Missä huonoin jälleenmyyntiarvo?

osaa välttää

Missä henkilöautomerkissä on tänä päivänä maassamme huonoin jälleenmyyntiarvo?

11

321

Vastaukset

  • Mitä merkitystä sillä on, maksat ostaessa laatumerkistä 100 t eur niin kolmenvuoden päästä on palanut rahastasi yli puolet. Velaksi ostaessa ei pienillä tuloilla pysty edes arvon alenemista maksamaan, parin ensimmäisenä vuonna.

    Esim.Dacia maksaa 13 471,13 € parhailla varusteilla. Vaikka siitä ei saisi kolmen vuoden päästä euroakaan, niin on palanut vain tuo hinta.. ei enempää.

    Tosin voihan tuolla samalla rahalla ostaa 10 vuotta vanhan bemarin jolla ei pääse edes kulkemaan, sillä on jo parhaat vuodet takan.

    Ostin 6 vuotta sitten 39.000 euron auton. Arvonalenemisella olisin saanut jo kaisi uutta Daciaa. Jatkossa ajan halvalla merkillä mutta uudella autolla. Ei ole järkeä maksaa kilometristä yli taksin kilometrihintaa.

  • Huonoin jälleenmyyntiarvo = Paras hinta/laatu-suhde.

    Eli pienimmällä määrällä rahaa saat eniten vastinetta.

  • NIIn mitä tarkoitetaan huonoimmalla jälleenmyyntiarvolla. Onko se prosenttimäärä vai euromääräinen arvon aleneminen?

    • ,,,prosentteina että euroina. Kyse olisi upouudesta noin 30-35 tuhannen euron autosta.


  • Yleisesti kaikilla Toyotan malleilla.

  • Kalleimmilla autoilla on suurin arvonalenema, halvimmilla pienin. Siis sekä euromääräisesti että prosentuaalisesti. Ehkä kaikkein suurin arvonpudotus on yleisesti keskihintaisiin autoihin keskittyvien merkkien kalliimmilla huippumalleilla. Ne eivät usein ole käytettyinä niin haluttuja kuin tunnetumpien premium-merkkien autot.

    Ja sitten on myös suuria mallikohtaisia eroja. Jotain aikoinaan vaikka hyvän tarjouksen tms. takia paljon myynyt malli voi olla käytettynä halvempi kuin muut kun siitä on paljon tarjontaa ja syystä tai toisesta ei niin paljon kysyntää. Vaikkapa Sitikan C5:ttä myytiin aikoinaan paljon kovilla tarjouksilla (automaatti samaan hintaan yms.) ja nyt niitä on paljon käytettynä tarjolla eikä se ole käytettynä yhtä haluttu.

  • Suomessa pari vuotiaan ostaja tekee pahan mokan jos ostaa liikkeen pyynteihin. Yleensä hintaa on pudotettu 20% uudesta, jos menee vuoden kuluttua myymään autoaan niin saakin enää max 50% uuden hinnasta.

  • Eihän autoa jälleenmyyntimielessä ostetakaan, siis että kaupat olisi kannattavat. Oma lukunsa tietty projekti- ja klassikkoautot, joiden arvo säilyy/nousee ja jotka eivät ole suhdanneherkkiä.

    Tosi juttu on, että arvo alenee nopeiten 2-3 vuodessa ja siihen vaikuttaa paljolti auton kunnon lisäksi, miten haluttu auto on kyseessä. Skodalla ja Toyotalla arvo alenee hitaasti kun esim. Kialla persnettoa tulee, että pakarat paukkuu. Trendit paljolti säätelee kysyntää. Nykyään ekologisuus on in ja korealaiset citymaasturit out -> arvo alenee.

    Jos uudehkoa halajaa, kannattaakin varmaan ostaa suoraan se 2-5 vuotta vanha auto ja joka mieluinen, jossa nopein arvon alentuminen on jo tapahtunut ja ajaa sillä autolla se 10-15 vuotta. Naapurin Pertillä saattaa kiiltää sen uudempi Avensis pihalla jossain vaiheessa mutta saatpahan itse ajaa jo maksetulla autolla.

  • Ei mulla ainakaan vuoden ajolla käytetyllä Kialla tullut persnettoa, sen sijaan olisi tullut aivan helvetisti tuplasti kalliimmilla japseilla ja VW:llä...

  • Mitä isompi, erikoisempi ja kalliimpi uutena, sen enemmän arvo laskee euroissa. Jenkkiautot varmaan kovimpia arvon tiputtajia uutena.

  • Hyundai
    Dacia
    Renault
    Kia
    Suzuki
    Fiat
    Lancia
    Alfa Romeo
    Chevrolet (entinen Daewoo)
    Isuzu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.