Taas on turhaan haukuttu venäläistä lentokalustoa, turman syy oli jälleen inhimillinen: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/lehti-venajan-turmalentaja-unohti-jarrun-paalle/art-1288414106705.html?ref=rss
Inhimillisiä erehdyksiä sattuu, ei niille mitään voi ja turha ensimmäisenä ryhtyä syyttämään jotain konetyyppiä vioista, joita ei edes ole.
Sattuihan tuossa kesän aikana inhimillinen virhe eräälle nuorelle naikkosella kotosuomessakin, kun unohti laittaa käsijarrun päälle ja vaihdekin jäi vapaalle. No, minä siinä olin tankkaamassa, kun kuskiton auto tuli suht uuden ajokkini keulaan. Pääsihän tuolla vielä jatkamaan matkaa, mutta remppaan meni ja myyntiin, liukuhihnaltahan noita tulee uusia tilalle.
Jarrut päällä ilmaan
22
116
Vastaukset
- Omituista että
näitä lentokoneisiin liittyviä inhimillisiä virheitä sattuu niin usein juuri Venäjällä.
- miten sen ottaa
muut koneet ei edes suostuisi yrittämään nousua jarrut päällä, niissä on kaikenlaisia turvajärjestelmiä inhimillisten virheiden varalta.
- Venukkien koneissa
sellaista ei ole koska suunnittelussa ja rakennuksessa on sattunut kymmeniä inhimillisiä virheitä. :D
- Venukista enemmin
Venukkien koneissa kirjoitti:
sellaista ei ole koska suunnittelussa ja rakennuksessa on sattunut kymmeniä inhimillisiä virheitä. :D
http://www.hattrick.org/Club/Matches/Match.aspx?matchID=154917173
tuossa.
Heehheheheeeee! Joo, eikös Airbussisakin pitäisi olla sakkausjärjestelmän esto, mutta niin vaan Air France rysäytti mereen moottorit täysillä parkuen, kun nopeusanturit menivät hieman kuuraan. Vika tiedettiin jo ennen ns. mustien laatikoiden löytymistä, koskapa anturit vaihdettiin erilaisiin muihin koneisiin aika pian onnettomuuden jälkeen.
Kairakettu kirjoitti:
Joo, eikös Airbussisakin pitäisi olla sakkausjärjestelmän esto, mutta niin vaan Air France rysäytti mereen moottorit täysillä parkuen, kun nopeusanturit menivät hieman kuuraan. Vika tiedettiin jo ennen ns. mustien laatikoiden löytymistä, koskapa anturit vaihdettiin erilaisiin muihin koneisiin aika pian onnettomuuden jälkeen.
...siis sakkauksenestojärjestelmä
- Totuuksia ei saa
Kairakettu kirjoitti:
...siis sakkauksenestojärjestelmä
kertoa, muista se!! Katso kuinka pahoitit ryssänvihaajien mielet. Miinuksia antavat tuollaisesta teosta. :-)))
Totuuksia ei saa kirjoitti:
kertoa, muista se!! Katso kuinka pahoitit ryssänvihaajien mielet. Miinuksia antavat tuollaisesta teosta. :-)))
hehhehe, totta
- Nuolitteko...
jo 1970-luvulla Leonid Brezhnevin pyllyvakoa? Nuoletteko nyt Vladimir Putinin pyllyvakoa?
- Oliko Putin
syyllinen onnettomuuteen. Sinulla on huonoja tapoja. Oletko ho mo??
- Oliko...
Oliko Putin kirjoitti:
syyllinen onnettomuuteen. Sinulla on huonoja tapoja. Oletko ho mo??
Neuvostoliiton ihailu aikoinaan ja onko Venäjän ihailu nykyään järkevää?
- Oletko huumeessa?
Oliko... kirjoitti:
Neuvostoliiton ihailu aikoinaan ja onko Venäjän ihailu nykyään järkevää?
Täällähän on keskusteltu vakavasta lentokone-onnettomuudesta. Sinä itse yrität vaihtaa aihetta. Mene katkolle, tai vastaanotolle, jos noin kaikertaa.
- ,..,.,
Jääkiekkojoukkueen surmanneen lentoturman tutkijat ovat löytäneet mahdollisen inhimillisen virheen, joka johti onnettomuuteen, kirjoittaa venäläislehti.
Aftonbladet lainaa Moskovski Komsomolets -lehteä, jonka mukaan pilotti olisi unohtanut koneen seisontajarrun päälle, minkä vuoksi kone ei saavuttanut tarpeeksi korkeutta ja törmäsi antenniin.
- Onnettomuustutkimuskomissio on päätellyt, että kone nousi seisontajarru päällä, lehti sanoi viitaten nimettömään tutkimuslähteeseen.
Lehden tietojen mukaan lentäjä Andrei Solomentsev olisi voinut huonosti juuri ennen onnettomuutta ja ohjaimiin olisi tarttunut perämies Igor Zivelov. Tämä olisi kokemattomana sitten unohtanut vapauttaa jarrun.
Lehden mukaan ohjaamossa vilkkui valo, joka varoitti jarrusta, mutta sitä ei huomattu.
Venäläislentäjät saavat lehden mukaan pitää kolme sairaspäivää kuussa, mutta usein heille vain annettaan pilleri ja pistetään töihin.- ,guest,
Tuskinpa sentään pillereitä mutta pilottien oma moka joka nyt valitettavasti oli kohtalokas.
- ,guest,
,guest, kirjoitti:
Tuskinpa sentään pillereitä mutta pilottien oma moka joka nyt valitettavasti oli kohtalokas.
Mikähän konetyyppi oli kysymyksessä kun ei sen pitäisi pelkällä valolla ilmoittaa vaan huutaa "too low, too slow" piipeillä.
- Venäjällä
,guest, kirjoitti:
Mikähän konetyyppi oli kysymyksessä kun ei sen pitäisi pelkällä valolla ilmoittaa vaan huutaa "too low, too slow" piipeillä.
käytetään venäjänkieltä. Eli ei varmasti noin: "too low, too slow"
Kyseessä oli venäläis(Neuvosto?) valmisteinen Jakolev. - oliko tuollainen
Venäjällä kirjoitti:
käytetään venäjänkieltä. Eli ei varmasti noin: "too low, too slow"
Kyseessä oli venäläis(Neuvosto?) valmisteinen Jakolev. - ,guest,
Venäjällä kirjoitti:
käytetään venäjänkieltä. Eli ei varmasti noin: "too low, too slow"
Kyseessä oli venäläis(Neuvosto?) valmisteinen Jakolev.Vaikka sitten venäjänkieltä mutta piippareiden olisi pitänyt huutaa kuin arosusi.
Mitä mediasta voi päätellä niin virhe ei ollut inhimillinen tai kone oli wrightin-veljesten aikainen. - ,guest,
oliko tuollainen kirjoitti:
Taispa olla.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/09/1386221/jaroslavlin-turmakonetyypilla-synkka-historia - ,..,.,.
,guest, kirjoitti:
Vaikka sitten venäjänkieltä mutta piippareiden olisi pitänyt huutaa kuin arosusi.
Mitä mediasta voi päätellä niin virhe ei ollut inhimillinen tai kone oli wrightin-veljesten aikainen.Myös Tu-134 oli suunniteltu pommikoneeksi.
Kaikkiaan Tupolev Tu-134, Tu-134A, Tu-134B, Tu-134YBL, Tu-134BŠ ja Tu-134 Shs tyyppejä on rakennettu 852 kappaletta. Kolme viimeistä tyyppiä on suunniteltu sotilaalliseen käyttöön. Tu-134YBL on ilmavoimien harjoituskone, joka lensi ensilentonsa 17. maaliskuuta 1981, Tu-134BŠ taas merivoimien ja Tu-134 Shs 28. tammikuuta 1981 aloitettu projekti, missä Tu-134A:lle varustellaan sähköoptiset laitteet ja radiotiedustelulaitteet.
.
Jak-42 -lentokoneen malli pohjautuu Neuvostoliiton käyttämään ja suunnittelemaan pommittajaan. Matkustuskäyttöön tarkoitettu malli pääsi ilmoille vuonna 1978.
Yak-42 on keskipitkille matkoille tarkoitettu lentokone, jonka matkustuskapasiteetti on 100-120 henkeä. Koneessa on kolme turbiinimoottoria.
Lentokoneen maksiminopeus on 810 kilometriä tunnissa ja se voi lentää 4 000 kilometrin matkoja.
Yak-42 -kone on Yakovlev-lentokoneista painavin, suurin ja voimakkain tuotantoon asti päässyt malli.
Viimeisin onnettomuus Yak-42 -lentokoneella on ollut vuonna 2003. Bishkekistä lähtenyt lento lähestyi sumussa Trabzonin lentokenttää. Lentokone törmäsi vuoreen. Kaikki kyydissä olleet 75 matkustajaa menehtyi.
Kun lentää vuorta päin, vika lienee tekninen, luulen.
- tooope--
On täytyny olla melko kokematon lentäjä puikoissa, jos ei muista kässäriä ottaa pois päältä. On varmaan ihmetelly, kun ei kone kiihdy. ja mustaa vanaa tulee perästä .. heh heh....
- Duurnailija
Sattuuhan noita. Uusia lentsikota tulee liukuhihnalta ja kiekkoilijoitakin tulee uusia, joten ei mitään hätää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646207
- 635609
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284495- 573889
- 143805
- 323229
- 682999
- 592846
- 702599
- 471960