Espanjalaisen naisohjaajan Iciar Bollainin draamaelokuva Sade Kuuluu Meille(Tambien la lluvia) on elokuva elokuvassa.Elokuvassa espanjalainen kuvausryhmä on Boliviassa kuvaamassa historiallista elokuvaa Kolumbuksen ajalta 1500.luvulta.Kuvaukset eivät suju Boliviassa aivan suunnitellun mukaan,sillä maan hallitus haluaa verottaa kansaansa jopa sadevedestä,aiheuttaen näin kismaa kuvausryhmän avustajissa.Tämä tarina perustuu osittain todelliseen tapahtumaan fiktiivisellä tavalla kerrottuna,sillä v.2000. Boliviassa oli tämmöinen mellakka johtuen sadeveden verotuksesta,niin hullulta kuin se kuulostaakin.
Kuvausryhmän kuvatessa historiallista elokuvaa Intiaanien näkökulmasta, kertoo totuutta siitä asiasta,ettei mikään asia ole muuttunut sen suhteen 500.vuoden aikana.Tämän painajaisen joutuvat todistamaan tuottaja Costa(Luis Tosar) ja ohjaaja Sebastian(Gael Garlia Bernal),joiden elokuvaprojekti saa sellaisia piirteitä,jossa sekoittuvat fakta ja fiktio.
Ohjaaja Iciar Bollain luo tiivistunnelmaisen elokuvakokemuksen sorretusta kansasta,jota ei hollywoodissa olla osattu tehdä(eikä välttämättä haluttu tehdä).Ohjaaja Bollainin surrealistinen elokuva on vahvaa draamakuvausta välttäen pateettisuuden lähes täysin.
Tämä elokuva "Sade kuuluu meille" kertoo ettei globalisaatio ole hyväksi ainakaan köyhemmälle kansanosalle.Rohkea ja uskalias elokuva ansaitsee enemmän julkista keskustelua nykypäivän maailmantilanteesta.
TÄHTIÄ ¤¤¤¤¤
Sade Kuuluu Meille (2010)
Veteranfan
0
82
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai5910032Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1493274- 1612321
Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk121967Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä61575Stefan muuttopuuhissa
Stefan on luonut kuvakollaasin instaansa. Suurin osa kuvista fiksuja otoksia vuosien varrelta sopivan musiikin kera. Es2871563Mihin menet itäsuomalainen ja Helsinkiläiset jos sota syttyisi ?
Minne kuvittelitte sieltä kerrostaloistanne lähtevän kun rytinä alkaa ? Mun tiloihin ette ainakaan tule !1201241Pikkulinnut lauloi että olet rakastunut mies...
Se kieltämättä selittää paljon, mutta annan sinun olla nyt rauhassa. Aikamme tulee vielä 🤭441009- 581005
Oon oikeasti vältellyt
Sua viime aikoina mutta ainoastaan siitä syystä että oon voinut niin huonosi etten ole halunnut että näät mua ollenkaan581004