8.9.2010 on resepti uusittu eli menikö jo vanhaksi vai saako vielä tämän kuun ajan?
Lääkemääräyksen voimassaolo
16
1666
Vastaukset
- näin on
vanha on.Vuosi on aika
- .
Meni vanhaksi, olisi pitänyt noutaa viimeistään 8.9.2011 reseptillä oleva/olevat lääkkeet.
- tsbrgbstr
Paitsi esim. verenpainelääkkeistä voisi saada kuukauden annoksen jos reseptissä on lääkettä jäljellä....
- Että tämmöistä
Miksi juuri verenpainelääkettä tai vain sitä? Sen vielä ymmärtäisi että mitä tahansa krooniseen sairauteen jatkuvasti tarvittavaa lääkettä saisi jos reseptin uusiminen on unohtunut tai lääkäriaikaa ei saa ennen lääkkeen loppumista. Mutta epäilen ettei lääkettä saa. Minulla on apteekissa vedetty yli myöhemmät luovutusruudut kun olen noutanut lääkettä jonka määrä riittää ohjeannostuksella vanhenemisajan yli vaikka reseptiin jäi vielä lääkettä saamatta.
- rghsd
Että tämmöistä kirjoitti:
Miksi juuri verenpainelääkettä tai vain sitä? Sen vielä ymmärtäisi että mitä tahansa krooniseen sairauteen jatkuvasti tarvittavaa lääkettä saisi jos reseptin uusiminen on unohtunut tai lääkäriaikaa ei saa ennen lääkkeen loppumista. Mutta epäilen ettei lääkettä saa. Minulla on apteekissa vedetty yli myöhemmät luovutusruudut kun olen noutanut lääkettä jonka määrä riittää ohjeannostuksella vanhenemisajan yli vaikka reseptiin jäi vielä lääkettä saamatta.
Luithan viestistä että ESIM. RR-lääkkeitä voi saa sen kk:n annoksen....myös muihin kroonisiin tauteihin tarkoitettuja lääkkeitä VOI saada kuukauden annoksen/pienimmän pakkausmäärän jos resepti ei ole YLI 13 kk vanha ja lääkettä on reseptissä jäljellä.
- +++++++++++++++
Ei saa edes RR-tautiin lääkkeitä jos resepti on vanhentunut.
- fdxgd
Voi saada kuukauden annoksen jos reseptissä on lääkettä jäljellä ja resepti ei ole yli 13 kk vanha.
- 12+21
Saisiko linkin asiaan, kiitos.
- rsyerse
Ei ole linkkiä, voit kysyä asiaa apteekista seuraavan kerran kun siellä asioit. Tuo systeemi on ollut olemassa ainakin sen kahdeksan vuotta mitä olen apteekissa ollut töissä....
- .
rsyerse kirjoitti:
Ei ole linkkiä, voit kysyä asiaa apteekista seuraavan kerran kun siellä asioit. Tuo systeemi on ollut olemassa ainakin sen kahdeksan vuotta mitä olen apteekissa ollut töissä....
koskeeko tuo 13 kk vain _pitkäaikaissairauksia_?
- fgdxf
. kirjoitti:
koskeeko tuo 13 kk vain _pitkäaikaissairauksia_?
Kyllä, näin on.....esim. Burana tms. ei tuolla "säännöllä" saa.
- .
fgdxf kirjoitti:
Kyllä, näin on.....esim. Burana tms. ei tuolla "säännöllä" saa.
Kiitos vastauksestasi.
- Jaaahaaas
Josko näissä asioissa ainakin jotkut ihmiset toimivat niin kuin on järkevää? Esim. itselle on määrätty pitkäaikaiskäyttöön lääkettä, jonka pakkauskoko on 98kpl. Apteekissa on vaihdettu halvempaan, jossa on ollut 100kpl. Eli ei ole pilkulleen noudatettu määräystä, vaan maalaisjärkeä.
- fxmthj
No maalaisjärkeä tahi ei, riippuu valmistajasta onko pakkauksessa 98 vai 100....voi myös kaikkein halvin vaihtoehto sisältää 98 tablettia.
- tsekkaa reseptisi
- Vain osa
Tuolta löytyy vain e-reseptien tiedot eikä yksityispuoli kirjoita niitä vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835