Löysin kaapin perältä ehkäpä puoli vuotta sitten avatun d-vitamiinipilleripurkin, onkohan vielä hyödyllistä syödä noita vai heitänkö mäkeen?
Kuinka kauan vitamiinipillerit säilyvät?
22
4293
Vastaukset
- ....................
Siinä purkissa on mainittu viimeinen käyttöpäivä...
- 5+7
Kyseessä on AVATTU pakkaus. Pilleripurkki, joka ei ole täysin ilmatiivis.
- Siitä vaan!
5+7 kirjoitti:
Kyseessä on AVATTU pakkaus. Pilleripurkki, joka ei ole täysin ilmatiivis.
Viimeinen käyttöpäivä tarkoittaa nimenomaan aloitetun pakkauksen käyttökelpoisuutta.
Tuollaisten tuotteiden päiväyksiä en edes tutki, koska oletettavasti ne eivät muutu vaarallisiksi vaikka päiväys olisi vanhakin. Teho voi olla huonompi.
Jos tuo purkkisi on avattu puoli vuotta sitten, todennäköisesti käyttöaikaa on vielä runsaasti. Oma D-vitamiinipurkkini olen aloittanut ilmeisesti vajaa vuosi sitten (300 pilleriä ja jäljellä muutama kymmenen) ja käyttöaikaa olisi vielä heinäkuuhun 2013.
- ..
No ei ne nyt puolessa vuodessa mene piloille/mentä tehoaan...
- siv106
http://www.iherb.com/?rcode=SIV106 on paras ja edullisin paikka ostaa vitamiinit, luontaistuotteet, saippuat, mausteet yms!
Käyttämällä alennuskoodia SIV106 saat ensiostajana vielä 5$ alennuksen, jonka voit käyttää esimerkiksi airmail-postikulujen kuittaamiseen!
Tuotteet tulevat luotettavasti kotiin 7-10 päivän aikana.
Huom! Anna alennuskoodi tilauksesi yhteydessä (ennen ostoskorin hyväksyntää)! :) - MyrkytysOppi9ov
Miksi popsit niitä vitamiinipillereitä, etkö osaa syödä vai? Kyllä ne 'vitamiinipillerit' muuttuvat aivan hirveiksi myrkyiksi ja lentelevät purkista suuhusi itsestään. Äkkiä vie ne ongelmajätelaitokselle. Hui. Tuotteet saattavat säilyä pitempään kuin Te.
- ...........
Aika paljon joutuu syömään jopa terveydelle vaarallista ruokaa jotta esimerkiksi riittävä D-vitamiinin vuorokausiannos saataisiin ruokaa syömällä. Kaikki eivät voi syödä sellaisia määriä ja niitä ruokia joita tarvittaisiin. Silloin joutuu turvautumaan pillereihin vaikka ruuasta saatavat vitamiinit olisivatkin parempia.
- Pajazzo
Tuskin noissa pillereissä paljoa tehoa on. Lisäpotkua vitamiinipillereistä kannattaa hankkia juurikin nyt kun syksy tulee. Eivät ole edes kovin pahan hintaisia:
http://vitamiinit.info/2011/06/29/ravintolisat-ovat-hyva-lahde-vitamiinien-ja-hivenaineiden-saamiseen/ - 125µg
Ei se D-vitamiini mihinkään haihdu. Öljykapselit ovat parhaimpia, koska niissä ei ole mitään E-koodeja mukana. Öljy on ilmatiivissä kapselissa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm
Viimeinen käytöpäivä ja säilytysohje on pakkauksessa aina.- Liikaa sinisilmäisiä
Ihmisiä vain harhautetaan noissa E-koodien poistoissa. Samalle tai vastaavalle lisäaineelle annetaan jokin selväkielinen nimitys ja E-koodi voidaan jättää pois tuoteselosteesta.
- gfcmfgjgh
Liikaa sinisilmäisiä kirjoitti:
Ihmisiä vain harhautetaan noissa E-koodien poistoissa. Samalle tai vastaavalle lisäaineelle annetaan jokin selväkielinen nimitys ja E-koodi voidaan jättää pois tuoteselosteesta.
Minkä nimisiä lisäaineita on monivitamiineissa?
- .......
gfcmfgjgh kirjoitti:
Minkä nimisiä lisäaineita on monivitamiineissa?
Voit lukea ne purkin kyljestä ostaessasi.
- fgnxdgh
Jaaha, etpä taida tietää...ainakin mitä minä olen apteekin purkkeja katsonut niin ihan tavallisista vitamiineista ja hivenaineista on lista purkin kyljessä. Mikä niistä on lisäaine?
- keinotekoinen.
Kaikki.
Ne ovat keinotekoisia eli synteettisiä "vitamiineja" ja "hivenaineita", joten niitä ei pidä syödä. - gfhgh
keinotekoinen. kirjoitti:
Kaikki.
Ne ovat keinotekoisia eli synteettisiä "vitamiineja" ja "hivenaineita", joten niitä ei pidä syödä.Kuoleeko niihin?
- 11+11
Onpas tänne keskustelut tullut... Siis siksi kysyin asiaa, että voiko d-vitamiinin teho heikentyä reagoidessaan hapen kanssa, en siksi että olettaisin vitamiinista tulevan jotain myrkkyä.
Ja kiitos vaan mainostajille, osaan aivan itse hankkia vitamiinini ilman mitään mainoksia. Enemmänkin noilla mainoksilla on käänteinen vaikutus, alan boikotoimaan noita firmoja kun tuolla tavoin tyrkyttävät tuotteitaan. - cmgjyg
Kyllä se d-vitamiinini on käyttökelpoinen siihen purkin k.ennen tai k.viim. päivämäärään asti eikä se nyt heti sittenkään mene huonoksi.
- 120kpl. 1pvä.
Säilyykö avattu ubiginon purkki 8kk.?
- maksa turhasta
Hah. Sama se mikä on päiväys, koska Deetä siinä ei ole kuitenkaan.
- että näin
Apteekkariliitto kehottaa apteekkeja poistamaan myynnistä D-vitamiinivalmisteet, jotka sisältävät alle 80 prosenttia ilmoitetusta vitamiinimäärästä.
Pistää todellakin mietityttään ne kaikenmailman muut vitamiinivalmisteet, mitä apteekeissakin myydään. Onko niissä mitään sisällä ja jos on, niin mitä? Ja lisäksi vitaminoidut elintarvikkeet? Siis näitähän ei kukaan tutki/valvo lainkaan.
Ravintolisissä paljon humpuukia. Kaikki vitamiinivalmisteet luokitellaan ravintolisiksi. Tästä näet itse ohjelman:
http://areena.yle.fi/tv/1669125- Humpuukia vai ei
Nuo "tyhjätkin" D-vitamiinit oli testattu ja todettu täyttävän vaatimukset. Herää siis epäilys tästä uudesta tutkimuksesta koska kyseessä ei ollut koettu testausmenetelmä jota muut nimekkäät laboratoriot käyttävät.
"Varmuuden vuoksi" voi tietenkin ostaa niitä hyvän tuloksen saaneita pillereitä.
Ainoa mahdollisuus varmistaa vitamiinien todellinen teho on mitata omasta verestään vitamiinipitoisuudet. Tulee vaan niin kalliiksi että on luotettava pillerien valmistajan testituloksiin.
- Kiitos EU
Suomessa ei voi luottee enää mihinkään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324791Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene182739Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su662621Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 361934
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321671Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?691560Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506- 661304
- 821241