Alkoholi ja tuleva leikkaus

Stina79

Kertokaapas mikä siinä on että jotkut eivät pysty olemaan 2 viikkoa ennen leikkausta ilman alkoholia?

Alkoholi ohentaa verta ja siten lisää riskejä sekä pidentää toipumista..

Onko 2 viikkoa tosiaankin ylivoimaista ??

23

1221

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menossa!

Itse olen menossa ja aion olla juomatta itseasiassa kauemminkin ennen leikkausta, eli ei pidä yleistää!

• Stina79

Sanoinkin "jotkut" :)

Hyvä hyvä.

Esim. rintaoperaatio on niin iso, ettei ylimääräisiin veren tihkumisiin olisi varaa. Valmistautukaa muutkin leikkauksiin tosissanne. Ei ne ohjeet ole huvin vuoksi !

• menossa!
        Stina79 kirjoitti:

Sanoinkin "jotkut" :)

Hyvä hyvä.

Esim. rintaoperaatio on niin iso, ettei ylimääräisiin veren tihkumisiin olisi varaa. Valmistautukaa muutkin leikkauksiin tosissanne. Ei ne ohjeet ole huvin vuoksi !

Niinpä! Ei niitä ohjeita turhaan anneta! Ja minusta omaa typeryyttä olla noudattamatta niitä kun jokaisessa leikkauksessa on aina riskinsä!

• hoh hoijaa

Uskomatonta typeryyttä olla noudattamatta ohjeita..! Eivät ole ylivoimaisia.

• ??

Minulle annotuissa ohjeissa luki, että ei alkoholia 24h ennen leikkausta...

• nohuhhuh/

No ne ohjeet on kyllä p********stä. Viikkoa ennen leikkausta pitää vältää mm. useimpia tulehduskipulääkkeitä sekä kalaöljy ja omega-3 valmisteita. Ja tietysti alkoholia.Samoin leikkauksen jälkeen voi alkoholin unohtaa 2 viikoksi jos yhtään on järkeä päässä.

• nohuhhuh/
        nohuhhuh/ kirjoitti:

No ne ohjeet on kyllä p********stä. Viikkoa ennen leikkausta pitää vältää mm. useimpia tulehduskipulääkkeitä sekä kalaöljy ja omega-3 valmisteita. Ja tietysti alkoholia.Samoin leikkauksen jälkeen voi alkoholin unohtaa 2 viikoksi jos yhtään on järkeä päässä.

2 viikkoa siis...

• Menossa
        nohuhhuh/ kirjoitti:

Mikä tässä nyt niin vaikeaa on?? Itse menossa rintaleikkaukseen ja kyllä pystyn helposti olla juomatta tuon ajan, ei tee edes tiukkaa sillä tätä olen halunnut niin pitkkän ja olinhan sentään 39 6 viikkoa raskaanakin enkä juonu tippaakaan, jos kyse on sinulle tärkeästä leikkauksesta niin miksi et noudattaisi?

• ??

Mulla tosiaan luki kaksi viikkoa noista vertaohentavista lääkkeistä sekä kalaöljystä. "Alkoholin käyttö on kielletty 24 tuntia ennen leikkaukseen tuloa ja leikkauspäivänä, sekä leikkausiltana, koska yhteisvaikutus annettujen lääkkeiden kanssa voi olla vaarallinen". Näin siis Lookissa!

• omaterveys

Itse pitäisin vähintään 2 viikon tauon alkoholinkäytössä.Se ohentaa verta, käytti lääkkeitä tai ei.. Jotenkin ei huvita saada hematoomaa vain siksi että firma haluaa jokaisen asiakkaan....nekin joille se 2 viikon tauko ei onnistu

• hyväelli

Hei olin suht isossa kauneusoperaatiossa.Valmistauduin siihen lenkkeilemällä pari kuukautta,hoitamalla ihoa sekä välttämällä valvomista, alkoholia sekä tupakkaa.Oikeassa olin! Koville on ottanut, vaikka peruskunto OK. Tarkoitan, että ei kannata pelleillä vaan esim. operaatiota edeltävä yökin kannattaa nukkua.Syödä oikeaan aikaan ja kevyehkösti sekä nestettä kannattaa edellisenä päivänä nauttia, niin ei ole valmiiksi kuivunut.Pääsee jaloilleen sitten tosi nopeasti ja hyvillä mielin.

• hoh hoijaa

Sitä enemmän asiakkaita mitä vähemmän potilaalta itseltään vaaditaan...Money talks

"Ai sä juot.....no jos sä voisit edellisenä iltana olla juomatta"

• Lääkelista mukaan

On myös muutamia resepti- ja käsikauppalääkkeitä sekä luonnontuotteita joita ei saa käyttää ennen leikkausta (kannattaa tarjota lääkärille listaa kaikesta mitä käyttää). Monikaan ei huomaa että E-vitamiini on lopetettava viikkoa ennen leikkauksia (kalaöljytuotteet muistetaan jo hoitotaholla). Jos on käytössä estrogeenilääkkeitä, nekin on lopetettava jopa neljä viikkoa aikaisemmin veritulppariskin vuoksi. Lääkäri muistaa yleensä kieltää aspiriinipohjaiset lääkkeet jotka on lopetettava viikkoa ennen. Pahin kieltolistalla on varsinkin palstiikkakirurgisissa leikkauksissa tupakka. Tupakka kannattaisi lopettaa jo useampi kuukausi aikaisemmin jotta ihon pintaverisuonet ehtisi palautua normaaliksi ja verenkierto ihossa paranisi. Kyllähän leikkauksesta selviää vaikka olisi käynyt tupakalla tuntia ennen leikkausta ja heti jälkeen, mutta haavojen parantuminen on parempaa ellei tupakoi. Keuhkotkin toimii paremmin eikä veren happettumisessa ole ongelmia.

Noita ruokailu- ja juomarajoituksia kannattaa noudattaa, pahoinvointi nukutuksesta herättyä on selvästi pienempää.

• hik`

Tissit pitää saada mutta eihän sen takia voi viinan vetämistä lopettaa kun elämän pitää olla niin kivaa. Hei mä oon vaan viiniharrastaja.....

• omaan nilkkaan

Sen ku vedät sit vaa :D Ei oo meijän ongelma jos sulle tulee ongelmia siitä että juot!

• hih hih

sarkasmin ymmärtäminen on yksinkertaisille näköjään kovin ylivoimaista

• Meikä manne

Hei, minä olin pari viikkoa sitten rintaimplantti leikkauksessa täällä Suomessa. Kalaöljyt ja Buranat piti lopettaa 2vk ennen leikkausta. Erikseen kysyin myös E-vitamiinista, mutta sitä ei tarvinnut lopettaa ennen leikkausta, eikä sen jälkeen. Mutta ilman muuta kannatan kysymään kaikki lääkeet ja myös vitamiinit hyvissä ajoin ennen leikkausta.

• ........

Minulla silmäluomileikkauksessa kiellettiin E-vitamiini viikkoa ennen mutta käskettiin aloittamaan heti leikkauksen jälkeen koska auttaa leikkaushaavan paranemiseen. Joitakin lääkkeitä tulee välttää myös leikkauksen jälkeen mutta useimmat voi aloittaa heti.

• Meikä manne

Aikas erilaisia nuo ohjeet taitaa tosiaan olla... Itekin käynyt tissileikkauksen lisäksi myös silmäleikkauksessa (yläluomi), eikä tarvinnu lopettaa kuin burana ja vastaavat sekä kalaöljyt.. Sekä kaksoisleuanrasvaimussa (SmartLipo) sama homma.. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että kannattaa varmistaa kaikki kyseiseltä klinikalta sekä noudattaa annettuja ohjeita. Sen toki sanoo jo maalaisjärkikin :)

• erittäinhyväelleitäy

No tunteeko joku nyt sit muka jonkun, kun olis vedellyt viinaa ja tupakkia just ennen tärkeää, isoa, ITSE MAKSAMAANSA kauneusleikkausta?

Tää koko topic on musta typerä. Jos ei pysty oleen juomatta kahta viikkoa, on alkoholiongelmainen. Ei sellaset mitään kauneusleikkauksia kaipaa, vaan A-klinikan palveluita!

• tavisläträäjä

Minä tunnen.Montakin. Topic on mielestäni todella hyvä koska ohjeista näyttää olevan epäselvyyttä.

• maalaisjärjellä

Kävin Virossa rintojen suurennuksessa, siellä hoitaja sanoi että osa laivalla kotia lähtevistä juo kännit.... eipä olis tullut mieleenikään omalla kohdalla, sen verran kipeä olin. Eikä kyllä muutenkaan.

• Kummallista touhua

En ollut laivamatkalla kovin kipeä, kipupiikki auttoi asiaa. Mutta minua ei kiinnostanut edes laivalla kuljeskelu, saatika ryyppääminen. Istuin paikallani koko matkan, paitsi mitä kävin vessassa. Risteilyreissut ostoksineen ja ryyppäämisine tehdään sitten aivan erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      187
      2748
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2549
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2267
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2094
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1749
    6. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      208
      1469
    7. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1464
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      230
      1214
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1164
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      371
      1089
    Aihe