Olen törmännyt yrittäjänä ja ihmisenä näihin henkilöihin, jotka pitävät itsestään selvyytenä, että toisten kuuluu elättää heidät ja maksaa kaikki normikulut.
En oikein ole koskaan ymmärtänyt miten ajatusmaailma voi "karata" tuollaiseen käytökseen?
Ymmärrän toki jos henkilö on sairastunut ja sitä kautta estynyt tekemästä edes ns. suojatyötä, mutta ihmiset jotka vaan venkoilevat ja vaatimalla vaativat "oikeuttaan yhteiskunnan rahoitukseen", koska laki niin sanoo en ymmärrä.
Eikö rehellinen työ maistu?
Onko aamuherätykset ja omasta palkasta (yrittäjätulosta) kaiken maksaminen liikaa vaadittu?
Missä vaiheessa kasvoitte kiinni tuollaiseen systeemiin?
Lapsena?
Teininä?
Aikuisena?
Ei millään pahalla, mutta meitä maksajia alkaa kohta olla aina vaan vähemmän ja ulkomaanvelkakin jonkun pitää maksaa. Teidänkö lapset sen sitten tekevät?
Mites tuo työnteko?
59
291
Vastaukset
- hah_
Olen törmännyt työttömänä ja ihmisenä näihin yrittäjiin, jotka pitävät itsestään selvyytenä, että toisia ihmisiä kuuluu riistää ja heidän selkänahastaan maksetaan häikäilemättömästi "yrittäjän" kaikki rahalliset voitot.
En oikein ole koskaan ymmärtänyt miten ajatusmaailma voi "karata" tuollaiseen käytökseen? - ≧◔◡◔≦
≧◔◡◔≦
- jhgytreew
Suomessa on tuhansia jopa kymmeniätuhansia turhia valtion virkoja ja monessa työssä maksetaan valtavia ylipalkkoja, joista karsimalla ja laskemalla siivun palkkoja valtio säästaisi ison siivun. Monille maksetaan tuhansia euroja ylipalkkaa ja vaikka siitä menee verot niin se ei kata kokonaisuutta. Jos työtön saa 500-900euroa kuussa niin sillä ei ole juurikaan merkitystä valtion budjettiin, onhan valtiolla varaa jakaa miljardeja euroopan huijareille.
- 16
Tyypillistä.
Yksikään palstan vähäosaisista ei ole vastannut AP:n kysymyksiin, vaan ovat vaatimassa lisää vastikettomia tulonsiirtoja itselleen.
Kuka tässä oikein se riistäjä nykyään on .. - Pasillikesä
Kuulostaa kyllä siltä, ettet sinä ole kartuttamassa niitä rahoja, joita valtio kuulemma jakaa euroopan huijareille tai "ylisuuriin" palkkoihin.
Miksi valitat, eihän se sinulle kuulu kun et edes anna omaa panostasi rahan keräämiseksi jaettavaksi? - Bolse
16 kirjoitti:
Tyypillistä.
Yksikään palstan vähäosaisista ei ole vastannut AP:n kysymyksiin, vaan ovat vaatimassa lisää vastikettomia tulonsiirtoja itselleen.
Kuka tässä oikein se riistäjä nykyään on ..Maassa on satojatuhansia työttömänä ja vapaita työpaikkoja n. 1/10 siitä määrästä. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikea ymmärtää ? Lisäksi isoa osaa olemassaolevista työpaikoista miehittää ulkomainen halpa työvoima. Ja lisää rahdataan koko ajan maahan. Palstan aloittajasta huokuu selvä kapitalistinen sika jonka mielestä työvoimalle ei pitäisi maksaa ollenkaan palkkaa vaan sensijaan näiden pitäisi elää orjuuteen rinnastettavissa olosuhteissa. Ratkaisu asiaan on selvä. Ulkomainen työvoima ulos maasta ja takaisin vain ne jotka haluavat maan kansalaisiksi. Harmaa talous kuriin ja asiattomille työnantajille elinikäinen liiketoiminta kielto.
- sillan vihkinyt
AP:n kysymykseen voi parhaiten vastata Johan Ludvig Runebergin sanoin:
"Te voiton saitte. Teill on valta nyt,
siis minun tehkää, miten mielikää.
Mut laki, ennen mua syntynyt,
myös jälkeheni jää."
Koska en pidä nykyisestä kilpailu-yhteiskunnasta, sen tuottavuuden ja rahan palvonnasta, Wibeliuksen tapaan harjoitan passivista vastarintaa jo yhdeksättä vuotta ja vetoan lakiin nostaen perusturvaa - se on suomalaisena synnyinoikeuteni.
Eikä kannata teilata koulutustasoa työttömien ja sossun elättien, minulla on kaksikin maisterintutkintoa plakkarissa. Kumpikaan ei varsinaisesti tosin tuokaan ammattia ja molemmilla aloilla työpaikkoja Suomessa on ylipäätään vain kourallinen ja nekin yliopistomaailmassa.
Mutta sivistys on itseisarvo sinänsä, enkä koskaan opiskellutkaan siksi että haluaisin olla osa tuottavien kansalaisten ryhmää.
Tiedon ja taiteen alttarilla raha on toissijaista ja korkeintaan välttämätön paha.- Turskaa vaan
Olet hieno ihminen!
Vastustat arvokkaasti "kilpailuyhteiskuntaa" koulutuksella ja sivistyksellä, jonka sinun väittämäsi "kilpailuyhteiskunta" on sinulle mahdollistanut maksamalla kahden tutkintosi kustannukset. Ja nyt loisen elämääsi pitää pystyssä tämä vihaamasi "kilpailuyhteiskunta".
Vain laiska valehteva loinen sanoo vastustavansa nykyistä "kilpailuyhteiskuntaa" ja samalla nauttii sen maksamaa perusturvaa. - Semper avarus eget
Turskaa vaan kirjoitti:
Olet hieno ihminen!
Vastustat arvokkaasti "kilpailuyhteiskuntaa" koulutuksella ja sivistyksellä, jonka sinun väittämäsi "kilpailuyhteiskunta" on sinulle mahdollistanut maksamalla kahden tutkintosi kustannukset. Ja nyt loisen elämääsi pitää pystyssä tämä vihaamasi "kilpailuyhteiskunta".
Vain laiska valehteva loinen sanoo vastustavansa nykyistä "kilpailuyhteiskuntaa" ja samalla nauttii sen maksamaa perusturvaa.Et taida itse olla juurikaan tutustunut lähihistoriaan.
Hyvinvointiyhteiskuntamme perusperiaatteet luotiin 60-70 luvuilla, jolloin kilpailuyhteiskunnasta ei ollut tietoakaan.
Sen sijaan oli sosiaalidemokratiaa ja sosialistisuutta (jopa taistolaisliike), vahvat ammattiyhdistykset, maanviljelijöiden ja maaseudun asiaa ajava keskusta/maalaisliitto ja marginaalisen pienessä roolissa oleva oikeistolaiseksi ääriliikkeeksi katsottu kokoomus joka tosin yhden kerran 60-luvulla oli hallituksessa, mutta silloin tulikin sitten kerralla kansalaisten maksettavaksi liikevaihtovero (nykyinen alv), ja autojen ja bensiinin veronkorotukset.
Tiede, taide, tasa-arvo, ihmisoikeudet, rakkaus ja jopa työkin olivat vielä arvossaan kun hyvinvointiyhteiskuntaa luotiin.
Nyt kokoomuksen "papiston" johdolla palvotaan rahaa, rahaa ja rahaa markkinavoimien alttarilla. Mutta ihminen on unohdettu. - Turskaa vaan
Semper avarus eget kirjoitti:
Et taida itse olla juurikaan tutustunut lähihistoriaan.
Hyvinvointiyhteiskuntamme perusperiaatteet luotiin 60-70 luvuilla, jolloin kilpailuyhteiskunnasta ei ollut tietoakaan.
Sen sijaan oli sosiaalidemokratiaa ja sosialistisuutta (jopa taistolaisliike), vahvat ammattiyhdistykset, maanviljelijöiden ja maaseudun asiaa ajava keskusta/maalaisliitto ja marginaalisen pienessä roolissa oleva oikeistolaiseksi ääriliikkeeksi katsottu kokoomus joka tosin yhden kerran 60-luvulla oli hallituksessa, mutta silloin tulikin sitten kerralla kansalaisten maksettavaksi liikevaihtovero (nykyinen alv), ja autojen ja bensiinin veronkorotukset.
Tiede, taide, tasa-arvo, ihmisoikeudet, rakkaus ja jopa työkin olivat vielä arvossaan kun hyvinvointiyhteiskuntaa luotiin.
Nyt kokoomuksen "papiston" johdolla palvotaan rahaa, rahaa ja rahaa markkinavoimien alttarilla. Mutta ihminen on unohdettu.Sen verran kuitenkin historiasta muistan, että Kokoomuksella ei ole ollut enemmistöä eduskunnassa tai kaikkia hallituspaikkoja samalla kertaa. Aika avuttomia ovat muut olleet jos Kokoomus on muka sanellut kaiken yksin.
Ymmärrän kyllä jos sinulla on paha olo ja tarvitset sopivan yksinkertaistetun kohteen syylliseksi.
Neuvostoliittohan oli testi tuosta sinun ajatusmaailmastasi, jossa tiede, taide, tasa-arvo, ihmisoikeudet, rakkaus ja jopa työkin olivat "tärkeitä". Nyt tiedämme, että se oli vain harhaa. Nyt tiedämme myös, että vasemmiston valta johtaa vain diktatuuriin ja ihmisten sortamiseen. Oma ajattelu kielletään ja on olemassa vain yksi totuus.
Jos 60-luvulla liikevaihtoverolain muutos ja autojen ja bensiiinin hinnankorotukset ovat Kokoomuksen "syytä", niin se siis pelastikin hyvinvointivaltion kehityksen jatkamisen. Ilman sitä olisi hyvää tahtova kehitys päättynyt alkuunsa. Oliko Kokoomuksella enemmistö eduskunnassa kun kerran he ovat väitteesi mukaan päättäneet liikevaihtoveron ja autoilun kustannusten korotukset? Kukaan muu ei tukenut Kokoomusta noissa päätöksissä? - Aletheia-
Turskaa vaan kirjoitti:
Sen verran kuitenkin historiasta muistan, että Kokoomuksella ei ole ollut enemmistöä eduskunnassa tai kaikkia hallituspaikkoja samalla kertaa. Aika avuttomia ovat muut olleet jos Kokoomus on muka sanellut kaiken yksin.
Ymmärrän kyllä jos sinulla on paha olo ja tarvitset sopivan yksinkertaistetun kohteen syylliseksi.
Neuvostoliittohan oli testi tuosta sinun ajatusmaailmastasi, jossa tiede, taide, tasa-arvo, ihmisoikeudet, rakkaus ja jopa työkin olivat "tärkeitä". Nyt tiedämme, että se oli vain harhaa. Nyt tiedämme myös, että vasemmiston valta johtaa vain diktatuuriin ja ihmisten sortamiseen. Oma ajattelu kielletään ja on olemassa vain yksi totuus.
Jos 60-luvulla liikevaihtoverolain muutos ja autojen ja bensiiinin hinnankorotukset ovat Kokoomuksen "syytä", niin se siis pelastikin hyvinvointivaltion kehityksen jatkamisen. Ilman sitä olisi hyvää tahtova kehitys päättynyt alkuunsa. Oliko Kokoomuksella enemmistö eduskunnassa kun kerran he ovat väitteesi mukaan päättäneet liikevaihtoveron ja autoilun kustannusten korotukset? Kukaan muu ei tukenut Kokoomusta noissa päätöksissä?Voi sinua hermostunutta turskapoloista.
Piti oikein Neuvostoliittokin tuoda mukaan keskusteluun. Mitä seuraavaksi ? Natsit ?
Koeta ymmärtää, että ei minulla ole paha olla, ei ollenkaan. Elän tasapainossa itseni ja luonnon kanssa maaseudun rauhassa, kiireettömästi ja nautiskellen jokaisesta päivästä.
Mutta ehkäpä sinulla itselläsi on ja purat sitä joko tiedostetusti tai tiedostamattasi meihin muihin.
Annanpa kuitenkin sinulle vielä hieman mietittävää:
Suomessa ja Ruotsissa valta oli kahdeksankymmentäluvun puoleenväliin asti selkeästi vasemmistopainotteista; Suomessa sosiaalidemokraattien, SKDL:n ja keskustan hallussa, eikö vain.
Olivatko siis mielestäsi Suomi ja Ruotsi valtioina ja yhteiskuntina ihmisiä sortavia diktatuureja joissa ajattelu oli kielletty ja vain yksi totuus sallittu ? - Turskaa vain
Aletheia- kirjoitti:
Voi sinua hermostunutta turskapoloista.
Piti oikein Neuvostoliittokin tuoda mukaan keskusteluun. Mitä seuraavaksi ? Natsit ?
Koeta ymmärtää, että ei minulla ole paha olla, ei ollenkaan. Elän tasapainossa itseni ja luonnon kanssa maaseudun rauhassa, kiireettömästi ja nautiskellen jokaisesta päivästä.
Mutta ehkäpä sinulla itselläsi on ja purat sitä joko tiedostetusti tai tiedostamattasi meihin muihin.
Annanpa kuitenkin sinulle vielä hieman mietittävää:
Suomessa ja Ruotsissa valta oli kahdeksankymmentäluvun puoleenväliin asti selkeästi vasemmistopainotteista; Suomessa sosiaalidemokraattien, SKDL:n ja keskustan hallussa, eikö vain.
Olivatko siis mielestäsi Suomi ja Ruotsi valtioina ja yhteiskuntina ihmisiä sortavia diktatuureja joissa ajattelu oli kielletty ja vain yksi totuus sallittu ?No, sinä Neuvostoliiton vedit mukaan tavassasi kirjoittaa, joka kertoi syvän vasemmistolaisuutesi, ja mainitsemalla taistolaisuuden, jonka keskeisellä sijalla oli myös Neuvostoliiton ja sen kommunistisen puolueen puolustaminen.
Ja todellakin aika oli vasemmistopainotteista, mutta vasemmisto ei ollut yksin vallassa. Luojan kiitos!
Kerrotko nyt kuitenkin miten Kokoomus on yksin syyllinen 60 luvun liikevaihtoverolain muuttamiseen ja autoilun kustannusten nostamiseen vasemmistopainoitteisella 60 luvulla? Kerrotko miten se onnistui demokraattisesti toimivassa Suomessa? Ihan yksinäänkö pistivät lait uusiksi ja muut vain seurasivat? Kukaan muu kuin Kokoomus ei äänestänyt uusien lakien puolesta? - Aletheia-
Turskaa vain kirjoitti:
No, sinä Neuvostoliiton vedit mukaan tavassasi kirjoittaa, joka kertoi syvän vasemmistolaisuutesi, ja mainitsemalla taistolaisuuden, jonka keskeisellä sijalla oli myös Neuvostoliiton ja sen kommunistisen puolueen puolustaminen.
Ja todellakin aika oli vasemmistopainotteista, mutta vasemmisto ei ollut yksin vallassa. Luojan kiitos!
Kerrotko nyt kuitenkin miten Kokoomus on yksin syyllinen 60 luvun liikevaihtoverolain muuttamiseen ja autoilun kustannusten nostamiseen vasemmistopainoitteisella 60 luvulla? Kerrotko miten se onnistui demokraattisesti toimivassa Suomessa? Ihan yksinäänkö pistivät lait uusiksi ja muut vain seurasivat? Kukaan muu kuin Kokoomus ei äänestänyt uusien lakien puolesta?Sinähän luet rivien välistä kuin piru raamattua.
En mielestäni missään vaiheessa ole väittänyt että Kokoomus olisi yksin ollut päätöstä tekemässä. Mutta sen sijaan voin tässä todeta, että silloin todellakin oli porvarihallitus päätöksiä tekemässä: Kokoomus, Kansanpuolue, RKP ja Keskusta.
Lyhytaikaisen hallituksen korvasi 2 vuoden jälkeen Rafael Paasion vetämä SDP:n, SKDL:n, TPSL:n ja Keskustan hallitus. Ne sinun pilkkaamasi vasemmistolaiset kutsuivatkin sitä Kansanrintamahallitukseksi.
Mutta oikeasti, peace & love & understanding, eikö niin.
Minä kerron vain omasta elämäntavastani. Olen hypännyt pois oravanpyörästä ja yliopistomaailman pätkätöistä ja apurahaviidakoista. Näen oman työmarkkinatukeni hyvin samankaltaisena kuin aiemmat apurahani.
Sen avulla keskityn läheisiini, luontoon, kirjallisuuteen, runouteen ja musiikkiin, esittäviin taiteisiin.
Saatan silloin tällöin luennoida tai esiintyä; en kuitenkaan laskuta kuin korkeintaan matkakorvaukset ja päivärahat koska en viitsi TE-toimiston ja Kelan byrokratian kanssa taistella.
Elän elämäni onnellisinta aikaa, paineetonta ja kevyttä. - haiset pahalle
Turskaa vaan kirjoitti:
Olet hieno ihminen!
Vain laiska valehteva loinen sanoo vastustavansa nykyistä "kilpailuyhteiskuntaa" ja samalla nauttii sen maksamaa perusturvaa.Kovasti sinullakin tuntuu olevan "yrittäjällä" aikaa palstatrollailla.
Kaikki nämä palsta"avautumiset" ovat samasta lähteestä, oikeasti jonkun 15-kesäisen finninaaman lähmäiseltä näppikseltä. - fhnfghfg
haiset pahalle kirjoitti:
Kovasti sinullakin tuntuu olevan "yrittäjällä" aikaa palstatrollailla.
Kaikki nämä palsta"avautumiset" ovat samasta lähteestä, oikeasti jonkun 15-kesäisen finninaaman lähmäiseltä näppikseltä.Juu, se on se iänikuinen kaaleppi mesoamassa. Teini-ikäinen kakara joka ei tiedä oikeasta maailmasta mitään, perähuoneen poika kun on.
- Turskaa vain
Aletheia- kirjoitti:
Sinähän luet rivien välistä kuin piru raamattua.
En mielestäni missään vaiheessa ole väittänyt että Kokoomus olisi yksin ollut päätöstä tekemässä. Mutta sen sijaan voin tässä todeta, että silloin todellakin oli porvarihallitus päätöksiä tekemässä: Kokoomus, Kansanpuolue, RKP ja Keskusta.
Lyhytaikaisen hallituksen korvasi 2 vuoden jälkeen Rafael Paasion vetämä SDP:n, SKDL:n, TPSL:n ja Keskustan hallitus. Ne sinun pilkkaamasi vasemmistolaiset kutsuivatkin sitä Kansanrintamahallitukseksi.
Mutta oikeasti, peace & love & understanding, eikö niin.
Minä kerron vain omasta elämäntavastani. Olen hypännyt pois oravanpyörästä ja yliopistomaailman pätkätöistä ja apurahaviidakoista. Näen oman työmarkkinatukeni hyvin samankaltaisena kuin aiemmat apurahani.
Sen avulla keskityn läheisiini, luontoon, kirjallisuuteen, runouteen ja musiikkiin, esittäviin taiteisiin.
Saatan silloin tällöin luennoida tai esiintyä; en kuitenkaan laskuta kuin korkeintaan matkakorvaukset ja päivärahat koska en viitsi TE-toimiston ja Kelan byrokratian kanssa taistella.
Elän elämäni onnellisinta aikaa, paineetonta ja kevyttä.Nyt ymmärrän hieman enemmän. Yliopistomaailman apurahaviidakot pätkätöineen ovat kyllä tuttuja vaikka itse en ole niihin itse henkilökohtaisesti sekaantunutkaan. Useat kaverit kuitenkin ovat. Eivät ole kultakaivos ja läheskään aina eivät riitä kunnolla edes elämisen normaaleihin menoihin.
Minulla taitaa vaan välillä hieman keittää downsizing tyyppiset tarinat ja ainainen valitus jostain Kokoomuksen ajamasta riistosta.
Minä nautin kiireisestä elämästäni. Minä olen vain ylioppilas ja kotoa en saanut mitää taloudellista apua vaan kaikki asiat on tehty itse. Olen tehnyt haluamaani työtä, josta halutaan maksaa paljon keskituloa enemmän ja on maksettu viimeiset yli 20 vuotta. Raha on tärkeä, mutta vain sivutuote. Raha tulee kun on innostunut, korkea työmoraali, tahto oppia uutta jatkuvasti ja on oikeassa tilanteessa nöyrä.
Kun viittasit aikaisemmassa kommentissasi 60-lukuun, niin hain itsekin aiheesta tietoa ja löysin mm. seuraavan Kokoomuksen 50-vuotta sitten olleista kommenteista (vain pieni pätkä), jonka ajatuksen voin itse allekirjoittaa:
"On tosiasia, että ihminen on parhaimmillaan hoitaessaan omaa kotiaan, omaa mökkiään, omaa autoaan, omaa huvilaansa ja omaa yritystään, viljellessään omaa tilaansa, katsellessaan omaa televisiotaan, etsiessään asemaa omasta radiostaan ja pitäessään jääkaappia pikku kellarinaan. Tämä saa hänet aloitekykyiseksi ja toimeliaaksi, innostaa hankkimaan tietoja ja panee avartamaan näköalaa. Suomalainen ei ole ylpeä siitä, että hän omistaa 1/4 500 000:s osan valtion yrityksistä, vaan siitä, mitä hän omistaa henkilökohtaisesti."
Mutta rauha maassa. - Turskaa vain
haiset pahalle kirjoitti:
Kovasti sinullakin tuntuu olevan "yrittäjällä" aikaa palstatrollailla.
Kaikki nämä palsta"avautumiset" ovat samasta lähteestä, oikeasti jonkun 15-kesäisen finninaaman lähmäiseltä näppikseltä.Arvostan trolliviestejänne "haiset pahalle" ja "fhnfghfg". Viestien sisältö on tarkalleen oppikirjamainen sisällötön trolliviesti.
1. Kyllä, minä olen yrittäjä. Yrittäjyydessä on yksi viestiisi liittyvä merkittävä tekijä eli se, että minä hallitsen omaa aikaani, en ole kasvottoman yrityksen käskettävänä leimaamassa kellokorttia.
2. "palstatrollailla"? Niinhän se on, että tämänkaltaisella palstalla on "lupa" haukkua vain enemmän tienaavia, huippupalkkaisia johtajia, kokoomuspoliittikkoja, rikkaita, yleensäkin urallaan menestyviä jne jne. Minkään asian kehuminen ei ole sallittua.
3. 15-vuotias finninaama ja vielä peräkammarin poika?. Ikävä kyllä minä puhun hieman pidemmällä ja laajemmalla kokemuksella? Mutta suuri kiitos kuitenkin.
Työttömänä oleminen tai tarkoituksellisesti työttömyyskorvauksella/perusturvalla eläminen on kaikissa tapauksia jonkun muun syy, vai mitä? Tai vähintään se on Kokoomuksen syy? Kaikki työnantajat ja johtajat ovat vain riistäjäsikoja? - sinulle kommentti
Turskaa vaan kirjoitti:
Olet hieno ihminen!
Vain laiska valehteva loinen sanoo vastustavansa nykyistä "kilpailuyhteiskuntaa" ja samalla nauttii sen maksamaa perusturvaa.Haaaalooo! Ihan saat nimimerkki "Turskaa vaan" höpöttää, mutta eikö se nyt vähän kuitenkin ole noloa, että jos ihminen jolla ei ole todistusta yliopistosta, esiintyy nettipalstalla akateemisen koulutuksen kustannusten ja akateemisen opiskelemisen asiantuntijana? MINUSTA olisi. EI Suomessa kukaan opiskele valtion piikkiin - se opintoraha, jota esim. itse en enää saa, niin sillä ei edes 2000-luvulla saanut ruokiaankaan ostettua. Opiskelu vaatii ensimmäkin sen verran terävää päätä, että tajuaa käydä koulujaan niin tunnolisesti, että on sitten changet, jos riittävän älykäs on, päästä jopa korkeakouluun ja siksi toisekseen en ainakaan minä tunne YHTÄKÄÄN opiskelijaa, jota ei oma perhe jollakin tavoin - joko ruoka- avulla tai vaatetuksessa avustamalla tai jotenkin, olisi avustanut.
Ja mua ainakin RAIVOSTUTTAA, mikäli olet joku netin perusjuustonaama, ääliö elävästä elämästä täysin irronnut rasistinen juustonaamaprovokaattori aktiivi- Suomi24- keskustelujen pilaaja, joka saisi tässä nyt vuonna- 2011 aika v- tun taantumassa kattoon räkimisestäsi ELI TOLLASESTA ASIATTOMASTA NETTIV*TTUILUSTA massu täynnä ruokoo..anteeksi ruokaa a.) työmarkkinatukea, b.)perhe- etuuksia kuntalisät , lapsilisät, kotitalousvähennykset, kotihoidontuet, isyystuet, OMAN ASUNNON LAINANVÄHENNYSKULUT vaikka olisit perse putkella valtiolle velkaa, kun pitää olla mööpelit ilman fyrkkaa( opintolaina on siinä paljo hei pienempi, arvon tuntematon!) ja varmaan lisäksi VIELÄ TOIMEENTULOTUEN MINIMIN, jessus jos ihan päin v*ttua on yhteiskunnan arvot....
Ja anteeksi, että suutuin, mutta MIKÄ perusturva? Tiedätkö edes sitä asiaa, että Suomessa on rehtejä ihmisiä, jotka eivät saa MITÄÄN säännöllistä yhteiskunnan avustusmuotoa, joka kattaisi elämiskustannukset minimissään edes? Ei ehkä pitäisi kirjoittaa minunkaan näin yksilöivästi, mutta olen NIIN raivoissani tota kirjoitusta lukiessani, että sanon: MÄ olen saanut yhteiskunnalta 180 euroa vuokra- asuntooni asumislisää ja TÄMÄ on ollut AINOA yhteiskunnan minulle automaattisesti myönnetty tuki( ei toki 180:a euroa koko ajan, ei edes sitä), jota olen säännöllisesti kuukausittain saanut vuoden 2005 jälkeen ja olen tuloton, rehti, opiskelija jolla opintotuet loppuneet kun sairastuin vakavasti fyysisesti kesken kunnianhimoisen opiskeluni ja tosi väsynyt usein ( fyysisesti, kun mulla on harvinainen autoimmuunipohjainen verenvuototauti), lukuunottamatta lyhytta aikaa, jolloin sain koulutustukea opintojeni viimeistelyyn ja nyt sitten tässä pitäisi opiskella ja maksaa kaikki menoni kuulemani mukaan 20:lla eurolla tässä kuussa. SAATKO SINÄ TÄTÄ ENEMMÄN yhteiskunnan tukia - jos saat, pidä se PÄÄSI kiinni edes v*ttuilusta niille, jotka on sua suoraselkäisempiä anonyymi.
Mä pelkään, että voi käydä pian niin pahimmassa tapauksessa, että kun mä sitten pääsen hyvään palkkatyöhön, musta saattaisi tulla aika k*sipää ymmärrykseltäni huonosti kasvatettuja ja lötköjä ja epärehtejä ja moraalittomia ihmisiä kohtaan, kun olen 2011- vuoden hyvinvointi- Suomessa itse kokenut konkreetisti nälän ja lukenut idioottien nettipalstakirjoituksia, missä roisisti yhteiskunnan tukia nauttiessaan ja sitä edes tajuamatta ( tulee ainakin mieleen?), tyhmät toimettomat aukoo naamaansa ihmisille, joilla ei kaikilla ole aina edes ruokaa. Ja kato kun mä en tampio ole ja kun olen niitä kouluja käynyt, niin mun maineella työn saaminen ei ole vaikeaa, etenkään kun en ole ronkeli.
Niin, siis kerrotko minulle, että mitä " yhteiskunnan perusturvaa" nauttii suomalaisessa yhteiskunnassa nuori ihminen, joka ei ole halunnut tehdä lapsia, joka on ikänsä elänyt rotilla, eli ei ökyillyt yhteiskunnan velaksi tai urpoillut ja jonka yhteiskunnan tuki tulottomana on alle kaksikymmentä euroa kuukauden kaikkiin menoihin, siis n. 180 euroa asumislisän päälle? Millaisia tukia arvelet köyhillä olevan - ja nyt siis älä ajattele niitä perheellisten tukia, joita mäkin verovaroistani persnahastani sulle ja kaiken maailman ikänsä kotona sisustamassa suunnitteleville ns. "kotirouville" maksan. Ja muista, että mä tulen olemaan töisä 70- vuotaaksi, että turha molottaa kenenkään, jos omilla velkarahoillani olen sivistänyt itseäni ja opiskellut, kun yhteiskunnan osuus siitä on varmasti alle kolmasosa; siitä opiskelusummasta, jos sitäkään. - Jorgosburgos
sinulle kommentti kirjoitti:
Haaaalooo! Ihan saat nimimerkki "Turskaa vaan" höpöttää, mutta eikö se nyt vähän kuitenkin ole noloa, että jos ihminen jolla ei ole todistusta yliopistosta, esiintyy nettipalstalla akateemisen koulutuksen kustannusten ja akateemisen opiskelemisen asiantuntijana? MINUSTA olisi. EI Suomessa kukaan opiskele valtion piikkiin - se opintoraha, jota esim. itse en enää saa, niin sillä ei edes 2000-luvulla saanut ruokiaankaan ostettua. Opiskelu vaatii ensimmäkin sen verran terävää päätä, että tajuaa käydä koulujaan niin tunnolisesti, että on sitten changet, jos riittävän älykäs on, päästä jopa korkeakouluun ja siksi toisekseen en ainakaan minä tunne YHTÄKÄÄN opiskelijaa, jota ei oma perhe jollakin tavoin - joko ruoka- avulla tai vaatetuksessa avustamalla tai jotenkin, olisi avustanut.
Ja mua ainakin RAIVOSTUTTAA, mikäli olet joku netin perusjuustonaama, ääliö elävästä elämästä täysin irronnut rasistinen juustonaamaprovokaattori aktiivi- Suomi24- keskustelujen pilaaja, joka saisi tässä nyt vuonna- 2011 aika v- tun taantumassa kattoon räkimisestäsi ELI TOLLASESTA ASIATTOMASTA NETTIV*TTUILUSTA massu täynnä ruokoo..anteeksi ruokaa a.) työmarkkinatukea, b.)perhe- etuuksia kuntalisät , lapsilisät, kotitalousvähennykset, kotihoidontuet, isyystuet, OMAN ASUNNON LAINANVÄHENNYSKULUT vaikka olisit perse putkella valtiolle velkaa, kun pitää olla mööpelit ilman fyrkkaa( opintolaina on siinä paljo hei pienempi, arvon tuntematon!) ja varmaan lisäksi VIELÄ TOIMEENTULOTUEN MINIMIN, jessus jos ihan päin v*ttua on yhteiskunnan arvot....
Ja anteeksi, että suutuin, mutta MIKÄ perusturva? Tiedätkö edes sitä asiaa, että Suomessa on rehtejä ihmisiä, jotka eivät saa MITÄÄN säännöllistä yhteiskunnan avustusmuotoa, joka kattaisi elämiskustannukset minimissään edes? Ei ehkä pitäisi kirjoittaa minunkaan näin yksilöivästi, mutta olen NIIN raivoissani tota kirjoitusta lukiessani, että sanon: MÄ olen saanut yhteiskunnalta 180 euroa vuokra- asuntooni asumislisää ja TÄMÄ on ollut AINOA yhteiskunnan minulle automaattisesti myönnetty tuki( ei toki 180:a euroa koko ajan, ei edes sitä), jota olen säännöllisesti kuukausittain saanut vuoden 2005 jälkeen ja olen tuloton, rehti, opiskelija jolla opintotuet loppuneet kun sairastuin vakavasti fyysisesti kesken kunnianhimoisen opiskeluni ja tosi väsynyt usein ( fyysisesti, kun mulla on harvinainen autoimmuunipohjainen verenvuototauti), lukuunottamatta lyhytta aikaa, jolloin sain koulutustukea opintojeni viimeistelyyn ja nyt sitten tässä pitäisi opiskella ja maksaa kaikki menoni kuulemani mukaan 20:lla eurolla tässä kuussa. SAATKO SINÄ TÄTÄ ENEMMÄN yhteiskunnan tukia - jos saat, pidä se PÄÄSI kiinni edes v*ttuilusta niille, jotka on sua suoraselkäisempiä anonyymi.
Mä pelkään, että voi käydä pian niin pahimmassa tapauksessa, että kun mä sitten pääsen hyvään palkkatyöhön, musta saattaisi tulla aika k*sipää ymmärrykseltäni huonosti kasvatettuja ja lötköjä ja epärehtejä ja moraalittomia ihmisiä kohtaan, kun olen 2011- vuoden hyvinvointi- Suomessa itse kokenut konkreetisti nälän ja lukenut idioottien nettipalstakirjoituksia, missä roisisti yhteiskunnan tukia nauttiessaan ja sitä edes tajuamatta ( tulee ainakin mieleen?), tyhmät toimettomat aukoo naamaansa ihmisille, joilla ei kaikilla ole aina edes ruokaa. Ja kato kun mä en tampio ole ja kun olen niitä kouluja käynyt, niin mun maineella työn saaminen ei ole vaikeaa, etenkään kun en ole ronkeli.
Niin, siis kerrotko minulle, että mitä " yhteiskunnan perusturvaa" nauttii suomalaisessa yhteiskunnassa nuori ihminen, joka ei ole halunnut tehdä lapsia, joka on ikänsä elänyt rotilla, eli ei ökyillyt yhteiskunnan velaksi tai urpoillut ja jonka yhteiskunnan tuki tulottomana on alle kaksikymmentä euroa kuukauden kaikkiin menoihin, siis n. 180 euroa asumislisän päälle? Millaisia tukia arvelet köyhillä olevan - ja nyt siis älä ajattele niitä perheellisten tukia, joita mäkin verovaroistani persnahastani sulle ja kaiken maailman ikänsä kotona sisustamassa suunnitteleville ns. "kotirouville" maksan. Ja muista, että mä tulen olemaan töisä 70- vuotaaksi, että turha molottaa kenenkään, jos omilla velkarahoillani olen sivistänyt itseäni ja opiskellut, kun yhteiskunnan osuus siitä on varmasti alle kolmasosa; siitä opiskelusummasta, jos sitäkään.Sun ITP tuskin on yhteiskunnan tai kenenkään palstalle kirjoittajan syy.
Ehkä sinulla on paha olla, mutta koulutustasostasi huolimatta kielenkäyttösi ei osoita suurta sydämen sivistystä.
Nescit vox missa reverti. - Turskaa vaan
sinulle kommentti kirjoitti:
Haaaalooo! Ihan saat nimimerkki "Turskaa vaan" höpöttää, mutta eikö se nyt vähän kuitenkin ole noloa, että jos ihminen jolla ei ole todistusta yliopistosta, esiintyy nettipalstalla akateemisen koulutuksen kustannusten ja akateemisen opiskelemisen asiantuntijana? MINUSTA olisi. EI Suomessa kukaan opiskele valtion piikkiin - se opintoraha, jota esim. itse en enää saa, niin sillä ei edes 2000-luvulla saanut ruokiaankaan ostettua. Opiskelu vaatii ensimmäkin sen verran terävää päätä, että tajuaa käydä koulujaan niin tunnolisesti, että on sitten changet, jos riittävän älykäs on, päästä jopa korkeakouluun ja siksi toisekseen en ainakaan minä tunne YHTÄKÄÄN opiskelijaa, jota ei oma perhe jollakin tavoin - joko ruoka- avulla tai vaatetuksessa avustamalla tai jotenkin, olisi avustanut.
Niin, siis kerrotko minulle, että mitä " yhteiskunnan perusturvaa" nauttii suomalaisessa yhteiskunnassa nuori ihminen, joka ei ole halunnut tehdä lapsia, joka on ikänsä elänyt rotilla, eli ei ökyillyt yhteiskunnan velaksi tai urpoillut ja jonka yhteiskunnan tuki tulottomana on alle kaksikymmentä euroa kuukauden kaikkiin menoihin, siis n. 180 euroa asumislisän päälle? Millaisia tukia arvelet köyhillä olevan - ja nyt siis älä ajattele niitä perheellisten tukia, joita mäkin verovaroistani persnahastani sulle ja kaiken maailman ikänsä kotona sisustamassa suunnitteleville ns. "kotirouville" maksan. Ja muista, että mä tulen olemaan töisä 70- vuotaaksi, että turha molottaa kenenkään, jos omilla velkarahoillani olen sivistänyt itseäni ja opiskellut, kun yhteiskunnan osuus siitä on varmasti alle kolmasosa; siitä opiskelusummasta, jos sitäkään.Hyvä "sinulle kommentti"
Olen pahoillani, jos esiinnyin vain ylioppilaana sinun mielestäsi väärin "akateemisen maailman asiantuntijana".
Ikäväkseni täytyy kyllä mainita, että minä pääsin korkeakouluun, mutta opiskelun alkuvaiheessa perustettu yritys vei huomion hieman muihin asioihin ja lopulta yrityksen liiketoiminnan ja työntekijämäärän kasvu vei kiinnostuksen opiskelun valmiiksi saattamiselta. Yrityksen vuoksi opintotuen saaminen loppui lyhyeen ja opintolainaa ei ehtinyt paljon kerääntyä.
Ja en saanut tukea vanhemmilta, koska en halunnut ei siksi etteivät olisi pystyneet antamaan. En laskejuhlapäivien vaatelahjoja tai ajoittaisia leivonnaisia avustuksiksi. Vanhempieni omat asunto yms. lainat maksoin kyllä pois kun ensimmäisen yritykseni myin.
Ja mitä tulee kommenttiisi "...perheellisten tukia, joita mäkin verovaroistani persnahastani sulle ja...", niin ohi meni.
Minä olen ollut 2 päivää työttömyyskorvauksen piirissä reilusti yli 20 vuoden työuran aikana. Sekin johtui kesätyöpaikan konkurssista. Tämän lisäksi on yksi 3 kuukauden työttömyysjakso koko aikana, jolloin en hakenut työttömyyskorvausta vaikka ansiosidonnaiseen olin oikeutettu. Hakeminen olisi tuntunut väärältä, koska minulla ei ollut siihen taloudellista tarvetta. Mitään muita tukia en ole hyödyntänyt. Tai no lääkkeistä saa korvausta ja asuntolainan verovähennyksetkin lasketaan varmaan tueksi. Kelan toimistossakin olen aikuisena muistaakseni kerran elämässäni käynyt, mutta en kyllä muista miksi. - ikavaaon
Turskaa vaan kirjoitti:
Olet hieno ihminen!
Vain laiska valehteva loinen sanoo vastustavansa nykyistä "kilpailuyhteiskuntaa" ja samalla nauttii sen maksamaa perusturvaa.Loinen.. v tunne vammainen. Samanlaisesta reiästä sinä olet tänne syntynyt.
"Vain laiska valehteva loinen sanoo vastustavansa nykyistä "kilpailuyhteiskuntaa" ja samalla nauttii sen maksamaa perusturvaa. " No mitä kuvittelit jollakin kuitenkin pitää elää.Sinulla on nähtävästi sen verran pahanlaatuisia ongelmia joita ei nyt tässä pysty selvittää ja asia ei selviä edes sillä että suomessa ei olisi yhtään työtöntä. - wcjmköcjmöew
Turskaa vain kirjoitti:
Arvostan trolliviestejänne "haiset pahalle" ja "fhnfghfg". Viestien sisältö on tarkalleen oppikirjamainen sisällötön trolliviesti.
1. Kyllä, minä olen yrittäjä. Yrittäjyydessä on yksi viestiisi liittyvä merkittävä tekijä eli se, että minä hallitsen omaa aikaani, en ole kasvottoman yrityksen käskettävänä leimaamassa kellokorttia.
2. "palstatrollailla"? Niinhän se on, että tämänkaltaisella palstalla on "lupa" haukkua vain enemmän tienaavia, huippupalkkaisia johtajia, kokoomuspoliittikkoja, rikkaita, yleensäkin urallaan menestyviä jne jne. Minkään asian kehuminen ei ole sallittua.
3. 15-vuotias finninaama ja vielä peräkammarin poika?. Ikävä kyllä minä puhun hieman pidemmällä ja laajemmalla kokemuksella? Mutta suuri kiitos kuitenkin.
Työttömänä oleminen tai tarkoituksellisesti työttömyyskorvauksella/perusturvalla eläminen on kaikissa tapauksia jonkun muun syy, vai mitä? Tai vähintään se on Kokoomuksen syy? Kaikki työnantajat ja johtajat ovat vain riistäjäsikoja?Itse en ole haukkunut ketää enkä puutu toisten asioihin ennen kuin puuttuvat minun.. näin käy useasti. Ei työttömänä oleminen ole kokoomuksen syy mutta nyky yhteiskunnalla on siihen vaikutusta. Jotkut kun sattuvat väsymään ehkäpä vuosien kyykytyksiin. Asia voisi olla toisin jos olisi asiat hoidettu toisin. Työnantajista ei ole pahaa sanottavaa.
- kommentti....,,,
Turskaa vaan kirjoitti:
Hyvä "sinulle kommentti"
Olen pahoillani, jos esiinnyin vain ylioppilaana sinun mielestäsi väärin "akateemisen maailman asiantuntijana".
Ikäväkseni täytyy kyllä mainita, että minä pääsin korkeakouluun, mutta opiskelun alkuvaiheessa perustettu yritys vei huomion hieman muihin asioihin ja lopulta yrityksen liiketoiminnan ja työntekijämäärän kasvu vei kiinnostuksen opiskelun valmiiksi saattamiselta. Yrityksen vuoksi opintotuen saaminen loppui lyhyeen ja opintolainaa ei ehtinyt paljon kerääntyä.
Ja en saanut tukea vanhemmilta, koska en halunnut ei siksi etteivät olisi pystyneet antamaan. En laskejuhlapäivien vaatelahjoja tai ajoittaisia leivonnaisia avustuksiksi. Vanhempieni omat asunto yms. lainat maksoin kyllä pois kun ensimmäisen yritykseni myin.
Ja mitä tulee kommenttiisi "...perheellisten tukia, joita mäkin verovaroistani persnahastani sulle ja...", niin ohi meni.
Minä olen ollut 2 päivää työttömyyskorvauksen piirissä reilusti yli 20 vuoden työuran aikana. Sekin johtui kesätyöpaikan konkurssista. Tämän lisäksi on yksi 3 kuukauden työttömyysjakso koko aikana, jolloin en hakenut työttömyyskorvausta vaikka ansiosidonnaiseen olin oikeutettu. Hakeminen olisi tuntunut väärältä, koska minulla ei ollut siihen taloudellista tarvetta. Mitään muita tukia en ole hyödyntänyt. Tai no lääkkeistä saa korvausta ja asuntolainan verovähennyksetkin lasketaan varmaan tueksi. Kelan toimistossakin olen aikuisena muistaakseni kerran elämässäni käynyt, mutta en kyllä muista miksi.Sitä tässä ei voi tietää, että puhutko sinä suoraasanoen p*skaa, vaiko että oletko oikeasti yrittäjä, kuten väität, mutta sinulla ei paljoa ..anteeksi.. järki pollaa paina, jos sinä et tajua, että palkkatyöläisten verovaroista tuetaan myös yksityisiä yrityksiä. Arvostan todella paljon yrittäjiä, jotka omista rahoistaan pistävät yrityksen pystyyn ja luovat maahan työtä, muta mikäli kuuluisit esim. sellaisiin yksityisyrittäjiin ( en tiedä sinusta mitään ja tämä siis vain esimrkki...), jotka vaikkapa vetäsee valtion sosiaalituet siitä, että saat palkattua halpoja harjoittelijoita ja sitten heität pihalle ja otat uuden halpatyöläisn työttömän kehiin ja et vakinaista ketään, niin siinä tapauksessa SE ON VALTION JA VERONMAKSAJIEN SOSIAALITUKIEN hyödyntämistä yrittiäjältä sekin, mitä seikkaa monet yrittäjät eivät kovin innostuneita ole pohtimaan, julistusinnossaan, että kuinka muka eivät mitään yhteiskunnan sosiaaliavustuksia saa.
Kaikki kunnia, jos olet rehti yrittäjä, mutta minusta se n yt sori vaan on tosi vinoutunutta tulla jonnekin netin palstalle aukomaan naamaansa yhteiskunnan sosiaalisilla tuilla eläville, ja etenkin siksi, kun palstan aihe ei ole "yrittäjyys", kuten saattoi aloituksenkin sisällöstä häiriköintitekstiä nähdä.
Mun mielestä olkoot kuka tahansa mikä tahansa yrittäjä ja siitä vaan, jos rehellisesti maksaa verot ja arvostan niitä, mutta ei se palkkatyöläisten tai valtion tehtävä ole tukea yrityksiä konkursseilta, koska ei yrittäjäkään anna yksityisistä voitoistaan valtion kassaan kuin tietyn verosumman, eikä yrityksiä koskaan perusteta siksi, että niiden avulla olisi muka tarkoitus tehdä jotakin hyväntekeväisyystyötä valtion eduksi, eli enemmän ne monet palkkatyöläiset veroja maksaa ja julkisia palveluita kustantaa, kuin yrittäjät, jos ihan oikeasti ihmisten matemaattisella logiikalla alettais ajatella asiaa. Poikkeus toki suurimmat menestysyritykset, kuten vaikka joku Kone ja niin edelleen, eli jotkut Herlinit, esim., on varmaan realisitisesti elättäneet puolta Suomea menestyksellään jne. sen kaltaiset, mutta on myös yrittäjiä ja yrityksiä, jotka tuottaa käytännössä tappiota Suomen valtiolle, enkä käsitä, että miksi veronmaksajien omien palveluidensa kaventamisella pitäisi niitä yrityksiä auttaa. Mulla ainakin mun yrittäjäystävät on omista rahoistaan yrityksensä perustaneet, mutta kun on myös " yrityksiä", jotka edes elää ja pysyy pystyssä ainoastaan siksi, että veronmaksajat tavikset ne maksaa, niin eipä sellaisia tarttis mitenkään oleellisesti tukea, jos vaihtoehtona on se, että mummot ei pääse lääkäriin, kouluverkot karsitaan ja julkisen sektorin elintärkeitä virkoja lakkautetaan, mistä maa - Suomi voisi pahimmassa tapauksessa muuttua ..noh, suurinpiirtein vaikka viidakoksi, jollei jotkut rajoittaisi touhua. - jaaa??!!
Jorgosburgos kirjoitti:
Sun ITP tuskin on yhteiskunnan tai kenenkään palstalle kirjoittajan syy.
Ehkä sinulla on paha olla, mutta koulutustasostasi huolimatta kielenkäyttösi ei osoita suurta sydämen sivistystä.
Nescit vox missa reverti.Minä en teidän nörttislangianne ymmärrä, ja ihan todella on niin, että päästään pimeä on joku ihan muu, kuin minä tässä keskustelussa. Kyllä mun kielenkäyttö mielestäni osoittaa aika suurta sivistystä - en pidä netin anonyymeista nimettömistä viha-aloituksista, enkä katso, että minun tulisi suhtautua sellaisiin kirjoituksiin, ikäänkuin ne sellaiset muka asiallistakin ja täysijärkistenkin anonyyminettitoimijoiden ajatusmaailmaakin edustaisivat. Katkera on toi nimetön aloittaja, jonka teksti osoittaa kateutta mm. julkisen sektorin viranhaltijoita ja niiden muka suuria palkkoja kohtaan - ei kandeis, kun jokainenhan niihin hommiin pääsee, joka on niin terävä päästään, että omaa kouluista mutakin kuin vitosen keskiarvon ja jos on joku vaikka maisteripaperi tms., jollasen saa ahkeruudella ja ihan normiälyllä, jos ei ole ihan tyhmä ja jos on ahkera, eli jos jaksaa ainakin viis vuotta syödä puuroa ja lukea tuhansia kirjoja ja jos on sen verran normaali keskittymiskyky ja yleissivistys ja taloudelliset mahdollisuudet opiskeluun ja jos ei tule esim. odottamattomia vastoinkäymisiä sairauksien vuoksi.
Mä nyt sanoisin, että arvostan kaikkia jotka rehtiä työtä tekee - vaikee muuta sanoa nimettömän tyyperyyden huippu-anonyymijorinaan nettipalstalla. - kommmentti...,,,
ikavaaon kirjoitti:
Loinen.. v tunne vammainen. Samanlaisesta reiästä sinä olet tänne syntynyt.
"Vain laiska valehteva loinen sanoo vastustavansa nykyistä "kilpailuyhteiskuntaa" ja samalla nauttii sen maksamaa perusturvaa. " No mitä kuvittelit jollakin kuitenkin pitää elää.Sinulla on nähtävästi sen verran pahanlaatuisia ongelmia joita ei nyt tässä pysty selvittää ja asia ei selviä edes sillä että suomessa ei olisi yhtään työtöntä.No sairashan toi ( ja mahdollisesti sä myös, kenties?) on, joka kirjoittelee noita nimettömiä vihakirjoituksia yleistäen julkista sektoria ja tikahtuen kateuteen. Minä ainakaan en halua lukea ninettömiltä netinmöykkähäiriköiltä olevani "loinen" yhteiskunnan tukien hakijana, kun sosiaalivirasto on tukenut minua toimeentulotuella yhteensä 13, 99 euroa tämän kuukauden syyskuu-2011 ajalle ja kun en nauti tai ole koko vuonna nauttinut MITÄÄN muuta Suomen yhteiskunnan säännöllistä henkilökohtaista avustusmuotoa, paitsi vuokra-asuntoni asumislisän n. 181 euroa ja lisäksi fyysiseen sairauteeni Kelan 72%:n avustuksen pakollisiin lääkkeisiini, joita ilman kuolisin. Enkä ole edes mikään p*ssi, eli en edes rikostaustainen, joma kuormittaisin veronmaksajien rahoja olemassaolollani sitenkään. Kyllä mä ainakin enemmän olen yhteiskunnalle antanut, kuin siltä saanut ja siis käytännössä välillisesti, kun en ole paskataustasta, vaan tavallisten rehtien veronmaksajien jälkeläinen, jotka kouluttaa kakaransa nyky- Suomessa pääosin omasta pussistaan ja pelastaa vielä nälkäkuolemalta, kun yhteiskunnassa ei ole lakisääteistä viimesijaisinta toimeentulomuotoa.
- katin kontit.
Turskaa vaan kirjoitti:
Hyvä "sinulle kommentti"
Minä olen ollut 2 päivää työttömyyskorvauksen piirissä reilusti yli 20 vuoden työuran aikana. Sekin johtui kesätyöpaikan konkurssista. Tämän lisäksi on yksi 3 kuukauden työttömyysjakso koko aikana, jolloin en hakenut työttömyyskorvausta vaikka ansiosidonnaiseen olin oikeutettu. Hakeminen olisi tuntunut väärältä, koska minulla ei ollut siihen taloudellista tarvetta. Mitään muita tukia en ole hyödyntänyt. Tai no lääkkeistä saa korvausta ja asuntolainan verovähennyksetkin lasketaan varmaan tueksi. Kelan toimistossakin olen aikuisena muistaakseni kerran elämässäni käynyt, mutta en kyllä muista miksi."Ikäväkseni täytyy kyllä mainita, että minä pääsin korkeakouluun, mutta opiskelun alkuvaiheessa perustettu yritys vei huomion hieman muihin asioihin ja lopulta yrityksen liiketoiminnan ja työntekijämäärän kasvu vei kiinnostuksen opiskelun valmiiksi saattamiselta. Yrityksen vuoksi opintotuen saaminen loppui lyhyeen ja opintolainaa ei ehtinyt paljon kerääntyä."
Kerroit ettet ole saanut keltään/mistään rahallista tukea, no ihan tyhjästäkö yrityksesi aloitit ja vieläpä kesken opiskelujen? Eiköhän siihen alkupääomaa tarvittu, saitkohan kenties Starttirahaa ELY-keskukselta? Ei mene läpi toi sun juttus. - Turskaa vaan
katin kontit. kirjoitti:
"Ikäväkseni täytyy kyllä mainita, että minä pääsin korkeakouluun, mutta opiskelun alkuvaiheessa perustettu yritys vei huomion hieman muihin asioihin ja lopulta yrityksen liiketoiminnan ja työntekijämäärän kasvu vei kiinnostuksen opiskelun valmiiksi saattamiselta. Yrityksen vuoksi opintotuen saaminen loppui lyhyeen ja opintolainaa ei ehtinyt paljon kerääntyä."
Kerroit ettet ole saanut keltään/mistään rahallista tukea, no ihan tyhjästäkö yrityksesi aloitit ja vieläpä kesken opiskelujen? Eiköhän siihen alkupääomaa tarvittu, saitkohan kenties Starttirahaa ELY-keskukselta? Ei mene läpi toi sun juttus.Olet väärässä "katin kontit". Tarvitset asiakkaan, joka on valmis maksamaan työstäsi. IT-alalla alkupääomaksi riitti tietokone.
Yrityksen perustaminen on kohtuullisen helppoa, kun olet ensin saanut tilauksen asiakkaalta. Tässä tapauksessa tilauksen saaminen kesti vuoden ennen yrityksen perustamista ja ensimmäistä tilausta. Jatkotyöt olivat siten helpompia, kun takana oli onnistunut hanke ja tyytyväinen asiakas.
- Ikuisesti työtön
Olen työttömänä(ihan piruuttaan) tästä syystä: Maailmassa ja yhteiskunnassa on liikaa vääryttä ja liikaa tuloeroja. Isot johtaja saavat mojovia erorahoja. Ihmisen täytyy olla superihminen menestyäkseen täällä. Kaikista huippupaikoista taistellaan verisesti. Eduskuntaan pyritään kuumeisesti, jopa niin kuumeisesti että myydään omia kiinteistöjä rahoitusta saadakseen. Eduskuntaan pääsy on heille lottovoitto, palkka juoksee tekemättä mitään ja hyvä eläke odottaa. Rikkaat nylkee köyhiä. Vähäosaisia sorretaan jatkuvasti alkaen jo päiväkodista saakka.
Tämän takia olen päättänyt ottaa rahani teiltä! juuri teiltä kusipäiltä jotka meitä ja minua eniten halveksii! En tunne mitään huonoa omaatuntoa, päinvastoin! nautin tilanteesta kun sinä joudut rehkimään minulle rahaa kun minä sillä aikaa vaan oon ja nautin vapaudesta:)- kjiuytr
asiaa, niin minäkin teen ja otan sen vähäisen ja nautin vapaudesta, ei tarvi aamulla lähteä mihinkään, kun korkeintaan ajeleen moottoripyörällä tai soitella sähkökitaraa.
- kommentti...,,,
kjiuytr kirjoitti:
asiaa, niin minäkin teen ja otan sen vähäisen ja nautin vapaudesta, ei tarvi aamulla lähteä mihinkään, kun korkeintaan ajeleen moottoripyörällä tai soitella sähkökitaraa.
Jos sulla on moottoripyörä, niin kuka sen aulle on maksanut? Mulla ei ainakaan ikinä ole ollut rahaa mihinkään autoon tai moottoripyörään tai edes ajokorttiin, mistä syystä en omaa ajokorttia, kun omat velkaopintolainani ja vanhempien avustuset on menneet siihen, että mua on kiinnostanut kouluttautua. Korostan, että mielestäni esimerkiksi toimeentulotukeen oikeutetuilla ei ole a.) omistusasuntoa ( edes velkanuljakesellaista), b.) mitään säännöllistä _kuukausittaista varmaa_ muuta _yhteiskunnan myöntämää_ avustusmuotoa, joka kattaisi kaikki elämisen perusmenot ainakin ruokaa ja asumista myöten, jos hakee toimeentulotukea ja jos siihen oikeutettu katsoo olevansa, eikä c.) todellakaan tilannetta, jossa hehettelisi, että vähän soittelee skittaa ja ikinä mitään huolta ole elämässä... Että vähänkö mua raivostuttaa, että mä tulottomanan rehellisenä saan yhteiksunnalta ainoana tuklimuotonani 13, 99 euroa kuukauden menoiuhin toumeentulotukea, JOS jotkut porsaat syö ja mässää mun veronmaksajasukulaisteni ja jooa mun persenahahasta ja jos vielä riittää energiaa möykätä netissä - varmaan sossun maksamilla tietokoneilla ja kämpillä ja nettiyhteyksillä mistä lie ....
- nnjhuyt
kommentti...,,, kirjoitti:
Jos sulla on moottoripyörä, niin kuka sen aulle on maksanut? Mulla ei ainakaan ikinä ole ollut rahaa mihinkään autoon tai moottoripyörään tai edes ajokorttiin, mistä syystä en omaa ajokorttia, kun omat velkaopintolainani ja vanhempien avustuset on menneet siihen, että mua on kiinnostanut kouluttautua. Korostan, että mielestäni esimerkiksi toimeentulotukeen oikeutetuilla ei ole a.) omistusasuntoa ( edes velkanuljakesellaista), b.) mitään säännöllistä _kuukausittaista varmaa_ muuta _yhteiskunnan myöntämää_ avustusmuotoa, joka kattaisi kaikki elämisen perusmenot ainakin ruokaa ja asumista myöten, jos hakee toimeentulotukea ja jos siihen oikeutettu katsoo olevansa, eikä c.) todellakaan tilannetta, jossa hehettelisi, että vähän soittelee skittaa ja ikinä mitään huolta ole elämässä... Että vähänkö mua raivostuttaa, että mä tulottomanan rehellisenä saan yhteiksunnalta ainoana tuklimuotonani 13, 99 euroa kuukauden menoiuhin toumeentulotukea, JOS jotkut porsaat syö ja mässää mun veronmaksajasukulaisteni ja jooa mun persenahahasta ja jos vielä riittää energiaa möykätä netissä - varmaan sossun maksamilla tietokoneilla ja kämpillä ja nettiyhteyksillä mistä lie ....
Perintörahoilla voi ostaa kaikenlaista, kyllä ne pitäis loppuelämäksi riittää.
- En ikinä!!!
On aivan laillista elää yhteiskunnan tuilla joten mitä oikein kitiset, pidä huoli vain omista asioistasi! Tee sinä työtä niin paljon kuin haluat mutta minä en enää ikinä töihin mene. Tuollaiset yrittäjäthän tahtoisivat työttömät ilmaiseksi paskatöihinsä, ei onnistu, otan sairaslomaa, siihen loppuu orjatyöt.
- sovitaan, että tuun
anna yhteystiedot, minä otan työtä vastaan - en halua olla nimittäin pennittömänä!
Anna yhteystiedot, katsotaan sitten. - wzrtgbcmjd
Yrittäjille ja työnantajille voisin sanoa semmoisia terveisiä että eikö meitä pitkäaikaistyöttömiä kannattaisi ottaa töihin ja työllistää että saataisiin tämä työtömien joutilaisuus loppumaan.
Itselläni ainakin olisi työhaluja mutta kun kukaan ei tunnu haluavan ottaa töihin vaan sen takia kun olen ollut niin pitkään työttömänä.
Olen mies parhaassa iässä, en juo,polta, käytä huumeita tai lääkkeitä.
Kuntoilen ja olen henkisesti ja fyysisieti kunnossa.
Elämä muuten kondiksessa mutta työpaikka puuttuu ja näyttää siltä että joudun vastentahtoani olemaan yhteiskunnan elätettävänä lopunikääni.
Työ maistuisi jos nsitä olisi ja olen oikeassa rytmissä vaikka mihinkään ei tarvitse mennä.- Ongelman ydin
On siinä että työtä olisi mutta, halu maksaa säädyllinen palkka millä normaali ihminen tulee toimeen puuttuu!
- kommentti...,,,,
Ongelman ydin kirjoitti:
On siinä että työtä olisi mutta, halu maksaa säädyllinen palkka millä normaali ihminen tulee toimeen puuttuu!
Niin. Esimerkiksi mainostenjakelusta tuleva kahden euron tuntipalkka verojen jälkeen, jos työtä olisi muutama tunti ahneiden yrittäjien kustannusten minimiin karsimisen nimissä, viikossa, ei elätä ketään. Hampurilaisbaarin tiskillä ei akateemisesta ja akateemisia töitä tehneistä paljoa iloa ole älynlahjojen osalta, jos nyt ei koe intohimoa ja perversiota hampurilaisten paistamiseen alle viiden euron tuntipalkalla ja akateemiset työt taas ovat niin vaativia, että jos opinnot on kesken, ei kertakaikkiaan kehtaa tunnollinen työntekijä niitä hommia ottaa, kun työllä olisi tarkoitus sitten myös kustantaa pikkiriikkistä opinnytettä huolimatta täysin muutoin valmiit maisterisopinnot loppuun ja opiskella lisäksi niillä työstä saaduilla rahoilla, kun sosiaaliturvaa ei ole. Sosiaalitukimuotoa ei ole, ei saa toimeentukotukea, pirun kovat ovat fyysisest kivut fyysessä sairaudessani koko ajan, en ole päästäni tööt, eli en saisi mielenterveysperusteella eläkepäätöstäkään kuten "pikkusen masentuneet" ja rikolliset ja muut hörhöt, eikä sairauteni ole sellainen, että siitä "vaan toetaan", vaan asia jonka kanssa elän elämäni, toivon mukaan lähes sata vuotta, loppuun asti, peläten etä milloin mun suolisto perataan pihalle mätänä ja musta tulee vielä ulkoisesti vammaisena erottuva. Ja työttömyyskorvauksilla olemisesta en hyötyisi, koska mulle ei ole mitään älyllistä tai ammatillista iloa siitä, että joku merkanttikouluttaja tulis mule kertomaan, kuinka olisi mainiota, että menisin vaikkapa "työllisyyskoulutuksena" kansanopiston kaappikellonkokoamiskurssille, enkä kehtaisi sellaisesta edes yhteuskunnan rahaa ottaakaan.
Kyllähän siis maassa työtä saa, mutta mitä, niin se asia on eri asia jos otetaan huomioon, että ihmisten elämäntilanteet ovat erilaisia. Veikkaan, että n. 10 euroa tuntipalkkaa on nykylakien valossa Suomessa alin palkka, mitä saa verotetusta tuntityöstä maksaa. Itse ainakaan en koskaan tekisi mitään työtä alle sen palkan - saan minä kaksi euroa, kun ruikutan sen vaikka isoäidiltänikin, eikä kaksi euroa auta minua elämiskustannuksissa tai olisi palkka, minkä eteen olisi mitään järkeä tehdä mitään työtä, kun ilmaistyötähän se on sillä palkalla. Ja muutne paljon puljuja Suomessa, millä ein ole mitään yhteiskunnallista rakentavaa merkitystä - jotkut vaikka aikakauslehtimyyntipuhelinfirmat pitäisi kieltää lailla; kukaan tartte niitä ja ne hyödytä esinm. ne mitään järkevää. Ja puolet ammattikorkeakouluista pois - niillä ei tee mitään.
- aha?
No mites tuo aloittaneen moraali? Rehellisiä yrittäjiä arvostaa, mutta yhtä skitso ajatus mielestäni on kuvitella, että yrittäjät maksaisivat kaiken, kun yrityksiä Suomi tukee julkisin tulonsiirroin avokätisemmin, kuin täysin tulottomia köyhiä. Terveisin tuloton köyhä opiskelija, jonka toimeentulotuki kuukaudelle alle kaksikymmentä euroa, että voisi vähän miettiä, mistä asioista ihmisiä kadehtii, kun rienaa pienituloisia.
Kerrotko muuten mulle, että v*ttuiletko, kun tuo avauksesi on keskustelupalstalla "Yhteiskunnan tuet ja avustukset"? Oletko kenties sikäli yksinkertainen, ettet osaa valita oikeaa palstaa aloituksesi aiheellesi, vaiko sattuiko sinulle moka? Ja mulla ei ole lapsia, enkä käsitä että miten lapset(kaan) liittyvät kirjoittamaasi v*ttuilutekstiin, mutta ilmeisesti sadistisia nettikirjoittajia riittää moneen junaan. Minua ei yhtään innosta tuontyyppinen anonyymikirjoittelu. - Turskaa vaan
Ottamatta kantaa aloittajan motiiveihin pari kommenttia.
Miten pystyit päässäsi kääntämään aloittajan jutun koskemaan sinua? Sinähän olet opiskelija.
Mistä luulet Suomen saavan rahaa edes nykyisiin tulonsiirtoihin muualta kuin yrityksiltä, jotka tulosta tehdessään maksavat veroja ja työllistämisen kautta heidän työntekijänsä maksavat veroja? Rahahan ei tule tyhjästä.
Mitä tulonsiirtoja yrityksille tarkoitat? Tekesin tuotekehitustuet erittäin tarkoilla ja byrokratiaa työllistävillä säännöillä? Vai Starttiraha 500€/kk kun poistut samalla kortistosta?
Vielä meille 80-90 luvulla valmistuneille oli itsestään selvää pieni opintoraha ja suurempi valtion takaama opintolaina. Laina jouduttiin sitten maksamaan valmistumisen jälkeen takaisin. Jostain syystä nykyään pidetään itsestäänselvänä, että lainaa ei oteta vaikka valtion takausmahdollisuus on edelleen olemassa. Niin se maailma muuttuu ja käsitys omasta vastuusta.- aha?
No minä en tiedä, että kenelle sinä nimimerkki "Turskaa vaan" kommenttisi kirjoitit, mutta tuskin tässä ketjussa kukaan muu on sanonut olevansa opiskelija, kuin minä ( en tosin jaksa lukea koko ketjua), eli oletan tekstisi olevan minulle. Minä voisin sanoa sen verran, että minun periaatteeni tällaisessa netin anonyymikirjoittelussa on se, että se mitä minä en pystyisi tuntemattomille kaduntallaajille sanomaan päin kasvojakin, sitä en kirjoita nettiinkään, eli vaikket varmastikaan ymmärrä, olen _äärimmäisen kyllästynyt_ lukemaan asiatonta nettikirjoittelua.
Millä oikeudella joku ihminen kirjoittelee nimettä ja anonyymisti kirjoituksia, kuten aloittanut, joissa välillisesti solvaa köyhiä ihmisiä, kirjoittelee täysin palstan aiheeseen liittymättömyyksiä ja puhuu p*skaa niin että korvat soi, että muka yksityisyrittäjät kustantaisivat kaikkien muiden elämisen ja että muut olisivat muka vain " suojatyöpaikkalaisia" tai laiskoja? Aloittaneen motiivi aloitukselleen on ilmisevimminkin anonyymisti ainoastaan v*ttuilla ja anteeksi nyt vaan, mutta minä pidän siten netissä toimivaa ihmistä jokseenkin vinoutuneena - oli sitten kuka sekopäisten aloiutusten laatijoina kulloinkin olikaan -, ja valitan nyt tässä, että tosiaan suhtaudun juuri siten kuin tuntemattomien asiattomiin nettiteksteihin netin anonyynipalstalla suhtaudutaan ja kuten voi reagoida täysin järjettömään kijoitteluun, kosken muuta voi.
Suosittelen sinulle(kin), ettet kirjoittelisi mitään nettiin, jos et ymmärrä, että tottakai minä katson asiattoman aloituksen v*ttuiluksi minua kohtaan, että kun jotkut halveksuvat lukukykyäni siten, että suoltavat mitä sattuu aloituksia aihealueiltaan väärille palstoille, kun itse tulen keskustelupalstalle ja jollekin nimenomaiselle palstalle ainoastaan siksi, että haluaisin keskustella p-a-l-s-t-a-n a-i-h-e-e-s-t-a. En minä tänne pelleilemään ole tullut, tälle keskustelufoorumille tai olemaan häiriköinnin uhri kaikenmaailman pöpipäiden nettiherjaajien toimesta. Ehkäpä moraaliltaan jopa ala- arvoisinta toimintaa mielestäni onkin herjaava ja asiaton kirjoittelu aiheaelueiltaan sellaisilla ( kuten tällä) palstoilla, joissa osa kirjoittajista saattaa ihan todella hakea vertaistukea ja kokemusten vaihtoa - ne joilla on pokkaa aukoa naamaansa nettipalstoilla esim. köyhille ihmisille, niin ihan on pakko ihmetellä, että millaiset siat sellaiset ovat kasvattaneet.
Eiks se alkeellisin taju tällaisessa julkisessa keskustelupalstakijoittamisessa tulisi kaikilla olla se, että kirjoittajat tajuavat kirjoittavansa tuntemattomille ihmisille, vaikka anonyymeja ovat? Mä sikäli kyllä ihmettelen, kun en itse ikinä melkein normaalikäytöstapaisten kirjoittelua osakseni ole tässä Suomi24:ssa saanut, tai ainakin harvemmin... Itse ainakaan en käy aukomaan naamaa asialliseen tekstiin koskaan. Aloitus nyt vaan sisällöltään ei kovin asialllista vastinetta kaipaa: tyypillä väärä palsta, väärä aihe, v*ttuileva tyyli nimetömäsä kirjoittelussa ja niin edelleen....
Millähän oikeudella asiattomat nettikirjoittelijat nimettömyyteen nojaten tyrehdyttävät kaiken kiinnnostavan keskustelun anonyymipalstoilta? Osaatko sä kenties vastata pohdintaani? Ja vielä yrittää v*ttuilla, uskomaton tyyppi sä... Kuule missään ei ole kukaan sanonut, etteikö opintolainat ole maksettava takaisin ja vihjaatko sä, että MÄ olisin vastuuton? Siis tyystin tuntematon teksti ilman nimeä ja naamaa - MULLEKO sä auot naamaa, herjaatko minua? (Uskomatonta!!) Hanki kuule parempia harrastuksia kuin nettikirjoittelu, jos asia kohdallasi siten.;) Viittis edes hymiötä laittaa, kun ei naurata _yhtään_. Sadistisia kirjoittelijoita ja kiusaajia Suomi24:ssa! Olisit onnellinen, että mä edes kommentoin sulle... Mikään ei mua siihen velvoittaisi, koska kirjotuksesi on niin asiaton, että voisin kirjoittaa vielä kymmenen kertaa asiattomammin, jos alkaisin sivistyneen akateemisen ihmisen silmin tillittää, että _mitä_ sä oikein mulle sua tuntemattomalle sanoit, tuntematon ihminen nettipalstalla. Mutta en tee sitä, kun ei maksa vaivaa, eikä näillä palstoilla mitään debattia tai akateemisia ikinä ole, teksteistä päätellen. Sekin on siten kai aika vähän, jos odottaaa, että tuntemattomat ihmiset suhtautuisivat suurinpiirtein asiallisesti netin julkisella palstalla tuntemattomaan kirjoittajaan.
Ja ihme homma, että Suomi24:ssa ketjun aloittaneet ei juuri koskaan kommentoi ketjuihinsa kommentteja kirjoittaneille. Aika töykeää käytöstä, ottaen huomioon että nyt toimitaan julkisesti, vaikkakin ( niin siis joo) anonyymisti ilman nimiä. Ja sit jos sä et toivo mun kommentteja, älä kirjoita niin sekavasti, että oletan viestin ketjussa olevan minulle, vinkki. Asiallisella verbaliikalla ja nettikäytöksellä sais ihan hyvää keskustelua aikaan, mutta jos sellaiset keskustelijat puuttuvat, niin - no jätän sanomatta.
- Turskaa vaan
Kyllä, sinulle tarkoitin vastaukseni. Klikkasin väärä nappia.
Minä en mielestäni syyttänyt sinua opintolainan maksamatta jättämisesti.
Vaikea vaan on keskustella vaikeista asioista suututtamatta ketään, mutta sinulle esittämiäni kysymyksiäni en kadu ja voisin ne esittää kasvotustenkin.
Fakta on
- Työttömistä vain osa on työtävieroksuvia kusettajia
- Köyhistä vain osaa voi täysin syyttää omasta tilastaan
- Yrittäjistä vain osa on riistäviä kusipäitä
- Rikkaista vain osa on saanut omaisuuden kusettamalla köyhempiä
- Menestyjistä vain muutama on syntynyt kultalusikka suussa ja loput ovat tehneet sikana töitä päästäkseen asemaansa.
Sanonta "ilmaisia lounaita ei ole" pitää paikkansa ihan kaikille.
Minun mielestäni näillä anonyymeillä palstoilla korostuu enemmän kyllä normaali Suomalainen kateuden ilmapiiri eli menestystä ei saa näyttää, vaan ainoa hyväksyttävä seikka on puhua asioista, jotka ovat omalta kohdalta huonosti.
Esimerkkinä tästä on vaikka autopalstalla normaali keskustelu autoihin liittyvistä asioista. Hyväksyttävää on mainita omistavansa yli kymmenen vuotta vanha Toyota tai Nissan tms. Tällöin on mahdollista, että keskustelu on kohtuullisen asiallista, mutta jos erehdyt sanomaan omistavasi vaikka pari vuotta vanhan Volvon, niin asiallinen keskustelu päättyy siihen.- aha?
Ahaa? Mutta sä nimimerkki "Turskaa vaan" et katso ollenkaan siis asiattomaksi käytöstäsi, että vastuutat minua sivullista ketjun aloituksen sisällöstä, vaikkei minulla ole siihen mitään edes osaa? Ahaa... Mä voin kertoa, etten käy keskustelemassa Suomi24- palstoilla edes joka viikko, ja että sitten kun tulen keskustelemaan, todella ärsyynnyn, että mitäs paskaa noissa aloituksissa on. Mielenkiintoni ei riitä pelleilyyn, vaan tässä kun sun tuntemattoman kanssa keskustelen, nii kuten tällä(kin) palstalla olen sanonut, olettaisin, että minua kohdellaan normaalisti. Sä tuskin solvaat ihmistä bussipysäkillä, jollet ole mikään kaheli, joten miksi sä solvaat minua?
Sinulla on sangen leimaava tyyli kommentoida tuntematonta ihmistä ja sanomisia... Itselläni, jos nyt suoraan sanon, niin kun ei pokka riitä ihmisten solvaamiseen, kun en tiedä, ei se riitä siihen netissäkään.
Ei ole mitään mainitsemaasi "suomalaista kateutta", mutta sori nyt vaan, että sen ihan näkee, että v*ttuilu on nautinto sairaasti toimiville nettikirjoittajille. Sulla on tarkoitus leimata täysin sivullista nettikirjoittajaa, minua, ja en ole vastuussa siitä.
Kiva - mun pääaine yliopistossa on ihmistieteiden alalta: joku hullu väittää, että mä olisin halukas leimaamaan ihmisryhmiä. Arvaa, tykkäänkö lukea. Ihan jos sitä oikeudenmukaisuutta voisitte toteuttaa, että ette käy kyttäämään palstalla, missä tarkoitus on vaihtaa kommentteja. Muuta en osaa sanoa, enkä jaa sun anonyymin kiinnostusta, aivan ilmiselvästi. Takertumista ei voi käsittää, kun ei esiinny persoonana, enkä täten ole nimimerkki, joten mä olen saanut tarpeekseni herjaamisesta, jota muhun viattomaan kohdistetaan aina, kun otan osaa Suomi24- julkiseen keskusteluun. Aika sika pakkomielle jollakulla vääntää minun persoonastani mielikuvitustarina. - Turskaa vaan
aha? kirjoitti:
Ahaa? Mutta sä nimimerkki "Turskaa vaan" et katso ollenkaan siis asiattomaksi käytöstäsi, että vastuutat minua sivullista ketjun aloituksen sisällöstä, vaikkei minulla ole siihen mitään edes osaa? Ahaa... Mä voin kertoa, etten käy keskustelemassa Suomi24- palstoilla edes joka viikko, ja että sitten kun tulen keskustelemaan, todella ärsyynnyn, että mitäs paskaa noissa aloituksissa on. Mielenkiintoni ei riitä pelleilyyn, vaan tässä kun sun tuntemattoman kanssa keskustelen, nii kuten tällä(kin) palstalla olen sanonut, olettaisin, että minua kohdellaan normaalisti. Sä tuskin solvaat ihmistä bussipysäkillä, jollet ole mikään kaheli, joten miksi sä solvaat minua?
Sinulla on sangen leimaava tyyli kommentoida tuntematonta ihmistä ja sanomisia... Itselläni, jos nyt suoraan sanon, niin kun ei pokka riitä ihmisten solvaamiseen, kun en tiedä, ei se riitä siihen netissäkään.
Ei ole mitään mainitsemaasi "suomalaista kateutta", mutta sori nyt vaan, että sen ihan näkee, että v*ttuilu on nautinto sairaasti toimiville nettikirjoittajille. Sulla on tarkoitus leimata täysin sivullista nettikirjoittajaa, minua, ja en ole vastuussa siitä.
Kiva - mun pääaine yliopistossa on ihmistieteiden alalta: joku hullu väittää, että mä olisin halukas leimaamaan ihmisryhmiä. Arvaa, tykkäänkö lukea. Ihan jos sitä oikeudenmukaisuutta voisitte toteuttaa, että ette käy kyttäämään palstalla, missä tarkoitus on vaihtaa kommentteja. Muuta en osaa sanoa, enkä jaa sun anonyymin kiinnostusta, aivan ilmiselvästi. Takertumista ei voi käsittää, kun ei esiinny persoonana, enkä täten ole nimimerkki, joten mä olen saanut tarpeekseni herjaamisesta, jota muhun viattomaan kohdistetaan aina, kun otan osaa Suomi24- julkiseen keskusteluun. Aika sika pakkomielle jollakulla vääntää minun persoonastani mielikuvitustarina.OK. Tämä keskustelu on näköjään turhaa. Syyllistyt samaan kuin mistä syytät minuakin.
Mielestäni vetoat opiskelemaasi pääaineeseen ihmistieteiden (eli varmaankin humanistista ja/tai yhteiskunnallista aluetta) alalta ja sen antamaan ymmärrykseen ihmisen käytöksestä. Ja kuitenkin luet kommenttini ja vastaat vain tunteen vallassa etkä arvioi kirjoitusten sisältöä tai tarkoitusperää saamasi teoreettisen opin valossa.
Mielestäni viittaat v*ttuiluun todellisena kirjoitamisen tarkoituksena ja et pysty ajattelemaan, että joku ihan oikeasti haluaisi keskustella asioista oikeilla nimilla eikä populistisilla heitoilla.
Esimerkkinä populistisesta heitosta on ensimmäisen kommenttisi teksti "Rehellisiä yrittäjiä arvostaa, mutta yhtä skitso ajatus mielestäni on kuvitella, että yrittäjät maksaisivat kaiken, kun yrityksiä Suomi tukee julkisin tulonsiirroin avokätisemmin, kuin täysin tulottomia köyhiä.". Et halunnut vastata tarkentavaan kysymykseeni tulonsiirrosta yrityksille. En edes ymmärrä miten nämä ovat toistensa vastakohtia tai niillä olisi mitää vaikutusta toisiinsa. Eikö vaikka musiikkitalo ja ooperatalo ole enemmän vastakohta tulottomien köyhien saamille tulonsiirroille, koska musiikkitalo ja oopperatalo eivät koskaan tule tuottamaan mitään vaan ovat taloudellisessa mielessä vain menoerä? Yritykset sentään työllistävät ja tuottavat useimmiten lisää verotuloja. - Jorgosburgos
aha? kirjoitti:
Kiva - mun pääaine yliopistossa on ihmistieteiden alalta: joku hullu väittää, että mä olisin halukas leimaamaan ihmisryhmiä. Arvaa, tykkäänkö lukea. Ihan jos sitä oikeudenmukaisuutta voisitte toteuttaa, että ette käy kyttäämään palstalla, missä tarkoitus on vaihtaa kommentteja. Muuta en osaa sanoa, enkä jaa sun anonyymin kiinnostusta, aivan ilmiselvästi. Takertumista ei voi käsittää, kun ei esiinny persoonana, enkä täten ole nimimerkki, joten mä olen saanut tarpeekseni herjaamisesta, jota muhun viattomaan kohdistetaan aina, kun otan osaa Suomi24- julkiseen keskusteluun. Aika sika pakkomielle jollakulla vääntää minun persoonastani mielikuvitustarina.Eikös se isäs kehottanut sua aikaisemmin olemaan menemättä näille Suomi24:sen palstoille.
Suosittelen sinulle samaa, tekstiesi perusteella veresi kiehahtaa yli normaaliuden rajojen tälläkin kertaa. - aha?
Turskaa vaan kirjoitti:
OK. Tämä keskustelu on näköjään turhaa. Syyllistyt samaan kuin mistä syytät minuakin.
Mielestäni vetoat opiskelemaasi pääaineeseen ihmistieteiden (eli varmaankin humanistista ja/tai yhteiskunnallista aluetta) alalta ja sen antamaan ymmärrykseen ihmisen käytöksestä. Ja kuitenkin luet kommenttini ja vastaat vain tunteen vallassa etkä arvioi kirjoitusten sisältöä tai tarkoitusperää saamasi teoreettisen opin valossa.
Mielestäni viittaat v*ttuiluun todellisena kirjoitamisen tarkoituksena ja et pysty ajattelemaan, että joku ihan oikeasti haluaisi keskustella asioista oikeilla nimilla eikä populistisilla heitoilla.
Esimerkkinä populistisesta heitosta on ensimmäisen kommenttisi teksti "Rehellisiä yrittäjiä arvostaa, mutta yhtä skitso ajatus mielestäni on kuvitella, että yrittäjät maksaisivat kaiken, kun yrityksiä Suomi tukee julkisin tulonsiirroin avokätisemmin, kuin täysin tulottomia köyhiä.". Et halunnut vastata tarkentavaan kysymykseeni tulonsiirrosta yrityksille. En edes ymmärrä miten nämä ovat toistensa vastakohtia tai niillä olisi mitää vaikutusta toisiinsa. Eikö vaikka musiikkitalo ja ooperatalo ole enemmän vastakohta tulottomien köyhien saamille tulonsiirroille, koska musiikkitalo ja oopperatalo eivät koskaan tule tuottamaan mitään vaan ovat taloudellisessa mielessä vain menoerä? Yritykset sentään työllistävät ja tuottavat useimmiten lisää verotuloja.Kuules nyt sinä nimimerkki "Turskaa vaan": se asia ei kertakaikkiaaan kuulu sinulle, että mitä minä opiskelen tai en opiskele, enkä sano mitään siksi, että toivoisin takertumista sivulauseeseen, ja - ja koskei kyseessä ole akateeminen palsta, vaan silkka juttelupalsta joka kylläkin on julkinen, täysin nimetön ja joka kulkee keskustelupalstan nimellä, ei minulla ole mitään velvollisuutta kirjoittaa akateemisesti, vaan minä sidon kaiken sanomani siihen, mitä kirjoittajat anonyymeissa aloituksissa sanovat. Minulta on turha odottaa kärjistyksiä, jos saan lukea aloituksen Suomi24:ssa, jossa ei sikakäytöstä harjoiteta, mutta koska tämä foorumi ei sen vertaa nimettömien porsaiden nettikäytöstä valvo, että karsisi asiattomat aloitukset, on kohtuullisen luonnollista, että lukija ärsyyntyy nähdessään tekstualiselta sisällöltään asiattoman aloituksen ja en tosiaan ymmärrä, etä millä tavalla muka edistää asiallista vertaiskeksustelua "yhteiskunnan tuista ja avustuksista", että joku nimetön molopää tulee julistamaan palstalle, kuinka muka kaikki muut kuin yrittäjät ovat kommareita - sehän ton (säkö aloituksenkin kenties laadit?) aloittaneen _tosiasiallinen pointti_ aloitukselleen oli, eli silkka naaman auonta epäsivistyneesti. Kato kaikki ei kärsi lukihäiriöstä.
Ja ihan todella tämä foorumi Suomi24 voisi puuttua siihen,että tällä miljoonien JULKISELLA keskustelupalstalla joku torvi kiusaa minua ja kulkee herjaamassa minua keskustelusta toiseen, vaikken edes esiinny nimellä. Ei mitään oikeutta millään tai kellään ole roikkua ja ruippia ihmisen( mun), joka ei edes persoonana missään netissä esiinny, kimpussa julkisissa nettikeskusteluissa keskustelusta toiseen nimettänsä solvaamassa, kuten minua kohtaan on tässä Suomi24:ssa jotkut kirjoittajat toimineet. Sori sen verran sekavaa jorinaa on sun vastine, että jos saat sadistista nautintoa ihmisen joka ei henkilöäsi tunne ( minun) nettisolvaamisesta, keksi _ystävällisesti_ itsellesi muu ja rakentavampi harrastus. En arvosta nimimerkeillä tapahtuvaa julkista nettipalstakiusaamista, jollainen pilaa kaiken asiallisen keskustelun ja jos joku ihan asiallisesti haluaisi yittäjyydestä keskustella, niin kai (?) sillekin aiheelle on omat palstansa - tämän keskustelupalstan aihe on "Yhteiskunnan tuet ja avustukset", jolla asiallista keskustelua mielestäni ei edusta työttömien tai hädänalaisten leimaaminen laiskoiksi ta joku skitso luulo, että muka kaikki muut kuin yrittäjät ovat muka aina pelkästään ns. "saajapuolella". Kuule monissa muissa maissa ei todellakaan yrityksiä tueta siten kuin Suomessa, vaan monissa muissa maissa , vaikkapa sosiaalisen järjestelmän osalta hihhulien ihailemassa USA:ssa, ne yrittäjät omasta perseestään repii ne rahansa yritystensä perustamiseen, eikä mikään äippä- valtio auta niitä palkansaajien pussista, kuten Suomessa. Minä arvostan yrittäjyyttä ja omissakin ystävissäni on monia ahkeria rehellisiä yrittäjiä, mutta sellaisia "yrittäjiä" en arvosta,. jotka maksattaa valtiolla yrityksensä kulut. Palkansaajien asia nimittäin ei ole huolehtia siitä seikasta, että meneekö joku yritys nurin. - Turskaa vaan
aha? kirjoitti:
Kuules nyt sinä nimimerkki "Turskaa vaan": se asia ei kertakaikkiaaan kuulu sinulle, että mitä minä opiskelen tai en opiskele, enkä sano mitään siksi, että toivoisin takertumista sivulauseeseen, ja - ja koskei kyseessä ole akateeminen palsta, vaan silkka juttelupalsta joka kylläkin on julkinen, täysin nimetön ja joka kulkee keskustelupalstan nimellä, ei minulla ole mitään velvollisuutta kirjoittaa akateemisesti, vaan minä sidon kaiken sanomani siihen, mitä kirjoittajat anonyymeissa aloituksissa sanovat. Minulta on turha odottaa kärjistyksiä, jos saan lukea aloituksen Suomi24:ssa, jossa ei sikakäytöstä harjoiteta, mutta koska tämä foorumi ei sen vertaa nimettömien porsaiden nettikäytöstä valvo, että karsisi asiattomat aloitukset, on kohtuullisen luonnollista, että lukija ärsyyntyy nähdessään tekstualiselta sisällöltään asiattoman aloituksen ja en tosiaan ymmärrä, etä millä tavalla muka edistää asiallista vertaiskeksustelua "yhteiskunnan tuista ja avustuksista", että joku nimetön molopää tulee julistamaan palstalle, kuinka muka kaikki muut kuin yrittäjät ovat kommareita - sehän ton (säkö aloituksenkin kenties laadit?) aloittaneen _tosiasiallinen pointti_ aloitukselleen oli, eli silkka naaman auonta epäsivistyneesti. Kato kaikki ei kärsi lukihäiriöstä.
Ja ihan todella tämä foorumi Suomi24 voisi puuttua siihen,että tällä miljoonien JULKISELLA keskustelupalstalla joku torvi kiusaa minua ja kulkee herjaamassa minua keskustelusta toiseen, vaikken edes esiinny nimellä. Ei mitään oikeutta millään tai kellään ole roikkua ja ruippia ihmisen( mun), joka ei edes persoonana missään netissä esiinny, kimpussa julkisissa nettikeskusteluissa keskustelusta toiseen nimettänsä solvaamassa, kuten minua kohtaan on tässä Suomi24:ssa jotkut kirjoittajat toimineet. Sori sen verran sekavaa jorinaa on sun vastine, että jos saat sadistista nautintoa ihmisen joka ei henkilöäsi tunne ( minun) nettisolvaamisesta, keksi _ystävällisesti_ itsellesi muu ja rakentavampi harrastus. En arvosta nimimerkeillä tapahtuvaa julkista nettipalstakiusaamista, jollainen pilaa kaiken asiallisen keskustelun ja jos joku ihan asiallisesti haluaisi yittäjyydestä keskustella, niin kai (?) sillekin aiheelle on omat palstansa - tämän keskustelupalstan aihe on "Yhteiskunnan tuet ja avustukset", jolla asiallista keskustelua mielestäni ei edusta työttömien tai hädänalaisten leimaaminen laiskoiksi ta joku skitso luulo, että muka kaikki muut kuin yrittäjät ovat muka aina pelkästään ns. "saajapuolella". Kuule monissa muissa maissa ei todellakaan yrityksiä tueta siten kuin Suomessa, vaan monissa muissa maissa , vaikkapa sosiaalisen järjestelmän osalta hihhulien ihailemassa USA:ssa, ne yrittäjät omasta perseestään repii ne rahansa yritystensä perustamiseen, eikä mikään äippä- valtio auta niitä palkansaajien pussista, kuten Suomessa. Minä arvostan yrittäjyyttä ja omissakin ystävissäni on monia ahkeria rehellisiä yrittäjiä, mutta sellaisia "yrittäjiä" en arvosta,. jotka maksattaa valtiolla yrityksensä kulut. Palkansaajien asia nimittäin ei ole huolehtia siitä seikasta, että meneekö joku yritys nurin.En tehnyt aloitusta, mutta ei aloittaja tekstin perusteela halunnutkaan keskustella yrittäjyydestä. Aloituksen mukaan hänellä on kokemusta näistä tukien väärinkäyttäjistä.
Ja jos haluaa kysyä tukien väärinkäyttäjiltä, niin tämä on juuri oikea foorumi, koska oikeiden syiden vuoksi tukia hakevien lisäksi foorumilla vierailevat myös ne loiset, ehkä etsien lisävinkkejä väärinkäytöksiin. - aha?
Turskaa vaan kirjoitti:
En tehnyt aloitusta, mutta ei aloittaja tekstin perusteela halunnutkaan keskustella yrittäjyydestä. Aloituksen mukaan hänellä on kokemusta näistä tukien väärinkäyttäjistä.
Ja jos haluaa kysyä tukien väärinkäyttäjiltä, niin tämä on juuri oikea foorumi, koska oikeiden syiden vuoksi tukia hakevien lisäksi foorumilla vierailevat myös ne loiset, ehkä etsien lisävinkkejä väärinkäytöksiin.No jaa? Mutta minä en sivullisena, joka rehdisti haluan vertaiskeskustelua AINOASTAAN NORMAALI-EETTISTEN NETTIKIRJOITTAJIEN KANSSA "yhteiskunnan tuista ja avustuksista" ,ole oikea kohde herjaamiseen. Sain juuri toimeentulotukipäätöksen, jossa minulle täysin
vailla vakinaisia tuloja t'ällä hetkellä elävälle, eli siten toimeentulotukeen oikeutettuna kansalaisena, kaikkiin koko syyskuun menoihini valtion toimesta katsottiin riittävän yhteensä toimeentulotukipääksen kaikkiaan n. 13 euroa, eli se on Suomen valtion täysin tulottomalle myönnetty toimeentulotuki _kokonaisuudessaan_ kuukauden ajalle, päätöksen lisäksi lähes kuukauden ( laki sanoo, että seitsemän päivää) odottelun jälkeen ja lisäksi oli päätöksessäni tulolaskemassani vähennetty muka ylimääräiseksi "tulokseni" myös mm. minulle edellisen kuukauden toimeentulotuki vähän päälle kaksisataa euroa kokonaisudessaan ja heinäkuulta ja elokuulta sukulaisten nälkäkuolemiseni estämisavustukset, eli lainat sukulaisilta. Että sellainen "hyvinvojntiyhteiskunta" tämä Suomi, että jättää nälkäiset kuolemaan ja pärjäämään miten pärjäävät, eikä mikään, että täysin tuloton saisi neljäsataayhdeksäntoista euroa. Mulle ainakin suomalaisen yhteiskunnan viesti vaikeassa elämäntilaneessa on ollut suurinpirtein sitä, että "haistas paska ja sukulaiset sut voi elättää aikuisen akan" ja jo on sovittu, että otan ystäväni entisen kuntajohtajan ihmisyyden oikeuksiani loukanneen sosiaalipuljun johtajan kanssa henkilökohtaiseen tapaamiseen mukaan, vaikken koskaan enää hakisi toimentulotukea. Haluan nimittäin kuulla, että miten toimeentulotukipäätösten laatijat perustelevat tuloa vailla olevan voivan pärjätä kuukauden kolmellatoista eurolla valtion toimeentulotukena...
Ne tyypit kuolee nälkään, menettää luottotietonsa ja ajatutuu rikollisuuteen, joilla ei ole sukua jotka auttavat, jos ovat köyhiä ja hädänalaisia, Suomessa! Kusta päässä jokaisella, joka väittää sosiaalimenojen olevan jotenkin oleellisesti Suomen valtion kassaa kaventavia, koska ihan muuhun paskaan pässit veronmaksajien rahat laittaa, kuin veronmaksajien palveluilla tukemiseen - ja jokainen Suomen kansalainen on veronmaksaja, jos joku ei asiaa tiedä.
Mulla ei ole kokemusta mistään rikollisesta toiminnasta, eli älä sä nimetön molota väärille tyypeille! Mä sanon, että mä ainakaan en halua maksaa minkään nuljakkeiden yritystystoimintaa. - Misiip
Jorgosburgos kirjoitti:
Eikös se isäs kehottanut sua aikaisemmin olemaan menemättä näille Suomi24:sen palstoille.
Suosittelen sinulle samaa, tekstiesi perusteella veresi kiehahtaa yli normaaliuden rajojen tälläkin kertaa.Kiitos kaikille vastanneille!
Osa vastauksista/ kirjoituksista tuki ajatustani ja osa taas antoi toivoa!
Toivoa siitä, että Suomessa on vielä ihmisiä, jotka ymmärtävät talouden lainalaisuudet.
Tosiaankaan rahaa ei voi tehdä setelipainoissa ja jakaa kaikille halukkaille:)
Kyllä pohjimmainen kysymys hyvinvoinnin osalta on yritystoiminnasta!
Kunnat ja valtio voivat toki työllistää verovaroin, mutta tulosta tekevät yritykset työntejijöineen lopultakin maksaa nekin palkat.
Kreikka on nyt tapetilla ja hyvä esimerkki siitä, miten valtio/ kunnat maksoivat kaikille, ilman että vastaavaa määrää ei tehty tuottavaa työtä.
Muutenhan olisikin kiva kun kaikki vaan olisivat ja hakisivat kunnalta/ valtiolta rahaa ja etuja... - tosi outoa ....
Misiip kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille!
Osa vastauksista/ kirjoituksista tuki ajatustani ja osa taas antoi toivoa!
Toivoa siitä, että Suomessa on vielä ihmisiä, jotka ymmärtävät talouden lainalaisuudet.
Tosiaankaan rahaa ei voi tehdä setelipainoissa ja jakaa kaikille halukkaille:)
Kyllä pohjimmainen kysymys hyvinvoinnin osalta on yritystoiminnasta!
Kunnat ja valtio voivat toki työllistää verovaroin, mutta tulosta tekevät yritykset työntejijöineen lopultakin maksaa nekin palkat.
Kreikka on nyt tapetilla ja hyvä esimerkki siitä, miten valtio/ kunnat maksoivat kaikille, ilman että vastaavaa määrää ei tehty tuottavaa työtä.
Muutenhan olisikin kiva kun kaikki vaan olisivat ja hakisivat kunnalta/ valtiolta rahaa ja etuja...Outoa pään auontaa...:/ Kreikka on muuten väärä esimerkki: kato USA:a - niiden vuoksi EU:kin on nyt kuralla, kun ei maailmantalous kestä mitään Busheja ja sellaisten järjettömiä sotaretkiä. Kreikan kanssa ne on EU:ssa vaan tupeloineet -olis tarkistaneet, että ei Kreikalla mitään rahaa ole, tai että siis on, mutta ei Kreikan kansalla, vaan kreikkalaisilla keinottejapankkiireilla. Ja kehtaa plle- Suomessa jotkut vielä ihannoida tätä USA:a - ikäänkuin toivoisivat, että väestöltään alle kymmenmiljoonaisesta Suomesta tulee maa., jossa mitään julkista verovarapohjaista palvelusektoria ei ole, tai jotain.
- jaah??!!
Jorgosburgos kirjoitti:
Eikös se isäs kehottanut sua aikaisemmin olemaan menemättä näille Suomi24:sen palstoille.
Suosittelen sinulle samaa, tekstiesi perusteella veresi kiehahtaa yli normaaliuden rajojen tälläkin kertaa.Aha? Minä nimetön olen joskus kuukausi sitten ( olen viikkoja kuukaudesta käymättä koko foorumilla, enkä ole mikään trollaaja tai häirikkö) tällä Suomi24:lla täysin toisessa keskustelussa, ihan toisella keskustelupalstalla, maininnut, että olen joskus isältäni saanut ohjeen, etten kirjoittelisi tällaisilla palstoilla ( hän ei ole koskaan kirjoitellut Suomi24:ssa, enkä minä kuulu mihinkään Suomi24- yhteisöön tai ole nimeäni ikinä tässä Suomi24:ssa kenellekään kertonut, enkä tiedä teidän henkilöllisyyksiänne), pahoitan mieleni kommenteista, joita saan ja koska nämä tällaiset palstat nyt tiedetään täysin asiattomiksi ihan julkisestikin ja lähes täysin nettiä häiriköivien torveloiden kansoittamiksi, JOTEN millä oikeudella sä kierrät ja kyttäät mun perässä tässä Suomi24:ssa palstalta toiselle, leimaalalla valheella minua persoonaksi Suomi24:ssa ja vielä näin julkisesti ja nimeäsi mulle kertomatta? Mä en laadi aloituksia Suomi24:ssa juuri koskaan tai ainakin ääärimmäisen vähän ja enemmän kommentoin muiden anonyymien aloittamiin ketjuihin ( esim. tämänkään ketjun aloitus ei todellakaan ole mun laatimani - en ole niin tyhmä, että alkaisin kirjoitella yrittäjyydestä aihealueeltaan tällä palstalla, jonka nimi on "yhteiskunnan tuet ja avustukset"), joten mulla ei ole p*skan vertaa kiinnostusta keskustella tollasten häiriköivien anonyymien nettitoimijoiden kanssa, joill on pakkomielle kisuatra minua ja jotka lainvastaisesti tietävät ehkäpä jopa henkilöni, mikä heidän sikailunsa mua kohtaan mahdollistaa.
Voin kertoa, etten ole kiinnostunut keskustelemaan nns. koulukiusaajaluonteisten ihmisten kanssa netissä(kään) yhtään mistään, minulla ei tietoni mukaan ole vihamiehiä, omien ystävieni kanssa en Suomi24:ssa keskustele, vaan ootte tuntemattomia MULLE, enkä tiedä yhdenkään Suomi24- kirjoittajan ja saitilla ehkä jäsenenä olevan ( mä en ole) henkilöä, ja _siitä syystä_ minusta on _sairasta_ ja _järjetöntä_, että kun kirjoitan nimettä netin nimettömälle palstalle, kaikki mitä melkein mihinkään sanon näillä Suomi24- palstoilla, käännetään sun tyyppisten sairaiden toimesta jotenkin kieroksi ja mua ns. "vastaan", edes ystävällisesti kertomatta minulle, että mikä pöllö sieltä ilman nimeä nettipiuhoja pitkin tulee JULKISUUTEEN vertaiskeskusteluun tarkoitetulla palstalla mustamaalaamaan ilman nimeä kirjoittavaa viatonta kirjoittajaa minua, joka en persoonastasi ole kiinnostunut edes tietämään, enkä tosiaan kiinnittäisi edes huomiota, jollen saisi niin sairasta kimpussani roikkumista koko ajan näissä nimettömissä keskusteluissa osakseni ja sanomisteni ilmeisen tietoista vääristelyä... Ja asiattomia tekstejähän te sun kaltaiset ette koskaan arvostele, vaan nämmä ainoastaan kaikkea sellaista tekstiä, mikä olisi suurinpiirtein täysipäistä nettikirjoittelua, mikä on todella outoa ja kieroa minun mielestäni. Jätä rauhaan ihminen, joka en sinun tai Suomi24- kirjoittajien persoonista missään määrin ole kiinnostunut. Mulla ei ole velvollisuutta toimia teidän perättömyyksiin perustuvan leimaamisen viattomana kohteena. En oo ikinä nähnyt, etrtä kenenkään muun kirjoittajan kimpussa roikuttaisiin tässä Suomi24:ssa siten sairaasti takertuen, kuin mun nimettä aina kirjoitavan, johon järjen mukaan ei kenenkään luulisi siksi takertuvan, kun en mikään persoona netissä ole, vaan kun ainoastaan joskus sanon jotakin nimettömien teksteihin.
Ja kuule mulla olisi tosi iso oikeus raivostua, jos saisin selville sellaista uskomatontas typeryyttä, että joku esiintyisi minuna jossakin v*tun nettiyhteisössä - milläs perusteella te kierrätte tässä Suomi24:ssa palstalta toiselle kirjoittelemassa herjauksia nimettömälle tuntemattomalle mulle? Ja vielä hulluksikin olette olleet minua nimetöntä sivullista tietoisesti nimettä mulle herjauskirjoituksianne kirjoitellen leimaamassa, vaikkette sun kaltaiset edes tunne koko persoonaani tai asioistani tiedä yhtään kertakaikkiaan mitään tai kuulu edes puolituttuihin tuntemiini millään tasolla ja vaikka varsin hyvin näette teksteistäni, että minä en koskaan tiedä keiden kanssa keskustelen koskaan, kun näitä nimettömiä tekstejäni näillä palstoilla kirjoitan. En mä ainakaan mitään hulluja perättömyyksillä mustamaalaajia nettihäiriköitä halua tuntemattomista itseänsä ja henkilöitään mulle edes kertomattomista netissä saada - törkeää roikkua keskusteluissa mun kimpussa, jos mitään järkevää ei käy mielessä kommentoida tyystin tuntemattomalle mulle. - Misiip
jaah??!! kirjoitti:
Aha? Minä nimetön olen joskus kuukausi sitten ( olen viikkoja kuukaudesta käymättä koko foorumilla, enkä ole mikään trollaaja tai häirikkö) tällä Suomi24:lla täysin toisessa keskustelussa, ihan toisella keskustelupalstalla, maininnut, että olen joskus isältäni saanut ohjeen, etten kirjoittelisi tällaisilla palstoilla ( hän ei ole koskaan kirjoitellut Suomi24:ssa, enkä minä kuulu mihinkään Suomi24- yhteisöön tai ole nimeäni ikinä tässä Suomi24:ssa kenellekään kertonut, enkä tiedä teidän henkilöllisyyksiänne), pahoitan mieleni kommenteista, joita saan ja koska nämä tällaiset palstat nyt tiedetään täysin asiattomiksi ihan julkisestikin ja lähes täysin nettiä häiriköivien torveloiden kansoittamiksi, JOTEN millä oikeudella sä kierrät ja kyttäät mun perässä tässä Suomi24:ssa palstalta toiselle, leimaalalla valheella minua persoonaksi Suomi24:ssa ja vielä näin julkisesti ja nimeäsi mulle kertomatta? Mä en laadi aloituksia Suomi24:ssa juuri koskaan tai ainakin ääärimmäisen vähän ja enemmän kommentoin muiden anonyymien aloittamiin ketjuihin ( esim. tämänkään ketjun aloitus ei todellakaan ole mun laatimani - en ole niin tyhmä, että alkaisin kirjoitella yrittäjyydestä aihealueeltaan tällä palstalla, jonka nimi on "yhteiskunnan tuet ja avustukset"), joten mulla ei ole p*skan vertaa kiinnostusta keskustella tollasten häiriköivien anonyymien nettitoimijoiden kanssa, joill on pakkomielle kisuatra minua ja jotka lainvastaisesti tietävät ehkäpä jopa henkilöni, mikä heidän sikailunsa mua kohtaan mahdollistaa.
Voin kertoa, etten ole kiinnostunut keskustelemaan nns. koulukiusaajaluonteisten ihmisten kanssa netissä(kään) yhtään mistään, minulla ei tietoni mukaan ole vihamiehiä, omien ystävieni kanssa en Suomi24:ssa keskustele, vaan ootte tuntemattomia MULLE, enkä tiedä yhdenkään Suomi24- kirjoittajan ja saitilla ehkä jäsenenä olevan ( mä en ole) henkilöä, ja _siitä syystä_ minusta on _sairasta_ ja _järjetöntä_, että kun kirjoitan nimettä netin nimettömälle palstalle, kaikki mitä melkein mihinkään sanon näillä Suomi24- palstoilla, käännetään sun tyyppisten sairaiden toimesta jotenkin kieroksi ja mua ns. "vastaan", edes ystävällisesti kertomatta minulle, että mikä pöllö sieltä ilman nimeä nettipiuhoja pitkin tulee JULKISUUTEEN vertaiskeskusteluun tarkoitetulla palstalla mustamaalaamaan ilman nimeä kirjoittavaa viatonta kirjoittajaa minua, joka en persoonastasi ole kiinnostunut edes tietämään, enkä tosiaan kiinnittäisi edes huomiota, jollen saisi niin sairasta kimpussani roikkumista koko ajan näissä nimettömissä keskusteluissa osakseni ja sanomisteni ilmeisen tietoista vääristelyä... Ja asiattomia tekstejähän te sun kaltaiset ette koskaan arvostele, vaan nämmä ainoastaan kaikkea sellaista tekstiä, mikä olisi suurinpiirtein täysipäistä nettikirjoittelua, mikä on todella outoa ja kieroa minun mielestäni. Jätä rauhaan ihminen, joka en sinun tai Suomi24- kirjoittajien persoonista missään määrin ole kiinnostunut. Mulla ei ole velvollisuutta toimia teidän perättömyyksiin perustuvan leimaamisen viattomana kohteena. En oo ikinä nähnyt, etrtä kenenkään muun kirjoittajan kimpussa roikuttaisiin tässä Suomi24:ssa siten sairaasti takertuen, kuin mun nimettä aina kirjoitavan, johon järjen mukaan ei kenenkään luulisi siksi takertuvan, kun en mikään persoona netissä ole, vaan kun ainoastaan joskus sanon jotakin nimettömien teksteihin.
Ja kuule mulla olisi tosi iso oikeus raivostua, jos saisin selville sellaista uskomatontas typeryyttä, että joku esiintyisi minuna jossakin v*tun nettiyhteisössä - milläs perusteella te kierrätte tässä Suomi24:ssa palstalta toiselle kirjoittelemassa herjauksia nimettömälle tuntemattomalle mulle? Ja vielä hulluksikin olette olleet minua nimetöntä sivullista tietoisesti nimettä mulle herjauskirjoituksianne kirjoitellen leimaamassa, vaikkette sun kaltaiset edes tunne koko persoonaani tai asioistani tiedä yhtään kertakaikkiaan mitään tai kuulu edes puolituttuihin tuntemiini millään tasolla ja vaikka varsin hyvin näette teksteistäni, että minä en koskaan tiedä keiden kanssa keskustelen koskaan, kun näitä nimettömiä tekstejäni näillä palstoilla kirjoitan. En mä ainakaan mitään hulluja perättömyyksillä mustamaalaajia nettihäiriköitä halua tuntemattomista itseänsä ja henkilöitään mulle edes kertomattomista netissä saada - törkeää roikkua keskusteluissa mun kimpussa, jos mitään järkevää ei käy mielessä kommentoida tyystin tuntemattomalle mulle.No hoplaa:))
Ihan rauhallisesti vaan ja muistahan ottaa lääkkeesi! - kommentti...,,
Misiip kirjoitti:
No hoplaa:))
Ihan rauhallisesti vaan ja muistahan ottaa lääkkeesi!Kiitos vaan, mutta minä vastaan ainoastaan omista kirjoittamistani teksteistä, joten suotavaa olisi, että muutkin keskusteluihin osaa ottavat ottaisivat vastuun omistaan, ettekä tunkisi herjauksianne mun kontolleni, joista en keskusteluissa missään määrin ole vastuussa. Ja on sangen röyhkeää, kun viittaat mielenterveyslääkkeisiin tuntemattoman ihmisen kohdalla: mulla ei ole reseptiä mielenterveyslääkkeille ja en tarvitse sellaisia, joten jos nyt et ymmärrä ahdisteluksi käytöstä, että julkisella nettipalstalla alat ihan väittää sinulle tuntematonta ihmistä mielenterveyspotilaaksi, mene itse hoitoon. Minusta toi on siis niin röyhkeää, että mulle valehdellaan ahdistellen kimpussani - en omaa koko tähän Suomi24:n edes rekisteröityä nimimerkkiä, joten mitään oikeutta ei kenelläkään nettiherjaajalla ole suhtautua minuun kuin persoonaan, jos ei edes nimellään kirjoita ja kehtaa omilla nimillään mulle siraita herjauksiaan sanoa, vaikka julkisesti toimii, koska sellainen on ahdistelua. Kerran tai kaksi voi siertää ton kuluneen heiton, että "ota lääkkeesi", mutta siihen ei ole perustetta, että sanon minä mitä tahansa ihan järkevää, niin siihen sitten herjaatte nimettömissä kirjoituksissanne.
Olen siis täysin kyllästynyt lukemaan epäasiallista ja epäeettistä nimetöntä kirjoittelua - pitäisi olla varmaan hullu tai tyhmä, että jotenkin nauttisi näiden palstojen sisällöstä.
- mastermind 2
Viestiä tullut todella paljon ja en jaksanut lukee, kuin tuon aloittajan tekstin ja parin seuraavan yhteiskunnan toivon kommentit.
Olen 100% samaa mieltä aloittajan kanssa.....
Työttömät valittaa että rahaa saa vain 500-900e kk:ssa niin menkää hyvä jumala töihin jos haluatte enemmän.... melkein työssä kuin työsssä saa nykypäivänä sen 10e tunti.... eli 160h/kk:ssa tekee jo 1600€ ja kertyy vielä kesälomakorvauksetkin....
mitä virkaa on ihmisellä kuka ei halua tehdä mitään.... ei käsittääkseni muuta kuin nopeuttaa kasvihuone ilmiötä.- on se varmaaan...
Niin mutta hei ei Suomessa kaikki saa mitään työttömyyskorvauksia, haloo urpo. Mä ainakin saan yhteiskunnan apua kaikkinensa 181, 44 euroa 13, 99 euroa kokonaisuudessaan, en nauti mitään työttömyyskorvauksia tai saa mitään tukimuotoa ja työttömän statuksella en elämässäni ole ollut. EN saanut mitään opintotukia edes kakkoasteen opiskeluun, yliopitossa otin ite omat opintolainani ja lisäksi töissä käymällä rahoitin opintoni, ennen kuin pilkkua vaille tutkinnon valmiiksi saamista sairastuin fyysisesti vakavasti ei-itseaiheutettuun fyysiseen autoimmuunisairauteen, jonka kuluja niitäkään, ei yhteiskunta pääosin minulle ole maksanut, vaan sukuni.
Onkos sulle suurikin nautinto nimettömänä aukoa päätä netissä, siis porsastella jossakin nettipalstalla, missä mitään merkitystä ei ole millään mitä kukaan sanoo, jos nyt et niin perseestä ole, että jopa esität omia mielipiteitäsi herjaten viattomien nimissä tietoisesti. mä ainakaan en halu, että minua sotketaan tähän Su0omi24:n mitenkään - en tiedä teitä kenkä sitä että keidän kanssa vaihdan kommentteja, enkä ole kiinnostunut tietämäänkään enkä koskaan ole luonut itselleni nimimerkkiä tai profiilia Siuomi24:ssa(kaan), MUTTA minun kirjoittamani ovat minun rehellinen vilpitön pohtivan tyylin mielipide vastineena tuntemattomien nimettömien nimettömiin kirjoituksiin aina; aina kun olen tässä Suomi24:ssa jotakin kommentoinut.
- mastermind 2
Enpä oikein usko, että tuolla vajaalla 200e:lla tulet toimeen ja etköhän saa jotain muuta avustusta.... kun olet pystynyt tietokoneen ja internet liittymän hankkimaan.
en erikseen pois sulkenut tuosta tekijöitä ketkä eivät pysty tekemään töitä.... kirjoitin tuohon et "ketkä ei halua tehdä".... Jos yhtään osaat tyynesti asioita ajatella niin varmaan ymmärrät.- no en usko.....,,
En saa ainakaan yhteiskunnalta mitään avustusta enempää, kuin 181, 44 euroa kuukaudessa asumistuki ( ainoa säännöllijen varma nauttimani yhteiskunnan avustusmuoto vuonna 2011 kuukaisittain varmasti oletettuna tulottomalle minulle), että revi siitä - tai no tietty toimeentulotuen kuukauden odottelun jälkeen sain siis nyt syyskuuun menoihini toimeentulotukipäätöksessäni yhteiskunnan avustusta yhteensä 13, 99 euroa. Ja en saa mitään perheellisten etuuksia, kukaan ei ole elatusvelvollinen minua kohtaan ja en omaa omaisuutta. Kyllä mulla tietokone on, kun isä maksoi palkkatuloistaan mulle sellaisen, eikä akateeminen opiskelija kuule paljoa ilman tietokonetta voisi ollakaan ja internet mulla sisältyy vuokraan, lukuunottamatta virustorjuntaohjelmaa, jonka kulut olen itse maksanut ( tai siis sukuni) ja mitä ei ainakaan sosiaalivustuksilla summia mulle ole maksettu.
Ja alan ihan todella saada tarpekseeni siitä, että joku hullu ja sairas nörtti joko kyttää kirjoittamaani, että viesteihini muodostuu itsestään noloja kirjoituksvirheitä tai että sitten tää todella on ihan sairas foorumi tää Suomi24, missä ylläpito osallistuu sairaiden nettikirjoittajien NIMETTÖMÄÄN vihakirjoitteluun, että v*ttu pitäiskö mun teille, jotka ette mulle nimillä kukaan koskaan Suomi24:ssa wsiinny, alkaa niinku vääntää ihan nimelläni näitä asiallisia henkilökohtaisia, usein arkaluontoisiakin vertaiskeskustelukommenttejani, että SITTENKÖ mä niinkuin saisin ihan normaalia kohtelua, kun kirjoitan? EI kuule jaksa - se kävis varmaan melkein työstä tällaisessa netissä idioooteille vääntää rautalangasta herjauskirjoituksiin vastineita ja m ulla EI OLE MITÄÄN HALUA BRÄNDATA ITSEÄNI NETISSÄ!! Ikinä, ikinä teille nimettömille sanaakaan kirjoittaisi, jos en olettaisi tässä, että mä nyt saan sanoa jotain ja mennä ja etteii kukaan kiinnostu mun persoonasta, kun kai mä voisin OMIEN TUNTEMIENI ihmisten, siis ystävieni ja mä en harrata nettiä tai ole koskaan luonut yhtään ihmisuhdetta netissä; kanssa keskustella, jos mä muka hakisin jotain v*tun "kontaktia" merkityksesssä tässä kun sanon, ja ne on sata kertaa älykkäämpiä mun tuntemani kaikki ihmiset, kuin valtaosa Suomi24- kirjoittajista, joiden pokka näemmä kun luen, riittää nimettömänä SIVULLISEN TIETÄMÄTTÖMÄN kaikkien sanomisten vääristelyyn ja pään aukomiseen ja pilkkaamiseen asiallisistakin sanomisista.
Sanon vaan, etä aika sairaat harrastukset niillä, jotka tällaisilla nimetömillä palstoilla työkseen laatii tietoisia asiattomia aloituksia. On vähän väärät palstat ja väärät herjauksen kohteet ja väärät asiat, näemmä monilla.
- mastermind 2
Väärällä osastolla taidat olla sinäkin..... suljetulle osastolle kuulut ja sielä yhteiskunta huolehtii myös sinusta , ruoka , hygienia , LÄÄKITYS ja varmaan ihan oikeita sosiaalisia ihmiskontakteja. Suosittelen hakeutumaan...
- no en usko...,,,...
Millanen ihminen kirjoittaa noin? Mielisairas, eittämättä, mutta kun siis pakkkomielteesi taitaa olla minun maineeni tuhoaminen, niin tarkistapa se lääkitys nyt juustopää. Mä olen kertonut omaavani fyysisen sairauden, mutta mielisairautta mulla ei ole, eli kun kenellekään muulle ketjuun kirjoittaneelle et tota nopeaa vastinettai ole voinut tarkoittaa kuin minulle, niin kysyn vaan, että samistatko ja sekoitatko sä oman pääsi hajanaisuuden mun sivullisen nimettömän persoonaan? Ymmärrän, että monilla ihmisillä on vaikeaa, mutta nyt on kyse siitä, että mä en ole mielisairas, enkä halua, että mikään nimettänsä ilman omaa nimeään esiintyvä julkisella palstalla esiintyvä nimetön netikirjoittelija leimaa minua sellaiseksi tässä netin nimettömässä, mutta julkisessa keskustelussa, kun ei ole perustetta sellaiseen sivullisen herjaamiseen.
- lupikasnap
Kysymys on pelisäännöistä, ei siitä kuuluuko jonkun elättää vai ei.
Jos työ on p'askaa ja toimeentulotuella elää niin ei ole mitään järkeä tehdä töitä. Mistä tämä kaikki raivo oikein tulee? :D
Itse koen olevani arvoissani melko lailla vasemmalla (käytännössä sitoutumaton, mutta SDP:llehän se ääni kilahtaa) ja olen ainakin osittain samaa mieltä aloittajan kanssa. Ymmärsin, että aloitus viittaa siihen ihmisryhmään, joka ideaalisista syistä kiertää töitä? Vai ymmärsinkö väärin? Ihmiset jotka periaatteessa pystyisivät työhön mutta eivät halua sitä hakea ovat tukien väärinkäyttäjiä, pois niiltä jotka sitä todella ansaitsevat. Ahkerat opiskelijat, väliaikaistyöttömät ja sairaseläkeläiset ovat tukensa ansainneet.
Ärsyttää asenne, että siellä ne Helsingin herrat taas köyhää kansaa sortaa. Yrittäjät vaan kustantavat paljon palkansaajienkin eduista, ja tulonsiirtojen tarkoitus on antaa tasavertaisia mahdollisuuksia yhteiskunnan toimintaan osallistumiseen. Ei siis, erikoistapauksia lukuunottamatta, kustantaa kunkin elämää.
Ne tilanteet ovat ikäviä, joissa tulot eivät yksinkertaisesti riitä elämiseen sellaisellakaan henkilöllä, joka haluaa opiskella ja tehdä töitä. Niitä voidaan pitää systeemin aukkokohtina ja virhetoimintoina, jotka todellakin pitäisi korjata. Mutta veikkaan suurilta osin kyseessä on myös ihmisryhmä, joka olettaa tuilla saavansa samanlaisen elintason kun työssä käyvät, mikä ei ole tarkoitus. Idea kumminkin olisi, että elintaso työtä tekemällä jonkin verran nousisi. Perustarpeita tyydyttävän elämäntavan hintahaarukka on yllätävän suuri.
Ideaalin mukaan suurinta palkkaa saisivat innovatiiviset ja sitoutuneet, peruspalkkaa ahkerat ja tunnolliset, ja laiskat sen verran etteivät sillan alla maisemaa rumenna. Siihen jos joskus pääsisi niin avot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973