Uskon.
En usko uskovaisten mielestä oikein.
En osaa puhuakaan uskovaisten mielestä oikein.
En osaa käyttäytyä uskovasiten mielestä oikein.
Jos sanon jotain, minua katsotaan pitkään.
En kuulu joukkoon, oon toisenlainen, ja siksi kylmät tähdet tietäin valaisee.
En lähimmäinen lie kenenkään, sen vuoksi yksin näin aina jään.
(olen valkolainen)
http://www.youtube.com/watch?v=UFIBx-IhVZA
En kelpaa uskovaisille
29
123
Vastaukset
- Jeesus rakastaa
Jeesus rakastaa sinua. Kristittyihin on moni pettynyt, Kristukseen ei kukaan.
- hmmm ?
Kelpaakos uskovat sulle ?
- En lähimmäinen lie
@hmmm ?: kelpaavat.
Keskustelisin mielellään. Minulla käännetään selkä. Tai minua aletaan käännyttää oikeammin uskomaan.
Eivät ymmärrä, että seison tukevasti tässä uskon ymmärryksessäni, joka varmasti vuosien myötä tulee muuttumaan, toivon mukaan kehittymään paremmaksi. En voi sitä muuttaa toisten vaatimuksesta, vaikka näin saisin kavereita. Se olisi kuin kissanpennun silmien repiminen auki ennen aikojaan. Jos lähden pois tästä vakaasta asennosta, jossa seison, muden kehotuksesta ymmärtämättä, kuljen kuin hetteisellä suolla enkä luultavasti koskaan löydä takaisin tälle kovalle maalle, jolla nyt seison. - hmmm ?
En lähimmäinen lie kirjoitti:
@hmmm ?: kelpaavat.
Keskustelisin mielellään. Minulla käännetään selkä. Tai minua aletaan käännyttää oikeammin uskomaan.
Eivät ymmärrä, että seison tukevasti tässä uskon ymmärryksessäni, joka varmasti vuosien myötä tulee muuttumaan, toivon mukaan kehittymään paremmaksi. En voi sitä muuttaa toisten vaatimuksesta, vaikka näin saisin kavereita. Se olisi kuin kissanpennun silmien repiminen auki ennen aikojaan. Jos lähden pois tästä vakaasta asennosta, jossa seison, muden kehotuksesta ymmärtämättä, kuljen kuin hetteisellä suolla enkä luultavasti koskaan löydä takaisin tälle kovalle maalle, jolla nyt seison.no onkos ne nyt ihan kaikki tuollasia.
Uskoa ja uskovaisuuttakin on niin monenlaista. Niin kai sitä saakin olla? Mutta sellainen usko/uskovainen, joka ajattelee olevansa ainoa oikea ja on kiivaasti arvostelemassa hiemankin toisenlaisia, on kyllä surullinen tapaus - aika vähän Jeesuksen asennetta ja henkeä sellaisessa.
"Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä. " (Room 14:4)
Rohkeutta ja iloa sinulle, omassa uskossasi ja omana itsenäsi.
Seppo L, pappi- En lähimmäinen lie
@Seppo L, pappi: kiitos, kun vastasit. Omassa uskossani minun on pakko pysyä, vaikka se olisi vielä raakile. Silloin seison tukevasti ja uskoni kestää myrskytkin.
Kyllähän kirkon piirissä on papeissa ja muissa srk:n työntekijöissä sitä asennetta, että saa kulkea omaa uskon tietään rauhassa eikä laiteta käteen selviä säveliä, jotta laulapas siitä.
Kovin paljon on valitettavasti liikkeellä oikeammin uskomista jo heti seurakuntien maallikkotouhuajien kesken. Pahansuopaa juoruilemista kans, joka ei tippaakaan poikkea maallisten touhuista, pikemminkin pahempaa on ja epäinhimillisempää.
- Järkyttynyt**
Ovatko vanhoillislestadiolaiset Seppo L tällaisia, jotka opettavat seuroissansa/omillensa siten, että he ovat ainoita oikein uskovia ja arvostelevat tavoiltaan ja elämäntyyliltään erilaisia kristittyjä väärin uskoviksi?
Sellaisen vahvan kuvan olen saanut heistä ja kuten sanot, sellaisessa tuntuu olevan hyvin vähän Jeesuksen asennetta ja henkeä. Olen ollut asiasta järkyttynyt. Moni on.
Nyt tietysti voisi korjata tämän asian, jos me monet olemme täysin väärin asian ymmärtäneet ja siis aivan turhasta järkyttyneitä. Toivon nyt kirkkomme vanhoililslestadiolaispapilta rehellistä vastausta tähän tärkeään asiaan.- kasvattaja
Kannattaa nyt kuitenkin ensin tutustua ihmisluontoon, ennenkuin järkyttyy kovasti. Apostoli Paavali ko aikoinaan kirjoitti "puolueista", kuka on kenenkä ajatuksen puolella ja toista vastaan. Talousalan gurut ovat tällä hetkellä toistensa hiuksissa kiinni, miten saada talousahdinko selvitettyä Kreikassa, Euroopassa ja koko maailmassa. Sama kiihko ja oikeassa olemisen tahto sielläkin, missä talousTIETEILIJÖIDEN pitäisi tuntea talouden faktat ja niiden ongelmien ratkaisut.
Oikeassa oleminen on inhimillinen, ei uskonnollinen ominaisuus. Katsopa hivenen ympärillesi avoimin silmin niin huomaat miljoona ja yksi katsomusta, jotka kaikki ovat mielestään ainoat oikeat ja muut vääriä. Lestadiolaisuuden jo mainitsit, sitten voidaan lisätä yksi aktiivi ryhmä, ateistit, jotka ovat mielestään niin oikeassa, että voivat demonisoida uskovaisia joka ryhmästä. Poliittiset katsomukset edustavat kukin omaa oikeaa politiikkaa, tieteessä on ryhmittymiä, jotka ovat ainoat oikeat, olen kuullut kahden lääkärin väittelyn potilaan tilasta ja hoidosta, kumpikin väitti olevansa oikeassa "Ovatko vanhoillislestadiolaiset Seppo L tällaisia, jotka opettavat seuroissansa/omillensa siten, että he ovat ainoita oikein uskovia ja arvostelevat tavoiltaan ja elämäntyyliltään erilaisia kristittyjä väärin uskoviksi?"
Lestadiolaisilla tämä liittynee enemmänkin omien joukkojen kurissa ja nuhteessa pitämiseen.
Oppiaan liikkeen ulkopuolelle he eivät käytännössä kai juurikaan levitä lähetystyötä lukuun ottamatta jossa ehkäisykieltoa markkinoidaan muutoinkin liian suuresta syntyvyydestä kärsiviin maihin.
Jopa suvijuhlilla "uskosta osaton" saa olla aivan rauhassa, oppia ei tyrkytetä toisin kuin helluntailaisten vastaavassa jossa jouduin käännytysyritysten kohteeksi useasti.
Puheissa oli kuitenkin molemmissa lahkoissa sama pohjavire, "ulkopuolella" ei ole mitään hyvää ja ainoa oikea oppi on molemmilla.
Kokemukset ovat tosin 8-9 vuoden takaa jolloin molemmissa pippaloissa kävin yhden kesän aikana eräiden sattumusten vuoksi.
- Uskoa, ei tiedettä
Tälla palstalla keskustellaan uskosta, Jumalan lapsina olemisesta ja pelastuksesta, ELÄMÄN TÄRKEIMMÄISTÄ ASIASTA, mihin politiikkaa, tieteitä, taiteisa, taloutta ei voi rinnastaa.
En vähättelisi monien uskovien järkytystä. En kyseenalaistaisi heidän ymmärrystään ihmisluonnon monitahoisuudesta. - ao
Kyllä sana pitää paikansa kun sitä lukee.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" >> Jakeen lisätiedot
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
10:18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."- EL.a .K.IM
ao
Tuohon voi sanoa vaan Aamen.
Jos ei ole uskoa, ei voi kutsua Herraa avuksi.
- Oma etu
Sanaa täytyy myös tulkita.
Ongelmia syntyy usein siitä, kun Ihminen tai kristillinen ryhmä ryhtyy tulkitsemaan sanaa omaksi edukseen. - EL.a . K.IM
En lähimmäinen lie
Jos olet lähimmäinen, niin apu on lähellä.
Jos et ole, niin lakkaa vinkumasta, vaan hyväksy kohtalosi.
Sun pitäis itse tietää, oletko vai et. - psykologi
Enpä oikein usko tuonkaan aloituksen .... ääh...liian läpinäkyvää...
Muutama neuvo:
- Pidä suusi kiinni jos olet eri mieltä. Jos avaat suusi muista, että tässä kohtaa valhe on parempi kuin totuus.
- Mielistele. Varsinkin hierarkiassa ylempänä olevia ja tee selväksi, että olet epätäydellisempi uskova kuin he.
- Viljele paljon Raamatun jakeita ja Melleriä sekä Jouko Pihoa puheissasi.
- Kauhistele homoja aina kun siihen on mahdollisuus.
- Katso mahdollisimman paljon TV seiskaa, jotta pysyt ajan tasalla mikä on in.
- Käy aikuiskasteella. Puhu tässä yhteydessä myös kielillä.
- Väitä omaavasi armolahjoja. Alkuun kuitenkin ihan pieniä vain, ettet astu kenenkään varpaille.
- Liitä sanapari portto ja kirkko aina puheeseesi kun se vain rimmaa lauseeseen.
- Odota maailmanloppua ja pidä asiaa esillä. Ole kiinnostunut "merkeistä".
- Väheksy ja aliarvioi naisia. Myös siinä tapauksessa, että olet itse nainen.
- Ole ensimmäisten joukossa puolustamassa kritiikin kohteeksi joutunutta uskonveljeäsi tai -sisartasi.
- Lopeta työnteko jotta voit keskittyä oleelliseen ilman häiritseviä, maallisia tekijöitä.
Näin löydät itsellesi uskonyhteisön jossa sinua arvostetaan. Tältä palstalta.- En lähimmäinen lie
@a-teisti: :D
- En lähimmäinen lie
Mikä siihen on syynä, että useat uskovaiset tietävät (=luulevat) uskovansa paremmin kuin toiset?
Heti pitää ruveta häsläämään, jos uusi ihminen tulee näkyviin, ja kovalla huolella ja intensiteetillä alkaa opastaa?
Jos ei sano mitään uskomisestaan vaan antaa ymmärtää olevansa suruton ja uskonnoton, niin antavat rauhan. Mutta äläs, jos sanot olevasi myös uskovainen, niin et saakaan uskoa miten sattuu.
Miksi juuri SINÄ osaat uskoa paremmin kuin minä?
Kertokaa, koska teitä opastajia näyttäisi olevan useita tällä palstalla.- kasvattaja
"Mikä siihen on syynä, että useat uskovaiset tietävät (=luulevat) uskovansa paremmin kuin toiset?"
- He ovat omassa "puolueessaan" ja uskossaan vahvoja näkemättä toisen uskoa
"Heti pitää ruveta häsläämään, jos uusi ihminen tulee näkyviin, ja kovalla huolella ja intensiteetillä alkaa opastaa?"
- Hyvin inhimillinen piirre, eikä samoin tee ateistit, kasvissyöjät, tiedeuskovat, homokannattajat vain muutamia kärjekkäämpiä mainitakseni
"Jos ei sano mitään uskomisestaan vaan antaa ymmärtää olevansa suruton ja uskonnoton, niin antavat rauhan. Mutta äläs, jos sanot olevasi myös uskovainen, niin et saakaan uskoa miten sattuu."
- Hyvin inhimillinen piirre, eikä samoin tee myöskin....
"Miksi juuri SINÄ osaat uskoa paremmin kuin minä?"
- Inhimillinen piirre, eikö samoin tee myöskin...
"Kertokaa, koska teitä opastajia näyttäisi olevan useita tällä palstalla."
Kerropa sinä, miksi sinä väität uskovaisia kuvaamallasi tavalla, vaikka ateistienkin todistuksen mukaan uskovaisia on miljoonia erilaisia eikä kukaan usko samalla tavalla kuin toinen eli mistä niistä ottaa mitään selvyyttä.
Omana tulkintana ajattelen niin, että toiset ovat mielellään enemmän oikeassa kuin toiset. Toiset haluavat käännyttää ihmisiä itse löytämäänsä "totuuteen" pois vääristä tulkinnoista, vaikka kaikilla onkin omakohtainen tulkinta. Ja tässä taas patee sama inhimillinen ominaisuus, josta alussa jo mainitsin.
Mikä tässä nyt sitten on jutun pointti? Kaikilla muilla saa olla erilaisia inhimillisiä ja tieteellisiäkin tulkintoja, ristiriitaisiakin toisten kanssa, mutta uskonnon suhteen ei saakaan olla tulkintoja eikä inhimillisä eroavaisuuksia. Uskonto ei tee kestään ylhäältä määrättyä robottia, jolle uskontopaketti syötetään ja tallennetaan sellaisenaan, samanlaisen apakettina. - En lähimmäinen lie
kasvattaja kirjoitti:
"Mikä siihen on syynä, että useat uskovaiset tietävät (=luulevat) uskovansa paremmin kuin toiset?"
- He ovat omassa "puolueessaan" ja uskossaan vahvoja näkemättä toisen uskoa
"Heti pitää ruveta häsläämään, jos uusi ihminen tulee näkyviin, ja kovalla huolella ja intensiteetillä alkaa opastaa?"
- Hyvin inhimillinen piirre, eikä samoin tee ateistit, kasvissyöjät, tiedeuskovat, homokannattajat vain muutamia kärjekkäämpiä mainitakseni
"Jos ei sano mitään uskomisestaan vaan antaa ymmärtää olevansa suruton ja uskonnoton, niin antavat rauhan. Mutta äläs, jos sanot olevasi myös uskovainen, niin et saakaan uskoa miten sattuu."
- Hyvin inhimillinen piirre, eikä samoin tee myöskin....
"Miksi juuri SINÄ osaat uskoa paremmin kuin minä?"
- Inhimillinen piirre, eikö samoin tee myöskin...
"Kertokaa, koska teitä opastajia näyttäisi olevan useita tällä palstalla."
Kerropa sinä, miksi sinä väität uskovaisia kuvaamallasi tavalla, vaikka ateistienkin todistuksen mukaan uskovaisia on miljoonia erilaisia eikä kukaan usko samalla tavalla kuin toinen eli mistä niistä ottaa mitään selvyyttä.
Omana tulkintana ajattelen niin, että toiset ovat mielellään enemmän oikeassa kuin toiset. Toiset haluavat käännyttää ihmisiä itse löytämäänsä "totuuteen" pois vääristä tulkinnoista, vaikka kaikilla onkin omakohtainen tulkinta. Ja tässä taas patee sama inhimillinen ominaisuus, josta alussa jo mainitsin.
Mikä tässä nyt sitten on jutun pointti? Kaikilla muilla saa olla erilaisia inhimillisiä ja tieteellisiäkin tulkintoja, ristiriitaisiakin toisten kanssa, mutta uskonnon suhteen ei saakaan olla tulkintoja eikä inhimillisä eroavaisuuksia. Uskonto ei tee kestään ylhäältä määrättyä robottia, jolle uskontopaketti syötetään ja tallennetaan sellaisenaan, samanlaisen apakettina.@kasvattaja:
"Kerropa sinä, miksi sinä väität uskovaisia kuvaamallasi tavalla"
Empiirisiä havaintoja on minulla Suomesta muutaman vuosikymmenen ajalta. - kasvattaja
En lähimmäinen lie kirjoitti:
@kasvattaja:
"Kerropa sinä, miksi sinä väität uskovaisia kuvaamallasi tavalla"
Empiirisiä havaintoja on minulla Suomesta muutaman vuosikymmenen ajalta.Niin, ettäkö vain uskovaiset ovat kuvaamasi kaltaisia, vai osa heistä, ketkä heistä edustavat tuota väittämääsi ihmisryhmää? olikohan tekstisi/ajatuksesi leimaavia?
On helppo lyödä leima toisen otsaan, mutta ei huomata pahempaa leimaa omassa otsassa.
Jälleen kerran, ihmislajissa on monenlaisia tallaajia, joita yhdistää tietyt psykologiset lainalaisuudet. Jos vertaa ääriateistia ja ääriuskovaista, mitä eroa heissä näkeekään. Tuskin yhtään mitään. Teksti jota suoltavat sisältää eri sanoja, mutta äänenpaino ja suhtautuminen toisiin on aivan samanlaista. Missä siis ero, kysyn edelleenkin. Ja sitä kysyn siksi, että laimaat vain uskovaisia. "En lähimmäinen lie
29.9.2011 14:38
Mikä siihen on syynä, että useat uskovaiset tietävät (=luulevat) uskovansa paremmin kuin toiset?"
- mikä mielestäsi on "paremmin uskomista"?
Outo sanamuoto.
Luottamus on enemmän kuin usko, jos sitä tarkoitat? Toinen pelkästään uskoo Jumalan ja Jeesuksen olevan olemassa, se on enemmänkin tietoa, kuin uskoa. Mutta kysymyshän on paremminkin siitä, kuka uskaltaa luottaa Jumalaan / Jeesukseen kokonaisvaltaisesti ja antaa elämänsä Jumalan johtoon, ja astua tavallaan riskinomaiseen elämään. Se "riski" tarkoittaa sitä, että alkaa vaeltaa Sanan lupausten mukaan, näkemättä vielä tulevaa, uskoen koko elämänsä Herran käteen.
Miten on? Luottamus on enemmän, kuin usko.Jumalanhullu kirjoitti:
"En lähimmäinen lie
29.9.2011 14:38
Mikä siihen on syynä, että useat uskovaiset tietävät (=luulevat) uskovansa paremmin kuin toiset?"
- mikä mielestäsi on "paremmin uskomista"?
Outo sanamuoto.
Luottamus on enemmän kuin usko, jos sitä tarkoitat? Toinen pelkästään uskoo Jumalan ja Jeesuksen olevan olemassa, se on enemmänkin tietoa, kuin uskoa. Mutta kysymyshän on paremminkin siitä, kuka uskaltaa luottaa Jumalaan / Jeesukseen kokonaisvaltaisesti ja antaa elämänsä Jumalan johtoon, ja astua tavallaan riskinomaiseen elämään. Se "riski" tarkoittaa sitä, että alkaa vaeltaa Sanan lupausten mukaan, näkemättä vielä tulevaa, uskoen koko elämänsä Herran käteen.
Miten on? Luottamus on enemmän, kuin usko.Mitähän Raamattu sanoo?:
Matt. 17:20
Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."
2Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
Room. 8:25, Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
Room. 8:24, Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
Hebr. 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy
1.Korinttolaiskirje: 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
1Kor. 13:13, Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus
Emme me tarvitsisi uskoa jos meillä olisi tieto!
Luottamusta kannattaa myös miettiä niin, että mihin sitä haluaa luottaa? Ihmisiin luottamiseen, vaikka he olisivat hengellisiä johtajia tai auktoriteetteja, kannattaa suhtautua kriittisesti ja varoen.mummomuori kirjoitti:
Mitähän Raamattu sanoo?:
Matt. 17:20
Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."
2Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
Room. 8:25, Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
Room. 8:24, Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
Hebr. 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy
1.Korinttolaiskirje: 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
1Kor. 13:13, Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus
Emme me tarvitsisi uskoa jos meillä olisi tieto!
Luottamusta kannattaa myös miettiä niin, että mihin sitä haluaa luottaa? Ihmisiin luottamiseen, vaikka he olisivat hengellisiä johtajia tai auktoriteetteja, kannattaa suhtautua kriittisesti ja varoen."Luottamusta kannattaa myös miettiä niin, että mihin sitä haluaa luottaa? Ihmisiin luottamiseen, vaikka he olisivat hengellisiä johtajia tai auktoriteetteja, kannattaa suhtautua kriittisesti ja varoen."
- aivan niin.
Jos on tärkeää saada ihmiset opetuslapsiksi, yhtä tärkeää on tehdä opetuslapsista ihmisiä...
Seppo L, pappi- En lähimmäinen lie
@Seppo L, pappi: niinpä :D
- EL.a .k.IM
Seppo L, pappi
Ei niitä siipiä voi katkoa huvikseen.
Eikä niitä jätetä yksin, vaikka siivet pätkästäisiin. Se joka etsii sitä omaa uskollista kotia, voi törmätä moiseen. Moni sulkee ovensa kolkuttavalta, vain siksi että ei täytä heidän vaatimuksiaan. Kyllähän se aluksi tuntuu pahalta, kun itse on vilpittömin mielin lähestynyt ja sitten tyrmätään. Kun totuus alkaa valjeta, että ryhmittymiä on jos minkä laisia ja jopa kristityillä voi olla keskenään ristiriitaisia vaatimuksia, se hämmentää.
Se vaatii oppimista kun mieltää kunkin käyttämän retoriikan sekä painotukset. Kyllä se vaatii hiukan töitä, mutta yllättäen rikastuttaa moninaisuudellaan. Kyllä se oma paikka sieltä löytyy, täytyy vain olla kärsivällinen. Muistaa koko ajan, että nuo säännöt ovat ihmiset laatineet. Jokainen heitä kokee että juuri noin sen uskon pitää mennä. Ymmärrystään voi käyttää heitä kohtaan. Muista että ei sinun tarvitse lähteä mukaan samoihin tunteisiin tai manipulointi yrityksiin. Kuunnella aina voi.
Älä turhaan pahoita mieltäsi. Koeta vahvistua siinä omassa uskossasi. Lue Raamattua ja ole avoin sen sanomalle. Et tarvitse siihen välttämättä kenenkään opetuksia, mutta jos ne alkavat kiinnostaa, voit ottaa niistä ihan itse selvää. Omalla tavallasi.- En lähimmäinen lie
@mummomuori:
"Moni sulkee ovensa kolkuttavalta"
Juuri näin tehdään tosi paljon, ja jo siinä vaiheessa, jossa ei ole vielä ehtinyt osoittaa kerettiläisyyttään.. Kun menee tilaisuuksiin ja haluaisi päästä mukaan, niin huomaa olevansa tyhjää ilmaa henkilöiden kilpaillessa paikasta auringossa yhteisössään sokkoina ja kuuroina ympäristölleen kuin ukkometsot soitimella.
@mummomuori:
"Se vaatii oppimista kun mieltää kunkin käyttämän retoriikan sekä painotukset."
Näin toki on. Tosin joissakin on painotukset niin kaukana omista, ettei voi ajatellakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 317028
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 623939
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362913Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262515- 401863
- 261845
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777