Näyttää siltä että monilla uskovilla on väärä käsitys siitä mitä hepreankielen sana "sebaot" tarkoittaa.
Sebaot on Israelin maallinen sotajoukko eikä siis Jumala ollenkaan.
Sebaotin edessä oleva "Herra" tarkoittaa sotajoukon maallista johtajaa tai kuviteltua Jumalaa, joka johtaa maallista sotajoukkoa.
Evl-kirkon sanasto on asiasta oikeilla jäljillä:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Sebaot
Sebaot on maallinen sotajoukko
7
573
Vastaukset
- KTS (Ei kirj.)
Eli siis tavallaan tälläinen laumahenki. "Joukossa tyhmyys tiivistyy" -henki.
Ehkäpä sen noinkin voi ilmaista.
Kyllähän nuo Israelin sotajoukot voi nekin olla osin kuviteltuja, sillä koskaan niillä ei ollut ainakaan menestystä.
Patriarkka Jaakob oli se Israel ja hänen pojillaan 12 heimoa, joilla ei ollut omaa maata kuin kynsien alla.
Joka puolelta suuret kansat ajoivat heidän ylitseen ja orjuuttivat ja persialais-valloittajat antoivat heille uskonkin, jota he itse alkoivat kutsumaan eri nimellä ja pitämään ainutlaatuisena.
Eipä siis ihmekään kun nuo orjuutetut kansat alkoivat vihoissaan kirjoittamaan fantasioitaan, jotka nykyisin on muunneltuna Vanhassa testamentissa.
Maallisia sotia käydään maallisilla aseilla, hengellisiä sotia käydään hengellisillä aseilla; Jumalan sanalla ja Hengellä; uskolla, rakkaudella, kärsivällisyydellä, rauhallisuudella, luottamuksella jne.
2.Korinttolaiskirje 10
3 "Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
4 sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia."
[Ef.6:12-18]
Sakarja 4
6 'Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.'- ?&?
Pe.ku kirjoitti:
Tokihan sotajoukko voi olla fantasiassa myös kuviteltu.
Omituista erotella henki ja liha. Ihmisessä on henki kun elää,kuolleena ollaan
pelkkä liha-ruumis.
Millainen mahtaa olla henki ilman ns.soluja? Jollainlailla kenties kelvollisempi
ajattelemaan ja toimimaan fyysisesti?.
Oletteko uskovaiset tavanneet paljonkin noita aineettomia ja näkymättömiä henkiä?
UT:ssa väitetään useaankertaan Jeesuksen sanoneen,minulle on annettu kaikki
valta taivaassa ja maanpäällä. Eikö kaikenvallan käyttäjä ole myös vastuunkantaja?.
- fghkj
Herra IDF
Sebaot on tavallaan Herra IDF, mutta nykyisen IDF:n takana on eri kansa.
Sebaot tarkoittaa Raamatussa sotajoukkoa, eikä kukaan keskustelijoista kiistänyt asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs162577100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381582Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281204
- 261151