Eli ostin käytetyn Fiat Marean tuossa kuukausi sitten (noin) ja olen tankannut siihen 95E10:tä, koska vanha omistaja sanoi "100%" varman, että 95E10 käy ja hän on sitä tankannut.
Nyt viimeiset 2viikkoa on auto nakuttanut tyhjäkäynnillä, pienen kierroksen noston jälkeen nakutus katoaa.
Nakutus ei ole myöskään kova, kylläkin kuultavissa!
Voiko tuhot siis olla suuret? Voinko vielä pelastaa mareani tankkamalla 98E5:ttä tästä lähtien?
95E10:llä olen itse ajellut noin 950km ja vanha omistaja 1000-2000km (hänellä oli marea otettu pois liikenteestä, koska hän ei sitä enään tarvinnut).
95E10:llä ajeltu ja nyt alkoi nakutus
18
3432
Vastaukset
- Huolestunut2
Ja siis minulla on vielä about 50% tankista jälellä 95E10:tä, voinko vain hujauttaa joukkoon 98:ia ja ajella sitten 95E10/98 50/50 seoksella?
- Sytytys ennakko
Vaihda kiireelisesti laatua eli 98E5 niin eiköhän se nakutustunnistin ala
tottumaan oikeaan laatuun ja säätää sytkärin kohdilleen. - A92
Ei missään tapauksessa saa sekoittaa eri bensiinilaatuja. 95E täytyy ensin poistaa tankista (imemällä tms.) ja sitten 98E:tä tilalle.
- Höpö höpö
A92 kirjoitti:
Ei missään tapauksessa saa sekoittaa eri bensiinilaatuja. 95E täytyy ensin poistaa tankista (imemällä tms.) ja sitten 98E:tä tilalle.
Kyllä 95E10 ja 98E5 saa sekoittaa ihan vapaasti. Ei siinä mitään vaaraa ole.
- lasol
Nakutus voi johtua myös siitä että kone alkaa väljetä. Kannattaa seurata öljynkulutusta. Väljä kone lämpiää enemmän joten nakuttaa herkemmin.
- övöo4oi6
satavarmasti,jos häviää kierrosten noston avulla on syy huonot öljyt/kuluneet nostajat/liian vähän öljyä.Aloita tarkistamalla öljyn taso,sitten sen ikä/kilometrit ja jos ihan mustaa vaihda se.Öljy on koneen henkivakuutus
- Ei enään e10
Fordillani ajettu noin 10 tankillista e10:llä jo syttyi moottorin ohjausvalo. Venttiili remontti, ohi vuotoa...jne...
- stiilosti
Sinulla lienee 1,6 tai 1,8 kone, jotka kumpikaan ei siedä E10 bensaa. Ei muuta kuin E5 sekaan ja menoksi.
- Huolestunut2
Ilmeni tuossa sitten kanssa jäähdyttimessä vikaa ja minulle sanottiin, että flekti toimii, mutta mittaristossa olisi vika?
Korjaaja myös ehdotteli nostimia.
Autoni on siis Fiat Marea 2001 2,0L - toinenvanha omistaja
Kllä sun autossa on joku ihan muu vika. tsekkaa tulpat ja katkojan kärjet. ja sytytysennakko. Ja kaasuttimen suutin onko liian pieni .
Kun vanha omistaja sanoo jotain niin tottakai se tietää. Mä oon monen auton vanha omistaja ja tiedän siksi kaikki asiat- vasta 60v
Joo, oletkin tosi vanha. Ei autoissa ole ollut aikoihin katkojan kärkiä tai kaasuttajaa. Kannattaisi vähän päivittää tietoja.
Jos nostimet ovat hydraulisia, kannattaa pistää oljyn sekaan puhdistusaine. Niitä on sekä sellaisia, jotka otetaan hetken päästä pois ja laitetaan uudet öljyt, ja sellaisia, jotka jätetään öljyn sekaan. On ainakin halvempaa kokeilla, kuin heti vaihtaa uudet nostimet.
Toinen, mikä aiheuttaa rutinaa ja kilinää ovat likaiset ruiskut. Ne voi puhdistuttaa liikkeessä, tai kokeilla niille tarkoitettua pesuainetta bensan sekaan. Itselläni on näistä hyviä kokemuksia,
- pentsa.miäs
kymppibensa ei sovellu autoosi.
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/e10-bensiinin_soveltuvuus_henkiloautoihin/fiat/ - f
Käytännössä mikään terve moottori, millään bensalla, ei nakuta tyhjäkäynnillä. Vika on ihan jossain muualla, tai nakutuksella tarkoitetaan venttiilien kilinää, tai jotain muuta sivuääntä. Niihinkään käytetyllä bensalla ei liene mitään vaikutusta.
- fgh hgf
Joten alottajan huoli on turha kun kerran moottori ei voi nakuttaa vaikka tankkasikin tuota viinabensaa.
Hanaa vaan! - r
fgh hgf kirjoitti:
Joten alottajan huoli on turha kun kerran moottori ei voi nakuttaa vaikka tankkasikin tuota viinabensaa.
Hanaa vaan!Ei, vaan sivuäänen syy kannataa selvittää. Bensasta se ei kuitenkaan johdu. Jos kone nakuttaisi 95E:llä tyhjäkäynnillä, se nakuttaisi täyskaaasulla myös 120-oktaanisella kisabensalla.
- joops joo
Viherpiiperöt ei taida tarvita itse maksaa palaneita venttiileitä. perseestä koko bensa homma Suomessa. Tämä pers läpikö pelastaa Maailman. Tv. 95 e10:llä venttiilin polttanut OPEL vectra -00.1,6. johon tuo paska muka sopii. Ajettu vasta 150 000 km. ja muutama tankki ko. paskalla. Aiemmin ei mitään oireita. Yhtä äkkiä ajaessa moottorinelektronikka valosyttyi ja sammui samalla alkoi täristää ja tyhjäkäynti epätasaiseksi . Tutkittaessa yhdestä sylinteristä venttiili palanut. Kiitos vaan Ilmaston suojelusta Suomessa. Jota muissa maissa tuskin paskaa kukaan välittää. Äly hoi Missä maamme sijaitsee? Pakkasta ja kylmää riittää Herrat rankaisee kalliilla hinnalla joka muotoa esim, lämmityksissä ym liikenteessä pitkien välimatkojen tähden Kehäkolmosen ulkopuolella. Suomalainenko voittaa Aina?????
- 17
Joo, mulla taas katkesi vuosia kestänyt rautasahan terä heti sen jälkeen kun oltiin liitytty EU:n.
- roppari
Vuosimallista 2000 lähtien voi käyttää E10 bensaa muissa koneissa paitsi 1.6 16v, 1.8 16v ja 2.0 20v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865