Voiko auton pakoputken tehdä katilta taaksepäin ILMAN Hitsaamista ?
Esim motonetin putken osilla, Mitä tahnaa väliin ?
mikä se juttu on että pakoputken ulos tulo pitää olla sopivan kokoinen alkupäähän verrattuna ? Täytyykö jotain muuta ottaa huomioon putken teossa?
Tee Se Itse Pakoputki
9
5528
Vastaukset
- DIY rööri
Voi tehdä vaikka kokonaan "palikoista", kunhan ei ole ilmavuotoja ennen kattia/lambdaa ja sen jälkeen muuten liikaa vuotoa.
Pakoputken tiivistysaineita saa sieltä samasta kaupasta. - Rydbergin kivipaino
Osia saa valmiinakin, ei edes tarvitse hitsata. Lisäksi putket ja kiinnikkeet ovat autoalan yleiseen hintatasoon verrattuina erittäin halpaa tavaraa ja asennustyö helppo ja yksinkertainen.
- Periaatteessa ei
putken pitäisi olla tyyppihyväksytty juuri kyseiseen automalliin. Se miten tarkkoja asiasta ollaan onki jo toinen kysymys.
- varattunimimerkki
tuostakin voi olla montaa mieltä. tyypihyväksyty äänenvaimentimet on pakko olla tietystä vuosimallista eteenpäin muistaakseni olen lukenut että vuodesta 98 mutta en ole varmaa asiasta koska olen lukenut myös jotan että tyyppihyväksytyt vaimentimet olisi pakollisia vudesta 95 lähtien, mutta itse putki voi olla vaikka vesijohto putkee tai ihan mitä vaan kunhan kestää auton alla.
- Pentti_korpi
Voinko laittaa ne pätkät toisiinsa esim tälläsillä http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=45-0149 ?
- yliasentaja
Kyllä voi.
- VoLoVo
yliasentaja kirjoitti:
Kyllä voi.
Minä olen käyttänyt roudarinteippiä liitoksiin ja nippusuteitä kannattimeiksi.
- Bildema
Biltemalla on tuollaista haitariputkea pakoputkikäyttöön. Kestävyys tietenkin hieman kyseenalainen. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Yleiskayttoinen-pakoputkisto/Joustava-pakokaasuletku-79100/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214