Hei! Tällä alueella on eitämättä kyllä sorsittu pahoin kehitysapua noin yleensä, mutta siitä huolimatta...
Olen säästänyt jonkin verran rahaa, ja haluaisin lahjoittaa sen (n. 100 euroa) johonkin hyvään tarkoitukseen. Haluaisin käyttää sen mieluiten ihmisten auttamiseksi, kaikista mieluiten siellä missä apua kaivattaisiin kipeimmin. En kuitenkaan ole varma, mikä olisi paras tapa sijoittaa rahat. Haluaisin, että summasta olisi mahdollisimman paljon apua... epäusko kuitenkin vaivaa, kun en tiedä, mihin auttamismetodeihin voi luottaa ja mihin ei.
Eräs lahjoitus jota mietin olisi jokin Toisenlainen Lahja Kirkon Ulkomaan Avun kautta, ja näistä Lukutaito-lahja vaikuttaisi parhaimmalta: http://www.toisenlainenlahja.fi/fi/lukutaito/ Sitä paljon kaivattua koulutusta.
Kannattava kehitysapu-/hyväntekeväisyyskohde?
3
215
Vastaukset
- Glad
Jos järjestö on Ulkoministeriön kumppanuusjärjestö kertoo se luotettavuudesta, koska silloin varainkäytöstä pitää raportoida. Järjestöt kertovat kumppanuudestaan kyllä omilla sivuillaan. Onko sinulle tärkeätä, että järjestö on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton vai esimerkiksi kristillinen? Sekin voi kertoa, mitä asioita työssä painotetaan. Esimerkiksi Plan on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton, kun taas World Vision ja tietenkin Kirkon ulkomaanapu ovat uskonnollisia järjestöjä.
Kaikilla näillä on eettisiä lahjoja ja mukana koulutusta, joka on tärkeätä. - Voi sinua....
kerjääjähuijarit hierovat käsiään ja astelevat koeajamaan uutta mersua.
- Jussi.
Kirkon ulkomaanapu on hyvä siinä mielessä että se kertoo että mitä avulla saadaan aikaan ja avun voi kohdentaa juuri noihin lahjavaihtoehtoihin.
En itse kuulu kirkkoon mutta tuen silti tuota järjestöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161