Sebaot on maallinen sotajoukko

Näyttää siltä että monilla uskovilla on väärä käsitys siitä mitä hepreankielen sana "sebaot" tarkoittaa.

Sebaot on Israelin maallinen sotajoukko eikä siis Jumala ollenkaan.
Sebaotin edessä oleva "Herra" tarkoittaa sotajoukon maallista johtajaa tai kuviteltua Jumalaa, joka johtaa maallista sotajoukkoa.

Evl-kirkon sanasto on asiasta oikeilla jäljillä:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Sebaot

7

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

Eli siis tavallaan tälläinen laumahenki. "Joukossa tyhmyys tiivistyy" -henki.

• Ehkäpä sen noinkin voi ilmaista.

Kyllähän nuo Israelin sotajoukot voi nekin olla osin kuviteltuja, sillä koskaan niillä ei ollut ainakaan menestystä.
        Patriarkka Jaakob oli se Israel ja hänen pojillaan 12 heimoa, joilla ei ollut omaa maata kuin kynsien alla.
        Joka puolelta suuret kansat ajoivat heidän ylitseen ja orjuuttivat ja persialais-valloittajat antoivat heille uskonkin, jota he itse alkoivat kutsumaan eri nimellä ja pitämään ainutlaatuisena.
        Eipä siis ihmekään kun nuo orjuutetut kansat alkoivat vihoissaan kirjoittamaan fantasioitaan, jotka nykyisin on muunneltuna Vanhassa testamentissa.

• Maallisia sotia käydään maallisilla aseilla, hengellisiä sotia käydään hengellisillä aseilla; Jumalan sanalla ja Hengellä; uskolla, rakkaudella, kärsivällisyydellä, rauhallisuudella, luottamuksella jne.

2.Korinttolaiskirje 10
      3 "Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
      4 sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia."
      [Ef.6:12-18]

Sakarja 4
      6 'Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.'

• Tokihan sotajoukko voi olla fantasiassa myös kuviteltu.

• ?&?
        Pe.ku kirjoitti:

Tokihan sotajoukko voi olla fantasiassa myös kuviteltu.

Omituista erotella henki ja liha. Ihmisessä on henki kun elää,kuolleena ollaan
        pelkkä liha-ruumis.
        Millainen mahtaa olla henki ilman ns.soluja? Jollainlailla kenties kelvollisempi
        ajattelemaan ja toimimaan fyysisesti?.

Oletteko uskovaiset tavanneet paljonkin noita aineettomia ja näkymättömiä henkiä?

UT:ssa väitetään useaankertaan Jeesuksen sanoneen,minulle on annettu kaikki
        valta taivaassa ja maanpäällä. Eikö kaikenvallan käyttäjä ole myös vastuunkantaja?.

• fghkj

Herra IDF

• Sebaot on tavallaan Herra IDF, mutta nykyisen IDF:n takana on eri kansa.

Sebaot tarkoittaa Raamatussa sotajoukkoa, eikä kukaan keskustelijoista kiistänyt asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      16
      2577
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1582
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1204
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26