kirkkojen palautukset?

Henricus

Koska ev.lut. palauttaa keskiaikaiset kivikirkot katoliselle kirkolle?

Aloitetaan nyt aluksi vaikka Lohjan ja Vantaan kirkoista. Sitten Turun tuomiokirkko...

7

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan

      Ne keskiaikaiset kivikirkot ovat suomalaisten aikoinaan verovaroillaan maksamat ja rakennuttamat. Ei niitä katolinen kirkko omilla varoillaan rakennuttanut. Kun suomalaiset kääntyivät luterilaisiksi, niin ne kirkot olivat edelleen suomalaisten rakennuttamia kirkkoja.

    • Henricus

      Koska ja miten suomalaiset kääntyivät luterilaisiksi? Vapaaehtoisesti?


      Kirkkojen rakentajat ja maksajat olivat katolilaisia.

      • pyh!

        who cares.


    • Yks vaan

      "Koska ja miten suomalaiset kääntyivät luterilaiskis? Vapaaehtoisesti?"

      Koska ja miten suomalaiaset kääntyivät katolailaiksi? Vapaaehtoisesti?

      "Kirkkojen rakentajat ja maksajat olivat katolilaisia."

      Kirkkojen rakentajat ja maksajat olivat suomalaisia, jotka olivat ensin pakanoita, sitten katolilaisia ja sen jälkeen luterilaisia.

      • Yks vaan

        Korjaus: Koska ja miten suomalaiset kääntyivät katolilaisiksi? Vapaaehtoisesti?


    • Usko kuin usko

      Antaa olla omistussuhteet ennallaan. Pääasia, että jumalansanaa saadaan julistaa.

    • Kiitos palaute mahdollisuudesta ja minulla on aika tärkeä asia antaa palautetta kokemuksestani.Tuttu muija halus että nuolen sitä joten suostuin heti.kun se saapui hän halusi että nuolen perhsettä ja sanoi että kävi just paskalla ja tyhjensi suolen,mutta ku työnsin kielen sen anukseen niin heti tunsin kovan paskan esteenä.työnsin edelleen niin se ikäänkuin halkesi ja 2ulostemassaa alkoi tippua vasemmalta ja oikealta.sit hän pyysi että nuolen pillua ja aloin nuolemaan sitä takaapäin ja maistoin vahvan raudan ja ehkä jonkinlaisen infektion ja kun suuhun alkoi kerääntyä hyytelömäistä materiaalia huomasin että veressä oli koko alapää.syljin verihyytymä pois suusta kun hän pyysi että nielisin kaiken.yritin jonkin aikaa jolloin maha alkoi täyttymään siitä niin lopetin hän suuttui ja lähti pois.kun katsoin peilistä itseäni silmät ja otsa oli puhdas,mutta alaosa oli ihan paskan ja veren peitossa.oli aika hurja näky. miten saisin maun pois suustani?nyt 3päivää myöhemmin ja maistan infektion ja verihyytelöt edelleen..onko suuseksi siis aina tollasta?niin joo ja petauspatja piti laittaa roskiin ku se haisi niin pahalle.heräsin yöllä siihen että oksensin varmaan sen vahvan hajun seurauksena siitä petarista.. en tiedä kuvittelinko vain mutta aamupalaa syödessäni tuntui ja maistui kuin niitä verihyytymiä ois ollu hampaiden välissä.jos se aina on tällaista niin en ehkä halua sitä enää.innolla odotin sitä,mutta ei siitä kokemuksesta hyvä olo tullut. Toisena päivänä hän tarjoutui nuolemaan persettäni ja kokeilunhaluisena suostuin heti.hän alkoi samantien valittamaan että minulla perse haisee enemmän kuin sen pitäisi (pesen ainakin 3kertaa viikossa),mutta hän jatkoi valitusta ja käytti sormeaan syvällä perseessäni janäytti minulle kuinka paljon siihen tarttui paskaa..Ei minulla ole mitään tietoa kuinkapaljon sitä pitäisi olla.kun hän toisti saman niin tunsin kauhean kivun syvällä anuksessa ja kun hän poisti sormensa. Sieltä veri lensi kaarella hänen kasvoillensa.yritimme pysäyttää veren syöksyä kauan aikaa ja onnistuimme vasta kun tulimme kokonaisen terveyssiteen suoleen,hän nimittäin halkaisi ison verisuonen kynnellänsä ja aiheutti vakavan verenpuutetilan.lääkärille en kehdannut kokototuutta kertoa.3päivää sairaalassa vietin kun se leikkauskorjaus ei ollut pienityö.nyt päätin että ainoastaan paskannan perseestäni ja jätän muidenkin anukset rauhaan,sillä se haju ja uloste kasvoilla ja suussa ei ollut miellyttävää.en osannut ajatella että näin se menee ja toivoisin neuvoja jos muilla on erikokemukset suu ja anaaliseksistä..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe