Jumala sallii ihmisten tehdä pahaa, sillä hän on täysin hyvä ja jos hän estäisi ihmisiä tekemästä pahaa, se olisi itsessään paha teko. Jumala olisi siis voinut luoda täysin ihmiset täysin hyviksi, muttei luonut koska se olisi ollut paha teko.
Pahan ongelmaa ei ole
16
134
Vastaukset
- 5352556
Miten niin pahanteon estäminen olisi pahuutta?
Jumalan lähettiläs.
30.9.2011 06:08
Koskapa Jumala(si) loi kaiken tyhjyydestä, niin myöskin paha, eli paholainen,synti, helvetti ym ovat Jumala(si) luomuksia.
Tai sitten ei.
Kallistun jälkimmäiselle kannalle.Jotenkin minulla on hassu tunne että aloittaja vain pilailee.
http://www.youtube.com/watch?v=t2eTysgS8SQ&feature=BFa&list=PL93AAD7A02E2FF5A8&lf=results_mainTodennäköisesti, mutta tuon aloituksen lukenut samiA tai vastaavat ottaa sen 100% Tosissaan.
Tosin aloituksen idea on vähintäänkin sekava.
Luokkaa samiA:n kootut älynväläykset.
- Jumala on hyvä
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon ja valinnan Hän ei pakota ketään koskaan. Me ihmiset voimme itse tehdä omat valintamme ja olemme niistä vastuussa Jumalalle. Jumala panee pahankin palvelemaan omaa tarkoitustaan.
Kunniaansa ei hän myöskään anna kenellekään, hänen on valta voima ja kunnia.- todellavapaata
Jumalasi vapaa valinta ihmiselle:
-Usko tällä tavalla ja palvo minua tällaisin menoin, muuten heitän sinut tulimereen ikuisesti.
Mafioson vapaa valinta ravintoloitsijalle:
-Maksa minulle 1000$ kuussa ja osta viinasi vain minulta, muuten poltan kapakkasi.
Mikä näissä on ero?
-Mafioso on paaaljon lempeämpi.
"Me ihmiset voimme itse tehdä omat valintamme ja olemme niistä vastuussa Jumalalle. "
Ei kannata unohtaa että ihminen kaikkine ominaisuuksineen, saatana kaikkine ominaisuuksineen ja säännöstöt rangaistuksineen on "kaikkivaltiaan" jumalasi käsialaa.- muloisnimimerkkiki
Jos Jumala kerran loi ihmisen tietoisena näiden tulevista elämänvaiheistaan, niin hän on tehnyt kaiken sen pahan, jonka ihminenkin. Jos minä rakentaisin pommin ja räjäyttäisin sen, pahaa olisi tehnyt se pommi enkä minä, niinkö?
Se jumalahan on luonut Kaiken.
Myös LSD:n.
Jos se veti siitä överit kesken luomistyön, jäi koukkuun ja lopputulos on tässä?
Uskoisin jonkun kaivavan raamatusta tällekin heikolle hypoteesille todisteet.
;-)
Ps olin yön töissä, viikonloppu edessä ja jutut sen mukaisia
haukotus!- 1213
Jos minä rakentaisin käsiaseita ja myisin niitä ihmisille, jotka tunnetusti suurimman osan aikaa tahtovat pahaa, ja suurella todennäköisyydellä joku heistä tappaisi toisen, olisinko syyllinen murhaan?
Vai olisinko itseasiassa hyväntekijä, kun tarjoan toisille mahdollisuuden tappaa (jonkun näkökulmasta) pahoja ihmisiä?
Entäs silloin kun mutavyöry syöksyy kylän halki. 500 ihmistä tukehtuu mutavelliin ja 700 menettää läheistensä lisäksi kaiken omaisuutensa.
Entäs kun karhu syö tyttöä elävältä hänen soittaessaan äidilleen?
Entäs kun tsunami tappaa ja tuhoaa satojen tuhansien ihmisten elämän?
Entäs kun ripuli leviää pakolaisleiriin ja surmaa pari tuhatta imeväistä?
Jos jumalasi pystyisi estämään sen, mutta ei sitä tee, onko se silti hyvä jumala?
Vai onko pahan ongelma kuitenkin olemassa?- trskele
Kunnon argumentissa selitetään kaikki kyseenalaiset asiat. Näinollen, miksi se että ei luo pahaa olisi paha teko?
- Heh !
Typerä ateisti. Jumala on kaikkihyvä ja kaikkivaltias. Hän yksin päättää, mikä on hyvää. Kaikki mitä hän tekee on automaattisesti hyvää. Siispä mitään pahan ongelmaa ei ole olemassa kuin harhaisten uusateistien muuten kovin tyhjissä pääkopissa.
Ei olekaan.
Jumaluskossa kaikki paha tulee jumalolennoilta, ja se siitä.
Tieteellisessä maailmankatsomuksessa universaalia pahaa ei olekaan, sen enempää kuin hyvääkään. Luonnonilmiöt nyt vain tapahtuvat. Ihmisten keskinen paha/hyvä taas on vain sitä miltä puolelta asiaa kulloinkin katsoo.Jos minä luon muurahaislajin, joka käyttää ravintonaan nisäkkäitä kuten ihmisiä, on käytännössä mahdoton hävittää ja leviää ruton lailla, kumpi on vastuussa kun ihmiskunta rupeaa hupenemaan? Minä, joka loin nuo luonnollista viettiään seuraavat hirviöt, vaiko muurahaiset?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2538218IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2725441- 1731864
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761770- 1891325
- 781304
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61167Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2171030Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte1311017- 104965