Tässä on nyt ollu parisen viikkoa kiperä tilanne. Poikaystäväni otti eron puheeksi tekstarilla. Tästä sitten juttelimme kotona hetkisen, ja hänen mielestä olemme kovin erilaiset ja syyt eroon ei oo nii selkeät. koska tässä nyt on "kaikennäköistä". Pettämistä tai ihastumista toiseen ei tässä kuulema ole.
Parin viikon sisällä olemme kerran sopineet että yritämme vielä, pari päivää meni hyvin kunnes taas tuli puheeksi tämä että muutanko minä pois.
En tiedä mitä tässä enää tekisi, minusta on hölmöä jos emme yritä parantaa suhdetta. Olemme seurustelleet 3 vuotta eikä meillä mitään kunnon riitaa (omasta mielestäni) ole ollut koskaan, ainoastaan hetken mykkäkouluilua ja minulla täs parin viikon aikana kerran olen lyönyt oven kiinni ja korottanut ääntä keskustellessamme.
Syyt eroon ovat nämä (hänen mielestä): näemme kait liikaa, tämän ymmärrän koska olemme samoissa vuoroissa joten kotonakin lähes aina samaan aikaan. Mutta koska työtilanteeni ei ole vakaa, niin tämä saattaa esim. puolen vuoden päästä olla toisin. Sekä tulevaisuuden suunnitelmat hämmentää häntä. vaikkei mielestäni molemmillakaan ole sen kummoisempia haaveita kun omistaa oma kämppä?! Olemme myös hänen mielestään kovin erilaisia, mutta minua se ei ole haitannut. On meillä muutama sama mielenkiinnon kohde! Eikä mielestäni puolisoiden tarvitsisi ihan toisiaan muistuttaa.
Miten te olette selvittäneet nämä riidat? Miten saisin miehen näyttämään onko hän minusta vielä kiinnostunut vai onko tunteet ihan läsähtäneet?
miten saada eloa parisuhteeseen?
58
4339
Vastaukset
- Haluan kans naisen
kyllä minusta jos mun kumppani olisi samanlainen niin varmaan kyllästyisin. Teidän pitää saada toistenne parhaat puolet esiin, eli kertokaa toisillenne hyvät ja huonot puolenne ihan avoimesti. Kertokaa asioita mistä pidätte ja mistä ette pidä. Vaikka seksistä kerrotte että mikä tuntuu hyvälle ja mikä ei tunnu ja vielä et mitä haluaisitte kokeilla. Jos ei puhu niin toinen ei tiedä mitään toisesta. Hankkikaa joku yhteinen harrastus. Menkää lappiin vaeltamaan pois arjesta. Telttailkaa ja kävelkää metsässä. Menkää uimaan tai käykää jääkiekko matseissa tai muissa tapahtumissa. Ostakaa palapeli ja tehkää sitä yhdessä. Kaikenlaista voi keksii kun vaan miettii ja tukee toisiaan.
- mietin vain
Jos rakastaa toista niin ei voi koskaan olla liikaa yhdessä
- joopajoo.
Heh
- Vaihtelu virkistää!
joopajoo. kirjoitti:
Heh
Vaihtelu virkistää! Kannattaa erota ja nauttia elämästä vapaana ihmisenä. Uusia kumppanuuksia solmitaan ja taas erotaan, onneksi. Sillä luontokin on järjestänyt niin, ettei kukaan jaksa samaa naamaa katsoa koko ikäänsä, vaan ilahduttava kirjo uusia ehdokkaita piileksii vain muutaman kulman takan bupissa, jossa iloinen toveripiiri kokoontuu säännöllisesti ja toivottaa tervetulleiksi uudet seuraihmiset.
- Daddy Cool
Eiköhän tuo ole aivan normaali kolman vuoden kriisi, kun on nyhjätty kolma vuotta tiiviisti yhdessä ja olan tilan tarve nostaa päätään. Jos teillä menee muuten hyvin, niin ei tuon takia kannata erota. Kummankin pitää ottaa omaa aikaa ja olla vähän enemmän omien kavereiden kanssa. Kun yhdessäolon määrää vähentää niin sen laatu paranee ja tunkkaiselta tuntuva suhde raikastuu.
- aikuinen nainen
anna toiselle "omaa tilaa" ja ota sitä itsellesikin. Miehet ahdistuu jos pyörivät aina samoissa kotiympyröissä, ne tarvitsevat kavereita ja muuta toimintaa enemmän kuin me naiset. Harrastukset vievät yleensä aikaa, joten keksi vaikka joku sellainen itsellesi jos sinulla ei muuta ole. Tsemppiä teille.
- Jussi-xxxx
Sellaiset miehet, jotka tarvitsevat omaa tilaa parisuhteessa eivät ole mitään miehiä vaan kakaroita.
- Minua.-
Ei kyllä ahdista pyöriä samoissa kotiympyröissä,kavereiden kanssa pyöriminen kiinnosti ehkä 15-20 vuotiaana mutta eipä juuri sen jälkeen.
Mutta näin 4kymppisenä on paljon mukavampaa puuhailla kumppanin kanssa kaikenlaista. - Yualle
Hyvin sanottu!
Olikohan peräti jossain vauva-lehdessä tässä ihan muutama numero sitten juttu tutkimuksesta, jonka mukaan 80-luvulla miehille tärkeitä asioita olivat, kalastus, metsästys ja remontointi ja nykyään koti, perhe-elämä ja lapset.
Väittäisin, että tuossa piilee selitys kasvaneille avioeromäärille! Kiitos naiset! Kun olette ajaneet miehet tuohon pisteeseen, että porukka on täysin aivopestyä perhe-hössön hössöniin tasa-arvon nimissä, että eivät enää itsekään pysty ottamaan itselleen omaa aikaa ... - rater
Jussi-xxxx kirjoitti:
Sellaiset miehet, jotka tarvitsevat omaa tilaa parisuhteessa eivät ole mitään miehiä vaan kakaroita.
Kaikki ihmiset tarvitsevat suhteessa omaa tilaa, ihan ensin kannattaa selvittää MITÄ sanonta, oma tila tarkoittaa !! Siitä eivät kaikki ihmiset tunnu olevan aivan perilllä. Oma tila EI ole uhka parisuhteelle.
- -Timoteus-
Jussi-xxxx kirjoitti:
Tjaah... Minä puolestani ajattelen yhtenä parisuhteen hyvinvoinnin edellytyksenä olevan sen, että molemmilla on tilaa olla ja hengittää.
- ..........
Jos parisuhteessa ei riidellä niin joko toinen on dominoiva ja toinen alistuu, tai sitten suhde on kokonaan ohi.
Poikkeuksena todella pitkään yhdessä olleet jotka tuntevat toisensa perinpohjin.- ei ongelmia
..tai sitten pari kykenee ajattelemaan toisen näkökulmasta ja pääsevät konsensukseen ilman ylimääräistä kitkaa. Tähän tarvitaan fiksut, ymmärtäväiset ja empaattiset henkilöt, jotka osaavat tunnustaa olevansa myös joskus itse väärässä.
Se että riidat kuuluu parisuhteeseen on riitelemisestä nauttivien ihmisten tapa oikeuttaa käyttäytymisensä. Suomalaisilla on paha tapa kerätä mielipahaa ja pettymyksiä sanomatta siitä kellekkään ja sitten yhtäkkiä vain räjäyttää kaiken toisten naamalle. - just...
ei ongelmia kirjoitti:
..tai sitten pari kykenee ajattelemaan toisen näkökulmasta ja pääsevät konsensukseen ilman ylimääräistä kitkaa. Tähän tarvitaan fiksut, ymmärtäväiset ja empaattiset henkilöt, jotka osaavat tunnustaa olevansa myös joskus itse väärässä.
Se että riidat kuuluu parisuhteeseen on riitelemisestä nauttivien ihmisten tapa oikeuttaa käyttäytymisensä. Suomalaisilla on paha tapa kerätä mielipahaa ja pettymyksiä sanomatta siitä kellekkään ja sitten yhtäkkiä vain räjäyttää kaiken toisten naamalle.No itse en ainakaan riitelemisestä nauti.
- hmmmmm.
ei ongelmia kirjoitti:
Se että riidat kuuluu parisuhteeseen on riitelemisestä nauttivien ihmisten tapa oikeuttaa käyttäytymisensä. Suomalaisilla on paha tapa kerätä mielipahaa ja pettymyksiä sanomatta siitä kellekkään ja sitten yhtäkkiä vain räjäyttää kaiken toisten naamalle.Tulee mieleen lähinnä laimea rakkaus...
- RE-HELLINEN
Nostaako itsekkyys päätään.. sinä haluat olla yhdessä ja toinen ei niinkään.
jos välittää tekee kaikkensa jotta suhde pysyy kasassa.
kumpi on itsekkäämpi, sekö joka itsepäisesti elää suhteen ulkopuolista elämää suhteessa ollen, vaiko se joka itsepäisesti haluaa olla kiinteesti parisuhteessa eikä juuri muuta?? - arkea
Ensi huuma on suhteesta ohi. Miestä on yksinkertaisesti kyllästynyt koska olette töissä ja vapaallakin aina yhdessä miehet tarvitsevat kavereita niin kuin me naisetkin ja miesten /naisten iltoja ottakaa etäisyyttä ja katsokaa miten käy haluatteko vielä jatkaa vai ette
- kkyd
Jos oma kumppanini olisi joskus - ottanut eron esille, en enää ikinä voisi häneen luottaa. Suhteemme olisi päättynyt heti siihen päivään. Oikeasti kyse on siitä, etten siedä lähelläni ihmisiä, jotka ovat epäluotettavia. Jos minulle rakas ihminen olisi raukkamainen ja epäilevä, saisi hän jäädä oman onnensa nojaan. Mielestäni ihmiset joilla on selkärankaa, tietävät mitä odottavat elämältä. Joku voi tietysti olla ressukka, joka ei tiedä ,mitä haluaa. Nähtävästi sinun kumppanisi on juuri tuollainen. En voisi jatkaa suhdetta ihmiseen, ketä en oikeasti kykenisi kunnioittamaan.
Tuollainen eron pohdiskelu on moukkamaisuutta, mitä lie sillä halutaankaan ilmaista. Itse olen ollut avioliitossa 30 vuotta. - eronnut 42v mies
Luulen että mies on kyllästynyt ja haluaa kattella menoa sekä on joko katellut vierasta tai meinaa sit katella.
Olen ollut suhteessa 17v ja erosin omasta halusta ,alussa kaikki meni hyvin vajaat 10v sit tuli muutoksia ja erilaiset ja eriikäiset ihmiset ei vaan toimi,niin eri jutut kyl on .
Toasin on myös ihmisiä jotka voivat sopeutua ja ovat yhdessä.Minä en halunnut kärsiä ja katsoa enää koska siitä meni jo vuosia huonosti.
Nyt olen sinkku ja tyytyväinen siihen ,välimme on edelleen hyvä ja toimiva vaikka erosimme ja asumme eri osoitteessa .Olemme vaan ystäviä.Yrittäkää ja jos se ei edelleenkään onnistu erotkaa sovinnolla.Onnea suhteeseenne. - mies epäröi joskus
Sinun pitää piristää miestä. Tee hyvää ruokaa, hymyile, helli. Nyt kun suhde
on koitoksella, miestä pitää rohkaista. Minäkin olin masentunut jossakin
vaiheessa, mutta tyttökaveri tuli ikkunan alle ja heitteli lumipalloja ja pieniä
kiviä ikkunaan, ei ottanut kuuleviin korviinsa eroa. - ei hyvä olla yksin
Constant conflict is sign of a healthy relationship. Pikkasen enemmän aitoa, rehellistä riitelyä ja omapäisyyttä peliin sekä sovinnonteon selviä elkeitä. Ostakaa halpalentoyhtiöltä liput Köpikseen ja antakaa palaa seikkaillen kunnolla. Hyvää ruokaa, olutta ja kulttuuria laidasta laitaan. Tarvitkaa toisianne aina. Miehen perusvika on olla hiiri ja naisen persuvika on yrittää jatkuvasti muuttaa miestä JOKA asiassa. Tietysti pitää oppia, ettei likaisten sukkien paikka ole ruokapöydän kulmalla. Tässä pienen pieni kurkistus Köpikseen:
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/2/ge470hSsAfA - tässätotuus86
pahasti vaikuttaa siltä että miehelläsi on jo joku muu kiikarissa ja se on kyllästynyt suhun. ei sillä varmasti edes ole enää vahvoja tunteita sua kohtaan jos eron on ottanut puheeksi. varmasti parasta jos eroatte, jos olette 3 vuotta ollut yhdessä ja miehesi on nyt jo "kyllästynyt" niin miten luulet että voisitte ikinä olla pidempään yhdessä? niin surullista kun se onkin niin pakkaa kamas ja lähde, löydät varmasti sinulle sen oikean myöhemmin. voimia!
- ...........
Höpöhöpö.
- hohhohojhoo
jos ei oo rakkautta miks olla toisen kaaa mie en ainakaan ymmärrä mitään järkisuhteita huoh.
- äthsiiih
Kyllä toi suhde on kaput. Anna mennä, löydä toinen.
- onnea matkaan
Mielestäni teidän suhde on tullut nyt valitettavasti siihen pisteeseen,jossa ero on ehkä paras vaihtoehto. Miehes on varmaan löytänyt salaa uuden tai vain tajunnut ettet ole hänen sielunkumppani,jonka kanssa haluaisi tuntea jotain "isompaa".. Ehkä hyvä tässä vaiheessa suhdetta kuitenkin, että nämä oikeat tunteet nousivat pintaan, koska jos ymmärsin oikein niin teillä ei ole lapsia. Lapsiperheelle ero ei oo aina se eka vaihtoehto joka tulee mieleen.. Voimia sinulle päädyitte mihin hyvänsä ratkaisuun!!
- Meillä ja naapurissa
Seksistähän noi ongelmat miesten kanssa lähtee aina. Kokeilkaa vaikka kolmatta pyörää. Mies taikka nainen mukaan peliin, niin homma menee mielenkiintoisemmaks.
- oihoh
Äijä jättää 3 vuoden älkeen tekstiviestillä? Se hullu joka haluaa olla tuollaisen munattoman olion kanssa, ei tiedä mitä itsekunnioitus on tai on muuten vain pihalla.
- nohnoh.
Älä hauku jätettyjä. Keskity mieluummin tekstiviestillä jättäjiin.
- Ei kompromissiä
Joskus saattaa olla hyväkin "ottaa aikalisä" suhteessa ja vaikka muuttaa erilleen. Miettiä mitä oikeasti kumpikin haluaa elämältään. Siinä on tietenkin se riski että ero on lopullinen. Tai sitten huomaatte että tuo ON se sielunkumppani ja rakas kenen kanssa haluaa viettää loppuelämänsä. Meillä on vain tämä yksi elämä niin ei kannata viettää sitä epävarmassa tai yhdentekevässä suhteessa.
- Auttavainen nainen
Miehellä on toinen kiikarissa kenties. Ehkei hän itsekään tajua sitä, koska tietää, että edelleenkin on toinen, tai sitten hän ei kehtaa kertoa, kun seurustelun aikana toisten katseleminen aika usein katsotaan jo melkein pettämiseksi. Lisäksi, noh, mitäs sitä ihastuksiaan toisille kuuluttaa? Vaikuttaa kuitenkin aika perusjampalta tämä herrasi, ei varmaan ole edes ihastuksensa kohteelle siitä vielä vinkannut millään sanalla tai eleellä, niin miksi sitten sinullekaan, tulevalle exälleen?
Jos toinen tahtoo suhteesta irti, niin irrota. Älä jää roikkumaan. Kuulostaa muutenkin, että mies oikeasti TAHTOO irti, ei vain uhkaile sillä riitojen yhteydessä. (Esimerkiksi "Jos et jumankauta tee niitä sämpylöitä nainen, niin jätän sut!" :D) - Tsemppiä sulle
Ihmettelen kyllä suuresti miehesi tyyliä jättää sinut. Pelkääkö sanoa kasvotusten asioita kun alkaa puhua tekstarilla erosta. Onko perusluonteeltaan ujo vai millanen?? Usein parisuhde ei toimi jos asioista ei voida puhua avoimesti. Vaikuttaa että miehelläsi on toinen, tai on kohdannut kaltaisensa,mutta ei ehkä itsekään tiedä mitä nyt haluaa tai ei halua sitä sinulle sanoa. Usein ihastumisia ei sanota,nehän koetaan pettämiseksi jo.. Kysy häneltä suoraan onko hänellä toinen ja millaisia asioita kumppanistaan haluaa,jotta on onnellinen. Oletteko minkä ikäisiä?
- Ingifrid
Ootko sinä ihan hölmö? Ihan selvästi miehesi on kyllästynyt yhdessäoloonne, eikä siinä silloin poppakonstit enää auta. Minä sinuna alkaisin suunnitella yksin muuttamista ja elämää ilman tätä miestä. Voihan hänellä tosin olla jotain säpinääkin alullaan/meneillään, mutta mielestäni se ei ole tässä oleellista. Joskus suhde vain tulee tiensä päähän ja tässä on käynyt nyt niin. Myönnä tosiasiat ja tsemppiä sinulle. Aika parantaa kyllä haavat.
- hävetkää avuttomat
Pitääkö joka asiassa tulla tänne itkemään.
Setvikää asianne kuin aikuiset, vai oletteko edes aikuisia?
Tuli paskat housuun, mitä mun nyt pitäis tehdä???? - samajama
kuuleppas ystävähyvä nyt on jo korkea aika jättää tuollaisen miehen kanssa seurustelu jos kerran muuhun ette ole päätyneet kun seurusteluun!!!!, jokainen meistä kaipaa "omaa aikaa", mutta jos välittäminen on noin yksipuolista niin anna olla ja lähde tuollaisesta piinaavasta suhteesta niin minäkin tein ja nyt on hyvä, en ole katunut vielä kertaakaan. Jos seurustelee pitkään eikä suhde etene mitenkään se on parempi jättää usko pois!
- ihaillen luontoa
anna mennä jos siltä tuntuu,älä turhaan yritä ja kiduta itseäsi ja toista ei se pitemmän ajan päälle onnistu.ei kynttilää kannata polttaa loppuun.kyllä se oikea löytyy se tulee ilman etsimättä ku kemiat pelaa.ällä alistu mee ulos ja kuuntele luontoa yms.siellä pohjimmillaan täytyy olla jokin syy.mikä ei mielitytä ja se kyllästyttää.mutta semppiä meni syteen tai saveen.
- %&(/¤%#&!&#¤/&/&(%%&
Usko vaan! Sillä on uusi muikki! On iso askel äijälle bänätä ja nysse on otettu. Uus akka ja uudet vaateet: "Joko eroot entisestä tai saat lähtee!" Ja kun valinta on tehty, nin niin äijää viedään. Seli-seli-seli... Jos sitä rupeet oottamaan tai anelemaa, nin seli-seli-seli..tystä tulee tai sitten ei!
Ja sit käy, että äijä saa pakit uuvelta ja sit se winkuu oven raossa takasin. Siihen sanon, ettei puuro uudelleen lämmitettynä ole hyvää. Voi polttaa kuumana, mutta samaa keitosta se on, joka on jo kertaalleen hylätty mäkeen nakattavaksi. Syöhän sitä, jos on pakko, mutta wanaha mikä wahana! Ylipäätänsä tekstiviestillä tommoisen ilmoittaminen on syvältä! :-/
Tänä päivänä vaan aivan liian helppoa ja yleistä.
Kyllä pitäisi ihan kasvotusten aloittaa keskustelemaan asiasta ja kertoa miltä tuntuu ja yhdessä jutella siitä. Mutta niinhän se on että jos toinen osapuoli on sitä mieltä että haluu erota, niin löytäähän se niitä syitä ihan mistä vaan siihen, hän on jo periaatteessa päättänyt että haluaa näin käyvän. Toivottavasti kuitenkin saisitte vielä juteltua kaikki asiat ja mahdollisesti vielä yrittäisitte, sekin on että ihmiset luovuttavat aivan liian helpolla nykyään. Jos kuitenkin ero tulee, niin ajattele asia niin että hän ei ollut sinua varten, että jossain vielä on se oikea sinulle :) Tsemppiä ja hyvää syksyn jatkoa!- vaikka sattuu
anna se pois. Juuri sama tilanne oli mullakin. Kolme vuotta seurusteltu ja sitten ei mies enää tiennytkään mitä haluaa ja onko tunteet tarpeeks vahvoja. itse luulin että nyt on kyse suhteen arkistumisesta ja päätin etten luovuta. No kaksi vuotta sen jälkeen kitkuttelua eteen päin. Myöhemmin selvisikin että oli juuri tunteiden mietintä aikaan kirjoitellut tiiviisti toisen naisen kanssa. Painoin sen villaisella: "ihastua saa jokainen suhteessa". Mutta elin kokoajan pelossa, että se ei haluakaan olla mun kanssa. Vaikutti varmasti paljon suhteeseen. Ja seksistä suhde ei ainakaan jäänyt kiinni. Mies sanoin loppujen lopuks, että se oli ainoa voimavara mikä meitä piti yhdessä. Itse luulin että rakkaus. Viisi vuotta meni "hukkaan". Toivottavasti sentään opin jotain.
- villa sukka l
Eihän mies tekstarilla jättänyt, otti asian puheeksi. Tekstarilla on varmasti helpompi aloittaa keskustelu vaikeasta aiheesta.
Minusta on hyvä että mies otti asian esille jos se on hänellä ollut mielessä. Puhukaa asiasta ja siitä mitkä asiat hänestä on sellaisia jotka saisivat hänet haluamaan olla vielä yhdessä. Jos hän ei keksi mitään syytä olla yhdessä, silloin on varmaan turha yrittää.
Mutta suhteessa joskus tulee kyllästyminen ja miettii olisiko paras erota, näin käy kaikille ja nyt poikaystävä on ollut reipas ja ottanut asian yhteiseen pohdintaan eikä vaan miettinyt yksikseen ilmoittaakseen joku päivä että haluaa erota.
Suhteenne kaipaa iloa ja raikkautta ja tilaa. Koeta järjestää niitä olemalla itse positiivinen ja antamalla miehelle tilaa ja aikaa. Mutta myös sellaista hyvää yhteistä aikaa. Mutta kaikki tämä vain, jos mies näkee että teillä olisi mahdollisuuksia olla yhdessä.
Jos miehesi ei näe että teillä olisi mahdollisuuksia jatkaa yhdessä, ei kannata jäädä ja yrittää kääntää hänen päätään. Hän saattaa hetkeksi muuttaa mielensä, mutta ottaa siitä sen opikseen, että seuraavan kerran kun tuntee halua päästä suhteesta eroon, hän ei enää keskustele vaan laittaa suhteen poikki samantien.
Toivottavasti löydätte yhdessäoloonne riittävästi hyviä syitä tunnetasolla. (Järkisyyt ei pidä suhdetta koossa pidemmän päälle).- Missä vika?
Suhde Soppa sivustolla useita ei aiheita littyen parisuhdeongelmien ja eron syihin.
Parisuhde.
Avioero.
Uskottomuus.
Seksi.
Narsismi.
Itsetunto, jne.
Yleisimmät syyt avioeroon.
http://www.suhdesoppa.fi/avioero/yleisimmat-avioeron-syyt/
----
- Onnellisestiavovaimo
Hei haloo. Jos toista rakastaa ja haluaa toisen kanssa olla, ei toisen naama koskaan niin pahasti kyllästytä, että kokee näkeväsä toista liikaa. Miksi ihmeessä muuttaa yhteen, jos ei halua/ tiedosta sitä, että sen jälkeen tosiaan ollaan samaa taloutta ja jaetaan yksi ja sama katto molempien pään päälle?!
Älytöntä edes tuhlata aikaa tuollaiseen suhteeseen, jossa tulee noin vaan ilman mitään erityistä syytä puheeksi se, että muutatko pois ja joudut yksin pohtimaan, että mitä tehdä. Ehkä teillä todella on keskustelun paikka. Tunnetteko edes toisianne kunnolla? Ole rehellinen itsellesi ja koeta nähdä tilanne realistisesti nyt ja tulevaisuuden kannalta. Tsemppiä!
Ja jos ero tulee, elämä ei todellakaan kaadu siihen. Aikaa toipuminen varmasti vie, mutta sen jälkeen olet todennäköisesti entistä ehyempi ihminen :) Aidon rakkauden tunnistaa aina ja sen kokee ja aistii toisesta joka hetkessä... - jk
vai niin
- taitaa olla
niin että erohan tuossa voi hyvinkin tulla. jos miehesi on tuollasia ehdotuksia heitellyt ilmaan. itse olen ollut parisuhteessani/avioliitossani yli 6v vaikka nähdään toisiamme viihdytään kotona molemmat tehdään yhdessä jne jne.. ja siis oikeesti nää 6v melki ollaan toisiamme päivästä toiseen tuijoteltu on parisuhde lujittunut vaan hetkihetkeltä ja vielläkin ollaan kun oltas vasta tavattu osotetaan toisillemme hellyyttä ihan taputellaan halataan pusutellaan jne jne :)
ja ikinä ei olla vedottu kumpikaan erilaisuuteemme. minä pidän esim eri musiikista kun mieheni en ole "älykkö/liian fiksu" monestikkaan kuten mieheni (en kyllä siis mikään tampiokaan;D) aino mikä meitä melki yhdistää on liikunnasta pitäminen ja hiukan samansuuntaiset luonteet ja kun räiskähtää niin sitten räiskähtää molemmin puolin eli tempperamentti aika samanlaista..
mutta suon miehelleni aina kun lähtee omaa aikaa meni sitten kaljalle poikien kanssa tai jos haluaa muuten vaan katella tetynlaisia kuvia xD tai yleensä olla mies ;D mutta kyllä parisuhteessa taistoakin tarttee eli riitelyä koska jos ei tappele käy kyllä olo tylsäksi ja jo pienikin kriisi voi kaataa parisuhteen.
joten ehkä jos otatte aikaa omilla tahoillanne TAI keskustelette mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan toiveista unelmista jne jne ehkä homma ratkeaa ja vietätte yhdessä elämänne MUTTA jos näyttää siltä että toinen ei panosta yhdessä oloon kannattaako VUODET HEITTÄÄ HUKKAAN?? ihmisen kanssa josta kumminkin ero koittaa? - Minkä.
Takia kannattaa olla parisuhteessa,joka ei tyydytä molempia osapuolia? Ilmanmuuta kannattaa erota ja etsiä kumppani,jonka kanssa viihtyy ja molempia osapuolia suhde tyydyttää. Vain typerys jatkaa suhteessa,jossa ei viihdy.
- pojan pippeli
Poikaystävä??? Taidat olla joku 18 vuotias kakara.
- Ei leikilläkään
Valitettavasti miehen ja naisen välisessä suhteessa yksikin moka, jota ei ole haluttu korjata, ilmeisen aliarvioimisen takia, riittää pilaamaan suhteen vuosienkin päästä.
- Kaikki samaa?
Minkä ihmeen takia pitää olla samassa työpaikassa samoissa vuoroissa ja asua samassa kämpässä? Kyllä sitä itekkin kyllästyis toisen naamaan.
- Samassajamassa
Tästä samaa mieltä. Elämä käy tylsäksi suhteen kannalta, jos kaikki samaa. Eihän tällöin voi olla mitään "keskustelua ruokapöydässä", ellei ole mitään mistä jutella/kertoa toiselle. Pitäisi löytyä omaakin elämää suhteen ja kodin rinnalla. Se auttaa myös pitämään kipinää yllä... Ja se, ettei kokoajan ole se toisen naamataulu siinä edessä, silloin vasta alkaakin ne pienetkin tavat ja asiat toisessa ärsyttämään!
Parisuhdetta on vähän H-E-L-V-E-T-I-N vaikea pitää yllä tai parantaa yksin!
Eli kun kuulostaa sille,että poikaystävääsi ei jaksa enää teidän suhde kiinnostaa niin miten voit saada sen yksin pysymään kasassa. Olisipa mielenkiintoista kuulla,mitä tuo lausahdus "tässä nyt on kaikenlaista" pitää sisällään?? Toisen naisen,uuden suhteen,kertakaikkisen tympääntymisen,itsestä huomatun homouden vai mitä?... Kannattaa istua vastatusten ja puhua juttu kerralla selväksi. Eli kysyt ihan suoraan,haluaako poikaystävä jatkaa vai ei? Kuulostaa kyllä sille,ettei ole kanssasi valmis pidempään suhteeseen,jos tulevaisuus ahdistaa vaikka et ole puhunut namisiinmenosta ja lastenteosta(?). Tuntuu haluavan suhteestanne pois,mutta ei saa sitä sanottua. Odottaa,että huomaisit sen itse. Selvittäkää asia. Turha kitua suhteessa,jota jompikumpi tai kumpikaan lopulta ei enää halua.- äönolla
Jos, minut kutsuttaisiin häihin, niin en edes menis.Nehän eroo kuitenkin.Suomalaisen naisen kanssa ei voi elää vaan "olla" joskus.En kestä myöskään näitä uikuttajia keskustelupalstoilla näistä parisuhteistaan, jos ongelmia EI OLE, nIItä oikein kaivellaan.Tutkitaan liikaa toisen naamaa tai tekemisiä.Verrataan toisten parisuhteisiin.Jokainen elää omaa elämäänsä eikä kysy naapurilta jättääkö akkansa/ukkonsa vai ei ja onko se enää tarpees hyvännäköinen.Miksi parisuhdetta pitää "parantaa" niinku parantavilla käsillä vai miten? Liian monimutkaisia ajatuskuvioita.Jokainen parisuhde on erilainen ilman,Terapeutit pitäis viedä sauna taakse...
- Samassajamassa
Hei, jos sulla ei ole oikeaa asiaa tähän keskusteluun liittyen, mene kitisemään itse muualle. TÄällä on ihmisiä varmasti, jotka haluavat tästä aihepiiristä keskustella. Oletko koskaan kuullut siitä, että ihminen ei pärjää yksin?? Joskus on vain käännyttävä avun puoleen. Ja tässä tapauksessa huomaan keskustelun aloittajan haluavan apua, koska haluaa pysyä tässä parisuhteessa. Siksi varmasti nimettömyys, ettei henkilöllisyys paljastu. Hän haluaa puolueetonta apua suhteeseensa, koska haluaa sen jatkuvan. Yritä nyt ymmärtää. Ehkei omat keinot riitä, joten on turvauduttava välillä "naapuriin". Kokeilisit itsekkin, niin voisi tuo kireys poistua!!
- parisuhdeinfoa
Parisuhdetietoa: http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/
- loksahtaako
Anna mennä jos on mennäkseen!! Ei toista voi väkisin pitää, edes yksipuolisella rakkaudella. Kyllä hän tulee takaisin, jos hänen sydämensä niin sanoo. Muuten jatkakaa matkaanne tahoillanne..ei hän ole ainoa mies maailmassa!!
- Samassajamassa
Mä en kannata eroa. Itse kun olen melkein samassa tilanteessa, ja kaipaisin kanssa neuvoja..
Avopuolisoni, jonka kanssa olen ollut reilut 3 vuotta, on ilmiselvästi tyytymätön tilanteeseen.
Me emme tee enään muuta kuin nuku yhdessä. Hyviä hetkiä kyllä on, mutta into suhteeseen on lopahtanut. Itse olen "riitojen" yhteydessä ottanut eron puheeksi, mutta en tosissani sitä halua.. Suhteemme oli pitkään alun jälkeenkin kukoistava, ja jopa ystäväni sanoivat meidän olevan pitkään jossei "ikuisesti" yhdessä.. Me emme ole myöskään samanlaisia. Mieheni pitää eri musiikista, eri ruoasta ja hänellä on aivan erilainen ystävä piiri, kuin minulla. Hän pitää aivan eri asioista, ja nämä ovat olleet molemmille selvät jo suhteen alusta asti. Se ei kuitenkaan ole aiemmin ollut haitaksi. Nyt kuitenkin koen jo jopa hänen ystävänsä minulle uhaksi, koska aikaa ei tunnu meille ja suhteellemme löytyvän. Mieheni sanoo, ettei halua tehdä kanssani mitään, koska meillä ei ole "mitään tekemistä yhdessä".. Vaikka tosissaan, jos kiinnostusta löytyisi, olisi vaikka mitä. Rakastamme molemmat elokuvia, hyvää seuraa ja hyvää ruokaa. Mutta mikään näistä ei maistu enään hyvältä minun seurassani.
Kuitenkin, kun olen ottanut eron puheeksi, on myös avopuolisoni sitä mieltä että se ei käy toteen, ettei hänkään halua sitä, koska kutenkin edelleen rakastaa minua... Missä sitten vika? Miten voin auttaa suhteeni taas uuteen kuntoon? Olen samankaltaisessa tilanteessa, kuin tämän keskustelun luoja..- kuuleppas...
samassajamassa siskoni mies kuullosti juuri tuolta mitä sinä kuvailit 14v he yhdessä olivat mutta kun "uusi extempore rakkaus" löytyi lensi siskoni kun leppä keppi vaikka heillä ei nyt mitään kummempaa ollut ja siskoni on ihana välittävä ihminen myös suhteen aikana ei jaksa kiinnosta huvita mikään siskoni exää..
eli jätti tämä mies kun nallin kalliolle vaikka lapsiakin on yhteisiä älä ihmeessä hukkaa aikaasi mieheen joka mahdollisesti jättää sinut juuri kun luulet kaiken olevan hyvin
- tilanteessa ollut
Ehdottomasti ero! Saattaa kuulostaa radikaalilta mutta minun mielestäni miehesi yrittää sitä kokoajan mutta ilmeisesti on vain liian kiltti sanomaan sitä suoraan. Itsekkin olen vastaavaa joskus läpi käynyt ja päätin tehdä asian silloiselle miehelleni helpoksi ja ilmoitin että en ole vihainen ja asia on ihan ok jos suhde ei hänen mielestään toimi. Ei pidä jäädä roikkumaan koska siitä ei ainakaan tule mitään.
- HETI VAAN
Keskustelkaa...ja jos tekisitte kumpikin erillänne omaa jotain harrastetta.
Älkää linnottautuko vaan kahdestaan elelemään..vaalikaa kaveruutta,ystävyyttä.
Välillä lenkkeilyä yksinkin ja luonnon kauneutta katselemaan,namipussi taskussa tai hedelmä eväänä. Hyvää syksyn jatkoa ja luontoa kuvaamaan.!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972