Hiace -85 apukuskin penkintakainen mystinen potero...?

Minulla on edelleen tuo sama paku, Toyota Hiace -85 diesel, lyhyt malli. Piti käydä leima hakemassa perjantaina, joka tuli kerrasta. Eipä ihme, ehyt auto...:-) ainoastaan takapyörien yläpuolelle lokasuojiin pitää hitsata vähän peltiä lisää kuukauden sisällä. Ei muuta. Pikku homma.

Mutta se kysymys jota kerran vuodessa katasatuksen yhteydessä olen ihmetellyt ( ja ehkä joku muukin...? ). Penkkien ja väliseinen välissä on tasanne joka on mukava täyttää kaiken maailman romppeella. Keski-, ja kuskin penkin selkänojat kääntyvät linkkuun joka mahdollistaa konekopan nostamisen ylös ilman takaseinän purkamista. Apukuskin selkänoja ei käänny. Juuri tämän penkin takana on muovimaton alla peltinen kansi, vähän samanlainen kuin akkukotelon päällä. peltinen kansi lähtee ylös nostamalla kun rullaa mattoa tarpeeksi sivuun. Paikka on hiton ahdas ellei poista väliseinää ja operoi tavaratilan suunnalta. Kannen alla on mystinen, suunnilleen pienen muovikassin kokoinen tyhjä peltipotero, vähän pyöreähkön muotoinen. Kotelon sivuseinältä, auton ulkoseinän puolelta löytyy auton rungon numero lommattuna. Numeron paikka on niin hankala, ettei sinne pysty ulkoapäin oven suunnasta mitenkään näkemään ilman peiliä ja lamppua. Täyskasvuisen ihmisen pää ei yksinkertaisesti mahdu venymään apukuskin selkänojan ja oven takakarmin välistä luukun päälle.
Kuten todettu, muuta käyttöä en ainakaan minä ole löytänyt tuolle poterolle. Mitä varten ko. potero tuonne on rakennettu? Itsellä olisi hatara olettamus, että koska ko. automalli on suunnattu alunperin etupäässä vasenmmanpuoleisiin liikennemaihin jolloin kuskin kääntyväselkänojainen penkki olisi luukun päällä sinne pääsy olisi helpompaa ja potero näin saattaisi toimia eräänlaisena kuskin eväs/tarvike/hansikas/työkalukotelona. Kuinka pieleen meni arvaus?

-Pentti

5

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvoinen 85 hiace

Mulla myös 85 hiace sitä koteloa käytän tupakan salakuljetukseen venäjältä. se on salakuljetuskotelo jota ei tullimiehet tiedä

• huoaaahhhh.... joka palstalla joku keksii aina uudestaan tämän saman "vitsin"...

• Salainen Lokero:.!1?

.

Se on erittäin *SALAINEN* lokero jota *kukaan* ei ole tähän mennessä huomannut!!!!11!!1!!11!

.

• Itse itseäni kommentoiden...

Tässä muualta saksittu oikea vastaus:

"Kalliimmissa malleissa (joita ei taidettu Suomeen tuoda) siellä
      poterossa oli ohjaustehostimen nestesäiliö ja sähköisten lisävarusteiden
      sulakepaneeli. "

• Ehkä näi o

.

omassa se ohjaustehostimen nestesäiliö on huumorintajuttomasti normaalissa konetilassa

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4876
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      210
      2622
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      30
      1687
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      25
      1572
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      29
      1475
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      149
      1128
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1104
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe