Mikäköhän mulla mahtaa olla kun on kylki ollu jo n. kk. kipeä. Alussa luulin, että lihas on vaan venähtäny tai jotain sinnepäin. Kipu tuleekin lihasten alta eli kylkiluista tai sisäelimistä.
En ole kolauttanut kylkeäni mihinkään. Sängyssä ei pysty kääntymään ja syvään hengittäminenkin sattuu.
Kylkikipuja
8
22586
Vastaukset
- auts
sulla se kipu oikean lapaluun alla? Tuntuu eniten takana mutta jotenkin myös edessä?
Minulla on näin, ja ajattelin kyllä että siellä on lihasjumi mutta ainahan sitä pohtii muitakin vaihtoehtoja.- kipeä
kipuja oli myös hieman selän puolella juuri lapaluun alla. Enää ei. Nyt tuntuu vain kyljessä. Eiköhän tästä lääkäriin lähretä
- Bee
on sellainen sisäelin, jonka vaivat tuntuvat kyljessä. Minulla munuaiskivikipu tuntui alkuun valtavalta krampilta kyljessä, mutta tuska kyllä yltyi niin kovaksi, että sairaalaan oli pakko mennä.
- Tietoinen
Kivut ovat niin monimuotoisia ja voivat johtua monesta jutusta, ilman lääkärin selvitystä ei sitten taas voi mitään pätevää kipupaikasta kellekään sanoa. Kivun aiheuttaja voi joskus olla ihan eri asiakin kuin missä se tuntuu.
Mutta sisuskaluista yleisesti ja siitä miten ne kipuilevat:
Munuaiset: Alaselkä ja usein kyljet. Yksilöllistä, toisilla tuntuu kovakin kipu vain selässä ja toisilla myös navan kohdalla kyljissä. Riippuu tietenkin siitäkin mistä vika johtuu ja luonnollisesti voi tuntua toispuolisenakin jos kipu tulee esim. vain toisesta. (Itse asiassa jos nyt TÄYSIN maallikkona sanoo niin kuulostaisi vähän munuaiskivulta jos nyt olet "varma" ettei ole lihaskipua. Munuainen voi olla todella kipeä ja ei tarvi pahaa vikaa olla kun kumartelu, hipaisukin, nukkuminen ym. tulee tuskalliseksi)
Maksa: Oikea kylki, ei kauheasti leviä minnekään, aika paikallista. Vatsalla tietty ja selän puolellakin voi tuntua mutta aika paikallinen kipu juuri siinä kohdassa jossa maksa sijaitsee.
Haima: Kipu, jonka varmasti tuntee jos pahemmin on vikaa tai ärtynyt joka tuntuu ylävatsassa ja säteilee aika yleisesti kylkien kautta selkään ns. vyökipuna. Voi kuitenkin tuntua monenlaisena muunakin vatsakipuiluna, aika hankala elin. Yleensä kuitenkin ylävatsalla ja sen tienoilla.
Paksusuoli: Oikean kyljen puolella myöskin ja aiheuttajasta riippuen voi olla asentokipua, kipua jos kohta esim. painuu jostakin syystä tai siihen tarpeeksi koskee. Tai sitten jattkuvaa, ihan syystä kiinni. Useimmiten vain jos suolisto ärtyilee niin silloin on monenmuunkinlaista vatsaoireilua.
Sydän: Aika monenlaisia kiputuntemuksia mutta useimmiten puristavaa tai tylppää, joissakin sairauksissa ja kohtauksissa pistävää. Mutta sydän nyt on sellainen että kyllä jokainen aikahyvin sen kivut ja ongelmat itse erottaa.
Jos nyt jotain sanoo lopuksi niin kyllä kipin kapin lääkäriin, oli nyt sitten ihan kuitenkin kylkiluustakin tms. vaarattomasta johtuva ongelma niin eiköhän kuukausi nyt ala olla jo sellainen aika kärsiä että mieluusti itsekin jo selvittää.- mie
lääkärissä saman asian takia ja käski syödä särkylääkkeitä muutaman päivän ja että se on lihas revähtymä ja jos ei mene ohi muutamass päivässä niin tulla takas.
- PetCed
mie kirjoitti:
lääkärissä saman asian takia ja käski syödä särkylääkkeitä muutaman päivän ja että se on lihas revähtymä ja jos ei mene ohi muutamass päivässä niin tulla takas.
Kävin lääkärissä eikä se osannut sanoa mitään, ei edes epäillyt mitään. Koskaan ennen ei ole ollut mitään kylkikipuja. Alkoi yöllä enkä aamulla meinannut ylös päästä. Lääkäri paineli kylkiä ja kuunteli keuhkoja. Sitten se määräsi kipulääkettä ja sanoi että tule huomenna uudestaan jos jatkuu. Toivottavasti menee ohi?
- jepujepujee
kivut
- tyttelis
itellä kanssa oli kova yskä ja flunssa, nyt toinen kylki/rinta on ollut kipeä viikon ajan, vihjoo kun liikkuu ja kääntyy sekä yskiessä sattuu.
Kai tuo joku revähdys on näiden juttujen perusteella? Lähinnä hyödyttääkö lääkärissä käynti mitään jos lääkettä ei ole olemassa? Tuleeko sairaslomaa jos on ruumiillisessa työssä? En haluaisia saikulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791