En tiedä,mitä tehdä.Haluaisin tulla uskoon,mutta en ole tullut,lukuisista rukouksista ja esirukouksista huolimatta.
Olen yrittänyt lukea Raamattua,en jaksa lukea montaa sivua pitemmälle,se kun ei aukene minulle.Olen kirjoitellut eri sivustoille ja eri sielunhoitajien kanssa,ei apua.
Tiedän paljon uskonasioista ja Raamatun luapuksista ym,mutta samalla aina pelkään,että ne ei koske minua,koska en ole uskossa.
Kotini oli ankara,isäni on ev.lut pappi,nyt jo vanha.Koti oli erittäin uskonnollinen,sellainen tapa-kristitty-koti ja koin lapsesta asti kaiken uskoon liittyvän pakonomaisena.Tässä ehkä syy,miksen pysty uskomaan.Lapsena minut pakotettiin kirkkoon ym.
En osaa tulla uskoon
123
828
Vastaukset
- Ano Jeesuksen nimes´
Herran antamaa elävää vettä ja Pyhän Hengen opetusta ja armoa ja totuutta, ja nöyrästi lue sen verran mitä tahdot, ei pakosta vaan sydämen halusta, sillä Herra on hyvä, jos ei näin onnistu, niin siirrä lukeminen myöhemmäksi. Käy pyytämässä siunausta uskovilta, joiden tiedät uskovan Jeesukseen Herranaan, ja yhdessä vaikka useastikin anokaa sitä hyvää, että Jumala antaa synnit anteeksi ja vaikuttaa hengellistä hyvää tahtomista ja tekemistä.
Kiitä Jeesuksen nimessä joka päivä siitä hyvästä mitä saat hengellisesti ja maallisesti, ole kaikessa kestävä, sillä tämä on elämän mittainen matka eikä mikään pikamatka. Emme tiedä Herran asettamia aikoja, mutta kuten näemme Israelista ja Jerusalemista, Jeesuksen tulo lähenee ja voi piankin tapahtua, kymmenen vuoden tai sinne päin.
Jumalan valtakunnan sanoma tullaan kaikille saarnaamaan ennen Jeesuksen tuloa ja jyvät erotelaan akanoista. Rukoile hengellistä armoa ja Pyhän Hengen voimaa ja sitä annetaan Jeesuksen nimessä, rukoile kiittäen ja niinkuin sitä myös saat, sillä se on otollista, voit anoa myös uskoa ja rakkautta, mutta älä ähkyyn itseäsi yritä tunkea, sillä Jumalan teot ovat hänen käsissään ja yksi päivä on kuin tuhat vuotta, joten pitkämielisyyttä ja hyvyytensä kokemista kannattaa anoa. - Niin..
Tuo on totta.
Älä masennu. Älä vaella piemässä, sillä saat syntisi anteeksi.
Vaan kulje tästä eteenpäin valossa, rukoile joka ilta, puhu Jumalalle.
Olet oikealla tiellä! Jatka vain eteenpäin,
Jumalalla voi olla vielä suurikin tarkoitus sinun elämääsi. :) - Brina
"Etsivä löytää", mutta pidä silmäsi ja etenkin mielesi joka hetki avoinna huomaamaan eteesi ilmaantuvia vastauksia ja vihjeitä ja valitsemaan vain ne, jotka pystyt tämän hetkisessä tietoisuudessasi hyväksymään vaikka vastoin perittyjä ja opittuja näkemyksiä.
"ja kolkuttavalle avataan", mutta katso tarkoin, mitä kunkin "oven" takana piilee: Onko siellä rakkautta ja hyväksyntää vai ahdasta tuomitsemista ja tiukkoja sääntöjä, nurkkakuntaisuutta vai nähdäänkö siellä kaikkia yhdistävä sama päämäärä riippumatta monista eri näkemyksistä sen saavuttamiseksi. Seurakunnan työntekijä kanssa yhteiseen rukouseen tunnustamalla syntisi hänekanssa jumalalalle,hän antaa synnin päästön jeesuksen nimeen.
- Vain Jeesus voi
ihmisen pelastaa, sillä on hyvä Paimen, lisäksi opetti varomaan eksytyksiä, myös nimessään, samoin opetti tästä ajasta, että on kuin Nooan ja Sodoman, monet myyskentelee Jumalan sanaa, mutta Jeesus sitä ilmaiseksi antaa, kun anot elävää vettä ja Pyhän Hengen opetusta.
Älä turvaa ihmisiin vaan Israelin Pyhään Herraan. Uskotko, että Jeesus on Kristus eli Messias, joka pelastaa?
- Olet rakkaus
Kysy itseltäsi miksi sinä haluat tulla uskoon. Onko se siksi että Jumala sinut hyväksyisi?
Kun ymmärrät, että Jumala hyväksyy sinut JUURI sellaisena kuin olet, et kaipaa enää sellaista uskoontuloa jota mielessäsi (egosi) kuvittelet tarvitsevasi, jotta Jumala sinut hyväksyisi.
Olet jo rakastettu enemmän kuin arvaatkaan.
Olet jo matkalla Kotiin juuri sellaisena kuin olet.
Mitään sinulta ei vaadita Jumalan taholta.
Jumalan silmissä olet täydellinen.
Näitä on vaikea ymmärtää, jos on oppien vankina.
Ehdoton rakkaus, joka Jumala on, hyväksyy sinut kuitenkin juuri sellaisena kuin olet. Ole oma itsesi, sillä sinulla on kaikki mitä tarvitset ja kaikki sinulle annetaan mitä tarvitset.
Sinä olet ikuinen. Aina ollut ja aina oleva.
Sinä olet rakkaus. Olet rakkaudesta ja rakkauteen palaava.
Mitään muuta ei voi ollakaan, sillä olethan Jumalan lapsi. - adkl
Käy rauhanyhdistyksen seuroissa1 Löytyy Kirkon lehden sivuilta ajat! Pyydä jutella seurojen loputtua puhujan kanssa, niin asiat selviää!
- Aslak32
Tässä vinkki
Älä murehdi jos et pysty uskomaan, mieti asia näin. Jos et pysty ymmärtämään miten elämä ylipäätänsä on olemassa oleta että on suurempi voima mitä me ihmiset emme voi ymmärtää.
Koita nauttia elämästä :) Tee sitä mikä tuntuu parhaalta.- Aslak32
Äläkä yritä ymmärtää joitakin kohtia tästä viestiketjusta jos et ymmärrä mitä nuo höpöttää :D
Kunhan vaan koitat nauraa ihmisten kanssa, se riittää. Ei tartte pelätä että jäisit mistään paitsi.
- Monenlaista tarjonta
mutta vain Herra Jeesus Kristus on jokaisen ihmisen ainoa mahdollinen Pelastus, sillä on Iankaikkinen Elämä. Ano Jumalalta Jeesuksen nimessä että sanansa sinuun uskossa sulautuisivat niitä lukiessasi, olet tässä kestävä, niin uudistut mieleltäsi kiittäen ja kunnioittaen, sillä on tärkeää ja otollista. Jumala sinua siunatkoon Jeesuksen nimessä ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä!
- herraonyksi
Jeesus antoi henkensä puolestasi ja nousi ylös haudasta, näin paljon jumala rakastaa sinua. Jumala on rakkaus ja hän tahtoo koskettaa sinua.
- löydänkökoskaan
Kiitos kaikille vastaajille.Minulla tätä uskon ahdistusta on kestänyt jo vuosia,eikä näy helpottavan ollenkaan.Voiko se etsikkoaika olla monen vuoden pituinen?En vain saa uskosta "otetta"!
Ja kyllä haluan varoa kaikkia eksytyksiä; tiedän että kaikki ihmeet ja merkit eivät suinkaan ole Pyhän Hengen työtä.Ja uskon,että Jeesus on Jumalan Poika,Messias,joka lunastaa kansansa kaikista heidän synneistään.
Minun on vaikea vaan uskoa,että Hän lunastaisi minutkin!Että Hän on kuollut minunkin syntieni tähden.Ajattelen aina,että kaikki muut saavat syntinsä anteeksi,en minä.Murhamieskin saa syntinsä anteeksi,kun katuu.Miten voisin saada sen uskon,että voisin omakohtaisesti uskoa Jeesukseen??
En saa rauhaa näiltä ajatuksilta,aamulla herättyäni alan heti miettimään,illalla nukkumaan mennessä vielä mietin.Joskus yksin ollessa laulan hengellisiä lauluja.Minulta puuttuu se,mikä Paavo Ruotsalaiseltakin:yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen... - Löydätkunoletavoin
löydänkökoskaan kirjoitti:
Kiitos kaikille vastaajille.Minulla tätä uskon ahdistusta on kestänyt jo vuosia,eikä näy helpottavan ollenkaan.Voiko se etsikkoaika olla monen vuoden pituinen?En vain saa uskosta "otetta"!
Ja kyllä haluan varoa kaikkia eksytyksiä; tiedän että kaikki ihmeet ja merkit eivät suinkaan ole Pyhän Hengen työtä.Ja uskon,että Jeesus on Jumalan Poika,Messias,joka lunastaa kansansa kaikista heidän synneistään.
Minun on vaikea vaan uskoa,että Hän lunastaisi minutkin!Että Hän on kuollut minunkin syntieni tähden.Ajattelen aina,että kaikki muut saavat syntinsä anteeksi,en minä.Murhamieskin saa syntinsä anteeksi,kun katuu.Miten voisin saada sen uskon,että voisin omakohtaisesti uskoa Jeesukseen??
En saa rauhaa näiltä ajatuksilta,aamulla herättyäni alan heti miettimään,illalla nukkumaan mennessä vielä mietin.Joskus yksin ollessa laulan hengellisiä lauluja.Minulta puuttuu se,mikä Paavo Ruotsalaiseltakin:yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen...On syytäkin kyseenalaistaa Jumalan rakkaus, jos hän pystyy tuomitsemaan lapsensa helvettiin.
Ehkä tälläinen rakkaus ei ole todellista vaan vajavaista?
Ehkä totuus Jumalasta onkin suurempi kuin mitä kirkko ja sen opit antavat meidän ymmärtää?
Kyseenalaista. Etsi vastauksia. Ole avoin tutkimaan maailmaa ja sen ihmeitä. Ehkä haluat myös lukea jotain muitakin kirjoja kuin Raamattua löytääksesi vastauksia. Sinä löydät kyllä vastaukset kun kaikki on jo sisälläsi vain odottamassa löytämistä. Ei voi tuntea Jeesusta sisällään, jos ei ensin tunne itseään.
Jos ei pysty tulemaan uskoon niin ei vika ole sinussa vaan vika on uskonnossa, joka vaatii sinua uskomaan. Syyllistät turhaan itseäsi asiasta ja niin uskonnot haluatkin sinun tekevän.
Sinua ei ole luotu uskontoa varten vaan elämää varten. Luo oma elämäsi kokemustesi kautta niin usko tulee sen mukana. Hengellinen elämä on ymmärtämistä siitä kuka todella on ja sen voi vain oppia erilaisten kokemusten ja tunteiden kautta. Kun on avoin, positiivinen elämää kohtaan niin elämästä tulee rikasta myös hengellisessä mielessä.
On hienoa ja rehellistä sanoa, että en usko jos ei usko. Uskonnot opettavat väärin siinä, että usko heidän totuuteensa on ainoa oikea tapa uskoa. Niin monet ihmiset sanovat uskovansa, koska eivät uskalla etsiä omaa totuutta asioista. Pelko ja erillisyyden harha on ihmisen suurin eksytys ja kärsimyksen tuottaja numero 1. - Ano uskoa
En saa rauhaa näiltä ajatuksilta,aamulla herättyäni alan heti miettimään,illalla nukkumaan mennessä vielä mietin.Joskus yksin ollessa laulan hengellisiä lauluja.Minulta puuttuu se,mikä Paavo Ruotsalaiseltakin:yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen...Jeesuksen nimessä ja kiitä kun uskot Jeesukseen ja sen uskon kautta olet vanhurskas. Tietysti Jumala tahtoo suun tunnustuksen ihmisen edessä ja kasteen vedessä, samoin sitä seuraa lupaus Pyhän Hengen kasteesta. Kun opit tuntemaan Jumalan tahdon ja sitä teet osoittaa se rakkautta Vapahtaasi kohtaan. Ihmiselle ei ole jos ei ano, samoin on hyvä kiittää pienestäkin saadusta ja pysyä kestäväisenä myös koetuksissa ja turvata rukoillen ja kiittäen Jeesukseen. Jumalan lepoa ja rauhaa etsikkoaikaasi, joka kestää niin kauan kuin etsit Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautta.
- vaellamme uskossa
En saa rauhaa näiltä ajatuksilta,aamulla herättyäni alan heti miettimään,illalla nukkumaan mennessä vielä mietin.Joskus yksin ollessa laulan hengellisiä lauluja.Minulta puuttuu se,mikä Paavo Ruotsalaiseltakin:yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen...emme näkemisessä, kun uskot sydämessäsi Jeesukseen niin se luetaan sinulle lahjavanhurskaudeksi, amen. Tietysti rakkaus Herraa Jeesusta kohtaan on tahtonsa tekemistä sen mukaan kuinka hyvin tunnet Jeesusta ja tämä kasvaa Herran kanssa vaeltaessa ja häntä lähestyessä Raamatun ja Pyhän Hengen opetuksen kautta, sitä anottaessa Jeesuksen nimessä.
Sinua painaa jokin, kenties ajattelet, että voisimme vaeltaa täällä täydellisinä ja Jeesus on sitä, samoin Pyhä Henki sinussa, pyri siis täyttymään Hengellä kiittäen Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä, amen.
Jotka janoavat Jumalan vanhurskautta ne ravitaan ja hienoa että tahdot tuntea Jeesusta enemmän, amen. - ole rakastettu
Löydätkunoletavoin kirjoitti:
On syytäkin kyseenalaistaa Jumalan rakkaus, jos hän pystyy tuomitsemaan lapsensa helvettiin.
Ehkä tälläinen rakkaus ei ole todellista vaan vajavaista?
Ehkä totuus Jumalasta onkin suurempi kuin mitä kirkko ja sen opit antavat meidän ymmärtää?
Kyseenalaista. Etsi vastauksia. Ole avoin tutkimaan maailmaa ja sen ihmeitä. Ehkä haluat myös lukea jotain muitakin kirjoja kuin Raamattua löytääksesi vastauksia. Sinä löydät kyllä vastaukset kun kaikki on jo sisälläsi vain odottamassa löytämistä. Ei voi tuntea Jeesusta sisällään, jos ei ensin tunne itseään.
Jos ei pysty tulemaan uskoon niin ei vika ole sinussa vaan vika on uskonnossa, joka vaatii sinua uskomaan. Syyllistät turhaan itseäsi asiasta ja niin uskonnot haluatkin sinun tekevän.
Sinua ei ole luotu uskontoa varten vaan elämää varten. Luo oma elämäsi kokemustesi kautta niin usko tulee sen mukana. Hengellinen elämä on ymmärtämistä siitä kuka todella on ja sen voi vain oppia erilaisten kokemusten ja tunteiden kautta. Kun on avoin, positiivinen elämää kohtaan niin elämästä tulee rikasta myös hengellisessä mielessä.
On hienoa ja rehellistä sanoa, että en usko jos ei usko. Uskonnot opettavat väärin siinä, että usko heidän totuuteensa on ainoa oikea tapa uskoa. Niin monet ihmiset sanovat uskovansa, koska eivät uskalla etsiä omaa totuutta asioista. Pelko ja erillisyyden harha on ihmisen suurin eksytys ja kärsimyksen tuottaja numero 1.Jumalan lapsi ja pysy Raamatun totuuksissa sillä Hyvä Jumala tietää parhaiten kuinka toimii kaikkien ihmisten kanssa. Ymmärrän hyvin sinua ja sinä myös minua. Jätä asiat Jumalalle Jeesuksen nimessä, sillä ihmisinä emme voi ymmärtää Jumalaa kuin oman rajallisen verran, samoin tuomionsa ovat meille käsittämättömät ja siksi ne onkin syytä jättää Jumalalle. Pyritään hyvään ja anna anteeksi meidän ihmisten heikkoudet sillä kipuilemme asioiden kanssa, jotka ovat meille liian korkeat, mutta silti on hyvä lähestyä ja kanssamatkaajia rohkaista, jos osaa totuudellisesti, sillä kuritonta on hyvä nuhdella ja arkaa rohkaista. Valitettavasti voimme toimia toisinpäin eikä ole tarkoitus eikä Jumalan mielen mukaan. Pyritään totuuteen sillä armo on totuudessa, eikä Jumala mielisty valheeseen. Kun Raamatussa on kerrottu tuomioista, niin ne ovat totta mutta tärkeää jättää Jumalalle, sillä näin on opetettu vanhurskaasti ja totuudellisesti. Ole vapaa kiusauksista Jeesuksen nimessä, amen!
- taisi mennä väärälle
ole rakastettu kirjoitti:
Jumalan lapsi ja pysy Raamatun totuuksissa sillä Hyvä Jumala tietää parhaiten kuinka toimii kaikkien ihmisten kanssa. Ymmärrän hyvin sinua ja sinä myös minua. Jätä asiat Jumalalle Jeesuksen nimessä, sillä ihmisinä emme voi ymmärtää Jumalaa kuin oman rajallisen verran, samoin tuomionsa ovat meille käsittämättömät ja siksi ne onkin syytä jättää Jumalalle. Pyritään hyvään ja anna anteeksi meidän ihmisten heikkoudet sillä kipuilemme asioiden kanssa, jotka ovat meille liian korkeat, mutta silti on hyvä lähestyä ja kanssamatkaajia rohkaista, jos osaa totuudellisesti, sillä kuritonta on hyvä nuhdella ja arkaa rohkaista. Valitettavasti voimme toimia toisinpäin eikä ole tarkoitus eikä Jumalan mielen mukaan. Pyritään totuuteen sillä armo on totuudessa, eikä Jumala mielisty valheeseen. Kun Raamatussa on kerrottu tuomioista, niin ne ovat totta mutta tärkeää jättää Jumalalle, sillä näin on opetettu vanhurskaasti ja totuudellisesti. Ole vapaa kiusauksista Jeesuksen nimessä, amen!
henkilölle, mutta ota se hyvä, mikä on totta ja pane pois ne, jotka eivät sinua koske.
- Daniel 7
En saa rauhaa näiltä ajatuksilta,aamulla herättyäni alan heti miettimään,illalla nukkumaan mennessä vielä mietin.Joskus yksin ollessa laulan hengellisiä lauluja.Minulta puuttuu se,mikä Paavo Ruotsalaiseltakin:yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen...EHKÄ SYYNÄ ON YLPEYS. ET USKO, ETTÄ JUMALA VOISI PITÄÄ SINUSTA HUOLEN, VAAN HALUAT YRITTÄÄ ITSE, ETKÄ SUOSTU ALISTUMAAN JUMALAN VALLAN ALLE.
- selöytyy
En saa rauhaa näiltä ajatuksilta,aamulla herättyäni alan heti miettimään,illalla nukkumaan mennessä vielä mietin.Joskus yksin ollessa laulan hengellisiä lauluja.Minulta puuttuu se,mikä Paavo Ruotsalaiseltakin:yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen...Minä kehottaisin sinua ottamaan yhteyttä johonkin sellaiseen seurakuntaan jossa selkeästi johdatetaan uskoon, esim vapaissa suunnissa vapaakirkon tai helluntaiseurakunnan pastoriin, he voivat johdattaa sinut selkeästi uskon tielle ja rukoilla henkilökohtaisesti, ei sinun tarvitse pelätä että sinua sinne seurakuntaan väkisin tupataan, ainakin meillä jotka olemme pääkaupunkimissiossa yli 60 seurakuntaa, niin ohjaamme ihmisiä ennenkaikkea tuntemaan Jeesus Vapahtajana, siellä meitä on kaikenlaisia uskovia myös luter. serakunnista.
Katsele vaikka netistä tv7 ohjelmia, tai mene esim. nyt näille "mahdollisuus muutokseen" sivuille, koemuutos.fi ,voit vaikka tilata sieltä kirjan ilmaiseksi, sillä sivulla on paljon tilaisuuksia linkeissä ainakin pääkaupunkiseudulla minne voit mennä.
Ennenkaikkea voit sanoa yksinkertaisesti, Jeesus tule sydämmeeni ja anna syntini anteeksi. Lue Johann. kirje 5 luku ja siellä esim. jakeet 12-13, siinä Jumalan sana vakuuttaa että joka uskoo Jumalan Pojan nimeen hänellä on iankaikkinen elämä, usko mitä Jumala sanoo, meidän tuntemukset joskus on miten milloinkin, mutta Jumalan sana on se joka pitää paikkansa.
Mene seurakuntaan rohkeasti, ei Jumala sinua harhaan johdata kun luotat hänen sanaansa, ja Jeesus lupasi että "jokainen anova saa ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan" Matt.7:8
Siunausta sinulle ja hyvää syksyä. - toinen Hega
En saa rauhaa näiltä ajatuksilta,aamulla herättyäni alan heti miettimään,illalla nukkumaan mennessä vielä mietin.Joskus yksin ollessa laulan hengellisiä lauluja.Minulta puuttuu se,mikä Paavo Ruotsalaiseltakin:yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen...Minäkin tunsin samoin kuin sinäkin, vuosikaudet, kunnes päätin huutaa Jumalaa avuksi ja kysyin häneltä että voinko tulla uskoon?
Samassa soi puhelimeni ja uskova ihminen halusi rukoilla minulle uskoa.
Haluatko että pyydän esirukouksessa vuorostani Jumalalta sinulle Jeesuksen uskon?
"Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa,
vaan siinä, että hän rakasti meitä
ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
Sinä kuulut tuohon joukkoon "maailma".
Koko maailman syntivelka oli Jeesuksen päällä.
Hän maksoi koko velan, ja sanoi lopuksi: SE ON TÄYTETTY.
Eli mitä itse asiassa tapahtui. Saanen kuvata sen sinulle monologina.
Eli kysymys on syntivelasta, joka on sulkenut meidät vankilaan:
Velkakirjani on ripustettu sellini oven ulkopuolelle.
Siitä näkyy myös tuomioni. MInun on kuoltava.
Tämä vankila on täpötäynnä.
Sillä kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet,
ja ovat rikkomustensa tähden täällä istumassa
ja odottamassa kuolemantuomiotaan.
Miksi ihmeessä Tuomari ei ole jo määrännyt tuomion täytäntöönpanoa.
Jotkut sanovat, että näin Hän osoittaa oikeudenmukaisuuttaan.
Jotkut hienostelijat ilmaisevat sen sanalla vanhurskaus.
Vanhurskas tuomari. Ja mitä se minua hyödyttää.
En minä voi mitenkään maksaa velkaani. Kuoltava on.
Tosin jotkut väittävät kuulleensa ihan pähkähulluja huhuja.
Että tuo Vanhurskas Tuomari olisi aikeissa lähettää
oman ainosyntyisen Poikansa tuomittavaksi
kuolemaan meidän sijastamme.
Ja että tämän tähden meidän tuomiomme täytäntöönpano on viivästynyt.
Hullutusta, sanon minä. Ei se voi olla totta.
Käytävältä kuuluu ääniä.
Ikäänkuin sellien ovat aukeaisivat yksi kerrallaan.
Hälinä lisääntyy vankilassa. Hiljaa siellä!
Eikö sitä saa edes vankilassaan olla rauhassa.
Sellini ovi lennähtää auki. Vartija ilmoittaa minulle:
Vanhurskas tuomari antoi oman Poikansa kuolemaan
Sinun sijastasi. Sinun tuomiosi on kärsitty. Olet vapaa.
Hän ottaa velkakirjani sellini oven yläpuolelta ja
ja kirjoittaa sen päälle: TELESTAI
Olen kovin hämilläni. Ei tämä voi olla totta.
Moni muukaan ei usko. He jäävät istumaan selliinsä.
He sylkevät vartijaa naamalle:
"Vai tulit sinä pilkkaamaan meitä".
Ja iskevät kokonaan maksetuksi kuitatun velkakirjansa
takaisin vartijan isoon kouraan. "Sulje ovi perässäsi!"
Sitten he käyvät nukkumaan.
Ja odottamaan tuomionsa täytäntöönpanoa.
Minä kysyn vartijalta: Onko tämä totta vai valhetta.
Hän ottaa taskustaan Vanhurskaan tuomarin laatiman kirjallisen pöytäkirjan:
"Nyt Jumalan vanhurskaus, on ilmoitettu ilman lakia,
nimittäin Jumalan vanhurskaus Jeesuksen Kristuksen uskon kautta
kaikkiin, jotka uskovat. Ei siis ole erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,
ja heidät vanhurskautetaan lahjaksi Hänen armostaan
sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä."
Kun kuuntelen Vanhurskaan Tuomarin kirjoitusta,
minun sisimmässäni syntyy usko:
Nyt minä ymmärrän, että tuo Tuomari todellakin
on vanhurskas, ja Hän vanhurskauttaa sen, jolla on usko ....
mikä Hänen Poikansa nimi olikaan.
"Jeesus", Vastaa vartija. "Vanhurskas Tuomari vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen. Jeesus on Sinun verilunastajasi."
Minä uskon ja kävelen ulos sellistäni ja koko vankila-alueelta.
Sen muurien sisäpuolella minua hallitsi Synnin ja kuoleman laki.
Mutta ei enää. Minut siirrettiin kuolemasta Elämään.
Sisimpäni on nyt täyttynyt Elämän Hengellä.
Ja nyt Elämän Hengen laki hallitsee minua.
Minä olin kuollut synteihini ja rikoksiini.
Mutta minut tehtiin eläväksi. Ja nyt minä elän.
Enkä ikinä kuole. Luen Vanhurskaan Tuomarin Sanaa.
Ja uskon joka ikisen sanan todeksi. Ei Vanhurskas Tuomari voi valedella.- benedi
"Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa. uskoen , te saatte"
Matt 21: 22
Rukoile siis ensin uskoa, ja usko että saat uskoa.
Ano, usko ja kiitä.
Kiitä etukäteen rukouksessa, että saat uskoa, että voit uskoa Jeesukseen Kristukseen.
Usko ei ole sinussa oleva tunne, vaan se on luottamusta ja uskoa Jumalan lupauksiin, että hän tekee sen minkä uskoen rukoilit.
Jumala antaa uskoa, kun rukoilet uskoa, sillä ilman uskoa ihmisen on mahdotonta tehdä Jumalan tahtoa,
ja kirkastaa Kristusta.
Kuinka voit uskoa, jos uskot ettei Jumalaa ole, eikä hän kuule sinua.
Eli sinä pelkäät,..ettei Jumala vastaa sinulle?
Vältä pahaa ja tee hyvää etsi rauhaa ja pyri siihen.
En tiedä missä tarkoituksessa anot Jumalalta jotakin?
"Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti,
kuluttaaksenne sen himoissanne" Jaakob 4: 3
Ano ensin uskoa, Jumalan tahdon mukaan, eikä oman tahtosi mukaan, siihen Jumala suostuu.
Voi olla että anot uskoa, että saat ne toiveesi täytetyksi, mistä hyödyt itse.
Katso Jeesuksen esimerkki rukouksesta. Mark. 1: 35
Luuk 6: 12
Jeesus oli Jumalan Poika, niin miksi hänen piti rukoilla kaiken yötä Isäänsä?
Jos sinulla on paljon uskoa, niin pyydä Jumalaa sanomaan vain sana, niin paranet epäuskostasi.
Jos pyydät, enkelit, ja Jesuksen laskeutumaan alas taivaasta
luoksesi että voit uskoa,..niin mitä uskoa siihen tarvitaan,
silloinhan näet, etkä tarvitse uskoa!!!
Autuas se, joka ei näe, ja kuitenkin uskoo.
Se, joka uskoo sielunsa pelastukseksi, hän voi olla turvallisella mielellä.
Jos et ole turvallisella mielellä, pyydä Jumalaa auttamaan sinua uskossa, että epäusko väistyisi.
Uskohan asuu ihmisen aivoissa eli sydämessä,...en minä voi lisätä sinulle uskoa, koska sen asuinpaikka on aivolohkoissa!
Uskosi tekee sinut terveeksi...hassua mutta totta!
Jos kosketat rukouksessa uskoen, Jumalan so. Jeesuksen sydäntä, tulet uskosta osalliseksi ja uskossasi terveeksi!
Uskosi on se joka sinut pelastaa. Usko Jeesukseen, koko raamattu on kirjoitettu Jeesuksesta, joka pelastaa uskovat.
Ilman uskoa ei voi pelastua!
Jos ihminen on epäuskon halvaannuttama, häntä
Jumala voi kyllä armahtaa, antamalla ensin hänen syntinsä anteeksi...jonka jälkeen nouset ylös, ja uskoen kiität Jumalaa.
Jumala on suunnitellut asian niinkin, että jos toisilla ystävilläsi on paljon uskoa, ja he vievät sinut Jeesuksen tykö,
niin nähdessään heidän uskonsa, ..sinä voit saada Jumalalta syntisi anteeksi.
Jumalan sydämen saa aukeamaan toistenkin uskolla, jos sinulla ei ole omaa uskoa,..ja jos uskosi on halvaantunut.
Moni parani vaivastaan kun sai ainoastaan koskea
Jeesukseen...sehän edellyttää jo uskoa.
Rukouksessa kosketamme Jeesusta, uskon kautta..ja niin tulemme terveeksi.
Pyydä vain: " Herra auta minua,ja minun epäuskoani"!!
Ymmärsitkö, mitä luit? - "sara"
Yritän kertoa sinulle vähän itsestäni, koska koen sinun elävän samaa tilannetta kuin missä minä olin. Elikä minullakin oli aika ankara lapsuuskoti. Ukkini oli maallikkosaarnaajia, ja hän muokkas paljolti sitä Jumalankuvaa, millainen sen piti olla. Usein hän muistutti sitä, ja samoin äitinikin, että pitää olla hyvä, että kelpaa Jumalalle. Peloteltiin myös, että Jumala pudottaa kuuman kiven päähän jos ei ole kilttinä. Niinpä minusta kasvatettiin "kiltti hiljainen" tyttö. Tästä johtuen olen saanut kärsiä sitä tietämättömyyttä, että milloinhan se Jumala minut hyväksyy. Olen miettinyt paljon,mikä on se varma merkki, mistä minä tiedän, että olen Jumalan lapsi. Siihen tuli sitten paniikkihäiriötkin jne. Tätä kesti reilu kolmevuosikymmentä. Sitten sain käsiini Erik Edvalsin kirjoittamia kirjoja, niitä imin itseeni kuin pesusieni. Sitten kerra kuulin Erik Edvalsin ihan livenä, puhuvan eräästä kuumeisesta henkilöstä sairasvuoteella. Kun Erik tajusi mistä on kyse, hän sanoi suoraan sairaalle: kuule sinun jumalasi on minun saatana! Tämän jälkeen hän sai oikean kuvan Jumalan rakkaudesta ja sovituksesta, ja siitä VARMASTA MERKISTÄ, minkä Jeesus suoritti ristillä. Näin oli myös minulla, Jumala puhui suoraan sisäiseen elämääni, tästä yhdestä ja ainoasta varmasta merkistä. Tämän jälkeen ovat paniikkihäiriöt hävinneet, ja lepo, vain Herrassa, saanut kasvaa. Tänä aikana mietin ja luen paljon vain sovitusta ja armoa, ja siihen liittyvää aineistoa, Raamatusta, Iso Tietosana kirja, netti. Lopuksi sanon vielä, itselleni enää, ei sovi ollenkaan kauheat lakikiihkoiset julistajat, karisma , jne, haluan pysytellä armokeskeisessä julistuksessa, esim. Jukka Norvannon raamattuluennot, ja kristityn foorumilta, Olavi Peltolan armo keskeistä evankeliumia, on toki muitakin, mutta vältän ulkoapäin tulevaa tunneryöpytystä. Olenhan huomannut, Pyhä Henki antaa sitä sisäisesti, sisältäpäin, kun tajuaa hengellisiä totuuksia, se mulle riittää tällähetkellä. Toivon sinullekin, että löydät levon, vain Herrassa ja hänen sovitetussa työssä.
- löydänkökoskaan
Kiitos taas kaikille!
Koen,juuri tällaista,että en kelpaa Jumalalle,että en ole tarpeeksi hyvä.Ja koen,että Jumala ei joko kuule tai Hän ei vastaa.Ja koska olen niin kauan odottanut ja rukoillut,pelkään,että Jumala ei vastaa,enkä jaksa enää anoa.
En odota ihmeitä ym,vain saada sydämeeni Pyhän Hengen ja ilon ja rauhan Herrassa,ja että voisin sydämestäni uskoa ja luottaa ja että saisin halun lukea Raamattua ja että myös voisin uskoa,mitä siellä sanotaan,omalle kohdalleni.Saisin uskon,jonka varassa uskallan elää ja myös kuolla,kun aikani tulee.Pelkään,että kuollessani en olekaan uskossa,ja joudun kadotukseen.
Pelkään,että kun tässä aika kokoajan kuluu,niin eräänä päivänä en enää edes halua tulla uskoon,että enää en edes kysele enkä halua kuulla:(
Minulla on jatkuvasti niin ristiriitainen olo,koko ajan mietin näitä asioita ja tiedostan,että olen ulkopuolella pelastuksen.Ja juuri,niinkuin edellinen kirjoittaja sanoi,lapsena opin pelkäämään Jumalaa,joka on ankara ja kostaa isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen.Että minä olen tehnyt niin paljon syntiä,että Jumala ei sen takia voi armahtaa minua. löydänkökoskaan kirjoitti:
Kiitos taas kaikille!
Koen,juuri tällaista,että en kelpaa Jumalalle,että en ole tarpeeksi hyvä.Ja koen,että Jumala ei joko kuule tai Hän ei vastaa.Ja koska olen niin kauan odottanut ja rukoillut,pelkään,että Jumala ei vastaa,enkä jaksa enää anoa.
En odota ihmeitä ym,vain saada sydämeeni Pyhän Hengen ja ilon ja rauhan Herrassa,ja että voisin sydämestäni uskoa ja luottaa ja että saisin halun lukea Raamattua ja että myös voisin uskoa,mitä siellä sanotaan,omalle kohdalleni.Saisin uskon,jonka varassa uskallan elää ja myös kuolla,kun aikani tulee.Pelkään,että kuollessani en olekaan uskossa,ja joudun kadotukseen.
Pelkään,että kun tässä aika kokoajan kuluu,niin eräänä päivänä en enää edes halua tulla uskoon,että enää en edes kysele enkä halua kuulla:(
Minulla on jatkuvasti niin ristiriitainen olo,koko ajan mietin näitä asioita ja tiedostan,että olen ulkopuolella pelastuksen.Ja juuri,niinkuin edellinen kirjoittaja sanoi,lapsena opin pelkäämään Jumalaa,joka on ankara ja kostaa isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen.Että minä olen tehnyt niin paljon syntiä,että Jumala ei sen takia voi armahtaa minua.Kuule tätä. Kun se on niin että mistään omasta teosta tai sen ansiosta et pelastu, vaan sinun täytyy nyt vaan luottaa Jumalan omaan sanaan ja se sanoo että jumala katsoo sinut vanhurskaaksi uskon perusteella. Oletpa vaikka tehnyt kuinka syntiä niin ne on lunastettu Jeesuksen Kristuksen ristin kuolemassa. KAIKKI SYNNIT. Jää Herran rauhaan!
- Olen minä
Kiitos taas kaikille!
Minulla on jatkuvasti niin ristiriitainen olo,koko ajan mietin näitä asioita ja tiedostan,että olen ulkopuolella pelastuksen.Ja juuri,niinkuin edellinen kirjoittaja sanoi,lapsena opin pelkäämään Jumalaa,joka on ankara ja kostaa isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen.Että minä olen tehnyt niin paljon syntiä,että Jumala ei sen takia voi armahtaa minua.Rakas kanssamatkaajani,
elät erillisyyden harhassa, johon maailmamme ja vanhempasi ovat sinut opeillaan kasvattaneet. Vanhempiesi oppi tulee heidän erillisyyden harhastaan. Anna anteeksi heille, kuten Sarakin kirjoitti tuolla alempana, he tekivät parhaansa niillä tiedoilla ja taidoilla (=tietoisuudella) joita heillä oli. Älä kuitenkaan jää opetettujen oppien ja uskomusten uhriksi, sillä Elämällä ja Jumalalla on tarjota niin paljon enemmän. Sinä olet niin paljon enemmän. Et ole urhi vaan oman elämäsi luoja. Erillisyyden harha on juuri sitä mitä koet nyt voimakkaasti eli koet itsesi ja Jumalasi erillisiksi. Sinä olet täällä ja Jumala tuolla jossain tuomitsemassa sinua, unohtanut sinut, jättänyt sinut yksin kaikista yrityksistäsi huolimatta. Tästä on kuitenkin täysi mahdollisuus kasvaa laajempaan yhteyteen kaiken kanssa, itsesi ja Jumalan. Tämä ihmisen yhteyden kaipaus lähtee sielustasi, sillä se on jo yhteydessä Jumalaan, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vain mielesi (egosi), ajatuksesi ja uskomuksesi ovat tämän yhteyden tiellä. Kun emme muista keitä olemme elämme erillisyyden harhassa jota on eri tasoista. Sinä koet erillisyyden harhan nyt kovin voimakkaasti. Olet vanhojen uskomusten vankilassa, jossa sinulla on monenlaisia uskomuksia kuten että että et kelpaisi Jumalalle, että et olisi tarpeeksi hyvä, että olisit pelastuksen ulkopuolella jne. Nämä kaikki ovat sinulle ulkoapäin opetettuja uskomuksia ja ajatuksia, jotka olet ottanut omaksesi ja alkanut niihin pikkuhiljaa uskomaan elämäsi varrella. Nyt on aika vapautua niistä, sillä kärsimyksesi on suuri ja elämäsi ei voi olla tasapainoinen, onnellinen ja ilon täyteinen jos uskomuksesi ja ajattelusi tuottaa sinulle kärsimystä.
Kun haluat luoda syvemmän suhteen itseesi ja Jumalaan sinun tulee korvata nämä epätoimivat, ulkoapäin opitut, erillisyyden harhasta luodut uskomukset itsestäsi ja Jumalasta paremmin toimiviksi, sellaisiksi joka tukee syvempää yhteyttäsi Jumalaan. Sinulla on paljon pelkoa Jumalaa kohtaan, joka on suora merkki erillisyyden harhasta. Erillisyyden harhassa pelkoa on monenlaista. Kaikki pelko pohjautuu lopulta erillisyyden harhaan. Syvempi todellisuus on ehdotonta rakkautta, joka sinä olet ja jota Jumala on. Jumalalla ei ole tarjota kuin rakkautta sinulle. Kun sen ymmärtää, voit täysin astua erillisyyden harhasta kokemaan suurempaa yhteyttä ja rakkautta itseäsi kohtaan että syvempään yhteyteen Jumalan kanssa että näkemään maailman niinkuin Jumalakin sen näkee.
Sinä ja Jumala olette yhtä....aina ja ikuisesti. Ette todellisuudessa ole koskaan edes olleetkaan erillään. Vain tämä meidän 3D maailmamme luo illuusion tästä erillisyydestä. Astu sen yli ja koe kaikki se kauneus ja yhteys johon niin kovasti kaipaat. Se on sisään rakennettuna sisälläsi. Astu sinne, koe itsesi rakkautena, sillä olet rakastettu enemmän kuin arvaatkaan. Olet ollut armahdettu jo tänne syntyessäsi. Tulit tänne tärkeän tehtävän ja haasteen kanssa tarkoituksenasi oppia rakkautta ja kokea sitä, et sen vuoksi, että Jumala olisi sinua rangaissut. Mitään tuomioita ei ole olemassa kuin ihmisen luomissa opeissa. Voit vapautua tästä kaikesta ja antaa valosi kirkkaasti loistaa ja kasvaa.
Jos sinua kiinnostaa, voit lukea vaikka "Keskusteluja Jumalan kanssa" - kirjan, jossa on paljon uutta tietoa ihmisyydestä ja olemuksestamme. On aika herätä harhasta ja muistaa keitä todella olemme. Olemme niin paljon enemmän kuin mikään oppi meille opettaa.
Kaunista matkaa sinulle! Olet rakastettu....aina ja ikuisesti. - "sara"
Kiitos taas kaikille!
Minulla on jatkuvasti niin ristiriitainen olo,koko ajan mietin näitä asioita ja tiedostan,että olen ulkopuolella pelastuksen.Ja juuri,niinkuin edellinen kirjoittaja sanoi,lapsena opin pelkäämään Jumalaa,joka on ankara ja kostaa isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen.Että minä olen tehnyt niin paljon syntiä,että Jumala ei sen takia voi armahtaa minua.Koet, että olet tehnyt niin paljon syntiä, ettei Jumala voi sinua armahtaa. Mutta silloinhan se Jumala toimis vastoin omaa sanaansa, ja siinä Hän tekis itsensä valehtelijaksi. Koska Jeesus sanoo itsestään,Hän on tie totuus ja elämä, ja jokaisen, joka Hänen tykönsä tulee, Hän ei heitä pois. Muistan, kun nuorena kuuntelin niitä matkasaarnaajien puheita. Paljoltihan ne perustu Vanhaan testamenttiin, saatiin ankarampi kuva Jumalasta. Ei valitettavasti puhuttu niin Jeesuksesta. Sanon vielä, että syvä huokauskin Jumalan puoleen on Elämän merkki.
- aaros 12
etkö tiedä ettei tuo clown E.Ewalds uskonut helvetin olemassa oloon ettei sinne kukaan voi joutuakaan.
No clowni on kuollut kuin rotta ja on odottamassa pääsyä...sinne minkä kielsi.
Siinä sinun sielunhoitajasi ja syyhykorvillesi. - parempi huominen
Kiitos taas kaikille!
Minulla on jatkuvasti niin ristiriitainen olo,koko ajan mietin näitä asioita ja tiedostan,että olen ulkopuolella pelastuksen.Ja juuri,niinkuin edellinen kirjoittaja sanoi,lapsena opin pelkäämään Jumalaa,joka on ankara ja kostaa isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen.Että minä olen tehnyt niin paljon syntiä,että Jumala ei sen takia voi armahtaa minua.Hei, tässä toinen joka ajattelen ja tunnen aivan sanasta sanaan kuin sinä. Hirmuinen hätä ja pelko etten saa syntejäni anteeksi enää kun niitä on niin paljon ja ettei Jumala enää kuule vaikka olen vuosia suorastaan kerjännyt Hänen armoaan. Rauhaa ei ole ja sisäinen varmuus puuttuu pelastumisesta.Monet saarnaajat ja todistajat kertovat että saa sisäisen rauhan kun pyytää Jeesusta sydämeen ja katuu syntejään. Minulla ei ole kuin suuri ahdistus. Eikä kenelläkään ole ollut aikaa keskustella kun olen sitä halunnut. Minulla oli äiti hyvin ankara ja sain aina tuntea olevani mitätön ja kelpaamaton ja minusta tuli eristäytyvä ja kartan ihmisiä etenkin naisia vielä nytkin vaikka olen jo 60 v. ja nainen itsekkin.Kiitos noista sinnulle tulleista vastauksista, niistä saan itsellekkin rohkaisua.
- "sara"
aaros 12 kirjoitti:
etkö tiedä ettei tuo clown E.Ewalds uskonut helvetin olemassa oloon ettei sinne kukaan voi joutuakaan.
No clowni on kuollut kuin rotta ja on odottamassa pääsyä...sinne minkä kielsi.
Siinä sinun sielunhoitajasi ja syyhykorvillesi.taidat puhua ihan eri miehestä. Olen kuunnellut häntä, joskus 80- luvulla, ihan omassa kirkossa. Kyllä sanoma oli selvää.
- Tässä kolmas
parempi huominen kirjoitti:
Hei, tässä toinen joka ajattelen ja tunnen aivan sanasta sanaan kuin sinä. Hirmuinen hätä ja pelko etten saa syntejäni anteeksi enää kun niitä on niin paljon ja ettei Jumala enää kuule vaikka olen vuosia suorastaan kerjännyt Hänen armoaan. Rauhaa ei ole ja sisäinen varmuus puuttuu pelastumisesta.Monet saarnaajat ja todistajat kertovat että saa sisäisen rauhan kun pyytää Jeesusta sydämeen ja katuu syntejään. Minulla ei ole kuin suuri ahdistus. Eikä kenelläkään ole ollut aikaa keskustella kun olen sitä halunnut. Minulla oli äiti hyvin ankara ja sain aina tuntea olevani mitätön ja kelpaamaton ja minusta tuli eristäytyvä ja kartan ihmisiä etenkin naisia vielä nytkin vaikka olen jo 60 v. ja nainen itsekkin.Kiitos noista sinnulle tulleista vastauksista, niistä saan itsellekkin rohkaisua.
joka on ollut aivan samanlaisessa tilanteessa kuin aloituksen tekijä ja
sinäkin näytät olevan.
Minä olen vain saanut kohdata tuon "paremman huomisen" elämän.
"Parempaa huomista" parempaa elämää ei voi tosta noin vaan napsaista, niin kuin olet huomannut miten tyhjiä ovat olleet puheet,"pyydä Jeesus sydämeesi
ja kadu syntejäsi."
Tiedätkö Jumala on sinua kuullut. Jumala on sinua varjellut pääsemästä
väärään uskoon, väärään rauhaan, väärän jumalan luo.
Tuo tuska, ahdistus ja kaipuu Jumalan yhteyteen pääsemiseksi on kuin onkin
jo parempi huomen, sillä olet Jumalan kutsuma, Jumalan valittu, Hän vetää
sinua yhteyteensä.
Eivät terveet, itseriittoiset tarvitse parantajaa vaan he parantelevat itse itsensä ja toistensa haavoja eivätkä koskaan näin tule Jumalan parantamiksi. - No hei!
Hei, tässä toinen joka ajattelen ja tunnen aivan sanasta sanaan kuin sinä. Hirmuinen hätä ja pelko etten saa syntejäni anteeksi enää kun niitä on niin paljon ja ettei Jumala enää kuule vaikka olen vuosia suorastaan kerjännyt Hänen armoaan. Rauhaa ei ole ja sisäinen varmuus puuttuu pelastumisesta.Monet saarnaajat ja todistajat kertovat että saa sisäisen rauhan kun pyytää Jeesusta sydämeen ja katuu syntejään. Minulla ei ole kuin suuri ahdistus. Eikä kenelläkään ole ollut aikaa keskustella kun olen sitä halunnut. Minulla oli äiti hyvin ankara ja sain aina tuntea olevani mitätön ja kelpaamaton ja minusta tuli eristäytyvä ja kartan ihmisiä etenkin naisia vielä nytkin vaikka olen jo 60 v. ja nainen itsekkin.Kiitos noista sinnulle tulleista vastauksista, niistä saan itsellekkin rohkaisua.
Jos sinä vielä seurailet näitä kirjoituksia etkä siis ollut satunnainen ohikulkija,
niin itse tien Jumalan yhteyteen kulkeneena voin olla sinua opastamassa
ja tukemassa Jumalan tahdon tiellä.
Jumalan tahdon tie on aivan toinen kuin mitä Jumalan tahdon tieksi monesta
tuutista ilmi tuodaan.
(Olen nainen, mutta minua ei tarvitse pelätä)
Tässä sähköposti osoite [email protected]
- nimimerkki ok
> Tiedän paljon uskonasioista ja Raamatun luapuksista ym,mutta samalla aina pelkään,että ne ei koske minua,koska en ole uskossa.
Lupaukset koskevat nimenomaan ihmisiä, että tulemme uskoon, kuten nämä: "kolkuttakaa niin teille avataan" samoin "etsikää, niin te löydätte, sillä jokainen etsivä löytää". Tietysti kannattaa etsiä Jumalan valtakuntaa Jeesuksessa ja samoin lahjavanhurskautta, sillä Jumala vastaa tahtonsa mukaisiin anomuksiin ja halajaa meitä yhteyteensä. Valitettavasti Vastustajansa on vaikea tapaus, koska elämme tässä maailmassa ja ahdistuksissa ja koetuksissa, mutta Jeesus on voittanut ja häneen meidän tulee turvamme asettaa, sillä on hyvä Paimen ja joka tulee tykönsä sitä ei Herra hylkää eikä jätä ja on totuus ja Herra on uskollinen, mutta Vastustajansa on valheen isä ja häntä saamme uskossa vastustaa Jumalan lupauksiin ja uskollisuuteen ja totuuksiin vedoten. Jumalan Hengen sanan miekkaa ei Vastustajakaa jaksa pitkään kuunnella, sillä todistavat häviöstään ja Jeesusta kiittäen ei kestä sitä kuunnella, joten kiittäminen on hyvästä ja sydämestä meillä on totisesti kiittämistä Lunastajasta ja syntiemme sovittajasta, sillä ilman sitä eläisimme synneissämme ilman toivoa. Jeesus on hyvä ja tahtoo sinunkin pelastuvan, tarvitset todennäköisesti ihan konkreettista siunausta käsien päälle panemisen kautta, sillä näin Jumala toimii ja syntejä myös anteeksi antaa kun ne tunnustamme sillä on uskollinen ja jopa seitsemänkymmentä seitsemän kertaa tulee päivässä anteeksiantaa toisillekin ja Jumalan hyvyys on mittaamaton ihmisten sellaiseen nähden. Tietysti kannattaa valkeudessa eli totuudessa matkaa tehdä eikä valheita sydämessä eikä ulkokultaisuutta yhtään, mutta näissäkin Herra auttaa, kun vain sitä anommme ja tahdomme parannusta eli mielenmuutosta. Herran armo ja valkeus on ihmeellinen, samoin rakkautensa käsittämätön omiaan kohtaan, sillä ilman lunastusta elämme synneissämme.
Ano nöyrästi ja pyydä uskovaa rukoilemaan sinulle anteeksiantamusta sitä tahtoessasi Jeesuksen nimessä. Jeesus on jo kärsinyt tuomiomme. Meidät vapautettiin. Yksin armosta.
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta,
ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef 2:8-9)
Paitsi pelastus, myös iankaikkinen elämä on kokonaan Jumalan lahjaa armosta.
"Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa,
meidän Herrassamme." (Room 6:23)
Ja sitten kuin sokerina pohjalla.
Me olemme siirtyneet kuolemasta elämään.
Emme koskaan joudu tuomittavaksi.
"Hänellä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)
Lue uudestaan! Ja usko syntyy kuulemalla se, mitä tuossa sanotaan.- "sara"
Sinulle aloittaja, sanon kuitenkin ihan suoraan, että sinä olet jo uskossa. Ongelma on vain sinulla, niinkuin oli minullakin, että, se tunne - elämä on siinä esteenä. Kun meidät on kasvatettu, niinkun on kasvatettu, anna myös sydämessäsi anteeksi vanhemmillesi, sillä heillä itsellään voi olla myös sama ongelma, ei he tahallaan ole niin tehneet, vaan tietämättömyyttään. Sinun puolestasi on jo rukoiltu paljon, ja hyvä niin, älä kuitenkaan väsytä itseäsi. Elikä, sinun tunne-elämä tarvii vapautuksen. Itse olen saanut paljon apua kirjasta, KUN SIELU HUUTAA , kirjoittanut saksalainen psykoterapeutti, avioliitoneuvoja ja dosentti. PerusSanoma oy kustantama, varmaan on muitakin hyviä.
- löydänkökoskaan
Entä jos Jumala ei kutsukaan minua nyt...jos itse vaan kuvittelen näitä asioita ja luulen,että kutsuu.Ajattelen aina,että Jumala ei pelasta minua eikä kuule minua,ei ole minusta kiinnostunut edes.Että minut on jo edeltämäärätty kadotukseen ja siksi tämä on näin vaikeeta.Että ihan turhaan edes yritän enää mitään.
Olen niin monesti käynyt srk:n tilaisuukissa,niin vapaissa kuin ev.lutissa ja aina vaan pettynyt,kun en ole löytänyt,en enää jaksa mennä minnekään.Kotona en saa luettua Raamattua,saati rukoiltua.
Ei ole ketään uskovaa ihmistä,jonka puoleen voisin kääntyä. - Tietysti on uskovia
Entä jos Jumala ei kutsukaan minua nyt...jos itse vaan kuvittelen näitä asioita ja luulen,että kutsuu.Ajattelen aina,että Jumala ei pelasta minua eikä kuule minua,ei ole minusta kiinnostunut edes.Että minut on jo edeltämäärätty kadotukseen ja siksi tämä on näin vaikeeta.Että ihan turhaan edes yritän enää mitään.
Olen niin monesti käynyt srk:n tilaisuukissa,niin vapaissa kuin ev.lutissa ja aina vaan pettynyt,kun en ole löytänyt,en enää jaksa mennä minnekään.Kotona en saa luettua Raamattua,saati rukoiltua.
Ei ole ketään uskovaa ihmistä,jonka puoleen voisin kääntyä.joilta voit pyytää rukousta ja siunausta, sinun tulee lähteä liikkeelle.
- Älä etsikään
Ei ole ketään uskovaa ihmistä,jonka puoleen voisin kääntyä.ihmistä, ihmisiä, vaan Jumalaa.
Oletko koskaan kuullut tai lukenut Jeesuksen sanomaa;
"Etsikää ensin Jumalaa ja Hänen valtakuntaansa, niin kaikki muukin
tarvittava tullaan antamaan."
Oletko myöskään tätä Jumalan sanaa koskaan kuullut,
"jokainen ihminen joka turvautuu ihmisiin on kirottu."
Mietipä nyt noita.
Sinun kohdallasi on aivan samaa kuin itselläni aikoinani. SE on Jumalan armoa, ettet ole pääsyt ihmisoppien uskoon.
Sinä näet miten sinulla ei ole uskoa ja olet tuskainen tottakai.
Niin oli minunkin kohdallani ja juuri samoin olen aikoinani kokenut
mistä sinä nyt puhut.
En saanut lohdutusta kun minulle vain toitotettiin "saat uskoa syntisi anteeksi
ja pälä pälä, pälä.
MUTTA nyt kohdallani on toteutunut Jeesuksen sana, etsivä on löytänyt
kolkuttavalle on avattu ja anova on saanut.
Täällä ajassa tämä tulee tapahtua. Puheet, että elämme armon kerjäläisinä
koko tämän elämän ajan on kavalan käärmeen harhaa.
Tuo harha on puhuu aivan muuta kuin mitä Jumala on Pojan kautta ilmi
tuonut.
ETSIVÄ siis LÖYTÄÄ, kolkuttavalle avataan, anova saa TÄSSÄ AJASSA.
Se on nisunjyvän kuoleman tie joka Jumalan yhteyteen saattaa.
Jeesus sanoo,"kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta" se on
ainut tie pelastukseen Jumalan yhteyteen. - löydänkökoskaan
Älä etsikään kirjoitti:
ihmistä, ihmisiä, vaan Jumalaa.
Oletko koskaan kuullut tai lukenut Jeesuksen sanomaa;
"Etsikää ensin Jumalaa ja Hänen valtakuntaansa, niin kaikki muukin
tarvittava tullaan antamaan."
Oletko myöskään tätä Jumalan sanaa koskaan kuullut,
"jokainen ihminen joka turvautuu ihmisiin on kirottu."
Mietipä nyt noita.
Sinun kohdallasi on aivan samaa kuin itselläni aikoinani. SE on Jumalan armoa, ettet ole pääsyt ihmisoppien uskoon.
Sinä näet miten sinulla ei ole uskoa ja olet tuskainen tottakai.
Niin oli minunkin kohdallani ja juuri samoin olen aikoinani kokenut
mistä sinä nyt puhut.
En saanut lohdutusta kun minulle vain toitotettiin "saat uskoa syntisi anteeksi
ja pälä pälä, pälä.
MUTTA nyt kohdallani on toteutunut Jeesuksen sana, etsivä on löytänyt
kolkuttavalle on avattu ja anova on saanut.
Täällä ajassa tämä tulee tapahtua. Puheet, että elämme armon kerjäläisinä
koko tämän elämän ajan on kavalan käärmeen harhaa.
Tuo harha on puhuu aivan muuta kuin mitä Jumala on Pojan kautta ilmi
tuonut.
ETSIVÄ siis LÖYTÄÄ, kolkuttavalle avataan, anova saa TÄSSÄ AJASSA.
Se on nisunjyvän kuoleman tie joka Jumalan yhteyteen saattaa.
Jeesus sanoo,"kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta" se on
ainut tie pelastukseen Jumalan yhteyteen.Kiitos taas vastaajille.Tunnistan jotain tuosta,mitä viimeisin kirjoittaja kirjoitti,että mikään syntien anteeksijulistaminen ei auttanut,koska se usko puuttui...
Vielä joku vuosi sitten kuljin hengellisissä tilaisuuksissa ja itkin penkissä,kun esim. joku luki Raamattua,tai laulettiin hengellisiä lauluja,itkin sitä,että halusin uskoa,mutta minulla ei ollut uskoa.En tiedä,ymmärtääkö kukaan tätä ongelmaa.Tiedostin siis sen,että usko puuttui,eikä auttaneet kyyneleet eikä mitkään rukoukset siihen.
Ja nyt en ole enää edes jaksanut käydä missään hengellisissä tilaisuuksissa,niin kauan niissä kuljin,löytämättä mitään.Itkien kirjoittelin esirukouslappuja,saamatta vastausta.Kävin rukoultavana,ei vastausta.
Miten kauan ihminen jaksaa tällaista tuskaa ja ahdistusta,pelkään että tosiaan kohta lyön hanskat naulaan ja alan vihata kaikkea uskoon liittyvää,että katkeroidun ja käännän lopullisesti selkäni Jumalalle.
Olen rukoillut ja huokaillut Jumalan puoleen kotona yksin ollessa,ja aina pettynyt,kun mitään ei tapahdu,ja olen jopa sanonut Jumalalle,että anna sitten olla,kun et auta.Enkä enää voi edes uskoa,että jonain päivänä minuakin kuultaisiin.Miksi ihmeessä tämä uskon löytäminen voi olla näin vaikeeta??? - Mitä sinä sanot
Kiitos taas vastaajille.Tunnistan jotain tuosta,mitä viimeisin kirjoittaja kirjoitti,että mikään syntien anteeksijulistaminen ei auttanut,koska se usko puuttui...
Vielä joku vuosi sitten kuljin hengellisissä tilaisuuksissa ja itkin penkissä,kun esim. joku luki Raamattua,tai laulettiin hengellisiä lauluja,itkin sitä,että halusin uskoa,mutta minulla ei ollut uskoa.En tiedä,ymmärtääkö kukaan tätä ongelmaa.Tiedostin siis sen,että usko puuttui,eikä auttaneet kyyneleet eikä mitkään rukoukset siihen.
Ja nyt en ole enää edes jaksanut käydä missään hengellisissä tilaisuuksissa,niin kauan niissä kuljin,löytämättä mitään.Itkien kirjoittelin esirukouslappuja,saamatta vastausta.Kävin rukoultavana,ei vastausta.
Miten kauan ihminen jaksaa tällaista tuskaa ja ahdistusta,pelkään että tosiaan kohta lyön hanskat naulaan ja alan vihata kaikkea uskoon liittyvää,että katkeroidun ja käännän lopullisesti selkäni Jumalalle.
Olen rukoillut ja huokaillut Jumalan puoleen kotona yksin ollessa,ja aina pettynyt,kun mitään ei tapahdu,ja olen jopa sanonut Jumalalle,että anna sitten olla,kun et auta.Enkä enää voi edes uskoa,että jonain päivänä minuakin kuultaisiin.Miksi ihmeessä tämä uskon löytäminen voi olla näin vaikeeta???Raamatun Jeesuksesta?
- löydänkökoskaan
Mitä sinä sanot kirjoitti:
Raamatun Jeesuksesta?
Uskon Raamattuun ja siihen,että Jeesus on Jumalan Poika.
- Olen minä
"Uskon Raamattuun ja siihen,että Jeesus on Jumalan Poika."
Tämä pelkästään ei tunnu riittävän sinulle, koska erillisyyden harha on voimakas.
Kun ymmärrät erillisyyden harhan, uskon että tulet näkemään ja kokemaan sen puolen itsestäsi, johon kaipaat tällä hetkellä yhteyttä. Tämä yhteys ei ole millään tavalla tekemissä tiettyjen uskontojen kanssa. Siksi minun on vaikea nähdä, että tulisit varsinaista apua saamaan uskontojen kautta kuten kirjoitustesi perusteella sen jo olet kokenutkin kaikkine yrityksinesi ja avun huudon pyyntöinesi.
Se mitä ehkä tulisi nyt ymmärtää kohdallasi, on että mitään uskoa ei anneta ulkoapäin vaan sinun tulee itse löytää totuus itsessäsi. Se on matka omaan itseensä, omaan totuuteen, eikä matka ulkopuolelle sinusta.
Ole avoin katselemaan ympärillesi ja etsimään johdatusta muualtakin kuin sieltä mistä tähän asti olet tottunut vastauksia etsimään. Vastaukset eivät ainakaan ole siellä mistä olet niitä tähän asti etsinyt. Muussa tapauksessa olisit ne jo löytänyt.
Voimia kanssamatkaajani. Tie sisimpään ei aina ole helppo sillä erillisyyden harha on voimakas ja olemme kasvatettu hakemaan vastauksia itsemme ulkopuolelta. Kun löydät itsesi, löydät myös vastaukset joita kaipaat.
Siunausta sinulle kanssamatkaajani. Olet rakastettu enemmän kuin arvaatkaan. Jos sinua kiinnostaa voin auttaa sinua myös enkelin viestillä. - löydänkökoskaan
Olen minä kirjoitti:
"Uskon Raamattuun ja siihen,että Jeesus on Jumalan Poika."
Tämä pelkästään ei tunnu riittävän sinulle, koska erillisyyden harha on voimakas.
Kun ymmärrät erillisyyden harhan, uskon että tulet näkemään ja kokemaan sen puolen itsestäsi, johon kaipaat tällä hetkellä yhteyttä. Tämä yhteys ei ole millään tavalla tekemissä tiettyjen uskontojen kanssa. Siksi minun on vaikea nähdä, että tulisit varsinaista apua saamaan uskontojen kautta kuten kirjoitustesi perusteella sen jo olet kokenutkin kaikkine yrityksinesi ja avun huudon pyyntöinesi.
Se mitä ehkä tulisi nyt ymmärtää kohdallasi, on että mitään uskoa ei anneta ulkoapäin vaan sinun tulee itse löytää totuus itsessäsi. Se on matka omaan itseensä, omaan totuuteen, eikä matka ulkopuolelle sinusta.
Ole avoin katselemaan ympärillesi ja etsimään johdatusta muualtakin kuin sieltä mistä tähän asti olet tottunut vastauksia etsimään. Vastaukset eivät ainakaan ole siellä mistä olet niitä tähän asti etsinyt. Muussa tapauksessa olisit ne jo löytänyt.
Voimia kanssamatkaajani. Tie sisimpään ei aina ole helppo sillä erillisyyden harha on voimakas ja olemme kasvatettu hakemaan vastauksia itsemme ulkopuolelta. Kun löydät itsesi, löydät myös vastaukset joita kaipaat.
Siunausta sinulle kanssamatkaajani. Olet rakastettu enemmän kuin arvaatkaan. Jos sinua kiinnostaa voin auttaa sinua myös enkelin viestillä.Ei millään pahalla,mutta en halua enkeliviestejä enkä oikein halua uskoa tuollaiseen erillisyyden harhaankaan...
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu. - Olen minä
Ei millään pahalla,mutta en halua enkeliviestejä enkä oikein halua uskoa tuollaiseen erillisyyden harhaankaan...
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu.Siunausta matkallesi. Toivon, että saat rauhan sydämeesi.
- Tämä seuraava
Ei millään pahalla,mutta en halua enkeliviestejä enkä oikein halua uskoa tuollaiseen erillisyyden harhaankaan...
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu.tieto on Jumalan Hengen vaikuttama,"Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu."
Näin se on. Täällä sinulle on annettu helppoheikki ratkaisuja joilla ei ole mitään
tekemistä Jumalan kanssa.
Ainoastaan se mitä on sanottu etsimisen, anomisen, kolkuttamisen tiestä on Jumalasta. - Juuri näin
Kiitos taas vastaajille.Tunnistan jotain tuosta,mitä viimeisin kirjoittaja kirjoitti,että mikään syntien anteeksijulistaminen ei auttanut,koska se usko puuttui...
Olen rukoillut ja huokaillut Jumalan puoleen kotona yksin ollessa,ja aina pettynyt,kun mitään ei tapahdu,ja olen jopa sanonut Jumalalle,että anna sitten olla,kun et auta.Enkä enää voi edes uskoa,että jonain päivänä minuakin kuultaisiin.Miksi ihmeessä tämä uskon löytäminen voi olla näin vaikeeta???itkin minäkin, kun minulla ei ollut Jeesuksen Kristuksen sisällistä tuntemusta
se on etten ollut kohdannut Jumalaa, eikä näin ollen Jeesus ollut minussa
sijaa saanut.
Tiedätkö se on JUMALAN TEKO, että ihminen USKOO Häntä.
Tiedätkö se on sitä Jumalan armoa, että Hän näin kutsuu ihmisiä, valittujaan
EIKÄ anna heidän saada tyydytystä MISTÄÄN valheen sanomista, valheellisista
uskoista.
Tiedätkö uskoja kyllä piisaa, mutta ne kaikki ovat todellisuudessa EPÄUSKOJA. ON vain YKSI usko mikä on pelastavaa JA sen uskon saa
jokainen joka sitä Jumalalta anoo.
Mutta Jumala EI toimi hokkus pokkus tavalla niin kuin täällä sinulle on sanottu
että vaan yks kaunis kerta huomaat kaikki ikäänkuin selvenee.
Tuosta epäuskosta (jonka vallassa jokainen todellakin ON syntiin lankeemuksen seurauksena) niin miten siihen suhtaudut? Saako se aikaan
sen, että sisimmässäsi yhä uudelleen pyydät Jumala anna anteeksi epäuskoni
anna sinä minulle usko jne...?
Tiedostatko sen, ilman uskoa ei ole sovelias Jumalalle, ilmeisesti näin ymmärrät, kun tiedät että olet kadotuksen oma ellet saa sitä oikeaa uskoa
ellet todella uudesti synny ylhäältä. - Vielä nyt kun
Juuri näin kirjoitti:
itkin minäkin, kun minulla ei ollut Jeesuksen Kristuksen sisällistä tuntemusta
se on etten ollut kohdannut Jumalaa, eikä näin ollen Jeesus ollut minussa
sijaa saanut.
Tiedätkö se on JUMALAN TEKO, että ihminen USKOO Häntä.
Tiedätkö se on sitä Jumalan armoa, että Hän näin kutsuu ihmisiä, valittujaan
EIKÄ anna heidän saada tyydytystä MISTÄÄN valheen sanomista, valheellisista
uskoista.
Tiedätkö uskoja kyllä piisaa, mutta ne kaikki ovat todellisuudessa EPÄUSKOJA. ON vain YKSI usko mikä on pelastavaa JA sen uskon saa
jokainen joka sitä Jumalalta anoo.
Mutta Jumala EI toimi hokkus pokkus tavalla niin kuin täällä sinulle on sanottu
että vaan yks kaunis kerta huomaat kaikki ikäänkuin selvenee.
Tuosta epäuskosta (jonka vallassa jokainen todellakin ON syntiin lankeemuksen seurauksena) niin miten siihen suhtaudut? Saako se aikaan
sen, että sisimmässäsi yhä uudelleen pyydät Jumala anna anteeksi epäuskoni
anna sinä minulle usko jne...?
Tiedostatko sen, ilman uskoa ei ole sovelias Jumalalle, ilmeisesti näin ymmärrät, kun tiedät että olet kadotuksen oma ellet saa sitä oikeaa uskoa
ellet todella uudesti synny ylhäältä.olet saanut ihmisoppien edustajalta yhteystiedon, niin annan myös
yhteystiedon jonka välityksellä voimme keskustella elämän tärkeimmästä
asiasta. Minä en voi sinulle uskoa antaa, enkä sano "ala vaan uskomaan jne..."
voin vain osoittaa tietä Jumalan yhteyteen ja tukea ihmisiä Jumalan tahdon tiellä
Jeesuksen sana, "etsivä löytää, kolkuttavalle avataan ja anova saa" on kohdallani
toteutunut. Tiedän tuo toteutuu JOKAISEN etsivän, anovan,kolkuttajan kohdalla
Jumalan ajalla.
[email protected] - "sara"
Ei ole ketään uskovaa ihmistä,jonka puoleen voisin kääntyä.Ystävä kallis, Jumala ei ketään määrää ennalta kadotukseen, ei todellakaan, silloin Hän toimisi taas vastoin sanaansa. Pahin synti mitä ihminen voi tehdä, on että hän rupeaa aktiivisesti vastustamaan Jumalaa. Itselleni oli valtavan hyvä apu Raamatun Isosta tietosanakirjasta, josta sain lukea, Raamatun ohella, ihan alkukielellä esim, syntikäsitteitä, koska syntiä on niin monenlaista, onhan meidän suomenkielemme niin köyhä. Muistan ajan kun etsin ja huokailin, mistä minä tiedän, olenko kelvollinen Jumalalle. Jumala näytti unen, jossa olin ritarinkukan edessä, koettelin multaa, niin kuivaa, otin vettä muovipussiin ja yritin kastella,ei tullu mitään, vesi valui pois, nostin katseeni ylös kukkaan, miten valtavan kaunis kukka näin kuivassa mullassa. Käännyin laskemaan vesipussin pois ja sitten huomasin, kukka kadonnut, ja samassa lähdin itse nousemaan ylöspäin. Taivaallinen Isä halusi näyttää, olet otollinen. Koen sinun tilanteesi lähes samankaltaiseksi.
- Enkeliviestit kuin
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu.kaikki ihmeelliset näyt ovat sen valkeuden enkeliksi pukeutuneen saatanan
tointa.
Jumala toimii aivan toisin.
Sinä tulet tuntemaan Jumalan tien ja tulet näkemään mitkä ovat harhaan johtavia
kun sydämessäsi käännyt Jumalan puoleen etsimään, anomaan ja kolkuttamaan.
Jumala ei YHTÄKÄÄN luoksensa halavaa johdata harhaan, vaan HÄN aina
osoittaa sen yhden oikean tien joka Hänen yhteyteensä vie.
Silloin kun Jumala saa johdattaa, silloin ei etsitä ihmeitä, tunteita vaan vain ja ainoastaan Jumalaa, pelastusta. - Olen minä
"sara" kirjoitti:
Ystävä kallis, Jumala ei ketään määrää ennalta kadotukseen, ei todellakaan, silloin Hän toimisi taas vastoin sanaansa. Pahin synti mitä ihminen voi tehdä, on että hän rupeaa aktiivisesti vastustamaan Jumalaa. Itselleni oli valtavan hyvä apu Raamatun Isosta tietosanakirjasta, josta sain lukea, Raamatun ohella, ihan alkukielellä esim, syntikäsitteitä, koska syntiä on niin monenlaista, onhan meidän suomenkielemme niin köyhä. Muistan ajan kun etsin ja huokailin, mistä minä tiedän, olenko kelvollinen Jumalalle. Jumala näytti unen, jossa olin ritarinkukan edessä, koettelin multaa, niin kuivaa, otin vettä muovipussiin ja yritin kastella,ei tullu mitään, vesi valui pois, nostin katseeni ylös kukkaan, miten valtavan kaunis kukka näin kuivassa mullassa. Käännyin laskemaan vesipussin pois ja sitten huomasin, kukka kadonnut, ja samassa lähdin itse nousemaan ylöspäin. Taivaallinen Isä halusi näyttää, olet otollinen. Koen sinun tilanteesi lähes samankaltaiseksi.
Kaunis ja koskettava uni. Siinä oli paljon syvyyttä ja sanomaa sinulle unen kautta annettuna.
Kiitos kun jaoit. - Olen minä
Enkeliviestit kuin kirjoitti:
kaikki ihmeelliset näyt ovat sen valkeuden enkeliksi pukeutuneen saatanan
tointa.
Jumala toimii aivan toisin.
Sinä tulet tuntemaan Jumalan tien ja tulet näkemään mitkä ovat harhaan johtavia
kun sydämessäsi käännyt Jumalan puoleen etsimään, anomaan ja kolkuttamaan.
Jumala ei YHTÄKÄÄN luoksensa halavaa johdata harhaan, vaan HÄN aina
osoittaa sen yhden oikean tien joka Hänen yhteyteensä vie.
Silloin kun Jumala saa johdattaa, silloin ei etsitä ihmeitä, tunteita vaan vain ja ainoastaan Jumalaa, pelastusta.Ihmeitä ei välttämättä tarvita vaikka joskus kyllä niitäkin meille annetaan. Itse olen kokenut monta kaunista ihmettä matkallani.
Tunteisiinsa kyllä kannattaa luottaa. Sen kautta Jumala puhuu meille ja niitä kuuntelemalla meitä johdatetaan. Hiljentymällä ja kuuntelemalla kuulemme vastauksia, sillä kaikki vastaukset ovat jo meissä, ei meidän ulkopuolellamme.
Kun ymmärtää että kadotus on harhaa, ei pelkoa ole kadotuksesta.
Suurempi rakkaus ja rauha voi astua sisällesi.
Sillä kaikki on sinulla mitä tarvitset jokaisena hetkenä.
Jumala ei ole jättänyt meitä koskaan yksin tällä matkallamme.
Siunattua matkaa kaikille! - Voi kunpa
Olen minä kirjoitti:
Ihmeitä ei välttämättä tarvita vaikka joskus kyllä niitäkin meille annetaan. Itse olen kokenut monta kaunista ihmettä matkallani.
Tunteisiinsa kyllä kannattaa luottaa. Sen kautta Jumala puhuu meille ja niitä kuuntelemalla meitä johdatetaan. Hiljentymällä ja kuuntelemalla kuulemme vastauksia, sillä kaikki vastaukset ovat jo meissä, ei meidän ulkopuolellamme.
Kun ymmärtää että kadotus on harhaa, ei pelkoa ole kadotuksesta.
Suurempi rakkaus ja rauha voi astua sisällesi.
Sillä kaikki on sinulla mitä tarvitset jokaisena hetkenä.
Jumala ei ole jättänyt meitä koskaan yksin tällä matkallamme.
Siunattua matkaa kaikille!Taivaan ja maan Luoja saisi sinut vielä herättää TODELLISUUTEEN.
- Sinä olet uskossa
löydänkökoskaan, sillä olet sen minulle todistanut. Vaellamme uskossa emme näkemisessä. Se on Jumalan teko, että uskomme Jeesuksen olevan Jumalan Poika, amen. Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä, että on suonut sinulle uskon, amen.
- Ano Jeesuksen nimess
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu.löydänkökoskaan elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa rauhassa ja rohkeasti ja raittiisti. Tosin koska uskot Jeesuksen Jumalan Poikana, se on jo Jumalan teko sinussa, mutta voit anoa silti. Mene kasteelle kun tahdot lähteä seuraamaan Jeesusta Herranasi seuraten ja pyydä sen jälkeen tai jo ennen sitäkin tietysti voit pyytää Jeesukselta Pyhän Hengen kastetta, ja se sinulle annetaan. Tätä anoessasi ja saadessasi Jumalan johdattaa sinut todennäköisesti jonkun palvelijansa siunattavaksi, mutta ei vättämättä. Yksin Jumala tietää miten hän tahtoo sinut täyttää Pyhällä Hengellä, se on se viisauden neitsyiden öljy astioissa ja on erittäin terveellistä hengellisesti sitä janota ja anoville se annetaan. Onnittelen sinua ja kiitän Isää Jeesuksen nimessä siitä janosta, jota olet saanut Herrassa Jeesuksessa. Ole näissä kestävä äläkä murehdi turhaan äläkä hätäile, sillä Jumala tahtoo viedä työnsä sinussakin loppuun, koska tahdot häneen turvata ja lähestyä näissä pyhissä ja kallisarvoisissa asioissa. Jeesuksen nimessä ole siunattu ja täyttyköön toiveesi ja saat myös vapauden kaikista synneistäsi Pyhän Hengen voimassa, amen.
Toki meidän kannattaa täyttyä yhä uudestaan kiittäessämme sydämistämme Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä, niinkuin Paavali kirjoittaa ´täyttykää Hengellä´. - Olen minä
Voi kunpa kirjoitti:
Taivaan ja maan Luoja saisi sinut vielä herättää TODELLISUUTEEN.
Toivossa on aina hyvä elää :)
- parempi huominen
Olen rukoillut ja huokaillut Jumalan puoleen kotona yksin ollessa,ja aina pettynyt,kun mitään ei tapahdu,ja olen jopa sanonut Jumalalle,että anna sitten olla,kun et auta.Enkä enää voi edes uskoa,että jonain päivänä minuakin kuultaisiin.Miksi ihmeessä tämä uskon löytäminen voi olla näin vaikeeta???Jatkan vielä minäkin kun koen samoin. Olen myös käynyt paljon hengellisissä kokouksissa, helluntai kirkossa, ev.lut.kirkossa, luen hengellistä kirjallisuutta paljon, rukoilen paljon että Jumala vastaisi. Ei vastaa. Olen lopun uupunut ja välillä jo luovutan että minä olen kadotukseen tuomittu.ja pakko hyväksyä mutta kohta kuitenkin hirmuinen hätä ja alan taas anomaan vaikka ei Jumala vastaakkaan. Itken paljon myös omaisteni puolesta. Miksi Jumala ei kuule kaikkia. Ei jaksais enää edes itkeä vaikka itku tulee hyvin usein. En käy enää kirkossakaan kun ei se Jumala minua kuule kuitenkaan vaikka kuin etsin. Olen samanlainen etsjä kuin sinä.
- Tämä maa on
Jatkan vielä minäkin kun koen samoin. Olen myös käynyt paljon hengellisissä kokouksissa, helluntai kirkossa, ev.lut.kirkossa, luen hengellistä kirjallisuutta paljon, rukoilen paljon että Jumala vastaisi. Ei vastaa. Olen lopun uupunut ja välillä jo luovutan että minä olen kadotukseen tuomittu.ja pakko hyväksyä mutta kohta kuitenkin hirmuinen hätä ja alan taas anomaan vaikka ei Jumala vastaakkaan. Itken paljon myös omaisteni puolesta. Miksi Jumala ei kuule kaikkia. Ei jaksais enää edes itkeä vaikka itku tulee hyvin usein. En käy enää kirkossakaan kun ei se Jumala minua kuule kuitenkaan vaikka kuin etsin. Olen samanlainen etsjä kuin sinä.
Pahan vallassa. Tietysti Jumalalla on tuomiovalta, joten turvaa Jeesuksen ja tee tahtoaan, niin sinun käy hyvin.
- Toivo Jeesuksessa
Olen minä kirjoitti:
Toivossa on aina hyvä elää :)
ei saata ketään häpeään :) Rakkaus ilman Jeesusta ja Henkeään on kupla.
- pouuy
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu.Pyri siihen, ja vain siihen, sillä se on OIKEIN. TAIVAASTA Jumala antaa Pyhän Hengen:
Mutta minä sanon teille: vaikka hän ei nousisikaan antamaan toiselle leipää pelkkää ystävyyttään, hän kuitenkin tekee sen, kun tämä hellittämättä pyytää, ja hän antaa niin paljon kuin toinen tarvitsee.
Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.
Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa TAIVAASTA Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät.
Huomaa noiden sanojen alku, HELLITTÄMÄTTÄ PYYTÄÄ . - Niin ei ihmiseltä
pouuy kirjoitti:
Pyri siihen, ja vain siihen, sillä se on OIKEIN. TAIVAASTA Jumala antaa Pyhän Hengen:
Mutta minä sanon teille: vaikka hän ei nousisikaan antamaan toiselle leipää pelkkää ystävyyttään, hän kuitenkin tekee sen, kun tämä hellittämättä pyytää, ja hän antaa niin paljon kuin toinen tarvitsee.
Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.
Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa TAIVAASTA Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät.
Huomaa noiden sanojen alku, HELLITTÄMÄTTÄ PYYTÄÄ .vaadita mitään sen suurempaa, kuin sisimmän kääntymystä Jumalan puoleen
anomaan, että JUMALA ARMAHTAISI, johdattaisi synnin, saatanan ja lihan
vallasta Hänen valtakuntaansa, yhteyteensä.
Näin yksin kertainen se asia on, mutta kun ihmiset ovatkin ruvenneet toinen
toisiaan armahtamaan Jumalan puolesta niin aikamoisissa sotkuissa silloin eletään. - cyberangel
Ei ole ketään uskovaa ihmistä,jonka puoleen voisin kääntyä.Olen kirkkokuntiin sitoutumaton ja tahdon henkilökohtaisesti auttaa sinua uskon alkutaipalaleilla. Etsitään yhdessä sekä sinun uskosi että lähiseurakunta, josta toivottavasti löydät hyvää opetusta.
sähköpostiosoitteeni on cyber (pis te) angel (alaviiva) 777 (at) yahoo (dot) com
Toivon että vain nuo kaksi uskossaan kamppailevaa ottavat yhteyttä
Vapaa-aikaa tulee kulumaan sen verran etten voi keskustella muitten kanssa
Kiitos! - toinen Hega
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu.Uudestisyntyminen tapahtuu Jeesuksen kasteessa, eli Pyhän Hengen kasteessa.
Johannes kastoi ihmisiä parannukseen, mutta hänen jälkeensä Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä ja tulella.
Raamatusta voit lukea kuinka uskovat ja Jeesus saivat Henkikasteen vasta vesikasteen jälkeen.
Luukkaan evankeliumissa kerrotaan, että Jeesus rukoili kasteen jälkeen ja taivaat aukenivat: Pyhä Henki laskeutui hänen päälleen.
Miksei Jumala antaisi armossaan Henkensä sinun sisimpääsi, kun Pyhät anovat sitä puolestasi rukouksessa siunaten?
Luuk
11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
11:11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
11:12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Kasteessa saat puhtaan omantunnon ja voit aloittaa uuden elämäsi uudestisyntyneenä Jeesuksessa Kristuksessa.
Ole luottavaisin mielin!
Jeesushan sanoi:
"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."
ja
"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Ei ole sattumaa että etsit Jeesusta!
Jumala vetää sinua pelastukseen. - Minun on sanottava
toinen Hega kirjoitti:
Uudestisyntyminen tapahtuu Jeesuksen kasteessa, eli Pyhän Hengen kasteessa.
Johannes kastoi ihmisiä parannukseen, mutta hänen jälkeensä Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä ja tulella.
Raamatusta voit lukea kuinka uskovat ja Jeesus saivat Henkikasteen vasta vesikasteen jälkeen.
Luukkaan evankeliumissa kerrotaan, että Jeesus rukoili kasteen jälkeen ja taivaat aukenivat: Pyhä Henki laskeutui hänen päälleen.
Miksei Jumala antaisi armossaan Henkensä sinun sisimpääsi, kun Pyhät anovat sitä puolestasi rukouksessa siunaten?
Luuk
11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
11:11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
11:12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Kasteessa saat puhtaan omantunnon ja voit aloittaa uuden elämäsi uudestisyntyneenä Jeesuksessa Kristuksessa.
Ole luottavaisin mielin!
Jeesushan sanoi:
"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."
ja
"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Ei ole sattumaa että etsit Jeesusta!
Jumala vetää sinua pelastukseen.olet isästä perkeleestä, vaikka muuta luulet.
Kaste EI OLE UUDESTISYNTYMÄ ja se kaste jota sinä mainostat on perkeleen
kaste ja on todella niin Jumalan Hengessä on niin kauheaa nähdä miten
tuota toista kastetta ollaan kyllä mainostamassa JOKA TUUTISSA.
Toinen kaste kun on TÄYDELLISESTI taas Jumalan vastainen NIIN KYLLÄ
perkele iloitsee, kun se saa ihmisiä petettyä etsiviä johdattaa pelastuksen
toivossa omaan altaaseensa, ja kun tuonne on ihmisen saanut, ihmisen
on todella vaikeaa enää päästä Jumalan tahdon tielle. - Tekisit kääntymyksen
Minun on sanottava kirjoitti:
olet isästä perkeleestä, vaikka muuta luulet.
on todella vaikeaa enää päästä Jumalan tahdon tielle.Ettet se sinä ole sen isäsi perkeleen tekele, ja oikeaa kastetta halveksiva kastamaton/kääntymätön ihmisraunio-poloinen!
- toinen Hega
Minun on sanottava kirjoitti:
olet isästä perkeleestä, vaikka muuta luulet.
on todella vaikeaa enää päästä Jumalan tahdon tielle.Rakas Jeesus, katso mitä tämä ihminen sanoo!:
>>Minun on sanottava olet isästä perkeleestä, vaikka muuta luulet.
>>
Valehteliko Johannes Kastaja, kun hän sanoi sinun kasteesi olevan Pyhästä Hengestä ja tulesta?
Vai valehteleeko tämä toinen?
Luuk
3:15 Mutta kun kansa yhä odotti ja kaikki ajattelivat sydämessään Johanneksesta, eikö hän itse ehkä ollut Kristus,
3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
3:17 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
3:18 Antaen myös monia muita kehoituksia hän julisti kansalle evankeliumia.
3:19 Mutta kun Herodes, neljännysruhtinas, sai häneltä nuhteita veljensä vaimon, Herodiaan, tähden ja kaiken sen pahan tähden, mitä hän, Herodes, oli tehnyt,
3:20 niin hän kaiken muun lisäksi teki senkin, että sulki Johanneksen vankeuteen.
3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja RUKOILI, niin tapahtui, että taivas aukeni
3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
Voiko kukaan estää lapsiasi tulemasta luoksesi?:
3.Johanneksen kirje
1:10 Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.
1:11 Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
Miksi hän ei salli tämän etsivän syntyä uudesti?
Sinun nimessäsi Jeesus pyydän että pelastat, vapautat ja uudestisynnytät Hengelläsi tämän joka sinua etsii aidosti puhtain sydämin ja koko sydämestään, kenenkään sitä estämättä!
AMEN - "Kääntymyksen"???
Tekisit kääntymyksen kirjoitti:
Ettet se sinä ole sen isäsi perkeleen tekele, ja oikeaa kastetta halveksiva kastamaton/kääntymätön ihmisraunio-poloinen!
Kiitos Jumalalle, ETTÄ HÄN on minut yhteyteensä johdattanut ja näin
totuutensa kirkastanut, PAREMMIN EI VOI ENÄÄ IHMISELLÄ OLLA.
Minäkin tiedän tuon synninkurjuudessa erossa Jumalasta elämisen,
mutta EN tiedä mitä on elää omassa vanhurskaudessa väärässä uskossa,
rauhassa jne...syntisenä, vajavaisena
Näin se on EI USKO TODELLAKAAN OLE JOKA ihmisen.
Jumala sen etsivilleen antaa JA SE USKO ON AIVAN MUUTA KUIN kirjanoppineiden usko.
Jumalan antamaa uskoa Hänen totuuttaan EI KERTA KAIKKIAAN voi tulla
näkemään eikä näin ymmärtämään MUUTOIN KUIN JUMALAN TAHDON TIELLÄ, nisunjyvän kuoleman tiellä. - Perkeleen puhetta
toinen Hega kirjoitti:
Rakas Jeesus, katso mitä tämä ihminen sanoo!:
>>Minun on sanottava olet isästä perkeleestä, vaikka muuta luulet.
>>
Valehteliko Johannes Kastaja, kun hän sanoi sinun kasteesi olevan Pyhästä Hengestä ja tulesta?
Vai valehteleeko tämä toinen?
Luuk
3:15 Mutta kun kansa yhä odotti ja kaikki ajattelivat sydämessään Johanneksesta, eikö hän itse ehkä ollut Kristus,
3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
3:17 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
3:18 Antaen myös monia muita kehoituksia hän julisti kansalle evankeliumia.
3:19 Mutta kun Herodes, neljännysruhtinas, sai häneltä nuhteita veljensä vaimon, Herodiaan, tähden ja kaiken sen pahan tähden, mitä hän, Herodes, oli tehnyt,
3:20 niin hän kaiken muun lisäksi teki senkin, että sulki Johanneksen vankeuteen.
3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja RUKOILI, niin tapahtui, että taivas aukeni
3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
Voiko kukaan estää lapsiasi tulemasta luoksesi?:
3.Johanneksen kirje
1:10 Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.
1:11 Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
Miksi hän ei salli tämän etsivän syntyä uudesti?
Sinun nimessäsi Jeesus pyydän että pelastat, vapautat ja uudestisynnytät Hengelläsi tämän joka sinua etsii aidosti puhtain sydämin ja koko sydämestään, kenenkään sitä estämättä!
AMENon, että kaste pelastaa, että kasteessa uudesti synnytään.
Jos tätä Jumalan totuutta ET tässä ajassa tule näkemään niin voi sinua. - Jeesus Rakastaa
Perkeleen puhetta kirjoitti:
on, että kaste pelastaa, että kasteessa uudesti synnytään.
Jos tätä Jumalan totuutta ET tässä ajassa tule näkemään niin voi sinua.Perkeleen puhetta (kirjoitti): >> on, että kaste pelastaa, että kasteessa uudesti synnytään.
Jos tätä Jumalan totuutta ET tässä ajassa tule näkemään niin voi sinua. >>
Väitätkö Johannes Kastajaa perkeleeksi?
Kukaan ei voi uudesti syntyä, ilman Jeesuksen kastetta, joka on Pyhän Hengen kaste!
Ihmiset kastavat vedellä, mutta mitä on ihmisen todistus Jumalan sinetin rinnalla, joka on Pyhän Hengen kaste?
- ja jonka Jumala antaa niille jotka puhdistavat itsensä!
1.Johanneksen kirje
5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
Älä puhu totuudesta, jos et edes tunne Häntä!
Sinä joka olet sokea: toistako taluttaisit, vaikka itse et mitään näe ja pimeydessä vaellat?
Minä sanon sinulle joka olet murheellinen, mutta jossa uskon siemen on jo siinnyt ja odottaa uudestisyntymää Hengessä, lue tämä:
Joh. evankeliumi
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
3:9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Usko todeksi mitä Raamatusta luet, niin pelastut! - Älä ole johdattamass
Jeesus Rakastaa kirjoitti:
Perkeleen puhetta (kirjoitti): >> on, että kaste pelastaa, että kasteessa uudesti synnytään.
Jos tätä Jumalan totuutta ET tässä ajassa tule näkemään niin voi sinua. >>
Väitätkö Johannes Kastajaa perkeleeksi?
Kukaan ei voi uudesti syntyä, ilman Jeesuksen kastetta, joka on Pyhän Hengen kaste!
Ihmiset kastavat vedellä, mutta mitä on ihmisen todistus Jumalan sinetin rinnalla, joka on Pyhän Hengen kaste?
- ja jonka Jumala antaa niille jotka puhdistavat itsensä!
1.Johanneksen kirje
5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
Älä puhu totuudesta, jos et edes tunne Häntä!
Sinä joka olet sokea: toistako taluttaisit, vaikka itse et mitään näe ja pimeydessä vaellat?
Minä sanon sinulle joka olet murheellinen, mutta jossa uskon siemen on jo siinnyt ja odottaa uudestisyntymää Hengessä, lue tämä:
Joh. evankeliumi
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
3:9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Usko todeksi mitä Raamatusta luet, niin pelastut!harhaan.
Jeesus sanoo Raamatun lukemisesta,
"Te tutkitte kirjoituksia luullen siinä olevan elämän.....
mutta ette tahdo käydä minun tyköni, että saisitte elämän."
Pirun asialla olet vaikka miten jatkat raamatun tutkimista ET PELASTU.
Pelastuksen TIE lähtee USKOSTA JEESUKSEEN, USKOSTA HÄNEN TUOMAANSA SANOMAAN, EIKÄ MISTÄÄN MUUSTA.
Jeesus Jumalan Poika sanoo sinullekin, "mene pois saatana sillä sinä ajattelet
sitä mikä ihmisten etkä sitä mikä Jumalan on."
ENKÄ näitä sano IHMISVIISAUDESSA vaan Jumala ON KUIN ONKIN saanut
MINULLE SANANSA KIRKASTAA POJASSA.
Joten turhaa sinun on taistella Jumalan totuutta vastaan ihmisjärjelläsi, ihmisuskollasi ET TULE NIIN KOSKAAN Jumalan yhteyteen pääsemään vaan
vale jumalan kanssa matkaa teet ja tulet kohtaamaan Jeesuksen sanan
"mene pois minun tyköäni EN TUNNE SINUA." - toinen Hega
Älä ole johdattamass kirjoitti:
harhaan.
Pelastuksen TIE lähtee USKOSTA JEESUKSEEN, USKOSTA HÄNEN TUOMAANSA SANOMAAN, EIKÄ MISTÄÄN MUUSTA.
Joten turhaa sinun on taistella Jumalan totuutta vastaan ihmisjärjelläsi, ihmisuskollasi ET TULE NIIN KOSKAAN Jumalan yhteyteen pääsemään vaan
"mene pois minun tyköäni EN TUNNE SINUA.">>Jeesus sanoo Raamatun lukemisesta,
>>
Voi sinua ihmispoloinen! Panettelet Raamattua ja Jumalaa.
Korotat itsesi Jumalan viisauden yläpuolelle, etkä voi koskaan nöyrtyä.
Revit Raamatusta yhden jakeen ymmärtämättä, mistä puhut!
Miksi sitten Jeesus sanoi?:
Matt
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Eli eksyt jos et tunne Jumalan voimaa, ja / tai et tunne kirjoituksia. Sinun tulee tuntea molemmat!
Raamattu ei ole ihmisviisautta, vaan Jumalan Sanaa - elävää nisua.
Sinä joka todella etsit pelastusta, älä usko ihmisiin, ettet pettyisi - usko Jeesukseen, niin et pety.
Ihmisten ajatukset vievät usein harhaan, mutta Jumalan Sanasta löydät totuuden:
1.Pietarin kirje:
2:1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
2:3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."
Raamattua ei ole sotkettu Ihmismielen tulkinnoilla, siksi se on sanan väärentämätöntä maitoa.
(vaikka tosin jotkut yrittävät pastoroida jo maidonkin pelkäksi kurriksi) :-)
Jokainen pystyy näkemään, mistä lähteestä ihminen puhuu tai kirjoittaa, eli ammentaa:
Jaakobin kirje
3:9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
3:10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
3:11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
3:12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
3:13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
3:14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
3:16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
Arvioikaa siis ketä kuuntelette, tai luette:
ihmistä, vaiko
Raamattua (= Jumalan Sanaa) - toinen Hega
Älä ole johdattamass kirjoitti:
harhaan.
"mene pois minun tyköäni EN TUNNE SINUA.">>Pelastuksen TIE lähtee USKOSTA JEESUKSEEN, USKOSTA HÄNEN TUOMAANSA SANOMAAN, EIKÄ MISTÄÄN MUUSTA.>>
Etkö näe sinä sokea: Hänhän uskoo jo!
Jeesuksen nimessä minä sanon avaa silmäsi! AMEN!
Jumala uudestisynnyttää hänet Pyhän Hengen kasteessa, kun itse Jeesus hänet kastaa!
Hänen tarvitsee enää osoittaa kasteessa Jumalalle halunsa kääntymiseen (= parannuksen tekoon --> josta vesikaste on osoituksena Jumalalle). - Älä luovuta
Mitä kaipaan,on uskoontuleminen eli uudestisyntyminen ylhäältä.Se riittää,ilman sitä kokemusta tunnen olevani kadotettu.Tuo mitä kaipaat on juuri se,mitä tarvitset ja minkä Jeesus pystyy tekemään. Ja Hän sen myös tekee! Älä luovuta,sillä sitä sielunvihollinen odottaa!
Annan yhden neuvon;
- Jos vilpittömällä sydämellä tosissasi, siis tosissasi sydämesi pohjasta saakka haluat pelastua, niin sano Jumalalle rukouksessa em. ehdot huomioiden
"pelasta minut" niin havaitset että jonakin kauniina päivänä asia on totta.
Hissunkissun avautuu solmuja huomaamattakin.
Olen vakavissani tässä asiassa.
Sitten neuvon pelastuksen ehdot raamatusta; Ilm 14:12, 12:14.
Noissa on koko Raamattu.
Sitten kun vielä huomoit seuraavan asian, se kannustaa Sinua;
- Jeesus on 24 h/vrk duunissa Ylipapin virassa enkeleineen. Hebr 1:14.
Sinun ei tarvitse omassa voimassasi, mutta Sinulla tulee olla vakaa päätös ja tahto. Tässä; Hebr 8:8-10, Hes 36:26-27, Jer 31:31-33. Siinä uuden liiton kansalaisen etuoikeus; Jumala on luvannut oman henkensä voiman !
Nuo kun muistat niin auttaa ja ratkaisee ongelmaasi, mutta muista että sydämen vakaa tahto pitää olla.
Kaikki ei kirkastu ja valkene heti kun tietoa hankit, pitää olla vilpitön mieli myös uduen oppimisessa ymmärtää että vanha tieto ja luulo olikin väärää tietoa tai väärää ymmärrystä, ylpeys pitää antaa periksi mielenmuutokseen, eli rehellisyys itselle.
Jos jumaluusoppiia tutkii pidempään, tiedonhalu syntyy aina automaattisesti, vaikeimmat asiat selviävät sitten tuonnempana kun aika on otollinen, >>> jätä tuonnemmaksi mitä et ehti ymmärrä ja Jumalan Henki itse ihmiselle valaisee.
Käy tervehtimässä; http://jarinhotelli.blogspot.com
yst. t. jari- mokkainen
Heippa.
Usko ja luottamus kulkevat käsi kädessä. Jo se, että etsit, on Jumalan vaikutusta sinussa. Jumala on itse on antanut sulle halun ja janon kohdata hänet! Uskoontuleminen on päätös. Sitä saattaa seurata hento tai varsin radikaali kokemus hänen läsnäolostaan, mutta kokemus tai tunteet ei määritä sitä. Totuus merkitsee, ja se on, että hän on sun kanssasi joka hetki. Nyt, kun luet tätä viestiä.
Joosua 1:5 - 'Minä olen sinun kanssasi.' Tuo tosiaan tarkoittaa tämänhetkistä tilannetta! Sano Jeesukselle olevasi valmis antamaan elämäsi hänelle ja että haluat oppia tuntemaan hänet henkilökohtaisesti. Se riittää. Jeesus tuntee sun sydämen, ja kohtaa sut. :) Ole rauhassa ja nauti mitä kauneimmasta prosessista, joka tästä hetkestä alkaa.
Juttelen mielelläni lisää, jos haluaisit. :) [email protected]
t. Riikka - Varokaa valkeuden
enkeleiksi pukeutuneita Pahan työntekijöitä vaikka puhuisivat jopa jeesuksesta, sillä eivät tunne Herraa jos eivät pysy totuudessa sillä paljon on eksyttäjiä tietämättään.
- Pannaan toivomme
Jumalan armoon ja rakastetaan Herraa Jeesusta tekemällä tahtoaan niinkuin on opetettu sanojensa ja palvelijoittensa kautta, amen.
Jumalan armo kasvattaa meitä pyhitykseen ja ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. - ....................
Tiede todistaa Raamatun paikkansa pitävyyden:
http://www.youtube.com/watch?v=1k5LfIOgpjI&NR=1 - kohtalotoveri
Hyvä "löydänkökoskaan", minulla on sama ongelma. Olen saanut uskonnollisen kasvatuksen. Lapsena oli yksinkertaista, äiti vei kirkkoon, osti uskonnollisia kirjoja. "uskovaisuus" oli normaalia elämää.
Murrosiässä aloin pohtia asiaa tarkemmin eli aloin miettiä asioita omilla aivoilla. Rukoileminen alkoi tuntua rasitteelta. Iltarukous oli kuitenkin rukoiltava, kun niin oli opetettu, ennen ei voinut ruvata nukkumaan. Jossain vaiheessa lopetin sen kuitenkin huojentuneena. Äiti oli siitä kovin pahoillaan, kun se jossain keskustelussa tuli esille.
"Sain" elää normaalia nuoruutta rokkimusiikkia kuunnellen ja discoissa käyden ja alkoholia maistaen. Uskonnollinen kasvatus kuitenkin vaikutti taustalla. En voinut hyväksyä älytöntä ryyppäämistä, epärehellisyyttä, kiroilua, väkivaltaista tai moraalitonta viihdettä. Minusta tuli välimaastossa roikkuja, en ollut uskovainen, mutten täysin maallistunutkaan.
Kun sain lapsia, äitini "aktivoitui" ja alkoi puhua siitä että joutuu kadotukseen jollei usko jumalaan. Pahinta oli etten opettanut uskon asioita lapsilleni ja lapsenlapset joutuisivat kadotukseen. Otin asian vakavasti ja aloin taas pohtia aihetta. Kävin äitini kanssa oikein väittelyitä siitä, miksi minä en ole saanut "herätystä", mutta äitini on. Miksi jumala valikoi ihmisiä. Vaikka rukoilen mielessäni että tahdon jumalan omaksi, mitään ei tapahdu.
Äitini sanoi että pitää vain uskoa. Minä vastasin että ei se voi noinkaan mennä, täytyy olla varmuus että usko on oikea. Jos kyse olisi pelkästä omasta päätöksestä, voisi päättää vaikka että uskoo buddhaan, eikä siinä ole mitään järkeä. Ihmiset jotka sanovat saaneensa "herätyksen", heillä on jokin todiste, että usko on todellinen, heillä on jokin tunne todisteena. Minä en saa tätä tunnetta vaikka kuinka haluaisin. Jumala on minulle aivan hiljaa.
Luin kaikki edellä kirjoitetut vastaukset tämän ketjun kirjoittajalle ja tilanne pysyy samana, minulla ei ole todistetta siitä että jumala kuulee.
Pääsin nuorena aikuisena käymään Israelissa ja ajattelin että täällä itkumuurilla jos missään jumala kuuntelee minua, mutta mitään ei tapahtunut. Matkan vetäjän kanssa (pappi tai jotain sinne päin) juttelin ja hän sanoi että ei uskossa oleminen tunnu mitenkään erikoiselta, sitä elää normaalia elämää huolineen. Sitä vaan tietää että uskossa oleminen on oikein. Tämä ei minulle riitä, tahdon sen varmistavan tunteen.
Olen miettinyt kuinka moni on uskossa siten että ei oikeasti ole "hurahtanut" vaan seuraa vain ohjeita joilla kerrotaan että pelastuu. Kuinka voi tietää silloin että usko on oikea?
Enkä todellakaan ole kiinnostunut vaihtoehtouskonnoista.- "sara"
Meidäthän on kasvatettu lapsena perfektionistiseen tyyliin, minun TÄYTYY olla täydellinen. Kun sitten kasvamme ja kehitymme, me näemme sen todellisuuden, ettemme kykene siihen. Perfektionisti on tuomittu aina olemaan tyytymätön, onneton ja ahdistunut.Sillä vain silloin, kun hän onnistuu olemaan virheetön ja täydellinen,ja ylivoimainen hänellä menee hyvin.Mutta kukaan ihminen ei tähän pysty ja Raamatun mukaan tällainen käytös on miltei samaistettavissa teosta vanhurskauttamiseen. Tällainen ihminen vaatii itseltään liikaa,hän asettaa itsensä alttiiksi kielteiselle stressille ja sairastuttaa itsensä psyykkisesti ja fyysisesti. Tällainenhan minäkin olin,katsoin enemmän syntejäni kuin Kristusta, virheitäni kuin onnistumisiani, taikka itseäni enkä anteeksiantamusta. Me kristityt ollan niin mestareita tekemään sivuasioista pääasioita. On ehdonvallan asioita, jotka sinällään eivät ole hyviä taikka pahoja, mutta ne ylikorostetaan TÄRKEIMMIKSI. Itselläni tämä kolahti vasta kun tuli totaalinen burn out, kauhistuin kaikki meni, mutta sitten .....tajusin mitä merkitsee vain Jeesus ja hänen sovitustyönsä, ei ollut enää mitään lisättävää.
- Niin olit saanut
taas yhden viestin joka kehottaa sinua menemään vain avarasta portista
sisälle omaan lihalliseen uskoon.
Jumala saakoon sinua edelleen varjella ettet joudu ojasta allikkoon.
Ihmisen omat uskot eivät kanna muuta kuin tämän elämän ajan, jos sille
tielle sydämessään antautuu.
Näin Jumala saakoon sinut johdattaa siihen YHTEEN ainoaan uskoon joka
kestää tämän ajan halki ikuisuuteen. - ei mielestäni
"sara" kirjoitti:
Meidäthän on kasvatettu lapsena perfektionistiseen tyyliin, minun TÄYTYY olla täydellinen. Kun sitten kasvamme ja kehitymme, me näemme sen todellisuuden, ettemme kykene siihen. Perfektionisti on tuomittu aina olemaan tyytymätön, onneton ja ahdistunut.Sillä vain silloin, kun hän onnistuu olemaan virheetön ja täydellinen,ja ylivoimainen hänellä menee hyvin.Mutta kukaan ihminen ei tähän pysty ja Raamatun mukaan tällainen käytös on miltei samaistettavissa teosta vanhurskauttamiseen. Tällainen ihminen vaatii itseltään liikaa,hän asettaa itsensä alttiiksi kielteiselle stressille ja sairastuttaa itsensä psyykkisesti ja fyysisesti. Tällainenhan minäkin olin,katsoin enemmän syntejäni kuin Kristusta, virheitäni kuin onnistumisiani, taikka itseäni enkä anteeksiantamusta. Me kristityt ollan niin mestareita tekemään sivuasioista pääasioita. On ehdonvallan asioita, jotka sinällään eivät ole hyviä taikka pahoja, mutta ne ylikorostetaan TÄRKEIMMIKSI. Itselläni tämä kolahti vasta kun tuli totaalinen burn out, kauhistuin kaikki meni, mutta sitten .....tajusin mitä merkitsee vain Jeesus ja hänen sovitustyönsä, ei ollut enää mitään lisättävää.
ihan näinkään: ´Perfektionisti on tuomittu aina olemaan tyytymätön, onneton ja ahdistunut.´ Jeesus opetti kilvoittelemaan, mutta taidollista on se tehdä turvaten Jumalaan eikä omavanhurskauteen. Jumalan lupauksen on ´Kyllä Jeesuksessa´. Tämä tarkoittaa juuri sitä mitä siinä luvataan: ´Anokaa niin te saatte´. Tietenkään meistä ei tule täydellisiä vaikka siihen meitä kehotetaan kilvoittemaan ja olemaan niinkuin Isän lapsia totuudessa ja armossa.
Itse asiassa näkisin kyllä aivan päinvastoin kuin sinä: ´Perfektionisti saa elää Jumalan lupauksen täyttymisessä ja Pyhän Hengen antamassa ilossa ja rauhassa ja vanhurskaudessa.´ Tämä on pyhittymistä totuudessa ja totuus tekee vapaaksi synneistä ja niiden siteistä, tietysti sen mukaan kuin Jumalan Henki niitä osoittaa ja ihminen tahtoo Jumalan tahdossa vaeltaa. Nimenomaan vapaus synneistä antaa ilon ja rauhan ja vanhurskauden, toki lankeemuksia voi tulla ja monessa voidaan olla väärässä tulkinnassakin noin Raamatullisissa ja Jumalan tahdossa, mutta kirkastuu kirkastumistaan, eikä ole mitenkään noita negatiivisiä joita toit esille.
Tietysti koetuksissa näemme omaa surkeuttamme ja mahdottomuuttamme, mutta ei nekään saa estää Jumalan lapseuden tuomaa ilao ja rauhaa ja vanhurskauttamme ja sitä hyvää josta meitä pelastetaan ja ennenkaikkea mihin meitä pelastetaan ja ollaan saattamassa, sillä vasta perillä on kruunu ja täällä maailmassa on risti, tämänhän on hyvä olla kirkkaana mielessä. Mutta ristin ies on sopiva ja hyvä ja Jumala lohduttaa kun sitä anomme emmekä tyydy valitukseen tai muuhun huonoon, vaan tahdomme parempaa ja ennenkaikkea hengellistä, tietysti tämä voi tulla ongelmaksi täällä maailman halujen ja ahdistusten ja muiden keskellä, että mielemme kiintyy liiaksi näihin maailmallisiin, mutta siihenkin on lääke Isällä Jumalalla: "rakastua Jeesukseen palavasti ja pyrkiä siten tekemään tahtoaan". Myöskin kaiken tarvittavan antaa elämässämme ja ylikin, ainakin minä olen kokenut, vaikka tietysti välillä voi motivaatio lopahtaa, varsinkin jos saa sydämmeensä kärsimystä rakkailta (vaikeaa) tai lähimmäisiltä syystä tai toisesta.
Rehellinen asioiden näkeminen omista ongelmista on ehkä yksi vaikeimmista asioista Jeesuksen opetuslapsena, samoin tietää niissä Jumalan tahto, vaikka voisi kuvitella, että helpoahan se on Raamatun ja Pyhän Hengen opetuksessa ja johdatuksessa, mutta voin todistaa että jopa päinvastoin, jos maa tuntuu jalkojen alta menevän, kun tulee todellinen ristiriitatilanne, johon Raamatusta löytyy molemmin puolin etunsa ja haittansa. Varmaan Jumala tahtoo nähdä, kuinka ratkaisumme teemme, mutta voin sanoa: "etten tiedä!" ja se voi kyllä horjuttaa, mutta olen varma, että teki miten vain ei Jumala hylkää eikä jätä, toki parempi tehdä aina Isän tahto paremmin vaikka kenties uskossa luopuen omasta kaikesta, mutta sekään ei ole tällaisessa tilanteessa ehkä mahdollista. - Parempi varmaan näin
"sara" kirjoitti:
´Omavanhurskaudessa ja lainalaisuudessa on tuomittu aina olemaan tyytymätön, onneton ja ahdistunut.´ Jumalan Hengen voimassa voimme kiittää ja vapautua syntikahleista.
Jos nähdään syntiä sellaisessa, joka ei sitä olekaan, niin silloin sopisi ´Pahan valheellisissa syytöksissä on tuomittu aina olemaan tyytymätön, onneton ja ahdistunut.´
Ongelma on uskovan lihan mielen kuolemattomuudesta Jumalan Hengen voimassa tai sitten ei pysty vastustamaan Pahaa vääristä syytöksistä ja kokee suotta niistä masennusta tai muuta heikkoutta. - Kyse tahdosta, ei
tunteesta pelkästään, tietenkin tunteitakin voi olla erinäisistä syistä.
> Tämä ei minulle riitä, tahdon sen varmistavan tunteen.
Tunteet kyllä vaihtelee, joten ei tahtominen ole tunteesta. Avioliittoon mennään tahdosta ja annetaan lupaus "Minä tahdon" ei "minä tunnen", toki tunteetkin on rakkaudessa tai ihastumisessa, mutta kyllä kysymys on lupauksesta ja sen pysyvyydessä sekä myötä- että vastoinkäymisissä.
Suhde Jeesukseen kuvataan myös avioliiton ja kihlauksen kautta ja on hyvä vertauskuva, sillä kyse on ennenkaikkea tahdosta eikä tunteista, toki tunteetkin on hyvästä, kun vahvistavat tahtomista mutta voivat myös heikentään mutta silloin tarvitaan lujaa tahtoa ja ymmärrystä, mistä on kysymys, ei pelkästään tämän lyhyen elämän ajasta vaan nimenomaan huomattavasti tärkeämmästä sen jälkeen, siitä tuhatvuotisesta rakkaansa kanssa olemisesta ja elämän vetten lähteelle pääsemisestä ja kaikesta hyvästä mihin meitä kutsutaan lapseudessa. Herra tuntee meidät, eikä meitä sallita kiusata yli voimiemme ja ei hylkää eikä jätä sitä joka tykönsä tulee Jeesuksen nimessä ja sitä tahtoo ja saa uudistua ja hyvää hengellistä vastaanottaa soimaamatta. Toki ei pidä parannuskehotuksiakaan halveksia eikä loukkaantua, sillä jota Herra rakastaa, sitä myös kurittaa vitsallaan ja sauvallaan ohjaten parempaan. Lammasvertaus hyvästä Paimenesta on hyvä kuvaus tästä Jumalan lapseudesta. - "sara"
Niin olit saanut kirjoitti:
taas yhden viestin joka kehottaa sinua menemään vain avarasta portista
sisälle omaan lihalliseen uskoon.
Jumala saakoon sinua edelleen varjella ettet joudu ojasta allikkoon.
Ihmisen omat uskot eivät kanna muuta kuin tämän elämän ajan, jos sille
tielle sydämessään antautuu.
Näin Jumala saakoon sinut johdattaa siihen YHTEEN ainoaan uskoon joka
kestää tämän ajan halki ikuisuuteen.....omaan lihalliseen uskoon?......yhteen ainoaan uskoon?lestadiolaisuus? kirjoitin, mitä merkitsee vain Jeesus ja hänen sovitustyönsä,....eikö se olekaan mielestäsi TÄYDELLINEN?vai lisäiletkö jotain? KUN TAJUAA OMAN MAHDOTTOMUUDEN, ei jää muuta kuin Jeesuksen sovitustyö. On hyvä tietää, mitä todellisuudessa armo on, ja voi olla armollinen niin itseään kuin lähimmäisiään kohtaan,sillä meidän kristittyjen tehtävä olisi olla valona täällä maailmassa.
- "sara"
ei mielestäni kirjoitti:
ihan näinkään: ´Perfektionisti on tuomittu aina olemaan tyytymätön, onneton ja ahdistunut.´ Jeesus opetti kilvoittelemaan, mutta taidollista on se tehdä turvaten Jumalaan eikä omavanhurskauteen. Jumalan lupauksen on ´Kyllä Jeesuksessa´. Tämä tarkoittaa juuri sitä mitä siinä luvataan: ´Anokaa niin te saatte´. Tietenkään meistä ei tule täydellisiä vaikka siihen meitä kehotetaan kilvoittemaan ja olemaan niinkuin Isän lapsia totuudessa ja armossa.
Itse asiassa näkisin kyllä aivan päinvastoin kuin sinä: ´Perfektionisti saa elää Jumalan lupauksen täyttymisessä ja Pyhän Hengen antamassa ilossa ja rauhassa ja vanhurskaudessa.´ Tämä on pyhittymistä totuudessa ja totuus tekee vapaaksi synneistä ja niiden siteistä, tietysti sen mukaan kuin Jumalan Henki niitä osoittaa ja ihminen tahtoo Jumalan tahdossa vaeltaa. Nimenomaan vapaus synneistä antaa ilon ja rauhan ja vanhurskauden, toki lankeemuksia voi tulla ja monessa voidaan olla väärässä tulkinnassakin noin Raamatullisissa ja Jumalan tahdossa, mutta kirkastuu kirkastumistaan, eikä ole mitenkään noita negatiivisiä joita toit esille.
Tietysti koetuksissa näemme omaa surkeuttamme ja mahdottomuuttamme, mutta ei nekään saa estää Jumalan lapseuden tuomaa ilao ja rauhaa ja vanhurskauttamme ja sitä hyvää josta meitä pelastetaan ja ennenkaikkea mihin meitä pelastetaan ja ollaan saattamassa, sillä vasta perillä on kruunu ja täällä maailmassa on risti, tämänhän on hyvä olla kirkkaana mielessä. Mutta ristin ies on sopiva ja hyvä ja Jumala lohduttaa kun sitä anomme emmekä tyydy valitukseen tai muuhun huonoon, vaan tahdomme parempaa ja ennenkaikkea hengellistä, tietysti tämä voi tulla ongelmaksi täällä maailman halujen ja ahdistusten ja muiden keskellä, että mielemme kiintyy liiaksi näihin maailmallisiin, mutta siihenkin on lääke Isällä Jumalalla: "rakastua Jeesukseen palavasti ja pyrkiä siten tekemään tahtoaan". Myöskin kaiken tarvittavan antaa elämässämme ja ylikin, ainakin minä olen kokenut, vaikka tietysti välillä voi motivaatio lopahtaa, varsinkin jos saa sydämmeensä kärsimystä rakkailta (vaikeaa) tai lähimmäisiltä syystä tai toisesta.
Rehellinen asioiden näkeminen omista ongelmista on ehkä yksi vaikeimmista asioista Jeesuksen opetuslapsena, samoin tietää niissä Jumalan tahto, vaikka voisi kuvitella, että helpoahan se on Raamatun ja Pyhän Hengen opetuksessa ja johdatuksessa, mutta voin todistaa että jopa päinvastoin, jos maa tuntuu jalkojen alta menevän, kun tulee todellinen ristiriitatilanne, johon Raamatusta löytyy molemmin puolin etunsa ja haittansa. Varmaan Jumala tahtoo nähdä, kuinka ratkaisumme teemme, mutta voin sanoa: "etten tiedä!" ja se voi kyllä horjuttaa, mutta olen varma, että teki miten vain ei Jumala hylkää eikä jätä, toki parempi tehdä aina Isän tahto paremmin vaikka kenties uskossa luopuen omasta kaikesta, mutta sekään ei ole tällaisessa tilanteessa ehkä mahdollista."Perfektionisti saa elää Jumalan lupauksen täyttymisessä ja Pyhän Hengen antamassa ilossa ja rauhassa ja vanhurskaudessa," näinhän se pitäisi olla, mutta eikö ongelma ollu siinä, miksi tällainen ihminen ei siihen kykene?sitähän tässä. ( Noita asioita mitä kirjoitin aiemmin, olen ottanut ideoina, kirjasta : Kun sielu huutaa,elikä, ei täysin omia,) Valtava apu ollu, ainakin itselleni.
- Näin on, omaan
"sara" kirjoitti:
....omaan lihalliseen uskoon?......yhteen ainoaan uskoon?lestadiolaisuus? kirjoitin, mitä merkitsee vain Jeesus ja hänen sovitustyönsä,....eikö se olekaan mielestäsi TÄYDELLINEN?vai lisäiletkö jotain? KUN TAJUAA OMAN MAHDOTTOMUUDEN, ei jää muuta kuin Jeesuksen sovitustyö. On hyvä tietää, mitä todellisuudessa armo on, ja voi olla armollinen niin itseään kuin lähimmäisiään kohtaan,sillä meidän kristittyjen tehtävä olisi olla valona täällä maailmassa.
lihalliseen uskoon olet ihmisiä saattamassa.
Ja mitä tulee "lestiksiin" tai KAIKKIIN muihin uskonsuuntiin EIVÄT ne mitkään
OLE Jumalan uskon varaan rakennettu, näin niillä EI ole YKSI AINOA
USKO hallussaan.
Mitä tulee Jeesuksen sovitustyöhön SITÄ ei voi ihminen tosta noin vain itselleen
ottaa, silloin ihminen lähtee vain avaran portin kautta lihalliselle uskon tielle, eikä
tule Jumalan yhteyteen pääsemään eikä näin Jumalan totuutta tuntemaan. - Kuinka sinä
"sara" kirjoitti:
"Perfektionisti saa elää Jumalan lupauksen täyttymisessä ja Pyhän Hengen antamassa ilossa ja rauhassa ja vanhurskaudessa," näinhän se pitäisi olla, mutta eikö ongelma ollu siinä, miksi tällainen ihminen ei siihen kykene?sitähän tässä. ( Noita asioita mitä kirjoitin aiemmin, olen ottanut ideoina, kirjasta : Kun sielu huutaa,elikä, ei täysin omia,) Valtava apu ollu, ainakin itselleni.
kutsuisit näitä harvoja valkoisissa vaatteissa Jeesuksen seuraajia ilossa ja rauhassa ja vanhurskaudessa: perfektionistitkin mielestäni sopii hyvin :)
"Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" (Ilm. 3)
Kyse näillä valituilla on nimenomaan Hengen voimassa vaeltaminen lihan mielen sijaan, joka on se vallitseva olotila seurakuntalaisilla Sardeessa ja varmaan kaikkialla. Tietysti poikkeuksena voi olla helluntain tapainen Hengen vuodatus kaikkien ylle, mutta eivät kestä loputtomiin missään vaikka hetkellisesti olisivatkin eri paikoissa.
Ei rimaa tarvitse alentaa, jos turvaa Herraan Jeesukseen ja Pyhässä Hengessä vaeltaa lihan mielen sijaan, mutta vaatii otollista sydämen vastaanotto- ja kuuliaisuuspohjaa.
- Sanoit lukeneesi
kaikki viestit mitä tähän aloitukseen on tullut etkä huomannut mitään
poikkeavaa joka olisi todistanut, että Jumala elää ja että se mitä Isä on
Poikansa kautta tiettäväksi tuonut ON TOTTA.
Siis, että etsivä LÖYTÄÄ ja kolkuttavalle AVATAAN ja anova SAA.
Ps. älä pahastu isoista kirjaimista EN huuda vaan korostan asioita. - Usko yhdessä
tyytyväisyyden kanssa on Jumalan teko ja paljon sillä vanhurskauttaa meitä. Tyytymättömyys tulee yleensä siitä ei ole sitä mitä haluaisi olevan, jos on hengellistä, niin Jumala antaa janoaville vanhurskauttaan ja saa olla autuas. Jos on maailmallista, niin silloin kannattaa pyrkiä mielensä uudistamaan taivaallisiin, toki helpommin sanottu kuin tehty, riippuen halujen laadusta ja kohteesta, mutta varmaa on, että Jumala antaa helposti parempaa ja arvokkaampaa kuin mitkään tämän maan rikkaudet, ja on sitä hyvää taivaallista armoa, ymmärrystä ja viisautta ja hiljaisuutta ja nöyryyttä ja rakkautta ja uskoa ja toivoa ja hyvää hedelmää Jeesuksessa ihan konkreettisesti. Kannaattaa kiittää tahdollaan ja anoa sitä hyvää, minkä Jumala antaa Jeesuksen nimessä. Kerätään aarteemme taivaaseen, niin myös sydämemme on silloin siellä. Rakastutaan Jeesukseen ja siihen hyvään, minkä suo sanojensa ja Henkensä kautta lahjanaan, amen.
- Jeshua pelastaa
Älä mene kirkkoon. Puhu Jumalalle. Hän kuulee ja auttaa sinua.
Mieti sitä, mitä Jumala sinulta tahtoisi ja mitä hän tahtoisi antaa sinulle? - Taivastiellä
olen ollut jo pitkään ja mikään kirkko, srk, tms paikka ei voi ketään pelastaa, se voi viedä vain kauemmaksi totuudesta, jos lähtee sen organisaation kelkkaan ja uskoon, joka valitettavasti tänä päivänä on mennyt mennarien ja liberaaliuskovien mukana aivan pihalle, kun synti sanakin kielletään ja ..Eletään vain kokemuksia hakien, mutta kokemuksista ei pelastusta löydy, vaan se löytyy polvillaan ristin Herran edessä olemalla ja vuodattamalla sydämensä pohjia myöten Jeesukselle ja jättäen ne kaikki myöskin sinne ristin juurelle, eikä enää ota niitä taakoja ja epäilyksiä, epäuskoaan mukaansa sinne arkeen ja juhlaankaan..Ei siis kannata kaivata tunteita ja kokemuksia, koska niitä kaipaamalla eksyy pahemman kerran. Miksikö näin sanon? Noh koska se kokemuksia kaipaava ja tunnetiloja kaipaava elämä on riippuvainen pelkästään jatkuvasta kokemisesta. Se ei voi elää, jos ei koe koko ajan jotain ihmeellistä ja ihanaa..
Ja uskossa on paljon päiviä ja hetkiä, joloin ei tunnu miltään ja silti voi rukoilla ja kiittää Taivaan Isää Pojastaan, Jeesuksesta Kristuksesta, Jeesus Nasaretilaisesta, Lihaksi tulleesta Jumalan Pojasta, joka antoi elämän ja antoi kaikki synnit anteeksi kun niitä rukoillen pyysi, vaikkei tuntuisikaan yhtään miltään. Ollaanhan Jumalan lapsia jotka uskovat, vaikka eivät näe... vielä..Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"- Valitettavasti on
niin, että et ole Jumalan Pojan viitoittamalla Isän tahdon tiellä.
Olet päässyt avaran portin kautta sen mukaiseen uskoon ja rauhaan.
Näin olet kieltämässä uskon sanomallasi KAIKEN mitä Isä Poikansa
kautta on ilmi tuonut.
Lyttäät kaikki kokemukset ja sanot ei tarvitse mitään tuntea kun uskoa vaan.
EI OLE NIIN. Jumalan tahdon tiellä kulku ja Jumalan yhteydessä olo EI ole
kuollutta, vaan elävää todellisuutta.
Silloin kun lapsikin syntyy tähän maailmaan SE ON SUURI TAPAHTUMA.
Näin ON SEKIN ja vieläkin suurempi tapahtuma, kun ihminen ahtaan portin
kautta SAA käydä ja SYNTYÄ UUDESTI YLHÄÄLTÄ.
Sinun parhaaksesi sanon HÄTKÄHDÄ siis missä uskossa olet ja
käänny ELÄVÄN Jumalan puoleen anomaan, "että Hän sinulle osoittaisi
millä tiellä olet ja johdattaisi tahtonsa tielle.
Siinä olet oikeassa SEURAKUNNISTA EI Jumalaa Taivaan Isää tulla
löytämään.
Isän Jumalan luo tie käy juuri näin kun Jeesus sanoo, HUOMAA JEESUS
SANOO,"etsikää ENSIN Jumalaa ja Hänen valtakuntaansa, niin KAIKKI
muukin tarvittava tullaan antamaan.
Mitä noihin kokemuksiin tulee, niin toden totta EI JEESUS PYYTÄNYT
kokemuksia ETSIMÄÄN, vaan Jumalaa ja silloin OIKEAT Jumalalta tulevat
kokemukset tulevat, mutta ne eivät olekaan hurmoksellisia kokemuksia joita ihminen sitten jää hamuamaan ja etsimään yhä uudelleen. - Isän Jumalan siunaus
Taivastiellä jokaiselle annetaan Jeesuksen nimessä ja Hengessä, amen.
Hallelujah!
- Jusp!
Noh se on onneksi vain sinun näkemyksesi ja enempää en sitten jatkakaan kanssasi, vaan kiitän kommentistasi ja hyvä kun itse olet mielestäsi oikealla tiellä. On helppoa arvostella anonyymina, mutta itseppä olet Jumalan edessä vastaamassa sanoistasi/elmästäsi; en minä, sinun puolestasi. ;)
- Kunpa olisikin
vain minun mielipiteeni, mutta valitettavasti ei ole.
Sinä saat jatkaa omaa uskon tietäsi en minä eikä Jumalakaan voi
pakottaa oikealle tielle Jeesus tielle.
Se miksi toin totuuden uskostasi niin Jumala tietää, uskon, että täällä on
sellaisiakin lukijoita joille Jumala saa vielä puhua.
Todellakin Jumalan edessä olen vastuussa enkä todellakaan voi tulla siunaamaan YHTÄKÄÄN ihmisopin opettajaa, ihmis oppien mukaisessa
uskossa olevia.
Sinäkin kerran joudut vastaamaan itsestäsi ja muista jotka olet saattanut
valheelliseen uskoon.
Silloin kun ihminen ei täällä ajassa tahdo tulla kohtaamaan Jumalan tuomiota niin EI Hän Jumalan armahdustakaan voi kohdata ja TOTUUS on todella se
YKSIKÄÄN oman uskon tien kulkijaa EI Jeesus kerran tunne.
Turha on syyttää sitten kerran ketään muuta, kun täällä ajassa piti halpana
Jeesuksen viitoittaman pelastuksen tien. - Todella näin on
Kunpa olisikin kirjoitti:
vain minun mielipiteeni, mutta valitettavasti ei ole.
Sinä saat jatkaa omaa uskon tietäsi en minä eikä Jumalakaan voi
pakottaa oikealle tielle Jeesus tielle.
Se miksi toin totuuden uskostasi niin Jumala tietää, uskon, että täällä on
sellaisiakin lukijoita joille Jumala saa vielä puhua.
Todellakin Jumalan edessä olen vastuussa enkä todellakaan voi tulla siunaamaan YHTÄKÄÄN ihmisopin opettajaa, ihmis oppien mukaisessa
uskossa olevia.
Sinäkin kerran joudut vastaamaan itsestäsi ja muista jotka olet saattanut
valheelliseen uskoon.
Silloin kun ihminen ei täällä ajassa tahdo tulla kohtaamaan Jumalan tuomiota niin EI Hän Jumalan armahdustakaan voi kohdata ja TOTUUS on todella se
YKSIKÄÄN oman uskon tien kulkijaa EI Jeesus kerran tunne.
Turha on syyttää sitten kerran ketään muuta, kun täällä ajassa piti halpana
Jeesuksen viitoittaman pelastuksen tien."moni luulee tietänsä oikeaksi, mutta ei olekaan kuin kuoleman tie"
Jeesus tuntee ainoastaan ne jotka ovat Hänen luoksensa tahtoneet käydä.
Jeesus ei tunne ainoakaan kirjanoppinutta joka kuolleista kirjaimista on
itselleen uskon luonut.
Tutkimalla kirjoituksia ei kukaan pelastu SEN Jeesus sanoo selvästi;
(ja kun EI näitä Jeesuksen sanoja usko, niin todella on aivan muun jeesuksen
oma) "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; 40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."
Varokaa noita hurmahenkiä niiden joukkoon kun lyöttäydytte olette mennyttä,
jotka kehuvat olevansa "Jeesuksen" omia mutta sanomat kielii aivan muuta. - Järkyttävää nähdä
Todella näin on kirjoitti:
"moni luulee tietänsä oikeaksi, mutta ei olekaan kuin kuoleman tie"
Jeesus tuntee ainoastaan ne jotka ovat Hänen luoksensa tahtoneet käydä.
Jeesus ei tunne ainoakaan kirjanoppinutta joka kuolleista kirjaimista on
itselleen uskon luonut.
Tutkimalla kirjoituksia ei kukaan pelastu SEN Jeesus sanoo selvästi;
(ja kun EI näitä Jeesuksen sanoja usko, niin todella on aivan muun jeesuksen
oma) "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; 40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."
Varokaa noita hurmahenkiä niiden joukkoon kun lyöttäydytte olette mennyttä,
jotka kehuvat olevansa "Jeesuksen" omia mutta sanomat kielii aivan muuta.puhutaan,että "rakastetaan Jeesusta" JA mitä tekevät taistelevat Häntä
ja Hänessä olevaa vastaan.
Jeesus SANOO TÄMÄNKIN AIVAN SELVÄSTI ketkä Häntä rakastavat,
"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. 24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt."
"Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. 10. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. "
Missä olette te jotka todella rakastatte Taivaallista Isää ja Hänen Poikaansa
Jeesusta.
Täällä ei todellakaan rakkautta Jeesukseen näy, vaan ainoastaan vihamiehia
tämä on järkyttävä totuus.
Ja kehdataan vielä valehdellen mustamaalata sitä joka Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan sanomaa tuo TOSI PELASTUKSEKSI. (Eikä mitään luulotteluksi)
- Jeesuksen oma oon
ja iloni on ylösnousseessa Herrassani ja Vapahtajassani Jeesuksessa Kristuksessa, joka kuoli ja nyt elää minunkin syntieni tähden. On ihanaa, kun saa olla lapsi Jumalan ja Jeesuksen verellä synneistään puhtaaksi pesty, armahdettu syntinen! Jos ei ole Isää, niin ei Poikaakaan ja jos ei ole Poikaa, niin ei ole Isääkään. Ristinsä juurella on hyvä olla rukouksessa ja tunnustaa heikkoutensa ja syntisyytensä ja tarvitsevansa Vapahtajaa ja Jeesuksen veren puhdistusta, että saa uskoa olevansa vapaa kaikesta ja jatkaa matkaa kanssa Jeesuksen! On turvallista elää ja vaeltaa täällä muukalaisena; Jeesuksen kanssa käsi kädessä, kohti taivaan kotia. Minä en uskaltaisi noin kieltää Jeesuksen sovitustyötä kuin tuossa edellä oleva nm tekee jatkuvasti täällä ja omassa aloituksessaankin. Minä Rakastan Jeesustani ja koska rakastan Poikaa, niin Isääkin, näinhän se menee ja toisinpäin. Isä antaa tuntea rakkautensa, apunsa ja siunaa kuuliaista ja nöyrää, lihalleen kuolla tahtovaa uskovaa. Jeesus Elää; Hallelujaa!! Vain Jeesuksen veri voi pestä puhtaaksi ja Jeesus nimessä on Elämä! Ristinsä luona on pakopaikka kurjan, heikonkin syntisen ja hän armahtaa ja anteeksi antaa, kun sitä pyydämme sydämistämme. Viivytään siis: ristin juurella ja Jeesus nimessä on Voima ja Elämä! Emmehän tahdo kerran kuulla Jeesuksen sanovan, ettei hän tunnekaan meitä?!
- Täytytään Hengellä
sillä antaa meille rohkeuden ja rakkauden ja voiman, amen.
- eepu*
Uskonmukaisella (Apt.2:38) kasteella on oma merkityksensä, joka ilmenee Jumalan siunauksena ja anteeksiantamuksena! Vapahtajan sanoo: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.”
"Minun oppini ei ole minun, vaan HÄNEN, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka PYYTÄÄ LÄHETTÄJÄNSÄ KUNNIAA, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.” (Joh.7:16-18)
"Tehkää siis PARANNUS ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Sillä; Ilman Pyhää Henkeä te ette voi pyhittyä/pelastua! Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!
... Mutta kun Pyhä Henki tulee, ja niin me alamme myös UUDISTUA/MUUTTUA Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä VIETTÄMÄÄN OIKEAA SAPATTIA, jne….
Aloita lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
Sillä ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.” -- ”jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, anokoon USKOSSA, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.”
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
*
eepu
*
Jk.:
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*
♥ MARANATA! ♥ - Cear
Mielestäni on hyvä asia että henkinen elämä kiinnostaa, ja hyvä on sekin, ettet osaa tulla uskoon. Et pysty siihen, koska vielä toistaiseksi olet rehellinen ja luultavasti totuudellinen. Mahdollisen uskoontulon myötä rehellisyytesi todennäköisesti tulee katoamaan, kun sinut taannutetaan ja tyhmistetään pikkulapsen tasolle, helposti hallittavaksi (Maallinen valta tukee hillittömillä summilla uskonlahkoja esim.Yhdysvalloissa, koska uskovia viedään kätevästi kuin pässiä narusta). Uskoon tulon sijaan voisit alkaa harjoittaa jotakin ihan oikeaa henkistä elämää. Totuuden tai Kristuksen kohtaaminen ei ole uskomuksellinen asia.
Tuo usko on aika ongelmallinen siksi, että sanalla on kaksi aivan erilaista, toisilleen vastakohtaista merkitystä. Kun uskovien keskuudessa näitä eri merkityksiä ei edes tunnisteta, niin siitä seuraa aikamoinen soppa. Usko sieluntilana on sisäisesti valaiseva henkinen tila (ei siis mikään hihhuloivan pintafiilistely), kun taas uskominen oppeihin ja saarnoihin on lopulta aina ihmisten puheisiin uskomista, jolloin ne ulkoa päin tulevina jättävät sielun pimeäksi. Uskovan ”usko” tuntuu lähes aina olevan tätä jälkimmäistä sorttia: uskova uskoo näihin puheisiin, ja alkaa toistaa uskomuksia, joista hän ei ymmärrä tuon taivaallista. Ja kun ihminen puhuu ja vakuuttaa sellaista, joka ei ole omakohtaisesti koettua ja tajuttua, on hän jo lähtökohtaisesti valehtelija. Miksi sitten uskova niin herkästi omaksuu näitä uskomuksia? Se johtunee asenteesta.
Henkisen elämän lähtökohtaisissa perusvalinnoissa voidaan erottaa oleellisessa mielessä kaksi hallitsevaa suuntaa, jotka ohjailevat käyttäytymistä: tarve Totuudellisuuteen ja tarve Turvallisuuteen. Ihmiset, jotka ovat taipuvaisia totuudellisuuteen ovat sitä usein sydäntään myöten. He eivät pimahda uskoon tai hae helppoja pikaratkaisuja, eivät intoudu fiilistelemään halvalla sentimentaalisuudella, eivät innostu puhumaan sellaista, jota hoetaan kokouksissa ja niiden kiimaisissa elämöinneissä. Totuudellinen ihminen on varovainen esittämään viimeisiä totuuksia. Sen sijaan hän väsymättä tutkii laaja-alaisesti erilaisia näkökulmia, erilaisia todellisuuskäsityksiä, ihmisen mielen luonnetta, fiolosofiaa ja jne. Ei siksi, että pohtiminen sinänsä olisi päämäärä, vaan kyetäkseen ylipäätään käsittelemään keskeisiä ihmisen sielunelämän kysymyksiä, elämän ja kuoleman luonnetta, uskonnon tapaa kuvata maailmaa ja ihmisen osaa siinä sekä henkisen ja maallisen vallan luonnetta.
Uskovainen sensijaan, vaikka puhuukin mielellään totuudesta, ei aseta totuutta etusijalle, vaan turvallisuuden, koska se on mukavampaa ja vaivattomampaa. Tämä uskovaisen ”totuus” on kuitenkin muilta ihmisiltä kuultu kokoelma uskomuksia, jotka antavat turvallisuuden ja oikeassa olemisen tunteen. Tämä rajaton ja kaiken yli menevä tarve turvallisuuteen säätelee uskovaisen elämää kaikessa. Ja kun turvallisuus asetetaan totuuden edelle, katoaa kaikenlainen suhteellisuudentaju, ennen muuta totuus. Raamatussa varoitellaan ettei meidän pidä antaa johdattaa itseämme harhaan. Ajatuksen taustana on muistutus siitä, että meitä todellakin voidaan johtaa harhaan. Niin keskeistä uskovaiselle on tuo turvallisuuden tarve, etten ole koskaan huomannut uskovaisen pohtivan sitä, että olisiko ehkä omien saarnamiesten puheissa kaikki niin kuin pitää. Ei, jostain syystä aina muut ovat harhaanjohtajia, ei koskaan meidän saarnamiehet. Omia saarnamiehiä kuten ei myöskään omia käsityksiä ei epäillä, koska se juuri järkyttäisi turvallisuutta. Mitä yksisilmäisempi meno, sitä parempi valheelliselle turvallisuudelle. Näin voidaan keskittyä oleelliseen: omahyväisyyden maksimointiin: ”juuri Meillä on aitiopaikat taivaassa”.- Olen minä
Loistava kirjoitus ja täynnä oivalluksia.
Kiitos. - ????????
No eipä ota selvää tästäkään viisastelusta, missä on Jeesuksen sovitustyö?
- Cear
???????? kirjoitti:
No eipä ota selvää tästäkään viisastelusta, missä on Jeesuksen sovitustyö?
Niinpä niin, sinäpä sen sanoit. Uskovaisen uskomukset kannattavat juuri vain niin kauan, kun ihmiset voidaan pitää yhden rikkumattoman, uskomuksena syötetyn mielikuvan puitteissa. Pienikin toisenlainen näkökulma kaataa heti koko korttitalon. Siksi on ymmärrettävää, että uskikset tekevät kaikkensa demonisoidakseen toiset näkökulmat.
Missäkö on Jeesuksen sovitustyö? Jos minä kirjoitan yhdestä asiasta, ei se tarkoita että minun pitäisi sisällyttää tekstiini kaikki mahdollinen. Kun jo ihmisen henkisen elämän aakkosten asemointi on näin ylivoimaista, niin olisi tässä aika hankalaa ottaa perustellusti kantaa sellaiseen aiheesen. Sanon vain, että jos uskovaisella ihan oikeasti olisi se paljon puhuttu "elävä Jeesus", tai "elävä usko", niin asiallinen ja perusteltu erilainen näkökulma ei aiheuttaisi mitään vahinkoa, vaan vaikuttaisi pelkästään rakentavasti. Ja huolimatta hieman suorasukaisesta ilmaisustani, on minunkin kirjoitukseni taustalla pohjimmaltaan rakentava vire ( vaikka todennäköisesti juuri se on erityisen epäilyttävää osoittaen monelle, että olen tosivaarallinen ja tuhoisa Oikeassa Olijoiden Joukoille). - Palturia puhut
Cear kirjoitti:
Niinpä niin, sinäpä sen sanoit. Uskovaisen uskomukset kannattavat juuri vain niin kauan, kun ihmiset voidaan pitää yhden rikkumattoman, uskomuksena syötetyn mielikuvan puitteissa. Pienikin toisenlainen näkökulma kaataa heti koko korttitalon. Siksi on ymmärrettävää, että uskikset tekevät kaikkensa demonisoidakseen toiset näkökulmat.
Missäkö on Jeesuksen sovitustyö? Jos minä kirjoitan yhdestä asiasta, ei se tarkoita että minun pitäisi sisällyttää tekstiini kaikki mahdollinen. Kun jo ihmisen henkisen elämän aakkosten asemointi on näin ylivoimaista, niin olisi tässä aika hankalaa ottaa perustellusti kantaa sellaiseen aiheesen. Sanon vain, että jos uskovaisella ihan oikeasti olisi se paljon puhuttu "elävä Jeesus", tai "elävä usko", niin asiallinen ja perusteltu erilainen näkökulma ei aiheuttaisi mitään vahinkoa, vaan vaikuttaisi pelkästään rakentavasti. Ja huolimatta hieman suorasukaisesta ilmaisustani, on minunkin kirjoitukseni taustalla pohjimmaltaan rakentava vire ( vaikka todennäköisesti juuri se on erityisen epäilyttävää osoittaen monelle, että olen tosivaarallinen ja tuhoisa Oikeassa Olijoiden Joukoille).miksi siksi, että puhut ihmismielen tuotoksia.
Jeesus sanoisi sinulle tänään niinkuin Pietarille; "mene pois saatana,
sillä sinä ajattelet sitä mikä ihmisten on ETKÄ SITÄ MIKÄ JUMALAN ON."
Tämä on totuus, mutta lienetkö sinäkin jo niin kauan juurtunut ja kasvanut
väärässä uskossa, että mahdoton on sinun enää ymmärtää TOTUUS JUMALASSA ON aivan muu ja tuo totuus kyllä ON SELVÄSTI Raamatussakin
sanottu, mutta sitä ei voi valheen tiellä nähdä. - Olen minä
Palturia puhut kirjoitti:
miksi siksi, että puhut ihmismielen tuotoksia.
Jeesus sanoisi sinulle tänään niinkuin Pietarille; "mene pois saatana,
sillä sinä ajattelet sitä mikä ihmisten on ETKÄ SITÄ MIKÄ JUMALAN ON."
Tämä on totuus, mutta lienetkö sinäkin jo niin kauan juurtunut ja kasvanut
väärässä uskossa, että mahdoton on sinun enää ymmärtää TOTUUS JUMALASSA ON aivan muu ja tuo totuus kyllä ON SELVÄSTI Raamatussakin
sanottu, mutta sitä ei voi valheen tiellä nähdä.Sitten kun ymmärrät missä erillisyyden harhassa itse elät niin voimme taas alkaa keskustelemaan rakentavammin siitä mikä on totuus ja mikä ei.
Siihen asti näkemiin ja mukavaa matkaa sinulle! - Kyynisyyttä riittää
ihan toisille jakaa, mutta lapsenomaisesta uskon asenteesta ei näy merkkiä. Toki on paljon asiaa pohtinut ja läpikäynyt ja myös asiaa kirjoituksessa on, mutta uupuu kuitenkin nimenomaan se sydämen usko ja jäljellä on kyynisyys ja kriittisyys. Ihminen ei omalla viisaudellaan voi tavoittaa Isän Jumalan lupauksen lapseutta, sillä edellyttää nöyrtymistä armoonsa ja totuuteensa ja myös häneen kaikessa turvaamaan, sillä ei ihminen omallaan voi oppia tuntemaan elävää Jumalaan ja maan ja taivaan Luojaa ja sitä hyvää suunnitelmaa joka on koko maailman historiassa havattavissa luomista tähän päivään ja tulee esille Jeesuksen tullessa Tuomarina ja omilleen Pelastajana. Vain Jeesus on koko maailman Vapahtaja. Jokainen avukseen nimessään Herraa pyytävä, myös se saa ja paljon hengellistä hyvää vanhurskaudessaan.
Herran Jeesuksen armoa ja totuutta Cearille! - Ei kestä kirjoitus
uskovan koetusta, vaikka sisältää erinäisiä oivalluksia, niin väärin todistetaan Jumalan valtakunnna olemuksesta ja sydämen uskosta ja suhteesta Jeesukseen elävän veden ja Pyhän Hengen suhteen.
- Loppupäätelmä
Cearin filosofiasta: ihmisen pohdiskelua omasta näkökulmasta!
- Cear
Kyynisyyttä riittää kirjoitti:
ihan toisille jakaa, mutta lapsenomaisesta uskon asenteesta ei näy merkkiä. Toki on paljon asiaa pohtinut ja läpikäynyt ja myös asiaa kirjoituksessa on, mutta uupuu kuitenkin nimenomaan se sydämen usko ja jäljellä on kyynisyys ja kriittisyys. Ihminen ei omalla viisaudellaan voi tavoittaa Isän Jumalan lupauksen lapseutta, sillä edellyttää nöyrtymistä armoonsa ja totuuteensa ja myös häneen kaikessa turvaamaan, sillä ei ihminen omallaan voi oppia tuntemaan elävää Jumalaan ja maan ja taivaan Luojaa ja sitä hyvää suunnitelmaa joka on koko maailman historiassa havattavissa luomista tähän päivään ja tulee esille Jeesuksen tullessa Tuomarina ja omilleen Pelastajana. Vain Jeesus on koko maailman Vapahtaja. Jokainen avukseen nimessään Herraa pyytävä, myös se saa ja paljon hengellistä hyvää vanhurskaudessaan.
Herran Jeesuksen armoa ja totuutta Cearille!No kyynisyys on kyllä jotakin aivan muuta, sitä tekstistäni tuskin löytää, ellei nyt viesti mene ihan yli hilseen. Se, että olen suorasanainen, en harrasta sievistelevää sanahelinää ja keskityn tässä yhteydessä oleelliseen,ei tarkoita että olisin kyyninen. Moitit, ettei jutussani ole "lapsenomaista uskoa". No onneksi ei, sanoisin. Jeesus kylläkin kehotti ihmisiä lapsenkaltaisuuteen, mutta hän ei kai tarkoittanut, että meidän pitäisi jokeltaa, kontata tai olla täysin vailla todellisuudentajua. Eiköhän hän viitannut sillä lapsen mielen avoimuuteen, viattomuuteen, rehellisyyteen ja laskelmoimattomuuteen. Mutta en näe sillä juurikaan yhteyttä uskovaisten "lapsenuskoon", koska siihen taas ei kuulu avoimuus, viattomuus, rehellisyys eikä laskelmoimattomuus, päinvastoin.
Tämä asia on sellainen, että aikuisen pitäisi tajuta se ihan luonnostaan, ilman Raamatunkin apua. Kuitenkin myös Paavalin kirjoituksissa puhutaan paljon kasvamisesta, että kristittynä oleminen on kasvua, että ollaan jatkuvassa henkisessä kasvuprosessissa. Uskovaiset eivät kuulu tähän joukkoon, koska he ovat ottaneet aivan toisen suunnan: he ovat alkaneet kasvaa alas- ja taaksepäin, taantua lapsen tasolle. Kun pieni lapsi on tietämätön ja vailla todellisuudentajua, se ei koskaan ole lapsen kohdalla mikään häpeä tai huono ominaisuus, se ikään kuin kuuluu lapsen todellisuuteen siinä vaiheessa. Ja sitäpaitsi, pieni lapsi on etenevässä kehityksessään aktiivisempi kuin missään muussa elinvaiheessaan. Mutta kun aikuinen pyrkii taantumaan lapsen tasolle, on kyse vakavasta mielen sairaudesta. Kun aikuinen yrittää perverssin keinotekoisesti jäljitellä lapsen viattomuutta, tulee siitä vain teeskentelyä, jota voidaan sanoa typeryydeksi.
Monesti on todettu, kuinka bisnesmaailma pyrkii mainonnalla taannuttamaan varsinkin nuoria aikuisia varhaisteinin tasolle ja siten muokkaamaan kulutustottumuksia. Kun bisnesmaailma pystyy parhaimmillaan taannuttamaan ihmisen korkeintaan varhaisteinin tasolle, ovat uskovaiset tässä suhteessa ylivoimaisia, koska ainoastaan heidän piireissään ihminen voidaan taannuttaa vielä senkin alapuolelle. Mene vaikka katsomaan kristillisen Kotisataman deitti-palstan ilmoituksia, joissa keski-ikäiset tai sitäkin vanhemmat naiset laittavat melko yleisesti oman kuvansa sijasta kaikenlaisia vauva-henkisiä kuva-aiheita. Se kertoo siitä, että hinku on kova päästä jokeltamaan ja olemaan tajuamatta mitään. Satuin joskus vahingossa kuulemaan radiosta amerikkalaisten uskovaisten lyhyitä ”opettavaisia moraalisia tarinoita”. Jutut olivat niin ala-arvoisia ja typeriä, etten tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Olisi luullut, että ne oli tarkoitettu 10-12 -vuotiaille, mutta ei, ne oli tarkoitettu ihan täysi-ikäisille. - nimenomaan uskon
Cear kirjoitti:
No kyynisyys on kyllä jotakin aivan muuta, sitä tekstistäni tuskin löytää, ellei nyt viesti mene ihan yli hilseen. Se, että olen suorasanainen, en harrasta sievistelevää sanahelinää ja keskityn tässä yhteydessä oleelliseen,ei tarkoita että olisin kyyninen. Moitit, ettei jutussani ole "lapsenomaista uskoa". No onneksi ei, sanoisin. Jeesus kylläkin kehotti ihmisiä lapsenkaltaisuuteen, mutta hän ei kai tarkoittanut, että meidän pitäisi jokeltaa, kontata tai olla täysin vailla todellisuudentajua. Eiköhän hän viitannut sillä lapsen mielen avoimuuteen, viattomuuteen, rehellisyyteen ja laskelmoimattomuuteen. Mutta en näe sillä juurikaan yhteyttä uskovaisten "lapsenuskoon", koska siihen taas ei kuulu avoimuus, viattomuus, rehellisyys eikä laskelmoimattomuus, päinvastoin.
Tämä asia on sellainen, että aikuisen pitäisi tajuta se ihan luonnostaan, ilman Raamatunkin apua. Kuitenkin myös Paavalin kirjoituksissa puhutaan paljon kasvamisesta, että kristittynä oleminen on kasvua, että ollaan jatkuvassa henkisessä kasvuprosessissa. Uskovaiset eivät kuulu tähän joukkoon, koska he ovat ottaneet aivan toisen suunnan: he ovat alkaneet kasvaa alas- ja taaksepäin, taantua lapsen tasolle. Kun pieni lapsi on tietämätön ja vailla todellisuudentajua, se ei koskaan ole lapsen kohdalla mikään häpeä tai huono ominaisuus, se ikään kuin kuuluu lapsen todellisuuteen siinä vaiheessa. Ja sitäpaitsi, pieni lapsi on etenevässä kehityksessään aktiivisempi kuin missään muussa elinvaiheessaan. Mutta kun aikuinen pyrkii taantumaan lapsen tasolle, on kyse vakavasta mielen sairaudesta. Kun aikuinen yrittää perverssin keinotekoisesti jäljitellä lapsen viattomuutta, tulee siitä vain teeskentelyä, jota voidaan sanoa typeryydeksi.
Monesti on todettu, kuinka bisnesmaailma pyrkii mainonnalla taannuttamaan varsinkin nuoria aikuisia varhaisteinin tasolle ja siten muokkaamaan kulutustottumuksia. Kun bisnesmaailma pystyy parhaimmillaan taannuttamaan ihmisen korkeintaan varhaisteinin tasolle, ovat uskovaiset tässä suhteessa ylivoimaisia, koska ainoastaan heidän piireissään ihminen voidaan taannuttaa vielä senkin alapuolelle. Mene vaikka katsomaan kristillisen Kotisataman deitti-palstan ilmoituksia, joissa keski-ikäiset tai sitäkin vanhemmat naiset laittavat melko yleisesti oman kuvansa sijasta kaikenlaisia vauva-henkisiä kuva-aiheita. Se kertoo siitä, että hinku on kova päästä jokeltamaan ja olemaan tajuamatta mitään. Satuin joskus vahingossa kuulemaan radiosta amerikkalaisten uskovaisten lyhyitä ”opettavaisia moraalisia tarinoita”. Jutut olivat niin ala-arvoisia ja typeriä, etten tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Olisi luullut, että ne oli tarkoitettu 10-12 -vuotiaille, mutta ei, ne oli tarkoitettu ihan täysi-ikäisille.asiaa kohtaan viesti on kyyninen, sillä sinulta puuttuu lapsenkaltainen usko.
> Se, että olen suorasanainen, ...
et pysy totuudessa ja siten myöskään Jumalan armo ei pääse vaikuttamaan elämääsi.
> Moitit, ettei jutussani ole "lapsenomaista uskoa". No onneksi ei, sanoisin.
Jumalan valtakunnan kannalta ilman tuota uskoa on mahdoton olla Jumalalle otollinen ja siten tulee kyynisyys tilalle myös sitä lapsenkaltaista uskoa kohtaa kuten toteat ´onneksi ei´.
> Jeesus kylläkin kehotti ihmisiä lapsenkaltaisuuteen, mutta hän ei kai tarkoittanut, että meidän pitäisi jokeltaa, kontata tai olla täysin vailla todellisuudentajua.
Olet oikeassa, että ei tarkoittanut tuota vaan luottamusta ja ennenkaikkea nöyryyttä uskoa opetuksensa eikä sitä hyljätä vaan pitää esillä ja sen mukaan elää lapsenmielisessä nöyryydessä. Se ei tarkoita kenenkään ihmisen nöyristelyä vaan Jumalan tahdon tekemistä, niinkuin on opetettu Raamatussa.
> Mutta en näe sillä juurikaan yhteyttä uskovaisten "lapsenuskoon", koska siihen taas ei kuulu avoimuus, viattomuus, rehellisyys eikä laskelmoimattomuus, päinvastoin.
En osaa ottaa kantaa uskovaisten "lapsenuskoa", koska en oikein tunne sellaista. Nöyryys on Jeesuksen sanojen uskomista ja niiden mukaan toimimista ilman epäilyä tai ylpeilyä tai järkeilyä.
> Kuitenkin myös Paavalin kirjoituksissa puhutaan paljon kasvamisesta, että kristittynä oleminen on kasvua, että ollaan jatkuvassa henkisessä kasvuprosessissa.
Parhaimmillaan Jeesuksen opetuslapseus on Hengessä vaeltamista, niin että minä on ristiinnaulittu ja kuollut ja kuopattu ja Jeesus vaikuttaa Henkensä kautta sen mitä tahtoo. Tämä ei ole yleistä vaikeasta ajasta johtuen sillä maailmalliset ovat esillä kaikkialla tai lähes kaikkialla.
Tietysti meidän tulee kasvaa Jumalan ja Jeesuksen tahdon tuntemisessa ja tekemisessä, mutta senkin saa aikaan vain Jumalan Henki kirkastaessaan Kristusta meissä.
Ristin tie on kuolemista omalle tahdolle paitsi jos se on Isän Jumalan tahdon tekemistä ja näin Herran rakastamista.
> ovat uskovaiset tässä suhteessa ylivoimaisia, koska ainoastaan heidän piireissään ihminen voidaan taannuttaa vielä senkin alapuolelle.
Kuulostaa kyllä liioiteltulta, mutta esimerkkitapauksesi kaltaisiin en ole itse juuri törmännyt. Kokemukseni ovat kyllä toisensuuntaisia. Ongelma on taantumisen sijaan seurakunnissa penseys ja se, ettei mukanaolijat pääse osallistumaan ´yhteiseen´ Jumalanpalvelukseen ja näin se ruokkii penseyttä. Lisäksi yhteistä aikaa tulisi seurakunnissa olla vapaamuotoisesti ja näin päästä keskinäiseen yhteyteen ja moninaisuuteen, sillä Herra jakaa lahjoja monille, mutta perustilaisuuksissa ne jäävät käyttämättä eikä niitä viritetä palaviksi niinkuin itsemmekin tulisi rakastaa Herraamme kokosydämisesti.
Oletko ollut seurakunnassa ja miten osallistunut uskovien keskinäiseen yhteyteen elämässäsi? - Cear
nimenomaan uskon kirjoitti:
asiaa kohtaan viesti on kyyninen, sillä sinulta puuttuu lapsenkaltainen usko.
> Se, että olen suorasanainen, ...
et pysy totuudessa ja siten myöskään Jumalan armo ei pääse vaikuttamaan elämääsi.
> Moitit, ettei jutussani ole "lapsenomaista uskoa". No onneksi ei, sanoisin.
Jumalan valtakunnan kannalta ilman tuota uskoa on mahdoton olla Jumalalle otollinen ja siten tulee kyynisyys tilalle myös sitä lapsenkaltaista uskoa kohtaa kuten toteat ´onneksi ei´.
> Jeesus kylläkin kehotti ihmisiä lapsenkaltaisuuteen, mutta hän ei kai tarkoittanut, että meidän pitäisi jokeltaa, kontata tai olla täysin vailla todellisuudentajua.
Olet oikeassa, että ei tarkoittanut tuota vaan luottamusta ja ennenkaikkea nöyryyttä uskoa opetuksensa eikä sitä hyljätä vaan pitää esillä ja sen mukaan elää lapsenmielisessä nöyryydessä. Se ei tarkoita kenenkään ihmisen nöyristelyä vaan Jumalan tahdon tekemistä, niinkuin on opetettu Raamatussa.
> Mutta en näe sillä juurikaan yhteyttä uskovaisten "lapsenuskoon", koska siihen taas ei kuulu avoimuus, viattomuus, rehellisyys eikä laskelmoimattomuus, päinvastoin.
En osaa ottaa kantaa uskovaisten "lapsenuskoa", koska en oikein tunne sellaista. Nöyryys on Jeesuksen sanojen uskomista ja niiden mukaan toimimista ilman epäilyä tai ylpeilyä tai järkeilyä.
> Kuitenkin myös Paavalin kirjoituksissa puhutaan paljon kasvamisesta, että kristittynä oleminen on kasvua, että ollaan jatkuvassa henkisessä kasvuprosessissa.
Parhaimmillaan Jeesuksen opetuslapseus on Hengessä vaeltamista, niin että minä on ristiinnaulittu ja kuollut ja kuopattu ja Jeesus vaikuttaa Henkensä kautta sen mitä tahtoo. Tämä ei ole yleistä vaikeasta ajasta johtuen sillä maailmalliset ovat esillä kaikkialla tai lähes kaikkialla.
Tietysti meidän tulee kasvaa Jumalan ja Jeesuksen tahdon tuntemisessa ja tekemisessä, mutta senkin saa aikaan vain Jumalan Henki kirkastaessaan Kristusta meissä.
Ristin tie on kuolemista omalle tahdolle paitsi jos se on Isän Jumalan tahdon tekemistä ja näin Herran rakastamista.
> ovat uskovaiset tässä suhteessa ylivoimaisia, koska ainoastaan heidän piireissään ihminen voidaan taannuttaa vielä senkin alapuolelle.
Kuulostaa kyllä liioiteltulta, mutta esimerkkitapauksesi kaltaisiin en ole itse juuri törmännyt. Kokemukseni ovat kyllä toisensuuntaisia. Ongelma on taantumisen sijaan seurakunnissa penseys ja se, ettei mukanaolijat pääse osallistumaan ´yhteiseen´ Jumalanpalvelukseen ja näin se ruokkii penseyttä. Lisäksi yhteistä aikaa tulisi seurakunnissa olla vapaamuotoisesti ja näin päästä keskinäiseen yhteyteen ja moninaisuuteen, sillä Herra jakaa lahjoja monille, mutta perustilaisuuksissa ne jäävät käyttämättä eikä niitä viritetä palaviksi niinkuin itsemmekin tulisi rakastaa Herraamme kokosydämisesti.
Oletko ollut seurakunnassa ja miten osallistunut uskovien keskinäiseen yhteyteen elämässäsi?No vastaan nyt tähän, vaikkakaan kommentissasi et todellisuudessa ole kommentoinut varsinaisesti yhtään mitään siitä mitä todella kirjoitin. Sinä kun kommentoinnin sijaan keskityt järjestelmällisesti sivuuttamaan kritiikin kaikki varsinaiset aiheet ja vain silottelemaan sanahelinällä ongelmat pois, ikään kuin en olisi niistä mitään kirjoittanutkaan. Onko se kommentointia? Jostain syystä jatkat kyynisyys-linjalla, vaikkei tekstini pitäisi antaa siihen aihetta. Minä kun en tietääkseni ole kyyninen enkä kirjoittaessani ole kaivannut maalitaulua mahdollisten omien kipupisteiden vuoksi. Jos luet tekstiäni tarkkaan, niin huomannet, että kyllä minulla on kussakin tekstissä aivan selvä asia ja viesti, jonka esitän olosuhteisiin nähden mahdollisimman hyvin perusteltuna.
Sinä kirjoitat: ”Et pysy totuudessa ja siten myöskään Jumalan armo ei pääse vaikuttamaan elämääsi”. Mihinkähän tämä väite perustuu? Ei ainakaan minun tekstiini. Jos sanot, etten pysy totuudessa, niin mikset sitten kerro missä ja millä tavalla en pysy totuudessa? Minä tietääkseni kirjoitin juuri siksi, ettei totuus unohtuisi. Kun lisäksi kerrot, ettei Jumalan armo pääse vaikuttamaan elämääni, niin mihin tuo väite perustuu? Mistä sinä voit sellaista päätellä? Itse kun koen olevani hyvinkin vahvasti osallinen Jumalan armosta.
Tässä ”lapsenusko” -asiassa sinä itse et taida pysyä totuudessa, vaan pyrit aivan tietoisesti vääristämään asetelmaa. Yrität antaa sen vaikutelman, että kun minä sanon kritisoimaani ns. lapsenuskoa vastaan ”toivottavasti ei”, niin ikään kuin et lainkaan ymmärtäisi mitä sanon, ja minä sillä muka itse osoittaisin, etten voi päästä osaksi Jumalan armosta. Sinä noin vain sivuutat totaalisesti sen oleellisen toisen puolen asiasta, sen kritiikin. Kyllähän sokeakin näkee tekstistä, etten kritisoi lapsenkaltaisuutta sinänsä tai sen merkitystä henkisessä elämässä. Ja juuri siksihän minä toinkin esille sen ikävämmän puolen, ettei uskovan naiivi ”lapsenusko” todellakaan ole sitä mitä uskovaiset väittävät; se ei missään nimessä ole avointa, ei rehellistä, ei viatonta, ei laskelmoimatonta.
Vaikka esitin asian hyvin selkeästi, niin sinä vain kiemurtelet: ”En osaa ottaa kantaa uskovaisten "lapsenuskoon", koska en oikein tunne sellaista”. Et tunne sellaista? Juurihan edellä tunsit sen oikein hyvin!
Minusta taas tuntuu että sinä et kykene vilpittömään keskusteluun, varsinkin kun sama meno jatkuu kaikissa muissakin kohdissa: vaikenet täysin siitä mitä kritisoin ja korvaat kommentoinnin uskovaisjargonilla. Mitä mieltä sinun ylipäätään on kommentoida minun kritiikkiäni, kun kerran et millään tavoin kommentoi mitään! Ehkä todellinen tarkoituksesi ei ollutkaan ensisijaisesti kommentoida minun tekstiäni, vaan antaa uskiksille jokin tietynlainen vaikutelma ja viesti. En tiedä kuulutko höynäytettyihin ja vai joukkojen höynäyttäjiin niistä hyötyviin, mutta jos jotakin pitäisi päätellä sinun esitystavastasi, niin ainakin kirjoitat aivan kuin sellainen, jolle uskisten pitäminen lahkojen vallassa ymmärrysrajoitteisuuden ja taannuttamisen menetelmillä on jatkossakin tärkeimmistä tärkein asia, ihan sydämen asia. - Jumala ei johdata
Olen minä kirjoitti:
Sitten kun ymmärrät missä erillisyyden harhassa itse elät niin voimme taas alkaa keskustelemaan rakentavammin siitä mikä on totuus ja mikä ei.
Siihen asti näkemiin ja mukavaa matkaa sinulle!KETÄÄN, etsivää, anovaa, kolkuttavaa harhaan, joten jos et pysty itse
kääntymään Jumalan puoleen ja pyytämään, "Jumala osoita sinä minulle
tahtosi tie" niin hukassa olet väärän rauhasi kanssa.
Tämä on totuus jonka soisi sinun ottavan tosissasi, mutta jos et tahdo sielullesi
pelastusta niin oma on valintasi. - Cear
Loppupäätelmä kirjoitti:
Cearin filosofiasta: ihmisen pohdiskelua omasta näkökulmasta!
Siinäpä se onkin. Meillä ihmisillä kun ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin puhua ja kirjoittaa joko omasta tai sitten jonkun muun ihmisen näkökulmasta käsin. Oma keho ja sielu on jokaiselle se ainoa paikka, jossa kukin on olemassa. Lisäksi oma keho ja sielu on myös se elävä tila, jossa sisäisesti vaikuttaa Paavalin mainitsema "Kristus minussa". Jeesuskin on perinteisesti liitetty ihmisen sydämeen ja Jeesus itsekin on kuvattu sydämenä, siis sisäisyytenä. Ja se on tietenkin jotakin aivan muuta kuin ihmisen oma persoonallinen henkilö.
Toinen vaihtoehto on se, jota monet täällä suosivat: omakohtaisen näkökulman sijasta valitaan ulkokohtainen näkökulma, joka on pohjimmaltaan pakanallinen näkökulma: Jumalan sijoittaminen ulkomaailmaan, muut ulkokohtaiset uskomukset ja muiden ihmisten huhupuheiden luuleminen "totuudeksi". Kun ihminen omaksuu uskomukset niin sanotusti kuin "sian säkissä", on ihmisen näkökulmana silloin väistämättä muiden ihmisten huhupuheisiin perustuvat näkökulmat. Onko se parempi vaihtoehto kuin oma elävä hengen lähestyminen? Tuskin. Erohan on siinä, että kun oman sieluntilan kautta elävä ihminen on aina yhteydessä ikuisuuteen (muutenhan rukouksissakaan ei olisi mitään mieltä), niin uskomuksissa elävän ihmisen uskomukset eivät ole eläviä. Eivät, vaikka ihminen kuinka hokisi elävää Jumalaa ym.
Kun uskomuksellisella ihmisellä ei ole elävää henkistä elämää, jossa sielu elävöittäisi esim. pyhiä kirjoituksia tai uskonnollisia mielikuvia, vaan sen sijaan ihmisellä on ainoastaan valmiina omaksuttuja staattisia mielikuvia uskomusten kohteina, ne ovat kuolleita ja jäävät vain mielikuviksi, jotka lopulta toden tullen ovat ei-mitään, tyhjää. - palaan alkuviestiisi
Cear kirjoitti:
No vastaan nyt tähän, vaikkakaan kommentissasi et todellisuudessa ole kommentoinut varsinaisesti yhtään mitään siitä mitä todella kirjoitin. Sinä kun kommentoinnin sijaan keskityt järjestelmällisesti sivuuttamaan kritiikin kaikki varsinaiset aiheet ja vain silottelemaan sanahelinällä ongelmat pois, ikään kuin en olisi niistä mitään kirjoittanutkaan. Onko se kommentointia? Jostain syystä jatkat kyynisyys-linjalla, vaikkei tekstini pitäisi antaa siihen aihetta. Minä kun en tietääkseni ole kyyninen enkä kirjoittaessani ole kaivannut maalitaulua mahdollisten omien kipupisteiden vuoksi. Jos luet tekstiäni tarkkaan, niin huomannet, että kyllä minulla on kussakin tekstissä aivan selvä asia ja viesti, jonka esitän olosuhteisiin nähden mahdollisimman hyvin perusteltuna.
Sinä kirjoitat: ”Et pysy totuudessa ja siten myöskään Jumalan armo ei pääse vaikuttamaan elämääsi”. Mihinkähän tämä väite perustuu? Ei ainakaan minun tekstiini. Jos sanot, etten pysy totuudessa, niin mikset sitten kerro missä ja millä tavalla en pysy totuudessa? Minä tietääkseni kirjoitin juuri siksi, ettei totuus unohtuisi. Kun lisäksi kerrot, ettei Jumalan armo pääse vaikuttamaan elämääni, niin mihin tuo väite perustuu? Mistä sinä voit sellaista päätellä? Itse kun koen olevani hyvinkin vahvasti osallinen Jumalan armosta.
Tässä ”lapsenusko” -asiassa sinä itse et taida pysyä totuudessa, vaan pyrit aivan tietoisesti vääristämään asetelmaa. Yrität antaa sen vaikutelman, että kun minä sanon kritisoimaani ns. lapsenuskoa vastaan ”toivottavasti ei”, niin ikään kuin et lainkaan ymmärtäisi mitä sanon, ja minä sillä muka itse osoittaisin, etten voi päästä osaksi Jumalan armosta. Sinä noin vain sivuutat totaalisesti sen oleellisen toisen puolen asiasta, sen kritiikin. Kyllähän sokeakin näkee tekstistä, etten kritisoi lapsenkaltaisuutta sinänsä tai sen merkitystä henkisessä elämässä. Ja juuri siksihän minä toinkin esille sen ikävämmän puolen, ettei uskovan naiivi ”lapsenusko” todellakaan ole sitä mitä uskovaiset väittävät; se ei missään nimessä ole avointa, ei rehellistä, ei viatonta, ei laskelmoimatonta.
Vaikka esitin asian hyvin selkeästi, niin sinä vain kiemurtelet: ”En osaa ottaa kantaa uskovaisten "lapsenuskoon", koska en oikein tunne sellaista”. Et tunne sellaista? Juurihan edellä tunsit sen oikein hyvin!
Minusta taas tuntuu että sinä et kykene vilpittömään keskusteluun, varsinkin kun sama meno jatkuu kaikissa muissakin kohdissa: vaikenet täysin siitä mitä kritisoin ja korvaat kommentoinnin uskovaisjargonilla. Mitä mieltä sinun ylipäätään on kommentoida minun kritiikkiäni, kun kerran et millään tavoin kommentoi mitään! Ehkä todellinen tarkoituksesi ei ollutkaan ensisijaisesti kommentoida minun tekstiäni, vaan antaa uskiksille jokin tietynlainen vaikutelma ja viesti. En tiedä kuulutko höynäytettyihin ja vai joukkojen höynäyttäjiin niistä hyötyviin, mutta jos jotakin pitäisi päätellä sinun esitystavastasi, niin ainakin kirjoitat aivan kuin sellainen, jolle uskisten pitäminen lahkojen vallassa ymmärrysrajoitteisuuden ja taannuttamisen menetelmillä on jatkossakin tärkeimmistä tärkein asia, ihan sydämen asia.ja vastaan siihen ihan konkreettisen lyhyesti ymmärryksen tähden:
> ... ja hyvä on sekin, ettet osaa tulla uskoon.
Uskoon tulo on jokaisen ihmisen elämän merkitys, joten valheesi on pöyhkeä.
> Et pysty siihen, koska vielä toistaiseksi olet rehellinen ja luultavasti totuudellinen.
Ei mitään logiikkaa, sillä uskoon tulemisessa opitaan tuntamaan Totuus Jeesuksessa.
> Mahdollisen uskoontulon myötä rehellisyytesi todennäköisesti tulee katoamaan, kun sinut taannutetaan ja tyhmistetään pikkulapsen tasolle, helposti hallittavaksi
Ei mitään järkeä tässä, sillä vasta uudestisyntymisessä ihminen voidaan pyhittää Totuudessa eli Jeesuksessa eli Jumalan valtakunnassa.
Lapsenkaltaisuus on nöyrtymistä Jumalan tahdon tekemiseen ja tuntemiseen, eikä lainkaan kuvaa sitä tieto tai ymmärrys tai viisaus tasolla vaan ainoastaan kuuliaisuutena Jumalaa kohtaan, ei mitään johtavia henkilöitä kohtaan sillä ei se ole todellista uskollisuutta Jumalaa kohtaan, sillä vain Jeesus on Herra uskovilla. Tietysti opettajien hyvää hengellistä on syytä noudattaa siltä osin kuin se on Raamatun mukaista.
> Tuo usko on aika ongelmallinen siksi, että sanalla on kaksi aivan erilaista, toisilleen vastakohtaista merkitystä. Kun uskovien keskuudessa näitä eri merkityksiä ei edes tunnisteta, niin siitä seuraa aikamoinen soppa.
Hämmennystä, mutta ei selkeää opetusta.
> Usko sieluntilana on sisäisesti valaiseva henkinen tila (ei siis mikään hihhuloivan pintafiilistely),
Usko on Jeesuksen tunnustamista ja seuraamista, johon liittyy myös kiitos ja kunnioitus. Toinen ihminen ei voi arvioida oikein toisen pintafiilistelyjä ja sydämen totuudellista kiitollisuutta, vaikka voikin tehdä arviointeja.
> kun taas uskominen oppeihin ja saarnoihin on lopulta aina ihmisten puheisiin uskomista, jolloin ne ulkoa päin tulevina jättävät sielun pimeäksi.
Jeesus on Opettaja ja Mestari ja hänen puheisiin uskominen on nimenomaan sydämen uskoa ja oppinsa noudattaminen on Herran rakastamista, joten kommenttisi on harhaanjohtava ja pahasti.
> Uskovan ”usko” tuntuu lähes aina olevan tätä jälkimmäistä sorttia: uskova uskoo näihin puheisiin, ja alkaa toistaa uskomuksia, joista hän ei ymmärrä tuon taivaallista.
Varmaan sinä itse uudestisyntymättömänä et usko Jeesuksen opetuksiin ja siksi esität asian aivan käsittämättömällä epälogiikalla.
> Ja kun ihminen puhuu ja vakuuttaa sellaista, joka ei ole omakohtaisesti koettua ja tajuttua, on hän jo lähtökohtaisesti valehtelija.
Näinhän sinä nimenomaan teet ulkopuolisen uskovien arvostelijana ilman omakohtaista uudestisyntymistä ja Herran Jeesuksen tuntemista.
> Miksi sitten uskova niin herkästi omaksuu näitä uskomuksia? Se johtunee asenteesta.
Tarkoitatkohan uskomuksella Jeesuksen opetuksia vai pelkästään toisten ihmisten opetuksia? Et pysy loogisesti Totuudessa, sillä Jeesuksenkin opetukset ovat tulleet opetuslastensa kautta annetussa Uudessa Testamentissa ja on Jumalan tahdon mukainen ja auktoriteettinen, sillä niiden sanojen mukaan meidät kaikki ihmiset tuomitaan.
Voit tarkentaa mikä ero mahdollisesti on sinun esittämillä uskomuksilla ja uskolla Jeesuksen sanoihin omasta suustaan tai opetuslastensa välittämänä oppina.
En nyt jatka loppuun viestin pituuden tähden, mutta samanlaista ei-totuudellista filofisointia on sielläkin. - Elävä sydämen usko
Cear kirjoitti:
Siinäpä se onkin. Meillä ihmisillä kun ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin puhua ja kirjoittaa joko omasta tai sitten jonkun muun ihmisen näkökulmasta käsin. Oma keho ja sielu on jokaiselle se ainoa paikka, jossa kukin on olemassa. Lisäksi oma keho ja sielu on myös se elävä tila, jossa sisäisesti vaikuttaa Paavalin mainitsema "Kristus minussa". Jeesuskin on perinteisesti liitetty ihmisen sydämeen ja Jeesus itsekin on kuvattu sydämenä, siis sisäisyytenä. Ja se on tietenkin jotakin aivan muuta kuin ihmisen oma persoonallinen henkilö.
Toinen vaihtoehto on se, jota monet täällä suosivat: omakohtaisen näkökulman sijasta valitaan ulkokohtainen näkökulma, joka on pohjimmaltaan pakanallinen näkökulma: Jumalan sijoittaminen ulkomaailmaan, muut ulkokohtaiset uskomukset ja muiden ihmisten huhupuheiden luuleminen "totuudeksi". Kun ihminen omaksuu uskomukset niin sanotusti kuin "sian säkissä", on ihmisen näkökulmana silloin väistämättä muiden ihmisten huhupuheisiin perustuvat näkökulmat. Onko se parempi vaihtoehto kuin oma elävä hengen lähestyminen? Tuskin. Erohan on siinä, että kun oman sieluntilan kautta elävä ihminen on aina yhteydessä ikuisuuteen (muutenhan rukouksissakaan ei olisi mitään mieltä), niin uskomuksissa elävän ihmisen uskomukset eivät ole eläviä. Eivät, vaikka ihminen kuinka hokisi elävää Jumalaa ym.
Kun uskomuksellisella ihmisellä ei ole elävää henkistä elämää, jossa sielu elävöittäisi esim. pyhiä kirjoituksia tai uskonnollisia mielikuvia, vaan sen sijaan ihmisellä on ainoastaan valmiina omaksuttuja staattisia mielikuvia uskomusten kohteina, ne ovat kuolleita ja jäävät vain mielikuviksi, jotka lopulta toden tullen ovat ei-mitään, tyhjää.tulee todeksi tässä: ´runsaasti asukoon sinussa Kristuksen sana!´ Tietysti vielä uudestisyntymätön kokee Jeesuksen sanat ja opin liturgiaksi ja ulkokohtaiseksi mutta ei ole sitä esilläpitäjälleen vaan sydämen uskoa ja lapsenkaltaista nöyryyttä pitää niitä esillä ja myös noudattaa sillä se on Herran rakastamista.
> Toinen vaihtoehto on se, jota monet täällä suosivat: omakohtaisen näkökulman sijasta valitaan ulkokohtainen näkökulma, joka on pohjimmaltaan pakanallinen näkökulma: Jumalan sijoittaminen ulkomaailmaan, muut ulkokohtaiset uskomukset ja muiden ihmisten huhupuheiden luuleminen "totuudeksi".
Juuri tässä olen samaa mieltä, mutta vain Isä Jumala näkee sydämmemme ja pystyy antamaan vanhurskaan ja pyhän tuomion sen suhteesta elävään Jumalaan ja Herraan Jeesukseen. Toivon, että voit tunnustaa sydämen uskosi Jeesukseen elävän veden ja Pyhän Hengen voimassa, niin saat totuudellisen suhteen Immanueliin ja Israelin Pyhään Kuninkaaseen, eikä ole ulkokohtaista vaan sydämen nöyryyttä ja kiittämistä ja kunnioittamista.
- Kohtalotoveri
Palasin tauon jälkeen katsomaan tänne miten keskustelu on edennyt.
Kiitos Cear pohdinnoistasi. Ajatuksiasi on mukava lukea, koska ajattelet selkeästi . Olit ainoa joka pohdit asiaa maalaisjärjellä. Epäilen että monilla asia on juuri noin. Kristinusko on opittu ja se niellään vain purematta kun äiti ja isä on niin opettanut. Tuo turvallisuusjuttu on niin totta. Kuinka moni tavallaan "esittää" uskovaista (vaikka ei tarkoituksella) vain koska pelkää joutuvansa kadotukseen.
Kiitos myös teille jotka annoitte yksinkertaisen ohjeen miten uskoon tullaan:
"etsivä LÖYTÄÄ ja kolkuttavalle AVATAAN ja anova SAA."
"...Tiedätkö se on JUMALAN TEKO, että ihminen USKOO Häntä..."
"...Tiedätkö se on sitä Jumalan armoa, että Hän näin kutsuu ihmisiä, valittujaan"
Karrikoiden voisi tulla siihen johtopäätökseen, että jumala ei huoli kaikkia. Tai sitten en tarpeeksi halua tulla uskoon... Lopputulos on sama, en saa sisäistä varmuutta.
Myös kritisoitiin:
"...Eletään vain kokemuksia hakien, mutta kokemuksista ei pelastusta löydy... "
En etsi jatkuvaa hurmoksellista olotilaa, vaan juuri sitä sisäistä varmuutta.
En väheksy kenenkään uskoa, haluaisinhan itsekin uskoa. Eikä uskominen voi olla huuhaata, koska monet ihmiset ovat kertoneet saaneensa sisäisen rauhan tullessaan uskoon ja tunteneet konkreettisesti miten jumala auttaa kun rukoilee apua. Uskon pitäisi olla elävää eikä vain ulkoaopittua liturgiaa.- Tärkeä erottaa
mikä tai mitkä on Jumalasta ja mitkä on Pahasta, sillä molemmat toimivat ihmisten kautta ja samoin ihmiseen pyrkivät vaikuttaamaan kun esimerkiksi Raamattua luetaan tai kaikessa elämässä muutoinkin.
> Karrikoiden voisi tulla siihen johtopäätökseen, että jumala ei huoli kaikkia. Tai sitten en tarpeeksi halua tulla uskoon... Lopputulos on sama, en saa sisäistä varmuutta.
Asia on äärimmäisen yksinkertainen: Jumala ja Jeesus tahtovat pelastaa jokaisen ihmisen ilman erotusta, ja samoin Paha tahtoo hukuttaa jokaisen. Jos ihminen kokeaa jälkimmäistä, niin se on Pahasta ja kun ihminen kokee ensimmäistä, se on Jumalasta. Tietysti nyt tullaan vaikeampaan eli totuuteen ja valheeseen, sillä Paha pyrkii valehtelemaan ihmiselle, että hän kelpaa Jumalalle ilman parannusta ja totuudessa ja armossa pysymistä, mutta Jumala tahtoo opettaa, että jokaisen tulee uudestisyntyä vedestä ja Hengestä ja ottaa kaste vedessä ja saada kaste Hengessä ja tulessa, samoin vanhurskautua sydämen uskolla ja pelastua suun tunnustuksella ja kantaa hyvää hedelmää. Tietenkään Paha ei tahdo näitä totuuksia esilläpidettävän totuudellisesti ja alkaa helposti syyttämään Jumalan valittuja, jotka esilläpitävät Jumalan tahtoa ihmisille. Näin ei pidä sekottaa totuudellisia ja valheellisia, sillä monta väärää profeettaa ja opettajaa on maailmaan lähtenyt ja Pahan palvelijat tietämättään kuten Saul ennen Jeesuksen kohtaamista kuvittelevat palvelevansa Jumalaa kuitenkin todellisuudessa sotiessaan Jumalan tahtoa vastaan kun ei tahdota pysyä totuudessa ja siten armossa parannuksen kautta.
Toivon, että Jumala siunaa jokaista ymmärtämään kirjoittamani aivan niinkuin Jeesus opetti "monet kutsutaan ja harvat valitaan", sillä ihmisten ongelma on rakastaa maailmaa ja pimeyttä ja valheita totuuden sijaan, jos ne edellyttävät meiltä parannusta tai mielenmuutosta Jumalan tahdon tuntemiseen ja tekemiseen oman ihmiselle mieleisen hekumoinnin tai maailmallisen halun tai silmäin pyynnön tai elämän korskeuden, sillä maailman rakastaminen on vihollisuuttta Jumalaa kohtaan ja fariseukset nauroivat Jeesukselle kun opetti rikkaan vaikeudesta päästä taivasten valtakuntaan, mutta tietysti Herran sanojen mukaan tuomiot tapahtuvat, eikä Mammonan rakastajat tule koskaan menemään Jumalan valtakuntaan elleivät nöyrry parannukseen ja Herran Jeesuksen ja lähimmäisten vanhurskaaseen ja totuudelliseen rakastamiseen pyhässä mielenlaadussa.
- Jos voisit vain
yksinkertaisesti uskoa, kun Jeesus sanoo;"etsikää ensin Jumalaa ja Hänen valtakuntaansa, niin kaikki muukin tarvittava tullaan antamaan."
Kuin myös juuri tämän Jeesuksen sanoman;"etsivä löytää, kolkuttavalle avataan,
anova saa."
Ja niin kuin näet ei Jeesus sanonut mitään aikaa, EI SANONUT HETI JA NYT
kuin EI myöskään PIAN, EI ylipäätään mitään aikaa, SILLÄ Jumalalla ON oma
aikansa.
ON jo siunattua (tuntuu miltä tuntuu) olla tiellä etsimässä Jumalan antamaa
rauhaa, lepoa. Jumalan armoa se on ettet ole päässyt hurahtamaan mihinkään
ihmisopin uskoon. JUMALA ON SINUA KUULLUT JA KUULEE edelleen kun vain jatkat samalla tiellä sisimmässäsi janoten Jumalan armon kohtaamista
Jeesuksessa.
En tiedä pystykö uskomaan, mutta tiedän mistä puhun, olen itse Jumalan armosta saanut käydä tien Hänen yhteyteensä. Jeesuksen sanat OVAT TOTTA.
Se, että puhutaan uskovansa Jeesukseen, niin EI tuota Jeesus uskoa kyllä näy päinvastoin, kun tuo Jeesuksen sanomaa Taivaan tiestä sitä hyljeksitään ja sitä pidetään pahimpana eksytyksenä jne... MIKSI, koska ihmisiä EI saa
johdattaa Jumalan Henki vaan se toinen henki.
Nyt kun sanot, ettet väheksy kenenkään uskoa, niin tuo on ihmismielen
luomaa se palvelee vain ihmismieliä mutta Jumalan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Näin näkyy sinussa elää tuo ihmisen mieli ja sitä Jumalan tulee saada murtaa muutoin ei mitään Jumala elämää voi ihmisessä alkaa.
Oletko lukenut tai kuullut Jumalan sanasta tätä; "ihmisen mieli on pahin vihollinen Jumalan edessä."
Siksipä Jeesuskin sanoin Pietarille kovat sanat; "Mene pois minun tyköäni
saatana sillä sinä ajattelet sitä mikä ihmisen on etkä sitä mikä Jumalan on."
TUO ihmismieli kun saa hallita ja vallita, niin Jumalan mieli ja hallinta ei silloin
pääse toteutumaan.
Mieti siis mitä Pietarikin Jeesukselle sanoi? Jos ihmismieli olisi toteutunut EI Jumalan suunnittelema pelastus OLISIKAAN TOTEUTUNUT.
NÄIN se on nyt meidän JOKAISEN ihmisen kohdalla EDIKSEEN, että jos
meidän mieli tahtoo elää niin Jumalan mieli EI SAA SIJAA, eikä näin Jumalan
rauha pelastus VOI ihmistä kohdata. - Ano elävää vettä ja
Pyhän Hengen armolahjaa, sillä sen kautta saat elävän sydämen uskon ja rohkeuden todistaa Jeesuksesta myös suullasi pelastuaksesi, samoin mene uskovien kasteelle ja ano Pyhän Hengen kastetta sitä janoten, niin se sinulle annetaan armolahjan kera. Vaella Jumalan tahdossa vastaanottaen se Raamattua lukien Pyhän Hengen opetuksessa. Kiitä ja kunnioita Isää Jumalaa ja muista mitä hyvää olet häneltä saanut. Pysy kiinni tunnustuksessa ja tee kutsumisesi lujaksi, rakasta totuutta ja vanhurskautta ja pyhitystä, niin et koskaan lankea pysyvästi eroon Jumalasta.
Herran Jeesuksen armoa ja totuutta sielusi pelastuksen tielle tulemiseksi jokaiselle sitä tahtovalle ja Jeesuksen vanhurskautta anovalle. SYY EI OLE SIINÄ,,,, VAAN SE ETTÄ OLET NIIN PAHA JA SYYTTELE T SUN ISÄ SIITÄ ETTÄ OLET MATKALLA HELVETTIIN..
PYSÄHDY NYT IHMEESSÄ AJOISSA JA OTA VASTAAN ANTEXIANNON VOIMA RISTILTÄ JOIDEN AVULLA VOIT ANTAA SUN ISÄLLE ANTEEXI....- Ei ihminen voi
itse tullakaan uskoon vaan ainoastaa Isä Jumala antaa uskon armolahjan elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä häntä lähestyville ja anoville ja nöyrtyville Jeesuksen nimessä ja Raamatun pyhien kirjoitusten kautta opimme tuntemaan tahtoaan ja myös sitä kannattaa tehdä, sillä sen on Herran Jeesuksen rakastamista. Herra osoitti rakkautensa meitä syntisiä kohtaan Golgatan ristillä ja antoi sovituksen ja teki kaiken valmiiksi niin että saamme ottaa vastaan ja kiittää ja kunnioittaa ja on otollista ja hyvää kaikille. Toki kannattaa tehdä valintansa lujaksi niin ei koskaan lankea. Kannetaan hyvää hedelmää Jumalan antamassa rauhassa ja siihen kutsuu Jeesuksen antamalla esimerkillä, kuinka oli hiljainen ja nöyrä ja tarjoaa lepoa seuraamisessaan kaikille työtätekeville ja raskautetuille.
Herra Jeesus on hyvä paimen, amen. Hallelujah!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422702Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423392418- 352114
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471806- 241675
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251569- 441440
- 1001409
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391355- 361156