Hiace -85 apukuskin penkintakainen mystinen potero...?

Minulla on edelleen tuo sama paku, Toyota Hiace -85 diesel, lyhyt malli. Piti käydä leima hakemassa perjantaina, joka tuli kerrasta. Eipä ihme, ehyt auto...:-) ainoastaan takapyörien yläpuolelle lokasuojiin pitää hitsata vähän peltiä lisää kuukauden sisällä. Ei muuta. Pikku homma.

Mutta se kysymys jota kerran vuodessa katasatuksen yhteydessä olen ihmetellyt ( ja ehkä joku muukin...? ). Penkkien ja väliseinen välissä on tasanne joka on mukava täyttää kaiken maailman romppeella. Keski-, ja kuskin penkin selkänojat kääntyvät linkkuun joka mahdollistaa konekopan nostamisen ylös ilman takaseinän purkamista. Apukuskin selkänoja ei käänny. Juuri tämän penkin takana on muovimaton alla peltinen kansi, vähän samanlainen kuin akkukotelon päällä. peltinen kansi lähtee ylös nostamalla kun rullaa mattoa tarpeeksi sivuun. Paikka on hiton ahdas ellei poista väliseinää ja operoi tavaratilan suunnalta. Kannen alla on mystinen, suunnilleen pienen muovikassin kokoinen tyhjä peltipotero, vähän pyöreähkön muotoinen. Kotelon sivuseinältä, auton ulkoseinän puolelta löytyy auton rungon numero lommattuna. Numeron paikka on niin hankala, ettei sinne pysty ulkoapäin oven suunnasta mitenkään näkemään ilman peiliä ja lamppua. Täyskasvuisen ihmisen pää ei yksinkertaisesti mahdu venymään apukuskin selkänojan ja oven takakarmin välistä luukun päälle.
Kuten todettu, muuta käyttöä en ainakaan minä ole löytänyt tuolle poterolle. Mitä varten ko. potero tuonne on rakennettu? Itsellä olisi hatara olettamus, että koska ko. automalli on suunnattu alunperin etupäässä vasenmmanpuoleisiin liikennemaihin jolloin kuskin kääntyväselkänojainen penkki olisi luukun päällä sinne pääsy olisi helpompaa ja potero näin saattaisi toimia eräänlaisena kuskin eväs/tarvike/hansikas/työkalukotelona. Kuinka pieleen meni arvaus?

-Pentti

5

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvoinen 85 hiace

      Mulla myös 85 hiace sitä koteloa käytän tupakan salakuljetukseen venäjältä. se on salakuljetuskotelo jota ei tullimiehet tiedä

    • huoaaahhhh.... joka palstalla joku keksii aina uudestaan tämän saman "vitsin"...

    • Salainen Lokero:.!1?

      .

      Se on erittäin *SALAINEN* lokero jota *kukaan* ei ole tähän mennessä huomannut!!!!11!!1!!11!

      .

    • Itse itseäni kommentoiden...

      Tässä muualta saksittu oikea vastaus:

      "Kalliimmissa malleissa (joita ei taidettu Suomeen tuoda) siellä
      poterossa oli ohjaustehostimen nestesäiliö ja sähköisten lisävarusteiden
      sulakepaneeli. "

      • Ehkä näi o

        .

        omassa se ohjaustehostimen nestesäiliö on huumorintajuttomasti normaalissa konetilassa

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe