laihdutus ei tuonut onnea

onnetonlaihtuja

hei,
olen 45-v nainen. Olen kohtuu lyhyt ja painoa oli lähes 100 kg. Onnistuin siinä missä en koskaan uskonut onnistuvani - laihdutin alle vuodessa niin että painan nyt 73 kg. Olen ollut kauhean onnellinen tästä muutoksesta - vain se jolla on todellista ylipainoa voi tajuta mitä merkitsee "näyttää ihmiseltä". Ennen laihtumistani miesystäväni haukkui minua vuosikausia suutuspäissään läskiksi ja kuinka olen vastenmielinen. Nyt kun laihduin tilanne onkin täysin jumissa - mies ei halua enää ollenkaan seksiä, ei läheisyyttä, ei kosketusta, ei yhdessäoloa, ei keskustelua. Ensin hän häpesi minua kun olin lihava - nyt hän suorastaan hylkii minua. Olen ostanut uusia nättiä vaatteita ja haluan laittaa itseäni koska nautin todella paljon siitä että yleensä löydän vaatteita kaupasta.
Mies mököttää, aivan kuin hän vihaisi minua. Olen muutoin sama ihminen kuin ennen, mielstäni näytän vaan ihmismäisemmältä kun olen normaalipainoisempi.Kaipaan kovasti kosketusta, lämpöä, yhdessäoloa...ja en saa yhtään mitään. Olen yrittänyt keskustella - mies suuttuu heti kun otan asiaa esille. Miehellä ei ole muita naisia - mutta ihmettelen että seksi ei kelpaa enää ollenkaan. Seksielämä nyt ei ihmeellistä ollut ennenkään, lähinnä miehen ehdoilla mentiin, mutta nyt se on niin päin että minä ruinaan - enkä saa.
Näköjään muutuinkin hirveän vastenmieliseksi kun laihdutin. Se on ristiriitaista kun työkaverit ja monet naiset sanoo että näytän nyt todella hyvältä vrt. aiempaan. Mieheni hyljeksii minua ja minusta se johtuu laihtumisesta jotenkin - ainakin se tuntuu siltä. Joku miestyökaverinikin on jotenkin ottanut etäisyyttä - tuntuu ainakin siltä -aivan kuin he olisivat jotenkin hämmentyneitä uudesta laihtuneesta olemuksestani. Olen ihan ymmälläni.

Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia? Tai mitä ajattelette tästä? Mitä minun pitäisi tehdä?

178

11955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martha M

      Kuulostaapa kurjalta. Samastuin tilanteeseesi siltä osin, että olen samanikäinen ja -painoinen ja myös laihduttanut kymmeniä kiloja (projekti jatkuu vielä). Olen ollut yhdessä mieheni kanssa teini-ikäisestä saakka, ja painoni on vaihdellut sillä ajalla n. 58-112 kg, mutta mieheni suhtautuminen minuun ei ole muuttunut. En osaa kuvitella hänen käyttäytyvän sillä tavalla kuin sinun miehesi, mutta yritän nyt arvailla jotain syitä tilanteeseen.

      Ensinnäkin on mahdollista, että miehesi ihan oikeasti pitää reilusti ylipainoisista naisista eikä pidä sinua enää viehättävänä, kun olet laihtunut (hänen silmissään) liikaa. Tällaisiakin miehiä on, joskin harvassa. Olikohan joskus Dr. Philin ohjelmassa tapaus, jossa nainen laihdutti reilusti - ja mies alkoi pettää häntä lihavamman naisen kanssa.

      Toiseksi on mahdollista, että miehesi kokee jonkinlaista alemmuudentunnetta laihtumisesi takia. Ihmiset yleensä valitsevat sellaisen puolison, jonka arvioivat suunnilleen yhtä viehättäväksi kuin itsensä. Sinun laihtumisesi on sekoittanut tuon tasapainotilan, ja ehkä mies on siksi jotenkin puolustuskannalla.

      Kolmanneksi, anteeksi vain mutta ihmettelen onko suhteenne koskaan ollut onnellinen? Hyvään suhteeseen ei kuulu toisen läskiksi ja vastenmieliseksi haukkuminen, ei edes suuttuneena. Ja jos tilanne on nyt mennyt vielä pahemmaksi, niin mitä vielä odotat ja kuinka kauan aiot odottaa?

      • onnetonlaihtuja

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.


      • uusi elämä!!!!
        onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        ehkäpä miehesi on tottunut siihen, että olet alemmuudentuntoinen ja hän on olettanut sinun pysyvän rinnallaan ja vieläpä nöyränä ja kiitollisena.

        Laihduttamisessa oli ja on voimaa - hui, sinulla onkin itsekuria, tahtoa, voimaa.

        Tämä ei hänen itsetunnolleen sovi.

        Hänessä ei ole kumppaniksi aikuiselle vahvalle ehyelle naiselle, se häntä pelottaa ja pikku veitikkakin on jo ihan kauhuissaan.
        Ehkä hän tajuaakin itse olevansa keskenkasvuinen poikanen....

        Kuule, sisko...olet vielä nuori..... tuota noin....

        Meillä on vain yksi elämä
        ja olemme itse vastuussa omasta onnellisuudestamme.
        Millaista kohtelua sinä mielestäsi ansaitset? Miten sinulle saa puhua?


      • pläää....
        onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        Menkää pariterapiaan... Kun tuijottaa omaan napaan, niin se todellakin kasvaa isoksi, ja teillä molemmilla on varmaan jonkin sortin ongelmia itsenne kanssa. Miehesi ei välttämättä edes tajua miten kohtelee sinua, ja voi kokea että sinä teet jotain hänelle väärin, mutta ei jostain syystä voi sitä sanoa.


      • pläää....
        pläää.... kirjoitti:

        Menkää pariterapiaan... Kun tuijottaa omaan napaan, niin se todellakin kasvaa isoksi, ja teillä molemmilla on varmaan jonkin sortin ongelmia itsenne kanssa. Miehesi ei välttämättä edes tajua miten kohtelee sinua, ja voi kokea että sinä teet jotain hänelle väärin, mutta ei jostain syystä voi sitä sanoa.

        "Kun tuijottaa omaan napaan, niin se todellakin kasvaa isoksi" --- Yleinen totuus, eikä osoitettu kummalekaan. Miten ihmisten lukutaito oikein toimii... Tai mun kirjoitustaito =)


      • mankeliman
        onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        Miehesi on vähintäänkin kummallinen, näin voin rehellisesti miehenä sanoa.
        Omaa vaimoani en moittisi vaikka hän onkin pyöristynyt, ihmisenä hän ei ole muuta kuin ennenkään ja liha liikkuu ylös ja alaspäin vaa´alla. Nyt kun on laihtunut ja erotiikka lisääntyy niin tyytyväisyys vain kasvaa. Sen olen huomannut että jos ei läheisyyttä tai hellyyttä ole jossain liitossa ollut niin ei sitä tule millään ulkopuolisella keinolla myöhemminkään. Olet täysipäinen nainen joten mieti asiaa loppuun ja omista lähtökohdistasi aloittaen ja omista toiveistasi tai odotuksistasi ja tavoitteistasi parisuhteelle.
        Ei ole oikeaa ikää vaatia asioita omista lähtökohdista jotkut tekevät muutoksia viikoissa toiset kymmenien vuosien päästä. Tiedän perheitä jossa toinen osapuoli laskee vuosia että lapset pärjääväät omillaan ja voi tehdä omia ratkaisujaan. Tsemppiä jatkoon , maailma ohjaa kummasti.


      • J-n Mutsi
        onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        Hei!Olen liki kuusikymppinen enkä mitenkään täydellinen,painoakin on....mutta se miltä näytämme ei ole se juttu,Vaan alistamnin,hallinta.Älä tyydy siihen!Olet arvokas ihminen!Selkä suoraksi ja katso peiliin;rakasta itseäsi.Juuri sellaisena kun olet.Älä suostu toisen ihmisen kynnysmatoksi.Sinua odottaa OMA elämä,vaikka pieni muotoisempi-mutta tasapainoinen.Nauti siitä!
        Itse olen tehnyt "läksyni"ja nyt minulla on aivan ihana mies,ystävä,rakastettu.Ei täydellinen,vaan ihminen.Löytyy,tulee,usko minua!
        Rakasta itseäsi!Terv.Anna elämän näkyä!


      • J:K

        Aamupoiken sanonnan mukaan... jätä se! Jos olet tollaisen uroteon tehnyt ja laihtunut noin paljon, ei ihminen ainakaan vastenmieliseksi pitäisi muuttua. Sitäpaitsi, typerää haukkua toisen ulkonäköö! äijäs jotain vikaa todella... eikun uudet tuulet puhaltamaan ja stsemmppiä painonhallintaan tästä eteenpäin. T. eräs 42v laihduttanut mies.


      • perässä tullaan
        uusi elämä!!!! kirjoitti:

        ehkäpä miehesi on tottunut siihen, että olet alemmuudentuntoinen ja hän on olettanut sinun pysyvän rinnallaan ja vieläpä nöyränä ja kiitollisena.

        Laihduttamisessa oli ja on voimaa - hui, sinulla onkin itsekuria, tahtoa, voimaa.

        Tämä ei hänen itsetunnolleen sovi.

        Hänessä ei ole kumppaniksi aikuiselle vahvalle ehyelle naiselle, se häntä pelottaa ja pikku veitikkakin on jo ihan kauhuissaan.
        Ehkä hän tajuaakin itse olevansa keskenkasvuinen poikanen....

        Kuule, sisko...olet vielä nuori..... tuota noin....

        Meillä on vain yksi elämä
        ja olemme itse vastuussa omasta onnellisuudestamme.
        Millaista kohtelua sinä mielestäsi ansaitset? Miten sinulle saa puhua?

        Varmasti nyt laihduttuasi nk. sanoit tunnet itsedi parempivointisimmaksi. Varmasti pystyt liikkumaan, kävelemään ja tekemään muita askareita huomattavasti paremmin. Itse olen sairaaloisen lihava ja olen menossa vatsan ohitusleikkaukseen ja varmasti tiedän, että tulen olemaan onnellinen, kun pystyn liikkumaan paremmin ja vakavien sairauksien takia.
        Miehesi ei hyväksy sinua. Minä nostaisin nokkani pystyyn ja lähtisin esim. naisystävien kanssa joskus pitämään hauskaa yhdessäoloa. Ja tarkoin myös harkitsisin eroa. Sinä olet vielä nuori ja sinulla on oikeus toisen henkilön läheisyyteen. Pää pystyyn ja menoksi. Onnea uudelle minällesi! Perässä tullaan.


      • yritän kannustaa!!
        onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        Niin toi onnettomuus paistoi kyllä läpi ja sä oikeastaan haluatkin vaan neuvoja ja kannustusta eroamiseen. Sillä kyllähän nyt jokainen lukutaitoinen tajuaa tuosta, että te riitelette, mies on haukkunut sinua rumasti, sinun mielestäsi seksikin on ollut aina huonoa jne. eihän teillä mitään syytä ole yhdessä olla. Kyse ei siis ole sinun painostasi varsinaisesti, vaan itsetunnostasi, mihin et ole itse juurikaan panostanut ennen tätä. Kyse ei ole miehesi törkeästä käytöksestä: suurin osa hankkiutuu mäskipäistä eroon ihan jo alkuvaiheilla, sinä et. Sinä jäit ja olet ihan itse sietänyt, koska et ole halunnut tehdä itsellesi ja itsetunnollesi mitään. Sinä otit "ainoan miehen joka sinut huolii", sen sijaan, että olisit alkanut kehittää itseäsi, laihduttanut jo silloin ja hankkinut itsetunnon kehittämiseen apua.

        Miestäsi voi syyttää vain huonosta käytöksestä. Sinun vastuullasi on omat valintasi ja se, että olet toiminut vasta nyt, valinnut jo lähtiessäsi vääräksi tietämäsi miehen, valitset hänet edelleen, se ettet ole aikuisenakaan pariin kymmeneen vuoteen tehnyt riittävästi itse, oman onnesi eteen jne. sinulla on vastuu ja valta omaan elämääsi. Miestäsi et voi muuttaa etkä oikeastaan syyttää omista valinnoistasi. Hän on kakkapää, mutta sitähän hän on aina ollut. Siihen ei tarvitse jäädä, sitä ei tarvitse sietää. Omaa itsetuntoaan voi parantaa ja se lihavuuskin on aikalailla oma valinta, kuten nyt sitten huomaat. Uskon, että jokuhan sen on aiheuttanut ja sen itsetunnon heikkoudenkin, kauan sitten, lapsuudessa ja nuoruudessa, mutta nyt olet jo yli 20 vuotta ollut aikuinen. Aikuinen on valvollinen jo kasvattamaan itse itseään ja valitsemaan oman tiensä. Aina siinä on tuuriakin mukana, aina olosuhteita ja osalla isojakin esteitä voitettavana, kuten sinulla nyt on ollut. Sinä olet tarvinnut tämän ajan kasvaaksesi siihen, että nyt alkaa olla korkea aika ottaa ohjat omasta elämästä omiin käsiin.

        Onneksi ei ole myöhäistä. Joten toimi ja rakenna nyt elämästäsi jo sitä mitä haluat ja etsi asioita, että voisit olla onnellinen. Selvitä ne oikeat syyt lihavuuteesi, huonoon itsetuntoosi ja miesmakuusi, ja huomaat että kun saat ne selville, voit antaa anteeksi ja otat vastuun itsestäsi, ne korjaantuvat kuin itsestään. Koska alat toimia niin, ettei vanhat pölyt enää kaadu päällesi.

        Toivotan onnea, se on raskas tie, mutta oothan sä jo näinkin pitkälle päässyt, joten miksipä et jatkossakin!

        PS. Kaikki huonokuntoiset joutuvat rääkkiin ensin, mutta älä sure, liikunta muuttuu pikkuhiljaa hauskaksi ja... kevyeksi! Oikeasti, ja mitä enemmän sitä teet, sitä enemmän huomaat että kun aineenvaihduntasi paranee ja kuntosi alkaa parantua, lihakset kuluttavat enemmän, työmäärä hoikkana pysymiseen pienenee. Ja saa syödäkin! :)


      • uusi elämä!!!! kirjoitti:

        ehkäpä miehesi on tottunut siihen, että olet alemmuudentuntoinen ja hän on olettanut sinun pysyvän rinnallaan ja vieläpä nöyränä ja kiitollisena.

        Laihduttamisessa oli ja on voimaa - hui, sinulla onkin itsekuria, tahtoa, voimaa.

        Tämä ei hänen itsetunnolleen sovi.

        Hänessä ei ole kumppaniksi aikuiselle vahvalle ehyelle naiselle, se häntä pelottaa ja pikku veitikkakin on jo ihan kauhuissaan.
        Ehkä hän tajuaakin itse olevansa keskenkasvuinen poikanen....

        Kuule, sisko...olet vielä nuori..... tuota noin....

        Meillä on vain yksi elämä
        ja olemme itse vastuussa omasta onnellisuudestamme.
        Millaista kohtelua sinä mielestäsi ansaitset? Miten sinulle saa puhua?

        Rooger.
        Hei tämä kirjoittaja hakee tukea eroamiselle. Hieno juttu, jos ei ole onnellinen, mutta verkkoyhteisön tuki eroon on aika hölmöä. Onko lapsia? Mikä on miehen todellinen syy? Kenties hän sairastui syöpään eikä osaa puhua asiasta, joten muija luulee, että hänestä ei pidetä.
        Tai sitten mies on ylipainoinen ja häpeää itseään.

        Ei eroaminen ole mikään standardiratkaisu. Nyt on tulossa talvi. Mitä luulet, jaksaako siinä eronnut ex-xxxl nainen pitää linjoistaan huolta? Ettei kävisi keväällä niiin, että on yksinäinen xxxl- nainen ja kaikenlisäksi yh-äiti.


      • onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        ota itseäsi niskasta ja eroa tästä tyypistä.mihin tarvitset tällaista miestä?elä jonkin aikaa yksin ja huomaat että tulet toimeen omillasi,sitten kun itsetuntosi on noussut varmaan löydät ihmisen joka pitää sinusta omana itsenäsi.
        olen itse ollut lähes koko ikäni ylipainoinen,enemmän ja vähemmän.mutta jo nuorena päätin ettei kukaan mies moiti minua siitä ja vaikka miessuhteeni ovat olleet mitä ovat niin mikään niistä ei ole kaatunut painon takia.
        nyt elän onnellisena yksin,ylipainoisena,ja nautin elämästäni.jos joku mies tielleni vielä eksyy niin katsotaan!iloista elämää sinulle:)t.tytöntyllerö 52v.


      • SE SIITÄ

        MIEHESI ON TULLUT KATEELLISEKSI..YKSINKERTAINEN SELITYS

        OTA HÄRKÄÄ SARVISTA JA SANO SUORAAN MIEHELLESI ETTÄ JOS ET KELPAA LÄSKINÄ TAI LAIHIKSENA NIIN SILLOIN ON PARASTA LÄHTEÄ KÄVELEMÄÄN...OTTAJIA NYT JO OLISI


      • jelena123
        SE SIITÄ kirjoitti:

        MIEHESI ON TULLUT KATEELLISEKSI..YKSINKERTAINEN SELITYS

        OTA HÄRKÄÄ SARVISTA JA SANO SUORAAN MIEHELLESI ETTÄ JOS ET KELPAA LÄSKINÄ TAI LAIHIKSENA NIIN SILLOIN ON PARASTA LÄHTEÄ KÄVELEMÄÄN...OTTAJIA NYT JO OLISI

        Niin nimenomaan, korostaisi sitä että "misksi minä ny sinun kanssa olisin kun voin saada muitakin", etenkin tässä tilanteessa sinulla on jopa oikeus sanoa noin ilkeästi (vaikka toisaalta ei ole koskaan mukava kannustaa ihmisiä ilkeisiin sanoihin tai tekoihin...). MUTTA: kuten sanoit, mies on haukkunut sinua ja selvästi yrittää hallita sinua, kuten täällä jo monet sanoivatkin. Jos itsetunto on alhainen, on vaikea nousta vastarintaan, mutta sinun täytyy rakentaa itsestäsi henkisesti vahvempi. Todellakin: rakasta itseäsi. Ei sinun tarvitse sietää haukkumista.

        Toinen asia mitä etenkin suosittelisin on, että puhut hänen kanssaan suoraan. Kerro hänelle suoraan tuntemuksesi ja sen, että olet ollut onneton. Jos tuntuu, ettei hän kykene minkäänlaiseen keskusteluun, niin ero voisi ehkä olla se paras ratkaisu. Vaikka täällä kuinka ihmiset antaisivat neuvoja ja kertoisivat omia näkemyksiään, niin tee niin kuin sydämesi sanoo ja kuten parhaimmaksi katsot.

        Toivon sinulle vilpittömästi kaikkea hyvää, vaikka tuntematon oletkin! Voit olla ylpeä itsestäsi, kun sait tehtyä noin suuren työn!


      • mäolenmies
        uusi elämä!!!! kirjoitti:

        ehkäpä miehesi on tottunut siihen, että olet alemmuudentuntoinen ja hän on olettanut sinun pysyvän rinnallaan ja vieläpä nöyränä ja kiitollisena.

        Laihduttamisessa oli ja on voimaa - hui, sinulla onkin itsekuria, tahtoa, voimaa.

        Tämä ei hänen itsetunnolleen sovi.

        Hänessä ei ole kumppaniksi aikuiselle vahvalle ehyelle naiselle, se häntä pelottaa ja pikku veitikkakin on jo ihan kauhuissaan.
        Ehkä hän tajuaakin itse olevansa keskenkasvuinen poikanen....

        Kuule, sisko...olet vielä nuori..... tuota noin....

        Meillä on vain yksi elämä
        ja olemme itse vastuussa omasta onnellisuudestamme.
        Millaista kohtelua sinä mielestäsi ansaitset? Miten sinulle saa puhua?

        Tässä oli todella asiantunteva ja hyvä vastaus...vei ihan jalat suustani! Oma vaimoni on sairastumisen jälkeen lihonut noin 30 kiloa...Nythän minulla on enemmän mitä rakastaa! Olemme olleet yhdessä vuodesta -83 asti. Rakkaus ja toisesta välittäminen ei todellakaan ole sidottu mihinkään paino-indeksiin.


      • Onni on sydämen tila
        onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        Hei,
        Olen itsekin ollut eripainoinen aikuisiän aikana, siis välillä 50-100. Koskaan en ole tuntenut olevani huomopi tai parempi kuin muut. Sinun pitäisi kelvata ennekaikkea vain itsellesi sellaisena kuin olet. Minusta näyttää siltä, että olette molemmat hukassa itseltäne ja toisiltanne. Suosittelen parisuhdeterapiaa ja yksilöterapiaa. Elämä on ihanaa sinänsä. Luonto, kirjallisuus, elokuvat, musiikki liikunta, matkustaminen, ihmisten tapaaminen, itkeminen ja nauraminen. Nyt katse ulos itsesta ja omasta navasta. Nauti ainutlaatuisesta elämästäsi. Kaikki muuttuu hyväksi kipuilun jälkeen usko pois.


      • rooger and out
        Orwelll kirjoitti:

        Rooger.
        Hei tämä kirjoittaja hakee tukea eroamiselle. Hieno juttu, jos ei ole onnellinen, mutta verkkoyhteisön tuki eroon on aika hölmöä. Onko lapsia? Mikä on miehen todellinen syy? Kenties hän sairastui syöpään eikä osaa puhua asiasta, joten muija luulee, että hänestä ei pidetä.
        Tai sitten mies on ylipainoinen ja häpeää itseään.

        Ei eroaminen ole mikään standardiratkaisu. Nyt on tulossa talvi. Mitä luulet, jaksaako siinä eronnut ex-xxxl nainen pitää linjoistaan huolta? Ettei kävisi keväällä niiin, että on yksinäinen xxxl- nainen ja kaikenlisäksi yh-äiti.

        Miinuspeukuista huolimatta, asiallinen perspektiivi.

        Miehesi potee alemuutta, josta syystä homma ei kehity.
        Onko se sitten sinun vastuulla oikaista tässä tapauksessa, jos et ole hänestä varsinaisesti pitänyt tähänkään asti..

        En tiiä.
        Tosin vaihtelu virkistää :)

        Anna monoa nahjukselle ja ota joku uusi sporttinen harrastus, tai kehitä retkeilyharrastustasi.
        Keväällä kuittaat uuden miesystävän kehittämään uusia ajatuksia!


      • onnetonlaihtuja kirjoitti:

        hei,
        kiitos vastauksestasi. Uskon että tuo ensimmäinen arvauksesi ei osu oikeaan - ei mieheni pidä lihavista, päinvastoin. Toinen väitteesi voi osua ehkä oikeaan - en tiedä. Mutta viimeinen väitteesi - se osuu naulan kantaan. Ainakaan minä en ole ollut onnellinen -suoraan sanoen koskaan. Joo - miksi aloin olla hänen kanssaan - no, ainoa mies joka huoli minut. Ja siinähän on nuoruus kulunut. Tyhmää, tyhmää - tiedän kyllä. Tekisi mieli erota - jotenkin vaan tämä itsetunto naisena on mennyt niin alas, että en saa aikaiseksi erota. Kävin tänään patikoimassa yksinäni - mies kun ei halua mennä kanssani mihinkään- ja katselin pariskuntia. Jälleen taas tuli se vahva huonommuuden tunne - siis siitä että on nainen maailmassa joka ei kelpaa. Ajattelin etttä "noilla kaikilla naisilla on miehet, miksi ne on naisina niin paljon parempia kuin minä". Jotenkin tämä alemmuuden tuntu vaan nyt vahvistui kun laihdutin ja luulin itse että olen nyt nätimpi ja mieskin voisi olla iloisempi kun olen nätimpi - ja paskan marjat, entistä huonommin menee.Tämä kuulostaa varmaan jo säälittävältä - mutta sanon rehellisesti miltä tuntuu. Kait se korostuu tää tunne kun tietää senkin että tämän ikänen nyt ei enää sitten mukavaa miesystävää saa - kun ei sitä nuorenakaan saanut niin ei enää tässä iässä.
        Jokainen joka laihduttaa paljon tietää mikä helkatin rääkki täytyy läpikäydä - ainakin mulla oli todella lujassa kilot. Tämä olikin yllätys että sitten kävi muutoin näin.

        Ei herrajjumala nainen! Olen vasta kohta 25-vuotias, mutta olen jo tähän ikään todennut, etten anna kenenkään enää minua kohdella huonosti, mieluummin olen yksin. Samaa suosittelisin sinulle!

        Leuka pystyyn, miehelle kengänkuva takamukseen ja omanarvontunto takaisin! Olet tehnyt hienon työn, itsellä on sama painonpudotushaaste aluillaan, mutta oman itseni, ei kenenkään muun takia.

        Ole ylpeä itsestäsi nainen! Kenelläkään ei ole oikeutta aiheuttaa sinulle pahaa oloa siitä mitä olet! Sinulla on oikeus olla tyytyväinen saavuttamastasi tuloksesta ja sen antamista uusista mahdollisuuksista. Ja uskon että parempiakin miehiä löytyy, kun aika ja paikka on oikea, mutta ensin sinun on opittava arvostamaan itseäsi ja ymmärrettävä ettet ole yhtään huonompi kuin muutkaan.

        Miehesi yrittää alistaa sinut toiminnallaan. Tee siitä loppu niin pian kuin mahdollista! Se on minun neuvoni. Lähde kävelemään/potki mies pois elämästäsi! Et voi olla onnellinen ennenkun teet sen itsesi vuoksi! Se on ensimmäinen askel hyvään itsetuntoon ja uuteen elämään uudessa vartalossasi!

        Tsemppiä!


    • Jenna_

      Miehesi ei tykkää, että olet laihtunut, koska hän pelkää ettei voi enää nyt niin helposti alistaa ja hallita sinua, kun olet laiha. Jos on lihava ja omaa huonon itsetunnon niin on helposti alistettavissa ja pompoteltavissa. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen, lihava tai laiha, ei antaisi kohdella itseään noin huonosti kuin sinun miehesi sinua kohtelee. Huonoa itsetuntoasi kuvaa juurikin esimerkiksi se, että kerrot miehesi olleen ainoa (mukamas), joka sinut hyväksyi ja siksi aloitte olemaan yhdessä.

      Suhteenne ei perustu rakkaudelle vaan miehesi haluaa jonkun, jota voi alistaa ja kohdella miten itse haluaa. Hän on luultavasti ajatellut, että lihavana et lähde muiden miesten matkaan ja on huomannut, että sinulla on huono itsetunto ja kuvittelet ettei kukaan muu mies huolisi sinua. Nyt kun olet laihtunut, miehesi pelkää ettei ehkä enää voi hallita sinua yhtä hyvin jatkossa, koska ehkä saat laihtumisesi myötä itsetuntoasi parannettua, kun miehet alkavat osoittaa kiinnostustaan sinuun ja saat muutenkin positiivista huomiota ympäristöstäsi. Itsekin toivottavasti alat näkemään hyviä puolia itsessäsi etkä enää suostu olla miehesi likasankona ja antaa elämäsi valua hukkaan. Et ole onnellinen suhteessani, joten miksi jäädä siihen, kun voisit yhtä hyvin olla oikeasti onnellinenkin.

      Sinulla oli tarpeeksi tahdonvoimaa laihduttaa, joten sinusta varmasti löytyy voimia päästä eroon alistajastasi ja löytää oikea rakkaussuhde.

      • Onnellinen rouva

        Viisaita sanoja!

        Itse elin juuri tuollaisessa suhteessa. Mies haukkui ja alisti, koska hänen oma itsetuntonsa oli säälittävän alhainen ja alistamalla kumppaninsa hän sai pönkitettyä omaa itsetuntoaan ja pidettyä kumppanin "ruodussa".

        Kun sitten vihdoin tajusin, mistä suhteessamme on kysymys, päätin lähteä. Vielä silloinkin exä sanoi, etten kelpaisi kenellekään ja tulisin vielä kerjäämään takaisin.

        Toki vielä lähdön hetkellä pelkäsin, että hän olisi parasta mihin minä pystyisin. Mutta kuinkas sitten kävikään... :-)


    • Martha M

      uusi elämä!!!! ja Jenna_ puhuvat painavaa asiaa. Kokeilepa tällaista ajatusleikkiä: kuvittele itsesi 10 vuoden päähän. Olet 55-vuotias, et vielä edes eläkeiässä. Mikään ei ole muuttunut. Olet hoikka, virkeä ja nuorekas. Miehesi murjottaa ja mököttää edelleen. Haluatko tällaisen elämän?

      Suhteenne pelastaminen vaatisi kovasti työtä, mahdollisesti terapiaa ja ennen kaikkea tahtoa teiltä molemmilta. Miehelläsi ei vaikuta olevan mitään halua parantaa suhdettanne, etkä sinä yksinäsi voi muuttaa hänen käytöstään, vaikka haluaisitkin.

      Vaikka parisuhde onkin vain yksi osatekijä onnellisessa elämässä ja onnen voi löytää myös esim. ystävistä, harrastuksista, työstä tai lapsista, niin kyllä onnettomassa suhteessa eläminen on jatkuvaa kidutusta. Itse ajattelen, että olisin mieluummin yksin kuin huonon miehen kanssa. Väitteesi, että keski-iän kynnyksellä ei voisi löytää uutta kumppania, ei pidä ollenkaan paikkaansa! Tunnen monia mukavia neli-viisikymppisiä miehiä jotka ovat syystä tai toisesta vapaana, ja monia ihmisiä jotka ovat löytäneet uuden rakkauden jopa eläkeiässä.

      Lue vaikka tämä artikkeli. Minna on vanhempi ja lihavampi kuin me, ja silti onnellinen:

      http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2011083014264648_lh.shtml

      Toivon sinulle oikein paljon rohkeutta onnesi löytämiseen. Et koskaan uskonut onnistuvasi laihduttamisessa, ja silti onnistuit! Ajattelepa, jos Sen Oikean löytämisessä käy ihan samalla tavalla.

    • Onnea sulle!

      En lukenut kaikkia vastauksia, mutta tuo kuulostaa vähän siltä että miehesi pelästyi. Sinusta tuli hyvän näköinen ja saatat nyt kelvata muillekin. Hänen etulyöntiasemansa sinua vastaan on mennyttä. Hänen itsetuntonsa on saanut kolauksen, kun sinun itsetuntosi on noussut ihan omasta ansiostasi.

      Kun olet muutenkin alkanut kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköösi, miehesi on tainnut muuttua kateelliseksi ja katkeraksi. Sinusta on tullut positiivisesti vaarallinen ;-)

      Olen muuten kuullut, että joidenkin ex-lihavien ystäväpiirikin on vaihtunut, kun eivät ole hyväksyneet ex-läskin uutta sutjakkaa ulkonäköä.

      No, jos ei keskustelu auta, niin ei auta mikään. Ehkä sun täytyy miettiä, jos jatkaisit ilman sitä miestä. Nosta kissa pöydälle. Sano, että nyt jutellaan asiat selväksi. Jos ei suostu, niin ei kannata jatkaa huonossa suhteessa.

    • navettapiika

      Minä pääsin laihdutusleikkaukseen pahan synnynnäisen lonkkavian takia ja painoa lähti 120 kiloa, jippii. Olin ihminen. Mieheni oli vuosikausia haukkunut möhkäleeksi ja vahtinut syömisiäni, niin nyt kun olin normaalipainoinen en kelvannut enään. Olin vastenmielinen kait, joten lähti 50 kiloo läskiä ja 70 kiloo miestä, jota en ole kaivannut takaisin. Ennen leikkausta ravitsemusterapeutti varoitteli, ettei puolisot tahdo kestää toisen laihtumista. Nauroin tädille, että meillä ainakin on tyytyväinen, vaan eipä ollutkaan.

    • Allit30468034962346

      Jos kerran laihdutitte useita kymmeniä kiloja, kuinkas sitten Teitte ihopoimuille (alleille), kun ei se iho palaudu, vaikka rasva lähtisi alta.
      Nopeasti lihoneet laihduttavat saattavat kärsiä 'raskausarven' tapaisista ihomuutoksistakin.
      Yleensäkin luulisin paljon laihduttaneen henkilön olevan fiktiota, tietysti onhan kauneuskirurgiakin olemassa, jos haluaa liioista ihopoimuista eroon.

      • ... - 30 kg

        Ei mulla ainakaan nahka roiku minään alleina, vaikka olenkin laihduttanut 30 kiloa. Iho on elin, eikä mikään kuollut nahka joka ei palautuisi. Kyllä se palautuu, kun vaan hoitaa sitä.


    • Jatka, onni on ovell

      Miehinen itsetunto siinä vaan saa kunnon tällin kun nainen pysty johonkin sellaiseen, mihin mieäs ei kuuna päivänä. Sitäpaitsi: kun nainen on norsun kokoinen, niin mieäs voi olla varma, että kukaan toinen mieäs ei omaa vaimoa vikittele - eikä edes huomaa. On olemassa mieähiä, jotka syöttävät vaimonsa muodottomiksi juuri tästä no. syystä ja hyväuskoisen vaimon huomaamatta. Sehän on 'rakkauden' osoitus, kun tarjoaa ruokaa yms. turhanpäiväistä mutusteltavaa.

      Laihdutus tuo terveyttä, hyvää oloa ja siis onneakin - sinulle. Mieähiltä on hukassa monta muutakin juttua ja aloituksesi on loistoesimerkki siitä, miten hukassa ne ovat itsensä kanssa.

      • Elli*

        Ensinnäkin, onneksi olkoon laihtumisestasi! :) Toiseksi,miehesi kuulostaa idiootilta joka ei tajua arvoasi. Jätä hänet, ansaitset jotakin parempaa. Ja jos herralta ei kerran seksiasiatkaan onnistu niin sinulla on vieläkin suurempi syy jättää miehesi ja etsiä joku muu. Hyvää kannattaa odottaa!


    • ainok.

      Hyvänen aika nainen.
      Ota hynttyyt kasaan ja lähde.
      Maailma on täynnä komeita salskeita miehiä.
      Anna palaa uuden minäsi kanssa ja elä.

    • Ilmiselvästi jotain on pielessä suhtessanne, eikä miehesi ehkä rakasta sinua enää. Toivottavasti olen väärässä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että merkit viittaavat siihen. Minäkin laihdutin värjäsin tukkani ja tein kaikkea mahdollista tuossa tilanteessa. Epäilin, että miehelläni on muita naisia, mutta hän kieli sen. Hän vain ei ollut minusta kiinnostunut, elimme kuin vieraat toisillemme. Vuosia myöhemmin tuli sitten ilmi, että hän oli seurustellut 9 v. toisen naisen kanssa ja sitä ennen jo ollut monesti uskoton. Ikävintä oli se, että hän ei halunnut keskustella asiasta eikä myöntänyt mitään. Tein yksin kaikki kotityöt, kävin töissä ja hoidin lapset. Eli olin piika ja äiti. Älkää päästäkö suhdettanne näin pitkälle, että elätte syrjässä kaikesta ja mies kulkee vapaana ja seikkailee eri naisten kanssa. Nyt olen jo siinä iässä, että en välitä solmia uutta suhdettä, mieheni asuu avoliitossa ties kuinka monennen naisen kanssa.

    • 3+18

      Kaikkea ei kannata sietää joten

      EROA!!

      Lähde ennen kuin itsetuntosi on murusina. Voimia ja jaksamista sinulle!

    • suulas

      Hei sinulle olen ollut yli kymmenen vuotta samas tilanteessa. laihdutin joskus 12v sitten kun haluttomuuden syy oli minun iso mahani . tahti ei muuttunut edelleenkään ei koskenut,lihoin sit taas;( ja nyt olen taas laihtunut 8kg ja ei vieläkään mitään, vaan nyt tänä keväänä myönsi et vika ei olekaan minussa vaan hänessä,(kiva kiusata toista yli 10v), olen nyt 49v ja tullut siihen tulokseen et, väliä olen haluttu ja himoittu ihminen ja meinaan oikeesti tehdä asialle jotain, mun ei tarvi tätä henkistä väkivaltaa enää kestää. Olen löytänyt uusia ihmisiä lähelleni ja alkanut oikeesti luottaa siihen et joku tykkää minusta ilman ulkonäköpaineita. Tsemppiä sulle ja jos pystytte selvittämään asianne niin olen teidän puolesta onnellinen, meillä se ei enää ole mahdollista, joku raja mullakin on;)

    • dsdas

      tuskin se mistään painosta johtuu. jätä se ukko ku ei susta kerta enää välitä

    • Samaa olen kokenut. Mikään ei ole hyvä. Ei lihava,normaali eikä hoikka. Aina oili sanomista. Tosin kaikkeen liittyi paljon muuta, huorittelua ja kaikkea muuta mitä en halua kertoa. On niin kamalaa ja vastenmielistä.

    • mk

      Vaihdappa se vanha äijä sillä kotona sellaiseen 35v treenattuun mieheen niin saat seksiä ja jos miehltäsi et saa niin sanoppa että sitten pitää erota kun tämä meidän parisuhde ei enää pelitä niin miehesi voi herätä tai sitten ei.

    • höhlä

      On sulla pöljä äijä .....

    • Jotakin tajunnut

      Kyse on nimenomaan siitä, että miehesi kontrolloija ja todennäköisesti pyrkii alistamaan sinua psyykkisesti.

      Hän on löytänyt läskeistä hyvä haukkumiskohteen pitäkkseen sinut "huonossa itsetunnossa.", Nyt kun olet läskit karistanut, hän pelkää sinun olevan viehättävä muidenkin silmissä ja että voit vaikka jättää hänet.

      Jätä se pönttö.

      • just joo!

        HEI! OLEN SAMA MIELTÄ!
        PITÄISI OTA ERO TÄSTÄ MIEHESTÄ


    • Uusi elämä

      Onnea sinulle, kun olet laihtunut ja ulkonäkösi on muuttunut. Minäkin laihduin 10kg eron myötä ja olemus muuttui. Eroa ja lähde liikkeelle, varmasti löydät uuden kumppanin, niin minullekin, 50plus, kävi ihan sattumalta ja yllättäen.
      Nauti kun sinut huomataan ja katsellaan, olet silloin varmasti hyvännäköinen.
      Rohkeutta ja uskallusta tarvitset, mutta mieti haluatko elää vanhassa tylsässä elämässä vai annatko itsellesi uuden mahdollisuuden.
      Onnea matkaan!

    • Mies minäkin

      Ompa tyhmä mies.

    • caijun

      Karu tosi asia,jos rakastaa ei painolla oo välii eikä meikkauksilla!Oot varmasti hyvä nainen

    • Olisiko sinusta tullut "liian hyvä" hänelle...?

      Jos toinen muuttuu iptkän suhteen aikana niin se voi olla ahdistavaa, eikä hän tiedä mitä tehdä. Kannattaa ehdottomasti puhua kaikki vaivaavat asiat läpi.

    • Hailis

      Varmaankin suurin osa vastaajista ovat olleet naisia tähän mennessä? Miehistä näkökulmaa luvassa.

      90% todennäköisyydellä miehesi haukkui sinua läskiksi, koska hänellä oli alhainen kiinnostus sinua kohtaan. Läskiksi haukkuminen oli siis vain "syy" ilmaista tätä.

      Suurin kiinnostuksen pudottaja on huono itsetunto. Ihmisten on vaikea kunnioittaa toista, jos tällä on huono itsetunto. Kunnioitus on romanttisen rakkaueden perusta, kovinkaan moni ei koe seksuaalista vetovoimaa ihmistä kohtaan, jota kohtaan tällä ei ole kunnioitusta. Et ole se mysteeri/jahdattava kohde, jota mies kaipaa. Tämä toimii erinomaisesti ja vielä useammin toisinpäin: Nainen menettää kiinnostuksen mieheen, kun tämä on liian helppo (nice guy) ja ostelee lahjoja ja yrittää miellyttää, eikä enää olekaan se itsevarma sankari, johon nainen alunperin ihastui.
      Teillä tämä nyt vain on toisinpäin, et vastaa enää sitä kuvaa, mikä miehelläsi on sinusta alunperin ollut ja johon hän ihastui.

      Kun kunnioitus on kerran menetetty, kiinnostus on mennyt samalla ja sitä on liki mahdoton nostaa takaisin. Sen takia laihtumisesi ei saanut aikaan muutosta: Läskit olivat vain miehesi tekosyy, jotta miehesi voisi oikeuttaa alhaisen kiinnostuksensa sinua kohtaan.

      Tämän huomaa seuraavanlaisessa dynamiikassa: Mistä johtuu se, että aina se jolla on vähemmän hävittävää parisuhteessa, pyörittää peliä?

      Annan aina kaikille kavereille seuraavan ohjeen: Jos miehesi/naisesi ei kunnioita sinua, lähde pois. Ole kovis. Rakkaus on kovaa välillä, ja yksi rakkauden tärkein osa-alue on mielestäni suojella itseäsi tuhoavalta rakkauden kohteelta. VAADI KUNNIOITUSTA. Jos sitä ei ole, NEXT!

      • AnnaKK

        Ap:n sanoi, että tapahtui muutos eli miehen kiinnostus lopahti.


      • Älli-tälli

        Just, tämähän selvittikin hyvin asioitten laidat; sanoja on paljon, ajatus ontuu. - Mitä väliä yhdellekään pystyvälle naisimmeiselle on sellaisten ötököitten mielipiteistä, joiden "kiinnostus on alhainen" ?

        Mutta melko totta: "Ihmisten on vaikea kunnioittaa toista, jos tällä on huono itsetunto." Aloittajan mieähellä on sellainen, laihduttajalla taasen ei, joten hänen ei tarvitse kunnioittaa kotonaan asuvaa aivokääpiötä puolen palaneen puusentin vertaa.


      • Maaningan täti
        Älli-tälli kirjoitti:

        Just, tämähän selvittikin hyvin asioitten laidat; sanoja on paljon, ajatus ontuu. - Mitä väliä yhdellekään pystyvälle naisimmeiselle on sellaisten ötököitten mielipiteistä, joiden "kiinnostus on alhainen" ?

        Mutta melko totta: "Ihmisten on vaikea kunnioittaa toista, jos tällä on huono itsetunto." Aloittajan mieähellä on sellainen, laihduttajalla taasen ei, joten hänen ei tarvitse kunnioittaa kotonaan asuvaa aivokääpiötä puolen palaneen puusentin vertaa.

        Sitä jotenkin niinkuin innosttuu kun toisella on paljon rahaa!Hmm,olipa hän sitten lihava taikka laiha.


      • Suhteellisuudentaju
        Maaningan täti kirjoitti:

        Sitä jotenkin niinkuin innosttuu kun toisella on paljon rahaa!Hmm,olipa hän sitten lihava taikka laiha.

        Itse en innostuisi plösöstä, vaikka sillä olisi kaikki maailman rahat !


    • hoikkaNa

      Toivottavasti laihdutit itsesi takia etkä miehen..jos itse olet onnellinen ja mies ei lähde meneen..miehelläsi omia ongelmia jotka hän purki sinuun syyttämällä lihavuuttasi. Mene ja ota itsellesi mies joka arvostaa sinua sellaisen, kuin olet olitpa sitten lihava tai laiha

    • AnnaKK

      Miehesi kuulostaa sellaiselta jolla täytyy olla joku "alistettava" jotta hänellä itsellään olisi parempi mieli.

      Miksi olet ollut hänen kanssaan vaikka hän on selvästi kohdellut sinua huonosti? Tuntuuko sinusta siltä, ettet ansaitse parempaa? Oli sitten laiha tai lihava, niin ei kenenkään pitäisi olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa jotka yrittävät lytistää. Miksi kukaan ansaitsisi sellaista?

      Hyvien ihmisten seurassa tuntuu voimakkaalta, vapaalta ja optimistiselta. Lytistäjien seurassa tuntee itsensä väsyneeksi ja pelokkaaksi, ihan kuin kävelisi lasinsiruilla.

      Älä yritä muuttaa miestäsi. Se on melko varmasti turhaa eikä toisen ihmisen kehittymättömyys ihmisenä muutenkaan kuulu vastuullesi.

      • tattoi

        häjyn ei ole koskaan hyvä,potkase puohon ja sanno,sun paikkaas on kyselty ,


    • sessiilicous

      Jostain luin et toi on ihan perusjuttu miehille et ensin ne nalkuttaa muijaanasa läskiks ja sit kun se laihduttaa, niin kateus iskee kun nainen rupee saamaan positiivista huomiota muilta. Oikeesti jos se ei voi iloita sun hyvästä saavutuksesta niin sit se on kyl täys luuseri jolla on itsellä huono itsetunto. Tsemppiä ja ehkä löydät jonkun joka arvostaa sua hitusen enemmän.

    • Näinkin voi olla

      Onneksi olkoon että olet saanut noin monta kiloa karistettua itsestäsi.

      Vähän samantapainen tilanne oli minullakin. Aina jotain vikaa ulkonäössäni, jopa silloinkin kun en edes ollut ylipainoinen. Seksiä ei juuri koskaan edes silloin, minä itse tietenkin täynnä estoja kun luulin vian olevan minussa.
      Ja arvaappas mitä tulikin vuosien saatossa esille, mieheni halusikin vain nuoria miehiä. Siis olikin homoseksuaali ja ei uskaltanut sitä tunnustaa edes itselleen. Niin tavattoman monta vuotta meni hukkaan meiltä molemmilta kun hän ei uskaltanut tunnustaa itselleen mitä hän tunsi omaa sukupuoltaan kohtaan.

    • hmm... Onnittele itseäsi olet tehnyt kovan työn ja ole ylpeä siitä.
      Mä en kyllä kuuntelisi omalta mieheltä tommosta. Pitemmän päälle , jos ei puhuminen auttaisi ero. Tommonen seksin ruinaaminen on tosi alentavaa. Anna miehesi olla...
      ehkä miehesi tarvii tilaa... aikaa... sulatella...
      ehkä sillä on sopeutumis vaikeuksia. Ehkä se tuntee itsensä nyt huonomman näköseksi ,kun näytät upeelta.

    • Dexter---

      Mutta nythän sun on hyvä pistää teidän suhteellenne lopullinen stoppi. Sä olet saanut sen verran voimia ja itseluottamusta laihtumisen johdosta, että se voisi olla jopa helppoa juuri nyt. On tyhmää elää huonossa parisuhteessa vain siitä syystä, kun luulee ettei kelpaa kenellekään toiselle. Yksinolo hetken aikaa voisi muutenkin tehdä sulle ihan hyvää.

    • vähä

      Minä laihduin n.25 kg ja sen jälkeen mun parhaan kaverin mies kiinnostui minusta liiaan paljon. olen tosi hämmentyny.

    • zumbamumba

      Ei ketään ihmistä voi muuttaa itsetunnoltaan. Hae rohkeutta ja keskusteluapua ja kartoita tilanne. Se prosessi voi kestää pitkään mutta huonosta ihmissuhteesta on päästävä ulos. Olet varmaan oikeasti upean näköinen ja tiedät sen itse. Muista että vaikeudet kasvattavat eniten ja sinulla on hyviä aikoja tulossa varmasti....Zemppiä.

    • PegeMiguel

      Viittais vähän siihen, että sun mies potee narsistista luonnehäiriötä. Sä oot varmasti laihduttanu ihan omasta tahdostas, mutta mies saattaa kuvitella, että on läskiks haukkumalla saanu manipuloitua sut pudottamaan painoa. Ja nyt kun hillitön määrä kiloja on karissu, ei miehellä enää ole tätä haukkumis- ja hyljeksimisperustetta. Hänen on siis täytynyt hakea uusi mollaamisen syy ja se on toi sun uusi olemukses.

    • Omin silmin nähnyt

      Eihän niitä retaleita kiinnosta muu kuin se, kuinka paljon naisella on omaisuutta ja varallisuutta, jotta voisi jatkaa sen kaljan kittaamista sohvalla.

    • seri52

      Hienoa. Pääasia oli että laidutit ja lahdutit jopa yli 25 kiloa. Hienoa. Älä anna kenenkään,lannistaa sinua sen vuoksi,

      että näytät hyvältä.Elämä on sinua varten!

    • annemarianne

      Itse en ole ylipainoinen, en ole koskaan ollut. Miehistä olen senverran oppinut, että jos eivät oikeasti rakasta, niin toisessa on aina jotain vikaa. Itsekin kun vain halusin pitää kädestä hellästi kiinni, oli sen miehen kommentti : "Leikkahan nuo kynnet lyhyemmäksi." ja halusi minusta eroon. Seksi kelpaa kyllä.
      Olet muuttunut, mies voi tuntea epävarmuutta, huomaahan sen muutoksen parempaan päin muutkin miehet.

    • 6660

      Olet osoittanut olevan vahva ja periksi antamaton nainen, tuollaisen laihdutus urakan jälkeen!! Onnea Sinulle. Nyt vaan nauttimaan omasta hyvin voinnistasi!


      Mies vaihtoon. Ei arvosta Sinua naisena eikä ihmisenä. Narsistilta kuullosta ja pahasti..

      Onnea uudelle alulle ja löydät kyllä vielä miehen jolta ei tarvitse vongata. Joka kunnioittaa, arvostaa ja haluaa sinua ilman vonkaamista..

    • jaritapio1234567890

      Onnea painopudotukselle, itse ole pudottanut 20kg, ja tiedän mitä se on ja miltä se tuntuu. Nauti tunteesta , ja jos et jotain miellytä sellaisena kuin olet ei ole sinun vika.. Itse olen eronnut ja tiedän että elämää on eron jälkeenkin, ja etten sanois että ihanampaa mitä pystyin edes kuvittelemaan..


      voimia,, terveisin Jaritapio ,,

    • nainenvastaanmies

      hei, mies tahtoo alisteisen naisen. Jaksoi sietää sua lihavana kun tunsi itsensä vahvemmaksi, nyt olet näyttänyt tahtosi, mies ei voi sietää koska se pelkää sinua.....tämä on mun kokemus

    • Aika muuttaa ihmistä

      Jospa et enää ole oma itsesi.. teatteri ei kiinnosta ketään..

      • Rehevä ja iloinen

        >>Jospa et enää ole oma itsesi.. teatteri ei kiinnosta ketään.


    • ..........

      "Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia? Tai mitä ajattelette tästä? Mitä minun pitäisi tehdä"

      Vaihda ukkoa ja mielellään vielä kaupunkiakin missä kukaan ei muista millainen olit aikaisemmin. Sinussa ei ole vikaa vaan näissä jotka eivät ymmärrä muutosta.

    • 10+14

      Tuota mitä tapahtui sille venyneelle iholle? Jäikö se roikkumaan näkösälle?

    • ikipaksu
    • bmj,j.

      Nyt ei jätkä voi haukkua sua läskiksi, niin ei halua sanoa mitään.

    • MissCristallia

      Minullekin huudeltiin ennen kaduilla ja toreilla ja vaikka missä, koska kuljin pää painuksissa ja pelkäsin ihmisiä. Olen siis 163cm ja painan kai 110kg, vaaka hajosi ajat sitten, toivottavasti ei painoni takia =DD Olen viidettä vuotta onnellisessa parisuhteessa ja itsetuntoni on näiden vuosien aikana kohonnut. Olen ymmärtänyt, ettei minulla ole mitään velvollisuutta miellyttää ketään, koska jos minä en riko lakeja, hyviä tapoja tai tee moraalisesti vääriä tekoja, ei kenelläkään ole mitään oikeutta puuttua minun elämääni. Minähän sitä elän, eikä kukaan muu! Nostin siis pään pystyyn ja kannan oman kroppani ylpeästi, pukeudun miten sattuu huvittamaan enkä korvaani toisten mielipiteille lotkauta. Siinähän huutelevat - eivät muuten vuosiin ole huudelleet mitään... niin, ja oikeasti harva se päivä saan suorastaan potkia miehiä edestäni. Iskuyrityksiä, treffipyyntöjä ja rakkausmaileja on työkavereilta tullut, sekä jatkuvasti tulee niitä, jotka pysäyttävät minut kadulla vain kertoakseen että olen kaunis.

      Minäkö?? No, niin, no.

      Olen tehnyt miehelleni selväksi, että jos minua kohdellaan huonosti, lähtö tulee saman tien. Mieheni ei tosin koskaan ole yrittänytkään tehdä mitään sellaista, hän sanoo, ettei ulkonäöllä ole mitään merkitystä. Eihän sitä kilojen kanssa seurustella! Minä olen kaikille ihmisille ystävällinen ja olen ylpeä siitä, mitä olen. Syön terveellisesti ja liikunkin sen minkä liikun, ihan siksi, etten halua olla rapakunnossa.

      Huomasin ettei elämästä saa mitään irti sillä, että koettaa nöyristellä muiden edessä. Siitä ei ole mitään iloa. Sen sijaan jos itsensä hyväksyy juuri sellaisena kuin on, helpottaa elämää huomattavasti. Minkä ihmeen takia omaa ulkonäköä pitäisi toisten ihmisten mielipiteiden takia muuttaa?? Ennemminkin kannattaisi kysyä mistä SINÄ pidät itsessäsi.

      Lisäksi antaisin sellaisen neuvon, että mieti parisuhdettasi tarkkaan. Tuolla menolla sinä et tule onnellinen olemaan. Esimerkiksi äitini, pyöreä nainen hänkin, sai sinun iässäsi jatkuvasti huomionosoituksia miehiltä ja löysi noin viisikymppisenä kiltin ja mukavan miesystävän. Äitini ei koskaan ole kelpuuttanut ketä tahansa miehekseen vaan vaatii kunnioittavaa kohtelua itseään kohtaan. Se on suorastaan jokaisen velvollisuus. Vaadi sinäkin. Jos soraääniä tulee, tiedät, ettei se ole arvoistasi. Jokainen normaali ihminen tietää, että toisten ihmisten kunnioittaminen on arkipäivää.

      • Ei h-i !

        110 kg, 163 cm ja "kaunis" ? Äläkä puhu moraalista mitään niin kauan kuin tiedät tasan tarkkaan minkälaisen terveysriskin kaikki ylimääräiset kilosi aiheuttavat. Toisia ihmisiä ei osaa, tai on ainakin hyvin vaikea, kunnioittaa, jos ei osaa itseäänkään sen vertaa, että pitää habituksensa kunnossa ja terveenä.


    • roikkuva nahka

      jos ei tuon kolmenkympin jälkeen nahka roiku niin oletpa erikoinen ihminen

    • eronnut>onnellinen

      Nyt on vaan pakko kirjoittaa omakohtaisesta kokemuksesta!

      Minä myös laihduin nopsaan tahtiin 30 kg ja voin loistavasti koko laihtumisen ajan; kilot vain putosivat kuin itsestään ja minä suorastaan hehkuin onnea ja iloa elämästä ja joka päivästä.
      Kun olin saavuttanut painon josta ei enää voinut pudottaa enempää ja olin uusinut vaatevarastoni muutamaan kertaan, ihmettelin kuitenkin mieheni käytöstä --> Hän ei ollut minusta millään lailla kiinnostunut; ei halunnut olla lähellä, ei halunnut koskea saatikka harrastaa seksiä kanssani lainkaan.

      Otin asian useampaan kertaan puheeksi ja mies vaan väitti, ettei minussa ole mitään vikaa (vaikka olikin ivannut kuinka kaikki paikkani roikkuvat! Olin kuitenkin timmissä kunnossa koska olin saanut laihdutuksen ajaksi HURJASTI energiaa ja jumppasin, kävelin ja liikuin paljon.)
      Halusin mennä pariterapiaan mutta mies kieltäytyi siitä.

      Muutaman vuoden sinnittelin lastenkin takia ja toivoin, että hän kiinnostuisi minusta vielä.
      Mutta sitten en enää jaksanut elämää parisuhteessa ilman mitään läheisyyttä.
      En halunnut elää loppuelämääni niin ja siksi päätin, että on vain ja ainostaan yksi tie> ero. Mies ei olisi halunnut erota; hänelle ei ollut ongelma jatkaa entiseen malliin.. Olin siis ollut ilmainen taloudenhoitaja, lastenhoitaja, tuonut rahaa elämiseen hänenkin harrastuksiin yms

      Muutin pois ja SITÄ EN OLE KERTAAKAAN KATUNUT!

      Asioilla on aina tapana järjestyä ja huonossa suhteessa ei todellakaan kannata elää silläkään uhalla, että ei ole suhdetta lainkaan.

      Toivon Kaikkea Hyvää Sinulle!!

      • Onnellinen eronnut

        Sellainen näkökanta että ei sitä huonoa parisuhdetta kannata surra. Itse olin avioliitossa kymmenen vuotta ja sain päivittäin osakseni henkistä väkivaltaa ja huonoa kohtelua. Ero otti lujille, toipuminen kesti monta vuotta. Nyt tapahtuneesta on kahdeksan vuotta aikaa ja olen onnellinen sinkku. Uusi rakkaus tulee jos on tullakseen. Jos ei tule niin yksin on paljon parempi kuin huonossa suhteessa. Voimia sinulle !


      • Keititkö puuron kans

        "Olin siis ollut ilmainen taloudenhoitaja"

        Niin niin, itseäsi vartenhan et tietenkään olisi pannut tikkua ristiin. On ne miehet kauheita.


    • hessuhela

      heivaa se urpo...

    • nimim. kokemusta on

      Öö..miksi oot tuommosessa parisuhteessa? Hyi paska mikä mies sulla on.. nyt vaihtoon se ja nopeaa!

      :)

    • haada-a6

      Erittäin hieno homma jonka ole tehnyt,jos asiasi on totta mitä olet painollesi tehnyt. Terveytesi kannalta ja muutenkin se on vaatinut kieltäytymistä tiedät sen varmasti mistä.
      Se jos ei tukea saa,huono homma. Mutta ei kannata masentua ,pidä pintasi ole ja ajatele itseäsikin. Elä tässä hetkessä,rakasta itseäsikin,eläkä elä toisten kautta elämääsi silloin se valuisi hukkaan.
      Toisten jatkuva mielyttäminen ,siihen väsyy jokainen jos niin tekee.
      Toivottavasti tämä vastapuoli huomaa hyvän tarkoituksesi ettei pidä sinua itsestään selvänä. Siinä tekee virheen.
      Hyvää jatkoa kaikessa.

    • "lehmä"

      Olisiko aika elämänmuutoksen? Oletko onnellinen? Mitä jos ottaisit etäisyyttä miesystävääsi ja miettisit mitä itse haluat? Ole vain oma itsesi ja jos ei kelpaa anna ystäväsi mennä ei hänen tunne-elämänsä vaikuta kovin hääppöiseltä. Sinullekin löytyy ihminen joka rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet. Itseluottamusta nainen!

    • -30 kg 36 v

      Joillekin miehille yhtä paha asia tai jopa pahempi on suuren painonpudotuksen jäljiltä roikkuva iho, vasinkin jos tulee se vatsapussi. Vuosien ylipaino ja painonpudotus kypsällä iällä ovat tekijät joilla tuota ei voi välttää.
      Roikkuva iho kun taasen muistuttaa ikääntymisestä, nk. seniorien ihohan roikkuu ja harva mies kestää muistutuksen myös omasta ikääntymisestä.
      Nauti sinä kuitenkin uudesta vartalostasi, kevyemmistä askelista ja pidemmästä iästäsi, onhan noita miehiä jos et yhdelle jostain syystä enää kelpaakaan :)
      OIkein hyvää jatkoa sinulle !

      • sgh,jiu

        Kaikilla iho ei roiku, varsinkin jos pudottaa hitaasti painon.


    • "onneton sukukunta"

      Heipä hei,
      en ole lukenut mitä muut ovat vastanneet. Ota sinä itse oma elämäsi elämänonnesi käsiisi ! Mitä ihmettä jäät kuuntelemaan ja katselemaan ja uhriksi asettautumaan ! Olet paljon paremman arvoinen kuin tuo törkeän kuuloinen ukon rähjys ! Mitä hulla on hyväksyä tuollaista ! Anna ukkelisi olla mennä menojaan. Ei ole itkemistä perään - tajuatko sinä sitä ? Vai oletko sokeutunut ....

    • ensi kesäksi kuntoon

      Tämä nyt ei kuulu aiheeseen tavallaan eikä auta ongelmassasi, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan millä keinoin sait melkein 30kg vuodessa pois?

      Olen 100kg painava itsekin ja tahtoisin laihtua kuten sinä.

    • Karma-yogi

      Kaikki luettani, tuli sittenkin vain mieleeni, etteikö kyseessä vaan olisi karmallinen "soppa" , eli sitä niitän, mitä aikaisemmassa elämässi kylvin!

    • Sun miehes

      häpeää nyt itseään ja omaa ulkomuotoaan ja kääntää tunteensa vihaksi sinua, onnistujaa kohtaan. Niin yksinkertaista se on. Jätä se äijä, löydät helposti sata kertaa paremman.

    • FäTLady

      Itse olen isokokoinen aina ollut ja miehiä riittää yllinkyllin. 3 avioliittoa, kihlaus ja lukemattomia suhteita. Kukaan mies ei ole koskaan haukkunut läskiks tms. Olen itse ollut se jättävä osapuoli eroissa jne jne. Siis isokokoisuudellani tarkoitan, että olen lihava. Olen myös tavallisen näköinen ja miehet on olleet komeita ja fiksuja. Minusta sun kannattas tollanen ääliö mies jättää...tuohan on hallitsemista eikä rakkautta ollenkaan. Onpa miehellä tosi huono itsetunto. Etsi uusi tai ole yksin, et tarvii tollasta paskantärkeetä tyyppiä elämääsi. Jos olet sinut itsesi kanssa, niin ei ylipaino voi olla esteenä onnellisuudelle tai parisuhteille...on kyllä idiootti mies :/

    • No minä

      Pistä mies vahtoon!!

    • Ehkä ihmisen pitäisi olla ylpeä sellaisena kuin on. Jos joku ei sitten hyväksy sitä niin minkä sille mahtaa? Ei perkele minkää! Pinnallisuus on yhtä täydelliseksi pyrkimisen kanssa. Mitä täydellisyys taas on, jotain mitä ei voi koskaan tavoittaa! Helpommalla pääsee kun tyytyy siihen mitä on, onnellisempiki, ei turhaa uurtamista turhan eteen. Siinä on mitä pitäs tehdä. Tyytyä siihen mitä on ja olla onnellinen ja ylpeä sellaisena kuin on!

    • Sovinisti-Sika

      En lukenut kuin aloitusviestin, mutta vaikuttaa siltä, että kirjoittajan mies kärsii huonosta itsetunnosta. Hän kärsi siitä jo kun olit pulska ja nyt vielä pahemmin, koska pelkää, että voi menettää sinut, kelpaathan nyt ilmeisesti monille muillekin. Keneen hän sitten purkaa pahan olonsa? Sinun pitää ensiksi kysyä itseltäsi, haluatko pelastaa liittosi, sitten varmaankin kannattaa hakeutua ulkopuoliseen terapiaan. Jotenkin kuulostaa siltä, että te ette saa kahdestaan ongelmianne ratkaistua. Jos olet sitä mieltä, että liittoanne kannattaa yrittää pelastaa, yrittäkää sitä, mutta ei sinun kyllä kannata koko loppuelämääsi olla sellaisen miehen kanssa, joka ei sinua kunnioita.

    • Saman kokenut

      Hei, narsisti käyttäytyy niin, ettei hänelle koskaan kelpaa mikään, kaikessa on vikaa. Eikä narsismi parane eli täysin turha yrittää miellyttää. Narsisti haluaa kontrolloida ja hallita toisia ihmisiä eikä koskaan kannusta muita. Etsi netistä tietoa narsismista ja narsistien uhreista. Katso tunnistatko sieltä miehesi ja itsesi.
      Joka tapauksessa, et tule koskaan kelpaamaan miehellesi. Miksi siis tuhlaisit enää yhtään päivää siihen, että sinua käytetään kynnysmattona ja itsetuntoasi poljetaan jatkuvasti. Ei se koskaan tule paranemaan ennen kuin alat arvostaa itseäsi ja teet ratkaisun. Aikoinaan, kun elin onnettomassa liitossa, tien juuri niin kuin joku aiemmin neuvoi eli mietin, haluanko elää näin 5, 10 vuoden kuluttua. Sen jälkeen päätös oli valmis. Lähdin.
      Tärkeää on se, että jos eroaa, ei missään nimessä takerru heti toiseen ihmiseen siksi, että hän pelastaisi. Ensin pitää itsenäistyä ja opetella elämään yksin. Muuten törmää yleensä aina vääränlaiseen ihmiseen, joka on mahdollisesti samassa tilanteessa eli etsii pelastajaa. Siinä sitten takerrutaan ja kaadetaan ensi huuman jälkeen edellisen suhteen kaikki ongelmat toistensa niskaan ja loppu tuli.
      Katso peiliin ja usko, että sinä olet itsesi paras ystävä ja ansaitset hyvän elämän - yksin tai jonkun sellaisen kanssa, joka arvostaa sinua ja välittää sinusta juuri sellaisena kuin olet. Tsemppiä ja eteenpäin elämässä, ettei tarvitse myöhemmin katua ja olla katkera elämättömästä elämästä.

    • hoikka ja vireä

      Miehesi ei vain rakasta sinua. Sehän on totuus. Miksipä se siitä muuttuisi. Varmaankin olisi teille kummallekin helpompi kun eroisitte. Varmaan se vastenmielisyys sitten vain jäi miehesi tunteeksi.
      Jotenkin ymmärrän häntä. Minunkin mieheni on ollut tosi lihava ja kyllä hän oli mielestäni vastenmielinen koskettaa ja lähestyä. Miestä itseään en ole inhonnut - vain hänen läskejään. En voinut sille mitään, vaikka kuinka yritin ajatella että siinä nahkan sisällä on se sama mies johon olin rakastunut. (Kun tapasimme, mieheni oli hoikka ja vireä). Oli tosi vaikeaa minulle rakastella kun läskinen maha hyllyi siinä. Hän on laihtunut, mutta entiset tunteet eivät ole palanneet ja olen pahoillani siitä. En halua rakastella ja elelemme ihan sulassa sovussa, mutta mieheni lihominen ja läskit muutti kaiken. Tykkään miehestäni, mutta en enää rakasta enkä halua häntä. Olemme puhuneet erosta, mutta vielä ei olla mitään tehty sen eteen. Yritämme lämmittää välejämme, en tiedä onnistuuko se.

    • ironiaa

      Jutun ironisuus huvittaa.
      Tuolta siis tuntuu suurimmalta osalta miehiä, kun ei saa millään selvää mitä nainen haluaa... teki niin tai näin.

    • miksinäin

      Oletko itse valittanut lihavuudestasi, ja nyt laihduttuasi valitat jostain toisesta asiasta? Oma mies ei pidä siitä, että valitan olevani lihava, mutta hän suorastaan välttelee silloin kun olen laihiksella, koska muutun ihmisenä mukamas jotenkin v-mäisemmäksi. Voisiko tälläistä olla teidän suhteessannekin?

    • Kostonjanoinen mies

      Ihastuin vaimooni kun hän oli 23. Ensikerran näin hänet pienessä mustassa mekossa nuoruudeniloisena kaupunkityttönä. Ei hetkeäkään kun hän tapasi vanhat vainoajansa ja 15-vuotta hän jatkoi lihoamistaan, menetti työt, ammatit ja nuoruuden kauneutensa ja vasta ikäsenäsi alkoi hehkumaan omaa olemustaan uudestaan joskaan hän ei ole ihmisenä enää sitä mitä näin hänessä 23-vuotiaana.

    • It's the end

      Laihdutin myös 30kg. Vihaan itseäni entistä enemmän. Tiedän ettei minua kukaan voi rakastaa, painoin mitä hyvänsä.

      • Kostonjanoinen mies

        Siskoni on hyvin rakastettu ja pidetty ihminen vaikka hän on jatkanut lihoamistaan ja harrastanut ikänsä henkistä ja fyysistä väkivaltaa jne.. Ehkä se on piirre jota hänessä rakastetaan.


      • "raha ei tuo rakkautta" on köyhien puhetta....miten muuten vois esim ulkomailla käydä ja löytää sieltä jonkun, mut paino ei liity mitenkään siihen.......ehkä ei mikäään, koska jos inhoot ihtees ny nii oo onnellinen ja pullee :) jostain sen voi löytää mut manit auttaa ja personnallisuus tulee sit (ku on muutamat ravintola illat tarjonnu :) mut se on meijän ukkojen murhe....elä ihmeessä stressaa tuollee, se on epäterveellisempää ku onnellinen ja nassu täys :)


      • SISKO JÄRJESTYKSEEN
        Kostonjanoinen mies kirjoitti:

        Siskoni on hyvin rakastettu ja pidetty ihminen vaikka hän on jatkanut lihoamistaan ja harrastanut ikänsä henkistä ja fyysistä väkivaltaa jne.. Ehkä se on piirre jota hänessä rakastetaan.

        JO ON SISKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • KUULEHAN

        ENSIN TÄYTYY RAKASTAA JA KUNNIOITTAA ITSEÄÄN!


    • Sinun pitäisi vaihtaa miestä!!!!

    • voesin jätkänä danoo kokemuksella et ny taitaa olla pelko et "liuhuttelet liikaaa", vaikket tekiskää mut yleensä naiset tuppaa sit flirttailemaan liiikaa......oon ollu pelkästään laihojen kanssa ja ihan asumisessa kahden kaa mut jokin se meille pistää päähän vähä jos esim minihameen kans lähtee ulos (vaik kaunistahan se on) mut ehkä miehesi on vaan heikko joka ei uskalla puhua näustä "peloista" mut onnee ja sano vaikka et hänen takiaan teit sen vaik oma terveyshän se aina on eka mut silti...good luck ja onnee onnistumiselle

      • yleensä ainaki savos ollaan et ku jos yhteen mennään nii pakkelit ja farkut saa jäädä...molemmille samanlaiset verkka puvut jne jne...et kaikissa on vikaa...miehet haluu omistaa ja naiset esittää..se on totuus mut antaa mennä jos sille tuntuu onneks voit sanoo et ootpahan terveempi ja näitähän ukkoja riittäää!!! mut jos haluut sellasen joka ei näin tee nii se on tod.näköisesti kiinnostunu muusta ku pimpist!!!et yrittäkää naiset kestää..niin mekin teemme :)


    • muista elää

      Nostan sinulle "hattua" saavutuksestasi. Ehkäpä miehesi tunteet ovat kadonneet syksyn tuulien mukana, olisitpa pyöreä tahi hoikempi. Ota elämä käsiisi: käy tanssimassa, tapaamassa ystäviäsi jne. elä itsesi vuoksi, älä miehesi.
      Älä välitä ilkeistä viesteistä, niitä on täällä aina.

    • Näytät todella hyvältä laihempana. Ainoa ulkonäköösi liittyvä rumentava seikka olisi kyseessä, jos iho ei ole vetäytynyt takaisin hoikempaan muotoon. Sen ongelman korjaa plastiikkakirurgi.

      Ei kannata katsella miestä, joka huomauttelee ulkonäöstä. Pistä kiertoon jonkun toisen riesaksi.

      Sinun ei kannata miettiä mitä muut ajattelevat erosta. Aika todennäköisesti miehesi kertoo kaikille jättäneensä sinut, joten olet sureva hylätty osapuoli päätöksen tekijän osasta huolimatta muiden silmissä.

    • On.

      Jo viimeinkin aika aikuistua,eikä elää toisten mieliksi. Hoikkana vältät sydän ja verisuonitauteja,diabettes ei niin herkästi iske,samoin vältyt nivelsairauksilta,eli voit paljon paremmin hoikkana. Se ettet miellytä ulkonäöllisesti ei välttämättä johdu siitä että olet hoikempi,vaan yksikertaisesti siitä ettet ole mikään kaunotar kasvoiltasi. Mutta aina olet kymmen kertaa kauniimpi,kuin lihavat lössykät.

    • Itse olen laihduttanut nyt 20 kg ja urakka jatkuu, tavoite on tuo 30 kg.
      Tiedän miltä sinusta tuntuu, mieheni ei halunnut minua lihavana eikä myöskään nyt hoikistuneena.
      Olen tullut siihen tulokseen etten enää edes yritä miellyttää häntä vaan teen tämän kaiken itseni takia, nautin kauniista vaatteista, pienemmästä ja reippaammasta minästä jne.
      Kärsin niin paljon aiemmin torjutuksi tulemisesta enkä halua enää miettiä sitä aikaa. Töissä olen saanut positiivista palautetta sekä miehiltä, että naisilta.
      Olen ylpeä itsestäni ja nautin siitä tunteesta ilman huonoa omaatuntoa sen vuoksi, että en kelpaa miehelleni tai teen jotain sellaista mitä mieheni ei pysty käsittämään. Opetelkoon käsittämään sanon minä!

    • oikeaa tositeeveetä.

      Hei onnetonlaihtuja.
      Niinkuin monet tääl todennutkin näemmä,niin uskoisin että kun nyt olet saanut laihdutettua kiloja pois mitä ilmeisemmin koska miehesi vihjaillut jollei jopa suoraan niin sanonut että tarvetta olisi siihen.Ja näyttää lukemani perusteella siltä,että miehesi tällä(kin)tavalla pyrkinyt alistamaan sinua mielensä mukaan ja kun olet päässyt tavoitteeseesi(tai hänen tavoitteeseensa tässä tapauksessa)ja kuvittelit ikävä kyllä niin.että nyt olisi kaikki taas hyvin ja hän rakastaisi sinua enemmän tai ainakin niinkuin alkuaikoina kenties tehnyt.Mutta kun sinulla näytti ilmeisesti itsetuntosi kasvavan kilojen karisemisen myötä,niin samalla hänen valtansa sinuun väheni ja se taitaa miestäsi rassata eniten,koska ei pysty kettuilemaan nyt siitä sitten,joten hän pyrkii "painamaan"sinut alas toisella tavalla.Minä sanon(niin, olen mies ennenkuin kukaan alkaa vetään koko kasvimaata nenäänsä mielipiteistäni),että kysyt mieheltäsi kelpaatko hänelle vai otatko ja lähdet meneen kulkemaan omaa uutta elämänpolkuasi ja olemaan onnellinen ns.uudesta paremmasta minästäsi.ja lopuksi et ole todellakaan vanha vielä ollenkaan ja monen monta ihanaa vuotta edessäsi on ehkä jopa uuden miehen kanssa joka oikeasti arvostaa sinua sinuna eikä sitä ulkoista habitusta..................

    • nimetönmies

      Olet suhteessa henkisen lapsen kanssa. Oikea mies ei hauku naista lihavaksi. Edes suutuspäissään.

      Eri asia on jos vakavista asioista puhutaan asiallisesti.

    • ELÄ ITSELLES MYÖS

      NO TOIHAN IHAN SELKEÄ TAPAUS MIEHSI ON MUSTASUKKAINEN JA PELKÄÄ ETTÄ NYT LÖYDÄ JONKIN MUUN JA JÄTÄT HÄNET,VAIKKA HÄN EI VARMAAN SITÄ MYÖNNÄ MUT NÄIN ASIA ON,PYSY VAAN HOIKKASENA SE TERVEYDELLEKIN HYVÄKSI JA SINULLE ITSELLE KOHOTTAA OMAA TUNTOA EI MIEHESI MIELIPITEITÄ PIDÄ KUUNELLA ÄLÄ PILAA SILLÄ ITSEÄSI NAUTI ELÄMÄSTÄ TÄYSILLÄ JA ONNEA ETTÄ OLET LAIHTUNUT

      • Netiketti kunniaan

        Älä huuda.


    • Drjhon

      Niin et kertonut miehesi painosta jos se on 100 kg niin selittää tilanteen itse ei pysty laihduttamaan,muut miehet vilkuilevat sinua jne,,

    • Arvailen minäkin

      Miehelläsi on ongelma, jonka hän kaataa sinun niskaasi.

      Onkohan pojan veitikka ihan kunnossa? Monesti miehen on helpompi syyttää naistaan huonoksi, kuin edes itselleen tunnustaa olevansa impo tms.
      Mökötyksensä tuskin tekee asiasta keskustelua helpommaksi. Hän on rakentanut ongelmansa ympärille muurin vallihautoineen ja on valmis vaikka kuolemaan haarniskansa sisään ennemmin kuin menee puhumaan edes asiantuntijalle/lääkärille...

    • Saman kokenut

      Kyllä vaan. Miesystäväsi huomaa, miten nätti olet, on kateellinen ja pelkää, että kelpaat nyt muillekin. Ei pysty enää pitämään sinua vallassaan Enne olit hänelle itsestään selvyys ja hän jopa saattoi nimitellä sinua, pelkäämättä, että otat hatkat. Kyse on vähän samasta ilmiöstä, kuin silloin, kun nainen lähtee opiskelemaan. Mies ei kestä sitä, että naisella on muutakin, kuin hänet, eikä sitäkään, että nainen saattaa saada paremman ammatin, parempaa palkkaa, tai korkeamman aseman. Mies tarvitsee usein tunteen vallasta ja hallinnasta ja noissa kohdin se pettää.. Samoin ne työkaverit. kiinnostuvat sinusta uudella tavalla ja ovat hämillään.

    • mies 38

      jospa miehesi oikeasti pitikin rehevämmästä naisesta ei vaaan uskalla sitä myöntää itselleenkään . itse pidän rehevistä eikä nämä malli vartalot oikeasti kauheasti kiinnosta.
      varmasti laihana kivempaa mutta rehevä kivenpi :)
      onhan isot rinnat tai iso peppu kiva tai sitten kumatkin se tietysti parenpi ja ainahan samaan pakettiin kuuluu jotain muutakin isonpaa pitäähän olla toisiinsa sopivat osat olla...

    • Mies -43

      Hmm... Jos edelleenkin painat yli 70 kiloa ja olet lyhyt, et ole ERITYISEN hoikka. Luultavasti myös laihdutus on jättänyt jälkensä, varsinkin noin nopeasti tapahtuneena. Eikö niin?

      Parisuhdeongelmanne ovat eri juttu. Jos homma ei toimi, homma ei toimi. Tunneside väliltänne on kuollut ja jos syitä pysyä yhdessä ei enää ole, ero lienee järkevä ratkaisu.

      Seksuaalisuus on monimutkainen juttu. Kun ihmiset itsensä lihomaan päästävät, seurauksia on. Jos minun puolisoni päästäisi itsensä romahtamaan kymmenien kilojen ylipainoon ilman muuta syytä kuin ylensyöminen, ongelmia tulisi. Itsensä kunnossa pitäminen on osa toisen kunnioittamista. "Itsepä kiloni kannan!" on yksi idioottimaisimmista sanonnoista, joita tiedän. Se on totta vain kirjaimellisesti tulkittuna, ei muuten.

      On äärettömän lapsellista ja naivia kuvitella, että painon nouseminen huomattaviin ylipainolukuihin ei vaikuttaisi parisuhteeseen. Jos ongelmia on kertynyt jo ylipainon aikana ja tunteita vain ei enää ole, on turha kuvitella tilanteen tuosta vain muuttuvan ihanaksi euforiaksi alta aikayksikön.

      Sitä myös ihmettelen, miksi ihmiset vuosikymmenet pysyvät suhteissa, jotka eivät toimi. Ehkäpä kyseessä kuitenkin on vain tottumuksen voima.

      Päivän parhaat naurut sain tuolla lukiessani trollia (?), jossa yli satakiloinen naisihminen muisteli menneitä komeita miehiään, joille hän on kaikille ITSE antanut lopulta kenkää. Jep.

      • hoikka 40 v. nainen

        Ainut asiallinen kirjoitus. Itse olen 160 pitkä ja tuohon yli 70 kiloon päästäkseni pitäisi nostaa painoa yli 20 kiloa ja tuo painon nousu näkyisi ja kauas.

        Ja jännä juttu on myös tuo väite "itsepä kiloni kannan", jos kantaa kilonsa, miksi märistään jos joku niistä huomauttaa ja miksei parisuhteessa saisi huomauttaa? Minkälainen parisuhde on, jos pitää valehdella, että joo ei ne kilot haittaa ja joo, olet hyvännäköinen vaikka ihraa pursuaa joka h*lvetin paikasta ?

        Ja miksi odotetaan, että toinen palvoo maata jalkojen alla, jos ei itse kunnioita toista vaan ylensyö itsensä palloksi ? Sitten kun tämä pallo laihduttaa, niin odotetaan, että toinen palvoo maata jalkojen alla, kun itse ei ole toista huomioitu ollenkaan niiden vuosien aikana kun sitä läskiä on kerätty. Kyllä jos esität urheilullista ja olet hoikka parisuhteen alussa, niin kyllä sitä pitää olla vielä vuosienkin päästä ! Ei ole oikein, että lihotaan muodottamaksi myökyksi.


      • zzz10
        hoikka 40 v. nainen kirjoitti:

        Ainut asiallinen kirjoitus. Itse olen 160 pitkä ja tuohon yli 70 kiloon päästäkseni pitäisi nostaa painoa yli 20 kiloa ja tuo painon nousu näkyisi ja kauas.

        Ja jännä juttu on myös tuo väite "itsepä kiloni kannan", jos kantaa kilonsa, miksi märistään jos joku niistä huomauttaa ja miksei parisuhteessa saisi huomauttaa? Minkälainen parisuhde on, jos pitää valehdella, että joo ei ne kilot haittaa ja joo, olet hyvännäköinen vaikka ihraa pursuaa joka h*lvetin paikasta ?

        Ja miksi odotetaan, että toinen palvoo maata jalkojen alla, jos ei itse kunnioita toista vaan ylensyö itsensä palloksi ? Sitten kun tämä pallo laihduttaa, niin odotetaan, että toinen palvoo maata jalkojen alla, kun itse ei ole toista huomioitu ollenkaan niiden vuosien aikana kun sitä läskiä on kerätty. Kyllä jos esität urheilullista ja olet hoikka parisuhteen alussa, niin kyllä sitä pitää olla vielä vuosienkin päästä ! Ei ole oikein, että lihotaan muodottamaksi myökyksi.

        Itse taidat olla alipainoinen siis laiha ja ainakin kärttyinen ihminen;)


      • podicfpomdifg
        hoikka 40 v. nainen kirjoitti:

        Ainut asiallinen kirjoitus. Itse olen 160 pitkä ja tuohon yli 70 kiloon päästäkseni pitäisi nostaa painoa yli 20 kiloa ja tuo painon nousu näkyisi ja kauas.

        Ja jännä juttu on myös tuo väite "itsepä kiloni kannan", jos kantaa kilonsa, miksi märistään jos joku niistä huomauttaa ja miksei parisuhteessa saisi huomauttaa? Minkälainen parisuhde on, jos pitää valehdella, että joo ei ne kilot haittaa ja joo, olet hyvännäköinen vaikka ihraa pursuaa joka h*lvetin paikasta ?

        Ja miksi odotetaan, että toinen palvoo maata jalkojen alla, jos ei itse kunnioita toista vaan ylensyö itsensä palloksi ? Sitten kun tämä pallo laihduttaa, niin odotetaan, että toinen palvoo maata jalkojen alla, kun itse ei ole toista huomioitu ollenkaan niiden vuosien aikana kun sitä läskiä on kerätty. Kyllä jos esität urheilullista ja olet hoikka parisuhteen alussa, niin kyllä sitä pitää olla vielä vuosienkin päästä ! Ei ole oikein, että lihotaan muodottamaksi myökyksi.

        Väärin, sinun kirjoituksesi on juuri niitä asiattomimpia. Et tainnut lukea juuri ainoatakaan vastausta ja vastasit vasta siihen, joka sivuutti sinun outoa ajatusmaailmaasi.


      • hoikka 40 v nainen
        podicfpomdifg kirjoitti:

        Väärin, sinun kirjoituksesi on juuri niitä asiattomimpia. Et tainnut lukea juuri ainoatakaan vastausta ja vastasit vasta siihen, joka sivuutti sinun outoa ajatusmaailmaasi.

        Mitä outoa on siinä että ihminen pitää itsestään huolta ? Mitä outoa on siinä on, että kaikki eivät ole läskejä ? Itselläsi on outo ajatusmaailma, jos vain kaikki läskiä puolustavat saavat sanoa mielipiteensä. Ja tälle zzz10:lle bmi:ni on 19,5 eli aivan normaalipainoinen olen. Enkä muuten ole kärttyinen.

        ps. lapsiakin on, enkä siltikään ole läski !


    • mietin,että...

      kemia ei toimi.... eikä ole rakkautta....-ja tekosyy aina löyty: työ,väsymys,paino....

    • Ei se sinusta johdu,vaan se on ukon päässä se ongelma,hän ei ole pystynyt ratkomaan omia ongelmiaan,jotka ei johdu sinusta! Ukollasi on huono itsetunto jo alusta asti(johtunee esim.lapsuudenajan kokemuksista ja jostakin alitajunnasssa vellovista käsittelemättömistä asioista! Voihan ukkosi olla narsistikin(?!),sekin juontaa juurensa lapsuuteen, joten sinulla ei ole osuutta ei arpaa hänen pahaanoloonsa! Ukkosi käsittelee naista niinkuin hänen lapsuuden kodisssa hän on oppinut tai jostain oppinut(hänen omat aikaisemmat kokemukset)! Jos haluat olla hänen kanssa,niin nauti itsestäsi ja saavutuksistasi yksin(itseksesi) tai menkää terapiaan tai erotkaa päätös on teidän/sinun! Et voi elää hänen elämäänsä hänen on otettava vastuu omastansa! Hän on voimaton omaan elämäänsä nähden, mutta sinä et! Sinä olet voimaton omaan elämäsi nähden! Tässä on neuvoja,joita yritän välttää yleensä, mutta nyt tuli sydämen täydeltä! Olen itse kohdannut samoja tilanteita,vaikka laihduttamista ei ole tarvinnut tehdä(159cm/49kg), mutta haukut,hylkimiset ym. olen silti kokenut! Nykyään en ota niitä henk.koht. vaan pidä niitä toisen ihmisen kipuiluna ja pahanaolona! Sattuu se vieläkin,ku kuulee mutta ei vie elämänhalua ja masenna! Nautin itsekseni olemisesta ja toisen kanssa olemisesta(siihen asti,kun alkaa kipuilu!)! Silloin, kun alkaa kipuilu,niin väistyn vähäksi aikaa pois ja tulen takasin(vaikka lenkiltä) on eri äänikellossa! Tietenkin olis mahdollista jättää tämä ja lähteä,mutta kun tietää(toistaiseksi)asian,niin osaan toimia tilanteen mukaan! Parempaakin olisi maailmalla saatavilla vai olisko? Onnea sulle onneton laihduttaja, pidä itsestäsi huolta ja toinen myöskin pitää itsestään huolta,niin siten voitte pitää toisistanne huolta! Et ole yksin!

    • tuulikki 2

      Vaihda miestä!

    • jk

      ei ole samanlaisia kokemuksia

    • EI MUUTA KUIN

      ...sano ukollesi,SUKSI SUOLLE.. ja elämää teenpäin..SINÄ OLET IHAN HYVÄ IHMINEN
      Ukkosi on idiootti HYVÄÄ PAREMPAA SYKSYÄ!

    • Mimmulihkhkh

      Moikka! Ei muuta kun mies pihalle!! Itse painoin 120 kg vuonna 2010, nyt painan 90 kg, olen kiinteytynyt, muuttunut hirveesti. Enään 10 kg niin olen normipainoinen ku olen pitkä. Mutta ei välttis tarvi pudottaa. Mieheni kanssa rupesi haukkumaan mua ku rupesin laihduttamaan, on huomannut että itsetuntoni on kasvanut, en välitä, ni lopetti haukkumisen, nyt pelkää että jätän sen kun saan miehiltä enemmän huomioo kun 30 kg isompana.. Ehkä lähdenkin viä, on nykyinen jättänyt arvet sisälle vaikka laihtunut. Vaikka ei kroppa ihan silee olekkaan, mutta enköhän löydä miehen joka arvostaa mua just sellaisena ku olen :)

    • kkkkkksö

      Olet muuttunut käytökseltäsi laihtumisen myötä, ja sen takia ukkosi on hämmentynyt samoin jotkut työkaverit. Onhan se vaikeaa vaihtaa suhtautumista, kun aiemmin olit sellainen epäseksuaalinen tantta, jota oli helppo lähestyä kaverina. Nyt oletkin sitten nainen, jolla on itseluottamusta ja kiva ulkonäkö. Useimmille miehille se voi tosiaankin olla liikaa. Ihannepainoonhan sinulla on vielä matkaa, joten jatka vaan pyristelyä eteenpäin.
      Ukkosi ei todennäköisesti rakasta sinua lihavana eikä laihana. Teidän kemiat ei vaan natsaa. Lisäksi saattaa olla, että hän on todellakin kokenut sinut epämielllyttävänä silloin kun olit lihava. Nämä muistikuvat eivät muutu. Muistan oman mieheni, jonka koin seksuaalisesti heti alusta asti epämiellyttävänä. Vuosienkaan taistelun jälkeen tilanne ei muuttunut. Minä en vaan yksinkertaisesti pitänyt miehen kemiasta, joten se suhde loppui sitten siihen.

    • Dump dump

      Jätä se. Ei kannata tuhlata lyhyttä elämäänsä ihmisen kanssa, joka ei selvästikään ansaitse sinua. Opettele olemaan onnellinen, yksin tai jonkun kanssa, joka arvostaa sinua.

    • -sally-

      En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia. Varmasti tälläisiä kommentteja on jo edellä. Menin exäni kanssa naimisiin hyvin nuorena ja lasten jälkeen jäi ylimääräisiä kiloja. En kuitenkaan ollut mikään läski vaan hieman pyöreä. Siitä asti mieheni, varsinkin humalassa, haukkui minua läskiksi lehmäksi. Haukkui, että en kenellekään muulle kelpaisi. Kuitenkin hän oli todella mustasukkainen minusta. Rahan avulla hän kiristi minua. En saanut ostaa uusia vaatteita ja lastenkin kulut olivat minun kuluja....jne. Tätä kesti viisitoista vuotta!
      Sitten ajattelin että nyt riittää, laitoin eron vireille, laihdutin ja aloitin oman elämän. Erosimme ja nyt miehelläni on todella lihava uusi nainen. Siis lihavempi kuin minä lihavimmillani!!!
      Erotessa ajattelin, että nyt hän etsii kauniin, nuoren ja hoikan tytön, mutta kun ensikertaa näin naisen olin lentää perseelleni.

      • dgfhfhdhdd

        No se tekee samaa sille, mitä sullekin teki: mollaa ja haukkuu sitä (läskiks tms), ja sanoo ettei kukaan (muu) mies huolisi tätä... ja tuhoaa naisensa itsetunnon maanrakoon.. ellei siis naisella ala hälytyskellot soida ajoissa. ;) Yleensä tälläset miehet ottaakin sellaisen "ei-niin-tyrmäävän-ja-vähän-epävarman" naisen. Koska siihen epävarmuuteen on niiiin helppo tarttua...


    • Moi
      Ompa surullista kun yrittää olla toiselle mieliksi ja sää tollasta niskaansa.Empä muuta keksi kun miestä on vaihdettava,varmasti löytyy sellainen mies joka arvostaa oikeata ja rakastavaa parisuhdetta,minä ainakin sellasta arvostan.
      T.Vesa

    • ???????

      Mikä on kohtuu lyhyt ? Jos olet n. 160 senttinen niin olet vieläkin jotain muuta kuin hoikka.

    • Tsemppiä xD

      Ukko vaihtoon! Olet varmasti aivan ihana nainen ja haluat miellyttää kumppaniasi ja olla onnellinen. Jos ei äijäsi sitä ymmärrä arvostaa niin ennen pitkää elämääsi astuu mies kuka näkee sinut kokonaisena ja viehättävänä naisena ja on enemmän kuin ylpeä patikoidessaan kanssasi ym :)
      tsemppiä. älä jää muhimaan onnettomaan suhteeseen, sillä elämäkin loppuu aikanaan eikä silloin halua katua sitä että on elänyt sen onnettomana.
      Harrasta, puuhaa omia juttujasi ja nauti elämästä ja omista kiinnostuksen kohteistasi (niinkuin ilmeisesti jo teetkin :) Ostele kivoja vaatteita ja käy kampaajalla ym tyttöjen juttuja, että voit itse kokea olevasi nätti ja voit itse olla ylpeä saavutuksestasi. Miehen mielipide olkoon hänen omansa, sinä elät itseäsi varten. Ja se mies löytyy joka ei tunne tarvetta pitää sinua itseään alempana vaan tasa-arvoisena ja vaalittavana kumppanina. Ihanaa syksyn jatkoa.

    • tadam

      mitä jos jättäisit koko äijän.

    • a

      Laihduttaminen auttaa painonpudottamiseen. Ei muuhun. Jos ukkosi on kusipää, ei laihduttaminen mitään auta luonnevian korjaamiseen.

      Tuo otsikko on niin raflaava: "Laihduttaminen ei tuonutkaan onnea". Ihan sama kuin: "Laihduttaminen ei tuonutkaan maailmanrauhaa".

    • a

      ole onnellinen,painosi pudotuksesta ja itsetuntosi noususta,niin juuri sinä,olet kaiken kivan arvoinen.Saanko kysyä miten sinä pudotit painoasi.Olen ja 60v ja painan 100kg.Mahtavaa syksyä,ihanaa talvea ja hurmaavaa ensi vuotta sinulle.

    • 57 kg laihduttanut

      laihduta vielä lisää 15 kg niin johan kelpaa.... olet sitten normaalipainoinen

    • ....

      Ei huono parisuhde parane painonpudotuksella.

      En usko, että loppujen lopuksi sillä olisi mitään väliä, oletko 50, 60, 70 vai 100 kiloinen. Jos parisuhteenne ei toimi, jos ei ole onnea eikä rakkautta eikä kemiaa - ei ole tulevaisuutta.

      Painolla ei siinä vaiheessa ole enää väliä.

    • dixidi

      Onko sinulla unohtunut miksi laihdutat. Etkai sinä miestäsi varten sitä ole tehnyt. Eikö ole niin, että itseämme varten, että olisimme lähempänä terveellistä elämää. Rakasta ensin itseäsi, niin opit rakastamaan muitakin.
      Mitä mieheesi tulee, jotain muuta on pielessä. Rakkaus ja läheisyys joko on tai ei, ei sitä kukaan voi väkisellä vääntää.

    • Laihtuminen on sivuseikka. Välinne lienevät ennestään jo olleet valjut (?), joten menestymisesi on saattanut aiheuttaa kateutta.

      Suutuspäissään mies saattaa "luonnostaan" tiuskia mitä tiuskii. Sitä käytöstä lisää huonot välit.

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa päättämättömyyden lisäksi:

      a) Lähdet hoitamaan suhdettanne kuntoon. Pohjaa tältä syö se, että suhde on teini-iästä, jonka jälkeen lienette "kasvaneet erilleen". Et ehkä ole koskaan saanut toisesta sitä mitä kaipaat. Miehesi ei vaikuta "terapiaorientoituneelta", joten lienee hankala vaihtoehto. Miehen käytös voi kertoa samoista tunteista kuin itselläsi, mutta miehisin tavoin. Paremmalla asenteella onnistuisitte paremmin, mutta jos ette koskaan ole olleet muuta kuin "erillään", aika heikkoa on.

      b) Ero. Sitä ennen muuta asenteesi itseesi. Lopeta märinä ja "olen huono"-ajatukset, jotta jaksat paremmin. Se on asia, joka pitää päättää. Itsekunnioituksesi laatu näkyy kyllä läpi ja se vaikuttaa paljon siihen, kenen kainaloon päätyy. Ajan myötä alat uskoa oikeastikin itseesi. Laihduttamisesi on saavutus.

      Hanki harrastuksia. Ne tuovat mukavaa sisältöä ja "happea" arkeen. Lisäksi liikuntaharrastukset ovat muutenkin hyväksi.

    • No mulla vähän samanlaisia kokemuksia. Tai siis taidan olla miehesi kaltainen.
      Ex vaimon laihuminen johti eroon. Ja nykyisen naisystävän laihtuminen on johtanut sexittömyyteen.
      En vaan taida tykätä laihoista naisista.

    • ...

      Eroo siittä miehestä! Ei kukaan joka rakastaa toista aidosti hauku rakastaan!

    • Heitän muutamia ajatuksia, kysymyksiä ja lempiajatelmiani oman elämänkokemukseni pohjalta kysymykseen, mitä sinun pitäisi tehdä.

      "Hyväksy itsesi ja uskalla elää." - On muistaakseni jonkin kirjan nimi. Kun hyväksyt itsesi ja annat itsellesi luvan iloita positiivisesta muodonmuutoksestasi, itsetuntosi ja sen myötä myös muiden ihmisten arvostus kasvaa.

      Jos yrität elää ja toimit jatkuvasti vain toista ihmistä miellyttääksesi, ko. henkilön arvostus tuskin lisääntyy. Olisi varmaan hyväksi miettiä, mitä Sinä itse haluaisit.

      "Rakasta itseäsi, niin muutkin rakastavat sinua!" - On usein kuultu totuus, mutta kannattaa muistaa, että itserakkaus on ihan eri asia.

      Mielestäni sinun kannattaisi pysähtyä pohtimaan, mitä itse elämältä ja parisuhteeltasi haluat? Mitkä ovat nykyisen parisuhteesi hyvät ja huonot puolet? Mitä odotat suhteelta? Mitä mies sinulle merkitsee? Rajoittaako miehesi elämääsi vai antaako hän sinulle sellaista, mitä ilman elämäsi laatu heikkenisi?

      Toista ihmistä ei voi muuttaa, mutta tilanne muuttuu väkisin toisenlaiseksi, kun muuttaa omaa käyttäytymistään. Kannattaisiko aluksi kokeilla, mitä tapahtuu, kun et enää kysele ja "ruinaa". Ehkä voisit kysyä mieheltäsi, onko hänellä omia ongelmia itsensä ja oman miehuutensa kanssa. - Toisaalta myös, miksi hän yhä haluaa elää sinun kanssasi, vai haluaako todella.

      Oletko taloudellisesti riippuvainen miehestä vai vain tottunut elämään yhdessä?

      Millaisia muutoksia elämääsi haluaisit? Ellet ole tyytyväinen, miksi jatkat? Pelkäätkö muutosta? Osaisitko elää jonkin aikaa ilman miestä, ja tarkastella omaa elämääsi ja tulevia toiveita?

      Muista: Sinä olet ihana nainen, ja elämä on täynnä mahdollisuuksia!

      "Jokainen on oman onnensa seppä." - Alapa takoa, tyttöseni! ;))

    • huuli pyöreenä

      Jos ukkosi ei suostu puhumaan että mikä mättää, heitä mäkeen koko äijjä. Kun nainen yrittää laillasi, laihdutus sun muu kaunistautuminen niin ukon pitäisi soiro ojossa juosta perässä. Miehen ehdoilla kuulostaa melko kornilta. Kyllä jos sitä on tarjolla niin luulis kelpaavan. Ihme äijjä! Kun ei kelpaa!

    • itse päätät

      Hei, korjaa oma asenteesi itseäsi kohtaan. Sanot seksi elämän sujuneen miehen ehdoilla ja ei olleen ihmeempää. Miesystäväsi? on haukkunut läskiksi ja oma oletus ettei siihen ole jäänyt. Asenteesi, kukaan muukaan ei olisi huolinut sinua. Hyvää päivää! nainen! Eli et ole itse rakastanut miestä yhtään enempää alun alkaen. Ovatko monet niin epätoivoisen läheis riippuvaisia että kuka vain kelpaa!? Halventaa ei ole tarkoitus ketään vaan ajatelkaa omaa luonnettanne ja tutustukaa toiseen ennen hätiköintiä, ovatko arvonne saman suuntaisia, mistä asioista pidätte, voitteko keskustella asioista tasavertaisesti, vaikka suuttuisitte kunnioitatteko toista ilman halveeraamista,vähättelyä. jne
      Mieti millaisen elämän haluat, ei parisuhde takaa hyvää elämää pelkästään.
      Vahvista itsetuntoasi, harrasta, nauti itse elämästä! Sekin on lahja.Ja lyhyt.

    • junkkis2

      Hei laihduttanut ystävä! Ajattele ihmeessä itseäsi. Minusta miehenä tuntuu aivan hullulta, että toiset naiset eivät lainkaan ajattele riittävästi itseään, vaan alistuvat tilanteisiin miehen kanssa, saamatta siitä mitään itselleen. Hei haloo: olet tasavertainen miehesi kanssa. Toiset naiset taas eivät ajattelekaan muuta kuin itseään. Ovat ylpeitä muille miehille kuin sille omalle "kullalle", joka myös ulkopuolisille on täys paskiainen.
      Minulla on keino sinulle kohentaa itsetuntoasi: nyt on netissä paljon näitä erilaisia yhteisöjä, etsi itsellesi kavereita. Otata itsestäsi nättejä kuvia, joissa hymyilet ja laita sinne esille. Miehet suorastaan kuolaavat perääsi. Voit keskustella verkkoyhteisössä naisten ja miesten kanssa ja löytää oman itsesi ja jos miehen käytös ei muutu, sinullahan on itselläsi päätösvalta itseesi, netistä kyllä löytyy kunnon kavereitakin!

    • Luonne...

      Nyt ainut syy on sinun luonteessasi, sori, mutta näin se menee. Ei auta vaikka on kaunis tai komea jos luonne on ihan paska, kukaan ei pitkään seurassasi viihdy ja sana kierii nopeasti yms.....minulla on asiasta ihan omat kokemukset, olen melko komea ja minulla on todella hieno prätkä ja muutama hieno auto yms ,mutta yksin saan olla siitä huolimatta?

    • 40v Ukko

      Usein kuulee miten ihmisten maailma on täysin muuttunut kun ovat laihduttaneet ja alkaneet elämään terveellisesti.

      Paskanmarjat, sanon minä. Oma elämäni ei muuttunut mitenkään kun laihdutin 27kg. En ole onnellisempi tai saa enemmän seksiä tms. Mutta kyllä minä tunnen olevani paljon paremmassa kunnossa, ei ole närästystä eikä jalkavaivoja kuten ylipainoisena, joten siinämielessä elämänlaatu on jossain määrin parantunut.

      Oletko ehkä vähentänyt hiilareita? Itsestäni huomasin että kun söin vähemmän hiilareita niin riitelimme vaimon kanssa todella paljon. Suoraan sanottuna karppaaminen tekee ihmisestä vittumaisen ja ilkeän, olin aikaisemmin huomannut saman muutamista tuttavista, katselkaapa vähän ympärillenne, niin huomaatte saman.

    • eipo

      Sinä tarvitset paremman ja rakastavan miehen.

    • Niinpäniin, mies kuvitteli pitävänsä sua nalkissa. Lahduttaessa pääsit irti. Mielestäni tässä on pari ongelmaa. Mikä on miehesi käsitys susta tai ylipäätään naisista (miehille) ja mikä on sun käsitys naisen asemasta. Ja, ihan uteliaisuuttani, miksi laihdutit?

      • Apropoo, laihdutus ei ikinä tuo onnee. Lähtökohta on väärä. Ihan oikeesti, miettikkää vähän. Kertoo se, kun on käsialaansa muuttanu pieneksi ja pystyksi, kun älykkyyteen viitattiin.
        Ja joo, ootan mieluusti viittauksii älyttömättömyyteeni, kiitos kaunis.


    • ou ou

      Moni lihava luulee, että tulee onnelliseksi, kunhan vain laihtuu. Sitten hoikempana huomaa, ettei onni tulekaan laihtumalla. Ja sitten lihotaan uudestaan.

      Voiko olla, ettei miehesi pidä sinusta? Siis sinusta ihmisenä? Ei siinä ulkonäkö auta, jos luonne, tavat ja puheet eivät miellytä.

    • Bu11Dog

      Alko Ahistaan vaan enemmän ku laihuin tuli löysä iho tilalle niin että jos ennen oksetti vaan sillon ku näki peilistä niin nyt oksettaa jo sillonki ku vaihtaa vaatteita.. Ymmärtäköön kukin miten ite haluu. Ois ehkä pitäny uskoo itteensä jo pentuna eikä ikinä päästääkkään persettä leviin mut tyhmä kun olin niin minkäs vitun siin sit enään teet..

    • Kannattais ottaa ero siitä miehestä, koska ei osaa arvostaa sinua. Se on miehen vika, jos ei pidä sinusta. Ota ero ja hanki onnellisempi elämä, koska eihän tuollaisessa parisuhteessa jaksa elää.

    • totuus81

      En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta kuvauksesi perusteella ratkaisu on ilmeinen. Jätä se mies! Heti!

      Kenenkään ei pidä hyväksyä tuollaista kohtelua.

    • Huhhuh..

      Suomalaiset on ronkeleita miesten/naisten suhteen..

    • TheVeliUrveli

      Typerät ihmiset.kukaa ny keneknkää olemassaolevien läskien tai olemattomien takia kenestäkään tykkää ja joka nii väittää on perus friikki.jos ihmiset toisistaan tykkää nii millää kiloilla oo mitää välii.musta sä oot saanu oivan opetuksen elämästä ja jos näin tapahtuu uuksi voi vaa itteensä syyttää.ja jos ei muuta nii pääsitpä kiloistas.

    • Ihana keiju

      Minulla on vastaavia kokemuksia: laihdutin 30 kiloa. Mieheni ei aiemmin pitänyt minusta, mutta nyt jumaloi. Sorry, en osaa auttaa. Oliko tämä muuten toimituksen oma aloitus, vaan jonkun kirjoittajapiiriläisen. Masentavaa.

    • Tilanteeseen tottunu

      Hei. Joudut jättämään miehen, jos läheisyyttä ja kosketusta kaipaat. Minulla on hyvin samankaltainen tilanne, mutta ei ole mahdollisuuksia erota. Pikkuhiljaa olen tähän tottunut.Seksiä meillä ei ole ollut vuosikausiin. Yhtenä uuden vuden yönä ehkä noin kuusi vuotta sitten minulle tuli olo, että raiskasin mieheni. Hän ei halua puhua mitään koko seksiasiasta. Ei häneläkään muita ole ollut. Olisiko hormonituotanto lakannut.

    • kohti parempaa...

      Kuulostipa tutulta. Minun miestäni ei seksi inspiroinut koskaan kovin paljoa, lähes aina olin aloitteen tekijä. Sitten nuorimman lapsen jälkeen kilot ei enää lähtenytkään itsestään. Mies antoi ymmärtää, että seksi ei oikeen kiinnosta, koska minä en ole tarpeeksi viehättävä. Laihdutin, hän oli oikein kannustava ja kiltti laihduttamisen ajan, mutta sitten kun pääsin tavoitepainooni ja olisin halunnut seksiä niin sitäpä ei tippunutkaan. Myöhemmin lihoin kilot takas ja miehellä oli otsaa väittää etten koskaan ollut laihtunutkaan! Onneksi minulla on valokuvat todisteena ;) Olen nyt eronnut tuosta julmasta, kierosta miehestä. Olen oppinut uudestaan arvostamaan itseäni sellaisena kun olen. en tarvinnut siihen edes uutta miestä.

    • eronnut nainen

      Hyvät naiset, jos olette laihtuneet ja ette siitä huolimatta kelpaa miehillenne, niin hankkikaa uusi mies. Miehen tulisi olla ylpeä siitä mitä olette tehneet ja kannustaa ja tukea teitä pyrkimyksissänne.

    • K_Mika

      Vaihda miestä kun olet vielä nuori.
      Elämä on lyhyt, ei onnettomassa parisuhteessa kannata elämäänsä pilata.

    • mikääneiriitä

      Jotkut ei nyt vaan ole ikinä tyytyväisiä mihinkään. Parisuhteesi suhteen en valitettavasti osaa auttaa, mutta itse laihduin teini-iässä noin 15 kiloa, lievästi ylipainoisesta ali- ja normaalipainon rajalla olevaan. Oli ihan uskomatonta, miten ennen painonpudotusta minua haukuttiin läskiksi - ja sitten laihdutukseni aikana sen jälkeen valitettiin, miten olen liian laiha. Jäi vähän ristiriitainen olo. Aivan kuin ei saisi olla läski, mutta ei nyt herranjumala missään tapauksessa vaan saa laihtuakaan.

      Onneksi painoni on nyt jo yli kymmenen vuoden ajan pysynyt suht stabiilina...

    • ohut

      Tein saman tempun n. 5v sitten. Mieheni reaktio ihan sama...tällä hetkellä olen onnellinen ja hoikka mutta kahden melkein täysi-ikäisen lapsen yh.
      Ei lihavuus/laihuus ole tie onneen... jotain muuta miehelläsi on vialla. tsemppiä.

    • mikä neuvoksi?

      Itselläni on sama tilanne kuin alkuperäisellä kirjoittajalla, mutta sillä erotuksella että itse on mies ja nyt n. 25 kilon laihduttamisen jälkeen naiseni on samassa tilanteessa kuin miehesi. En tiedä mitä keksisin ratkaisuksi.

    • tyhmähullujaitsekäs

      Tottakai jätät sen rakkauteen kykenemättömän narsistin ja jätä myös huomiotta
      Kaiki ilkeän lyhyys ja nahkanvenymis-kommentoijat. He ovat miehesi kaltaisia "elämankitisijöitä", joiden ainoa nautinto on saada muille yhtä paha olo kuin heillä itselläänkin on. Et tarvitse ketään, joka ei sinua hyväksy, etkä varsinkaan ketään, joka mollaa sinua. Kukaan ei tarvitse yhtäkään rumaa sanaa tai ivallista moitetta ja jos sellaisen sattuu omasta suustaan päästämään on parasta pyytää nopeasti anteeksi. (Anteeksi vain kaikki narsistit ja elämäntapakitisijät myös jatkossa :))

      Seuraavaa miestä etsiessä muista, että et tyydy kehenkään vaan valitset parhaan mahdollisen, ja muistat myös jättää huomiotta sen, jonka kanssa voisit olla ja pikemminkin tavoitella häntä ketä ilman et voi olla:)

      Ennen eroa anna miehesi lukea kirjoituksesi täältä ja muiden kommentit ja katso hänen reaktiotaan. Jos hän katuu, avautuu ja lupaa hoitaa suhdetta ja rakastaa sinua, voit jatkaa hänen kanssaan koeajalla. Jos hän naureskelee vatsanahka- kommentoijien ja muiden palstailkiöiden kanssa, Jätä Heti se sika sinne kyynisenä ivaansa naureskelemaan muiden ilkiöiden ja elämäntapa valittajien kanssa.

      Oma mieskaveri ei koskaan loukkaa minua ulkoisiin asioihin vedoten (joskus sanoo suuttuneena, että olen ihan tyhmä/hullu Mutta niin on sekin...) Minä tosin joskus kommentoin sen kaljamahaa mutta en loukatakseni vaan, koska olen huolestunut hänen kunnostaan jaksamisestaan. Jokaisen ikävähkön kommentin jälkeen korostan, että hän on edelleen ihana/haluttava ja rakas ja kehun silmiä ja pakaroita ja luonteen hyvyyttä ym. Ollaan normipainossa mutta miehellä on kaljapömppis, joka ei muuten haittaa seksiä tai silmän iloa mutta huolettaa hänen terveys, kun olutta menee pari kertaa viikossa ja tupakkaa aski per päivä, niin sen takia vähän on sanottava (mies itsekin tajuaa ja puhuu niistä mutta muutos ei ole helppo, koska työ vie 85 % elämästä ja minulle jää loput). Itse en pahemmin juo, enkä polta.

      En voisi haukkua ketään lihavuudesta. Mieluummin kannustan ja tuen muutokseen ja jos muutosta tapahtuu, niin en ala mistään löysästä nahasta vänisemään. Ihme porukkaa täällä taas. Osa tosin asiallisia mutta osa suorastaan elämälle vieraita ja ilkeitä.

    • 14

      HEI JA HUOMENTA!!!!
      EN KAIKKIEA JAKSANUT LUKEA, TOISET VASTAUKSET HYVIÄ JA VIISAITA NEUVOJA SAIT PALJON. ITSE OLEN ELÄKKEELLÄ JA MELKEIN 40V TEHNYT TYÖTÄ PERHEIDEN KANSSA. TAVANNUT SATOJA PAREJA, JA TODELLA NÄHNYT MITÄ TAISTELUA YHTEINEN ELÄMÄ ON. SINULLE VOIN SANOA, ETTÄ MIEHESI ON ALISTANUT SINUA JA HALLINNUT "LIHAVAA LÄSKI ÄMMÄÄ". NYT SE ON OHI. MITÄ HÄN NYT TEKEE, EI OLE MITÄÄN, VAIN IHANA LAIHTUNUT NAINEN. KULKEE KOTONA TYYLIKKÄÄNÄ JA
      REIPPAANA. HÄN EI TUNNE SINUA. EI TIEDÄ MITÄ TÄLLE VIERAALLE PITÄÄ TEHDÄ, SANOA, PUHUMATTAKAAN, ETTÄ SEKSIÄ. HUI KAUHISTUS!! SANOISIN, NIINKUIN MONET, LÄHES KAIKKI, MIETI NYT ONKO LOPPUELÄMÄSI SEN ARVOINEN, ETTÄ TUO NARSISMIIN TAIPUVAINEN MIES KUULUU ELÄMÄÄSI. KIRJASTOSTA TAI KAUPASTA LÖYTYY PALJON TIETOA NARSISMISTA, SE ON VAIKEA SAIRAUS. LÄHDE, OLE YKSIN JOS ON TARPEEN, MUTTA ANNA UUDELLE MINÄLLESI NYT TILAA, ANNA ITSELLESI ELÄMÄ, ODOTA, LÖYDÄT UUTTA, LÖYDÄT RINALLESI MIEHEN, JOKA ON ARVOISESI JA JOTA VOIT MYÖS KUNNIOITTAA. MENE LIIKUNTA RYHMIIN, PUNTTISALILLE YMS, SIELLÄ ON MIEHIÄ JOITA KELPAA KATSELLA JA KUKATIES TUTUSTUA LÄHEMMINKIN. ALOITA NYT SE ELÄMÄ JOKA ON ODOTTANUT SINUA...TERVEISIN 65V JA LAIHTUVA EDELLEEN.....

      • huoh.

        Ole kiltti äläkä HUUDA. Ei tuollaista jaksa kukaan lukea.


    • hessuhölmöt

      Kyllä te ootte tyhmiä!! Ei missään parisuhteessa vaadita jotain kriteerejä.Sama kuin vaatisi "voitko olla huomenna viisas".Minä olen sairas.Mies EI sano "voitko olla huomenna terve".En ole huomenna terve (vaikka laiha olenkin).Jeesus,että olette tyhmiä!! Elätte ihmisten kanssa jotka luulevat olevansa itse täydellisyyksiä uusine vaatimuksineen.Laita ukko kiertoon! Seuraavalle volisemaan"ooootpa sinä ruma,voi kun olisit kaunis".Tuskin hän itsekkään on mikään Mr.Finland.Mieheni rakastaa minua VAIKKA olen sairas.Älkää lähtekö mukaan tuommoseen paskaan.Tavallisesti naiset ovat kyllä niitä jotka laativat kriteerejä onko rikas,rakas,laiha,läski,juoppo,liian raitis,tylsä.liian menevä,liian pitkä,liian pätkä,liian tyhmä ja hups! Viisaampi kuin emäntä ite!!

    • nimetön88

      Oletko kertaakaan kysynyt mieheltäsi mistä se johtuu ettei hän halua seksiä. Tuli vaan mieleen että miehellä itsellään voi olla oman kehonsa kanssa ongelmia. Yksinkertaisesti vaan ei toimi tms.. Tai hän on kyllästynyt ja kaipaa siihen vaihtelua.

    • eimi53

      Moikka! Nauti uudesta itsestäsi ja unohda typerä ukkos. Itsensä takia nainen tekee muutokset-ei muiden. Mulla on menossa vaihe, laihdutan ja olen saanut 5 kg pois ja jatkan...mies kehuu ja mulla on hyvä fiilis. Mutta laihdutan itseni takia, että mulla olisi hyvä olla ja se, että voin käyttää kaikkia ihania vaatteita, mitä kaapisssa on jo odottamassa, puhumattakaan kaupassa olevia!!!!Terveisin Elisa

    • Olen iloinen puolestasi, olet tehnyt ison urakan ja onnistunut.

      Mutta oletko ajatellut, että voisiko se olla jokin muu, vaikkapa sinun oma nekatiivisuutesi joka estää ihmisten lähelle pääsemisen?

      Eihän ihminen ole pelkkä ulkokuori, vaan SE on paljon tärkeämpää että mitä ihminen oikeasti on?

      Jos ihminen on oman napansa ympärillä pyörivä muista piittaamaton ja nekatiivinen, joka näkee mielellään aina vikaa toisessa ja pohtii kokoajan vain omaa kroppaansa ja ulkonäköään, niin ei sellainen ihminen vedä ketään puoleensa, olipa laiha tai lihava?

      Kun taas sydämellinen, positiivisuutta säteilevä, lämmin, herkkä ja iloinen ihminen vetää puoleensa kaikkista ulkonaisista virheistäänkin huolimatta.

      Mietti, että kumpi sinä itse olet ja kummanko tyyppisen henkilön SINÄ itse valitseisit elämäntoveriksesi?

      Elämässä yleensä saa rakkautta samanverran, mitä itse antaa toisille.

    • "Vain nainen"

      Luin monta kommenttia mutten suinkaan kaikkia. Vastauksista pisti silmään se, että useimmiten kehotettiin hankkimaan uusi mies. Harva älysi sen, että nainen voisi elää ihmisarvoista elämää yksinkin. Lujassa tuntuvat olevan vanhat asenteet, että ilman miestä ei naisen ole hyvä olla.
      Aloittajakin on paniikissa kun pitäisi aikuismaisesti ottaa vastuu omasta onnellisuudestaan ja katkaista liekanaru alistajaansa. Toisia ihmisiä ei voi muuttaa mutta omia asenteitaan voi, vaikka se kovin vaikeaa onkin. Päättyneen parisuhteen jälkeen pitäisi ehdottomasti olla muutama vuosi yksin ja hankkia se paljon puhuttu oma elämä. Ei pitäisi heti heittäytyä uuteen suhteeseen, vaikka houkutus hankkia se tukipilari onkin suuri. Olen vain heikko nainen -asenne olisi uskallettava hylätä. On riemullisen voimaannuttavaa huomata tulevansa toimeen ilman huonoa parisuhdetta.

    • eellyy

      voi kamala! nyt tästä asiasta pitää tehdä loppu. Jos olet kauan ollut miehesi kanssa, on VARMASTI vaikeaa erota, mutta hei. Jokaisella meillä on vain yksi elämä, etkai halua tuhlata sitä sellaisen ihmisen kanssa joka ei näytä yhtään sinusta välittävän? Löydät varmasti jonkun ihanan ja sinua arvostavan miehen. Nyt varsinkin jos näytätkin hyvältä, niin sellaisen löytäminen on vielä helpompaa! (ulkonäköön ihastutaan ja sisimpään rakastutaaan päläpälä!) Älä tee sitö virhettä että annat miehen alistaa sinut turhaan. Ole isesi, säteilevä nainen, voimakas sellainen! Yritä voittaa epävarmuutesi ja elä elämääsi ja tee itsesi onnellisesksi! Toivon hyvää sinulle.

    • Lueskelin näitä kommentteja ja olen samaa mieltä kuin nimimerkki "Hailis", vaikka olen nainen.... Miehesi keksii vain tekosyitä, ja niitähän riittää, koska ei ole enää kiinnostunut tarpeeksi sinusta..... tai sitten miehellä on todella huono itsetunto, eikä kestä sitä, että sinulla on ollut "munaa" laihduttaa kilosi... Joten ei muuta kuin "nosta kytkintä" ja ala elää, kyllä niitä miehiä riittää, ennenkuin olet taas korviasi myötä samassa suossa mistä aloitit, eli ylipainoinen ja huonon itsetunnon omaava nainen :(

    • Nainen 41 v.

      Ihan ensiksi

      paljon onnea hienosta suorituksesta! Huomaat varmaan lenkillä käydessä, että askel nousee kevyemmin ja happi kulkee paremmin. Polvesi ja nivelesi kiittävät. Ei onni ole laihdutuksesta kiinni, vaan siitä, kenen kanssa saa jakaa ne onnistumisen tulokset. Sinä jaat ne ihan väärän ihmisen kanssa.

      Itse nautin tästä uudesta olemuksestani. Sain mieheltäni toissajouluna lahjaksi terrierin, toivomani. Minulla oli iso koira ennen lapsia, mutta se kuoli vanhuuteen ja uutta emme ottaneet. Minulla on selässä vikaa, ja pitäisi liikkua päivittäin. Lasten kanssa en ehtinyt niin usein lenkille, paino alkoi nousta ja mieheni vuorotyö hankaloitti elämää, kun olin usein iltavuoro-yh. Nyt lapset ovat koululaisia. Koiran kanssa on pakko mennä lenkille ja lenkkeily innosti minut syömään terveellisemmin. Laihdutin 94 kilosta nyt 67 kiloon, pituutta minulla on 155 cm. Minulla ei roiku nahka, koska vauhtini on ollut hidas, ja kiitos painonnostoa harrastavan mieheni, minulla on kuntosaliohjelmakin, allit ei roiku. Selkäni voi paremmin, samoin verensokerini ja -paineeni ja hymyilen enemmän, olen kuulemma aurinkoinen.

      Ikinä ei puolisoni ole haukkunut minua kiloistani, vaikka olen nyt laihempi kuin tavatessamme. Mutta tunnustaa olevansa välillä vähän mustankipeä "ettet vaan juoksisi karkuun".

      Jätä se mies, ja ala elämään itseksesi. Et ole 45-v. vielä mitenkään ikäloppu nainen, ja huomaat että hyvä koirakin on parempi kaveri kuin paska alistava mies. Miksi roikkuisit hänessä? Mitä häneltä saat? Oikea rakkaus ei käyttäydy noin raukkamaisesti toista kohtaan. Anna itsellesi vapaus hengittää ja harrastaa, myös seksiä. Jätä vankilasi. Eroa.

    • Juha822222

      Siis kyllähän laihdutus tuo onnea mutta riippuu miten paljon laihdutat.
      Ja jos koet olevasi ihan normipainoinen niin miksi pitäisi silloin laihduttaa????

      Liikalihavuus on iso ongelma, liika laihuus myös samalla lailla.
      Perfektionismi ei ole hyvä asia eikä ruoanhimo.

      Jotain menee väärin syömistottumuksissa jos ihminen laihtuu vain tai lihoaa paljon.

      PItää syödä kaikkea muttei mitään safkaa saa syödä liikaa.
      Jos esim juustoa syö paljon se kalkkeuttaa ja kovottaa elimistöä, jostain luin tästä ja jos ihmisen elimistö on esim liian hapan se voi aiheuttaa syöpää.
      Tällainen terbveyskirja on minulla, jonka entinen omistaja on eräs taiteilija Kärsämäeltä joka tietää ruoasta ja hyvinvoinnista koska lukenut niistä paljon.

      Punainen liha, kala, maksa, kananmuna, vihreä salaatti, mustikka, punaherukka, kana, sipuli, voi ja ananas on erinomaisia ruoka-aineksia mm.
      unohdinko jonkun????
      jos ei kalaa syö paljoa niin kannattaa syödä tabletteja josta saa kalaa elimistöönsä.

      Mitään täydellisyyteen ei kannata pyrkiä laihduttamisessa, eikö se vain nimenomaan rassaa hermoja???

    • tyyu

      Tsemppiä sinulle. On upea asia, kun olet laihtunut normaalipainoiseksi. Se on merkki päättäväisyydestä ja itsekurista, mitä harvoilla ihmisillä on tarpeeksi. On aika tavallista, että parisuhteessa osoitetaan sormella syitä, miksi kaikki ei mene hyvin. Nähtävästi miehesi piti ylipainoasi syynä omaan huonoon oloonsa ja parisuhteenne vaikeuksiin. Kun ylipainosi on poissa, on miehesi ongelmat edelleen samat, mitä ennenkin. Poiketen aiemmasta, hän ei enää kykene nimeämään tekosyitä pahalle ololleen. Hänen olonsa on entistä huonompi, koska on kade, mitä itsekurisi avulla ole saavuttanut.
      Oikeasti pidän miestäsi "pimpona" kun on syytellyt sinua lihavuudesta. Syyttely on huonoa itsetuntoa, missä toisten ihmisten arvostelut ja mielipiteet on ykkössijalla. Seksin halujen puute voi johtua testoteronitason laskusta.

      Jos oma mieheni syyttelisi minua lihavuudesta tms, ottaisin heti avioeron. Ei siksi, että loukkantuisin haukuista, vaan sen tähden, etten kestäisi noin tyhmää ihmistä lähelläni. Haluan kunnioittaa miestäni - ja eihän tuollaisessa miehessä olisi syitä häntä arvostaa.

    • PANEE miettimään...

      Sun miehes pelkää vahvuuttasi, määrätietoisuutta.. oman elonsi hallinnassa.

      Sinä olet muuttunut fyysisesti, näkyvästi, mutta hän ei.

      Hänen kikkeli ei muutu metrin mittaiseksi millään tsumpalla...

      Mitäs jos näytät tämän viestiketjun miehellesi??? Hän joko hakkaa sinut tajuttomaksi tai yrittää ymmärtää kokonaisuutta -ja itseään..

    • No miten kävi? Annoitko kenkää? Pysyitkö hoikempana? Onko elämä nyt parempaa? Ihan vaan, kun nämä muut pylleröt kannutivat sua eroamaan, että kuka oli oikeassa? -100 peukun Orwelll vai kaikki muut?

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe