Helsinki poistaa ILMAISET pysäköintipaikat

nyt menee hermot

Helsingin poliitiikka ja tuntuu olevan myös hallituksen politiikka autoilijoita kohtaan hyvin kielteinen. Heidän mielestään AUTOILU ON RIKOS !

Viimeksi alensivat ajonopeudet helsingissä 30km/h, sitten ovat lisänneet ja lisäämässä jokapaikkaan kameravalvonta tolppia, sitten useita katuja on suljettu autoliikenteeltä, NYT poistavat ilmaiset pysäköintipaikat (mm. kisahallin parkkipaikat) ja seuraavaksi tulee liikenne tullit.

Toivottavasti yritykset heräävät tähän poliitiikkaan ja muuttavat joukolla Vantaalle, Espooseen ja lähikuntiin. Ei Helsinkiin kannata perustaa yrityksen pääkonttoria, tämä on selvä viesti yritysten päättäjille.

Ja kuten tiedämme, julkinen liikenne EI TOIMI. Minulla esim. kestää autolla työmatka Helsinkiin 30 minuuttia ja yleisillä 60 minuuttia (jos junat eivät ole jäätyneet pakkasella tai lehdet liukastuttaneet raiteita jne.).

Milloin autoilijat alkavat äänestää kunnanvaltuustoon ja eduskuntaan ehdokkaita jotka ajavat autoilevien ihmisten asiaa ????
Minä ainakin äänestän !

17

1814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+3

Sitten kun olet kävellyt nykyiseltä ilmaiselta parkkipaikalta keskustaan, on aikaa mennyt 25 minuuttia lisää, joten ollaan tasapelissä julkisten ja yksityisten kanssa. Nyhverö.

• Onneksi kaukana

Helsinkiläiset ovat itse äänestäneet valtaan vihreät ja heitä hännystelevät muut puolueet. Tämän ryhmittymän valta-asema on nyt jo niin vahva, etteivät toisinajattelijat enää muuta Helsinkiin. Kaupungista on tullut hörhöjen leikkikenttä, jossa toteutetaan jokainen vihreässä ideologiakirjassa esitetty järjettömyys.

Pahinta on, että sieltä nämä idioottimaisuudet säteilevät muuallekin.

• Omalla erottajalle..

Junalla tai bussilla jos joutuu kulkemaan, niin puolet liksasta jää saamatta talvella, koska julkinen liikenne takkuilee.

Junan myöhästelystä onneksi saa korvauksia, mutta vasta kuukausien päästä. Mulla ei ole varaa elää ilman palkkaa eli kulkea julkisilla.

• 18+13

Puolet liksasta jää saamatta? Onko julkinen aamulla neljä tuntia myöhässä? Ei pks- seudulla viime talvena ollut yhtään neljän tunnin katkoa julkisessa liikenteessä. Missä asti sinä asut, kun Erottajan julkinen on noin myöhässä?

• 7 euroa tunti=halpaa

Vai sulle Helsingin ulkopuolella asuvalle pitäisi vielä antaa ilmainen parkkipaikka? Haista huilu, et kai ole niin köyhä ettet pysty maksamaan muutamaa euroa per tunti?

• S60 2,5T

Kyllä autolle löytyy aina ilmainen paikka, kunhan vähän käyttää päätänsä. Minä jätän aina auton parkkiin sairaaloiden pysäköintialueille, ei maksa mitään ja ovat turvallisia paikkoja.
      Hväksi havaittuja mm. Marian sairaala, Auroran sairaala, Kirran sairaala...
      Mieti vähän!

• Kävele köyhä

Kyllä on rahat lopussa. Kunhan kävelet Auroran sairaalalta (julkisia ei saa käyttää) keskustaan, niin puoli tuntia ei ole mitään, tai onhan se jotain säästöä köyhälle.

• S60 2,5T
        Kävele köyhä kirjoitti:

Kyllä on rahat lopussa. Kunhan kävelet Auroran sairaalalta (julkisia ei saa käyttää) keskustaan, niin puoli tuntia ei ole mitään, tai onhan se jotain säästöä köyhälle.

Mistäs sinä peelo tiedät missä minä asioin.

• J8.L

Kato mitä puoluetta äänestät...vai oletko värisokea?

• surkeeta surkeeta

Miksi Helsingissä pitäisi olla maalaisille ilmaisia parkkipaikkoja? Ei niitä ole siellä asuvillekaan. Kumma, että pitäisi päästä autolla joka paikkaan maan ainoalla seudulla jolla julkinen liikenne todellisuudessa tomii. Ja sitten ei ole varaa maksaa sen peltilehmän säilytyspaikasta. Oi voi, on teillä ongelmat.

Juuri siksi Helsingissä on monien firmojen pääkonttorit, että sinne on niin hyvät yhteydet kaikilla väliineillä. Ei ole pakko tulla omalla autolla.

• Helsinki hiljenee

Vielä 40 vuotta sitten oli selvää, että ison firman pääkonttorin piti sijaita Helsingin keskustassa. Vaan eipä enää. Helsingin niemi on sumppu, johon johon yhteydet ovat huonot melkein millä tavaaalla tahansa. Kaukana lentokentästä, ja ainoa tapa päästä sinne kätevästi on juna tai taksi. Junakin tietysti sillä edellytyksellä, että olet menossa aivan keskustaan ja lähdit aseman läheltä.

Nykyisin Espoo ja Vantaa ovat parempien yhteyksien päässä, Tonttien hinnatkin ovat kohtuullisempia.

Itse muutin Kalliosta jo 70-luvulla, jolloin se oli vielä vireä ja vilkas paikka. Nykyisin se vaikuttaa melkein kuolleelta paikalta. Ei ole liikennettä, eikä sen puoleen paljoa ihmisiäkään. Keskusta kuihtuu, joka tuntuu olevan Helsingin liikennepolitiikan tarkoituskin. Saadaan Vihreä keskusta, joka muistutttaa mahdollisimman paljon maaseutua. Ihmiset ovat jo siirtyneet keskustasta Vantaan ja Espoon ostospaikkoihin. EI täältä periferiasta tulla käymään keskustassa kuin pakosta.

• 2+12
        Helsinki hiljenee kirjoitti:

Vielä 40 vuotta sitten oli selvää, että ison firman pääkonttorin piti sijaita Helsingin keskustassa. Vaan eipä enää. Helsingin niemi on sumppu, johon johon yhteydet ovat huonot melkein millä tavaaalla tahansa. Kaukana lentokentästä, ja ainoa tapa päästä sinne kätevästi on juna tai taksi. Junakin tietysti sillä edellytyksellä, että olet menossa aivan keskustaan ja lähdit aseman läheltä.

Nykyisin Espoo ja Vantaa ovat parempien yhteyksien päässä, Tonttien hinnatkin ovat kohtuullisempia.

Itse muutin Kalliosta jo 70-luvulla, jolloin se oli vielä vireä ja vilkas paikka. Nykyisin se vaikuttaa melkein kuolleelta paikalta. Ei ole liikennettä, eikä sen puoleen paljoa ihmisiäkään. Keskusta kuihtuu, joka tuntuu olevan Helsingin liikennepolitiikan tarkoituskin. Saadaan Vihreä keskusta, joka muistutttaa mahdollisimman paljon maaseutua. Ihmiset ovat jo siirtyneet keskustasta Vantaan ja Espoon ostospaikkoihin. EI täältä periferiasta tulla käymään keskustassa kuin pakosta.

Etpä ole tainnut käydä Kalliossa 40 vuoteen?
        Miksi Kalliossa pitäisi olla ilmaisia parkkipaikkoja? Eikö se tunnin kiekkopaikka riitä asiointiin? Muuten paikat on tarkoitettu meille asukkaille.

• Hei halloo!
        2+12 kirjoitti:

Etpä ole tainnut käydä Kalliossa 40 vuoteen?
        Miksi Kalliossa pitäisi olla ilmaisia parkkipaikkoja? Eikö se tunnin kiekkopaikka riitä asiointiin? Muuten paikat on tarkoitettu meille asukkaille.

Selvähän se. Periferiassa on lyhyt matka kauppakeskukseen, jossa voi vaikka viettää päivän ostoksia tehden ja auto pestään samalla.

Kallion tilannetta ei kannattaisi 70-luvun kokemuksella paljoa arvostella. Kannattaisi käydä niin ei luulisi mitä sattuu... Sieltä periferiastahan pääsee näppärästi junalla ja metrolla myös Kallioon...

• Itkua parkua.. Voi kyynel!

Voi voi. Jyväskylässä ei ole käytännössä missään ilmasta pysäköintiä ja täällä esim. kadunvarsipysäköinnistä läsähtää lappu ikkuna oli auto missä tahansa kaupunkia ja se lappu tulee ihan kaupungilta eikä miltään yksityiseltä. Jklssä on vielä se hauskaa et sun pitää lähtee nostamaan rahaa keskustan ulkopuolelta ja käydä rikkomassa se et saat sen helvetin 50c. Vaihtoehtoisesti voit ajaa halliin mutta se maksaa aina sen tunnin vähintään.
      Mitä te valitatte siellä kun julkinen sentään toimii mut täällä saat bussista maksaa 3.5e ja lähtökohtasesti se tulee myöhässä, et pääse istumaan jos pääset niin penkit on parhaat päivät nähneet kun suomi voitti ekaa kertaa kultaa jäkiksessä, napit ei toimi, kuskit niin elämään kyllästyneitä, dieseli käryää sisällä.

Niin tähän verrattuna pitäkää päänne kiinni ja tulkaa tänne autolla keskustaan pyörimään päiväks ja kokeilkaa loistavia busseja niin sen jälkeen voitte avautua Helsingin paskasta liikenteestä.

Itsehän maksan opiskelijana 60e/kk KYLMÄSTÄ hallipaikasta...

• Kruununhaka..

Susirajalla asuvia pitiäisi rangaista päästöverolla. Miettikääs mikä määrä energiaa palaa, kun nämä landepaukut hehkuttavat autoillaan joka helvetin työpäivä töihin ja takaisin kymmeniä kilometrejä.

• hyvä business

kokoomus ajaa yksityisten parkkifirmojen etua. Maksat niille varmemmin sakot.
      Sama juttu Tallinnassa. Heti kun sinne ilmestyi näitä kokoomuksen firmoja niin parkkipaikat muuttuivat kaikki maksulliseksi.

Kovin hyvä business. Autohan pitää olla jossain..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe