uskoa Jumalaan vaikkei sitä olisi olemassa edes.
Kannattaa uskoa, että jos haluaa pelastuvansa.
Toki mun arvomaailmassani Jumala on hyvin anteeksiantavainen, rakastavainen ja oikeudenmukainen eikä se tuomitse ja laita ihmisiä noin vain helvettiin vaan siihen pitää olla hyvät perusteet kuten esim ihmisen tappo, yleinen kiusaaminen, eli jos kyseinen henkilö on luonteeltaan ilkeä niin ei pääsyä taivaaseen, SORRY SORRY...
jos on pettänyt liikaa parisuhteissa sekä varastellut, tehnyt liikaa rikoksia niin ei pääsyä taivaaseen, muutamat 4-5 kertaa ei vielä tee sinusta suurta pahista.
Ja jos oikein rakastat Jumalaa ja olet tehnyt paljon syntiä ja olet tekemisissä Jumalan kanssa niin pelastut ehkä mutta paljon riippuu sinun persoonastasi et millainen olet, ilkeät tyypit ne minä tuomitsen jos olisin itse Jumala.
ja tappajat jotka ei kadu tekojaan....
Myllylän Mika pääsi taivaaseen mun kirjoissani.
Katui tekojaan koko elämänsä ajan, tuli Uskoon mut sortui päihteisiin koska ei kestänyt selvinpäin oloa koska oli yhtä helvettiä hänelle.
Eli jos olet Ateisti ja elät hyvän elämän olemalla mm Kiltti ihminen esimerkiksi niin pääset taivaaseen MUTTA ATEISTI TEKEE SIINÄ VIRHEEN JOS SE ALKAA PILKKAAMAAN JUMALAA NIIN SILLOIN HÄN TEKEE PAHAN VIRHEEN.
Maalaisjärjellä ja Loogisesti ajateltuna kannattaa
37
336
Vastaukset
"uskoa Jumalaan vaikkei sitä olisi olemassa edes.
Kannattaa uskoa, että jos haluaa pelastuvansa."
Matt 6:14-15 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15. mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Ainakin mitä itse olen ymmärtänyt. Kaikki muut rikokset. - Eli kaikki muut. Mutta pyhän hengen pilkka on anteeksi antamaton. Eli siis tapon ja raiskauksen voi saada anteeksi. Mutta puhän hengen pilkkaa ei.
Noh. Pyhä henki onkin vain mielikuvituksen aikaansaannos. Oh no. helvetti taitaa siis kutsua. Siinäpä taas vain on se mutta että asetelma taistelee jumalasi kaikkivaltaisuutta ja rakkautta vastaan. - Jotka myös ovat vain mielikuvitusken tuotteita.- vihtuilija
Nyt ei oikein auennut.
"....kannattaa uskoa Jumalaan vaikkei sitä olisi olemassa edes."
Mikähän mahdollinen hyöty siitä uskosta koittaa, jos se jumala ei ole olemassa? Mikä tekee uskomisesta kannattavan? - fasdfasdfa
Voihan olla että juuri uskomalla tuohon väärään Jumalaan varmistaa Helvettipaikan!!
- ei-uskis
Pitäisi kai ensin määritellä kriteerit sinne taivaaseen. Palstan uskovien kirjoituksista päättelen, että ehdot vaihtelee lahkottain ja jopa uskovakohtaisesti.
Reiluin oli kirkon pappi, joka lupas kaikille taivaspaikat. ;-)
Ei ole taivasta eikä helvettiä, joten koko asian pohtiminen on puhdasta ajanhukkaa.
Viimeinenkin uskottavuus katoaa silloin, kun kehiin kannetaan kreationismi Nooakin arkkeineen ym. - ++++++++++++++
"Kannattaa uskoa, että jos haluaa pelastuvansa."
Uskoa mihin ja miksi juuri siihen?
"Eli jos olet Ateisti ja elät hyvän elämän olemalla mm Kiltti ihminen esimerkiksi niin pääset taivaaseen MUTTA ATEISTI TEKEE SIINÄ VIRHEEN JOS SE ALKAA PILKKAAMAAN JUMALAA NIIN SILLOIN HÄN TEKEE PAHAN VIRHEEN."
Ei mitään ongelmia sillä ateistit pilkkaavat vain jumaliin uskovia, eihän sellaista johon ei usko voi pilkata, erityisesti niitä jotka aiheuttavat ongelmia eivätkä pysty todistamaan jumalansa olemassaoloa ja erityisen erityisen ilkeästi niitä jotka aiheuttavat ongelmia ja joiden jumalat ovat ilmiselvästi olemattomia.
Ne jotka uskovat, mutta eivät aiheuta ongelmia saavat ja heidän pitäisi olla täysin rauhassa. - O'ou
Onpas vallan merkillistä "logiikkaa."
Ensin sanot:
"Maalaisjärjellä ja loogisesti ajateltuna kannattaa uskoa Jumalaan"
Sitten sanot:
"Eli jos olet Ateisti ja elät hyvän elämän olemalla mm Kiltti ihminen esimerkiksi niin pääset taivaaseen"
Siis uskot tai et, pääset taivaasen olemalla kiltti. Missä tuossa on se hyöty uskomisesta. Mihin jumalaan uskominen kannattaa eniten? Mikä on Quetzalcoatliin uskomisen hyöty suhteessa Shivaan uskomiseen?
:D.- Juha82222
Edelleen olen samaa mieltä, pääset taivaaseen jos olet hyvä ihminen.
Huonot ihmiset eli kiusaajat ja tappajat mm etunenässä eivät ansaitse paikkaansa Taivasten valtakunnassa jos minä saisin siitä päättää ja tietääkseni Jumala on myös vahvasti vastaan näitä ihmistyyppejä.
Sinun ei välttämättä tarvihe uskoa Jumalaan mutta voit silti päästä taivaaseen.
Jumala armahtaa hyvät tyypit, hyvät Ateistit. Juha82222 kirjoitti:
Huonot ihmiset eli kiusaajat ja tappajat mm etunenässä eivät ansaitse paikkaansa Taivasten valtakunnassa jos minä saisin siitä päättää ja tietääkseni Jumala on myös vahvasti vastaan näitä ihmistyyppejä.
Jumala armahtaa hyvät tyypit, hyvät Ateistit.Voistko siis selittää, miksi...
"Maalaisjärjellä ja Loogisesti ajateltuna kannattaa uskoa Jumalaan vaikkei sitä olisi olemassa edes."?- Juha822222
ertert kirjoitti:
Voistko siis selittää, miksi...
"Maalaisjärjellä ja Loogisesti ajateltuna kannattaa uskoa Jumalaan vaikkei sitä olisi olemassa edes."?Siis hei, jos Jumala on olemassa ja se ei ole mun itse "keksimäni" kaltainen Jumala niin silloin Raamatun mukaan kaikki Ateistit joutuu helvettiin, niinhän se menee, mut ite ajattelen toisin.
Tiedän joitain ateisteja jotka on ihania persoonia ja enkä voisi sietää sitä
että he joutuisi helvettiin "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Se ois huutava vääryys!!!!!!
Siis Ateisteja vastaan en ole, mutta periaatteessa Ateistit tekee ehkä virheen siinä jos ne ei ala uskoa Jumalaan koska mitä jos, mitä jos he joutuu helvettiin??, mut koko puheet ja kirjoitukset helvetistä voi olla yhtä pelottelua vaan, hullua pelotella yleensä ihmisparkoja pilalle.
Aina minä ole ollut tällainen, toisinajattelija erikoinen persoona jota on mollattu koko elämä mut kaiken olen ottanut vastaani ja noussut aina maasta jos joku on loukannut mua ja jatkanu matkaa hammasta purren, ja omia polkujaan kuten mm Juice teki elämässään, Juha822222 kirjoitti:
Siis hei, jos Jumala on olemassa ja se ei ole mun itse "keksimäni" kaltainen Jumala niin silloin Raamatun mukaan kaikki Ateistit joutuu helvettiin, niinhän se menee, mut ite ajattelen toisin.
Siis Ateisteja vastaan en ole, mutta periaatteessa Ateistit tekee ehkä virheen siinä jos ne ei ala uskoa Jumalaan koska mitä jos, mitä jos he joutuu helvettiin??, mut koko puheet ja kirjoitukset helvetistä voi olla yhtä pelottelua vaan, hullua pelotella yleensä ihmisparkoja pilalle.
Aina minä ole ollut tällainen, toisinajattelija erikoinen persoona jota on mollattu koko elämä mut kaiken olen ottanut vastaani ja noussut aina maasta jos joku on loukannut mua ja jatkanu matkaa hammasta purren, ja omia polkujaan kuten mm Juice teki elämässään,"Siis hei, jos Jumala on olemassa ja se ei ole mun itse "keksimäni" kaltainen Jumala niin silloin Raamatun mukaan kaikki Ateistit joutuu helvettiin, niinhän se menee, mut ite ajattelen toisin."
Ei se silti ole ole loogisesti tai edes maalaisjärjellä kannattavaa, kuten aloituksessasi kirjoitit.
"Siis Ateisteja vastaan en ole, mutta periaatteessa Ateistit tekee ehkä virheen siinä jos ne ei ala uskoa Jumalaan koska mitä jos, mitä jos he joutuu helvettiin?"
Lähtökohtien määrääminen tietyiksi ei tee järjestelmästä TODELLISUUDESSA kannattavaa.ertert kirjoitti:
"Siis hei, jos Jumala on olemassa ja se ei ole mun itse "keksimäni" kaltainen Jumala niin silloin Raamatun mukaan kaikki Ateistit joutuu helvettiin, niinhän se menee, mut ite ajattelen toisin."
Ei se silti ole ole loogisesti tai edes maalaisjärjellä kannattavaa, kuten aloituksessasi kirjoitit.
"Siis Ateisteja vastaan en ole, mutta periaatteessa Ateistit tekee ehkä virheen siinä jos ne ei ala uskoa Jumalaan koska mitä jos, mitä jos he joutuu helvettiin?"
Lähtökohtien määrääminen tietyiksi ei tee järjestelmästä TODELLISUUDESSA kannattavaa.Yritän vääntää rautalangasta:
Kun lähtökohdat voidaan määrätä halujen mukaan (mm. kristinuskoon liittyvä Pascalin vaaka), voidaan päätyä ihan mihin tahansa haluttuun lopputulokseen.
Tässä esimerkki:
Jumala laittaa kaikki väärään jumalaan uskovat ikuiseen kärsimykseen.
Jumala laittaa kaikki, jotka eivät usko väärään jumalaan ikuiseen onneen.
Tämä jumala ei ole tunnettu maapallolla.
-> ateistit päätyvät ikuiseen onneen ja kaikki muut ikuiseen kärsimykseen.
Kannattaa valita ateismi.
Tuo on ihan yhtä loogista ja maalaisjärkeen käypää kuin sinun aloituksessasi mainitsemasi juttu.Juha822222 kirjoitti:
Siis hei, jos Jumala on olemassa ja se ei ole mun itse "keksimäni" kaltainen Jumala niin silloin Raamatun mukaan kaikki Ateistit joutuu helvettiin, niinhän se menee, mut ite ajattelen toisin.
Aina minä ole ollut tällainen, toisinajattelija erikoinen persoona jota on mollattu koko elämä mut kaiken olen ottanut vastaani ja noussut aina maasta jos joku on loukannut mua ja jatkanu matkaa hammasta purren, ja omia polkujaan kuten mm Juice teki elämässään,"Siis Ateisteja vastaan en ole, mutta periaatteessa Ateistit tekee ehkä virheen siinä jos ne ei ala uskoa Jumalaan koska mitä jos, mitä jos he joutuu helvettiin??, mut koko puheet ja kirjoitukset helvetistä voi olla yhtä pelottelua vaan, hullua pelotella yleensä ihmisparkoja pilalle.
Aina minä ole ollut tällainen, toisinajattelija erikoinen persoona jota on mollattu koko elämä mut kaiken olen ottanut vastaani ja noussut aina maasta jos joku on loukannut mua ja jatkanu matkaa hammasta purren, ja omia polkujaan kuten mm Juice teki elämässään,"
Kuulostaa kyllä tosi uniikilta ajatteleulta että Taivaaseen uskominen kannattaa. Kukahan tuon ajatuksen takana alkujaan muuten oli. Ainiin Pascal. Jonka ideaa sinä vain seuraat.
Ja mitäs JOS Helvettiä ei olekkaan olemassa kuten ei muitakaan taruolentoja ja paikkoja vaikka jokin satukirja niistä kertookin? Varsinkaan kun näistä ei ole esittää kriittisiä todisteita että uskonnollinen teos on edes oikeassa?
Onko ihmisillä silloin mitään ideaa edes uskotella mitä jos asetelman tavoin vaikkapa helvettiä kuoleman taakse. Kun yhtä hyvinhän siellä voi olla toinen elämä vain toisessa muodossa tai Krishnan kohtaaminen yhtä vahvalta pohjalta kuin omat väittämäsi. - Ja vieläpä ilman mitään mainittavia todisteita.Juha82222 kirjoitti:
Jumala armahtaa hyvät tyypit, hyvät Ateistit."Sinun ei välttämättä tarvihe uskoa Jumalaan mutta voit silti päästä taivaaseen.
Jumala armahtaa hyvät tyypit, hyvät Ateistit."
Entäs pahisuskikset?
- -
Mitähän jumalaa pitäisi rukoilla jotta tätä palstaa varjeltaisiin tällaisilta logiikan ja ajattelun ihmelapsilta?
- yksi vain
Vaikea sanoa. Kokeile eri jumalia. Kerro sitten meille muillekin, jos jokin toimi. :)
"Maalaisjärjellä ja Loogisesti ajateltuna kannattaa"
Voisitko kertoa sen logiikan.
Onko se tämä:
Jos uskot Jumalaan, pääset joko taivaaseen tai sinulle ei tapahdu mitään kuoleman jälkeen.
Jos et usko Jumalaan, joudut helvettiin tai sinulle ei tapahdu mitään kuoleman jälkeen.
Jos on, ymmärrätkö sinä, että se logiikka on kyllä toimiva, mutta ei lähtökohtaisesti pätevä (perustuu vain uskontoosi), koska se ei ota lukemattomia vaihtoehtoja huomioon, jotka ovat ihan yhtä hyvällä pohjalla?
Esimerkki:
Linnut osaavat lentää.
Pingviinit eivät osaa lentää.
-> pingviinit eivät ole lintuja.- Juha82222
Ei minun logiikkani on semmoinen että pahimmat tyypit joutuu helvettiin
ja ne ei ole välttämättä kaikki ateistit.
mul o erilainen näkemys ja olenhan tunnetusti vähän omanlainen persoona(vastarannankiiski, toisinajattelija mikä näkyy mm jääkiekossa toisin ajatteluna sekä musiikissa yleinen linja jne), omia asioita tekevä Individualisti erakko jolla eriävät ajatukset yleisestä massasta.
Yleensä olen armollisempi mutta kiusaajille en ole armollinen enkä tappajille, ne sais ampua kuulan kalloon tai ihan sama vaikka jäisivät junan alle,mua ei hetkauta yhtään haha haha. - -
Juha82222 kirjoitti:
mul o erilainen näkemys ja olenhan tunnetusti vähän omanlainen persoona(vastarannankiiski, toisinajattelija mikä näkyy mm jääkiekossa toisin ajatteluna sekä musiikissa yleinen linja jne), omia asioita tekevä Individualisti erakko jolla eriävät ajatukset yleisestä massasta.
Yleensä olen armollisempi mutta kiusaajille en ole armollinen enkä tappajille, ne sais ampua kuulan kalloon tai ihan sama vaikka jäisivät junan alle,mua ei hetkauta yhtään haha haha.Toki saat ajatella mitä ja miten haluat, mutta älä kutsu loogisiksi noita avauksesi juttuja. Sitä ne eivät ole.
- Aslak Mustapää
Juha82222 kirjoitti:
Yleensä olen armollisempi mutta kiusaajille en ole armollinen enkä tappajille, ne sais ampua kuulan kalloon tai ihan sama vaikka jäisivät junan alle,mua ei hetkauta yhtään haha haha."jääkiekossa toisin ajatteluna " --> Lämäsee aina kohti omaa maalia, taklaa erotuomaria...
- R. Sitia
"Kannattaa uskoa, että jos haluaa pelastuvansa."
Väärin! Perusteeton usko johonkin asiaan on omiaan estämään ihmistä omaksumasta oikeaa paikkansapitävää tietoa ja näin ollen merkittävästi heikentää ihmisen kykyä omaksua uutta ja oikeaa tietoa, sekä kykyä käyttää tätä oikeaa tietoa hyödyllisesti. Perusteeton uskominen johonkin on siis hyvin haitallista yksilölle itselleen, mutta samalla myös merkittävästi rajoittaa ihmiskunnan kehitystä. Tästä hyvänä esimerkkinä mm. kuinka vuonna 1277 Paavi Johannes XXI:n julisti luonnon lait harhaopiksi.- Juha82222
ja loppuun ; me emme voi tietää millainen Jumala on Ateisteille jne, vaikka Raamatussa väitetään että he joutuu helvettiin mut itse ajattelen asian toisin, hyvät ateistit pääsee taivaaseen.
Onko Jumala juuri sellainen miten itse kuvailin sen eli anteeksiantavainen???
Hectorin laulussa; Kaikki pääsee taivaaseen(:
Eikö tämä ole melko positiivinen viesti multa sinänsä?
Melkein kaikilla olisi turvattu paikka Jumalan valtakunnassa kuoltuamme.
Eikä meidän tarvihe tai ole järkeä pelätä joutuvamme helvettiin koska se syö ihmistä henkisesti sisältä päin ja vaarana menettää mielenterveys.
Maailmassa on paljon Ateisteja ja olisi sinänsä sääli ja tosi surullista jos ne hyvät ateistit joutuisi helvettiin tehtyään hienoja tekoja maan päällä.
Siinä on miettimistä teille kerrassaan.....
mä ajattelen ite näin, aivan sama miten te ajattelette, mulla on oma näkemykseni ja arvomaailmani.
PISTE. Juha82222 kirjoitti:
ja loppuun ; me emme voi tietää millainen Jumala on Ateisteille jne, vaikka Raamatussa väitetään että he joutuu helvettiin mut itse ajattelen asian toisin, hyvät ateistit pääsee taivaaseen.
Eikä meidän tarvihe tai ole järkeä pelätä joutuvamme helvettiin koska se syö ihmistä henkisesti sisältä päin ja vaarana menettää mielenterveys.
Maailmassa on paljon Ateisteja ja olisi sinänsä sääli ja tosi surullista jos ne hyvät ateistit joutuisi helvettiin tehtyään hienoja tekoja maan päällä.
mä ajattelen ite näin, aivan sama miten te ajattelette, mulla on oma näkemykseni ja arvomaailmani.
PISTE.Sori, mutta minä en ainakaan hyväksy vihahihhulin lopetuskäskyä.
Ainoa "jumala" joka voisi olla olemassa olisi se elämän kipinä jokaisessa eliössä, joka saa jatkamaan sukua ja haluamaan pysyä hengissä. Se ei ole mikään olio tai voima tai persoona. Se on ominaisuus jokaisessa eliössä, lajiin katsomatta. Jos se ominaisuus menee rikki, syntyy elämää tuhoavaa käyttäytymistä, joka onneksi ei siirry seuraavalle sukupolvelle, koska sellaista ei tule.
Paljon lohdullisempaa olisi sinunkin myöntää, että tiedät tämän kyllä, lopettaa tuo hihhulointi ja alkaa elää elämääsi tietoisena siitä, että olet vastuussa vain itsellesi ja muille elollisille. Koska Jumalaa ei ole, voit aivan hyvin lakata huolehtimasta siitä, miten parhaiten varmistat iankaikkisuutesi. Uskalla myöntää, ettet tiedä, etkä voikaan tietää kaikkea. Se vapauttaa. Ihminen ja tämä maailmankaikkeus jossa elämme on paljon ihmeellisempi ilman ihmisten sinne keksimiä jumalia.
P.S.
Ei taitaisi Harman Hessu tykätä siitä, että vääristelet hänen tekstejään...- R. Sitia
Juha82222 kirjoitti:
PISTE.En jaksa nyt lähteä kaivelemaan Raamattua tähän hätään, mutta sieltähän löytyy teksti, että sellainen joka lupaa pelastusta kaikille on itse sielunvihollisen kätyri.
"Siinä on miettimistä teille kerrassaan.....
mä ajattelen ite näin, aivan sama miten te ajattelette, mulla on oma näkemykseni ja arvomaailmani."
Kun kerran ajattelemisen makuun olet päässyt niin jatka vaikka tästä reilut 140 vuotta sitten kirjoitetusta kirjasta...
http://www.positiveatheism.org/hist/ingermm1.htm
- Muikkuinen
-Mitä hyötyä on valehdella itselleen olemattomia asioita todeksi?
-Miten olemattoman pilkkaaminen voisi koitua virheeksi? - LässynLässynläpäti
Ei maalaisjärjellä, vaan ihan oikeasti loogisesti ajateltuna jumala, jos siis olisi olemassa, ei taitaisi pahemmin arvostaa mitään "varmuuden vuoksi" -uskomista?
Ainakin kristinuskossa peräänkuulutetaan tiukasti sitä AITO OIKEAA uskoa, eikä mitään "varmuuden vuoksi" -uskottelua. Jos uskoisimme raamatun julmalan pelastussanomaan, niin silloin millään "varmuuden vuoksi" -uskomisella ei ole mitään arvoa, vaan sellaisen uskottelijat päätyisivät ihan samaan paikkaan kuin kaikki ateistitkin. - Kantapää
"Maalaisjärjellä ja Loogisesti ajateltuna kannattaa uskoa Jumalaan vaikkei sitä olisi olemassa edes.
Kannattaa uskoa, että jos haluaa pelastuvansa."
Ei taas tuota paskaa Pascalin vaakaa..
Edelleenkin, mahdollisuus arvata oikein ja palvoa juuri sitä "ainoaa oikeaa" hypoteettista jumalaa, on promillen sadannestuhannesosan tarkkuudellakin pyöristettynä yhtä kuin nolla..
"Toki mun arvomaailmassani Jumala on hyvin anteeksiantavainen, rakastavainen ja oikeudenmukainen eikä se tuomitse ja laita ihmisiä noin vain helvettiin vaan siihen pitää olla hyvät perusteet kuten esim ihmisen tappo, yleinen kiusaaminen, eli jos kyseinen henkilö on luonteeltaan ilkeä niin ei pääsyä taivaaseen, SORRY SORRY..."
Sinä nyt ylenkatson sen pikku yksityiskohdan, ettei sinun arvomaailmallasi ole välttämättä mitään kosketuspintaa todellisen maailman lainalaisuuksien kanssa..
"Eli jos olet Ateisti ja elät hyvän elämän olemalla mm Kiltti ihminen esimerkiksi niin pääset taivaaseen"
No voi kiitos, saattaisin olla otettu jos tuolla lauseella olisi mitään varmennettavaa katetta..
"MUTTA ATEISTI TEKEE SIINÄ VIRHEEN JOS SE ALKAA PILKKAAMAAN JUMALAA NIIN SILLOIN HÄN TEKEE PAHAN VIRHEEN."
Edelleenkin, mitä niistä? Ja kun ottaa huomioon useimpien maailman uskovien väitteet, että kumartaessaan yhtä jumalaa pyllistää samalla muille, sinä olet tuon oman logiikkasi mukaan todennäköisemmin kusessa kuin me joita koetat varoitella..
Mahdollisuutesi pelastua olisivat tältä pohjalta huonommat kuin jos pelaisit venäläistä rulettia konekiväärillä, jonka panosvyöstä puuttuu yksi patruuna..>>>Mahdollisuutesi pelastua olisivat tältä pohjalta huonommat kuin jos pelaisit venäläistä rulettia konekiväärillä, jonka panosvyöstä puuttuu yksi patruuna..
"Toki mun arvomaailmassani Jumala on..."
Kattellaan sitten uudestaan kun saadaan se jumala ihan tänne todellisuuden puolelle...- Juha82222
Heiluva Kalu! = HK!
- M@k3
Varmaan moni muukin ateisti jo selitänyt nämä asiat, mutta kerrataan vielä:
1. On naurettavaa luulla että Jumala palkitsisi häneen uskomisen, uskonnot ne ihmisten uskoa tarvitsevat.
2. Tunnut luulevat että Jumala palkitsee jonkin tietynlaisen käytöksen, mutta mieleesi ei ilmeisesti ole tullut että koko palkitseminen on vain osa uskontojen kampanjaa jolla yritetään kalastella ihmisten uskoa.
3. Ei tullut mieleen ollenkaan muiden uskontojen Jumalat? - VictorVonHelsinki
"Maalaisjärjellä ja Loogisesti ajateltuna kannattaa uskoa Jumalaan vaikkei sitä olisi olemassa edes. Kannattaa uskoa, että jos haluaa pelastuvansa."
En halua loukata sinua mutta tuossa ei kyllä ollut logiikkaa tai maalaisjärkeä oikein nimeksikään. Mitä järkeä kuluttaa elämänsä uskomalla/pelkäämällä jotakin jota ei ehkä ole? Miksi rukoilla kaikki illat täysin normaaliin ihmisen käyttäytymiseen kuuluvia syntejä anteeksi tai pahimmassa tapauksessa elää kuin siveyden sipuli ja huomata koko taivaspaskan olevan palturia? Turhaa touhua.
"Toki mun arvomaailmassani Jumala on hyvin anteeksiantavainen, rakastavainen ja oikeudenmukainen eikä se tuomitse ja laita ihmisiä noin vain helvettiin"
Eli olet käytännöllisesti katsoen omaksunut varsin kiillotellun omakuvan Jumalasta hahmona, joka perustuu lähes täysin SINUN kuvitelmiisi. On noin 10% mahdollisuus että hän on tismalleen sellainen.
"Eli jos olet Ateisti ja elät hyvän elämän olemalla mm Kiltti ihminen esimerkiksi niin pääset taivaaseen MUTTA ATEISTI TEKEE SIINÄ VIRHEEN JOS SE ALKAA PILKKAAMAAN JUMALAA NIIN SILLOIN HÄN TEKEE PAHAN VIRHEEN. "
Jumalanpilkkaa on raamatun oppien mukaan jo ateismi itsessään joten turhaan taidat näille kivoille ateisteille taivaspaikkaa kaavailla. Nykyään on myös olemassa semmoinen hieno juttu kuin sananvapaus jota sinäkin melko radikaalisti käytät joten eiköhän sallita muillekin tuo vapaus eiks jeh?
"Yleensä olen armollisempi mutta kiusaajille en ole armollinen enkä tappajille, ne sais ampua kuulan kalloon tai ihan sama vaikka jäisivät junan alle,mua ei hetkauta yhtään haha haha."
Tällainen ajattelumalli saattaa merkitä paikkaa helvetissä jos tuota sinun ajatusmaailmaasi taas muistellaan.
"Onko Jumala juuri sellainen miten itse kuvailin sen eli anteeksiantavainen???
Ei jos hän toimii syntisten kanssa kuten oletat.
"Eikö tämä ole melko positiivinen viesti multa sinänsä?
Eikä meidän tarvihe tai ole järkeä pelätä joutuvamme helvettiin koska se syö ihmistä henkisesti sisältä päin ja vaarana menettää mielenterveys."
Eli ateismi käytännössä parempi ratkaisu?
"Siinä on miettimistä teille kerrassaan.....
PISTE. "
Miksi kysyt mielipidettämme jos et välitä siitä vaan vihellät saman tien väittelyn poikki kun vastalauseita alkaa sadella? Ei ole tarkoitus loukata mutta välillä tuntui jopa siltä ettet itsekään oikein ole perillä siitä miten tämä omanlaisesi uskonto toimii. - ei uskota palturia
Juha on kyllä nyt väärässä. Kaikista suurin harha on jos ihminen kuvittelee omalla kiltteydellään pääsevänsä pelastuskeen.
Ilman Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä ei kukaan ole perivä iankaikkista elmää. Jokainen on syntinen ja tarvitsee Kristuksen lunastusken henkilökohtaisesti ja on otettava tietoisesti vastaan tämä ilaminen armo. Armosta olemme pelastetut, emme tekojen ja kiltteyden kautta.
Uskomatonta mutta totta: vbaikka koko elämänsä tekisi vain syntiä aja sitten ymmärtää, saa uskon vaikka kuolinvuoteelllaan pelastuu. Jos tekee parannuksen ja pyytää Jeesuta tulemaan elämänsä Herraksi. Toinen ryöväreistä ristillä ymm'ärsi tämän. Tuttua tarinaa... oman uskoni loppuajoilla uskoin tällä "varmuuden vuoksi" periaatteella, jopa puolisen vuotta tai vuoden... vaikea enää muistaa tarkkaan, mutta jonkin aikaa.
Lopulta väsyin jatkuvaan vakuutteluun (itselleni) että pitäisi varmuuden vuoksi uskoa, koska tiesin sisäisesti itsestäni, etten uskonut oikeasti. En siis halunnut enää valehdella itselleni että uskoisin.
Nykyisin en pidä tätä Pascalin todistukseksi luettavaa "varmuuden vuoksi" uskomista minään - siinä vain valehtelee itselleen - ja toinen asia on se, että Jumalanhan pitäisi periaatteessä nähdä läpi että tämä vain näyttelee (tosin riippuu miten Jumalansa määrittelee ;p ).- Tuota niin...
Juha82222 varmasti ymmärtää mikä ongelma tuossa logiikassa olisi, jos 'totuutena' olisi elämän aikana juurrutettu kaksi tai useampi täysin erilaista uskontoa jotka kieltävät muut uskonnot jumalan rangaistuksen uhalla. Toinen olisi juurrutettu lapsuudessa ja toinen olisi vaikka nuoruuden uteliaisuuden aikaansaama oma hakeutuminen eri uskonnon pariin...
Mihis sitte varmuuden vuoksi uskoisi?
Toki edellämainittu skenaario on melkoisen epätodennäköinen. Luultavasti ekana opittu uskonto jäisi uuden jalkoihin... - 1000sanaa1totuus
Pascalin vaaka - kumottu jo ties kuinka monta kertaa ja ties kuinka monesta suunnasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pascalin_vaaka
http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager - 1000sanaa1totuus
"Eli jos olet Ateisti ja elät hyvän elämän olemalla mm Kiltti ihminen esimerkiksi niin pääset taivaaseen..."
Siis joutuu Taivaaseen SamiA:n ja muiden vihahihhulien seuraan? Ei kiitos, valitsen mieluummin ikuisen Helvetin kuin hetkenkään vihahihhulien "paratiisissa". Vihahihhulit kykenevät tekemään mistä tahansa täydellisestä paratiisista hirveimmän helvetin.
"...MUTTA ATEISTI TEKEE SIINÄ VIRHEEN JOS SE ALKAA PILKKAAMAAN JUMALAA NIIN SILLOIN HÄN TEKEE PAHAN VIRHEEN."
Uhkailetko sä meitä? Oot ihan kuin Sami Breivik, kun ei ole mitään sanottavaa, niin aletaan uhkailemaan. Oletko koskaan ajattellut että islamin uskon mukaan sinä, aloittaja, joudut helvettiin? Sinä et ole tunnustanut Allahia ainoaksi jumalaksi ja Muhammedia hänen profeetakseen, vaan väittänyt että Jumala on kolme ja vähätellyt tekojen merkitystä.
Tai oletko ajatellut, että koska et ole elänyt kastittomalle asiankuuluvan elämäntyylin mukaisesti, todennäköisesti jälleensynnyt kivenä, kunnes joku pyhä hindu katsoo tehtäväkseen vapauttaa sinut. Kivillä ei muuten ole tietoisuutta.
Ja ottaen huomioon, ettet ole valmistellut kuolemanjälkeistä elämää ja matkaa varjojen valtakunnan halki, etkä ole koskaan viitsinyt opetella neljänkymmenenkahden tuomarin nimeä, heittävät Anubis ja Osiris sinun sydämmesi ja sielusi suurelle nielijälle.
Juhaseni, jos minä olisin sinä olisin HYVIN huolissani ottaen huomioon niiden kahdensadantuhannen eri kuolemanjälkeisen elämän mahdollisuudet, jotka ihmiskunta on viimeisen kymmenen tuhannen vuoden aikana keksinyt.
Krishna ei armahda ylimielisiä, eikä harhaoppisia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2116531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 972164
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 801444
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3881261