Hautaan tippuminen arkunlaskussa

hautaanryskis

Onko teillä sattunut semmoista hasardia, että arkun laskemisessa joku olisi tippunut tai meinannut tippua hautaan tai että arkku olisi rysähtänyt tai mennyt vinoon?

27

4105

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Risti vinossa

      Haluatko myös ei kokemuksia -kommentit?

      Ei ole ikinä näin käynyt, eikä toivottovasti tulekaan käymään.
      Onhan se tosin hassunhauska ajatus, että *hautaanryskis*.

    • jk

      ei ole

    • läheisiä menettänyt

      Enpä tiedä yhtään hautaan tippumista - onneksi - mielestäni siinä sellaisessa ei olisi mitään hauskaa... Ehkä sitten olen täysin humoristoton kun en osaa moiselle asialle nauraa ;)

    • röhöukkeli

      Ei se varmaan silloin naurata kun on itse siellä mukana, mutta jos sattuu kauempaa näkemään tai kuulemaan, että niin kävi, niin varmasti vähän naurattaa. :)

    • Toiseksi vanhin poikani liukastui talvisella alustalla, mutta sai asentonsa korjattua, ettei pudonnut hautaan. Hänen puoleinen nauha oli lyhyempi kuin vastapuolella olevan pojan, joten hän joutui lopussa hieman kurottautumaan hautaan nauhaa pidellen, jotta arkku laskeutuisi siististi. Hän oli yksi vanhimman poikani arkun kantajista.

      Arkkua kantaneet nuoret olivat ensi kertaa arkkua laskemassa. Yhdessä vaiheessa arkun pää puoli oli hieman korkeammalla kuin jalkapuoli, mutta kanttori oli päätypuolella ohjaamassa nuorten arkun laskua, niin kauniisti saivat laskettua vanhimman poikani hautaan. Kiitos heille siitä.

    • ,.,.

      Vainaja itse ei siitä välittäisi.
      Mutta sureville omaisille olisi ikävää.
      Miehen setä oli ollut humalassa kantajana sukulaiselleen, oli pudonnut taskusta viinapullo hautaan arkkua laskiessa.

    • Suntion virhe

      Olin appeni arkunkantajana ja kun siunaustilaisuuden lopulla siirsimme arkun haudale niin suntio opasti meitä kääntymään vähän ihmeellisesti.
      Tuli silloin mieleen että appiukko oli sanonut että vainaja katsoo aina itään ja nyt suntio tälläsi arkkua siten että appeni olisi katonut länteen.
      No enpä siinä alkanut kyseenalaistamaan ammattilaisen toimia vaan toimin suntion ohjeiden mukaisesti.
      No siinä kun alettiin laskea arkkua niin eihän se mennytkään hautaan lankkujen välistä kun haudankaivajat olivat valmistelleet haudan oikein eli katse itään.

      No siinä suntio sitten opasti että arkku uudelleen kärryyn ja tehtiin pikkuinen pyörähdys että saatiin appiukko katsomaan itään ja uusi yritys ja tällä kerralla se sitten onnistui.

    • Tiedän tapauksia...

      Nazi-Saksassa kaivettiin sellasia joukkuhautoja joihin ruumiit suorastaan heitettiin! Mahto olla melkonen hautaanryskis-kokemus heillekin...

    • ryskis

      Ei onneksi ole koskaan sattunut mitään tuollaista.

      (Aivan mahtava nimimerkki aloittajalla : D )

    • Jorkka Kalunen

      Kaipa näitä jonkunverran on käynyt mutta niistä ei varmaan monikaan viitsi puhua. Jospas ihmiset rohkaisisivat mielensä ja avaisivat sanaisan arkkunsa tässä asiassa, vähän niinkuin vertaistukena.

    • Hupsista kirstuun.

      Ei laskemisen aikana, mutta kukkalaitetta laittaessa yksi henkilö meinasi pudota lankun ja kannen välistä hautaan, kun kenkä lipesi märällä laudalla.
      Toinen sattumus oli kun yhdellä kantajalla laskettaessa pamahti (siis tosiaan kuuluvalla äänellä) housut halki juuri kun pyllisti kohti pappia. Niihin hautajaisiin se sopi, ei täti-vainaa edes mennyt hautaan vakavalla mielellä. Tulimme siskon kanssa siihen tulokseen, että tädin haamu oli asialla.

    • heikotus

      ei onneksi ole satunut

    • putte paukuttaa

      Hirtehishuumori on kyllä hyvää, varmaan parasta huumoria! :D

    • hahahaha v*ittu

      Minä sanon suoraan, että jos sattuisin hautausmaalla kävellessäni näkemään kun joku tippuu hautaan niin kyllä nauraisin niin paskaisesti että suusta lentäisi pökäleitä! Menisin kyllä kauemmaksi hirnumaan etteivät hautajaistouhut häiriintyisi.

    • Märkäkorva siellä

      Jo on sairaat huvit teillä.
      No jospa sinut maa nielisi joskus nimimerkki hahahaha...jne niin katsotaan nauratko.
      Sulla ei vissiin elämänkokemusta paljon ole.

    • sillon ei naurattanu

      Olin eräissä hautajaisissa, tässä muutama vuosi takaperin. Tuli lähdössä kovin kiire, ja hotkaisin äkkiä lounaan. Noh, eikös vatsaani ala vääntää silloin kirkossa, kun ihmiset vievät kukkalaitteita arkun päälle. Tuli minun vuoroni viedä kukkalaite: kyykistäessäni arkun päälle kukkalaitetta asettamaan, minulta pääsi voimakas pieru! Prööööööööt!

      Yritin siinä rykiä, saadakseni samanlaista ääntä kuuluviin ;D eihän se tienkään siltä kuulostanut, mutta mitään välittämättä luin oman värssyni ja palasin paikalleni häpeämään.

    • on käynyt!

      on käynyt hauta oli perseelleen kaivettu:( vieressä oli jo mummo 5vuotta ennemmin kuollut mummon arkusta näkyi valkosta vaatetta..ja joku ruumiin osakin kuulema..arkkua kun ruvettiin laskemaan veljelläni oli huonosti se liina ei olan takana..niin arkku rysähti oikeen huolella alas ;( rysäys vaan kävi arkku jäi vinoon sinne..onneks ei kansi lähtenyt irti !

    • pumppuperäpää

      Itse olen sellainen ihminen, että kaikki hullut ja ikävät asiat naurattavat. Tosin eivät silloin kun omalle kohdalle sattuu.

    • sad

      jo on teillä naurun aiheet. Pölvästit.

    • pappikin hämmästyi

      Nämä on varmaan juuri sellaisia juttuja, joista ei paljon puhuta. Mutta toivottasti ihmiset, jotka ovat kokeneet, avaisivat sanaisan arkkunsa, heh arkkunsa :D

    • niimpä niin

      Onhan noita varmasti tapahtunu. Olen kuullut muutaman kerran että arkku on menny vinoo tai rysähtäny montun pohjalle. Varmasti on myös hautaan tiputtu sateella. On sitte pikkasen liukkaat ne puut.

    • Tehtävä A700

      On joo tullut kollegalle vastaan, työn merkeissä aikaa sitten:
      Hautaanlaskun loppuvaiheessa saattoväestä (yksi arkunkantaja) oli saanut sairauskohtauksen ja pudonnut sinne kuoppaan arkun päälle. Ylös oli saatu ja aikanaan elpymäänkin.

    • paukkuoli

      Inhimmillisiä erehdyksiä sattuu hautajaisissakin, sellaista ei olekaan mikä menisi aina täydellisesti.

    • Jööteri

      Oon kuullut yhden tapauksen että joku on kymmeniä vuosia sitten saanut sydänkohtauksen, tippunut hautaan ja kuollut. No sitä ei tietenkään voinut sinne jättää, vaikka ois ollu helppo haudata samalla :D

    • Meillä Ruotsissa

      Jos vainaja täällä tullaan polttohautaamaan, jätetään yksittäiset kukat arkun pääpuolelle kappelissa ja siinä seisoessa saa pitää puheenkin. Olin hautajaisissa täällä vuosia sitten, jossa pari, mies ja nainen pitivät liikuttuneena puhetta edesmenneelle ystävälleen, joka makasi siinä heidän edessään arkussa. Seisova mies menetti tasapainonsa tai hän tahallaan halusi laittaa kätensä arkun päälle ja taputtaa sitä, niin arkku lähti liikkeelle ja liikkui n. 30 cm eteenpäin. Minua nauratti, vaikka hautajaisissa ei saisi naurattaa.

    • Anonyymi

      Tänään viimeks...

    • Anonyymi

      siksi amerikassa arkun laskee sähköinen nostinlaite, ei tarvii kantajia, no jenkit muutenkin läskejä heikkoja....ja ruumiit balsamoidaan siellä etteivät mätäne ja toukat syö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe