Mitä tapahtuu jos...?

jumalan_pete

MITÄ TAPAHTUU JOS JEESUKSESTA TEHDÄÄN JUMALA?

Jos joku ihan oikeasti uskoo että Jeesus on Jumala ja että Pyhä Henki on Jumala, hänen on pystyttävä lukemaan Raamattua niin, että aina kun siellä esiintyy sanat ”Jumalan Poika”, ”Ihmisen Poika”, ”Jeesus” ja ”Pyhä Henki, että se myös tarkoittaa ”Jumala”. Katsotaan nyt ihan mielenkiinnon vuoksi miten Raamattua voisi tulkita, mikäli kolminaisuusoppi olisi Jumalasta syntynyt oppi. Älkää sitten naurako: Tämä on kuolemanvakava asia. Annan trinitaristi Asko Kariluodon kertoa meille kuinka vakavasta asiasta on kysymys. Tässä on ote hänen puheestaan ”Jehova vai kolminaisuus”:

”Ellei Jeesus Raamatun mukaan ole Jumalan ainokainen Poika, ellei hän ole iankaikkinen Jumala, niin silloin jehovantodistajat ovat oikeassa, ja kaikkien aikojen kaikki kristityt ovat väärässä. He ovat erehtyneet.”

Askon mukaan KAIKKI kristityt ovat väärässä ja erehtyneitä, mikäli Jeesus ei olekaan Jumala. No, eipä tietenkään kaikki ole väärässä, koska ei edes kaikki kristityt usko että Jeesus on Jumala. Joten lähinnä tuo väite, että kaikki kristityt olisivat väärässä, on Askon olettamus, mikä perustuu siihen, että ihminen ei voi olla kristitty lainkaan, jos ei usko että Jeesus on Jumala.

Mutta nyt katsotaan millaiseksi sekametelisopaksi Raamatun sanoma muuttuu siinä vaiheessa, kun muutetaan esim. ”Jeesus”, ”Jumalan Poika”, ”Ihmisen Poika”, ”Pyhä Henki” tarkoittamaan ”Jumala”:

NÄIN KÄY, KUN JEESUS MUUTETAN JUMALAKSI

Mark.10:18 Mutta Jumala sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Joh.17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jumala Kristuksen.

1.Kor.8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jumala Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Joh.3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Jumalansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

Joh.11:35 Ja Jumala itki.

Mat.13:1 Sinä päivänä Jumala lähti asunnostaan ja istui järven rannalle.

Mark.5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jumala, Jumalan, Korkeimman, Jumala? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."

Joh.6:29 Jumala vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Joh.8:42 Jumala sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

1.Kor.8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jumala Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Mat.3:16 Kun Jumala oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
Mat.3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Jumalani, johon minä olen mielistynyt".

1.Tim.2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jumala,

1.Tess.4:14 Sillä jos uskomme, että Jumala on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jumalan kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

Mat.26:63 Mutta Jumala oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".

Mat.21:11 Niin kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jumala, Galilean Nasaretista".

Mat.28:18 Ja Jumala tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

NÄIN KÄY, KUN PYHÄ HENKI MUUTETAAN JUMALAKSI

Apt.19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Jumalan silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Jumala on olemassakaan".

Apt.5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Jumala, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Luuk.11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Jumalan niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Joh.20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Jumala.

Apt.10:38 te tiedätte, kuinka Jumala Jumalalla ja voimalla oli voidellut Jumalan Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

6

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus tuli julki

Hyvä pointti. Tämähän on siis todisteena siitä että kolminaisuusoppi ei ole kovin uskottava oppi. Vain mitä mieltä muut mahtaa olla?

• Kai tiedät että

Raamatun alussa: ´Alussa Jumala loi maan ja taivaan.´ Tässä Jumala on monikkomuodossa, joten sanatarkassa käännöksessä pitäisi lukea ´Jumalat´. Se tarkoittaa Isä ja Poikaa ja Pyhää Henkeä, sillä ovat Yhtä, amen.

Tietysti Isästä Jumalasta Jeesus Poikana voi puhua "Jumala" ja samoin Jeesuksen opetuslapset Pojasta "Jumala", kuten kaikki, jotka ovat sen totuuden tulleet tuntemaan, sillä joka näki Pojan, näki myös Isän, amen.

• >>>Raamatun alussa: ´Alussa Jumala loi maan ja taivaan.´ Tässä Jumala on monikkomuodossa, joten sanatarkassa käännöksessä pitäisi lukea ´Jumalat´.

• fgherth

Kun Jeesus tulee kirkkaudessaan ja jokaisen polven on taivuttava Hänen edessään niin huuda sitten kovaa että sinä et ole jumala, katsotaan miten käy. Uhittele vielä kun voit,niinkuin yksi opetuslapsi sanoi, niin sanon minäkin,MINUN HERRANI JA MINUN JUMALANI.

• Jos ISÄ on JUMALA, niin sitä on myös ISÄN ainosynyinen POIKA.
      Ja Johannes todistaa juuri näin Pojasta:
      "Alussa oli Sana ... Jumala .... Jumalan tykönä".
      Johannes ei kirjoittanut genetiiviä (Jumalan) eikä adjektiivia (Jumalallinen).
      Vaan Johannes kirjoittaa täysin yksiselitteisen predikatiivilauseen.
      "Sana oli Jumala ... Jumalan tykönä ...
      Ainosyntyinen Poika... Isän helmassa".

Sinä sotkit Raamatun tekstit kirjoittamalla ikäänkuin Isä ja Poika olisivat yksi ja sama persoona. Mutta näinhän ei tietenkään ole. Ymmärräthän sen, kun olet Jumalan kuvaksi luotu ihmislapsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      241
      10563
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6863
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6534
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      94
      5404
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4750
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4044
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3374
    8. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3318
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3265
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3063
    Aihe