Mikä olisi yksityiselle paras kauppapaikka? Nettiauto se ei todellakaan ole. Omaa autoani olen nyt kuukauden roikuttanut, hinta on alle liikkeiden pyyntien ja olen ilmoittanut että pelivaraa on paikan päällä.
Tähän asti on tullut vain lukutaidottomia tarjoamassa vaihdokkiaan, joihin ei ole mitään kiinnostusta (tarjottu prätkää ja tuning-autoja, toista tarjosi tälläkin palstalla mainittu jobbari JEP-123 rekisteritunnuksineen). Ja sitten yksi on soitellut mutta sille tuntui olevan kynnyskysymys se että olen auton omistanut alle 15 vuotta (13-vuotias auto) ja se etten tingi puhelimessa.
Missä pitäisi ilmoittaa? Kaupan seinällä?
Paras kauppapaikka yksityiselle?
38
877
Vastaukset
- Paras myyntipaikka
Kokeile tuota.
www.netcar.fi
Siellä kauppa käy!- kauppa käy
Tarkoitatko autokauppaa vai salasanakauppaa tuolla "kauppa käy" mainoksellasi?
http://www.hs.fi/kotimaa/Uusi tietomurto Suomessa 12000 tunnusta ja salasanaa verkkoon/a1305549481205
- AinA MeNee
Kyllä se vaan nettiauto on paras,minä ainakin olen hyvin saanut myytyä muutaman auton ja yhden asuntovaunun.Kaikki ne oli ilmoitettu muillakin palstoilla,mutta kaikki kaupat tehtiin nettiauton kautta.Sulla taitaa olla liikaa hintaa tai ei niin haluttu auto
- ---------------
"Sulla taitaa olla liikaa hintaa tai ei niin haluttu auto"
Hinta on mielestäni ok, ja ilmoituksessa olen kertonut että neuvotteluvaraa on paikan päällä. Auto on amerikkalainen joten sitä ei voi myydä kenelle tahansa joka katselee "jotain hyvää autoa". Joten totta, ei ole sillain haluttu auto.
Mutta mitä nämä ovat jotka tarjoavat kiuluaan vaihdossa: ovatko he oikeasti kiinnostuneita vai haluavatko he vain omansa näytille tarjoamalla sitä jokaiseen myynnissä olevaan vaihdossa? - -------------------
--------------- kirjoitti:
"Sulla taitaa olla liikaa hintaa tai ei niin haluttu auto"
Hinta on mielestäni ok, ja ilmoituksessa olen kertonut että neuvotteluvaraa on paikan päällä. Auto on amerikkalainen joten sitä ei voi myydä kenelle tahansa joka katselee "jotain hyvää autoa". Joten totta, ei ole sillain haluttu auto.
Mutta mitä nämä ovat jotka tarjoavat kiuluaan vaihdossa: ovatko he oikeasti kiinnostuneita vai haluavatko he vain omansa näytille tarjoamalla sitä jokaiseen myynnissä olevaan vaihdossa?Ketäs siellä miinustelee? Vaihdokin tarjoaja vai?
- miinustelija
------------------- kirjoitti:
Ketäs siellä miinustelee? Vaihdokin tarjoaja vai?
www.nettiauto.com on paras paikka ilmoitella ja myydä/vaihtaa autonsa.
Se nyt vaan sattuu olemaan Suomen laajin ja suosituin käytettyjen autojen sivusto, suurimmalla "osumatarkkuudella" ja suurimmalla käyttäjäkunnalla ja tunnettavuudellaan.
Siitä ne miinukset; typerästä aloituksestasi. - Netiiauto ei toimi
Ei se ole aina hinnasta eikä auton mallista kiinni. Välillä Nettiautossa seisoo pitkäänkin kaikkein halvimmalla hinnalla kysyttyä automallia oleva peli mutta silti kukaan ei osta. Vähän myöhemmin se sama auto löytyy jostakin autoliikkeestä kalliimmalla.
- Toimii se.
Netiiauto ei toimi kirjoitti:
Ei se ole aina hinnasta eikä auton mallista kiinni. Välillä Nettiautossa seisoo pitkäänkin kaikkein halvimmalla hinnalla kysyttyä automallia oleva peli mutta silti kukaan ei osta. Vähän myöhemmin se sama auto löytyy jostakin autoliikkeestä kalliimmalla.
...autoliikkeellä virhevastuu myymistään autoista.
...autoliikkeellä rahoitusmahdollisuus, sekä halua ottaa auto vaihdossa.
Siinä pari pikku eroa, yksityisen myyjän ja autoliikkeen välillä.
Unohtamatta sitä tosiseikkaa, että ilmoituksen myyntiteksti pitää osata laatia järkeväksi ja asialliseksi. Useimmat yksityiset eivät näitä perusasioitakaan hallitse, autoliike yleensä osaa ilmoituksessa oleelliset kauppaan liittyvät "speksit" mainita.
Varsinkin, jos myyjä kikkailee "vaihtohinta sit eri hinta", "ei renkaanpotkijoille!!!" tmsv. viisasteluilla, ei kauppaa varmasti synny.
Myös kuvilla on merkitystä, parkkipaikalla pimeässä räpsäistyllä "kuvissa likane mut tuu paikanpäälle kattoon"-ilmoituksilla tuskin myydään yhtäkään autoa.
- Nettiauto on kuollut
Vaikka laitat kuinka halvan hinnan, niin Nettiauton kautta ei saa myytyä enää mitään kuin vain tuurilla. Melkein mikä tahansa muu on parempi paikka ilmoitella. Nettiautossa on melkein 80 000 ilmoitusta, ja sinun ilmoituksesi hukkuu sinne paljouteen.
- hinta alas
Amerikkalainen? Siis Neon tai Voyager, voyager menee tonnilla jos ilmastointi ja Neon parilla sadalla. Ongelmasi on siis siinä että autoa ei kukaan halua oli hinta mikä hyvänsä.
- hinta sopivaksi
Aivan.
Se nyt vaan on tosiasia, että joillekin automerkeille / -malleille ei löydä maksavaa asiakasta kuin törkyhalvalla hinnalla.
Yllä mainitut (kun amerikkalaisesta autosta aloittajalla kyse) esimerkit hyviä esimerkkejä autoista, jotka myydään vain ja ainoastaan halvalla hinnalla.
Vai voisiko suivaantunut aloittaja itse kertoa oman autonsa merkin, mallin ja hintapyyntinsä, ettei tarvitsisi arvailla? - aloittaja kertoo
Ei ole Neon eikä Voyager. Ihan mid-size sedanista on kyse.
- ei käy kauppa
aloittaja kertoo kirjoitti:
Ei ole Neon eikä Voyager. Ihan mid-size sedanista on kyse.
Sulla on se muka-jenkki Evanda. Sama juttu siinäkin. Ei maski jenkkiä tee.
- -----------
ei käy kauppa kirjoitti:
Sulla on se muka-jenkki Evanda. Sama juttu siinäkin. Ei maski jenkkiä tee.
Auto on Oldsmobile.
Eiköhän tämä riitä. Sieltä voit sitten kaivella auton esiin sinä anonyymi joka et ole koskaan muulla kuin neloskoneella ajanut.
Hah....neloskone. nöööööööööööööööööööön nö nööööööööööööööööööön nö nöööööööööööööööööööööö nööööööööööööööööööööönnnn - ...
----------- kirjoitti:
Auto on Oldsmobile.
Eiköhän tämä riitä. Sieltä voit sitten kaivella auton esiin sinä anonyymi joka et ole koskaan muulla kuin neloskoneella ajanut.
Hah....neloskone. nöööööööööööööööööööön nö nööööööööööööööööööön nö nöööööööööööööööööööööö nööööööööööööööööööööönnnnNöööö nöööö sullekin....
Joku näistä?
http://www.nettiauto.com/oldsmobile/kaikki/?id_car_type=2
Kai sää jenkkiharrastajana älyät ettei tommosia ihan kua vaan ostele?
99% nettiautosta autoa etsivistä jättää kaikki vanhat jenkkilouskot pois hausta.
Pistä ilmo V8:siin tai johonkin muuhun mobilistien lehteen / sivulle. - ------ -------- ----
... kirjoitti:
Nöööö nöööö sullekin....
Joku näistä?
http://www.nettiauto.com/oldsmobile/kaikki/?id_car_type=2
Kai sää jenkkiharrastajana älyät ettei tommosia ihan kua vaan ostele?
99% nettiautosta autoa etsivistä jättää kaikki vanhat jenkkilouskot pois hausta.
Pistä ilmo V8:siin tai johonkin muuhun mobilistien lehteen / sivulle.Taitaakin olla tämä http://www.nettiauto.com/oldsmobile/achieva/4291677
Siinä V8:n lukijat nauraa kun tollasta sinne tarjoaa - aloittajam
------ -------- ---- kirjoitti:
Taitaakin olla tämä http://www.nettiauto.com/oldsmobile/achieva/4291677
Siinä V8:n lukijat nauraa kun tollasta sinne tarjoaaEi ollut tuo. Mutta joku nosti aiheeni ylös, joten kerrotaan miten kävi. Auto meni lopulta kaupaksi. Lopussa tuli se tosiostaja niiden kaikkien vaihtovaihto ja mietitään -miesten jälkeen.
- varma paikka
Paras kauppapaikka on vähän aikaa sitten avattu
http://www.autoale.fi
Siellä kauppa käy ja saitin takana on tunnetut ja hyvämaineiset tekijät - paras ehdottomasti
www.NETCAR.fi, siellä käy säpina!
- niin kai
Joo, mä laitoin auton nettiautoon ja netcariin samana päivänä.Kahden viikon aikana nettiautossa 1200 kävijää,netcarissa 8 kävijää.Auto on jo myyty nettiauton kautta,aivan turha pistää netcariin autoa myyntiin
- Laatu korvaa määrän
Netcarissa ne ovatkin tosiostajia mutta Nettiautossa yleensä vain haavelijoita. Sulla kävi satumainen tuuri kun sait myytyä Nettiauton kautta.
- yb4ehye5yr6
"Laatu korvaa määrän"
Juuri näin. Vai kuinka moni nettiautossa alle 2000 kertaa klikattu ja 5 kertaa suosikkilistattu auto menee kaupaksi "normaali" hintaan?
- Ja tarina on tosi
Nöyrästi totean: Aloitin auton myynnin kesäkuun alussa suurilla odotuksilla, ja elo-syyskuun vaihteessa sen myin. Hintapyyntö alussa 5000E, ja tietenkin "minun mielestä kohtuullinen hinta ja huomattavasti autoliikkeitä halvempi"; myös halvan katsastetun olisin ottanut vaihdossa.
Myyntihinta siis elo-syyskuun vaihteessa 3000E, ja nyt jälkeenpäin toteaisin, että sekin oli helvetin hyvä hinta ajatellen aikoja joita elämme.
Käytetyiden autojen yksityisten kauppa piristyy ainoastaan mielestäni siten, että hintojen pitää olla noin 70% halvempia kuin vastaavan autoliikkeessä olevan auton; näin oma myyntihintani kutakuinkin oli.
Karua tää on, mutta oli se sitä asemasodan aikaankin, kun Topi Kutvonen tarinansa kirjoitteli, sano. - Ei tänne kuuluvaa
Jos yksityiset myyjät myisivät "Ja tarina on tosi" hemmon laskentamallin mukaan autojaan, ei siitä hyvää seuraisi.
Miksi myydä noin halvalla? Kannatta odottaa sitkeästi vaikka pitempään, koska aina joku kiinnostuu ja ostaa pois.
Ei autoliikkeiden ja yksityisten myyjien hinnaneron pidä olla kuin enintään luokkaa 2-4%, ja sekin on jo ok ostajan kannalta.
Hinnoittelussa kannattaa ajatella vähän laajemmin, ja ottaa huomioon kansantaloudellisia asioita. Alennukset ja tuollaiset hinta-arviot eivät ole kuulunet suomalaiseen hinnoittelukulttuuriin ja sitä ei tänne tottavie toivota.- gvrhrhtfg
Jotenkin vain tuntuu siltä että luisumme basaarikulttuuriin väistämättä.
- Rahaa on
Tämä, siis tämä "Ei tänne kuuluvaa" nimimerkki: Eihän vaan ole bublikaani tai kauppaaja joka myy esim. autoja?
Tota kun olen tutuilta kuullut, noi yksityisten myynnit on tosiaan nihkeetä, noin 6-24 kk nettiautossa, jos hinta on nimimerkin mukainen.
Ei siinä mitään, jos on varaa myydä mutterivenettä vuodesta toiseen. Perikunta yleensä nää vanhat paskat ja niiden arvot viimeistään tajuaa, ja myy pois. - automaatti.
Nissan Maxima 3.0V6 meni nettiautossa reilussa viikossa, myyntihinta 10000eur.
- reimoelrepo
"Nissan Maxima 3.0V6 meni nettiautossa reilussa viikossa, myyntihinta 10000eur."
Ei voi olla mahdollista, jo kolmevuotta sitten olis liikkeestä saanut sitä 2005:sta tuohon hintaan!- automaatti.
Heti kalahti kateelliseen.
Niin se vaan meni nopsasti kaupaksi. Eihän tuolla rahalla saa samanikäistä Corollaakaan. 92tkm ajetulla Maximalla on nyt uusi onnellinen omistaja ja minä etsin hyvää Lexusta.
- Harvinaista totuutta
Tämä Nissan Maxima 3.0V6 onkin poikkeava auto; se on jo vuosikymmeniä ollut erittäin haluttu, kestävä ja erikoinen auto, jonka kysyntä on autoalan ammattilaisien keskuudessakin merkittävä.
Suomesta on kuulemma jopa viety takaisin kaukoitään käytettyjä Maxima autoja hyvällä hinnalla niiden poikkeavien ominaisuuksien vuoksi. - Ajatellaan muita
Nimimerkki "Laatu korvaa määrän" kertomus ja näkemys käytetyn auton myynnistä yksityisenä henkilönä on vaarallinen.
Jos myydään autoa, taloa, kesämökkiä tai muuta vastaavaa ei kysymys ole pelkästään "minä itse myyn miltä tuntuu" vaan myös muusta.
Vastuu myyjänä, vaikkakin yksityisenä, on vähän sama kuin muillakin kauppiailla. Kaikkien etu on pitää hinnoista kiinni, ikäänkuin pidetään myös tuloista kiinni (esim. ammattiliittojen palkat, maataloustulot, taksien hinnat.......).
Kaikkien etu esim. käytettyjen autojen myynnissä on pyrkiä mahdollisimman hyvään lopputulokseen eli hyvään myyntihintaan.
Yksityisen ja autoliikkeen hinnan ero parhaimmillaan voisi olla noin 2%, ja ainoa yksityisen "ongelma" olisi hiukkasen pidempi myyntiaika. - -pellepeloton-
Netcar :D laatuun voit luottaa, ehkä tietosi on jo siellä sekä
moneen muuhun paikkaan samalla salasanalla!
Osa tunnuksista ei taatusti ole netcar eli ne on
vuotanu myös muualtakin. - Myydään auto
Eipä ajatella muita, silloin kun myydään käytettyä autoa. Jos on varaa pitää paska 3-6 kuukautta myynnissä, on päässä vikaa, tai sitten on varaa pelleillä ja myynti on vaan sellaista kokeiluleikkiä.
- 34dt4ec
Nykytilanteessa 3-6 kuukautta on ihan normaali myyntiaika muille kuin 5-15 vuotta vanhoille japsisedan/farkuille, jos ei ota mitään kakkaa vaihdossa.
- turkulainenPedro
Netcar on paras ja luotettavin.
- Gurkab
Se on lopettanut toimintansa. Kokeile oikotietä.
- oikea hinta
Tingi hinta valmiiksi. Laitat ilmoon sen hinnan millä olet valmis myymään, etkä jätä mitään tinkivaraa.
- t3w5ygwe45e
Ei aina toimi. Ostajan epäilykset heräävät.
"Siinä on jotain vikaa kun se on noin halpa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538443- 664704
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404363Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233962Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353503Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423480Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422881- 492644