Rakkaus ajassa on rakkaus--- miksi ero rakkaudessa.
Onko rakkaus raha?
Nollia tulee, nollia kysymyksiä..
Mitä on rakkaus.
140
729
Vastaukset
- lejanna
Oletko sie se ATVK, tai jotain sinne päin?
Mitä rahalla on tekemistä rakkauden kanssa?
Jokaisella työssäkäyvällä on mania tarpeeksi.
.- raha......
Mitä on raha ja rakkaus. Olen nähnyt nälkää suomessa, olen kokenut rakkautta siksi kirjoitan.
On ero työllä ja työllä suomessa, Suomi on rasistinen maa omia kansalaisia kohtaan.
Olen aina rehellinen ja voin pyytää anteeksi jos olen tehnyt väärin.
Rakkaus ilman rahaa mitä se on???
Tapasin Suomessa hyvin rikkaita, minulle rakkaus ei ole raha, onko selvä? - Tekopliukasta
Mutta jos onkin persaukinen onnenonkija joka lässyttää rakastavansa että pääsis isoihin rahoihin käsiksi. Ilman vaseliinia ei luista mutta koukuttaa täytyy väkisin rahamies:( Ja rahamies rassukka luulee että on hyvä luisto rakkaudessa.
- mamelooki
On rahaa. Jokainen nainen ajattelee taloudellista toimeentuloa kun valitsee miehen
- lejanna
Jokainen nainen, nykyisin, tulee toimiin omillan.
Mitä heinäseiväksiä olet vain tapaillut?
. - puss till dig.
lejanna kirjoitti:
.Tietenkin on näin,,,, mutta on aika ja ystävä, ty kaksin on kumminkin parempi om man ser så.
- Boris Jagello
lejanna kirjoitti:
.Tutkimusten mukaan, naiset, siis perhettä perustavat, odottavat puolisoltaan vakautta ja turvallisuutta. Hyvä taloudellinen tilanne tuo ainakin vakautta ja puolison hyvä asema ja työpaikka saattaavat ennakoida turvattua tulevaisuutta. Halu varmistaa tulevien lasten elämä saattaa olla jopa geneettinen taipumus. Myöhemmällä iällä kumppanikseen voi valita vaikka hassun hömppäherran.
- lejanna
Pussaan suakin, ihan mielelläni. ♥
Doris Day - Que Sera Sera
http://www.youtube.com/watch?v=xZbKHDPPrrc
. - Tunttari
En tiä, mutta se on sininen.
- .
haluatko tietää mitä miehille on rakkaus ?
rkkaus on äkillinen verensyöksy kyr.....n- lejanna
No, jos olet lähisukulainen kanille, niin ymmärrän.
- ejk...
Ekkönää tiä? Soon sisäistä kutinaa jita ei voi raapia! Joskus kestää , joskus ei.,,!
Määrttele rakkaus : Toisensa huomioon ottamista, avittamista. Yhdessä harrastuksiin tai erikseen, kaikki kun ei kiinnosta sitä toista osapuolta....oli nyt vihitty tai ei! - zybxdf
Rakkaus on tilapäinen mielenhäiriö joka kestää maksimissaan kaksi vuotta.
Sen jälkeen ruusunpunaisten lasien läpi ei enää katsella ja parhaassa tapauksessa siitä kehittyy ystävyydelle ja huolenpidolle perustuva suhde.
Tai sitten ei, vaan alkaa ikuinen valtataistelu.- 1.1947
Juu. Minäkin jahtaan päästä nuorten tieltä pois. Kunhan tuo siippa olisi samaa mieltä.
Katsoin jo passelin asunnonkin, vaan ei kelvannutkaan. Liian kallis. Pitää jäädä hautausraha:)))
Valtataistelu tässä päälle pukkaa. Minä vain häviän sen joka kerta. Alussa pääsin vaikuttamaan, vaan en enää. Pitää odotella hintojen laskua.
Missä se rakkaus sitten on? Meillä ainakin osittain rahassa. Onneksi tullaan toimeen. Tämä liitto sitoo. Lupaus tuli annettua.
- O - O
Taisit sekoittaa ensimmäisessä lauseessa rakastumisen ja rakastamisen. Korkeintaan pari vuotta kestävän, ihastumiseksi tai rakastumiseksi kutsutun mielenhäiriön aikana voi parhaassa tapauksessa kehittyä rakastamiseen liittyviä tunteita.
Nykyisin näyttää siltä, että moni koukuttuu rakastumiseen ja etsii aina uutta ihastuksenkohdetta sen sijaan, että haluaisi ryhtyä kehittämään vakaampaa pitkäaikaista parisuhdetta. Jos jokainen haluaa aina vaan saada, eikä ole valmis itse antamaan mitään, ei yhtälö toimi.
Onneksi välillä tapaa myös ihastuttavia vanhoja pariskuntia, joissa tuo kaunis kuvauksesi toteutuu vielä monien vuosikymmenten yhdessä elon jälkeen. Jotkut suorastaan säteilevät hyvää oloa ympäristöönsäkin.- kawe
Juuri tuota *rakkaus on, vuosikymmenien yhteistä elämää, johon kuuluu kaikki.
Perheenjäsentä ei kilpailuteta, tämän ajan trendi tosin, kun kaikkea tarkastellaan hyötynäkökulmasta.
Tässä iässä olisi kaikille suotavaa jos olisi kokenut rakkauden, voisi edes muistella..............
Niin, mikä Rakkaus?
Rakkautta on monenlaista.
Mulla ainakin tulee helposti sanottua asioistakin että rakastan sitä ja tätä.
Joku tekeminen josta tykkää on kivaa olla, siinä voin kokea rakkauden.
Silloin sen on olotila.
Mulla ei nyt ole ketään miestä jota Rakastaa.
Ja rakastuminen vois olla pitkästä aikaa ihan kivaa, mutta että siitä tulis oikeaa tosi Rakkautta joka kestää kaiken, joka on pitkämielinen jne. siihen menis aikaa ja kokemuksia.
Koko ajan elämä menee eteenpäin ja joskus tulee mieleen että ehdinkö enään koskaan Rakastamaan.Jaaaaa-a, taitaa olla niin että rakkaus, kuten muutkin tunteet, on itsekkyyttä niin kauan kunnes tietoisuus tuosta tunteesta pakottaa kosmetisoimaan sitä hieman sosiaalisempaan suuntaan.
- demeter
Itsekkyyttä tai ei, mutta toit mielestäni esille tärkeän näkökulman rakkauteen, yöhuuhkaja, tahdon merkityksen. Vihkikaavassakaan meiltä ei kysytä "rakastatko" vaan "tahdotko rakastaa". Minusta tuo kysymys sisältää tiedon siitä, että ilman tahtoa, sitoutumista, ollaan tuuliajolla tunteiden
vietävinä ja nehän nyt tulevat ja menevät.
Nuorempana sitä tietenkin ajatteli, että rakkaus kestää ja sitä riittää ja kun se näytti hetkellisesti kadonneen, sen uskoi kadonneen iäksi. Niin mustavalkoista se silloin oli. - tii-na-...
demeter kirjoitti:
Itsekkyyttä tai ei, mutta toit mielestäni esille tärkeän näkökulman rakkauteen, yöhuuhkaja, tahdon merkityksen. Vihkikaavassakaan meiltä ei kysytä "rakastatko" vaan "tahdotko rakastaa". Minusta tuo kysymys sisältää tiedon siitä, että ilman tahtoa, sitoutumista, ollaan tuuliajolla tunteiden
Nuorempana sitä tietenkin ajatteli, että rakkaus kestää ja sitä riittää ja kun se näytti hetkellisesti kadonneen, sen uskoi kadonneen iäksi. Niin mustavalkoista se silloin oli.rakkauden merkitys on kovin muutuvainen se muuttuu ajan ja iän myötä millon mihinkin suuntaan.
demeter kirjoitti:
Nuorempana sitä tietenkin ajatteli, että rakkaus kestää ja sitä riittää ja kun se näytti hetkellisesti kadonneen, sen uskoi kadonneen iäksi. Niin mustavalkoista se silloin oli.Niiin, vaistomaisesti, ilman muiden sosiaalista painostusta se rakkaus on:
itserakkautta - Minäminäminä...
sitä sukupuolista rakkautta - anna Minulle seksiä ja muuta nautintoa...
vanhempainrakkautta - Minun lapsikulta ja muiden kakarat...
isänmaanrakkautta - Minun kotimaani, ei noiden mutiaisten...
rakkautta jumalaan - siunaa Minua, rankaise muita...
Eikä tietoisuuskaan sitä monella juur muuksi muuta...- demeter
yohuuhkaja kirjoitti:
Niiin, vaistomaisesti, ilman muiden sosiaalista painostusta se rakkaus on:
itserakkautta - Minäminäminä...
sitä sukupuolista rakkautta - anna Minulle seksiä ja muuta nautintoa...
vanhempainrakkautta - Minun lapsikulta ja muiden kakarat...
isänmaanrakkautta - Minun kotimaani, ei noiden mutiaisten...
rakkautta jumalaan - siunaa Minua, rankaise muita...
Eikä tietoisuuskaan sitä monella juur muuksi muuta...Noin se menee, yöhuuhkaja, ja tuota pidetään aivan normaalina. Se on melkein pelottavaa jo. Tahtoisin silti uskoa, että jos tuon näkee, sitä edes yrittää pyrkiä muuhun... Tässä sitä taas vähän kaipailee sitä ankaraa "uskoa", joka antoi selvät säännöt miten tulee elää ja kohdella lähimmäistään.
- pitkämielinen..
demeter kirjoitti:
Nuorempana sitä tietenkin ajatteli, että rakkaus kestää ja sitä riittää ja kun se näytti hetkellisesti kadonneen, sen uskoi kadonneen iäksi. Niin mustavalkoista se silloin oli.Vihkikaavassa myös luetaan pätkä Raamatusta, siis se, jossa kerrotaan, mitä on rakkaus.
Kantsii hakea se juttu sieltä ja lukaista, niin ei tarvitse täällä spekuloida asialla, sillä raha siihen rakkauteen ei todellakaan kuulu. demeter kirjoitti:
Noin se menee, yöhuuhkaja, ja tuota pidetään aivan normaalina. Se on melkein pelottavaa jo. Tahtoisin silti uskoa, että jos tuon näkee, sitä edes yrittää pyrkiä muuhun... Tässä sitä taas vähän kaipailee sitä ankaraa "uskoa", joka antoi selvät säännöt miten tulee elää ja kohdella lähimmäistään.
Tulipas nyt melkein syyllinen olo tuosta kaikesta.
Olisi se kamalaa elää jos ei rakastaisi omiaan ja elämäänsä.
pienesti ehkä olen "yohuuhkajan" kanssa samaa mieltä mutta oikeastaan miten voisi olla muuten?
Minä nyt kuitenkin elän omaa elämääni, ja jos minä en sitä rakastaisi niin kuka sitten.
Ja jos en rakastaisi sitä mikä on omaani niin minkälainen ihminen olisin.
Masentunut, vihainen ja maailmaa syyttelevä.
Kyllä siitä huolimatta että rakastan minua ja minun omaani voin ulospäinkin suuntautua.
Minä ainakin vaikka rakastan asioita jotka "kuuluu" minulle ja on minun , olen toisinaan niin täynnä Rakkautta että voisin haljeta, mutta jos ei ole ihmistä jolle sen antaa niin mitä sitten.
Menenkö tuonne maantielle ja jaan sen ensimmäiselle vastaantulijalle.
Vois olla pian valkotakkiset paikalla, tai jotain vastaavaa.
Niinpä silloinkin vaan odotan että tuo hulluus häviää minusta ja pienenee.
Minä en kaipaa sitä vanhaa uskoa pätkääkään joka pisti ihmiset Jumalan ja hänen nyrkkinsä väliin. Jossa määriteltiin miten tulee sinun "syntisen" elää.
Nyt lähti ajatukset niin kovaan laukkaan että taidan lopettaa tähän etten sekoita enempää ennen kuin olen ajatuksieni kanssa selvillä vesillä .)- demeter
tulisilla kirjoitti:
Tulipas nyt melkein syyllinen olo tuosta kaikesta.
Olisi se kamalaa elää jos ei rakastaisi omiaan ja elämäänsä.
pienesti ehkä olen "yohuuhkajan" kanssa samaa mieltä mutta oikeastaan miten voisi olla muuten?
Minä nyt kuitenkin elän omaa elämääni, ja jos minä en sitä rakastaisi niin kuka sitten.
Ja jos en rakastaisi sitä mikä on omaani niin minkälainen ihminen olisin.
Masentunut, vihainen ja maailmaa syyttelevä.
Kyllä siitä huolimatta että rakastan minua ja minun omaani voin ulospäinkin suuntautua.
Minä ainakin vaikka rakastan asioita jotka "kuuluu" minulle ja on minun , olen toisinaan niin täynnä Rakkautta että voisin haljeta, mutta jos ei ole ihmistä jolle sen antaa niin mitä sitten.
Menenkö tuonne maantielle ja jaan sen ensimmäiselle vastaantulijalle.
Vois olla pian valkotakkiset paikalla, tai jotain vastaavaa.
Niinpä silloinkin vaan odotan että tuo hulluus häviää minusta ja pienenee.
Minä en kaipaa sitä vanhaa uskoa pätkääkään joka pisti ihmiset Jumalan ja hänen nyrkkinsä väliin. Jossa määriteltiin miten tulee sinun "syntisen" elää.
Nyt lähti ajatukset niin kovaan laukkaan että taidan lopettaa tähän etten sekoita enempää ennen kuin olen ajatuksieni kanssa selvillä vesillä .)Tein joskus päätöksen, etten kirjoittele uskon asioista, koska ne ärsyttävät monia. Tuo oma kommenttini "uskon" kaipauksesta tarkoitti sitä, että minusta meiltä puuttuu nyt yhteinen, selkeä, eettinen elämänohjeisto, eikä sen puuttumisesta näytä hyvää seuranneen.
Jos nyt vielä saan vedota Raamattuun, siellä kehotetaan rakastamaan lähimmäistä niinkuin itseämme. Ja minusta tuo yöhuuhkajan kuvaus oli sellainen, että siinä rakastettiin VAIN itseä, ei lähimmäistä.
Erich Frommin kirjassa "Rakkauden vaikea taito" sanottiin muistaakseni, että rakkauden kohde ei ole tärkeä, vaan se, että rakastaa... Voithan rakastaa, ja varmasti rakastatkin, elämää, tulisilla. Se on jo iso saavutus. demeter kirjoitti:
Tein joskus päätöksen, etten kirjoittele uskon asioista, koska ne ärsyttävät monia. Tuo oma kommenttini "uskon" kaipauksesta tarkoitti sitä, että minusta meiltä puuttuu nyt yhteinen, selkeä, eettinen elämänohjeisto, eikä sen puuttumisesta näytä hyvää seuranneen.
Jos nyt vielä saan vedota Raamattuun, siellä kehotetaan rakastamaan lähimmäistä niinkuin itseämme. Ja minusta tuo yöhuuhkajan kuvaus oli sellainen, että siinä rakastettiin VAIN itseä, ei lähimmäistä.
Erich Frommin kirjassa "Rakkauden vaikea taito" sanottiin muistaakseni, että rakkauden kohde ei ole tärkeä, vaan se, että rakastaa... Voithan rakastaa, ja varmasti rakastatkin, elämää, tulisilla. Se on jo iso saavutus.Usein vaan tän kaltaset keskustelut saan mut ajattelemaan asioita.
Yleensä en itse edes tuo mielipiteitäni julki vaan mietiskelen mielessäni, niinkun kirjojen kanssa.
Kun Rakkaus on minusta niin suuri sana ja kuitenkin niin pieni että mahtuu ihmisen sydämeen.
Rakkaus mun maailmassani käsittää niin hirveän paljon enemmän kuin vain ihmisten välillä olevaa.
Rakkauteen kuuluu sitten myös niin paljon erilaisia elementtejä esim. Kunnioitus.
No eiks ne mun lapset sitten ole niitä lähimmäisiä ( tää oli karrikoitu lause)
Kun nyt kuitenkin tänä päivänä puhutaan kuinka juuri ne omat lähimmäiset jätetään huomiotta juuri sen takia että kaukaisia ihmisiä on helpompi "rakastaa".
Aina vähän suhteellista on kuikan rakkauteen suhtaudutaan, riippuu aloituksesta. Toisinaan sitä sanaa kierretään toiseen suuntaan ja sitten taas toiseen.
Raamattu on hyvä kirja, aina vaan on kiinni ihmisestä joka sitä tulkitsee miten se luetaan.
Sieltä kaikkien sotien ja muiden keskeltä mulle se on toivon ja rakkauden sanoma.
No tää oli nyt taas vähän hajanaista kirjotelmaa siltä ja täältä.
Nyt taas olen onnellinen, vaikka siihen ei ole mitään syytä.
Olen taas Rakastunut....elämääni.
Ja oikeastaan juuri tämän aloituksen aikaansaamana.- demeter
tulisilla kirjoitti:
Usein vaan tän kaltaset keskustelut saan mut ajattelemaan asioita.
Yleensä en itse edes tuo mielipiteitäni julki vaan mietiskelen mielessäni, niinkun kirjojen kanssa.
Kun Rakkaus on minusta niin suuri sana ja kuitenkin niin pieni että mahtuu ihmisen sydämeen.
Rakkaus mun maailmassani käsittää niin hirveän paljon enemmän kuin vain ihmisten välillä olevaa.
Rakkauteen kuuluu sitten myös niin paljon erilaisia elementtejä esim. Kunnioitus.
No eiks ne mun lapset sitten ole niitä lähimmäisiä ( tää oli karrikoitu lause)
Kun nyt kuitenkin tänä päivänä puhutaan kuinka juuri ne omat lähimmäiset jätetään huomiotta juuri sen takia että kaukaisia ihmisiä on helpompi "rakastaa".
Aina vähän suhteellista on kuikan rakkauteen suhtaudutaan, riippuu aloituksesta. Toisinaan sitä sanaa kierretään toiseen suuntaan ja sitten taas toiseen.
Raamattu on hyvä kirja, aina vaan on kiinni ihmisestä joka sitä tulkitsee miten se luetaan.
Sieltä kaikkien sotien ja muiden keskeltä mulle se on toivon ja rakkauden sanoma.
No tää oli nyt taas vähän hajanaista kirjotelmaa siltä ja täältä.
Nyt taas olen onnellinen, vaikka siihen ei ole mitään syytä.
Olen taas Rakastunut....elämääni.
Ja oikeastaan juuri tämän aloituksen aikaansaamana.Tuo on minustakin täysin oleellista rakkaudessa, tulisilla: toisen kunnioitus. Kun sitä on, ei juuri "käyttäydy sopimattomasti"...
Totta tuo, että joskus kaukasia on helpompi rakastaa kuin läheisiä. Muun muassa monet taiteilijoiden lapset ovat kokeneet tämän. Ei kaikista ole läheisyyteen, mutta silti heillä voi olla paljon annettavaa muille.
Jos vielä tuohon Frommiin palaisin, niin hän katsoi oman perheen rakastamisen "laajentuneeksi itsekkyydeksi". Jotenkin yhdyn tuohon jos rajanveto "minun" ja "muiden" välillä on kovin tiukka.
Täysin samaa mieltä olen tuosta mitä sanot Raamatusta... demeter kirjoitti:
Noin se menee, yöhuuhkaja, ja tuota pidetään aivan normaalina. Se on melkein pelottavaa jo. Tahtoisin silti uskoa, että jos tuon näkee, sitä edes yrittää pyrkiä muuhun... Tässä sitä taas vähän kaipailee sitä ankaraa "uskoa", joka antoi selvät säännöt miten tulee elää ja kohdella lähimmäistään.
Ei ihminen tarvitse uskoa ajatellakseen asioita muidenkin kannalta. Muut ihmiset riittävät. Toisille nämä muut joutuvat lukemaan lakia, toisille riittää tieto että muut ajattelevat yhtä itsenäisesti kuin itsekin.
Kuitenkin kovin harvinaiseksi on käynyt se mitä joskus oppi pitämään rakkautena, tämmöinen bisneskulttuuri on tullut tilalle.- jocus*
demeter kirjoitti:
Tuo on minustakin täysin oleellista rakkaudessa, tulisilla: toisen kunnioitus. Kun sitä on, ei juuri "käyttäydy sopimattomasti"...
Totta tuo, että joskus kaukasia on helpompi rakastaa kuin läheisiä. Muun muassa monet taiteilijoiden lapset ovat kokeneet tämän. Ei kaikista ole läheisyyteen, mutta silti heillä voi olla paljon annettavaa muille.
Jos vielä tuohon Frommiin palaisin, niin hän katsoi oman perheen rakastamisen "laajentuneeksi itsekkyydeksi". Jotenkin yhdyn tuohon jos rajanveto "minun" ja "muiden" välillä on kovin tiukka.
Täysin samaa mieltä olen tuosta mitä sanot Raamatusta...Aihe on vaikea, kun sanalle "rakkaus" ei liene yksiselitteistä määritelmää. Joku kokee sen pelkäksi tunteeksi ja toinen näkee sen enemmänkin tahtotilana.
Yopollon esiin tuoma rakkauden itsekkyys ei mielestäni mitätöi eikä edes vähennä rakkauden arvoa millään tavalla: totta kai ihminen toimii itsekkäästi aina. Muutenhan lajia ei olisi olemassa. Paljon riippuu siitä, kuinka suoraviivaista tuo itsekkyys on. Nykyinen minulle-kaikki-heti-itsekkyys ei mielestäni kuulu rakkauteen, ja Raamatun teesi, "rakkaus ei etsi omaansa", on lähempänä sitä, mitä ymmärrän rakkaudella.
Miehen ja naisen välinen rakkaus on aina sukupuolista, ja sille olisi hyvä keksiä muusta rakastamisesta selkeästi poikkeava nimi; joissakin kielissähän onkin. Aina rakkauden sukupuolista lähtökohtaa ei haluta tunnustaa, mutta seksi halutaan silti rajoittaa vain avioliittoon.
Seksi ei tietenkään ole rakastamisen edellytys, eikä ainakaan kaikissa suhteissa tärkein. On myös aseksuaalisia ihmisiä - vanhusten keskuudessa luonnollisesti enemmän -, ja hekin voivat haluta parisuhteen. Outoa on, että nämä seksittömät ihmiset katsovat olevansa poikkeavuutensa vuoksi muita parempia tai jalompia. jocus* kirjoitti:
Aihe on vaikea, kun sanalle "rakkaus" ei liene yksiselitteistä määritelmää. Joku kokee sen pelkäksi tunteeksi ja toinen näkee sen enemmänkin tahtotilana.
Yopollon esiin tuoma rakkauden itsekkyys ei mielestäni mitätöi eikä edes vähennä rakkauden arvoa millään tavalla: totta kai ihminen toimii itsekkäästi aina. Muutenhan lajia ei olisi olemassa. Paljon riippuu siitä, kuinka suoraviivaista tuo itsekkyys on. Nykyinen minulle-kaikki-heti-itsekkyys ei mielestäni kuulu rakkauteen, ja Raamatun teesi, "rakkaus ei etsi omaansa", on lähempänä sitä, mitä ymmärrän rakkaudella.
Miehen ja naisen välinen rakkaus on aina sukupuolista, ja sille olisi hyvä keksiä muusta rakastamisesta selkeästi poikkeava nimi; joissakin kielissähän onkin. Aina rakkauden sukupuolista lähtökohtaa ei haluta tunnustaa, mutta seksi halutaan silti rajoittaa vain avioliittoon.
Seksi ei tietenkään ole rakastamisen edellytys, eikä ainakaan kaikissa suhteissa tärkein. On myös aseksuaalisia ihmisiä - vanhusten keskuudessa luonnollisesti enemmän -, ja hekin voivat haluta parisuhteen. Outoa on, että nämä seksittömät ihmiset katsovat olevansa poikkeavuutensa vuoksi muita parempia tai jalompia.Jäin miettimään omalla kohdalla lisää tuota rakkautta ja tunnetta jne.
Kaikkea mistä sen ympärillä kuulee puhetta.
Rakkaus on minulle tunne, mutta ei pelkästään tunne.
Rakkaudessa toiseen ihmiseen (nyt en puhu parisuhteesta) saa ja pitääkin käyttää myös järkeä. On rakkautta silloinkin kun kieltää jotain.
Rakkaus ei ole jotain höttöä jonka keskellä eletään ja sanotaa kyllä, ihan niin.
Olkoon se sitten itsekästä tai ei niin rakastan omiani, kaikistaa heidän vioistaan huolimatta. Eikä minulla ole harhaluuloja tai ajatuksia ettei minun rakkaani koskaan tekisi sitä tai tätä. Ihan samoin kun se naapurin kakara on ihminen on myös nämä minun "lapseni" ihmisiä ja omilla aivoillaan ajattelevia. Jopa minun ajatuksian vastaan ajattelevia, eli tekevät myös "virheitä :)
Rakkaus ja seksi, mennäkseni parisuhteeseen. On paras yhdistelmä.
Mutta seksi ja rakkaus ei todellakaan ole yksi ja sama. Ihminen voi haluta toista ilman minkäänlaista rakkautta.
Ja rakastaa voi toista ilman minkäänlaista seksiä.
Rakkaus ja tahtotila. Hmm. Voiko rakkautta tahdolla säätää. Ei minusta.
Jos voisi niin ehkäpä en eläisikään sinkkuna. Koska jossain vaiheessa oikeasti yritin tahtoa rakastaa ihmistä joka oikeasti Rakasti minua, tiesin tunsin ja koin sen. Itse en tahdostani huolimatta pystynyt vastaamaan siihen. Ja näin suhteemme pysyi kaikesta huolimatta kaveruutena.
Mutta nähdä toisen silmissä Rakkaus, tuntea kuinka toinen välittää ja tekisi kaiken itse siihen kykenemättä vastaamaan on sekin rankkaa.
Tässä nyt tämän hetkisiä ajatuksia Rakkaudesta, jatkan pohdintaa :)
- löydä se oikea
Rakkaus on seitsemän kirjainta.
- piipiloo
En usko enää minkäänlaiseen rakkauteen,monia olen luullut rakastavani,järjen käyttö olisi ollut sallittua.
Mutta kun tunteet sai vallan,järki siirtyi taaemmas ja sitä rataa.
En enää edes halua rakastaa ja rakastua.
Niin,mitä onkaan rakkaus? En tiedä,vieläkään ; (( - virva-tuulia
Rakkautta on monenlaista. Kuka rakastaa mitäkin, rahojaan tai tavaroitaan.
Lapsiaanhan varmaan jokainen rakastaa ja löytämäänsä elämänkumppaniaankin. Joskus se elämä ajaa kumppanit erilleen ja tunne muuttuu jopa vihaksi asti.
Rakkaus on sisäinen tunne jota ei pääse pakoon. Silloinhan se on kaikkein ihaninta, olla rakastunut.
Katselin tänä aamuna "Aamusydämellä"- ohjelmaa. Aiheena oli nettiteittailu. Toinen haastateltavista oli jopa kirjoittanut siitä kirjan. Toinen oli löytänyt aviopuolisonsa sen kautta.
Kyllä se rakkaus jossakin kohtaa vastaan tulee jokaista, ennemmin tai myöhemmin. Eri asia onko vastaantulija vapaa, tai onko toinen osapuoli sille rakastuvalle mieleinen.
Järjenkäyttöä suosittelen jokaisessa tapauksessa. Silmittömästi rakastunut ei ajattele järjellisesti sen vastapuolen tunteita, koska saattaa olla että se vastapuoli ei olekaan yhtä rakastunut kuin itse olettaa. Rakkautensa sokaisema saattaa käyttäytyä yllätysellisesti, omistavastikin.- demeter
Paljon ajatuksia herättävä oli kirjoituksesi, virva-tuulia. Tekisi mieli kirjoittaa paljonkin, mutta täällä on joku, joka laskee, miten paljon olen vastaillut ja sitten kehottaa menemään muille palstoille. Sen vuoksi menen nyt metsään ja annan muiden vastailla. Aihe kiehtoo varmasti monia. Ehkäpä iltasella uskallan taas heittää muutaman repliikin, jos on aihetta... On se niin vaikeeta kun asiat innostavat..))
- demeter
Minusta sinä virva-tuulia toit esille sellaisia rakkauden muotoja, joista ei juuri puhuta. Yksipuolinen rakkaus, saavuttamaton rakkaus, hullu rakkaus...
Minusta ne kaikki kuuluvat romanttisen rakkauden piiriin ja sehän on nyt tänä päivänä vanhanaikaista, kun rakkaudessakin pätee malttamattomuus ja ahneus: "kaikki mulle heti"-henki. Eikä rakkauden tähden kukaan suostu kärsimään...
Ehkä romanttiseen rakkauteen on kuitenkin kaipuuta. Muistan, että muutama vuosi sitten Jane Austinin elokuvat olivat suosittuja. Niissä oli naishistoriaa mutta myös romantiikkaa, suuria tunteita. Nyt kai niitä sitten tuottaa pääasiassa elämysteollisuus.
Minusta romanttiseen rakkauteen liittyy aina innoitus. Siitä on syntynyt suurta taidetta. Ainakin Tsaikowskia, Frans Kafkaa ja Kahlil Gibrania on innoittanut rakastettu, joka oli heille saavuttamaton...
- murmelinainen
Avioliiton ja eron kokeneena voisin sanoa rakkaudesta, että sitä voi olla jossain muodossa tai ei. Omalla kohdallani luulen, että en ole kokenut koskaan "suurta rakkautta" tai edes pientäkään johonkin mieheen. Lapsiani rakastan ja omaa nykyistä, riippumatonta ja itsellistä elämääni.
Joskus ajattelen, että jospa joskus kokisin vielä vanhoilla päivilläni tunteen sellaisen, että olisi joku, jolle merkkaisin ihmisenä paljon, siis hän minulle ja minä hänelle. Luulisin, että se voisi olla "rakkautta". Luulen, että mitä enemmän aikaa kuluu ja ikää tulee, sekin mahdollisuus alkaa olla poissuljettu.
Se tuntuu välillä aika pahalta; kuolenko etten ole koskaan kokenut suurta välittämistä ja suurta tunnetta. Näin nyt vain on ja se on hyväksyttävä, kun ei muutakaan voi.- demeter
Ala toivoa rakkautta elämääsi, murmelinainen ! Sanotaanhan, että toiveet toteutuvat, ennemmin tai myöhemmin. Ja onhan sinulla rakkautta jo nyt; lapset, oma itsellinen elämä, sanoit. Mutta se merkitys. Se kai jää puuttumaan, ainakin jäi minulta, silloin kun yksin elin. "Yksinään ei kukaan nauti edes näkinkengästään" sanoi pikku Nyyti.
- murmelinainen
demeter kirjoitti:
Ala toivoa rakkautta elämääsi, murmelinainen ! Sanotaanhan, että toiveet toteutuvat, ennemmin tai myöhemmin. Ja onhan sinulla rakkautta jo nyt; lapset, oma itsellinen elämä, sanoit. Mutta se merkitys. Se kai jää puuttumaan, ainakin jäi minulta, silloin kun yksin elin. "Yksinään ei kukaan nauti edes näkinkengästään" sanoi pikku Nyyti.
Olen minä välillä toivonutkin rakkautta elämääni ja välillä ollut toivomatta. Niin, minulla on todellakin rakkautta elämässäni; lapset ovat todella rakkaita ja myös tämä elämä kaikkineen ja juuri tämä "oma olo," on minulle erittäin tärkeää.
On kai paradoksaalista, mutta kaikesta tästä huolimatta, kaipaan "vierelleni" ja elämäni tueksi ja iloksi, ihmistä, jota "osaisin" rakastaa. Vaikeaahan tätä on selittää, mitä tarkoitan, mutta kaipa moni tässä iässä oleva nainen ymmärtää, mitä ajan takaa. En ketään enää saman katon alle...välttämättä. Oikean rakkauden tunteen ja välittämisen tunteen puolin ja toisin haluaisin vielä kokea.
Ystäviä toki on vaan ei sitä "rakkautta". Kiitos demeter sinulle vastauksestasi minulle. Olen monesti ajatellut lukiessani viestejäsi täällä, että olet todella sympaattinen ja ajatteleva ihminen. Mukavaa, että on tämmösiä henkilöitä olemassa ja näillä palstoilla myös. - demeter
murmelinainen kirjoitti:
Olen minä välillä toivonutkin rakkautta elämääni ja välillä ollut toivomatta. Niin, minulla on todellakin rakkautta elämässäni; lapset ovat todella rakkaita ja myös tämä elämä kaikkineen ja juuri tämä "oma olo," on minulle erittäin tärkeää.
On kai paradoksaalista, mutta kaikesta tästä huolimatta, kaipaan "vierelleni" ja elämäni tueksi ja iloksi, ihmistä, jota "osaisin" rakastaa. Vaikeaahan tätä on selittää, mitä tarkoitan, mutta kaipa moni tässä iässä oleva nainen ymmärtää, mitä ajan takaa. En ketään enää saman katon alle...välttämättä. Oikean rakkauden tunteen ja välittämisen tunteen puolin ja toisin haluaisin vielä kokea.
Ystäviä toki on vaan ei sitä "rakkautta". Kiitos demeter sinulle vastauksestasi minulle. Olen monesti ajatellut lukiessani viestejäsi täällä, että olet todella sympaattinen ja ajatteleva ihminen. Mukavaa, että on tämmösiä henkilöitä olemassa ja näillä palstoilla myös.Kiitos sanoistasi murmelinainen. Kai se menee jotenkin niin, että sitä tulee kosketetuksi sellaisesta, mikä on, tai on ollut, itsellekin tuttua. Kuten tuo rakkauden kaipaus vaikka pärjäisi omillaan. Itse on ole koskaan osannut aktiivisesti etsiä kumppania ja varsin outoja teitä he ovat elämääni tulleetkin.
Senvuoksi tuota toivomista suosittelinkin, kun koen, että kahden ihmisen merkitykselliseen kohtaamiseen tarvitaan jo ihmistä isompia voimia - millä nimellä niitä sitten tahtookin kutsua.
Onnea matkaa ja kaikkea hyvää sinulle.
- lejanna*
Tosiaan, kuin täällä jo joku kirjoitti, ensin rakastutaan, sitten rakastetaan.
Minulle rakkaus on yhteenkuuluvuutta, ollaan kuin yksi ja sama, jonka hyvinvointi on maailman tärkein asia.
Rakkautta on kaikessa, jopa riidassa, kun toinen silmää iskemällä sen saa loppumaan.
Rahaa rakastamalla on ahne. Jospa ihmistäkin rakastamalla ahnehtii saamaan rakkautta itsekin.
Oli miten oli, rakas lähellä on aarre.
Paljon olisi elämästäni puuttunut, jos en puolisoani olisi sattunut tapaamaan.
Rakkain, minulle
.- :)
lejanna*:n (klo 12.05) tekstin alapuolelle tarkoitettu :)
Aamupalaksi luin tämän ketjun epämääräisen alkupuoliskon jälkeen kirjoitettuja hienoja ajatuksia.
Harvoin ihastun niin, että uskallan jotain itsekin ”raapustella”.
Ja, eikös vain sattunut irvikohtalona, että palstoilla outoja juttujaan tehtaileva ”herrasmies” olikin ennättänyt jo siihen runonsa päivittämään. (Ei ole nyt tarkoitus sitä runoa arvostella)
Ei ajatukset, jotka on kirjoitettu hänen jälkeensä, johdu hänen persoonansa herättämistä oivalluksista ja niihin paneutumisesta – voi olla, että ne jopa vievät halujakin (kirjoitushalujakin)!
rakkaudella, maduixa :D
Kuunsillassa uida on lumon taika,
kun vesi myrskyinen on kuin mieli.
Myrskyn taitossa, pinnalla tyvenen veen,
kaksi uida voi edelleen.
Uuden myrskyn vellovaan hornaan,
pitää aina syöksyä kahdestaan.
Samaan suuntaan kauhoa, kumpikaan,
ei uida saa poikki sillan.
Kun vesi mustaksi muuttua alkaa,
yhtä jalkaa, voi kumpikin jatkaa.
Kuunsiltaansa loppuun asti.
Kuten ennenkin, rakastavasti.
H.- s-taka*
Lukiko kukaan tätä runoa oikeasti? Sehän on HYVÄ!
Oli sitten kenen tahansa tekemä... - demeter
s-taka* kirjoitti:
Oli sitten kenen tahansa tekemä...Hyvä kun sanoit, s-taka*. Meinasin jättää väliin. Eiköhän tuo hunksin oma tuotos ole. Ei huono. Vaan taas se ylpistyy kun kehutaan..))
- s-taka*
demeter kirjoitti:
Hyvä kun sanoit, s-taka*. Meinasin jättää väliin. Eiköhän tuo hunksin oma tuotos ole. Ei huono. Vaan taas se ylpistyy kun kehutaan..))
En voinut olla sanomatta. Kiitos demeter, epäilin että olen ainoa joka ajatteli noin.
Hunksz voisi nyt kertoa oliko oma vai jonkun muun tekemä. Rytmitys yms. viittaisi mielestäni johonkuhun muuhun, mutta tällä en halua painaa hunkszin päätä pinnan alle. Kerro! - 3 kuvaa :)
s-taka* kirjoitti:
Oli sitten kenen tahansa tekemä...Minä luin, kiitokset jäivät kertomatta, ihana runo. En viitsi kirjautua, mutta ehkä hän tietää kuka olen.
s-taka* kirjoitti:
En voinut olla sanomatta. Kiitos demeter, epäilin että olen ainoa joka ajatteli noin.
Hunksz voisi nyt kertoa oliko oma vai jonkun muun tekemä. Rytmitys yms. viittaisi mielestäni johonkuhun muuhun, mutta tällä en halua painaa hunkszin päätä pinnan alle. Kerro!"s-taka*" demeter ja ujot..
Kylpä se miun tuotos on.
Tosin suuri oli apu teistä.
Lueskelin näitä kommentteja ja mielessä aloin ajatella rakkauden kuvauksianne,
Mielessäni liikkui Hopeista kuuta, myötä ja vastoinkäymistä, tyyntä ja myrskyä...
Kaksi minuuttia ja voila!
Mielelläni saitte olla ensi-iltayleisöni.
Enkä minä yleensä paljon ylpisty, saman verran korkeintaan kun joku P.Domingo tai P.Mustapää.
Mutta kyllä minäkin laitoin sen runokansioni alikansiooni: "Primus inter pares"
H.hunksz kirjoitti:
"s-taka*" demeter ja ujot..
Kylpä se miun tuotos on.
Mielessäni liikkui Hopeista kuuta, myötä ja vastoinkäymistä, tyyntä ja myrskyä...
Enkä minä yleensä paljon ylpisty, saman verran korkeintaan kun joku P.Domingo tai P.Mustapää.
H.Kun kirjoittaja onnistuu tavoittamaan runossaan jotain kaunista, jotain joka jää mieleen, silloin on aika kiittää.
Jopa useampaan kertaan.
Mielestäni sinä onnistuit tuossa runossa oikein hyvin, joten kiitos, runon kirjoitan kansiooni ja luen silloin kun ....... siis joskus.
Laitan sulle jopa plussan, ole hyvä, harvinaista herkkua minun näppäimistöltäni.
Mutta älä ylpisty liikaa. :)hunksz kirjoitti:
"s-taka*" demeter ja ujot..
Kylpä se miun tuotos on.
H.Jep. Sanonpa sen vielä: runosi on tosi hieno!
Luetin sen eilen isännälläkin ja kysyin mielipidettään, ennenkuin tiesin kenen tekemä se on. Hänkin tykkäsi. Runossa on ihan oikeasti ajatusta, ja hyvin "kulki" jos se parissa minuutissa syntyi niinkuin kerroit. Näytti ihan (pitkäänkin?) hiotulta tuotokselta. Vesi on minulle läheinen elementti, ehkä siitä vielä lisäarvoa...?
Runoile vaan lisää. Minäkin laitan aina plussan jos/kun tykkään ;-)saimaantaka kirjoitti:
Jep. Sanonpa sen vielä: runosi on tosi hieno!
Luetin sen eilen isännälläkin ja kysyin mielipidettään, ennenkuin tiesin kenen tekemä se on. Hänkin tykkäsi. Runossa on ihan oikeasti ajatusta, ja hyvin "kulki" jos se parissa minuutissa syntyi niinkuin kerroit. Näytti ihan (pitkäänkin?) hiotulta tuotokselta. Vesi on minulle läheinen elementti, ehkä siitä vielä lisäarvoa...?
Runoile vaan lisää. Minäkin laitan aina plussan jos/kun tykkään ;-)PS aika masentavaa laittaa plussia, kun joukossamme on heitä jotka samantien miinustavat ne näkymättömiin. En ymmärrä. Onko joku joka ei tosiaan hunkszin runosta tykännyt? Tämähän on keskustelu- eikä henkilökohtaispalsta, olen ollut ymmärtävinäni. Siis ASIOIDEN pohjalta pitäisi puhua, ei henkilökohtaisten mieltymysten tahi antipatioiden. Please!
- l.ejanna-
saimaantaka kirjoitti:
PS aika masentavaa laittaa plussia, kun joukossamme on heitä jotka samantien miinustavat ne näkymättömiin. En ymmärrä. Onko joku joka ei tosiaan hunkszin runosta tykännyt? Tämähän on keskustelu- eikä henkilökohtaispalsta, olen ollut ymmärtävinäni. Siis ASIOIDEN pohjalta pitäisi puhua, ei henkilökohtaisten mieltymysten tahi antipatioiden. Please!
Miksi sanojen sulavuus voisi poistaa niiden takana olevat ajatukset?
Miksi sulavuus on parempi kuin ihmisyys?
. l.ejanna- kirjoitti:
Miksi sanojen sulavuus voisi poistaa niiden takana olevat ajatukset?
Miksi sulavuus on parempi kuin ihmisyys?
.Jo löytyi ensimmäinen.
Minulla ei ole taka-ajatuksia.- yksi plussa
saimaantaka kirjoitti:
Jo löytyi ensimmäinen.
Minulla ei ole taka-ajatuksia.Tämä vaikuttaa kyllä enemmän henkilökohtais-palstalta ja siihen suurin syy on runon kirjoittajassa. En kuitenkaan hyväksy miinustelua pelkästään nimimerkin takia, sitä huomaa tehtävän paljon. Tässäkin ikäryhmässä on näköjään monilla katkera mieli ja kateellinen kieli.
- kritiikkiä
s-taka* kirjoitti:
Hunksz voisi nyt kertoa oliko oma vai jonkun muun tekemä. Rytmitys yms. viittaisi mielestäni johonkuhun muuhun, mutta tällä en halua painaa hunkszin päätä pinnan alle. Kerro!Epämääräisiä kielikuvia, kliseisiä myrskyjä ja kuunsiltoja, vajaita riimejä, ontuva rytmi. Olihan se hunksziksi hyvä, jos sitä tarkoitatte.
kritiikkiä kirjoitti:
Epämääräisiä kielikuvia, kliseisiä myrskyjä ja kuunsiltoja, vajaita riimejä, ontuva rytmi. Olihan se hunksziksi hyvä, jos sitä tarkoitatte.
Noh, täytyyhän lastakin kehua välillä ja ajatus siinä oli ihan kaunis.
Ikuinen rakkaus joka kestää kaikki eteen tulevat koettelemukset.
Pitää kyllä osta uida ja aika hyvin, myös myrskysäässä.
- Pirre*
Rakkaus on ensin ihanaa huumaa, ja sitten - loputtomia kompromisseja :)
- Pirre*
hunksz kirjoitti:
"Pirre*"
Onko runous sinusta vaikeasti hahmotettavaa? :)
H.Olen inhorealisti, mutta luen runojakin.
- lejanna,
Pirre* kirjoitti:
Olen inhorealisti, mutta luen runojakin.
Sitähän tosirakkaus onkin, toisen huomioonottamista, ja juuri kompromissien tekoa. Ei aina pakottamalla toista panemaan minua etusijalle.
Pirre* kirjoitti:
Olen inhorealisti, mutta luen runojakin.
"Pirre*"
Minä vähän huomasinkin.
Otit runostani ajatuksen ajatukseseesi rakkaudesta.
H.lejanna, kirjoitti:
Sitähän tosirakkaus onkin, toisen huomioonottamista, ja juuri kompromissien tekoa. Ei aina pakottamalla toista panemaan minua etusijalle.
"lejanna"
Minä vähän huomasinkin.
H.- lejanna??
hunksz kirjoitti:
"lejanna"
Minä vähän huomasinkin.
H.Kuulepa, sinusta en koskaan ota mitään opikseni.
Oletko koskaan ajatelellut, että meillä muillakin on AIVOT?
Onko omahyväisyytesi pelkkä rooli, vaiko ihan syntymässä saatu luonteenpiirre?
. lejanna?? kirjoitti:
Kuulepa, sinusta en koskaan ota mitään opikseni.
Oletko koskaan ajatelellut, että meillä muillakin on AIVOT?
Onko omahyväisyytesi pelkkä rooli, vaiko ihan syntymässä saatu luonteenpiirre?
."lejanna??"
Ajatuksien virta jatkaa rataansa, keskustelujen polku omaansa.
Ja Aivo niitä ohjaa.
Mutta Aivo saisi kyllä ohjata niitä jo aikaisemmin, eikä aina, heti sen jälkeen kun minä kirjoitan.
Joidenkin Aivojen toiminta saa minut epäluuloiseksi.
Jokunen Aivo voisi myös ajatella enste.
Ennen kuin heti myötäilee jotain minkä toinen Aivo on juuri luonnut.
Omana aivoituksenaan.
H.- lejanna*
hunksz kirjoitti:
"lejanna??"
Ajatuksien virta jatkaa rataansa, keskustelujen polku omaansa.
Ja Aivo niitä ohjaa.
Mutta Aivo saisi kyllä ohjata niitä jo aikaisemmin, eikä aina, heti sen jälkeen kun minä kirjoitan.
Joidenkin Aivojen toiminta saa minut epäluuloiseksi.
Jokunen Aivo voisi myös ajatella enste.
Ennen kuin heti myötäilee jotain minkä toinen Aivo on juuri luonnut.
Omana aivoituksenaan.
H.Aivoraivo usein valtaa täällä mieleni. Onneksi useinmiten pystyn pitämään suuren suuni kiinni.
Soisin sinunkin oppivan vanhenmiten arvostamaan, Ihmistä.
Oppisit ajattelemaan, että meille muillekin on suotu ja luotu aivot, ajattelevat, omia ajatuksiaan.
En ainakaan minä matki, edes sinua, vaikka niin mainio oletkikn.
Järkeni on saanut kehittyä ja runsastua melkein yhtä kauan kuin sinunkin, ja olen ihan kykenevä itseksenikin. Apinoimatta.
. hunksz kirjoitti:
"Pirre*"
Minä vähän huomasinkin.
H.Hunksi :)))))
Olet sä kyllä uskomattoman hauska :))))))
Kirjoituksia on ennen sinua vaikka kuinka paljon.
Ja sitten sinä onneton menet ja kuvittelet ettei kukaan muu osaa ajatella.
Että kaikki mikä kirjoitetaan sinun jälkeesi on sinun matkimistasi :)))))
En kyllä kovin montaa noin itserakasta ihmistä ole täällä nähnyt.
Ja kaikki ei edes lue sun juttujas.
Niin kun ei munkaan, mutta itse uskon kyllä että kaikilla täällä olevilla on ihan omat ajatukset.lejanna* kirjoitti:
Aivoraivo usein valtaa täällä mieleni. Onneksi useinmiten pystyn pitämään suuren suuni kiinni.
Soisin sinunkin oppivan vanhenmiten arvostamaan, Ihmistä.
Oppisit ajattelemaan, että meille muillekin on suotu ja luotu aivot, ajattelevat, omia ajatuksiaan.
En ainakaan minä matki, edes sinua, vaikka niin mainio oletkikn.
Järkeni on saanut kehittyä ja runsastua melkein yhtä kauan kuin sinunkin, ja olen ihan kykenevä itseksenikin. Apinoimatta.
."lejanna*"
"Joidenkin Aivojen toiminta saa minut epäluuloiseksi."
Eiköhän tuo jo kerro että olen oppinut arvostamaan ihmistä?
Aina on parempi että kirjoittaa ajatuksensa ennen kuin toinen, ei aina heti sen jälkeen. Vuoden väli olisi hyvä.
Hän yrittää myös aina muistaa että minä en ole tavallinen.
Minun kanssani on ihan turhaa hakea perinteistä riitaa.
Koska minä en osaa riidellä. MInä osaan vain piikitellä, raivo-aivoon asti.
H.- lejanna,
hunksz kirjoitti:
"lejanna*"
"Joidenkin Aivojen toiminta saa minut epäluuloiseksi."
Eiköhän tuo jo kerro että olen oppinut arvostamaan ihmistä?
Aina on parempi että kirjoittaa ajatuksensa ennen kuin toinen, ei aina heti sen jälkeen. Vuoden väli olisi hyvä.
Hän yrittää myös aina muistaa että minä en ole tavallinen.
Minun kanssani on ihan turhaa hakea perinteistä riitaa.
Koska minä en osaa riidellä. MInä osaan vain piikitellä, raivo-aivoon asti.
H.Minun mielestäni en riitele, jos vaikka sanonkin oman mielipiteeni??
Täällähän pitäisi kai olla keskustelun bipolaarista?
. tulisilla kirjoitti:
Hunksi :)))))
Olet sä kyllä uskomattoman hauska :))))))
Kirjoituksia on ennen sinua vaikka kuinka paljon.
Ja sitten sinä onneton menet ja kuvittelet ettei kukaan muu osaa ajatella.
Että kaikki mikä kirjoitetaan sinun jälkeesi on sinun matkimistasi :)))))
En kyllä kovin montaa noin itserakasta ihmistä ole täällä nähnyt.
Ja kaikki ei edes lue sun juttujas.
Niin kun ei munkaan, mutta itse uskon kyllä että kaikilla täällä olevilla on ihan omat ajatukset."tulisilla"
Jostain ihme syystä, on minun helppo ajatella sinua nuotion ääreen, ihan miehenäkin.
"Olisit ostanut vilhelmiä...svidduuks sit pureskelet, heitä Siileille.
Mullo näläkä, ja aamulla pitää keikata katiskoita?
Ime munaa, mä en ala enää paistaan.
Stana siinä jauhat samaa pashaa ku enneki?
Anna ny mun nuotion lämmittää, mä sytytin sen yläpuolelta."
Sinulle vain, lämpöisensuloisenhellästi, toivottavasti ei taas, vaikeasti. :)
H.lejanna, kirjoitti:
Minun mielestäni en riitele, jos vaikka sanonkin oman mielipiteeni??
Täällähän pitäisi kai olla keskustelun bipolaarista?
."lejanna,"
Syksy saa, ja Ampiaiset joutuvat jättämään navat rauhaan.
Pässin pökkimä muuttuu Villahousuiksi ja kylmät jalat saksaavat takan edessä.
"Kulta pieni, pesit kädet?
Lampaankoipi? Tuoksuu täällä?
Kylmälläsäällä.
Olet rakas, Lampaantaljan,
Päällä?"
Jokainen sana on keskustelun arvoinen, olkoon sitten eturivissä tai takana.
Jokaisella.
Mutta niistä joutuu aina keskustelupalstalla vastaamaan.
H.
- Pirre*
Sori, mutta en lukenut kommenttiasi - runoasi..olen pahoillani.
Minulle rakkaus on sitä, että joku jaksaa rakastaa silloinkin, kun vähiten rakkautta ansaitsen.
Raha ei ole rakkaus.- Pirre*
Voi kun kaunis ajatus, kiitos tuosta lauseesta, laitan sen talteen :)
Pirre* kirjoitti:
Voi kun kaunis ajatus, kiitos tuosta lauseesta, laitan sen talteen :)
Ei ole oma keksimäni, alunperin on ajatuksena ollut, että lasta pitää rakastaa silloinkin, kun hän vähiten sitä ansaitsee.
Mutta sopii minuun myös oikein hyvin, en ole niitä helpoimpia kumppaneita. Kiukkupussi ;(Anceli kirjoitti:
Ei ole oma keksimäni, alunperin on ajatuksena ollut, että lasta pitää rakastaa silloinkin, kun hän vähiten sitä ansaitsee.
Mutta sopii minuun myös oikein hyvin, en ole niitä helpoimpia kumppaneita. Kiukkupussi ;("Anceli"
Menee sit, kai, lapsiin tämä juttu?
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
H.Sorry, piti sanoman että:
Kaikenmaailman lapsiin...
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
H.Menee sit kai, rakkaudestahan niitä lapsia tehdään, jos toki muutenkin.
Ja kaipa mie sit olen vähän lapsellinen, enkä sure sitä yhtään, näin on mukavampaa kuin tönkkötosikkona.
Kiukunpuuskan jälkeen aina, ihan aina naurattaa, joskus ennemmin, joskus myöhemmin. Viimeistään huomenna. =)hunksz kirjoitti:
Sorry, piti sanoman että:
Kaikenmaailman lapsiin...
H.Ketä ja millaisia ovat kaikenmaailman lapset?
Eikö lapsi ole aina lapsi, eli hän missä maailmassa tahansa?Anceli kirjoitti:
Ketä ja millaisia ovat kaikenmaailman lapset?
Eikö lapsi ole aina lapsi, eli hän missä maailmassa tahansa?"Anceli"
Kaikenmaailman hunsvontit, kaikenmaailman taivaanrannanmaalarit, kaikenmaailman sosialistit, kaikenmaailman....
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Kaikenmaailman hunsvontit, kaikenmaailman taivaanrannanmaalarit, kaikenmaailman sosialistit, kaikenmaailman....
H.Kaikenmaailman hunkszit, ymmärrän. Lapsi ei ole hunsvotti.
Anceli kirjoitti:
Kaikenmaailman hunkszit, ymmärrän. Lapsi ei ole hunsvotti.
"Anceli"
Minusta siinä pitäisi olla ännä.
Hunsvontti.
Lapsi ei koskaan voi olla hunsvontti, mutta kaikenmaaaaailman kakaroita niitä onkin! :)
Ei siis henk.koht.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Hunsvontti.
Lapsi ei koskaan voi olla hunsvontti, mutta kaikenmaaaaailman kakaroita niitä onkin! :)
Ei siis henk.koht.
H.Paloma menee tietysti taas sekaisin.
Ruotsinkielessä ei loppuosassa ole ännää.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Hunsvontti.
Ei siis henk.koht.
H.Karjalanmurteessa ei ole ännää sanassa hunsvotti.
Mutta jos se sinusta tuntuu paremmalta niin, tässä sulle n, laita kohilleen. Ja toinen kaupan päälle, samaan hintaa, n, noin nikkästeen, sano meijän mummokii.....
:)
Paloman kanssa voitte taalata ruottinkielen ännistä ihan keskenänne ja laitella niitä mieleisiinne paikkoihin. Alkuun tai loppuun ja välillekin vielä pari kipaletta.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Hunsvontti.
Ei siis henk.koht.
H.Ihan vain sivusta, en ole koskaan kuullut tai nähnyt kenenkään käyttävän tuossa sanassa kahta n-kirjainta noin. Mistä lienet tuonkin keksinyt. Originaali tulee ruotsalaisen narttukoiran genitaaleista... Samaa perua olevassa v-sanassa ei ole koskaan myöskään n-kirjainta näkynyt vaikka ahkerasti sanaa käytetäänkin.
yohuuhkaja kirjoitti:
Ihan vain sivusta, en ole koskaan kuullut tai nähnyt kenenkään käyttävän tuossa sanassa kahta n-kirjainta noin. Mistä lienet tuonkin keksinyt. Originaali tulee ruotsalaisen narttukoiran genitaaleista... Samaa perua olevassa v-sanassa ei ole koskaan myöskään n-kirjainta näkynyt vaikka ahkerasti sanaa käytetäänkin.
"yo-huuhkaja"
Ruotsinkielentaitoisena heitinkin Palomalle pienen huulen.
Höns.....
On myös yksi perusta sanonnalle, niin kerrotaan kaukaisilta ajoilta.
Mistä lie johtuukin, niin meillä päin sanottiin hunsvontti, yhellä ännällä.
.
H.hunksz kirjoitti:
"yo-huuhkaja"
Ruotsinkielentaitoisena heitinkin Palomalle pienen huulen.
Höns.....
On myös yksi perusta sanonnalle, niin kerrotaan kaukaisilta ajoilta.
Mistä lie johtuukin, niin meillä päin sanottiin hunsvontti, yhellä ännällä.
.
H.Noo, etymologia on sitten vielä tiede erikseen. Ja kyllä minä vieläkin löydän tuosta kirjoittamastasi sanasta kaksi n-kirjainta. Voipi olla että jossakin tämän maan syövereissä sanat kuunnellaan vain likimain ja kirjoitetaan sitäkin vapaammin. Mie nyt tunnen parhaiten tämän kielen ja murteet joita puhutaan 62. leveysasteen eteläpuolella, toki lännestä itään...
yohuuhkaja kirjoitti:
Noo, etymologia on sitten vielä tiede erikseen. Ja kyllä minä vieläkin löydän tuosta kirjoittamastasi sanasta kaksi n-kirjainta. Voipi olla että jossakin tämän maan syövereissä sanat kuunnellaan vain likimain ja kirjoitetaan sitäkin vapaammin. Mie nyt tunnen parhaiten tämän kielen ja murteet joita puhutaan 62. leveysasteen eteläpuolella, toki lännestä itään...
"Yo-huuhkaja"
Minä keskityin sinne peräpäähän, perinteisesti. :)
H.Anceli kirjoitti:
Karjalanmurteessa ei ole ännää sanassa hunsvotti.
Mutta jos se sinusta tuntuu paremmalta niin, tässä sulle n, laita kohilleen. Ja toinen kaupan päälle, samaan hintaa, n, noin nikkästeen, sano meijän mummokii.....
:)
Paloman kanssa voitte taalata ruottinkielen ännistä ihan keskenänne ja laitella niitä mieleisiinne paikkoihin. Alkuun tai loppuun ja välillekin vielä pari kipaletta.A.lle ja muillekki :)
Hunsvottihan se on ihan selkesti ilman mitään ylimääräisiä änniä.
Hunsvonttihan on ihan kun joku kameleontti, ja se sopiikin eräälle vallan mainiosti :))
Enkä laita nim.merkkiä kenelle, nih!tulisilla kirjoitti:
A.lle ja muillekki :)
Hunsvonttihan on ihan kun joku kameleontti, ja se sopiikin eräälle vallan mainiosti :))
Enkä laita nim.merkkiä kenelle, nih!"tulisilla"
Muista nyt se munajuttu.
Ilkimys...:)
H.hunksz kirjoitti:
"Yo-huuhkaja"
Minä keskityin sinne peräpäähän, perinteisesti. :)
H.Tiedän, tiedän, mutta sana se on yhdyssanakin. Ja muutenkin keskustelu yläpäiden kesken on antoisampaa.
- Pirre*
yohuuhkaja kirjoitti:
Tiedän, tiedän, mutta sana se on yhdyssanakin. Ja muutenkin keskustelu yläpäiden kesken on antoisampaa.
:DD kiitos yölintu hyvästa naurusta..:))
yohuuhkaja kirjoitti:
Tiedän, tiedän, mutta sana se on yhdyssanakin. Ja muutenkin keskustelu yläpäiden kesken on antoisampaa.
Hyvä että täällä on muutama järkeväkin mies tuon horiskon lisäksi.
Mulle tulee hänestä aina mieleen irstas setä joka vaahto suupielissä tuijottaa naisia ja jota ilmeisesti tissien lisäksi kiinnostaa vain peräpää.
Näitä pappoja on tuolla liikenteessä ja voin vain sanoa, että kyllä ällöttää.
Kyllä se on hunsvotti, ilman muuta.tulisilla kirjoitti:
A.lle ja muillekki :)
Enkä laita nim.merkkiä kenelle, nih!Ei sitä kannatakaan yhtään yllyttää, tuntuu olevan vauhti päällä ja peräpäät mielessä. :(
Kyllä se on hunsvotti.Anceli kirjoitti:
Hyvä että täällä on muutama järkeväkin mies tuon horiskon lisäksi.
Mulle tulee hänestä aina mieleen irstas setä joka vaahto suupielissä tuijottaa naisia ja jota ilmeisesti tissien lisäksi kiinnostaa vain peräpää.
Näitä pappoja on tuolla liikenteessä ja voin vain sanoa, että kyllä ällöttää.
Kyllä se on hunsvotti, ilman muuta."Anceli"
Pirre* on kyllä hauska, useinkin, ja osapäiväjärkevänä on Huuhkajanhoriskon kanssa häntä mukava seurata. :):):)
Mutta, kun minä autoilen, niin aina jää iso osa peräpäitä taakseni, tissejäkin.
Armas Tuohikottini.
H.- arvaa vaan
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Pirre* on kyllä hauska, useinkin, ja osapäiväjärkevänä on Huuhkajanhoriskon kanssa häntä mukava seurata. :):):)
Armas Tuohikottini.
H.Oikein sanottuna ja paikallisesti se on Tuohkotti.
Muuhun en puutukaan.
Sanoo eräs joka sammuttaa nyt koneen. hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Armas Tuohikottini.
H.Tuohikotti sijaitsee Kouvolassa, omaa sukua Valkealassa, ei siis täällä päinkään. Mene sinne ajelemaan, niin hyvä tulee.
Minäkin sammutan koneen ja lähden peräpää pystyssä kuokkimaan perunaa.
Älä tule liian lähelle, voi osua kuokka haaruksiisi ja sit sinuu itkettää, pitkään.Anceli kirjoitti:
Tuohikotti sijaitsee Kouvolassa, omaa sukua Valkealassa, ei siis täällä päinkään. Mene sinne ajelemaan, niin hyvä tulee.
Minäkin sammutan koneen ja lähden peräpää pystyssä kuokkimaan perunaa.
Älä tule liian lähelle, voi osua kuokka haaruksiisi ja sit sinuu itkettää, pitkään."anceli" ja arvaa vaan.
MInä kävin teillä päin armeijan.
Ei siitä ole pitkää matkaa Muurmanskiinkaan.
Lönnrothin jalanjäljet ne pykivät siellä.
Yhtä suloista Karjalaa vaan on, Laatokan rannoille asti. :)
Sasus, ihana, elää siellä.
H.hunksz kirjoitti:
"anceli" ja arvaa vaan.
MInä kävin teillä päin armeijan.
Ei siitä ole pitkää matkaa Muurmanskiinkaan.
Lönnrothin jalanjäljet ne pykivät siellä.
Yhtä suloista Karjalaa vaan on, Laatokan rannoille asti. :)
Sasus, ihana, elää siellä.
H.Lakisääteinen kahvitauko, joten voin vastata älyttömään viestiisi.
Tiedän kyllä missä kävit armeijan ja Muurmanskihan on ihan tuossa nurkan takana ja Laatokka lähes näkyy meidän pihaan.
Tule tänne vaan äijäpaha, me ihanan sasuksen kanssa kylvetetään ja hoi.. ei ku voidellaan sinut siihen kuntoon, että ähkit tuskissasi vielä joulunakin.
:)Anceli kirjoitti:
Lakisääteinen kahvitauko, joten voin vastata älyttömään viestiisi.
Tiedän kyllä missä kävit armeijan ja Muurmanskihan on ihan tuossa nurkan takana ja Laatokka lähes näkyy meidän pihaan.
Tule tänne vaan äijäpaha, me ihanan sasuksen kanssa kylvetetään ja hoi.. ei ku voidellaan sinut siihen kuntoon, että ähkit tuskissasi vielä joulunakin.
:)"Anceli"
Toinenhan teistä on sairaanhoitaja?
Ei nuin saa tehä!
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Toinenhan teistä on sairaanhoitaja?
Ei nuin saa tehä!
H.Kumpikaan meistä ei ole sairaanhoitaja, mutta hoitaa kyllä osataan, meillä on kymmenien vuosien kokemus.
Koska tulet, laitetaan sauna lämpiämään?
Yhdessä nostetaan siut lauteille, jos et ite pääse.
Ei tekis sauna pahaa miullekaan, selkä tuli kipeeksi perunapellolla.Anceli kirjoitti:
Lakisääteinen kahvitauko, joten voin vastata älyttömään viestiisi.
:)Niin ja Kaunissaaren rannasta näkyy hyvinkin Suursaareen.
Uimaan pystyisi hyvä uimari.tulisilla kirjoitti:
Niin ja Kaunissaaren rannasta näkyy hyvinkin Suursaareen.
Uimaan pystyisi hyvä uimari.Oli tarkoitettu Ancelille 15.02 vastaukseksi.
tulisilla kirjoitti:
Oli tarkoitettu Ancelille 15.02 vastaukseksi.
Tulisille, hyvä ystäväni, ensi kesänä kokeilemme tuota Suursaareen uintia.
Minulla on se lähes uusi uimapuku, kerran meressä ja kerran Saimaassa käynyt.
Siinä kestää olkaimet kivasti paikoillaan pitkänkin merimatkan ajan.- Pirre*
Anceli kirjoitti:
Tulisille, hyvä ystäväni, ensi kesänä kokeilemme tuota Suursaareen uintia.
Minulla on se lähes uusi uimapuku, kerran meressä ja kerran Saimaassa käynyt.
Siinä kestää olkaimet kivasti paikoillaan pitkänkin merimatkan ajan.Elekkee elekkee männä hukkummaan, uikaa vain rantojen suuntaisesti :), en halluu lukkee iltiksesta, että "kaksi loistavaa uimaria hukkuin yrittäessään saavuttaa lähisaarta" :/, ainakkii uimarengas mukkaan..uskokkee hyvällä. :)
P.s. mie tahtosin joskus käyvv siellä saaristossa, tulisilla voisi/(ko?) toimia saaristo oppaana, mie oisin ihan helppo opastettava, en mie vähistä marise, voisin tehä evväättii kolmelle ...
:) Pirre* kirjoitti:
Elekkee elekkee männä hukkummaan, uikaa vain rantojen suuntaisesti :), en halluu lukkee iltiksesta, että "kaksi loistavaa uimaria hukkuin yrittäessään saavuttaa lähisaarta" :/, ainakkii uimarengas mukkaan..uskokkee hyvällä. :)
P.s. mie tahtosin joskus käyvv siellä saaristossa, tulisilla voisi/(ko?) toimia saaristo oppaana, mie oisin ihan helppo opastettava, en mie vähistä marise, voisin tehä evväättii kolmelle ...
:)Hei Pirre!
Melkein hukuin jo tuolla reissulla töistä kotiin, oli nin pimiääkin jossain kohtaa ja vettä tulee.
Myö tehdää Ancelin kanssa sellainen uintireissu että otetaan vene, toinen soutaa Suursaareen ja toinen ui ja takaisin tullessa tehdään vaihto.
Otetaan vielä eväätkin veneeseen, kahvia ja leipää, pullaa tietty.
Siinä se on sitten hyvä huilata puolivälissä pitää veneen reunasta kiinni ja toinen sitten syöttä ja juottaa.
Mutta kyllähän saaristoon mahtuu, ja se on sellainen paikka toi Kaunissaari että sinne kun tulee niin pala sielua jääpi. Siihen saat sitten varautua että ikuinen kaipuu voipi jäädä sinullekin :)- Pirre*
tulisilla kirjoitti:
Hei Pirre!
Melkein hukuin jo tuolla reissulla töistä kotiin, oli nin pimiääkin jossain kohtaa ja vettä tulee.
Myö tehdää Ancelin kanssa sellainen uintireissu että otetaan vene, toinen soutaa Suursaareen ja toinen ui ja takaisin tullessa tehdään vaihto.
Otetaan vielä eväätkin veneeseen, kahvia ja leipää, pullaa tietty.
Siinä se on sitten hyvä huilata puolivälissä pitää veneen reunasta kiinni ja toinen sitten syöttä ja juottaa.
Mutta kyllähän saaristoon mahtuu, ja se on sellainen paikka toi Kaunissaari että sinne kun tulee niin pala sielua jääpi. Siihen saat sitten varautua että ikuinen kaipuu voipi jäädä sinullekin :)Kiitos, ja kiva kun varmistatte toistenne turvallisuuden :)
Mie ajattelen että saaristo voi olla jotain Lappia vastaava elämyksiltää, on karua luontoa ja avaruuttakin..tietysti meri antaa oman erikoisen tuoksunsa, niinkuin järvikin tuossa sadan metrin päässä meiltä.
Taisit olla iltavuorossa..mutta kivaa tätä päivää :)
Rakkaus?
Sanana minulle äitelä!
Naisten, mutta onneksi ei vaimoni, viljelemä!- uusi ajatus
Pohdin uudestaan sanaa rakkaus.Mitä se on?
Se voi olla monenlaista tunnetta,joskus se on vain tyytyväisyyttä olemassa olevaan,joskus taas pilviä hipovaa humalluttavaa tunnetta,askelkin on kevyt,olo aurinkoinen,joskus se on räytyvää,raskasta,silti rakastaa,negatiivisestikin vaik ei pitäis.
Rakkaus voi olla rasittavaakin,kun ei pääse irti,ei vaikka haluais.Entäpä rakastaa salaa,se vasta ihanaa onkin.Ja voin sanoa että vieläkin rakastan erästä ihmistä kohteen tietämättä sitä.
Tiedän että koskaan häntä en saa enkä edes haluiskaan.
Rakastaminen on monipuolista tunnetta.Tosi vaikeeta.Helpointa olisi helppo rakkaus. - Kriste...na
Ihan ensteks
jokaisen pitäis oppia
rakastamaan itseään
vasta sitten muita.
Olla ehjä
mutta kukapa oikeasti on ehjä
ja kuka senkin määrittää oikein
Sirpaleiset haavoittaa ja satuttaa
mikä itsetunnon parantaa
rakasta yhtä
rakasta toista
rakasta vaikka yhtätoista
mutta yhtä kerrallaan
kirjoitti pikkusiskoni 11-vuotiaana.
Mä ajattelin nyt että rakkaus olis läsnäoloa ja ... mitä muuta.
Olla olemassa. - Pirre*
Lisään vielä..että uskoisin kaikkien meidän jo tuntevan kaikki rakkauden olomuodot....
- hyvää päivänjatkoa
elämän pakkopullaa
kaipa jokainen joutuu välillä nauttimaan
vaikka kuinka rakastaisi.
Eikös rakkautta voisi olla sekin että
pyrkii ärsytyskynnystään ja sietokykyään
lisäämään ilman että
rasittaa sillä toisia liikaa? - nokka lytyssä
Rakkautta arjessa
kun korkealentoisuus
vaihtuu matalaliidoksi
kerropa siitä.- L
Arjen rakkaus ilmenee vaikkapa saunassa, jossa pesee puolisonsa jalat, kun hänen on vaikea sinne ylettyä.
Itseltä sitten hän kuuraa selkäni.
Eikä ole mitään matalaa, vaan korkeaa veisua rakkaudesta, sitä pysyvintä ja ihaninta, oikeaa. - Pirre*
L kirjoitti:
Arjen rakkaus ilmenee vaikkapa saunassa, jossa pesee puolisonsa jalat, kun hänen on vaikea sinne ylettyä.
Itseltä sitten hän kuuraa selkäni.
Eikä ole mitään matalaa, vaan korkeaa veisua rakkaudesta, sitä pysyvintä ja ihaninta, oikeaa.Tuommoistapa juuri, ..ei se ole sen suurta enää, huolen pitämistä "vain".
- enpäs_sano
Pirre* kirjoitti:
Tuommoistapa juuri, ..ei se ole sen suurta enää, huolen pitämistä "vain".
Arvaapa vain, vuosien tyhjäkäynnin jälkeen on mies kuin 2-kymppinen.
Mistähän tuo mahtanee johtua? - kyyskytä
enpäs_sano kirjoitti:
Arvaapa vain, vuosien tyhjäkäynnin jälkeen on mies kuin 2-kymppinen.
Mistähän tuo mahtanee johtua?Tuskin naamastaan ; )) Mut jos alapää on alkanu toimia,voihan siinä pärstän unohtaa ja laittaa silmät kiinni.
- enpäs_sano
kyyskytä kirjoitti:
Tuskin naamastaan ; )) Mut jos alapää on alkanu toimia,voihan siinä pärstän unohtaa ja laittaa silmät kiinni.
Eipä 5-kymppisen ukkoni naamassa ole mitään hävettävää. Pidä toki omasi pussissa, ettei lapset säikähdä.
- Pirre*
Ai..mitäs miehelle on tapahtunut he..nuoren vaimonko otit/sait, vai parisuhdeterapiassako kävitte, vai mikä auttoi, oisipa kiva kuulla..?
- 1945
Ei rakkaus ole rahaa. Mutta raha rauhoittaa ja minä ainakin nautin suunnattomasti aina kun alla on upouutuuttan tuoksuva auto.
Rakkaus on ihan muuta ainakin minulle, sitä mitä se varmaan on muillekin. Kaikki ne sanat jotka on jo tuhat kertaan sanottu ja sanotaan aina.- enmiemittääntiiä
En muista ikinä vielä sanoneeni "rakastan sinua". Ei tarvitse, näkeehän sen jo silmistä ja jalkaterän asennosta, ja tuntee sielussaan. Molemmat!!! Sanoilla usein valehdellaan... hyvin on näin pärjätty jo montakymmentä vuotta.
Lähinnä inhottaa amerikkalaistyylinen Iloveyou-lällätys joka ikisessä välissä, ja joka puhelun päätteeksi. Tyhjää lätinää. - Pirre*
enmiemittääntiiä kirjoitti:
En muista ikinä vielä sanoneeni "rakastan sinua". Ei tarvitse, näkeehän sen jo silmistä ja jalkaterän asennosta, ja tuntee sielussaan. Molemmat!!! Sanoilla usein valehdellaan... hyvin on näin pärjätty jo montakymmentä vuotta.
Lähinnä inhottaa amerikkalaistyylinen Iloveyou-lällätys joka ikisessä välissä, ja joka puhelun päätteeksi. Tyhjää lätinää.Nyyyt kyllä narraat...oot varmana sanonu...:)
- .
enmiemittääntiiä kirjoitti:
Lähinnä inhottaa amerikkalaistyylinen Iloveyou-lällätys joka ikisessä välissä, ja joka puhelun päätteeksi. Tyhjää lätinää.En miekään mittään tiiä, mutta pottuvarpaan asennosta tiedän toisen ajatukset.
Ja, rakkaus, sitä jaetaan koko ajan, ei hoeta tyhjiä sanoja kuuroille korville, edes korvissa.
Rakkaus on toimintaa, ei pelkkiä sanoja. - enmiemittääntiiä
Pirre* kirjoitti:
Nyyyt kyllä narraat...oot varmana sanonu...:)
Oon joskus muinaisuudessa luvannut. Eikä se siitä ole mihkään muuttunut.
Miten lie monella muulla jotka ovat sittemmin eronneet, jopa useampaan kertaan?
- rakkaus on kuollu
Rakkaus on kuollu, rakkaus oli menneisyyteni, suuri perhe,työ koko nuori elämä, perhe kasvoi, lensi pois, puoliso sairastui pois, yksin unohdettuna kuoli rkkaus , elämällä ei ole enään merkitystä, en jaksa iloita mistään, ainakaan,,,,,,,,,,,,,,,,,,, toistaiseksi ,,,,,,,,,,, hym, olikohan tuo pitkä ajatus tauko pienen pieni toivon liekki elämän olemassa olosta,,,,,, en tiedä.
- senkin kokenut
En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia. Mutta naisen ollessa kyseessä vain äidin ja lapsen välinen rakkaus on aitoa. Rakkaus mieheen on vain intohimoa!
- miehistä tarpeekseen
Kanssasi samanlainen on mielipiteeni. En usko miehen ja naisen väliseen oikeaan rakkauteen, ainoastaan itsekkäät tarpeet kullakin siellä on taustalla.
Lapsen ja vanhemman välinen rakkaus on mielestäni ainut oikea ja puhtaasti vilpitön rakkauden muoto. miehistä tarpeekseen kirjoitti:
Kanssasi samanlainen on mielipiteeni. En usko miehen ja naisen väliseen oikeaan rakkauteen, ainoastaan itsekkäät tarpeet kullakin siellä on taustalla.
Lapsen ja vanhemman välinen rakkaus on mielestäni ainut oikea ja puhtaasti vilpitön rakkauden muoto.On se kuitenkin niin ihanaa itsekkyyttä kun vastakappaleeksi osuu ihminen josta oikeasti ja tosissaan välittää.
Siinä kun kaks itsekkyyttä oikeain roihuaa niin mikäpä sen parempaa :))- uskomatonkin
tulisilla kirjoitti:
On se kuitenkin niin ihanaa itsekkyyttä kun vastakappaleeksi osuu ihminen josta oikeasti ja tosissaan välittää.
Siinä kun kaks itsekkyyttä oikeain roihuaa niin mikäpä sen parempaa :))En jaksa uskoa mihinkään vastakappaleisiin. Toisen alistamista on sitäkin enemmän, mutta rakkaudesta tuskin useinkaan on kyse miehen ja naisen välillä, siis oikeasta rakkaudesta.
- napit vastakkain
tulisilla kirjoitti:
On se kuitenkin niin ihanaa itsekkyyttä kun vastakappaleeksi osuu ihminen josta oikeasti ja tosissaan välittää.
Siinä kun kaks itsekkyyttä oikeain roihuaa niin mikäpä sen parempaa :))Mikään ei vois olla kauheampaa, älä muuta väitäkään.
Toisen täytyy joka tapauksessa antaa periksi tai muuten on jatkuva sota päällä.
:) mie :) uskomatonkin kirjoitti:
En jaksa uskoa mihinkään vastakappaleisiin. Toisen alistamista on sitäkin enemmän, mutta rakkaudesta tuskin useinkaan on kyse miehen ja naisen välillä, siis oikeasta rakkaudesta.
Niin tästähän voi olla niin montaa mieltä.
Ja aina pohjalla ajatuksissa on mennyt elämä, ja toisaalta myöskin se kuinka hyvin on menneet suhteet käynyt läpi.
Tuolla ylempanä jo kirjoittelen ajatuksiani yleensä Rakkaudesta.
Toisaalt se mitä olen nähnyt ihan lähuipiirissäni kyllä tukee uskoa oikeaan rakkauteen miehen ja naisen välillä.
Muuten eräässäkin suhteessa olisi varmasti lyöty ovi erittäin monta kertaa kiinni toisen edessä.
Yhdessä ovat käyneet läpi tosi rankkoja tilanteita.
Lapsia ei heillä ole, joten se syynä ei voi olla että vielä katsovat rakastaenkin toisiaan.
Ja ovat yhdessä olleet lähes 30 vuotta.
Joten kyllä se on ihan pakko uskoa heitä katssoessaan johonkin muuhun kuin pelkkään itsekkyyteen.napit vastakkain kirjoitti:
Mikään ei vois olla kauheampaa, älä muuta väitäkään.
Toisen täytyy joka tapauksessa antaa periksi tai muuten on jatkuva sota päällä.
:) mie :)Surullista on lukea jos noin ajattelee.
Silloin ei anna oikeastaan enää itselleen mahdollisuutta kokea sitä hurmaa ja ihanuutta.- bessie*
"senkin kokenut"
Minkä olet kokenut?
Intohimo ei välttämättä ole heti rakkautta, mutta mielestäni (aito?) rakkaus voi alkaa helpommin toisiinsa voimakasta vetoa ja intohimoa tuntevien parien välillä. Ehkä roihuavan intohimoisessa alussa tulee heti mukaan myös rakkauteen kuuluvia tärkeitä asioita, kuten luottamus, rehellisyys, voimakas hyväksytyksi tulemisen tunne?
Järkikin tietysti tulee kuvaan mukaan jossain vaiheessa. Sekään ei tarkoita intohimon hiipumista tai estä suhteen muuttumista rakkaussuhteeksi. Se taas voi jopa tuoda lisää toisen huomioon ottamista ja kunnioittamista, mielestäni. - minä ja hän
tulisilla kirjoitti:
Surullista on lukea jos noin ajattelee.
Silloin ei anna oikeastaan enää itselleen mahdollisuutta kokea sitä hurmaa ja ihanuutta.Pitkäkestoisissa avioliitoissa ei koskaan ole itsekkäitä ihmisiä. Molempien pitää osata tulla toista vastaan, ja antaa välillä periksi.
Eroon päättyvissä liitoissa ei tätä taitoa osata, siinä ollaan itsekkäitä kumpikin.
Hurmaa ja ihanuutta kyllä löytyy vaikka olisi ollut naimisissa kymmeniä vuosia.
Nainen ja mies rakentavat yhdessä liitostaan sellaisen että se kestää. minä ja hän kirjoitti:
Pitkäkestoisissa avioliitoissa ei koskaan ole itsekkäitä ihmisiä. Molempien pitää osata tulla toista vastaan, ja antaa välillä periksi.
Eroon päättyvissä liitoissa ei tätä taitoa osata, siinä ollaan itsekkäitä kumpikin.
Nainen ja mies rakentavat yhdessä liitostaan sellaisen että se kestää.Sinkkuna on se tunne etä omalle kohdalle ei voi enää tulla sitä pitkäkestoista suhdetta eteen....ellei, se tupsahda jostain jo tänään ja anna molemmille ikää vielä vanhaksi.
Mutta jos alkaisin ajattelemaan kyynisesti, (senkin osaan), niin silloin ajaisin kauas koko mahdollisuuden.
Uskon hyvään tulevaisuudessa, niinkuin sitä oli menneisyydessäkin, kaiken tuskan ja hirveyden lisäksi.
Ja uskon Rakkauteen, kuitenkin.- mielestäsi itsekäs
minä ja hän kirjoitti:
Pitkäkestoisissa avioliitoissa ei koskaan ole itsekkäitä ihmisiä. Molempien pitää osata tulla toista vastaan, ja antaa välillä periksi.
Nainen ja mies rakentavat yhdessä liitostaan sellaisen että se kestää.Turhan yksioikoisia mielipiteitä eroon päättyvistä liitoista voi lausahdella vain ihminen, jolla ei ole kovin laajaa näkemystä yleensäkään elämään. Mutta hyvä, jos länsirintamalla kaikki hyvin.
Itse en sitä yhteiselon "hurmaa ja ihanuutta" enää kaipaa pätkääkään. tulisilla kirjoitti:
Sinkkuna on se tunne etä omalle kohdalle ei voi enää tulla sitä pitkäkestoista suhdetta eteen....ellei, se tupsahda jostain jo tänään ja anna molemmille ikää vielä vanhaksi.
Mutta jos alkaisin ajattelemaan kyynisesti, (senkin osaan), niin silloin ajaisin kauas koko mahdollisuuden.
Uskon hyvään tulevaisuudessa, niinkuin sitä oli menneisyydessäkin, kaiken tuskan ja hirveyden lisäksi.
Ja uskon Rakkauteen, kuitenkin."tulisilla"
"Aina kun nojaat johonkin, uneksi olkapäästä.
kasvosi loiste voi yllättäin,
johtaa toisiin, kohtaloihin,
vaik' ei heti, kaipuusta säästä."
H.- on paljon muutaki
Ei se niinkään mene, miehn ja naisen välinen rkkaus itkässä avio suhteessa on muutaki kuin pelkkää intohimoa, se on kaveruutta, ystävyyttä, kainlaista kanssakulkemista, tietenkin vanhana siihen kuuluu mös seksi, mikäli se vielä fyysisesti onnistuu, rakkaus oli menneisyyteni, perhe, lapse lapsenlapset.
- s-taka*
tulisilla kirjoitti:
Niin tästähän voi olla niin montaa mieltä.
Ja aina pohjalla ajatuksissa on mennyt elämä, ja toisaalta myöskin se kuinka hyvin on menneet suhteet käynyt läpi.
Tuolla ylempanä jo kirjoittelen ajatuksiani yleensä Rakkaudesta.
Toisaalt se mitä olen nähnyt ihan lähuipiirissäni kyllä tukee uskoa oikeaan rakkauteen miehen ja naisen välillä.
Muuten eräässäkin suhteessa olisi varmasti lyöty ovi erittäin monta kertaa kiinni toisen edessä.
Yhdessä ovat käyneet läpi tosi rankkoja tilanteita.
Lapsia ei heillä ole, joten se syynä ei voi olla että vielä katsovat rakastaenkin toisiaan.
Ja ovat yhdessä olleet lähes 30 vuotta.
Joten kyllä se on ihan pakko uskoa heitä katssoessaan johonkin muuhun kuin pelkkään itsekkyyteen.Tämä esimerkkipari ei kai ole loppujen lopuksi löytänyt muita kohteita, vaikka todennäköisesti niitäkin löytyy vuosikymmenten varrelta jos kerran rankkoja tilanteita on ollut. Ovat huomanneet olevansa loppujen lopuksi toistensa ainoa tuki ja turva, vikoineen kaikkineen. Ja muuten; kenelläpä meistä ei "vikoja" olisi?
Voi tuollainen tukiriippuvuuskin kait olla rakkaussuhde, yhä vielä? Huono näitä asioita on ulkopuolisen arvioida ja selittää vaikka asuisi naapurissa. - rakstan teitä joskus
on paljon muutaki kirjoitti:
Ei se niinkään mene, miehn ja naisen välinen rkkaus itkässä avio suhteessa on muutaki kuin pelkkää intohimoa, se on kaveruutta, ystävyyttä, kainlaista kanssakulkemista, tietenkin vanhana siihen kuuluu mös seksi, mikäli se vielä fyysisesti onnistuu, rakkaus oli menneisyyteni, perhe, lapse lapsenlapset.
heh, sitä se teettää ku kirjaimet jää pois, ku syö viiliä ja yhdellä sormella nurkkasilmällä kirjottaa, koittakaa kestää, tämä lukihäiriö on joskus sietämätön, kun ei jaksais aina tarkistaa tekstiä,, kelpasko selitys,,,, rakkaudella palstalainen.
- who is asking the same
Rakkauden tuntee kun sen kohtaa ..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6182561Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4162033Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231960JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191556- 671489
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641488- 1241243
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka221050Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.181002Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16978