Haluan auton. Olen kyllästynyt olemaan riippuvainen miehistä, jotka eivät osaa laittaa tikkua ristiin, menettävät ajokorttinsa tyhmistä syistä ym. En odota enää uutta kuskia elämääni tai muuta ihmettä vaan pistän itse tapahtumaan. Haluan ostaa itse auton vihdoinkin, kun tuo korttikin tuolla pölyttyy.
Kysymys onkin, miten kannattaisi menetellä? Ostan halvan auton, ja tarvitsen n. 1000e > Minulla on suht pienipalkkainen työ, josta kuukaudessa jää kuitenkin oikein kivasti ylimääräistä käteen, koska menot ovat pienet. Siis auton ylläpitoon olisi rahaa, mutta en voi koko palkkaani laittaa auton ostoon. En halua säästää puolta vuotta vaan ostaa auton heti. Onkelma onkin, että en varmaan saa lainaa, koska työni on määräaikainen, jatkuu kuitenkin pitkälle ensi vuoteen. Tarvitsen auton, mistä ostosrahat helpoiten kun kysymys on näin pienestä summasta?
Mistä rahat autoon?
11
4050
Vastaukset
- weeoigh3ogj30ogj93
tonnin autossa voi olla 2tonnin edestä remonttia, ei taida lopultakaan kovin "kivasti" jäädä säästöön palkasta jos ei ole säästöjä tuon enempää.
Onko toiveitakaan työn jatkumisesta määräajan jälkeen ja oletko ammattiliiton jäsen sekä työssäoloehto täynnä ansiosidonnaisen saamiseksi? Mikäli vastaus on kyllä kahteen viimeiseen kysymykseen, saatat pienen luoton saadakin.
Jos sulla on jotain turhempaa rojua myytäväksi joutavana, kannattaa ne muuttaa rahaksi ja jos töissä voit tehdä ylitöitä, viikonloppuja tms. mistä tienaa tavallista enemmän niin siinä on suunnilleen ainoat mahdollisuudet hankkia autorahoja nopeutetussa aikataulussa. Toinen mahdollisuus on etsiä parempipalkkainen työ tai nykyisen lisäksi toinen työ.
Tässä maailmassa ei kertakaikkiaan ole muita tapoja tulonhankkimiseksi kuin työ paitsi tietenkin kultalusikka suussa syntyneille joille pääomatulot tuo tuloja jopa niin paljon ettei tarvitse töitä elääkseen tehdäkään.
Menot on tavalla tai toisella säädettävä sellaiseksi että ne jäävät pienemmiksi kuin tulot, enimpinä aikoina on saatava jäämään jotain säästöön tuloista, kuten yritysten on tuotettava voittoa jotta toiminta voi jatkua normaalisti ja ilman ongelmia. - 5kpl/5€
Minulla on muutama euro taskun pohjalla.Saa niillä muutaman pehmokoristeen kojetaulun päälle.
- Fillarillatottakai
Asiallinen kysymys, jonka asiallisuutta lisää se, että olet selvästi perillä asioista, tarkka ja huolehtivainen.
Sitten asiaan. Olet tällä hetkellä pienipalkkaisessa työssä, mutta käteen jää rahaa, koska ymmärrät pitää menot kurissa. Oikein fiksua. Kuitenkin autoilu on, aivan oikeasti, sikakallista. Auton hankitahinta kannattaa pitää kurissa ehdottomasti, eli 1000e auto on oikein sopiva, mikäli osaa valita! 90-luvun pikku-Peugeot, Renault, Citroen tms. Nämä autot ovat kuitenkin yksilöitä, joten on paljon pommia joukossa, ja paljon oikeasti pikkuvikaisia.
Pieni auto, tarkoittaa automaattisesti pieniä huolto- ja korjauskuluja, pientä veroa ja vakuutusmaksua. Isoa ei yksinkertaisesti, eikä missään nimessä kannata ostaa, vaikka ketä mitä suosittelisi. Eikä myöskään kallista. Kallis menettää arvoaan, halpa juurikaan. Jos nyt ostat 600e Peugeot 205, joka toimii ja menee katsastuksesta läpi, saat siitä kolmen vuoden päästä mahdollisesti vielä 400e. Asia tuntuu järjettömältä, ja sitä se onkin. Mahdollisimman halpa ja toimiva auto säilyttää miltein ikuisesti käyttöarvonsa, joka on rahallisesti mitattuna juuri sitä 300-700e. Tällaisen auton saa myös takuuvarmasti aina myytyä.
Sitten ne huonot puolet. Mikäli, jos ja kun jotain hajoaa, pitäisi itse osata korjata, edes jotain. Edes tietää miten akku ladataan. Muuten halvalla autolla pärjääminen saattaa olla niin ja näin. Kaikkiin maksuihin menee ihan oikeasti järjettömästi rahaa. Pelkästään auton omistaminen vie paljon rahaa, ja siihen sitten ajot päälle.
Vanha auto on usein, ainakin talvisin, epäluotettava. Ja epäluotettavalla autolla nyt ei tee yhtään mitään. Sen rahallinen arvo saattaa pysyä, mutta käyttöarvolla on ainostaan käyttäjälleen merkitystä. Sillä ei voita mitään, että saa lähteä töihin vartin myöhempään, ellei auto lähdekään käyntiin ja myöhästyy töistä.
Joten ihan oikeasti, mikäli nyt tuntuu, että rahaa jää, niin kannattaisi vain olla siihen tyytyväinen. Itse en ostaisi tuossa tilanteessa autoa, kun olet ilmeisesti ilmankin sitä pärjännyt. Ennemmin suosittelisin vaihtamaan töitä ajohommiin. Koska sinulla on ajokortti, kannattaisi koittaa päästä ajamaan jotain lähettifirman pakettiautoa. Homma on ihan mukavaa, naisille sopivaa ja todennäköisesti paremmin palkattua kuin nykyinen työsi. Siinä pääsisit järkevästi ratin taakse ja saisit mahdollisesti ihan uuden vaihteen elämääsi. - Ratakiskosta tehty
Isomman auton kunnossapito ei välttämättä ole kalliimpaa kuin pienen. Yksittäiset korjauksetkin voivat olla halvempia, ja ennen kaikkea niitä tulee harvemmin, varsinkin jos "pienillä" tarkoitetaan mainittuja ranskalaisia autoja.
- Fillarillatottakai
Totta, tuurista se on paljon kiinni. Mikäli ostaa pommin, varmasti maksaa pienikokoinen autokin paljon. Kuitenkin, miltein mikä tahansa osa sattuukin hajoamaan tai kulumaan, on sen vaihtaminen halvempaa pikkuautoon.
Yleensä se on niin, että Volvo 240 on ihan hyvä ostos, jos vaan rahat riittävät ajamiseen ja valtion maksuihin. Itse en kyllä moista bensarohmua ottaisi, enkä haluaisi maksaa siitä valtiolle itseäni kipeäksi. Sinänsä harmi, että näillä maksuilla saadaan tuhottua toimivan auton käyttöarvo täysin nollaan. - Englantilaiset hyviä
Joo mutta kun ton hintaisia ei ole edes muita kuin ranskalaisia markkinoilla, kun ovat jo käyttökelvottomiksi ruostuneet. 205 on tietty jo aika vanha, mutta koriltaan ehjiäkin vielä löytyy. Vanhoista Clio on yksi varmimpia, mutta jos siihen joutuu nokkahihnan vaihtamaan - huolto ja nokkahihnan vaihto merkkiliikeessä lähentelee tonnia ja muualla 500 - 700 E. Vanhoihin pieniin ja isompiinkaan tojoihin en koskisi edes pitkällä tikulla. No... englantilainen Nissan on kuitenkin myös varteenotettava vaihtoehto ja myös englantilainen Honda samasta.
- Bloo
Tiedän ihan nämä mahdolliset ongelmat vanhan auton kanssa... Minulla oli osaomistuksessa viime vuoden tällainen pikkuauto, joka totta tosiaan hajosi lopulta, mutta tämän auton kuluja muistellen olisi kyllä tällaiseen varaa. Ihan totta puhuakseni en edes välitä jos auto ei kestä vuotta pitempään.... Nyt vaan kihelmöittäisi pistää hankintaan jotain todellista ja "oikeata" kerrankin kun olisi varaa sellaista ylläpitää, koska muutenhan nämäkin palkkatuloni valuvat hitaasti hukkaan mitättömyyksiin. Miksi siis ei autoon. Onkohan tämä nyt lähestyvä kolmenkympin kriisi vai mikä...
Mutta kiitos hyvistä vinkeistä, ja mietintäähän tämä vaatii vielä. Ostoavuksi olen kyllä värvännyt ihan huipun autoasiantuntijan, jota ilman en kauppoja tee, siis ihan mitä tahansa ei varmaan sieltä syliini tipukaan. - Juha822222
pyytää vanhempiaan ostamaan auton sulle ja sitten maksat vanhemmillesi takaisin myöhemmin.
jos et heti voi ostaa autoa niin suosittelen että teet duunii ja sitten ostat myöhemmin. - Vauras..
Helppo uskoa, että noin pienipalkkainen ja persaukinen akka ei kelpaa kuin rentuille.
- 10% Käsiraha tai ei
Rahoitus on tilanteenmukainen ratkaisu. Jos sinulla on taattu työ tietyksi ajksi, niin taloudellisen tilanteesi huomioivaan rahoitukseen voi olla mahdollisuus normaalin autokaupan mukaisen rahoituksenkin puitteissa. Rahoitukseen voi löytyä mahdollisuus jopa ilman käsirahaakin. Jos autoliike on luokiteltu AAA luottoluokitusluokkaan niin silloin rahoitus ilman käsirahaa tai pienellä 10% käsirahalla on usein mahdollista. Asiaa olet hyvin valmistellut, ja kun asiantuntija-apuakin on sinulla saatavissa, niin näiltä osin hankkeesi tuntuu olevan kunnossa.
- r7ykl77ykl
ei tohon summaan mene kun pari iltaa kun kerran istut pankin päällä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752