Ford Mustang 05-09, kokemuksia?

Musti05

Oisko jollain kertoa kokemuksia tästä autosta? Olisi tälläinen Mustangi hakusessa, sillä 4.0litran V6:lla ja automaatilla. Tuntuuko tuo moottori liian tuhnulta? Ohan se kuitenkin 210hv. Mites tuon koneen kulutus, viekö rutosti bensaa kaupungissa, entä maantiellä? Onko tyyppivikoja tai muita tekniikka murheita? Onko kallis ylläpitää (huollot, kulutusosat, osien saatavuus? yms.) Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa?

22

4672

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      toi moottori on ollut jo 90 luvulla käytössä fordeissa ja on vanhanaikainen ja alitehoinen, itse en tuolla moottorillaa ottaisi. On muutenki jo poistunut käytössä uudesta mustangista.

      • Pentastar_93

        No mutta eihän vanhanaikaisuudessa ole mitään vikaa, vaan päin vastoin, sehän on hyve, ja tuo usein monia toivottuja asioita. Moottoritekniikka on moninpaikoin mennyt 2000-luvulla vain huonompaan suuntaan. Alitehoisuus taas on sinun subjektiivinen määritelmäsi, kuten on myös vanhanaikaisuuskin.


    • Mussemusse

      Osta GT jos vaan lompsa antaa myöten, ei kuluta kovinkaan paljon enempää ja kasin jytinä 300hv tuo oikeaa muskelifiilistä. GT musse vie kaupungissa sellaiset 12-16l riippuu siitä kuinka paljon antaa kenkää, maantiellä mennään alle 10l. Kestäviähän ainakin nuo GT:t ovat tekniikaltaan, ei mitään suurempia heikkouksia, voimansiirto kestää vaikka ahtimen ja 400hv Ford lupaa niille takuunkin. Kulutusosia saa todella halvalla jenkeistä. Jobbarit saattaa tuoda tänne kaikenlaista kuraa, ne kun pyrkii yleensä ostamaan sen autotraderin, ebayn tai cars.com (eli jenkkien) halvimman yksilön, joka on pahimmilleen ajettu 200tml, kolaroitu ja harsittu kasaan useasta autosta, joten tarkkana saa olla. Lisää infoa löytyy esim.
      http://www.mustangclub.fi/board/

    • musti05

      Pitää laittaa harkintaan tuo GT sitten jos se on niin paljon enemmän hintansa väärti. Kulutusosia ei viitsisi kuitenkaan ihan aina tilata jenkeistä (öljynsuodatin, ilmansuodatin, jarrupalat yms.) joten saako tuollaisia suomesta? Auto kun tulisi ihan päivittäiseen ajoon. Automaatti-ilmastointia ei näytä olevan ollut saatavissa? Mites auto muuten, onko sisämelu kova maantie ja moottoritie nopeuksissa? Maantiellä pääsee automaattilodjulla alle 10L/100km kulutuksiin?

      • ^^^^^^^^^^^^

        Mustangista ei ole kokemuksia, mutta amerikkalaisista noin yleisesti.
        Yleensä amerikkalaiset on sisämelultaan huomattavasti hiljaisempia kuin eurooppalaiset tai muut itäautot.
        Maantiellä pääsee varmasti alle 10l/100km kulutukseen, vaimollani on ympärivuotisena käyttöautona -96 firebird lt1 koneella, joka on vanhanaikaisempi tuo uudempi fordin kone. Firebirdin maantiekulutus n.100km/h nopeudessa on alle 9l/100km.
        Eikä nuo lukkoturbiinilla varustetut automaatit enää mitään bensarosvoja ole.
        Kaikki kulutusosat löytyy suomesta, ellei tänää, niin ainakin ylihuomenna.


      • dgadgrrr

        Jenkkien Epa kulutukset http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm Mustang automaatti V6 kaupunki 13.84 ja maantie 10.23, V8 kaupunki 15.68 ja maantie10.69 Epa kulutukset on yleensä huomattavasti suurempia kuin EU kulutukset esim. maantiekulutus on mitattu highway nopeudella.. , joten alle kympin pitäisi päästä automaatillakin koska manuaalilla pääsin n. 9l/100 km maantiellä, jos ajoin rajoitusten mukaan.

        Saa niitä kulutusosia suomestakin esim. us partsilta, jenkeistä toin vaan niitä kerralla isomman pompsin kun halvalla sain.

        Auto-ilmastointi on saatavilla vain uudempi koppaisissa 2010->
        Mielestäni sisämelu ei ollut sen kummempi kuin muissakaan uusissa autoissa - tosin sitten kun vaihdoin äänenvaimentimet niin sitä alkoi olemaan.


    • V8ostoslistaan

      Joo, osta vaan suoraan V8. Nuo samat 6-koneiset ovat olleet vuosikausia myynnissä. Eivät kelpaa. Kulutusero on todella pieni.
      Varaosia saa ja käyttöosia helposti, olipa Mustang mitä vuosimallia tahansa v.1965 lähtien. Toi isopulju ei kyllä se halvin ole, mutta osatoimittajia on paljon. Tiedot selviää parhaiten Mustangkerhon sivuilta.

      Ilmastoinnin merkitys on pieni Suomen oloissa. Ehkä käyttöä 30 pv vuodessa, jos silloin ei jaksa yhtä nappulaa kääntää (manual-ilmastointi), niin ehkä parempi hankkia vaan polkupyörä.

      • --------------

        Tyhmä, etkö tiennyt että manuaali-ilmastoinnissa joutuu koko ajan vatvomaan sitä lämpötilaa, milloin on liian kuuma ja milloin liian kylmä. Automaatti-ilmastoinnissa riitää kun asettaa lämpötilan 22C niin siihen ei tarvitse enään toistakertaa koskea. Muutenkin automaatti-ilmastointi on paljon käyttäjäystävällisempi, säätää itse puhallinnopeuden ja paikan mistä suuttimista sitä ilmaa puhalletaan. Ja en tiiä missä korkeimmassa lapissa asut, viime kesänä ilmastointia tartti _todella_ usein, reippaasti yli 3kk päivät. Kyllä tuollaisessa autossa pitäisi ehdottomasti olla automaatti-ilmastointi vakiona, eihän missään vaginoissakaan ole ollut vuosikausiin saatavina manuaalistailmastointia.


      • Autolimasto
        -------------- kirjoitti:

        Tyhmä, etkö tiennyt että manuaali-ilmastoinnissa joutuu koko ajan vatvomaan sitä lämpötilaa, milloin on liian kuuma ja milloin liian kylmä. Automaatti-ilmastoinnissa riitää kun asettaa lämpötilan 22C niin siihen ei tarvitse enään toistakertaa koskea. Muutenkin automaatti-ilmastointi on paljon käyttäjäystävällisempi, säätää itse puhallinnopeuden ja paikan mistä suuttimista sitä ilmaa puhalletaan. Ja en tiiä missä korkeimmassa lapissa asut, viime kesänä ilmastointia tartti _todella_ usein, reippaasti yli 3kk päivät. Kyllä tuollaisessa autossa pitäisi ehdottomasti olla automaatti-ilmastointi vakiona, eihän missään vaginoissakaan ole ollut vuosikausiin saatavina manuaalistailmastointia.

        Hohhoijaa autoilmastointi on ok! jos se vain oikesti toimii niinkuin sen pitäisi, valitettavasti varsinkin nuo vanhemmat automaatti-ilmastoinnit puhaltelevat välillä miten sattuu, milloin liian kylmää ja kovaa milloin taas liian lämmintä ja varsinkin talvella.


      • San Jose Sharks
        -------------- kirjoitti:

        Tyhmä, etkö tiennyt että manuaali-ilmastoinnissa joutuu koko ajan vatvomaan sitä lämpötilaa, milloin on liian kuuma ja milloin liian kylmä. Automaatti-ilmastoinnissa riitää kun asettaa lämpötilan 22C niin siihen ei tarvitse enään toistakertaa koskea. Muutenkin automaatti-ilmastointi on paljon käyttäjäystävällisempi, säätää itse puhallinnopeuden ja paikan mistä suuttimista sitä ilmaa puhalletaan. Ja en tiiä missä korkeimmassa lapissa asut, viime kesänä ilmastointia tartti _todella_ usein, reippaasti yli 3kk päivät. Kyllä tuollaisessa autossa pitäisi ehdottomasti olla automaatti-ilmastointi vakiona, eihän missään vaginoissakaan ole ollut vuosikausiin saatavina manuaalistailmastointia.

        Omistan -08 Mustang GT:n ja asun Kaliforniassa. Ilmastointia tulee kaytettya noin 3-4 kertaa vuodessa silloin kun on 35-40C. Ajan ikkunat auki koska V8 murinaa on kiva kuunnella ja ilmavirta ei Mustangissa pahemmin pida aanta.

        Ilmastointia ei tarvi Mustangissa, mutta meikalaisen muissa autoissa ilmastointi on paalla koko ajan.


      • Sofa
        San Jose Sharks kirjoitti:

        Omistan -08 Mustang GT:n ja asun Kaliforniassa. Ilmastointia tulee kaytettya noin 3-4 kertaa vuodessa silloin kun on 35-40C. Ajan ikkunat auki koska V8 murinaa on kiva kuunnella ja ilmavirta ei Mustangissa pahemmin pida aanta.

        Ilmastointia ei tarvi Mustangissa, mutta meikalaisen muissa autoissa ilmastointi on paalla koko ajan.

        Äänistä sen verran , että niitä ei ole tehtaalla paljoa peitelty, sen
        Voi jokainen tehdä makunsa mukaan , tai sitten ruuvata stereoita
        Suuremmalle . 1000 wattisesta vahvistimesta sitä kyllä lähtee.


    • 2.0 L kahvinkeitin

      Jos ostat käytetyn Ford Mustang Gt:n, niin muista tarkastaa auton Carfax.
      Kaikenlaisia kolari-, tulva, yms. vaurioisia on tuotu Eurooppaan.
      Vain puhtaalla historialla oleva auto on järkiostos.

    • Boss302&ZL1

      Osta tosiaan mieluummin GT, tai siita parannetu versio Boss302. 2012 vuotisia saa jenkeista jo kohtuu hinnalla. Tosin verottajan takia muutaman vuoden vanhempi GT voipi olla jarkevampi ostos. Itse paasin Bossilla toisinaan alle 10 litran, mutta kylla yleensa oltiin tuola 15...18 litran tietamilla, mieli tekee vain oikaista kaasu jalkaa. Kestavia ja hyvia moottoreita. Uudet V6 koneetkin antavat yli 300HP, mutta niista puuttuu ne aanet...

    • Hyväostostaas

      Miksi foxbody mustangeissa ei ole kuuluisaa hevoslogoa

    • datsunpower

      Datsun Cherryssä on kakskurkkunen kaasari. Sillä kun painaa röntin pohjaan ja toinen kurkku aukee 4 tonnissa, niin sit poijjaat mentiin! Turha yrittää isommallakaan ohi.

    • Jönssi-78

      Joo, ei datsunista ohi pääse ku tiehöylällä tai sitte odottaa, että se kapsahtaa ojaan.. oli omastani ainakin takapyöränripustukset niin venksallaan, että ei tullut uni ajaessa. Pohja piti teipata umpeen kun muutoin katkennut pakoputki työnsi sen reijstä öljynkäryn kabiiniin. Ikimuistoinen laite, kertakaikkiaan!

      Mutta joo, 6- mustia itekkin pohdin, mutta kovat suositukset saa pari pyttyä pidempi moottori. Kai siihen on syynsä.

    • Anonyymi

      Eikö ole yhtään pitkän linjan 4 litran V6 käyttäjää kertomassa siitä?

      Toki Cyclone olisi hieno mutta aika kallis vielä.

      • Anonyymi

        Mitä siitä pitäisi kertoa?

        Antiikkinen moottori, paljon kulutusta, vähän tehoa.

        Ei ole kokemusta mustangista tuolla moottorilla, mutta bronco 2:ssa oli tuo moottori ja tankkaamassa sai käydä aivan yhtenään. Silti auto oli laiska kuin mikä.


    • Anonyymi

      Säälittävä teho neljän litran koneesta. Miten ne oikein nämä tekee että noihin litratehoihin jäädään, tekniikka on kun minun B&S ruohonleikkurissa. Siinäkään konstruktiossa ei ole tapahtunut mitään kehitystä 40 vuoteen.

      • Anonyymi

        "Miten ne oikein nämä tekee että noihin litratehoihin jäädään"

        Suurin selitys taitaa olla siinä, että työntötankomoottoria ei normaalisti kierrätetä korkeille kierrosnopeuksille.

        Toinen syy taitaa olla alhaisempi puristussuhde ja kolmas selitys taitaa olla puutteelinen kaasujenvaihdon toteutus (imu- ja pakosarja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten ne oikein nämä tekee että noihin litratehoihin jäädään"

        Suurin selitys taitaa olla siinä, että työntötankomoottoria ei normaalisti kierrätetä korkeille kierrosnopeuksille.

        Toinen syy taitaa olla alhaisempi puristussuhde ja kolmas selitys taitaa olla puutteelinen kaasujenvaihdon toteutus (imu- ja pakosarja).

        Kyllä minun vinkkeli kiertää 7000rpm mutta siihen onkin vaihdettu kaikki parempaan paitsi lohko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun vinkkeli kiertää 7000rpm mutta siihen onkin vaihdettu kaikki parempaan paitsi lohko.

        Niinno, siinä lukikin että "ei normaalisti"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Some pillastui! Martina Aitolehti ja ero Hannu-rakkaasta kuohuttaa: "Salaavat suhdetta" "Surullista"

      Seiskan uutinen Aitolehden ja Pikkaraisen erosta kuohuttaa. Spekulointia pukkaa ja jotkut jopa epäilevät, ettei pariskunta olisikaan oikeasti eronnut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      8496
    2. Illan seksikkäin! Iina Kuustonen tyrmäsi glitterasussa - Heittää vitsiä lenkkareista ja kassista!

      Uuuh, mikä ilmestys. Ja huumorista täytyy antaa aina plussaa! https://www.suomi24.fi/viihde/illan-seksikkain-iina-kuustonen-tyrmasi-glitterasussa-hei
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      4904
    3. Marin oli taas ryyppäämässä Kalliossa koko illan!

      Tällä kertaa Sanna biletti oikein julkkisporukassa yhdessä laulaja Anna Abreun, 31, ja poppari Benjamin Peltosen, 24, kanssa. Näyttää siltä, että Mar
      Maailman menoa
      403
      3467
    4. Martina erosi jälleen!!!

      Hahhhaaaa!!! Olisi Martina kannattanut lukea tätä palstaa niin olisit tiennyt miten käy... LUUSERI!!! Martina Aitolehti, 39, ja Hannu ”Hank” Pikkarai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      2776
    5. Raiskaussyytteessä oleva Hannu jäi kuin nalli kalliolle!

      Martina Aitolehti, 39, ja Hannu ”Hank” Pikkarainen, 37, ovat eronneet. Kohuttu salamasuhde ei kestänyt vuottakaan. Seiskan lähipiiristä saamien tieto
      Julkkikset
      25
      2291
    6. Niko Saarinen paljastaa julkisuuden rumat kasvot: "Koko ajan avointa riistaa ihmisten edessä..."

      Reality-tähti Saarinen saa elantonsa julkisuudesta, mutta aina elämä ei ole ruusuista. Kärkkäistä kommenteistaan tuttu mies haluaa nyt kertoa haasteis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1688
    7. SHOKKIERO!!! Hannu antoi kenkää Martinalle

      Martina Aitolehti, 39, ja Hannu ”Hank” Pikkarainen, 37, ovat eronneet. Kohuttu salamasuhde ei kestänyt vuottakaan. Seiskan lähipiiristä saamien tieto
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1454
    8. Vaikuttaa siltä, että olet...

      ...vain leikkinyt minulla koko tämän ajan.
      Ikävä
      34
      804
    9. Kyllä se päivä vielä tulee...

      Kyllä se päivä vielä tulee, jolloin tapaamme. Tiedän sen. Herkuttelen tällä ajatuksella usein, sillä näin ajatuksenakin aivan jännittävää.
      Ikävä
      36
      770
    10. Jännä juttu..

      kuinka palsta on kuivahtanut viimeisen vuoden aikana. Kommentteja aiheesta lukenut enemmän ja vähemmän, plus ihmettelyä siitä missä kukin on. Toki
      Sinkut
      169
      727
    Aihe