olen jo lähestymässä 60 v. rajaa

t59a53

kysymykseni kuuluukin: Hiljaisin ja mukavin auto???? E-koppa mersu...liikaa rengasmelua.Auton ei tarvitsisi olla mikään"tykki",vaan hiljainen,ja leppoisa ajettava. Löytyisikö täältä apua,...ihan ilman vinoilua..???

178

3491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nissan Maxima

Nissan Maxima

• expsa

Sama vika, jokin jenkki, ne ovat hiljaisia ja leppoisia, eikä mitään kivirekiä niinkuin useat eurooppalaiset, varsinkin saksalaiset, ranskalaiset myös ovat hiljaisia ja leppoisia ajettavia. Oli kerran 607, täytyy sanoa että oli hiljainen ja mukavan leppoisa matka-auto, ajeli sillä mielellään myös kaupungissakin.

• henrik721kuutio

nissan sunny ohautuu hyvin ei yli ali ohjaudu kuten uudet autot.

• 55v abcde

Samassa veneessä ollaan. Tosin ostin jo sopivan auton, CitroenC5.n mehujousilla. Tällä palstalla liikkuu lähinnä ne, jotka haluaa kovan, nopean auton jolla voi kännissä ajaa poliisin hengiltä, esim. penarin. Asiallista keskustelua tuskin syntyy näitten pellehermannien kanssa.

• mukavaa...

Sama täällä, C5 Exlusive nyt alla ja mukavinta kyytiä toistaiseksi. Ei tuo ole tosin vasta kuin 19.s auto omistuksessani olleista, näillä näkymin minusta tuli 56-vuotiaana merkkiuskollinen.

• ;)
        mukavaa... kirjoitti:

Sama täällä, C5 Exlusive nyt alla ja mukavinta kyytiä toistaiseksi. Ei tuo ole tosin vasta kuin 19.s auto omistuksessani olleista, näillä näkymin minusta tuli 56-vuotiaana merkkiuskollinen.

Sitä samaa. Meni juuri 60 rikki, ja C5 farkku automaatilla ajossa, En ole mitenkään merkkiuskollinen, mutta näitä Sitikoita on tullut ostettua kaksi peräkkäin.

• epäileväisenä
        ;) kirjoitti:

Sitä samaa. Meni juuri 60 rikki, ja C5 farkku automaatilla ajossa, En ole mitenkään merkkiuskollinen, mutta näitä Sitikoita on tullut ostettua kaksi peräkkäin.

Niitä on alkanut näkyä enemmänkin liikenteessä. Ennakkoluulot vaivaavat itseäni, onko nuo luotettavia? Eräällä meni sähköt sekasin ja auto jätti tielle. Oli lähes uusi.

• selvyys

BMW, mitä isommalla numerolla alkaa niin sitä hiljaisempi. Esim. 7xx tai 5xx .

• 65 vuotias

Ei pidä paikkansa. Mulla on ollut Bemarin 700 luxus ja oli kyllä meluisin auto mitä ikinä olen ajanut. Ja muutenkin aivan surkea ajaa.
        Kun elää vähän pidemmälle niin saa kokemusta pikkuisen enemmän... eikä mainosta kritiikittömästi nuorisosuosikkibemua

• 65v ja ei enää bmw
        65 vuotias kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Mulla on ollut Bemarin 700 luxus ja oli kyllä meluisin auto mitä ikinä olen ajanut. Ja muutenkin aivan surkea ajaa.
        Kun elää vähän pidemmälle niin saa kokemusta pikkuisen enemmän... eikä mainosta kritiikittömästi nuorisosuosikkibemua

Samaa mieltä. Bemarin 700 on ollut huonoin auto mitä on maailmassa väsätty. Konekin piti vaihtaa melkein joka öljynvaihto huollossa. ja sekin oli niin lyhyt kuin 5000km. Kuulosuojaimet olivat tarpeen ja korkeintaan 80km/t mitä pystyi ajamaan. tosin aikaa on kulunut jo 45vuotta. Mutta vieläkin puistattaa bemarin merkki.

• PM
        65v ja ei enää bmw kirjoitti:

Samaa mieltä. Bemarin 700 on ollut huonoin auto mitä on maailmassa väsätty. Konekin piti vaihtaa melkein joka öljynvaihto huollossa. ja sekin oli niin lyhyt kuin 5000km. Kuulosuojaimet olivat tarpeen ja korkeintaan 80km/t mitä pystyi ajamaan. tosin aikaa on kulunut jo 45vuotta. Mutta vieläkin puistattaa bemarin merkki.

Kannattaisi ehkä tarkastaa merkin tilanne uudestaan?

Minulla alla 10 vuotta vanha, 360 tkm ajettu 530d, ja kyllä pitää vähän kehua.

Mukava alusta, ei mikään kivireki, silti olematta lulla. Hiljaisuushan on lähes synonyymi vitosbemarilla, tämä E39 -malli oli TM:n koeajohistorian hiljaisin auto silloin vuonna -96. Öljynvaihtoa tuo pyytää noin 25 tkm välein, eikä tähän tarvita kalliita longlife -öjyjä kuten esim. Volkkarin pitkille huoltoväleille.

45 vuotta sitten 5000 km oli varmasti ihan normaali öljynvaihtoväli.

Sitä paitsi ensimmäinen 7 esiteltiin sopivasti vuonna -77, 34 vuotta sitten, joten trollihan koko juttusi oli alun perinkin.

Aiheeseen. Japsit ovat kuitenkin lähinnä sydäntäni, joten voisin suositella vaikka Camrya tai Maximaa. Ovat ainakin varmatoimisia autoja. Hiljaisuudessa hävinnevät kuitenkin hieman esim. Bemarille.

C5 on toki mukava, ehkä hiljainenkin, mutta pitää kyllä jotenkin merkkiä rakastaa, että jaksaa sitä korjailua. Ajettavuuskin on mielipidekysymys, itse en oikein sellaisesta vellomisesta perusta.

• Nykypäivässä
        PM kirjoitti:

Mukava alusta, ei mikään kivireki, silti olematta lulla. Hiljaisuushan on lähes synonyymi vitosbemarilla, tämä E39 -malli oli TM:n koeajohistorian hiljaisin auto silloin vuonna -96. Öljynvaihtoa tuo pyytää noin 25 tkm välein, eikä tähän tarvita kalliita longlife -öjyjä kuten esim. Volkkarin pitkille huoltoväleille.

Sitä paitsi ensimmäinen 7 esiteltiin sopivasti vuonna -77, 34 vuotta sitten, joten trollihan koko juttusi oli alun perinkin.

Aiheeseen. Japsit ovat kuitenkin lähinnä sydäntäni, joten voisin suositella vaikka Camrya tai Maximaa. Ovat ainakin varmatoimisia autoja. Hiljaisuudessa hävinnevät kuitenkin hieman esim. Bemarille.

C5 on toki mukava, ehkä hiljainenkin, mutta pitää kyllä jotenkin merkkiä rakastaa, että jaksaa sitä korjailua. Ajettavuuskin on mielipidekysymys, itse en oikein sellaisesta vellomisesta perusta.

Taidat olla niin nuori kaveri ettet tiedä BMW 700.sta mitään.
        Tuollainen oli isälläni muistaakseni vuonna -64.
        Takamoottorinen 700-kuutioinen ilmajäähdytteinen boxerikone, jota käytettiin myös moottoripyörissä. Oli muuten niin huono auto kuin ikinä voi olla, ei päivää ettei vikaa...mutta se oli sitä aikaa se.
        Googlettamalla kuvia löytyy haulla "BMW 700".

Olen ajellut vähän kaiken merkkisiä autoja mutta japskeista ei mukavaa matka-autoa ole löytynyt, ihmettelen jos kehut maximaa mukavaksi! Hereillä kyllä pysyi jatkuvan vetelyn vuoksi.
        Onko noita malleja jota mainostit edes myynnissä? Vai elätkö aikaa 10 vuotta sitten?

Tuosta citikasta nyt täytyy sanoa että uusimmat III-koppaiset C5.t on kyllä myös kestoltaan huippuluokka... Ainiin, sinähän elitkin aikaa 10-vuotta sitten.

• PM
        Nykypäivässä kirjoitti:

Takamoottorinen 700-kuutioinen ilmajäähdytteinen boxerikone, jota käytettiin myös moottoripyörissä. Oli muuten niin huono auto kuin ikinä voi olla, ei päivää ettei vikaa...mutta se oli sitä aikaa se.

Olen ajellut vähän kaiken merkkisiä autoja mutta japskeista ei mukavaa matka-autoa ole löytynyt, ihmettelen jos kehut maximaa mukavaksi! Hereillä kyllä pysyi jatkuvan vetelyn vuoksi.
        Onko noita malleja jota mainostit edes myynnissä? Vai elätkö aikaa 10 vuotta sitten?

Tuosta citikasta nyt täytyy sanoa että uusimmat III-koppaiset C5.t on kyllä myös kestoltaan huippuluokka... Ainiin, sinähän elitkin aikaa 10-vuotta sitten.

No tuota takamoottorihäristintä tuskin sentään tarkoitti hän, joka vitosia ja seiskoja hiljaisiksi kehui, vaikka ethän sinä sitä tähän keskusteluun vetänytkään.

Missäs tässä oli puhe, että uusista autoista pitäisi olla kyse? Maximaa myytiin 2000 -luvun alkuvuosiin asti, Camrya vissiin 2006?

Ja mitäs pahaa on elää aikaa 10 vuotta taaksepäin, jos itse arvotat nykybemarit 45 vuotta vanhojen kokemusten perusteella? Itsehän olet menneisyyteen aika pahasti juuttunut.

Uusimman korimallin C5:sta, joista vanhimmat ovat siis kolmevuotiaita, on jo nyt mennyt etupään jousituksen osaa vaihtoon vuotojen takia sen verran, että vaikuttaisivat olevan ihan päteviä hydromystiikkaperinteen jatkajia.

• Nykypäivässä
        PM kirjoitti:

No tuota takamoottorihäristintä tuskin sentään tarkoitti hän, joka vitosia ja seiskoja hiljaisiksi kehui, vaikka ethän sinä sitä tähän keskusteluun vetänytkään.

Missäs tässä oli puhe, että uusista autoista pitäisi olla kyse? Maximaa myytiin 2000 -luvun alkuvuosiin asti, Camrya vissiin 2006?

Ja mitäs pahaa on elää aikaa 10 vuotta taaksepäin, jos itse arvotat nykybemarit 45 vuotta vanhojen kokemusten perusteella? Itsehän olet menneisyyteen aika pahasti juuttunut.

Uusimman korimallin C5:sta, joista vanhimmat ovat siis kolmevuotiaita, on jo nyt mennyt etupään jousituksen osaa vaihtoon vuotojen takia sen verran, että vaikuttaisivat olevan ihan päteviä hydromystiikkaperinteen jatkajia.

No vastasit kuitenkin tuolle "65v ja ei enää bmw" herralle joka puhuo juurikin tuosta BMW 700.ta??

"Ja mitäs pahaa on elää aikaa 10 vuotta taaksepäin"
        No eikös me eletä jo 2010-lukua? Haukutko vielä nykyään kaikki tavarat ja tarvikemerkit jotka on ollut joskus huonoja...ja kehut ne jotka on ollu joskus hyviä? Haloo!

,"jos itse arvotat nykybemarit 45 vuotta vanhojen kokemusten perusteella? Itsehän olet menneisyyteen aika pahasti juuttunut".

Mistä ihmeestä noin päättelet?? Kerro missä lauseessa noin annoin ymmärtää.

"Uusimman korimallin C5:sta, joista vanhimmat ovat siis kolmevuotiaita, on jo nyt mennyt etupään jousituksen osaa vaihtoon vuotojen takia sen verran, että vaikuttaisivat olevan ihan päteviä hydromystiikkaperinteen jatkajia."

Kerro nyt sitten montako on mennyt...muutama tapaus on citroen foorumin mukaan...eikö niitä saisi olla yhtään?

Onko sinunkin mielestä paras auto sellainen missä ei ole yhtään vikaa...kerro mulle se merkki, muista ominaisuuksista viis?? ...Otan osaa, osta raktori, se kestää!

• 65v.ei enään bmw
        PM kirjoitti:

Pieni tarkennus pm.mälle. Olen vielä töissä vähän aikaa bmw.n huollon parissa. bemareita on ollut työsuhdeautoina 4kpl. Märkäkorvapoikani 30v. on juuri käynyt bemarikurssin lompakon kautta, auton myyntiä vaille valmis. Tällä työ/sekä henk.koht. kokemuksella sanon ettei bemarista ole autoksi vieläkään. Hyvä bisnes se on tehtaalle ja uusien myyjälle. muttei ostajalle.

• Miellyttävä auto
        65 vuotias kirjoitti:

7-sarja meluisin auto ikinä?
        Taisi auto olla rikki...
        Puhutko uudesta vai "luxus" 10-vuotta vanhasta?

Testeissä BMW on aina hiljaisimpien joukossa, yleensä hiljaisin.

Oma 5-sarjan farkkuni on todella miellyttävän hiljainen.

• 7654rtyu
        Nykypäivässä kirjoitti:

"Vai elätkö aikaa 10 vuotta sitten?" Sattuva kysymys, kun itse elät. Projisoit vain ongelman muihin.

• mr.wint
        65 vuotias kirjoitti:

Bemari on aina meluinen ja epäkiitollinen ajettava. Tutkimuksien mukaan Bemarin viat kasaantuvat kaasupolkimen ja kuljettajan puoleisen istuimen väliin.

• Totuus asiasta
        Nykypäivässä kirjoitti:

No vastasit kuitenkin tuolle "65v ja ei enää bmw" herralle joka puhuo juurikin tuosta BMW 700.ta??

"Ja mitäs pahaa on elää aikaa 10 vuotta taaksepäin"
        No eikös me eletä jo 2010-lukua? Haukutko vielä nykyään kaikki tavarat ja tarvikemerkit jotka on ollut joskus huonoja...ja kehut ne jotka on ollu joskus hyviä? Haloo!

,"jos itse arvotat nykybemarit 45 vuotta vanhojen kokemusten perusteella? Itsehän olet menneisyyteen aika pahasti juuttunut".

Mistä ihmeestä noin päättelet?? Kerro missä lauseessa noin annoin ymmärtää.

"Uusimman korimallin C5:sta, joista vanhimmat ovat siis kolmevuotiaita, on jo nyt mennyt etupään jousituksen osaa vaihtoon vuotojen takia sen verran, että vaikuttaisivat olevan ihan päteviä hydromystiikkaperinteen jatkajia."

Kerro nyt sitten montako on mennyt...muutama tapaus on citroen foorumin mukaan...eikö niitä saisi olla yhtään?

Onko sinunkin mielestä paras auto sellainen missä ei ole yhtään vikaa...kerro mulle se merkki, muista ominaisuuksista viis?? ...Otan osaa, osta raktori, se kestää!

Minulla on kokemusta vain kahdesta "hyde-Sitikasta". Jousitus on paljon huolettomampi, kuin perinteiset rautajouset iskareilla. Minulla on ollut yksi vuoto. Sen korjaus kesti kahvikupillisen ja maksoi 25 euroa. Sen sijaan rautajousia on mennyt eri autoista poikki useampiakin, ja iskareita vaihdeltu useammankin sarjan.

• Paras autoni
        PM kirjoitti:

Oli aikanaan 1996 E39 523iA, monia muitakin ollut, tänään ajan 2008 Citroen C5
        2.0 HdiA::lla. Ei ole tarvinnut korjailla ja on niin hyvä ettei ole vaihtoa mielessä pitkään aikaan. Olen enemmän kuin tyytyväinen tähän autoon joka on ehdottomasti paras talviautoni ja ei kesäkäytössäkään ole mitään moittimista.
        Mielest6äni kuoppa on mukavamppi ottaa pehmeällä keinahduksella kuin tärähdyksellä.

• Bemaristi 8
        65v ja ei enää bmw kirjoitti:

Minä luulisin pukkuisen tietävän Bemareista sain kahdsksannen autoni
        heinäkuun lopulla 530d Automaatti 8 vaihteinen ilo ajaa ja omistaa.
        Ekat öljyt ja suodattimen vaihdoin 2400km jälkeen,oli vapaaehtoinen vaihto
        mutta kannattaa,seuraavaa öljynvaihtoa 2013 ,eli 25000km aiankin vaihtoväli.
        Kannattaa pikkasen ottaa selvää ennekuin julkaisee täällä mikä ei pidä
        paikkaansa.
        Ostin viikositten Nokian 7 renkaat autoon 225x55-18 ei melua vaikka
        tiet sulat,päälle lisäksi hakkaturva.

• selvyys

Et ole ajanut edes uutta vitossarjaa, jos väität moista auton meluisuudesta. Seiskasarjaa saa tuplalaseilla, jotka vaimentaa viimeisetkin tuulen suhinat pois.

• Herpert Von Karajan

Bmw E39 520i aut. 4d 2003 ja alle 225/55/16-renkaat.

• weyt bwe b

Jos E Mersu on liian meluisa, taitaa olla edessä fillarin osto. Itse vaihdoni jenkin Mersuun ja melu väheni huomattavasti. Toki jos kokeilemasi yksilö on ollut viallinen...

• gummi kalle

Kyllä mersu on hiljainen,mutta siinä pitää olla michelinin renkaat alla,ei mitään vinosilmien jäljennöksiä.

• jettaska
        gummi kalle kirjoitti:

Kyllä mersu on hiljainen,mutta siinä pitää olla michelinin renkaat alla,ei mitään vinosilmien jäljennöksiä.

Continentalit ne hiljaset renkaat on. Misukat metelöi paljon enemmän. Mies valitsi hyvin:)). Jetalla kuljetaan.

• Reidet puuduksissa

Mukavuus on salakavala käsite, sillä se mikä tuntuu hyvältä korttelin ympäri pyörähtäessä, ei välttämättä ole sitä tuhannen kilometrin matkalla. Hiljaisuuden kyllä saa helposti selville kokeilemalla noita mainittuja ehdokkaita,

• laca

Kaikki isommat autot on hiljaisia ("ei Fordit)" ja kun ostaa vielä automaatti vaihteisen vakionopeus säätimellä niin voi melkein auton ratissa nukkua tai ainakin levätä!

• ...................

Pääkaupunkiseudulla onnistuu vakionopeussäätimen käyttö melko huonosti. Itsellä juurikin iso auto automaatilla ja tarkalla nopeusmittarilla. Rajoituksen mukaan kun säätää vakionopeuden on aina pikkuautojen takapuskurit liian lähellä. Ja sitten on näitä joiden mukaan turvavälit ovat seksuaalivähemmistöjen hommaa, niin jarrutteluksi menee.

Sisä-Suomessa tällainen iso auto onkin edukseen. Vakionopeuden kun asettaa sataseen, moottori käy 1750 rpm. Ei yhtään huonommaksi voi kyyti mennä.

• naket
        ................... kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla onnistuu vakionopeussäätimen käyttö melko huonosti. Itsellä juurikin iso auto automaatilla ja tarkalla nopeusmittarilla. Rajoituksen mukaan kun säätää vakionopeuden on aina pikkuautojen takapuskurit liian lähellä. Ja sitten on näitä joiden mukaan turvavälit ovat seksuaalivähemmistöjen hommaa, niin jarrutteluksi menee.

Sisä-Suomessa tällainen iso auto onkin edukseen. Vakionopeuden kun asettaa sataseen, moottori käy 1750 rpm. Ei yhtään huonommaksi voi kyyti mennä.

ei tietenkään kaupungeissa joka paikassa voi käyttää missä voi niin säästyy ylinopeus sakoilta minun vakionopeus säädin toimii yli 50km nopeuksissa ja laki sallii nykyään muutaman kilometrin ylinopeudet

• eläk. 8v jo
        naket kirjoitti:

ei tietenkään kaupungeissa joka paikassa voi käyttää missä voi niin säästyy ylinopeus sakoilta minun vakionopeus säädin toimii yli 50km nopeuksissa ja laki sallii nykyään muutaman kilometrin ylinopeudet

"laki sallii nykyään muutaman kilometrin ylinopeudet "

ite tuli 70 € lappuja 3 viimevuonna nop 43, 84 ja 86,
        oli 3 4 ja 6 km/h ylitykset.

lapsi sai tänävuonna 84, 80 alueella, kaikki on pystytty valituksen kautta eliminoimaan, aina samalla tekstillä.

nyt ajan kyllä aina jos ei ole kiire 80 ja 100 lasissa maantiellä, usein on rekat torvea soittaneet, mutta en halua vahtia nopeuksia, nautiskelen ajamisesta

• 7654ry
        naket kirjoitti:

Laki ei salli. Poliisi voi "sallia". Huomautus voi kyllä tulla.

• vakkari löytyy

Kerro esimerkki missä esim Helsingin keskustassa voit käyttää vakionopeussäädintä. Tai yleensä kehäykkösen sisäpuolella. Ja klo 6.00-9.00 välillä sekä 15.00-18.00 välillä.

• naket

Hyvää päivän jatkoa!

• vakkarillinen
        naket kirjoitti:

Hyvää päivän jatkoa!

Missäs päin Helsinkiä se on?

• jäläs

Voisitkos ajatella jotakin maasturin tyyppistä ?
      Sellaista herrasmies tyyliä. Mukavia vehkeitähän nuo
      ovat. Ja autoon meno olis helppoa vaikka iän myötä
      vähän kangistuiskin. Ja noista hieman korkeammista
      näkee seurata liikennettä aivan toisella tavalla
      kuin matalasta henkilö autosta. Boonuksena
      ja hätävarana jonkunlainen neliveto !!

• kjchvklg

Tuo pointti tuli minulla ensiksi mieleen. Matalasta autosta on ikävä kiivetä jaloilleen, varsinkin jos on ylimääräistä massaa kropassa ja nivelissä vihloo. Vaikkei näin olisikaan, niin helpompi on aina helpompi.

• a8

Jeps ja maasturilla on mukava rusikoida alleen kaikki pikkuautot.

Kysyjälle vastaus: Audi A8 tai linja-auto/taksiauto

• Be quiet

Lexus ls 460 tai 600 h

• junnujannu

Mopoauto..

• henrik721kuutio

pimeät kohdat nelostiellä välillä jyväskylä oulu kemi ois valaistava paremmin että näkis jotain tiellä.
        jyrkkiä mutklia ei loivia ole.

• henrik721kuutio
        henrik721kuutio kirjoitti:

pimeät kohdat nelostiellä välillä jyväskylä oulu kemi ois valaistava paremmin että näkis jotain tiellä.
        jyrkkiä mutklia ei loivia ole.

se suututti eilen kun iskä paino vaan kaasua ja kuvitteli että onpa tässä tehoja kun autonrenkaat on sekundaa en uskalla olla etes sen kyydissä.

• Eco Vs Ajonautinto

Älä osta rengasta minkä kyljessä lukee Eco tai jtn muuta vastaavaa, tai renkaita joiden vierintävastusta sanotaan kilpailijoitaan pienemmäksi. Tälläsissä renkaissa kumimateriaali on aina kovempaa kuin normaalisti, eco renkaat täristää, pitää melua enemmän ja huonontaa ajo-ominaisuuksia.

• ecoeco

Jeps. Michelinin ecorenkaiden, Energy Savereiden sanotaan olevan erityisen äänekkäät!

• tatkka 3 asiassa.

" Älä osta rengasta minkä kyljessä lukee Eco"

Jos renkaan hiljaisuutta haet;
        Koeta renkaan sivuja irtorenkaassa, mitä ohuemmat ovat ja mitä leveämmällä alueella sivuissa, sitä hiljaisemmat yleensä ovat.
        Hiljaisuuteen vaikuttaa hyvin paljon myös renkaan tasapainotus, jos hiemankin rattia vapisuttaa 90 tai 110 lukemassa, niin ne renkaat muodostavat jatkuvasti enemmän ääntä.
        Koskaan en ole saanut aluvanteuita täysin tasapainoon kun niitä on "väkisin" tullut uusien autojen mukana, kahdesti olen ne myynyt ja siirtynyt teräsvanteisiin.

Jos tärinättömyyttä haet;
        Osta rengaspainemittari, digitaalinen ja tarkkaile millä paineilla on miellyttävä ajaa.
        Meidän autossa on suositus 2,2–1,9 ja voin vakuuttaa, että tuo takapää on pidettävä 2-3 hengen kuormalla 1,9–2,0 lukemassa, 2,1 on jo aivan liikaa.
        HUOMAA; huoltoasemilla mittarit näyttävät usein todella väärin, eikä koskaan voi toivoa 0,2 parempaa tarkkuutta.

Nimin; kaikki 12 uutena ostettu ja ite heti huollettu, vain yhdessä on ollut 2 huoltoleimaa kun noin 10-18v iässä on myyty, muissa 1.
        Kun osaa, on kiva olla, luulen osaavani, ymmärtäväni autoista paljon ja 2 muustakin, mutta 97/100 asiasta on vielä opettelun tasolla.
        ======================
        itse kyllä ostin ja pidin ECO renkaista silloin kun ajoin enemmän,
        nyt kun on 3 autoa ja jokaisella ajan 5-10 000 km ostan vain Nokian nastarenkaita ja aina nypin nastat pois ja ostan vain uusia talvirenkaita, sillä kyllä pito aina kesällä riittää, talvella se on tärkeintä.

• Parempi kyyti
        ecoeco kirjoitti:

Jeps. Michelinin ecorenkaiden, Energy Savereiden sanotaan olevan erityisen äänekkäät!

Vaihdoin juuri Bridgestonet Energy Savereihin. Äänitaso aleni ja suuntavakavuus parani.

• trerty
        ecoeco kirjoitti:

Missä näin sanotaan? En ole itse huomannut. Ovat kai huomaamattomat.

• pidetään kauan kai

Meillä jälkikasvu ehdotti hyviä valoja, pysäköintiavustajaa, korkealla istumista ja tilaakin voi joskus tarvita.
      Tuollaiseen päädyttiin keväällä.

VOLKSWAGEN Touran Comfortline 1,6 TDI 77 kW (105 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti

on tuokin aivan riittävän hiljainen, paljon hiljaisempi kuin 9-vuotta vanha edellinen "parempi" automme, kulkee kyllä hienosti, voi turvallisen tuntuisesti katsella maisemia.
      Ja valot, siinä on huima kehitys.

• seniorikuski.

aikoinaan ( v. 1989 ) , jenkkilässä käydessäni, jäi lähtemättömästi mieleen tapaus, kun viereisellä kaistalla ajeli hopeahiuksinen mummeli, eikä millä tahansa autolla. Kulkupelinä oli hänellä 426cid ( n. 7 litrainen ) HEMI V8-koneinen 1969 Plymouth Cuda. Tehokkain sarjatuotantomoottori tuohon aikaan. Hevosvoimia n. 400 kpl. Konepellissä ilmanottosieraimet ja nuo mieleenjäävät HEMI-tekstit. Jäi harmittamaan, kun ei ollut kameraa silloin käsilä. Olisi saanut ikimuistoisen kuvan. Auton kuski varmaan jotain 80 ikäinen. Ja tuollainen tehotykki autona. Joku voisi pitää yhdistelmää vaarallisena. ( aika moni siis... )

• ei ikärasisti

Eihän ikä teei ihmistä vaaralliseks liikenteessä,i vaan huono ajotaito huonontuneet ajotaidot.

• khgfljd

Tuon ikäisen tehojenkit ovat jo sinällään vaarallisia, prkleesti tehoa eikä minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia.

• AutoPelle
        ei ikärasisti kirjoitti:

Eihän ikä teei ihmistä vaaralliseks liikenteessä,i vaan huono ajotaito huonontuneet ajotaidot.

Asenne tekee vaaralliseksi ei taidon puute.

• taunomatic

Osta joku neliveto ja automaattilaatikolla! Ei tarvi enää vaihteita ettiä eikä jää niin helposti jumiin. Mitä enemmän on hintaa, niin sen hiljaisempi se yleensä on, myös Fordit ja japskit.

• Evandaattori

Niin. Haluatko ison, pienen, uuden tai käytetyn? Isäni ajoi 84 vuotiaaksi. Hän tykkäsi kovasti viimeisimmästä autostaan, joka oli Fiat Punto. Siis pieni auto hänellä.

Itsekin olen kuuskymppinen. Minulle on ihan sama, mikä ritsa on alla, kunhan toimii. Tuo automaattilootalla varustettu -04 mallinen Daewoo Evanda, jonka kesällä ostin, on kyllä mukava, eikä sellainen maksa käytettynä paljon. Nykyäänhän Daewoo on Chevrolet, siis luotettavaa GM tekniikkaa. Evanda on iso ja hiljainen. Minulla tosin on siinä kiinalaiset halpisrenkaat alla, ja rengasmelu voisi olla pienempikin. Kaksikymppinen tyttökin tykkää sillä ajella ja kuopuksen kanssa teemme pitkiäkin matkoja sillä hänen urheiluharrastuksensa puitteissa. Bensaa siinä kyllä kuluu melkolailla, mutta se lienee kaikkien isojen autojen ongelma.

Nykyiset pikkuautot ovat nykyään erittäin hyviä ajaa. Tuntuvat paljon suuremmilta kuin ovat, Jos kuljetettavaa ei ole paljon, ja kulkee pääasiassa yksin tai puolison kanssa, niin turha silloin kovin suurta autoa hankkia. Minulla on ollut myös Skoda Fabia, jolla tehtiin pitkiäkin matkoja. Se oli kyllä ahdas neljälle, mutta yhdelle tai kahdelle olisi oikein sopiva. Vaimolla tuossa on ajossa KIA, eikä siitäkään ole pahaa sanottavaa. Myös Suzukit ovat kokemukseni mukaan yllättävän hyviä.

Bemariin ja Mersuun en ota kantaa, koska semmoisia minulla ei koskaan ole ollut.

• zxz.

Minkätakia sen auton pitäisi olla erilainen, kuin vaikka 30 vuotiaalla?

Ei vielä 60 vuottakaan. Ei sitä nyt kannata itsestään vanhusta vielä tehdä.

No ehkä joku jo tossa iässä tuntee itsensä vanhaksi? Sekin on oma valinta.

• 62vee

Odotahan kun itse tulet tähän ikään niin huomaat että kroppa toimii erilailla kuin vielä 10 vuotta sitten. kaipaa erilaista sänkyä, erilaisia tuoleja, erilaista autoa, jo pelkästään penkin ja sisään/ulosmenon takia. Näkökin huononee, kaikkea pirntä valikkopipellystä tai vastaavaa ei näe kunnolla, arvostaa selkeyttä ja kunnon katkasimia...
        eikä se ole oma valinta eikä kerro mitään henkisestä iästä

• 69v

"No ehkä joku jo tossa iässä tuntee itsensä vanhaksi?"

kyllä meitä alkaa kuolemaan jo melkoisesti viiskymmpsenä, minullakin lähes 10 tuttavaa kun on saanut diaknoosin alta 57v ja elinaikaa on ollut 2-6 kk,
        kaikki ovat olleet vakituisessa työssa ja terveitä.

ei ole aina oma valinta, mutta niillä kun on oma valinta pitää viimeistään viiskymppisenä aloittaa terveelliset elintavat, ettei pitkästä elämästa tule viimeiselle 20 vuodelle helvettiä.

• ZXZ.
        62vee kirjoitti:

Odotahan kun itse tulet tähän ikään niin huomaat että kroppa toimii erilailla kuin vielä 10 vuotta sitten. kaipaa erilaista sänkyä, erilaisia tuoleja, erilaista autoa, jo pelkästään penkin ja sisään/ulosmenon takia. Näkökin huononee, kaikkea pirntä valikkopipellystä tai vastaavaa ei näe kunnolla, arvostaa selkeyttä ja kunnon katkasimia...
        eikä se ole oma valinta eikä kerro mitään henkisestä iästä

Olen jo se ikäinen: sama sänky ollut ainakin 20 vuotta, en ole patjaakaan vaih-
        tanut, pitäisi kyllä, koska alkaa olla jo vähän painunut. Monenlaista tuskaa on
        ollut, ym. ahdistusta, näkökin on heikentynyt. Ts. kovia on koettu, niin nuorena,
        kuin vanhempanakin.. Koettelemukset ovat vain vahvistaneet, lihomaan ei ole
        ruvettu, niinkuin suurin osa omanikäisistä. Sama paino on kuin 20 vuotiaanakin.

Sairauksille ei voi mitään, niitäkin on ollut. Vanhaksi en itseäni tunne, fiilis on
        sama kuin 25 vuotiaanakin. Onneksi kuitenkin on kehitystä tapahtunut.

Keinutuolissa en rupea istumaan, se on asenne. Elämä alkaa.....

• uytredfrgthy

Vai oma valinta. Et ole vielä oppinut, että kaikki eivät ole samanlaisia. Aira Samulin -tyypit ovat kuitenkin melko harvassa.

• zxz.
        uytredfrgthy kirjoitti:

Vai oma valinta. Et ole vielä oppinut, että kaikki eivät ole samanlaisia. Aira Samulin -tyypit ovat kuitenkin melko harvassa.

Tämä onkin jo vanha juttu, mutta vastaan. Sairaudet ei ole oma valinta, mutta
        pappautuminen ja mammautuminen on oma valinta.

• heehhhhhhhhhhhhh

Osta suoraan hautapaikka, on hiljanen.

• terv vm 68

No tuo lauseesi kertoo suoraan että elämänkokemuksesi on vielä melkoisen ohut ja yksiulotteinen. Mutta älä huoli, kyllä se siitä seuraavien kymmenien vuosien mittaan alkaa muotoutumaan...

• a8

heh heh heh...

• a8

heh heh heh...

• 25 v. eläkkeellä

Helppo auto olisi muillekin turvallinen.
      Itselleni ei enää turvallisuus merkitse.
      Sekoilen vaihteiden kanssa, selkä ei siedä kuoppia, jäljelle jäänyt kuulo on melulle arka, ja en kestä hellettä.
      Ajaminen on rajoitetumpaa.

Tärkeä ominaisuus on nukkumismahdollisuus.
      Harva uskaltaa myöntää sen tarpeen vanhentuessaan.
      Useimpiin pieniin autoihin pystyy rakentamaan vuoteen.
      Tavalliseen sedaniin ei järjesty kahta metriä suoraa tilaa.

Pahan päivän varalle on Erkkola MOE 5.
      Kaikilla ei ole sellaiseen varaa.
      Ei ajokorttia. KELA-kortti riittää.
      Ei pysäköintiongelmaa, jalkakäytävälle kuten polkupyörä.
      Erittäin leppoisa ajettava, jopa pakollisen leppoisa.
      Automaattivaihteet. Kuntouttava narukäynnistys.
      Itsesäätyvä, tehokas ilmasto.
      Penkin vaihdoin puutarhatuoliin, jossa voi nukkua, ajaessaankin.
      Pidätysongelmaiselle on helppo laittaa vessanpönttö, tärkeä vanhukselle.
      Melutaso hytissä mitattiin katsastuksessa riittäväksi, 107 dB kuskin korville.
      Kuulosuojaimiin piti lisätä massaa, ja käyttää lisäksi tulppia. Ei stereoita.
      Ulkopuoliset äänet eivät kykene häiritsemään rauhaani.
      Hornamainen rähinä karkottaa alle jäävät pois tieltä. Lukkiutumattomat jarrut.
      Vakuutuksen bonukset eivät muutu liikennetapahtumista,
      seikasta on hyötyä vähentämään stressiä väistämistilanteissa.
      Ulkonäkö ja ajodynamiikka ovat sen verran kunnioitettavat, että aina on tilaa.
      Laillinen, varokaa.

• amerikan mersu

Osta lincoln towncar, suomesta löytyy muutamia 90 luvun linkkareita. Et tule pettymään ja voin sanoa et ykskään saksalainen tai japsi ei pääse lähellekään samaa ajomukavuutta.

• autolla pääsee

Poika osti ja on tyytyväinen. Omaan makuuni on pienempi kaara.

• jenkkilulla

Mitä mukavaa on siinä ettei auto lähde käyntiin, korjaamolle ja bensa-asemalle menee omaisuus?

• juupa juu

Mitä tuolla käyntiinlähdöllä ja korjaamiolla on tekemistä TownCarin kanssa? Kun vähän ajaa ei benmsalaskulla ole niin väliä. Varsinkin kun korjaamolle ei mene rahaa. Koeteltua tekniikkaa eikä mitään insinöörien kertakäyttöpäiväunia tyyliin imusarjaläpät tai TSI.
        Ja mukavuus on ihan jotain muuta kuin alustan madallussarja ja 45 profiilin renkaat jossain bemussa tai audissa.

• jettailija

Mittareissa reilut 60 ja 60 000. Nopeudensäädin ja takatutka erittäin hyvät lisät. Yhtä kaipaan, automaattivaihteista. Sitäkään ei muuten, mutta auto helposti sammuu liikkeellelähtiessä, ellei ole tarkkana. Auto Jetta Wolsu.

• trekinen

Minulla on Nissan Primera ja ikää ( minulla ) 59v ja auto on tosi mukava niillä matloilla joita ajelen ( muitakin kulkuvälineitä voi käyttää ). En voisi kuvitella ajavani sellaista " koppakuoriaista ", mielestäni siinä tulee asfaltti liian syliin :)

• neuvosto

Taksi on yleensä aika jees kulkupeli käyrille.

• so zi da ma

Ajokortin saamiselle pitäisi olla myös kypsyyskoe koska liikenne on sosiaalista kanssakäymistä eikä yksilöurheilua. Näistä tällaisista viesteistä näkee että henkinen kehitys on viisivuotiasan tasolla vaikka ikää olisikin se 18vee

• .

Riku katainen on raiskaaja

• 1.9 cdti

Miten olisi joku city maasturi tai pieni tila-auto, niissä istutaan henkilöautoa korkeammalla ja käynti autoon/ autosta ulos tuleminen on helpompaa kuin henkilöautossa. Itse 39 vuotiaana olen miettinyt seuraavaksi autoksi tila-autoa ajoittain oikuttelevan selkäni takia ( helpompi mennä autoon / pystympi ajoasento). Minkälaisen hinnan olet valmis autosta maksamaan, siitähän se riippuu loppu peleissä. Jos henkilöauton haluat ostaa niin E-koppaisen mersun hinnalla vaihtoehtoja voisi olla esim Jaguar,Volvo eiköhän noilla kelpaa ajella.

• huhuhuo

hyndai getz tai I20

• Versoo!

Leppoisaksi auton tekee se, että voi ajaa korjaamon ohitse. Tietysti, jos on rahaa, voi hankkia auton äänettömyyden yms. perusteella.
      Ajoin vuosikymmenet eurooppalaisilla autoilla: Mersu, Volsu, Saab, Opel, Ford ja olin aina pettynyt niiden isoon korjaus- ja huoltotarpeeseen.

Äkäpäissäni otin Toyota Corolla Verson eikä ole kaduttanut yhdeksään vuoteen. Penkki on korkealla pitemmänkin korston istahtaa kipeine selkärankoineen ja kattoonkin on matkaa. Voi istua vaikka vilsa päässä. Ainut korjaus on ollut etujarrumännän tiivisteen vuoto! Verratkaa hyvät ihmiset - yhdeksään vuoteen ainut korjaus.

Suosittelen automaattivaihdetta.

• Sisäänajo käynnissä

Joko on peräti 30000 km mittarissa?

• xsaqaz

Toyota Yaris on minusta paras. Istuinkorkeus on oleellinen mukavuustekijä, kun nivelet eivät ole enää vetreimmillään. Vähän kuin pakettiautoa ajaisi tavallisen sedanin jälkeen.

• nounippon

Unohtakaa jo nuo riisikipot,ne on vielä kaukana kunnon auton ominaisuuksista,suomessa ylimainostettuja,muualla euroopassa harvinaisuuksia.

• Kowia bändejä silti

En lue sisäpusseja, minkä vuoksi en jo useamman kerran ole tunnistanut yöelämäs jututtavia idoleitani kuin vasta keskustelun lopussa. Enkä ole enää viitsinyt kertoa fanittavani bändiä.

• Veikko 56v

Vuosien mittaan kilometrejä kertynyt pitkälti yli miljoonan,tällä kertaa alla Chrysler 300 5,7 Hemi V8 suosittelen.

• H59v

Kyllä sillä kelpaa varmaan ajella, itselläni saman konsernin tuote, Nitro vaan, mutta ikäihmiselle sopiva, ei tarvitse istua maassa. Automaatti ja kaikki.
        Sitä ei auto parane.

• khcfkj

Oli jossain katsastustilastossa tuo malli luotettavuudeltaan huonoimpia.

• Mb210

Tämähän sysleri onkin tehty mersun alustalle.. meinaan 210 korisen

• Nainen ratissa

Onko etujarruvika kallista korjata tai jarrut yleensä jos ei oteta huomioon pelkkiä jarrupalojen vaihtoa? kyselee YH-blondi, joka ostamassa sellaista autoa. vikaa jarruissa edessä mutta halvalla saisi auton...on vm -07 Hyundai Trajet. Ei tietoo muuten siitä merkistä, kun viimeiset 10 v.meni Opel Astralla, ennen sitä uusina ostetuilla itäautoilla.

• H59v

Väärä palsta/osio, täällä ei käsitellä jarruremontteja.

• avulias93

Kuule, asia on nyt niin ettet selviä tästä pikkurahalla. Niinhän se menee että jos tahtoo hyvän ja halvan on ostettava kaksi. Siis
      1. Panosta renkaisiin ja vanteisiin, korkee profiili vanteet.
      2. Kunnon laatu, jossa ovet ei oo tehty vuoden vanhoista säilykepurkeista vaan materiaalit on jykevää ja laadukasta tekoa. Esim ihan ovien paksuus kannattaa kattoo.
      3. Automaatti laatikko ehottomasti! Aikaa jää enemmän liikenteen tarkkailuun.
      4. Jakkaroihin kunnon säätövara, esim jos löytyy ristiselän säätö niin säästyy ehkä monilta selkävaivoilta.
      5. Peruutus tutkat helpottaa huomattavasti ja pienentää kynnystä lähteä liikkeelle jos ei oo hyvä parkkeeraa.
      6. Hyvä näkyvyys autosta, peilien koko.
      7. Asialliset turva varustelut, koska ne todella voivat pelastaa!
      8. Neliveto, auttaa talvella TODELLA PALJON. Lisää turvallisuutta joka säällä.

• 20

Selekäreppu-Mosse riittää paremmin kuin hyvin
      ikäihmisille.

• itse totuus

kyllä tuon ikäselle ehdottomasti paras auto on linja-auto.sen kyydistä on sitten hyvä siirtyä muiden avustamana ruumis autoon aiheuttamatta muille ensin vahinkoa...

• mutenvain

kaksi vuotta takaperin 400€ 240 farkku volvo mittarissa 300 000 itellä 64v. joka kesä pitempi reissu pohjoiseen 1000km sivu. tänäkin kesänä samoilla silmillä kumpaankin suuntaan.

miksi auton pitää olla mukava, tärkeintä että toimii. tuolla reissulla paljon rojua mukana plus kaksi matkustajaa.

kun menen kaupunkiin otan mieluummin emännän venton jos ei ole eriyistä tuomista, raskaat ostokset vaativat kuitenkin volvon jolla kulkee pitkät ja painavat tavarat ilman kärryä.

vihjeenä volvosta meille dementikoille: kun navi sanoo pysy vasemmalla, vilkaisu ohjauspyörään riittää, v on vasemmalla, vastaavasti o tarkoittaa oikeaa.

olen jo pitkään ajellut volvoilla(takavetoja) enkä tiedä onko muita volvon ominaisuuksia tämän lisäksi säilytetty, itseasiassa lukeeko enää ohjauspyörässäkään volvo.

vanhat muuten yksinkertaisia huoltaa ja hoitaa. tässä nykyisessä kuitenkin kärjetön sytytys keväällä aiheutti harmaita hiuksia hävittämällä kipinän, mutta sen jälkeen toiminta on ollut varmempaa kuin junan vessalla.

jos bensan kulutus on mielestäsi liian iso, ja tämä koskee kaikkia merkkejä, valehtele se pari litraa pienemmäksi, niin tekevät toisetkin:)

• Volvolla pääsee
        mutenvain kirjoitti:

kaksi vuotta takaperin 400€ 240 farkku volvo mittarissa 300 000 itellä 64v. joka kesä pitempi reissu pohjoiseen 1000km sivu. tänäkin kesänä samoilla silmillä kumpaankin suuntaan.

miksi auton pitää olla mukava, tärkeintä että toimii. tuolla reissulla paljon rojua mukana plus kaksi matkustajaa.

kun menen kaupunkiin otan mieluummin emännän venton jos ei ole eriyistä tuomista, raskaat ostokset vaativat kuitenkin volvon jolla kulkee pitkät ja painavat tavarat ilman kärryä.

vihjeenä volvosta meille dementikoille: kun navi sanoo pysy vasemmalla, vilkaisu ohjauspyörään riittää, v on vasemmalla, vastaavasti o tarkoittaa oikeaa.

olen jo pitkään ajellut volvoilla(takavetoja) enkä tiedä onko muita volvon ominaisuuksia tämän lisäksi säilytetty, itseasiassa lukeeko enää ohjauspyörässäkään volvo.

vanhat muuten yksinkertaisia huoltaa ja hoitaa. tässä nykyisessä kuitenkin kärjetön sytytys keväällä aiheutti harmaita hiuksia hävittämällä kipinän, mutta sen jälkeen toiminta on ollut varmempaa kuin junan vessalla.

jos bensan kulutus on mielestäsi liian iso, ja tämä koskee kaikkia merkkejä, valehtele se pari litraa pienemmäksi, niin tekevät toisetkin:)

Minulla ikää 59 ja vaivoja, vammoja monta. Ostin Ruotsista viime syksynä vm 05 V70 automaattivolvon. Kyllä on nyt lysti ajella! Kulkee suoraan ja ripeästikin tarvittaessa (2.4L-170 hv). On se myös hiljainen. Alla uudet Nokialaiset kesärenkaat. Eikä se mikään bensasyöppö ole! Keskimäärin 7,6l/100 km kesällä. Ja tilaa on, perälle voi loihtia vaikka makuupaikan. Penkitkin ovat monine säätöineen oikein mukavat, viilennetyt/lämmitetyt nahalla! Mitään ei ole tarvinnut 12000 km aikana korjata. Mittarissa nyt 138000 km. Kävin juuri katsastamassa ja siellä kehuttiin että on kiva välillä nähdä ehjäkin auto tätä ikäluokkaa.

• jiiiiiiiiiiiiiiiiiii

kokeilemalla itse löytää sopivan ja moneen junaan mahtuu, esim pappani on 71ja ajaa -89 chevy vanilla:D

• temb

Kokeileppas Citroen C4 Picassoa. Ei tarvitse istua takapuoli lähellä maata eli
      helppo mennä sisälle ja nousta ulos.
      Näkyvyys ulos hieno ja mukavaa kyytiä edullisesti:

• @Kuusnelonen@

Minulla on Opel 2.3 automaatti, vm. -05, hiljainen ja mukava, ajanut olen n.170t, kulkee käskettäessä, mutta nyt, kun tuota ikää on jo niin paljon, että finnit tulee toisen kerran naamaan, niin olen vakavasti harkinnut hommata Honda civic "R":n, 2 litraisella pannulla!
      On nimittäin niin, että kun ikää tulee,(64) niin kiire senkun lisääntyy!
      Minulla on kylläkin kesäkäytössä Susuki Hayabusa, mittariin olen ajanut 300 km/h, liikkuu aika kivasti, mutta kun tuo Suomen talvi... Ja tyttöystävät ovat hajallaan ympäri Suomea, yksi jopa Saksassa saakka, ja vaimoakin pitää välillä kyyditä, -siitäkin huolimatta, että hänellä on auto ja kortti, kaikenmaailman kyläreissuja, niin mitä mieltä olette tuollaisesta hankinnasta, siis Hondasta? Ainakin "paperilla" näyttää hyvältä!
      Ikäni? No, olen keski-iässä, tarkemmin 64v!
      Huom! Tämä kirjoitus EI OLE mitään huuhaata, vaan se pitää paikkansa!

• Köntyskäinen

Olen 71v ja autoni joka juuri on melkein myyty;allekirjoitustani vaille; on Jetta 06 1,6 Fsi.70 000 km ajettu.
      Olen silmät kiiluen katsellut Toyotan Aygoa ja muutamana päivänä ajanutkin sitä.
      Tuntuu aika luonnikaalle pelille.Äänekäshän tuo on,mutta niin oli Jettakin siirtyessäni siihen ranskalaisesta.

• 62v

Suzuki sx4 :
      - edullinen ostaa, edullinen pitää
      - korkea : helppo kulkea sisään ja ulos, näkee hyvin muun liikenteen
      - neliveto - yliveto Suomen oloissa. Jos vähän ajelee, niin voi ajella koko vuoden kitkoilla 8ei tarvi vaihdella/varastoida renkaita)
      - japanilainen laatuauto
      - mukava, monikäyttökori

• lkufilufäo

Ole huoleti, kyllä se kuulo alkaa huonontua sitä tahtia, ettei pienet erot ajomelussa tunnu missään.

• mopoauto..

Mopoauto on paras vaihtoehto.

• Mukava peli

Hiljaisin ja mukavin ajokokemukseni on ehdottomasti koettu jaguarilla ja tässä tapauksessa malli oli vuoden -09 XF premium luxury ja oli käsittääkseni dieseli.

• weedd

Ostata tila-auto missä istuinkorkeus on korkeampi kuin tavisautossa -eli lapset istuu pulkassa, aikuiset tuolissa;)

Melusta kannattaa hakea omia kokemuksia ja sitä missä enimmäkseen ajaa, kaupunki vai maantie. Lisäksi tuo melun sävyn ärsytys on yksilökohtaista. Veikkaisin ranskalaisten olevan mukavampia varsinkin kaupunkiajossa, maantiellä saattaa tilanne tasoittua. Pidin rellun senicista vaikka golf plussan ostinkin, huolto kun oli lähellä. Kitkoilla kun ajelee rauhassa kesät talvet niin melu pysyy kohtuudessa. Jos valoa kaipaat niin xenon taitaa olla se selkein vaihtoehto.

• aika loppuu

Eiköhän tuo liene ensin ambulanssi ja sitten ruumisauto

• ktdhj jj

Lexus LS. On vaan mahtava ja hiljainen auto, jos pelimerkit riittää.

• Sepi..

Olen samaa mieltä.
        Mutta jos pelimerkit ei riitä niin tee sitten kuten Sopranos-sarjassa; osta Hyundai Sonata tai i40. Se on seuraavana, lähes yhtä korkealaatuinen, mutta selvästi halvempi ja kuitenkin erittäin hiljainen, vankka ja tyylikäs.

• Normann

Taksi

• 20v ja eläke

Itse suosittelisin vanhemmalle väestölle autoksi jotain hieman normaalia korkeammalla istumakorkeudella olevaa ns. perusautoa. Esimerkkeinä vaikkapas VW Golf Plus, VW Touran, Renault Scenic ja Toyota Corolla Verso.

em. autoja on lähipiirin vanhemmilla ihmisillä olleet, jokaisessa omia puoliansa, mutta autoihin helppo kulkea, tilaa sopivasti, ulkomitat suhteellisen helppo havannoida (ainakin Golf ), varusteita tarpeeksi, taloudellisiakin moottorivaihtoehtoja eikä hinnatkaan mitään hirveitä.

Ja jos täällä nyt oikeasti joku vanhempi ihminen autoaan miettii, niin täytyy kyllä miettiä valtaväestön suhtautumista kommentein hautapaikka, ambulanssi ja ruumisauto. Opetelkaa arvostamaan vanhempia ihmisiä sekä muitakin, joilla on mahdollisesti vaivoja. Huonoselkäinen ei kaikilla japseilla aja, sen voin sanoa kokemuksestakin.

• 36 vee

Ei nuo kommentit ole valtaväestön vaan märkäkorva-nuorison. Ikää on ajokorttiin mutta henkinen ikä jämähtänyt sinne eskarin kohdille

• hhhiuuu

tääsä olis yksi vaihtoehto. mukavat kyydit kunnolla tehostetut jarrut ja ohjaus tuo helppoutta ajamiseen ja varusteita riittää. ja sopivasti arvokkuutta ja mukavuutta siihen hetkeen elämää jolloin siitä pitää nauttia
      http://www.nettiauto.com/cadillac/de-ville/4261280

• volvoman740

Sanosin että paras auto on Volvo 740!

Laatu, ajomukavuus, turvallisuus, tyylikäs ulkonäkö ja riittävät varusteet.

Esim. Volvo 740 vm.88-92. siisti... leimattu... hyvät varusteet...
      mm. abs-jarrut, ohjaustehostin, sähköikkunat ja muut herkut mitä löyttyy.

Talvella lämmin auto ja lukkoperä auttaa liukkaalla.

Huippu laadukas koska huolletulla autolla ajaa helposti 600000Km ja hinta ei kovinkaan korkea.

Jos ajatellaan tältä kantilta... Volvo 740 ok kilsat...250 000Km ja hinta alle 2000 Euroa ja liikkeestä saa hyviä ja varmoja. Vastaan Bmw 730. aj.150tkm ja vm. 06.

Ei varmasti tule hinta erona olemaan yhtä hyvä kuin volvo!
      Varmasti bemari voi olla hyvä... mutta onko hintaansa nähden?
      Sitä voi jokainen miettiä itse ja tehdä johtopäätöksensä, mutta halvallakin voi saada, aikas hyvän auton.

• volvoman740

Ainiin unohin laittaa et toi bemari maksas 40 000 Euroa!
        ;D

• kknrewei

Kyllä minä ainakin kannatan polkuautoa.Pysyy vaarin kuntokin kohdallaan.

• VW Golf Variant

Hassua, että joku alle kuusikymppinen pitää itseään ikäihmisenä! Itse käyn seitsemättä kymmentä ja murrosikä alkaa vasta vähän helpottaa.

Äidilläni olisi kortti ollut voimassa 90:n ikään saakka, mutta hän älysi sentään luopua autoilusta oma-aloitteisesti 88 vuoden iässä.

Itse ajan nyt ensimmäisellä autollani, jossa on automaattivaihteisto (taloudellisen suoravetoinen, DSG-tyyppinen), ilmastointi, vakionopeussäädin ja tupla-ksenon-ajovalot. Tehoja ja vääntöä sopivasti leppoisan vaivattomaan etenemiseen: 118 kW (160 hv) ja 240 Nm. Auto ei ole iso eikä pieni, halpa eikä kallis, pyssy eikä lussu vaan juuri passeli. Olen hyvinkin tyytyväinen valintaani.

• zxz.

Nii-in, alle kuusikymppisenä ikäihminen. ÄLÄ MUUTA SANO....

• volvoman740

VW Bora on myös hyvä "ikäihmiselle". :D

• jäykkäniska

mielestäni "ikä-ihmisille" sopivin auto on linja-auto.jos yksilöllisempää haluat niin taksi-auto.

• Sooppeli

Tai jos olet EKO-tyyppiä niin karvaooppeli.

• nisukki

Suosittelen Nissan Qashqaita. Hyvä ja hiljainen ajettava. Paljon maavaraa, ei hanget haittaa, ja istuin korkeammalla. Mukava auto jo on selkävikaa. 1.6 litran kone riittää mainiosti. Itellä ikää 58 enkä enää osta jatkossa matalaa autoa.

• T=G(GPO

Ainakin täällä monet seniorit ajaneet aina nissanilla.Nykymalleissa kelpaa note kun almeraa ei enään ole.Myös mukava peruutella jäykän niskan kanssa kun ei ole perää,korkea istuma-asento ja lapsenlapset mahtuu kyytiin.Myös hintakin on sopiva ja huollot ei kohtuutoman kalliit (monimerkki) huollossa.

• Ei Nissania minulle

>Nykymalleissa kelpaa note kun almeraa ei enään ole.

Olisin kuvitellut sinun esittävän Tiidaa. Mielestäni se jos mikä oli Almeran seuraajaksi tarkoitettu.

Vilkaisin sitten Nissanin sivustoa. Kas kummaa, Tiidakin loisti jo poissaolollaan!

Itselleni ei mikään Nissan tulisi mieleenkään. Jokaisen mallin hintaluokasta löytyy minulle mieleisempiä vaihtoehtoja. Qashqai olisi ehkä lähimpänä kiinnostavaa, Note ei niinkään. Ja Juken muotoilu on jotain sanoinkuvaamatonta... Jos mallisukupolven tai parin takainen Rellu Mégane näytti silitysraudalta, niin Juken muotoilupalvelut on varmaankin ostettu designerilta, joka on erikoistunut piirtelemään pölynimureita!

• näi meil
        Ei Nissania minulle kirjoitti:

>Nykymalleissa kelpaa note kun almeraa ei enään ole.

Olisin kuvitellut sinun esittävän Tiidaa. Mielestäni se jos mikä oli Almeran seuraajaksi tarkoitettu.

Vilkaisin sitten Nissanin sivustoa. Kas kummaa, Tiidakin loisti jo poissaolollaan!

Itselleni ei mikään Nissan tulisi mieleenkään. Jokaisen mallin hintaluokasta löytyy minulle mieleisempiä vaihtoehtoja. Qashqai olisi ehkä lähimpänä kiinnostavaa, Note ei niinkään. Ja Juken muotoilu on jotain sanoinkuvaamatonta... Jos mallisukupolven tai parin takainen Rellu Mégane näytti silitysraudalta, niin Juken muotoilupalvelut on varmaankin ostettu designerilta, joka on erikoistunut piirtelemään pölynimureita!

Nissankokeilu oli kerran. Auto oli kaunis, mutta nakutti mäessä ja öljyä meni.

• viille3

isompi nissan tai sitikka ja automaatti :)

• gjgjjjj

Semmonen missä on se automaatti jarrutus systeemi jos havaitsee esteen ja muut vastaavat kun nuo ikäihmiset eivät ole aina ihan ajan tasalla mitä ympärillä tapahtuu.

• henrik727kuutio

joo semmoset sensorit jotka huomaa reuna viivat ja ja ajaa pikkusen yli keskitien.
        vasemmalle

• henrik727kuutio
        henrik727kuutio kirjoitti:

joo semmoset sensorit jotka huomaa reuna viivat ja ja ajaa pikkusen yli keskitien.
        vasemmalle

toivakka - oulu väli oli yhtö helvettiä viimeyönnä. tuuli kovasti ja sumua . hyvä kun tiellä pysy varoitin kuskiakin ja ajettiin linjaauton rekan takana ja päästiin turvallisesti perille.
        20-100vatroitusta.

• henrik27kuutio

toivakka - oulu väli oli yhtö helvettiä viimeyönnä. tuuli kovasti ja sumua . hyvä kun tiellä pysy varoitin kuskiakin ja ajettiin linjaauton rekan takana ja päästiin turvallisesti perille.
        20-100vatroitusta.

ledivaloja 5wattisia keppien päälle kun on välillä ihan pimeitä paikkoja eikä näy mitään

• henrik721kuutio
        henrik27kuutio kirjoitti:

ledivaloja 5wattisia keppien päälle kun on välillä ihan pimeitä paikkoja eikä näy mitään

vaarallista matkaa.

• Ilo ylimmillään, köp

Jaha ! Kuuskymppiä lähestyy ja kaikki muu kangistuu.... Paljon ne on sinulle autoja ehdotelleet, kaikenlaisia kotteroita.... vielä yksi !
      Vanhan köpöttelijän pitää päästä kuselle heti kun siltä tuntuu.... siis autossa pitää olla vessa! Kahvinkeitto ja ruuanlaitto välineet, tuon ikäisen miehen tulee syödä hyvin, millään riisikipoilla ei pärjää! Päiväunet pitää ottaa heti kun siltä tuntuu, lämmin mukava vuode jossa voi oikaista ABC:n pihalla. Kesällä on mukava kun suihku ja ilmastointilaite viilentää. Istut korkealla, helpossa pilotti-istuimessa, näet monta autoa eteenpäin kuka siellä nysvää, rengasmelua ei yksinkertaisesti ole.... hyvää musiikkia sen sijaan on. Jääkaapissa on herkkuja ja kylmiä juomia... ajoon ja iltaan ! Autosi on retkeilypaku, merkillä ei ole väliä !
      Ajat, Syöt, Nukut, Nait ja paskot koska haluat...... ;))) TV- näkyy.......

• arzkapa

ford rollaattor jossa on navi että löytää kotiin jos ei muista missä asuu

• C5 2.0 HdiA Excl.

Hankin 2008 uuden Citroen C5 Exclusive 2.0 HdiA ja nyt luulen, että minusta tuli eka kertaa merkkiuskollinen, sillä näin mukavaa ja hyvää autoa minulla ei ole koskaan ollut yli 50 vuotisen autoiluni aikana. Tämä auto on ollut lähes viaton vain jarruvalokatkaisin on uusittu, sekin takuuseen ja uusi oli erinlainen ja on kestänyt.
      Olen enemmän kuin tyytyväinen. olen käynyt muutamia uutuuksia koeajamassa mutta eivät vain miellytä kun tämä C5 on tuli hankittua kaikilla lisävarusteilla. Euroopan matkalla kun määräaikaishuolto tuli ajankohtaiseksi Sveitsissä niin auton navigaattori näytti lähimmän huoltopisteen ja opasti perille ja pääsimme heti huoltoon kun olimme kaukaa Suomesta ja lounaan nauttisen aikana oli sitten jo auto jo valmis ja kun ei mitään vikoja ollut ilmennyt niin tuntui olo tosi mukavalta kun kohta kipusimme vuoristo serpentiinejä.
      Sitä tuntee olevansa jopa terveempi ja nuorempi kun on mukava ja hyvä auto.

• Tutkimus tuloksia

Tyytyväinen ihminen on onnellinen ja elää terveenä ja kauan.

• Kokemusta 11v.

Fiat Punto,pieni päältä(mahtuu parkkiruutuun,iso sisältä.Penkit
      sen verran ylhäällä,että helppo astua sisään ja pois.

• henrik828kuutio

ikäihmisen auto on nissan sunny 87. 1.6lx korjauksineen.

• henrik727

kaikki putket renkaat osat renkaan kohalta ostetaan uudet niin hyvin toimii.

• henrik727kuutio
        henrik727 kirjoitti:

kaikki putket renkaat osat renkaan kohalta ostetaan uudet niin hyvin toimii.

wolswagen ihan paska auto meni takasin vuokraan.
        transportter

• henrik727kuutio

wolswagen ihan paska auto meni takasin vuokraan.
        transportter

hyviö autojakin on olemassa mutta ei tuo.

• henrik727kuutio

hyviö autojakin on olemassa mutta ei tuo.

peugeot 405 mi 16 vuokraauto esimerkiski.

• henrik721kuutio

peugeot 405 mi 16 vuokraauto esimerkiski.

budget

• henrik721kuutio

budget

pakettiautoon uudetg penkit hyvinöä verhoiluneen.

• henrik721kuutio

fiat tempokin paremi kun joku woswagebn transporter.

• henrik727kuutio

fiat tempokin paremi kun joku woswagebn transporter.

opel omega 3.0 se ois unmelma auto

• henrik721kuutio

opel omega 3.0 se ois unmelma auto

höyrypesuri perjantaina käyn ostaa saa puhtaaksi paikkoja.
        uudelle laminaatille ei viitti mutta muualle.
        parketti laminaattipoesu.

• henrik721kuutio

suneralle terveisiä

• henrik721kuutio

uudet poenkit ja uudet ilmastointi muovit.
        ois hienoa.

• henrik721kuutio

suneralle terveisiä

vuokraa parketinhiontakone ja aja sityä itse.

• henrik721kuutio

uudet poenkit ja uudet ilmastointi muovit.
        ois hienoa.

meillä on laminaattia ja ei yhtöön naarmua mutta parketgissa aina naarmut?

• henrik721kuutio

ei oo tarvettaa eiköä kannatakkaan kun on hyyvöö laminaattia sitä höyrypesuria käyttää

• henrik721kuutio

ei oo tarvettaa eiköä kannatakkaan kun on hyyvöö laminaattia sitä höyrypesuria käyttää

vanhalle parketille ja kylpyhuoneelle kellarin lattialle sopii se laite.
        uloskin.

• henrik721kuutio

meillä on laminaattia ja ei yhtöön naarmua mutta parketgissa aina naarmut?

käyn perjantaina ostaa kärkkäiseltä oulusta sen höyrypoesurin jos vielä läytyy jätä mulle yksi.

• henrik721kuutio

käyn perjantaina ostaa kärkkäiseltä oulusta sen höyrypoesurin jos vielä läytyy jätä mulle yksi.

oulun kärkkäinen.

• henrik721kuutio

oulun kärkkäinen.

kärkköinen varaudu perjantaihin että niitä höyrypesureita riittää.
        69e

• hirvose

Minulla on kolmas Sitikka C5, nyt -09, 2.0 Hdi A::lla.Sitikka on kuin suomenhevonen, sitkeävetoinen ja hyvätapainen, ei mikään vikuri. "Kauraakin" syö maantiellä 4.8 - 6.5 l. Kesällä miellyttävän viileä ja talvella nopesti lämmin. Musiikkiakin kuuntelee kuin studiossa. 5 milj. testikilometriä ennen sarjavalmistusta takaa luotettavuuden. Suosittelen kaikille ikäisilleni. Palaan asiaan kun on 500 tkm mittarissa.

• että näin

Aloittajan kysymyksestä on jo aikaa eiköhän "rollaattori"olis hiljaisin?.

• exc51.805

"Palaan asiaan kun on 500 tkm mittarissa. " tuohon matkaan tarvii jo ainakin 5-sitikkaa, 100tkm jälkeen ranskis hajoaa joka paikasta..parista c5 mallista kokemusta tosin bensavärmeestä, kaverilla oli toi hdi..apulaitteet heikkoja ja kytkin..jos 125tkm ajettuna vauhtipyörä ja kytkin pitää vaihaa niin eipä vakuuttavalta vaikuta, apulaitehihnan rullastosta puhumattakoon, joko lämppärin muoviakseli kestää tossa mallissa?

• Kyllä muuten
        exc51.805 kirjoitti:

"Palaan asiaan kun on 500 tkm mittarissa. " tuohon matkaan tarvii jo ainakin 5-sitikkaa, 100tkm jälkeen ranskis hajoaa joka paikasta..parista c5 mallista kokemusta tosin bensavärmeestä, kaverilla oli toi hdi..apulaitteet heikkoja ja kytkin..jos 125tkm ajettuna vauhtipyörä ja kytkin pitää vaihaa niin eipä vakuuttavalta vaikuta, apulaitehihnan rullastosta puhumattakoon, joko lämppärin muoviakseli kestää tossa mallissa?

Wolkkarin 2-litraiseen Tdi-moottoriin joutuu kaksoismassavauhtipyörän yleensä vaihtamaan jo ennen kuin 50 tuhatta on mittarissa. Ja ainakin ensimmäisistä moottoriversioista myös sylinterinkansia vaihdettiin paljon takuuseen, ainakin mikäli auto on ollut kovemmassa käytössä. Sitä on taidettu kyllä parantaa jälkeenpäin.

• tototototi

toitoja korolla sen olla pittää, pomarvinnit jalassa, umpron tuulipuku päällä ja valtran lippahattu.toro kännykkä aina mukana että hinausapua saa soittaa, nyky toitojat kun jättää usein tielle

• jussih.

Koeaja haluamillasi, eri merkkisillä autoilla esim. viikonlopun, saat omakohtaista tietoa niin paljon kuin haluat. Etenkin uuden hankinnassa kannatta pitää pää kylmänä ja myyjä käsivarrren mtan päässä itsestä. Uudet autot ovat ns. hiljaisia . Koosta ja hintluokastakin riippuu äänierityksien laatu. Seuraavaksi tulee renkaiden kuviointi ja renkaiden laatu/hinta. Niissähän hintahaitari on todella laaja.
      Halvalla saa meluavat renkaat. ssiiis: Muuten hiljaiseen autoon kuuluu rengasmelukin selvemmin.
      jussih

• Mitä halvempi sen...

Suoraan sanottuna parasta saa, kun ostat auton jostain 10000 ja 30000 euron välistä. Itse suosittelisin Kia Cee'd:iä, Opel Astraa tai VW Poloa.

• uudeltamaalta

polkuauto olisi paras.pörräilet vaan siellä parketilla ja välillä ajat makkariin ja nakkaat takkaan puita. näin me nuoremmat voidaan turvallisesti ajella töihin yms.

• Kaenuusta

POLOKUAOTO TIETENNI. PITTÄÄ KOEVET VETREINÄ. Vitsi vitsi. Varmaan sellainen auto olis hyvä jossa A-pilari ei peitä liikaa näkyvyyttä. Joissakin autoissa sivupeilikin peittää näkyvyyttä jos kuski lyhyehkö. Turhia härpäkkeitä mahdollisimman vähän ettei vie huomiota ajamisesta. Selkeät hallinta laitteet ja automaattivaihteisteistokin voisi olla hyvä (kannattaa kokeilla). Järki käteen ja ostoksille. Kannattaa myös Googlettaa tyyppiviat suunnitellusta merkistä jottei talous keikahtaisi kuten eteläisessä Euroopassa. Onnea peltilehmän metästykseen.

• hhhhhhg

Ei muuta kun potkukelkalla tai polkuautolla ajelemaan siitä vanhus ei noin vanhat enää sovi tienpäälle tapat vielä jonkun.

• kertamaksu

Linja-auto se on sopiva ikäihmiselle

• tykkään näin

Sellainen auto mihin saa varaosat hyllystä.Esim.Golf on niitä.Sitikka tai Renu ei ole.

• rahalla saa ..

Tämä tiedettiin jo silloin kun olit pikkupoika:
      "Ketterästi polkee faari - faarilla on Jaguaari!"

Se on nytkin sitten Jaguaari, mutta älä vain dieseliin sorru. Taso pitää säilyttää.

• VOLVO, PARAS AUTO.

Volvo XC90 jos ikämieheks haluat ryhtyä mut jos haluat olla nuorekas niin Porsche 911 avoauto on omiaan siihen... Vaimo ei siit ehkä tykkää mut vaimokkeet kyllä...

Mut mut, Volvosta... Hae XC90 Saksasta, suomes saat odotella sitä ikuisuuden ja lisäks maksat itsesi kipeäksi tääl siitä, Saksasta hakee ja makselee verot ym. vaadittavan ja siin on auto pariks kymmeneks vuodeksi, helppo istua autoon ja tulla pois kun on korkeampi ja paremman näköinen kuin XC70 joka on V70 korotettuna mallina... Mikä ei toimi vaan on ruma, V70 itsessään on nätti tyylikäs auto, mutta maasturiversiona ei. Ja nelivedolla ostat sen auton niin pääsee lumisemmallakin kelillä liikkeelle. Automaattivaihteisto on turha, perinteiselläkin pärjää, mut jos aiot ajaa viimeiseen asti ja jalat/kädet alkaa pettää, niin sitten automaatilla saa tovin lisää ajoaikaa kun ikää kertyy.

• Vaihtoehtona ja varsinkin ikäihminen joka osaa jo ennakkoon suunnitella matkareittinsä ja aikatauluttaa ne on sähköajoneuvo varmaan järkevimmästä päästä, on hiljainen ja lapsenlapsetkin kiittävät pappaa ja muoria kun jätti palan vihreätä luontoa jälkipolvien koettaviksi.
      Tesla Model S voisi olla neliovisena kätevämpi siihen mahtuisi mukaan kuljettajan lisäksi kolme kyyditettävääkin taikka jos kaveripiiri on jo harventunut luonnollisen poistuman vuoksi voisi kenties harkita kaksiovista kaksipaikkaista Roadster mallia.
      Kun hötkyilemätön ikäihminen on kysessä ei ole ongelmia siitä että ajojen välissä täytyy kulkuvälinettä ladata tunteja niin ehtiihän siinä vastapainona kahvitella kavereiden luona vähän pidempään kun juttuakin on kertynyt harmauden kultaamalle ohimolle sitten teinivuosien.

• Automaatti

Ikäihmisen kannattaa hankkia automaattivaihteinen auto joka on helppo ajaa. Näin jää liikenteen seuraamiseen riittävästi aikaa. Hyvä valinta on Toyota Auris HSD jossa portaaton automaatti vakiona ja pieni kulutus.

• Peugeeot 607

Ehdottomasti Peugeot 607, Todella hiljainen ja mukava auto..

• EI OLE TOTTA

Voi mikä urpo

• vaari 123

Kaikki kulmat näkyvissä
      hyvä saadettävä ristiselän tuki
      istuu korkealla, näkee kausa ja aikaa reagoida
      isot selvät säätimet
      automaattivaihde

Se on tietysti TOURAN

• adadad

Uusi passatti on myös tosi hiljainen, moottorin ääntä ei useimmiten voi edes kuulla.
        Kulutus ajoittain 0 l/ 100.lla.
        Totta se on, hinauslavetin päällä on menty monesti.

• Pekka-

Kuuskymmentä, autona uudehko bemarin 535 diesel.
      Automaatti tietysti, tutkalla toimiva vakionopeuden säädin.

Helppo ajaa ja omistaa, mukava kyyti ja kulkee aika pienellä. Yhdellä tauolla Suomen päästä päähän, hyvät penkit eikä selkä rasitu.

• Saa nauttia

BMW X5 hyvä näkyvyys isot peilit ja neliveto pääsee minne on tarvis mennä ja milloin vain. Tietysti automaatti, tutkat edessä ja takana, sähköiset säädöt penkeissä ja lisälämmittimenä webasto, että saa lämmityksen kaukosäädöllä päälle.
      Mukava auto seniorillekin.

• helikopteriheikki

Helikopteri on paras vanhalle. Tiedän, koska menen seksikauppaan helikopterilla.

• heitä pois se leikki

Kyse on seniorille sopivasta autosta ei näistä muista kulkuneuvoista.

• 70v.

Kokemuksesta voi sanoa, että minulle (70v) ylivoimaisesti paras on nykyinen automaattivaihteinen Golf. Edelliset oli MB 230 ja Nissan

• MARA

Paras olisi automaattivaihteinen auto,voi keskittyä paremmin ajamiseen.
      Näkyvyys tulee olla hyvä
      Vaimon ei tulisi puutua ajamiseen viereltä.
      Jatkuva ajotaidon ylläpito auttaa.

Terv: Martti

• Hehheh

Uudesta TUV raportista näkee paljon autojen kestävyydestä..

Parhaiten menestynyt ranskalainen auto on vasta sijalla

53. Renault Modus 4.9%

Enkä tuohon Citikan C5 luottaisi, melkein listan viimeinen.

120. Citroën C5 10.0%

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe