Espanjalaisen naisohjaajan Iciar Bollainin draamaelokuva Sade Kuuluu Meille(Tambien la lluvia) on elokuva elokuvassa.Elokuvassa espanjalainen kuvausryhmä on Boliviassa kuvaamassa historiallista elokuvaa Kolumbuksen ajalta 1500.luvulta.Kuvaukset eivät suju Boliviassa aivan suunnitellun mukaan,sillä maan hallitus haluaa verottaa kansaansa jopa sadevedestä,aiheuttaen näin kismaa kuvausryhmän avustajissa.Tämä tarina perustuu osittain todelliseen tapahtumaan fiktiivisellä tavalla kerrottuna,sillä v.2000. Boliviassa oli tämmöinen mellakka johtuen sadeveden verotuksesta,niin hullulta kuin se kuulostaakin.
Kuvausryhmän kuvatessa historiallista elokuvaa Intiaanien näkökulmasta, kertoo totuutta siitä asiasta,ettei mikään asia ole muuttunut sen suhteen 500.vuoden aikana.Tämän painajaisen joutuvat todistamaan tuottaja Costa(Luis Tosar) ja ohjaaja Sebastian(Gael Garlia Bernal),joiden elokuvaprojekti saa sellaisia piirteitä,jossa sekoittuvat fakta ja fiktio.
Ohjaaja Iciar Bollain luo tiivistunnelmaisen elokuvakokemuksen sorretusta kansasta,jota ei hollywoodissa olla osattu tehdä(eikä välttämättä haluttu tehdä).Ohjaaja Bollainin surrealistinen elokuva on vahvaa draamakuvausta välttäen pateettisuuden lähes täysin.
Tämä elokuva "Sade kuuluu meille" kertoo ettei globalisaatio ole hyväksi ainakaan köyhemmälle kansanosalle.Rohkea ja uskalias elokuva ansaitsee enemmän julkista keskustelua nykypäivän maailmantilanteesta.
TÄHTIÄ ¤¤¤¤¤
Sade Kuuluu Meille (2010)
Veteranfan
0
92
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 714831
- 1053525
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383326- 492813
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262728Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52169- 232061
- 1991970
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981581Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91488