kolme viikkoa sitten sairastuin korvatulehdukseen, joka myös tulehdutti molemmat silmät. Viikon antibiootti kuuri ei auttanut. Huomasin että on heikko olo, kurkussa kipeitä patteja ja korvakin oli taas kipeä. Menin lääkäriin ja korva punoitti edelleen. Sain toisen antibiottikurrin 5pv ajaksi. Se tuntui tehoavan paremmin kuin edellinen ja kurkkukin parani. Kuusi päivää toisen kuurin loppumisesta alkoi taas tulla kipeäksi samalla lailla kuin aikaisemmin. Kurkkukipu on aina vasemmalla puolella, kuten korvatulehduskin oli. Itseasiassa tätä kurkkukipua on ollut nyt kuukauden. Kolme "jaksoa" on mennyt jonka aikana se on noin 5 päivää kipeä ja paranee. Lääkäri tähysti myös kurkkuun muttei löytänyt mitään poikkeavaa ja nieluviljelmäkin oli negatiivinen.
Lueskelin että tupakan poltto tekee joillekkin tälläistä kroonista tulehdusta kurkkuun. Olen seitsemän vuotta polttanut, joten voikohan tämä yksistään johtua siitä vai jyllääköhän korvatulehdus vieläkin?
Yli kuukauden kurkku kipeä
5
345
Vastaukset
- AP..........
Nielurisat minulta on joskus kauan sitten lapsena leikattu pois.
- sairaslomalainen
Onko sulle tehty mononukleoositesti? Mononukleoosi voi kestää useita kuukausiaja oireina mm. imusolmukkeiden suurentuminen, kova kurkkukipu, myös silmäluomet turpovat usen. Antibiootit eivät auta ollenkaan.
- twttwwtwt
Ei ole tehty. Kurkkukipu hieman helpottanut, mutta aika kummallista kun yleensä vasemmalla vallinnut kipu olikin aamulla muuttanut oikealle puolelle ja nyt takas vasemmalle. Kuumettakaan ei ole koko korvatulehdus/kurkukipu aikana ollut kertaakaan. Tuskin on tuo pusutauti kun en ole nyt kenenkään kanssa pussaillut, mutta voihan se muutenkin tarttua..
- sairaslomalainentaas
Kyllä mononukleoosi eli pusutauti voi iskeä muutenkin, kuin pussailemalla. Toisille se aiheuttaa juuri hirvittävää angiinan tapaista kurkkukipua. Myös kaulan alueella olevat rauhaset voivat suurentua. Tulehdusarvot eivät välttämättä ole yhtään koholla. Kuume voi olla hetkellisesti koholla mutta laskee nopeasi (kuumepiikejä). Mononukleoosi voi puhjeta esim. pitkäaikaisen tressitilan jälkeen ja kestää jopa kuukausia. Jälkioireina mm. hirvittävä väsymys. Tämä on tietysti vain arvailua, mutta otata testi jos joudut käymään tk:ssa. Ps. olen sairastnut ko taudin aikuisena, enkä saanut tartuntaa pussailemalla.
- AP..........
Kiitos infosta. Itseä on vaivannut juuri tuo kauhea väsymys ja sitä on ilmennyt lähes koko ajan. Nyt kipu on melkein hävinnyt, mutta jos se palaa taas niin sitten kyllä menen lääkäriin ja otan testit. Kurkku on pahimillaan niin kipeä että joutuu syömään irvistellen kun koskee, mutta aina kuitenkin olen saanut syötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667