ALALUOMILEIKKAUS

PUSSIT

Minulla tullut silmien alle isot pussit,eli olisin menossa alaluomileikkaukseen,
onko kenelläkään kokemuksia pelkistä alaluomileikkauksista ja kuka ja missä olisi
hyvä leikkauttaa.Olisin tosi kiitollinen vastauksista.T.pussit

84

18825

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sikamaista

      olen itse kysynyt vastaavaa jokin aika sitten, enkä saanut minkäänlaista vastausta =) Itse etsin helsingin alueelta =)

    • brune75

      Äitini kävi tampereella Kc clinicillä Heikki Kupilla. Hänelle tehtiin alaluomileikkaus ja samalla poistettiin poskesta ja leuasta muutama luomi. Tulos on todella hyvä. Yllätyin kuinka nopeaan siitä toipui.. olin varautunut "hoitamaan" häntä muutaman päivän mutta ei hän mitään hoitoa tarvinnut.

    • vaativa leikkaus

      Alaluomileikkaus on ihan eri juttu kuin yläluomileikkaus. Alaluomen suhteen menetelmiä on monia ja toimenpiteen valinta on yksilöllinen. Pienimmillään alaluomen sisäkautta voidaan hoitaa silmäpussit pois ja taas laajimmillaan yhdistetään esim. keskikasvojen kohotus toimenpiteeseen, jotta saadaan pussit. Mene/kys paikasta, jossa tehdään laajasti kasvotoimenpiteitä ja kokemusta alaluomileikkauksesta oikeasti. Tähän tarvitaan plastiikkakirurgia.

    • pussiton

      Minulta poistettiin laserilla luomen sisäpuolelta liiat rasvat alaluomista. Ei tullut mitään ulkoisia arpia ja iho säilyi muutenkin vahingoittumattomana koska sitä ei edes hiottu toimenpiteen yhteydessä. Olen erittäin tyytyväinen leikkaukseen, toipumiseen ja ennenkaikkea lopputulokseen. Kävin Laserissa. Mahdoton sanoa yleisesti mikä on paras paikka/toimenpide koska kaikilla on eri tilanne- esim. toisilla on myös ryppyjä jotka pahentuvat kun rasvaa poistetaan, itselleni riitti tässä vaiheessa pelkkä rasvanpoisto. Arvostin myös toimenpiteen helppoutta ja nopeaa toipumista elämäntilanteestani johtuen. Sairaslomalla on ollut lainkaan.

    • Suosittelen

      Minulle myös tehty. Laserissa myös. Leikkauksen jälkeen olin ihan hyvän näköinen ja pussit olivat poissa. Seuraavana päivänä tuli oikean silmän alle pieni mustelma, mutta muuten ihan älyttömän helppo homma. Turhaa olin kärsinyt pusseista. Eli minun ei tarvinnut piiloilla leikkauksen jälkeen. Olin heti ok näköinen.

      • Anonyymi

        multa leikattiin kaksi vuotta sitten sekä ylä -että alaluomipussit samassa operaatiossa Laser-Tilkassa, Tom Schröder leikkasi, hän on mahdollisesti jo eläkkeellä. Alaluomen viilto tuli sisäpuolelle eikä mitään näkyvää arpea jäänyt, sitä kautta vain poistettiin ylimääräinen rasva. Ihoa ei siis poistettu alaluomen alueelta ollenkaan. Alaluomen iholle tehtiin lopuksi laserointi, joka kiinteyttää ihoa. Turvotus oli voimakasta pari viikkoa ja laserhoidettu iho punoittu voimakkaasti mutta sen sai meikillä hoidettua. TÄydellinen toipuminen kesti noin 2 kk, mutta töihin menin jo viikon kuluttua. Lopputulos on erinomainen eikä toipumisessa tullut mitään ongemia. LAser-Tilkassa on mulle tehty myöhemmin myös Ulthrerapy veitsetön kohotus, hyvin lopputuloksin. Suosittelen.


    • lazysleepy

      Sekä ylä,että alaluomet leikattu ja väsynyt luukki on poissa.

      • Raija S

        Terve,
        - olen kiinnostunut tästä puskaradioviestityksestä... Kun tulos oli hyvä, kiinnostaa tietysti, kuka operoi. Olen jo 50-vuotias :) ja harkitsen vakavasti alaluomileikkausta. Olisin iloinen, jos kertoisit hieman tarkemmin. Huomasin, että hinnat on ainakin nousseet melko lailla viime vuodesta.


      • operoitu 2010

        Parasta luomileikkauksessa on juuri se piristynyt ilme! Oikeastaan hassua kun yhtäkkiä on hyvin levänneen näköinen.


      • malttamatonko?
        operoitu 2010 kirjoitti:

        Parasta luomileikkauksessa on juuri se piristynyt ilme! Oikeastaan hassua kun yhtäkkiä on hyvin levänneen näköinen.

        Hei Operoitu 2010. Kerro minulle kauanko toipumisesi kesti? Itselle tehty ko. operaatio n. kk sitten ja en odotakaan vielä parantuneeni, mutta näyttää, että toipumisesta tulee pitkä. Minulla on yhä mustelmat silmien alla ja haava näkyvä ja punainen sekä hyvin arka. Paranee toki...mutta hitaampaa on kuin oletin.


    • Epätoivoinen

      Osaako kukaan suositella hyvää plastikkakirurgia esim. Oulussa tai Kokkolassa? Alaluomen laser-leikkauksia ei noissa kaupungeissa taideta tehdä. Olen miettinyt kumpi olisi parempi vaihtoehto, laser vai veitsi. Kun saisi rohkeutta tarpeeksi kerättyä ja tehtyä päätöksen leikkaukseen menosta!

      • Epätoivoinen

        Onko plastiikkakirurgi Erkki Tarpilan tekemistä alaluomileikkauksista kellään kokemuksia?


    • radiotaajuus

      "Olen miettinyt kumpi olisi parempi vaihtoehto, laser vai veitsi"

      Molemmat ilmeisesti vanhoja menetelmiä... mutta edelleen hyviä kaiketi. Nyt silmäluomet leikataan radiotaajuusveitsellä ainakin Kupin mukaan, jota kuuntelin Tampereella KC:n tilaisuudessa. Vilkaisepa mitä tästä sanotaan netissä, löytyy paljon tietoa. Itsellekin ajankohtainen toimenpide...

      • viimeinkin!

        Olen elokuussa menossa kc-klinikalle alaluomileikkaukseen, hinta kokonaisuudessaan alle 3000 e.


    • uh huh

      Minulla jäi leikauksesta ulkokulmiin rasvaa.Oudon näköiset patit

      • warranty

        Kuulostaa uh huh siltä että kirurgin kuuluisi tehdä korjausleikkaus.Kauanko leikkauksestasi on?


    • RitvaVee

      Helsingissä kävin Nordströmillä leikkauksessa ja tyytyväinen olen. Vähän mustelmia leikkauksen jälkeen, mutta tosi nopea toipuminen muuten. Pullottavat pussit on poissa ja todellakin ilme paljon pirteämpi. Pieni hinta uudesta ilmeestä. :)

    • Alaluomix

      Moi!

      Itsekin kävin samassa toimenpiteessä kesällä 2011 Tilkassa ja tosiaan oli mukava henkilökunta ja toimenpidekin suht helposti meni. Aika paljon minulla kyllä turposi alaluomet ainakin viideksi päiväksi, vaikka nukuinkin korkealla tyynyllä ja eka yön lähes istualtaan.

      Vähän harmittaa puoliero alaluomissa, eli toisessa oli enemmän rasvaa, mutta lääkäri otti molemmista saman verran rasvaa pois. Toisen alaluomen rasvaläjässä oli vertakin ja toinen lähti helpommin.

      Jos syön vähänkään suolaisempaa (syön lähes suolatonta aina) tai itken vähänkään, niin heti kertyy nestettä tuon toisen alaluomen rasvan ympärille. Samoin aina aamuisin on toinen silmänalus turvoksissa.

      Se paremmin rasvasta tyhjennetty alaluomi on tosi ihana, eikä juuri itkemisenkään jälkeen turpoa ja ihokin siitä vetäytyi suht kiinteäksi, kun toisessa alaluomessa ihoa on liikaa turvotuksen aiheuttaman venymisen vuoksi.

      Haluaisin symmetriset alaluomet. Voisikohan toimenpiteen uusia toiseen alaluomeen? Onko kellään vastaavasta kokemusta ja uusintaleikkausta tehty?

    • minä

      Te jotka ootte käyneet laserissa, kuka teki toimenpiteen? olisin todella kiitollinen vastauksesta, kiitos.

      • TJ 63

        oletko mistäpäin suomea. itse olen jyväskylästä.kävin 4.3 alaluomileikkauksessa.ja täytyy sanoa ,että kyllä kannatti. minut leikattiin terveys-talolla. leikkauksen teki jussi rintamäki,suosittelen


      • Pussit pois
        TJ 63 kirjoitti:

        oletko mistäpäin suomea. itse olen jyväskylästä.kävin 4.3 alaluomileikkauksessa.ja täytyy sanoa ,että kyllä kannatti. minut leikattiin terveys-talolla. leikkauksen teki jussi rintamäki,suosittelen

        Hei TJ 63, paljonko maksoi operaatio Terveystalolla?


      • TJ 63
        Pussit pois kirjoitti:

        Hei TJ 63, paljonko maksoi operaatio Terveystalolla?

        kaikkineen 2200e kyllähän se vähän kirpasi. mutta kyllähän kaikki maksaa. ja on ihan kiva taas katsoa peiliin.


      • Pussitjapussitneontissit

        Tj63.. mitenkäs toipuminen tuosta alaluomi leikkauksesta? Arpia.. mustelmia? Itse harkitsen menoa, kyllästynyt väsyneeseen ilmeeseen..


    • mustelmeisson

      Olen suunnitellut mennä ylä-ja alaluomileikkaukseen Plastic Surgery Centeriin koska tekivät laatutyötä leukani rasvaimun kanssa...kukaan käynyt siellä?

      • ei varmasti laatua

        Ukko lupaa p..aa, korjaus HUS jonosta 5 v.kuluttua
        En todellakaan suosittele häntä kenellekään. Rahastusta koko homma, suosittelee sellaisia toimenpiteitä ja menetelmiä, että tehdään kahdessa eri osassa ja silti jättää vielä korjattavaa ns. koirankorvat jotka sitten joutuu jonottamaan julkisen puolen jonossa kun hän muka takuutyönä korjaa siellä omalla työpaikallaan...että näin HUS korjaa mitä priva mokaa. Otti vaan pannuun kun leikkaava lääkäri ei ollut Hukki vaan ihan joku muu ja alkoivat kysellä: tuliko hyvä rinta?...luulivat vatsani arvenkorjausventtiä tram-leikkauksen jälkitilaksi. Olisittepa nähneet ne katseet jotka hoitaja ja lääkäri vaihtoivat maskiensa takaa. En tiedä onko tavallista, että JH jättää työnsä kesken ja antaa "takuun" HUS:in jonoon. Aikas iso kasa rahaa meni kun ihan ekaksi piti tehdä muka rasvaimu Laserissa ja sitten toisella kertaa Mehiläisessä leikkaus ja silti lopputulos aivan järkyttävä. Leikkasi sitä paitsi aivan eri tavalla kuin mitä vatsalle piirteli "kaavoja". Sen verran olen ommellut vaatteita, että olisin kyllä ihan itse varmaan peilin kautta saanut ommeltua itselleni paremman tuloksen. Että tämmöinen kokemus minulla. En ole jaksanut tehdä valitusta Valviraan vaikka pitäisi kyllä, loppuis tommoset huijaukset.


    • sunnuntainrobben

      alaluomileikkausta harkitsevien olisi syytä tietää, että kyseessä on yksi vaativimmista plastiikkakirurgisista operaatioista jonka kohteena on kasvojen tärkein osa eli silmät. Huippuhyvän kirurgin valitseminen on ensisijaisen tärkeää. Lopputulosta ei todellakaan takaa se, että leikkaus tehdään suomessa isossa terveydenhuoltoyrityksessä.

      Suomessa monet plastiikkakirurgit tekevät mielellään leikkauksen siten, että leikkausviilto tehdään alaluomen yläreunan tuntumaan. Tässä leikkaustavassa on suuri riski silmän muodon muuttumiseen, koska siinä silmää ympäröivään rasvaan päästään käsiksi tekemällä viilto alaluomen lihaksen läpi, joka vahingoittaa lihasta ja sen hermoja. Lihakseen kajoamisesta seuraava arpikudos voi kutistua ja vetää alaluomen yläreunaa pois silmästä ja aiheuttaa silmän muodon muuttumista. Lisäksi tällä tavalla leikattaessa poistetaan yleensä ylimääräistä ihoa, pienikin liian ahnas ihon poisto aiheuttaa vetoa alaluomeen vääristäen silmän muotoa, lopputuloksen voi jokainen päätellä vetämällä alaluomea sormella alaspäin

      Tämä perinteinen menetelmä on monien useimpien amerikkalaisten kirurgien mielestä vahnentunut ja vaarallinen. Silti sitä käytetään suomessa yleisesti. Leikkaus useimmiten onnistuu tälläkin tavalla erittäin hyvin jos asialla on taitava kirurgi, mutta riskit ovat moniksertaiset verrattuna alaluomen sisäkautta tehtävään leikkaukseen. Tiedän tämän ikävä kyllä kokemuksesta. Näistä tämän vanhan leikkaustavan riskeistä ei näköjään ole tapana mainita ennen leikkausta vaikka niistä kysyisikin, ne pitää näköjään itse todeta.

      Suosittelen vahvasti tutustumaan leikkauksen eri teknisiin toteutustapoihin youtube vidoiden avulla ja lukemalla kokemuksia esim. osoitteista www.realself.com ja www.makemeheal.com nämä sivut ovat maailman suurimpia kauneuskirurgia-aiheisia vertaissivustoja joissa voi myös kysyä huippukirurgeilta kysymyksiä itselle soveltuvasta operaatiosta myös valokuvien kera. Käytännössä kaikki todenmukainen tieto kauneuskirurgiasta pitää hake a englanninkielisenä.

      Jonkunlainen referenssi suomalaisista varteenotettavista alaluomikirugeista löytyy osoitteesta: http://www.suomenplastiikkakirurgit.fi/jäsenet

      muita tuskin kannattaa edes harkita. Jos itse voisin valita uudestaan niin teettäisin oman leikkaukseni usassa jollain maailman parhaista kasvokirurgeista, jolloin hintaa tulisi noin 5000 euroa leikkaukselle lentoliput.

      Se on pieni hinta siihen mielipahaan verrattuna joka seuraa epäonnistuneesta leikkauksesta

      • alaluomileikkaus

        Kiitos robben, kun laitoit alaluomileikkauksista asiallista infoa. Riskeistä eivät kaikki plastiikkakirurgit avoimesti kerro.

        Itse kävin Turussa Tarja Niemellä alaluomileikkauksessa puolitoista vuotta sitten. Minulle oli kerrottu toimenpiteestä, missä rasvapussi sidotaan paikoilleen, ja riskinä olisivat pienet arvet, ja olisi aivan pieni riski, että limakalvo jäisi hieman ulkonevaksi.

        Toimenpiteessä rasvaa kuitenkin poistettiin silmien alta. Tämän jälkeen alaluomet nostettiin silmien päälle. Potilasvakuutuskeskukselle kirurgi kertoi rasvan poistamisen olevan hänen yleisesti tekemänsä toimenpide, eikä sieltä korvauksia ole herunut, vaikka toimenpiteestä aiheutui paha vaurio. Päätöksessä sanottiin, että olin ilmeisesti ymmärtänyt alaluomileikkauksen väärin. Tiedän kuinenkin mitä minulle kerrottiin, minulle oli jopa piirretty kuva siitä, että rasvapussi sidotaan.

        Tulos on eriskummallinen. Rasvaa poistettiin eri määrät silmien alta, silmät pienenivät ja niiden muoto on muuttui lähes tunnistamattomaksi. Iho painuu silmien alle kun rasva on poistettu, ja ylimääräisestä ihosta on muodostunut ajan kuluessa oudot, kovat ihorenkaat. Lähes kaikki entiset sosiaaliset ympyrät ovat jääneet. Ihmisten on liian vaikea hyväksyä näin isoa (ja rumentavaa) muutosta silmissä.

        Tässä ei kuitenkaan vielä pahin. En voi toisella puolen kasvoja enää lainkaan ilmeillä. Alaluomi ei liiku juuri lainkaan. En pysty enää esimerkiksi hymyilemään kuin oikealla silmällä, enkä nauramaan lainkaan, kuin muutaman sekunnin pitäen kiinni käsin kasvoista, ettei liike pääse silmiin saakka. Kärsin joka päivä pahoja kipuja, paitsi jos onnistun olemaan lainkaan ilmeilemättä. Kun alaluomia on nostettu silmien päälle, ympärille katselu myös estyy. En voi katsoa kunnolla ylöspäin enkä sivulle, mikä tekee esimerkiksi lukemisesta vaikeaa.
        Tällä hetkellä selvittelen KELA-kuvioita, koska työkyky on hävinnyt lähes olemattomiin.

        Jälkikäteen olen muutamasta lähteestä lukenut, että tuota rasvan poistamista ei enää juuri suositella, vaan suositeltavampaa olisi alaluomen rasvapussin "palauttaminen" oikealle paikalleen (ilmeisesti tämä olikin toimenpide, mikä minulle konsultaatiossa kuvailtiin). Toivottavasti tässä mennään turvallisempaa tulevaisuutta kohti.


      • Anonyymi
        alaluomileikkaus kirjoitti:

        Kiitos robben, kun laitoit alaluomileikkauksista asiallista infoa. Riskeistä eivät kaikki plastiikkakirurgit avoimesti kerro.

        Itse kävin Turussa Tarja Niemellä alaluomileikkauksessa puolitoista vuotta sitten. Minulle oli kerrottu toimenpiteestä, missä rasvapussi sidotaan paikoilleen, ja riskinä olisivat pienet arvet, ja olisi aivan pieni riski, että limakalvo jäisi hieman ulkonevaksi.

        Toimenpiteessä rasvaa kuitenkin poistettiin silmien alta. Tämän jälkeen alaluomet nostettiin silmien päälle. Potilasvakuutuskeskukselle kirurgi kertoi rasvan poistamisen olevan hänen yleisesti tekemänsä toimenpide, eikä sieltä korvauksia ole herunut, vaikka toimenpiteestä aiheutui paha vaurio. Päätöksessä sanottiin, että olin ilmeisesti ymmärtänyt alaluomileikkauksen väärin. Tiedän kuinenkin mitä minulle kerrottiin, minulle oli jopa piirretty kuva siitä, että rasvapussi sidotaan.

        Tulos on eriskummallinen. Rasvaa poistettiin eri määrät silmien alta, silmät pienenivät ja niiden muoto on muuttui lähes tunnistamattomaksi. Iho painuu silmien alle kun rasva on poistettu, ja ylimääräisestä ihosta on muodostunut ajan kuluessa oudot, kovat ihorenkaat. Lähes kaikki entiset sosiaaliset ympyrät ovat jääneet. Ihmisten on liian vaikea hyväksyä näin isoa (ja rumentavaa) muutosta silmissä.

        Tässä ei kuitenkaan vielä pahin. En voi toisella puolen kasvoja enää lainkaan ilmeillä. Alaluomi ei liiku juuri lainkaan. En pysty enää esimerkiksi hymyilemään kuin oikealla silmällä, enkä nauramaan lainkaan, kuin muutaman sekunnin pitäen kiinni käsin kasvoista, ettei liike pääse silmiin saakka. Kärsin joka päivä pahoja kipuja, paitsi jos onnistun olemaan lainkaan ilmeilemättä. Kun alaluomia on nostettu silmien päälle, ympärille katselu myös estyy. En voi katsoa kunnolla ylöspäin enkä sivulle, mikä tekee esimerkiksi lukemisesta vaikeaa.
        Tällä hetkellä selvittelen KELA-kuvioita, koska työkyky on hävinnyt lähes olemattomiin.

        Jälkikäteen olen muutamasta lähteestä lukenut, että tuota rasvan poistamista ei enää juuri suositella, vaan suositeltavampaa olisi alaluomen rasvapussin "palauttaminen" oikealle paikalleen (ilmeisesti tämä olikin toimenpide, mikä minulle konsultaatiossa kuvailtiin). Toivottavasti tässä mennään turvallisempaa tulevaisuutta kohti.

        Plastiikkairurgiset leikaukset eivät ole riskitömiä


    • Kaskinauris

      Hui, tuota "alaluomileikkauksen" kokemusta! Toivottavasti saat asian korjattua ja elämäsi takaisin.

      Itse olen juuri toipumassa alaluomileikkauksesta ja rasvansiirrosta. Ikä on vienyt rasvat silmäkuopista ja ylimääräistä nahkaa oli kertynyt ihan kiitettävästi. Päätin hoidattaa koko homman sedaatiossa ja paikallispuudutuksessa, koska vaikka kirurgini olikin yksi Suomen tunnetuimista, halusin "olla kuulolla" mitä leikkauksen aikana tapahtuu. Leikkaus hoidettiin sairaalassa, eikä klinikalla.

      Leikkauksesta on nyt kulunut 5 päivää ja hyvin olen toipunut. Mustelmien muodostuminen oli paljon pienempää kuin odotin - muutamia vuosia sitten mulle tehtiin yläluomileikkaus, ja silloin oli naama kuin pesukarhulla. Jos ei olisi pitkiä teippejä ohimoilta poskien alle, ei aurinkolasien kanssa paljoa edes huomaisi, että jotain on tehty. Teipit estävät silmien ulkonurkkiin tehtyjen leikkaushaavojen venymisen ja samalla tukevat alaluomen reunaa - kurja puoli on se, että näytän ihan eskimolta tai Tshingis-Khanilta.

      Sen verran on vielä turvotusta, että hiukan alaluomet vetää ulos silmän pinnasta, ektropiumiksi sitä muistaakseni kutsutaan. Oletan kuitenkin, että näin vähäisessä ajassa leikkauksesta tuo on enemmänkin odotettavaa kuin hälyttävää. Tuli myös toiseen silmäkulmaan nestepussi; sillä ei taida olla suomenkielistä järkevää nimeä, mutta chemosis se on englanniksi. Ei sekään kovin paha ole, ja silmätipat eli tavan keinokyyneleet auttavat mukavasti. Käytänkin niitä todella ahkerasti. Laitan myös arville Kelo-Cotea, jonka pitäisi pitää arpi pehmeämpänä ja vähentää turvotusta ja punoitusta.

      Huomenna saan tikit ja nämä pitkät teipit pois. Jo on aikakin, koska teipit alkavat jotenkin käydä hihoille. 6 viikon kuluttua on leikanneen kirurgin kanssa tsekkaus ja jos kaikki on OK, niin sitten puolen vuoden kuluttua taas tarkistetaan tulos.

      • Luomiriesa

        Sujuiko toipuminen lopulta hyvin? Missä leikkautit ja kuka kirurgi.


    • KVG1

      Hei tekeekö Tilkan kirurgi Tom hyvää jälkeä alaluomen rasvatyrän poistossa ?

    • Kaskinauris

      Luomiriesa

      Toipuminen on ollut ihan hyvä. Kauemmin menee aikaa kuin toivoin, mutta varmasti ikä (50 v) vaikuttaa omalta osaltaan. Mustelmista ei ole jäljellä kuin pieni aavistus ja ne menee kivasti piiloon pelkällä sävyttävällä päivävoiteella.

      Turvotusta on vielä sen verran, että alaluomet vähän vetää alaspäin - tai oikeastaan siis poskien "paino" vetää alaluomia. Ei pahasti, mutta sen verran että joutuu käyttämään kostutustippoja ja yöksi tuen poskia teipeillä.

      Kontrollikäynti on ensi viikolla, joten viimeistään sitten tiedetään onko homma mennyt niin kuin pitääkin.

      Stephan Dietz leikkasi Töölön Mehiläisessä.

    • Kaskinauris

      Päivitys tilanteeseen: kontrolli oli eilen ja paraneminen on tapahtunut hyvin rivakkaa tahtia. Kaikki hyvin ja siirretystä rasvasta on jäänyt eloon ja paikoilleen odotettua suurempi määrä. Luomien veto loppuu, kunhan ihon alla olevat tikit sulavat. Jess!!

    • haluaisin jo meikata

      Kiitoksia kirjoittajille, sain hyvää tietoa. Minulle on tehty alaluomileikkaus 4 viikkoa sitten. Haavat ovat alaluomissa lähellä silmiä. Haavat ovat arat ja punoittavat vielä. Silmien alla on keltaiset pussit (turvotusta) ja hieman mustelmaa. Minkä verran aikaa menee, että nämä jäljet häviävät? Ymmärrän, että paraneminen on yksilöllistä, mutta millaisia kokemuksia teillä muilla on?

    • raxu112016

      mielenkiintoinen ketju, lisää tietoa ja kokemuksia Tilkasta ja Kc Clinicistä kaivataan tämän operaation tiimoilta.

    • Summer11o

      Minäkin kaipaisin kokemuksia juuri tästä operaatiosta!

    • Pussijussi

      Olen menossa seinäjoen silmäasemalle alaluomileikkaukseen ja leikkaus tehdään luomen sisäpuolelta ja kirurgina toimii Jyrki Mäki.

      Onko kellään kokemusta Jyrki Mäestä?

      • Lurppu

        Heippa!
        Miten tämä leikkaus sujui? Miksi menit leikkaukseen, oliko ylimääräistä rasvaa vai ihoa vai kumpaakin?

        Itselläkin leikkaus suunnitteilla. Rasvaa ei ole silmien alla liikaa, mutta ihoa on.
        Mitä maksoi ja oletko tyytyväinen hinta-laatu -suhteeseen?


    • helpompaakuinluulin

      Olen 50kymppinen nainen ja kävin Laser Tilkassa rasvatyrän poistossa sekä alaluomen laserhionnassa. Jo vuosia olin miettinyt operaatiota, mutta arkajalkana se tuntui mahdottomalta ajatukselta. No sitten rohkaisin itseni ja sain aikaiseksi varata ajan. Operaatio oli todella nopea ja melko helppo. Nyt viikon toipumisaika takana ja tulos näyttää todella hyvältä, olen hyvin tyytyväinen että uskalsin vihdoin tehdä tämän. Pieni mustelma tuli toiseen silmään puudutuspiikistä, muuten iho näyttää jo todella hyvältä. Olen kyllä noudattanut kotihoito-ohjeita tunnollisesti ja jo ennen toimenpidettä hoitanut ihoani hyvin. En voi muuta kuin suositella paikkaa ja tätä toimenpidetä kaikille jotka kärsivät silmäpusseista. Vielä viikko toipumislomaa edessä, sitten paluu töihin, katsotaan mitä työkaverit sanovat.

      • Pandanainen

        Mahtava kuulla!!! Kuinka "Pahat" silmäpussit sinulla oli? Itselläni esim todella pahat tuplapussit ja sinisen mustat kyynelurat:( entä onko suonia näkyvissä silmien alla? Kuka lääkäri sinut operoi ja onko ero mielestäsi näkyvä? :)


    • helpompaakuinluulin

      Pandanaiselle, Kyllä mun pussit oli ihan suht "pahat"(perinnöllistä on). Silmänalusiho oli myös vähän rypyillä, mutta mitään tummuutta tai näkyviä verisuonia ei ollut. Tulos on näkyvä, ja olen tyytyväinen. Jos pussit on todella pahat, niin sitten varmaan perinteinen leikkaus antaa paremman lopputuloksen. Mielestäni oma operaatio oli kuitenkin toimenpiteenä todella paljon helpomi kuin mitä olin kuvitellut ja myös toipuminen meni kaikin puolin hienosti, sen vuoksi voin suositella tätä hommaa. Kannattaa käydä konsultaatiossa vaikka eri paikoissa jos jaksaa, itse kävin vain tuolla Laserissa kun en asu ihan pääkaupunkiseudulla.

      • Pandanainen

        Kiitos vastauksesta! :)
        täytyneepä varata aika konsultaatioon ja pohtia olisiko mahdollista ajoittaa toimenpide jotenkin talviloman ajalle tai ottaa sitten vain palkatonta töistä.

        varmasti ihana katsella nyt itseään peilistä kun pussit on poissa! :)


    • Forsbergs

      ArtiaClinic http://www.artiaclinic.ee/fi/ ei ole Helsingissä vaan Virossa, mutta voin vahvasti suositella. Heillä valikoimassa silmäluomileikkaukset eri menetelmiä käyttäen ja todella asiantuntevat kirurgit ja modernit tilat. Yksi Tallinnan parhaita plastiikkakirurgeja varmasti.

    • Tietoakaipaava

      Minulle on tehty alaluomileikkaus 2 vuotta sitten. Toinen puoli ok, mutta toisen silmän alle jäi iso pussi. En halua enää korjausleikkaukseen, mutta jonkinlainen vastuu kirurgilla pitäisi olla, että euromääräisenä hyvittäisi epäonnistuneen lopputuloksen. Ei edes vastannut 2 sähköpostiin, mutta vastaanotolla selitti aivan ympäripyöreitä juttuja ja lopuksi tarjosi uutta MAKSULLISTA toimenpidettä. Ollaan Suomessa ja meillä pitäisi olla kuluttajasuoja. Myös palvelun tuottajan tulee tietää vastuut ja velvoitteet. Mielestäni näistä epäonnistumisista ei puhuta tarpeeksi !! Millaisia kokemuksia muilla on?

    • Silmäteriparia

      Minulle tehty alaluomikekkaus vajaa vuosi sitten. Toisen silmän alle jäi minullekin pussi :( Tätä pussia ei ollut ennen, vaan se tuli leikkauksesta. En uskalla mennä korjaukseen, kun en luota, että tuloksesta tulisi hyvä.

      Tietysti näissäkin leikkauksissa pitäisi olla kuluttajansuoja, mutta rahaa enemmän harmittaa huono lopputulos.

    • Expl

      Alaluomileikkaus ei ole ammattilaisellekaan mikään rutiinitoimenpide. Siinä syntyykin eniten jälkiongelmia. Vaikka näin on, kannattaa käydä toimenpiteen tehneen plastiikkakirurgin luona niistäkin puhumassa, koska hän tietää mitä teki ja osaa sen parhaiten korjata. Komplikaatioita syntyy kaikissa leikkauksissa ja ne vain täytyy hyväksyä ja korjata jos on mahdollista. Ensimmäisen leikkaajan ammattitaidon merkitystä korostaa se, että korjausleikkaukset ovat aina teknisestikin vaikeampia kuin ensimmäinen leikkaus.
      Alaluomi riippuu silmän alla luomen reunan ruston ja siihen kiinnittyvien kalvomaisten kudosten avulla silmäkuopan reunoissa. Alaluomen leikkaus voi aiheuttaa vaurion tähän ripustussysteemiin, jolloin luomi ei pysy kiinni silmämunassa ja kyynelpumppu ei pumppaa nestettä kyynelkanavaan, vaan se tulee luomen reunan yli. Tämä on tavallista jonkin aikaa leikkauksen jälkeen kun luomen lihastoiminta ei vielä ole palautunut. Silmänympäryslihaksen toiminnan säilyminen riippuu leikkaustekniikasta. Alaluomileikkauksessa tämä luomen ripustuksen tukeminen tulee aina muistaa.
      Toinen komplikaatiovaara syntyy kun silmäpussien takia poistetaan luomeen työntyvää silmäkuopan rasvaa. Jos se tehdään luomen ulkokautta voidaan myös haitata silmänympäryslihaksen toimintaa ja saada aikaan alaluomen laskeutuminen.
      Rasvan poisto sinänsä voi muuttaa silmämunan asemaa ja katseen ulkonäköä.

      Näistä asioista on suomalaisille plastiikkakirurgeille pitänyt koulutusta USA.lainen Glen Jeks ja ranskalainen Thiery Bessins.
      Alaluomileikkaus on useimmiten puhdasta ulkonäkökirurgiaa, jota ei tehdä yhteiskunnan tukemana. Se kuitenkin vaatii tekijältään hyvän ammattitaidon.

      • kiitollinentiedosta

        Hei expl, osaisitko neuvoa meitä, kuinka näissä tilanteissa toimitaan? Kun eettinen lopputulos on epätyydyttävä? Kuluttajat ovat vieläkin varsin suojattomia näissä tapauksissa ja tietoa on vaikea saada. Paljon puhutaan Virossa tehtyjen leikkausten jälkiongelmista, mutta varsin huonosti jälkipyykki meilläkin hoidetaan. Osa lääkäreistä lypsää lisää rahaa korjaustoimenpiteistä!!


    • Expl

      Perusteellinen hoidon suunnittelu kasvotusten oman plastiikkakirurgisi kanssa ja siinä kaikkien ongelmamahdollisuuksien läpikäyminen tuo mahdollisuuden hyvään tulokseen. Usein pienin ulkonäköhaitta on vaikein korjata. Hyvään tulokseen tarvitaan potilaan ja lääkärin yhteistyö. Kun valitset plastiikkakirurgia ajattele samalla, että pystyt hoitamaan hänen kanssaan myös vastoinkäymiset.
      Tärkein asia epätyydyttävän leikkaustuloksen kohdatessa on pitää hyvä kontakti leikanneeseen lääkäriin , joka ainoastaan tietää tarkasti mitä tuli tehdyksi ja voi aavistaa mikä haittasi hyvään tulokseen pääsyä. Sen asian analysointi rauhassa on tärkeää. Kudosten reaktio toimenpiteeseen on aina yksilöllinen ja voi yllättää.
      Uusintaleikkaus heti alle kahden viikon on ok, mutta jos haitta ilmenee myöhemmin, kannattaa odottaa arpikudoksen kypsymistä ja harkita korjaus vasta sen jälkeen. Siihen voi mennä puoli vuotta tai yli vuosi. Joissakin tapauksissa vielä kolmen vuoden päästä otetuissa kuvissa on todettavissa tuloksen muutosta. Maltti on valttia.
      Plastiikkakirurgeilla on mahdollisuus myös lähettää potilaansa kollegan konsultaatioon, vaikka sitä melko harvoin käytetään muuten kuin oman klinikan puitteissa.
      Lääkäri voi tehdä korjausleikkauksen maksutta, jos hän itse ottaa vastuun klinikan kustannuksista. Useimmiten sovitaan niin, että lääkäri tekee korjauksen ilman lääkärinpalkkioita, mutta potilas maksaa laitoksen kulut.
      Suomessa potilasvakuutusta maksavat kaikki terveydenhoitolaitokset. Se korvaa potilaan kärsimän vahingon, jos kysymyksessä on odottamaton komplikaatio.
      Pelkkä tyytymättömyys esteettiseen lopputulokseen ei riitä korvauksen saamiseen.
      Nykyisin on saatavissa myös erillisiä vakuutuksia toimenpiteiden aiheuttamien komplikaatioiden varalta.

    • Silmäteriparia

      Kiitos Expl jälleen kattavista asiantuntijalausunnoistasi. Kunpa tietäisin, kuka olet, niin tulisin vastaanotollesi (vai tarkoittaako nimimerkin ex, että et enää toimi ammatissa). Ehkä osaisit sanoa, mikä omassa alaluomileikkauksessani meni pieleen. Leikannut lääkäri ei tunnu tietävän vastausta. Minulle tehtiin silmän sisäkautta rasvatyrän poisto. Varmuuden vuoksi lääkäri teki myös kantopexian. Rasva lähti hienosti ja silmänaluset ovat suht sileät, mutta toisen silmän alla noin vajaa sentti silmästä on 3 cm pituinen pussi, jota ei ollut ennen leikkausta. Rasvat olivat alempana kuin tämä pussi. Oma teoriani on, että lääkäri kiristi ommelta liikaa ja se nyt pullottaa kuin liian kireä vyö vatsalla. Kirurgin mukaan mitään ommelta tuossa kohdassa ei ole, mutta onhan silmä sisäpuolelta jollain ompeleella tietty ommeltu kiinni. Pussi/kireä sauma on juuri silmämunan alareunassa. Tuo sauma myös kiristää ja tuntuu. Myös silmän ulkonurkassa tässä silmässä on kantopexian jäljet vielä näkyvillä. Tikkien kohdalla on kireät ja kipeät pallukat. Lääkärin mukaan kyseessä on lymfaturvotus. Leikkauksesta on kohta vuosi. Etukäteen lääkäri kertoi ainoastaan ektropiumin mahdollisuudesta ja sen hän päätti eliminoida tekemällä leikkauksen yhteydessä kantopexian.

      • Anonyymi

        Onkohan ketään kuulolle. Huolissani olen toivunko työkuntoon asiakaspalveluun edustustehtäviin vai en! Minulle tehtiin alaluomileikkaus ja poskipäiden kohotus 3 viikkoa sitten Virossa. Poskipäiden kohotus siksi että pussit poskipäiden ja alaluomen välistä saataisi pois. Tällä hetkellä muuten hyvin mutta alaluomet roikkuu silmästä irti aika pahasti. Laitoin kuvia lääkärille, hän pyysi teippaamaan silmät ylös mutta iho ei nyt jostain syystä kestä mitään teippiä. Teipithän poistettiin viikon päästä kuten tikitkin. Kuinka kauan teillä on mennyt kunnes lihaksisto on parantunut ja alaluomi on taas kiinni silmämunassa. Uutta tästä keskustelusta selvisi minulle että on vielä jotakin tikkejä tuolla alaluomissa sisällä jotka sulavat itsestään eli ilmeisesti minullakin on. Lääkäri sanoi minulle leikkauksen jälkeisenä aamuna että leikkaus oli vaikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan ketään kuulolle. Huolissani olen toivunko työkuntoon asiakaspalveluun edustustehtäviin vai en! Minulle tehtiin alaluomileikkaus ja poskipäiden kohotus 3 viikkoa sitten Virossa. Poskipäiden kohotus siksi että pussit poskipäiden ja alaluomen välistä saataisi pois. Tällä hetkellä muuten hyvin mutta alaluomet roikkuu silmästä irti aika pahasti. Laitoin kuvia lääkärille, hän pyysi teippaamaan silmät ylös mutta iho ei nyt jostain syystä kestä mitään teippiä. Teipithän poistettiin viikon päästä kuten tikitkin. Kuinka kauan teillä on mennyt kunnes lihaksisto on parantunut ja alaluomi on taas kiinni silmämunassa. Uutta tästä keskustelusta selvisi minulle että on vielä jotakin tikkejä tuolla alaluomissa sisällä jotka sulavat itsestään eli ilmeisesti minullakin on. Lääkäri sanoi minulle leikkauksen jälkeisenä aamuna että leikkaus oli vaikea.

        Hei Anonyymi,
        Missä ja kuka sinulle leikkauksen teki Virossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Anonyymi,
        Missä ja kuka sinulle leikkauksen teki Virossa?

        Ei kannata mennä Viroon leikattavaksi. Irtisanovat itsensä korjauksista, jos tuleekin korjattavaa jälkikäteen.


    • Silmäpussiton

      Onkohan nimimerkki Kaskinauris vielä kuulolla? Haluaisin kuulla nyt vuosien jälkeen operaatiosta, että mitä kuuluu? Itse kävin vajaat 3 viikkoa sitten alaluomileikkauksessa ja tehtiin samalla rasvansiirto. Kiinnostaisi lähinnä tietää palautuiko alaluomi koskaan silmämuunaan kiinni vai jäikö ulkonevaksi? Itsellä vasen lerputtaa mielestäni tosi paljon, mutta sisäiset tikit on vielä sulamatta. Muuten olen toipunut hyvin. Pelottaa että ektoprium jää pysyväksi.

      • Kaskinaurisjälleen

        Silmäpussiton

        Olen kuulolla. Operaatio onnistui oikein hyvin, mutta hiukan oikean silmän alaluomi on irrallaan silmämunasta vieläkin. Ei sitä huomaa kuin tarkkaan katsomalla. Voi olla, että jossain vaiheessa käyn sitä vielä fiksaamassa - voi olla että en. Silmä ei kuitenkaan tulehdu herkästi ja kyynelkanava toimii ihan normaalisti.
        Ripsirajassa olevaa arpea ei mitenkään huomaa; silmälääkärinikin luuli, että leikkaus olisi tehty sisäkautta.


      • Anonyymi
        Kaskinaurisjälleen kirjoitti:

        Silmäpussiton

        Olen kuulolla. Operaatio onnistui oikein hyvin, mutta hiukan oikean silmän alaluomi on irrallaan silmämunasta vieläkin. Ei sitä huomaa kuin tarkkaan katsomalla. Voi olla, että jossain vaiheessa käyn sitä vielä fiksaamassa - voi olla että en. Silmä ei kuitenkaan tulehdu herkästi ja kyynelkanava toimii ihan normaalisti.
        Ripsirajassa olevaa arpea ei mitenkään huomaa; silmälääkärinikin luuli, että leikkaus olisi tehty sisäkautta.

        Olisiko kenelläkään kommenttia tuosta alaluomileikkauksen jälkeisen alaluomen irrallisuudesta silmämunasta? Itse kävin leikkauksessa viikko sitten ja toisen silmän alaluomi ei ole kiinni silmämunassa kuten toinen; näkyy punaista. Onko kommenttia paraneeko itsestään ja kuinka kauan meni?
        Tikit poistetaan parin päivän päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kenelläkään kommenttia tuosta alaluomileikkauksen jälkeisen alaluomen irrallisuudesta silmämunasta? Itse kävin leikkauksessa viikko sitten ja toisen silmän alaluomi ei ole kiinni silmämunassa kuten toinen; näkyy punaista. Onko kommenttia paraneeko itsestään ja kuinka kauan meni?
        Tikit poistetaan parin päivän päästä.

        Itsellä kans alaluomet leikattu viikko sitten. Tikit juuri poistettu ja samanlailla aavistuksen toisen silmän luomi irti silmämunasta. Onko sinun silmä parantunut vai jouduitko käydä korjauttamassa?


    • Anonyymi

      Ei, kun vain leikkaus kävisi hyvästi, ettei tipu munat pusseihin.

    • Anonyymi

      Riittäisikö joissain tapauksissa pelkkä alaluomen laser ihon kiristykseen? Kuka on helsingissä hyvä operoija (lääkäri)?

    • Anonyymi

      Miten teidän alaluomet teipattiin tikkienposton jälkeen? Lääkärin ohje oli "haavateipit lateraalisesti 1-2vk tikkienposton jälkeen" Hoitaja joka poisti tikit vaikutti vähän epävarmalta teippauksen suhteen. Kuuluuko olla koko alaluomella arpien päällä vai kulmista? Leikkauksessa lääkäri teippasi vain kulmat mistä tikki alkoi ja päättyi.

      • Anonyymi

        Kävin alaluomen laserhionnassa Tilkassa. Alaluomien iho on löysää (sekä niin tummat..).Mahtava kokemus ja mielenkiinnolla odotan tuloksia! Hionta kesti vain muutaman minuutin, nopeaa! Ahdistavinta itselle oli oli silmäsuojien laitto, mieli käänsi koko ajan, että olen sokeutunut. Ei ollut kivuliasta laserointi, henkilökunta huippua! Nyt iltaa kohden punoittaa ja tulee menemään karummaksi, mutta luotan lopputulokseen:) Hoito-ohjeet ovat hyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin alaluomen laserhionnassa Tilkassa. Alaluomien iho on löysää (sekä niin tummat..).Mahtava kokemus ja mielenkiinnolla odotan tuloksia! Hionta kesti vain muutaman minuutin, nopeaa! Ahdistavinta itselle oli oli silmäsuojien laitto, mieli käänsi koko ajan, että olen sokeutunut. Ei ollut kivuliasta laserointi, henkilökunta huippua! Nyt iltaa kohden punoittaa ja tulee menemään karummaksi, mutta luotan lopputulokseen:) Hoito-ohjeet ovat hyvät.

        Jaksaisitko kirjoittaa tänne kokemuksiasi esim. parin viikon jälkeen kun olet täysin toipunut ja tulokset näkyvissä? Olen kiinnostunut toimenpiteestä juuri tuolla klinikalla ja miettinyt, onko tehokas. Ja tietysti tekijän nimikirjaimet/nimi tms. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksaisitko kirjoittaa tänne kokemuksiasi esim. parin viikon jälkeen kun olet täysin toipunut ja tulokset näkyvissä? Olen kiinnostunut toimenpiteestä juuri tuolla klinikalla ja miettinyt, onko tehokas. Ja tietysti tekijän nimikirjaimet/nimi tms. :)

        Toki voin:) Mieleniinnolla itsekin odotan. Ensimmäinen päivä ja isot aurinkolasit päässä kävin kaupassa. Ei paha. Turvotusta jonkin verran ja rupea alkaa tulla, silti paremman näköinen ja kivuton, odotin pahempaa. Kertoilen parin viikon päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki voin:) Mieleniinnolla itsekin odotan. Ensimmäinen päivä ja isot aurinkolasit päässä kävin kaupassa. Ei paha. Turvotusta jonkin verran ja rupea alkaa tulla, silti paremman näköinen ja kivuton, odotin pahempaa. Kertoilen parin viikon päästä.

        Mahtavaa, innolla odotan kokemuksiasi! Toipumista sinne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa, innolla odotan kokemuksiasi! Toipumista sinne!

        https://eroonsilmapusseista.blogspot.com/?m=1

        Tuolla on muuten hirveen hyvä tarina kuvineen, joskin hällä on useampi operaatio samassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki voin:) Mieleniinnolla itsekin odotan. Ensimmäinen päivä ja isot aurinkolasit päässä kävin kaupassa. Ei paha. Turvotusta jonkin verran ja rupea alkaa tulla, silti paremman näköinen ja kivuton, odotin pahempaa. Kertoilen parin viikon päästä.

        Millainen tilanne nyt? Oletko tyytyväinen tuloksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen tilanne nyt? Oletko tyytyväinen tuloksiin?

        Olen tyytyväinen. Iho on kuoriutunut ja uusiutunut ja meikki pysyy jo hyvin silmien alla. Paraneminen oli nopeampaa mitä kuvittelin. Olen tosi tyytyväinen, vielä joskus haluan ne täyttää, jotteivat ole niin tummat :) Itselläni alaluomien iho ei ole nyt niin löydä kuin aiemnin ja meikki näyttää paremmalta. Suosittelen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tyytyväinen. Iho on kuoriutunut ja uusiutunut ja meikki pysyy jo hyvin silmien alla. Paraneminen oli nopeampaa mitä kuvittelin. Olen tosi tyytyväinen, vielä joskus haluan ne täyttää, jotteivat ole niin tummat :) Itselläni alaluomien iho ei ole nyt niin löydä kuin aiemnin ja meikki näyttää paremmalta. Suosittelen!

        Mahtava kuulla! Eli sinun tapauksessasi se 2 viikkoa toipumisaikaa oli riittävä?

        Paljonko tuo operaatio kustansi ja haluaisitko laittaa tekijän nimen/nimikirjaimet? :) Varasin juuri ajan konsultaatioon nimittäin T. P:lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtava kuulla! Eli sinun tapauksessasi se 2 viikkoa toipumisaikaa oli riittävä?

        Paljonko tuo operaatio kustansi ja haluaisitko laittaa tekijän nimen/nimikirjaimet? :) Varasin juuri ajan konsultaatioon nimittäin T. P:lle.

        Todellakin, viikossa ihon punainennarpikudos lähti. Sitten jo vähän meikkasin, joskin ihoa vielä kuoriutui jonkin verran. Pari viikkoa riitti vallsn mainiosti, vähempikin. Toki edelleen öljyän ja rasvasn varalta:) Kai Lassila, huippu. Noin 1 500e, huippu palvelu. Unohdin kestosta kysellä, olen ymmärtänyt että noita halvempia saa tehdä useamman vuodessa (?).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, viikossa ihon punainennarpikudos lähti. Sitten jo vähän meikkasin, joskin ihoa vielä kuoriutui jonkin verran. Pari viikkoa riitti vallsn mainiosti, vähempikin. Toki edelleen öljyän ja rasvasn varalta:) Kai Lassila, huippu. Noin 1 500e, huippu palvelu. Unohdin kestosta kysellä, olen ymmärtänyt että noita halvempia saa tehdä useamman vuodessa (?).

        Ne sairaanhoitajien tekemät laserhoidot (hinnat joitakin satasia/krt) toteutetaan oman käsitykseni mukaan tosiaan sarjahoitona, ja niiden kesto ei ole hirveän kauaa. mutta tuo sinun operaatiosi kuulostaa kyllä ihan kunnon laserhionnalta, jonka tosiaan voi tehdä ainoastaan lääkäri. Eiköhän tuon toimenpiteesi tulokset kestä ihan vuosia, riippuen sitten siitä miten esim. silmänympärykseen tulee ryppyjä! Eli aika pieni hinta jos ilme piristyi merkittävästi! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne sairaanhoitajien tekemät laserhoidot (hinnat joitakin satasia/krt) toteutetaan oman käsitykseni mukaan tosiaan sarjahoitona, ja niiden kesto ei ole hirveän kauaa. mutta tuo sinun operaatiosi kuulostaa kyllä ihan kunnon laserhionnalta, jonka tosiaan voi tehdä ainoastaan lääkäri. Eiköhän tuon toimenpiteesi tulokset kestä ihan vuosia, riippuen sitten siitä miten esim. silmänympärykseen tulee ryppyjä! Eli aika pieni hinta jos ilme piristyi merkittävästi! :)

        Kiva kuulla tämä, näin itsekin ajattelin. Kyllä eron huomaa ja meikin kanssa ja hymyillessä paljon parempi. :)


    • Anonyymi

      Onko kukaan käynyt Siluetissa alaluomien hionnassa/leikkauksessa?

    • Anonyymi

      Myös minua kiinnostaa nämä alaluomen toimenpiteet! eli kertokaapas te jotka operaatiossa olette käyneet, mitä tehtiin, miten toivuitte ja millainen fiilis tuloksesta

    • Anonyymi

      Kävin leikkauttamassa alaluomet nyt syyskuussa Cityklinikalla Helsingissä. Riikka Veltheim oli leikkaava plastiikkakirurgi. Leikkaus onnistui todella hyvin, en olisi parempaa tulosta voinut saada. Hyvän lopputuloksen lisäksi, palvelu Cityklinikalla oli 10 .

      • Anonyymi

        Minkä hintainen toimenpide oli?


      • Anonyymi

        Mitä maksoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä hintainen toimenpide oli?

        Alaluomileikkaus maksoi 3900 euroa.


      • Anonyymi

        Leikkauksen jälkeen silmät olivat turvoksissa ja mustelmilla, mutta paraneminen edistyi nopeasti. Mustelmat hävisivät viikossa ja turvotus parissa viikossa. Olin ensimmäisen viikon lomalla töistä ja toisella viikolla tein töitä etänä..
        Parasta on, että enää en näytä aamuisin väsyneeltä, vaikka en olisi nukkunut riittävästi. Nykyään ilme on aina pirteä..


    • Anonyymi

      Puolisen vuotta sitten leikattu ala- ja yläluomet.

      Turvotus oli kova, ja peilissä näkyi vieras naama. Alkuun silmät olivat melkein ummessa. Muutaman viikon ajan muistutin vielä mongolialaista.
      Noudatin ohjeita mm. nukkumalla pääpuoli korotettuna tavallista korkeammalla (Vinkki hoitajilta: laita lisätyynyjä patjan alle), silmien siristelyä päivittäin, kylmähauteen pitämistä, silmien suojaaminen aurinkolasein auringolta.
      Sitten pikkuhiljaa peilikuvani alkoi muistuttaa itseäni, mutta freesimmän näköisenä. Muutos ei ollut mitenkään radikaali, mutta olen tyytyväinen.
      Silmät toimivat kuten ennenkin, eikä leikkaushaavoja juurikaan näy. Toisen silmän ulkosivussa alaluomen ja poskipään alueella on pientä tuntoherkkyyttä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näyttää hyvältä, onnistunut lopputulos.

        Kuvia katsellessani totesin oman lähtötilanteeni olleen hyvin samankaltainen. Sukurasite ja vatsallaan nukkuminen olivat saaneet aikaan silmäpussit. Keväällä kävin alaluomileikkauksessa, enkä ole katunut. Enää en nuku vatsalleen.


      • Itselläni myös asia ajankohtainen ja etsin hyvää kirurgia. Näyttää hyvältä.

        Missä ja kuka teki operaation?


    • Anonyymi

      up..

    • Anonyymi

      Onko tuoreita kokemuksia, Tilkkaa mietin itse jos menisi.

      Tehdäänkö Suomessa nykyään näitä että rasva laitetaan uuteen kohtaan vai pelkkä rasvan poisto alalumilta?

    • Anonyymi

      Moi! Itseäkin kiinnostaisi uudet kokemukset ja etenkin osaavista kirurgeista? Tuntuu olevan vaikea löytää

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe