Miten papit pystyvät varmistamaan että kastettava vauva on uskossa?
Raamatusta saatoimme havaita että on luvatonta kastaa niitä jotka eivät ole uskossa: >>Apostolien teot: 8:36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä ESTÄÄ kastamasta minua?">>
Oli olemassa asioita jotka olisivat voineet ESTÄÄ kastamisen.
Pakanallinen syntyperä ei kuitenkaan ollut sellainen asia:
>>Apt 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, JOKA USKOO häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, JOTKA PUHEEN KUULIVAT
10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.>>
>>Apt 11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.'
11:17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä VOIDAKSENI ESTÄÄ Jumalaa?"
11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi."
11:19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
11:20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, JOKA USKOI ja KÄÄNTYI Herran puoleen.>>
Vain NE kastettiin jotka uskoivat ja kääntyivät ( = tekivät parannuksen):
>>Apt 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.>>
>>8:12 Mutta KUN HE NYT USKOIVAT Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. >>
>>18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja KOKO hänen perhekuntansa USKOIVAT Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.>>
(perhekunta Raamatussa ei tarkoita pelkää perhettä, vaan kaikkia samassa taloudessa asuvia - myös orjia)
Miten voi varmistaa että kastettava on uskossa?
toinen Hega
0
<50
Luetuimmat keskustelut
- 861413
- 721214
- 821118
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois269903- 95899
- 30820
- 49777
- 79727
- 55713
- 45645