hyundai i 40 teknarin testissä 21.9 sai haukkuja rengas äänistä ja tehoton kone vaikka 135 hp. taitaa olla aika pieniä nuo korealaiset hevoset kun ei kule tuon paremmin. ja ei tunnu pysyvän tiellä mutkissa perä irtoo mutkissa
Hyundai i40 laiska
117
7265
Vastaukset
- H&K
Jaha, ralliakos sillä pitäis nyt jo päästellä? Siihen hommaan löytyy varmaan soveltuvampikain malleja.
- nuhainen i40
Ei tartte rallia ajaa. mutta aika nuhainen peli toi i40. 135hp ja silti moititaan laiskaksi. ei taida olla ihan parasta moottoritekniikkaa..
Ei paljon anna turvaa esim. ohitustilanteessa. Muilla merkeillä kyllä tuolla hevosvoimamäärällä saa rivakan menopelin!- Nuha lähtee turvolla
Niin ja entäs täydellä kuormalla tai vaikka 3 tavarat? D-segmentin autoja ostetaan mm siksi kun halutaan kuljetuskapasiteettia. Ahtamattomien bensamoottorien yhteydessä pitäisi olla kisavälitetty 8-vaihteinen laatikko, jotta etenemiseltä voisi odottaa yhtään mitään.
Edesvastuutonta edes myydä 1.6 vaparimoottoria Colosseumin kokoisen ja painoisen auton liikuttajaksi.
- voivoitaas
Onko "säälittävää" nimimerkillä kirjoittava katkera kia ceed kuski joka tuskin on itse edes ajanut Hyundaita...
- taas voivoi
voivoitaas, aina vedotaan tuohon kiian yms paskaan.
Kiaan en koskis pitkällä tikullakaan, enkä varsinkaan laiskaan hyundaihin! - 87654567
taas voivoi kirjoitti:
voivoitaas, aina vedotaan tuohon kiian yms paskaan.
Kiaan en koskis pitkällä tikullakaan, enkä varsinkaan laiskaan hyundaihin!En kannata merkkiä, mutta melko tyhmää tuollainen lehtitoimittajan jutun mukaan arvostelu. Monella heistä on kaasua päässä. Näillä rajoituksilla riittää pienimmätkit tehot.
- voi voille
taas voivoi kirjoitti:
voivoitaas, aina vedotaan tuohon kiian yms paskaan.
Kiaan en koskis pitkällä tikullakaan, enkä varsinkaan laiskaan hyundaihin!Taidat olla persaukinen ja harmissas kun rahat ei riitä hyundaihin ja ladoja ei enää tuoda suomeen
- nattter
Ei ole i40 koeajojen perusteella kovin häävi.Kone vääntämätön ja ohjaus huono.
- Pq111111
Ohjauksessa ei ole mitään vikaa.Se on todella hyvä.
- Näin tapahtuu
Pq111111 kirjoitti:
Ohjauksessa ei ole mitään vikaa.Se on todella hyvä.
Parissakin testissä ohjausta kehuttu. Varsinkin suuntavakautta. Paritestissä Avensiksen kanssa Hyundain i40 farkku vei pidemmän korren.
- ssdfww
Tässä asiallinen video
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/hyundai-i40-wagon-on-tasmaase/vid-1288411654364.html - laiska..
miten joku voi edes ajatella, että 135 hevosvoimaa olisi paljon kun on vielä keskikoko luokan auto kyseessä kyllä nyt ton kokoiseen autoon pitäisi vähintää 250 heppaa saada eihän sitä muuten edes kannata harkita ostavansa.
- eqwww
Kyllä niillä hepoilla pärjää aivan vallan mainiosti.Tuskinpa olet edes koeajanut i40:ntä.
Auto on aivan erinomainen.
- Laatumies.
Hyundai i40 on hyvä auto
http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/koeajot/hyundai-i40-wagon-on-hienostunut-kaappi/696808- Laiska i40
Laiska kaappi. kyllä odottaisi farmarilta vähän enemmän potkua!
- H&K
Laiska i40 kirjoitti:
Laiska kaappi. kyllä odottaisi farmarilta vähän enemmän potkua!
Miksi ihmeessä te kitisitte pienemmän moottorin laiskuutta? Ostakaa se isommalla koneella niin saatte mitä haluatte.
Olen itse ajanut i40:lla (kone 1,6L) koejaolenkillä moottoritiellä 130km taulussa ja kyllä meno oli hulppeata, melkeinpä pintakaasulla tuntui liikkuvan, missään vaiheessa ei tarvinnut käyttää poljinta lähelläkään lattiaa. - tuolla.
H&K kirjoitti:
Miksi ihmeessä te kitisitte pienemmän moottorin laiskuutta? Ostakaa se isommalla koneella niin saatte mitä haluatte.
Olen itse ajanut i40:lla (kone 1,6L) koejaolenkillä moottoritiellä 130km taulussa ja kyllä meno oli hulppeata, melkeinpä pintakaasulla tuntui liikkuvan, missään vaiheessa ei tarvinnut käyttää poljinta lähelläkään lattiaa.1.6l koneella tuon kokoinen auto on todella laiska liikkumaan. Et ilmeisesti tiedä mitä se ripeä liikkuminen oikeasti on.
- Kake.
tuolla. kirjoitti:
1.6l koneella tuon kokoinen auto on todella laiska liikkumaan. Et ilmeisesti tiedä mitä se ripeä liikkuminen oikeasti on.
Seli,seli.Aina vaan täytyy haukkua.Vaikka Hyundai valmistaisi maailman parhaan auton niin sitäkin taatusti haukuttaisiin.Koskaan ei ole hyvin.Kuuluu suomalaiseen kansaperinteeseen kova valitus.
- siis.
Kake. kirjoitti:
Seli,seli.Aina vaan täytyy haukkua.Vaikka Hyundai valmistaisi maailman parhaan auton niin sitäkin taatusti haukuttaisiin.Koskaan ei ole hyvin.Kuuluu suomalaiseen kansaperinteeseen kova valitus.
tuo oli pelkkä toteamus ja lisäksi faktaa. Mitä haukkumista on, jos tosiasioita latoo tiskiin? Ihan sama minkä merkkinen auto on, jos painoa on n.1500kg, niin eihän se kovin ripeä ole liikkumaan. Tietysti jos ei ole tehokkaampaa autoa ennen ajanut, niin eihän sitä välttämättä tajua miten erilailla tuon painoinen 250 heppanen auto liikkuu.
- H&K
siis. kirjoitti:
tuo oli pelkkä toteamus ja lisäksi faktaa. Mitä haukkumista on, jos tosiasioita latoo tiskiin? Ihan sama minkä merkkinen auto on, jos painoa on n.1500kg, niin eihän se kovin ripeä ole liikkumaan. Tietysti jos ei ole tehokkaampaa autoa ennen ajanut, niin eihän sitä välttämättä tajua miten erilailla tuon painoinen 250 heppanen auto liikkuu.
Esitän omana toteamuksenani ja faktana ilman haukkumista, että olen toki ajanut tehokkaammillakin autoilla kuin i40 1,6L, mutta en ole sen kummemmin nauttinut niistä kyydeistä enkä niiden autojen ylläpidon hinnoista.
Faktaa on, että nopeusrajoitukset ovat mitä ovat ja veroja täytyy maksaa. Kyllä maanteillä yleisesti käytössä olevaa 100km/h-nopeutta on miellyttävää ajella i40 1,6L-mallilla. Jos joku tarvitsee tätä nopeutta päästäkseen tuplasti enemmän hevosia niin siitä vaan. Toivottavasti lompsa kestää. - -H&K
H&K kirjoitti:
Esitän omana toteamuksenani ja faktana ilman haukkumista, että olen toki ajanut tehokkaammillakin autoilla kuin i40 1,6L, mutta en ole sen kummemmin nauttinut niistä kyydeistä enkä niiden autojen ylläpidon hinnoista.
Faktaa on, että nopeusrajoitukset ovat mitä ovat ja veroja täytyy maksaa. Kyllä maanteillä yleisesti käytössä olevaa 100km/h-nopeutta on miellyttävää ajella i40 1,6L-mallilla. Jos joku tarvitsee tätä nopeutta päästäkseen tuplasti enemmän hevosia niin siitä vaan. Toivottavasti lompsa kestää.Eipä tällä i40 tohdi rekkaa edes ohittaa, muutakuin ohituskaistoilla jos vaan pituutta riittää....
Ei tarvitse ylinopeuksia ajella ja miettiä että kestääkö lompsa.. auton vaan pitää olla sen verran tehokas että ohitus rekasta tapahtuu turvellisesti. ei niin että siinä i40:llä roikutaan rinnalla vaarallisen kauan kun autossa ei riitä potku.. - 304050607080
-H&K kirjoitti:
Eipä tällä i40 tohdi rekkaa edes ohittaa, muutakuin ohituskaistoilla jos vaan pituutta riittää....
Ei tarvitse ylinopeuksia ajella ja miettiä että kestääkö lompsa.. auton vaan pitää olla sen verran tehokas että ohitus rekasta tapahtuu turvellisesti. ei niin että siinä i40:llä roikutaan rinnalla vaarallisen kauan kun autossa ei riitä potku..Miksi siitä rekasta pitää ohi päästä, paljonko voittaa ajassa esim. 100 km matkalla. Suomessa maanteillä 100 km/h suurin sallittu nopeus, rekat ajavat n.93 km/h eli sen minkä rajoitin sallii. Ajapas joskus rekasta satasen alueella ohi, aja 50 km ja mene kahville huoltamolle, seuraappas miten äkkiä se rekka suhahtaa paikan ohi. Silloin huomaat se ohittelun hyödyn, ei juuri mitään hyötyä. Tienpäällä näkee yhä useammin järjettömiä ohituksia ja juuri niillä autoilla joilla "kerkiää". Se minkä verran järkeä touhussa on onkin sitten eri juttu. Se että pääseekö yleensäkään mistään ohi riippuu kuljettajasta, ei autosta. Monesti nopein ohittaja on jokin turisti-tai kaukoliikenteen bussi kun merkin antaa, moni ei niin nopeasti pääse ohi bensaturbollakaan. Kyllä se auton ohitusaika riippuu eniten siitä kuskista, veilä rinnallakin empii että meniskö vai ei. Ja itse höllään varmasti jos joku ohi haluaa, kiireelliset menköön, minulla aikaa on.
- laiskalla ohi.....
304050607080 kirjoitti:
Miksi siitä rekasta pitää ohi päästä, paljonko voittaa ajassa esim. 100 km matkalla. Suomessa maanteillä 100 km/h suurin sallittu nopeus, rekat ajavat n.93 km/h eli sen minkä rajoitin sallii. Ajapas joskus rekasta satasen alueella ohi, aja 50 km ja mene kahville huoltamolle, seuraappas miten äkkiä se rekka suhahtaa paikan ohi. Silloin huomaat se ohittelun hyödyn, ei juuri mitään hyötyä. Tienpäällä näkee yhä useammin järjettömiä ohituksia ja juuri niillä autoilla joilla "kerkiää". Se minkä verran järkeä touhussa on onkin sitten eri juttu. Se että pääseekö yleensäkään mistään ohi riippuu kuljettajasta, ei autosta. Monesti nopein ohittaja on jokin turisti-tai kaukoliikenteen bussi kun merkin antaa, moni ei niin nopeasti pääse ohi bensaturbollakaan. Kyllä se auton ohitusaika riippuu eniten siitä kuskista, veilä rinnallakin empii että meniskö vai ei. Ja itse höllään varmasti jos joku ohi haluaa, kiireelliset menköön, minulla aikaa on.
Näin juuri on. Minulla on Hyundai Getz 1,1 eli laiska auto. Kuski eli minä olen varmaankin korkeintaan keskiverto. Kuitenkiin AINA olen päässyt rekasta ohi. Vieläpä kohtuullisen helposti. Laittaa vaihteen neloselle viitoselta ja kiihdyttää.
- Tarkentava kysymys
laiskalla ohi..... kirjoitti:
Näin juuri on. Minulla on Hyundai Getz 1,1 eli laiska auto. Kuski eli minä olen varmaankin korkeintaan keskiverto. Kuitenkiin AINA olen päässyt rekasta ohi. Vieläpä kohtuullisen helposti. Laittaa vaihteen neloselle viitoselta ja kiihdyttää.
Oletko päässyt muualla kuin moottoritiellä rekasta ohi?
- Toinen kysymys
laiskalla ohi..... kirjoitti:
Näin juuri on. Minulla on Hyundai Getz 1,1 eli laiska auto. Kuski eli minä olen varmaankin korkeintaan keskiverto. Kuitenkiin AINA olen päässyt rekasta ohi. Vieläpä kohtuullisen helposti. Laittaa vaihteen neloselle viitoselta ja kiihdyttää.
Onko niissä rekoissa, joista olet päässyt "kohtuullisen helposti" ohi, ollut moottori käynnissä?
- Taneli.
Toinen kysymys kirjoitti:
Onko niissä rekoissa, joista olet päässyt "kohtuullisen helposti" ohi, ollut moottori käynnissä?
Turhia kysymyksiä.Aivan selvää provoilua.Tämän joutavan kysymyksen takia jonkun täytyy nostaa viesti ensimmäiseksi.Tahallista.
- laiskoilla ohi....
Tarkentava kysymys kirjoitti:
Oletko päässyt muualla kuin moottoritiellä rekasta ohi?
Kyllä. Laita nelonen silmään hyvissä ajoin ja anna kaasua. Kyllä Getz 1,1 kiihtyy yllättävän hyvin. Kun ohitus on tehty, niin sitten takasin vitoselle. Tiedän mistä puhun. Getzillä olen ajanut 8 vuotta ja aiemmin Micralla 16 vuotta, jossa oli 1,0 litran kone. Ohitukset rekoista tuli tehtyä, niin moottoritiellä kuin kapeammallakin tiellä. Eurooppaa on tullut kierrettyä, jos monelaisia teitä, joissa rekkaliikenne joskus on aika runsasta, Suomeen verrattuna. Ennakoiva ajotapa.
- kokemusta on...
Toinen kysymys kirjoitti:
Onko niissä rekoissa, joista olet päässyt "kohtuullisen helposti" ohi, ollut moottori käynnissä?
Ihan mielenkiintoinen näkemys Teillä tuokin. Minä olen ajanut edellämainituilla autoilla 24 vuotta(micra, Getz), mutta luulakseni Teillä ei ole kovinkaan suurta ajokokemusta kyseisistä autoista, ja kuitenkin oletatte tietävänne asiasta paljon.
- I30
-H&K kirjoitti:
Eipä tällä i40 tohdi rekkaa edes ohittaa, muutakuin ohituskaistoilla jos vaan pituutta riittää....
Ei tarvitse ylinopeuksia ajella ja miettiä että kestääkö lompsa.. auton vaan pitää olla sen verran tehokas että ohitus rekasta tapahtuu turvellisesti. ei niin että siinä i40:llä roikutaan rinnalla vaarallisen kauan kun autossa ei riitä potku..Mun isä voittaa sun isän...
- Tutkija-
Esimerkkejä:Toyota Avensis 1,6 bensa Teho: 97 kW / 132 Hv.
Toyota Avensis 2,0 Wagon Diesel Teho: 93 kW / 126 Hv,
Eli ei ainakaan Toyotalla ole enempää heppoja.
Toyotan 2 litran koneessa on vähemmän heppoja kuin Hyundain1,7 koneessa.- euro sen olla pitää!
Toyotan koneethan ne vasta nuhasia onkin ja muutenkin vanhan aikaisia!!!
- Hyundai mies
Vielä esimerkkejä.Opel Astra Wagon 1,7 Teho: 81 kW / 110 Hv
Skoda Octavia Diesel 1,6 Teho: 77 kW / 105 Hv
Ford Mondeo Diesel Wagon 1,6 Teho: 85 kW / 115 Hv
Volvo V 50 Diesel Wagon Teho: 84 kW / 114 Hv,
http://www.nettiauto.com/bmw/316/4273299- en.
tiedä missä V50 dieselissä on 114 Hv. DRIVe mallissa on 109 Hv, D3 mallissa on 150 Hv ja tehokkaimmassa D5 mallissa taitaa olla 200 Hv.
- näköjään.
en. kirjoitti:
tiedä missä V50 dieselissä on 114 Hv. DRIVe mallissa on 109 Hv, D3 mallissa on 150 Hv ja tehokkaimmassa D5 mallissa taitaa olla 200 Hv.
DRIVe mallin teho noussuna 114 Hevosvoimaan.
- swdww
en. kirjoitti:
tiedä missä V50 dieselissä on 114 Hv. DRIVe mallissa on 109 Hv, D3 mallissa on 150 Hv ja tehokkaimmassa D5 mallissa taitaa olla 200 Hv.
- Volvo paree
Huyndai on laiska suurillakin hevosvoimilla?? outoa!!!
Laiska paska se on. muut merkit paljon ripeämpiä pienemmilläkin hevosvoimilla!
- bdwerqw
TEKNARI-ohjelmassahan sanottiin että auto on HIVENEN laiska RADALLA, ei puhuttu laikuudesta mitään yleisellä tiellä. Auto irtosi luistoon RADALLA kun AJONVAKAUTUS oli KYTKETTY PÄÄLTÄ POIS, ajonvakautus päällä meni erittäin nätisti ääriolosuhteissa rataolosuhteissa. Kehuttiin pieniruokaisuutta joka tuon kokoisen koneen tarkoituskin on, tehoa haluava ostaa tehokkaamman koneen. Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää.
- VW golffari
i40 kulkisi liukkaammin VW 1,4 litran, pienempi tehoisella TSI turbokonella, koska siinä on enemmän vääntöä ja tehoa pienemmillä kieroksilla. Ei ole paljon iloa jos 135 hevosvoimaa on käytössä 6500 kierroksella.
- mitä.
helvettiä horiset? Pienempi tehoinen, mutta on enemmän vääntöä. Vääntö on sitä tehoa.
- tyify
mitä. kirjoitti:
helvettiä horiset? Pienempi tehoinen, mutta on enemmän vääntöä. Vääntö on sitä tehoa.
Ai jaa. Eli esim. 100 Nm onkin 100 kW. Kaikkea sitä oppii kun vahaksi elää.
- ViTSI*
Varmaan kulkisi, joo. Mutta ajansäästö menee hukkaan kun kone täytyy vaihtaa 50 tonnin välein.
- 7000 euroa...
Katos katos, alkaako volkkarimiehillä puntti tutista kun mollauskampanja lähti heti käyntiin. 100kW i40 hinnat alkaen 30k€, Passat Variant 103kW 36,7 k€. Hyundaissa takuu 5v ja volkkarissa 2v. Hyundai ei välttämättä noin pitkää takuuta tarvitsisikaan, volkkari sen sijaan tarvitsisi surkeasti pidemmän takuun.
Volkkarissa on aavistuksen parempi ohjaus ja aavistuksen paremmat penkit (edessä, ei takana), siinä se ero. Ja ennen kuin VW-miehet vetää herneen nokkaan, niin miksi VW on tämänvuotisissa asiakastyytyväisyysmittauksissa sekä Suomessa, Ruotsissa että erityisesti kotikentällä Saksassa puolivälin huonommalla puolella? Aivan, varmaankin väärin mitattu... Testeissä auto menestyy ja myy uutena, mutta mistä johtuu asiakastyytyväisyyden romahtaminen, kun auto on hankittu. Onko vika auton ominaisuuksissa, luotettavuudessa vai jälkimarkkinoinnissa (huolto yms). Joku noista joka tapauksessa mättää.- Mulqvist
Ei sen Teknari ohjelman hätäisen "testin" mukaan kannata tehdä mitään johto-
päätöksiä Hyundai i40 sehän on selvä että 1,6 kone tuntuu vähän alatehoiselta
näinkin isoon autoon mutta eihän sitä ole pakko ostaa pienimmällä padalla. - Se siitä takuusta
Hyundain 5 vuoden takuu:
1.3.2 Akun takuu, kaksi (2) vuotta.
1.3.3 Lisävarusteiden takuu on kaksi (2) vuosi.
Takuu koskee Suomessa asennettuja maahantuojan hyväksymiä lisävarusteita.
1.3.6 Auton maalipinnan takuu on kolme (3) vuotta.
1.3.7 Radio/audiojärjestelmän takuu on kolme (3) vuotta.
3.1 Tavallisista huoltotöistä syntyvät kustannukset, kuten määräaikaishuollot, moottorin säädöt, polttoainejärjestelmän puhdistus, ilmastointilaitteen täyttö kylmäaineen normaalin vajenemisen myötä, lian ja karstan poisto, jarrujen ja kytkimen säätö, pesu, alustan puhdistus, maalipinnan kiillotus ja vahaus sekä pyörien suuntaus ja tasapainotus.
Takuun piiriin kuuluvia eivät ole myöskään edellä luetelluissa huoltotöissä tarvittavat huolto- ja kulutusosat, kuten renkaat, nesteet, öljyt, pakkasnesteet, ilmastointilaitteen kylmäaine normaalin vajenemisen myötä, suodattimet, sytytystulpat, jarrupalat/-levyt ja polttimot, apulaitteiden käyttöhihnat ja lasinpyyhkimien kumit, ei myöskään jakohihna, ellei kysymyksessä ole epänormaali kuluminen.
3.1.1 Kytkinlevy, kun ajokilometrimäärä ylittää 20 000 km tai auton ollessa yli kaksi (2) vuotta vanha.
3.2 Kustannukset alustan osien korjauksista, jotka ovat tulleet ajankohtaisiksi normaalin kulumisen johdosta, kun ajokilometrimäärä ylittää 150 000 km tai auton ensirekisteröinnistä on kulunut 24 kk: iskunvaimentimet, jousituksen laakerointi, jousituksen nivelet, kierrejouset, pallonivelet, vakaajatangot, kaikki puslat, pyöränlaakerit, ohjauksen nivelet.
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/53/Takuuehdot_huhti_2011_nettiin_.pdf - 1.3.4 ?
Se siitä takuusta kirjoitti:
Hyundain 5 vuoden takuu:
1.3.2 Akun takuu, kaksi (2) vuotta.
1.3.3 Lisävarusteiden takuu on kaksi (2) vuosi.
Takuu koskee Suomessa asennettuja maahantuojan hyväksymiä lisävarusteita.
1.3.6 Auton maalipinnan takuu on kolme (3) vuotta.
1.3.7 Radio/audiojärjestelmän takuu on kolme (3) vuotta.
3.1 Tavallisista huoltotöistä syntyvät kustannukset, kuten määräaikaishuollot, moottorin säädöt, polttoainejärjestelmän puhdistus, ilmastointilaitteen täyttö kylmäaineen normaalin vajenemisen myötä, lian ja karstan poisto, jarrujen ja kytkimen säätö, pesu, alustan puhdistus, maalipinnan kiillotus ja vahaus sekä pyörien suuntaus ja tasapainotus.
Takuun piiriin kuuluvia eivät ole myöskään edellä luetelluissa huoltotöissä tarvittavat huolto- ja kulutusosat, kuten renkaat, nesteet, öljyt, pakkasnesteet, ilmastointilaitteen kylmäaine normaalin vajenemisen myötä, suodattimet, sytytystulpat, jarrupalat/-levyt ja polttimot, apulaitteiden käyttöhihnat ja lasinpyyhkimien kumit, ei myöskään jakohihna, ellei kysymyksessä ole epänormaali kuluminen.
3.1.1 Kytkinlevy, kun ajokilometrimäärä ylittää 20 000 km tai auton ollessa yli kaksi (2) vuotta vanha.
3.2 Kustannukset alustan osien korjauksista, jotka ovat tulleet ajankohtaisiksi normaalin kulumisen johdosta, kun ajokilometrimäärä ylittää 150 000 km tai auton ensirekisteröinnistä on kulunut 24 kk: iskunvaimentimet, jousituksen laakerointi, jousituksen nivelet, kierrejouset, pallonivelet, vakaajatangot, kaikki puslat, pyöränlaakerit, ohjauksen nivelet.
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/53/Takuuehdot_huhti_2011_nettiin_.pdfKatselin tuota linkkiäsi ja huomasin että olit jättänyt kopioimatta kohdan 1.3.4
1.3.4 Auton renkaiden takuukäsittelystä vastaa renkaiden suomalainen maahantuoja. Rengastakuutapauksissa huomioidaan renkaan normaalin kulumisen vaikutus mahdolliseen korvaukseen.
Kerronpa omakohtaisen esimerkin. Ostin reilu pari vuotta sitten auton jossa oli kahden vuoden takuu. Muutaman kuukauden jälkeen auto alkoi "pompottamaan", vähän vaikea kuvailla sitä efektiä, mutta käytännössä satasta ei pystynyt ajamaan, 80 meni suht normaalisti. Ja suht yht'äkkiä se alkoi.
Ajoin liikkeeseen josta olin auton ostanut, auton myynyt myyjä kävi koeajamassa ja totesi saman. Ottivat auton siltä istumalta sisään, tilalle sain esittelyauton. Seuraavana päivänä soittivat että kuskin puolen takarenkaassa oli joku kudosvaurio, uutta laitetaan juuri alle, ja että voisin tulla hakemaan pois samontien. Ajoin liikkeeseen ja sain autoni takaisin, alla oli uusi rengas, ei kustannuksia.
Tätä minä sanoisin takuuksi ja asiakaspalveluksi. Kyllä se on melkoinen tee-se-itse -takuu jos itse pitäisi alkaa selvittämään renkaan maahantuojaa ja hoitamaan sitä kautta asiaa. Toisekseen, minulla on vahva muistikuva että takuuasiat hoidetaan myyjän, ei maahantuojan kautta. Ainakin TV:n kanssa oli niin. - tee-se-itse -takuu?
1.3.4 ? kirjoitti:
Katselin tuota linkkiäsi ja huomasin että olit jättänyt kopioimatta kohdan 1.3.4
1.3.4 Auton renkaiden takuukäsittelystä vastaa renkaiden suomalainen maahantuoja. Rengastakuutapauksissa huomioidaan renkaan normaalin kulumisen vaikutus mahdolliseen korvaukseen.
Kerronpa omakohtaisen esimerkin. Ostin reilu pari vuotta sitten auton jossa oli kahden vuoden takuu. Muutaman kuukauden jälkeen auto alkoi "pompottamaan", vähän vaikea kuvailla sitä efektiä, mutta käytännössä satasta ei pystynyt ajamaan, 80 meni suht normaalisti. Ja suht yht'äkkiä se alkoi.
Ajoin liikkeeseen josta olin auton ostanut, auton myynyt myyjä kävi koeajamassa ja totesi saman. Ottivat auton siltä istumalta sisään, tilalle sain esittelyauton. Seuraavana päivänä soittivat että kuskin puolen takarenkaassa oli joku kudosvaurio, uutta laitetaan juuri alle, ja että voisin tulla hakemaan pois samontien. Ajoin liikkeeseen ja sain autoni takaisin, alla oli uusi rengas, ei kustannuksia.
Tätä minä sanoisin takuuksi ja asiakaspalveluksi. Kyllä se on melkoinen tee-se-itse -takuu jos itse pitäisi alkaa selvittämään renkaan maahantuojaa ja hoitamaan sitä kautta asiaa. Toisekseen, minulla on vahva muistikuva että takuuasiat hoidetaan myyjän, ei maahantuojan kautta. Ainakin TV:n kanssa oli niin.Myyjällä ensisijainen vastuu virheestä
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/takuu/
Verrattuna aiempana esillä olleeseen Huyndain takuuehtolinkkiin kuluttajavirastolla on muutama muukin eriävä käsitys, esimerkiksi:
Huyndai:
3. ASIAKKAAN VASTATTAVAKSI JÄÄVÄT
KUSTANNUKSET JA RAJOITUKSET
3.1.1 Kytkinlevy, kun ajokilometrimäärä ylittää 20 000 km tai auton ollessa yli kaksi (2) vuotta vanha.
Kuluttajavirasto:
Kestoikä
Kuluttajalla on oikeus odottaa laitteen kestävän normaalikäytössä realistisen kestoikänsä ajan.
Kysymys: Onko Huyndain kytkimen realistinen käyttöikä 20 000 km tai kaksi (2) vuotta?
Huyndai:
4. TEKIJÄT, JOTKA PÄÄTTÄVÄT TAKUUN ENNEN MÄÄRÄAIKAA
TAI AJOKILOMETRIMÄÄRÄÄ
4.2 Kun omistus- ja/tai hallintaoikeus siirtyy elinkeinonharjoittajalle, joka pää- ja sivutoimisesti harjoittaa autokauppaa, mutta ei ole Hyundai Motor Finland Oy:n vähimmäisvaatimukset täyttävä HYUNDAI-liike.
Kuluttajavirasto:
Takuu pysyy omistajanvaihdoksessa
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. - 3+1
tee-se-itse -takuu? kirjoitti:
Myyjällä ensisijainen vastuu virheestä
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/takuu/
Verrattuna aiempana esillä olleeseen Huyndain takuuehtolinkkiin kuluttajavirastolla on muutama muukin eriävä käsitys, esimerkiksi:
Huyndai:
3. ASIAKKAAN VASTATTAVAKSI JÄÄVÄT
KUSTANNUKSET JA RAJOITUKSET
3.1.1 Kytkinlevy, kun ajokilometrimäärä ylittää 20 000 km tai auton ollessa yli kaksi (2) vuotta vanha.
Kuluttajavirasto:
Kestoikä
Kuluttajalla on oikeus odottaa laitteen kestävän normaalikäytössä realistisen kestoikänsä ajan.
Kysymys: Onko Huyndain kytkimen realistinen käyttöikä 20 000 km tai kaksi (2) vuotta?
Huyndai:
4. TEKIJÄT, JOTKA PÄÄTTÄVÄT TAKUUN ENNEN MÄÄRÄAIKAA
TAI AJOKILOMETRIMÄÄRÄÄ
4.2 Kun omistus- ja/tai hallintaoikeus siirtyy elinkeinonharjoittajalle, joka pää- ja sivutoimisesti harjoittaa autokauppaa, mutta ei ole Hyundai Motor Finland Oy:n vähimmäisvaatimukset täyttävä HYUNDAI-liike.
Kuluttajavirasto:
Takuu pysyy omistajanvaihdoksessa
Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta.Onko muka olemassa autoja joissa kytkin kestää yli 20000km?
- kyytkin
3+1 kirjoitti:
Onko muka olemassa autoja joissa kytkin kestää yli 20000km?
Mulla Opel Meriva, alkuperäinen kytkinlevy.
Mut mä en aja jalka kytkimellä,sen opin jo
autokoulussa :)
- syy ja seuraus
Isommat taas kuluttavat sinne lähemmäs 10 litraa satasella ja useimmat haluavat pienemmän kulutuksen.
- Late.
Yleisesti Hyundai i40 on kehuttu monelta eri taholta:
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/ auto/ae/autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/hyundai-i40-wagon - Anastas.Vararatas
Mikä lie "teknarin" testi. Mutta hieno auto on i40 farmari. Piti käydä ihan Wetterin hallissa tutkimassa. Ja hyvä ont tilat. Mahtuu sisälle isompikin ukko, ovat käyttäneet mittana jotain muita kuin "korealaisia". Pitkä akseliväli ym tavaratilaa myös reippaasti. Hinnoittelu näyttää tosin menevän samaan kastiin, kuin Avensis farmari. Sikäli ei ole mikään halppis auto. Mutta todennäköisesti on ajoneuvo, joka tulee "leviämään" Suomenkin teille omassa luokassaan. Ja eihän farmariauton tarvi olla mikään nuorison meluava "kilpuri" liikennevaloissa Sillähän cruissailaan arvokkaasti ja tyylikkäästi.
- vai.
cruisaillaan arvokkaasti ja tyylikkäästi. Ei kai kukaan osta farkkua cruisailua varten. Sinne työnnetään lastenrattaat ja kaikki muut 6 muksua. Kyytiin pitää mahtua myös isoperseinen anoppi ja 2m pitkä appiukko.
- Anastas.Vararatas
vai. kirjoitti:
cruisaillaan arvokkaasti ja tyylikkäästi. Ei kai kukaan osta farkkua cruisailua varten. Sinne työnnetään lastenrattaat ja kaikki muut 6 muksua. Kyytiin pitää mahtua myös isoperseinen anoppi ja 2m pitkä appiukko.
Hynysen i40 farmariin näyttäs kyllä mahtuvan kaikki sisälle ja kun katolle vielä "anopinkuljetuslaatikokin" laittaa kiinni niin jopa mahtuu sukset ja tavarat talvilomareissullekkin.
Mutta autot kullakin makunsa ja tarpeensa mukaan.
Mutta suurperheille on erikseen "tila-autot" keksitty
Allekirjoittanut nimerkki on cruisaillut ja edelleen ajelee Volvo 940 turbo classic farmarilla. Viimeinen Volvon takavetomalli jota vielä -98 kaupasta sai uutena ostaa.
Mutta toki tulee seurattua myös näiden uudempien automallien kehitystä. Kyllä Hyundai tulee nousemaan kovaksi tekijäksi myös "vanhojen" automerkkien farmarienkin vaikkapa Toyotan kilpailijana. - Tosi on
Aivan varmasti leviää tielle.
- Harakirihåmppelit
Aina parempi ku mikään japski.
- 7654678
Vähän voisi perustella. Eihän tämä ole mikään mielipideasia. Jälleenmyyntiarvo kertoo paljon tuosta paremmuudesta.
- Keke.
7654678 kirjoitti:
Vähän voisi perustella. Eihän tämä ole mikään mielipideasia. Jälleenmyyntiarvo kertoo paljon tuosta paremmuudesta.
Maailman parhaat autot
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/07/24490 - Kamux
7654678 kirjoitti:
Vähän voisi perustella. Eihän tämä ole mikään mielipideasia. Jälleenmyyntiarvo kertoo paljon tuosta paremmuudesta.
Jälleenmyyntiarviosta
Jälleenmyyntiarvo ei ole laadun mittari. Laadusta kerro pikemminkin se, kuinka paljon vikoja autoon ajan mittaan tulee. Jälleenmyyntiarvolla ei ole laadun kanssa mitään tekemistä.Jos on niin kuitenkin äärimmäisen vähän.
Hyvä jälleenmyyntiarvo kertoo lähinnä siitä että mainosmiehet ovat tehneet hommansa oikein. Esim. VW:n jälleenmyyntiarvo on hyvä koska kansalle on onnistuttu uskottelemaan että auto on erikoisen vikavapaa.
Tosiasiassa mm. Passateissa on ollut paljon tukivarsiongelmia, tyyppiviaksi asti. Useissa autoissa on ollut myös ongelmia ovien kanssa, ovat jäätyneet talvisin kiinni. Ym. pikkukivaa.
Jälleenmyyntiarvo kertoo sen miten hyvän kansa uskoo auton olevan, ei sitä miten hyvä se todellisuudessa on. Keskivertotyypin käsitys merkin luotettavuudesta perustuu usein kokemuksiin 80-luvun ja 90-luvun alun malleista, joilla on nykyautojen kanssa aika vähän tekemistä. - dwwwp
Hyundai luotettavin merkki
Englantilaisessa Which? Car Survey 2011-tutkimuksessa, joka suoritettiin nettikyselynä viime vuoden joulukuun ja tämän vuoden maaliskuun välillä, yli 52 0000 lukijaa arvioi yli 63 000 autojaan (monilla enemmän kuin yksi auto). Kyselyn kaikkein luotettavimmaksi merkiksi nousi Hyundai.
www.which.co.uk
Hyundailla uskollisimmat asiakkaat
Arvostettu Kelley Blue Book kbb.com raportoi heinäkuussa Hyundailla olevan USAn markkinoiden kaikkein uskollisimmat asiakkaat. KBB.com asiakasuskollisuuden määritelmä on ”autonomistaja, joka parhaillaan on ostamassa samanmerkkistä autoa“. - Epäilyksiä...
Kovasti tuntuu olevan japskiuskovaisilla kiirettä haukkumaan Hyundaita. Siinä ryhmässähän Hyundai kaappaa markkinoita. Vai luuleeko joku tosiaan jonkun volkkariporukan olevan kiinnostunut Hyundaista. Aika iso kynnys on euroautoilijalta mennä ottamaan aasialaisia tuotteita. Ja ajettavuudessa ja tuotteiden luonteessa eroa. Tosin Hyundain ajettavuushan näyttää vallan hyvältä. Pieni luisto ratakokeessa ei ole mikään miinus kun sen saa syntymään tasan tarkkaan joka ainoalla automerkillä ja mallilla, radalla. Paljon merkittävämpää on se, mitä auto tekee normiajossa, kun esim. musta jää yllättää. Että mennäänkö edelleen hallinnassa vai lepikossa. Hyundai näyttäisi oleva normiajossa aivan johdonmukainen ja helppo.
- Ei enää VW:a
Kamux kirjoitti:
Jälleenmyyntiarviosta
Jälleenmyyntiarvo ei ole laadun mittari. Laadusta kerro pikemminkin se, kuinka paljon vikoja autoon ajan mittaan tulee. Jälleenmyyntiarvolla ei ole laadun kanssa mitään tekemistä.Jos on niin kuitenkin äärimmäisen vähän.
Hyvä jälleenmyyntiarvo kertoo lähinnä siitä että mainosmiehet ovat tehneet hommansa oikein. Esim. VW:n jälleenmyyntiarvo on hyvä koska kansalle on onnistuttu uskottelemaan että auto on erikoisen vikavapaa.
Tosiasiassa mm. Passateissa on ollut paljon tukivarsiongelmia, tyyppiviaksi asti. Useissa autoissa on ollut myös ongelmia ovien kanssa, ovat jäätyneet talvisin kiinni. Ym. pikkukivaa.
Jälleenmyyntiarvo kertoo sen miten hyvän kansa uskoo auton olevan, ei sitä miten hyvä se todellisuudessa on. Keskivertotyypin käsitys merkin luotettavuudesta perustuu usein kokemuksiin 80-luvun ja 90-luvun alun malleista, joilla on nykyautojen kanssa aika vähän tekemistä.....niin ja VW:lla jälleen takaisinkutsukampanja. Meinaavat volkkarit palaa !!!
Eipä anna kovin vakuuttavaa kuvaa laadusta. Hyundai päihittää VW:t 100-0 !
Niin se vain on !
- korean biili
Ettäkö säälittävää,taitaa olla sun järjen juoksu sääliävää-ei kait hyundai i40 ole edes tarkoitettu rata-ajoon.
Tää on vaan erikoista että autolehtien testaajien mielestä 135hv ei normaaliin autoon riitä,todellisuus käytänössä on ihan eri asia,ei kait normaali liikenne käyttäytyminen ole sitä että auto tarttis kulkea 250km/h ja onko sillä mitään merkitystä kiihtyykö auto sekunnin tai 2 0-100km/h nopeammin vai kiihtyykö se 60-120km/h 2sekuntia nopeammin.
Asiaa puolustellaan turvallisuudella ohituksissa mutta totuus lienee kyllä mitä enemmän tehoa on autossa sitä enemmän sitä käytetään ja siitä seuraa järjettömät nopeudet-ei kukaan osta 300hv autoa jos sitä tehoa ei koskaan käytä kun saman auton saa pikkukoneelle 2 kertaa halvemmalla.
Nythän on vaan autolehdissä muotia puhua ja tuoda esiin ainoastaan eurooppalaisia autoja esim. ranskalaisten hybridi autojen hehkutusta. Kuinkahan vaan toimivat pitkässä juoksussa kun toi sähkölaitteiden varmuus etenkin ranskalaisissa on ollut vähän niin ja näin.- Liikenneanalysti
Rataa käytetään testauspaikkana ajo-ominaisuuksien esille tuomiseksi. Hyundaissa kuten muissakin vapareissa maksimiteho saadaan vasta moottorin korkeilla pyörimisnopeuksilla. Mikä tilanne arkiajossa mahdollistaa 6500 kierroksen käytön muun liikenteen seassa? Kakkosella, huipputehon kierrosluvulla vauhtia on sata, kolmosella 130. Millä vaihteella lähtisit ohittamaan i40/1.6 hundailla 80 km/h lähtönopeudesta? Itse lähtisin kolmosella ja i40 painoisen auton kiihdyttäminen kuorma päällä 1.6 moottorilla 3-vaihteella 80 lähtönopeudesta on hidasta.
Suomessa kun on ainainen pula rahasta, kehäkolmosen ulkopuolella liikenteen valtaväylät ovat suurimmaksi osaksi yksikaistaisia suuntaansa. Kiihtyvyys on suomen oloissa turvallisuutta. Ellei sitten halua ajaa saman eteen osuneen rekan perässä Helsingistä Ouluun.
Voi olla että 1.6 moottori riittää jollekulle harvaan asutuilla ja liikennöidyillä alueilla. Paljon tiellä liikkuvalle 1.6 ei ole vaihtoehto. Vääntävämpi moottori tuo ajoon vähemmän stressiä. - laki sama kaikille
Liikenneanalysti kirjoitti:
Rataa käytetään testauspaikkana ajo-ominaisuuksien esille tuomiseksi. Hyundaissa kuten muissakin vapareissa maksimiteho saadaan vasta moottorin korkeilla pyörimisnopeuksilla. Mikä tilanne arkiajossa mahdollistaa 6500 kierroksen käytön muun liikenteen seassa? Kakkosella, huipputehon kierrosluvulla vauhtia on sata, kolmosella 130. Millä vaihteella lähtisit ohittamaan i40/1.6 hundailla 80 km/h lähtönopeudesta? Itse lähtisin kolmosella ja i40 painoisen auton kiihdyttäminen kuorma päällä 1.6 moottorilla 3-vaihteella 80 lähtönopeudesta on hidasta.
Suomessa kun on ainainen pula rahasta, kehäkolmosen ulkopuolella liikenteen valtaväylät ovat suurimmaksi osaksi yksikaistaisia suuntaansa. Kiihtyvyys on suomen oloissa turvallisuutta. Ellei sitten halua ajaa saman eteen osuneen rekan perässä Helsingistä Ouluun.
Voi olla että 1.6 moottori riittää jollekulle harvaan asutuilla ja liikennöidyillä alueilla. Paljon tiellä liikkuvalle 1.6 ei ole vaihtoehto. Vääntävämpi moottori tuo ajoon vähemmän stressiä.maksimi rajoitus on muuten 120km/h myös ohituksissa.
Tottamaar vääntävämpi kone tuo ajoon vähemmän stressiä,monasti vaan kyseessä on kuiteskin asenne vamma .Tuskin i40 sentään helsingistä ouluun tarttee rekan perässä roikkua...ohituskaistalla tai pitkällä suoralla rekasta varmaan eroon pääsee,täytyy vaan silloinkin muistaa ajaa rajoitusten mukaan.
Toivottavasti saisimme autoihin joskus valvontajärjestelmän eli otettais ylinopeudet pois tien päältä. - i40-1.6-style
Liikenneanalysti kirjoitti:
Rataa käytetään testauspaikkana ajo-ominaisuuksien esille tuomiseksi. Hyundaissa kuten muissakin vapareissa maksimiteho saadaan vasta moottorin korkeilla pyörimisnopeuksilla. Mikä tilanne arkiajossa mahdollistaa 6500 kierroksen käytön muun liikenteen seassa? Kakkosella, huipputehon kierrosluvulla vauhtia on sata, kolmosella 130. Millä vaihteella lähtisit ohittamaan i40/1.6 hundailla 80 km/h lähtönopeudesta? Itse lähtisin kolmosella ja i40 painoisen auton kiihdyttäminen kuorma päällä 1.6 moottorilla 3-vaihteella 80 lähtönopeudesta on hidasta.
Suomessa kun on ainainen pula rahasta, kehäkolmosen ulkopuolella liikenteen valtaväylät ovat suurimmaksi osaksi yksikaistaisia suuntaansa. Kiihtyvyys on suomen oloissa turvallisuutta. Ellei sitten halua ajaa saman eteen osuneen rekan perässä Helsingistä Ouluun.
Voi olla että 1.6 moottori riittää jollekulle harvaan asutuilla ja liikennöidyillä alueilla. Paljon tiellä liikkuvalle 1.6 ei ole vaihtoehto. Vääntävämpi moottori tuo ajoon vähemmän stressiä.Minulla on ollut 1.6 i40 alla kohta kolme vuotta. Ei ole koskaan tullut eteen tilannetta että olisin kaivannut enemmän tehoa. Asun kehä kolmen eteläpuolella ja mökkiajot mukaanlukien vuodessa tulee reilut 30 tuhatta. Erinomainen auto ajaa ja lisäksi tekniikka näyttää pomminvarmalta. Ei ole tullut korjaamon sedät tutuksi.
- taukukon lukija
135 hevosvoimaa ei kerro kaikkea moottorin voimavaroista.
3 vuotta takaperin oli tavallista, että vapaahengittävissä moottoreissa maksimitehot oli viritetty 6000 kierroksen kohdalle. Nyt on havaittavissa, että maksimitehot otetaan 6500 kierroksen kohdalla, eli muu tehoalue on periaatteessa sama, mutta moottori kiertää yläpäässä korkeammalle.
Ei palvele tavallista autonkäyttäjää, mutta sopii mainosmiesten tarkoituksiin, kilpailtaessa downsizing turbomoottoreiden kanssa.- Ventti-21
Nopeasti mutta väärin!
Päästörajoituket aikaansaavat sen että kaasupolkimella enää vain toivotaan ja pyydetään lisää löylyä kiukhaaseen. Vapaasti hengittävissä poltoaineensyöttöä joudutaan rajoittamaan ala- ja keskikierrosalueella saastepäästöjen leikkaamiseksi. Ennen vaparit moottorit väänsivät kohtuudella myös alakierroksilla. Enää eivät väännä.
Kaikissa autolehdissä on todettu että 1.4 turbo on miellyttävämpi käyttöominaisuuksiltaan kuin 2.0 vapaastihengittävä. Viimeisimpänä ilmiö on todettu Opel Insignian 2012 versiosta. - noiuskeli
Ventti-21 kirjoitti:
Nopeasti mutta väärin!
Päästörajoituket aikaansaavat sen että kaasupolkimella enää vain toivotaan ja pyydetään lisää löylyä kiukhaaseen. Vapaasti hengittävissä poltoaineensyöttöä joudutaan rajoittamaan ala- ja keskikierrosalueella saastepäästöjen leikkaamiseksi. Ennen vaparit moottorit väänsivät kohtuudella myös alakierroksilla. Enää eivät väännä.
Kaikissa autolehdissä on todettu että 1.4 turbo on miellyttävämpi käyttöominaisuuksiltaan kuin 2.0 vapaastihengittävä. Viimeisimpänä ilmiö on todettu Opel Insignian 2012 versiosta.Hitaasti mutta varmasti väärin. Tämän päivän vaparit venttiiliohjattuja, imusarjat muuttuvia ja vielä useasti suorasuihkutteisia. On kokemuksia vajaa 40 vuoden ajalta. Niissä paikoissa missä ennen piti vaparissa laittaa kakkonen silmään nykyisin voi ajaa nelosella. 1200 kierrosta ja kun polkaisee kaasun pohjaan niin vetää kakistelematta suurimmallakin vaihteella, kutosella. Toisinaan riippuen olosuhteista jo auto itsekkin ilmoittelee kaipaavasta isompaa vaihdetta 1700:ssa. Turbo heräilee 1200:ssa ja silloinkin viiveellä. Turbo on helppo tapa lisätä vääntöä jos ei muuta osaa, usein monella euromerkillä tyhjäkäynti vaeltelee tyhjäkäynnillä saasterajojen takia. Näin huoltomies selitti kun valitin heiluvaa tyhjäkäyntiä. Vielä nykyisinkin VW-konsernin tyhjäkäynnit on mitä on. Autolehdet kehuu mitä kehuu, itse kun maksaisivat auton pidon niin jutut muuttuisi. Tuskin sen jälkeen talvitestejä voittaisi auto jota pitää ajaa pilkkihaalari päällä, pyhäipäivästä vappuun.
- niin kuulemma on
En tiedä onko tekniikkatalous sama kuin teknari, muuta ainakin ensinmainittu piti testissään kovin laiskana. Rivien välissä annettiin ymmärtää että jos rekasta aikoo ohi niin kannattaa jättää ohitus varalaskupaikan kohdalle. Ja muistaa verenpainelääkitys.
- 1.6 1.6 1.6 1.6 1.6
Erittäin asiantuntevasti kirjoitettu artikkeli.
Kiteytän olennaisimman: Hyundain markkinoimiselle Suomen olosuhteissa ei ole perustetta. - turhaa provoilua
ei siinä mitään verenpainelääkkeistä ollu vaan että kaasun painallus nostattaa kuskin pulssia. mikä tarkottaa tietysti että auto lähtee kun ohjus kun kuski pikkusen painaa kaasua.
- sdwewew
1.6 1.6 1.6 1.6 1.6 kirjoitti:
Erittäin asiantuntevasti kirjoitettu artikkeli.
Kiteytän olennaisimman: Hyundain markkinoimiselle Suomen olosuhteissa ei ole perustetta.Voi,voi.Itsellä ollut Hyundai autoja vuodesta 1996 ja voin sanoa että lämpimämpää talviautoa saa hakea.Sopii erittäin hyvin suomen olosuhteisiin.Hyvin lähtee käyntiin talvella illman esilämmitystäkin.Täällä kirjoittelevat ne joilla ei ole harmainta aavistusta autosta nimeltä Hyundai.
- meluisa on
rengasäänet on nykyautoissa ja varsinkin Hyundaissaa paha ongelma.
- knm.
kulutus myös.
- ei mutta kun
menee muutamakymmentä kappaletta kuussa, joten jälleenmyyntiarvokaan ei tule kaksinen olemaan.
- Kotimainen Hyundai
Reilu kahden tonnin autoveron lisäys hillitsee kummasti ainakin bensa-automaagin myyntiä. Ihan oikein. i40 bensa-automaatilla taitaa vero mennä jo yli kymppitonniin. Joutsenlippu alkaisi olla jo perusteltu. Kotimaisuusaste ~ 50 % kun huomioidaan suomessa asennetut varusteet ALV ja tk.
- Jokeri
Hah haa. Jo joulukuussa 2011 Suomen piskuisten automarkkinoiden 9:ksi myydyin malli. Ja tahti senkuin paranee !
- alas suunta
ja se jälleenmyyntiarvo tulee olemaan heikko.Menekkin isoimmilla bensoilla menee koko ajan alaspäin suomessa.
- näin ooon
2.0 litraisella tulee hintakin nousemaan kovasti,mutta jos pärjää tuon 1.6.sen kanssa niin ok.
Itse osotan turboa. - ei oikein nyt
no 2.0 litraisessa verot ja muut taksat tekevät ylläpidon kalliiksi ja 1.6 on laiska eli jää kyllä väliin kohdaltani.Jos joskus saavat turbokoneen aikaiseksi niin se voi muuttaa asiaa.
- Heikki.
Hyundain valmistamat turbomoottorit tähän luokkaan ovat seuraavat:
1,6L 208 hv
2,0L 274 hv
Varmasti niitä laitetaan pereheautojenkin nokalle heti kun vain tarvetta ja kysyntää alkaa olla riittävästi.
Tiedot Hyundain nettisivuilta.
- siirry
lisäksi vakuutukset näkyy olevan kyseisessä mallissa kalliit.
- ammaaa
No joo käyttökustannukset ovat kaksi litraisessa huomattavan suuret hankintahinta muutaman tonnin suurempi kuin laiskassa 1.6 koneessa.
- bieseldensa
Laiskako? TL:n testin mukaan 1.7 diesel kovakulkuinen, ottivat esimerkiksi aiemmin testatut saman kokoluokan dieselfarkut edellisessä testissä. Joukossa oli yli 160 heppaisia niin eivät pärjänneet ohituskiihtyvyydessä kuin sitkeydessäkään. Passat jäi 2.0 TDi koneella yli kymmenen sekunttia. Se on paljon se. Kulutuslukemissa silti Hyundai kuului pieniruokaisempaan päähän. Hyvin on onnistunut Hyundai voimansiirtolinjan kanssa kun teho löytää pyörille eikä hevosvoimat huku matkan varrelle. Ei ne aina hevosvoimalukemat mitään kerro, vetopyöräteho kertoisi jotain suhteutettuna painoon ja ilmanvastusarvoon. 1.7 crdi:ssä myös sama 136 hevosvoimamäärä kuin 1.6 bensassa.
- ><
...ja sitten heräsin.
- guishuiskutton
>< kirjoitti:
...ja sitten heräsin.
No hyvä, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
- oli avensis 1.6
1.6 bensakone on laiska tuon kokoiseen autoon, siitä ei pääse mihinkään
- kla,jko
Tämä uusin Avensis näkyi olevan eniten myyty 1.6 bensakoneversiona, kun rekisteröintitilastoja kattelin. Ilmeisesti se teho on riittävä enemmistölle ihmisiä heidän ajosuoritteisiin nähden. Itse kun katoin ajotietokoneen tietoja niin keskinopeus näytti olleen 47 km/h. Minä pääsen tuohon nopeuteen ilman turboakin, niin näyttäisi pääsevän moni muukin.
- markä tuhnu
joo 1.6 avensikseni pesee tuon mennen tullen.
Kia oli aivan ponneton pienillä kierroksilla.- miettikkää vähhän
Kiassa on sama kone kuin Hyundaissa,mutta Kiakaan ei laita sitä tuon kokoiseen autoon.Hyundai se vasta ponneton on kun isossa ja raskaassa autossa on ala kierroksilla ponneton kone,lisääntyy kulutus ja kierroksia ja vaihteita on käytettävä roimasti jotta auto edes hieman liikahtaa.
En ilman turboa edes mieti tommoista Kia Ceed 1.6 koneella on ihan ok. - optiokone
miettikkää vähhän kirjoitti:
Kiassa on sama kone kuin Hyundaissa,mutta Kiakaan ei laita sitä tuon kokoiseen autoon.Hyundai se vasta ponneton on kun isossa ja raskaassa autossa on ala kierroksilla ponneton kone,lisääntyy kulutus ja kierroksia ja vaihteita on käytettävä roimasti jotta auto edes hieman liikahtaa.
En ilman turboa edes mieti tommoista Kia Ceed 1.6 koneella on ihan ok.Mikä tulee Optimaan pienimmäksi koneeksi, 3 litrainen V6, vai mikä? Saatat yllättyä.
- 6666000000
ei myy ja sitä myöten huono jälleenmyyntiarvo.Ei mahdu edes top 50.
- Kalle--
Säähän et niitä myyntimääriä taatusti tiedä.Näin on.
- et liene osaa lukea
eipä mun niitä tarvi tietää kun ne näkyy suoraan tilastoista.
- Kalle.
Hyundaita menee maailmalla kaupaksi hyvin ja suomessakin se on 30 automerkistä
11 sijalla
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/92/syyskuu_.pdf?tiedosto=YWluZWlzdG90LzkyL3N5eXNrdXVfLnBkZg&tyyppi=AP&jul_id=51415&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Ensirekister%F6innit 9%2F2011 - tosiasiat ensin
Kalle. kirjoitti:
Hyundaita menee maailmalla kaupaksi hyvin ja suomessakin se on 30 automerkistä
11 sijalla
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/92/syyskuu_.pdf?tiedosto=YWluZWlzdG90LzkyL3N5eXNrdXVfLnBkZg&tyyppi=AP&jul_id=51415&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Ensirekister%F6innit 9%2F2011i20 ja i30 menee jotenkin kaupaksi,mutta tuskin i40 myy suomessa kuin muutaman kymmentä tai ehkä 100 kappaletta vuodessa.
Hirveetä suitsusta oli täällä ix25 kohdalla,mutta ei niitä paljon ole mennyt,ehkä puolet Vengasta. - KKAAA
tosiasiat ensin kirjoitti:
i20 ja i30 menee jotenkin kaupaksi,mutta tuskin i40 myy suomessa kuin muutaman kymmentä tai ehkä 100 kappaletta vuodessa.
Hirveetä suitsusta oli täällä ix25 kohdalla,mutta ei niitä paljon ole mennyt,ehkä puolet Vengasta.Sonata meni hyvin kaupaksi.Taksimiesten suosikki.
- Karlsson..
KKAAA kirjoitti:
Sonata meni hyvin kaupaksi.Taksimiesten suosikki.
Komea peli.
http://www.youtube.com/watch?v=E5WtpqMbff4&feature=fvwrel - HH.
Karlsson.. kirjoitti:
Komea peli.
http://www.youtube.com/watch?v=E5WtpqMbff4&feature=fvwrelOn komea. Jenkeissä on ollut jo viime lokakuusta alkaen tarjolla myös 2,0L bensaturbokoneella, jossa 274hv. Tämä ehkä riittäisi meillä Suomessakin näille muutamille kuuma-kalleille, jotka kitisee i40:n tehoista.
Kävin itse koeajamassa 1,6L koneisen ja kyllä siinä hyvin riitti vääntöä ja nopeutta näille teille. Käyn vielä mielenkiinnosta ajamassa 2,0L koneisen.
- ei yhden yhtä
en ole nähnyt ainuttakaan Sonataa taksina pohjois suomessa.
- gghhty6
Käy optikolla!
- kun ei turboa
laiska mikä laiska
- kyykkytime
Täyttää monen tarpeet. Jos haluaa kulkua lisää niin sitten on 1.7 turbodiesel. Joka taas kulkee paremmin kuin moni kilpailija.
Tuulilasi 13/11
Hyundai i40
Sitkeys suurimmalla vaihteella (6)
60-120 km/h 18.2 s
Ohituskiihtyvyys (6)
80-120 km/h 10,8 s
Tuulilasi 8/11
Mondeo 163 hp
Sitkeys (samat vaihteet ja nopeudet)
25,5
Ohituskiihtyvyys
13,8
Mazda 6 163 hp
21,5
11,8
0pel Insignia 160 hp
27,6
14,3
Peugeot 508 140 hp
30,5
16,5
Skoda Suberp 140 hp
27
16.1
Subaru Legacy 150 hp
23,2
12,9
Toyota Avensis 126 hp
30,9
17,5
VW Passat 140 hp
31,1
18,0
Niinkuin edellä huomataan niin mallistossa ihan suorituskykyinenkin versio, mutta kaikille se tuskin on pääasia. Koska noita laiskempiakin merkkejä myydään, ainakin tienpäällä niitä vastaan tulee.
- ei kannata
ehkä niitä 100 kpl menee kaupaksi 2012.
Torsoksi se myynti jää kuten muillakin melleilla i20 ja 30 ainoat jotka edes jokun verran myy.- Tosi on
ja paskaa puhut provoilija. Jo joulukuussa 2011 yhdeksänneksi myydyin malli. Eipä provoilusi auttanut !
- mies pohjoosesta
Täällä mussutetaan tuosta i40 painosta 1.6 moottorilla. Astra painaa nemmän ja Avensis aika prikulleen samat. Kyllä kai tuolla moottorilla tuon auton kuuluu ihan mukavasti liikkua??
- Pate.M.
Kyllä se ihan riittävästi kulkee tuolla moottorilla.
- k0upp3
omistajien kokemuksia sitten merkkifoorumille,
http://www.hyundaiclubfinland.com - höyrykone,.!
Lueskelin tossa autolehteä, uuden Rion koeajoa. Siinä kerrottin Gamma-koneen perustietoa. i40:n 1,6 on modernimpi versio Rio 1.4 koneesta, sama Gamma-kone myös Ceedin ja i30:n pellin alla. Konehan on Atkinsin työkierrolla varustettu, mm. Toyota melskasi aikoinaan kun Yarikseen tuli 1.3 Atkins-kone. Myöhemmin kuin Hyundi/Kia, näillähän gamma tuli 2006. Kyseinen keksintö on varsin nerokas miten kitkoja pienennetään ja voimantuottoa lisätään. Siinä syy koneen varsin hyvään käytökseen kokoisekseen. Kone aikoinaan esittelyn aikoihin erittäin moderni. Esim. Volkkarin 1.2 kahdeksanventtiilinen on perinteinen johon lisätty turbo ja myydään modernina. Joihinkin se uppoaa näköjään vieläkin.
- Mikä on riittävästi
Ihmetyttää nämä VW-pipopäät jotka ajelevat 8-venttiilisillä 1,2 tai jopa oikein hurjaksi heittäytyessä- 1,4 litraisilla Passateillaan/Golfeillaan ja närisevät muiden moottorien vanhanaikaisuudesta.
Kertoisivat nyt alkuun, mitä uudenaikaisempaa on esim 1,2 kasitappisessa tsi-moottorissa, kuin Hyundai/Kian kevytmetallisessa 1,6 GDI-gammassa, jonka päästöt ja muu tekniikka on erittäin ajantasaista. Sitä ikivanhaa keksintöä, eli ahdinta ei suomen mallistossa toistaiseksi ole. Se turboahtimen kylkeen ruuvausko siitä tekee yksinomaan huippumodernin??
Aina myös jankataan, kuinka vapari gdi gamma antaa huippuvääntönsä jossain 4000 - 4500 kierroksen paikkeilla. Kaippa sitä vääntöä on käytettävissä jonkin verran myös tuon kierrosalueen ulkopuolellakin?? 1,6-litrainen kyllä riittää i40 liikutteluun, jos kohta hirveitä reservejä ei ole tarjolla. Mutta voi sanoa keskustelun lähtevän pahasti lapasesta, jos joku väittää, ettei 135 hepoisella perheautolla pääse rekasta ohitse. 3-4 vaihde pesään ja nappi kunnolla lautaan, niin veikkaan, että ei montaa metriä tule ohitusmatkassa eroa esim ihmemoottori 1,4 tsi Passattiin verrattuna, jolla vielä parhaassa tapauksessa yritetään vedättää kovassa voimaintunnossa jollain 6. tai 5. vaihteella tyhjäkäyntikierroksilla ohitse niin että pakoputki tärisee.
Tästä ei ole lopulta pitkääkään aikaa, kun autotoimittajat ajelivat 1,9-litraisella 90 hp/ 210 nm tdi-Passatilla ja ihmettelivät silloin "nykydieselien" mahtavia ominaisuuksia ja hienoa ohituskiihtyvyyttä. Luullakseni jo vuosituhannen vaihteen Passat painoikin liki saman kuin nykyinen. Nykyäänhän tuolle nauretaan, vaikka silloin ei epäilty hetkeäkään lähteä ohittamaan rekkaa edellä mainituilla hurjilla tehoilla ja 1450 kiloa painavalla taksi-passatilla ja takapenkki ukkoja täynnä.
- jh
ghee
- Agu
Sa.ta.an Urpot!
- mä-mä
i40 ja kaksilitraisena - great.
- jaakko S
joo, ihan turha otsikko keskustelulla. Asenteelliset autoa testaamattomat vain wisseroivat taas. Oma kokemus i40:sta pelkästään positiivinen, jopa loistava!
- Tykätään!
Hyundai i40 on hieno auto.
- jabadaba
Tykätään! kirjoitti:
Hyundai i40 on hieno auto.
On!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883