Ford Mustang 05-09, kokemuksia?

Musti05

Oisko jollain kertoa kokemuksia tästä autosta? Olisi tälläinen Mustangi hakusessa, sillä 4.0litran V6:lla ja automaatilla. Tuntuuko tuo moottori liian tuhnulta? Ohan se kuitenkin 210hv. Mites tuon koneen kulutus, viekö rutosti bensaa kaupungissa, entä maantiellä? Onko tyyppivikoja tai muita tekniikka murheita? Onko kallis ylläpitää (huollot, kulutusosat, osien saatavuus? yms.) Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa?

27

14476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      toi moottori on ollut jo 90 luvulla käytössä fordeissa ja on vanhanaikainen ja alitehoinen, itse en tuolla moottorillaa ottaisi. On muutenki jo poistunut käytössä uudesta mustangista.

      • Pentastar_93

        No mutta eihän vanhanaikaisuudessa ole mitään vikaa, vaan päin vastoin, sehän on hyve, ja tuo usein monia toivottuja asioita. Moottoritekniikka on moninpaikoin mennyt 2000-luvulla vain huonompaan suuntaan. Alitehoisuus taas on sinun subjektiivinen määritelmäsi, kuten on myös vanhanaikaisuuskin.


    • Mussemusse

      Osta GT jos vaan lompsa antaa myöten, ei kuluta kovinkaan paljon enempää ja kasin jytinä 300hv tuo oikeaa muskelifiilistä. GT musse vie kaupungissa sellaiset 12-16l riippuu siitä kuinka paljon antaa kenkää, maantiellä mennään alle 10l. Kestäviähän ainakin nuo GT:t ovat tekniikaltaan, ei mitään suurempia heikkouksia, voimansiirto kestää vaikka ahtimen ja 400hv Ford lupaa niille takuunkin. Kulutusosia saa todella halvalla jenkeistä. Jobbarit saattaa tuoda tänne kaikenlaista kuraa, ne kun pyrkii yleensä ostamaan sen autotraderin, ebayn tai cars.com (eli jenkkien) halvimman yksilön, joka on pahimmilleen ajettu 200tml, kolaroitu ja harsittu kasaan useasta autosta, joten tarkkana saa olla. Lisää infoa löytyy esim.
      http://www.mustangclub.fi/board/

    • musti05

      Pitää laittaa harkintaan tuo GT sitten jos se on niin paljon enemmän hintansa väärti. Kulutusosia ei viitsisi kuitenkaan ihan aina tilata jenkeistä (öljynsuodatin, ilmansuodatin, jarrupalat yms.) joten saako tuollaisia suomesta? Auto kun tulisi ihan päivittäiseen ajoon. Automaatti-ilmastointia ei näytä olevan ollut saatavissa? Mites auto muuten, onko sisämelu kova maantie ja moottoritie nopeuksissa? Maantiellä pääsee automaattilodjulla alle 10L/100km kulutuksiin?

      • ^^^^^^^^^^^^

        Mustangista ei ole kokemuksia, mutta amerikkalaisista noin yleisesti.
        Yleensä amerikkalaiset on sisämelultaan huomattavasti hiljaisempia kuin eurooppalaiset tai muut itäautot.
        Maantiellä pääsee varmasti alle 10l/100km kulutukseen, vaimollani on ympärivuotisena käyttöautona -96 firebird lt1 koneella, joka on vanhanaikaisempi tuo uudempi fordin kone. Firebirdin maantiekulutus n.100km/h nopeudessa on alle 9l/100km.
        Eikä nuo lukkoturbiinilla varustetut automaatit enää mitään bensarosvoja ole.
        Kaikki kulutusosat löytyy suomesta, ellei tänää, niin ainakin ylihuomenna.


      • dgadgrrr

        Jenkkien Epa kulutukset http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm Mustang automaatti V6 kaupunki 13.84 ja maantie 10.23, V8 kaupunki 15.68 ja maantie10.69 Epa kulutukset on yleensä huomattavasti suurempia kuin EU kulutukset esim. maantiekulutus on mitattu highway nopeudella.. , joten alle kympin pitäisi päästä automaatillakin koska manuaalilla pääsin n. 9l/100 km maantiellä, jos ajoin rajoitusten mukaan.

        Saa niitä kulutusosia suomestakin esim. us partsilta, jenkeistä toin vaan niitä kerralla isomman pompsin kun halvalla sain.

        Auto-ilmastointi on saatavilla vain uudempi koppaisissa 2010->
        Mielestäni sisämelu ei ollut sen kummempi kuin muissakaan uusissa autoissa - tosin sitten kun vaihdoin äänenvaimentimet niin sitä alkoi olemaan.


      • Anonyymi

        Moi, Minulla jo toinen Musse. Tämä nyt 4,0 koneella. Maantiellä talvinopeuksilla n. 7l/100km.
        Kaupungissa sitten enemmän. Ilman automaatti-ilmastointia pärjää hyvin. Osia saa mistä vaan ja huollot edullisia. Ihan on hyvä ajotuntumaltakin. Minulla on noita jenkkejä ollut, Corvettelja, Camaroita jne. Jotenkin Fordin perustekeminen on selkeää ja kestävää. Suosittelen ostoa!
        Jukka Rusi


    • V8ostoslistaan

      Joo, osta vaan suoraan V8. Nuo samat 6-koneiset ovat olleet vuosikausia myynnissä. Eivät kelpaa. Kulutusero on todella pieni.
      Varaosia saa ja käyttöosia helposti, olipa Mustang mitä vuosimallia tahansa v.1965 lähtien. Toi isopulju ei kyllä se halvin ole, mutta osatoimittajia on paljon. Tiedot selviää parhaiten Mustangkerhon sivuilta.

      Ilmastoinnin merkitys on pieni Suomen oloissa. Ehkä käyttöä 30 pv vuodessa, jos silloin ei jaksa yhtä nappulaa kääntää (manual-ilmastointi), niin ehkä parempi hankkia vaan polkupyörä.

      • --------------

        Tyhmä, etkö tiennyt että manuaali-ilmastoinnissa joutuu koko ajan vatvomaan sitä lämpötilaa, milloin on liian kuuma ja milloin liian kylmä. Automaatti-ilmastoinnissa riitää kun asettaa lämpötilan 22C niin siihen ei tarvitse enään toistakertaa koskea. Muutenkin automaatti-ilmastointi on paljon käyttäjäystävällisempi, säätää itse puhallinnopeuden ja paikan mistä suuttimista sitä ilmaa puhalletaan. Ja en tiiä missä korkeimmassa lapissa asut, viime kesänä ilmastointia tartti _todella_ usein, reippaasti yli 3kk päivät. Kyllä tuollaisessa autossa pitäisi ehdottomasti olla automaatti-ilmastointi vakiona, eihän missään vaginoissakaan ole ollut vuosikausiin saatavina manuaalistailmastointia.


      • Autolimasto
        -------------- kirjoitti:

        Tyhmä, etkö tiennyt että manuaali-ilmastoinnissa joutuu koko ajan vatvomaan sitä lämpötilaa, milloin on liian kuuma ja milloin liian kylmä. Automaatti-ilmastoinnissa riitää kun asettaa lämpötilan 22C niin siihen ei tarvitse enään toistakertaa koskea. Muutenkin automaatti-ilmastointi on paljon käyttäjäystävällisempi, säätää itse puhallinnopeuden ja paikan mistä suuttimista sitä ilmaa puhalletaan. Ja en tiiä missä korkeimmassa lapissa asut, viime kesänä ilmastointia tartti _todella_ usein, reippaasti yli 3kk päivät. Kyllä tuollaisessa autossa pitäisi ehdottomasti olla automaatti-ilmastointi vakiona, eihän missään vaginoissakaan ole ollut vuosikausiin saatavina manuaalistailmastointia.

        Hohhoijaa autoilmastointi on ok! jos se vain oikesti toimii niinkuin sen pitäisi, valitettavasti varsinkin nuo vanhemmat automaatti-ilmastoinnit puhaltelevat välillä miten sattuu, milloin liian kylmää ja kovaa milloin taas liian lämmintä ja varsinkin talvella.


      • San Jose Sharks
        -------------- kirjoitti:

        Tyhmä, etkö tiennyt että manuaali-ilmastoinnissa joutuu koko ajan vatvomaan sitä lämpötilaa, milloin on liian kuuma ja milloin liian kylmä. Automaatti-ilmastoinnissa riitää kun asettaa lämpötilan 22C niin siihen ei tarvitse enään toistakertaa koskea. Muutenkin automaatti-ilmastointi on paljon käyttäjäystävällisempi, säätää itse puhallinnopeuden ja paikan mistä suuttimista sitä ilmaa puhalletaan. Ja en tiiä missä korkeimmassa lapissa asut, viime kesänä ilmastointia tartti _todella_ usein, reippaasti yli 3kk päivät. Kyllä tuollaisessa autossa pitäisi ehdottomasti olla automaatti-ilmastointi vakiona, eihän missään vaginoissakaan ole ollut vuosikausiin saatavina manuaalistailmastointia.

        Omistan -08 Mustang GT:n ja asun Kaliforniassa. Ilmastointia tulee kaytettya noin 3-4 kertaa vuodessa silloin kun on 35-40C. Ajan ikkunat auki koska V8 murinaa on kiva kuunnella ja ilmavirta ei Mustangissa pahemmin pida aanta.

        Ilmastointia ei tarvi Mustangissa, mutta meikalaisen muissa autoissa ilmastointi on paalla koko ajan.


      • Sofa
        San Jose Sharks kirjoitti:

        Omistan -08 Mustang GT:n ja asun Kaliforniassa. Ilmastointia tulee kaytettya noin 3-4 kertaa vuodessa silloin kun on 35-40C. Ajan ikkunat auki koska V8 murinaa on kiva kuunnella ja ilmavirta ei Mustangissa pahemmin pida aanta.

        Ilmastointia ei tarvi Mustangissa, mutta meikalaisen muissa autoissa ilmastointi on paalla koko ajan.

        Äänistä sen verran , että niitä ei ole tehtaalla paljoa peitelty, sen
        Voi jokainen tehdä makunsa mukaan , tai sitten ruuvata stereoita
        Suuremmalle . 1000 wattisesta vahvistimesta sitä kyllä lähtee.


    • 2.0 L kahvinkeitin

      Jos ostat käytetyn Ford Mustang Gt:n, niin muista tarkastaa auton Carfax.
      Kaikenlaisia kolari-, tulva, yms. vaurioisia on tuotu Eurooppaan.
      Vain puhtaalla historialla oleva auto on järkiostos.

    • Boss302&ZL1

      Osta tosiaan mieluummin GT, tai siita parannetu versio Boss302. 2012 vuotisia saa jenkeista jo kohtuu hinnalla. Tosin verottajan takia muutaman vuoden vanhempi GT voipi olla jarkevampi ostos. Itse paasin Bossilla toisinaan alle 10 litran, mutta kylla yleensa oltiin tuola 15...18 litran tietamilla, mieli tekee vain oikaista kaasu jalkaa. Kestavia ja hyvia moottoreita. Uudet V6 koneetkin antavat yli 300HP, mutta niista puuttuu ne aanet...

    • Hyväostostaas

      Miksi foxbody mustangeissa ei ole kuuluisaa hevoslogoa

    • datsunpower

      Datsun Cherryssä on kakskurkkunen kaasari. Sillä kun painaa röntin pohjaan ja toinen kurkku aukee 4 tonnissa, niin sit poijjaat mentiin! Turha yrittää isommallakaan ohi.

    • Jönssi-78

      Joo, ei datsunista ohi pääse ku tiehöylällä tai sitte odottaa, että se kapsahtaa ojaan.. oli omastani ainakin takapyöränripustukset niin venksallaan, että ei tullut uni ajaessa. Pohja piti teipata umpeen kun muutoin katkennut pakoputki työnsi sen reijstä öljynkäryn kabiiniin. Ikimuistoinen laite, kertakaikkiaan!

      Mutta joo, 6- mustia itekkin pohdin, mutta kovat suositukset saa pari pyttyä pidempi moottori. Kai siihen on syynsä.

    • Anonyymi

      Eikö ole yhtään pitkän linjan 4 litran V6 käyttäjää kertomassa siitä?

      Toki Cyclone olisi hieno mutta aika kallis vielä.

      • Anonyymi

        Mitä siitä pitäisi kertoa?

        Antiikkinen moottori, paljon kulutusta, vähän tehoa.

        Ei ole kokemusta mustangista tuolla moottorilla, mutta bronco 2:ssa oli tuo moottori ja tankkaamassa sai käydä aivan yhtenään. Silti auto oli laiska kuin mikä.


    • Anonyymi

      Säälittävä teho neljän litran koneesta. Miten ne oikein nämä tekee että noihin litratehoihin jäädään, tekniikka on kun minun B&S ruohonleikkurissa. Siinäkään konstruktiossa ei ole tapahtunut mitään kehitystä 40 vuoteen.

      • Anonyymi

        "Miten ne oikein nämä tekee että noihin litratehoihin jäädään"

        Suurin selitys taitaa olla siinä, että työntötankomoottoria ei normaalisti kierrätetä korkeille kierrosnopeuksille.

        Toinen syy taitaa olla alhaisempi puristussuhde ja kolmas selitys taitaa olla puutteelinen kaasujenvaihdon toteutus (imu- ja pakosarja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten ne oikein nämä tekee että noihin litratehoihin jäädään"

        Suurin selitys taitaa olla siinä, että työntötankomoottoria ei normaalisti kierrätetä korkeille kierrosnopeuksille.

        Toinen syy taitaa olla alhaisempi puristussuhde ja kolmas selitys taitaa olla puutteelinen kaasujenvaihdon toteutus (imu- ja pakosarja).

        Kyllä minun vinkkeli kiertää 7000rpm mutta siihen onkin vaihdettu kaikki parempaan paitsi lohko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun vinkkeli kiertää 7000rpm mutta siihen onkin vaihdettu kaikki parempaan paitsi lohko.

        Niinno, siinä lukikin että "ei normaalisti"


    • Anonyymi

      Onko Mustang 5lit. GT vm-95 kallis 19500e

      • Anonyymi

        On kallis 5000e pitäis saada


    • Anonyymi

      4 litran V6 kokemuksia käyttöautona ?

      Manuaali Ok vai tuleeko kytkin remppa?

      Osia mistä täällä tai muualta ja verot miten jos tilaa?

      Maalit kai lähtee eli ruostumista tuleeko tai onko heti pinnat tai alusta ?

      Ja ei siis V8 koska Suomi

    • Anonyymi

      Minulla on Mustang 4,0 2009. Olen tyytyväinen suorituskykyyn, käyttöautona ja ajan paljon. Bensaa kuluu 7,5 l/100km matka-ajossa talvella. Täydellä kuormalla ripeästi n. +8,5l/100km. Nurkka-ajossa enemmän tottakai. Moinulla on ollut 2 Camaroa ja 2 Corvettea. Edellinen auto oli Lincoln Mark. Kokemuksesta voin todeta Fordien olevan tasalaatuisempia ja toiminnallisempia. GM-autoisja lisäksi ollut muitakin. Musseen saa mukavat äänimaailmat putkistoa muuttamalla. Vaikka takapöntöt pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      171
      6197
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1724
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      932
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      29
      860
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      836
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      789
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      224
      746
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    Aihe