskunnan avustus" sellaisten rikkaiden mielestä, jota eivät joudu kokemaan huolta sen takaisin maksamisesta? On joo valtion takaama opintolaina taannut pieni- ja keskituloisillekin fiksuille korkeakouluttatumisen mahdollisuuden, mutta nyt v. 2011 elämme Suomessa, missä tätä järjestelmää romutetaan, eli _älä jauha minulle paskaa_. Itse tiedän, että maksan opintolainaanni viisikymmentä- vuotiaaksi ja sitten kun sen ikäinen olen, en halua, että mölyjaaakot kadehtii minua siitä, että jos minulla olisi paremmat tulot kuin heillä, koska korkeintaan vasta sitten minulla on.
Minkä h- vetin takia loukkaat minua kommentoinnillasi, miksi?Kertaan vielä: opintolainan valtiontakaus on osa opintotukea. Jos tämä tieto sinua loukkaa, niin sille en mahda mitään.
- Ei ole sama asia
Kertaan vielä: opintolainan valtiontakaus on osa opintotukea. Jos tämä tieto sinua loukkaa, niin sille en mahda mitään.
Kyse on kahdesta täysin erillisestä asiasta.
Opintotukea saa, ja sitä ei tarvitse maksaa takaisin.
Opintolainaa pitää anoa erikseen. Nykyään siihen saa valtiontakauksen automaattisesti.
Opintolaina pitää maksaa takaisin - korkoineen. Jos ei ole rahaa maksaa opintolainaa takaisin, niin valtio, eli veronmaksajat maksavat sen. - nuukuus kunniaan
Ei ole sama asia kirjoitti:
Kyse on kahdesta täysin erillisestä asiasta.
Opintotukea saa, ja sitä ei tarvitse maksaa takaisin.
Opintolainaa pitää anoa erikseen. Nykyään siihen saa valtiontakauksen automaattisesti.
Opintolaina pitää maksaa takaisin - korkoineen. Jos ei ole rahaa maksaa opintolainaa takaisin, niin valtio, eli veronmaksajat maksavat sen.Ei ole kyse kahdesta täysin erillisestä asiasta.
Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä sekä opintolainan valtiontakauksesta. Opintolaina ei kuulu opintotukeen, mutta sen automaattinen valtiontakaus, jonka mainitsit, kuuluu.
Maksuton opetus ja erittäin edullinen ruoka ja terveydenhoito, hyvät kirjastot sekä alennukset matka- ja pääsylippuhin tekevät Suomesta opiskelijan paratiisin.
Haittapuolena ovat ne opiskelijat, jotka eivät etuuksiensa menettämisen pelossa pidä valmistumisellaan mitään kiirettä. - Ei, ei koostu
Ei ole kyse kahdesta täysin erillisestä asiasta.
Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä sekä opintolainan valtiontakauksesta. Opintolaina ei kuulu opintotukeen, mutta sen automaattinen valtiontakaus, jonka mainitsit, kuuluu.
Maksuton opetus ja erittäin edullinen ruoka ja terveydenhoito, hyvät kirjastot sekä alennukset matka- ja pääsylippuhin tekevät Suomesta opiskelijan paratiisin.
Haittapuolena ovat ne opiskelijat, jotka eivät etuuksiensa menettämisen pelossa pidä valmistumisellaan mitään kiirettä.Siis.... MITEN voi saada opintolainan valtiontakauksen, jos ei edes ko. opintolainaa ano?
Ja tuo valtiontakaus realisoituu vasta jos ei maksa opintolainaa takaisin. - nuukuus kunniaan
Ei, ei koostu kirjoitti:
Siis.... MITEN voi saada opintolainan valtiontakauksen, jos ei edes ko. opintolainaa ano?
Ja tuo valtiontakaus realisoituu vasta jos ei maksa opintolainaa takaisin.Eihän opintotukea ole muiltakaan osin pakko vastaanottaa.
Valtiontakaus realisoituu siinä vaiheessa, kun tyhjätaskuinen nuori astuu pankkiin anomaan opintolainaa ja saa sen.
Miksi ette ota itse selvää asioista? - Juuri näin
Eihän opintotukea ole muiltakaan osin pakko vastaanottaa.
Valtiontakaus realisoituu siinä vaiheessa, kun tyhjätaskuinen nuori astuu pankkiin anomaan opintolainaa ja saa sen.
Miksi ette ota itse selvää asioista?KELA vastaa monista tuista ja eduista, myös opintososiaalisista, mutta EI opintolainasta.
Tätä on anottava yksityiseltä liikeyritykseltä, eli PANKILTA. Yksityinen liikelaitos, eli PANKKI tekee päätöksen myönnetäänkö opintolaina vai ei, riippumatta siitä onko valtiontakausta vai ei. - nuukuus kunniaan
Juuri näin kirjoitti:
KELA vastaa monista tuista ja eduista, myös opintososiaalisista, mutta EI opintolainasta.
Tätä on anottava yksityiseltä liikeyritykseltä, eli PANKILTA. Yksityinen liikelaitos, eli PANKKI tekee päätöksen myönnetäänkö opintolaina vai ei, riippumatta siitä onko valtiontakausta vai ei.Totta kai pankkilainaa on anottava pankista. Lainaa ei tietenkään saa ilman takuita. Koska valtio takaa opintolainan, saa opiskelija sen lähes poikkeuksetta. Jos taas valtio ei takaisi opintolainaa, olisi takuumiehet tai lainan takuuna oleva omaisuus hankittava jollakin toisella tavoin, jos lainaa haluaisi.
Käytännössä siis opintolainan valtiontakaus antaa opiskelijalle mahdollisuuden saada pankista lainaa opintojaan varten, ja on siten merkittävä osa valtion opiskelijoille antamasta opintotuesta. Ehkä sen merkityksen huomaisi vasta sitten, jos se lakkautettaisiin.
- Näin Oulussa
Sama täällä. Jouduin jättämään opiskelut vakavan kroonisen sairastumisen takia. Vähään aikaan en saanut tuloja mistään (byrogratian takia), sosku vähensi minulle ja lapselleni kuuluvaa normi tuloa -20%. Syy kuulema se että olin itse aiheuttanut tulottomuuteni. Perässä luki että jos jatkossa asioin soskussa, vähennetään normi tuloistamme 30-40%. Sairauteni on rinnastettavissa reumaan ja lihassairauteen. Onko tämä sosiaaliturvaa? Sekä lapseni että itseni jättämistä reilusti alle köyhyysrajan.
Ainakaan Oulun sossun mielestä normi raja (köyhyys) On liian korkea. Enpä mennyt sen jälkeen soskuun.- hmm, niin....
No ne varmaan yrittääkin juuri sitä siellä sosiaalitoimessa, että ei sinne köyhät menisikään, vaikka olisivat oikeutettujakin toimeentulotukeen...Vetkuttelevat varmaan monessa päätöksiään niin kauan odotellen, että ihmiset kyllästyisivät hakemaan heille lain mukaan kuuluvia etuuksia. Olen aivan varma, että monen ihmisen elämä on pilattu sillä ja että monikin ihminen olisi päässyt jaloilleen, jos yhteiskunnan asenne sosiaalituen hakemista kohtaan ei olisi niin negativisesti leimaava. Jos sitä tukea edes hakee, niin täytyy olla sen verran vahva, että jaksaa perustella ja valittaa, että miksi tarvitsee sitä nälkärahaa neljääsataa mitä nytlie. Itsellänikin ne aikoinaan, kun sitä tukea ensimmäisen kerran vuosiin (ja tietysti täysin varattomana, tottakai) hain, ensin teki päätöksen, missä ne oli mun faijan mun tilille opintolainojen pakollisiin korkovähennyksiin laittamia rahoja - jotka siis menivät suoraan pankille, eivätkä jääneet minulle käyttööni elinkustannuksiini eivät pennin p*erun vertaa, katsoneet mulle "tuloksi" ja pääksessä seisoi n. 44 euroa kuukauden elinrahakseni, mutta kai ne sitten itsekin tajusi päätöksensä laittomuuden, koska pyörsivät sen nopeasti.
Ja opiskelemaan en ikinä minä ainakaan olisi pystynyt ilmn sukuni tukea, koska fyysinen sairauteni hidasti merkittävästi opintojani. Yhteiskunta ei siinä tilanteessa tarjonnut mulle ainakaan mitään "tukimuotoa", vaan olisi jääneet pakolliset lääkärissä käymiset ja pakolliset lääkkeet ja opiskelukin tyystin väliin, jos ei olisi suvun apua ollut. Opiskelijan sairauspäivärahakaan ei kata koko elinkustannuksia. Ja mä ainakin usein käytin pakon edessä opintotukikuukausia sairaanakin, minkä vuoksi opintotuki sitten loppuikin ennen aikojaan.
Eipä taida ehkä ihan laillisia perusteita todellisuudessa olla "vähennellä" toimeentulotuen perusnormista silläkään perusteella, että jos ei valmistu tiettynä aikana, veikkaan... Ja siten ainakin omassa asuinkaupungissani uhkaillaan, eli toimeentulotuki ainakin minun asuinkaupungissani on täysin tulottomalle "vastikkeellista" siten, että sen alle neljäsadan eteen pitää tietyssä ajassa edetä opinnoissa, tai muuten ei saa lainmukaista sosiaaliavustusta - joka siis tulottomalle kylläkin mielestäni kuuluu ihan laissa seisoen. Kuitenkin enemmän yhteiskunnan rahoja ainakin mun tapauksessa veisi se, että jos mä heittäytyisin tasaperseelle ja työttömäksi - pienempi raha on toimeentulotuki ainakin mun tapauksessa, kun pääosin olen ikäni elänyt sukuni elättinä.
Mä jos olisin yhteiskunnan rahoja halunnut törssäillä, niin varmaan olisin viisi vuotta vetänyt lonkkaa työtömyyskorvauksilla, enkä ikinä edes ottanut mitään opintolainaa tai opiskellut. Hilirimpsis sekin varmaan helppoa elämää.
- Ota yhteys oululaine
Aluehallinto virastoon,jos asia on noin oikeuksiasi on törkeästi pimitetty,esim sosiaali toimen omat lakipykälät ovat tuota vastaan,tai soita sos työntekijälle ja kysy mitä 2a pykälä tarkoittaa..Niillä ei ole oikeutta alentaa senttiäkään sinulle kuuluvia rahoja.
- Näin Oulussa
Kiitos vinkistä! Taidanpa viedä asiaa eteenpäin.
Tässä kaupungissa poletaan muullakin lailla todella törkeästi ihmisten oikeuksia. Suurimpina kärsijöidä loppupeleissä lapset.
- jepjep1234567890
kaikkien vanhemmilla ei välttämättä ole antaa rahaa tai puolison
tulot ei esim riitä perheen elättämiseen. kannattaisi miettiä sitä, kun kaikki ei ole syntynyt kultalusikka peessä hienoon ja rikkaaseen perheeseen- oksettavaa.
Että mä inhoan tota termiä "kultalusikka suussa syntynyt" ja "hienoon" ja "rikkaaseen" perheeseen - eikö sinun tyyppisilläsi ihmisillä ikinä käy mielessä, että se maallisen mammonan määrä ei ole tärkein asia, vaan se, että miten ihmiset on kasvatettu? Mun on pakko myöntää, että pidän itseäni hienompana ihmisenä, kuin suurinta osaa näille Suomi24- palstoille kirjoittavista, mutta se EI johtu siitä, että omaan akateemista koulutusta, vaan siitä, että tiedän olevani erittäin normaali, kun luen palstojen huijareiden ja kadehtijoiden ja nettihäiriköiden keskustelupalstajuttuja. Olisi todella kamalaa olla ihminen, joka arvostaisi muissa vain omaisuutta tai materiaalisia asioita.
Mitä sulle tarkoittaa "hieno" ja "rikas" perhe? Rahaa, eikö niin? - 38
oksettavaa. kirjoitti:
Että mä inhoan tota termiä "kultalusikka suussa syntynyt" ja "hienoon" ja "rikkaaseen" perheeseen - eikö sinun tyyppisilläsi ihmisillä ikinä käy mielessä, että se maallisen mammonan määrä ei ole tärkein asia, vaan se, että miten ihmiset on kasvatettu? Mun on pakko myöntää, että pidän itseäni hienompana ihmisenä, kuin suurinta osaa näille Suomi24- palstoille kirjoittavista, mutta se EI johtu siitä, että omaan akateemista koulutusta, vaan siitä, että tiedän olevani erittäin normaali, kun luen palstojen huijareiden ja kadehtijoiden ja nettihäiriköiden keskustelupalstajuttuja. Olisi todella kamalaa olla ihminen, joka arvostaisi muissa vain omaisuutta tai materiaalisia asioita.
Mitä sulle tarkoittaa "hieno" ja "rikas" perhe? Rahaa, eikö niin?No varmaan oletkin hieno ihminen, kun on varaa käydä halveksumassa toisten ihmisten rahanpuutteesta aiheutuvaa hätää.
- oksettavaa.
38 kirjoitti:
No varmaan oletkin hieno ihminen, kun on varaa käydä halveksumassa toisten ihmisten rahanpuutteesta aiheutuvaa hätää.
Taisi sinulla tulla väärään viestiin vastine?
- xxx1971xxx
Hei saan työmarkkinatukea ja vähän sosiaalitoimistosta rahaa (noin.150 euroa /kk)! voin vannoa et ei jää yhtään ylimääräistä asumistuki hylätty ja toihin ei todellakaan pääse muutakuin siivoomaan mut siinä ihan paska palkka ei innosta.tosta 550 eurosta per/KK Kun maksaa laskut niin ei jää mitään..nyt terveys aika huono jo..2 vuotta ollut kotona..työkkäristä ei todellakaan mitään apua antavat jotain idiootti kursseja tai jotain tyhmiä 2 vuoden palkkatukipaikkoja.. joutuuko sairaseläkkeelle en tiiä mut kunnossa on vikaa
- Opiskelija123456
Opiskelija elää pienemmällä, vaikka monella opiskelijalla on lapsikin. Mieti vähän!
Oot säälittävä. - JJ
ALITAT TYÖLISYSTUENSELVÄSTI
- jaa??!1
Jos noin paljon saa rahaa yhteiskunnalta, ei elä köyhyysrajalla. Sinulla siis stauksesi perusteella on jokin perusturva, muutakin kuin asumislisä? Mitäs jos sun pitäis elää ja maksaa vuokrasi ja elämisesi yhteiskunnan mielestä yhteensä 200:lla eurolla kuukaudessa ilman mitään vakituisia tuloja, plussattuna pienemmällä asumislisälla eli alle kahdellasadala eurolla kuussa, kuin kerrot itselläsi olevan ja jos se 200 ei olisi edes säännöllinen kuukausittain tilillesi tippuva avustus, vaan joka kuuukaisi anomisen varassa ja armosta kiinni? Eköhän jokainen perheellinen saa sentään automaattisesti lapsilisän ja mitä vielä lie, eli nälkää ei tarvitse lapsiperheissä nähdä. Työttömienkin solvaus on aika törkeää, koska ei se n. 600 euroa peruspäivärahaa kotona olemisesta mitään iloa varmasti sekään ole, jos ei ole edes toivoa elämässä etenemisestä, joskaan sitten(kään) ei lienisi nälkäkuoleman vaaraa, jos sitä korvausta säännöllisesti naurtisi tekemättä mitään ja ilman velvoitteita, eikä etenkään lapsiperheellisillä.
Suomen köyhmmät on sukujensa varassa, koska yhteiskunta suorastaan tunkee rahaa niille, jotka pärjäisivät ilmankin, erilaisten avuastusten muodossa. Just teki Kuntaliittokin tutkimuksen, että köyhimmät ei edes jaka taistella oikeuksiensa puolesta, koska byrokratia toimii vastaan - hieman väärin se, koska mikään neljäsataa ei ole kuin hengissäpysymisraha ja jo on ihme, jos sitä ei saa säännöllisiä tuloja omaamaton. - Liksaa´TekojenMukaan
Tyly tosiasia taitaa olla jotta että, olisi syytä kysyä mikä on rikkausraja?
Eräät kun saa kaikki rikkautensa köyhien ansijosta ja riistämällä luontoa
ynnä, huijaamalla omia asijakkaita ,työntekijöitään sekä verokarhua kuin myös lainsäätäjää ,lahjomalla ynnä muulla vilpillä eikä mikään vaikuta riittävän.
Lopulta huijaa itte itteänsä ja kaivaa omaa..
Tekemättä mitään kunnon tarpeellista rehellistä työtä missään työpaikalla
virastossa taikka yrityksessä.
Omatunto ja moraali ei näy kaikkien arvo-osake sosiaali tileillä.
Alkaa pelottaa lopputuho tollasen velan kanssa rellestäjien puolesta ja harmittaa
siihen syyttömien kärsimykset luonto ei ole mikään börs vaikka se sinne hinnoteltas,.
Välistävetäjät vaa rikastuu kun tekijät köyhtyy. - Opiskelija...
Myötätuntoni. Ite oon opiskelija ja köyhä, enkä ois pärjännyt ellen ois ottanut opintolainaa. Sossu kun ei maksa mitään tai maksaa hyvin vähän jollei ensisijaisesti ota sitä lainaa. Ja lainahan pitää tietenkin maksaa takaisin. Mikä on ok monissa ammateissa. Vaan ei mun ammatissa. Kun ei oo töitä siinä ammatissa. Mut ehkä mä saan sen maksettua vaikka siivoushommilla. Pahinta tässä on jatko-opiskelujen viivästyminen lainan maksun takia, koska kun jatkan opiskeluja, niin mun pitää ottaa taas uutta lainaa, koska ei 425 eurolla kuussa saa maksettua vuokraa, ostettua ruokaa ja maksettua laskuja. Niin, ja ei vaatteetkaan kestä ikuisesti, vaikka halvalla niitä kirpputoreilta saakin. Ja tosiaankin hinta on eka mitä katson kun jotain ostan. Harvoin pääsen käymään missään. Baareissakin voin käydä ehkä pari kertaa vuodessa ja juoda yhden oluen. Eli selviän, mutta laina pitää kuitenkin maksaa takaisin, ja omat vanhemmat elivät velassa vuosikymmeniä yrittäessään maksaa sitä takaisin, että väistämättä mua pelottaa, mutta kun ei oo muita vaihtoehtoja. Lainan avulla mä pääsin muuttamaan kotoakin, että ennen sitä en päässyt minnekään, kun ei ollut varaa muuttaa omilleni.Varmasti monilla tilanne on pahempi kuin mulla, mutta ymmärrän kyllä tunteen kun raha-asiat stressaa ja pelottaa. Siksi mua v*tuttaa kun monet vetää helvetinmoisia palkkoja ja sitten ihmettelevät miksei köyhät tee jotain hyödyllistä edistääkseen tilannettaan tai syyttävät tai puhuvat omasta "köyhyydestään". Kansanedustajien palkka mua eritoten v*tuttaa. Ne vetää palkkaa enemmäkseen tyhjän tekemisestä. Ja ainakaan eivät auta köyhiä vaan mieluummin auttavat omaa tilannettaan, eli keskittyvät rikkaiden, varakkaiden, hyvätuloisten verotuksen vähentämiseen. Opiskelijat on arvottomia. Jotkut meistä elää useita vuosia opiskelijoina. Ei meitä saisi noin vain unohtaa.
- huupertti
Hei kaikki köyhät! Jos teillä on ystävä- tai sukulaispiirissänne niinkin ihania ihmisiä ,että haluavat teitä rahallisesti auttaa, niin missään nimessä näitä rahoja ei kannata laittaa tilille! Vaikka kirjattuna kirjeenä mieluummin postitse, jos ei henkilökohtainen tapaaminen onnistu. Tämä on ainoa keino välttää se, että sossut ja kelat huomioivat nämä avustusrahat vain ja ainoastaan tulona.
Harmillista vaan sekin, että Suomen postikin aina silloin tällöin hukkaa lähetyksiä, mutta ehkä riski kannattaa ottaa, jos summat eivät ole kovin suuria. :O )- Itella Posti Oy
Hei!
Itella Posti Oy:n toimitusehtojen mukaan rahaa ei saa lähettää muuten kuin Postivakuutettuna lähetyksenä. Postivakuutetulla lähetyksellä on vakuutusturva katoamisen, anastamisen ja vahingoittumisen varalta. Palveluun voit tutustua terkemmin verkkosivuillamme osoitteessa:
http://www.posti.fi/kortitjakirjeet/lisapalvelut/postivakuutettulahetys.html
Ystävällisin terveisin
Virpi, Postin asiakaspalvelu
p. 0200 71 000 ma-pe 8-18
[email protected]
- toinen Opiskelija
Tässä toinen opiskelija.
Elin vuoden pelkällä opintotuella ja asumislisällä ja totesin lopulta, että joko näännyn nälkään opiskellessani ilman välineitä ja oppikirjoja, tai minut on pakotettu ottamaan lainaa. Omalla kohdallani opintolaina ei ole nyt niin hirveä asia, mutta Pas***** alkaneet opinnot tulevat aiheuttamaan minulle sanktioita. Kyseessä ei ollut laiskuus, vaan mielenterveyden romahtaminen ja kenties lievä nälkiintyminen.
Onko kellään kokemusta, kun KELA on alkanut kuulostelemaan rahojaan takaisin, kun kriteereistä on tiputtu pois, ja opinnot ovat käyneet lähes "keskeytyneet" tilassa?
Töitä haeskeltu aktiivisesti jo vuoden verran, eikä mitään ole kuulunut. Nuorempana ei tullu kultalusikkaa suuhun, vaan maatilalla 4v penskasta asti töitä, kunnes koulut josta asti olen ollut työttömänä. (ilmeisesti en osaa vielä hakea tarpeeksi hyvin duunia)
En haluaisi ottaa opintolainaa - tekisin mieluummin töitä viikonloppuisin ja elättäisin itseni velattomana. Laina on pohimmiltaan aivan sama asia, kuin aletaan pyytämään avustuksia: muut maksavat laskusi ja lopulta sinä maksat itse lainasi takaisin korkojen kera.
Tällä hetkellä elän siis niillä varoilla, joita säästin ennen AMK opintojani opintotuki.
Aka. olen köyhä ja elän keskimäärin alle 500€/kk summalla kuussa, josta n. 80€/kk on OMIA SÄÄSTÖJÄ. Silti joudun kinuamaan perheeltäni avustusta. Säästöt piisaavat korkeintaan enää ensi kevääseen tai jouluun, ja sitten pofff: olen asunnoton ja valmis sossun luukulle kitumaan. - oudari
ette oo ajatellu töihin mennä?
Asumistuki riippuu vuokrasta, joten ilmoittamasi rahat eivät kerro vielä mitään.
Kaipaisin yhtä yksinkertaista rahamäärää, eli mikä on tuo ?????€:
korvaus
lisät
korotukset
tuet
-vuokra
=========
?????€
Eli mikä on noiden jälkeen käteenjäävä osuus, jolla ostat ruoat, vaatteet ym. välttämättömän?
Nyt on lisäksi niin, että lapsilisä elatusmaksut työttömyyskorvauksen lapsikorotus on lähes yhtä paljon kuin aikuiset ihmisen perustoimeentulotuki.
Mutta en sitten tiedä, ehkä lapsesi kuluttaa yhtä paljon kuin aikuinen.Pöh, foorumi poistelee merkkejä. Koitetaan uudestaan:
korvaus lisät korotukset tuet - vuokra = ?????€
- haloo lapsettomat!!
tajuaakohan kukaan teistä lapsettomista valittajista, että paljonko lapsista on myös kuluja??? on eri ostaa ruoka kahdelle, kun seitsemälle...ja vaate- , sairas-, ja muita kulujakin on seitsemälle...! sitä varten on tuet, jotta vähätuloisetkin perheet pärjäävät, ja todellisuudessa ne rahat eivät oikeasti riitä siltikään, vaikka siellä niin möyhäätte, että eletään kun porvarit!! kyllä itsekkin saan työttömyys-, elatus- ja asumistukea, sekä korotettua lapsilisää(kaikki yhteensä n.1500e)...mutta kelatkaa nyt hiven sitä, mitkä on myös ne menot!!!! ja köyhäksi lasken ainakin itseni, mutta mielummin köyhä kuin kipeä...asenne ratkaisee :))
- haloo lapsettomat
...niin ja piti lisätä, että käyn kyllä osa-aikatyössä, muuta työtä ei paikkakunnallani ole tarjolla, ja voitte uskoa, että näillä tuloilla/menoilla ei autoon ole varaa!!
- nuuka työtön
750 euroa puhtaana käteen saan ansiosidonnaista, olen vuosikymmeniä työssä käynyt ja nyt vasta jäin eläkeiän kynnyksellä työttömäksi ilman omaa syytäni.
Ansiosodonnaista saan kun olen maksanut jäsenmaksuja koko työssäkäynnin ajan.
En tunne olevani yhteikunnan varoilla elävä, saan takaisin omia rahojani tavallaan. - ei yhtään rasisti
Olipa huvittavaa lukea nimim.Arpaixin vuodatuksia. Jostain syystä tuli mieleen Kreikka ym. EU:n syvä etelä. Eletään surutta lapsen lailla, vailla vastuuta yli varojensa luottaen siihen, että joku toinen maksaa.
Oletin, että kysymyksessä oli vähän yksinkertainen ryssä, mutta että älykäs ranskatar!! En ole jaksanut lukea kaikkia juttuja, mutta ihmettelen halveksivaa asennetta yh-äitejä kohtaan. Monet ovat miestensä jättämiä kuten minäkin miehen uskottomuuden vuoksi. Ottakaa huomioon, miehet, että elatusmaksu menee lapsen kuluihin, äiti hoitaa hänelle jäänyttä lasta ilmaiseksi. Mies pääsee kuin koira veräjästä, saa vapaana sidonnaisuuksista jahdata naisia, äiti on kiinni lastenhoidossa. Miksi kuvittelette, että kaikki yh-äidit olisivat työttömiä. Useimmat käyvät töissä ja hoitavat lapsiaan illat ja viikonloput.
Köyhyysraja on Suomessa n. 1300/kk brutto. Olen nyt eläkkeellä ja käteen jää n. 1000 e/kk. Vuokra on 600/kk. Kun avioeron osituksessa saadut rahat menivät lapsen kouluttamiseen, aloin saada vuokratukea 230/kk. Sekään ei riitä elämiseen, kun ostaa lääkkeet, ruuat, vakuutukset ym. laskut maksaa. Miten selviämme laman alettua (tulee varmasti), kun avustuksia joudutaan leikkaamaan??- veronmaksajien kasva
tulipa mieleen sellainen juttu, että mistä te ihmiset luulette, että tulevat suomalaiset veronmaksajat tulee? maahanmuuttajistako? Vai onko ne hirveät lapset, joista valtio maksaa jumalattomat etuudet, ehkä niitä tulevia veronmaksajia, jotka aikoinaan mahdollistavat meidän eläkkeemme????
Suomalaisten lapsissa on maan tulevaisuus, toivottavasti!
Jos suomalaisista tulee vähemmisökansa maahanmuuttajien vuoksi, kun suomalaiset ei hommaaa lapsia, voi jokainen lapsilisien mollaaja katsoa vain peiliin.
Meillä kotona viisi lasta, kahdesta tulee enään lapsilisä, kolme poikaa saa yhteensä 220 euroo/kk opintotukea. Aikuisten tulot alle 3000e/kk netto (aiemmin 2v opiskelun takia alle 2000e/kk netto. Kolmelle kun ostaa opiskelukirjat ja itse ajelee 100km päivittäisen tyämatkan, siinä ei paljon juhlimiseen jää.
Asumistukea olemme saaneet vuonna 93 alle sata MARKKAA kuussa. sen jälkeen ei lanttiakaan..
Lyhyesti: ne perkeleen kakarat on meidän suomalaisten tulevaisuuden henkivakuutus, kuten mekin aikoinaan olemme olleet! - akateeminen siivooja
Kuules sulle "en siivoa ikinä".
Minä olen 45-vuotias nainen, koulutus on akateeminen.
Oman alani töitä on heikosti ja ikääkin alkaa olla jo liikaa, ilman suhteita ei juuri pääse oman alani töihin. Aina joku sukulainen tai kummin kaima menee edelle.
On kielitaitoa, koulutusta, on IT-taitoa ja kansainvälistäkin työkokemusta.
Tällä hetkellä kuitenkin SIIVOAN hotellissa. Samassa hotellissa siivoaa kolme muutakin akateemisen koulutuksen saanutta, yksi tohtori tarjoilee aamupalalla, ainoastaan respassa on amis- ja amk-pohjalta olevia, oman koulutuksensa mukaisissa töissä. Keittiössä myös tiskaripoika on akateemisesi koulutettu.
Että revi siitä, sinä, jolle se siivoustyö ei kelpaa ja valitat!
Luuletko, että minä rakastan siivoustyötä, luuletko, että on kivaa hinkata niitä vessoja ja pedata sänkyjä minimipalkalla päivästä toiseen? EI ole.
Yhden ihmisen taloudessa raha on jatkuvasti tiukalla. Ei ole rahaa pitää autoa, matkustella ulkomailla, ostella kalliita merkkivaatteita. Minulla on silti ruokaa, koti, lämpöä ja sähköt. Netti- ja puhelinliittymä, tietokone ja toivottavasti pysyn terveenä ja jaksan vielä siivota monta vuotta, jos en muuta työtä saa.
En saa mitään tukia, en soviteltua työttömyyskorvausta, en asumistukea. Palkkani ylittää juuri ja juuri kaikki tulorajat. Suunnittelemalla talouden, säästämällä pakosti joka tilistä, varautumalla ja ennakoimalla pärjään. Käyn marjassa, sienessä, säilön ja teen itse kaikki ruuat, en osta valmiita kalliita eineksiä.
Työmarkkinat ovat raakoja ja asenne kovaa. Työnteon pitäisi olla aina kannattavampaa kun kotona makaaminen, jos olet terve ja työkykyinen. Sairaista ja vanhuksista pitäisi pitää parempaa huolta, ylisuuret eläkkeet laittaa pannaan.
En olisi ikinä 20-vuotiaana kuvitellut elämän olevan 45-vuotiaana tätä. Olin hyvä koulussa, menestyin opinnoissa myös yliopistossa. Vain ne oikeat suhteet puuttui, eikä onnea ole ollut miesrintamallakaan, ei ole toista joka elättäisi minut.
Lusikka kauniiseen käteen kaikille, jotka aliarvostavat ja väheksyvät siivousta. Todennäköisesti ne siivoojat, kaupan kassat ja tarjoilijat omaavat paljon enemmän koulutusta ja taustaa kun ikinä arvaatte.
Arpaix -muuta sinne Tsekkeihin, Venäjälle tai vaikka Usaan, sen jälkeen ymmärrät, miten LOISTAVASTI Suomalainen yhteiskunta SINUA tukee!- eratery
en oikein ymmärrä että et muka ilman suhteita pääsisi mihinkään oman alan töihin. Mikä on koulutuksesi? Se täytyy olla joku humanistinen tai tosi erikoinen, vaikkka egyptologi. Jos oot niin fiksu, VOISIT jatko-opiskella, ja olla tutkija.Tai muuttaa muualle töiden perässä. Älä roiku yhdessä kaupungissa. Ei siivoomisessa mitään vikkaa ole, mutta varmasti pääsisit kaupan kassallekkin...tai päiväkotiin, koulunkäyntiavustajaksi akateemisella koulutuksella.
- PhD varastomies
eratery kirjoitti:
en oikein ymmärrä että et muka ilman suhteita pääsisi mihinkään oman alan töihin. Mikä on koulutuksesi? Se täytyy olla joku humanistinen tai tosi erikoinen, vaikkka egyptologi. Jos oot niin fiksu, VOISIT jatko-opiskella, ja olla tutkija.Tai muuttaa muualle töiden perässä. Älä roiku yhdessä kaupungissa. Ei siivoomisessa mitään vikkaa ole, mutta varmasti pääsisit kaupan kassallekkin...tai päiväkotiin, koulunkäyntiavustajaksi akateemisella koulutuksella.
En tiedä sinun "ohjeita antavan" omaa koulutusta, tai työhistoriaa, miten olet nykyiseen työpaikkaasi päässyt, tai montako työhakemusta olet lähettänyt, mutta osa tekstistäsi on kun suoraan 70-luvulta :) Silloin ja 80-luvun lamaan asti saattoi todellakin akateemisella koulutuksella lähes aina saada hyvän työpaikan. Ainakin esim Helsingin seudulla. Toista on nykyään. Akateeminen työttömyys on jokaisella alalla faktaa. Ei tarvitse olla kuvataiteilija, egyptologi tai kirjallisuustieteilijä jäädessään ilman oman alansa työpaikkaa. Jatko-opintoihin ei myöskään vain "mennä", jos ei ole rahoitusta tiedossa. "Tutkijan" työ on projektikohtaista ja pätkätyötä pahimmillaan. Apurahatutkijan työ vielä hullumpaa, ilman edes eläketurvaa (tosin tähän taisi tulla pieni parannus pari vuotta sitten).
Faktaa: kaupan kassat ovat etupäässä tradenomeja ja työ osa-aikatyötä. Työsopimus on tavallisesti 0-15 tuntia/vko sopimuksella, tai kutsuttaessa/tarvittaessa tai vuokratyösuhde.
Päiväkotiin palkataan lastentarhanopettajia, joilta vaaditaan akateeminen lopputukinto. Apuhoitajaksi voi päästä esim sairaanhoitaja, lähihoitaja tai joku kasvatustieteen opinnot suorittanut. Kyseessä on kunnallinen työpaikka, eli virka, jonka kelpoisuus määritellään virkaehtosopimuksessa.
Koulunkäyntiavustajan työ on myös 90% osa-aikatyötä ja siihen pääsee erillisellä koulunkäyntiavustajan tukinnolla. Joku kunta voi myös palkata luokanopettajia tai opetusharjoittelua tekeviä, opintojensa loppusuoralla olevia aine- tai luokanopettajia. Myös muu opetusalan tukinto tai sosiaalipuolen/kasvatustieteiden tukinto voi käydä.
Sekä kaupan kassatyöstä, että koulunkäyntiavustajan työstä (jotka ovat siis osa-aikaisia työitä), tienaa yleensä vähemmän, kun hotelli- ja ravintola-alalla. Hotelli- ja ravintola-alalla noudatetaan Mara-alan työsopimusta. Näin esin hotellisiivous on paremmin palkattua, kun toimistosiivous. Hotelleissa henkilökunnalta, myös siivoojilta ja keittiön työntekijöiltä edellytetään vieraiden kielten osaamista. Mitä laadukkaampi hotelli, sen enemmän. Suurin osa vieraista on ulkomaalaisia, sujuvaa englantia on ainakin osattava.
Lisäksi otetaan Suomessa rehottava ikärasismi. 40-vuotta täyttäneitä ei palkata, tai oteta edes haastatteluun. Työnantajalle tulee paljon halvemmaksi palkata määräaikaisiin sopimuksiin tai pieniin pätkiin opiskelijoita tai opintosan loppuvaiheessa olevia. Näistä päästään eroon, kun valmistuvat, ei tarvise maksaa koskaan täyttä palkkaa ja saadaan taas uusi innokas keltanokka tekemään ylityötä kiltisi.
Itse toimin 25v erillaisissa projekteissa ja pätkätöissä. Sen jälkeen kyllästyin elämän epävarmuuteen. Minulla on lapset ja perhe, tarvitsen säännölliset tulot. Paljon enemmän tienaan nyt erään kaupan keskusvarastolla trukkikuskina ja varastomiehenä. On säännölliset kesälomat, ylityökorvaukset, kahvitauko, ruokatunti. Näistä ei voi haaveilla esim yliopistolla tai tutkimuslaitoksissa.
Vapaan saan pitää vapaana. Ei pakkoa matkustaa alan seminaareihin, valmistella yökauden luentoja, puheita ja esityksiä, kirjottaa tieteellisiä julkaisuja ja toivoa saavansa tarpeeksi pisteitä ja referaatteja. Loputonta kilpailua ja ilkeilyä, kateutta ja vyön alta vetoa toisten kollegojen taholta.
Sitä on tukijan työ, on ala mikä tahansa. Pystyin jättämään verenpainelääkeet, en ole enää ärtynyt ja stressaantunut.
Ja meitä on tässäkin varastossa monta, joilla on tohtorin koulutus. Kaikilla sama fiilis, palkka on nyt parempi ja lomat lomina.
Kysyä voi pikemminkin Suomen valtiolta ja hallituksilta menneiltä ja tulevilta. Mitä järkeä on ylikouluttaa kansaa, kun töitä on käytännössä vain niillä suhteilla ja pienelle osalle, ehkä 30%. Loput tehkööt pätkätöitä, naiset yleensä jäävät kotiin hoitamaan lapsia.
Työvoimapulaa? Ei, vaan pulaa oikeista työpaikoista. Tuet työnantajille pois, samoin vuokratyöhelvetti. Kaikki samalle viivalle työllistäjinä. Kunnat ja valtio ovat pahimmat pätkätyö- ja opiskelija- , harjoittelijatyövoiman hyväksikäyttäjiä.
Jokaiselle tekee hyvää yrittää hakea niitä työpaikkoja, ilman niitä suhteita. Voit yllättyä, miten mahdotonta se on, jos odotat työpaikalta vakituisuutta ja kohtuullista palkkaa. - bvmcv
PhD varastomies kirjoitti:
En tiedä sinun "ohjeita antavan" omaa koulutusta, tai työhistoriaa, miten olet nykyiseen työpaikkaasi päässyt, tai montako työhakemusta olet lähettänyt, mutta osa tekstistäsi on kun suoraan 70-luvulta :) Silloin ja 80-luvun lamaan asti saattoi todellakin akateemisella koulutuksella lähes aina saada hyvän työpaikan. Ainakin esim Helsingin seudulla. Toista on nykyään. Akateeminen työttömyys on jokaisella alalla faktaa. Ei tarvitse olla kuvataiteilija, egyptologi tai kirjallisuustieteilijä jäädessään ilman oman alansa työpaikkaa. Jatko-opintoihin ei myöskään vain "mennä", jos ei ole rahoitusta tiedossa. "Tutkijan" työ on projektikohtaista ja pätkätyötä pahimmillaan. Apurahatutkijan työ vielä hullumpaa, ilman edes eläketurvaa (tosin tähän taisi tulla pieni parannus pari vuotta sitten).
Faktaa: kaupan kassat ovat etupäässä tradenomeja ja työ osa-aikatyötä. Työsopimus on tavallisesti 0-15 tuntia/vko sopimuksella, tai kutsuttaessa/tarvittaessa tai vuokratyösuhde.
Päiväkotiin palkataan lastentarhanopettajia, joilta vaaditaan akateeminen lopputukinto. Apuhoitajaksi voi päästä esim sairaanhoitaja, lähihoitaja tai joku kasvatustieteen opinnot suorittanut. Kyseessä on kunnallinen työpaikka, eli virka, jonka kelpoisuus määritellään virkaehtosopimuksessa.
Koulunkäyntiavustajan työ on myös 90% osa-aikatyötä ja siihen pääsee erillisellä koulunkäyntiavustajan tukinnolla. Joku kunta voi myös palkata luokanopettajia tai opetusharjoittelua tekeviä, opintojensa loppusuoralla olevia aine- tai luokanopettajia. Myös muu opetusalan tukinto tai sosiaalipuolen/kasvatustieteiden tukinto voi käydä.
Sekä kaupan kassatyöstä, että koulunkäyntiavustajan työstä (jotka ovat siis osa-aikaisia työitä), tienaa yleensä vähemmän, kun hotelli- ja ravintola-alalla. Hotelli- ja ravintola-alalla noudatetaan Mara-alan työsopimusta. Näin esin hotellisiivous on paremmin palkattua, kun toimistosiivous. Hotelleissa henkilökunnalta, myös siivoojilta ja keittiön työntekijöiltä edellytetään vieraiden kielten osaamista. Mitä laadukkaampi hotelli, sen enemmän. Suurin osa vieraista on ulkomaalaisia, sujuvaa englantia on ainakin osattava.
Lisäksi otetaan Suomessa rehottava ikärasismi. 40-vuotta täyttäneitä ei palkata, tai oteta edes haastatteluun. Työnantajalle tulee paljon halvemmaksi palkata määräaikaisiin sopimuksiin tai pieniin pätkiin opiskelijoita tai opintosan loppuvaiheessa olevia. Näistä päästään eroon, kun valmistuvat, ei tarvise maksaa koskaan täyttä palkkaa ja saadaan taas uusi innokas keltanokka tekemään ylityötä kiltisi.
Itse toimin 25v erillaisissa projekteissa ja pätkätöissä. Sen jälkeen kyllästyin elämän epävarmuuteen. Minulla on lapset ja perhe, tarvitsen säännölliset tulot. Paljon enemmän tienaan nyt erään kaupan keskusvarastolla trukkikuskina ja varastomiehenä. On säännölliset kesälomat, ylityökorvaukset, kahvitauko, ruokatunti. Näistä ei voi haaveilla esim yliopistolla tai tutkimuslaitoksissa.
Vapaan saan pitää vapaana. Ei pakkoa matkustaa alan seminaareihin, valmistella yökauden luentoja, puheita ja esityksiä, kirjottaa tieteellisiä julkaisuja ja toivoa saavansa tarpeeksi pisteitä ja referaatteja. Loputonta kilpailua ja ilkeilyä, kateutta ja vyön alta vetoa toisten kollegojen taholta.
Sitä on tukijan työ, on ala mikä tahansa. Pystyin jättämään verenpainelääkeet, en ole enää ärtynyt ja stressaantunut.
Ja meitä on tässäkin varastossa monta, joilla on tohtorin koulutus. Kaikilla sama fiilis, palkka on nyt parempi ja lomat lomina.
Kysyä voi pikemminkin Suomen valtiolta ja hallituksilta menneiltä ja tulevilta. Mitä järkeä on ylikouluttaa kansaa, kun töitä on käytännössä vain niillä suhteilla ja pienelle osalle, ehkä 30%. Loput tehkööt pätkätöitä, naiset yleensä jäävät kotiin hoitamaan lapsia.
Työvoimapulaa? Ei, vaan pulaa oikeista työpaikoista. Tuet työnantajille pois, samoin vuokratyöhelvetti. Kaikki samalle viivalle työllistäjinä. Kunnat ja valtio ovat pahimmat pätkätyö- ja opiskelija- , harjoittelijatyövoiman hyväksikäyttäjiä.
Jokaiselle tekee hyvää yrittää hakea niitä työpaikkoja, ilman niitä suhteita. Voit yllättyä, miten mahdotonta se on, jos odotat työpaikalta vakituisuutta ja kohtuullista palkkaa.olen samaa mieltä että yliopisto-ura on kaikkein vastenmielisin ja älyttömin ura joka on täynnä pyrkyreitä, kiipijöitä ja muita, en ikinä ryhyisi siihen. Mutta kylä koulunkäyntiavustajaksi voi päästä ilman akateemista loppututkintoa ainakin espoossa , olen ollut. Samoin olen ollut lastenhoitajan sijaisena Helsingin kaupungin kautta, ilman alan koulutusta kummastakaan, samoin kaupan kassana., että älä nyt liioittele.
ikärasismi kyllä on totta ja iso este nykyään.
- suomi köyhä maa
Suomalinen köyhyys on eduskunnassa kaikkien hallituksien aikaan saannosta. Yksikäänhallitus ei ole lamavuoden 1990 jälkeen tehnyt elettäkään sen poistamiseksi. Ei auta pienet kortukset köyhän poistoon, se otetaan jollain muodolla ian pois, ettei käteen jää yhtään enempää.
Kyllä 20 v olisi ollut aikaa korjata jos olisi tahtoa, mutta ei ole. Ennemmin autetaan ulkolaisia ja muita maita, kun oman maan kansalaisia. Niin se vaan on myönnettävä.
Kaikki vaalilupaukset on siksi, että kyseiset ihmiset pääsee suurille palkoille nauttimaan köyhyyden lisäämistä.
Tämän tästä saa lukea, miten suurituloiset kusettaa meitä köyhiä, hyvin ansaitsevat saavat lähes ilmaiseksi kaupasta ruokaa ym tuotteita... sen maksaa aina köyhä, joka ei saa yhtäänm itään. - Arpaix
Akatteeminen siivooja. Olin shokissa kun luin Teidän viestit, olen todella pahoillani. Tsekissa olin töissä ollut Prahassa, matkailu alalla turisti keskustassa, ja aina töitä oli ollut, aina sain töitä oman koulutukseen mukaan, koska siellä on paljon turistit.
Mutta kuinka on mahdollista että Te, akattemisesti koulutettu siivoatte hotelissa? Eikä ole mahdollisuutta saada parempaa työpaikkaa? Its minulla on huomenna työhaastattelu Kuopiossa, se olisi vaan 3 kuukautta, mutta palkka hyvää. Olen vaan stressaantunut koska hakijoita on todella paljon ja paikka on vaan 1! Mutta se olisi vientiyrityksessä, ja toimistotyö, hyvin palkattu. Joulukkuun loppuun asti. Talvella ajattelen hotelin vastaanotto. Töitä minulle on matkailu alalla tarjottu vaan Ivalosta, ja asun Kuopion seudulla. Yritän talveksi saada jotain Kuopiossa, ja kun ei, on pakko taas lähteä Lappiin. Koska Lpaissa yrittäjät tarjoavat sesonki-ajalla työsuhdeasuntoa.
Suomalainen yhteiskunta ei mminua tue, vaan oma mies!, ja osant tienatta itse. Ainoa mitä olen saanut ovat terveyspalvelut, ja kun on KELA kortti, ovat lääkkeet halvemmat.
Kesällä haluan itse pyrkiä yliopistoon, Helsinkiin tai Jyväskylään.
Olitteko yrittänut saada työpaikkaa etätyötä, kotoa käsiin netin kautta? Esim, minä teen käänöstyöt ja web sivuja. Ei tarvi lähteä mihinkään, kun on internet ja puhelin kotona. Mutta etsin pysyvä työpaikka matkailu alalla, tai vaikka vientiyrityksessä. Huomenna haastattelu ja jännittää kovasti.- lopeta jo et oo aito
lopeta jo.....
- ...................
Arpaix on aito.
- Arpaix
Eilen kävin työhaastattelussa, ja sain työpaikkaa, aloittaa voin 19.9. se on toimistotyö, aika vaativa ja vaan joulukuun loppuun, mutta talvella minulla työmahdollisuus Lapin Ivalossa matkailu alalla, tai voin kysyä lähimpänä Tahkovuorella. Eli juppii, nyt menee hyvin. Palkka on hyvää. toivon että työ onnistuu hyvin.
- """""""¤¤¤¤¤¤!!!!!
Hienoa, Onnea Arpaix!
Hän on ollut todella sinnikäs ja ahkera opetellessaan vaikeana pidetyn Suomen kielen ja hakiessaan työtä , tälläiseen vain harva maahanmuuttaja yltää. Sekä Arpaix on myöskin valmis menemään toiselle paikkakunnalle töihin, vaikka Ivaloon asti, tälläiseen vain harva suomalainen työtön ryhtyy!
Samaa mieltä olen myöskin siivoojan työstä, vaikka joskus nuorena olen tehnyt siivoustyötä, enää en siihen lähtisi , kun on koulutus muulle alalle.
Ja entä te suomalaiset työttömät, kuinka moni teistä on valmis lähtemään siivoojaksi, heiostähän on huutava pula joka puolella Suomea..??!!
- ihmettelijä3011
Dokkari siitä mitä tapahtuu kun keskituloinen koittaa elää edes viikon köyhän tuloilla:
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=5&t=79&a=10532 - JK
ALITAT SELVÄSTII KÖYHYYSRAJAN
- Leven
Eiköhän ihan automaattisesti köyhä ole hän/perheineen jolla ei ole; tuottavaa omaisuutta, palkkatyötä, tai yritystä joka tuottaa.
Kun perustoimeentulonsa saa yhteiskunnalta, perustoimeentulo kuluu kaikki päivittäiseen elämiseen.
Palkkatyössä jossa ansaitseen vähemmän kuin 1100€/kk ja eläkeellä kun eläke on alle 1100€/kk.
Lukiessa tätä palstaa tuelle mieleen, onko täällä yhtäkään aitoa kirjoittajaa, jolla köyhyyys on tosiasia ja toimeentulo palkka tai eläke ovat siihen syy.
Tällä on ainakin viisi sellaista kirjoittajaa, jotka pitäisi sulkea IP ositteella pois kirjoitamasta tälle palstalle.- hmmmhhhh......
Näillä Suomi24- palstoilla ei pitäisi olla ainoastaan vain "viittä" kirjoittajaa, jotka pitäisi sulkea IP- osoitteella pois kirjoittamasta, vaan ainakin kaikki ne, jotka ovat rekisteröityneet muilla kuin omilla henkilötiedoillaan, jos kirjoittavat rekisteröityneesti omaten rekisteröidyn nimimerkin tälle Suomi24- foorumille (toisin kuin minä), KOSKA sellaiset anonyymit häiritsevät tätä vertaiskirjoittelua ja suurimmaksi osaksi näkyvät esittävän myös perättömiä väitteitä. Suomi24- keskustelupalstat on varmasti luotu ainoastaan sitä varten, että näillä kirjoitellaan vertaiskeskustelun hengessä kommentoiden anonyymien tekstien sisältöjä, mutta häiriköt ovat alkaneet käyttää näitä julkisia kaiken kansan palstoja väärin: anonyymit rasisitit esiintyvät provokirjoituksissaan "maahanmuuttajina" tai suoltavat tauotonta rasistista tms. perätöntä propagandaa palstoilla, huijarit anonyymiyden nimissä yrittävät hyötyä kirjoittelemalla perättömyyksiä kateuden tms. hyödyn tavoittelun kohteistaan ja muutenkin meininki on mielestäni mennyt todella sikamaiseksi tällä Suomi24- foorumilla.
Kyllä näkee, että palstoille kirjoittavien tyhmyys tiivistyy näillä Suomi24- palstoilla. Uteliaisuudesta häiriköt minuunkin eräällä tämän Suomi24- foorumin palstalla kirjoitteluni kautta takertuivat ja sitten jo jouduinkin jonkun sairaan tms. sairaiden aktiivisen mustamaalaamisen ja perättömyyksillä väittämisen kohteeksi palstoilla, jotka vaan anonyymisti pokalla ovat suoltaneet palstatekemisistäni minulle heidän henkilöistään mitään tietämättömälle sellaista puppua, että ihan oksettaa ne jutut perättömyydessään - enkä edes omaa mitään rekisteröityä nimimerkkiä tällä Suomi24- foorumilla tai ole koskaan omannut, eli en koskaan kirjoita henkilöllä, eikä henkilöperustalta minuun soisi kenenkään häirikön takertuvan.
Tuskin fiksut ihmiset näillä palstoilla köyhyyden ja pienituloisten kustannuksella pelleilevät, mutta ainahan voi olla sairaita tms. häiriköitä, jotka esiintyvät muilla identiteetillä kuin omillansa. Kukaan fiksu tuskin jokatapauksessa tekee keskustelunavauksia, joissa pilkkaisi vaikkapa köyhiä yksinhuoltajaäitejä tai aloituksia, joissa esiintyisi "rikkaana" tms. "hyvätuloisena" antamassa "ohjeita" köyhille Köyhyys- aiheen keskustelupalstalla.
Kriittisyys lukemisessa on erittäin tärkeää näillä palstoilla. Näillä palstoilla _valitettavasti_ varmaan kuka tahansa voi väittää melkein mitä tahansa. On siinä ylläpidollakin vastuu.
- suomen köyhät
Mulle jää 29 e kk kun laskut on maksettu ja ruokaa ostettu. Jos ei olisi leipäjonoja, en selviäisi mitenkään.
Aatelkaa pakolaisperhe saaa 1722 e kk ja ilmaisen asumisen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831