Hiace -85 apukuskin penkintakainen mystinen potero...?

Minulla on edelleen tuo sama paku, Toyota Hiace -85 diesel, lyhyt malli. Piti käydä leima hakemassa perjantaina, joka tuli kerrasta. Eipä ihme, ehyt auto...:-) ainoastaan takapyörien yläpuolelle lokasuojiin pitää hitsata vähän peltiä lisää kuukauden sisällä. Ei muuta. Pikku homma.

Mutta se kysymys jota kerran vuodessa katasatuksen yhteydessä olen ihmetellyt ( ja ehkä joku muukin...? ). Penkkien ja väliseinen välissä on tasanne joka on mukava täyttää kaiken maailman romppeella. Keski-, ja kuskin penkin selkänojat kääntyvät linkkuun joka mahdollistaa konekopan nostamisen ylös ilman takaseinän purkamista. Apukuskin selkänoja ei käänny. Juuri tämän penkin takana on muovimaton alla peltinen kansi, vähän samanlainen kuin akkukotelon päällä. peltinen kansi lähtee ylös nostamalla kun rullaa mattoa tarpeeksi sivuun. Paikka on hiton ahdas ellei poista väliseinää ja operoi tavaratilan suunnalta. Kannen alla on mystinen, suunnilleen pienen muovikassin kokoinen tyhjä peltipotero, vähän pyöreähkön muotoinen. Kotelon sivuseinältä, auton ulkoseinän puolelta löytyy auton rungon numero lommattuna. Numeron paikka on niin hankala, ettei sinne pysty ulkoapäin oven suunnasta mitenkään näkemään ilman peiliä ja lamppua. Täyskasvuisen ihmisen pää ei yksinkertaisesti mahdu venymään apukuskin selkänojan ja oven takakarmin välistä luukun päälle.
Kuten todettu, muuta käyttöä en ainakaan minä ole löytänyt tuolle poterolle. Mitä varten ko. potero tuonne on rakennettu? Itsellä olisi hatara olettamus, että koska ko. automalli on suunnattu alunperin etupäässä vasenmmanpuoleisiin liikennemaihin jolloin kuskin kääntyväselkänojainen penkki olisi luukun päällä sinne pääsy olisi helpompaa ja potero näin saattaisi toimia eräänlaisena kuskin eväs/tarvike/hansikas/työkalukotelona. Kuinka pieleen meni arvaus?

-Pentti

5

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvoinen 85 hiace

Mulla myös 85 hiace sitä koteloa käytän tupakan salakuljetukseen venäjältä. se on salakuljetuskotelo jota ei tullimiehet tiedä

• huoaaahhhh.... joka palstalla joku keksii aina uudestaan tämän saman "vitsin"...

• Salainen Lokero:.!1?

.

Se on erittäin *SALAINEN* lokero jota *kukaan* ei ole tähän mennessä huomannut!!!!11!!1!!11!

.

• Itse itseäni kommentoiden...

Tässä muualta saksittu oikea vastaus:

"Kalliimmissa malleissa (joita ei taidettu Suomeen tuoda) siellä
      poterossa oli ohjaustehostimen nestesäiliö ja sähköisten lisävarusteiden
      sulakepaneeli. "

• Ehkä näi o

.

omassa se ohjaustehostimen nestesäiliö on huumorintajuttomasti normaalissa konetilassa

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      52
      3807
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3665
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3451
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3267
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3039
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2528
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2415
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2265
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2059
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2049
    Aihe