Hei! Tällä alueella on eitämättä kyllä sorsittu pahoin kehitysapua noin yleensä, mutta siitä huolimatta...
Olen säästänyt jonkin verran rahaa, ja haluaisin lahjoittaa sen (n. 100 euroa) johonkin hyvään tarkoitukseen. Haluaisin käyttää sen mieluiten ihmisten auttamiseksi, kaikista mieluiten siellä missä apua kaivattaisiin kipeimmin. En kuitenkaan ole varma, mikä olisi paras tapa sijoittaa rahat. Haluaisin, että summasta olisi mahdollisimman paljon apua... epäusko kuitenkin vaivaa, kun en tiedä, mihin auttamismetodeihin voi luottaa ja mihin ei.
Eräs lahjoitus jota mietin olisi jokin Toisenlainen Lahja Kirkon Ulkomaan Avun kautta, ja näistä Lukutaito-lahja vaikuttaisi parhaimmalta: http://www.toisenlainenlahja.fi/fi/lukutaito/ Sitä paljon kaivattua koulutusta.
Kannattava kehitysapu-/hyväntekeväisyyskohde?
3
173
Vastaukset
- Glad
Jos järjestö on Ulkoministeriön kumppanuusjärjestö kertoo se luotettavuudesta, koska silloin varainkäytöstä pitää raportoida. Järjestöt kertovat kumppanuudestaan kyllä omilla sivuillaan. Onko sinulle tärkeätä, että järjestö on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton vai esimerkiksi kristillinen? Sekin voi kertoa, mitä asioita työssä painotetaan. Esimerkiksi Plan on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton, kun taas World Vision ja tietenkin Kirkon ulkomaanapu ovat uskonnollisia järjestöjä.
Kaikilla näillä on eettisiä lahjoja ja mukana koulutusta, joka on tärkeätä. - Voi sinua....
kerjääjähuijarit hierovat käsiään ja astelevat koeajamaan uutta mersua.
- Jussi.
Kirkon ulkomaanapu on hyvä siinä mielessä että se kertoo että mitä avulla saadaan aikaan ja avun voi kohdentaa juuri noihin lahjavaihtoehtoihin.
En itse kuulu kirkkoon mutta tuen silti tuota järjestöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6258247Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3483168Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4142223- 1281347
- 311323
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151245Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1081155- 931103
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651075- 46933