Jeesus sanoi:
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Raamattu Sanoo!
21
56
Vastaukset
- Joko taas
Näinhän se Raamattu sanoo. Mutta onko järkeä laittaa tällaista aloitusta tänne.
Tämä kun on helluntailaisille niinkuin punainen vaate. Tulee vain turhaa riitaa.- Kristitty!
Miksi helluntailaiset bannaavat Jeesusta? Miksi he niin syvästi vihaavat Jeesuksen opetuksia?
- Miksi?
Jeesuksen omat sanat ovat kuin punainen vaate helluntailaisille?
Kaiketi se on kärsivällisyyden puutetta:
Johanneksen evankeliumi 8
43 "Minkä tähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sen tähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."- 66yi
ekivaari kirjoitti:
Kaiketi se on kärsivällisyyden puutetta:
Johanneksen evankeliumi 8
43 "Minkä tähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sen tähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."Helluntaisaarnaajan neljä saarnaa:
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86
- mitäsanooRaamattu?!
Jeesus sanoi:
"Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
Johanneksen evankeliumi:
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö." Joh 17:3 sisältää vain yhden objektin tuntemiselle.
Me tunnemme ainoan todellisen Jumalan,
jos tunnemme Hänestä lähteneen Pelastajan Messiaan,
eli Jeesuksen Kristuksen.- mitäsanooRaamattu?!
Paavali sanoi:
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
1.Timoteuksen kirje:
2:5 ,Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus - mitäsanooRaamattu?!
Paavali sanoi:
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."
1.Korinttolaiskirje:
11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää. - mitäsanooRaamattu?!
Paavali sanoi:
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. - mitäsanooRaamattu?!
Jeesus sanoi tulevasta kuolemastaan/surmaamisestaan:
"Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa."
Luukkaan evankeliumi:
13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa. - mitäsanooRaamattu?!
5.Mooseksen kirja:
18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
Johanneksen evankeliumi:
5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
- mitäsanooRaamattu?!
Jeesus sanoi:
"Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."
Markuksen evankeliumi:
10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Luukkaan evankeliumi:
18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.Laitappa sinäkin Nm. ”Mitä sanoo Raamattu”, hiukan omia kommenttejasi, äläkä kopioi raamatunjakeita.
Ehkäpä tulisi selvemmäksi mielipiteesi. Vaikka kyllä se ainakin minulle tuli selväksi muutenkin.
Olet oikeaoppinen, Jeesuksen opetuslapsi. Uskot Jeesuksen todistuksen, mitä moni ei tänä päivänä usko.
Eivät ainakaan trinitaarit. Ihmisselitysten uskojat ja Jumalan sanan vastustajat. He eivät tutki mitään, vaan uskovat mitä herrat, kirjanoppineet ovat sanoneet.
Pitäisi tutkia Jumalan sanaa yötä päivää, niinkuin Joosua tutki johdattaessaan kansaa luvattuun maahan. Meille se luvattu maa on taivas, ikuinen elämä.
Ps.
Vaikka esittämäsi raamatunjakeet ovat oikeita ja tuovat totuuden esille, niin ehkäpä esittäisit myös oman mielipiteesi ko. jakeista . Muutoin on vaarana, että ne häviävät siinä, missä palstalla esiintyvän raamatunjakeiden ja lukujen massapostittajankin viestit häviävät taivaan tuuliin.- mitäsanooRaamattu?!
Jonah kirjoitti:
Laitappa sinäkin Nm. ”Mitä sanoo Raamattu”, hiukan omia kommenttejasi, äläkä kopioi raamatunjakeita.
Ehkäpä tulisi selvemmäksi mielipiteesi. Vaikka kyllä se ainakin minulle tuli selväksi muutenkin.
Olet oikeaoppinen, Jeesuksen opetuslapsi. Uskot Jeesuksen todistuksen, mitä moni ei tänä päivänä usko.
Eivät ainakaan trinitaarit. Ihmisselitysten uskojat ja Jumalan sanan vastustajat. He eivät tutki mitään, vaan uskovat mitä herrat, kirjanoppineet ovat sanoneet.
Pitäisi tutkia Jumalan sanaa yötä päivää, niinkuin Joosua tutki johdattaessaan kansaa luvattuun maahan. Meille se luvattu maa on taivas, ikuinen elämä.
Ps.
Vaikka esittämäsi raamatunjakeet ovat oikeita ja tuovat totuuden esille, niin ehkäpä esittäisit myös oman mielipiteesi ko. jakeista . Muutoin on vaarana, että ne häviävät siinä, missä palstalla esiintyvän raamatunjakeiden ja lukujen massapostittajankin viestit häviävät taivaan tuuliin.Kiitos Jonah kommentistasi!
Nämä nyt esille tuomani raamatunjakeet eivät mielestäni kaivanneet mitään selityksiä koska niiden pitäisi olla kaikille itsestään selviä mutta niitä ei kaikki itse löydä joten riitti vain niiden esille tuominen.
Omat mielipiteeni tuon sitten esille kun alan (tai jos alan) ottamaan esille vähemmän yksinkertaisia asioita Raamatusta.
Jankuttamiseltahan noiden samojen jakeiden jatkuva esille tuominen maistuu vaan "Repetitio mater studiorum est"!
- mitäsanooRaamattu?!
Luukkaan mukaan Josef oli Jeesuksen biologinen isä.
Jeesuksen päällä oli Jumalan armo.
Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä.
Jeesus tunsi suurta jumalanpelkoa.
Jeesus uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Jeesus uhrasi rukouksia ja anomuksia Jumalalle.
Luukkaan evankeliumi:
2:40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.
2:41 Ja hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille.
2:42 Hänen ollessaan kaksitoistavuotias he niinikään vaelsivat ylös sinne juhlan tavan mukaan.
2:43 Ja kun ne päivät olivat kuluneet ja he lähtivät kotiin, jäi poikanen Jeesus Jerusalemiin, eivätkä hänen vanhempansa sitä huomanneet.
2:44 He luulivat hänen olevan matkaseurueessa ja kulkivat päivänmatkan ja etsivät häntä sukulaisten ja tuttavien joukosta;
2:45 mutta kun eivät löytäneet, palasivat he Jerusalemiin etsien häntä.
2:46 Ja kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä, jossa hän istui opettajain keskellä kuunnellen heitä ja kysellen heiltä.
2:47 Ja kaikki, jotka häntä kuulivat, ihmettelivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa.
2:48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
2:49 Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"
2:50 Mutta he eivät ymmärtäneet sitä sanaa, jonka hän heille puhui.
2:51 Ja hän lähti heidän kanssansa ja tuli Nasaretiin ja oli heille alamainen. Ja hänen äitinsä kätki kaikki nämä sanat sydämeensä.
2:52 Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. Lähdin tähän keskusteluun mukaan,
kun keskustelun otsikon ja avauksen perusteellla luulin,
että nyt vihdoinkin todella rauhassa ja rakkaudessa
yhdessä katsottaisiin, mitä Raamattu todella sanoo esille otetussa kohdassa.
Mutta nyt on heitetty lukuisia muita kohtia sikin sokin tähän ketjuun.
Minulla ei ole tapana lukea Raamattua näin. Jae sieltä ja toinen täältä.
Mutta talossa on kai elettävä talon tavalla.
Ensinnäkin meillä ei kai voi olla erimielisyyttä siitä,
oliko Jeesus hyvä vai paha. Me ihmiset olemme pahoja.
Mutta Jeesus ei ollut paha. Hän oli hyvä, niinkun vain Jumala on hyvä.
Hän oli jo alussa. Ja Hän oli Jumala. Jo ikuisuudesta.
Sitten myöhemmin Hän tuli lihaksi eli ihmiseksi.
Tämä tapahtui sen tähden, että Hän halusi lunastaa meidät.
Hän saattoi lunastaa meidät vain sukulunastajana,
ja siksi Hän syntyi ihmiseksi, tuli lihasta ja verestä osalliseksi.
Jos Hän ei olisi syntynyt ihmiseksi, vaan olisi pysynyt vain Jumalana,
ei Hän olisi voinut toimia välimiehenä Jumalan ja ihmisen välillä.
Tämän tähden Jumala antoi oman ainokaisensa,
oman ainosyntyisen Poikansa, meille. Ja tämä tapahtui siten,
että Jumala valmisti ainosyntuiselle Pojalleen ruumiin neitsyen kohtuun.
Ja tähän ruumiiseen Poika pukeutui riisuutuen kirkkaudestaan,
joka Hänellä Isänsä luona oli, kirkkaudesta,
joka on vain Jumalan ainosyntyisellä Pojalla.
PS
Nimimerkin "mitä sanoo Raamattu" väitteet,
jonka mukaan Raamattu sanoisi,
että Joosef on Jeesuksen biologinen isä,
on niin kauheaa herjaa, että tähän keskusteluun en osallistu.- mitäsanooRaamattu?!
Etkö ole lukenut Matteusta?
Ei Matteus minun mielestäni siinä ketään herjaa, kun kertoo ja väittää Jeesuksen olleen Joosefin poika!
Lue tuo alla oleva ajatuksella ja miettien ja kerro sitten,että eikö siinä kerrotakkin, kuinka Joosef oli Jeesuksen biologinen isä, vaan haluatko väittää sitäkin, ettei Jeesus olisikaan ollut "Daavidin poika"!
OLIKO JEESUS BIOLOGISESTI "DAAVIDIN POIKA"?
OLIKO JOOSEF BIOLOGISESTI MYÖS "DAAVIDIN POIKA"?
OVATKO MATTEUKSEN KIRJOITUKSET MIELESTÄSI "KAUHEAA HERJAA"???
Matteuksen evankeliumi:
1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
1:17 Näin on sukupolvia Aabrahamista Daavidiin kaikkiaan neljätoista polvea, ja Daavidista Babyloniin siirtämiseen neljätoista polvea, ja Babyloniin siirtämisestä Kristukseen asti neljätoista polvea.
- Usko Toivonen
Aivan ..
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Niinkuin tässä sanotaankin Mariasta syntyi Jeesus Kristus.
Jos katsot muutaman jakeen eteenpäin Matt. 1.
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Ja Josef oli Marian laillinen mies, joka otti Marian tykönsä ja lapsen omalle
nimelleen. Josef oli siis juridinen isä, mutta ei biologinen isä.- mitäsanooRaamattu?!
1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi..........................
........................................................................................
1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
Suoraan Daavidista polveutuvalle Jaakobille syntyi suoraan Daavidista polveutuva Joosef, jolle syntyi suoraan Daavidista polveutuva Jeesus!
Jaakobille, Jeesuksen isoisälle, syntyi Joosef!
Jaakobille, Jeesuksen isoisälle, ei syntynyt Mariaa, vaan Joosef!
Joosefille, Jaakobin pojalle, syntyi Jeesus, jonka isoisä oli Joosefin isä Jaakob!
Jaakob oli Marian appiukko ja Maria vuorostaan Jaakobin miniä, koska oli naimisissa hänen poikansa Joosefin kanssa, jolle syntyi Jeesus, jonka isoisä Jaakob oli!
Miksi tuo ei mene kolminaisuuden "viisastamille" millään perille???
Lukekaa ensin Raamattua, ennenkuin tulette tänne siitä turhia väittelemään!
- Usko Toivonen
No senverran vielä, että en ole vielä huomannut missään uutista, että lapsi olisi
syntynyt miehestä.
Sen sijaan miehelle syntyy lapsia vielä nykyäänkin.
Eiks jeh?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433027Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612991- 422377
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa811763Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä781294- 391260
- 791080