Tapasin tänään yhden tuttavan, jota en ollut pariin vuoteen tavannut. Edellisen kerran kun tapasimme tämä nuori mies oli kovasti allapäin, ja kertoi, että hammaslääkäri oli määrännyt häneltä kaikki hampaat poistettavaksi pahan tulehduksen vuoksi. Vaarana kun muuten oli että tulehdus leviää siten että henki on vaarassa.
Muistan tuolloin ihmetelleen moista sairautta, koska hänen omat hampaansa minun mielestäni näyttivät aivan hyviltä. Tosin minullekin on käynyt niin, että pahasti tulehtuneen hampaan viereinenkin hammas jouduttiin poistamaan, ettei tulehdus leviäisi eteenpäin.
Nyt tällä kaverilla n. nelikymppinen mies näytti olevan uudet kokoproteesit ylhäällä ja alhaalla, ja hyvin on kuulemma mennyt, vaikka mitään implantteja ei olekaan. Niinpä kehotin, että tyttöihin vaan, poikamies kun on. Ei se menestys varmasti hampaista kiinni ole, niin luonnollisen näköiset hampaat hänellä on. tosin hieman eri näköiset kuin hänen omat hampaansa olivat.
Proteesijuttu...
Näinkin...
3
304
Vastaukset
- Mikähän sairaus
tuollainenkin mahtaa olla?
- Olisiko näitä
Paha ientulehdus on riski ainakin sydänsairaalle, samoin tekonivelen omistajalle.
Parohammas voi näyttää hyvältä päällepäin mutta ientaskut on syventyneet pilalle. Minulla oli ylhäältä 7 7 hampaan poistoa kesällä ja kolmen juurilla oli jo märkimistä, joten pois joutivat. 3,5kk ikenillä oli "mukavaa" aikaa. Muistakaa poistattaa hammaskivi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983812Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna373275- 613251
- 683059
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682904Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672829On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632544Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802341- 452172
- 692168