Puolivuotta mystisesti sairas nuori nainen

pelokastyttö19v

Olen 20vuotias nuori, ikäni ollut perusterve nainen. Suvussa ei sairauksia.
6kk olenkärsinyt omituisista koko kroppaani piinaavista sairauksista ja syöpääkin ollaan ehditty epäilemään (esim imusolmukesyöpää ja kurkkusyöpää), kuten myös perus flunssa, eli tavallisia vaarattomia ja vakaviakin sairauksia...

Teen tähän listan oireista ja tutkimuksista jotka olen läpikäynyt. Jos jou viitsisi lukea ne ja auttaa minua?! mikä sairaus voisi tulla kyseeseen ja mitä seuraavaksi kannattaisi tutkia?

Oireet
- niemelisvaikeus, paineen ja tukkeen tunne nieltäessä
- voimakas kasvo-hikoilu etenkin iltaisin, hiki valuu isoinapisaroina
- luusärkyä raajoissa (jalat kädet) ja lonkissa/alaselässä eli kropan pitkissä luissa
- pientä lämpöilyä iltaisin
- lisääntynyt syljen eritys, sylki menee ikäänkuin henkitorveen, pitää nieleskellä kokoajan
-hengitysvaikeutta sisäänpäin hengittäessä hengästyn olemattomasta
- huomattavan korkea senkka/lasko ja CRP ja trombosyytit lievästi koholla, muut verikokeet normaalit

Tehdyt tutkimukset:
- kaulan/kilpirauhasen ultra
- vatsan utra
- poskionteloiden ultra

- poskionteluiden röntgen
- ruokatorven varjoainetutkimus yhdistettynä siis röntgeniin
- 2 x keuhkorötgen (toinen toukokuussa 2011 ja toinen 2vk sitten)
- säärien röntgen

- kaulan magneetti kuvaus
- kurkun, kurkunpään/äänihuulten tähystys
- EKG monesti

- otettu paljon verikokeita,mm.20kertaa 6kk aikana kilpirauhasarvot ja aina normaalit, hiv-testi negatiivinen, tuma-vastaineet ja muut testit jotka kertoisivat reuma-taudeista otettu ja kaikki reumasairaudet suljettu pois,
ei nielutulehdusta, ei angiinaa,ei pusutautia(epstein-barrin virus),
virtsanäyte normaali yms...

kaikki tutkimukset normaaleja...ei löydöksiä...

205

18305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä

      Se, että on lievää kuumeilua ja tulehdusarvotkin koholla, viittaa johonkin tulehtuneeseen olotilaan, joka on itse aiheutettu joko tahallaan tai asioita paremmin tuntematta. Et kerro mitään mahdollisesta pitkäaikaislääkityksestä ja sen sivuvaikutuksista, mutta ilmeisesti nuorella iällä ei vielä kolesterolilääkkeitäkään määrätä. Siksi olisikin kokeiltava terveellisempää ruokavaliota, pois kaikki lisäaineistettu roskaruoka, limsat ja makkarat. Etenkin arominvahventeiden tiedetään aiheuttavan kuumeista oloa, hengityksen vinguntaa ja jopa silmäoireita jo satunnaisessakin käytössä. Natriumglutamaatin kohdalla puhutaan jopa kiinalaisen ravintolan oireyhtymästä.

      • .,keltainen myös

        oireet viittaa krooniseen pankreatiittiin................................
        eli oireet kuvailemasi...
        Kannattaa tutkia ensin veren sokeri,jos arvot koholla sinulla on haima tulehdus ja syöpä.
        Yleensä saat lausunnon ,sinulla on kakkostyypin diapetes,mutta tosiaankin haima on menossa kuolioon.
        krooninen pankreatiitti eli jatkuva haima tulehdus on kuolemaan johtava diagnoosi 0-5 vuotta ja sitten ohi.
        70 % sairaus tulee liiallisesta alkoholin käytöstä.....


    • aloittaja_vastaa

      nimimerille "kyllä se siitä"

      elin tavoissani ei ole parantamisen varaan. ulkoilen ja harrastan liikuntaa, syön terveellisesti ja monipuolisesti yms.Natriumglutamaattia olen välttänyt sitten lapsuuden.
      Oireeni löivät päälle tavallisena päivänä. Psyykettäni on epäilty, mutta psyyke ei tiettävästi vedä veriarvoja päin honkia. Kyllä tässä on takana nyt jotain sellaista selvittämätöntä.
      Tulehdusta minusta ei olla löydetty.

      • Kari Kurki

        Otitko "sikapiikin"? Oletko ottanut muita rokotteita? Käytätkä fluoritahnoja? Lääkäriystäväni pääsi luusäryistä lopetettuaan fluoritahnojen käytön. Psyykessäsi ei ole vikaa, vaikka hakoteillä oleva koululääketiede mielellään niin otaksuukin. T. Kari


    • Korvien välissä

      Sieltähä sitä vikaa, jostain syystä, niin melellään etsitään.
      Onko (amalgaami)paikkoja hampaissa? Entä rokotukset?

      • hoiturinainen

        Onko homevasta-aineet tutkittu verikokeissa ?

        Jos tietämättäsi oleskelet työ/opiskelutiloissa joissa on hometta. Miten on asuntosi laita ?

        Jotkut oireilevat homeista rankemmin jotkut kevyemmin, jotkut eivät ollenkaan.

        Mistä ostat vaatteesi ? HM:llä oli ainakin paljon myrkkyjä tuotteissaan. Samoin Adidaksella. Netistä löytyy luettelo näistä "pääkallotuotteista".
        Björn Borgin kalsareissa oli myös myrkkyjäämiä, samoin Calvin Clein. Noita em. käyttää kyllä miesystäväni ilman oireita. Mutta me kaikki olemme niin erilaisia.

        Onko asunnossasi uusia huonekaluja ? Onko juuri maalattua tai hiottu parkettia. Millainen on ilmanvaihto ?

        Elämä on rankkaa ja tieto lisää tuskaa.

        Ei kai värjää hiuksiasi tiuhaan tahtiin tai omista tatuoitua kroppaa. Noista liukenee elimistöön raskasmetalleja ja väriaineiden yhdisteitä jotka voivat aiheuttaa syöpää ja allergiaa perimämuutoksia sikiölle.

        Puhdas elämäkokeilu !

        Uudet vaatteet kannattaa pestä ennen käyttöä, samoin lakanat.

        Viinaa kai voi vielä silloin tällöin naukkailla, sehän on vaan terveydeksi. Itse tosin olen lopettanut jo senkin.

        Tee itse marjamehut puhtaista kotimaisista marjoista. Syö muutenkin kotimaista ! Suosi luomua ja alusta asti itse tehtyä ruokaa. Siis keität perunoita ja heität kalan uuniin se on helppua kuin pässin liha ja myös terveellistä. Alkupalaksi kasa PESTYÄ lehtisalaattia, - kurkkua ja - tomaattia.

        Jos et noilla parane niin jo on kumma.

        Mun poika on muuten saman ikäinen kuin sä ja ei sairasta päivää ole vielä nähnyt. Jos ei skeittitapaturmia lasketa. Olen opettanut hänelle puhtaan elämän jota hän opettaa juuri tyttöystävälleen.

        Toki luistaakkin saa kerran viikossa ja silloin kun on pakko.


        Itse olen terve kun elämäntapani on puhtaus ja luonnollisuus kaikinpuolin lisättynä sellaisella liikunnalla josta saa hyviä kiksejä ja euforisen olon. Tuo liikunta on tanssi. Millaisia sitten ovat lavat ja tanssisalit hengitysilmoineen .... mene ja tiedä ;))


      • Saapasjalka_kissa

        Onko sinulla suussa yhtään amalganipaikkaa hampaissa, koska ne saattavat aiheuttaa vaikka minkälaisia oireita, jos on amalgaanille allerginen.


      • Saapasjalka_kissa
        Saapasjalka_kissa kirjoitti:

        Onko sinulla suussa yhtään amalganipaikkaa hampaissa, koska ne saattavat aiheuttaa vaikka minkälaisia oireita, jos on amalgaanille allerginen.

        Enpä lukenut tuota viestiäsi vaan aloin suoriltaan vastaan, joten ei voi sitten olla amalgaanissa syy.


      • 9
        Saapasjalka_kissa kirjoitti:

        Enpä lukenut tuota viestiäsi vaan aloin suoriltaan vastaan, joten ei voi sitten olla amalgaanissa syy.

        Mykoplasma, näkyy heikosti thorax -kuvassa. Hoituu kyllä kun vaan löytyy.

        Borreliooosi eli Lymen tauti, se punkkien levittämä, pitää hoitaa
        kiireesti, sillä pitkittyessään vautioittaa vähän joka paikkaa.


    • aloittaja_vastaa

      Ei minua oltaisi tutkittu kuekohjen kuuntelua enempää jos en itse olisi tehnyt töitä kamalasti sen eteen että tutkittaisiin. Olen joutunut välillä maksamaan yksityisen kuluja ja välillä painostamaan lääkäreitä tutkimuksiin.

      Ei ole paikkoja hampaissa, ja rokotukset on kunnossa. Ulkomaillakaan en ole ikinä käynyt. Allergioita ei ole, eikä ole lemmikeitä. Homeesta ei ole kyse.
      En myöskään käytä minkäänlaisia lääkkeitä/pillereitä.
      Tupakoin ennen, mutta nyt olen tupakoinnin kokonaan lopettanut. Alkoholia käytän kerran kaksi vuodessa. Aika terveellistä elämää elän, ja olen tähän asti säästynyt terveenä koko elämäni...

      • xv sdfbgv

        ONKO rokotukset sitten ihan liiankin kunnossa, eli et kai vaan olisi ottanut kaikkea tarjottua, sikapiikkiä myöten.....Sehän kai aiheutti monelle semmoisen kestotulehustilan. Siskoni joka on haitsuoppilas tuolla Lahessa, sortui Hini-giniin ja aina kun sitä lomilla näkee niin niiskuttelee.


    • mike lake

      Sinulla on stressi mahdollisesti tiedostamaton sellainen.
      Se aiheuttaa yhtä sun toista.
      Nimittäin kokemusta on.
      Oletko jossain uudessa elämän tilanteessa?
      Onko elämässäsi tapahtumassa jotain sellaista jota et ole voinut ennakoida?
      Oletko joutumassa luopumaan tutuista ja rutiineiksi muodustuneiksi tulleista tavoista?
      Painostaako yhteiskunta ja kaverit sinua itsenäistymään?.
      Jos näin on,ei ole mahdotonta sairastua henkisesti ja myös siitä tietämättä fyysisesti.

    • höpöjä puhut

      stressi ei nosta tulehdusarvoja tai laskoa


      terv. sairaanhoitaja

      • sitä se on

        Kerrot, että rokotukset ovat kunnossa? Se ei välttämättä ole lainkaan hyvä asia. Rokotusten "kunnollisuudesta" on saatu niin paljon negatiivista palautetta viime aikoina , etten ainakaan influenssarokotuksiin tule koskemaan. Ainoa ilmeisen hyödyllinen rokotus on jäykkäkouristuspiikki, joka pitäisi uusia kymmenen vuoden välein tai ainakin onnettomuuden sattuessa.


      • kauhia sentään
        sitä se on kirjoitti:

        Kerrot, että rokotukset ovat kunnossa? Se ei välttämättä ole lainkaan hyvä asia. Rokotusten "kunnollisuudesta" on saatu niin paljon negatiivista palautetta viime aikoina , etten ainakaan influenssarokotuksiin tule koskemaan. Ainoa ilmeisen hyödyllinen rokotus on jäykkäkouristuspiikki, joka pitäisi uusia kymmenen vuoden välein tai ainakin onnettomuuden sattuessa.

        No nyt olet oikeilla jäljillä. Jopa alumiinia meihin on pumpattu.
        Alumiini voi olla elohopeaakin pahempi. Rokotteiden alumiini aiheuttaa lihassairautta nimeltään macrophagic myofasciitis: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18281624
        Macrophagic myofasciitis voidaan diagnosoida jopa 10 vuotta rokotteen saamisen jälkeen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20882368

        Alumiinia sisältävät rokotteet aiheuttavat motoristen neuronien rappeutumista: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=Aluminum hydroxide injections lead to motor deficits and motor neuron degeneration, Christopher A. Shaw

        Alumiini on neurotoksiini ja kun alumiiniin yhdistetään elohopeaa, vaikutukset moninkertaistuvat: http://vran.org/about-vaccines/vaccine-ingredients/active-ingredients/a-glimpse-into-vaccine-adjuvants/


      • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        kauhia sentään kirjoitti:

        No nyt olet oikeilla jäljillä. Jopa alumiinia meihin on pumpattu.
        Alumiini voi olla elohopeaakin pahempi. Rokotteiden alumiini aiheuttaa lihassairautta nimeltään macrophagic myofasciitis: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18281624
        Macrophagic myofasciitis voidaan diagnosoida jopa 10 vuotta rokotteen saamisen jälkeen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20882368

        Alumiinia sisältävät rokotteet aiheuttavat motoristen neuronien rappeutumista: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=Aluminum hydroxide injections lead to motor deficits and motor neuron degeneration, Christopher A. Shaw

        Alumiini on neurotoksiini ja kun alumiiniin yhdistetään elohopeaa, vaikutukset moninkertaistuvat: http://vran.org/about-vaccines/vaccine-ingredients/active-ingredients/a-glimpse-into-vaccine-adjuvants/

        alumiinia pumpataan juomaveteen,sillä tapetaan bakteereja,,,,....


      • myyrä?

        Mitekähän olisi myyräkuume ?

        Oletko mökkeillyt tai ollut pölyisessä puuliiterissä tai pöyhinyt heiniä ? Haravoinut pihaa joka pölyää ??

        Aika lievä myyräkuume mutta sairaanhoitaja varmaan tietää, voiko myyris olla noin lievä. Joskushan se vaatii sairaalahoitoa ja voi olla tappava.
        Tänävuonnna myyräkuumetta on runsaasti.


      • 9
        t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:

        alumiinia pumpataan juomaveteen,sillä tapetaan bakteereja,,,,....

        Alumiinilla (jos käytetään enää) saostettiin puhdistamoilla vesi kirkkaaksi.


      • Helsingeyogi

    • Itse olen paljon seuraillut noita virallisia lääkärisivustoja, terveyskirjastoa jne.
      omien oireiden vuoksi ja tuli mieleeni leukemia....käyppäs lukasemassa aiheesta. Voisiko olla myös jonkinlaista hormonaalista häiriötilaa....

      • paranemisia

        Oireet sopivat todellakin leukemiaan, mutta eräät pääasialliset piirteet eivät täyty. Leukemiassa vialliset valkosolut lisääntyvät hallitsemattomasti näin vieden tilaa muilta verisoluilta. Tämän seurauksena valkosolujen (leukosyyttien) pitäisi olla koholla ja muiden veriarvojen kuten punasolujen matalalla. Aloittajalla taasen veriarvot ovat kohdallaan, joten _tuskinpa_ leukemia on kyseessä.


    • kalkkimuija

      Onko veren kalsiumarvo kunnossa (Ca-ion.) ja lisäkilpirauhashormoni (PTH). Luusäryt viitaisivat lisäkilpirauhasen liikatoimintaan.

    • sairastelija

      Täällä toinen joka on ollut kauan sairas ja syytä ei oo löydetty... Kaikki alkoi huhtikuussa, kun jalkoihin iski kyhmyruusu ja trombisyytit, senkka ja crp korkeella. Kyhmyruusu parani mutta senkka, crp, trombisyytit ei laske. Myös streptokokki arvo erittäin korkea. Antibioottia syöty mutta ei auta mihinkään. Verikokeissa käyn n. 2 viikon välein.
      Sairaalaassa tehty CT-kuvaus keuhkot vatsa, suolisto...
      EKG-tehty monesti
      Sprimetria tehty monesti sekä, diffuusiokapasiteetti tutkimus seka histamiinialtistus testi ja 2-viikon pef mittaukset. Seuraavaksi lääkäri laittaa taas lähetteen sisätauteihin.. ja ikää on 30 v.

      • voisko olla

        Kyhmyruusu jaloissa voisi viitata sarkoidoosiin?


      • sairastelija
        voisko olla kirjoitti:

        Kyhmyruusu jaloissa voisi viitata sarkoidoosiin?

        Se tutkittiin ekana & sitä ei voida todeta, koska kuulemma keuhkokuvissa ei näy mitään. Kolmet keuhkoröntgenit otettu. Myöskin borreilioosi ja keliakia, kilpirauhanen ym. tutkittu.


      • sairastelija

        unohtui vielä, että leukosyytit ovat koko ajan ollet liian korkeet sekä kalsiumia virtsassa..


      • just-joo-ihan-nii
        voisko olla kirjoitti:

        Kyhmyruusu jaloissa voisi viitata sarkoidoosiin?

        Mulla on sarkoidoosi ja noi oireet on vähän niiku mulla oli. Luultiin jopa luulotaudiksi ja lorwikatarriksikin. Tutkittiin ja hutkittiin. Epämääräisiä oireita vuosikymmenen jne samaan tyyliin. Yskää, kuumetta, kyhmyruusua, nivelkipuja, verenkuvassa heittoja, munuaisvaivaa, sydänvaivaa, näkövaivaa, hengenahdistusta, rasitusastmaa jne jne..
        Piiiitkään meni, ennenkuin saivat selville sarkoidoosin. Siihen kun löytyi lääkkeet ja meni muutama vuosi, ennenkuin seuranta lopetettiin. Tauti on ja pysyy, oireettomana kuitenkin.


      • Läheltä nähnyt...
        sairastelija kirjoitti:

        Se tutkittiin ekana & sitä ei voida todeta, koska kuulemma keuhkokuvissa ei näy mitään. Kolmet keuhkoröntgenit otettu. Myöskin borreilioosi ja keliakia, kilpirauhanen ym. tutkittu.

        Eräällä läheiseltä ihmiseltä todettiin sarkoidoosi selkäydinnestekokeella ja koepalalla kyhmyruususta. Silmälääkäriltä hän sai diagnoosinsa, koska silmälääkäri tunnisti sairauden heti. Hänen sarkoidoosinsa ei ole nimeltään keuhkosarkoidoosi, vaikka sielläkin tauti jyllää.

        Oletko käynyt silmälääkärillä? Sarkoidoosi menee joillakin ihmisillä silmiin...


      • hoh hoijaa

        "CT-kuvaus keuhkot vatsa, suolisto..."

        Toivottavasti sua ei sitten vedellä enempää CT:llä jos et halua kuolla syöpään. Pyydä mangneettia jos vain soveltuu tutkittaviin ruumiinosiin.

        Terv. asiantuntija


      • ????????????????
        sairastelija kirjoitti:

        unohtui vielä, että leukosyytit ovat koko ajan ollet liian korkeet sekä kalsiumia virtsassa..

        >unohtui vielä, että leukosyytit ovat koko ajan ollet liian korkeet sekä kalsiumia virtsassa.. >

        Sanoit tuolla alussa että trombosyytit on koholla ; )) Laukkareista et maininnut. Siis kummatkin koholla ?


      • sairastelija
        Läheltä nähnyt... kirjoitti:

        Eräällä läheiseltä ihmiseltä todettiin sarkoidoosi selkäydinnestekokeella ja koepalalla kyhmyruususta. Silmälääkäriltä hän sai diagnoosinsa, koska silmälääkäri tunnisti sairauden heti. Hänen sarkoidoosinsa ei ole nimeltään keuhkosarkoidoosi, vaikka sielläkin tauti jyllää.

        Oletko käynyt silmälääkärillä? Sarkoidoosi menee joillakin ihmisillä silmiin...

        Silmälääkärillä en oo käynyt mutta neurologille lähetteen lääkäri laittoi usein toistuvien migreenin takia. Siihen syön lääkettä nimeltä Migard ja pahoinvoinnin estoon Primperania.


      • sairastelija
        ???????????????? kirjoitti:

        >unohtui vielä, että leukosyytit ovat koko ajan ollet liian korkeet sekä kalsiumia virtsassa.. >

        Sanoit tuolla alussa että trombosyytit on koholla ; )) Laukkareista et maininnut. Siis kummatkin koholla ?

        joo kummatkin on koholla.. Eli koholla on trombisyytit ollut n. 500, leukkarit, crp, senkka ja kalsiumia liikaa.. Oon saanut kaikki verikokeitten tulokset myös itelleni ja streptokokkiarvo on ollut 464 kuin pitäis kai olla 0-200 välillä.. Hemoglobiini on myös tullut koko ajan alaspäin nyt 129. Ei mikään huono vielä mutta alaspäin mennyt. Mulle ei oo koskaan puhuttu stressistä tai kohdeltais luulosairaana. Lääkäri tuntuu olevan huolissaan, kun ei osaa sanoa mistä tulehdusarvot johtuu.. jossain jotain myllertää kuulemma ja asiaa ei voi jättää kesken..


    • viljat pois

      Gluteiiniviljat heti pois.

      Eli vehnä, ruis ja ohra.

      • keliaakikkoko?

        "Gluteiiniviljat heti pois."

        Noita ei kannata heittää pois ihan huvikseen. Pyydä mieluummin lääkäriltä lähete Keliakin pois sulku kokeisiin.


    • hömpöösiä

      höpö höpö tuollaista viljahömppää!!!!

      • höpöhöpöä

    • np vittu

      tsekkaa munuaisaltaat, voip olla tulehus sielläki?

      • munajainen

        ...tsekkaa munuaisaltaat, voip olla tulehus sielläki? ...
        Hänelle on tehty vatsan Uä. Siinä tsekataan munuaiset.


    • man´s got to do..

      Entä mykoplasma, onko se jo suljettu pois ??

    • ripirapi.

      kyllä vaan. viljatuotteet pois pariksi kuukaudeksi, niin sitten näkee onko vaikutusta.

      itselläni on selkärankareuma. innostuin tuossa viime talvena karppaamaan (vhh-"dieetti) ja olo ja tulehdusarvot oli mitä mainioimmat. mut heikko kun olen, niin vanhat tavat palasivat kun painon olin saanut oikeille lukemille. reumalääkärinikin ihmetteli, että miten hyvät arvot voi olla ilman lääkitystä (imetin).

      nyt on vaivoja vaikka muille jakaa, ja tiedän että vhh:lla ne saisin pois vaan kun en viitsi.

      suosittelen kokeilemaan VILJATONTA, tai ainakin vähentämään niitä rajusti. viljoilla on joku tulehdusjuttuja lisäävä vaikutus tuolla suolistossa.. (ihankun oisin lukenut tästä joskus, varma en voi olla)

      • piupaukulkija

        Itselläni oli vuosikausia tulehdusarvot hiukan koholla ja joka paikkaa särki ja söin tulehduskipulääkkeitä kaksin käsin, verenpaine nousi. Sitten luin että gluteeniton ruokavalio saattaa auttaa nivelkipuihin ja kokeilin sitä. Nyt olen selvinnyt kohta 2 vuotta ja olen voinut jättää verenpainelääkkeet ja särkylääkkeet aika hyvin pois ja yllätys lääkärille oli että tulehdusarvot normalisoituivat. Keliakiaa eivät kuitenkaan löytäneet. No kokeet otettiin kun olin jo kuukausia ollut ilman viljatuotteita. Kaikki kannattaa kokeilla ettei luita särkisi. Lääkärit vaan haluaa kaikesta todisteita ihan kuin sairastava olisi rikollinen. Mutta oma terveys on tärkeämpi kuin kaikenmaailman todisteet lekurille. Jotta tulehdukset saisi kuriin kannattaa jättää kaikki gluteeniviljat pois, sokeri pois ja lihaakin vain kohtuudella, sekin nsotaa kipuja, varsinkin sianliha. Alottajalle tsempiä ja jaksamista. Lisäksi luonnossa on paljon kasveja jotka voivat auttaa. Esimerkiksi mustikanlehti tee on antibioottinen ja valkosipuli toinen hyvä.


    • suun kautta

      Ei ole mahatähystystä letkukameran avulla tehty?

    • Brontos Fabrius

      Monenlaisissa tutkimuksissa olet ainakin käynyt, joten kyllä niissä olisi selvinnyt, jos jotain vakavampaa sairautta olisi ollut.
      Onko sinulla työkiireitä ja muutenkin kiireinen elämäntyyli.
      Se voi johtua myös siitäkin, kun ei elimistö kestä määrättömästi kiirettä.
      Stressi yleensä johtuu kiireisestä elämäntyylistä.
      Joku täällä väittää, ettei stressi aiheuta tulehdusarvoja.
      Kyllä stressi voi aiheuttaa tulehdusarvojen kohoamista ja myös sairauksia, jos ihminen on pidempään stressaantunut, niin kyllä siitä voi olla vakavempia seurauksia.

      En tiedä oletko elänyt kiireistä ja hektistä elämää, jos olet, niin ehdottomasti tulee rauhoittua ja jättää kiireet taakse, niin saat levätä kunnolla.
      Luusärky ja luiden jomotus voi hyvinkin johtua istumatyöstä ja tietokone päätteellä työskentelystä.
      Enemmän liikuntaa.
      Voin kokemuksesta sanoa, että itselläni on aika usein kokotusta luissa ja jalatkin ovat välillä niin kipeät, että paikallaan olokin on tuskaa.
      Nyt on muutaman päivän ollut niska niin kipeä, ettei ole päätä pystynyt sivulle kääntämään.
      Ajan kanssa se on parantunut ja nyt ei ole enää niin kipeä.
      Ei pystynyt sängyssä kääntämään kylkeä, kun vihloi niskaa kipeästi.
      Luultavasti joku hermo on jossain jumissa.

      Missään tutkimuksissa en ole käynyt, sehän on meidän miesten tapa, että lääkäriin mennään vasta, kun on myöhäistä.
      Naiset on tässä asiassa miehiä viisaampia, kun hakeutuvat lääkäriin ajoissa.

    • H1N1 PIG HOAX!

      Otitko Pandemrix H1N1-rokotteen?

      Rokotteeseen oli ujutettu mukaan USAssa
      ihmiskäyttöön liian vaarallisena kielletty
      skvaleeniadjuvantti.

      Jos oireet ovat esim. seuraavanlaisia, on syytä
      epäillä "Persianlahden syndroomaa" (englanniksi:)

      Ainakin osa näytti noin pikaisesti lukaistunua osuvan:

      "The symptoms they developed included arthritis, fibromyalgia, lymphadenopathy, rashes, photosensitive rashes, malar rashes, chronic fatigue, chronic headaches, abnormal body hair loss, non-healing skin lesions, aphthous ulcers, dizziness, weakness, memory loss, seizures, mood changes, neuropsychiatric problems, anti-thyroid effects, anaemia, elevated ESR (erythrocyte sedimentation rate), systemic lupus erythematosus, multiple sclerosis, ALS (amyotrophic lateral sclerosis), Raynaud’s phenomenon, Sjorgren’s syndrome, chronic diarrhoea, night sweats and low-grade fevers.”

      http://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/ciencia_influenza34.htm

      • onnea vaan

        Olin sikapiikin aikaan hermostunut kun 18 v poikani ei viitsinyt koulussa mennä piikille kun oli muutakin mukavaa.
        Monet muutkin siitä ikäluokasta jättivät piikin väliin kun eivät ajatelleet sitä sen kummemmin.
        Kerrankin jostain tämäntyyppisestä lorvimisesta oli isoa hyötyä.
        Eivät ainakaan saaneet narkolepsiaa, eivätkä mitään muutakaan vaivaa. Näiden onnekkaiden joikossa oli myös sievä tyttö jonka sisarella oli jo narkolepsia. Elikkä tällä tytölläkin olisi ollut aikamoinen riski saada tuo samainen sairaus tuosta piikistä. Onneksi ei viitsinyt silloin vaivautua.


    • Tosi on

      No entäs se Punkkien aiheuttama "Borreloosi" vai mikä se oli onko sitä tutkittu?

      • Viirukissako

        No entäs se Punkkien aiheuttama "Borreloosi" vai mikä se oli onko sitä tutkittu?

        Oletko ollut Ahvenanmaalla, tai saaristossa yleensä? Oletko ollut pitkässä heinässä ilman suojaavaa vaatetusta ylipäätään missäänpäin suomea? Punkit leviää mutta kaikilla ei ole pahoja viruksia.


    • tautiloinen

      entäs se keväällä epidemiana ollut mykobakteeri? Sehän oli jollain huippu-urheilijallakin kuukausikaupalla!

      • sdfvsdf

        Niin, semmosella huippu-urheilijalla joka sortui HINI-giniin kuten 2,7 miljoonaa muutakin suomalaista. Tarkoitanet kai Anssi Koivurantaa.,.,,,,... hiihtelijäpoikia lienee


    • Syy on sperma

      Olet raskaana. Onnea tulevalle äidille :D

    • s-l n

      onko tutkittu,että punkki ei ole puraissut sinua?

    • nuorilääkäri

      Hei, millään verikokeilla ei voi aukottomasti sulkea pois reumatauteja. Suosittelisin kortisonihoitokokeilua, jos kortisoni helpottaa oireita, se puhuu reumataudin puolesta. Eli esim. Prednisolon-tabletteja muutaman viikon ainakin.

      Nielemisvaikeuden taustalla voi olla ruokatorven liikehäiriö (akalasia), jota manometrialla tutkitaan, tosin se ei yleensä tule esille yhtäkkiä aikuisella. Sitten hengästymisen vuoksi puhalluskokeet voisi tehdä eli koti-PEF-seuranta sekä spirometria.

      Jaksamisia sinulle!

      terv. nuori lääkäri

      • WanhaLääkäri

        Viittaavatko potilaan kuvailemat oireet ja löydökset johonkin reumatautiin? Opetettiinko lääkiksessä "kortisonihoitokokeilua" epämääräisiin oireisiin. Ei opetettu eikä opeteta. Oireet voivat helpottaa kortisonikuurin myötä mutta todennäköisesti helpottaisivat myös kalkkikuurilla. Potilas jäisi käyttämään kortisonia per os ilman mitään diagnoosia! Ehdotat lisäksi ns.kaksoisdiagnoosia selittämään oireet, eikö tuota ajattelutapaa pyritty juurikin välttämään? Hyvin harvoin on kaksi täysin eri sairautta jolla saisi oireet selitettyä. PEF-seuranta voisi olla paikallaan, juurikin astma tuli minullakin mieleen.


      • piupaukulkija
        WanhaLääkäri kirjoitti:

        Viittaavatko potilaan kuvailemat oireet ja löydökset johonkin reumatautiin? Opetettiinko lääkiksessä "kortisonihoitokokeilua" epämääräisiin oireisiin. Ei opetettu eikä opeteta. Oireet voivat helpottaa kortisonikuurin myötä mutta todennäköisesti helpottaisivat myös kalkkikuurilla. Potilas jäisi käyttämään kortisonia per os ilman mitään diagnoosia! Ehdotat lisäksi ns.kaksoisdiagnoosia selittämään oireet, eikö tuota ajattelutapaa pyritty juurikin välttämään? Hyvin harvoin on kaksi täysin eri sairautta jolla saisi oireet selitettyä. PEF-seuranta voisi olla paikallaan, juurikin astma tuli minullakin mieleen.

        Minulle lääkäri määräsi pahoihin nivelkipuihin ja muuhun särkyyn juuri kortisonitabletteja, vaikka verikokeissa ei suoraan reumaa näy, ja ne kortisonitabletit alenevalla määräreseptillä todella auttoivat, pystyin taas liikkumaan ja työskentelemään. Että kyllä nuori lääkäri oi aivan oikeassa, sillä lääketiedekään ei kaikkea vielä tiedä, ja monelle ainoa apu on kortisoonissa.


    • fgasdfgs

      Minulla oli melko samanlainen tilanne vuosia sitten. Olin silloin 22-vuotias, aina ollut perusterve eikä edes mitään allergioita. Yhtäkkiä minulla alkoi kova yskä, lämpöily, yöhikoilu, joskus käsien puutuminen, rinnan ja selän ahdistus, myös niskaan tuli turvonneita imusolmukkeita. Pelkäsin tottakai kaikkea mahdollista syövästä HIViin, mutta viiden kuukauden ajan rampattuani lääkärillä kukaan ei muka löytänyt mitään. Minullekin yritettiin lopulta sanoa, että sinä vain stressaat...

      Lopulta yksi lääkäri lähetti minut toisen kerran keuhkokuvaan, ja sieltä löytyi oikeasta keukosta pieni kudosjämä. Tulehdus minulla oli siis koko ajan ollut, todennäköisesti jopa keuhkokuume ja olisin tarvinnut antibiootteja, mutta kukaan ei ollut löytänyt sitä ajoissa eivätkä minulla edes tulehusarvot olleet koholla. Lopulta sain antibioottikuurin ja kudosjämä hoidettiin pois, mutta monet oireet jatkuivat vielä muutaman kuukauden tämän jälkeenkin.

      Jos kerran tunnet itsesi sairaaksi ja kaikki alkoi yhtäkkiä, älä anna lääkäreiden syyttää stressiä. Tiedän miten ärsyttävää voi olla, kun joku vain hokee että olet hieman vainoharhainen, vaikka tunnet koko ajan itse että kaikki ei ole hyvin. Yritä löytää uusi lääkäri joka on erikoistunut joihinki tiettyihin sairauksiin, he yleensä osaavat epäillä asioita yleislääkäreitä paremmin. Minustakin tähystys putkella nieluun ja mahalaukkuun olisi tarpeellinen tehtävä koe.

      Olon helpottamiseksi sanoisin kuitenkin, että on epätodennäköisestä että sinulla olisi mikään vakavampi sairaus, koska noin monet kokeet ja näin pitkä aika olisivat näyttäneet jo jonkin viitteen asiasta.

    • lekuri12

      Tuossa tuli mieleen yksi mahdollinen, virusperäinen aivokalvontulehdus.
      Koska olet nuori henkilö oireet voivat olla lievemmät, toisinsanoen vastustuskyky parempi kuin vanhemmilla henkilöillä. Onko esim jalkasi normaalia kylmemmät, onko otettu kokeita selkäydinnesteestä? Ei näillä tiedoilla voi kuin arvailla. Tulehdusarvot viittaavat johonkin, mutta luulisin ettei syövästä ole kysymys.

    • Gapriel.

      KUN TAIVAAN ISÄ ,Laittoi maailman vanhimmat elin
      ajan lyhennykseen Hän laittoi mangnesiumin avon puolitukseen
      aina 1400 vuoden välein niitä on jo monta mennyt , OSTAKAA
      MANGNETIS RANNEKE .

      Toinen : asia oli kehonne kipeys , lopettkaa sianlihan syöti
      siinätapauksessa voi olla pehmytkudos reuma .

      Kolmas asia , on myös tärkeä , syökaa kalkkia kalkkia
      tarpeeksi niin vaikkapa juoden , tehkää juontivesi siten
      että saatte sitä riittävästi mielellään dolomiitti pitoinen
      vuori kalkki , ja sekoitatte n. 1.2 l kanuun vettä 1.5 RLerä.

    • Perusterve

      Kyllä kyseessä on piilevä tulehdus, mutta mikä?

    • raakkuna1

      Olet todellakin normaali nuori nainen, ja olet tarkoin ilmaissut palstalla sinua vaivaavan taudin oireet, niin haluan tukea sinua jotenkin ja tuoda esiin että on kyseessä osteoproosi, johon on kyllä lääkitystä olemassa, mutta tavallisen lääkityksen kautta olet kuitenkin huonovointinen, eikä se tuo terveyttä takaisin. Sinä tarvitset ehdottomasti opiaatteja itsellesi, ja uskon että terveysmääritelmän vahvistuttua sinä olet valtuutettu saamaan opiaatti lääkityksen säännöllisesti itsellesi. Silloin tunnet särkyjen häipyvän, ja koet jälleen iloa elämässäsi. Käänny heti virallisen lääkärin puoleen. Salut.

      • hah hah haa

        ¤Olet todellakin normaali nuori nainen, ja olet tarkoin ilmaissut palstalla sinua vaivaavan taudin oireet, niin haluan tukea sinua jotenkin ja tuoda esiin että on kyseessä osteoproosi, johon on kyllä lääkitystä olemassa, mutta tavallisen lääkityksen kautta olet kuitenkin huonovointinen, eikä se tuo terveyttä takaisin. Sinä tarvitset ehdottomasti opiaatteja itsellesi, ja uskon että terveysmääritelmän vahvistuttua sinä olet valtuutettu saamaan opiaatti lääkityksen säännöllisesti itsellesi. Silloin tunnet särkyjen häipyvän, ja koet jälleen iloa elämässäsi. Käänny heti virallisen lääkärin puoleen. Salut. ¤

        Heh heh heh hah hah haaa


    • Who knows..

      Terve. KAnnattaas käydä allergia testissä.
      Ehkä jokin ruoka-aine herkkyys tai sitten jonkun vaatteen väriaineissa on jotakin joka ei sovi. Lisäksi ruoka-aineissa on näitä E-koodi mitä lie lisäaineita.
      Vältä kokeeksi jotakin mitä yleensä otat runsaasti..

      Mut jep, joku allergia mahdollisesti?

      Suvussa kanssa liikkuu kaikenlaisia perinnöllisiä sairauksia. Ja naisena kannattaa kiinnittää niihin huomiota, mitä äiti ja iso äiti sairastivat. Siis ottaa ne huomioon, ei tarkoita että ne samat sairaudet olisi puhjenneet, ne voi olla piilevinä.. ominaisuuksina jotka aktivoituu jos aktivoituu x)

      • ....................

        Kannatan. Ilmeisesti HOMESIENILLE altistuminen varsinkin voi aiheuttaa vaikka kuinka rajuja reaktioita.

        Ilman muuta allergiakokeita.


    • 23vkundi..

      Aika paljolti vois vaikuttaa että olis henkiseltä puolelta.

      Henkisen stressin oireet ovat erittäin fyysisiä. Myös stressi voi aiheuttaa infektioita ellei hommaa hoida

      Stressi voi nostaa myös lämpöä. Nielemis vaikeudet ovat nimenomaan yksi osa panikki häiriötä.

      Itellä oli todella fyysiset oireet. Noita nielemis vaikeuksia, hiukset lähti, keinuttava huimaus, runsas hikoilu, tärinä, omistuisia kipuja kropassa. Kärsin monta vuotta ja tutkitinkin, mutta fyysiseltä puolelta ei mitään löytynyt. Panikki häiriö ja siihen lääkitys niin homma alkoi lutviintua alkoi parantua oireet..

      Stressi voi myös nostaa lämpöä jokaisen ihmisen keho suhtautuu stressiin erinlaila. Stressi voi myös aiheuttaa infektioita jotka nostaa lämpöä.

      Kantsee seuraavas käydä tutkimassa henkistä puolta. Saattapi löytyä selitys niin läheltä. Kokemusta on.

      • höpölöpöääh

        Silkkaa sontaa taas! Stressi ei nosta leukosyytti arvoja korkealle.


      • kundi23v..
        höpölöpöääh kirjoitti:

        Silkkaa sontaa taas! Stressi ei nosta leukosyytti arvoja korkealle.

        Elimistö reagoi stressiin eritavalla. Melkein kaikki on selitettävissä tällä.

        Et tiedäkkään mitä stressi voi aiheuttaa ja mitä arvoja se voi nostattaa.


    • jaksamista sinulle

      sanoppa lääkäreille että keskittyvät hetkeksi kieleen ja kallonpohjaan...samanmoisia oireita kuin tuttava naisella oli ja vastauksia löytyi sieltä...keuhkoista myöhemmin..

    • hmmmmmmmmmmmmm

      Jo ennen mainittuja- myyräkuume tai punkki- onko ne pois suljettu?

    • Jone_87

      Maalikkona ihan lehtiä ja muita lukemalla ja alan kirjallisuutta tutkimalla oireet viittaisivat myyräkuumeseen, tosin silloin olisit jo kuollut.
      Eikö myköplasma bakteeri kata ison osan kyseisistä oireista.
      Kanattaa googlettaa myös dystofsia myonica, perinöllinen lihas sairaus joka alkaa yleensä myöhäisellä teini-iällä tai aikuis iässä.
      Toivottovasti näistä ei ollut hyötyä vaan sinulle on jo nimi sairaudellesi ja hoidot löydetty!

      • NO joo ja Jaa

        "Kanattaa googlettaa myös dystofsia myonica, perinöllinen lihas sairaus joka alkaa yleensä myöhäisellä teini-iällä tai aikuis iässä."

        Kun kunnolla kooklettaa niin ei tartte lekuria. Gooklelta ei saa kyl lääkkeitä eikälähetettä kokovartalon kuvauksiin.


    • iddqdasdasd

      En oo jaksanu lukea kaikkea mutta joskus asuin kämpässä jossa oli hometta. Olin kipeenä melkein kokoajan. Pahinta oli että asunto vaikutti pinnallisesti hyvältä asunnolta eikä homeloukolta

      • kbjkbjjbk

        Pitää myös muistaa se että aina hometalo ei haise homeelta ja siksi sitä ei aina huomata AJOISSA!!!


    • mnneite

      Tokko ainakaan osteoproosi. niinku tohtori kiminkinen sanoi "vanhojen akkojen sairaus".

    • Ikävä, mutta tosi

      Sankkeri tai kupanloppuvaihe.

    • kjughugyhg

      No jos on sairas, niin crp on tyyliin 300, kuten oli ainakin itselläni, kun jouduin letkuihin sairauteni vuoksi. Itselläni ei koskaan tule olemaan >2 crp, mutta mulla onkin harvinainen autoimuunisairaus, mikä ei parannu sairastamalla. Jos joku on vakavasti sairas, niin mistään terveyskeskusksista ei niihin asioihin selvyyttä saa, vaan pätevät löytyy keskussairaaloista. itse en ainakaan luota yhteenkään terveyskeskuslääkäriin, koska ne ei koskaan ole tehneet mulle oikeita diagnooseja ja kerrankin olisin jopa kuollut, jos en itse olisi vaatinut, että nyt te ette laita mua enäää kotiin kotiin, vaan keskussairaalaan, missä mulle sitten vakavasta fyysisestä sairaudestani ammatillaiset nopeasti diagnoosin tekikin. Ja silloinkin mulla oli sukulainen mukana ja itse sen verran heikossa kunnossa etei paljoa puheesta mitään tullut ja itse olisin pyörtynyt niiden eteen siihen luukulle, missä siis olisi tappaneet mut lähettämällä mut kotiin, kun olin vakavasti sairas.

      Keskussairaalat on Suomessa korkeatasoisia, mutta terveyskeskukset osaa hoitaa korkeintaan flunssan.

      En ole kiinnostunut keskustelemaan sairauksista. Kun on itselläni siltä osin aika vaikeaa selviytymistä elämässäni ollut, niin enpä erityisesti jaksa keskustella ko. aiheista ja siten ihmettelen etusivua.

    • Pentakone

      Otitko Pandemrix -rokotteen?

      • pelokastyttö19v

        VIttuax se sulle kuuluu?


    • pelokastyttö19v

      Lisäksi oireina ovat:
      - yskänkohtaukset
      - kova ripuli
      - ruokahaluttomuus
      - Painon heittely
      - silmien punoitus
      -

      • kundi23v..

        Nämäkin kaikki voi olla henkiseltä puolelta. tai oireet voivat johtua erilaisista asioista.

        Allergiakin voi olla yksi syy. Onko talossasi havaittu home ongelmaa, selittäis ainakin muutamia noista: yskän, silmän punoituksen.

        Pitää sekin muistaa että mitä enemmän sä pelkäät sitä enemmän sä stressaanut ja alat kuvittelemaan oireita ja ajattelemaan niitä syvällisesti. Se on ihan normaalia ihmis mieli meinaa toimii niin. Ruokahalu katoaa jos olet ahdistunut, stressi aiheuttaa ripulia ja vatsa ongelmia ja se puolestaan painon heittelyä.

        Silmien punoitus voi johtua myös stressistä sillä stressi aiheuttaa joitain infektioita itelle tuli ruokatorven tulehdus ja ihottumaa.


      • Näin ja koin

        Onko suolistosi tutkittu tähystyksellä? Crohnin tauti tai Colitis Ulcerosa voisivat olla kyseessä...

        Siinä voi leukosyytti-arvot nousta.

        Onko sinulta tutkittu kilpirauhasen vajaatoiminta? Verikoe pitäisi aina ottaa paastoverenkokeena, ei siis saisi syödä, vaikka niin usein sanotaan.

        Verikoe pitäisi myös ottaa aina aamulla klo 8-10 aikaan. Huom. ennen kymmentä.

        Tässä pari linkkiä sinulle:

        Ensimmäisestä jutusta http://www.crohnjacolitis.fi/cms/ josta kannattaa katsoa keskustelut. Näkee osan keskusteluista ilman rekisteröintiä.
        Toisesta jutusta http://www.kilpirauhasliitto.fi/vajaa.htm
        Kannattaa katsoa myös kilpirauhasliiton muut sivut.


      • 20 vuotiaan äiti

        pelokastyttö19v
        11.10.2011 19:03
        0
        Sulje
        Lisäksi oireina ovat:
        - yskänkohtaukset
        - kova ripuli
        - ruokahaluttomuus
        - Painon heittely
        - silmien punoitus

        Toivottavasti et ole heittänyt trollia.
        Kiitos kuitenkin keskustelutuokiosta.
        Jos oikeasti olet se mitä kirjoitat niin katso sormien läpi koko tämä palsta ja jatka asiallisesti niiden lääkäreiden hoidossa kun olet.
        ikäisesi on vielä niin herkkä a koematon että ei tälläinen palstakysely ole oikein mielekästä sinulle.
        Olet vielä niin nuori että tälläinen palsta sekoittaa sairaan tytön mieltä.


      • hmmm.

        Sulla on joku loismato. Mene jolle matohoitajalle, luontaishoitajalle siis.


      • Myös mysteerisairaus
        20 vuotiaan äiti kirjoitti:

        pelokastyttö19v
        11.10.2011 19:03
        0
        Sulje
        Lisäksi oireina ovat:
        - yskänkohtaukset
        - kova ripuli
        - ruokahaluttomuus
        - Painon heittely
        - silmien punoitus

        Toivottavasti et ole heittänyt trollia.
        Kiitos kuitenkin keskustelutuokiosta.
        Jos oikeasti olet se mitä kirjoitat niin katso sormien läpi koko tämä palsta ja jatka asiallisesti niiden lääkäreiden hoidossa kun olet.
        ikäisesi on vielä niin herkkä a koematon että ei tälläinen palstakysely ole oikein mielekästä sinulle.
        Olet vielä niin nuori että tälläinen palsta sekoittaa sairaan tytön mieltä.

        Voi elämä sentään. 19-vuotias on nuori, muttei mikään lapsi, jota tarvitsisi ylenpalttisesti suojella ja pitää pumpuleissa. Ei etenkään, kun tilanne on tämä, mikä ketjun aloittajalla ja allekirjoittaneella itselläänkin on. Itsekin sairastuin mystiseen sairauteen 19-vuotiaana. Siksi voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun kukaan (ei edes lääkärit tai lääketiede) ei osaa auttaa, oireita ei voida lievittää, mitään diagnoosia ei löydy ja ihmiset (mukaanlukien lääkärit, hoitajat yms.) alkavat epäillä mielenterveyttäsi, tulet epätoivoiseksi ja tietenkin pelottaa. Siinä epätoivossa sitä yrittää kaikkensa, jotta saisi vastauksia. Silloin voi kirjoittaa myös tällaiselle keskustelupalstallekin ihan vaan siinä toivossa, josko jossain olis joku, joka omaa samat oireet ja on saanut vastauksen. Tässä vaiheessa on nimittäin ihan sama, onko vastaus hyvä vai huono. Pääasia, että sais jonkun pisteen ja siks tällainen palstakeskustelu voi olla enemmän kuin mielekästä. Jokainen kivi on ehdottomasti kääntämisen arvoinen.

        Joten:
        Mene sinä pitämään se kakskymppises pumpulissa, kerran se on niin herkkä ja kokematon. Mua ainakin henkilökohtaisesti loukkas toi sun väittees siitä, että "tällainen palsta sekoittaa sairaan tytön mieltä", vaikken oo alottaja. Olen kuitenkin oman mysteerisairauteni kanssa samassa tilanteessa, yhtä peloissani ja yksin. Mun puolesta tuollaiset tekopyhät jeesustelijat vois suksia muualle jeesustelemaan ja tarjota niitä pumpuleita sellaiselle, joka ne tarvitsee.


        Sitten ne, jotka väittää oireiden olevan henkisiä tapausta näkemättä ja sen paremmin tuntematta: Älkää olko niin varmoja. Jos ette osaa epäillä mitään muuta kuin henkistä syytä, niin olkaa mieluummin hiljaa. Tuollaisten epäilyjen pyörittäminen loukkaa niitä, jotka sairastavat _oikeasti_ jotain, jonka syytä ei löydetä. Ettepä tiedä, monestiko minäkin olen kuullut olevani vain huomionkipeä, masentunut, stressaantunut ja muuten vaan päästäni pipi ja psykiatrin tarpeessa. Ei, vaikka musta selvästi näkee, ettei kaikki ole kondiksessa.


        Ketjun aloittajalle ja sille toiselle kakskymppiselle mysteerisairauden sairastajalle: Tsemppiä. Nyt meitä on kerhossa ainakin kolme, vaikka jokaisella taitaakin olla vähän eri oireet. Mysteerisairaus kun mysteerisairaus. Kaikki kuitenkin ymmärretään, mitä tällaisessa pyörityksessä joutuu käymään läpi ja miten vaikeaa on kestää epätietoisuutta.


      • Silmien punoitus

      • piupaukulkija

        Kokeile nyt heti sitä että jätät gluteenit pois. Yritä saada vatsasi rauhoittumaan, itse söin 3 viikkoa hyvin haudutettua kaurapuuroa, vähitellen maha rauhoittui. Se pitää olla puhdaskauraa. Yskä voi johtua siitäkin että mahasi on niin ärtynyt että ruokatorvikin on ärtynyt. itsellä sitä sanottiin refluksitaudiksi, ja siihen minulla on somac ollut jo 10 v. Nyt kun olen jättänyt viljan pois ei maha kupruile eikä juuri ripuloi, välillä kyllä, varsinkin jos on kuitenkin syönyt jotain väärää.Somac inkin olen voinut liki kokonaan jättää pois. Maito samaten on aika myrkky. Osta puuppolan puhdaskaurahiutaleita ja kokeile. Kun elimistössä riehuu tulehdus se ärsyttää kaikki limakalvot ja oireet ovat monenmoiset, eivätkä lääkärit jaksa kuunnella kuin yhden oireen kerrallaan. Sitten kun joka paikka prakaa ,niin sitten hermostuukin ja tulee ahdistusta ja astmakin alkaa vaivaamaan. Jos mahdollista , rauhoitu ja juo hyvää teetä kannukaupalla ja syö sitä kaurapuuroa ja nauti hiljaisuudesta. Josko elimistö rauhoittuisi ja saisit takaisin oman terveen nuoruutesi. Ps. Lääkärit eivät usko että ruokavaliohoito auttaa, mutta itse se on kokeiltava, onhan omasta elämästä kyse, lä'äkärit sanovat sitä ei voi todistaa, että se auttaa, minä sanon todiste on se että 10 vuoden jälkeen voin paremmin ruokavaliolla kuin konsaan lääkärien määräämillä särky-ja mahalääkkeillä.


    • Hunkrua sairastanut

      Sulla on vatitauti eli hunkru.

    • Juoiu

      Kyseessä voi olla monet taudit, mutta ei välttämättä mikään vaarallinen.
      Voihan olla että elimistösi reagoi voimakkaasti jotain pasillia vastaan tai että sinulla on ollut tauti joka on jäänyt kytemään elimistöön. Myös stressi ja ahdistus voi aiheuttaa eri oireita joita ei itse pysty ymmärtämään siitä johtuvaksi. Stressihän tunnetusti pahentaa oireita esim. psoriasis, vatsavaivat ja migreeni.

    • voi kiesus näitä

      No jo on tutkittu. Pientä lämpöilyä on meillä jokaisella illalla, jos vertaa aamulämpöön, ja normaalia se on. Tunnen samantyyppisen tapauksen, jolla aina illalla oli vähän päälle 37 ja aamulla 36.5, ilmeisesti lääkäri ei kehdannut sanoa mitään, vaan tutki ja tutki, mitään ei löytynyt, ja vielä on hegissä ja hyvin voi.

    • Homettako?

      Onko asuinhuoneisto missä asut kuinka uusi? Onko homevaurioita?

    • Housetusta

      Tämähän on lupus niminen tauti. Kuolet ilman hoitoa, Myös hoito voi tappaa.

      • voi hyvänen aika

        =Tämähän on lupus niminen tauti. Kuolet ilman hoitoa, Myös hoito voi tappaa. =

        sairasta pilaa 19 vuotiaalle. Eikö teillä ole lapsia ??


    • pusutauti

      Kuulostaa tutulta samat oireet. kävin juuri itse toistamiseen nyt puolenvuoden aikana lääkärissä. on tehty nyt yksityisellä melkein samat tutkimukset.
      se on ero että minulla oli toukokuussa mononuklioosi eli pusutauti. se yleensä löytyy vain sattumalta..

      olo ei vain vielä helpottanut

    • anni-manninen

      Voisiko sinulla olla jokin loinen? Oletko matkustellut joskus ulkomailla? Minulle tuli jostain mieleen ekinokokki. en tiedä, miksi. Toivottavasti vaivaasi löytyisi jokin selitys, onhan tuo varmasti jo aika piinaavaa, kun mitään ei löydy.

      • helvetin kuustoista

        Ekinokokki tarttuu HYVIN HARVOIN ihmiseen. vittu mitä paskaa täällä kirjoitetaan.
        HÄN ei ole matkustellut. Perehtykää tekstiin!!


    • oire-85

      Moi!
      Noi sun oireet (ei täysin kaikki, mutta melkeenpä kaikki) kuulostaa hyvin tutuilta. Itsekin juoksin vaivasta kuin vaivasta lääkärissä nyt kesän alusta lähtien ja mitään ei löydetty. Lopulta menin käymään psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa jutelemassa, kun nuo oireet oli saanut minut ihan pelon valtaan ja pelkäsinkin, etten enää heräisi aamulla. Illat oli kaikista kauheimpia.
      Oireet: hengitysongelmia, tunne että tukehtuu, nielemisongelmia, sydämentykytystä, kipuilua kropassa (tällä hetkelläkin kauheita vatsakramppeja yms), hieman lämpöilyä(ei kuumetta) yms...

      Juttelin sen yhden päivän ja tein testejä ja niissä todettiin että minulla on masennusta. Olin häkeltynyt..
      Seuravaksi päiväksi sain lääkäriaja ja siellä sanoin ihan suoraan, että en tunne itseäni masentuneeksi.
      Tähän hän sanoi, että ehkä kiellät itseltäsi sen.

      Asia jäi hautumaan mieleeni ja aloin tarkkailla itseäni enemmän..tai enemmänkin käytöstäni. Ja toden totta, huomasin, etten jaksanutkaan normaalisti..väsynyt koko ajan. (tosin hemppa ollu tässä vuoden 112, joten se selittää väsymyksen). Ja kun mietin diagnoosia ennen kulunutta aikaa niin huomasin, että todella olen ollut masentunut..mutta yritin olla vahva..pakko oli olla kun kaksi lasta huollettavana :)

      Nykyään käyn psykologilla (lokakuussa alkanut) ja eiköhän tää tästä.
      Ja tosiaan kun totesin, että olen sairastunut masennukseen nuo monet oireet katosivat (liiallinen hengitysonelma, joskus vielä hankala hengittää, mutta ei vierlä niin paha sekä nielemiongelmat yms.). Tosin kun fyysiset oireet katosivat niin paha olo tuli tilalle. Paha olo henkisesti.

      Tietenkin vielä on kysymysmerkkinä vatsakrampit, kuukautiskieron sekaannus, alhainen hemppa..mutta niitä tutkitaan koko ajan..vielä ei ole löytynyt syytä niihin. Ja tosiaan vuoden ollut näin jo. Ehkä nämäkin tästä menee psyykkeen piikkiin, mutta vielä kuitenkin haluan lääkärin täysin varmistamaan, että varmasti on kaikki hyvin kehossa :)

      Joten olen täysin hyvä esimerkki siitä, että myös psyykkeen horjuminen voi johtaa fyysisiin oireisiin :)
      Toivottavasti sinun oireesi saa vastauksen. Mutta kuntelee vielä itseäsi ja mieti KUINKA SINÄ VOIT?
      Voisiko ola mahdollista, että sinulla oliis sressiä tai jopa masennusta tai ahdistusta?
      Sillä kuulemma juuri nuoret ihmiset varsinkin naiset, jotka juoksevat erinäisten oireitten takia lääkärissä...todetaan juuri masennus, ahdistus, stressi..

      Kaikkea hyvää elämääsi :) Ja toivottavasti saadan tietää mikä sinulla on.
      Tosin alkuvuodesta todettiin
      Refluksitauti,
      oireet, jotka silloin vaivasi: nielemisongelmia, olo että tukehtuisi, olo että kurkku olisi kuiva ja turpoaisi, hengitysongelmia, puhuminen lopulta hankalaa yms.

      • Muita vaihtoehtoja

        Kannattaa tsekata CFS eli krooninen väsymyksen oireyhtymä, jossa väsymys ei alkuunkaan hankalin oire välttämättä. Suomennettu nimi on harhaanjohtava.


    • Mieli tekee tepposia

      Voi taivas, olis tyttö jo haudassa jos olis kaikkea mitä olette sille tarjonut. Unohdappa nyt kaikki nämä tarjotut kokeet ja yritä ajatella jotain muuta! Kyllä ne lääkärit olisi määrännyt sut tutkimuksiin jos epäilisivät jotain vakavaa. Ja kyllähän sinua on jo tutkittukkin, ihan rankimman mukaan, eikä mitään ole löytynyt. Usko että ihmismieli saa vaikka mitä aikaiseksi, ja tälläiset jutut keskustelupalstalla!!!!! tulee lisäämään sun oireita vielä entisestään. Sinusta tulee viimeistään tämän jälkeen luulotautinen. Nauti sadettomista ihanista syyspäivistä ulkoilemalla ja hymyilemällä, hyvää syksyä sinulle.

    • Arvaus, kero jo osui

      Olisikohan sulla borelioosi
      ajatuskatkokset
      aivokalvontulehdus
      halvaus (esim. toispuoleinen kasvohalvaus, kasvohermohalvaus)
      huimaus
      keskittymisvaikeudet
      kihelmöinti
      kävely- ja tasapainovaikeudet
      levottomuus
      lihasten huono liikkuvuus
      lisääntynyt matkapahoinvointi
      masennus
      mielialan vaihtelut
      muistihäiriöt
      paineen tunne päässä
      polttelu eri puolilla kehoa
      puhehäiriö
      puutuminen ja pistely raajoissa
      raajojen heikkous (lihasheikkous)
      tunnottomuus
      unettomuus
      vapina
      väsymys
      (yö)hikoilu.
      Pään alueen mahdollisia oireita ovat:

      hiustenlähtö
      jäykkyys (niska tai leuka)
      huono kuulo
      kipu (esim. korva- ja kurkkukipu)
      korvien surina, soiminen, tinnitus
      pistely eri puolilla kasvoja
      päänsärky.
      Silmissä voi esiintyä (silmäoireet):

      kaksoiskuvat
      kipu
      näön sumeneminen
      silmäkuopan luukalvon turvotus
      silmän verkkokalvon, sarveiskalvon, sidekalvon, silmän kovakalvon, keskikalvon tai silmähermon tulehdus
      valonarkuus
      valonvälähdykset tai pilkut näkökentässä.
      Muita mahdollisia oireita:

      hengenahdistus
      kuume
      kylkikipu
      kylmät väreet
      laihtuminen
      lihaskipu
      lihasnykäykset
      niveljäykkyys
      nivelkipu
      nivelturvotus
      oksentelu
      pahoinvointi
      painonnousu
      rintakipu
      ripuli
      sydämentykytys (nopea syke tai sydämen rytmihäiriö)
      toistuvia infektioita eri puolilla kehoa (esim. poskiontelo-, maksa-, sydänlihas-, eturauhas-, virtsarakko- tai munuaistulehdus).
      turvonneet imusolmukkeet
      ummetus
      vatsakipu.

    • Ei humpuukia

      Asutko paikassa jossa on runsaasti maasäteilyä itse asuin ruotsissa aikoinaan
      paikassa jossa oli maasäteilyä ja olin sille herkkä sairastin koko ajan mutta kun muutin sitten uuteen osoitteeseen jossa sitä ei ollut sairaus hävis ja tutkin paikan ja selvis mistä on kysymys ja olen sen jälkeen katsonut monille jopa professoritason ihmisille onko talossa maasäteilyä joskus riittää pelkkä sängyn siirto

      • säteileekö?

        ¤asuin ruotsissa aikoinaan
        paikassa jossa oli maasäteilyä ja olin sille herkkä sairastin koko ajan mutta kun muutin sitten uuteen osoitteeseen jossa sitä ei ollut sairaus hävis ja tutkin paikan ja selvis mistä on kysymys ¤

        mitenköhän tuo maasätelypaikka oikein tutkitaa ? ;)) ;)


    • toohtori

      mykoplasma pneumonia, nuorien aikuisten pitkäaikainen ja helposti huomaamatta jäävä tauti.

    • Ehkäpä?!

      Onko sulla kierukka tai ehkäsyrengas? Sekin voi alkaa joskus oireilemaan jopa vuosien käytön jälkeen. Jos käytät, kokeileppa ja laita tauolle..

    • tirhee

      älä ollenkaa aliarvioi psyykkisten tekijöiden voimaa. Stressi yms. voi olla niin alitajuntaista ja sitä on vaikea hyväksyä, joten haluaakin vain turvautua fyysiseen syyhyn. Lisäksi: mitä enemmän vaivaa itsellä kokeeolevan, sitä enemmän aikaa kuluu omien tuntojensa tutkimiseen---> sitä enemmän löytyy uusia ongelmia. Itselläni ollut myös jos jonkinmoista oiretta kuumeilusta hengitysvaikeuksiin, jatkuvaa yskää, mahakipuja, epämääräisiä kipuja ympäri kroppaa yms. ja kyllä PSYKOSOMAATTISIA VAIVOJA. Crp:tkin välillä koholla ilman selittävää syytä

    • samankokenut

      Olen itsekkin 20 vuotias ja saman kokenut. MInulla oireet alkoivat hermosäryillä, jotka kovenivat ja lisäoireiksi tuli järjetön lihas ja nivel särky. Kaikki kivut yhteensä olivat niin kovia etten pystynyt kunnolla liikkumaan. Myös hikoilin paljon ja kurkku oli täynnä limaa,joten oli hankala niellä. Tutkimusten alkuvaiheessa minulla todettiinkin kurkkutulehdus. Olen käynyt myös itse samoissa tutkimuksissa mitä luettelit. Kaikki on testattu ja tulokset ovat samat; huomattavan korkea senkka ja CRP ja lievästi koholla, muut verikokeet normaalit Kaulan ultraäänessä selvisi että imusolmukkeet ovat suurentuneet, mutta epäilivät sen liittyvän kurkkutulehdukseen. Viime lääkärin käynillä kerroin paljosta hiusten lähdöstä. Hiukset lähtivät tukkoina ja hyvin herkästi vetämällä. Menetin huimasti hiuksia. Sen seurauksena lääkäri päätti vielä tehdä kilpirauhas kokeet, koska niitä ei ollut vielä otettu. Sieltä löytyi koholla oleva arvo, joka kertoi lievästä kilpirauhasen liika toiminnasta, mutta lopullista selvitystä taudille en ole vielä saanut. Kaikki lääkärit ovat sanoneet "mysteeritaudiksi".

    • A-M2

      > Hei,

      > Tuli mieleen että onko Borrelioosiarvo tutkittu, siis punkin aiheuttama
      hermostotulehduksen oireisto. Samankaltaisia oireita on siinä, tämä
      ei ole diagnoosi sillä en ole lääkäri mutta verinäytteellä se selviää.

      > Toivon että tauti selviää niin että voit saada oikeata hoitoa, älä huoli
      se ei tarvitse olla mitään vakavaa mutta epätietoisuus ahdistaa.
      Älä lannistu, vaadi lisätutkimuksia.

      > Voimia toivon sinulle.

      > T. A-M

    • Mat-mat

      Allregeenejä on tuhannesti useampia kuin testejä. Eli testeillä ei kaikkia allergioita löydetä.

      Kokeilisin onko vointi parempi jossakin muualla kuin kotona.
      Kesämökki, saaristo, hirsirakennus, Espanja (ulkoilmassa), Lapissa...

      • huhkija

        Käytkö töissä? Millaiset olot siellä ovat?
        Työpaikoillakin on ilmastointi ym. ongelmia.


    • avun saanut

      Oletko saanut punkin pureman aiheuttaman borrelioosin? Minä sairastin sen elokuussa, kuumeilua iltaisin noin 3 viikon ajan noin 37.5 ei sen korkeamalle kuume noussut, selkäkivut ja jalkojen särky etten saanut öisin nukuttua. Kasvojen kuumoitusta ja punoitusta toispuoleisesti.Ja yleinen voimattomuus. Verikokeista näkee onko saanut tartunnan.Kannattaisiko pyytää vielä testaamaan tämä? Minullakin epäiltiin aluksi syöpää, lihasrappeutumasairautta, reumaa, kilpirauhasen vajaatoimintaa jne...

    • Tri House

      Siis 20v mutta silti 19 v. ??? Eikähöhän noi ole niitä myöhäispuberteetin luulovaivoja...? Usko vaan...! Olen itse kärsinyt koko Pfarmaca Fennican läpi ennen kuin oikeet sairaudet alkoivat 30 v. myöhemmin...?? Yx sanoi että olet 'raskaana' mutta sen pitäis jo näkyä ja toinen että tarvitset opiaatteja minkä lanssa olen samaa mieltä...! Jos kerran lenkkeilet ym.. et ole 'saamaton' ja sängynpohjalla ! Leukosyytit ja Crp saattavat vaihdella tosi nopeasti!
      Joten jotain 'nykynappeja' vaan ja unohda huolet olethan vielä 19 v. NUORI!

      Terv. entinen luulotautinen

    • lopussajo

      On ainakin tutkittu. Itse olen ollut sairas 4vuotta ja tutkimuksia ei läheskään noin paljon. Tulehdusarvot koholla jatkuvasti.

    • Kyllä se siitä

      Kuulostaisi kovasti homeen aiheuttamalta oireistolta. Oireet kun matkivat melkein vaikka mitä. Hometoksiineja voi olla täysin hajuttomassakin tilassa. Kokeile, muuttuuko olo jos olet pari viikkoa muualla. Home tuhosi oman terveyteni pitkäksi ajaksi. Elimistössä oli koko ajan tulehdus päällä, ja vasta pitkä kortisonikuuri alkoi auttamaan. Asunnon ja työpaikan vaihto johti siihen, että kuluneena kesänä harrastin vihdoin säännöllistä liikuntaa. Ennen 200m kävelykin oli liikaa.

      Homesairaus ei paljastunut edes silloin kun olin tutkituttanut kaiken omasta kropasta ja asunnosta lähtien. Vika olikin siinä, että tutkitutin pelkästään ilmanäytteellä.

    • myötäeläjät

      Jaksamisia noiden moninaisten oireiden kanssa,kyllä se jossain vaiheessa selviää, mikä on oireiden takana..Voimia sinulle,olen hengessä mukana lämpimin ajatuksin

    • ehheh

      AIDS....15

    • kokemuksesta puhun

      Onko mycoplasmainfektio testattu? Tämä jakaa varmasti mielipiteitä mutta sinuna pyytäisin testiä. On lääkäreitä jotka pitävät koko mycoplasmaa hölynpölynä mutta onneksi myös niitä jotka ottavat sen tosissaan.

    • Uhri2

      Ulkomaalaisena suositelen käydä muun maan lääkärillä, jolla on oma poikeava metodi

      • suomineito!

        (Ulkomaalaisena suositelen käydä muun maan lääkärillä, jolla on oma poikeava metodi )

        Kieliongelmat. Itse menen vain suomalaisen nimen omaavalle ja niin rtekee moni muukin (piste)


    • Tuli mieleen House tv-sarja.Ei tosin noilla oireilla mikään naurun asia.Mites tää... http://www.punkki.fi/faq.html ...eli borrelioosi (lymen tauti)

    • punkin puremat

      käskeppä ottaa selkäydinnäyte borreoloosin varalta! tämä yllättävä tauti voi tulla monenkin vuoden jälkeen! (itselläni tuli monen vuoden jälkeen ja eikä silloinkaan tullut punaista rengasta ihoon mistä ne toitottaa)

    • Ymmärrän hyvin

      Maa säteily !
      Eikä tällä tarkoiteta radonia. Muutin hankkimaani taloon. Kaksi viikkoa ja luettelemasi oireet ja vaivat joista ainoastaan nivelreuma diaknosoitiin, alkoivat.
      Jos Sinulla on mahdollisuus,muuta johonkin toiseen asuntoon ja asu siellä ainakin kuukausi. Uskon että se kannattaisi, koska virallinen lääketiede ja asunnon laatukriteerit ei paneudu tähän ongelmaan mitenkään.
      Sen pirullinen ominaisuus on että toiset selviytyvät siitä mutta minä ja Sinä jostakin syystä emme.
      Sinnittelin vuosikymmenen kunnes muutin ja olen nyt "oireeton"
      Asia varmistuu kun nyt olosuhteiden ja asian selviämisen vuoksi palaan entiseen asuntooni, nyt en kyllä oireideni kanssa, jos ne taas alkavat, kovin pitkää aikaa kärsi.
      Tunnet kyllä melko nopeasti jos uuden asuntosi " ilmasto on terveellisempi"

    • Waarinaari

      Mykoplasma?

    • Tätä ei ehdottanut

      vielä kukaan, vaikka lista tuntuu olevan aika pitkä.
      Käväseppä hammaslääkärillä tarkastuksessa. Siitä ei ainakaan haittaa ole. Mutta pyydä myös ottamaan hampaistasi röntkenkuvat, niistä saattaa löytyä pieni tulehduspesäke tai jokin muu pieni vika esim. hampaiden / leukaluiden välissä, josta kaikki johtuu. Reikiähän hampaissasi ei tarvitse olla, eikä välttämättä minkäänlaista särkyäkään. Hampaista saattaa johtua mitä ihmeellisemmät sairaudet jotka onkin sitten helppo hoitaa kun vian löytää. Harvoin vaan yhdistetään oireet hampaisiin kerran niitä ei edes särje ja kivut ovat muualla vartalossa. Vaan ei olisi ensimmäinen kerta kun hammaslääkärissä käynti helpottaa.
      Et kerro onko sinulle annettu näiden useiden tutkimusten perusteella mitään lääkitystä?

      • rh

        "pyydä myös ottamaan hampaistasi röntkenkuvat, niistä saattaa löytyä pieni tulehduspesäke tai jokin muu pieni vika"

        joo ei varmaan tartte pyytää OPTG kuvaa. Hl:t lähettää niihin ihan liiankin kanssa. Suomessa otetaan nyk. lähes kaikista hammaskuva joka vastaanotolle pyrkii ...
        Ihmisten silmiä siis säteilytetään siinä sivuussa ihan mukavasti ja pyytämättä.


    • helena123456

      En jaksanut lukea kaikkia viestejä, jossakin joku mainitsi mycoplasman mikä oli minulla mielessä kysymyksesi lukemisesta lähtien.

      Eli minun mielipiteeni on että mene hyvä ihminen pyytämään se mycoplasma labrakoe!!!!!!!!!!!!!!! Se ei muuten näy röntgenissä. Ota huomioon että lääkärit taitavat olla vähän tietämättömiä tuon taudin suhteen vieläkin mutta se on lisääntynyt todella paljon.

      Jos menet/pääset kokeeseen olisi mielenkiintoista jos kertoisit mikä oli tulos.

    • urhoireal

      Muuta pois sieltà, vaihda asuntosi.

    • Herra -72

      Suosittelen käymään hyvän homeopaatin tutkimuksissa, hän näkee lääkäreitä tarkemmin missä elimissä ongelmaa on ja osaa ehkä auttaa. Suosittelen Oulussa vastaanottoa pitävää Jari Siltaojaa(hyvinvoinnin palvelukeskus) jos muistan miehen ja firman oikein, ainakin jotain tuohon suuntaan. Itselläni ja sukulaisillani on erittäin hyvät kokemukset hänen hoidoista kun hän vierailee täällä pienemmälläkin paikkakunnalla. Hänellä on 8 vuoden kokemus "oikean" lääkärin työstä ennen erikoistumista Homeopatiaan.

    • Oudot oireet

      Koska Suomi24 ei enää nykyään tue keskusteluissaan puurakennetta niin ohitin kaikki kirjoitukset lukematta ainuttakaan.

      Mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että voisi olla jonkinlainen hormonaalinen häiriö tai esim. punkin aiheuttama borelioosin "jälkitauti". Onko asunnossasi mitattu homearvoja?

      Saattaa olla, että joku on jo maininnut ko. syyt, mutta tosiaan kiitos Suomi24 täydellisen uudistuksen poistaa puu -rakenne viesteistä, en vaivautunut perehtymään 10 km pitkään epäselvään "pötkö" listaan. Toivottavasti syy vaivoihisi löytyy!

    • Koetapärjäillä

      Koeta selvittää mistä luu särky tulee..
      Hikoilu iltaisin kai tulehduksesta.. . toinen vaihto ehto on hormoonit.

      Vältä lisä aineita .. ruoka aineissa.
      Aspartaami ja muut keinotekoiset lisät.

    • Minä tyhmä M

      uultavasti jokin näistä:
      1.myyräkuume
      2.puutiaisaivokuume
      3.borrelioosi
      4.sukupuolitauti
      viruksen aiheuttama.

    • Ei_Enää_Tietämätön

      Oletko tutkituttanut borrelioosin tai puutiaisaivokuumeen tartunnan? Itse sairastuin borrelioosiin ja oireet olivat monin paikoin samanlaiset kuin sinulla. Aleksis Kivi nykytiedon mukaan ilmeisesti kuoli hoitamattomaan borrelioosiin, vuosikymmeniin kukaan ei osannut yhdistää hänen oireitaan punkista tulleeseen tartuntaan. Borrelioosi aiheuttaa välittömästi tulehduksen tilan elimistössä ja kaikki nuo kertomasi nielemisvaikeudet ovat tuttuja omasta kokemuksestani. Nielemisvaikeudet aiheutuvat borrelioosi-tartunnan aiheuttamasta lihasten toimintakyvyttömyydestä, joka ilmenee mm. nielemisvaikeuksina sekä kasvojen alueen lihasten toimimattomuudesta. Tulehdusarvot nousevat pilviin ja lihasten toimimattomuus aiheuttaa luonnollisesti hengitysvaikeuksia. Oma borrelioosi-virukseni löydettiin HYKS:in nenä- kurkku -ja korvatautien poliklinikalla jonne terveyskeskuslääkäri lähetti minut tajuttuaan oireitteni yhteyden punkkien levittämään virussairauteen.

    • Punkkari_punkki

      Nyt välittömästi, lue seuraava 100% oireitasi kuvaava taudinkuva ja hakeudu heti hoitoon:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Borrelioosi

      Oireissasi ei ole mitään mystistä, mutta niin harvat sairastuvat borrelioosiin etteivät tulehdustila, nivelkivut ym. ole tuttuja suurelle osalle Suomen kansalaisista. Jos asuisit Ahvenanmaalla, olisit jo tietoinen mihin olet sairastunut. Hakeudu heti välittömästi hoitoon, ettei sinulle käy samalla tavalla kuin Aleksis Kivelle kävi. Itse sairastuin tuohon samaan sairauteen, onneksi terveyskeskuslääkäri ymmärsi silloin heti epäillä borrelioosia ja lähetti minut erikoislääkärin luokse, jossa borrelioosi heti todettiin. Valitettavasti borrelioosin oireet yhä vielä sekoitetaan useisiin muihin sairauksiin.

      • Syö oikein

        Hanki netistä esim Adlibris kirjakaupasta kirja SYÖ OIKEIN OMAN TYYPPISI MUKAAN ( Peter j. DÁdamo ja Catherine Whitney).
        Ota selvää veriryhmästäsi ja noudata kirjan ohjeita ruokavaliossa.
        Itselläni oli lähes identtinen oireilu, mutta olen oireeton nyt kun sain neuvon ko. ruokavaliosta. Kirjasta selviää, miten se on mahdollista.
        Ja ennenkaikkea, älä ota yhtään särkylääkettä eikä varsinkaan kortisonia, jolla ajan kanssa hankkisit diabeteksen (kokemusta lähipiirissä)


    • Mikään ei muutu

      jollei mitään muuta.

      Terveellistä ruokaa on monenlaista riippuen siitä keneltä kysyy. THL:n vastaus on yksi, karppaajan vastaus toinen, vegaanin kolmas, jne.

      Ruoan suhteen tarkempia ehdotuksia voisi antaa vain tietämällä mitä syöt, ja mitä tarkemmin kerrot laadut ja määrät, sen tarkemmin voi sanoa, kannattaako ehkä jättää pois.

      Tietämättä mitään ruoastasi, voisi silti ehdottaa, että kokeilee muuttaa ruokavaliota täydellisesti. Syödä vaikka viikon ajan suunnilleen kaikkea mitä ei normaalisti syö. Terveellinenkin ruoka saattaa tarkemmin tarkasteltuna olla - vaikkei epäterveellinen niin - joltain tärkeältä osin yksipuolinen. Ja jos allergioita ei ole todettu, ei pitäisi aiheuttaa harmia. Sen sijaan jos toteamattomia allergioita onkin, saattaa olo helpottua. Terveellisenkin ruoan voi siis vaihtaa toisenlaiseen terveelliseen.

      • Hormones from hell.

    • Lääkärit ei vaan opi

      tunnistamaan ja parantamaan tätä limakalvojen laaja-alaista lievää tulehdusta; sen kun aiheuttaa ANTIBIOOTTI! Se pystytään parantamaan kolmella tärkeimmällä Probiootti-bakteerilla 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif:

      ""jatkuu..................jolloin ainoaksi keinoksi jää palauttaa po Probiootti bakteerit limakalvoille syöden (Prob.jauhe/jauhekapseli) näitä riittävästi! 3-tärkeimmän Probiootti bakteerin saantisuositus on 3×2-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootti-bakteerit joita Prob.tuote saa sisältää:
      1.(1.)>>>>>>Lactobacillus asidophilus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      2.(2.)>>>>>>Lactobacillus bulgaricus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      3.(7.)>>>>>>Bifidobacterium - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3×1(suositus on 3×2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit => joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa.
      >>>>>>Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
      2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on alle 12) limakalvo aluetta. >>>>>>Tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella “antibiootti-kuuri lla”!

      >>>>>>Huom! Ylläolevat bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kyseessä ei olisikaan allamainittu(B.) kvht-altistus!
      Jatkuu..............""
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

      Usein kysytty mhb.sta:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/

    • apua löytyy kyllä

      Jokos on mainittu CFS ?

      Oireet

      Kroonisen väsymysoireyhtymään liittyvä uupumus on usein erittäin voimakasta, jopa invalidisoivaa. Uupumukseen liittyy aina muitakin oireita, joista yleisimpiä ovat esimerkiksi
      -lihas- ja nivelsäryt, päänsärky, migreeni, pahoinvointi, masennus, ahdistus, ja jatkuva kuumeilu.
      Sydänoireet kuten lisälyöntisyys ja rytmihäiriöt ovat yleisiä.
      Sydänfilmissä näkyy joskus muutoksia T-aalloissa.

      Kognitiivisia ongelmia ("brainfog") esiintyy lähes kaikilla potilailla ja niiden vaikeusaste vaihtelee lievistä keskittymis- ja muistihäiriöistä jopa dementoitumiseen.
      Aivojen magneettikuvassa näkyy usein samanlaisia muutoksia kuin MS-tautia sairastavilla. Unihäiriöt ovat hyvin yleisiä.
      Osa potilaista nukkuu melkein vuorokauden ympäri, toiset taas kärsivät vaikeasta unettomuudesta. Yöuni on usein pinnallista ja potilaat voivat kärsiä myös painajaisista.

      Immuunijärjestelmä toimii huonosti ja potilaat kärsivät usein jatkuvista virus- tai bakteeri-infektioista sekä uusista allergioista ja yliherkkyyksistä.
      Kaulan ja kainaloiden imusolmukkeet ovat usein turvoksissa ja aristavat. Myös perna saattaa olla laajentunut.
      Ongelmia on myös kehon lämpötilan ja verenpaineen säätelyssä.
      Suuri osa potilaista kärsii posturaalisesta hypotensiosta.

      Muita mahdollisia oireita ovat esimerkiksi vatsavaivat, aamujäykkyys, valoherkkyys, lihasheikkous, hiustenlähtö, erilaiset ihottumat, huimaus, hiustenlähtö, näköhäiriöt, epileptiset kohtaukset, kuukautishäiriöt sekä virtsaamisvaikeudet.
      Kroonista väsymysoireyhtymää sairastavilla esiintyy myös tavallista useammin joitakin muita sairauksia, esimerkiksi fibromyalgiaa, ärtyvän suolen oireyhtymää ja endometrioosia.
      http://cfs.gehennom.org/?tietoa

    • piikkikammo

      jos olet ottanut sikaflunssapiikin syy voi olla siinä ja uusii aina kun virusperäi.set flunssat jyllää,pyydä että ottaavat vastaaineet minä en ole parantunut piikin jälkeen mulla saattaa pulssi nousta rasittamatta itseäni samoin verenpaineet ylös jos saat lääkärit uskoon, mun vanhemman tytön perhe ei ottanut minä ja ja nuorin jouduttiin pakosta työn puolesta kumpikin ollaan allerkisia nyt vain oudot kohtaukset .kyllä järki sanoo että ennen näitä ollut mutta sikapiikn jälki tila on muutakin kuin narkolepsia

    • Telehvooni?

      Kuinka kauan ja usein viihdyt kännykkä korvalla?Säteilyä sitä tulee siitäkin,totuus on joskus tarua ihmeellisempi eikä maksa mitään jättää kännykkä pois muutamaksi päiväksi....

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      hiivasyndrooma,itsellä oli sama vaiva,mulla sydän hakkas 180 lepotilas 2 viikkoa ja luut nii kipeet ,et ei ees konttimaan pystyny,viina ja soija auttaa,kun muut ei auta,kylmää ei saa syödä ja tää ei oo mikää trolli,,,,....

    • Arvaus keskus

      Ultrakuvissa ei välttämättä näy kasvaimet, itse kävin ultrakuvassa kun
      umpisuoleni oli puhjennut ja vatsaonteloni täynnä tulehdusnestettä sekä
      mätää.
      Kovia kipuja oli ollut viikkoa aijemmin, mutta umpparin puhjettua
      kivut hävisivät ja muuttuivat tuikiviksi silloin tällöin nipistelyksi.
      Oletin kipujen johtuvan munasarjaan juuttuneesta rakkulasta tms. mahahaavasta.
      Lepäsin päiviä, kunnes menin terveysasemalle sieltä sain varmuuden vuoksi lähetteen keskussairaalaan. Laittoivat naistentautipolille. Sieltä ultraan ei näkynyt mitään.
      Alakautta tähystivät ja otivat vatsaontelosta/kohtuontelosta neste näytteen.

      Kukaan ei epäillyt umpparia mutta kirurgi sanoi että voidaan tähystää, tähystys muuttui leikkaukseksi. Vatsaonteloni oli täynnä märkä nestettä, eikä ultrakuvassa oltu nähty yhtään mitään kuten puhjennutta umpparia.

      Postettiin osa paksusuolta ja kaikki märkäpaiseet imulla. olin antibioottitiputuksessa 7-vuorokautta.

      Kannattaa mennä viipalekuvaukseen mangneettirekkaan tms.
      Leukemia tulisi ensin mieleen luusäryt ja kuumeilu? Sylkikivi? Sidekudossairaus?
      Ehkäpä vaivat johtuvat sinulle sopimattomasta E-pillereistä, jos sellaisia
      on käytössä, jotkut niistä voivat aiheuttaa jopa aivoverenvuotoja.
      Johonkin nivelten tulehdukseen viittaisi, liikutko liikaa, laihdutatko?

    • Toinen Nimimerkki

      Heh, itsellä tuli ensimmäisenä mieleen Myasthenia Gravis ja SLE. Aina sitä tulee ajateltua kauhean harvinaisia sairauksia :) MG:n diagnoosiin päädytään sitte, ko alkaa luomet "väsymään", ja lupukseen sen aiheuttaman ihottuman pohjalta. Tosin kummatkin ovat autoimmunisairauksia, ja juurikin nuo tumavasta-aineet kuuluvat niiden diagnoosiin (ts. em. sairaudet on poissuljettuja).

    • sikapiikki otettu?

      Skvaleenin aiheuttama Persianlahden syndrooma?

    • ---Misu---

      Fibromyalgia? Luepa netistä tietoa sairaudesta. Sisarellani on tuo sama tauti ja oireet samat. Hometta talossa. Kilpirauhasissa vajaatoimintaa. Stressiä. Masennusta. Hengitysvaikeuksien takia voi olla hometta, kuiva huoneilma, lihasjäykkyyttä hartioissa, lapaluissa. Hormoonit? Onko mitattu estrogeenitasoa. Vaihdevuodet voivat tulla jo 30 v. Hikoilua. Jätä todellakin pois roskaruoka. Suolaa riittävästi kuitenkin ja vettä. Kokeile hierontaa. Nukutko hyvin?. Mitä harrastat? Onko omaa aikaa?

    • kunhan kysyn

      onko sinua purrut mikään eläin? tai hyönteinen? oletko matkustellut aiemmin?

    • ABC Kirja

      Tässä vähän lisää mahdollisuuksia huomata, jos ongelma olis vaikkapa jokin itsesi ulkopuolella vaikuttava media-, meditatiivi-, tai mediaaniongelma, tai hörhelö. Moderni kodinelektroniikka, sekä futuristiset kommunikointilaitteet, pieniä säteily-, ja saasteannoksia kaupungilta, ajoneuvoista, vieraista rakennuksista, sekä kovaa sähkökemiaa naapurin räksyttävästä petolemmikkieläimestä ja pirullisesta nurkkiin pissivästä kissistä ja myöskin kurjaa heikkouttaan valittavista läheisistä, tuttavista, opiskelukavereista ja naapureista ja sitten vähäinen liikunnallisuus ja televisionkatselun myötä rapidisti kohonneesta machosuper egosta, joka ei muuten olekkaan se kaikkein vahvin kehonrakentajafitnessmisu ja sitten köyhä ruokavalio, joka suosii kettutyttöjä, vegetaristeja ja muita hipahtavia nakkeja sekä mahdollinen kemikaalien lääkekäyttö, päihdeaineiden käyttö, tai jopa hjuumesten käyttö.



      Vastaisin, että oot mahdollisesti altistunut tavallista korkeammalle säteilytasolle jossakin, esim. studiossa, toimistorakennuksessa, laitoksessa tms., mutta jos rehellisiä ollaan, niin ongelma voi olla jopa tietokoneen näyttölaitteen epätasapainoiset säädöt, jolloin valo, jota jatkuvasti katselet sisältää värisävyjä, jotka stimuloivat joitakin synaptisia karmatteja muziikistasi ja ennennäkemätön show terveytesi jälleenlöytämiseksi voi olla hyvinkin kompleksatiivisen yhtälötoteutuksen päässä onnistumisesta, jos vääränlainen hiukkanen on jo ehtinyt laukaista kehossasi jotakin ennalta-aavistamatonta, sekä ultrasmogheeda. Olethan katsonut elokuvan Mask. Jospa sun naamari on erivärinen.

      Eli sun naapuri pelaa tietokoneella sotapelejä toisen naapurin vahdatessa sua illalliselle, kun se kolmas naapuri hyväilee lemmikkikoiraansa ja pihaan saapunut ex-ystäväsi sytytti juuri tupakan, vaikka ajattelit mennä pesemään pyykkiä eilisen kynsilakanpoistoaineenhajun vielä muistuessa olohuoneen pikku pölypunkin kautta suoraan jalkakarvasi synaptiseen antireseptoriin, joka muuten vääntää momenttia suoraan käpymuhjukkeeseesi, joka tuottaa omituista hikoilua ja sumomaista ponnistelua kamppaillessasi kohti elämäsi heurekaa, jonka ainut tehtävä on sanoa ensimmäiselle tuttavalle:"Terve!".

      Ole urheilija. Urheilijat ovat aina terveitä!

    • Ootsä joku terve?

      Olet kasvavassa iässä ja nuo oireet näyttävät olevan voimakkaan nälän, tai jopa nälkiintymisen ennusmerkkejä, tai jopa vaivoja. Ihminen tarvitsee kasvaakseen yllättävän paljon ravintoa etenkin isona. Kasvusi on kiihtynyt ja nyt sun tarttis alkaa nuoresta naisesta naiseksi ja oletkin jo huomannut miltä aikuiset naiset näyttävät. SYÖ SE PIHVI, juo se maito! Ota lisää ja kato! Kohta sul on nälkä taas, vaikka läskiä ei näy missään! Paino lisääntyy, eikä läskiä näy missään! Muista liikkua terve ihminen! Romukoppaan moiset anorektikot!

    • EL.a . k.IM.

      pelokastyttö19v

      Pusutautiin sairastuminen ei ole ollenkaan huono vaihtoehto.

      Sulla on joku virus, mikä kiihdyttää valkosolujen toimintaa.

      Se saattaa aiheuttaa hengen ahdistusta, ja rauhasten turpoamista.

      Jos sylki on sellasta `Kirkasta`, niin todennäköisesti ongelma on vatsalaukussa.

      Elimistö tuppaa kehittämään silloin entsyymejä, jotka helpottaa ruuansulatusta.

      Jos sylki on sellaista tahmaisempaa, niin silloin elimistö puolustautuu jotan virusta vastaan.

    • Todennäköisiä..

      vaihtoehtoja on jo mainittu borrelioosi ja mykoplasma. Et kertonut mikä on Hb-arvosi? Sinulta pitäisi ehkä ottaa luuydinnäyte.

      Joku tulehdus elimistössäsi on. Jos muita diagnooseja ei löydy, on se varmaankin tuo krooninen väsymysoireyhtymä (Chronic Fatique Syndrome).

      Tjoo. Sinuna menisin veritautien erikoislääkärille ja sitten jollekin joka on erikoistunut borrelioosiin (ehkä matkailulääketieteeseen). Nämä ensin, koska ovat vakavammat. Sitten voit alkaa miettiä tuota CFS:ää.

    • Tohtori BIOLOGI

      Moi!

      Kokeile havupuu - uutetta, hinta n. 6- 7€/ pullo 600ml, otetaan 2-3krt/pv, 2 dl kerrallaan ( www.ravintorengas.fi ). Siinä on paljon luonnon antibioottia. Lisäksi sinuna kokeilisin toistakin luonnon antibioottia, valkosipulia, saa puristeina myös ( ota ainakin alkuun tupla - annokset). Molemmat luontaistuoteliikkeistä.

    • melkeinkuolin

      Pyydäs mittauttamaan veren kortisoliarvot.

    • Yualle

      Psykologiset ongelmat voivat aiheuttaa kaikkia muita pireitasi, paitsi tuota pientä iltalämpöilyä (tai ehkä sitäkin, jos ovat oikein voimakkaita).


      Älä ota tätä tosissasi, sillä sekin voi sairastuttaa, mutta onko home-ongelmat poissuljettu (kotona, töissä/opiskelupaikassasi)? Asutko yksin? Onko muilla kotona, töissä/koulussa oireita?

      • Menopause?

        Voisiko kysymyksessä olla vaihdevuodet?

        Yleinen käsitys on että vaihdevuodet alkavat 50- kymppisillä naisilla.
        Dr. Phil kumosi väitteen ohjemassan ja toesi, että vaihdevuodet voivat alkaa parikymppisenä ja nuorempanakin.

        Voihan kysymyksessä olla vähemmän tunnettu sairaus Endometrioosi
        Löydät tietos netistä haulla > endometrioosiyhdisrys pms oireyhtymä


    • Tubi?

      Onko tuberkuloosi tarkistettu?

    • vanha kokenut mummo

      Kuulepa aloittaja! Sinut on tutkittu niin perusteellisesti, että en usko sinulla olevan mitään sairautta. Mutta jos ihminen pelkää jotain, aivot alkavat kehittää sellaisi tuntemuksia ja mitä enemmän niitä tarkkailee, sitä enemmän ne tuntevat. Koska sinulla ei ole todettu mitään sairautta, sano itsellesi: "Olen terve" ja ala elämään sen mukaisesti. Syö hyvin ja harrasta liikuntaa, ja nauti elämästä!

    • jk

      vai niin

    • kokeillut

      Syötkö mahdollisesti vitamiinilisiä ? suosittelen jättämään ne viikoksi ja katsomaan vaikuttaako tilaasi.

    • Tanjuskainen*

      Aloittaja on siitä "hauska" potilas lääkäreille, että hän itse päättää mistä kaikki voi johtua ja mistä ei.. Jossain tähystyksessä tmv. hänellä todettiin kurkussa/nielussa jotain tavallista ärhäkämmän väristä ja se viittasi lähinnä närästykseen, ruoan takaisinvirtaukseen ym. Aloittaja päätti, että siitä ei voi olla kyse, tutkikaa paremmin. Ja hän kieltäytyi tutkimuksesta, missä hänen vatsalaukun pH-arvoa olisi vuorokauden ajan seurattu.

      Ilmeisesti lääkärin epäilys ei ollut tarpeeksi tappava, jotta aloittaja olisi sen hyväksynyt.

      Olen saman kirjoittajan tekstejä lukenut siis toiselta keskustelupalstalta..

      • joku tolkku

        Närästys ei muuta veriarvoja päin helvettiä.


    • Siru S

      Suosittelen että selvittäisit ensisijaisesti sarkoidoosin mahdollisuuden. Olen potenut ko. sairautta (5 vuotta) ja kertomuksesi vaikutti surullisen tutulta. Voimia sinulle! Epätietoisuudessa eläminen on kuluttavaa.

    • Ennen mullakin oli

      Tuleeko oireet kohtauksina? Johonkin tiettyyn kellon aikaan? Ovatko ne pahentuneet/helpottuneet välillä? Minkälaista työtä teet? Otatko usein kovia lihas treenejä? Vaikea todella sanoa mitään varmasti, mutta hyvin sua on tutkittu kumminkin. Eli kaikki oireisiin vittaavat vakavammat sairaudet on pois suljettu.

      Juu. Meidän suvussa on ollut kaikilla aina jotakin todella outoja oireita myös itselläni. Lääkärissä on ravattu ja mitään ei koskaan löydetty. minun lääkäri sanoi joskus, että pitkään kestänyt paniikkihäiriö/ahdistuneisuushäiriö voi aiheuttaa pelkästään fyysisiä oireita ja jos asiaa ei hoida niin olet oravan pyörässä ja oireet vain jatkuvat ja jatkuvat ja matkalla myös muuttvat muotoa. Itse paranin käymällä depressio hoitajalla ja mitään fyysisiä kummallisia oireita ei enään ole.

    • r00me02

      itselläni todettiin verikokeissa pitkittyneen flunnsan aiheuttajaksi mykoplasma,tavalliset antibiootit ei tepsi siihen.se voi aiheuttaa kaikenlaisia oireita

    • TERVEYS-TIEDE jatkaa

      siitä mihinkä LÄÄKE-tieteen taidot loppuvat! Ja on helppoa kuin syöminen, pitää vain osata syödä OIKEITA Probiootti-bakteereita: 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif !!

      ""...........jatkuu.
      ............. Ensin ajattelin, että ei tämä voi olla totta, koska lääketieteen korttipakka menee kerralla uus-jakoon ja “Lääke”tieteestä tuleekin Terveystiedettä. Päätin, että sehän on helppo todistaa:
      ->>>>Aloin 9/2006 syömään po kolmea maitohappobakteeria jatkuvasti n.15 miljardia bakteeria/vrk ja jos olen väärässä, niin siinä menee korkeintaan henki ja jos olen oikeassa, niin tautini paranevat.
      ->>>>3,5 kuukauden kuluttua parani laktoosi-intoleranssi ja migreeni,
      ->>>>4 kuukauden kohdalla tapahtui jo ensimmäinen verenpainelääkityksen(=synteettinen) vähentäminen.

      Tämä verenpaineen normalisoitumisen nopeus yllätti minut.
      - 8,5 kuukauden kuluttua verenpaineeni normalisoitui kokonaan!
      - Sellainen jännä ilmiö tapahtui ja tapahtuu koko ajan; Hiukseni alkoivat tummumaan!
      Eli testasin itse ensin näiden bakteereiden turvallisuuden ennen kuin uskalsin tehdä testejä ulkopuolisilla henkilöillä.
      Huomioi tämä:
      - Verenpainetautia sairastava. Kun rupeat syömään mhb.ta päivittäin, niin seuraa verenpainettasi viikottain ja kun verenpaineet laskevat, niin vähennä synteettistä verenpaine-lääkitystä portaittain lääkärisi valvonnassa. Älä lopeta verenpainelääkitystä kerralla!
      Jatkuu..............

      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-rankat-bakteeri-kokeet/

    • Borrelioosi

      Sinulla saattaisi hyvinkin olla Borrelioosi. Borrelioosi matkii monenlaisia taudin oireita. Ota selvää missä Borrelioosiepäilyn voisi testauttaa.

      • Palstailija...

        Yhdellä tutulla epäiltiin borrelioosia ja otettiin selkäydinnestekoe. Ei ollut riittävästi "pöpöjä" borrelioosiin. Hänellä oli sarkoidoosi. Ulkomailla epäillään, että punkki aiheuttaisi sarkoidoosinkin... Suomessa sitä ei tietenkään uskota ja sarkoidoosin lääkkeenä on kortisoni.


      • Aber Erno

        Ette te kans mistään mittään tiedä. Ihme uiveloita on maailma täynnä.


    • ^

      Syötkö ollenkaan hedelmiä?

      • Aber Erno

        Syötkö ollenkaan paskaa?


    • en pelottele

      Sanon nyt tähän jotain. Elikkä käy HIV-testeissä, jos on ollut sellaisia tilanteita, että tartunta ollut mahdollinen. En ole lääkäri.

    • en mikään lääkäri

      Jonkin sortin allergia tulee mieleen... etenkin home. Entäs jokin autoimmuuni sairaus? nivelpsoriasis, reumatauti ym ym...

    • Aber Erno

      Ootko sä tosiaan niin tyhmä, että kysyt suomi24:sen keskustelu palstalta sairaudestas? Täällä et tosiaan tuu saamaan muita kuin vittumaisten kakaroiden vastauksia. Oot sä aika säälittävä, täytyy myöntää...

    • Tuikku30

      Useimmat oireista sopivat keuhkoklamydiaan tai "fiksummin" sanottuna mykoplasma pneumoniaan. Itsellä oli lihassärkyä, rintakipua, puutumista, palaa kurkussa ja jatkuvaa lämpöilyä useana vuonna. Kunnes eräs eläkkeelle jäänyt lääkäri kertoi taudin mahdollisesta nimikkeestä. Vaatii pitkät antibiootti kuurit, mutta nyt elämä hymyilee taas. Helsingissä Ville Valtonen on erikoistunut asiaan..Toiv. löydät apua ja elä anna periksi!
      Verikokeissa ei välttämättä tosiaan näy mitään ihmeellistä, mutta käypä tuon Valtosen juttusilla..

    • ALL

      Luin mielenkiinnolla sairaudestasi ja tässä muutama tarkistuskohta vielä. Onko sinulta otettu kertaakaa TVK:ta siis täydellistä verenkuvaa, jossa näkyy leukosyyttien eli valkosolujen erittely? Siinä käy helposti ilmi, että onko siellä ylimääräistä esim. pahanlaatuisia soluja eli blasteja. Samalla voisit pyytää myös ottamaan LD arvon, ALAT, AFOS ja CREA. Jos HB:si laskee koko ajan ja verenkuvassasi on muutenkin paljon poikkeamia, suosittelen että vaadit päästä VÄLITTÖMÄSTI yliopistollisen sairaalan HEMATOLOGIN tutkittavaksi. Näillä muutamalla verikokeella yleensä selviää nopeasti ettet ole sairastunut leukemiaan. Yleensä silloin myös trombosyytit laskevat reippaasti, leukosyytit voivat olla joko koholla tai laskea jopa alle 1:n, tutki kroppaasi onko mustelmia, jotka eivät parane tai onko pieniä punaisia pisteitä, ovatko kuukautisesi käyneet erittäin runsasvuotoisiksi ja pitkiksi.

    • älämölöä täällä

      Kirjotat näköjään monella palstalla. Usko lääkäriä ja lopeta tautisi miettiminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • tosikkomaallikko

      Pistä googleen hauksi bioresonanssihoito. Ehkä se toisi vastauksia, mutta en silti pelkästään sen varaan laskisi; eli myös koululääketiedettä tarvitaan. (Tuota laitetta pitäisi kyllä testata niin, että jos jollakin on todettu esim. borrelioosi laitteen avulla, niin koululääketiede vastaavasti ottaisi vaikka 50 kertaa verinäytteen. Itse en luota pätkääkään siihen, että kertaalleen otettu verinäyte kertoisi asian todellisen tilan. Enkä myöskään luota täysin bioresonanssilaitteeseenkaan, ennenkuin molemmilla menetelmillä voidaan todeta sama ongelman aiheuttaja - edes yksi sataprosenttisesti ilman tulkinnan varaa. Ja halua tähän löytyisi normilääkäreiltä varmaan nolla. Pitäisi olla itse lääkäri, niin tutkisin, vai mahtaisinko sittenkin tyytyä vain laulaamaan sen leiväntarjoajan lauluja).

      Mutta..

      Ehkä kannattaa myös pitää kirjaa oireista mahdollisimman tarkkaan. Voit sitten verrata oloasi muutaman vuoden päästä, etkä muista väärin asioita.

      Noin 8 tuntia unta, erivärisiä tuoreita kasviksia sekä vettä ja ulkoilmaa. Viljatuotteet vähäksi aikaa pois. Eikä itseltään kannata vaatia liikoja. Stressi toki vaikuttaa elimistöön, mutta itse uskon taustalla olevan jotain muuta taikka niiden yhteisvaikutus. Perussettiä pitäs olla varmaan hammasröntgen ja suoliston tähystys molemmista päistä ja kilpirauhasen toiminta.

    • kidney interruptus

      Myyräkuume tarttunut metsämyyrien jätöksistä,ei tavallisista kontiaisista.
      Munuaisten toiminta on heikentynyt tai lopettanut toimintansa lähes kokonaan.
      Toimi ÄKKIÄ,sairaalaan munuaisten toiminnan varmistamiseen.
      Oireet viittaavat juuri tähän munuaisten vajaa toimintaan,vetelä olo ja unisuus.

    • itellä sarkoidoosi

      Onko tehty sarkoidoosi tutkimuksia, se on vaikea löytää. Riippuu myös millä paikkakunnalla asut, sarkoidoosista tiedetään liian vähän.

      • itellä sarkoidoosi

        Vielä sama jatkaa. sarkoidoosissa nuo veriarvot ovat koholla ainakin. Samoin tulee mitä ihmeellisimpiä kipuja hyvinkin voimakkaita en edes voi muistaa päivää ettei olisi johonkin koskenut. Välillä vaikeampaa sitten taas helpompia päivä. Minulta löydettiin viisi vuotta sitten oli kylläkin ollut pitempään.


    • veli#

      Kokeile koivuntuhka uutetta,saa luontais kaupoista
      eikä siitä ole mitään haittaa.

    • pois kentistä

      Kyseessä voi olla yliherkkyys näkymättömälle sähkömagneettiselle säteilylle. Sen terveysvaikutukset olivat 70-luvulla tiedossa, mutta saavuttaessa "nykyteknologian" aikakauteen ne kätkettiin.
      Lue valtavirran ulkopuolisia aiheita tästä, sillä media ei sinulle näistä kerro ja lääkärit ovat koulutettu laittamaan kaikki tällaiset epäilyt huuhaan ja mielisairauksien piikkiin.

      Biological Effects Of Electromagnetic Radiation (Radiowaves and Microwaves), Defence Intelligence Agency (DIA):

      "Microwave frequencies similar to those of the cellular phones can cause health problems in the following areas:
      Blood
      Cardiovascular System
      Cells
      Central Nervous System
      Digestive System
      Glands
      Metabolism
      Reproduction
      Visual System
      Internal Sound Perception."

    • markotapani

      moi onko sinulla epilty sarkoidoosia itse sairastin sitä monta vuotta hankala oli todeta t.marko

    • lkjnhmk,

      Ettei vaan olisi ALS...?

    • DrHaussi

      House ratkaisee ;)..ei vaan..ettei ole streptokokki maksassa tai sylkirauhasissa vikaa?sylkirauhaset siinä ihan leuan alla..mulla joskus ollet tuletuneet ja tosi arat....

    • mögge

      kilpirauhasverikokeen tulokset eivät kerro koko totuutta sinulla voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta vaikka arvot olisivat niinsanotun taulukon sisällä eli (0.4-4.0)arvo voi olla vaikka 1.5 ja sinulla voi silti olla kilpirauhasen vajaatoiminta koska taulukko ei pidä paikkaansa!!!
      näin minulla ja miehelläni eli arvot olivat taulukon sisällä 1.5 kummallakin mutta lääkäri sekä julkisella että yksityisellä vänkäsi että olemme terveitä.

    • Legionella***

      Sulle on ehdotettu varmaan jo kaikki mahdolliset ja mahdottomat taudit.:) Onko väsymysoireyhtymää ja legioonalaistautia eli legionella bateerin aiheuttamaa tautia vielä ehdotettu?

    • ..........

      Kuulostaa tutulta. Itselläni on samanlaisia oireita ja menisin taas lääkärille, jos olisi varaa. Omalla kohdalla on arvailtu sidekudossairauksia, lihassairauksia ja luusairauksia, reumaa, hiivaa, nivelpsoria, lupusta, Crohnia, borrelioosia..., mutta mihinkään ei ole päädytty vielä. Sidekudossairauksia on yllättävän monia ja voi kestää vuosikausia, ennen kun saa diagnoosin johonkin sidekudossairauteen.

      Itselläni on takana about 7 vuotta tutkimuksia ja jatkuvasti pahentunut olo. Stressikausina (aivan kuin sairastelu ei toisi stressiä tarpeeksi) oireet vähintään kaksi kertaa pahemmat.
      Kipuja itselläni on päivittäin, voisin valehtelematta sanoa, että kellon ympäri.

      On vaikeaa saada unta, syödä tai jaksaa ylipäätänsä.
      Omia oireitani ovat mm. nielemisvaikeudet, yskää, lieviä hengitysvaikeuksia ja helposti hengästymistä, vatsakipuja, selkäkipuja, hermosärkyjä, rintakipuja, rytmihäiriöitä, tärinää (harvoin, enkä monesti huomaa sitä edes itse, vaan joku osoittaa, että ''sähän täriset'' tai ''sun käsi tärisee''), raajojen puutumisia, lihasten heikkoutta, nivelten jäykkyyttä ja kipeyttä, luukipua (tai voi olla lihaskin kyseessä, eikä luu?), oksentelua, veren makua suussa ja närästystä. Saan myös helposti flunsan ja kuumeilen vähän väliä, en kylläkään joka ilta.
      Välillä saan kehoon ihmeellisiä näppylöitä, kynnet saattaa mennä huonoon kuntoon ja kynsirajat kipeäksi ja saan tosi helposti mustelmia. Aamuisin olen tosi kankea ja kävelen välillä oudosti. (ja ihmiset huomaa tämän..)

      Tosin tutkimusten mukaan minulla ei ole refluksitautia tai närästystä vaikka kaikki oireet viittaavat toisin. Valkosoluja myös paljon veressä.
      Ikää on minulla 18 v, jos ketään kiinnostaa. Tervetuloa aloittaja muuten mystisesti sairastavien kerhoon..
      Monille kaikki voi kuulostaa luulosairaudelta ja hyvin pieniltä, helpoilta oireilta, mutta uskokaa pois, että oireet on kaikkea muuta. Piinaavat elämää jatkuvasti. Viljatonta yms ruokavalioita olen itse kokeillut joskus, mutta en huomannut vaikutusta.

      Täällä on kyllä nyt mainittu muutama sairaus, jota en tullut ajatelleeksikaan, mutta aika moni oireista täsmää. Pitääpä tutkia lisää. Kerrankin Suomi24:sesta on hyötyä.

      • vuoden sairastelu

        Voi olla autonomisen hermoston toimintahäiriötä - kuulostaa siltä. Minua tutkitaan parhaillaan ja suht samanlaiset oireet.


    • WeeGee

      Aloittajalle.
      Arvauksia lienee turha esittää, mutta kohonnut CRP ja kuumeilu viittaa tulehdukseen. Itsellänikin oli omituisia oireita. Lääkäreille harvoin voi ehdottaa omia epäilyjä diagnoosista. Kysyttyäni silmien punoituksesta ja mahdollisesta munuaisten vaikutuksesta siihen osatonlääkäriltä, hän kivahti vastauksena: "miksi munuaisia pitäisi tutkia". Kuitenkin vasta puolisen vuotta myöhemmin oikea (aluksi reuma) diagnoosi löytyi; "wegenerin granulomatoosi". Ko. sairaus tuhoaa ensin munuaiset. Olen myöhemmin tavannut TK-lääkärin, joka on kysynyt mikä WG on.
      Ei tämä sinun tapaus ole ehkä wg, mutta harvinaisia ja vaikeasti havaittaviakin sairauksiakin on.
      Olen nyt "terve", mutta kyllähän ne kivut, ym. ja niveltulehdukset rassasi aikoinaan paljon.

    • b.burgdorferi

      Borrelioosi ei näy testeissä jos bakteereja löytyy vain aivoista ja keskushermostosta.

    • kokemusta on

      Jaa-a, en ole lääkäri. Itse selvitin syöpäni sairaala hlökunnan kanssa. Painosta vaan kovasti, jos eivät meinaa saada selvyyttä tai vaihda yksityiselle vaikka maksaakin enemmän. Tsemppiä! Ja älä liikaa keskity siihen "tautiin", siinä hajoo pää!

    • Paranemisiin

      Oletko kokeillut lähettää sähköpostia ulkomaalaisille lääkäreille? Etsi joku todella tunnettu ja kuuluisa lääkäri, niin ehkä hän ottaa asiasi ratkaistavakseen. :)

    • rajansa kaikella p

      Älä hyvä ihminen lue näitä, kipeeksi tulee vähemmästäkin

    • yksimeistä....

      äh! kirjoitin äsken todella pitkän jutun omista samankaltaisista kokemuksistani, mutten jaksa lähteä uudelleen rakentamaan tekstiä. Jos haluat jutella, kirjoita tähän niin voimme vaihtaa vaikka sähköpostit.

      Olen siis 19-vuotias tyttö, jolla kivut, säryt ja kolotukset ovat kroonistuneet: lihasheikkous, nivel- ja selkäkivut, päänsärky, vatsavaivat, tunnottomuus, rintakipu, pahoinvointi ym.

      Kirjoita! : )

    • Piinallista
    • Mene limakalvot ja

      probiootti-bakteerit tuntevalle lääkärille, tavallinen rivilääkäri ei tunnista/tiedä limakalvojen lievää, mutta laaja-alaista tulehdusta! Ja tätä tulehdusta ei pystytä parantamaan millään antibiootilla. Mutta se parannetaan 3-tärk. 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteereilla! Jos et löydä Probiootteja tuntevaa lääkäriä niin noudata noiden sivujen mhb.ohjeita:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

      Usein kysytty mhb.sta:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/

    • keskustelun_aloittaj

      joku on kirjoitellut tänne ja esiintynyt minuna,. esim väittänyt että mulla olis ripulia ja punaset silmät uusina oireina :D

      mun tilanne on sama mikä aloitusviestissä, mutta nyt tullut turvonnut imusolmuke niskaan... vatsa ultrattiin uusiks ja mitään ei löytynyt.

      ei ole punkki purassut, kilpirauhasissa ei vikaa,ei ole sukupuolitauti

    • pointteri123456

      Oletko tarkkaillut muuttuuko olotila esim. mökillä tai muuaalla muutamien päivien oleskelun jälkeen? Yksi immuniteettia heikentävä tekijä ympäristössämme on ihmisen luomat keinotekoiset sähkömagneettiset kentät. Kannattaa tsekata seuraavat asiat nukkumaan mennessä: lukuvalo irti seinästä, ei sähkökäyttöistä herätyskelloa, kännykkä pois sängyn läheisyydestä ja mielellään pois päältä, WLAN sammuksiin yön ajaksi (tuottaa 10 Hz signaalia koko ajan ja häiritsee mahdollisesti aivojen siirtymistä unitilaan noin 3-5 Hz:n). Jos näistä on jotain apua, kanattaa tästä aiheesta googlettaa lisää.

    • aloittaja_taas

      Vastaus nimimerkille pointteri123456:

      Muutin toiseen kaupunkiin 2kk sitten ja oireet eivät pahentuneet tai parantuneet yhtään muuton myötä. Vietän paljon aikaa myös toisinaan pois kotoa esim äitini luona, ja oireet eivät siellä helpota ollenkaan.
      Mulla ei oo lukuvaloa, ei sähkökäyttöistä herätyskelloa, kännykkä on aina olkkarissa.....
      en kylä usko et joku tollanen mun oireet selittäisi.


      ai niin piti vielä se sanoa että mun senkka nousi 2viikossa 40---> 50, ja trombot nousi 100pykäällä samassa ajassa....

    • Huomaatko yhteyden

      oireisiisi!

      ..................jatkuu.
      a|b|c|d|e|f’|g|h|
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 6. Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, tuntemasi naapurin nimeä et muista.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*14. Kun alat kertomaan x asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 17. Allergiat ja anafylaksia(=vakava allerginen reaktio).
      _|_|_|_|_|_|_|_| 18. Astma, tai astman tyyppinen tila.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 19. Hengitysvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 20. Syöpä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 21. Hiusten lähtöä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 22. Veristä yskää.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 23. Keuhkoverenvuotoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 24. Voimaton, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 25. Aamulla saa kaivaa nenästä kuivaa räkää, jossa voi olla verta.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 26. Sieraimet ovat tukossa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 27. Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin saat yskiä hartaasti.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 28. Palantunne/kuristavatunne kurkussa/kurkun -kutina, -käheys ja -kipu.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 29. Turvonneet imusolmukkeet.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 30. Turvonneet rauhaset.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 31. Nenäverenvuotoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 32. Puhe käheytyy tai vaimenee kokonaan, puhuminen vaatii ponnistelua.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 33. Pientä kuumeilua, tai alilämpöä muutaman ast. kymmenyksen-1 C-ast.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 34. Vilun väristykset.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 35. Yöhikoilu.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 36. Olotila on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 37. Silmiä särkee ja ne saattavat verestää ja rähmiä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 38. Katse on epätarkka.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 39. Näköhäiriöitä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 40. Korvien kutina.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 41. Ihon kutina, kihelmöinti ja pistely, joka pahenee suihkussa ja löylyssä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 42. Akne.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 43. Mustelmia (muuten selittämättömiä).
      _|_|_|_|_|_|_|_| 44. Nivelkipuja (joint)-jo pelkkä tiskirätin puristaminen voi olla tuskaa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 45. Lihaskipuja.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 46. Lihasjäykkyyttä, varsinkin aamulla lihasjäykkyys vaikeuttaa kävelyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 47. Näppyjä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 48. Verisuonet nousevat ns pinnalle.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 49. Läiskiä iholla.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 50. Verenpurkautumia iholla.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 51. Herkistyminen lisäaineille.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 52. Herkistyminen erilaisille keinohajuille.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 53. Suussa on outo mantelimainen makea maku.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 54. Limakalvot(mucous membrane) kuivaa, syljen eritys on vajaata.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 55. Virtsan eritys on runsasta.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 56. Haiseva tumma virtsa, virtsatie-infektio. Aina ensin lääkärin tutkimus.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 57. Munuaisten, virtsarakon ja virtsateiden kipu.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 58. Hedelmättömyys.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 59. Endometrioosi ja emättimen hiiva-infektiot.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 60. Vatsakipu, ripuli/ummetus, runsaat ilmavaivat, jne. Vatsa on toiset aivot.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 61. Toistuvat poskiontelo tulehdukset. Aina ensin lääkärin tutkimus.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 62. Kipeät jalkapohjat(sole).
      Osumia yhteensä:
      jatkuu.......
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/


      Hoitamatta limakalvojasi et parane! Tuosta on kyse limakalvoillasi:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

    • Netti lääkäri 2012

      En kaikkia kommentteja jaksanut käydä läpi joten en tiedä onko tätä jo arvailtu, mutta mun mielestä kuulostaa neurologiselta... Vois olla MS tai varhainen Parkinson... Oireet sopis paremmin Parkinsoniin...

    • täälläkin mystisesti

      Uskon että johtuu sikapiikistä! Minkälainen tilanne sinulla nyt on?

    • lulla

      Luulen, että sinulla on hiivasyndrooma.

    • Homesweethom

      Home. Sikapiikki, pyh.

      Sairastat sisäilmasairautta, siellä missä olet, on home/sisäilmongelma. Vanha ketju, mutta piti laittaa viesti.

    • Leaa

      Onko otettu b12 ja foolihappoarvot? Onko suljettu pois mahdollinen Celiakia( joka myös aiheuttaa b12 ja muiden b-vitamiinien puutosta) . Tärkeää ottaa b12 arvot oikealla tavalla, mitä monet lääkärit eivät tee.

    • Rautaleidi

      Kiinnostaisi tietää näinkin pitkän ajan jälkeen että löytyikö oireille syytä?
      Nuo oireet voi sopia useaan sairauteen, mutta mulle tuli mieleen että Oisko sulla voinut olla varastoraudan puute? Siinä hb ei välttämättä laske alle viitteiden mutta laskee kuitenkin vähän. Itselläni todettiin juuri tämä raudanpuute ja oireet ovat samoja mitä sulla.
      Jokatapauksessa olisi kiva kuulla sun tämänhetkisestä tilanteesta.

      • Anonyymi

        Minuakin kiinnostaa, mikä sillä tytöllä oli?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3361
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      164
      1386
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1092
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe