Mitä kuolemassa tapahtuu

nde2

Atlantassa rajatapauksia tutkiva kardiologi Michael Sabomkin törmäsi tapaukseen, joka hämmästytti tutkijoita ja lääkäreitä. Kyseessä oli tunnettu laulaja ja lauluntekijä Pam Reynolds. Hänellä oli todettu pahanlaatuinen pullistuma aivovaltimossa erittäin vaikeassa paikassa aivojen alaosassa. Lääkäri piti tilannetta toivottomana, mutta Pam meni kuitenkin Barrow'n neurologisen instituutin sairaalaan Phoenixiin, jossa neurokirurgi Robert Spetzler - huonosta ennusteesta huolimatta - päätti leikata hänet. Leikkaus oli poikkeuksellinen: potilaan ruumiinlämpö laskettiin 10 ja 15 asteen välille, sydän ja hengitys pysäytettiin ja veri siirrettiin sydän-keuhkokoneeseen. Hän oli siis kliinisesti kuollut koko tunnin kestävän leikkauksen ajan. Spetzler selvitti menetelmää:

"Aivot pitää saada pysähtymään. Ei riitä, että ne nukkuvat vaan metabolisen toiminnan pitää lakata. Kaikki ruumiin mitattavat toiminnot häviävät kokonaan. Ei ole enää mitään hermostollista toimintaa. .... Ennen leikkausta potilas nukutetaan, silmät teipataan kiinni, korviin pannaan pienet laitteet, jotka tarkkailevat aivoja. Sitten potilas peitetään kokonaan - näkyviin jää ainoastaan leikkausalue. "
Potilas itse kertoo:

"En muista leikkaussalia enkä muista nähneeni tri Spetzleriä...Eräs hänen kollegoistaan oli luonani. Sen jälkeen ..ei mitään. Ei yhtään mitään. Sitten kuulin äänen. Se oli epämiellyttävä ... kerrassaan kammottava. Se toi mieleen hammalääkärillä käynnin. Muistan, että päätäni kihelmöi ja putkahdin ulos pääni yläosasta. Sitten katsoin alas ruumistani. Tiesin, että se oli ruumiini, mutta en välittänyt .... Muistan instrumentin, joka lääkärillä oli kädessään. Se muistutti sähköhammasharjani runkoa. Olin luullut, että kallo avataan sahalla, sillä olin kuullut sanottavan 'saha'. Se, mitä näin, näytti kuitenkin enemmän poralta. Siinä oli pieniä päitä, joita pidettiin kotelossa, joka näytti isäni hylsyavainkotelolta. Muistan kuulleeni naisen äänen: 'Valtimot ovat liian pieniä ... koeta toiselta puolelta'. Ihmettelin, miksi he yrittävät laskea verta reisivaltimostani, koska kyseessä oli aivoleikkaus."

Kertomus näytti vastaavan tarkasti leikkaussalin tapahtumia. Leikkauksessa käytetty moderni luusahakin oli juuri sellainen, miksi Pam sen kuvaili, vaikka edes kaikki tutkijat eivät tienneet, miltä se tarkalleen näytti. Spetzler kommentoi asiaa:

"En usko, että hänen havaintonsa perustuivat siihen, mitä hän näki tullessaan leikkaussaliin. Esim. pora ja muut esineet olivat peitossa pakkauksessaan. Ne avataan vasta kun potilas on täysin unessa, jotta ympäristö pysyy täysin steriilinä."

Sitäpaitsi Pam kuuli myös Spetzlerin ja kirurgin välisen keskustelun, - näiden yrittäessä asentaa sydän-keuhkokonetta hänen jalkoihinsa - vaikka oli tilassa, jossa ei voi havainnoida eikä kuulla. Lisäksi hänellä oli korvissaan raksuttavat laitteet, jotka olisivat haitanneet kuulemista, jos hän olisi siihen kyennyt. Spetzlerin mukaan tämä viittaa siihen, että oli kyse aistien ulkoisesta havainnoinnista tai sen hetkisestä ruumiistapoistumiskokemuksesta, jonka ansiosta potilas pystyi kuulemaan ja ilmeisesti myös näkemään, mitä leikkaussalissa tapahtui.

Pamin rajakokemus jatkui tyypillisellä tavalla; hän tunsi jonkun olevan läsnä, näki kaukana valon ja lähti kulkemaan sitä kohti. Hän erotti hahmoja, kuuli isoaitinsä äänen kutsuvan itseään ja meni tämän luo. Hän tapasi myös nuorena kuolleen setänsä ja monia muita tuttuja ja tuntemattomia. Hän kysyi joltakin: onko valo Jumala? Hänelle kerrottiin valon syntyvän Jumalan hengityksestä. Lopulta setä toi hänet takaisin ja auttoi palaamaan takaisin ruumiiseen. Tämä kokemus tapahtui siis tarkan valvonnan alaisena aikana, jolloin ruumiissa ei ollut elonmerkkejä (niitä tarkkailtiin jatkuvasti.)

"Minä en osaa selittää tätä. En tiedä, miten se on mahdollista kun ottaa huomioon hänen fysiologisen tilansa. Mutta olen nähnyt niin monta selittämätöntä asiaa, etten halua olla ylimielinen ja sanoa, ettei sellaista voi tapahtua. Kun sydän pysähtyy ja aivotoiminta on lakannut, aivoissa ei tapahdu mitään. Muisti ei voi toimia, koska hermoradat eivät toimi. Kun rajakokija puhuu muistikuvista, ruumiista irtautumisesta ja elvytyksen näkemisestä, nykyinen neurotiede ei ymmärrä, miten se on mahdollista muistijärjestelmälle, joka ei enää toimi. Joko tieto säilyy jotenkin aivojen ulkopuolella ja tallentuu myöhemmin aivoihin, tai sitten se tapahtuu tavalla tai toisella aivoissa ja siirtyy muistiin tavalla, jota emme ymmärrä." (Spetzler)

88

1308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nde2

Olen ymmärtänyt että adventistit uskovat raamatusta saamansa opin mukaan että kuolleet eivät mitään tiedä. Toisin sanoen kuollut henkilö kuolee ja hänet haudataan ja hän saa uuden elämän sitten kun hänet herätetään. Eikö? Tässä välissä henellä ei voi olla mitään havaintoja mistään tai kenestäkään. Kuollut mikä kuollut.

Tuossa Pamin tapauksessa Pam jouduttiin "tappamaan" ennen leikkausta. Hän siis oli kuollut joka ei pitäisi adventismin mukaan tietää mitään. Miten siis on mahdollista että hän kuolemansa aikana näki ja koki mm Jumalan rakkauden ja tapasi entisiä sukulaisiaan? Riivaajahenget eivät voi vaikkuttaa henkilöön joka on jo kuollut. Eikö?

Toivon kiihkotonta palautetta.

• anne-elina...

Jumalalla yksin on kuolemattomuus.
        Raamatun mukaan kuolematon on ainoastaan kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus. 1Tim. 6:15,16.

Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.Ps.115:17.

Sillä elävät tietävät, että heidän on luoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään.Saarn.9:5.

Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava.Hes.18:4.
        Mutta minä herätän hänet viimeisenä päivänä, vakuuttaa Jeesus. Joh.6:39.

Ruumis ilman henkeä on kuollut.Jaak.2:26.

Tietoisuus tilan palautuminen on täysin riippuvainen ylösnousemuksesta.
        Paavalikin todistaa pitävänsä sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus sekä vanhurskasten että vääräin.Apt.24.15.

• eremith22

Niin, on aivan totta, että, vain hänen ruumiillinen käyttövälineensä oli tiedottomassa tilassa, siksi että se toiminta oli lamaannutettu, mutta eihän henkeä voi mikään "lamaannuttaa" tai tapaa, sillä sanoohan Jeesus Kristuskin, että minun Isäni elää ijäti, ja sitten toisessa paikassa evankeliumia. Joh.5:18."Että Isä ja minä olemme yhtä. Jeesus persoonana kuoli, mutta henki palasi isän yhteyteen, ja hän sanoi, että minä tulen takaisin, eli tämän ymmärryksen mukaan sielu on kuolematon.

Siis elämän henki pitää yllä aineellista elämää, jota meidän lihallinen ruumiimmekin on, mutta henki ja se sielu joka kerää informaatiota lihallisen käyttövälineensä kautta palaa elämän hengen yhteyteen, kun lihallinen ruumis on tullut matkansa päähän ja uupuu kuolemaan. Paavali kirjoitta, että kaikki ajatuksemme, mielitekomme, ja pyrkimyksemme, ajatuksemme nousevat elämän hengen yhteyteen, eli ilmavaltoihin, josta ne laskeutuvat jälleen, siten että ilmentävät itsensä aineellisessa verhossamme.

Fyysinen elämämme on vuorovaikutusta, hengen ja aineen välillä, eli fyysisen kokemuksen tallentamista meidän hengemme "monadiin". Joh.1:"Alussa oli sana ja sana oli Jumala, eli elämän Henki.San.8:24."Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä". Eli Jumala tulee ihmiseksi, sana logos on sama kuin (ajatus), eli "minä" joka ingarnoitui lihalliseen fyysiseen ruumiiseen tällä maapallolla.Joh.1:14.Eli ruumiillistuminen merkitsee Kreikaksi, (eskeennooseen), eli telttaan asettumista, siis meidän fyysiseen ruumiiseemme, joka on meidän väliaikainen käyttövälineemme.

Taas (En hemiin on) sanasta sanaan, meidän sisäämme". Meidän seassamme on taas aivan mielivaltainen käännös. Henkinen valo on, se jota ei voi jakaa, sillä se on yksilöllinen sisäinen valo, joka ei koskaan sammu. Tämä valo joka inkarnoitui fyysiseen lihaan oli sen elämä aineessa. Kysymys ei suinkaan ollut rajallisesta valosta, vaan järjen eli ymmärryksen valosta.

Anteeksi, mutta tämä on liikaa, sellaisille henkilöille, kuin "fnissille ja Pyhhille", sillä he ovat täysin ulkona ymmärtääkseen elämän perus-tarkoitusta, joten en heille olekkaan tarkoittanut jakaa tallaista tietoa, vaan kysyjälle,nd2.

• anne-elina...
        eremith22 kirjoitti:

Niin, on aivan totta, että, vain hänen ruumiillinen käyttövälineensä oli tiedottomassa tilassa, siksi että se toiminta oli lamaannutettu, mutta eihän henkeä voi mikään "lamaannuttaa" tai tapaa, sillä sanoohan Jeesus Kristuskin, että minun Isäni elää ijäti, ja sitten toisessa paikassa evankeliumia. Joh.5:18."Että Isä ja minä olemme yhtä. Jeesus persoonana kuoli, mutta henki palasi isän yhteyteen, ja hän sanoi, että minä tulen takaisin, eli tämän ymmärryksen mukaan sielu on kuolematon.

Siis elämän henki pitää yllä aineellista elämää, jota meidän lihallinen ruumiimmekin on, mutta henki ja se sielu joka kerää informaatiota lihallisen käyttövälineensä kautta palaa elämän hengen yhteyteen, kun lihallinen ruumis on tullut matkansa päähän ja uupuu kuolemaan. Paavali kirjoitta, että kaikki ajatuksemme, mielitekomme, ja pyrkimyksemme, ajatuksemme nousevat elämän hengen yhteyteen, eli ilmavaltoihin, josta ne laskeutuvat jälleen, siten että ilmentävät itsensä aineellisessa verhossamme.

Fyysinen elämämme on vuorovaikutusta, hengen ja aineen välillä, eli fyysisen kokemuksen tallentamista meidän hengemme "monadiin". Joh.1:"Alussa oli sana ja sana oli Jumala, eli elämän Henki.San.8:24."Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä". Eli Jumala tulee ihmiseksi, sana logos on sama kuin (ajatus), eli "minä" joka ingarnoitui lihalliseen fyysiseen ruumiiseen tällä maapallolla.Joh.1:14.Eli ruumiillistuminen merkitsee Kreikaksi, (eskeennooseen), eli telttaan asettumista, siis meidän fyysiseen ruumiiseemme, joka on meidän väliaikainen käyttövälineemme.

Taas (En hemiin on) sanasta sanaan, meidän sisäämme". Meidän seassamme on taas aivan mielivaltainen käännös. Henkinen valo on, se jota ei voi jakaa, sillä se on yksilöllinen sisäinen valo, joka ei koskaan sammu. Tämä valo joka inkarnoitui fyysiseen lihaan oli sen elämä aineessa. Kysymys ei suinkaan ollut rajallisesta valosta, vaan järjen eli ymmärryksen valosta.

Anteeksi, mutta tämä on liikaa, sellaisille henkilöille, kuin "fnissille ja Pyhhille", sillä he ovat täysin ulkona ymmärtääkseen elämän perus-tarkoitusta, joten en heille olekkaan tarkoittanut jakaa tallaista tietoa, vaan kysyjälle,nd2.

Raamattu ei sano missään kohden että sielu on kuolematon vaan vihollinen sanoi Eevalle paratiisissa, ette suinkaan kuole, mutta nämä ovat vihollisen sanat ei Jumalan.

Raamattu sanoo että ihminen on kokonaisuus, ruumis,sielu ja henki, kun ihminen kuolee niin hänestä ei jää mitään elävää jäljelle hän lepää haudassa siihen asti asti kunnes Jeesus herättää hänet viimeisenä päivänä.

• nde2
        anne-elina... kirjoitti:

Raamattu ei sano missään kohden että sielu on kuolematon vaan vihollinen sanoi Eevalle paratiisissa, ette suinkaan kuole, mutta nämä ovat vihollisen sanat ei Jumalan.

Raamattu sanoo että ihminen on kokonaisuus, ruumis,sielu ja henki, kun ihminen kuolee niin hänestä ei jää mitään elävää jäljelle hän lepää haudassa siihen asti asti kunnes Jeesus herättää hänet viimeisenä päivänä.

Entäs toi Pam? Hän kuoli, muttei kuollutkaan. Miten kommentoisit sitä?

• Fniss!
        nde2 kirjoitti:

Hän yksinkertaisesti ei ollut täysin aivokuollut. Tai sitten koko tarina on satua. Ei aivokuollutta kukaan lääkäri enää herätä henkiin.

• nde2
        Fniss! kirjoitti:

Hän yksinkertaisesti ei ollut täysin aivokuollut. Tai sitten koko tarina on satua. Ei aivokuollutta kukaan lääkäri enää herätä henkiin.

Tuo tapaus on harvinaisen hyvin dokumentoitu joten leikkaustapaus on totta.

Pieni lainaus
        "Aivot pitää saada pysähtymään. Ei riitä, että ne nukkuvat vaan metabolisen toiminnan pitää lakata. Kaikki ruumiin mitattavat toiminnot häviävät kokonaan. Ei ole enää mitään hermostollista toimintaa. .... Ennen leikkausta potilas nukutetaan, silmät teipataan kiinni, korviin pannaan pienet laitteet, jotka tarkkailevat aivoja. Sitten potilas peitetään kokonaan - näkyviin jää ainoastaan leikkausalue. "

Joten henkilö oli kuollut jopa aivojen osalta.

• pyh!
        nde2 kirjoitti:

Hän ei ollut kuollut. Piste.

• Fniss!
        nde2 kirjoitti:

Pieni lainaus

No, saatanalla lie omat konstinsa ja motiivinsa saada ihminen uskomaan valheeseensa:"Ei, ette te kuole..."

Minä olen käynyt tajuttomana ja voin takuuvarmasti sanoa, että "sieluni" oli just yhtä tajuttomana. Ei kurkistellut mitä ympärillä tapahtuu. Miksiköhän? Jos minulla olisi erillinen "kuolematon sielu", niin miten se ruumiin tajuttomuuden tilassa olisi tajuttomana, mutta sitten ruumiin kuoltua heräisi kurkistelemaan?

• pyh!
        nde2 kirjoitti:

Pieni lainaus

Tiedottomaksi tehty ihminen ei ole kuollut.

• elämän henki!

On aivan turha adventisteille, niile jotka täällä varsinkin kommentoivat, esittä noin vaikeita kysymyksiä! Ei heillä riitä järjellinen kapasiteetti ratkomaan noinkaan selvää kysymystä "elämästä ja kuolemasta", sillä eivät he ymmärrä' mitä kuolema itse asiassa on, vaan heillä on oma opillinen käsityksensä, joka pohjautuu adventismin auktotoritääriseen oppirakennelmaan.

Onhan aivan selvä se, että henki jossa ihmissielu on yhdistyneenä, ei vboi olla kuollut, koska sillä ei ole kosketusta persoonalliseen olemukseen, joka on maallinen eli ainetta, joka palajaa aineeseen, josta heniki hänet herätti äidin kohtuun ilmentääkseen itsensä aineen verhossa, eläm on ulos ja sisään käymistä. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan? AQineen ja hengen vuorovaikutusta!

• nde2
        Fniss! kirjoitti:

No, saatanalla lie omat konstinsa ja motiivinsa saada ihminen uskomaan valheeseensa:"Ei, ette te kuole..."

Minä olen käynyt tajuttomana ja voin takuuvarmasti sanoa, että "sieluni" oli just yhtä tajuttomana. Ei kurkistellut mitä ympärillä tapahtuu. Miksiköhän? Jos minulla olisi erillinen "kuolematon sielu", niin miten se ruumiin tajuttomuuden tilassa olisi tajuttomana, mutta sitten ruumiin kuoltua heräisi kurkistelemaan?

Ei saatana voi vaikuttaa kuolleeseen ihmiseen.
        Tajuttomuus on hiukan eri asia kuin se että aivokäppyrä osoittaa viivaa(henkilö on tuolloin kuollut kun käppyrä näyttää viivaa) kuten Pamin tapauksessa oli.

Leikkauksen onnistumisen kannalta oli olennaista että ruumiin lämpö laskettiin 15 asteeseen ja aivotoiminta tuli lakata. Eli Pam oli kuollut leikkauspöydällä ei tajuton tai ei valekuollut.

• Fniss!
        elämän henki! kirjoitti:

On aivan turha adventisteille, niile jotka täällä varsinkin kommentoivat, esittä noin vaikeita kysymyksiä! Ei heillä riitä järjellinen kapasiteetti ratkomaan noinkaan selvää kysymystä "elämästä ja kuolemasta", sillä eivät he ymmärrä' mitä kuolema itse asiassa on, vaan heillä on oma opillinen käsityksensä, joka pohjautuu adventismin auktotoritääriseen oppirakennelmaan.

Onhan aivan selvä se, että henki jossa ihmissielu on yhdistyneenä, ei vboi olla kuollut, koska sillä ei ole kosketusta persoonalliseen olemukseen, joka on maallinen eli ainetta, joka palajaa aineeseen, josta heniki hänet herätti äidin kohtuun ilmentääkseen itsensä aineen verhossa, eläm on ulos ja sisään käymistä. toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan? AQineen ja hengen vuorovaikutusta!

Noinhan se voisi mennä jos ei usko Raamattuun. Tällä palstalla lähdetään kuitenkin siitä, että Raamattu on Jumalan sanaa ja sieltä löytyy totuus.

Nuo sinun lorusi ovat vähän niitä Tuhannen ja yhden yön tarujen maisemissa kehiteltyjä juttuja. Idän uskontojen jälleensyntymishoureita.

• nde2
        pyh! kirjoitti:

Tiedottomaksi tehty ihminen ei ole kuollut.

Pyhille, opettele tietämään milloin henkilö on kuollut milloin ei. Pam ei ollut tiedoton vaan kuollut. Kuolema oli edellytys leikkauksen onnistumiselle.

• Fniss!
        nde2 kirjoitti:

Ei saatana voi vaikuttaa kuolleeseen ihmiseen.
        Tajuttomuus on hiukan eri asia kuin se että aivokäppyrä osoittaa viivaa(henkilö on tuolloin kuollut kun käppyrä näyttää viivaa) kuten Pamin tapauksessa oli.

Leikkauksen onnistumisen kannalta oli olennaista että ruumiin lämpö laskettiin 15 asteeseen ja aivotoiminta tuli lakata. Eli Pam oli kuollut leikkauspöydällä ei tajuton tai ei valekuollut.

"Ei saatana voi vaikuttaa kuolleeseen ihmiseen".

Ymmärsin kai vääri, mutta ymmärsin, ettei tuo "kuollut" "kuolleena" olleessaan mitään puhunutkaan, vaan vasta herättyään. Siinä vaiheessa saatana hyvinkin on voinut vaikuttaa hänen muistiinsa.

• nde2
        elämän henki! kirjoitti:

elämän henki. Onneksi tätä palstaa lukee hiljaiset adventistit joissa todennäköisesti herää ajatuksia näistä keskusteluista.

• Fniss!
        nde2 kirjoitti:

elämän henki. Onneksi tätä palstaa lukee hiljaiset adventistit joissa todennäköisesti herää ajatuksia näistä keskusteluista.

Voi mun päiviäni! Älä naurata enempää.

Adventisteihin nuo teidän loruilunne ei vaikuta. Me olemme varmalla pohjalla tuossa asiassa. Uskomme Raamattuun. Aivan hukkaan heitettyä aikaa tulla tänne satuilemaan. Menkää takaisin tuonne rajatieto-palstalle. Siellä näkyy uppoavan satu kun satu, mikä vaan.

Minulla kyllä herää teistä yksi ajatus: VOI IHMISPOLOISIA!

• Mitähän sanoisi
        nde2 kirjoitti:

Pieni lainaus

Tuntuu jotenkin huijausjutulta...

Sillä; Yleensä aivoleikkaukset tehdään potilaan olessa HEREILLÄ, jottei vahingoiteta potilasta!!!

• nde2
        Fniss! kirjoitti:

Voi mun päiviäni! Älä naurata enempää.

Adventisteihin nuo teidän loruilunne ei vaikuta. Me olemme varmalla pohjalla tuossa asiassa. Uskomme Raamattuun. Aivan hukkaan heitettyä aikaa tulla tänne satuilemaan. Menkää takaisin tuonne rajatieto-palstalle. Siellä näkyy uppoavan satu kun satu, mikä vaan.

Minulla kyllä herää teistä yksi ajatus: VOI IHMISPOLOISIA!

Tarkoitatko että tuo Pamin tapaus on satua?

• eremith22
        Fniss! kirjoitti:

"Ei saatana voi vaikuttaa kuolleeseen ihmiseen".

Ymmärsin kai vääri, mutta ymmärsin, ettei tuo "kuollut" "kuolleena" olleessaan mitään puhunutkaan, vaan vasta herättyään. Siinä vaiheessa saatana hyvinkin on voinut vaikuttaa hänen muistiinsa.

Eihän raamatussa mainittu Latsarus ollut kuollut, vaan hän nukkui, koska Jeesus sanoi, että min'ä menen hänet herättämään, eli fyysinen persoona voi ollat tunnoton, mutta henki ja sielu on aina toiminta kelpoinen. "Lasarus" oli useamman vuorokauden maannut kääreliinoissa, ja hänen sisaruksensa olivat aivan varmoja, että hän oli kuollut, mutta Jeesus sanoi, että hän "nukkuu", minä menen ja herätän hänet, ja niin myöskin kävi, että Lasarus tuli kävellen ulos kammiostaan

Elämä eli henki eli sielu on kuolematon, sitä ei voi tapaa mikään..

• eremith22
        Fniss! kirjoitti:

Noinhan se voisi mennä jos ei usko Raamattuun. Tällä palstalla lähdetään kuitenkin siitä, että Raamattu on Jumalan sanaa ja sieltä löytyy totuus.

Nuo sinun lorusi ovat vähän niitä Tuhannen ja yhden yön tarujen maisemissa kehiteltyjä juttuja. Idän uskontojen jälleensyntymishoureita.

Vahinko vaan, että fniss eitajua raamattua, hän lukee kuin lapsi aapista, mutta jättää sisällön käsittelemättä, eli syö kuoren jyvistä, mutta tärkeimmän nauttimatta. Siihen kuoreen sisältyy koko adventismi sanoma.

• tietoa, ei raja-
        eremith22 kirjoitti:

Eihän raamatussa mainittu Latsarus ollut kuollut, vaan hän nukkui, koska Jeesus sanoi, että min'ä menen hänet herättämään, eli fyysinen persoona voi ollat tunnoton, mutta henki ja sielu on aina toiminta kelpoinen. "Lasarus" oli useamman vuorokauden maannut kääreliinoissa, ja hänen sisaruksensa olivat aivan varmoja, että hän oli kuollut, mutta Jeesus sanoi, että hän "nukkuu", minä menen ja herätän hänet, ja niin myöskin kävi, että Lasarus tuli kävellen ulos kammiostaan

Elämä eli henki eli sielu on kuolematon, sitä ei voi tapaa mikään..

"Silloin Jeesus sanoi: Lasarus on kuollut".

Vain Jeesus herättää kuolleista. Kummassa sinä tulet olemaan, kummassa haluat olla: Vanhurskasten vai jumalattomien ylösnousemuksessa?

Vanhurskaaat (Kristuksen sovitustyöhön ristillä uskovat) saavat iankaikkisen elämän, Jumalattomat ikuisen kuoleman, josta ei enää herätetä. Raamattu ei tunne kuolematon sielu käsitettä.

• Fniss!
        eremith22 kirjoitti:

Vahinko vaan, että fniss eitajua raamattua, hän lukee kuin lapsi aapista, mutta jättää sisällön käsittelemättä, eli syö kuoren jyvistä, mutta tärkeimmän nauttimatta. Siihen kuoreen sisältyy koko adventismi sanoma.

Siinähän se häntäkärpänen taas hyrrää.

Saatanalle se on varmasti vähän vahinko kun Jeesuksen pelastamat eivät usko käärmeen valhetta sielun kuolemattomuudesta.

Nyt se on sitten ottanut käyttöön toisen tekniikan. Yrittää rakkauden varjolla ja Jumalan sanaan vetoamalla harhauttaa Jeesuksen omia. Mutta meillä on kilpi joka kestää... Harmittaako?

• Missä on

linkki aloituksen tarinaan? Jostainhan sinä olet sen kopsannut.

• pienin ihmettelijä
        tietoa, ei raja- kirjoitti:

"Silloin Jeesus sanoi: Lasarus on kuollut".

Vain Jeesus herättää kuolleista. Kummassa sinä tulet olemaan, kummassa haluat olla: Vanhurskasten vai jumalattomien ylösnousemuksessa?

Vanhurskaaat (Kristuksen sovitustyöhön ristillä uskovat) saavat iankaikkisen elämän, Jumalattomat ikuisen kuoleman, josta ei enää herätetä. Raamattu ei tunne kuolematon sielu käsitettä.

Mielenkiintoinen tapaus, jos on totta. Mieleeni nousevat seuraavat mahdollisuudet:

1) Kys. henkilö ei ollut täysin aivokuollut ja muistot tallentuivat hänen aivoihinsa alitajuisesti.

2) Kys. henkilö tiesi jo ennen leikkausta, mitä hänelle tullaan tekemään. Siksi hän pystyi kuvailemaan toimenpiteen. Hän on saattanut saada tiedon esim. vertaistukiryhmästä tai jostain lehdestä. Aivoleikkaus on voinut tuhota muiston tästä tapahtumasta niin ettei hän muista itse tapahtumaa, mutta tieto toimenpiteestä on jäänyt.

3) Kys. henkilö on toipumisvaiheessa kuullut lääkärien keskustelevan operaatiosta.

4) Kys. henkilön alitajunta ei lakannut työskentelemästä leikkauksen aikana. Niinpä tapahtui äärimmäisen epätodennäköinen yhteensattuma, ja henkilön alitajunta aavisti toimenpiteen oikein. Tämä aavistus tuli henkilön tietoisuuteen unen muodossa.

5) Kys. henkilö todella koki kuolemanrajakokemuksen. Mikäli näin on, herää kysymys siitä, miten muistot voivat tallentua sieluun. Muistin on osoitettu olevan aivojen ominaisuus, joka voi vaurioitua vaikka kovan iskun seurauksena. Jos kaikki muisti on myös sielussa, miten selittyy kovan iskun aiheuttama muistihäiriö? Myös dementia tuhoaa ihmisen muistin. Olisi aika raakaa väittää, että dementia tuhoaa ihmisen sielun. Kaiken lisäksi tällainen väite tuntuu järjenvastaiselta. Jos sielu on olemassa, se ei voi olla (ainakaan tavallista) materiaa, koska muuten se olisi osa aivoja.

• Ystäviä menettänyt

Olen kuullut,että kuoleman jälkeen viimeisenä aistina ihmisellä säilyy kuulo. Eräs ystäväni sanoi,että juuri kuolleelle voi vielä lukea vaikka Herran rukouksen. Jossainhan järjestyksessä ne aistitkin lakkaavat ja viimeisenä se on kuulo. Mielenkiintoista!

• Fniss!

Ei hän silloin vielä ole kuollut jos aivot pystyvät ymmärtämään hänen kuulemansa. Ehkä juuri ENNEN kuolemaa viimeinen toimiva aisti voisi olla kuulo. Kukapa sen tietää.

• nde2

Kuten tuo Pamin tapaus osoittaa, niin kuollessaan ihminen pystyy havainnoimaan ympärillään tapahtumia täysin kuollessaankin. Eli kuulo ei ole viimeinen aisti millä havainnoidaan.

"En muista leikkaussalia enkä muista nähneeni tri Spetzleriä...Eräs hänen kollegoistaan oli luonani. Sen jälkeen ..ei mitään. Ei yhtään mitään. Sitten kuulin äänen. Se oli epämiellyttävä ... kerrassaan kammottava. Se toi mieleen hammalääkärillä käynnin. Muistan, että päätäni kihelmöi ja putkahdin ulos pääni yläosasta. Sitten katsoin alas ruumistani. Tiesin, että se oli ruumiini, mutta en välittänyt .... Muistan instrumentin, joka lääkärillä oli kädessään. Se muistutti sähköhammasharjani runkoa. Olin luullut, että kallo avataan sahalla, sillä olin kuullut sanottavan 'saha'. Se, mitä näin, näytti kuitenkin enemmän poralta. Siinä oli pieniä päitä, joita pidettiin kotelossa, joka näytti isäni hylsyavainkotelolta. Muistan kuulleeni naisen äänen: 'Valtimot ovat liian pieniä ... koeta toiselta puolelta'. Ihmettelin, miksi he yrittävät laskea verta reisivaltimostani, koska kyseessä oli aivoleikkaus."

• selevä tappaas
        nde2 kirjoitti:

Kuten tuo Pamin tapaus osoittaa, niin kuollessaan ihminen pystyy havainnoimaan ympärillään tapahtumia täysin kuollessaankin. Eli kuulo ei ole viimeinen aisti millä havainnoidaan.

Olen sanonut lähimmilleni,että silloin kun alan tuollaisia puhumaan kun tuo nde2 niin minut on vietävä kiireesti pöpilään,suljetulle,pois ihmisten ilmoilta. Et ole rajatapaus enää,olet selvä tapaus.

• kokija

Kuulo säilyy rajan taakse siirtyvällä, totta. Tavallinen kuulo korvautuu yliaistillisella kuulolla melko pian, mikä ei juurikaan alussa eroa tavallisesta kuulosta. Pian kuulosta tulee kuitenkin supertarkka ja se keskittyy kuulemaan pääasiassa rajantakaisia asioita.

Kun rajan taakse siirtyminen on tapahtunut, tulisi kuolleesta ajatella vain hyvää sillä hän kuulee ajatukset mitä hänestä ajatellaan. Herran rukous viimeisiksi sanoiksi pyhyydellä, hartaudella ja kunnioituksella olisi hyvä.

Pian siirtyvä lukee elämänkirjansa eli menneen elämänsä tapahtumat. Hän myös pääsee ne tuomaroimaan itse henk. kohtaisesti. Tuossa tilassa hänen arviointikykynsä on erehtymätön. Kuin totuusseerumia olisi ruiskutettu häneen, hän pääsee sanomaan menneet asiat rehellisesti niinkuin ne ovat omantunnon mukaan arvioituina. Hänen on mahdotonta luikerrella pakoon, sillä Totuus on hänessä tuona kiitävänä hetkenä.

Elämänkirjan lukemisen aikana siirtynelle pitää suoda rauha ja hiljaisuus. Tämä tapahtuu pian siirtymisen jälkeen. Hän on tuossa tilassa erittäin vastaanottavainen. Turha möykkä, suru tai itku voi häiritä tuota lukemusta ja pitkittää sitä. Mutta kaikki tulee luettua sekuntti sekunnilta, yksi kuva kerrallaan. Monesti se on kuin videon katselua pään sisältä. Nopealla vauhdilla. Myös sellaisia asioita on tallentunut kirjaan, mitä tietoiset aistit eivät ole rekisteröineet tämän puolen elämän aikana. Se on äärimmäisen tarkka tiedosto.

Elämänkirja voi myös näyttäytyä konkreettisena kirjana. Kirjan lukemisen avittaja voi muotoutua vaikkapa jonkun oppaan tai Jeesuksen hahmoon. Lukemisen avittaja voi myös puuttua, riippuu tapauksesta. Kollektiivisten ja kulttuurillisten uskomusten mukaan muodot ilmenevät. Silti kirja luetaan, vaikka uskomukset olisivat sen olemassaoloa vastaan. Tästä asiasta ja myötätuntoisesta itsetuomaroinnista ei tingitä. Lukemuksen aikana joutuu tekemään parannusta. Jatkuvaa säälimätöntä mutta myötätuntoista parannusta, joka kestää maan ajan mukaan vain hetken, mutta rajan takaisen ajan mukaan jopa päiviä.

Tämä lukemus on yleisesti menneen arvioiva muistelo, muodot ja hahmot vaihtelevat tuossa hetkessä luonteen ja uskomusten mukaan. Jumalallinen pyhyys on silmiinpistävänä läsnä.

• nde2

Nimimerkki fniss tuolla aikaisemmin satuili että saatana saa ihmisille aikaan rajakokemukset.

Tästä heräsi mieleen että mihinkä kaikkeen se saatana pystyykään. Pystyykö saatana aikaansamaan kokemuksen jossa kuollut kokee ylitsevuotavaa Jumalan rakkautta. Tietääkö saatana jokaisen ajatuksemme koko meidän elämästämme (viimeinen tuomio)? Tietääkö saatana jokaisen tekomme maanpäällä meidän elinaikanamme? Aivan oikein saatana ei voi aikaan saada Jumalan rakkautta eikä se voi tietää kaikkea meistä. Laitan tähän erään suomalaisen henkilön rajakokemuksen. Kiinnittäkää huomiota viimeiseen tuomioon ja Jumalan rakkauteen.

55555

Kävi niin, että kliinisen virheen takia sydämeni pysähtyi sairaalassa ja olin kuollut parin minuutin ajan. Huomasin tarkastelevani ruumistani katonrajasta ja ensimmäinen ajatukseni oli: "Oh shit, olen kuollut". Heti sen jälkeen mieleeni tuli "Oh shit - jos kerran olen kuollut ja pystyn yhä havainnoimaan ja miettimään tällaisia asioita, se merkitsee että ne jutut Jumalasta ja taivaasta ovatkin totta!" Välittömästi tämän jälkeen minua vietiin.

Kiisin nolla-ajassa läpi avaruuden (tai siltä se ainakin tuntuu), ja kuulin samaan aikaan musiikkia, jonka tiesin olevan sieluni oma sävelmä. Se oli ylimaallista musiikkia, josta puuttui tempo. Kyseessä ei siis ollut "suriseva ääni", jota skeptikkomaterialistit usein vihjailevat. Myöskään tunnelikokemusta minulla ei ollut. Vihdoin saavuin paikkaan, jonka tiesin olevan oikea kotini ja minulle tuli valtava dejavu-tunne: olen ollut täällä aikaisemminkin. Maisema oli kaunis, kesäinen, ja kykenin näkemään paljon selkeämmin ja tarkemmin ja laajemmalle kuin ikinä materiassa - oli kuin minulla olisi ollut 360 asteen näkökenttä. Näin myös värejä, joita en kykene näkemään materiassa: oletan niiden olleen infrapuna ja ultravioletti. "Ruumiini", joka siis ei ollut materiaa, oli sellainen kuin se oli omasta mielestäni kauneimmillaan, eikä minulla ollut enää arpia, läiskiä eikä kauneusvirheitä. Tajusin, että tällainen on se ylösnousemusruumis, mistä Raamatussa puhutaan. Oletan sen olleen jonkinlaista "kvanttiainetta" materian sijaan.

Kohtasin Jumalan valtavana kirkkautena, joka ei ollut fysikaalista valoa ja joka huokui rakkautta. Samalla tajusin kaiken olevan yhtä ja samaa valtavaa substanssia, ja että olin osa sitä, ja että ego on vain harhaa. Jumala oli minut tehnyt, hän tiesi täsmälleen, tasan tarkkaan kuka olin, mitä olin tehnyt, kaikki vikani, syntini ja puutteeni - ja myös aikaansaannokseni. Minua pelotti ihan mielettömästi, mutta se valtava, kaikenkattava rakkaus rauhoitti. Tiesin olevani Jumalan lapsi, pieni pisara häntä itseään, enkä enää mitenkään voinut hävitä enkä hukkua enkä pudota maailmankaikkeuden lattianrakoon. Samalla kuitenkin sain ymmärtää, että minun ei vielä pitäisi olla täällä - aikani ei vielä ollut tullut.

jatkuu

• nde2

Nimimerkki fniss tuolla aikaisemmin satuili että paholainen saa ihmisille aikaan rajakokemukset.

Tästä heräsi mieleen että mihinkä kaikkeen se paholainen pystyykään. Pystyykö paholainen aikaansamaan kokemuksen jossa kuollut kokee ylitsevuotavaa Jumalan rakkautta. Tietääkö paholainen jokaisen ajatuksemme koko meidän elämästämme (viimeinen tuomio)? Tietääkö paholainen jokaisen tekomme maanpäällä meidän elinaikanamme? Aivan oikein paholainen ei voi aikaan saada Jumalan rakkautta eikä se voi tietää kaikkea meistä. Laitan tähän erään suomalaisen henkilön rajakokemuksen. Kiinnittäkää huomiota viimeiseen tuomioon ja Jumalan rakkauteen.

55555
        kokemus jatkuu

Kommunikaatio tuonpuoleisessa on telepatiaa - suoraa ajatuksensiirtoa mielestä mieleen. Tuonpuoleisessa ei myöskään ole aikaa lainkaan, sillä aika on materian ominaisuus ja ilman materiaa ei myöskään ole aikaa, tämä johtuu termodynamiikan II laista.

Kohtasin sitten myös Jeesuksen. Näin hänet sellaisena kuin hän oli maan päällä ollut - koska olen sellainen proosapytty kuin olen. Tuonpuoleisessa voimme ottaa juuri sellaisen hahmon kuin mitä itse haluamme, ja voimme näyttäytyä muille juuri sellaisena kuin he meidät uskovat näkevänsä. Hän näyttäytyi minulle noin kolmekymppisenä, arabia tai iranilaista muistuttavana. Haavat olivat ranteissa, eivät kämmenissä, kuten yleensä uskotaan. Samassa olimme taivaallisessa rakennuskompleksissa, ja menimme rakennukseen, joka oli jonkinlainen Elämän Sali tai Elämän Temppeli. Jeesus otti valtavan kirjan, jonka tiesin olevan Elämän Kirja. Kyse on siis siitä, mistä idän uskonnot puhuvat "akaasisena arkistona" - maailmankaikkeuden muisti. Minulle se näyttäytyi kirjana, jollekulle toiselle se voi näyttäytyä käärönä, muistitauluna tai vaikka tietokoneen näyttönä. Sinne oli kirjattu myös kaikki tekoni ja ajatukseni koko elämäni aikana, ja kaikki mahtui noin pankkikortin kokoiseen alueeseen. Mitäköhän pakkausalgoritmia tuossa käytetään, ajattelin. Tiesin, että nyt tulee Viimeinen Tuomio.

Viimeinen Tuomio itse asiassa on pikemminkin loppuraportti tai auditointi kuin mikään tuomio. Siinä käydään läpi koko maanpäällinen elämämme ja kaikki, mitä olemme saaneet aikaan, ja saamme tai joudumme kokemaan kaikki tekomme ja niiden seuraukset niiden ihmisten kantilta, ketkä ovat olleet niiden kohteena. Eli siis saamme kokea kaiken sen pahan aiheuttaman tuskan, ja myös kaiken ilon ja rakkauden, mitä olemme saaneet aikaan. Ja juuri tämän vuoksi kultainen sääntö - kohtele lähimmäistäsi kuten itseäsi haluaisit kohdeltavan - on niin tärkeä, koska olemme kaikki lopultakin yhtä ja samaa substanssia. On myös huomattavaa, että Jumala ei meitä tuomitse, vaan me tuomitsemme itse itsemme. Siksi on niin tärkeää oppia antamaan anteeksi - niin toisillemme kuin varsinkin itsellemmekin. En ollutkaan niin paha kuin olin kuvitellut, ja juuri tämä anteeksianto oli se suurin oppitunti, mikä minulla oli opittavana.

Jumalalla on triljoonittain lapsia, mutta tänne materiaan uskaltautuvat heistä vain kaikkein uskaliaimmat ja rohkeimmat - me olemme vain pieni vähemmistö. Vähäisinkin meistä täällä on suuri siellä. Olemme täällä maan päällä kaikki vapaaehtoisina, ja voimme tulla tänne uudelleenkin, jos haluamme. Kun tulemme tänne, valitsemme itse lähtökohtamme, vanhempamme, olosuhteemme ja sen, mitä haluamme oppia ja kokea.

Sain luvan kysyä Jeesukselta ihan mitä halusin, sillä ehdolla, että sekä kysymykset että niiden vastaukset pyyhittäisiin pois mielestäni. Näin kävikin. En muista enää, mitä kysyin, enkä myöskään vastauksia niihin. Sen kuitenkin muistan, että olen ollut täällä maailmassa aikaisemminkin, ja että saan edelliskerran muistoista käyttööni aina tipoittain sen, mitä tarvitsen. Kun pääsen takaisin Kotiin, saan taas "täydet käyttäjäoikeudet" edelliskertojeni muistoihin, muistikuviin ja kokemuksiini.

Tämä materia ei ole oikea kotimme. Olemme täällä vain käymässä. Siksi materiaan takertuminen ja mammonan perässä juokseminen on huono idea.

Elinaikamme täällä on ennalta säädetty, tietyn aikaikkunan sisään. Tämän vuoksi "minun aikani ei vielä ollut tullut" ja jouduin palaamaan takaisin - jos olisin kieltäytynyt, olisin joutunut reinkarnoitumaan ja aloittamaan kaiken alusta.

Ruumiini saatiin elvytettyä. Lääkäri kertoi, että olin ollut muutaman minuutin kuollut. Totesin hänelle, että "tiedän..."

• anti vetää
        nde2 kirjoitti:

Nimimerkki fniss tuolla aikaisemmin satuili että paholainen saa ihmisille aikaan rajakokemukset.

Tästä heräsi mieleen että mihinkä kaikkeen se paholainen pystyykään. Pystyykö paholainen aikaansamaan kokemuksen jossa kuollut kokee ylitsevuotavaa Jumalan rakkautta. Tietääkö paholainen jokaisen ajatuksemme koko meidän elämästämme (viimeinen tuomio)? Tietääkö paholainen jokaisen tekomme maanpäällä meidän elinaikanamme? Aivan oikein paholainen ei voi aikaan saada Jumalan rakkautta eikä se voi tietää kaikkea meistä. Laitan tähän erään suomalaisen henkilön rajakokemuksen. Kiinnittäkää huomiota viimeiseen tuomioon ja Jumalan rakkauteen.

55555
        kokemus jatkuu

Kommunikaatio tuonpuoleisessa on telepatiaa - suoraa ajatuksensiirtoa mielestä mieleen. Tuonpuoleisessa ei myöskään ole aikaa lainkaan, sillä aika on materian ominaisuus ja ilman materiaa ei myöskään ole aikaa, tämä johtuu termodynamiikan II laista.

Kohtasin sitten myös Jeesuksen. Näin hänet sellaisena kuin hän oli maan päällä ollut - koska olen sellainen proosapytty kuin olen. Tuonpuoleisessa voimme ottaa juuri sellaisen hahmon kuin mitä itse haluamme, ja voimme näyttäytyä muille juuri sellaisena kuin he meidät uskovat näkevänsä. Hän näyttäytyi minulle noin kolmekymppisenä, arabia tai iranilaista muistuttavana. Haavat olivat ranteissa, eivät kämmenissä, kuten yleensä uskotaan. Samassa olimme taivaallisessa rakennuskompleksissa, ja menimme rakennukseen, joka oli jonkinlainen Elämän Sali tai Elämän Temppeli. Jeesus otti valtavan kirjan, jonka tiesin olevan Elämän Kirja. Kyse on siis siitä, mistä idän uskonnot puhuvat "akaasisena arkistona" - maailmankaikkeuden muisti. Minulle se näyttäytyi kirjana, jollekulle toiselle se voi näyttäytyä käärönä, muistitauluna tai vaikka tietokoneen näyttönä. Sinne oli kirjattu myös kaikki tekoni ja ajatukseni koko elämäni aikana, ja kaikki mahtui noin pankkikortin kokoiseen alueeseen. Mitäköhän pakkausalgoritmia tuossa käytetään, ajattelin. Tiesin, että nyt tulee Viimeinen Tuomio.

Viimeinen Tuomio itse asiassa on pikemminkin loppuraportti tai auditointi kuin mikään tuomio. Siinä käydään läpi koko maanpäällinen elämämme ja kaikki, mitä olemme saaneet aikaan, ja saamme tai joudumme kokemaan kaikki tekomme ja niiden seuraukset niiden ihmisten kantilta, ketkä ovat olleet niiden kohteena. Eli siis saamme kokea kaiken sen pahan aiheuttaman tuskan, ja myös kaiken ilon ja rakkauden, mitä olemme saaneet aikaan. Ja juuri tämän vuoksi kultainen sääntö - kohtele lähimmäistäsi kuten itseäsi haluaisit kohdeltavan - on niin tärkeä, koska olemme kaikki lopultakin yhtä ja samaa substanssia. On myös huomattavaa, että Jumala ei meitä tuomitse, vaan me tuomitsemme itse itsemme. Siksi on niin tärkeää oppia antamaan anteeksi - niin toisillemme kuin varsinkin itsellemmekin. En ollutkaan niin paha kuin olin kuvitellut, ja juuri tämä anteeksianto oli se suurin oppitunti, mikä minulla oli opittavana.

Jumalalla on triljoonittain lapsia, mutta tänne materiaan uskaltautuvat heistä vain kaikkein uskaliaimmat ja rohkeimmat - me olemme vain pieni vähemmistö. Vähäisinkin meistä täällä on suuri siellä. Olemme täällä maan päällä kaikki vapaaehtoisina, ja voimme tulla tänne uudelleenkin, jos haluamme. Kun tulemme tänne, valitsemme itse lähtökohtamme, vanhempamme, olosuhteemme ja sen, mitä haluamme oppia ja kokea.

Sain luvan kysyä Jeesukselta ihan mitä halusin, sillä ehdolla, että sekä kysymykset että niiden vastaukset pyyhittäisiin pois mielestäni. Näin kävikin. En muista enää, mitä kysyin, enkä myöskään vastauksia niihin. Sen kuitenkin muistan, että olen ollut täällä maailmassa aikaisemminkin, ja että saan edelliskerran muistoista käyttööni aina tipoittain sen, mitä tarvitsen. Kun pääsen takaisin Kotiin, saan taas "täydet käyttäjäoikeudet" edelliskertojeni muistoihin, muistikuviin ja kokemuksiini.

Tämä materia ei ole oikea kotimme. Olemme täällä vain käymässä. Siksi materiaan takertuminen ja mammonan perässä juokseminen on huono idea.

Elinaikamme täällä on ennalta säädetty, tietyn aikaikkunan sisään. Tämän vuoksi "minun aikani ei vielä ollut tullut" ja jouduin palaamaan takaisin - jos olisin kieltäytynyt, olisin joutunut reinkarnoitumaan ja aloittamaan kaiken alusta.

Ruumiini saatiin elvytettyä. Lääkäri kertoi, että olin ollut muutaman minuutin kuollut. Totesin hänelle, että "tiedän..."

Spiritismi on saatanasta. Siitä meitä Raamattu varoittaa.

• tietoa,ei rajatietoa
        nde2 kirjoitti:

55555
        kokemus jatkuu

nde2 on tiukasti kiinni saatanan verkossa. Rukoilkaa hänen puolestaan.

saatana pystyy pukeutumaan valkeuden enkeliksi (Raamatussa se sanotaan) ja saamaan sinut kokemaan "Jumalista rakkautta". saatana tietää kaiken menneisyydestäsi, tietää ajatuksesi ja nauraa hyvillään. Olet nielaissut hänen valheensa; "ette suinkaan kuole". Olet saatanan petoksen uhri.

Olet makalla kadotukseen. Kuolemaan, ikuiseen kuolemaan. Vain uskomalla Jeesuksen veriuhriin puolestasi ristillä, sinä pelastut ikuiselta tuholta.

Ja nyt sinä siinä, jätä nuo rajatietoharhojen lukemiset, ota käteen Raamattu, rukoile, rukoile, rukoile...henkesi edestä!

• eremith22
        nde2 kirjoitti:

55555
        kokemus jatkuu

"nde2" Kiitos sinulle todella rohkaisevasta ja selventävästä kirjoituksestasi, sillä olen kanssasi täysin samaa mieltä "ihmisen perimmäiswestä olemista käsittelevästä kysymyksestä, eli että varsinainen ihminen ei suinkaan ole tämä lihallinen fyysinen ruumis, joka on vain sen "Sielullisen sisäisen ihmisen käyttöväline tämän ajallisen elämän "hetkellisen ajan". Varsinainen kotimme on, ei aineen kahleissa, jossa hallitsee tieämättömyyden aineellinen materia.

• Fniss!
        eremith22 kirjoitti:

"nde2" Kiitos sinulle todella rohkaisevasta ja selventävästä kirjoituksestasi, sillä olen kanssasi täysin samaa mieltä "ihmisen perimmäiswestä olemista käsittelevästä kysymyksestä, eli että varsinainen ihminen ei suinkaan ole tämä lihallinen fyysinen ruumis, joka on vain sen "Sielullisen sisäisen ihmisen käyttöväline tämän ajallisen elämän "hetkellisen ajan". Varsinainen kotimme on, ei aineen kahleissa, jossa hallitsee tieämättömyyden aineellinen materia.

Jos sinua rajatieto "rohkaisee", niin sillehän on aivan oma palstansa.

En kyllä suosittele ketään rypemään sellaisessa petoksessa, edes antamaan pikkusormeaan paholaisen ansaan. Siinä käy heikkouskoiselle helposti niinkuin sinulle, eremith, on käynyt ja pahemmin tulee käymään, ellet tule järkiisi ja jätä taaksesi nuo hömpötykset.

• nde2
        eremith22 kirjoitti:

Ole hyvä. Itseäni ainakin lohduttaa tieto siitä että olemme vain vierailulla täällä maanpäällä ja palaamme sinne mistä olemme tulleet. Kuten tuossa suomalaisen nde-kokemuksesta kävi ilmi niin tärkeintä täällä maanpäällä on noudattaa ohjetta: tee toiselle sitä mitä haluaisit itsellesi tehtävän ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

• nde2
        Fniss! kirjoitti:

Jos sinua rajatieto "rohkaisee", niin sillehän on aivan oma palstansa.

En kyllä suosittele ketään rypemään sellaisessa petoksessa, edes antamaan pikkusormeaan paholaisen ansaan. Siinä käy heikkouskoiselle helposti niinkuin sinulle, eremith, on käynyt ja pahemmin tulee käymään, ellet tule järkiisi ja jätä taaksesi nuo hömpötykset.

Mielestäni tämä aihe ei ole mitään rajatietoa. Otin aiheen käsittelyyn koska adventistien oppi ja käytäntö sotivat toisiaan vastaan. Sinä esitit tuolla aikaisemmin että paholainen saa aikaan nuo kokemukset. Jos näin on niin paholainen on saanut Jumalalta melkoiset oikeudet.

Paholaisen tulisi tietää maailman kaikkien ihmisten ajatukset, teot ja miten nämä kaksi edellistä vaikuttavat toisiin ihmisiin. Mietippä hetki tuota ja huomaat että yksi langennut enkeli ei tuohon pysty eikä edes hänen muutama kaveri.

Juttelin kerran adventistipastorin kanssa siitä voiko paholainen lukea ihmisten ajatuksia ja hän oli sitä mieltä ettei pysty.

• Fniss!
        nde2 kirjoitti:

Ole hyvä. Itseäni ainakin lohduttaa tieto siitä että olemme vain vierailulla täällä maanpäällä ja palaamme sinne mistä olemme tulleet. Kuten tuossa suomalaisen nde-kokemuksesta kävi ilmi niin tärkeintä täällä maanpäällä on noudattaa ohjetta: tee toiselle sitä mitä haluaisit itsellesi tehtävän ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

Vierailullahan me täällä olemmekin siihen asti, kunnes vaivumme kuolon uneen.

Kummassa ylösnousemuksessa sitten olet mukana kun meidät siitä herätetään, vanhurskasten vai jumalattomien? Sitä en minä päätä. Kumpienkin kohtalosta Raamattu kertoo. Kummassa sinä haluat olla?

• en ole kuullut
        nde2 kirjoitti:

Mielestäni tämä aihe ei ole mitään rajatietoa. Otin aiheen käsittelyyn koska adventistien oppi ja käytäntö sotivat toisiaan vastaan. Sinä esitit tuolla aikaisemmin että paholainen saa aikaan nuo kokemukset. Jos näin on niin paholainen on saanut Jumalalta melkoiset oikeudet.

Paholaisen tulisi tietää maailman kaikkien ihmisten ajatukset, teot ja miten nämä kaksi edellistä vaikuttavat toisiin ihmisiin. Mietippä hetki tuota ja huomaat että yksi langennut enkeli ei tuohon pysty eikä edes hänen muutama kaveri.

Juttelin kerran adventistipastorin kanssa siitä voiko paholainen lukea ihmisten ajatuksia ja hän oli sitä mieltä ettei pysty.

Outoa, perin outoa jos adventistipastori on noin sanonut.

• ### Tiesin, että se oli ruumiini, mutta en välittänyt .... ###

Ei tietenkään välittänyt, kun kaikki hermotoiminta oli tilapäisesti lakkautettu.

Jotkut ovat toivottomia
      tahtovat tietää mitä kuolemassa tapahtuu
      Toiset elävät ja ovat kiinnostuneitä syntymisistä
      Kaikesta uudesta ja eläväisestä

Lapsena minut nukutettiin eetterillä umpilisäkkeen leikkausta varten.
      Näin valkoiset ammattilaiset häärimässä VÄRIKKÄISSÄ asuissa ympärilläni.
      Tunsin vajoavani kadotuksenkuiluihin ja ihmettelin, miksei Jumala voi auttaa.
      Nykyisin näen ennemminkin vihreitä niittyjä Jumalan puutarhassa.

• siitä kuolemasta.. .

Täällä höpistään muka tietäväisenä kuolemasta.
      Syntymä, elämä ja kuolema, on ihmisen olemassaoloon liittyviä käsitteitä, kuten myös muita elollisia olioita ja ne erottavat elolliset elottomista.
      Mutta tämä kuolema, se on prosessi, jota voitaisiin tarkastella monista näkökulmista, mutta biologinen näkökulma on keskeinen tässä. Kuolema määritellään biologisin perustein.
      Biologinen kuolema on elämänilmiöiden sammumista. Se ei tapahdu yhtäkkisesti, kuin harvoin, se etenee ulottuvuudelta toiselle ja kudoksesta toiseen. Hengellisellä kuolemalla tarkoitetaan jumalsuhteen sammumista. Sosiaalinen kuolema tapahtuu silloin, kun ihmissuhteet katkeavat ja ihminen joutuu eristyksiin muista ihmisistä. Henkinen kuolema on sitä, että kyky tuntea, tahtoa ja ymmärtää katoavat. Näissä yhteyksissä kuolema on lähinnä vertauskuvallinen, eikä niitten perusteella kirjoitella kuolintodistuksia. Se tapahtuu vasta fyysisen kuoleman tapahduttua. Myös fyysisen elämän ilmiöt tapahtuvat eri tasoilla. Elävälle elimistölle on tunnusomaista, että se pitää itseään yllä, säätelee toimintojaan automaattisesti. Eri osaset ovat siinä integroituneet, yhdentyneet toiminnalliseksi kokonaisuudeksi. Jos tämä integraatio hajoaa, kudokset ja solut jäävät ilman huoltoa ja kuolevat.
      Eli nyt vasta ruvetaan puhumaan kuolemasta, ei siitä, mutukuolemasta mitä täällä viljellään.
      Integroitujen elämälle välttämättömien säätelytapahtumien sammumista sanotaan vegetatiiviseksi kuolemaksi. Sitä seuraa suhteellisen nopeasti myös kudosten ja solujen kuolema, josta käytetään sanaa metabolinen eli aineenvaihdunnallinen eli solutason kuolema. [oppikaas siitä, kuolemasta jotain].
      Koska eri solut kestävät huollon, ensisijaisesti hapen puutetta eri pitkiä aikoja, ne kuolevat tietyssä järjestyksessä. Aivokuoren hermosolut ovat herkempiä. Ne kestävät elimistön normaalissa lämpötilassa hapen puutetta ilman palautumattomia vaurioita enintään VIISI minuuttia. Näin tapahtuu jos verenkierto pysähtyy.
      Koko aivot kuolevat noin neljännestunnissa. Munuaiset pysyvät elinkelpoisina noin tunnin, samoin ääreishermot. Luut ja lihakset kuolevat usean tunnin kuluessa. Värekarvat elävät puoli päivää, Suoliston soluissa ja ihossa voidaan havaita elonmerkkejä vielä vuorokauden kuluttua kuolemasta. Tukka ja kynnet saattavat kasvaa vielä ruumisarkussa.
      No, lämpötila vaikuttaa noihin aikoihin, esim. jos hukkuu kylmään veteen, nämä ajat pitenevät, koska hapenkulutus pienenee lämpötilan laskiessa.
      Eli kuolema on prosessi, Ihminen on kuollut, kun hänen aivojensa toiminta on sammunut, eli niitten huollosta vastaavien toimintojen lakkaamisesta. Asiaa voisi jatkaa vielä ja paljon.
      Mutta näille kuoleman selittelijöille kertauksen vuoksi taas tästä kuolemasta kirjoitellaan.
      Voisi kertoa ruumiin lautumista, kuolonkankeudesta, mätänemisestä jne.

• jatketaanko vielä.

Niin, vielä siitä kuolemasta. Eli aivojen kohdalla, siitä pitää puhua koko aivojen kuolemasta, Isot aivot, säätelevät liikkeitä, ja puhetta, toimintaan kuuluu tajunnan sisältö, ajattelu, muisti ja tunteet. Aivorunko vastaa tajunnan tasosta ja aktivoi isojen aivojen puoliskot. Se huolehtii hengityksen, uni-valverytmin ja muiden automaattisten toimintojen säätelystä. Jos aivorungon toiminnat sammuvat, korkammat aivotoiminnat eivät myöskään ole mahdollisia. Jos aivorunko toimii, elämä voi jatkua, vaikka korkeammat aivotoiminnat puuttuisivatkin. Integroitu elämä ei sen sijaan voi jatkua, jos aivorungon toiminnat pysähtyvät palautumattomasti.

Että palautetaan mieliin, kun niin viisaasti aloittaja tuli sepustelemaan joutavia.

• joutavoijille..
        jatketaanko vielä. kirjoitti:

Niin, vielä siitä kuolemasta. Eli aivojen kohdalla, siitä pitää puhua koko aivojen kuolemasta, Isot aivot, säätelevät liikkeitä, ja puhetta, toimintaan kuuluu tajunnan sisältö, ajattelu, muisti ja tunteet. Aivorunko vastaa tajunnan tasosta ja aktivoi isojen aivojen puoliskot. Se huolehtii hengityksen, uni-valverytmin ja muiden automaattisten toimintojen säätelystä. Jos aivorungon toiminnat sammuvat, korkammat aivotoiminnat eivät myöskään ole mahdollisia. Jos aivorunko toimii, elämä voi jatkua, vaikka korkeammat aivotoiminnat puuttuisivatkin. Integroitu elämä ei sen sijaan voi jatkua, jos aivorungon toiminnat pysähtyvät palautumattomasti.

Että palautetaan mieliin, kun niin viisaasti aloittaja tuli sepustelemaan joutavia.

ts. aloittaja, älä joutavoi kuolintodistusten äärellä, sulla ei ole paukkuja niihin.

• nde2

Syntymä, elämä ja kuolema, on ihmisen olemassaoloon liittyviä käsitteitä, kuten myös muita elollisia olioita ja ne erottavat elolliset elottomista.
        Mutta tämä kuolema, se on prosessi, jota voitaisiin tarkastella monista näkökulmista, mutta biologinen näkökulma on keskeinen tässä. Kuolema määritellään biologisin perustein.
        555

Täällä on avattu keskustelu siitä mitä kuolemassa tapahtuu. Adventistit esittävät raamatun avulla että kuolleet eivät mitään tiedä. Käytännössä kuitenkin on tuhansia esimerkkejä siitä että ihminen(sielu) ei kuole kuolemassa vaan jatkaa matkaa taivaaseen. Kun teoria(raamattu) ja käytäntö on näin suuressa ristiriidassa niin ainakin minä uskon käytäntöön (kokemukseen).

Näitä kuolemakokemuksia on dokumentoitu tuhansia ja jos jollain on mielenkiintoa aiheeseen ja kielitaitoa riittää niin täältä voi lukea lisää http://www.near-death.com/
        http://www.nderf.org/

• Fniss!
        nde2 kirjoitti:

555

Täällä on avattu keskustelu siitä mitä kuolemassa tapahtuu. Adventistit esittävät raamatun avulla että kuolleet eivät mitään tiedä. Käytännössä kuitenkin on tuhansia esimerkkejä siitä että ihminen(sielu) ei kuole kuolemassa vaan jatkaa matkaa taivaaseen. Kun teoria(raamattu) ja käytäntö on näin suuressa ristiriidassa niin ainakin minä uskon käytäntöön (kokemukseen).

Näitä kuolemakokemuksia on dokumentoitu tuhansia ja jos jollain on mielenkiintoa aiheeseen ja kielitaitoa riittää niin täältä voi lukea lisää http://www.near-death.com/

Yksikään, EI YKSIKÄÄN täysin kuollut tavallinen tallaaja ole tullut kertomaan, mitä siellä rajan takana on ollut. Vain Jeesus on muuttuneesa ylösnousemusruumiissaan kulkenut ihmisten parissa. Kertooko hän käyneensä Taivaassa kuolemansa ja ylösnousemuksensa välissä? EI.

Nuo "kuolemankokemukset" ovat heidän hiipuvilla aivoillaan koettuja hallusinaatioita.

Älä nde2 mene helppoon.

Toinen. Jos näet jonkun jo kuolleen ihmisen ilmestyvän sinulle, mikä on hyvin todennäköistä niillä, jotka alkavat tuollaisia haahuilemaan, niin se EI ole hän, vaan saatanan jekkuja sinun hämäämiseksesi.

Lopeta tuollaisten asioiden kanssa pelehtiminen, ennenkuin olet niissä liian syvällä, ellet ole jo. Jumala sinua auttakoon pois harhaluuloistasi.

• jatketaan nde.lle
        nde2 kirjoitti:

555

Jaa, Fniss vastasi, kuten olisin sinulle vastannut.

Eli kirjoitin kuolemasta, mitä kuoleminen on.
        Kukaan todella ei ole kuolleista palannut, ellei nyt Lasaruksen tapausta oteta tähän, mutta esimerkkisi ei ole kuolleista palanneen sanomisia.

Kuollut on kuollut, kun aivot on kuolleet, siis koko aivojen kuolema täyttää kriteerit.
        Korkeimpien aivotoimintojen lakkaaminen ei vielä ole kuolemaa, koska tällaisissa rajatapauksissa, kehitysvammaisilla ja tylsistyneillä puuttuvat korkeammat aivotoiminnat.
        Aivorungon kuolema kertoo kuolemasta, kun siinä sammuu myös isojen aivojen, tai aivokuoren toiminta. Elämän jatkuminen edellyttää, että erilaiset osatoiminnat, kuten hapen ja ravinnon otto, käsittely ja jakelu, erilaisten tominitojen säätely, aineenvaihdunta ja jätteiden poisto, tapahtuvat intergroidusti. Jos joku näistä toiminnoista vaurioituu pahoin tai pysähtyy seurauksena on kuolema. Kuolema tapahtuu silloin, kun elimistön kokonaisintegraatio sammuu eikä se kykene enää toimimaan kokonaisuutena.
        Tämä määrää ajankohdan, jolloin kuolemisen prosessi päätty ja hajoaminen alkaa. Mutta aivot on asian keskipiste.
        Kaikenlainen haikailu mitä esität kuolemaksi, on elävien aivojen toimintaa, ne löytyvät huumeihmisten elämänkokemuksista, esim. kirkas tunnelikokemus.
        Mutta se ei ole kuolemaa, siinä eletään vielä ja ne kertomukset ovat elävien tarinoita, ei kuolleitten tarinoita, että voit unohtaa jutut nyt tiedon perustella.
        Kuolleen ruumista on turha tekohengittää.

• nde2
        jatketaan nde.lle kirjoitti:

Jaa, Fniss vastasi, kuten olisin sinulle vastannut.

Eli kirjoitin kuolemasta, mitä kuoleminen on.
        Kukaan todella ei ole kuolleista palannut, ellei nyt Lasaruksen tapausta oteta tähän, mutta esimerkkisi ei ole kuolleista palanneen sanomisia.

Kuollut on kuollut, kun aivot on kuolleet, siis koko aivojen kuolema täyttää kriteerit.
        Korkeimpien aivotoimintojen lakkaaminen ei vielä ole kuolemaa, koska tällaisissa rajatapauksissa, kehitysvammaisilla ja tylsistyneillä puuttuvat korkeammat aivotoiminnat.
        Aivorungon kuolema kertoo kuolemasta, kun siinä sammuu myös isojen aivojen, tai aivokuoren toiminta. Elämän jatkuminen edellyttää, että erilaiset osatoiminnat, kuten hapen ja ravinnon otto, käsittely ja jakelu, erilaisten tominitojen säätely, aineenvaihdunta ja jätteiden poisto, tapahtuvat intergroidusti. Jos joku näistä toiminnoista vaurioituu pahoin tai pysähtyy seurauksena on kuolema. Kuolema tapahtuu silloin, kun elimistön kokonaisintegraatio sammuu eikä se kykene enää toimimaan kokonaisuutena.
        Tämä määrää ajankohdan, jolloin kuolemisen prosessi päätty ja hajoaminen alkaa. Mutta aivot on asian keskipiste.
        Kaikenlainen haikailu mitä esität kuolemaksi, on elävien aivojen toimintaa, ne löytyvät huumeihmisten elämänkokemuksista, esim. kirkas tunnelikokemus.
        Mutta se ei ole kuolemaa, siinä eletään vielä ja ne kertomukset ovat elävien tarinoita, ei kuolleitten tarinoita, että voit unohtaa jutut nyt tiedon perustella.
        Kuolleen ruumista on turha tekohengittää.

Vielä kerrän tämä tapaus Pam.

Leikkaus oli poikkeuksellinen: potilaan ruumiinlämpö laskettiin 10 ja 15 asteen välille, sydän ja hengitys pysäytettiin ja veri siirrettiin sydän-keuhkokoneeseen. Hän oli siis kliinisesti kuollut koko tunnin kestävän leikkauksen ajan. Spetzler selvitti menetelmää:

---

Halusitte tai että, niin kuolleista herätyksiä tapahtuu. Niistä on tullut kertomaan tuhannet ihmiset. Täältä voi kielitaitoiset lähteä opiskelemaan siitä mitä kuolemassa tapahtuu sielulle http://www.near-death.com/

• nde2
        Fniss! kirjoitti:

Yksikään, EI YKSIKÄÄN täysin kuollut tavallinen tallaaja ole tullut kertomaan, mitä siellä rajan takana on ollut. Vain Jeesus on muuttuneesa ylösnousemusruumiissaan kulkenut ihmisten parissa. Kertooko hän käyneensä Taivaassa kuolemansa ja ylösnousemuksensa välissä? EI.

Nuo "kuolemankokemukset" ovat heidän hiipuvilla aivoillaan koettuja hallusinaatioita.

Älä nde2 mene helppoon.

Toinen. Jos näet jonkun jo kuolleen ihmisen ilmestyvän sinulle, mikä on hyvin todennäköistä niillä, jotka alkavat tuollaisia haahuilemaan, niin se EI ole hän, vaan saatanan jekkuja sinun hämäämiseksesi.

Lopeta tuollaisten asioiden kanssa pelehtiminen, ennenkuin olet niissä liian syvällä, ellet ole jo. Jumala sinua auttakoon pois harhaluuloistasi.

Entä Lasarus. :-) Sitten tämä Pam joka tapettiin leikkauspöydälle. Hän on tämän päivän Lasarus. Normaali lääketieteen mukaan jos aivot ja muut elintoiminnot ovat tunnin pysähdyksissä niin potilaalla ei ole mitään toivoa herätä.

• jatketaan nde.lle
        nde2 kirjoitti:

Vielä kerrän tämä tapaus Pam.

Leikkaus oli poikkeuksellinen: potilaan ruumiinlämpö laskettiin 10 ja 15 asteen välille, sydän ja hengitys pysäytettiin ja veri siirrettiin sydän-keuhkokoneeseen. Hän oli siis kliinisesti kuollut koko tunnin kestävän leikkauksen ajan. Spetzler selvitti menetelmää:

---

Halusitte tai että, niin kuolleista herätyksiä tapahtuu. Niistä on tullut kertomaan tuhannet ihmiset. Täältä voi kielitaitoiset lähteä opiskelemaan siitä mitä kuolemassa tapahtuu sielulle http://www.near-death.com/

Mitähän halusit sanoa kliinisellä kuolemalla?
        Minä itsekin olen ollut sydän pysäytettynä, sydän ja keuhkokoneessa, enkä ollut kuollut. Eli siinä ei käy sydänkuolemaa, kliinistä kuolemaa, vaan tekniikka hoitaa,

ts. sydänkone ja keuhkokone tekee elimistölle tärkeän huollon hoitamista sen ajan, kun leikkauksen tarve sen vaatii. Jos leikkauspöydällä tapahtuu jotain, että todella tulee kuolema, se on sitten kuolema.
        ts. mitä väität kliiniseksi kuolemaksi, huom! olen ollut ko, leikkauksessa, mutta se ei ole sitä, mitä sinä väität kuolemaksi, että älä sekoita asioita.

• Fniss!
        nde2 kirjoitti:

Entä Lasarus. :-) Sitten tämä Pam joka tapettiin leikkauspöydälle. Hän on tämän päivän Lasarus. Normaali lääketieteen mukaan jos aivot ja muut elintoiminnot ovat tunnin pysähdyksissä niin potilaalla ei ole mitään toivoa herätä.

Raamattu ei kerro mitään, että Lasaruksella olisi ollut jonkunlainen taivaskokemus siinä kuolemansa jälkeen, ennenkuin Jeesus hänet herätti kuolleista. Miksiköhän? Luulisi, että se olisi ollut hänelle jotain niin suurenmoista, että hän olisi siitä kertonut, jos sellainen olisi ollut. Ja luulisi, että hän sellaisen kokemuksen jälkeen olisi ollut vähän yrmeä Jeesukselle kun hänet kutsuttiin takaisin. Ei Lasarus myöskään kerro, että olisi ollut tietoinen siitä mitä hänen ympärillään tapahtui hänen ollessaan kuollut.

Siis, Pam EI ollut tämän päivän Lasarus. Ero on siinä, että Pam ei ollut täysin kuollut.

• nde2
        jatketaan nde.lle kirjoitti:

Mitähän halusit sanoa kliinisellä kuolemalla?
        Minä itsekin olen ollut sydän pysäytettynä, sydän ja keuhkokoneessa, enkä ollut kuollut. Eli siinä ei käy sydänkuolemaa, kliinistä kuolemaa, vaan tekniikka hoitaa,

ts. sydänkone ja keuhkokone tekee elimistölle tärkeän huollon hoitamista sen ajan, kun leikkauksen tarve sen vaatii. Jos leikkauspöydällä tapahtuu jotain, että todella tulee kuolema, se on sitten kuolema.
        ts. mitä väität kliiniseksi kuolemaksi, huom! olen ollut ko, leikkauksessa, mutta se ei ole sitä, mitä sinä väität kuolemaksi, että älä sekoita asioita.

Vastasin kysymykseesi edellisessä vistissä.

555

Kun aivokäppyrä näyttää viivaa niin henkilö on kliinisesti kuollut kuten tuossa lainauksessa todetaan.

Vielä lainaus lääkärin kommentti

55555
        "Minä en osaa selittää tätä. En tiedä, miten se on mahdollista kun ottaa huomioon hänen fysiologisen tilansa. Mutta olen nähnyt niin monta selittämätöntä asiaa, etten halua olla ylimielinen ja sanoa, ettei sellaista voi tapahtua. Kun sydän pysähtyy ja aivotoiminta on lakannut, aivoissa ei tapahdu mitään. Muisti ei voi toimia, koska hermoradat eivät toimi. Kun rajakokija puhuu muistikuvista, ruumiista irtautumisesta ja elvytyksen näkemisestä, nykyinen neurotiede ei ymmärrä, miten se on mahdollista muistijärjestelmälle, joka ei enää toimi. Joko tieto säilyy jotenkin aivojen ulkopuolella ja tallentuu myöhemmin aivoihin, tai sitten se tapahtuu tavalla tai toisella aivoissa ja siirtyy muistiin tavalla, jota emme ymmärrä." (Spetzler)
        5555

Eli kun aivot eivät toimi niin ei voi olla muistikuvia. Pam oli yksikertaisesti kuollut ja oli todellinen ihme että hänet saatiin elävienkirjoihin tuollaisen operaation jälkeen. Miksei hänelle tullut aivovauriota?

• nde2
        Fniss! kirjoitti:

Raamattu ei kerro mitään, että Lasaruksella olisi ollut jonkunlainen taivaskokemus siinä kuolemansa jälkeen, ennenkuin Jeesus hänet herätti kuolleista. Miksiköhän? Luulisi, että se olisi ollut hänelle jotain niin suurenmoista, että hän olisi siitä kertonut, jos sellainen olisi ollut. Ja luulisi, että hän sellaisen kokemuksen jälkeen olisi ollut vähän yrmeä Jeesukselle kun hänet kutsuttiin takaisin. Ei Lasarus myöskään kerro, että olisi ollut tietoinen siitä mitä hänen ympärillään tapahtui hänen ollessaan kuollut.

Siis, Pam EI ollut tämän päivän Lasarus. Ero on siinä, että Pam ei ollut täysin kuollut.

Ei kaikki koe rajakokemusta vaikka tulevatkin takaisin elämään.

• nunnuka-lailailai
    • nd2

Laitan tähän vielä yhden mielenkiintoisen tapauksen missä Jumala ojensi oikein kunnolla paatunutta ateistia. Ilman kuolemanjälkeistä kokemusta tämänkin ihmisen uskoon tulo olisi jäänyt tapahtumatta.

Oleen tuonut esille tässä aiheessa todisteet siitä että adventistien tulkinta raamatusta kuolmen jälkeisen elämän osalta on virheellinen. En aijo jatkaa tätä keskustelua omalta osaltani tämän enempää.

55555
      JUHAN MATKA KUOLEMAAN JA TAKAISIN ELÄMÄÄN

Juha Mattissonin todistus:

On vuosi 1985. Juha Mattisson on joutunut Harley David-

son Shovel Headinsa kanssa onnettomuuteen Tukholmas-

sa. Hän oli saanut aivoverenvuodon ja hänet on kiireesti

kuljetettu ensin Sabbatsbergiin ja sitten Södersjukhuse-

tiin paikattavaksi. Leikkauspöydällä hänen sydämensä kui-

tenkin pysähtyy, hengitys lakkaa ja kasvot alkavat jo

muuttaa väriään.

Siinä Juha kokee matkan tuonelaan, josta hän ihmeen kaupal-

la lääkäreidenkin hämmästykseksi palaa kuitenkin takaisin. "Ju-

mala päästi mut takaisin, jotta kertoisin muille, ettei kukaan

joutuisi siihen paikkaan." Juha on osittain tajuissaan ja häntä

viedään ilmeisesti leikkaussaliin, ja hän kokee jonkun puhuvan

hänelle. "Me viedään sut nyt elokuvanäytökseen, jossa näyt-

telet itse pääosan. Se on elokuva sun omasta elämästä. "Ju-

ha vastustaa. "Pää kiinni. Sitä roskapätkää mä en haluu nähdä.

" Jotenkin hän tajuaa, että elämä on alamäessä.

Mopoharrastuksensa jo 10- vuotiaana aloittanut Helsinkiläis-

poika kuuluu nyt tukholmalaiseen baikkerijengiin, ja pyörä on

muuttanut hänen elämäänsä entistä negatiivisempaan suun-

taan. Hän on pikkuhiljaa paatunut, tullut piittaamattomaksi,

saanut ehdonalaisia tuomioita, huumeidenkäyttö on koventu-

nut. Pulveripuolen tuotteetkin ovat ruvenneet kelpaamaan.

Ja hän on antanut mennä, ei ole yrittänyt jarrutella. Halua ja

voimaa muutokseen ei ole ollut.

Yhtäkkiä hän on joutunut tilanteeseen, jossa näyttää siltä,

että elämä on ohi. leikkauksen aikana hänen sydämensä py-

sähtyy, hengitys lakkaa, kasvot alkavat muuttaa väriään.

Juha itse tuntee, että hän on tullut elämän päätepysäkille.

Olo on kuin leijuisi pumpulissa, ei ole mitään kipuja, hän ei

halua lähteä minnekään. Silloin hän ilmeisesti irtoaa ruumiis-

taan ja tuntee sisäisen kehotuksen katsoa alaspäin. "Saat

nähdä ittes." Mutta hän vastustaa jälleen: "Sitä tunkiota mä

en haluu tsiigaa."

jatkuu osoitteessa http://www.ristintie.com/Uskomme/Mattisson Juha.htm

• Fniss!

Jaksaako nämä jutut ketään oikeasti kiinnostaa tällä palstalla? Vai pyydetäänkö siirrettäväksi rajatieto palstalle, minne ne oikeasti kuuluvatkin?

• Fniss!
        Fniss! kirjoitti:

Jaksaako nämä jutut ketään oikeasti kiinnostaa tällä palstalla? Vai pyydetäänkö siirrettäväksi rajatieto palstalle, minne ne oikeasti kuuluvatkin?

Nyt ketju on kotona, voitte jatkaa, ketä kiinnostaa.

• Elämänarvio
        Fniss! kirjoitti:

Nyt ketju on kotona, voitte jatkaa, ketä kiinnostaa.

Oivallinen tarina ja kertoo hyvin siitä, miten todellsisuus muokkaantuu persoonan mukaan. Tiettyjä samankaltaisia piirteitä moniusa NDE-kokemuksissa on. Esim. menneen elämän piirintarkka tarkastelu ja arviointi.

• Tuurinpirkka
        Elämänarvio kirjoitti:

Oivallinen tarina ja kertoo hyvin siitä, miten todellsisuus muokkaantuu persoonan mukaan. Tiettyjä samankaltaisia piirteitä moniusa NDE-kokemuksissa on. Esim. menneen elämän piirintarkka tarkastelu ja arviointi.

Piiruntarkka :) Piirintarkka voisi olla myös hyvä sillä onhyan elämä yksi virtapiiri ;)

• nde2

Tiedoksi mitä kuoleman jälkeen palstan luikijoille. Avasin tämän ketjun adventistipalstalla. Palstan moderaattorilla meni ilmeisesti pasmat sekaisin kuten noista kahdesta viimeistä kommentista voi päätellä ja hän siirsi sitten ketjun tänne.

• faktat arvoon

Se oli oikein. Miksi sinä sen siellä avasit. Tänne se kuuluukin. Mielenkiintoinen ketju. Etenkin tuon nimmari "siitä kuolemasta" kirjoitus vaikuttaa faktalta. Onko lääkärin tai muun lääketieteilijän kirjoittama? Tosi valaiseva kirjoitus.

• nde2
        faktat arvoon kirjoitti:

Se oli oikein. Miksi sinä sen siellä avasit. Tänne se kuuluukin. Mielenkiintoinen ketju. Etenkin tuon nimmari "siitä kuolemasta" kirjoitus vaikuttaa faktalta. Onko lääkärin tai muun lääketieteilijän kirjoittama? Tosi valaiseva kirjoitus.

Adventistien oppiin kuuluu että kuollut on kuollut siihen saakka kun Jeesus heidät herättää viimeisenä päivänä. Lähestyin aihetta tältä ndekantilta. Yritin todistaa että heidän oppi kuolemasta on väärä.

• jalat maahan
        nde2 kirjoitti:

Adventistien oppiin kuuluu että kuollut on kuollut siihen saakka kun Jeesus heidät herättää viimeisenä päivänä. Lähestyin aihetta tältä ndekantilta. Yritin todistaa että heidän oppi kuolemasta on väärä.

Oikeassa he luultavasti ovatkin. Jotkut uskovat Raamattuun toiset, niinkuin sinäkin , taas ei.

Et sinä pysty tuollaisilla kertomuksilla todistamaan Raamattuun uskovien uskoa vääräksi. Eivät nuo tuollaiset jutut, joita täällä olet kirjoitellut ole edes adventisteille tuntemattomia. Kyllä he ne tuntevat ennestään.

Taidat luulla löytäneesi jotain erikoista ja ennenkuulumatonta kun olet löytänyt noita tarinoita. Minäpä kerron sinulle, että niiitä on pyörinyt liikkeellä iät ja ajat eivätkä ne todista kuoleman jälkeisestä elämästä ei sitten yhtikäs mitään.

• nde2
        jalat maahan kirjoitti:

Oikeassa he luultavasti ovatkin. Jotkut uskovat Raamattuun toiset, niinkuin sinäkin , taas ei.

Et sinä pysty tuollaisilla kertomuksilla todistamaan Raamattuun uskovien uskoa vääräksi. Eivät nuo tuollaiset jutut, joita täällä olet kirjoitellut ole edes adventisteille tuntemattomia. Kyllä he ne tuntevat ennestään.

Taidat luulla löytäneesi jotain erikoista ja ennenkuulumatonta kun olet löytänyt noita tarinoita. Minäpä kerron sinulle, että niiitä on pyörinyt liikkeellä iät ja ajat eivätkä ne todista kuoleman jälkeisestä elämästä ei sitten yhtikäs mitään.

Jotkut uskovat tässä asiassa kokemukseen ja lääketieteeseen toiset raamattuun. En yhtään epäile etteikö uskovaiset ole kuulleet tälläisesta aiheesta. Eikä tämä minullekkaan ole uutta. On vain virkistävää joskus kysellä ihmisten (uskovaisten) mielipiteitä tästä aiheesta.

• JonesHenry

Lyhyesti sanoen;hapen puute saa aikaan kaikenlaisia hallusinaatioita. Jotkut niistä ovat negatiivisia, jotkut positiivisia.

• niin no

Hapen puute saa syntymästä sokeet näkemään?

Hitto mä keksin sokeuteen parannuskeinon! Ei muuta kun pidättämään hengitystä!!!!!

Amen!!!!

• hullu nuoruus
        niin no kirjoitti:

Hapen puute saa syntymästä sokeet näkemään?

Hitto mä keksin sokeuteen parannuskeinon! Ei muuta kun pidättämään hengitystä!!!!!

Amen!!!!

Tuskimpa sillä ny sokeutta voi parantaa. Mutta kai sokeatkin voivat unta nähdä, ainakin jos joskus ovat olleet näkeviä.

Yhteen aikaan nuoruudessani meidän koulussa kulki villitys, jossa uhkarohkeimmat puristivat kaulavaltimoita niin että hapen kulku aivoihin väheni. Saivat noita hallusinaatioita itselleen. Juuri samoja kapenevia tunneleita joiden päässä näkyi valoa ja ulinaa (taivaallista musiikkia) korvissa, joista jotkut "kuolleena" käyneet kertoilevat En suosittele kenellekään, jos ei välttämättä halua pysyviä aivovaurioita. Ja ei kai kukaan aivan terve sellaiseen ryhdykään.

• nde2
        hullu nuoruus kirjoitti:

Tuskimpa sillä ny sokeutta voi parantaa. Mutta kai sokeatkin voivat unta nähdä, ainakin jos joskus ovat olleet näkeviä.

Yhteen aikaan nuoruudessani meidän koulussa kulki villitys, jossa uhkarohkeimmat puristivat kaulavaltimoita niin että hapen kulku aivoihin väheni. Saivat noita hallusinaatioita itselleen. Juuri samoja kapenevia tunneleita joiden päässä näkyi valoa ja ulinaa (taivaallista musiikkia) korvissa, joista jotkut "kuolleena" käyneet kertoilevat En suosittele kenellekään, jos ei välttämättä halua pysyviä aivovaurioita. Ja ei kai kukaan aivan terve sellaiseen ryhdykään.

Miten sitten mahdollista että syntymäsokean näköhavainnot rajatilakokemuksen aikana vastaavat todellisuutta? Unet eivät voisi tätä tehdä. Sitten vielä takennus ei rajatilakokemus ole unta. Kuollut ihminen ei voi nähdä unta.

• nde2
        nde2 kirjoitti:

Miten sitten mahdollista että syntymäsokean näköhavainnot rajatilakokemuksen aikana vastaavat todellisuutta? Unet eivät voisi tätä tehdä. Sitten vielä takennus ei rajatilakokemus ole unta. Kuollut ihminen ei voi nähdä unta.

Tässä pari videota syntymäsokean rajatilakokemuksesta
        http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wNpp-8_XeSo
        Jälkimmäisessä videossa syntymäsokan todistus alkaa 2.57 kohdalta. Tämä nainen ei näe mitään ei edes unessa.
        http://www.youtube.com/watch?v=gVjfhsBaups&feature=player_embedded

• josjos

Jos tuota henkilöä ei olisi saatu herätettyä, niin sitten vasta olisi voitu puhua oikeasti kuolleesta.

• nde2

Sinulla ei taida olle käsitystä siitä mitä tarkoittaa kliinisesti kuollut? Henkilö julistetaan kuolleeksi kun sydän pysähtyy ja tämän seurauksena aivokäppyrä alkaa näyttämään viivaa muutaman minuutin jälkeen ja henkilö on kuollut. Kuollut henkilö voidaan elvyttää henkiin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että hän kuoli ja se todettiin mittalaitteilla.

• nde2
    • JonesHenry

Jumala ottaa sielun yhteyteensä tuomittavaksi. Tämä on ns "kuolema" Seuraa ns elämänarvio ja jatkotoiminpiteet. Mitä ikinä ne ovatkin. Jumalan tuomiovalta sieluun on ABSOLUUTTINEN! Esim itsemurha ei sinällään johda helvettiin. Jumalan tuomiovalta sieluun on ABSOLUUTTINEN ja niinkuin Jeesus sanoi, tuomio annetaan sen perusteella miten me kohtelimme lähimmäisiämme. Jumalan tuomiovalta on ABSOLUUTTINEN! Hän näkee kaiken mitä mitä ajattelemme, sekä tekomme että niiden motiivit. Varsinaista rangaistusta ei kuitenkaan ole. Kyse on enemmäkin oppimisesta. Ns "rangaistus" on mitä tahansa mikä edistää tätä oppimista. Myös palkinto ajaa samaa asiaa.

• täääääääääähh!

Mutta eikö tuo sielukin ole osa Jumalaa, miksi Jumala tuomitsee itseään?

• nde2

Viestiketjun alussa on henkilön nde-kokemus joka aiheutui hoitovirheestä. Tässä todennäköisesti saman henkilön huomioita todellisuudesta rajan takaa.

5555
      - Minulla oli täydellinen 180 asteen näkökenttä. Spektriin kuului muitakin värejä kuin tutut sateenkaaren väret. Näkö oli tarkka kilometrien päähän; fysikaalisessa maailmassa olen toivottoman likinäköinen ja käytän silmälaseja.
      - Kuuloaisti oli valtavan tarkka. Samoin haju- ja makuaistit olivat täydellisempiä ja kirkkaampia kuin materiaalisessa maailmassa maan päällä.
      - Aikaa ei ollut. Siellä todellakin vallitsi iäisyys, kairos; nykyisyys, menneisyys ja tulevaisuus olivat kaikki läsnä. Tämä oli outoa ja ihmeellistä, mutta jälkeenpäin minulle selvisi, että termodynamiikan II lain mukaan näin pitääkin olla. Aika on entropian gradientti ja entropia puolestaan aineeseen liittyvä suure. Ilman ainetta ei ole aikaa.
      - Kommunikaatio oli täysin telepaattista, ajatuksensiirtoa nolla-ajassa. Koodaus oli puhdasta selväkielistä ajatusta (metakieltä), ei mitään tunnettua kieltä.
      - Tuonpuoleisessa jokainen voi ottaa täsmälleen sen hahmon, minkä kokee itselleen mieluisimmaksi. Jos haluan pukea sielullisen habitukseni vaikka farkkuihin ja T-paitaan, se onnistuu.
      - Tuonpuoleisessa ei ole sukupuolta. Seksuaalisuus hoituu yksinkertaisesti koskettamalla toisen energiakenttää. Voimme ottaa itsellemme juuri sellaisen hahmon kuin haluamme.
      - Jumala on Rakkaus. Tämä on sanasta sanaan totta. Minua kohtaan koettiin niin valtavaa, täysin puhdasta ja reunaehdotonta rakkautta, etten ole missään maan päällä kokenut mitään sellaista. Se oli täydellistä, puhdasta rauhaa, iloa, rakkautta ja riemua.
      - Jokainen sielu kykenee luomaan itselleen sellaisen vision Taivaan Kodista kuin mitä hän haluaa. Tämä on kuin Linuxin konfigurointia - jokainen käyttäjä voi luoda itselleen juuri sellaisen ja sennäköisen käyttöliittymän kuin haluaa.
      - Emme tarvitse tuonpuoleisessa ravintoa, syömistä tai juomista, mutta jos haluamme järjestää sosiaalista aktiviteettia niin, se onnistuu - maut ja tuoksut ovat paljon täydellisempiä siellä kuin täällä. Valhallan Possu on siis vertauskuvallisesti olemassa :)
      - Tuonpuoleisessa meillä ei ole mitään salaisuuksia eikä kätkettyjä ajatuksia. Jokainen on osa jokaista muuta ja kuulumme kaikki yhteen.
      - Tulemme maan päälle kaikki vapaaehtoisina. Olemme valinneet itse itsellemme sen elämän, jonka haluamme elää ja sen, miten palaamme takaisin.
      - Kuulumme jokainen johonkin sieluryhmään ja olemme olleet toistemme ystäviä ja tovereita jo ennen syntymäämme. Tulemme tänne samanaikaisesti tai sopivin väliajoin niin, että kykenemme vaikuttamaan toinen toistemme kohtaloihin.
      - Jos on olemassa kaksi ihmistä, joista sanotaan "heidän avioliittonsa on ollut jo taivaassa solmittu", se todennäköisesti onkin.
      - Jos meillä on välillämme sovittamatonta karmaa, joudumme tulemaan maan päälle sovittamaan sen. Olemme silloin karmisia sielunveljiä tai -siskoja.
      - Samaan sieluryhmään kuuluvat ihmiset tulevat maan päälle opettamaan toinen toisiaan ja oppimaan toinen toisiltamme.
      - Meillä on vapaa tahto - mutta vain tietyllä vapausastevälillä. Teemme ratkaisut niiden vaihtoehtojen välillä, jotka Jumala säätää meille.
      - Kukaan ei joudu Helvettiin ellei hän itse teoillaan ja käytöksellään sekä egomaniallaan luo itse Helvettiä itselleen.
      - Uskonto ei merkitse mitään; hengellisyys on kaikki kaikessa
      - Egonbuustaus ja itsekkyys, äärimuotonaan satanismi, vahingoittaa meitä kaikkein pahimmin.
      - Muistimme ei sijaitse aivoissa, vaan itse maailmankaikkeuden rakenteessa, kvanttitasolla, Heisenbergin epätarkkuusperiaatteen tuolla puolen.
      - Kun tulemme Maan päälle, Jumala ottaa meiltä pois oikeudet "taivaalliseen kotihakemistoomme"; emme muista todellisesta kodistamme yhtään mitään, emme tunne Jumalaa emmekä tiedä tuonpuoleisesta mitään. Pelkäämme kuolemaa. Tämä sen vuoksi, että kykenisimme keskittymään maanpäälliseen elämäämme täysin ja elämään toisillemme - ja oppimaan. Jos muistaisimme todellisen kotimme, meitä vaivaisi niin hirvittävä koti-ikävä ja kaipuu takaisin, ettemme kykenisi elämään. Kun itse olin kokenut tuon ja palannut takaisin vasten tahtoani, minulla oli hirveät itsemurha-ajatukset pitkään; tahdoin TAKAISIN sinne, takaisin Luojamme rakkauteen ja rauhaan. Halusin kuolla; en halunnut elää. Vaikka rationaalisella tasolla tajusin, että elämäni oli vielä kesken ja että minulla oli tehtävä tekemättä, emotionaalisella tasolla olin kuin hermoraunio. Vielä tänäänkin minulla on hirveä koti-ikävä. Mutta tiedän, että aika on illuusio; tulen palaamaan nopeammin kuin egoni uskonkaan ja mieltää ajan kuluvan, takaisin Taivaan kotiin.
      - Evoluutio on se tapa, jolla Jumala luo koko ajan, jatkuvasti, uutta elämää. Evoluutio on kuin valtava tietokoneohjelma, joka laskee annetuista parametreistä kaikkein tehokkaimman ratkaisun kuhunkin ekologiseen lokeroon.
      jatkuu..

• nde2

jatkuu..
        - Seksuaalisuudella ei ole Jumalalle merkitystä muutoin kuin se, miten se vaikuttaa toisten ihmisten elämään. Negatiivisia seksuaalisuuden muotoja ovat ne, jotka selkeästi vahingoittavat toista ihmistä tai luomakuntaa: raiskaus, pedofilia, insesti, sukurutsa, eläimiinsekaantuminen, pederastia jne ja jotka ovat selkeän rikollisia. Homoseksuaalisuudelle pätee samat säännöt kuin heteroseksuaalisuudellekin; rakasta puolisoasi ja ole hänelle uskollinen ja muodosta liitto sielun, ei ruumiin, tasolle. Transseksuaalisuus on yksi äärimmäisimmistä lihan testeistä ja oppikursseista, mitä kukaan voi valita itselleen ennen syntymäänsä; siinä joudutaan olemaan sekä mies että nainen samanaikaisesti.
        - Vammaisuuden tarkoitus ei ole rangaistus karmasta, vaan myötätunnon opettaminen toisille ihmisille sekä vaikeuksien voittaminen. Vammaisena syntyminen voi olla samoin hyvin hedelmällinen lihan testi tai oppikurssi.
        - Elämän pituudella ei ole merkitystä, vaan sillä, miten ihmisen elämä on vaikuttanut sekä ihmiseen itseensä että muihin ihmisiin. Suloista on päästä takaisin kotiin nuoruuden hehkeimmässä kukoistuksessa niin, että samanaikaisesti on ehtinyt jättää positiivisen jäljen läheisiin ja muihin ihmisiin. Jopa vauvana kuollut on arvokas Jumalalle; hän on opettanut vanhemmilleen rakkauden merkityksen. Siksi meidän ei pitäisi surra ja murehtia onnettomuuksissa, sairauksissa tms äkillisesti kuolleita nuoria ystäviämme, vaan iloita heidän puolestaan että he pääsivät takaisin kotiin ja saivat opettaa samalla meitä, jotka ovat vielä täällä Maan päällä itse oppimassa.
        - Kuolemaa ei tarvitse pelätä. Se on kotiinpaluu. Itse asiassa meidän ei tarvitse murehtia sitä, että jäisimme tänne maan päälle yksinämme, vaan saamme palata takaisin Luojamme luokse.
        - Materialla on pelkkä välinearvo. Mammonan ahnehtiminen ja kasaaminen vie ajatuksemme pois siitä, mikä on olennaista. Toisaalta yletön haaskaaminen ja tuhlaaminen, suoranaisista potlatcheista puhumattakaan, vahingoittaa meitä ja kehitystämme aivan yhtä paljon, ja on väärin lähimmäisiämme kohtaan.
        - Rakkauden kaksoiskäsky ja kultainen sääntö ovat tosia sanasta sanaan.

• uso tai älä!
        nde2 kirjoitti:

jatkuu..
        - Seksuaalisuudella ei ole Jumalalle merkitystä muutoin kuin se, miten se vaikuttaa toisten ihmisten elämään. Negatiivisia seksuaalisuuden muotoja ovat ne, jotka selkeästi vahingoittavat toista ihmistä tai luomakuntaa: raiskaus, pedofilia, insesti, sukurutsa, eläimiinsekaantuminen, pederastia jne ja jotka ovat selkeän rikollisia. Homoseksuaalisuudelle pätee samat säännöt kuin heteroseksuaalisuudellekin; rakasta puolisoasi ja ole hänelle uskollinen ja muodosta liitto sielun, ei ruumiin, tasolle. Transseksuaalisuus on yksi äärimmäisimmistä lihan testeistä ja oppikursseista, mitä kukaan voi valita itselleen ennen syntymäänsä; siinä joudutaan olemaan sekä mies että nainen samanaikaisesti.
        - Vammaisuuden tarkoitus ei ole rangaistus karmasta, vaan myötätunnon opettaminen toisille ihmisille sekä vaikeuksien voittaminen. Vammaisena syntyminen voi olla samoin hyvin hedelmällinen lihan testi tai oppikurssi.
        - Elämän pituudella ei ole merkitystä, vaan sillä, miten ihmisen elämä on vaikuttanut sekä ihmiseen itseensä että muihin ihmisiin. Suloista on päästä takaisin kotiin nuoruuden hehkeimmässä kukoistuksessa niin, että samanaikaisesti on ehtinyt jättää positiivisen jäljen läheisiin ja muihin ihmisiin. Jopa vauvana kuollut on arvokas Jumalalle; hän on opettanut vanhemmilleen rakkauden merkityksen. Siksi meidän ei pitäisi surra ja murehtia onnettomuuksissa, sairauksissa tms äkillisesti kuolleita nuoria ystäviämme, vaan iloita heidän puolestaan että he pääsivät takaisin kotiin ja saivat opettaa samalla meitä, jotka ovat vielä täällä Maan päällä itse oppimassa.
        - Kuolemaa ei tarvitse pelätä. Se on kotiinpaluu. Itse asiassa meidän ei tarvitse murehtia sitä, että jäisimme tänne maan päälle yksinämme, vaan saamme palata takaisin Luojamme luokse.
        - Materialla on pelkkä välinearvo. Mammonan ahnehtiminen ja kasaaminen vie ajatuksemme pois siitä, mikä on olennaista. Toisaalta yletön haaskaaminen ja tuhlaaminen, suoranaisista potlatcheista puhumattakaan, vahingoittaa meitä ja kehitystämme aivan yhtä paljon, ja on väärin lähimmäisiämme kohtaan.

Jaahas, arvoisa "..." on palannut palstalle.

Kiva lueskella sun tekstiä. Aina ollut! ;)

• nde2
        uso tai älä! kirjoitti:

Jaahas, arvoisa "..." on palannut palstalle.

Kiva lueskella sun tekstiä. Aina ollut! ;)

Itsekin joskus aikoinaan lueskellut kolme pisteen juttuja täältä. Eli en ole tuo nimimerkki ... Tämä viestiketju kyllä sisältää tuon ... hengentuotteita.

• kokija
        nde2 kirjoitti:

jatkuu..

Näin ihanasti se on. Ja kiitos moottoripyöräpojan tarinasta, joka on myös tosi. Kullekin luonteensa mukaista juttua piisaa. Kukin kokee sellaisella tavalla todellisuuden rajan takana, että ymmärtää. On tämä niin fiksusti rekennettu järjestelmä. Mutta en sano, että moottoripyöräpoika kokisi tuon täsmällen saman uudestaan kun hän kuolee uudemman kerran, sillä hänen luonteensa on muuttunut. Kun luonne muuntuu, muuntuu myös koettava todellisuus ympärillä.

Kiitos erityisesti Rakkauden kaksoiskäskystä, joka kertoo kristinuskon ydinsanomaa. Ja kertoo eräästä universumin laista. Rakkauden kaksoiskäsky saa alkunsa siitä, että me olemme Yksi. Jos tekee jotain toiselle, niin tekee sen itselle, sillä sinä = minä (henkisellä tasolla, ei psyykkisellä).

• nde2 kirjoitti:

Itsekin joskus aikoinaan lueskellut kolme pisteen juttuja täältä. Eli en ole tuo nimimerkki ... Tämä viestiketju kyllä sisältää tuon ... hengentuotteita.

Hienoja visioita.
        Tekisi mieli uskoa niitä ovat niin houkuttelevia:)
        Vaan eipä hätää, hyvä vain jos olisikin iloinen yllätys odottamassa kuoleman jälkeen, iki-unen sijaan.
        Olen muutaman viime vuoden aikana kiinnostunut yliluonnollisista asioista, menetin rakkaan läheisen.
        En ole löytänyt mistään niin uskottavaa faktaa että olisin tullut vakuuttuneeksi.
        Vaan eipä sillä väliä, noin isojen asioiden edessä pienen ihmisen toiveet ja uskominen ovat olemattoman vähäisiä, ei niillä ole merkitystä.

• ystäväsi X

Kiitos nde2! Minäkin olen menettänyt läheiseni. Lohdullista tekstiä, haluan uskoa hänen päässeen sinne kotiin rakkauden maahan. Tuomitsijat jätän omaan arvoonsa, vaikka toivon heidänkin ymmärtävän rakkauden merkityksen ja hyvien tekojen ja ajatusten johtavan heidätkin sinne taivaaseen.

• Fm

Kun ihmisen aineellisen ruumiin energiat sammuvat,ihmisen minuuden hengellisen vastineen,sielun, ottaa haltuunsa hänen enkelisuojelijaserafinsa ja toimittaa sen niihin hengen maailmoihin, jossa ylösnouseva ihminen aikanaan jälleen personoidaan.( hänelle valmistetaan uudesta erilaisesta aineesta olemus ja persoonallisuuden ja mielen kaaviot kootaan,jotka yhdessä sielun kanssa asetetaan tämän uuden olemuksen sisään ja päälle ja tajunta yhdistetään todellisuuteen. Karkeasti ottaen näin syntyy ylösnousemuksen kokemus. Lähde Urantia-kirja,viides käänteentekevä Jumalallinen ilmoitus ihmiskunnalle.

• Kalevi-K18

Maatuminen!

• vghfuyhgu

hello everyone,im wholesale supplier online

Welcome to our website

===== http://www.goodoye.com/ =======

accept paypal or credit card and free shipping

We need your support and trust!!!

Dear friends, please temporarily stop your footsteps

To our website Walk around A look at

Maybe you'll find happiness in your ..

• Laur
    • Aloittajan kertomassa ei ole kyse kuolemasta, koska häntä pidettiin hengissä koneiden avulla
      KYse on egon ruumiista irtautumisesta koska se alue mssä ego toimii oli lamautettu, niin se voi katsella tapahtumaa ulkopuolelta
      määrätyin edellytyksin, sillä tervekkin ihminen voi tehdä sen harjoittelun jälkeen
      EGO on ajatusen luoma elinja se toimii ruumiin ulkopuoleta kåsin,
      elämä on taas se joka pitää ruumiin toimuinnot käynnissä auttomaattisesti kuten sydämmen toiminnan ymjotka toimivat egon tahdosta riippumatta
      Elämä on ajaton emmekä voi tietää sen toiminnasta muuta kuin että olemme eläviä
      Ego taas on aikaa ja ainetta joten sen me tunnemme koska se pitåå meitä vallassaan

• KK

Aloitus ja sitä seuraava kommentti ja muutkin heidän kirjoittamansa kommentit ovat lähinnä faktaa. muuit kommentit ovat mielestäni hömppää.

Ei sielua voi tappaa eikä tainnuttaa, ei myrkyttää eikä jäädyttää.

Aloituksen kertomus esivanhempien tapaamisesta rajan takana on minulle koettua faktaa kuin myöskin sielun kokemusten muisti lihaaivoihin.

KK (Kaiken kokenut)

• KK

Ei suljettu kotelo estä sielunsilmiä näkemästä sen sisältöä, kuten noita leikkaus teriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe