Sebaot on maallinen sotajoukko

Näyttää siltä että monilla uskovilla on väärä käsitys siitä mitä hepreankielen sana "sebaot" tarkoittaa.

Sebaot on Israelin maallinen sotajoukko eikä siis Jumala ollenkaan.
Sebaotin edessä oleva "Herra" tarkoittaa sotajoukon maallista johtajaa tai kuviteltua Jumalaa, joka johtaa maallista sotajoukkoa.

Evl-kirkon sanasto on asiasta oikeilla jäljillä:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Sebaot

7

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

Eli siis tavallaan tälläinen laumahenki. "Joukossa tyhmyys tiivistyy" -henki.

• Ehkäpä sen noinkin voi ilmaista.

Kyllähän nuo Israelin sotajoukot voi nekin olla osin kuviteltuja, sillä koskaan niillä ei ollut ainakaan menestystä.
        Patriarkka Jaakob oli se Israel ja hänen pojillaan 12 heimoa, joilla ei ollut omaa maata kuin kynsien alla.
        Joka puolelta suuret kansat ajoivat heidän ylitseen ja orjuuttivat ja persialais-valloittajat antoivat heille uskonkin, jota he itse alkoivat kutsumaan eri nimellä ja pitämään ainutlaatuisena.
        Eipä siis ihmekään kun nuo orjuutetut kansat alkoivat vihoissaan kirjoittamaan fantasioitaan, jotka nykyisin on muunneltuna Vanhassa testamentissa.

• Maallisia sotia käydään maallisilla aseilla, hengellisiä sotia käydään hengellisillä aseilla; Jumalan sanalla ja Hengellä; uskolla, rakkaudella, kärsivällisyydellä, rauhallisuudella, luottamuksella jne.

2.Korinttolaiskirje 10
      3 "Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
      4 sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia."
      [Ef.6:12-18]

Sakarja 4
      6 'Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.'

• Tokihan sotajoukko voi olla fantasiassa myös kuviteltu.

• ?&?
        Pe.ku kirjoitti:

Tokihan sotajoukko voi olla fantasiassa myös kuviteltu.

Omituista erotella henki ja liha. Ihmisessä on henki kun elää,kuolleena ollaan
        pelkkä liha-ruumis.
        Millainen mahtaa olla henki ilman ns.soluja? Jollainlailla kenties kelvollisempi
        ajattelemaan ja toimimaan fyysisesti?.

Oletteko uskovaiset tavanneet paljonkin noita aineettomia ja näkymättömiä henkiä?

UT:ssa väitetään useaankertaan Jeesuksen sanoneen,minulle on annettu kaikki
        valta taivaassa ja maanpäällä. Eikö kaikenvallan käyttäjä ole myös vastuunkantaja?.

• fghkj

Herra IDF

• Sebaot on tavallaan Herra IDF, mutta nykyisen IDF:n takana on eri kansa.

Sebaot tarkoittaa Raamatussa sotajoukkoa, eikä kukaan keskustelijoista kiistänyt asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe