Pasuunan ääni?

Kun täällä keskustellaan Jeesuksen tulemuksesta ja salaisesta tempaamisesta, niin mielestäni Hänen paluunsa ei jää kenellekään salaiseksi.

1. Tess. 4:16
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan PASUUNAN KUULUESSA, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
Ilm. 1:7
Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI SILMÄT SAAVAT NÄHDÄ hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja KATSOTTE taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva SAMALLA TAVALLA, kuin TE NÄITTE hänen taivaaseen menevän."

Missä vaiheessa ja miten tapahtuu salainen tempaaminen, jota kukaan ei näe eikä kuule ?

89

1563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l-h

raamatu mukaan on noin...salainen tempaaminen, on satua

• Tarkennan hieman vielä. Kun nimenomaan helluntailaiset julistavat salaista tempaamista, niin voisivatko he yksityiskohtaisesti ja Raamatulla perustellen selittää, miten salainen tempaaminen tapahtuu, ketä temmataan ja mikä on se ajankohta Raamatun aikavirrassa ??

Tämä kiinnostaa minua, joten siksi kysyin.

• Ensimmäinen raamattuviitteesi (1 Tess 4) koskee seurakunnan tempausta,
      jossa Jeesus laskeutuu pilviin ja tempaa omansa luokseen
      ja vie niihin asuinsijoihin, jotka on meille Isänsä kotiin valmistanut.

Toinen raamattuviitteesi (Ilm 1:7) koskee Jeesuksen paluuta maan päälle perustamaan Valtakuntansa.

Seurakunnan tempaus ja Jeesuksen paluu ovat siis kaksi aivan eri asiaa.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10030998

• Niko.

Harvoin olen lappixen kanssa samaa mieltä, mutta nyt on oltava.

Minun Raamattuni mukaan tempaus tapahtuu vasta sitten kun pasuuna soi ja Herra on tuleva takaisin.

• Niko.
        Niko. kirjoitti:

Minun Raamattuni mukaan tempaus tapahtuu vasta sitten kun pasuuna soi ja Herra on tuleva takaisin.

Lisäksi hieman materiaali aiheetta koskien:

http://koti.phnet.fi/petripaavola/tempaus

• Niko. kirjoitti:

Kertoisitko, mikä pasuuna silloin soi?

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Kertoisitko, mikä pasuuna silloin soi?

".... ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä SUUREN PASUNAN pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin." ( Matteuksen evankeliumi )

"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja JUMALAN PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;" ( Paavalin kirje tessalonikalaisille )

"yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, VIIMEISEN PASUNAN soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." ( Paavalin kirje korintolaisille )

Kuten näemme, niin Matteus kuin Paavali kirjeissään puhuvat samasta tapahtumasta. Pasuna joka soi tempauksen hetkellä on Jumalan pasuna, suuri pasuna ja ennen kaikkea viimeinen pasuuna!

Tämä pasuuna todella on viimeinen pasuuna eikä sen jälkeen pasuunat enään soi.

• Niko. kirjoitti:

".... ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä SUUREN PASUNAN pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin." ( Matteuksen evankeliumi )

"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja JUMALAN PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;" ( Paavalin kirje tessalonikalaisille )

"yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, VIIMEISEN PASUNAN soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." ( Paavalin kirje korintolaisille )

Kuten näemme, niin Matteus kuin Paavali kirjeissään puhuvat samasta tapahtumasta. Pasuna joka soi tempauksen hetkellä on Jumalan pasuna, suuri pasuna ja ennen kaikkea viimeinen pasuuna!

Tämä pasuuna todella on viimeinen pasuuna eikä sen jälkeen pasuunat enään soi.

Ehkä muistatkin, että minä olen ymmärtänyt Raamatun kokonaisilmoituksn niin, että Paavalin kuvaama Viimenen eli Jumalan Pasuuna ei ole sama Pasuuna, josta Jeesus puhuu.

Mutta kysyisin näin:

1) Mihin Jeesuksen kuvaamassa tilanteessa Valitut kootaan.

2) Mihin kootaan Kristuksen omat sen salaisuuden mukaan,
        jonka Jeesus paljasti Paavalille.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Ehkä muistatkin, että minä olen ymmärtänyt Raamatun kokonaisilmoituksn niin, että Paavalin kuvaama Viimenen eli Jumalan Pasuuna ei ole sama Pasuuna, josta Jeesus puhuu.

Mutta kysyisin näin:

1) Mihin Jeesuksen kuvaamassa tilanteessa Valitut kootaan.

2) Mihin kootaan Kristuksen omat sen salaisuuden mukaan,
        jonka Jeesus paljasti Paavalille.

Mutta eikös Paavali korintolaiskirjeessä selvästi mainitse, että "uskovat "muutumme" js kuolleet nousevat edellämme", eli toisin sanoen kyse olisi juuri tessalonikalaiskirjeessä mainitusta tempauksesta! Olemme keskustelleet tästä ennenkin ja minä en näe Raamatussani kahta erillistä tempausta, vaan yhden josta niin Jeesus ja apostolit puhuvat.

• Niko. kirjoitti:

Mutta eikös Paavali korintolaiskirjeessä selvästi mainitse, että "uskovat "muutumme" js kuolleet nousevat edellämme", eli toisin sanoen kyse olisi juuri tessalonikalaiskirjeessä mainitusta tempauksesta! Olemme keskustelleet tästä ennenkin ja minä en näe Raamatussani kahta erillistä tempausta, vaan yhden josta niin Jeesus ja apostolit puhuvat.

Paavali puhuu Korinttolaiskirjeessä ja Tessalonikalaiskirjeessä yhdestä ja samasta tapahtumasta. Tempauksen salaisuudesta, jonka Jeesus itse oli hänelle paljastanut.

Tästä lienemme samaa mieltä.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Paavali puhuu Korinttolaiskirjeessä ja Tessalonikalaiskirjeessä yhdestä ja samasta tapahtumasta. Tempauksen salaisuudesta, jonka Jeesus itse oli hänelle paljastanut.

Tästä lienemme samaa mieltä.

Kyllä, juuri näin.
        Olemme samaa mieltä tästä.

Huomaathan juuri korinttolaiskirjeen yksityiskohdan, jossa Paavali käyttää nimitystä "viimeinen pasuna". Kyse todellakin on viimeisestä.

Paavali siis puhuu tempauksesta, siitä ainokaisesta, jossa elossa olevat Kristus-ruumiissa olevat temmataan pois, sekä Kristuksessa kuolleet nostetaan ylös.

En millään näe omassa Raamatussani sitä, että kyseessä olisi 2 tempausta.
        Toinen pakanoille ja toinen juutalaisille.

Minä luen niin, että Paavali puhuu tapahtumasta Jeesuksen tulon hetkellä jossa jokainen elossa oleva joka Kristuksessa on, temmataan yläilmoihin yhdessä niiden kanssa jotka Kristuksessa kuolivat.
        Tämä tapahtuu selvästi Paavalin sanojen mukaan Jeesuksen tullessa ja VIIMEISEN PASUNAN soidessa.

Ilmiselvästi Jeesus Matteuksen evankeliumissa puhui samasta tapahtumasta.

• Niko. kirjoitti:

Kyllä, juuri näin.
        Olemme samaa mieltä tästä.

Huomaathan juuri korinttolaiskirjeen yksityiskohdan, jossa Paavali käyttää nimitystä "viimeinen pasuna". Kyse todellakin on viimeisestä.

Paavali siis puhuu tempauksesta, siitä ainokaisesta, jossa elossa olevat Kristus-ruumiissa olevat temmataan pois, sekä Kristuksessa kuolleet nostetaan ylös.

En millään näe omassa Raamatussani sitä, että kyseessä olisi 2 tempausta.
        Toinen pakanoille ja toinen juutalaisille.

Minä luen niin, että Paavali puhuu tapahtumasta Jeesuksen tulon hetkellä jossa jokainen elossa oleva joka Kristuksessa on, temmataan yläilmoihin yhdessä niiden kanssa jotka Kristuksessa kuolivat.
        Tämä tapahtuu selvästi Paavalin sanojen mukaan Jeesuksen tullessa ja VIIMEISEN PASUNAN soidessa.

Ilmiselvästi Jeesus Matteuksen evankeliumissa puhui samasta tapahtumasta.

Raamattu jakaa ihmiskunnan kolmeen osaan:

1 Israel
        2 Pakanat
        3 Näistä uloskutsuttujen joukko eli Seurakunta.

Paavali puhuu Seurakunnan eli Kristuksen omien eli Kristuksen Morsiamen tempaamisesta. Johannes Kastaja ei esimerkiksi kuulu tuohon joukkoon. Hän on vain Yljän ystävä.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Raamattu jakaa ihmiskunnan kolmeen osaan:

1 Israel
        2 Pakanat
        3 Näistä uloskutsuttujen joukko eli Seurakunta.

Paavali puhuu Seurakunnan eli Kristuksen omien eli Kristuksen Morsiamen tempaamisesta. Johannes Kastaja ei esimerkiksi kuulu tuohon joukkoon. Hän on vain Yljän ystävä.

Eli oletko kanssani samaa mieltä, että Kristuksen omat, eli seurakunta temmataan viimeisen pasunan soidessa, kuten Paavali sanoi ja tämä tapahtuu Herran tulemuksen hetkellä, kuten Tessalonikalaiskirje sen kertoo?

• Niko. kirjoitti:

Eli oletko kanssani samaa mieltä, että Kristuksen omat, eli seurakunta temmataan viimeisen pasunan soidessa, kuten Paavali sanoi ja tämä tapahtuu Herran tulemuksen hetkellä, kuten Tessalonikalaiskirje sen kertoo?

Olen samaa mieltä.

• Niko. kirjoitti:

Oletko Niko myös sitä mieltä, että Jeesuksen piti tulla jo niiden 12 opetuslapsen eläessä?

Matt.10.
        1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

Tarkennukseksi sanottakoon vielä, että minä näen kyseessä siis olevan Jeesuksen toinen tuleminen maanpäälle, hetki josta ilmestyskirja kertoo, jolloin Hän on tuleva Kuninkaana tuomitsemaan ja perustamaan valtakuntansa.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Oletko Niko myös sitä mieltä, että Jeesuksen piti tulla jo niiden 12 opetuslapsen eläessä?

Matt.10.
        1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

lappix kirjoitti: "Oletko Niko myös sitä mieltä, että Jeesuksen piti tulla jo niiden 12 opetuslapsen eläessä?"

En ole.
        Jeesus tulee ajallansa, juuri silloin kuin oikea hetki on.

• Niko. kirjoitti:

Tarkennukseksi sanottakoon vielä, että minä näen kyseessä siis olevan Jeesuksen toinen tuleminen maanpäälle, hetki josta ilmestyskirja kertoo, jolloin Hän on tuleva Kuninkaana tuomitsemaan ja perustamaan valtakuntansa.

Juuri tuossa on se oleellinen asia.

Jeesus on mennyt Isänsä kotiin valmistamaan sijaa Morsiamelleen.
        Ja Hän tulee tuuliin ja pilviin ja tempaa Morsiamensa mukaansa ja vie sitten Isänsä kotiin.

Mutta ihan toinen asia on se, kun Hän tulee maan päälle ja perustaa Israelille Valtakunnan.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Juuri tuossa on se oleellinen asia.

Jeesus on mennyt Isänsä kotiin valmistamaan sijaa Morsiamelleen.
        Ja Hän tulee tuuliin ja pilviin ja tempaa Morsiamensa mukaansa ja vie sitten Isänsä kotiin.

Mutta ihan toinen asia on se, kun Hän tulee maan päälle ja perustaa Israelille Valtakunnan.

Tässä juuri meidän näkemyksemme eroavat.

Uskon, että Jeesus tulee vain kerran ( enkä näe, että Jeesus tulisi ensin "pilviin" ja vasta paljon myöhemmin uudestaan maanpäälle ) ja silloin jokainen Kristuksen omat temmataan, niin kuolleet kuin elävät ( ja luonnollisesti Jaakob kuuluu tähän joukkoon )

Tempaus tapahtuu viimeisen pasunan soidessa kuten korintolaiskirje kertoo.
        Tämä pasuna ei olisi viimeinen ellei kyseessä olisi juuri se sama pasuna josta Johannes kertoo ilmestyskirjan luvussa 15 kertoessaa "valkoisesta ratsastajasta" eli Jeesuksen toisesta tulemisesta.

Samoin ei ole ongelmaa siinä, minne Kristuksen omat on temmattu, sillä profeetat kertovat selvästi ( mm. Sakarja ), että tämä joukko kootaan Herran kanssa Öljymäelle Jerusalemiin.

Tämän tempauksen ja Öljymäelle kokoamisen jälkeen alkavat tuomiot joista Johannes ilmestyskirjassaan puhuu Jeesuksen tulemuksen jälkeen.

Eli kuten aiemmen kysyit ketjussa, valitut temmataan Herraa vastaan yläilmoihin ja sen jälkeen kootaan Öljymäelle!
        Kuten eräs saarnamies osuvasti sanoikin, sillon saamme ensimmäisen ilmaisen matkan Pyhään maahan :)

Tässä valossa ymmärtää täysin sen mitä Jeesus evankeliumissaan kertoi tulemuksestaan ja lopunajasta. Ja palaset alkavat loksahdella paikoilleen.

Ennen kuin loppu, toisinsanoen Jeesuksen toinen tulemus tapahtuu, on ajat todella kovat, niin kovat, että jos Herra ei armossaan olisi sitä lyhentänyt ei kukaan selviäisi. Juuri tämän vuoksi Jeesus kehoitti seuraajiaan kestämään!

• Niko. kirjoitti:

Tässä juuri meidän näkemyksemme eroavat.

Uskon, että Jeesus tulee vain kerran ( enkä näe, että Jeesus tulisi ensin "pilviin" ja vasta paljon myöhemmin uudestaan maanpäälle ) ja silloin jokainen Kristuksen omat temmataan, niin kuolleet kuin elävät ( ja luonnollisesti Jaakob kuuluu tähän joukkoon )

Tempaus tapahtuu viimeisen pasunan soidessa kuten korintolaiskirje kertoo.
        Tämä pasuna ei olisi viimeinen ellei kyseessä olisi juuri se sama pasuna josta Johannes kertoo ilmestyskirjan luvussa 15 kertoessaa "valkoisesta ratsastajasta" eli Jeesuksen toisesta tulemisesta.

Samoin ei ole ongelmaa siinä, minne Kristuksen omat on temmattu, sillä profeetat kertovat selvästi ( mm. Sakarja ), että tämä joukko kootaan Herran kanssa Öljymäelle Jerusalemiin.

Tämän tempauksen ja Öljymäelle kokoamisen jälkeen alkavat tuomiot joista Johannes ilmestyskirjassaan puhuu Jeesuksen tulemuksen jälkeen.

Eli kuten aiemmen kysyit ketjussa, valitut temmataan Herraa vastaan yläilmoihin ja sen jälkeen kootaan Öljymäelle!
        Kuten eräs saarnamies osuvasti sanoikin, sillon saamme ensimmäisen ilmaisen matkan Pyhään maahan :)

Tässä valossa ymmärtää täysin sen mitä Jeesus evankeliumissaan kertoi tulemuksestaan ja lopunajasta. Ja palaset alkavat loksahdella paikoilleen.

Ennen kuin loppu, toisinsanoen Jeesuksen toinen tulemus tapahtuu, on ajat todella kovat, niin kovat, että jos Herra ei armossaan olisi sitä lyhentänyt ei kukaan selviäisi. Juuri tämän vuoksi Jeesus kehoitti seuraajiaan kestämään!

Et siis näe ristiriitaa siinä,
        että Hän on valmistanut Morsiamelleen sijan Isänsä Kotiin,
        ja luvannut noutaa Morsiamensa sinne,
        mutta viekin Morsiamensa Öljymäelle.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Et siis näe ristiriitaa siinä,
        että Hän on valmistanut Morsiamelleen sijan Isänsä Kotiin,
        ja luvannut noutaa Morsiamensa sinne,
        mutta viekin Morsiamensa Öljymäelle.

En näe.

Jeesus sanoi seuraajilleen: "Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta SAISITTE olla siellä MISSÄ MINÄ OLEN"

Sakarja sanoo Herran tulemuksen päivästä:

"Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja KAIKKI PYHÄT ovat HÄNEN MUKANAAN." ( Sakarja )

Kyllä Herran mukana Öljymäellä on niin apostolit joille Jeesus evankeliumin Sanat sanoi kuin ne jokainen muukin joka Kristukseessa on!

• Niko. kirjoitti:

En näe.

Jeesus sanoi seuraajilleen: "Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta SAISITTE olla siellä MISSÄ MINÄ OLEN"

Sakarja sanoo Herran tulemuksen päivästä:

"Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja KAIKKI PYHÄT ovat HÄNEN MUKANAAN." ( Sakarja )

Kyllä Herran mukana Öljymäellä on niin apostolit joille Jeesus evankeliumin Sanat sanoi kuin ne jokainen muukin joka Kristukseessa on!

Mikä on mielestäsi "Isän Koti",
        jonne Jeesus sanoi menevänsä,
        ja jonne Jeesus lupasi valmistaa meille sijaa.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Mikä on mielestäsi "Isän Koti",
        jonne Jeesus sanoi menevänsä,
        ja jonne Jeesus lupasi valmistaa meille sijaa.

Kalamos, eihän Herra jätä omiansa 1000 vuodeksi, sillä Hän on hallitseva täällä maanpäällä 1000 vuotta YHDESSÄ Hänen omiensa kanssa.

• 1234567...
        Niko. kirjoitti:

Kalamos, eihän Herra jätä omiansa 1000 vuodeksi, sillä Hän on hallitseva täällä maanpäällä 1000 vuotta YHDESSÄ Hänen omiensa kanssa.

Niko Ei Jeesus ole maanpäällä omiensa kanssa vaan taivaassa ne 1000 vuotta.

• Niko.
        1234567... kirjoitti:

Niko Ei Jeesus ole maanpäällä omiensa kanssa vaan taivaassa ne 1000 vuotta.

Höpsistä!
        Jeesus hallitsee kuninkaana yhdessä valittujen kanssa 1000 vuotta:

"vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. " ( ilmestyskirja )

• 1234567...
        Niko. kirjoitti:

Höpsistä!

"vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. " ( ilmestyskirja )

Vastine Nikolle.
        Jeesus on valittujensa kanssa 1000 vuotta taivaassa, jonne Hän on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
        Tämä maa on autio ja tyhjä 1000 vuotta, sillä joka ainoa jumalaton saa surmansa Hänen ilmestyksestään kun Jeesus tulee toisen kerran.

Kenelläkään ei ole sen jälkeen pelastumisen mahdollisuutta. Uskovilla on vain tämä yksi ylöstempaus.

Olen katsellut näitä sadun hohtoisia elokuvia TV seiskasta, jossa uskovat häviää yhtäkkiä vaatteet vaan jää jäljelle paikoilleen. Ja tänne jääneet tempoilevat ja ihmettelevät mitä on tapahtunut. Sitten jotkut heistä mukamas alkavat etsiä uskoa ja muistelemaan temmattujen uskoa ja antikristus ilmaantuu pedonmerkkeineen ja vainot mukamas alkaa jne.....

Kaikki viimeiset vitsaukset, vihat ja vainot pedon taholta tulevat ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. 13. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.

Silloin kun valta saadaan sitä myös käytetään.
        Pedonmerkki on sunnuntai ja mikrosirut hallintavälineitä. . . . Jumalan merkki on sapatti.
        Valitse Niko oikein niin pääset tempaukseen mukaan. Voittajat veisaavat lasimerellä Jumalan palvelijan Mooseksen virttä ja Karitsan virttä Ilm.15:2-3

• Niko.
        1234567... kirjoitti:

Vastine Nikolle.
        Jeesus on valittujensa kanssa 1000 vuotta taivaassa, jonne Hän on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
        Tämä maa on autio ja tyhjä 1000 vuotta, sillä joka ainoa jumalaton saa surmansa Hänen ilmestyksestään kun Jeesus tulee toisen kerran.

Kenelläkään ei ole sen jälkeen pelastumisen mahdollisuutta. Uskovilla on vain tämä yksi ylöstempaus.

Olen katsellut näitä sadun hohtoisia elokuvia TV seiskasta, jossa uskovat häviää yhtäkkiä vaatteet vaan jää jäljelle paikoilleen. Ja tänne jääneet tempoilevat ja ihmettelevät mitä on tapahtunut. Sitten jotkut heistä mukamas alkavat etsiä uskoa ja muistelemaan temmattujen uskoa ja antikristus ilmaantuu pedonmerkkeineen ja vainot mukamas alkaa jne.....

Kaikki viimeiset vitsaukset, vihat ja vainot pedon taholta tulevat ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. 13. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.

Silloin kun valta saadaan sitä myös käytetään.
        Pedonmerkki on sunnuntai ja mikrosirut hallintavälineitä. . . . Jumalan merkki on sapatti.
        Valitse Niko oikein niin pääset tempaukseen mukaan. Voittajat veisaavat lasimerellä Jumalan palvelijan Mooseksen virttä ja Karitsan virttä Ilm.15:2-3

Vastine nimimerkille 1234567:

Maa ei ole autio eikä tyhjä 1000 vuoden valtakunnan aikana.

Sana kertoo selvästi näin:

"Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja HALLITSIVAT yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt.

Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta." ( Ilmestyskirja luku 20 )

"Kun TUHAT VUOTTA tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa KANSAT harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa KANSAT sotaan, ja JOUKKOJA ON KUIN MEREN RANNALLA HIEKKAA." ( Ilmestyskirja luku 20 )

Pyhät temmataan maasta Herraa vastaan Herran päivänä. He yhdessä Herran kanssa kokoontuvat Öljymäelle Jerusalemiin ja sieltä Herra on aloittava vihan maljan vuodattamisen pahuutta vastaan!
        Hän, Jeesus on tuleva Kuninkaana HALLITSEMAAN 1000 vuotta yhdessä valittyjen ja Pyhien kanssa täällä maanpäällä!
        Hän näyttää kuinka maassa eletään Hänen hallinnan alla ja saata-na on vangittuna koko tämän tuhannen vuoden ajan.

Kristuksen valitut HALLITSEVAT koko tämän ajanjakson yhdessä Herran kanssa ja niissä tehtävissä mihin Herra heidät asettaa.

Jesaja kertoo tästä ajasta, että vasta SILLOIN aseet taotaan auroiksi, sillä on oleva rauha Kuninkaan hallintavallan alla!

Tämän ajanjakson lopulla saa-ana päästetään vielä kerran hetkeksi kansoja villitsemään ennen viimeistä tuomiota.

• 1234567...
        Niko. kirjoitti:

Vastine nimimerkille 1234567:

Maa ei ole autio eikä tyhjä 1000 vuoden valtakunnan aikana.

Sana kertoo selvästi näin:

"Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja HALLITSIVAT yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt.

Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta." ( Ilmestyskirja luku 20 )

"Kun TUHAT VUOTTA tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa KANSAT harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa KANSAT sotaan, ja JOUKKOJA ON KUIN MEREN RANNALLA HIEKKAA." ( Ilmestyskirja luku 20 )

Pyhät temmataan maasta Herraa vastaan Herran päivänä. He yhdessä Herran kanssa kokoontuvat Öljymäelle Jerusalemiin ja sieltä Herra on aloittava vihan maljan vuodattamisen pahuutta vastaan!
        Hän, Jeesus on tuleva Kuninkaana HALLITSEMAAN 1000 vuotta yhdessä valittyjen ja Pyhien kanssa täällä maanpäällä!
        Hän näyttää kuinka maassa eletään Hänen hallinnan alla ja saata-na on vangittuna koko tämän tuhannen vuoden ajan.

Kristuksen valitut HALLITSEVAT koko tämän ajanjakson yhdessä Herran kanssa ja niissä tehtävissä mihin Herra heidät asettaa.

Jesaja kertoo tästä ajasta, että vasta SILLOIN aseet taotaan auroiksi, sillä on oleva rauha Kuninkaan hallintavallan alla!

Tämän ajanjakson lopulla saa-ana päästetään vielä kerran hetkeksi kansoja villitsemään ennen viimeistä tuomiota.

Niko En yhdy sinun näkemykseesi mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan.

• Niko. kirjoitti:

lappix kirjoitti: "Oletko Niko myös sitä mieltä, että Jeesuksen piti tulla jo niiden 12 opetuslapsen eläessä?"

En ole.
        Jeesus tulee ajallansa, juuri silloin kuin oikea hetki on.

Niko, et siis usko mitä Jeesus itse sanoi?

• Niko. kirjoitti:

Höpsistä!

Niko. Ovatko nuo valtaistuimet sitten öljymäellä?

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Niko, et siis usko mitä Jeesus itse sanoi?

Elä laita sanoja Jeesuksen suuhun.

• Niko.
        1234567... kirjoitti:

Niko En yhdy sinun näkemykseesi mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan.

1234567, Luithan lainaukseni ilmestyskirjasta jossa selvästi kerrotaan tapahtumista 1000 vuoden valtakunnan aikana?

Mielelläni kuulisin perustelusi miksi olet kirjoituksestani eri mieltä ja perustelethan nimenomaan Raamatun Sanalla!

On totta, että kristikunnalla on hyvin monenlaisia näkemyksiä "lopunajoista" ja välillä jopa joutuu ihmettelemään, mistä moiset näkemyserot kumpuaa...
        Monin kohdin Sana on kuitenkin varsin selkeä kertoessaan lopunajoista ja sen vuoksi on tärkeää tutkia tätäkin asiaa nimenomaan Sanan parissa, eikä pitäytyä vain kuulemiinsa saarnaajien näkemyksiin tai muihin...
        Ihminen niin helposti pitäytyy oppimassaan näkemyksessä ja ei tahdo siitä luopua... jokaisessa meissä on varmasti tätä samaa piirrettä enempi tai vähempi.

Tuskin kukaan tässä asiassa voi sanoa olevansa aina ja jatkuvasti täysin oikeassa, vain Jumala voi, mutta rehellistä ja asiallista keskustelua jossa perimmäinen ja päällimmäinen augtoriteetti on Raamattu on hyvä käydä ja sellainen on aina hedelmällistä!

Siksi olenkin ilolla käynyt usein keskustelua tästä aiheesta mm. nimimerkki kalamoksen kanssa, vaikka paikoin jaammekin näkemyseroja koskien "lopunaikoja".

Olen varma, että vaikka näkemyseroja olisikin, rakentavasta keskustelusta voi kumpainenkin osapuoli oppia uutta ja rakentua kohti Sanan puhdasta Totuutta!

Kerran kirkkaudessa tulemme tietämään sitten koko Totuuden kaikkinensa!

Herra Jeesus meitä siunatkoon ja valaiskoon Sanaansa tahtonsa mukaan!

• Niko. kirjoitti:

1234567, Luithan lainaukseni ilmestyskirjasta jossa selvästi kerrotaan tapahtumista 1000 vuoden valtakunnan aikana?

Mielelläni kuulisin perustelusi miksi olet kirjoituksestani eri mieltä ja perustelethan nimenomaan Raamatun Sanalla!

On totta, että kristikunnalla on hyvin monenlaisia näkemyksiä "lopunajoista" ja välillä jopa joutuu ihmettelemään, mistä moiset näkemyserot kumpuaa...
        Monin kohdin Sana on kuitenkin varsin selkeä kertoessaan lopunajoista ja sen vuoksi on tärkeää tutkia tätäkin asiaa nimenomaan Sanan parissa, eikä pitäytyä vain kuulemiinsa saarnaajien näkemyksiin tai muihin...
        Ihminen niin helposti pitäytyy oppimassaan näkemyksessä ja ei tahdo siitä luopua... jokaisessa meissä on varmasti tätä samaa piirrettä enempi tai vähempi.

Tuskin kukaan tässä asiassa voi sanoa olevansa aina ja jatkuvasti täysin oikeassa, vain Jumala voi, mutta rehellistä ja asiallista keskustelua jossa perimmäinen ja päällimmäinen augtoriteetti on Raamattu on hyvä käydä ja sellainen on aina hedelmällistä!

Siksi olenkin ilolla käynyt usein keskustelua tästä aiheesta mm. nimimerkki kalamoksen kanssa, vaikka paikoin jaammekin näkemyseroja koskien "lopunaikoja".

Olen varma, että vaikka näkemyseroja olisikin, rakentavasta keskustelusta voi kumpainenkin osapuoli oppia uutta ja rakentua kohti Sanan puhdasta Totuutta!

Kerran kirkkaudessa tulemme tietämään sitten koko Totuuden kaikkinensa!

Herra Jeesus meitä siunatkoon ja valaiskoon Sanaansa tahtonsa mukaan!

Niko

Olen pahoillani, että en ole päässyt vähään aikaan vastaamaan.

Maa ei todellakaan ole autio ja tyhjä 1000 vuoden ajan,
        niinkuin hyvä ystävämme nimimerkki 1234567... väittää.

"Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen"

Totesit minulle viimeksi, että "eihän Herra jätä omiansa 1000 vuodeksi".
        Ei todellakaan jätä. Mutta ensin Hän tempaa meidät tykönsä vieden Isän kotiin.
        Siellä meidät vihitään. Mutta kun Hän tulee takaisin maan päälle,
        ja perustaa Israelille valtakunnan, niin Hän tulee pyhiensä kanssa.
        Ja nuo pyhät eivät suinkaan ole enkeleitä, vaan Hänen vihitty Morsiamensa,
        eli siis tuossa vaiheessa jo Hänen Vaimonsa.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Niko

Olen pahoillani, että en ole päässyt vähään aikaan vastaamaan.

Maa ei todellakaan ole autio ja tyhjä 1000 vuoden ajan,
        niinkuin hyvä ystävämme nimimerkki 1234567... väittää.

"Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen"

Totesit minulle viimeksi, että "eihän Herra jätä omiansa 1000 vuodeksi".
        Ei todellakaan jätä. Mutta ensin Hän tempaa meidät tykönsä vieden Isän kotiin.
        Siellä meidät vihitään. Mutta kun Hän tulee takaisin maan päälle,
        ja perustaa Israelille valtakunnan, niin Hän tulee pyhiensä kanssa.
        Ja nuo pyhät eivät suinkaan ole enkeleitä, vaan Hänen vihitty Morsiamensa,
        eli siis tuossa vaiheessa jo Hänen Vaimonsa.

Kalamos, hienoa, että mielipiteemme "lähestyvät" tässä asiassa keskustelun edetessä toisiaan! :)

Olemme täysin samaa mieltä siitä, että maa ei ole autio 1000 vuoden valtakunna aikana ja mikäli ymmärsin oikein olemme samaa mieltä myös siitä, että Kristus ja Hänen omansa, eli pyhät hallitsevat maata tuon 1000vuoden valtakunnan ajan.

Tahdoin siksi korostaen tuoda tämän esille, sillä kysyit aiemmin minulta sitä, että missä pyhät ovat Herran toisen tulemuksen tapahtuessa.
        Siihen siis vastasin, että kaikki jotka Kristuksen omia ovat, temmataan silloin Häntä vastaan yläilmoihin ja Herra yhdessä heidän kanssaan on kokoontuva öljymäelle, kuten Sakarjan kirja kertoo.

Ilmeisesti olemme samaa mieltä myös siitä, että tämä mainitsemasi pyhien joukko, eli Kristuksen morsian kenen kanssa Herra on tuleva maata hallitsemaan koostuu niin pakanoista pelastuneista, että Jaakobista pelastuneista.

Huomaan, että ainoa suurempi ero näkemyksiemme välillä on siinä, että sinä näet, että Herra tulisi lopunaikoina ENSIN noutamaan pakanat, eli tempaamaan heidät ja juuri ennen toista tulemista Hän sitten noutaisi myös Jaakobista omansa? Korjaa jos olen ymmärtänyt väärin.

Näet, siis ilmeisesti, että tempauksia on 2 ?

Mutta, se mitä koitin kirjoituksessani teroittaa oli nimenomaan se, että kirjoitukset selvästi puhuvat yhdestä ainoasta tempauksesta, siitä mikä on tapahtuva "viimeisen pasunan" soidessa, Herran tulemuksen hetkellä ja siihen joukkoon Paavali itsensäkin luki.

Mehän tiedämme, että Kristuksen tullessa takaisin maanpäälle ( Valkoisen hevosen ratsastaja ) niin silloin soi Jumalan pasuna.

Se pasuna on viimeinen pasuna, kuten Paavali korintolaiskirjeessään tempauksesta sanoi.

• Niko. kirjoitti:

Kalamos, hienoa, että mielipiteemme "lähestyvät" tässä asiassa keskustelun edetessä toisiaan! :)

Olemme täysin samaa mieltä siitä, että maa ei ole autio 1000 vuoden valtakunna aikana ja mikäli ymmärsin oikein olemme samaa mieltä myös siitä, että Kristus ja Hänen omansa, eli pyhät hallitsevat maata tuon 1000vuoden valtakunnan ajan.

Tahdoin siksi korostaen tuoda tämän esille, sillä kysyit aiemmin minulta sitä, että missä pyhät ovat Herran toisen tulemuksen tapahtuessa.
        Siihen siis vastasin, että kaikki jotka Kristuksen omia ovat, temmataan silloin Häntä vastaan yläilmoihin ja Herra yhdessä heidän kanssaan on kokoontuva öljymäelle, kuten Sakarjan kirja kertoo.

Ilmeisesti olemme samaa mieltä myös siitä, että tämä mainitsemasi pyhien joukko, eli Kristuksen morsian kenen kanssa Herra on tuleva maata hallitsemaan koostuu niin pakanoista pelastuneista, että Jaakobista pelastuneista.

Huomaan, että ainoa suurempi ero näkemyksiemme välillä on siinä, että sinä näet, että Herra tulisi lopunaikoina ENSIN noutamaan pakanat, eli tempaamaan heidät ja juuri ennen toista tulemista Hän sitten noutaisi myös Jaakobista omansa? Korjaa jos olen ymmärtänyt väärin.

Näet, siis ilmeisesti, että tempauksia on 2 ?

Mutta, se mitä koitin kirjoituksessani teroittaa oli nimenomaan se, että kirjoitukset selvästi puhuvat yhdestä ainoasta tempauksesta, siitä mikä on tapahtuva "viimeisen pasunan" soidessa, Herran tulemuksen hetkellä ja siihen joukkoon Paavali itsensäkin luki.

Mehän tiedämme, että Kristuksen tullessa takaisin maanpäälle ( Valkoisen hevosen ratsastaja ) niin silloin soi Jumalan pasuna.

Se pasuna on viimeinen pasuna, kuten Paavali korintolaiskirjeessään tempauksesta sanoi.

Niko

Seurakunta, jonka tempauksen Paavali kuvaa,
        ja joka salaisuus oli vain hänelle annettu tiedoksi suoraan Jeesukselta,
        muodostuu Uuden liiton uskovista.
        Olivat he sitten Jaakobin heimoa tai pakanoita.

• 1. Tess. 4:16
      Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan PASUUNAN KUULUESSA, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

Onko kyseessä salainen tempaaminen? Mitä tapahtuu muille elossa oleville?
      Jääkö maapallo autioksi tuhanneksi vuodeksi? Ketkä hallitsevat Kristuksen kanssa ne tuhat vuotta, ja onko se Hänen valtakuntansa?

• * Kalamos sen jo sanoikin. Ylös otto tampaamalla on selkeästi kirjoitettu Tess. kirjeessä, avaaja itsekkin sitä kopioi tänne, mikä siinä on kun lappix et ymmärrä lukemaasi, vaan kyselet asiaa joka on Raamatussa selkeästi sanottu.
      * Uskossa kuolleet nousee ensin, heidän maallinen majansa muutetaan samanlaiseksi kuin Jeesuksellakin oli kun Hän nousi kuolleista, myöhemmin Hänet vielä kirkastettiin. Ja kun kuolleet uskovat herätetään, samaan ikaan heidän noustessa ylös, me elossa olevat muutumme myös iankaikkisuus ruumiiltamme, joka on aineellista ja on kuolematon.
      * Jeesus odottaa ja ottaa vastaan seurakuntnasa YLÄILMOISSA, ja seurakunta nousee pilvissä, ja Ylienkelin ja pasunan ääntä ei kuule kuin seurakunta, heille nämä äänet on tarkoitettu, sivulliset ei näe eikä kuule mitään tässä tempauksessa.

* Matt. 24: luku kertoo sitten siitä, kun Jeesus tulee voimassa ja kirkkaudessa ja koko maailma saa Hänet nähdä, ja silloin on " tuhannen tuhansine pyhineen",(Juud.14.) eli seurakunta on Hänellä mukana ja varmaan suuri joukko enkeleitäkin, koska silloin Hän on Kuningasten Kuningas ja herrain Herra ja Majesteetti, Voittajana Hän tulee, ei enää koskaan nöyränä ja häväistynä , vaan Korkeimman Poikana ja Jumalana Kaikkivaltiaana.

* Ja kyllä Matteuskin kertoo Jeesuksen tulosta seurakunnalle, Jeesus itse puhuu siitä samssa yhteydessä kuin julkisesta tulostaan, Jeesuksen puheet on monisisältöisiä, mm. Hän puhuu, toinen otetaan ja toinen jätetään, se on tempaukseen liittyvää, ja koska molemmat tapahtuu aika lähekkäin , niin mikseikäs Hän puhuisi koko valtaisasta tapahtumasta.

• 1234567...

Vastine Mohikaanille.
        On vain yksi uskovien ylöstempaus silloin kun Jeesus tulee toisen kerran SUURELLA VOIMALLA ja KIRKKAUDELLA ja KAIKKIEN SILMÄT SAAVAT HÄHDÄ HÄNET.
        Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa JA elossa olevat uskovat muutetaan ja yhdessä heidät temmataan taivaaseen 1000 vuodeksi, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.

Kaikki jumalattomat vihaajat ja vainoojat peto antikristus saavat surmansa Hänen tulemisen ilmestyksestä. Kenelläkään ei ole pelastumisen mahdollisuutta Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.

Maa on autio ja tyhjä ja paholainen sidottuna 1000 vuotta. 1000 vuoden jälkeen on kaikkien aikojen jumalattomien ylösnousemus ja tuomio. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin, mutta tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa.

Luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu.

Pedonmerkki on sunnuntai ja mikrosirut hallintavälineitä. . . Jumalan merkki on sapatti.
        VALITKAA OIKEIN NIIN PÄÄSETTE TEMPAUKSEEN MUKAAN KUN JEESUS TULEE TOISEN KERRAN.

• vääristynyt näkemys
        1234567... kirjoitti:

Vastine Mohikaanille.
        On vain yksi uskovien ylöstempaus silloin kun Jeesus tulee toisen kerran SUURELLA VOIMALLA ja KIRKKAUDELLA ja KAIKKIEN SILMÄT SAAVAT HÄHDÄ HÄNET.
        Uskossa kuolleet herätetään kirkastetussa ruumiissa JA elossa olevat uskovat muutetaan ja yhdessä heidät temmataan taivaaseen 1000 vuodeksi, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.

Kaikki jumalattomat vihaajat ja vainoojat peto antikristus saavat surmansa Hänen tulemisen ilmestyksestä. Kenelläkään ei ole pelastumisen mahdollisuutta Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen.

Maa on autio ja tyhjä ja paholainen sidottuna 1000 vuotta. 1000 vuoden jälkeen on kaikkien aikojen jumalattomien ylösnousemus ja tuomio. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin, mutta tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa.

Luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu.

Pedonmerkki on sunnuntai ja mikrosirut hallintavälineitä. . . Jumalan merkki on sapatti.
        VALITKAA OIKEIN NIIN PÄÄSETTE TEMPAUKSEEN MUKAAN KUN JEESUS TULEE TOISEN KERRAN.

Vastine 1234567
        Monet odottavat rinta rottingilla ylöspääsyä tempaukseen, ennen Jeesuksen toista tulemista, mutta täällä he vaan näyttävät pysyttelevän maan pinnalla.

Patmoksen ohjelmaa TV7 kuulolla ollut. He rinta rottingilla saarnasivat ylöslähtöä 11:1.12 Klo. 20.30

• kysyn vaan
        vääristynyt näkemys kirjoitti:

Vastine 1234567
        Monet odottavat rinta rottingilla ylöspääsyä tempaukseen, ennen Jeesuksen toista tulemista, mutta täällä he vaan näyttävät pysyttelevän maan pinnalla.

Patmoksen ohjelmaa TV7 kuulolla ollut. He rinta rottingilla saarnasivat ylöslähtöä 11:1.12 Klo. 20.30

Kyseessä on harhaoppi nimeltä kiliasmi.
        Nykypäivänä vanhoille harhaopeille ja opettajien varaan rakentuneet lahkot ja seurakunnat käyttävät vastoin totuutta itsestään kristittyjen nimeä. He puhuvat itsestään niin paljon "oikeina kristittyinä", että itse totuus, nimi "vapaat suunnat" ei herätä kysymyksiä, että mitä sillä alunperin on tarkoitettu. He eivät ole kristinuskoisia, vaikka sellaisina esiintyvätkin, heillä on muut opit.

Esim. helluntaiherätys-liike on käynyt tonkimassa kaikki kristinuskon hylkäämät ja jo unohduksiin jääneet ikivanhat harhaopit uusio- ja hyötykäyttöön.

Pelagiolaisuus, arminolaisuus, nestoriolaisuus, montanolaisuus, kiliasmi...
        Näitä on lisää.

Mutta kun näitä ja muita harhoja julistaa Amerikan Saarnaaja, kultasormukset hehkuen ja hampaat välkkyen, porukkaa kaatuu veisaten transsissa lattiaan ja kivaa on.

Jo vanhat roomalaiset tajusivat, että kansa tarvitsee leipää ja sirkushuveja.
        Tämän saman ovat helluntailiikkeen saarnamiehet tajunneet, sillä erotuksella, että leivän sijasta tarjoavat tuulihattuja, mutta tyhmä kansa kiittää siitäkin.

Ja rahaa tulee johtajien taskuihin.
        Eikö herätä kysymyksiä, miksi mm. paljon entisiä rikollisia toimii Helluntaiherätyksen johtotehtävissä?

• l-h

mohi---* Jeesus odottaa ja ottaa vastaan seurakuntnasa YLÄILMOISSA, ja seurakunta nousee pilvissä

juu noin on,mutta mita tapahtuu tuon jalkeen?
      minne seurakunta menee....onko se selvitetty...taivaaseen vai takaisin maanpaalle?

• Niko.

Kaikki Kristuksen omat toisin sanoen Pyhät ovat "Herran päivänä" Hänen kanssaan Jerusalemissa Öljymäellä.

Eli kun Herra Jeesus on tuleva toisen kerra takaisin, viimeisen pasunan soidessa temmataan kaikki Kristuksen omat, eli seurakunta sekä Kristuksessa kuolleet Häntä vastaan yläilmoihin. Profeetat kertovat, että tuona päivänä Herra on tuleva Pyhiensä kanssa Jerusalemiin, Öljymäelle.
        Eli, Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan ja kaikki kootaan Öljymäelle.
        Siellä Herra on laittava tuomionsa täytäntöön kuten profeetat kertovat.

Tämän "ennalleen asettamisen" jälkeen, Herra perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa ja Kristuksen omat saavat toimia Hänen kanssaan Hänen työtovereinaan.

• Minä ihmettelen sinua. Sinä olet varmasti lukenut keskusteluja tästä aiheesta monet kerrat. Olet varmasti kysynyt samaa asiaa aikaisemminkin ja sinulle on vastattu. Siitä huolimatta sinä et vielä tiedä Raamatun ilmoitusta asiasta.

Kalamos jo vastasi sinulle. Joko nyt tiedät että Jeesus tulee noutamaan omansa taivaaseen Joh 14:1-3 Sanan lupauksensa mukaan. Se on näkymätön tapahtuma tälle maailmalle. Tämän maailman ihmiset huomaavat sen vain siitä että lapset ja Herraan Jeesukseen Kristukseen uskovat ihmiset katoavat "olemattomiin". He ovat saaneet ylösnousemusruumiin, samanlaisen ylösnousemusruumiin kuin Jeesuksella Kristuksella on (1 Joh 3:1-2). He ovat Jeesuksen kanssa ikuisesti.

• Jatketaan juttua. Jos tapahtuu kuten kerroitte, niin tarkoittaako se sitä, että maapallo on autio ja tyhjä sen jälkeen 1000 vuoden ajan?
      Eli, täällä ei ole yhtään elollista olentoa? Ketä saatana lähtee villitsemään päästessään vapaaksi tuhannen vuoden päästä, jos seurakunta on taivaassa?
      Ilm.20
      7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
      8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

• Maapallo ei suinkaan jää autioksi ja tyhjäksi.
        Vain Kristuksen omat temmataan.

• Ylöstempauksessa Herra Jeesus noutaa kaikki lapset ja Herraan Jeesukseen Kristukseen uskossa olevat ihmiset taivaaseen.
        Tänne jää uskosta osattomat ihmiset. He joutuvat kokemaan antikristuksen hirmuvallan. Se on vihan aika. Tuota vihan aikaa kestää noin seitsemän vuotta. Sitten Jeesus tulee Öljymäelle uskovien kanssa perustamaan tuhatvuotista rauhan valtakuntaa tänne maan päälle.
        Jeesus tappaa antikristuksen suunsa Hengellä. saatana heitetään syvyyden kaivoon ja sidotaan sinne tuhanneksi vuodeksi. Silloin hän ei voi enää villitä ihmisiä syntiin Jumalaa vastaan. Tästä johtuen maan päällä tulee rauha. Sodat loppuvat.

Ne ihmiset jotka ovat säilyneet hengissä antikristuksen vihan ajasta, he elävät täällä maan päällä tuhannen vuotta lihassa niin kuin sinä ja minä olemme tässä hetkessä lihan ruumiissamme. Ihmiset lisääntyvät ja elävät pitkään. Tuhannen vuoden jälkeen päästetään saatana irti vähäksi aikaa. Hän kokoaa heti tänne ylöstempauksessa jääneetelossa olevat lihan ruumiissa elävät ihmiset sotaan Jumalaa ja Karitsaa ja seurakuntaa vastaan.
        Herra Jeesus voittaa heidät. Tulee viimeisen tuomion aika.

• Mutta eikö Jeesus tulemuksessaan tuhoa jumalattomat kuten Nooan päivinä?
      Jeesus ei kylläkään koskaan ilmoittanut, että vihan aika kestää 7 vuotta. Ja vielä, suuri ahdistus koskee jokaista, myös valittuja.

• Kuten Henki sanoo seurakunnille Ilmestyskirjassa,
      Kristuksen seurakunta pelastetaan pois tuosta koetuksen hetkestä,
      joka tulee yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

Ja ahdistus eli nimenomaan Jaakobin ahdistus on oleva niin kova,
      ettei mikään "liha pelastuisi",
      ellei "valittujen tähden" niitä päiviä lyhennettäisi.

Siis nuo "valitut", ovat "lihaa",
      eivätkä hengellisen ylösnousemusruumiin omaavia.
      Siis valitut eivät ylöstemmattua joukkoa,
      vaan maan päällä eläviä ihmisiä Jumalan Valitusta kansasta Israelista.

• No mitenkäs sitten suomalaiset, jos kaikki valitut ovat Israelista ?

• Oleellista tuossa ahdistuksen ajassa Ilmestyskirjan mukaan on, että kukaan ei ota pedonmerkkiä. Merkkiä, joka laitettaisiin otsaan tai oikeaan käteen, ja jota ilman ei saa ostaa eikä myydä. Sen, joka näin toimii, tulee lopulta käymään hyvin.

• Mutta kuinka voimme ohittaa Jeesuksen todistuksen lopun ajasta? Käsittääkseni tapahtuu niin, että Hänen tulemuksessaan jumalattomat tuhotaan, siis käy niinkuin Nooan päivinä. Sitä ennen on suuri ahdistus, johon joutuvat kaikki, myös valitut.
        Eikä kaikkia temmata taivaaseen, vaan ne 144000, jokta muodostavat taivaallisen hallituksen. Muut jäävät maan päälle, joita hallitaan taivaasta. Jos on hallitus, niin pitää myös olla hallittavia. Ja tämä kestää tuhat vuotta, jolloin saatana on sidottuna.
        Jeesus ei koskaan opettanut, että tulee 7 vuoden vaivan aika, se on väärä tulkinta. On siis vain suuri ahdistus, jonka päättyessä Jeesus tulee ja tempaa ne 144 000, jotka hallitsevat 1000 vuotta Jeesuksen kanssa.

Suuri ahdistus tarkoittaa sitä vihan aikaa, jota helluntailaiset opettavat 7 vuoden vihan aikana.

• lappix kirjoitti:

Mutta kuinka voimme ohittaa Jeesuksen todistuksen lopun ajasta? Käsittääkseni tapahtuu niin, että Hänen tulemuksessaan jumalattomat tuhotaan, siis käy niinkuin Nooan päivinä. Sitä ennen on suuri ahdistus, johon joutuvat kaikki, myös valitut.
        Eikä kaikkia temmata taivaaseen, vaan ne 144000, jokta muodostavat taivaallisen hallituksen. Muut jäävät maan päälle, joita hallitaan taivaasta. Jos on hallitus, niin pitää myös olla hallittavia. Ja tämä kestää tuhat vuotta, jolloin saatana on sidottuna.
        Jeesus ei koskaan opettanut, että tulee 7 vuoden vaivan aika, se on väärä tulkinta. On siis vain suuri ahdistus, jonka päättyessä Jeesus tulee ja tempaa ne 144 000, jotka hallitsevat 1000 vuotta Jeesuksen kanssa.

Suuri ahdistus tarkoittaa sitä vihan aikaa, jota helluntailaiset opettavat 7 vuoden vihan aikana.

Jumalan vihan aika on eri aika kuin ahdistuksen/vaivan aika. Niitä ei pidä sotkea keskenään.
        Jos sotkee, niin käy kuten Jaikalille ja kalamokselle, että luulee ylöstempauksen tapahtuvan ennen ahdistuksen aikaa.
        Älä sinäkään lappix sotke noita aikoja, vaikkakin uskot raamatun mukaisesti, että uskovat ovat maan päällä ahdistuksen aikana.

Ahdistuksen aika alkaa kolme ja puoli vuotta ennen vihan maljojen vuodattamista, joka tarkoittaa Jumalan vihan aikaa. Jumalan vihan aika taas on aivan ahdistuksen ajan lopussa.

Ahdistuksen aikana on uskovia vielä maan päällä, koska Ilmestyskirja kertoo näin:
        Rev 7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        Rev 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta a-h-d-i-s-t-u-k-s-e-s-t-a tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Seuraavat jakeet koskevat vihan aikaa eli Jumalan vihan maljojen vuodattamisen aikaa ahdistuksen ajan lopulla:
        1Th 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Rev 16:1 Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".

Jumalan vihan ajasta kertoo koko Ilmestyskirjan 16. luku.

Ahdistuksen ajasta kerrotaan esim. seuraavassa:
        Mat 24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa ….
        Mat 24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. Vrt. Dan.12:1.

Ja samasta ahdistuksen ajasta sanoo Danielin kirja näin:

Dan 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva a-h-d-i-s-t-u-k-s-e-n aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta s-i-i-h-e-n a-i-k-a-a-n pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

On huomattava, että siihen aikaan, ahdistuksen aikaan pelastetaan ja ylöstemmataan sinun kansasi
        eli valitut, uskovat. Ei tässä sanota , että e-n-n-e-n sitä aikaa (ahdistuksen aikaa).

Ahdistuksen aika alkaa antikristuksen, laittomuuden ihmisen eli Danielin kertoman hävityksen kauhistuksen ilmestymisellä. Kts. 2.Tess.2: 3-4.
        Ja sitä aikaa kestää aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa eli kolme ja puoli vuotta, niinkuin Dan.12:7 sanoo. Siitä todistavat myös kaikki Ilmestyskirjassa ilmoitetut ajat (1260 päivää, 42 kuukautta).
        Tämä aika päättyy Jumalan vihan maljojen vuodattamiseen, jonka saavat osakseen lopun ajalla pedon merkin ottaneet. Ja ennen näiden maljojen vuodattamista uskovat pelastuvat, mutta eivät he ahdistuksen ajalta välty.

Tämähän ei taas sovi helluntailaisten oppiin, mutta raamatun oppiin kylläkin.

• Jonah kirjoitti:

Jumalan vihan aika on eri aika kuin ahdistuksen/vaivan aika. Niitä ei pidä sotkea keskenään.
        Jos sotkee, niin käy kuten Jaikalille ja kalamokselle, että luulee ylöstempauksen tapahtuvan ennen ahdistuksen aikaa.
        Älä sinäkään lappix sotke noita aikoja, vaikkakin uskot raamatun mukaisesti, että uskovat ovat maan päällä ahdistuksen aikana.

Ahdistuksen aika alkaa kolme ja puoli vuotta ennen vihan maljojen vuodattamista, joka tarkoittaa Jumalan vihan aikaa. Jumalan vihan aika taas on aivan ahdistuksen ajan lopussa.

Ahdistuksen aikana on uskovia vielä maan päällä, koska Ilmestyskirja kertoo näin:
        Rev 7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        Rev 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta a-h-d-i-s-t-u-k-s-e-s-t-a tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Seuraavat jakeet koskevat vihan aikaa eli Jumalan vihan maljojen vuodattamisen aikaa ahdistuksen ajan lopulla:
        1Th 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Rev 16:1 Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".

Jumalan vihan ajasta kertoo koko Ilmestyskirjan 16. luku.

Ahdistuksen ajasta kerrotaan esim. seuraavassa:
        Mat 24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa ….
        Mat 24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. Vrt. Dan.12:1.

Ja samasta ahdistuksen ajasta sanoo Danielin kirja näin:

Dan 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva a-h-d-i-s-t-u-k-s-e-n aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta s-i-i-h-e-n a-i-k-a-a-n pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

On huomattava, että siihen aikaan, ahdistuksen aikaan pelastetaan ja ylöstemmataan sinun kansasi
        eli valitut, uskovat. Ei tässä sanota , että e-n-n-e-n sitä aikaa (ahdistuksen aikaa).

Ahdistuksen aika alkaa antikristuksen, laittomuuden ihmisen eli Danielin kertoman hävityksen kauhistuksen ilmestymisellä. Kts. 2.Tess.2: 3-4.
        Ja sitä aikaa kestää aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa eli kolme ja puoli vuotta, niinkuin Dan.12:7 sanoo. Siitä todistavat myös kaikki Ilmestyskirjassa ilmoitetut ajat (1260 päivää, 42 kuukautta).
        Tämä aika päättyy Jumalan vihan maljojen vuodattamiseen, jonka saavat osakseen lopun ajalla pedon merkin ottaneet. Ja ennen näiden maljojen vuodattamista uskovat pelastuvat, mutta eivät he ahdistuksen ajalta välty.

Tämähän ei taas sovi helluntailaisten oppiin, mutta raamatun oppiin kylläkin.

Voi Jonah. Minä en luule mitään, vaan uskon kaiken, mitä Raamattu sanoo.
        Ja meistä, jotka nyt meneillään olevassa armotalouskaudessa
        olemme kääntyneet epäjumalista Jumalan tykö, Raamattu sanoo,
        että tulemme taivaallisesta Jerusalemista käsin hallitsemaan
        maan päällä asuvia, meneillään olevan armotalouskauden jälkeen koittavan
        tuhatvuotiskauden ajan. Ja sitten tulee loppu.
        saatana ja kaikki sen omat heitetään lopullisesti tulijärveen.
        Ja sitten Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.
        Ja Jumalan maja on ihmisten keskellä. Ja Jumala on kaikki kaikissa.

Mutta todellakin. Sitä ennen on tuo mainitsemasi ahdistuksen aika.
        Kun uutisia kuuntelee ja katselee, niin eihän uskova ihminen voi olla,
        kuulematta ja näkemättä, synnytystuskien alkua.
        On tulta ja savupatsaita, mannerlaatat liikehtivät, valtiot menevät konkurssiin,
        ja Persian kuningas uhkaa Israelia ja koko maailmaa ydinsodalla.

Mutta kun synnytystuskat ovat ohi, on maa samoinkuin Jaakob
        syntynyt uudesti. "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä,
        jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella,
        saatte tekin, jotka olette minua seuranneet,
        istua kahdellatoista valtaistuimella
        ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa." Matt 19:28

Ennen tuota maan uudistumista on kuitenkin edessä
        Jaakobin ahdistus. Jaakob on synnytystuskissa.
        "Kysykää ja katsokaa: synnyttääkö miehenpuoli?
        Miksi näen kaikkien miesten pitelevän käsin lanteitansa
        synnyttäväisten tavalla,
        ja miksi ovat kaikki kasvot käyneet valjuiksi?
        Voi! Suuri on se päivä, ei ole sen kaltaista.
        Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä.
        Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot,
        minä särjen ikeen sinun kaulastasi ja katkaisen sinun siteesi.
        Eivät tee enää muukalaiset heitä palvelijoikseen,
        vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa,
        ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä heille herätän.
        Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob,
        älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel.
        Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta,
        sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta.
        Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa,
        kenenkään peljättämättä.
        Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut.
        Minä teen lopun kaikista kansoista,
        joiden sekaan minä olen sinut hajottanut;
        ainoastaan sinusta minä en loppua tee:
        minä kuritan sinua kohtuudella,
        mutta rankaisematta minä en sinua jätä." Jer 30

Tuon kaikkein suurimman ahdistuksensa keskellä
        Jaakob eli Danielin kansa pelastetaan.
        "Ja se on oleva AHDISTUKSEN AIKA,
        jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut,
        hamaan siihen aikaan asti.
        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi" (Dan 12)
        Jeesus puhuu juuri tuosta Danielin kansalle annetusta viestistä
        ja kehottaa Danielin kansaa eli Juudeassa olevia pakenemaan vuorille.
        "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne
        tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        Sillä silloin on oleva SUURI AHDISTUS,
        jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta
        hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule." (Matt 24:20-21)

Ennen tuota Jaakobin ahdistusta ja Jumalan vihan vuodattamista
        pakanakansojen päälle, tapahtuu Paavalin kuvaama tempaus.
        Jeesus tulee taivaasta, ja päästää meidät sen jälkeen tulevasta vihasta.
        Eli Paavalin mukaan tämä tempaus koskee kaikkia niitä,
        jotka nykyisessä armotalouskaudessa ovat kääntyneet
        epäjumalista Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa
        ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa,
        jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta,
        joka päästää meidät tulevasta vihasta. (1Tess 1)
        Jeesus lupaa nimenomaan seurakunnille, että Hän
        "pelastaa pois tuosta koetuksen hetkestä". Ilm 3:10

• kalamos kirjoitti:

Voi Jonah. Minä en luule mitään, vaan uskon kaiken, mitä Raamattu sanoo.
        Ja meistä, jotka nyt meneillään olevassa armotalouskaudessa
        olemme kääntyneet epäjumalista Jumalan tykö, Raamattu sanoo,
        että tulemme taivaallisesta Jerusalemista käsin hallitsemaan
        maan päällä asuvia, meneillään olevan armotalouskauden jälkeen koittavan
        tuhatvuotiskauden ajan. Ja sitten tulee loppu.
        saatana ja kaikki sen omat heitetään lopullisesti tulijärveen.
        Ja sitten Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.
        Ja Jumalan maja on ihmisten keskellä. Ja Jumala on kaikki kaikissa.

Mutta todellakin. Sitä ennen on tuo mainitsemasi ahdistuksen aika.
        Kun uutisia kuuntelee ja katselee, niin eihän uskova ihminen voi olla,
        kuulematta ja näkemättä, synnytystuskien alkua.
        On tulta ja savupatsaita, mannerlaatat liikehtivät, valtiot menevät konkurssiin,
        ja Persian kuningas uhkaa Israelia ja koko maailmaa ydinsodalla.

Mutta kun synnytystuskat ovat ohi, on maa samoinkuin Jaakob
        syntynyt uudesti. "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä,
        jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella,
        saatte tekin, jotka olette minua seuranneet,
        istua kahdellatoista valtaistuimella
        ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa." Matt 19:28

Ennen tuota maan uudistumista on kuitenkin edessä
        Jaakobin ahdistus. Jaakob on synnytystuskissa.
        "Kysykää ja katsokaa: synnyttääkö miehenpuoli?
        synnyttäväisten tavalla,
        Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä.
        Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot,
        minä särjen ikeen sinun kaulastasi ja katkaisen sinun siteesi.
        Eivät tee enää muukalaiset heitä palvelijoikseen,
        vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa,
        ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä heille herätän.
        Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob,
        älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel.
        Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta,
        sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta.
        Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa,
        kenenkään peljättämättä.
        Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut.
        Minä teen lopun kaikista kansoista,
        joiden sekaan minä olen sinut hajottanut;
        ainoastaan sinusta minä en loppua tee:
        minä kuritan sinua kohtuudella,
        mutta rankaisematta minä en sinua jätä." Jer 30

Tuon kaikkein suurimman ahdistuksensa keskellä
        Jaakob eli Danielin kansa pelastetaan.
        "Ja se on oleva AHDISTUKSEN AIKA,
        jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut,
        hamaan siihen aikaan asti.
        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi" (Dan 12)
        Jeesus puhuu juuri tuosta Danielin kansalle annetusta viestistä
        ja kehottaa Danielin kansaa eli Juudeassa olevia pakenemaan vuorille.
        "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne
        tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        Sillä silloin on oleva SUURI AHDISTUS,
        jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta
        hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule." (Matt 24:20-21)

Ennen tuota Jaakobin ahdistusta ja Jumalan vihan vuodattamista
        pakanakansojen päälle, tapahtuu Paavalin kuvaama tempaus.
        Jeesus tulee taivaasta, ja päästää meidät sen jälkeen tulevasta vihasta.
        Eli Paavalin mukaan tämä tempaus koskee kaikkia niitä,
        jotka nykyisessä armotalouskaudessa ovat kääntyneet
        epäjumalista Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa
        ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa,
        jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta,
        joka päästää meidät tulevasta vihasta. (1Tess 1)
        Jeesus lupaa nimenomaan seurakunnille, että Hän
        "pelastaa pois tuosta koetuksen hetkestä". Ilm 3:10

Voi, kalamos.
        Koetuksen h-e-t-k-i on eri asia kuin ahdistuksen a-i-k-a.

Koetuksen hetki sisältyy ahdistuksen aikaan ja tarkoittaa pedon merkin ottamista tai ei ottamista. Se on se hetki, jolloin valinta tehdään antikristuksen ja Kristuksen välillä.

Esille ottamasi jae Ilm.3:10 koskee esikoisia, jotka eivät ole kieltäneet Jumalan Pojan nimeä (3:8).
        Samoin seuraava jae 3:12 koskee esikoisia.

Rev 3:8...mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
        Rev 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
        Rev 3:12 J-o-k-a v-o-i-t-t-a-a, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä KIRJOITAN HÄNEEN JUMALANI NIMEN ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja OMAN uuden NIMENI.

Jeesus lupaa kirjoittaa näihin Jumalansa nimen ja oman nimensä. Missä nimet on sitten kirjoitettu ja keihin?

Nimet on kirjoitettu esikoisten 144 000 otsiin, kun nämä ovat jo taivaassa:

Rev 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli KIRJOITETTU HÄNEN NIMENSÄ ja hänen ISÄNSÄ NIMI.

• Jonah kirjoitti:

Voi, kalamos.
        Koetuksen h-e-t-k-i on eri asia kuin ahdistuksen a-i-k-a.

Koetuksen hetki sisältyy ahdistuksen aikaan ja tarkoittaa pedon merkin ottamista tai ei ottamista. Se on se hetki, jolloin valinta tehdään antikristuksen ja Kristuksen välillä.

Esille ottamasi jae Ilm.3:10 koskee esikoisia, jotka eivät ole kieltäneet Jumalan Pojan nimeä (3:8).
        Samoin seuraava jae 3:12 koskee esikoisia.

Rev 3:8...mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
        Rev 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
        Rev 3:12 J-o-k-a v-o-i-t-t-a-a, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä KIRJOITAN HÄNEEN JUMALANI NIMEN ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja OMAN uuden NIMENI.

Jeesus lupaa kirjoittaa näihin Jumalansa nimen ja oman nimensä. Missä nimet on sitten kirjoitettu ja keihin?

Nimet on kirjoitettu esikoisten 144 000 otsiin, kun nämä ovat jo taivaassa:

Rev 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli KIRJOITETTU HÄNEN NIMENSÄ ja hänen ISÄNSÄ NIMI.

Oikein hyvin kirjoitit pitkän matkaa. Iloitsen siitä.

Mutta sitten sinulta on jäänyt lukematta
        tai sitten vain uskomata se,
        että nuo 144 000 ovat kaikki Isrealin eri heimoista.

Nämä 144 000 sitetöidään hirvittävällä kiireellä yhdessä rytäkässä
        vasta sen jälkeen kun kuusi sinettiä on jo avattu.

Sen sijaan seurakunta kaikista kansoista on jo temmattu taivaaseen
        ja laulaa ylistysvirttä karitsalle Jumalan Valtaistuimen edessä,
        kun vielä yhtäkään sinettiä ei ole avattu.

• kalamos kirjoitti:

Sanoit kalamos:
        >>>Nämä 144 000 sitetöidään hirvittävällä kiireellä yhdessä rytäkässä vasta sen jälkeen kun kuusi sinettiä on jo avattu.

• Jonah kirjoitti:

Sanoit kalamos:
        >>>Nämä 144 000 sitetöidään hirvittävällä kiireellä yhdessä rytäkässä vasta sen jälkeen kun kuusi sinettiä on jo avattu.

Oikein Jonah. Paavali sanoi:

Room.10.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

Eli Raamatussa mainitut "israelilaiset" ovat hengellisen Israelin, Jumalan valitsemia vanhurskaita ihmisiä kaikista kansoista. Niistä koostuu myös ne 144 000 ja tietysti muut Jeesuksen valitut.

• Jonah kirjoitti:

Sanoit kalamos:

Et taaskaan Jonah lainkaan huomioinut Raamatun ilmoittamaa faktaa.
        Nuo 144 000 sinetöidään yhdessä rytäkässä hirvittävällä kiireellä
        sen jälkeen, kun kuusi sinettiä on jo avattu.
        Mutta seurakunta kaikista kansoista on Jumalan Valtaistuimen edessä
        laulamassa ylistysvirttä jo ennenkuin ensimmäistäkään sinettiä on avattu.

Raamatussa ei ole yhtään turhaa sanaa.
        Jokaisesta sellaisesta mekin joudumme kerran tilille.

Ja nyt Ilmestyskirjassa sanotaan:
        "kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä,
        Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta ....

Ja sinä sanot, että Juudan sukukunnasta ei sinetöidä 12 000.
        Ruubenin sukukunnasta ei sinetöidä 12 000. Jne.

Arvaapa kumpaa uskon. Sinua vai Raamattua.

Ilmestyskirjassa ei esiinny kertaakaan sanaa vertaus.
        Se ei ole vertausta.
        Johannes todella näki mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
        Se näytettiin hänelle. Hän katseli noita tapahtumia.

Mutta Johannekselle oli annettu myös käsky kirjoittaa se kirjaan.
        Ja silloin Johanneksen täytyi turvautua kielikuviin.
        Hän ei aina löytänyt sanoja, joilla suoraan ilmaista se, minkä hän näki.
        Ja niin hän kirjoittaa: ja minä näin ikäänkuin ...

Mutta vertauskuvia Johannekselle ei näytetty.
        Jeesus todellakin näytti Johannekselle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
        Eikä Ruuben ole mikään vertauskuva. Ruuben on yksi Israelin lapsista.
        Ja tuosta sukukunnasta Ilmestyskirjan mukaan sinetöidään 12 000.

Muistathan, minä en luule mitään, minä uskon kaiken, mitä Sana sanoo.
        Sinä taas luulet kaikenlaista, ja nimität tuota luulemista ymmärtämiseksi.
        Ja yritit vielä vakuuttaa, ettei raamattua saa uskoa, vaan se pitää ymmärtää.
        Näin ei ole. Se on niin ja aamen. Esimerkiksi pieni lapsukainen,
        joka kuuntelee Jeesuksen esittämää vertausta ei koskaan
        sisäistä väärää tai epätotuullista informaatiota.
        Vertausteksti ei koskaan Raamatun sivuilla ole valhetta.
        Jeesus ei koskaan esittänyt vertauksena epätosia tapahtumia.
        Vertauksen idea on juuri siinä, että kun tuo vertaustapahtuam
        on jokaiselle ihmiselle, niin sen avulla voidaan ymmärtää jotain syvempääkin.
        Esimerkiksi kun kylväjä lähti kylvämään, ja linnut tulivat ja söivät osan siemenistä, niin tämä on totisinta totta elävästä elämästä. Ymmärsitkö?

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Yhdessä meidät pakanat temmataan heidän, Jaakobin heimolaisten kanssa ja silloin kun Juudeassa on suuri ahdistus kuten profetiat sanovat ei tempausta ole vielä tapahtunut. Se tapahtuu Herran tulemisen hetkellä, VIIMEISEN PASUNAN soidessa!

Silloin temmataan JOKAINEN joka on uskoo Herraan, myös he Jaakobin heimon jäsenet joiden sisimpään Herra on Henkensä vuodattava, niin että he itkevät Häntä niinkuin ainokaista lasta itketään! Vasta silloin on Herra tuleva ja vasta silloin temmataan heidät jotka Kristuksessa ovat Häntä vastaan!

Ja silloin on jokainen Pyhä yhdessä Herran kanssa tuleva Öljymäelle kuten profeetta Sakarja kertoo.

Jos todella olet sitä mieltä, että Herra on tarkoittanut tempauksen VAIN pakanoille, niin miksi Paavali laski itse kuuluvansa temmattujen joukkoon?

• Niko.
        Niko. kirjoitti:

Yhdessä meidät pakanat temmataan heidän, Jaakobin heimolaisten kanssa ja silloin kun Juudeassa on suuri ahdistus kuten profetiat sanovat ei tempausta ole vielä tapahtunut. Se tapahtuu Herran tulemisen hetkellä, VIIMEISEN PASUNAN soidessa!

Silloin temmataan JOKAINEN joka on uskoo Herraan, myös he Jaakobin heimon jäsenet joiden sisimpään Herra on Henkensä vuodattava, niin että he itkevät Häntä niinkuin ainokaista lasta itketään! Vasta silloin on Herra tuleva ja vasta silloin temmataan heidät jotka Kristuksessa ovat Häntä vastaan!

Ja silloin on jokainen Pyhä yhdessä Herran kanssa tuleva Öljymäelle kuten profeetta Sakarja kertoo.

Jos todella olet sitä mieltä, että Herra on tarkoittanut tempauksen VAIN pakanoille, niin miksi Paavali laski itse kuuluvansa temmattujen joukkoon?

Jos näin ei olisi, olisi Paavali ollut väärässä käyttäessään tempauksesta kertoessaan sanontaa "meidät" sekä siinä, että sanoi tempauksen tapahtuvan VIIMEISEN PASUNAN soidessa.
        Ilmestyskirja kertoo, että pasuna kyllä soi Herran tulemuksen hetkellä.

Aivan selvä on myös Paavalin Sana tessalonikalaiskirjeessä jossa Hän sanoo:
        "Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla. " ( Tessalonikalaiskirje )

Kuinka tämä Sana voisi tarkoittaa mitään muuta ajanhetkeä kuin se mistä ilmestyskirja kertoo kun valkoinen ratsastaja saapuu?

• Niko. kirjoitti:

Jos näin ei olisi, olisi Paavali ollut väärässä käyttäessään tempauksesta kertoessaan sanontaa "meidät" sekä siinä, että sanoi tempauksen tapahtuvan VIIMEISEN PASUNAN soidessa.
        Ilmestyskirja kertoo, että pasuna kyllä soi Herran tulemuksen hetkellä.

Aivan selvä on myös Paavalin Sana tessalonikalaiskirjeessä jossa Hän sanoo:
        "Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla. " ( Tessalonikalaiskirje )

Kuinka tämä Sana voisi tarkoittaa mitään muuta ajanhetkeä kuin se mistä ilmestyskirja kertoo kun valkoinen ratsastaja saapuu?

Meitä elossa olevia ei temmata
        yhdessä Jaakobin heimolaisten kanssa,
        vaan Kristuksessa kuolleideiden kanssa,
        riippumatta siitä ovatko he
        Jaakobin heimoa vai pakanoita.

Paavali oli saanut ilmestyksen kautta tietää
        monta Kristukseen kätkeytyvää salaisuutta.
        Yksi näistä oli seurakunnan salaisuus.
        Ja tähän liittyvä on tempauksen salaisuus,
        jonka yhteydessä Paavali käyttää ilmaisua
        Viimeinen pasuuna ja Jumalan pasuuna.

Tuo käsite Viimeinen pasuuna tarkoittaa
        viimeistä, peruuttamatonta, äänimerkkiä.
        Se on sotaanlähdön pasuuna.
        Kun tuo Jumalan pasuuna soi,
        on tullut Herran sotimispäivä. (Sak 14)

Silloin alkaa maan päällä suuri ahdistus,
        jota Jeesus kuvasi käyttäen sanaa,
        joka tarkoittaa lapsen synnyttämiseen liittyviä tuskia.
        Jo profeetta Jeremia sanoi:
        synnyttäväisten tavalla,
        Se on Jaakobille ahdistuksen aika,
        mutta hän on pelastuva siitä. Jer 30:6-7

Eli kun tuo pasuuna soi, seurakunta temmataan
        ja Israelia kohtaa Jaakobin ahdistus.
        Matt 24 puhuu asioista, jotka liittyvät siihen,
        kun Jeesus palaa maan päälle ja perustaa Israelille valtakunnan.
        Silloin Israel kootaan lopullisesti isiensä maahan maan ääristä saakka.

Seurakunnan tempaus on aivan toisensuuntainen tapahtuma.
        Silloin Jeesus vie Morsiamensa ylös taivaisiin Isänsä Kotiin.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Meitä elossa olevia ei temmata
        yhdessä Jaakobin heimolaisten kanssa,
        vaan Kristuksessa kuolleideiden kanssa,
        riippumatta siitä ovatko he
        Jaakobin heimoa vai pakanoita.

Yksi näistä oli seurakunnan salaisuus.
        Ja tähän liittyvä on tempauksen salaisuus,
        jonka yhteydessä Paavali käyttää ilmaisua
        Viimeinen pasuuna ja Jumalan pasuuna.

Tuo käsite Viimeinen pasuuna tarkoittaa
        Se on sotaanlähdön pasuuna.
        Kun tuo Jumalan pasuuna soi,
        on tullut Herran sotimispäivä. (Sak 14)

jota Jeesus kuvasi käyttäen sanaa,
        joka tarkoittaa lapsen synnyttämiseen liittyviä tuskia.
        synnyttäväisten tavalla,
        Se on Jaakobille ahdistuksen aika,
        mutta hän on pelastuva siitä. Jer 30:6-7

Eli kun tuo pasuuna soi, seurakunta temmataan
        ja Israelia kohtaa Jaakobin ahdistus.
        Matt 24 puhuu asioista, jotka liittyvät siihen,
        kun Jeesus palaa maan päälle ja perustaa Israelille valtakunnan.
        Silloin Israel kootaan lopullisesti isiensä maahan maan ääristä saakka.

Seurakunnan tempaus on aivan toisensuuntainen tapahtuma.
        Silloin Jeesus vie Morsiamensa ylös taivaisiin Isänsä Kotiin.

Kristus ei ole tuleva takaisin ennenkuin Jaakob itkee Häntä niinkuin ainokaista Poikaa itketään. ( Sakarja )

Paavali kertoi, että aikojen lopulla "koko Israel pelastuu" ( Room ), tarkoittaen, että koko se todellinen Aabrahamin siemen, se valittu ryhmä tuosta kansasta on pelastuva, eli He USKOVAT Häneen, Jeesukseen.

Sakarja kertoo, että Jumala on heidän sisimpäänsä vuodattava Henkensä.

Vasta silloin kun tämä "koko" Jaakobin joukko on pelastunut, vasta silloin voi Herra tulla takaisin, eikä tämä tapahdu ennenkuin pakanain joukko, heistä pelastuvien, on täysi!

Kyllä jokainen heistä ( Jaakobista ) keiden sydämeen Jumalan on Henkensä vuodattava kuten Sakarja kertoo on kokeva myös tempauksen, he tulevat osaksi Kristuksen morsianta.

Ei Kristuksessa olla juutalaisia, pakanoita eikä muitakaan, sillä kaikki yhdessä ovat samaa puuta!

Lopunajan vainot koskevat Kristuksen seuraajia, oli kyseessä pakana tai juutalainen ja minä näen niin, että heidät jokainen yhdessä temmataan VASTA SILLOIN kun Kristus on tuleva loistossaan takaisin!

• 1234567...
        Niko. kirjoitti:

Kristus ei ole tuleva takaisin ennenkuin Jaakob itkee Häntä niinkuin ainokaista Poikaa itketään. ( Sakarja )

Paavali kertoi, että aikojen lopulla "koko Israel pelastuu" ( Room ), tarkoittaen, että koko se todellinen Aabrahamin siemen, se valittu ryhmä tuosta kansasta on pelastuva, eli He USKOVAT Häneen, Jeesukseen.

Vasta silloin kun tämä "koko" Jaakobin joukko on pelastunut, vasta silloin voi Herra tulla takaisin, eikä tämä tapahdu ennenkuin pakanain joukko, heistä pelastuvien, on täysi!

Kyllä jokainen heistä ( Jaakobista ) keiden sydämeen Jumalan on Henkensä vuodattava kuten Sakarja kertoo on kokeva myös tempauksen, he tulevat osaksi Kristuksen morsianta.

Ei Kristuksessa olla juutalaisia, pakanoita eikä muitakaan, sillä kaikki yhdessä ovat samaa puuta!

Lopunajan vainot koskevat Kristuksen seuraajia, oli kyseessä pakana tai juutalainen ja minä näen niin, että heidät jokainen yhdessä temmataan VASTA SILLOIN kun Kristus on tuleva loistossaan takaisin!

Niko Lopun ajan vainot koskevat niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon Ilm.14:12

Ilm.12:17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Ylimääräistä tempausta ei tule olemaan, ennen Jeesuksen toista tulemista se on 100% varma.

• Niko. kirjoitti:

Kun Jeesus tulee takaisin, niin että Hänen jalkansa tömähtävät Öljymäelle,
        niin silloin Hän perustaa valtakunnan, jota Israel odotti.
        Ja silloin toteutuu se, mikä alunperin oli tarkoitus,
        että Israelista käsin julistetaan evankeliumi maan ääriin asti.
        Ja sitten tulee loppu.

• l-h

jaikal
      Minä ihmettelen sinua. Sinä olet varmasti lukenut keskusteluja tästä aiheesta monet kerrat. Olet varmasti kysynyt samaa asiaa aikaisemminkin ja sinulle on vastattu. Siitä huolimatta sinä et vielä tiedä Raamatun ilmoitusta asiasta.

jalkal ala ihmettele-- tuosta asiasta monet uskovat kinastelee ja siita on eri-kasityksia mita tulee tapahtumaan..
      mina ajattelen taivaaseen menoa,mutta alkukielen termi on jotakin -- vastaanmenoa... sotilas termi tai sinneppain..
      selvittakaa ,jotka alkukielen paremmin tiedatte..

• l-h

hetkinen eikos tuo 144000 ole kovasti jeh- laisten korostama luku?

• Se on Raamatun ilmoittama luku, ja se löytyy jokaisen Raamatusta.

Ilm.14
      1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
      2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
      3 Ja he veisasivat uutta virttä VALTAISTUIMEN EDESSÄ ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat OSTETUT MAASTA.
      4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,

Eli nämä 144 000 ovat taivaassa, maasta ostettuja esikoisia Jumalalle ja Karitsalle.
      EI helluntailaiset puhu näistä mitään vaan pitävät sitä jehovien oppina. Kuitenkin se on raamatullinen todistus.

• Mohikaani_27 ei kirj

* Lappix, kyllä helluntailaiset puhuu ja uskoo Raamattuun myös näitten 144000 evankelistan asiassa. He ovat ne valitut, jotka tuhatvuotisessa valtakunnassa lähtevät, tai Herra Jeesus lähettää heidät maailman joka kolkkaan julistamaan Jumalan valtakunnan evankeliumia, sitä evankeliumia mitä Jeesus itse julisti, mutta vain juutalaisille, nyt lunastuksen, Jeesusken sovitustyön jälkeen sitä julistetaan koko maailmalle, jo nyt, mutta kirjaimellinen lähetyskäsky toteutuu vasta kokonaisuudessaan tuhatvuotisessa valtakunnassa.
      * Ei siis ole ollenkaan mitään jehonatodistajien oppiin liittyvää, vaikka he sitä väärin tulkitsevatkin omaan oppiinsa soveltamlla.

* Jeesus ei tuhoa mitään silloin, kun Hän tempaa seurakuntansa maan päältä. Hän ei edes astu maan kamaralle, vaan odottaa ja vastaan ottaa omansa YLÄILMOISSA, ja seurakunta nousee pilvissä Herraa vastaan, että kukaan ei voi nähdä eikä kuulla kun seurakunta " haihtuu" ja katoaa maanpäältä. Jälkeenpäin se tosin aiheuttaa ennen kuulumattoman uutistulvan joka puolella maailmaa. Sehän aiheuttaa mitä järkyttävämpiä onnettomuuksia ja epäjärjestystä, kaikkialla maailmassa. Mutta mitään jumalattomin tuhoamista ei tässä ylösoton tapahtuman yhteydessä ei tapahdu.

* Noin 3,5 vuotta tämän ylösoton jälkeen Jeesus tulee toistamiseen, Öljymäelle, sinne msitä ylösnousemuksesna jälkeen astui taivaaseen. Kun opetuslapset katselivat Hänen lähtöään, niin enkelit rohkaisvat heitä, ja sanoivat, " Hän on tuleva takaisin samalla tavalla ,kuin näitte Hänen taivaaseen menevän."
      * Hän tulee silloin " tuhannen tuhansine pyhineen", eli seurakuntansa kanssa. Ja ensikädessä Israelille, Israel tuntee ja vihdoin tunnustaa Messiaansa ja Kuninkaansa. Saavat syntinsä anteeksi, ja niin koko Israelin kansa uskoo Jeesuskeen. Ja juuri silloin irsrael on kovassa suuressa ahdistuksessa antikristuksen sitä ahdistaessa joka puolelta, tästä tuskasta Jeesus pelastaa kansansa. Öljymäki halkea kahtia, idästä länteen, ja siihen muodostuu valvata laakso, ja tuhon laaksoon Israel pakenee antikristusta, ja pelastuu. Sak.14:4.
      * Äläkä missään tapauksessa väheksy , esm. Profeetta Sakarjan ennustuksia, ne ovat Jumalan antamia ja toteutuvat sanan tarkasti aiknaan.

* Jeesus siis lopettaa antikristusn sorron ja vallan maanpäällä, Saatna sidotaan ja heitetään vankeuteen tuhanneksi vuodeksi, sogat loppuu, aseet ja kaikki sotakoneet muutetaan hyödyllidksi työkaluiksi. Villieläimet kesyyntyy, ja kaikki istuu oman omenapuunsa juurella/olilla rappusillaan, rauha on ennennäkemtön ja täydellinen, kaikki kansat tulevat uskoon näiden valittujen, 144000 evankelistan kautta, ja kaikki haluavat päästä Jerusalemiin näkemään Herran Jeesuksen. Jerusalemista tulee maailman pääkaupunki, ja sieltä käsin Jeesus Israelin ja seurakunsa kautta hallitsee koko maailmaa ne tuhannen vuotta.
      * Mitä sitten, tuhannen rauhan ja kulataisen ajan loputtua. se on suuri asia erikseen. Palataan siihenkin, kunhan tämä ajankohtainen asia selviää, jos mahdollista lappix'llekin?

• Lappixin kirjoittama ”Eli nämä 144 000 ovat taivaassa, maasta ostettuja esikoisia Jumalalle ja Karitsalle”, on tosi.

Mohikaanin kirjoittamassa, ”... kyllä helluntailaiset puhuu ja uskoo Raamattuun myös näitten 144000 evankelistan asiassa”, on epätosi se, että nämä 144 000 olisivat evankelistoja.
        Tosi lienee se, että helluntailaiset uskovat näin.

Mohikaani, kerro millä raamatun jakeilla perustelet, että 144 000 ovat evankelistoja.

• Jonah kirjoitti:

Lappixin kirjoittama ”Eli nämä 144 000 ovat taivaassa, maasta ostettuja esikoisia Jumalalle ja Karitsalle”, on tosi.

Mohikaanin kirjoittamassa, ”... kyllä helluntailaiset puhuu ja uskoo Raamattuun myös näitten 144000 evankelistan asiassa”, on epätosi se, että nämä 144 000 olisivat evankelistoja.
        Tosi lienee se, että helluntailaiset uskovat näin.

Mohikaani, kerro millä raamatun jakeilla perustelet, että 144 000 ovat evankelistoja.

* En väitä, että helluntailaiset olisivat tämän evankelista tulkinnan hyväsyjät. Vaan olen sen ihan itse päätellyt, Matt.24: 14, "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan koko maailmassa , todistuksesksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu."
        * Ota huomioon, että Jeesus puhuu VALTAKUNNAN evankeliumista, sama mitä Jeesus julisti ajassaan, ollessa kansansa keskuudedessa. Kyse ei siis ole ristin ja Jeesuksen evankeliumista, vaikka perustana on tietenkin Jeesusken veren sovitus maailman synneistä. Tämä on aikaa, jolloin on antikristus jo tuhottu, ja Jeesus lähettää nämä 144000 kaikelta synniltä varjeltuneet julistanaan Jumalan valtakunnan evankeliumia, ja kun se on saarnattu kaiklle kansoille, tulee loppu. Ja lähetyskäskyssä Jeesus sanoo, että Hän on opetuslastensa kanssa maailman loppuun asti. Ei kaiketi tuo voi koskea tämänpäivän evankelistoja, jotka julistavat ristin veren evankeliumia. Jeesushan lupaa Paavalin kautta olla uskoviensa kanssa aina ja iankaikkisesti. 1Tess.4:18.

* Tässä po. Hän sanoo olevansa maailman loppuun asti. Keitä muita voisivat olla nämä julistajat, kuin juuri nuo 144000 valittua. Heillä tulee olemaan erityinen asema iankaikkisuudessa, mutta heidänkin edelle menee seurakunta, jonka Jeesus on verellään ostanut, he pääsevät asukkaiksi uuteen Jerusalmiin, ja sinne ei pääse ketään muita, se on Kristuksen "häälahja" morsiamelleen. Ja sieltä käsin he todennäköisesti tulevat hallitsemaan tuhatvuotisessa valtakunnassa Jeesusken kanssa koko maailmaa , jonka pääkaupunki on Jerusalem. Ja kun kaikki on kohdallaan, luodaan uusi taivas ja uusi maa, ja uudesta taivaasta lasketaan uusi Jerusalem, missä seurakunta jo asuu, uuden maan päälle, ja näin Jumalan valtakunta kailita osiltaan on täydellinen, ja pysyvä iankaikkisesit ikuisuuksiin, eikä aikaa ole enää oleva, niin kuin Johannes asain toteaa. Eikä merta ole enää, ei siis ole mitään esteitä Jumalan ja kansansa välillä. ja Niin kaikki on yhtä, vaikka ei sillai yhtä, että olsi vaan joku yksi iso JUMALA, niin kuin jotkut opettaa. kaikki on yhtä ja sulassa täydellisessä harmonisessa yhteydessä toisiinsa, ihan kuin olisi vain yksi suuri perhe, eroa ei ole silloin olemassa, koska kuolemaakaan ei enää ole.
        * Kaikilla on kuitenkin ihan omat tilansa ja olemsiesnsa, mutta heitä ei ertota mikään toinen tosiestaan, Jumalakin on Kristuksessa läsnä ja kaikkialla. Ja juuri Hän, Jumalan Karista, joka pois otti maailman synnin, yhdistää kaikki yhdeksi kokonaisuudeksi, mutta ykstyisyys on silti jokaisella, mikään vaan ei riko mitään ja yhteydet on kuin yksi niin täydellinen on yhteys Kristuksessa Jumalan valtakunnassa. Ihmisen Poikana Jeesuskin luopuu kaikkivaltiudestaan, koska Hän on silloin Ylkä ja uskovien vanhin Veli, ja on yhtä morsiamensa kanssa iankaikkisesti. Kolmiyhteinen Jumala on silloin täydellisessä ykseydessään ja Majesteettidessaan täydellinen tosi Jumala, Isä Poika ja Pyhä henki.

• Mohikaanille. Jeesus sanoi:

Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan EVANKELIUMI pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja SITTEN TULEE LOPPU.

Jeesus tarkoitti, että kun valtakunnan evankeliumi on saarnattu kaikessa maailmassa, silloin tulee (maailman) loppu. Sitä ei enää saarnata sen jälkeen. Jokaisella on ollut mahdollisuus ottaa vastaan evankeliumin sana, uskoa sihen ja pelastua. Ne, jotka ovat hyljänneet sen, heille käy kuten ihmisille Nooan aikana.
        2.Tess.2.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

Jeesuksen tulemuksessa tuhotaan jumalattomat kerta laakista, 144000 temmataan taivaalliseen hallitukseen ja loput Jeesuksen valitut jäävät maan päälle. Mitään vihan aikaa ei sen jälkeen enää tule. On tuhat vuotinen rauhanaika.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* En väitä, että helluntailaiset olisivat tämän evankelista tulkinnan hyväsyjät. Vaan olen sen ihan itse päätellyt, Matt.24: 14, "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan koko maailmassa , todistuksesksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu."
        * Ota huomioon, että Jeesus puhuu VALTAKUNNAN evankeliumista, sama mitä Jeesus julisti ajassaan, ollessa kansansa keskuudedessa. Kyse ei siis ole ristin ja Jeesuksen evankeliumista, vaikka perustana on tietenkin Jeesusken veren sovitus maailman synneistä. Tämä on aikaa, jolloin on antikristus jo tuhottu, ja Jeesus lähettää nämä 144000 kaikelta synniltä varjeltuneet julistanaan Jumalan valtakunnan evankeliumia, ja kun se on saarnattu kaiklle kansoille, tulee loppu. Ja lähetyskäskyssä Jeesus sanoo, että Hän on opetuslastensa kanssa maailman loppuun asti. Ei kaiketi tuo voi koskea tämänpäivän evankelistoja, jotka julistavat ristin veren evankeliumia. Jeesushan lupaa Paavalin kautta olla uskoviensa kanssa aina ja iankaikkisesti. 1Tess.4:18.

* Tässä po. Hän sanoo olevansa maailman loppuun asti. Keitä muita voisivat olla nämä julistajat, kuin juuri nuo 144000 valittua. Heillä tulee olemaan erityinen asema iankaikkisuudessa, mutta heidänkin edelle menee seurakunta, jonka Jeesus on verellään ostanut, he pääsevät asukkaiksi uuteen Jerusalmiin, ja sinne ei pääse ketään muita, se on Kristuksen "häälahja" morsiamelleen. Ja sieltä käsin he todennäköisesti tulevat hallitsemaan tuhatvuotisessa valtakunnassa Jeesusken kanssa koko maailmaa , jonka pääkaupunki on Jerusalem. Ja kun kaikki on kohdallaan, luodaan uusi taivas ja uusi maa, ja uudesta taivaasta lasketaan uusi Jerusalem, missä seurakunta jo asuu, uuden maan päälle, ja näin Jumalan valtakunta kailita osiltaan on täydellinen, ja pysyvä iankaikkisesit ikuisuuksiin, eikä aikaa ole enää oleva, niin kuin Johannes asain toteaa. Eikä merta ole enää, ei siis ole mitään esteitä Jumalan ja kansansa välillä. ja Niin kaikki on yhtä, vaikka ei sillai yhtä, että olsi vaan joku yksi iso JUMALA, niin kuin jotkut opettaa. kaikki on yhtä ja sulassa täydellisessä harmonisessa yhteydessä toisiinsa, ihan kuin olisi vain yksi suuri perhe, eroa ei ole silloin olemassa, koska kuolemaakaan ei enää ole.
        * Kaikilla on kuitenkin ihan omat tilansa ja olemsiesnsa, mutta heitä ei ertota mikään toinen tosiestaan, Jumalakin on Kristuksessa läsnä ja kaikkialla. Ja juuri Hän, Jumalan Karista, joka pois otti maailman synnin, yhdistää kaikki yhdeksi kokonaisuudeksi, mutta ykstyisyys on silti jokaisella, mikään vaan ei riko mitään ja yhteydet on kuin yksi niin täydellinen on yhteys Kristuksessa Jumalan valtakunnassa. Ihmisen Poikana Jeesuskin luopuu kaikkivaltiudestaan, koska Hän on silloin Ylkä ja uskovien vanhin Veli, ja on yhtä morsiamensa kanssa iankaikkisesti. Kolmiyhteinen Jumala on silloin täydellisessä ykseydessään ja Majesteettidessaan täydellinen tosi Jumala, Isä Poika ja Pyhä henki.

Kiitos vastauksestasi Mohikaani.

Esittämäsi pari jaetta (Matt. 24:14 ja 1.Tess.4:18) eivät kylläkään mitenkään todista, että 144 000 olisivat evankelistoja.

Tietenkin näillä 144 000 on erikoinen asema pelastettujen joukossa, koska he ovat esikoisia.
        Miksi he ovat esikoisia, sitä kannattaisi uskovien pohtia.

Itselleni se on päivän selvä asia, raamattu sen kertoo.

Rev 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        Rev 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        Rev 14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Tuohon liittyvät asiat ja tulkkintani olen jo aiemmin kertonut.

• Ilm.7 ja 14 luvuissa

ISRAELILAISTEN SINETÖIMINEN

Israelin varjeltunut jäännös jakeet 1-3

Nämä valitut säästyvät lopunajan ahdistuksen tuomioista
      jotka kohtaavat maapalloa.
      Tätä symbolisoi "sinetti". Se tapahtuu julkisesti, sillä
      sinetti painetaan "Jumalamme palvelijain otsaan" eli
      opetuslapseus ei ole salaista.

Sinetöityjen lukumäärä jakeet 4-8

Tässä tarkoitetaan maan päällä "Jaakobin vaivan" aikana
      eläviä (Jer.30:5-7). Hän säästää valitun jäännöksen ja
      palauttaa heidät ennalleen saatettuun valtakuntaan (Apt.1:6)
      Tämä tapahtuu sitten, kun "pakanain ajat" (Luuk.21:24) ovat
      päättyneet ja "pakanain täysi luku sisälle tullut"(Apt.15:14 ja
      Room.11:25)
      Sukukunnista ei mainita Daania ja Efraimia, ehkä siksi, että
      he ovat syyllistyneet epäjumalanpalvontaan. (5Moos.29:18-21
      1Kun.12:25-30; mutta vrt Hes.48:1-7, 31-34)

ENNAKKONÄKY AHDISTUKSEN AJAN LOPUSTA

Karitsa ja 144 000 jakeet 1-3

Tämän luvun muodostaa juutalaisten jäännös, joka on
      säästynyt kuolemalta ja moraaliselta saastutukselta
      suuren ahdistuksen aikana. He ovat yhdessä Karitsan
      (Kristuksen) kanssa "Siinain vuorella", valtakunnan
      kuningasvallan keskuksessa Jerusalemissa.
      Tämä joukko on sama israelilaisten ryhmä, jonka 7:3:ssa
      sanotaan olevan sinetöity säilymään hengissä ahdistuksen
      aikana (7::1-8) He ovat Kristuksen omia ja heidän otsassaan
      on Hänen merkkinsä.

• * Valitan, he eivät ole mitään "jäännöksiä", vaan määrättyyn tehtävään valitut evankelistat, jotka evankelioi koko maailman tuhatvuotisen valtakunnan alussa, ja kaikki maailman kansat tulevat Jeesukseen uskoviksi.

• Mohikaani. Voitko selittää, miksi tuhatvuotisen valtakunnan alussa on maan päällä ei-uskovia, joille pitää vielä saarnata evankeliumia Jeesuksen tulemuksen jälkeen?

Eikös nämä ei-uskovat ole tuhottu Jeesuksen tulemuksessa, kuten Nooan aikana tapahtui ?

2. Piet. 2:5
        Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.

• Oiskohan noin
        lappix kirjoitti:

Mohikaani. Voitko selittää, miksi tuhatvuotisen valtakunnan alussa on maan päällä ei-uskovia, joille pitää vielä saarnata evankeliumia Jeesuksen tulemuksen jälkeen?

Eikös nämä ei-uskovat ole tuhottu Jeesuksen tulemuksessa, kuten Nooan aikana tapahtui ?

2. Piet. 2:5
        Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.

että täällä maanpäällä syntyy kaikenaikaa lisää vauvoja..

• Eivät varmaankaan

jos sanaa ajattelee sinällään, kun heitä on kuitenkin 144 000 !

• * Aivan, Jumalahan lupasi Abramille, että hänen jälkeläisensä ovat kuin tähdet taivaalla, jos voi ne lukea, voi lukea israelin "jäännöksen"! Ja tuhatvuotisen valtakunnan aikana israel kootaan kokonaisuudessaan, nythän se on vielä enemmistöltään sekoitettuna maailman kansoihin.

• Kertaus

Ensin toteutuu se tempauksen salaisuus, jonka Jumala ilmoitti Paavalille.
      Paavali itse temmattiin Jumalan paratiisiin kolmanteen taivaaseen.
      Meidät temmataan ylös tuuliin ja pilviin
      ja viedään Isän kotiin valmistettuihin asuinsijoihin.
      Ja täällä alhaalla alkaa vaikeat ajat.
      Mutta Jumalalla on jäännös täällä alhaalla tuolloinkin.
      Jumalan enkelit sinetöivät ja tosi kiireellä
      12000 kustakin Israelin lapsen sukukunnasta.
      Ja kohta perään antikristus saa aikaan,
      että maailman ihmiset antavat sinetöidä itsensä pedonmerkillä.
      Se siirtää eefamitan eli maailmantalouden keskuksen Babyloniin
      ja järjestää kaiken niin, ettei ihminen
      kerta kaikkiaan selviä elämästä ilman pedonmerkkiä.
      Ja vieläpä asiat etenevät nopeasti siihen malliin,
      että ne jotka eivät ota pedonmerkkiä, tapetaan.

Kuningasten Kuningas Jeesus Kristus saapuu.
      Ja antikristuksen joukot saavat surmansa.
      Ja ensin mainitut eli Jeesuksen tähden teloitetut,
      jotka eivät ottaneet pedonmerkkiä, virkoavat eloon.
      Ja hallitsevat tuhat vuotta.
      Nuo muut kuolleet eivät virkoa pitkään aikaan.
      Ja silloin julistetaan tämä valtakunnan evankeliumi
      todistukseksi kaikille kansoille. Ja sitten tulee loppu.

• Paavalin mukaan tempaus ei ole salainen, sillä:

1. Tess.4.
        15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan KUULUESSA, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Siis se on yhtäaikainen tapahtuma, ylöstempaaminen ja Kristuksessa kuolleiden ylösnousemus. Ja pasuunan äänen kuulevat kaikki.

• lappix kirjoitti:

Paavalin mukaan tempaus ei ole salainen, sillä:

1. Tess.4.
        15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan KUULUESSA, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Siis se on yhtäaikainen tapahtuma, ylöstempaaminen ja Kristuksessa kuolleiden ylösnousemus. Ja pasuunan äänen kuulevat kaikki.

Yksi näistä oli tempauksen salaisuus.

Ja niin Paavali kirjoittaa kaikille, jotka avuksi huutavat
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä,
        ja sanoo, että emme me kaikki kuolemaan nuku.
        Mutta täysin riippumatta siitä,
        olemmeko kuoleman uneen nukkuneet tai vielä elossa,
        niin VIIMEISEN PASUUNAN SOIDESSA,
        me kaikki saamme ylösnousemusruumiin
        ja meidät temmataan Herran tykö. Ja kaikki tämä
        - kristuksessa kuolleiden ruumiin ylösnousemus (kuolleista herääminen)
        - meidän elossa olevien ruumiiden muuttuminen
        - ja näiden molempien tempaaminen ylös
        tapahtuu yhtäkkiä, silmänräpäyksessä (atomisekunnissa).
        Tuota tapahtumaa eivät tänne jäävät ehdi siis edes huomata.
        Ihmiset vain huomaavat, että iso joukko ihmisiä on kadonnut.
        Miten se tapahtui, sitä ei kukaan jäljelle jääneistä ole kyennyt havaitsemaan.

Tuo käsite VIIMEINEN PASUUNA tarkoittaa
        Tuo käsite, jota Paavali käyttää, liittyy nimenomaan ja vain yhteen asiaan.
        Tuo ilmaisu tarkoittaa sotaanlähdön pasuunaa.
        Kun monta kertaa on jo annettu pasuunalla ikäänkuin varoitusmerkki,
        ja kaikki ovat jo asettuneet lähtövalmiiksi, on käynytkin ilmi,
        että se ei ollutkaan vielä lopullinen lähtömerkki.
        Mutta sitten lopuksi kuullaan tuon pasuunan ääni viimeisen kerran.
        Se on peruuttamanton ja lopullinen äänimerkki,
        joka kertoo, että nyt lähdetään.
        Tästä pasuunan soitosta käytettiin ilmaisua, kun VIIMEINEN PASUUNA soi.
        Kun tuo JUMALAN PASUUNA soi,
        on tullut HERRAN SOTIMISPÄIVÄ (Sak 14).

jota Jeesus kuvasi käyttäen sanaa, joka
        tarkoittaa lapsen synnyttämiseen liittyviä tuskia.
        synnyttäväisten tavalla, ja miksi ovat kaikki kasvot käyneet valjuiksi?
        Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä. Jer 30:6-7

Puhuessaan tästä ahdistuksen ajasta alkaen jo
        sen edellä ilmenevistä synnytystuskien alkuoireista,
        päätyen ahdistuksen ajan loppuhetkeen,
        jolloin Hän palaa maan päälle,
        Hän kysyy tuohon hetkeen liittyen uskollista ja ymmärtäväistä orjaa.

Olen yrittänyt kertoa sinulle Lappix, että
        Jeesus puhuu tuossa nimenomaan Israelille. Valituillensa.
        Kun luemme esimerkiksi Matteuksen evankeliumia,
        niin me luemme Valtakunnan evankeliumia.

Mutta Paavalin kautta Jeesus antoi tiedoksi seurakunnan salaisuuden.
        Paavalin kautta tuli meille pelastuksen evankeliumi,
        joka perustuu yksin armoon.
        Valtakunnan evankeliumi ja armon evankeliumi
        eivät siis ole yksi ja sama asia.
        Valtakunnan evankeliumi liittyy siihen,
        kun Jeesus palaa takaisin maan päälle
        ja perustaa Israelilelle Valtakunnan.

Ja nyt kun Jeesus kysyy:
        "Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen orja,
        jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään,
        antamaan heille ruokaa ajallansa? Autuas se orja,
        jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!"
        Matt 24:45-56,
        niin Jeesus puhuu nimenomaan Israelin kansalle.

Kun Jeesus palaa maan päälle,
        tämä uskollinen ja ymmärtäväinen orja on edelleen maan päällä.
        Häntä ei ollut temmattu taivaaseen.
        Tekstin jatko osoittaa, että toiset näistä orjista
        alkavat syödä ja juoda juopuneiden kanssa,
        ja lyödä uskollisia ja ymmärtäväisiä orjatovereitaan (syndulos).
        Tuo sana on monikossa. Uskollisia ja ymmärtäväisiä orjia,
        joita heidän orjatoverinsa lyövät, on siis monta.
        Mutta yhtäkään näistä uskollisista tai uskottomista
        ei ole temmattu taivaaseen, kun Jeesus tulee
        ahdistuksen ajan lopussa takaisin maan päälle.
        He eivät siis ole tässä armon talouden aikakaudessa uskoon tulleita.

Tässä meneillään olevassa armo aikakaudessa me odotamme ylkää,
        joka tempaa meidät tykönsä, Isänsä kotiin, Jumalan temppeliin,
        jossa meidät vihitään Hänen vaimokseen.

Mutta tämän meneillään olevan armotalouskauden jälkeen,
        koittaa maan päällä toinen aikakausi.
        Ja sen aikakauden uskovat eivät odota ylkää eli sulhastaan,
        vaan Herraansa, joka palaa tuosta vihkimisestä,
        eli siis palaa vihityn vaimonsa kanssa maan päälle.
        Ja sitten on hääjuhlan aika.
        Siis kun Jeesus tulee takaisin maan päälle,
        ja Hänen mukanaan Hänen vihitty vaimonsa,
        joka on itsensä kaunistanut,
        niin sitten maan päällä vietetään hääjuhlia.

Tätä nuo ymmärtäväiset ja viisaat ahdistuksen ajan orjat odottavat.
        Ja he ovat autuaita, koska ovat kutsutut Karitsan hääaterialle.
        Mutta Kristuksen morsianta heistä ei koskaan tule.

Vain Kristuksen Morsian eli seurakunta temmataan.
        Ja kun Kristus ja Morsian ovat vihityt ja ovat siis yksi,
        niin tulee tuo Kristus ja Hänen ruumiinsa
        takaisin maan päälle ja Kristus perustaa Valtakunnan.

Tekisi mieli jatkaakin tästä, mutta ehkä odotan kommenttiasi.
        Olen yrittänyt kirjoittaa käyttäen kieltä, jota ehkä ymmärrät paremmin.
        Oletko ymmärtänyt?

• kalamos kirjoitti:

Yksi näistä oli tempauksen salaisuus.

Ja niin Paavali kirjoittaa kaikille, jotka avuksi huutavat
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä,
        ja sanoo, että emme me kaikki kuolemaan nuku.
        Mutta täysin riippumatta siitä,
        olemmeko kuoleman uneen nukkuneet tai vielä elossa,
        niin VIIMEISEN PASUUNAN SOIDESSA,
        me kaikki saamme ylösnousemusruumiin
        ja meidät temmataan Herran tykö. Ja kaikki tämä
        - kristuksessa kuolleiden ruumiin ylösnousemus (kuolleista herääminen)
        - meidän elossa olevien ruumiiden muuttuminen
        - ja näiden molempien tempaaminen ylös
        tapahtuu yhtäkkiä, silmänräpäyksessä (atomisekunnissa).
        Tuota tapahtumaa eivät tänne jäävät ehdi siis edes huomata.
        Ihmiset vain huomaavat, että iso joukko ihmisiä on kadonnut.
        Miten se tapahtui, sitä ei kukaan jäljelle jääneistä ole kyennyt havaitsemaan.

Tuo käsite VIIMEINEN PASUUNA tarkoittaa
        Tuo käsite, jota Paavali käyttää, liittyy nimenomaan ja vain yhteen asiaan.
        Tuo ilmaisu tarkoittaa sotaanlähdön pasuunaa.
        Kun monta kertaa on jo annettu pasuunalla ikäänkuin varoitusmerkki,
        ja kaikki ovat jo asettuneet lähtövalmiiksi, on käynytkin ilmi,
        että se ei ollutkaan vielä lopullinen lähtömerkki.
        Mutta sitten lopuksi kuullaan tuon pasuunan ääni viimeisen kerran.
        Se on peruuttamanton ja lopullinen äänimerkki,
        joka kertoo, että nyt lähdetään.
        Tästä pasuunan soitosta käytettiin ilmaisua, kun VIIMEINEN PASUUNA soi.
        Kun tuo JUMALAN PASUUNA soi,
        on tullut HERRAN SOTIMISPÄIVÄ (Sak 14).

jota Jeesus kuvasi käyttäen sanaa, joka
        tarkoittaa lapsen synnyttämiseen liittyviä tuskia.
        synnyttäväisten tavalla, ja miksi ovat kaikki kasvot käyneet valjuiksi?
        Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä. Jer 30:6-7

Puhuessaan tästä ahdistuksen ajasta alkaen jo
        sen edellä ilmenevistä synnytystuskien alkuoireista,
        päätyen ahdistuksen ajan loppuhetkeen,
        jolloin Hän palaa maan päälle,
        Hän kysyy tuohon hetkeen liittyen uskollista ja ymmärtäväistä orjaa.

Olen yrittänyt kertoa sinulle Lappix, että
        Jeesus puhuu tuossa nimenomaan Israelille. Valituillensa.
        Kun luemme esimerkiksi Matteuksen evankeliumia,
        niin me luemme Valtakunnan evankeliumia.

Mutta Paavalin kautta Jeesus antoi tiedoksi seurakunnan salaisuuden.
        Paavalin kautta tuli meille pelastuksen evankeliumi,
        joka perustuu yksin armoon.
        Valtakunnan evankeliumi ja armon evankeliumi
        eivät siis ole yksi ja sama asia.
        Valtakunnan evankeliumi liittyy siihen,
        kun Jeesus palaa takaisin maan päälle
        ja perustaa Israelilelle Valtakunnan.

Ja nyt kun Jeesus kysyy:
        "Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen orja,
        jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään,
        antamaan heille ruokaa ajallansa? Autuas se orja,
        jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!"
        Matt 24:45-56,
        niin Jeesus puhuu nimenomaan Israelin kansalle.

Kun Jeesus palaa maan päälle,
        tämä uskollinen ja ymmärtäväinen orja on edelleen maan päällä.
        Häntä ei ollut temmattu taivaaseen.
        Tekstin jatko osoittaa, että toiset näistä orjista
        alkavat syödä ja juoda juopuneiden kanssa,
        ja lyödä uskollisia ja ymmärtäväisiä orjatovereitaan (syndulos).
        Tuo sana on monikossa. Uskollisia ja ymmärtäväisiä orjia,
        joita heidän orjatoverinsa lyövät, on siis monta.
        Mutta yhtäkään näistä uskollisista tai uskottomista
        ei ole temmattu taivaaseen, kun Jeesus tulee
        ahdistuksen ajan lopussa takaisin maan päälle.
        He eivät siis ole tässä armon talouden aikakaudessa uskoon tulleita.

Tässä meneillään olevassa armo aikakaudessa me odotamme ylkää,
        joka tempaa meidät tykönsä, Isänsä kotiin, Jumalan temppeliin,
        jossa meidät vihitään Hänen vaimokseen.

Mutta tämän meneillään olevan armotalouskauden jälkeen,
        koittaa maan päällä toinen aikakausi.
        Ja sen aikakauden uskovat eivät odota ylkää eli sulhastaan,
        vaan Herraansa, joka palaa tuosta vihkimisestä,
        eli siis palaa vihityn vaimonsa kanssa maan päälle.
        Ja sitten on hääjuhlan aika.
        Siis kun Jeesus tulee takaisin maan päälle,
        ja Hänen mukanaan Hänen vihitty vaimonsa,
        joka on itsensä kaunistanut,
        niin sitten maan päällä vietetään hääjuhlia.

Tätä nuo ymmärtäväiset ja viisaat ahdistuksen ajan orjat odottavat.
        Ja he ovat autuaita, koska ovat kutsutut Karitsan hääaterialle.
        Mutta Kristuksen morsianta heistä ei koskaan tule.

Vain Kristuksen Morsian eli seurakunta temmataan.
        Ja kun Kristus ja Morsian ovat vihityt ja ovat siis yksi,
        niin tulee tuo Kristus ja Hänen ruumiinsa
        takaisin maan päälle ja Kristus perustaa Valtakunnan.

Tekisi mieli jatkaakin tästä, mutta ehkä odotan kommenttiasi.
        Olen yrittänyt kirjoittaa käyttäen kieltä, jota ehkä ymmärrät paremmin.
        Oletko ymmärtänyt?

Jospa minä nyt kuitenkin jatkaisin vielä hiukan.
        Noita pasuunan ääniä, jotka ovat kiirineet voimakkaina ympäri maailmaa,
        on kuulunut jo monta kertaa. Voisin luetella näitä monen monta.
        Yksi näistä oli esmerkiksi se, kun yhtäkkiä kesken uutisia
        uutisten lukija kallisti päänsä ja kuunteli korviinsa annettua viestiä.
        Kaksi pilvenpiirtäjää tuhottu ja on hyökätty myös ...
        Koko maailma veti henkeään. Mitä tämä on, mitä nyt tapahtuu.
        Mutta pasuunan ääini oli kuuluva. Se ei kuitenkaan ollut viimeinen pasuuna.
        Mutta kun tuo viimeinen pasuuna soi, niin juuri silloin tapahtuu se,
        mistä Paavali kirjoitti, ja jota edellä selvitin.
        Seurakunta temmataan, kun tuo Pasuuna vielä soi.

• yksin armosta
        kalamos kirjoitti:

Jospa minä nyt kuitenkin jatkaisin vielä hiukan.
        Noita pasuunan ääniä, jotka ovat kiirineet voimakkaina ympäri maailmaa,
        on kuulunut jo monta kertaa. Voisin luetella näitä monen monta.
        Yksi näistä oli esmerkiksi se, kun yhtäkkiä kesken uutisia
        uutisten lukija kallisti päänsä ja kuunteli korviinsa annettua viestiä.
        Kaksi pilvenpiirtäjää tuhottu ja on hyökätty myös ...
        Koko maailma veti henkeään. Mitä tämä on, mitä nyt tapahtuu.
        Mutta pasuunan ääini oli kuuluva. Se ei kuitenkaan ollut viimeinen pasuuna.
        Mutta kun tuo viimeinen pasuuna soi, niin juuri silloin tapahtuu se,
        mistä Paavali kirjoitti, ja jota edellä selvitin.
        Seurakunta temmataan, kun tuo Pasuuna vielä soi.

Voisin lainata tähän kirjoitukseni toiselta palstalta, uneni 31.12.2011

"Näin aika unelmaunen viime yönä... Herätessäni en oikein käsittänyt, että se oli unta... Kuulin torvet ja kirkas valo tuli läpi verhojen, käsitin, että nytkö se tapahtuu! Jotain synkkää tapahtumaa ja sen etenemistä seurattiin telkkarissa, samaan aikaan valo oli tulossa... Kello löi kaksitoista ja mieheni sanoi: nyt vaihtui kuukausi. Samassa kuulin torven tai vastaavan, tajusin, että meissä tapahtui jotain, aloin huutaa: Jeesus tulee!! Jeesus tulee!! Jeesus, Jeesus, Jeesus!! Ja heräsin."

Jotain todella synkkää oli alkamassa maan päällä samaan aikaan, kun Jeesus oli tulossa. Unessa alleviivattiin kuukautta, joka alkoi, mutta en millään uskalla sitä julkaista.

Mutta Jeesus tulee kyllä pian.

• yksin armosta kirjoitti:

Voisin lainata tähän kirjoitukseni toiselta palstalta, uneni 31.12.2011

"Näin aika unelmaunen viime yönä... Herätessäni en oikein käsittänyt, että se oli unta... Kuulin torvet ja kirkas valo tuli läpi verhojen, käsitin, että nytkö se tapahtuu! Jotain synkkää tapahtumaa ja sen etenemistä seurattiin telkkarissa, samaan aikaan valo oli tulossa... Kello löi kaksitoista ja mieheni sanoi: nyt vaihtui kuukausi. Samassa kuulin torven tai vastaavan, tajusin, että meissä tapahtui jotain, aloin huutaa: Jeesus tulee!! Jeesus tulee!! Jeesus, Jeesus, Jeesus!! Ja heräsin."

Jotain todella synkkää oli alkamassa maan päällä samaan aikaan, kun Jeesus oli tulossa. Unessa alleviivattiin kuukautta, joka alkoi, mutta en millään uskalla sitä julkaista.

Mutta Jeesus tulee kyllä pian.

Kutkuttava kommentti.

• Huomenta kalamos. Me pohdimme suuria asioita, ja hyvä niin. Jeesus kertoi opetuslapsilleen, että lopun aikana on oleva merkit, joita seuraamalla silloin elossa oleva sukupolvi tietää Jeesuksen tulemuksen olevan lähellä.

Niitä ovat esimerkiksi sodat, nälänhädät suuret maanjäristykset ym. Mutta Jeesuksen mukaan ne ovat vasta synnytystuskien alkua. Tilanne maapallolla johtaa lopulta suureen ahdistukseen, jollaista ei ole ollut koskaan maan historiassa. Jeesuksen mukaan kaikki joutuvat kokemaan sen, myös valitut, jotka ovat valittuja Hänen valtakuntaansa. Kuinka kauan suuri ahdistus kertää, sitä ei Raamattu kerro. Sen lopussa tapahtuu asioita, joita ei ole koskaan tapahtunut, aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan ja tähdet putoavat taivaalta.
      Vasta sen jälkeen tulee viimeisen pasunan ääni ja Jeesus tulee taivaallisten pyhien kanssa. Se ei ole seurakunta, vaan enkeleitä ym. taivallista pyhää väkeä.
      SIlloin Kristuksessa nukkuneet herätetään ja he sekä elossa olevat taivaallisen hallituksen jäsenet temmataan ylös. Paavali on yksi heistä, sillä Jeesus kertoi sen heille puhuessaan piskuisesta laumasta=144000. He hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhat vuotta.
      Miksi olisi taivaallinen hallitus, jollei olisi hallittavia? Ketä he ovat? He ovat niitä valittuja, jotka ovat jääneet maan päälle.
      Jeesuksen tulemuksessa tapahtuu niinkuin Nooan päivinä, silloin elossa olevat jumalattomat tuhotaan ja maahan jää vain valtakunnan jäsenet, joita hallitaan taivaasta.
      Miksi Jumala lähettäisi vihan ajan heille, jotka ovat Jumalan valittuja ja pelastuneet Jeesuksen tulemuksessa, ja asuvat maan päällä?

• Uusinta hiukan syventäen. Sinun ei tarvitse olla kanssani samaa mieltä,
        mutta saisinko kuittauksen, ymmärrätkö, mitä seuraavassa kirjoitan.

Raamatun mukaan nuo 144 000 ovat kaikki Israelin lasten
        sukukunnista eli heimoista. Myös Manasse on Jaakobin lapsi,
        kuten Jaakob Joosefille sanoi.
        Nämä 144 000 ovat tahrattomia Jumalan palvelijoita.
        Heidän suussaan ei ole havaittu valhetta.
        Esimerkiksi Pietari ei tähän joukkoon mahdu!!!!!!!!!!
        Pietari oli muuten jo kuollut, kun Johannekselle näytettiin tulevia tapahtumia.

Johannes sai siis nähdä, kuinka eräässä vaiheessa
        enkelit tulevat sinetöimään hirvittävällä kiireellä
        nuo 144 000 Israelin heimoista. Siis nuo kaikki yhdessä rytäkässä.

Tämä tapahtuu sen jälkeen, kun
        Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä on tullut.
        Taivas on kääriytynyt pois taivaan ja maan väliltä.
        Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät
        ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyvät luoliin ja vuorten rotkoihin
        ja sanovat vuorille ja kallioille:
        "Langetkaa meidän päällemme
        ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa,
        joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!

Raamatun ja erityisesti myös Ilmestyskirjan mukaan
        tästä koko maanpiiriä koskettavasta koetuksen hetkestä
        Jumala pelastaa seurakuntansa. Meitä ei tuohon vihaan ole määrätty.

Kun olemme tuon vihan päivän kynnyksellä, soi viimeinen pasuuna.
        Joka sanonta tuossa kulttuurissa ymmärrettiin yksiselitteisesti
        peruuttamattomana merkkisoittona lopullisen taistelun alkamisesta.
        Ja juuri tuon viimeisen pasuunan soidessa
        Kristuksen omat temmataan tuuliin ja pilviin.
        Me muutumme. Saamme ylösnousemusruumiin.
        Niin me elossa olevat kuin Kristuksessa kuolleetkin.

Mutta maan päälle jää vanhan liiton uskovia.
        Israelilaisia, jotka ovat pitäneet Jumalan käskyt.
        He, niinkuin koko maailma tietävät nyt Jumalan vihan päivän tulleen.
        Näiden Israelilaisten silmiltä poistuu siis nyt peite.
        Olemme tässä kohden lähestymässä sitä vaihetta,
        jolloin kaikki Israel on pelastuva.
        Ja tästä ihmisjoukosta, siis maasta
        (tämä kielikuva tarkoittaa Ilmestyskirjassa aina Israelia)
        ostetaan esikoisjoukoksi Israelin eri heimoista nämä 144 000.
        Heistä on nyt siis tullut Jeesukseen uskovia,
        ja siksi heidän otsiina kirjoitetaan Hänen ja Hänen Isänsä nimi.

Mutta meidät on Raamatun mukaan tuossa hetkessä temmattu taivaaseen.
        Ja laulamme siellä ylistysvirttä, joka valtavana pauhuna kuuluu
        maan päälle, jossa vain vain nuo 144 000 voi oppia ja yhtyä tuohon virteen.

Seitsemän vuotta myöhemmin tulemme Jeesuksen kanssa takaisin
        lukemattomana joukkona joka tuon ajan kulttuurissa ilmaistiin
        sanonnalla tuhannen tuhat. Ja hallitsemme ja tuomaroimme
        Hänen kanssaan tuhat vuotta tätä maailmaa.

Ja kun Raamattu puhuu piskuisesta laumasta, niin se puhuu juuri meistä.
        Luukas 12:32 ei puhu lauman määrällisestä koosta.
        Se puhuu lauman laadusta. Jeesuksen lammaslauma on vähäinen,
        ei mahtava. Se on kuin vähäinen lapsi - pikkuvauva.

Lauman pienuus ei ole niinkään silmin havaittavaa tai mitattavaa.
        Se on mikroskooppista.
        Samaa mikros-sana esiintyy muun muassa seuraavissa kohdissa:

- ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes;
        mutta VÄHÄISIN Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän.

- Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut;
        ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
        Sillä joka teistä kaikista on PIENIN, se on suuri.

- Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen,
        kuin että hän viettelee yhden näistä PIENISTÄ

- Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä;
        sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
        Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.
        Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
        Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
        Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä PIENISTÄ joutuisi kadotukseen.

- ja häntä kuuntelivat kaikki, PIENET ja suuret

- sillä tosin on sinun voimasi VÄHÄINEN

Huomasitko ettei näissä koskaan puhutta lukumäärästä.
        "Älä pelkää, sinä piskuinen lauma"
        ei viittaa lauman määrälliseen pienuuteen.

Määrällistä pienuutta kuvattaisiin toisella sanalla.
        Tuo Jeesuksen lammaslauma on piskuinen kuin pieni vauva,
        kuin pieni itkevä lapsi. Se nostaa kätensä ylös.
        Se tarkoittaa: Isi ota syliin ja kanna.

Mä olen niin pienoinen ... pienoinen aivan..
        Sä suuri ja voimakas ... isäni taivaan...

• pasuunat aloittaneet
    • Kuulostaa siltä, että paikallisen vapaapalokunnan torviorkestei harjoittelee treenikämpässään.

• exmössö

Oletteko tietoisia, että ainoastaan helluntailaiset vapaat suunnat opettavat tempausoppia? Tämä oppi ei ole kuin parisen sataa vuotta vanha, nimeltään 'kiliasmi' ja sitä pidetään perinteisen ja vanhan kristinuskon piirissä harhaoppina.

Perinteinen vanha kristinusko ja sen kirkot eivät opeta erillistä tempausta, vaan raamatun mukaista kerran, aikojen lopussa tapahtuvaa, kaikkien ihmisten ylösnousemusta Jumalan tuomiolle, eli Viimeiselle Tuomiolle.

Kiliasmin avulla ovat huijarisaarnaaja käärineet ja käärivät rahaa. Miljoonittain kirjoja, miljoonia dollareita kokouspalkkioita julistajille, jotka lentelevät omilla lentokoneillaan ympäri maailmaa "varoittamassa" ihmisiä Herran pikaisesta saapumisesta.

Itseäni on vuosikymmeniä petetty tällä opilla ja Jeesuksen tulon pelossa, "ollakseni valmis", on normaali ihmiselämä jäänyt elämättä ja turmeltunutkin. Tämä on totta. Olen helluntailaisen harhaopin uhri.

Samoin tällä hetkellä pelotellaan ja tehdään rahaa Mayojen "maailmanlopun ennustuksilla", mitä he eivät todellakaan ole ennustaneet. He ennustivat vain tietyn kalenterijakson päättymisen ja uuden alun. Lukemattomat ihmiset maailmalla todellakin tekevät itsemurhia tässä pelossaan, joka on aiheeton. Mm. viimeisimmässä Apu-lehdessä nro 1 / 2012, on tästä aiheesta kansantajuinen kirjoitus.

Samoin on (helluntailaisia) uskovia peloteltu Netmission-foorumillakin muka lähestyvästä kiertotähti Nibirusta. Minkään sellaisen tähden ei ole havaittu lähestyvän maata. Jos sellainen olisi, se pitäisi jo paljaalla silmällä näkyä. Mutta näin myös "Nibirulla" ovat jääkylmät huijarit keräneet miljoonia dollareita rahaa herkkäuskoisilta ihmisiltä, eikä vähiten jatkuvassa pelossa ylläpidetyiltä (helluntailais-) uskovilta.

Voimme rukoilla ja valmistautua mahdolliseen Herran tuloon, ehkä tempaukseenkin, mutta älkäämme antako sen pelolla viedä mielenrauhaamme ja muistakaamme onnellisina elää myös sitä elämää, jonka Jumala on meille antanut, huolehtien jokapäiväisistä velvollisuuksistamme, myös itseämme kohtaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5890
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5217
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3205
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2759
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2591
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2280
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2070
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1880
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1791
    Aihe